Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 9923 din 27 decembrie 2006

pentru aprobarea Normelor tehnice privind activitatea autoritatii vamale de administrare a cotelor tarifare comunitare in Romania

ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1054 din 30 decembrie 2006



In baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.552/2006 privind reorganizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale a Vămilor,

în vederea aplicării art. 21 din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 din 12 octombrie 1992 de instituire a Codului Vamal Comunitar, cu modificările ulterioare, şi a art. 308 lit. a)-c) din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/1993 din 2 iulie 1993 privind dispoziţii de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de stabilire a Codului Vamal Comunitar,

pentru respectarea prevederilor Aranjamentului administrativ de gestionare a cotelor tarifare comunitare,

vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Normele tehnice privind activitatea autorităţii vamale de administrare a cotelor tarifare comunitare în România, prevăzute în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2007.

Vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,

Gelu Ştefan Diaconu

ANEXĂ

NORME TEHNICE

privind activitatea autorităţii vamale de administrare a cotelor tarifare comunitare în România

CAPITOLUL I

DISPOZIŢII GENERALE

Art.1 Prezentele norme stabilesc modul de funcţionare în România a sistemului de gestionare a cotelor tarifare comunitare administrate de Direcţia Generală Impozitare şi Uniunea Vamală, denumită în continuare DG TAXUD, din cadrul Comisiei Europene.

Art.2 Sistemul de gestionare a cotelor tarifare comunitare se bazează pe principiul „primul venit, primul servit", reglementat de art. 20 din Regulamentul Consiliului nr. 2913/1992 de stabilire a Codului Vamal Comunitar şi art. 308 lit. a) - c) din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2454 din 2 iulie 1993 privind dispoziţii de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 2913/92 de stabilire a Codului vamal Comunitar, cu modificările ulterioare.

Art.3 Administrarea în România a sistemului de gestionare a cotelor tarifare comunitare se face de către autoritatea vamală prin Biroul Central de Cote, denumit în continuare BCC, şi birourile vamale.

*) Anexa este reprodusă în facsimil.

Art.4 Dispoziţiile prezentului ordin nu sunt aplicabile pentru contingentele, altele decât cotele tarifare, gestionate în baza unui certificat (licenţă) de punere în liberă circulaţie şi care sunt identificate cu numerele de referinţă : 09.0001, 09.0003, 09.3002 până la 09.3999 şi 09.4000 până la 09.4999. Acestea sunt administrate, în funcţie de organizarea pieţei, de către Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, sau de alte instituţii prevăzute de lege.

Art.5 Autoritatea vamală din România este informată de DG TAXUD cu privire la instituirea, blocarea, epuizarea sau redeschiderea de cote tarifare şi acordarea procentului de alocare.

CAPITOLUL II

DEFINIŢII

Art.6 In sensul prezentelor norme, termenii şi expresiile de mai jos au următoarea semnificaţie :

a)  Cotă tarifară - volum de mărfuri exprimat cantitativ sau valoric ce poate fi pus în liberă circulaţie cu reducerea sau exonerarea taxelor vamale;

b)   Valabilitatea cotei - intervalul de timp în care pentru mărfurile ce fac obiectul cotei tarifare poate fi acceptată punerea în liberă circulaţie cu reducerea sau exonerarea taxelor vamale;

c)   Sistem de cote tarifare, denumit în continuare TQS - sistem de gestionare a cotelor tarifare comunitare administrate de DG TAXUD;

d)   Aplicaţie TQS - aplicaţie informatică în baza căreia se realizează procesarea datelor aferente cotelor tarifare;

e)   Cerere de alocare - solicitare de aplicare a reducerii sau exonerării taxelor vamale în cadrul unei cote tarifare care constă în depunerea declaraţiei vamale completată corespunzător şi acceptată de biroul vamal;

f)  TARIC - bază de date ce cuprinde un cumul de reglementări comunitare, aplicabile în domeniul vamal şi este utilizat pentru importul şi exportul mărfurilor, precum, şi în caz de nevoie, la comerţul între statele membre;

g)   SMS - sistem de administrare a unei baze de date ce cuprinde specimene de ştampile şi sigilii, aplicabil în domeniul vamal.

CAPITOLUL III

ACTIVITĂŢI DESFĂŞURATE DE BIROUL CENTRAL DE COTE ÎN ADMINISTRAREA CERERILOR DE ALOCARE DE COTE PE TERITORIUL ROMÂNIEI

SECŢIUNEA1

Atribuţiile Biroului Central de Cote

Art.7 BCC are în principal următoarele atribuţii:

a)  verifică concordanţa între cererile de alocare şi elementele ce definesc cota tarifară, atunci când este cazul;

b) transmite cererile de alocare la DG TAXUD;

c) recepţionează şi comunică răspunsurile transmise de DG TAXUD;

d) returnează alocări de cote, total sau parţial;

e) schimbă statutul cererilor de alocare, după caz;

f) înregistrează în sistemul informatic prin intermediul aplicaţiei TQS, cereri de alocare, după caz; g) aduce la îndeplinire alte atribuţii prevăzute în prezentele norme.

SECŢIUNEA 2

Activităţi de verificare

Art.8 In exercitarea atribuţiilor de gestionare a cotelor tarifare pe teritoriul României, BCC utilizează toate mijloacele de care dispune în vederea verificării datelor din declaraţiile vamale completate cu cereri de alocare.

Art.9 (1) In cazul cererilor de alocare primite în sistem informatic, BCC verifică, dacă este cazul, următoarele elemente:

a)  dacă numărul cotei este admis la poziţia TARIC - ului din punct de vedere al ţării de origine;

b)  dacă valoarea sau cantitatea solicitată este exprimată în unitatea de măsură pentru care se solicită cota;

c)  existenţa  unor erori,  precum înregistrări duble sau  informaţii  greşite, precum cele privind greutatea şi numărul de bucăţi;

d)  dacă cotele sunt deschise şi dacă nu au fost epuizate.

(2)  In cazul cererilor de alocare primite pe fax, BCC, pe lângă verificările prevăzute la alin (1), are şi următoarele atribuţii:

a)   prelucrează   electronic   informaţiile   şi   dacă   este   necesar,   schimbă codificarea unităţilor de măsură, potrivit codificării necesare;

b)   transmite fişierele informatice la DG TAXUD;

c)   urmăreşte primirea datelor prin sistemul informatic şi transmite la DG TAXUD numai acele cereri de alocare referitoare la cote tarifare deschise.

(3)  BCC transmite cererile care ajung cu întârziere sau retroactiv, înainte de data de blocare comunicată de DG TAXUD, precum şi cererile referitoare la cote redeschise sau cote deschise retroactiv.

SECŢIUNEA 3

Prelucrarea cererilor de alocare

Art.10 Prelucrarea cererilor de alocare de către BCC se efectuează conform graficului de mai jos:

Ziua depunerii cererii

Direcţionare

la DG TAXUD până la

ora 11a Bruxelles-ului

- ora 12 a Bucureşti-ului

Alocare în Bruxelles

14.00 - ora Bruxelles-ului

15.00 - ora Bucureşti-uiui

Luni

Marţi

Miercurea aceleiaşi săptămâni

Marti

Miercuri

Joia aceleiaşi săptămâni

Miercuri

Joi

Vinerea aceleiaşi săptămâni

Joi

Vineri

Lunea săptămânii următoare

Vineri

Luni

Marţea săptămânii următoare

Sâmbătă, duminică

Marţi

Miercurea săptămânii următoare,

împreună cu cererile de luni

listate în funcţie de ziua în care a fost acceptată declaraţia

Sărbătorile legale nu sunt luate în considerare

Ca şi la zilele precedente

1, 2, 3 şi 4 ianuarie

Prima zi lucrătoare după 4 ianuarie

A   doua   zi   lucrătoare   după   4 ianuarie

Art.11 (1) In cazul cererilor de alocare care ajung la BCC până la ora 12.00 a.m. a zilei în care acestea se transmit la DG TAXUD, BCC verifică corectitudinea formatului datelor şi tipul erorilor.

(2)  Erorile se pot datora unor disfuncţionalităţi ale sistemului informatic, sau unor omisiuni umane şi pot fi: erori de transmisie, erori de conversie a datelor din declaraţia vamală în formatul necesar transmisiei sau erori datorate înscrierii de date neconforme în declaraţia vamală.

(3)   BCC suspendă cererea de alocare şi comunică situaţia birourilor vamale în vederea remedierii acestor erori.

Art.12 (1) In cazul în care DG TAXUD retumează cererile datorită detectării unor erori, BCC procedează astfel:

a)   pentru erorile de formă, după ce efectuează rectificarea, retransmite cererea la DG TAXUD;

b)  dacă erorile detectate se datorează unor vicii de fond informează imediat prin fax biroul vamal implicat, în vederea clarificării situaţiei. Biroul vamal verifică informaţiile cerute şi în baza constatărilor dispune anularea cererii şi/sau emiterea unei declaraţii vamale corespunzătoare şi informează prin fax BCC asupra deciziei luate.

(2) Termenul cel mai îndepărtat pentru transmiterea datelor la DG TAXUD este aceeaşi zi până ia ora 17,00; această oră se va utiliza fără excepţii numai pentru corecturi sau retransmiteri.

SECŢIUNEA 4

Prelucrarea datelor referitoare la alocarea cotelor tarifare

Art.13 (1) In exercitarea competenţelor privind gestionarea cotelor, BCC efectuează următoarele operaţiuni:

a)  verifică introducerea în reţeaua intranet a autorităţii vamale pe pagina „Informaţii TQS" a copiilor ştampilelor şi specimenelor de sigilii transmise electronic de la DG TAXUD prin componenta pentru cote din cadrul aplicaţiei SMS, în măsura în care aceste date afectează cotele tarifare;

b) primeşte alocările de cote transmise de la DG TAXUD;

c)  introduce răspunsurile primite de la DG TAXUD referitoare la cererile de alocare pe pagina „Informaţii TQS" în reţeaua intranet a autorităţii vamale.

(2) In situaţia în care transmisia între BCC şi birourile vamale este întreruptă din motive tehnice datele vor fi comunicate de BCC tuturor direcţiilor regionale vamale în vederea luării la cunoştinţă de către birourile vamale din subordine în cel mai scurt timp.

Art.14 In cazul în care BCC constată că declaraţiile vamale în care sunt înscrise cereri de alocare conţin informaţii eronate sau contradictorii, trebuie să informeze imediat biroul vamal la care a fost depusă declaraţia vamală.

SECŢIUNEA 5

Schimbarea statutului cererii de alocare

Art.15 (1) Atunci când există motive întemeiate, personalul vamal cu atribuţii TQS, în urma analizelor efectuate asupra datelor pe care ie au la dispoziţie, poate schimba statutul cererilor de alocare emise sau trimise.

(2)   Datele iniţiale din cererile de alocare se modifică prin aplicaţia informatică TQS, atunci când există motive întemeiate.

(3)  Orice intervenţie asupra informaţiilor iniţiale se justifică prin raportul înaintat de biroul vamal sau prin raportul întocmit de personalul din cadrul BCC care realizează această modificare.

SECŢIUNEA 6

Situaţii excepţionale

Art.16 (1) După epuizarea cotelor tarifare BCC nu mai înaintează la DG TAXUD nici o cerere de alocare pentru contingentul respectiv.

(2) Atunci când se constată efectuarea de către DG TAXUD a unei alocări eronate dintr-o altă cotă tarifară, BCC efectuează returnarea necesară în cel mai scurt timp şi solicită DG TAXUD o alocare rectificativă;

CAPITOLUL IV

ATRIBUŢIILE BIROULUI VAMAL PRIVIND CONTROLUL ASUPRA UNEI

CERERI DE ALOCARE

SECŢIUNEA 1

Condiţii de bază pentru alocarea unei cote tarifare

Art.17 Cererea de alocare se consideră a fi depusă odată cu acceptarea şi înregistrarea declaraţiei vamale în formă scrisă depusă prin sistemui informatic integrat vamal pentru mărfurile care pot să beneficieze de reducerea sau exonerarea taxelor vamale în baza unei cote tarifare.

Art.18 (1) In vederea acceptării declaraţiei vamale, biroul vamal efectuează un control vamal documentar preliminar în ceea ce priveşte drepturile de import, ţinând cont de nivelul redus al acestora, stabilit pe baza cotei tarifare.

(2) Diferenţa între cuantumul drepturilor de import determinate pe baza taxei vamale normale şi cuantumul drepturilor de import determinate pe baza taxei vamale reduse este supusă garantării.

Art. 19 In situaţia declaraţiilor vamale incomplete - procedura simplificată -cererea de alocare se depune numai dacă greutatea netă este înscrisă în declaraţie şi se prezintă, în original, toate documentele necesare aplicării cotelor tarifare.

Art.20 Cotele tarifare sunt cuprinse în TARIC în rubrica „Contingent" în care se specifică numărul cotei, iar în rubrica „Unitate" din baza de date de cote se specifică unitatea de măsură ce trebuie utilizată în cazul fiecărei cote.

SECŢIUNEA 2

Etape de control pentru cererile de alocare

Art.21 (1) Cererea de alocare prin care se solicită acordarea unui nivel redus sau exonerarea de taxe vamale, în cadrul unei cote tarifare, se consideră depusă la autoritatea vamală numai dacă aceasta este inclusă în declaraţia vamală întocmită în scris ce conţine, suplimentar faţă de informaţiile care trebuie înscrise pentru regimul de punere în liberă circulaţie în conformitate cu prevederile legale, următoarele date:

a) în rubrica 9 - date privind informaţiile financiare, prevăzute la art. 26. alin. 6 din prezentele norme.

b) în rubrica 31 - datele se înscriu sub forma ,,C/P: X=Y", în care X reprezintă codificarea unităţii de măsură a cotei tarifare, iar Y cantitatea sau valoarea solicitată. Tabelul de conversie este prezentat în anexa nr.1 la prezentele norme.

c) în rubrica 36 - codul pentru vămuirea în baza unei preferinţe tarifare;

d)  în rubrica 39 - numărul de ordine al cotei stabilit conform reglementărilor comunitare şi care reprezintă codul atribuit cotei în cauză.

(2)  Declaraţiile vamale de punere în liberă circulaţie care au completată rubrica 39 se supun obligatoriu controlului vamal documentar, în caz contrar cererile de alocare se suspendă.

(3)  Rubricile 31, 36 şi 39, precum şi 35, 38, 41 şi 46, după caz, sunt definitorii pentru preluarea datelor în aplicaţia TQS, şi, în consecinţă, completarea corectă a acestora este obligatorie pentru acordarea preferinţelor.

Art.22 Declaraţia vamală care conţine o cerere de alocare va fi prezentată la biroul vamal împreună cu toate documentele necesare pentru acordarea cotei.

Art.23 (1) Biroul vamal înainte de a accepta declaraţia vamală ce conţine o cerere de alocare înregistrată în sistemul informatic integrat vamal, se asigură asupra nivelului garanţiei instituite, iar în situaţia în care se constată că aceasta nu este suficientă declaraţia vamală nu este acceptată.

(2) Declaraţia vamală se verifică de personalul vamal cu atribuţii TQS în vederea efectuării controlului documentar şi a controlului financiar preventiv, în conformitate cu prezentele norme.

Art.24 In cazul în care pentru o subpoziţie tarifară sunt prevăzute mai multe cote, solicitarea acestora se efectuează pe declaraţii vamale diferite.

Art.25 (1) Calculul garanţiei se efectuează de către declarant sau reprezentantul său utilizând modulul de calcul din sistemul informatic integrat vamal. Pentru aceasta se întocmeşte un draft pe modelul declaraţiei vamale în detaliu pentru determinarea drepturilor de import aferente mărfurilor în cauză pentru taxa normală. Datele din documentul „Calculul drepturilor de import", denumit în cele ce urmează CDI, sunt certificate prin aplicarea semnăturii şi ştampilei de către persoana care a întocmit declaraţia vamală.

(2)  Documentul CDI - face parte integrantă din declaraţia vamală şi are acelaşi număr cu declaraţia vamală. In partea stângă a rubricii 1a documentului se înscrie menţiunea „CDI".

(3)  CDI împreună cu declaraţia vamală se supun controlului documentar preliminar unde se verifică valabilitatea datelor referitoare la cotă şi modul de calcul al garanţiei. Certificarea verificării de către agentul vamal cu atribuţii TQS în realizarea controlului documentar preliminar se realizează prin înscrierii menţiunii „CDP" şi aplicarea semnăturii şi ştampilei personale în rubrica D/J a documentului CDI.

(4)  Datele înscrise în declaraţia vamală trebuie confruntate cu cele din TARIC şi din baza de date de cote a aplicaţiei TQS. Dacă personalul vamal cu atribuţii TQS din cadrul compartimentului documentar constată în urma verificărilor în TARIC sau în baza de date de cote epuizarea unei cote tarifare este obligat să respecte următoarea procedură:

a)în cazul în care este cunoscută epuizarea unei cote tarifare corectează codul din rubrica 36 prin încercuirea cu roşu a datelor iniţiale, iar rectificarea trebuie justificată prin înscrierea pe verso-ul declaraţiei a menţiunii „Cotă tarifară epuizată în data de..." certificate prin semnătura şi ştampila personală a agentului vamal care efectuează adnotarea. Atât codul înscris în rubrica 39 a declaraţiei, cât şi numărul de ordine al cotei tarifare trebuie menţinute. Rectificările informatice ale declaraţiei vamale vor fi efectuate, la indicaţia agenţilor vamali cu competenţe în administrarea cotelor, de persoanele competente.

b)după comunicarea epuizării taxele vamale se recalculează la valoarea fără contingent tarifar în baza unei noi declaraţii vamale rectificative.

(5)  In cadrul compartimentului de control financiar preventiv se verifică dacă garanţia este acoperitoare, prin calculul diferenţei între cuantumul drepturilor de import înscrise în documentul CDI şi cel din declaraţia vamală. Totodată se verifică termenul de valabilitate a garanţiei şi, în situaţia în care datele sunt conforme cu cele solicitate, se înscriu numărul şi data documentului prin care este instituită garanţia. Garanţiile acoperitoare trebuie să aibă o durată de valabilitate de cei puţin două luni. După verificare, pe documentul CDI se înscriu, din registrul de garanţii, stabilit conform modelului din Anexa nr.2 la prezentele norme, valoarea garanţiei, instrumentul de garantare şi numărul curent. Aceste date se certifică sub semnătura şi ştampila persoanei care a efectuat controlul financiar preventiv.

(6)  In cazul garanţiilor constituite în numerar sau prin virament, cererea este considerată a fi depusă numai dacă în rubrica 9 din declaraţia vamală sunt înscrise cu majuscule, în vederea unei eventuale rambursări a garanţiei prin transfer bancar, numele şi adresa plătitorului şi numărul contului bancar.

(7) Declaraţiile vamale depuse şi acceptate se transmit operativ, prin fax, la BCC.

Art.26 Declaraţia vamală de punere în liberă circulaţie ce conţine cererea de alocare împreună cu documentul CDI înregistrat se depun la punctul de recepţie selecţie în vederea acceptării împreună cu celelalte documente.

Art.27 (1) In cadrul controlului documentar asupra declaraţiilor vamale acceptate care conţin cereri de alocare se verifică pe baza documentelor prezentate în susţinerea declaraţiei vamale şi a cererii de alocare, în mod special, informaţiile cu privire la codul mărfurilor, numărul de ordine al cotei tarifare, ţara de origine, unitatea de măsură pentru care se solicită contingentul tarifar, şi cantitatea sau valoarea mărfurilor, după caz.

(2)  Verificarea datelor din cerere se face prin consultarea datelor privind situaţia la zi a cotelor tarifare din reţeaua internet sau intranet sau prin intermediul aplicaţiei TQS.

(3)  In cazul cererilor de alocare din partea plătitorilor cu numerar sau virament se verifică dacă sunt înscrise lizibil unitatea bancară şi contul IBAN în care trebuie restituită garanţia.

(4)  In toate cazurile se verifică şi documentele cerute pentru acordarea cotei stabilite în conformitate cu regulamentele comunitare prin care a fost instituită cota respectivă.

Art.28 (1) O copie a declaraţiei vamale acceptate pe care a fost menţionat lizibil numărul de telefon al agentului vamal cu atribuţii TQS din cadrul compartimentului documentar, se trimite prin fax la BCC.

(2) Declaraţia vamală de punere în liberă circulaţie care conţine cote tarifare se transmite pe fax la BCC şi după acordarea liberului de vamă.

Art.29 Birourile vamale arhivează separat declaraţiile vamale de punere în liberă circulaţie prin care s-a solicitat alocarea de cote tarifare, împreună cu toate documentele aferente.

CAPITOLUL V

APLICAREA MĂSURILOR ADMINISTRATIVE ÎN BAZA RĂSPUNSURILOR LA CERERILE DE ALOCARE

Art.30 In ziua publicării răspunsurilor privind alocarea de cote de la DG TAXUD, birourile vamale sunt obligate să ia cunoştiinţă de acestea prin intermediul aplicaţiei TQS.

Art.31 (1) Biroul vamal este obligat să informeze agenţii economici despre orice acţiune referitoare la recuperarea ulterioară a diferenţelor în plus legate de taxele vamale, regularizarea garanţiilor, respectiv eliberarea corespunzătoare a garanţiilor.

(2)   Personalul vamal cu atribuţii TQS din cadrul compartimentului de control documentar verifică zilnic în baza de date TQS răspunsurile primite de la DG TAXUD. Aceste răspunsuri se regăsesc şi Ea pagina "Informaţii cote" în reţeaua intranet.

(3)   Pe baza răspunsurilor menţionate la alin. (2) personalul vamal cu atribuţii TQS transmite compartimentului financiar contabil decizia administrativă şi informează în scris agenţii economici.

(4)  Decizia administrativă se întocmeşte în trei exemplare cu următoarea destinaţie:

a)  un exemplar pentru compartimentul financiar contabil;

b)  un exemplar pentru BCC;

c)  un exemplar pentru agentul economic.

(5)  O copie a deciziei se ataşează la declaraţia vamală de punere în liberă circulaţie.

Art.32 (1) Dacă cererea de alocare este aprobată total, parţial sau este respinsă, se întocmeşte un referat, certificat prin semnătura şi ştampila agentului vamal. Referatul, aprobat de şeful biroului vamal, constituie decizia administrativă pe baza căreia biroul vamal va proceda la deblocarea garanţiei. Referatul se înaintează la compartimentul financiar contabil susţinut de o copie a situaţie publicate de DG TAXUD.

(2) In cazul în care solicitarea de alocare a unei cote nu a fost aprobată garanţia se execută în baza deciziei.

Art.33 Agentul vamal cu atribuţii TQS poate efectua calculul datoriei vamale manual sau informatic.

Art.34 In aplicarea prevederilor art. 869 lit. a din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2454 din 2 iulie 1993 privind dispoziţii de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 2913/1992 de stabilire a Codului vamal Comunitar, nu se acceptă o solicitarea de recuperare ulterioară a diferenţelor în plus legate de drepturi vamale, atunci când sunt întrunite cumulativ următoarele situaţii:

a)  cota era alocată dar nu era aplicabilă la momentul acceptării declaraţiei vamale, întrucât dispoziţia privind inaplicabilitatea nu a fost publicată în Jurnalul Oficial ai CE, în TARIC, sau în baza de date TQS, până în momentul eliberării mărfii ;

b)  agentul economic a acţionat cu bună credinţă;

c)  agentul economic a respectat toate reglementările referitoare la declaraţia vamală prevăzute în legislaţia vamală.

Art.35 (1) In cazul în care în cadrul controlului ulterior biroul vamal constată că alocarea unei cote a fost acordată în baza unor documente neconforme, returnează în cel mai scurt timp la DG TAXUD cota în cauză.

(2) Biroul vamal aduce la cunoştiinţa BCC returnarea în cauză.

Art.36 Prin excepţie de la prevederile art. 35, nici o comunicare privind returnarea nu are loc atunci când sunt întrunite cumulativ următoarele situaţii:

a)  decizia privind alocarea eronată a unei cote a fost luată de biroul vamal competent abia în a doua sau după a doua lună următoare perioadei de valabilitate a cotei;

b)  datoria vamală rezultată în urma solicitării eronate de alocare a cotei este egală sau mai mică decât echivalentul sumei de 10 euro.

CAPITOLUL VI

REDESCHIDEREA Şl DESCHIDEREA RETROACTIVĂ DE COTE

Art. 37 (1) In cazul redeschiderii unei cote, pentru declaraţia vamală pentru care s-a solicitat anterior alocarea de cote, iar alocarea a fost parţială sau respinsă, poate fi depusă la biroul vamal o cerere prin care se solicită alocarea de cotă, începând cu data la care redeschiderea a fost înregistrată în baza de date TQS.

(2) Cererea trebuie să conţină informaţiile cu privire la codul tarifar şi datele ce definesc cota, respectiv: numărul cotei, originea, cantitatea sau valoarea şi unitatea de măsură pentru mărfurile în cauză. Cererea se transmite pe fax la BCC, însoţită de copia declaraţiei vamale.

Art.38 (1) In cazul operaţiunilor de vămuire deja efectuate, când cota nu a fost alocată sau a fost alocată parţial din cauza epuizării acesteia, poate fi depusă o nouă cerere;

(2) O nouă cerere de alocare nu se depune atunci când, cu ocazia punerii în liberă circulaţie, declaraţia vamală a fost transmisă mai departe Biroului Central de Cote şi cererea a fost înregistrată în baza de date TQS.

Art.39 Cotele pot fi deschise retroactiv pe baza unei reglementări comunitare, iar cele existente pot fi suplimentate în timpul perioadei lor de valabilitate.

Art.40 (1) In cazul în care cererile de alocări de cote se depun într-un moment în care epuizarea contingentului nu apare încă în baza de date a aplicaţiei TQS sau dacă cererea a fost depusă cel târziu în a treia zi lucrătoare după înregistrarea comunicării respective, aceste cereri se iau în evidenţă în vederea unor posibile redeschideri de cote. In decizia administrativă de restituire sau de blocare ulterioară a garanţiei aferente drepturilor vamale se introduce menţiunea „Cotă epuizată, cantitatea reală a fost înregistrată ca cerere. Nu este necesară o nouă declaraţie vamală".

(2) Dispoziţiile prevăzute la alin. (1) se aplică şi pentru cantităţile parţiale pentru care nu poate fi aplicată cota.

Art.41 în cazul deschiderii unei cote retroactiv sau redeschiderii acesteia, dacă există o declaraţie vamală pentru mărfuri care ar fi putut beneficia de alocarea unei cote, şi care nu a fost completată la rubrica 39 la momentul punerii în liberă circulaţie, se poate înainta la biroul vamal o cerere de alocare ce trebuie să conţină informaţii cu privire la codul tarifar şi datele ce definesc cota, respectiv: numărul cotei, originea, cantitatea sau valoarea şi unitatea de măsură pentru mărfurile în cauză. Cererea se transmite pe fax la BCC, însoţită de copia declaraţiei vamale.

CAPITOLUL VII

DISPOZIŢII FINALE

Art.42 (1) In situaţia în care se solicită alocarea unei cote şi există o cerere de recuperare a drepturilor de import sau o contestaţie la decizia de recuperare a drepturilor de import, biroul vamal informează BCC cu privire la cantitatea cotei în ziua formulării cererii.

(2) In cazul în care decizia emisă este favorabilă solicitantului, acest fapt trebuie adus, sub forma unui raport scris, în aceeaşi zi la cunoştinţa BCC.

Art.43 (1) In cazul în care pe parcursul unui proces de remitere sau de rambursare a drepturilor de import, ori de contestare a unei decizii, se constată că la momentul înaintării cererii de remitere ori rambursare sau la momentul contestaţiei, cota nu mai este deschisă, sau este în afara perioadei de valabilitate, cererea poate fi luată în considerare dacă sunt întrunit cumulativ următoarele aspecte:

a)  agentul economic a furnizat toate datele necesare declaraţiei într-un mod corect şi a prezentat toate documentele necesare;

b)  nealocarea cotei se datorează unei erori a biroului vamal, conform art. 889 alin. 1 din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2454/1993 din 2 iulie 1993 privind dispoziţii de aplicare a Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2913/92 de instituire a Codului vamal Comunitar.

(2) Aplicarea dispoziţiilor alin. 1 se face numai după aprobarea prealabilă a BCC pentru cota tarifară comunitară.

Art. 44 Anexele nr.1 şi 2 fac parte integrantă din prezentele norme.

ANEXA Nr. 1 la normele tehnice

Unitate măsură

Unitate TARIC

Unitate TQS

kilogram

KGM

0

euro

EUR

1

1000 bucăţi

MIL

2

număr perechi

NPR

3

tonă

TNE

4

metru pătrat

MTK

5

hectolitru

HLT

6

capete

NAR

7

metru cub

MTQ

8

bucată

NAR

9

litru

LTR

A

perechi

NPR

B

Litru alcool pur(100%)

LPA

C

Tonă(greutate brută)

TNE

D

Tonă(greutate materie uscată)

TNE

E

ANEXA Nr. 2 la normele tehnice

Nr. crt.

CDI

Nr. /data

Declaraţie

vamală

Denumire

agent  ,

economic

Cod unic de

identificare fiscală

Nr. cotă

tarifară

Sumă

rata normală

Sumă

rată

redusă

Diferenţa

de garantat 5-6

Nr. data şi felul

instrumentului

de garantare (OP/CHIT/SG)

Decizie

administrativă

Nr./data

OPH

(restituire

garanţie / încasare

drepturi de import)

Nr./data

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 9923/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 9923 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 9923/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu