ORDIN Nr. 956
din 13 aprilie 2010
pentru modificarea si
completarea Procedurii de selectare a societatilor profesionale civile de
avocati din Romania sau din strainatate, specializate în litigii
internationale, de încheiere si derulare a contractului de asistenta si
reprezentare juridica a Romaniei sau a altor institutii publice în fata Curtii
de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea
Diferendelor Relative la Investitii, aprobata prin Ordinul ministrului
economiei si finantelor nr. 668/2007
ACT EMIS DE:
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 251 din 19 aprilie 2010
Având în vedere prevederile art. 2 alin. (1) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 126/2005 privind
reprezentarea României sau a instituţiilor publice în faţa
Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional
pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii, aprobată
prin Legea nr. 168/2006, cu modificările ulterioare, şi prevederile
art. 35-38 şi 56 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a
contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de
concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi
completările ulterioare,
în temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi
completările ulterioare,
ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
Art. I. - Procedura de selectare a
societăţilor profesionale civile de avocaţi din România sau din
străinătate, specializate în litigii internaţionale, de
încheiere şi derulare a contractului de asistenţă şi
reprezentare juridică a României sau a altor instituţii publice în
faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului
Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la
Investiţii, aprobată prin Ordinul ministrului economiei şi
finanţelor nr. 668/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 483 din 19 iulie 2007, cu modificările şi completările
ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La anexa B punctul 2, litera c) se modifică
şi va avea următorul cuprins:
,,c) curriculum vitae al membrilor echipei propuse;
numărul maxim al avocaţilor propuşi să facă parte din
echipă nu poate fi mai mare de 10."
2. La anexa B, punctul 7.2.1 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„7.2.1. Oferta financiară cuprinde onorariul
exprimat în lei, euro sau USD/oră/societate de avocaţi
(asociere/consorţiu) fără TVA, defalcată pe 3 tipuri de
activităţi ce urmează a fi desfăşurate, respectiv:
documentare sau studiu, redactare documente sau acţiuni şi
reprezentare în faţa instanţelor de arbitraj.
Onorariul pentru activitatea de documentare sau studiu
trebuie să fie cel mai mic onorariu dintre onorariile propuse pentru cele
3 tipuri de activităţi. Ofertele financiare în care pentru
activitatea de documentare sau studiu se solicită un onorariu mai mare
decât onorariile propuse pentru celelalte două activităţi se
descalifică.
Onorariile pentru activitatea de redactare documente
sau acţiuni şi pentru activitatea de reprezentare în faţa
instanţelor de' arbitraj nu pot depăşi onorariul pentru
activitatea de documentare sau studiu cu mai mult de 50% din onorariul propus
pentru activitatea de documentare sau studiu. Ofertele financiare în care
pentru activitatea de redactare documente sau acţiuni ori pentru
activitatea de reprezentare în faţa instanţelor de arbitraj se
solicită un onorariu cu mai mult de 50% din onorariul propus pentru
activitatea de documentare sau studiu se descalifică."
3. La anexa B punctul 8, după alineatul (4) se
introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:
„(5) Onorariul şi facturile pot fi diminuate, prin
acordul părţilor, în situaţia în care bugetul alocat
Ministerului Finanţelor Publice, potrivit legii bugetului de stat, este
insuficient pentru acoperirea tuturor cheltuielilor aferente serviciilor care
vor fi prestate în acel an."
4. La anexa B, anexa nr. 2 se înlocuieşte cu
anexa la prezentul ordin.
5. La anexa C, punctul 2 se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„2. Prin încheierea prezentului contract prestatorul
îşi asumă obligaţia de a presta servicii de asistenţă
şi reprezentare juridică, în conformitate cu prevederile din caietul
de sarcini, pentru a susţine apărarea intereselor României sau ale
altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj
Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea
Diferendelor Relative la Investiţii, în baza mandatului acordat de
Ministerul Finanţelor Publice."
6. La anexa C, după punctul 3.3 se introduce
un nou punct, punctul 3.31, cu următorul cuprins:
„3.31. Cu acordul prealabil al
achizitorului, numărul maxim al avocaţilor, stabilit în caietul de
sarcini, poate fi suplimentat, în cazuri temeinic motivate, pentru anumite
activităţi şi pe o perioadă determinată de timp."
Art. II. -Anexa face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. III. - Prezentul ordin se publică în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXA (Anexa nr. 2 la Caietul de sarcini)
OFERTA FINANCIARĂ
Ofertant:.....................................................................................................................
..................................................................................................................................
.................................................................................................................................
Nr. crt.
|
Activitate
|
Onorariu1)
|
1.
|
Documentare sau studiu2)
|
|
2.
|
Redactare documente sau acţiuni
|
|
3.
|
Reprezentare în faţa instanţelor de arbitraj
|
|
Semnatura
............................................
1) Onorariul
pentru activitatea de documentare sau studiu trebuie să fie cel mai mic
onorariu dintre cele propuse. Onorariul propus la nr. crt. 2 şi 3 nu poate
depăşi onorariul de la nr. crt. 1 cu o cotă mai mare de 50% din
valoarea onorariului de la nr. crt.1.
2) In activitatea
de documentare sau studiu se include si orice altă activitate care nu se
încadrează în cele de la nr. crt. 2 si 3.