Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 93 din 20 martie 2007

pentru aprobarea Contractului-cadru privind folosirea infrastructurii sistemului de distributie a energiei electrice pentru realizarea serviciului de iluminat public*)

ACT EMIS DE: AUTORITATEA PENTRU SERVICIILE DE GOSPODARIE COMUNALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 320 din 14 mai 2007



Având în vedere prevederile art. 4 alin. (2) şi alin. (3) din Legea serviciului de iluminat public nr. 230/2006, precum şi referatele de aprobare întocmite de Departamentele de specialitate din cadrul autorităţilor de reglementare,

în temeiul art. 11 alin. (1), al art. 11 alin. (2) lit. a) din Legea energiei electrice nr. 13/2007, al art. 10 alin. (5) şi (6) din Hotărârea Guvernului nr. 373/2002 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală - A.N.R.S.C, cu modificările şi completările ulterioare,

preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei şi preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală emit următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Contractul-cadru privind folosirea infrastructurii sistemului de distribuţie a energiei electrice pentru realizarea serviciului de iluminat public, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Departamentele şi direcţiile de specialitate din cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei şi Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală**) vor urmări respectarea prevederilor prezentului ordin.

Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei,

Nicolae Opriş

Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală,

Jeanina Preda

*) Ordinul nr. 5/93/2007 a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 320 din 14 mai 2007 şi este reprodus şi în acest număr bis.

**) Conform prevederilor Legii nr. 51/2006, începând cu data de 21 martie 2007, denumirea Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală va fi Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (A.N.R.S.C).

ANEXĂ

CONTRACT - CADRU

privind folosirea infrastructurii sistemului de distribuţie a energiei electrice pentru realizarea serviciului de iluminat public

nr................../...............

1.  Părţile contractante

Intre S.C.................................... cu sediul în localitatea ...................................., judeţul/sectorul ............................., str...................................., nr............., telefon nr....................., fax nr........................, înregistrată la Oficiul Registrului Comerţului cu numărul............................................................., CUI nr.........................., cont nr..................................... deschis la Banca ................................, reprezentată prin ............................................ având funcţia de ............................................ şi prin ....................................... având funcţia de ................................., în calitate de proprietar al sistemului de distribuţie a energiei electrice, denumit în continuare Proprietar,

şi:

Consiliul local/Primăria localităţii..................................... judeţul/sectorul, telefon nr...................., fax nr....................., reprezentată prin ....................................... având funcţia de ................................ şi prin ......................................... având funcţia de ............................................., în calitate de autoritate a administraţiei publice locale, denumit în continuare Autoritate locală,

denumite în continuare Părţi, s-a convenit încheierea prezentului contract, cu respectarea prevederilor de mai jos.

2. Obiectul contractului

Obiectul contractului îl constituie folosirea infrastructurii sistemului de distribuţie a energiei electrice aparţinând Proprietarului pentru realizarea serviciului de iluminat public de către Autoritatea locală pe teritoriul localităţii ...................... conform anexei nr.1.

3. Durata contractului

Contractul de folosire a infrastructurii sistemului de distribuţie a energiei electrice pentru realizarea serviciului de iluminat public se încheie pe durata existenţei acesteia, respectiv .............

4. Preţul contractului

Folosirea infrastructurii sistemului de distribuţie a energiei electrice aparţinând Proprietarului de către Autoritatea locală, pentru realizarea serviciului de iluminat public, se face în mod gratuit.

5. Intrarea în vigoare a contractului

Contractul intră în vigoare la data semnării lui de către ambele Părţi, respectiv........

6. Definiţii

Termenii şi expresiile care se regăsesc redactate cu caractere italice au semnificaţia prezentată în anexa nr. 2 la prezentul contract.

7.  Documentele contractului

Documentele contractului, care constituie anexe ale acestuia, sunt, după caz:

a) documentaţia tehnică a sistemului de distribuţie a energiei electrice şi a sistemului de iluminat public, care va conţine planul cu schema detaliată a reţelei de distribuţie şi a instalaţiilor de iluminat public (anexa nr.1) cu:

-  posturile de transformare, cu precizarea celor din care se alimentează reţeaua de iluminat public;

-   traseul reţelei de distribuţie şi, respectiv, al circuitelor de iluminat public, indicându-se lungimile pe tronsoane, numărul, secţiunea şi tipul conductoarelor;

-  punctele de conectare/deconectare a iluminatului;

-  punctele de delimitare a celor două sisteme;

-  schema de acţionare şi a cascadei pentru conectare/deconectare automată a iluminatului;

-   amplasarea corpurilor de iluminat, cu indicarea tipului de stâlp, a tipului şi numărului de corpuri, a numărului şi puterii lămpilor etc;

-   locul de amplasare pentru realizarea iluminatului festiv, cu indicarea punctelor de alimentare, numărului lămpilor şi a puterii totale absorbite;

b)  convenţia de exploatare, anexă la contractul de furnizare a energiei electrice şi/sau la contractul pentru serviciul de distribuţie a energiei electrice (anexa nr. 3);

c)   convenţia de lucrări, cu precizarea tipurilor de lucrări şi a condiţiilor pentru executarea acestora conform normelor. Convenţia se încheie pe baza unei convenţii-cadru propuse de operatorul de distribuţie şi aprobată de autorităţile de reglementare competente;

d)  copii ale/a avizelor tehnice de racordare.

8. Puncte de delimitare

Punctele de delimitare sunt:

8.1   In cazul sistemelor folosite atât pentru distribuţia energiei electrice, cât şi pentru iluminatul public, la clemele la care se racordează coloanele de alimentare ale corpurilor de iluminat public în reţeaua aeriană; clemele şi implicit contactele electrice se consideră ca făcând parte din sistemul de iluminat public;

8.2  In cazul sistemelor folosite exclusiv pentru iluminatul public, de regulă în tablourile de distribuţie, la punctele de racord ale cablurilor de plecare către punctele de aprindere; dacă acest lucru nu este posibil, în punctele de aprindere, la punctele de racord ale cablurilor care le alimentează; în primul caz, şuruburile de prindere a cablurilor fac parte din sistemul de distribuţie a energiei electrice, iar în cel de-al doilea caz, din sistemul de iluminat public. Contorul de măsurare este în sarcina distribuitorului de energie electrică.

9. Drepturile Autorităţii locale

9.1   Autoritatea locală are dreptul de a executa exploatarea şi întreţinerea instalaţiilor de iluminat public, în aval de punctele de delimitare, respectiv de a efectua lucrări operative, revizii tehnice şi reparaţii curente, cum ar fi:

-  analiza stării tehnice a instalaţiilor;

-   intervenţii pentru remedierea unor deranjamente accidentale la corpurile de iluminat şi accesorii;

-   controlul instalaţiilor care au fost supuse unor condiţii meteorologice deosebite: vânt puternic, ploi torenţiale, viscol, formarea de chiciură etc;

-  demontări de elemente ale sistemului de iluminat public;

intervenţii în sistemul de iluminat public ca urmare a unor sesizări;

-   revizia şi, după caz, înlocuirea corpurilor de iluminat şi accesoriilor (lămpi, balasturi, ignitere, condensatoare, siguranţe, coloane de alimentare etc);

-  înlocuirea consolelor (braţelor pentru corpuri de iluminat) şi a corpurilor de iluminat;

-   acţiuni pentru pregătirea instalaţiilor de iluminat cu ocazia evenimentelor festive sau deosebite (conectarea şi deconectarea ghirlandelor etc).

9.2   Autoritatea locală are dreptul de a dezvolta serviciul de iluminat public utilizând infrastructura sistemului de distribuţie a energiei electrice a Proprietarului, în condiţiile legii, şi cu respectarea prevederilor acesteia şi a obligaţiei precizate la pct. 11 lit. g).

9.3   Dreptul de a efectua, cu personal specializat, tăierile de modelare a vegetaţiei dacă aceasta afectează funcţionarea corespunzătoare a instalaţiilor de iluminat public din aval de punctele de delimitare; Lucrările se execută cu anunţarea proprietarului.

10. Drepturile Proprietarului

Proprietarul are următoarele drepturi, în condiţiile legii:

a)   dreptul de uz asupra terenului pentru asigurarea funcţionării normale a sistemului de distribuţie a energiei electrice din localitate, pentru reviziile, reparaţiile şi intervenţiile necesare, respectiv pentru modernizarea sau retehnologizarea acestuia;

b)  servitutea de trecere subterană, de suprafaţă sau aeriană, care cuprinde dreptul de acces şi de executare a lucrărilor la locul de amplasare a sistemului de distribuţie a energiei electrice din localitate, cu ocazia intervenţiei pentru modernizări, revizii, reparaţii şi avarii;

c)  dreptul de a beneficia de exercitarea drepturilor de uz şi de servitute cu titlu gratuit;

d)   dreptul de a efectua, cu personal specializat, lucrările de defrişare a vegetaţiei şi/sau tăierile de modelare pentru crearea şi menţinerea distanţei minime faţă de reţeaua electrică de distribuţie din localitate;

e)   dreptul de a fi scutit de plata de taxe, impozite şi alte obligaţii de plată, instituite de către autorităţile publice;

f)  să solicite despăgubiri Autorităţii locale în cazul în care, ca urmare a unor intervenţii neautorizate sau ca urmare a unor defecţiuni produse în instalaţia acestuia, s-au produs daune la instalaţiile aflate în exploatarea Proprietarului.

11. Obligaţiile Autorităţii locale

Autoritatea locală are următoarele obligaţii:

a)  să asigure exploatarea şi întreţinerea/mentenantă sistemului de iluminat public, în aval de punctele de delimitare, numai cu personal calificat şi autorizat conform prevederilor reglementărilor Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale şi Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, respectiv prin operatori economici atestaţi conform „Regulamentului pentru atestarea operatorilor economici care proiectează, execută, verifică şi exploatează instalaţii electrice din sistemul electroenergetic";

b)   să respecte, la realizarea lucrărilor de exploatare şi întreţinere a sistemului de iluminat public, reglementările de securitate a muncii în vigoare şi instrucţiunile proprii de securitate a muncii pentru instalaţii electrice în exploatare, elaborate conform legii;

c)   să solicite prin cerere Proprietarului luarea de măsuri suplimentare de protecţie şi securitate a muncii în instalaţiile proprii, dacă acestea sunt necesare şi prevăzute de norme, pentru executarea unor lucrări în instalaţiile Autorităţii locale;

d)  să asigure permanent, prin aparataj reglat/calibrat corespunzător, funcţionarea selectivă a protecţiilor din sistemul de iluminat public în raport cu cele din sistemul de distribuţie a energiei electrice;

e)   să nu execute manevre sau lucrări în instalaţiile Proprietarului situate în amonte de punctul de delimitare, dacă acestea nu sunt convenite prin convenţia de la pct. 7 lit. c) sau prin programele prevăzute la lit. f);

f)  să solicite Proprietarului încheierea unui program de lucrări pentru fiecare lucrare în parte, din categoriile prevăzute în convenţia de la pct. 7 lit. c), care necesită intervenţii şi în instalaţiile Proprietarului situate în amonte de punctul de delimitare şi să execute lucrările numai în baza acestui program;

g)   să respecte etapele şi procedurile prevăzute de reglementările în vigoare privind racordarea utilizatorilor la reţelele electrice de distribuţie, în cazul în care vrea să dezvolte serviciul de iluminat public utilizând infrastructura sistemului de distribuţie a energiei electrice a Proprietarului, şi să suporte, în condiţiile legii, costurile acestei dezvoltări; lucrările respective se proiectează şi se execută numai cu operatori economici titulari de atestat conform „Regulamentului pentru atestarea operatorilor economici care proiectează, execută, verifică şi exploatează instalaţii electrice din sistemul electroenergetic";

h) să obţină avizele, acordurile şi autorizaţiile stabilite de actele normative în vigoare pentru modificarea sistemului de iluminat public prin montarea de elemente suplimentare (console, braţe, corpuri de iluminat, ghirlande etc.) sau prin înlocuirea celor existente cu altele de alt tip;

i) să încheie cu Proprietarul o convenţie de exploatare, anexă la contractul de furnizare a energiei electrice şi/sau la contractul pentru serviciul de distribuţie a energiei electrice şi la prezentul contract, cu stabilirea modului de colaborare dintre Părţi pentru desfăşurarea activităţilor menţionate la pct. 9.1, precum şi cu nominalizarea personalului Părţilor cu competenţă în exploatarea instalaţiilor proprii şi modalităţile de contactare;

j) la încheierea contractelor cu operatori ai serviciului de iluminat public sau operatori economici atestaţi, pentru realizarea lucrărilor de exploatare şi întreţinere/ mentenantă a sistemului de iluminat public, să impună acestora obligaţiile specifice ce derivă din prezentul contract;

k) să restituie Proprietarului, pe bază de proces verbal, în vederea casării şi valorificării ca materiale recuperabile, bunurile acestuia dezafectate ca urmare a executării de către Autoritatea locală a unor lucrări de reabilitare sau modernizare a sistemului de iluminat public;

l) să programeze lucrările în sistemul de iluminat public care necesită scoaterea de sub tensiune şi a reţelei de distribuţie a energiei electrice astfel încât, pe cât posibil, acestea să coincidă ca perioadă de execuţie cu lucrările planificate ale Proprietarului şi să colaboreze cu acesta în scopul de a se afecta cât mai puţin alimentarea cu energie electrică a consumatorilor.

12. Obligaţiile Proprietarului

Proprietarul are următoarele obligaţii:

a)  să permită, în condiţiile prezentului contract, folosirea infrastructurii sistemului de distribuţie a energiei electrice care îi aparţine pentru realizarea serviciului de iluminat public de către Autoritatea locală;

b)  să respecte reglementările şi normele generale şi specifice de protecţie şi securitate a muncii în vigoare pentru activitatea de distribuţie şi utilizare a energiei electrice;

c)  să ia măsuri de protecţie şi securitate a muncii în instalaţiile proprii, dacă acestea sunt necesare şi prevăzute de norme pentru executarea unor lucrări în instalaţiile Autorităţii locale, la cererea acesteia;

d)   să nu execute manevre sau lucrări în instalaţiile Autorităţii locale situate în aval de punctul de delimitare, dacă acestea nu sunt convenite prin convenţia de la pct. 7 lit. c) sau prin programele prevăzute la lit. e);

e)  să încheie program de lucrări cu Autoritatea locală, la solicitarea acesteia, pentru fiecare lucrare din categoriile prevăzute în convenţia de la pct. 7 lit. c), ce se execută în instalaţia Autorităţii locale, dar necesită intervenţii şi în instalaţiile Proprietarului situate în amonte de punctul de delimitare;

f)  să încheie cu Autoritatea locală o convenţie de exploatare, anexă la contractul de furnizare a energiei electrice şi/sau la contractul pentru serviciul de distribuţie a energiei electrice şi la prezentul contract, cu stabilirea modului de colaborare dintre Părţi pentru desfăşurarea activităţii de exploatare, pentru remedierea deranjamentelor, precum şi cu nominalizarea personalului Părţilor cu competenţă în exploatarea instalaţiilor proprii şi modalităţile de contactare.

13. Norme

Activităţile de exploatare şi de mentenantă a sistemului de distribuţie a energiei electrice, respectiv a sistemului de iluminat public se fac de către Părţi, cu respectarea normelor.

14. Forţa majoră

14.1   Forţa majoră este constatată de o autoritate competentă.

14.2   Forţa majoră exonerează Părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acţionează.

14.3  Partea care invocă forţa majoră trebuie să notifice acest lucru în scris celeilalte Părţi, complet, în decurs de 48 de ore de la apariţia acesteia, apreciind şi perioada în care urmările ei încetează, cu confirmarea autorităţii competente de la locul producerii evenimentului ce constituie forţă majoră şi certificarea ei de către Camera de Comerţ şi Industrie.

14.4   Partea care invocă forţa majoră va lua toate măsurile care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.

14.5  Neîndeplinirea obligaţiei de comunicare a forţei majore nu înlătură efectul exonerator de răspundere al acesteia, dar antrenează obligaţia Părţii care trebuia să o comunice de a repara pagubele cauzate celeilalte Părţi contractante prin faptul necomunicării.

14.6  Indeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acestora

15. Modificarea contractului

15.1   Contractul se modifică în situaţiile în care intervin modificări sau extinderi în instalaţiile menţionate în anexa nr.1.

15.2  Modificarea contractului se face prin acte adiţionale în care se menţionează modificările intervenite în anexa nr.1 şi prin actualizarea acesteia.

16. Rezilierea contractului

16.1   Contractul se reziliază, după caz:

a)   la cererea Autorităţii locale, în cazul realizării unui sistem de iluminat public cu infrastructură proprie;

b)  prin acordul părţilor

16.2  Eventualele costuri aferente unor lucrări în sistemul de distribuţie a energiei electrice sau în sistemul de iluminat public, generate de rezilierea contractului, se suportă, după caz, de către Autoritatea locală, respectiv de către Proprietar, conform legii.

17. Plata de daune

Nerespectarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre Părţi dă dreptul Părţii lezate de a pretinde plata de daune - interese.

18. Soluţionarea litigiilor

18.1.   Părţile vor face toate demersurile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ele în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea contractului.

18.2.  In cazul în care, după 15 zile de la începerea acestor tratative, Părţile contractante nu reuşesc să rezolve în mod amiabil o divergenţă contractuală, fiecare Parte poate solicita ca disputa să se soluţioneze de către instanţa judecătorească competentă. Până la pronunţarea unei hotărâri judecătoreşti definitive, Părţile îşi vor îndeplini în continuare obligaţiile care le revin conform prezentului contract.

19.  Limba care guvernează contractul.

Limba care guvernează contractul este limba română.

20. Comunicări.

20.1.Orice comunicare între Părţi, referitoare la îndeplinirea prezentului contract, trebuie să fie transmisă în scris; documentele scrise trebuie înregistrate atât în momentul transmiterii cât şi în momentul primirii.

20.2.   Comunicările între Părţi se pot face şi prin telefon, fax sau e-mail, cu condiţia confirmării în scris a primirii comunicării.

20.3.   Orice schimbare privind numele uneia din Părţile semnatare, a adresei, a numărului de telefon sau de fax etc, se va comunica în scris celeilalte Părţi, în termen de cel mult 5 zile de la data survenirii modificării.

21. Legea aplicabilă contractului.

Contractul va fi interpretat conform legilor din România.

22.  Dispoziţii finale

22.1   In cazul extinderii sistemului de distribuţie a energiei electrice, finanţată în condiţiile legii, sau al reconstrucţiei celui existent, Părţile vor stabili, de comun acord, dacă aceasta va fi folosită şi pentru iluminatul public. Dimensionarea extinderii sistemului de distribuţie a energiei electrice se va face în mod corespunzător deciziei părţilor.

22.2  In cazul în care Proprietarul modifică traseul liniei electrice aeriene, infrastructura aferentă sistemului de distribuţie care nu mai este necesară acestuia, poate fi preluată de către Autoritatea locală, cu justa despăgubire, calculată la valoarea neamortizată a infrastructurii disponibilizate.

22.3. Pentru neexecutarea, în totalitate sau parţială, a obligaţiilor prevăzute în prezentul contract, Părţile răspund conform prevederilor legale în vigoare.

22.4 Orice schimbare privind numele uneia din Părţile semnatare, a adresei, a numărului de telefon sau de fax etc, se va comunica în scris celeilalte Părţi, în termen de cel mult 5 zile de la data survenirii modificării.

22.5. Toate modificările intervenite în prezentul contract se vor face numai prin act adiţional, semnat de ambele Părţi.

22.6   Propunerea de contract se iniţiază de către Autoritatea locală şi se transmite Proprietarului. După completarea cu anexe, Proprietarul transmite Autorităţii locale propunerea de contract.

22.7  Operatorii de distribuţie vor elabora şi transmite spre aprobare până la 30 aprilie a.c. propuneri pentru convenţia-cadru prevăzută la pct. 7 lit. c) a prezentului contract.

Prezentul contract s-a încheiat astăzi ...............în 2 (două) exemplare, deopotrivă originale, din care unul la Proprietar şi unul la Autoritatea locală.

Proprietar,

Autoritate locală,

ANEXA Nr. 2 la contractul-cadru

DEFINIŢII

Amonte, aval

Noţiuni asociate sensului de parcurgere a instalaţiilor dinspre instalaţiile sistemului de distribuţie a energiei electrice spre instalaţiile sistemului de iluminat public

Atestat

Act tehnic şi juridic, emis în conformitate cu Regulamentul pentru atestarea operatorilor economici care proiectează, execută, verifică şi exploatează instalaţii electrice din sistemul electroenergetic, prin care se acordă o permisiune unui operator economic, persoană juridică, pentru desfăşurarea de activităţi de proiectare sau executare de instalaţii electrice racordate la Sistemul Electroenergetic Naţional

Autorităţi de reglementare competente

Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (ANRSC) şi Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE)

Aviz tehnic de racordare

Aviz scris valabil numai pentru un anumit amplasament, care se emite de către operatorul de reţea la cererea unui consumator, asupra posibilităţilor şi condiţiilor de racordare la reţeaua electrică, în vederea satisfacerii cerinţelor consumatorului, prevăzute la solicitarea avizului

Balast

Dispozitiv montat în circuitul de alimentare a uneia sau mai multor lămpi cu descărcări având drept scop limitarea curentului la valoarea necesară

Convenţie de exploatare

Act juridic încheiat între operatorul de distribuţie (distribuitor) şi un utilizator al reţelei de distribuţie, prin care se precizează aspecte legate de delimitarea instalaţiilor, realizarea conducerii operative prin dispecer, condiţiile de exploatare şi întreţinere reciprocă a instalaţiilor, reglajul protecţiilor, executarea manevrelor, intervenţii în caz de incidente/ deranjamente etc.

Corp de iluminat

Aparat care serveşte la distribuţia, filtrarea şi transmisia luminii produse de la una sau mai multe lămpi către exterior, care cuprinde toate dispozitivele necesare fixării şi protejării lămpilor, circuitele auxiliare şi componentele electrice de conectare la reţeaua de alimentare, care asigură amorsarea şi funcţionarea stabilă a surselor de lumină

Daune

Prejudicii suferite de una sau ambele părţi semnatare ale contractului

Daune interese compensatorii

Daune interese acordate pentru neexecutarea totală sau parţială, sau pentru executarea necorespunzătoare a obligaţiei contractuale

Daune interese moratorii

Daune interese acordate pentru simpla întârziere în executarea unei obligaţii contractuale

Forţă majoră

Un eveniment mai presus de controlul părţilor, care nu se datorează greşelii sau vinei acestora, care nu putea fi prevăzut la momentul încheierii contractului şi care face imposibilă executarea şi, respectiv, îndeplinirea contractului; pot fi considerate asemenea evenimente: războaie, revoluţii, incendii, inundaţii sau orice alte catastrofe naturale, restricţii apărute ca urmare a unei carantine, embargou, enumerarea nefiind exhaustivă, ci enunţiativă. Nu este considerat forţă majoră un eveniment asemenea celor de mai sus care, fără a crea o imposibilitate de executare, face extrem de costisitoare executarea obligaţiilor uneia din părţi

Igniter

Dispozitiv care produce impulsuri de tensiune destinate să amorseze o lampă cu descărcări fără preîncălzirea electrozilor

Licenţă

Actul tehnic şi juridic emis de ANRE, prin care, la solicitarea unei persoane fizice/juridice române sau străine, acesteia i se acordă permisiunea de exploatare comercială a unor capacităţi energetice din sectorul energiei electrice şi al energiei termice produse în cogenerare sau de a presta servicii necesare funcţionării coordonate a SEN, respectiv pieţei de energie electrică

Lucrări operative

Ansamblu de operaţii şi activităţi pentru supravegherea permanentă a instalaţiilor, executarea de manevre programate sau accidentale pentru remedierea deranjamentelor, urmărirea comportării în timp a instalaţiilor

Mentenantă

Ansamblul tuturor acţiunilor tehnice şi organizatorice care se execută asupra structurilor, instalaţiilor (sistemelor) şi componentelor considerate mijloace fixe aflate în exploatare şi care sunt efectuate pentru menţinerea sau restabilirea stării tehnice necesare îndeplinirii funcţiilor pentru care au fost proiectate

Norme

Standarde, coduri, regulamente, reglementări, prescripţii energetice, instrucţiuni, hotărâri şi alte acte normative, contracte sau alte documente oficiale

Operator de distribuţie

Orice persoană care deţine, sub orice titlu, o reţea electrică de distribuţie şi este titulară a unei licenţe de distribuţie prin care răspunde de operarea, asigurarea întreţinerii şi dacă este necesar, dezvoltarea reţelei de distribuţie într-o anumită zonă şi, acolo unde este aplicabil, interconectarea acesteia cu alte sisteme, precum şi de asigurarea capacităţii pe termen lung a sistemului de a răspunde cererilor rezonabile privind distribuţia energiei electrice

Operator de iluminat public

Persoană juridică titulară a unei licenţe de furnizare-prestare, emisă de autoritatea competentă, care asigură prestarea serviciului de iluminat public

Punct de delimitare

In cazul sistemelor folosite atât pentru iluminatul public, cât şi pentru distribuţia energiei electrice reprezintă punctul de separare între sistemul de distribuţie a energiei electrice şi sistemul de iluminat public care se stabileşte la clemele de racord ale coloanelor de alimentare a corpurilor de iluminat public

Reparaţii curente

Ansamblu de operaţii executate periodic, în baza unor programe, prin care se urmăreşte readucerea tuturor părţilor instalaţiei la parametrii proiectaţi prin remedierea tuturor defecţiunilor şi înlocuirea părţilor din instalaţie care nu mai prezintă un grad de fiabilitate corespunzător

Reţea electrica de distribuţie (RED)

Reţeaua electrica cu tensiunea de linie nominală până la 110 kV inclusiv

Revizii tehnice

Ansamblu de operaţii şi activităţi de mică amploare executate periodic pentru verificarea, curăţirea, reglarea, eliminarea defecţiunilor şi înlocuirea unor piese, având drept scop asigurarea funcţionării instalaţiilor până la următoarea lucrare planificată

Serviciul de iluminat public

Serviciu comunitar care cuprinde totalitatea acţiunilor şi activităţilor de utilitate publică şi de interes economic şi social general desfăşurate la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale sub conducerea, coordonarea şi responsabilitatea autorităţilor administraţiei publice locale, în scopul asigurării iluminatului public

Sistem de distribuţie a energiei electrice

Totalitatea instalaţiilor deţinute de un operator de distribuţie care cuprinde ansamblul de linii, inclusiv elemente de susţinere şi de protecţie ale acestora, staţii electrice, posturi de transformare şi alte echipamente electroenergetice conectate între ele, cu tensiunea de linie nominală până la 110 kV inclusiv, destinate transmiterii energiei electrice de la reţelele electrice de transport sau de la producători către instalaţiile proprii ale consumatorilor de energie electrică

Sistem de iluminat public

Ansamblul format din puncte de aprindere, cutii de distribuţie, cutii de trecere, linii electrice de joasă tensiune subterane sau aeriene, fundaţii, elemente de susţinere a liniilor, instalaţii de legare la pământ, console, corpuri de iluminat, accesorii, conductoare, izolatoare, cleme, armături, echipamente de comandă, automatizare şi măsurare utilizate pentru iluminatul public, cu excepţia acelora dintre elementele care fac parte din sistemul de distribuţie a energiei electrice

Sursă de lumină/lampă

Obiectul sau suprafaţa care emite radiaţii optice în mod uzual vizibile produse prin conversie de energie şi care este caracterizată printr-un ansamblu de proprietăţi energetice, fotometrice şi/sau mecanice


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 93/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 93 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 93/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu