Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 928 din 3 aprilie 2007

pentru aprobarea Regulamentului privind criteriile si metodologia de evaluare a performantelor profesionale ale personalului de probatiune

ACT EMIS DE: MINISTERUL JUSTITIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 256 din 17 aprilie 2007



Având în vedere dispoziţiile art. 35 alin. (2) din Legea nr. 123/2006 privind statutul personalului din serviciile de probaţiune,

ţinând seama de dispoziţiile Legii nr. 129/2002 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 92/2000 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor de reintegrare socială a infractorilor şi de supraveghere a executării sancţiunilor neprivative de libertate, precum şi de prevederile Legii nr. 327/2006 privind salarizarea personalului din serviciile de probaţiune,

în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul justiţiei emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind criteriile şi metodologia de evaluare a performanţelor profesionale ale personalului de probaţiune, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă prevederile Regulamentului pentru stabilirea normelor de evaluare a performanţelor profesionale individuale şi de aplicare a criteriilor de acordare a salariilor de bază între limite pentru personalul de specialitate specific serviciilor de reintegrare socială şi supraveghere, precum şi pentru inspectorii de reintegrare socială şi supraveghere din cadrul Ministerului Justiţiei.

Art. 3. - Direcţia de probatiune, Direcţia pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii şi serviciile de probatiune vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.

Art. 4. - Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul justiţiei,

Monica Luisa Macovei

ANEXA

REGULAMENT

privind criteriile şi metodologia de evaluare a performanţelor profesionale ale personalului de probaţiune

TITLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Evaluarea performanţelor profesionale ale personalului de probaţiune, denumită în continuare evaluare, vizează analiza următoarelor două domenii: activităţile desfăşurate şi rezultatele obţinute, respectiv potenţialul profesional.

Art. 2. - Rezultatele evaluării sunt avute în vedere la promovarea în grade profesionale, pregătirea şi perfecţionarea profesională, acordarea de recompense şi la eliberarea din funcţie a personalului de probaţiune.

Art. 3. - (1) Instrumentul utilizat în procesul de evaluare este fişa de evaluare.

(2) Modelul fişelor de evaluare a performanţelor profesionale ale personalului de probaţiune cu funcţii de execuţie şi de conducere este prevăzut în anexele nr. 1-4 la prezentul regulament.

Art. 4. - Procesul evaluării are următoarele etape: pregătirea evaluării, evaluarea propriu-zisă şi analiza rezultatelor evaluării.

TITLUL II

Etapele şi procedura de evaluare

CAPITOLUL I

Pregătirea evaluării

Art. 5. - (1) Evaluarea se face pentru activitatea desfăşurată în perioada 1 ianuarie - 31 decembrie a anului anterior.

(2)   Evaluarea se va realiza, de regulă, în primul trimestru al anului următor celui pentru care se face evaluarea.

(3)   Pentru persoanele care nu au lucrat tot timpul anului, evaluarea se va realiza dacă au lucrat cel puţin 6 luni în perioada prevăzută la alin. (1).

Art. 6. - (1) Şeful serviciului de probaţiune evaluează performanţele profesionale ale consilierilor de probaţiune din subordine.

(2) In cazul prevăzut la alin. (1), fişele de evaluare sunt contrasemnate de către un inspector de probaţiune.

Art. 7. - (1) Şeful serviciului de probaţiune are calitatea de evaluator şi în situaţia în care:

a) evaluează performanţele profesionale ale consilierilor de probaţiune detaşaţi sau transferaţi în cadrul altor servicii de probaţiune, în cazul în care aceştia şi-au desfăşurat activitatea în cadrul serviciului pe care îl conduce;

b) evaluează, împreună cu directorul Direcţiei de probaţiune, performanţele profesionale ale consilierilor de probaţiune delegaţi în cadrul Direcţiei de probaţiune.

(2) In cazurile prevăzute la alin. (1), evaluarea va fi făcută de către şefii celor două servicii de probaţiune implicate sau, după caz, de şeful serviciului şi directorul Direcţiei de probaţiune.

Art. 8. - (1) Directorul Direcţiei de probaţiune:

a)  evaluează performanţele profesionale ale şefilor serviciilor de probaţiune;

b)  evaluează performanţele profesionale ale inspectorilor de probaţiune.

(2) In cazurile prevăzute la alin. (1), fişele de evaluare sunt contrasemnate de secretarul de stat coordonator al Direcţiei de probaţiune.

Art. 9. - In situaţia conflictului de interese, evaluatorul îl înştiinţează în scris pe şeful ierarhic, care va lua măsuri urgente pentru desemnarea unei alte persoane care să realizeze evaluarea.

Art. 10. - Secretarul de stat coordonator al Direcţiei de probaţiune evaluează performanţele profesionale ale directorului Direcţiei de probaţiune.

Art. 11. - In toate cazurile, persoana evaluată va semna fişa de evaluare, formulând comentarii, dacă este cazul.

CAPITOLUL II

Evaluarea propriu-zisă

Art. 12. - (1) Acordarea notelor se realizează în urma aprecierii modului de îndeplinire a fiecărui criteriu corespunzător domeniilor de evaluare prevăzute la art. 1.

(2)   Modul de îndeplinire a fiecărui criteriu se apreciază cu note de la 1 la 10.

(3)  Nota fiecărui domeniu de evaluare reprezintă media aritmetică a notelor acordate pentru îndeplinirea fiecărui criteriu din domeniul respectiv.

(4)  Nota finală a evaluării reprezintă media aritmetică a notelor corespunzătoare fiecărui domeniu de evaluare.

(5)   Semnificaţia notelor prevăzute la alin. (2) este următoarea: nota 1 - nivel minim şi nota 10 - nivel maxim.

Art. 13. - Calificativul final al evaluării se stabileşte pe baza notei finale, după cum urmează:

a)  de la 1,00 la 3,00 - foarte slab;

b)  de la 3,01 la 5,00 - slab;

c)  de la 5,01 la 7,00 - satisfăcător;

d)  de la 7,01 la 9,00 - bine;

e)  de la 9,01 la 10,00 - foarte bine.

Art. 14. - (1) In cazurile prevăzute la art. 7 alin. (1) lit. a) şi b), calificativul final se acordă în urma realizării mediei ponderate a notelor finale acordate de către şefii serviciilor în care persoana evaluată şi-a desfăşurat activitatea, respectiv şeful serviciului şi directorul Direcţiei de probaţiune, după caz, proporţional cu perioada în care şi-a desfăşurat activitatea în fiecare serviciu.

(2) Nota finală reprezintă media ponderată a notelor acordate de şefii celor două servicii înmulţite cu raportul dintre numărul' de luni efectiv lucrate în serviciu şi intervalul de 12 luni al unui an, conform formulei de mai jos:

nota x  nr. de luni lucrate  + nota x  nr. de luni lucrate  = nota finala

                   12                                          12         

   

Art. 15. - Calificativul final se comunică persoanei evaluate în termen de 5 zile lucrătoare de la data finalizării evaluării.

Art. 16. - (1) Persoana evaluată are dreptul să conteste calificativul acordat.

(2) Contestaţiile se depun prin fax sau personal la Direcţia de probaţiune, în termen de 5 zile lucrătoare de la comunicare, şi se soluţionează în termen de 10 zile lucrătoare de la depunere.

(3)  Contestaţiile formulate de către consilierii de probaţiune se soluţionează de către directorul Direcţiei de probaţiune.

(4)  Contestaţiile formulate de către şefii serviciilor şi de către inspectorii de probaţiune se soluţionează de către ministrul justiţiei sau de către o persoană desemnată de acesta.

(5)  Contestaţia formulată de către directorul Direcţiei de probaţiune se soluţionează de către ministrul justiţiei sau de către o persoană desemnată de acesta.

(6)   Rezultatele stabilite în urma soluţionării contestaţiilor se comunică în termen de 5 zile lucrătoare de la soluţionare.

Art. 17. - (1) Rezultatele stabilite în urma soluţionării contestaţiilor se consemnează într-un proces-verbal, soluţia putând fi una dintre următoarele:

a)  „Se menţin notele acordate şi calificativele stabilite.";

b)  „Se modifică notele la unele criterii, cu menţinerea calificativului stabilit.";

c)  „Se modifică unele note şi se stabileşte calificativul...".

(2) In situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. b) şi c), modificările se fac prin bararea cu roşu a rezultatelor iniţiale şi înscrierea alături de acestea, cu aceeaşi culoare, a noilor rezultate.

Art. 18. - Fişele de evaluare a activităţii profesionale, însoţite, după caz, de procesele-verbale menţionate la art. 17, sunt introduse în dosarele profesionale ale celor evaluaţi, în termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la data încheierii procedurii de evaluare.

CAPITOLUL III

Analiza rezultatelor evaluării

Art. 19. - In cazul consilierilor de probaţiune şi al inspectorilor de probaţiune care au obţinut note cuprinse între 1,00 şi 5,00 la unul sau mai multe dintre criteriile de evaluare, şeful ierarhic superior al persoanei evaluate va acorda acesteia sprijin în vederea pregătirii şi perfecţionării profesionale.

Art. 20. - (1) Din rândul consilierilor de probaţiune şi al inspectorilor de probaţiune care au obţinut calificativul „bine" şi „foarte bine" sunt selectate persoanele care vor fi pregătite ca formatori în lucrul cu infractorii şi victimele unor infracţiuni, precum şi persoanele care vor participa la derularea unor programe, proiecte sau a altor activităţi în domeniu.

(2)  Salariul de merit poate fi acordat numai personalului de probatiune care a obţinut calificativul „bine" si „foarte bine".

(3)  Diploma Meritul judiciar clasele I - a III-a se poate acorda personalului de probaţiune care a obţinut 5 ani consecutivi calificativul „foarte bine".

Art. 21. - (1) Consilierul de probaţiune sau inspectorul de probaţiune care a obţinut calificativul „foarte slab" sau „slab" nu poate fi promovat în grad profesional în anul următor.

(2)   Consilierul de probaţiune sau inspectorul de probaţiune care a obţinut 2 ani consecutivi calificativul „foarte slab" sau „slab" este eliberat din funcţie pentru incapacitate profesională.

(3)   Consilierul de probaţiune sau inspectorul de probaţiune care a obţinut, în decurs de 5 ani, 3 calificative „slab" este eliberat din funcţie pentru incapacitate profesională.

Art. 22. - Şeful serviciului care a obţinut calificativul „foarte slab" său „slab" este eliberat din  funcţie pentru incapacitate profesională în exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere.

Art. 23. - Prevederile art. 22 se aplică şi directorului Direcţiei de probaţiune.

Art. 24. - In situaţiile prevăzute la art. 22 şi 23, persoana respectivă revine la funcţia de execuţie ocupată anterior numirii în funcţia de conducere.

ANEXA Nr. 1 la regulament

FIŞĂ   DE   EVALUARE

a performanţelor profesionale ale consilierului de probaţiune

Nume:

Prenume:

Gradul profesional:

Serviciul de probaţiune:

Perioada evaluării:

Nr. crt.

Activităţile desfăşurate şi rezultatele obţinute de către consilier

Nota acordată de persoana care a realizat evaluarea

1.

Referatele de evaluare

In acordarea notei pentru acest criteriu se vor avea în vedere următoarele aspecte:

•  referatele de evaluare respectă cerinţele legale referitoare la formă, conţinut şi termene

•  sursele de informaţii sunt relevante şi sunt identificate şi verificate ori de câte ori este posibil

•  referatul include o analiză a infracţiunii

•  referatul oferă informaţii relevante despre inculpat şi contextul de viaţă al acestuia

•  perspectivele de reintegrare socială estimate în referatele de evaluare sunt realiste şi în acord cu nevoile şi factorii care influenţează sau pot influenţa conduita inculpatului

•  modul în care informaţiile din capitolul „Date privind persoana inculpatului" se corelează cu factorii care influenţează sau pot influenţa conduita inculpatului şi perspectivele de reintegrare socială ale acestuia

2.

Supravegherea şi asistenţa persoanelor condamnate

In acordarea notei pentru acest criteriu se vor avea în vedere următoarele aspecte:

•  un procent semnificativ din rândul persoanelor supravegheate pentru care consilierul este responsabil de caz a solicitat asistenţă şi consiliere pe perioada evaluării

•  dosarele de supraveghere/reintegrare socială respectă reglementările legale referitoare la formă, conţinut şi termene

•  drepturile şi obligaţiile persoanei supravegheate sunt pe deplin explicate la începutul supravegherii

•  consilierul evaluează cu acurateţe nevoile persoanei condamnate la începutul supravegherii şi identifică acele nevoi care ar putea fi vizate în procesul de asistenţă

•  dosarele sau planurile de supraveghere/reintegrare socială conţin obiective realiste, centrate pe nevoile şi riscul identificate

•  consilierul motivează persoanele să solicite sprijin pentru satisfacerea nevoilor   identificate şi atingerea obiectivelor stabilite

•  persoana condamnată este implicată în formularea şi implementarea planului de supraveghere/reintegrare socială

•  consilierul colaborează cu alte organizaţii relevante, voluntari şi membri ai familiei persoanei supravegheate pentru acoperirea nevoilor identificate şi atingerea obiectivelor stabilite

•  modificările semnificative din situaţia persoanei condamnate determină revizuirea planului de supraveghere/reintegrare socială

•  frecvenţa întrevederilor reflectă nevoile persoanei condamnate, riscul identificat, respectiv măsurile/obligaţiile impuse de către instanţă

3.

Colaborarea cu penitenciarele/CRM:

a)  referatele de evaluare sociofamilială

b)  participarea la comisia de individualizare a pedepselor

c)  participarea la programele de pregătire pentru liberare

In acordarea notei pentru acest criteriu se vor avea în vedere următoarele aspecte:

a) în cazul referatelor de evaluare sociofamilială:

•  este luată în considerare ponderea acestor activităţi în raport cu volumul total de muncă al consilierului

•  consilierul s-a deplasat în comunitate pentru obţinerea informaţiilor necesare

•  sursele de informaţii consultate pentru întocmirea rapoartelor sunt diverse şi relevante

•  referatele întocmite sunt clare, concise, coerente, concrete şi obiective

•  referatele sunt întocmite în timp util

Nr. crt.

Activităţile desfăşurate şi rezultatele obţinute de către consilier

Nota acordată de persoana care a realizat evaluarea

b)  în cazul participării la comisia de individualizare a pedepselor:

•  este luat în considerare numărul participărilor la comisia de individualizare a pedepselor

•  este luată în considerare ponderea acestor activităţi în raport cu volumul total de muncă al consilierului

c)  participarea la programele de pregătire pentru liberare:

•  este luat în considerare numărul programelor de pregătire pentru liberare în care consilierul a fost implicat

•  este luată în considerare durata programelor de pregătire   pentru liberare

•  este luată în considerare ponderea acestor activităţi în raport cu volumul total de muncă al consilierului

4.

Alte activităţi desfăşurate şi rezultatele corespunzătoare:

a)  consilierea psihologică şi alte forme de asistenţă acordate victimelor unor infracţiuni conform Legii nr. 211/2004

b)  rapoarte întocmite pentru minorii care au săvârşit fapte penale, dar nu răspund penal conform Legii nr. 272/2004

c)  participările în instanţă în cazurile penale cu minori, conform art. 484 din Codul de procedură penală

d)  participările la luarea declaraţiei părţii vătămate, a martorului în pericol sau la prezentarea materialului de urmărire penală, în situaţiile prevăzute de lege

e)  activităţile de prevenire a infracţionalităţii

f)  alte activităţi profesionale în care consilierul a fost implicat

In acordarea notei pentru acest criteriu se vor avea în vedere următoarele aspecte:

a)  în cazul consilierii psihologice şi al altor forme de asistenţă acordată victimelor unor infracţiuni:

•  este luat în considerare numărul de victime pentru care consilierul a fost responsabil de caz

•  este luată în considerare ponderea acestor activităţi în raport cu volumul total de muncă al consilierului

•  în acordarea serviciilor de consiliere psihologică sau a altor forme de asistenţă sunt respectate prevederile legale

•  în urma procesului de consiliere şi/sau asistare sunt obţinute rezultate pozitive semnificative

•  cazul a fost referit către altă instituţie sau organizaţie, dacă consilierul nu a avut pregătirea şi experienţa necesare pentru a desfăşura consiliere psihologică

b)  în situaţia rapoartelor întocmite pentru minorii care au săvârşit fapte penale, dar nu răspund penal conform Legii nr. 272/2004:

•  este luat în considerare numărul de rapoarte întocmite

•  consilierul se deplasează în comunitate pentru obţinerea informaţiilor necesare

•  sursele de informaţii consultate pentru întocmirea rapoartelor sunt diverse şi relevante

•  rapoartele întocmite sunt clare, concise, coerente, concrete şi obiective

•  rapoartele sunt întocmite în timp util

•  este luată în considerare ponderea acestei activităţi în raport cu volumul total de muncă al consilierului

c)  în cazul participărilor în instanţă în cazurile penale cu minori, conform art. 484 din Codul de procedură penală:

•  este luat în considerare numărul de participări în instanţă

•  este luată în considerare ponderea acestor activităţi în raport cu volumul total de muncă al consilierului

d)  în cazul participărilor la luarea declaraţiei părţii vătămate, a martorului în pericol sau la prezentarea materialului de urmărire penală, în situaţiile prevăzute de lege:

•  este luat în considerare numărul de participări la parchet sau în instanţă

•  este luată în considerare ponderea acestor activităţi în raport cu volumul total de muncă al consilierului

e)  activităţile de prevenire a infracţionalităţii:

•  este luat în considerare numărul de programe de prevenire în care consilierul a fost implicat

•  este luată în considerare durata programelor de prevenire

•  programele de prevenire în care consilierul a fost implicat au avut un impact pozitiv

f)  alte activităţi profesionale în care consilierul a fost implicat:

•  aceste activităţi au fost importante pentru dezvoltarea serviciului de probaţiune

•  este luată în considerare ponderea acestor activităţi în raport cu volumul total de muncă al consilierului

•  în funcţie de tipul activităţilor profesionale, şeful serviciului are posibilitatea de a stabili alte aspecte care pot fi luate în considerare în cazul evaluării conform acestui criteriu

Nota rezultată pentru evaluarea activităţilor desfăşurate şi a rezultatelor obţinute de către consilier*):

*) Această notă reprezintă media aritmetică a notelor acordate pentru fiecare dintre cele 4 criterii menţionate în tabelul anterior.

Nr. crt.

Potenţialul profesional al consilierului

Nota acordată de persoana care a realizat evaluarea

1.

Motivaţie

Descriere: Interesul manifestat pentru activităţile specifice, intenţia de a-şi desfăşura în continuare activitatea în domeniul probaţiunii şi de a contribui la dezvoltarea acestei instituţii, satisfacţia faţă de munca depusă

2.

Asumarea responsabilităţii

Descriere: Simţul de răspundere faţă de obligaţiile proprii, asumarea consecinţelor propriilor acţiuni

3.

Capacitatea de comunicare şi relaţionare

Descriere: Empatie, ascultare activă, oferirea de feedback, autocontrol, asertivitate

4.

Capacitatea de a rezolva probleme

Descriere: Capacitatea de analiză a dificultăţilor intervenite în activitatea curentă, de identificare a alternativelor rezolutive, de implementare a soluţiei adecvate şi de evaluare a rezultatelor obţinute

5.

Capacitatea de planificare şi de a acţiona strategic

Descriere: Capacitatea de a prevedea cerinţele unei sarcini, oportunităţile, posibilele riscuri şi consecinţele acestora; capacitatea de a anticipa soluţii, de a programa activităţile şi de a organiza resursele pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor de serviciu

6.

Capacitatea de implementare

Descriere: Capacitatea de a pune eficient în practică soluţiile identificate pentru desfăşurarea activităţilor în mod corespunzător

7.

Adaptabilitate

Descriere: Capacitatea de a aborda eficient situaţiile, sarcinile şi activităţile noi, cu caracter neplanificat

8.

Capacitatea de analiză şi sinteză

Descriere: Capacitatea de a interpreta un volum mare de informaţii, de a identifica şi de a valorifica constantele şi elementele noi, de a selecta aspectele esenţiale pentru domeniul analizat şi de a le reuni într-o formă prescurtată

9.

Competenţa în redactarea documentelor

Descriere: Capacitatea de a se exprima în scris fluent, clar şi concis, de a utiliza corect vocabularul şi de a folosi limbajul corespunzător exigenţelor care trebuie să caracterizeze documentele elaborate

10.

Capacitatea de autoperfecţionare şi de valorificare a experienţei dobândite

Descriere: Interesul pentru perfecţionarea profesională, pentru îmbunătăţirea permanentă a activităţilor curente; capacitatea de a transpune eficient în practică cunoştinţele şi deprinderile dobândite

11.

Capacitatea de a lucra independent

Descriere: Capacitatea de a îndeplini atribuţiile de serviciu ce presupun munca individuală fără a solicita frecvent informaţii şi îndrumare, cu excepţia cazurilor în care cerinţele acestor activităţi nu corespund limitelor de competenţă profesională

12.

Capacitatea de a lucra în echipă

Descriere: Capacitatea de a se integra într-o echipă şi de a-şi aduce contribuţia prin participarea efectivă la atingerea obiectivelor acesteia

Nr. crt.

Potenţialul profesional al consilierului

Nota acordată de persoana care a realizat evaluarea

13.

Creativitate şi iniţiativă

Descriere: Atitudine activă în soluţionarea problemelor şi realizarea obiectivelor prin identificarea unor modalităţi alternative de rezolvare a problemelor curente; atitudine pozitivă faţă de abordările noi; inovaţie în găsirea unor căi de optimizare a activităţii desfăşurate

14.

Conduita în timpul serviciului

Descriere: Respectarea normelor de conduită prevăzute de regulamentul de ordine interioară sau de codul deontologic al personalului de probaţiune

Nota rezultată pentru evaluarea potenţialului profesional al consilierului*):

*) Această notă reprezintă media aritmetică a notelor acordate pentru fiecare dintre cele 14 criterii menţionate în tabelul anterior.

Nota finală obţinută pentru evaluarea performanţelor profesionale ale consilierului*):

*) Această notă reprezintă media aritmetică a notelor acordate de către şeful serviciului pentru evaluarea activităţilor desfăşurate şi a rezultatelor obţinute, respectiv pentru evaluarea potenţialului profesional al consilierului.

Calificativul final al evaluării*):

*) Se acordă prin raportarea notei finale acordate la următoarea grilă: 1,00-3,00 = foarte slab; 3,01-5,00 = slab; 5,01-7,00 = satisfăcător; 7,01-9,00 = bine; 9,01 - 10,00 = foarte bine.

Comentariile persoanei care a realizat evaluarea (dacă este cazul):

Data la care evaluatorul a încheiat evaluarea

Semnătura persoanei care a realizat evaluarea

Comentariile persoanei care contrasemnează (dacă este cazul):

Data contrasemnării

Semnătura persoanei care contrasemnează

Comentariile consilierului (dacă este cazul):

Data la care consilierul a luat cunoştinţă de rezultatele evaluării

Semnătura consilierului evaluat

ANEXA Nr. 2 la regulament

FIŞĂ   DE   EVALUARE

a performanţelor profesionale ale şefilor serviciilor de probaţiune

Nume:

Prenume:

Şeful serviciului de probaţiune:

Perioada evaluării:

Nr. crt.

Activităţile desfăşurate şi rezultatele obţinute de către şeful serviciului

Nota acordată de persoana care a realizat evaluarea

1.

Management

In acordarea notei pentru acest criteriu se vor avea în vedere următoarele aspecte:

•  personalul este consultat înainte de luarea deciziilor importante care privesc activitatea serviciului

•  şeful serviciului se degrevează de anumite sarcini şi responsabilităţi

•  sarcinile sunt distribuite consilierilor care au calităţile şi responsabilităţile necesare pentru a asigura îndeplinirea lor

•  şeful serviciului distribuie sarcinile şi responsabilităţile în mod echitabil

•  şeful serviciului se asigură că toţi consilierii au acces liber la informaţii

•  au fost stabilite criterii, proceduri şi instrumente clare pentru procesele importante care au loc în cadrul serviciului (de exemplu: o procedură pentru circulaţia informaţiilor în cadrul serviciului)

2.

Supervizarea personalului

In acordarea notei pentru acest criteriu se vor avea în vedere următoarele aspecte:

•  personalul este motivat, ajutat şi îndrumat în activitatea practică de către şeful serviciului

•  şeful serviciului are cunoştinţele, deprinderile şi abilităţile necesare pentru supervizarea personalului

•  în cadrul serviciului se regăseşte o practică ce corespunde standardelor de calitate prevăzute de lege şi ghidurile de bună practică

•  beneficiarii serviciului, partenerii comunitari şi consilierii de probaţiune sunt satisfăcuţi de calitatea de supervizor a şefului serviciului

3.

Colaborarea cu partenerii comunitari

In acordarea notei pentru acest criteriu se vor avea în vedere următoarele aspecte:

•  şeful serviciului s-a preocupat de încheierea unor protocoale de colaborare cu toate instituţiile publice sau ONG-urile care pot sprijini serviciul de probaţiune în reintegrarea socială a persoanelor care au comis infracţiuni şi asistenţa victimelor

•  este luat în considerare numărul de beneficiari care au fost referiţi către instituţiile publice sau ONG-uri

•  s-au înregistrat rezultate pozitive ale colaborării cu partenerii comunitari

•  partenerii comunitari şi membrii serviciului sunt satisfăcuţi de aceste relaţii de colaborare

4.

Implicarea în activităţile specifice ale serviciului de probaţiune:

a)  întocmirea referatelor de evaluare

b)  supravegherea şi asistenţa persoanelor condamnate

c)  întocmirea referatelor de evaluare sociofamilială

d)  participarea la comisia de individualizare a pedepselor

e)  participarea la programele de pregătire pentru liberare

f)  consilierea psihologică şi asistenţa victimelor unor infracţiuni conform Legii nr. 211/2004

g)  întocmirea rapoartelor întocmite pentru minorii care au săvârşit fapte penale, dar nu răspund penal conform Legii nr. 272/2004 h) participarea în instanţă în cazurile penale cu minori, conform art. 484 din Codul de procedură penală

Nr. crt.

Activităţile desfăşurate şi rezultatele obţinute de către şeful serviciului

Nota acordată

de persoana

care a realizat evaluarea

i) participarea la luarea declaraţiei părţii vătămate, a martorului în pericol sau la prezentarea materialului de urmărire penală,

în situaţiile prevăzute de lege j) prevenirea infracţionalităţii k) alte activităţi profesionale (de exemplu: programe, proiecte, colaborări etc.)

In acordarea notei pentru acest criteriu se vor avea în vedere următoarele aspecte:

• este luată în considerare ponderea acestor activităţi în volumul total de muncă al şefului serviciului

Nota rezultată pentru evaluarea activităţilor desfăşurate şi a rezultatelor obţinute de către şeful serviciului*):

*) Această notă reprezintă media aritmetică a notelor acordate pentru fiecare din cele 4 criterii menţionate în tabelul anterior.

Nr. crt.

Potenţialul profesional al şefului serviciului

Nota acordată de persoana care a realizat evaluarea

1.

Motivaţie

Descriere: Interesul manifestat pentru activităţile specifice, intenţia de a-şi desfăşura în continuare activitatea în domeniul probaţiunii şi de a contribui la dezvoltarea acestei instituţii, satisfacţia faţă de munca depusă

2.

Asumarea responsabilităţii

Descriere: Simţul de răspundere faţă de obligaţiile proprii, asumarea consecinţelor propriilor acţiuni

3.

Capacitatea de comunicare şi relaţionare

Descriere: Empatie, ascultare activă, oferirea de feedback, autocontrol, asertivitate

4.

Capacitatea de a rezolva probleme

Descriere: Capacitatea de analiză a dificultăţilor intervenite în activitatea curentă, de identificare a alternativelor rezolutive, de implementare a soluţiei adecvate şi de evaluare a rezultatelor obţinute

5.

Capacitatea de planificare şi de a acţiona strategic

Descriere: Capacitatea de a prevedea cerinţele unei sarcini, oportunităţile, posibilele riscuri şi consecinţele acestora; capacitatea de a anticipa soluţii, de a programa activităţile şi de a organiza resursele pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor de serviciu

6.

Capacitatea de implementare

Descriere: Capacitatea de a pune eficient în practică soluţiile identificate pentru desfăşurarea activităţilor în mod corespunzător

7.

Adaptabilitate

Descriere: Capacitatea de a aborda eficient situaţiile, sarcinile şi activităţile noi, cu caracter neplanificat

8.

Capacitatea de analiză şi sinteză

Descriere: Capacitatea de a interpreta un volum mare de informaţii, de a identifica şi de a valorifica constantele şi elementele noi, de a selecta aspectele esenţiale pentru domeniul analizat şi de a le reuni într-o formă prescurtată

9.

Competenţa în redactarea documentelor

Descriere: Capacitatea de a se exprima în scris fluent, clar şi concis, de a utiliza corect vocabularul şi de a folosi limbajul corespunzător exigenţelor care trebuie să caracterizeze documentele elaborate

Nr. crt.

Potenţialul profesional al şefului serviciului

Nota acordată de persoana care a realizat evaluarea

10.

Capacitatea de autoperfecţionare şi de valorificare a experienţei dobândite

Descriere: Interesul pentru perfecţionare profesională, pentru îmbunătăţirea permanentă a activităţilor curente; capacitatea de a transpune eficient în practică cunoştinţele şi deprinderile dobândite

11.

Capacitatea de a lucra independent

Descriere: Capacitatea de a îndeplini atribuţiile de serviciu ce presupun muncă individuală fără a solicita frecvent

informaţii şi îndrumare, cu excepţia cazurilor în care cerinţele acestor activităţi nu corespund limitelor de competenţă profesională

12.

Capacitatea de a lucra în echipă

Descriere: Capacitatea de a se integra într-o echipă şi de a-şi aduce contribuţia prin participarea efectivă la atingerea obiectivelor acesteia

13.

Creativitate şi iniţiativă

Descriere: Atitudinea activă în soluţionarea   problemelor si realizarea obiectivelor prin identificarea unor modalităţi alternative de rezolvare a problemelor curente; atitudine pozitivă faţa de abordările noi; inovaţie în găsirea unor căi de optimizare a activităţii desfăşurate

14.

Conduita în timpul serviciului

Descriere: Respectarea normelor de conduită prevăzute de regulamentul de ordine interioară sau în codul deontologic al personalului de probatiune

Nota rezultata pentru evaluarea potenţialului profesional al şefului serviciului):

*) Această notă reprezintă media aritmetică dintre notele acordate pentru fiecare dintre cele 14 criterii menţionate în tabelul anterior.

Nota finală obţinută pentru evaluarea performanţelor profesionale ale şefului serviciului*):

*) Această notă reprezintă media aritmetică dintre notele acordate de către directorul direcţiei pentru evaluarea activităţilor desfăşurate şi a rezultatelor obţinute, respectiv pentru evaluarea potenţialului profesional al şefului serviciului.

Calificativul final al evaluării*):

*) Se acordă prin raportarea notei finale acordate la următoarea grilă: 1,00-3,00 = foarte slab; 3,01-5,00 = slab; 5,01-7,00 = satisfăcător; 7,01-9,00 = bine; 9,01 - 10,00 = foarte bine.

Comentariile persoanei care a realizat evaluarea (dacă este cazul):

Data la care evaluatorul a încheiat evaluarea

Semnătura persoanei care a realizat evaluarea

Comentariile persoanei care contrasemnează (dacă este cazul):

Data contrasemnării

Semnătura persoanei care contrasemnează

Comentariile şefului serviciului (dacă este cazul):

Data la care şeful serviciului a luat cunoştinţă de rezultatele evaluării

Semnătura şefului serviciului

ANEXA Nr. 3 la regulament

FIŞĂ   DE   EVALUARE

a performanţelor profesionale ale inspectorului de probaţiune

Nume:

Prenume:

Gradul profesional:

Perioada evaluării:

Nr. crt.

Activităţile desfăşurate şi rezultatele obţinute de către inspectorul de probaţiune

Nota acordată de persoana care a realizat evaluarea

1.

Evaluarea, controlul şi coordonarea serviciilor de probaţiune

In acordarea notei pentru acest criteriu se vor avea în vedere următoarele aspecte:

•  inspectorul a respectat metodologia pentru inspecţii

•  evaluarea s-a realizat prin raportare la criteriile de inspecţie

•  inspectorul a monitorizat ulterior activitatea serviciilor inspectate şi a evaluat periodic demersurile întreprinse de şeful serviciului pentru acoperirea ariilor de îmbunătăţire identificate în urma inspecţiilor şi pentru implementarea recomandărilor consemnate în raportul de inspecţie

•  inspectorul a monitorizat activitatea serviciilor de probaţiune, a identificat eventualele dificultăţi şi a propus soluţii viabile de depăşire a acestora

•  inspecţiile realizate şi activităţile de coordonare au contribuit la îmbunătăţirea activităţii serviciilor de probaţiune

2.

Alte responsabilităţi prevăzute în fişa postului

In acordarea notei pentru acest criteriu se vor avea în vedere următoarele aspecte:

•  inspectorul a contribuit la elaborarea unor legi, regulamente, strategii, planuri de acţiune, metodologii, proceduri şi instrumente de lucru

•  s-a implicat în recrutarea, selecţia, pregătirea profesională iniţială, perfecţionarea continuă şi specializarea personalului

•  răspunsul la cererile, sesizările şi memoriile care i-au fost repartizate spre soluţionare a fost adecvat

•  a îndeplinit alte sarcini dispuse pe linie ierarhică, în limitele competenţelor legale, profesionale şi regulamentare (implicarea în programe naţionale şi internaţionale, participarea la diverse grupuri de lucru şi reprezentarea Direcţiei de probaţiune

în relaţia cu diverse instituţii sau ONG-uri etc.)

•  este luată în considerare ponderea acestor activităţi în raport cu volumul total de muncă al inspectorului

Nota rezultată pentru evaluarea activităţilor desfăşurate şi a rezultatelor obţinute de către inspector*):

*) Această notă reprezintă media aritmetică dintre notele acordate pentru fiecare dintre cele două criterii menţionate în tabelul anterior.

Nr. crt.

Potenţialul profesional al inspectorului de probaţiune

Nota acordată de persoana care a realizat evaluarea

1.

Motivaţie

Descriere: Interesul manifestat pentru activităţile specifice, intenţia de a-şi desfăşura în continuare activitatea în domeniul probaţiunii şi de a contribui la dezvoltarea acestei instituţii, satisfacţia faţă de munca depusă

2.

Asumarea responsabilităţii

Descriere: Simţul de răspundere faţă de obligaţiile proprii, asumarea consecinţelor propriilor acţiuni

Nr. crt.

Potenţialul profesional al inspectorului de probaţiune

Nota acordată de persoana care a realizat evaluarea

3.

Capacitatea de comunicare şi relaţionare

Descriere: Empatie, ascultare activă, oferirea de feedback, autocontrol, asertivitate

4.

Capacitatea de a rezolva probleme

Descriere: Capacitatea de analiză a dificultăţilor intervenite în activitatea curentă, de identificare a alternativelor rezolutive, de implementare a soluţiei adecvate şi de evaluare a rezultatelor obţinute

5.

Capacitatea de planificare şi de a acţiona strategic

Descriere: Capacitatea de a prevedea cerinţele unei sarcini, oportunităţile, posibilele riscuri şi consecinţele acestora; capacitatea de a anticipa soluţii, de a programa activităţile şi de a organiza resursele pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor de serviciu

6.

Capacitatea de implementare

Descriere: Capacitatea de a pune eficient în practică soluţiile identificate pentru desfăşurarea activităţilor în mod corespunzător

7.

Adaptabilitate

Descriere: Capacitatea de a aborda eficient situaţiile, sarcinile şi activităţile noi, cu caracter neplanificat

8.

Capacitatea de analiză şi sinteză

Descriere: Capacitatea de a interpreta un volum mare de informaţii, de a identifica şi de a valorifica constantele şi elementele noi, de a selecta aspectele esenţiale pentru domeniul analizat şi de a le reuni într-o formă prescurtată

9.

Competenţa în redactarea documentelor

Descriere: Capacitatea de a se exprima în scris fluent, clar şi concis, de a utiliza corect vocabularul şi de a folosi limbajul corespunzător exigenţelor care trebuie să caracterizeze documentele elaborate

10.

Capacitatea de autoperfecţionare şi de valorificare a experienţei dobândite

Descriere: Interesul pentru perfecţionarea profesională, pentru îmbunătăţirea permanentă a activităţilor curente; capacitatea de a transpune eficient în practică cunoştinţele şi deprinderile dobândite

11.

Capacitatea de a lucra independent

Descriere: Capacitatea de a îndeplini atribuţiile de serviciu ce presupun munca individuală fără a solicita frecvent informaţii şi îndrumare, cu excepţia cazurilor în care cerinţele acestor activităţi nu corespund limitelor de competenţă profesională

12.

Capacitatea de a lucra în echipă

Descriere: Capacitatea de a se integra într-o echipă şi de a-şi aduce contribuţia prin participarea efectivă la atingerea obiectivelor acesteia

13.

Creativitate şi iniţiativă

Descriere: Atitudine activă în soluţionarea problemelor şi realizarea obiectivelor prin identificarea unor modalităţi alternative de rezolvare a problemelor curente; atitudine pozitivă faţă de abordările noi; inovaţie în găsirea unor căi de optimizare a activităţii desfăşurate

14.

Conduita în timpul serviciului

Descriere: Respectarea normelor de conduită prevăzute de regulamentul de ordine interioară sau de codul deontologic al personalului de probaţiune

Nota rezultată pentru evaluarea potenţialului profesional al inspectorului*):

*) Această notă reprezintă media aritmetică dintre notele acordate pentru fiecare dintre cele 14 criterii menţionate în tabelul anterior.

Nota finală obţinută pentru evaluarea performanţelor profesionale ale inspectorului*):

*) Această notă reprezintă media aritmetică a notelor acordate de către secretarul de stat coordonator pentru evaluarea activităţilor desfăşurate şi a rezultatelor obţinute, respectiv pentru evaluarea potenţialului profesional al directorului direcţiei.

Calificativul final al evaluării*):

* Se acordă prin raportarea notei finale acordate la următoarea grilă: 1,00-3,00 = foarte slab; 3,01-5,00 = slab;   5,01-7,00 = satisfăcător;   7,01-9,00 = bine; 9,01 - 10,00 = foarte bine.

Comentariile persoanei care a realizat evaluarea (dacă este cazul):

Data la care evaluatorul a încheiat evaluarea

Semnătura persoanei care a realizat evaluarea

Comentariile persoanei care contrasemnează (dacă este cazul):

Data contrasemnării

Semnătura persoanei care contrasemnează

Comentariile inspectorului de probaţiune (dacă este cazul):

Data la care inspectorul de probaţiune a luat cunoştinţă de rezultatele evaluării

Semnătura inspectorului de probaţiune

ANEXA Nr. 4 la regulament

FIŞĂ     DE   EVALUARE

a performanţelor profesionale ale directorului Direcţiei de probaţiune

Nume:

Prenume:

Perioada evaluării:

Nr. crt.

Activităţile desfăşurate şi rezultatele obţinute de către directorul Direcţiei de probaţiune

Nota acordată de persoana care a realizat evaluarea

1.

Managementul personalului şi al proceselor

In acordarea notei pentru acest criteriu se vor avea în vedere următoarele aspecte:

•  personalul este consultat înainte de luarea deciziilor importante care privesc activitatea sistemului de probaţiune

•  directorul direcţiei se degrevează de anumite sarcini şi responsabilităţi

•  sarcinile sunt distribuite angajaţilor direcţiei care au calităţile şi responsabilităţile necesare pentru a asigura îndeplinirea lor

•  directorul direcţiei distribuie sarcinile şi responsabilităţile în mod echitabil

•  directorul direcţiei se asigură că toţi angajaţii direcţiei au acces liber la informaţii

•  personalul este motivat, ajutat şi îndrumat în activitatea practică de către directorul direcţiei

•  în cadrul direcţiei se regăseşte o practică ce corespunde standardelor de calitate prevăzute de reglementările în vigoare

•  au fost stabilite criterii, proceduri şi instrumente clare pentru procesele importante care au loc în cadrul direcţiei (de exemplu: o procedură pentru circulaţia informaţiilor în cadrul direcţiei)

2.

Managementul strategic

In acordarea notei pentru acest criteriu se vor avea în vedere următoarele aspecte:

• strategiile şi planurile de acţiune sunt coerente şi stabilite în raport cu nevoile de dezvoltare ale sistemului naţional de probaţiune

•  directorul direcţiei identifică şi implementează soluţii pentru atingerea obiectivelor stabilite

•  directorul direcţiei se asigură că obiectivele prevăzute de strategiile sau planurile de acţiune ale sistemului naţional de probaţiune sunt atinse

•  directorul direcţiei s-a preocupat de stabilirea unor parteneriate durabile cu instituţiile sau ONG-urile care pot sprijini sistemul de probaţiune în atingerea obiectivelor strategice

•  partenerii comunitari sunt satisfăcuţi de relaţiile de colaborare cu Direcţia de probaţiune şi serviciile coordonate

Nota rezultată pentru evaluarea activităţilor desfăşurate şi a rezultatelor obţinute de către directorul direcţiei*):

*) Această notă reprezintă media aritmetică dintre notele acordate pentru fiecare dintre cele două criterii menţionate în tabelul anterior.

Nr. crt.

Potenţialul profesional al directorului Direcţiei de probaţiune

Nota acordată de persoana care a realizat evaluarea

1.

Motivaţie

Descriere: Interesul manifestat pentru activităţile specifice, intenţia de a-şi desfăşura în continuare activitatea în domeniul probaţiunii şi de a contribui la dezvoltarea acestei instituţii, satisfacţia faţă de munca depusă

2.

Asumarea responsabilităţii

Descriere: Simţul de răspundere faţă de obligaţiile proprii, asumarea consecinţelor propriilor acţiuni

3.

Capacitatea de comunicare şi relaţionare

Descriere: Empatie, ascultare activă, oferirea de feedback, autocontrol, asertivitate

4.

Capacitatea de a rezolva probleme

Descriere: Capacitatea de analiză a dificultăţilor intervenite în activitatea curentă, de identificare a alternativelor rezolutive, de implementare a soluţiei adecvate şi de evaluare a rezultatelor obţinute

5.

Capacitatea de planificare şi de a acţiona strategic

Descriere: Capacitatea de a prevedea cerinţele unei sarcini, oportunităţile, posibilele riscuri şi consecinţele acestora; capacitatea de a anticipa soluţii, de a programa activităţile şi de a organiza resursele pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor de serviciu

6.

Capacitatea de implementare

Descriere: Capacitatea de a pune eficient în practică soluţiile identificate pentru desfăşurarea activităţilor în mod corespunzător

7.

Adaptabilitate

Descriere: Capacitatea de a aborda eficient situaţiile, sarcinile şi activităţile noi, cu caracter neplanificat

8.

Capacitatea de analiză şi sinteză

Descriere: Capacitatea de a interpreta un volum mare de informaţii, de a identifica şi de a valorifica constantele şi elementele noi, de a selecta aspectele esenţiale pentru domeniul analizat şi de a le reuni într-o formă prescurtată

9.

Competenţa în redactarea documentelor

Descriere: Capacitatea de a se exprima în scris fluent, clar şi concis, de a utiliza corect vocabularul şi de a folosi limbajul corespunzător exigenţelor care trebuie să caracterizeze documentele elaborate

10.

Capacitatea de autoperfecţionare şi de valorificare a experienţei dobândite

Descriere: Interesul pentru perfecţionare profesională, pentru îmbunătăţirea permanentă a activităţilor curente; capacitatea de a transpune eficient în practica cunoştinţele şi deprinderile dobândite

11.

Capacitatea de a lucra independent

Descriere: Capacitatea de a îndeplini atribuţiile de serviciu ce presupun munca individuală fără a solicita frecvent informaţii si îndrumare, cu excepţia cazurilor în care cerinţele acestor activităţi nu corespund limitelor de competenţă profesională

Nr. crt.

Potenţialul profesional al directorului Direcţiei de probaţiune

Nota acordată de persoana care a realizat evaluarea

12.

Capacitatea de a lucra în echipă

Descriere: Capacitatea de a se integra într-o echipă şi de a-şi aduce contribuţia prin participarea efectivă la atingerea obiectivelor acesteia

13.

Creativitate şi iniţiativă

Descriere: Atitudinea activă în soluţionarea problemelor şi realizarea obiectivelor prin identificarea unor modalităţi alternative de rezolvare a problemelor curente; atitudine pozitivă faţă de abordările noi; inovaţie în găsirea unor căi de optimizare a activităţii desfăşurate

14.

Conduita în timpul serviciului

Descriere: Respectarea normelor de conduită prevăzute de regulamentul de ordine interioară sau în Codul deontologic al personalului de probaţiune

Nota rezultată pentru evaluarea potenţialului profesional al directorului direcţiei*):

*) Această notă reprezintă media aritmetică dintre notele acordate pentru fiecare dintre cele 14 criterii menţionate în tabelul anterior.

Nota finală obţinută pentru evaluarea performanţelor profesionale ale directorului direcţiei*):

*) Această notă reprezintă media aritmetică dintre notele acordate de către secretarul de stat coordonator pentru evaluarea activităţilor desfăşurate şi a rezultatelor obţinute, respectiv pentru evaluarea potenţialului profesional al directorului direcţiei.

Calificativul final al evaluării*):

*) Se acordă prin raportarea notei finale acordate la următoarea grilă: 1,00-3,00 = foarte slab; 3,01-5,00 = slab; 5,01-7,00 = satisfăcător; 7,01-9,00 = bine; 9,01 - 10,00 = foarte bine.

Comentariile persoanei care a realizat evaluarea (dacă este cazul):

Data la care evaluatorul a încheiat evaluarea

Semnătura persoanei care a realizat evaluarea

Comentariile directorului direcţiei (dacă este cazul):

Data la care directorul direcţiei a luat cunoştinţă de rezultatele evaluării

Semnătura directorului direcţiei


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 928/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 928 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 928/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu