ORDIN Nr. 668
din 5 iulie 2007
pentru aprobarea Procedurii
de selectare a societatilor profesionale civile de avocati din Romania sau din
strainatate, specializate in litigii internationale, de incheiere si derulare a
contractului de asistenta si reprezentare juridica a Romaniei sau a altor
institutii publice in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International
pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii, precum si pentru
aprobarea Procedurii de selectare a arbitrilor desemnati de partea romana in
procedurile arbitrale in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului
International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 483 din 19 iulie 2007
In temeiul art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului
nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi
Finanţelor,
având în vedere prevederile art. 2 alin. (1) şi (2) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 126/2005 privind mandatarea Ministerului
Finanţelor Publice pentru reprezentarea României sau a altor instituţii publice
în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru
Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii, aprobată prin Legea nr.
168/2006, şi prevederile art. 35-38 şi 56 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a
contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune
de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu
modificările şi completările ulterioare,
ministrul economiei si finanţelor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Procedura de selectare a
societăţilor profesionale civile de avocaţi din România sau din străinătate,
specializate în litigii internaţionale, de încheiere şi derulare a contractului
de asistenţă şi reprezentare juridică a României sau a altor instituţii publice
în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru
Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii, prevăzută în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă Procedura de selectare a arbitrilor
desemnaţi de partea română în procedurile arbitrale în faţa Curţii de Arbitraj
Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor
Relative la Investiţii, prevăzută în anexa nr. 2.
Art. 3. - Se aprobă componenţa comisiei de selecţie a
societăţilor profesionale civile de avocaţi, prevăzută în anexa nr. 3, şi a
comisiei de selecţie a arbitrilor, prevăzută în anexa nr. 4.
Art. 4. - Se numeşte comisia de soluţionare a
contestaţiilor privind rezultatele selecţiilor societăţilor profesionale civile
de avocaţi şi de arbitri, a
cărei componenţă este prevăzută în anexa nr. 5.
Art. 5. - Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 6. - La data publicării prezentului ordin se
abrogă Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.639/2005 privind aprobarea
Normelor procedurale interne pentru organizarea şi desfăşurarea procedurilor de
încheiere a Contractului-cadru de achiziţie publică de servicii juridice pentru
reprezentarea României sau a altor instituţii publice în faţa Curţii de
Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea
Diferendelor Relative la Investiţii şi pentru selectarea arbitrilor desemnaţi
de partea română în procedurile arbitrale.
Art. 7. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
ANEXA Nr. 1
PROCEDURA
de selectare a societăţilor profesionale civile de
avocaţi din România sau din străinătate, specializate în litigii internaţionale, de încheiere şi derulare a
contractului de asistenţă şi reprezentare juridică a României sau a altor instituţii
publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor
Relative la Investiţii
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prezenta procedură asigură cadrul şi
metodologia unitară pentru organizarea şi desfăşurarea achiziţiei de servicii
de asistenţă şi reprezentare juridică a României sau a altor instituţii publice
în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale
a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la
Investiţii.
(2) Achiziţia serviciilor de asistenţă şi reprezentare
juridică se face de către Ministerul Economiei şi Finanţelor prin aplicarea
procedurii de selecţie de oferte.
(3) Prin servicii de
asistenţă şi reprezentare juridică, în sensul
prezentului ordin, se înţelege totalitatea activităţilor de documentare, studiu, redactare
documente şi acţiuni, reprezentare în faţa instanţelor de arbitraj şi orice
alte activităţi necesare asigurării reprezentării României sau a altor
instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului
Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii.
Art. 2. - (1) Societăţile profesionale civile de
avocaţi, denumite în continuare societăţi de avocaţi, pot participa
singure sau în asociere/consorţiu la procedura de selecţie de candidaturi.
(2) Forma de asociere se demonstrează prin convenţii
scrise intervenite între membrii asocierii/consorţiului.
Art. 3. -In urma aplicării prezentei proceduri, vor fi
selectate maximum 6 societăţi de avocaţi cu care se vor încheia contracte-cadru
de prestări de servicii de asistenţă şi reprezentare juridică a României sau a
altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului
Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii,
denumite în continuare contracte-cadru de
reprezentare.
Art. 4. - In vederea reprezentării României sau a altor
instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului
Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii,
Ministerul Economiei şi Finanţelor va acorda, în baza avizului dat de
conducătorul instituţiei publice citate în cauză şi, după caz, cu avizul
Guvernului României, mandat de reprezentare uneia dintre societăţile de
avocaţi/asocieri/consorţii cu care s-a încheiat Contractul-cadru de
reprezentare.
CAPITOLUL II
Selecţia societăţilor de avocaţi
Art. 5. - (1) Procedura de
selecţie de oferte se desfăşoară în două etape, respectiv lansarea procedurii
şi selecţia ofertelor.
(2) Etapa de lansare a procedurii presupune:
a) transmiterea spre publicare, în Jurnalul Oficial al
Uniunii Europene, în SEAP şi în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a
-Achiziţii publice, precum şi în cel puţin un cotidian naţional de mare tiraj,
a invitaţiei de participare la selecţia societăţilor de avocaţi din România sau
din străinătate, specializate în litigii internaţionale, în vederea asigurării
reprezentării României sau a altor instituţii publice în faţa Curţii de
Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea
Diferendelor Relative la Investiţii;
b) constituirea nominală a comisiei de selecţie şi de
soluţionare a contestaţiilor prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor;
se desemnează în comisii atât membri titulari, cât şi membri supleanţi.
(3) Invitaţia de participare, al cărei model este
prevăzut în anexa A, va fi publicată şi pe site-ul Ministerului Economiei şi
Finanţelor.
Art. 6. - Etapa de selecţie presupune următoarele:
a) primirea ofertelor;
b) analiza şi stabilirea ofertelor care îndeplinesc
cerinţele minime solicitate;
c) aplicarea criteriilor de selecţie;
d) stabilirea ierarhiei
propunerilor de oferte acceptate pe baza căreia se va încheia Contractul-cadru
de reprezentare;
e) informarea conducerii Ministerului Economiei şi
Finanţelor cu privire la rezultatul aplicării procedurii;
f) încheierea Contractului-cadru de reprezentare;
g) întocmirea dosarului Contractului-cadru de
reprezentare.
Art. 7. - (1) In vederea participării la selecţie,
ofertanţii trebuie să
îndeplinească cerinţele din caietul de sarcini prevăzut în anexa B.
(2) Condiţiile de eligibilitate şi modalitatea de punctare a ofertelor sunt cele stabilite prin caietul de sarcini.
Art. 8. - Analiza ofertelor se face de către comisia de
selecţie, care răspunde de desfăşurarea următoarelor activităţi:
a) selecţia ofertelor care îndeplinesc criteriile
impuse;
b) aplicarea criteriilor de ierarhizare potrivit celor
stabilite în caietul de sarcini;
c) stabilirea ierarhiei ofertelor care îndeplinesc
criteriile impuse;
d) întocmirea grilelor de evaluare şi redactarea
raportului de evaluare; raportul este aprobat de către preşedintele comisiei;
e) informarea conducerii Ministerului Economiei şi
Finanţelor cu privire la rezultatul selecţiei de candidaturi.
Art. 9. - Pe parcursul desfăşurării procedurii de
selecţie, membrii comisiei au obligaţia de a păstra confidenţialitatea asupra
conţinutului negocierilor, precum şi asupra oricăror alte informaţii prezentate
de ofertanţi, a căror dezvăluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de
a-şi proteja interesele comerciale.
Art. 10. - (1) Fiecare dintre membrii comisiei de
selecţie are obligaţia de a semna o declaraţie pe propria răspundere, prin care
se angajează să respecte dispoziţiile prevăzute la art. 9 şi prin care confirmă
totodată că nu se află în niciuna dintre situaţiile următoare:
a) este soţ sau rudă până la gradul al patrulea
inclusiv ori afin până la gradul al patrulea inclusiv cu avocaţii propuşi de
către ofertanţi pentru a face parte din echipa de avocaţi;
b) în ultimii 3 ani a avut contracte de muncă sau de
colaborare cu unul dintre ofertanţi ori cu asociaţii unuia dintre ofertanţi sau
a făcut parte din adunarea asociaţilor ori din orice alt organ de conducere sau
de administrare al unuia dintre ofertanţi;
c) are calitatea de asociat sau face parte din organele
de conducere ori de administrare ale unuia dintre ofertanţi.
(2) Declaraţia prevăzută la alin. (1) trebuie semnată
înainte de iniţierea etapei de selecţie a ofertelor care îndeplinesc cerinţele
minime impuse.
(3) In cazul în care unul dintre membrii desemnaţi de
comisia de selecţie constată că se află în una sau mai multe dintre situaţiile
prevăzute la alin. (1), atunci acesta are obligaţia de a solicita de îndată
înlocuirea sa din componenţa comisiei respective.
(4) In cazul în care atât titularul, cât şi supleantul
se află în una sau mai multe dintre situaţiile prevăzute la alin. (1),
conducătorul instituţiei care i-a desemnat va desemna alte două persoane.
Art. 11. - (1) Pe parcursul derulării procedurii de
selecţie Ministerul Economiei şi Finanţelor va lua toate măsurile legale
necesare pentru a combate apariţia eventualelor situaţii de concurenţă neloială
sau conflict de interese şi orice alte fapte considerate contravenţii ori
infracţiuni potrivit legislaţiei în vigoare. In măsura în care aceste situaţii
totuşi se produc, se vor lua toate măsurile legale pentru înlăturarea lor.
(2) Societăţile de avocaţi vor depune o declaraţie pe
propria răspundere privind inexistenţa situaţiilor de conflict de interese în
legătură cu obiectul litigiilor care urmează a fi soluţionate prin arbitraj în
faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru
Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii, înaintea acordării
mandatului de reprezentare.
Art. 12. - (1) In urma aplicării criteriilor de
selecţie comisia de selecţie redactează raportul de evaluare a ofertelor depuse.
(2) Raportul de evaluare poate fi contestat în termen
de 5 zile de la comunicare. Contestaţia se depune la sediul Ministerului
Economiei şi Finanţelor.
(3) Contestaţiile depuse se soluţionează de către
comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de cel mult 10 zile de la
expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.
(4) In cazul depunerii de contestaţii vor fi
înştiinţaţi toţi participanţii selectaţi în cadrul procedurii de selecţie.
(5) Soluţiile date de comisia de soluţionare a
contestaţiilor se comunică tuturor participanţilor selectaţi în cadrul
procedurii de selecţie.
(6) In cazul în care societăţile de avocaţi care au
depus contestaţie sunt nemulţumite de decizia comisiei de soluţionare a
contestaţiilor se pot adresa instanţei de judecată în condiţiile legii.
CAPITOLUL III
Incheierea Contractului-cadru de reprezentare
Art. 13. - (1) Ministerul Economiei şi Finanţelor, în
urma aplicării procedurii de selecţie de candidaturi, va încheia
contractele-cadru de reprezentare cu societăţile de avocaţi ale căror oferte au
fost acceptate.
(2) Contractul-cadru de reprezentare se încheie pe o
perioadă de 2 ani şi se semnează de către ministrul economiei şi finanţelor şi
de către reprezentantul mandatat al ofertanţilor, pe baza documentelor depuse
în vederea participării la selecţie.
(3) Contractele-cadru de reprezentare se încheie în
termen de cel mult 30 de zile de la anunţarea ofertanţilor selectaţi în vederea
încheierii acestora, cu excepţia cazului în care au fost formulate contestaţii,
situaţie în care termenul este de 30 de zile de la data expirării termenului de
soluţionare a contestaţiilor, prevăzut la art. 12 alin. (3).
(4) Incheierea Contractului-cadru de reprezentare are
la bază principiile enunţate la art. 2 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a
contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune
de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu
modificările şi completările ulterioare.
(5) Modelul contractului-cadru de reprezentare juridică
ce va fi încheiat cu societăţile de avocaţi selecţionate este prevăzut în anexa
O
Art. 14. - (1) Contractul-cadru de reprezentare produce
efecte începând cu data la care Ministerul Economiei
şi Finanţelor emite mandatul de reprezentare care constituie nominalizarea
societăţii de avocaţi pentru reprezentarea intereselor României sau ale altor
instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului
Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii într-o
cauză determinată.
(2) In perioada cuprinsă între încheierea
contractului-cadru de reprezentare şi emiterea mandatului de reprezentare,
societăţile de avocaţi nu sunt îndreptăţite să pretindă Ministerului Economiei
şi Finanţelor efectuarea de plăţi în baza contractului-cadru de reprezentare.
Art. 15. - (1) Mandatul se acordă în condiţiile art. 4,
în ordinea clasării ca urmare a aplicării procedurii de selecţie de oferte,
ţinându-se cont de disponibilitatea efectivă a acesteia pentru realizarea
mandatului de reprezentare.
(2) După emiterea mandatului de reprezentare,
societatea de avocaţi îşi va numi un reprezentant care va fi responsabil de
toate comunicările ulterioare cu Ministerul Economiei şi Finanţelor.
(3) Societatea de avocaţi care a primit mandat de
reprezentare într-o cauză are obligaţia de a depune toate diligentele pentru
apărarea intereselor încredinţate, până la finalizarea procesului aflat în
derulare, chiar dacă după expirarea perioadei de valabilitate a
contractului-cadru de reprezentare nu mai este selectată de către Ministerul
Economiei şi Finanţelor pentru un alt contract de reprezentare, In această
situaţie Ministerul Economiei şi Finanţelor are obligaţia corelativă de a face
plata serviciilor prestate de societatea de avocaţi în baza mandatului de
reprezentare emis, numai pentru serviciile prestate efectiv de către aceasta.
Art. 16. - (1) Ministerul Economiei şi Finanţelor are
obligaţia de a întocmi dosarul achiziţiei publice, care va cuprinde cel puţin
următoarele documente:
a) componenţa comisiei de selecţie şi de soluţionare a
contestaţiilor;
b) invitaţia de participare privind încheierea
contractului-cadru de reprezentare;
c) raportul de evaluare;
d) contestaţiile primite,
rezoluţiile şi, după caz, măsurile corective adoptate de Ministerul Economiei
şi Finanţelor şi comunicate ofertanţilor, precum şi hotărârile judecătoreşti
irevocabile;
e) contractul-cadru de reprezentare, semnat;
f) mandatele de reprezentare
emise, după caz.
(2) Dosarul achiziţiei publice se păstrează de către
Direcţia generală juridică din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor atât
timp cât contractul produce efecte juridice, dar nu mai puţin de 5 ani de la
data finalizării contractului-cadru de reprezentare.
Art. 17. -Anexele A, B şi C fac parte integrantă din
prezenta procedură.
ANEXA A la procedură
INVITAŢIE DE PARTICIPARE
MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
DIRECŢIA GENERALĂ JURIDICĂ
Nr......../.........2007
Aprobat.
Secretar general,
................................
Denumirea autorităţii contractante: Ministerul
Economiei şi Finanţelor, cod fiscal nr. 4221306, municipiul Bucureşti, str.
Apolodor nr.17, sectorul 5, tel.............
Obiectul contractului: servicii juridice cod CPSA 7411
(74.11)
Procedura aplicată: selecţie de oferte
Data limită şi locul pentru depunerea ofertelor:
ziua/luna/anul/ora la sediul ministerului, municipiul Bucureşti, str. Apolodor
nr. 17, sectorul 5, P2, camera........., tel.............
Modul de prezentare a ofertelor: un exemplar original,
introdus într-un plic sigilat.
Clarificări pentru elaborarea şi prezentarea ofertelor
pot fi solicitate la sediul ministerului, municipiul Bucureşti, str. Apolodor
nr. 17, sectorul 5, P2, camera..........,
tel.............Persoana de contact:......................, tel..............
Director general,
..............................
ANEXA B la procedură
CAIET DE SARCINI
1. Informaţii
generale
Autoritatea contractantă: Ministerul Economiei şi
Finanţelor, Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, România
Scopul aplicării procedurii: atribuirea
Contractului-cadru de reprezentare în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a
Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la
Investiţii din Washington DC
Procedura aplicată: selecţie de oferte
Legislaţia aplicabilă:
- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 126/2005
privind mandatarea Ministerului Finanţelor Publice pentru reprezentarea
României sau a altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj
Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor
Relative la Investiţii, aprobată prin Legea nr. 168/2006;
- art. 35-38 şi 56 din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a
contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune
de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu
modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul ministrului economiei
şi finanţelor nr. 668/2007 pentru aprobarea Procedurii de selectare a
societăţilor profesionale civile de avocaţi din România sau din străinătate,
specializate în litigii internaţionale, de încheiere şi derulare a contractului
de asistenţă şi reprezentare juridică a României sau a altor instituţii publice
în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru
Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii, precum şi pentru aprobarea
Procedurii de selectare a arbitrilor desemnaţi de partea română în procedurile
arbitrale, în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional
pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii.
Finanţare: bugetul de stat.
2. Calificarea
candidaţilor
In vederea participării la selecţie, ofertanţii trebuie
să depună următoarele:
a) oferta tehnică;
b) oferta financiară;
c) curriculum vitae al membrilor echipei propuse;
d) documente din care să rezulte cunoştinţe privind
acordurile încheiate de România privind promovarea şi protejarea reciprocă a
investiţiilor;
e) documente de formare academică recunoscute, prin
care să se ateste cunoştinţele temeinice de drept internaţional public şi de
dreptul comerţului internaţional;
f) documente din care să rezulte lucrările de
specialitate juridică privind regimul investiţiilor străine şi procedurile
arbitrale în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional
pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii, întocmite de membrii
echipei propuse;
g) certificate de atestare
recunoscute, care să ateste nivelul cunoştinţelor de limba engleză, cu excepţia
vorbitorilor nativi de limba engleză;
h) recomandări, certificate, contracte, care să
demonstreze că se bucură de încredere din partea clienţilor, pe baza
proiectelor îndeplinite de societatea profesională civilă de avocaţi, în cadrul
unor proiecte de mare valoare;
i) convenţiile de asociere intervenite între membrii
asocierii/consorţiului;
j) alte documente care să ateste îndeplinirea
criteriilor de selecţie.
3. Criterii de selectare
Criteriile avute în vedere la selectarea ofertelor
sunt:
a) numărul de avocaţi definitivi care vor face parte
din echipă, cu o vechime în specialitate juridică de minimum 5 ani;
b) numărul avocaţilor din echipă care au experienţă în
litigii internaţionale ce presupun aplicarea procedurii de arbitraj;
c) numărul avocaţilor din echipă care au participat
la procedurile arbitrale în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului
Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii din
Washington DC;
d) numărul de litigii câştigate în faţa Curţii de
Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea
Diferendelor Relative la Investiţii;
e) oferta financiară.
4. Elaborarea ofertei
Candidatul are obligaţia de a
menţine oferta valabilă pe o perioadă de 30 de zile.
Ministerul Economiei şi Finanţelor are dreptul de a
solicita, în circumstanţe excepţionale, înainte de expirarea perioadei de valabilitate
a ofertei, prelungirea acestei perioade.
Oferta trebuie însoţită de
împuternicirea scrisă prin care reprezentantul ofertantului este autorizat să
reprezinte societatea de avocaţi şi să semneze în numele acesteia.
5. Prezentarea ofertei
Ofertantul trebuie să depună şi să înregistreze oferta
în termenul prevăzut în invitaţia de participare.
Orice ofertant are dreptul de a-şi retrage sau de a-şi
modifica oferta numai înainte de data limită stabilită pentru depunerea ofertei
şi numai printr-o solicitare scrisă în acest sens.
Ofertantul are dreptul de a depune doar o singură ofertă. Nu se admit oferte alternative.
6. Deschiderea şi
evaluarea ofertelor
6.1. Deschiderea ofertelor se va face la sediul
Ministerului Economiei şi Finanţelor, municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr.
17, sectorul 5.
Orice ofertant are dreptul să
fie prezent la deschiderea ofertelor.
Comisia de evaluare a ofertelor va întocmi un
proces-verbal de deschidere a ofertelor, care urmează să fie semnat atât de
membrii comisiei, cât şi de reprezentanţii ofertanţilor prezenţi, în care se
consemnează:
- denumirea ofertanţilor;
- oferta tehnică;
- oferta financiară;
- orice alte elemente care privesc deschiderea
ofertelor.
6.2. Evaluarea ofertelor presupune:
- analizarea ofertelor tehnice şi financiare şi
punctarea acestora;
- stabilirea ofertelor descalificate;
- ierarhizarea ofertelor calificate;
- întocmirea raportului de evaluare.
7. Punctajul
7.1. Punctajul ofertei tehnice:
a) numărul de avocaţi definitivi care vor face parte
din echipă, cu o vechime în specialitate juridică de minimum 5 ani - câte un
punct pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul,
dar nu mai mult de 5 puncte;
b) numărul de avocaţi din echipă care au experienţă în
litigii internaţionale ce presupun aplicarea procedurii de arbitraj - câte 10
puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi, dar nu mai mult de 50 de
puncte;
c) numărul de avocaţi din echipă care au participat la
procedurile arbitrale în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului
Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii din
Washington DC - câte 15 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi, dar
nu mai mult de 60 de puncte;
d) numărul de litigii câştigate în faţa Curţii de
Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii
- câte 20 de puncte pentru fiecare litigiu, dar nu mai mult de 60 de puncte.
7.1.1. Punctajul ofertei tehnice se calculează astfel:
a) se adună punctele obţinute de fiecare ofertă
tehnică pentru criteriile prevăzute la pct. 7.1, suma
acestora reprezentând scorul tehnic;
b) oferta cu scorul tehnic cel mai mare primeşte
punctaj maxim de 100 de puncte;
c) celelalte oferte primesc un punctaj calculat astfel:
Px = Sx x100/SM,
unde:
Px = punctajul ofertei tehnice analizate;
Sx = scorul tehnic obţinut de oferta analizată;
SM= scorul tehnic
obţinut de oferta cu cel mai mare scor tehnic, respectiv cea care a primit 100
de puncte.
7.1.2. Ofertele care nu primesc puncte la toate cele 4
criterii de selecţie prevăzute la pct. 7.1 şi care nu au un scor tehnic de cel
puţin 100 de puncte sunt descalificate.
7.2. Oferta financiară
7.2.1. Oferta financiară cuprinde onorariul exprimat
în lei, euro sau USD/oră/societate de avocaţi (asociere/consorţiu) fără TVA,
defalcată pe tipul de activitate, ce urmează a fi desfăşurată astfel:
a) documentare sau studiu;
b) redactare documente sau acţiuni;
c) reprezentare în faţa instanţelor de arbitraj.
7.2.2. In vederea analizării ofertei financiare,
ofertele în euro sau USD vor fi transformate în lei, la cursul oficial
comunicat de Banca Naţională a României pentru ziua în care se deschid
ofertele.
7.2.3. Punctajul ofertei financiare se calculează
astfel:
a) se face media onorariului
solicitat pentru cele 3 tipuri de activităţi, prevăzute la pct. 7.2.1, denumit scor financiar;
b) oferta cu scorul financiar cel mai mic va primi 100
de puncte;
c) celelalte oferte primesc un punctaj calculat astfel:
Px = SMx100/Sx,
unde:
Px = punctajul ofertei financiare analizate;
SM= scorul financiar
obţinut de oferta cu cel mai mic scor financiar, respectiv cea care a primit
100 de puncte;
Sx = scorul financiar obţinut de oferta analizată.
7.2.4. Ofertele financiare al căror scor financiar
depăşeşte cu mai mult de 50% scorul financiar cel mai mic sunt descalificate.
7.3. Punctajul final
7.3.1. Pentru ierarhizarea ofertelor calificate, la
punctajul tehnic obţinut se adaugă punctajul obţinut la oferta financiară. In
caz de egalitate de puncte primează punctajul obţinut la oferta tehnică.
8. Atribuirea Contractului-cadru de reprezentare
Criteriul de atribuire a Contractului-cadru de
reprezentare este oferta corespunzătoare din punct de vedere tehnico-economic.
In situaţia în care 2 sau mai mulţi ofertanţi obţin punctaj egal, departajarea
se face în funcţie de punctajul obţinut la oferta tehnică.
Ministerul Economiei şi Finanţelor va comunica în scris
tuturor ofertanţilor rezultatul aplicării procedurii „Selecţie de oferte"
în cel mult 10 zile de la data la care comisia de selecţie a stabilit ofertele
câştigătoare.
Ministerul Economiei şi Finanţelor are obligaţia de a
încheia contractul-cadru de reprezentare, după ierarhizarea ofertelor, în
funcţie de gradul de îndeplinire a necesităţilor obiective.
In contractul-cadru de reprezentare încheiat cu
ofertanţii selectaţi se va menţiona onorariul.
ANEXA C la procedură
CONTRACT-CADRU DE REPREZENTARE
- model -
1. Părţi
contractante
Intre
Ministerul Economiei şi Finanţelor, adresa sediului
...........................................................................,
telefon/fax......................................., numărul
de înmatriculare..................., cod fiscal ..........................,
cont trezorerie..............................,
reprezentat prin ...........................................................................,
(denumirea conducătorului) având funcţia.............................., în calitate de
achizitor,
şi
......................................................................,
adresa sediului....................................................,
telefon/fax..........................., numărul de
(denumirea)
înmatriculare...............................,
cod fiscal......................, cont (trezorerie,
bancă).................................., reprezentat
prin .................................................,
(denumirea conducătorului) funcţia.....................................................,
în calitate de prestator,
a intervenit prezentul contract-cadru de reprezentare,
denumit în continuare contract.
2. Obiectul contractului
Prin încheierea prezentului contract prestatorul îşi
asumă obligaţia de a presta servicii de asistenţă şi reprezentare juridică
pentru a susţine apărarea intereselor României sau ale altor instituţii publice
în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru
Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii, în baza mandatului acordat de
Ministerul Economiei şi Finanţelor.
3. Preţul
contractului
3.1. Achizitorul se obligă să plătească prestatorului
preţul convenit, în cazul în care, în baza mandatului de reprezentare,
prestatorul asigură reprezentarea intereselor României sau ale altor instituţii
publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional
pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii.
3.2. Preţul convenit pentru îndeplinirea obligaţiilor
asumate prin prezentul contract, conform ofertei financiare, plătibil
prestatorului de către achizitor, este stabilit în monedă unică
(lei/EURO/USD)/oră.
3.3. Plata se face doar pentru serviciile de asistenţă
şi reprezentare prestate efectiv de către prestator prin avocaţii nominalizaţi
în oferta tehnică, încheierea prezentului contract negenerând nicio obligaţie
financiară pentru achizitor.
3.4. Valoarea estimată/an se
stabileşte în caz de acordare a mandatului de reprezentare prin act adiţional
la contract şi se reînnoieşte prin act adiţional încheiat pentru fiecare an
bugetar în parte.
3.5. Modul în care vor fi redactate facturile pentru
onorarii este cuprins în anexa la prezentul contract.
4. Regimul cheltuielilor
4.1. Cheltuielile de transport şi de cazare vor fi
decontate de achizitor pe bază de documente justificative, în limitele
stabilite de reglementările legale în vigoare în România pentru funcţionarii
publici.
4.2. Alte cheltuieli care apar pe perioada derulării
prezentului contract vor fi decontate de achizitor numai pe bază de documente
justificative, acestea fiind enumerate în anexa la prezentul contract.
5. Durata contractului
5.1. Prezentul contract se
încheie pentru o perioadă de 2 ani. Prestatorul îşi asumă obligaţia de a
asigura servicii de asistenţă şi reprezentare juridică pentru a susţine
apărarea intereselor României sau ale altor instituţii publice în faţa Curţii
de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea
Diferendelor Relative la Investiţii, conform mandatului acordat.
5.2. In baza prezentului contract, achizitorul va emite
mandatele de reprezentare, în funcţie de necesităţile apărute.
5.3. In perioada cuprinsă între
momentul încheierii prezentului contract şi emiterea mandatului de
reprezentare, prestatorul nu este îndreptăţit să pretindă achizitorului să
efectueze plăţi în baza acestui contract.
5.4. Prestatorul care a primit mandat de reprezentare are obligaţia de a depune toate diligentele pentru apărarea
intereselor încredinţate, până la finalizarea cauzei. In acest caz, durata prezentului
contract se prelungeşte fără alte formalităţi.
6. Caracterul
confidenţial al contractului
6.1. - (1) O parte contractantă
nu are dreptul, fără acordul scris al celeilalte părţi:
a) de a face cunoscut prezentul contract sau orice
prevedere a acestuia unei terţe părţi, în afara acelor persoane implicate în
îndeplinirea prezentului contract şi a instituţiei publice citate în cauză;
b) de a utiliza informaţiile şi documentele obţinute
sau la care are acces în perioada de derulare a prezentului contract, în alt
scop decât acela de a-şi îndeplini obligaţiile contractuale.
(2) Dezvăluirea oricărei informaţii faţă de persoanele
implicate în îndeplinirea prezentului contract se va face confidenţial şi se va
extinde numai asupra acelor informaţii necesare în vederea îndeplinirii
acestuia.
6.2. O parte contractantă va fi exonerată de
răspunderea pentru dezvăluirea de informaţii referitoare la prezentul contract,
dacă:
a) informaţia era cunoscută părţii contractante înainte
ca ea să fi fost primită de la cealaltă parte contractantă; sau
b) informaţia a fost dezvăluită după ce a fost obţinut
acordul scris al celeilalte părţi contractante pentru asemenea dezvăluire; sau
c) partea contractantă a fost obligată în mod legal să
dezvăluie informaţia.
7. Responsabilităţile
prestatorului
7.1. - (1) Prestatorul are obligaţia de a presta
serviciile prevăzute în prezentul contract cu profesionalismul şi
promptitudinea cuvenite angajamentului asumat şi în conformitate cu propunerea
de ofertă.
(2) Prestatorul îşi va desemna un reprezentant care va
fi responsabil de toate comunicările ulterioare cu Ministerul Economiei şi
Finanţelor.
(3) Prestatorul are obligaţia
de a supraveghea prestarea serviciilor, de a asigura resursele umane,
materiale, instalaţiile, echipamentele sau altele asemenea, fie de natură
provizorie, fie definitive, cerute de şi pentru prezentul contract, în măsura
în care necesitatea asigurării acestora este prevăzută în contract sau se poate
deduce în mod rezonabil din prezentul contract.
(4) Prestatorul poate înlocui un membru al echipei
numai cu acordul achizitorului şi dacă avocatul propus are aceleaşi calificări
şi întruneşte criteriile de selecţie aplicate de achizitor în cadrul procedurii
de atribuire a contractului.
(5) Prestatorul se angajează şi este deplin
responsabil să selecteze, după o cercetare temeinică, şi să propună spre
avizare achizitorului, în baza unei justificări motivate, martori experţi sau
alţi prestatori de servicii profesionale, a căror necesitate rezultă din
desfăşurarea procedurilor arbitrale. Costul astfel generat va fi suportat de
prestator şi decontat ulterior de achizitor pe bază de documente justificative.
(6) Pe durata derulării prezentului contract
prestatorul are obligaţia de a informa achizitorul despre apariţia situaţiilor
de conflict de interese şi de a lua toate măsurile legale pentru înlăturarea
lor.
(7) Pentru serviciile de asistenţă
şi reprezentare juridică, prestatorul are obligaţia de a emite în fiecare lună
o factură unică, indiferent dacă lucrează singur sau în asociere/consorţiu. De
asemenea, prestatorul se obligă să însoţească fiecare factură de o detaliere
clară, în limba română, a activităţilor desfăşurate în cadrul contractului de
asistenţă şi reprezentare juridică, ce va cuprinde numărul de ore de muncă juridică
efectiv desfăşurată/zi de avocaţii prezenţi pe listele în baza cărora s-a
desfăşurat procedura de selecţie, s-a încheiat Contractul-cadru de reprezentare
şi s-a emis mandatul de reprezentare, cu precizarea pe scurt a documentelor
studiate, discuţiilor purtate şi actelor redactate.
(8) In situaţia în care, în apărarea intereselor
statului român, prestatorul a fost obligat la alte cheltuieli ce pot fi
decontate de Ministerul Economiei şi Finanţelor, conform dispoziţiilor
prezentului contract, şi a transmis documente justificative în acest sens,
acestea vor fi însoţite de o prezentare a situaţiei ce a generat respectivele cheltuieli.
7.2. Prestatorul este pe deplin responsabil pentru
prestarea serviciilor. Totodată, este răspunzător atât de oportunitatea şi
legalitatea tuturor operaţiunilor şi metodelor de prestare utilizate, cât şi de
calificarea personalului folosit pe toată durata prezentului contract.
8. Responsabilităţile
achizitorului
Achizitorul are obligaţia de a face demersurile
necesare către toate instituţiile statului pentru a pune la dispoziţie
prestatorului orice facilităţi şi/sau informaţii pe care acesta le-a cerut în
propunerea de ofertă sau care au apărut pe durata mandatului acordat şi pe care
acesta le consideră necesare pentru îndeplinirea prezentului contract.
9. Verificări
9.1. Achizitorul are dreptul de a verifica modul de
prestare a serviciilor. In desfăşurarea activităţii de
verificare, achizitorul poate amâna sau refuza plata anumitor activităţi sau
deconturi insuficient fundamentate în prezentările transmise lunar, fără a
genera calculul de penalităţi.
9.2. Verificările vor fi efectuate în conformitate cu
prevederile prezentului contract. Achizitorul are obligaţia de a notifica în
scris prestatorului identitatea reprezentanţilor săi împuterniciţi pentru acest
scop.
10. Asigurarea
serviciilor de asistenţă şi reprezentare juridică
Prestatorul are obligaţia de a
începe prestarea serviciilor de asistenţă şi reprezentare juridică în timpul
cel mai scurt posibil de la primirea mandatului de reprezentare.
11. Modalităţi de
plată
Achizitorul are obligaţia de a efectua plata către
prestator în termen de cel mult 30 de zile de la comunicarea facturii. Plăţile
în valută aferente facturilor externe se vor efectua la cursul Băncii Naţionale
a României din ziua comunicării facturii către achizitor, cu respectarea
prevederilor legale.
12. Amendamente
Modificarea prezentului
contract se face numai în scris, cu acordul părţilor contractante.
13. Penalităţi şi daune-interese
13.1. In situaţia în care, din cauza neprezentării la
termene, prestatorul nu reuşeşte să îşi îndeplinească obligaţiile asumate prin
prezentul contract, achizitorul are dreptul de a-i imputa contravaloarea
litigiului, prezentul contract constituind titlu executoriu, fără punerea în
întârziere sau îndeplinirea altor formalităţi.
13.2. In cazul în care achizitorul nu onorează
facturile în termen de 30 de zile de la expirarea perioadei prevăzute la pct.
11, la solicitarea prestatorului, achizitorul are obligaţia de a plăti o
penalitate de 0,1%/zi de întârziere din valoarea facturii.
14. Rezilierea contractului
14.1. Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul
contractele către una dintre părţi dă dreptul părţii lezate de a cere
rezilierea contractului şi de a pretinde plata de daune-interese.
14.2. Achizitorul îşi rezervă dreptul de a denunţa
unilateral prezentul contract în cel mult 30 de zile de la apariţia unor
circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii acestuia şi care conduc
la modificarea clauzelor contractuale în aşa măsură încât îndeplinirea
contractului respectiv ar fi contrară interesului public.
15. Alte cazuri de încetare a contractului
In cazul în care Guvernul soluţionează litigiul pe cale
amiabilă, prezentul contract îşi încetează valabilitatea fără acordarea de
daune de orice fel.
16. Forţa majoră
16.1. Forţa majoră exonerează părţile contractante de
îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în
care aceasta acţionează.
16.2. Indeplinirea prezentului contract va fi
suspendată pe perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia
drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
16.3. Partea contractantă care invocă forţa majoră are
obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în mod complet, producerea
acesteia şi de a lua orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea
limitării consecinţelor.
16.4. Dacă forţa majoră acţionează sau se estimează că
va acţiona o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul să
notifice celeilalte părţi încetarea de plin drept a prezentului contract, fără
ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte
daune-interese.
17. Soluţionarea
litigiilor
17.1. Achizitorul şi prestatorul vor depune toate
eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice
neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură
cu îndeplinirea prezentului contract.
17.2. Dacă achizitorul şi prestatorul nu reuşesc să
rezolve în mod amiabil o divergenţă contractuală, fiecare poate solicita ca
disputa să se soluţioneze de către instanţele judecătoreşti competente din
România.
18. Limba care
guvernează contractul
Limba care guvernează contractul este limba română.
19. Comunicări
19.1. - (1) Orice comunicare între părţi, referitoare
la îndeplinirea prezentului contract, trebuie să fie transmisă în scris, în
limba română.
(2) Orice document scris
trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii.
19.2. Comunicările între părţi se pot face şi prin
telefon, telegramă, telex, fax sau e-mail, cu condiţia confirmării în scris a
primirii comunicării. In situaţia în cafe comunicările dintre părţi se fac prin
intermediul poştei electronice sau al faxului şi sunt dublate de transmiterea
aceloraşi documente şi prin poştă, data comunicării va fi considerată cea la
care se înregistrează exemplarele transmise prin poştă.
20. Legea aplicabilă
contractului
Prezentul contract va fi interpretat conform legilor din
România.
Incheiat astăzi,............., în două exemplare
originale, câte unul pentru fiecare parte contractantă.
Achizitor,
............................
Prestator,
............................
ANEXĂ LA CONTRACTUL
- CADRU DE REPREZENTARE
Prezenta anexă cuprinde îndrumări cu privire la
facturile de onorarii şi la cele de cheltuieli şi este parte integrantă a
contractului-cadru de reprezentare juridică încheiat de Ministerul Economiei şi
Finanţelor, în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 126/2005, aprobată
prin Legea nr. 168/2006, cu apărătorii statului român pentru reprezentarea
României sau a altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj
Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor
Relative la Investiţii.
1. Depunerea facturilor
Facturile, unice pentru fiecare societate de
avocaţi/asociere/consorţiu, pentru onorarii şi cheltuieli se depun lunar, în
ultima zi lucrătoare a lunii pentru luna anterioară.
In situaţia în care prestatorul primeşte cu întârziere
documentele justificative care dovedesc cheltuielile efectuate în îndeplinirea
mandatului, acestea pot fi ataşate facturilor de cheltuieli emise de prestator
şi decontate de achizitor în decurs de 30 de zile de la data la care a fost
primită de prestator factura ce constituie document justificativ.
Facturile de onorarii vor fi însoţite de o prezentare
detaliată a activităţii desfăşurate, cu precizarea documentelor studiate, a
discuţiilor purtate, a actelor redactate şi a oricăror alte elemente
relevante/cu respectarea dispoziţiilor pct. 19.1 din contract.
Facturile de cheltuieli vor avea anexată o scurtă
prezentare a ocaziei ce a generat cheltuielile respective, cu respectarea
dispoziţiilor pct. 19.1 din contract.
La finalizarea mandatului, încetarea cauzei sau denunţarea
unilaterală a contractului de către achizitor, prestatorul va depune factura
finală de onorarii şi cheltuieli în decurs de 60 de zile de la finalizare,
încetare sau denunţare.
2. Onorarii şi
cheltuieli facturabile
Achizitorul va plăti costul onorariilor şi va deconta
cheltuielile în conformitate cu cele prevăzute mai jos:
a) Onorarii
Achizitorul va plăti prestatorului onorariile pe oră,
la tarif unic per societate/consorţiu/asociere, stabilite în conformitate cu
dispoziţiile contractului pentru munca juridică descrisă în cuprinsul anexelor
la facturi. Facturile detaliate vor cuprinde rubrici defalcate în funcţie de
activitatea desfăşurată, respectiv documentare sau studiu, redactare documente
sau acţiuni şi reprezentare în faţa instanţelor de arbitraj.
b) Cheltuieli
Achizitorul va deconta următoarele tipuri de
cheltuieli, dovedite cu documente justificative:
- cheltuieli detaliate de fotocopiere;
- cheltuieli detaliate de transmisii pe fax;
- cheltuieli detaliate de convorbiri telefonice
efectuate in străinătate;
- cheltuieli detaliate de servicii de curierat expres;
- cheltuieli detaliate de cercetare electronică;
- cheltuieli de servicii poştale extraordinare (volum mare sau scrisori recomandate);
- cheltuieli detaliate pentru traduceri legalizate
(oficiale) de documente. In această categorie nu intră comunicările prevăzute
la art. 19.1 din contract;
- cheltuieli generate de necesitatea consultării unor
martori experţi sau a altor prestatori de servicii profesionale;
- avize de publicare;
- taxe de depunere documente;
- cheltuieli de călătorie.
Decontarea cheltuielilor de călătorii externe se va
face în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 518/1995 privind
unele drepturi şi obligaţii ale personalului român trimis în străinătate pentru
îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, cu modificările şi completările
ulterioare.
Călătoriile cu avionul din România în străinătate şi
din străinătate în România vor fi la clasa economic, iar cheltuielile de cazare
se vor încadra în sumele stabilite de Hotărârea Guvernului nr. 518/1995, cu
modificările şi completările ulterioare.
Prestatorul trebuie să se asigure că toate cheltuielile
efectuate în contul achizitorului sunt necesare pentru a presta serviciile de
asistenţă şi reprezentare juridică şi că sunt în conformitate cu dispoziţiile
contractului şi ale prezentei anexe.
3. Formatul facturilor
I. Facturile vor include o prezentare a serviciilor
totale facturate, conform următorului model:
- numele persoanelor care au prestat servicii;
- numărul de ore prestate de fiecare persoană;
- tarif/oră;
- totalul sumei corespunzătoare timpului muncit de
fiecare persoană.
II. La final, facturile pentru onorarii vor cuprinde:
- tipul activităţii facturate: documentare, redactare
documente/acţiuni, reprezentare în faţa instanţelor de arbitraj;
- data prestării serviciului;
- numele avocatului care a prestat serviciul, membru al
echipei de avocaţi pe baza căreia s-a făcut selecţia şi s-a acordat mandatul de
reprezentare;
- descrierea activităţii desfăşurate; -timpul facturat.
III. Facturile pentru cheltuieli vor cuprinde o scurtă
prezentare a evenimentului care a generat cheltuielile efectuate în perioada
facturată, precum şi următoarele informaţii:
- cheltuieli de fotocopiere: cost/unitate înmulţit cu
sumă/unitate;
- cheltuieli convorbiri telefonice, inclusiv faxuri
trimise: data, nr. de telefon, suma;
- cheltuieli servicii de curierat expres: data, suma,
destinatarul;
- cercetare electronică: data, suma;
- cheltuieli poştale extraordinare: data şi suma;
- cheltuieli pentru traducerea oficială/legalizată a
documentelor: cost/pagină înmulţit cu nr. de pagini;
- cheltuieli generate de necesitatea consultării unor
martori experţi sau a altor prestatori de servicii
profesionale;
- avize de publicare: data publicării;
- taxe de depunere documente: data depunerii;
- cheltuieli de călătorie permisibile: perioada
călătoriei, ocazia cu care a fost efectuată, persoana care a efectuat
călătoria.
Cheltuielile trebuie detaliate astfel încât pentru
fiecare dintre tipurile de cheltuieli precizate mai sus să se specifice
perioada de facturare şi data
remiterii documentelor justificative.
ANEXA Nr. 2
PROCEDURA
de selectare a arbitrilor desemnaţi de partea română în procedurile arbitrale în faţa Curţii de
Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor
Relative la Investiţii
Art. 1. - In vederea selectării
arbitrilor, comisia constituită potrivit art. 4 din ordin are următoarele
atribuţii:
a) studiază lista arbitrilor Curţii de Arbitraj
Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor
Relative la Investiţii, urmărind respectarea următoarelor criterii:
1. reputaţie ireproşabilă şi înaltă competenţă
profesională;
2. cunoaşterea impecabilă a limbii în care se
desfăşoară procesul;
3. experienţă bogată în materia arbitrajului
internaţional;
4. deţinerea de titluri ştiinţifice;
5. costul cheltuielilor legate de buna desfăşurare a
procesului;
b) întocmeşte, pe baza criteriilor de mai sus, o listă
extinsă cu arbitrii posibil a fi selectaţi;
c) consultă specialişti români în materie de arbitraj
internaţional, precum şi societatea profesională civilă de avocaţi selectată,
cărora le solicită recomandări, şi întocmeşte o listă de arbitri, cărora li se
transmit invitaţii;
d) după confirmarea de către arbitrii invitaţi,
comunică lista Guvernului şi solicită avizul acestuia.
Art. 2. - După definitivarea listei de către comisie,
Ministerul Economiei şi Finanţelor o va transmite avocaţilor aleşi, care o vor
comunica Secretariatului general al Centrului Internaţional pentru
Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii.
Art. 3. - In cazul în care propunerea părţii române nu
este acceptată, comisia poate nominaliza, cu avizul instituţiei publice a cărei
reprezentare o asigură Ministerul Economiei şi Finanţelor, un alt arbitru
dintre cei invitaţi sau poate relua, dacă este cazul, procedura de selecţie,
până la definitivarea componenţei instanţei arbitrale.
ANEXA Nr. 3
COMPONENŢA
comisiei de selecţie a societăţilor profesionale
civile de avocaţi
Preşedinte: reprezentant desemnat de Direcţia generală
juridică din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor
Membru: reprezentant desemnat de Autoritatea pentru Valorificarea
Activelor Statului
Membru: reprezentant desemnat de Ministerul Justiţiei
Membru: reprezentant desemnat de Direcţia de buget şi
contabilitate internă din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor
Membru: reprezentant desemnat de Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice din
cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor
Membru: reprezentant desemnat de Direcţia generală de
investiţii, achiziţii publice şi servicii interne din cadrul Ministerului
Economiei şi Finanţelor
NOTA: Prin ordin al ministrului
economiei şi finanţelor se va stabili componenţa nominală a comisiei,
numindu-se atât un membru titular, cât şi un membru supleant.
ANEXA Nr. 4
COMPONENŢA
comisiei de selecţie a arbitrilor
Preşedinte: reprezentant desemnat de Direcţia generală
juridică din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor
Membru: reprezentant desemnat de Direcţia generală
juridică din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor
Membru: reprezentant desemnat de Cancelaria
Primului-Ministru
ANEXA Nr. 5
COMPONENŢA
comisiei de soluţionare a contestaţiilor privind
rezultatele selecţiilor societăţilor profesionale civile de avocaţi şi de arbitri
Preşedinte: reprezentant desemnat de Direcţia generală
juridică din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor
Membru: reprezentant desemnat de Autoritatea pentru
Valorificarea Activelor Statului
Membru: reprezentant desemnat de Ministerul Justiţiei
Membru: reprezentant desemnat de Direcţia de buget şi
contabilitate internă din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor
Membru: reprezentant desemnat de Unitatea pentru
coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice din cadrul Ministerului
Economiei şi Finanţelor
Membru: reprezentant desemnat de Direcţia generală de
investiţii, achiziţii publice şi servicii interne din cadrul Ministerului
Economiei şi Finanţelor
NOTA: Prin ordin al ministrului
economiei şi finanţelor se va stabili componenţa nominală a comisiei,
numindu-se atât un membru titular, cât şi un membru supleant.