ORDIN Nr. 922
din 27 iulie 2006
privind aprobarea modelului
contractului de management al spitalului public
ACT EMIS DE:
MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 685 din 10 august 2006
Având în vedere prevederea art. 178 alin. (4) din Legea
nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, în temeiul Hotărârii
Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Sănătăţii Publice, văzând Referatul de aprobare nr. EN 2.516 din 27 iulie 2006
al Direcţiei generale organizare, resurse umane, dezvoltare profesională şi
salarizare,
ministrul sănătăţii publice emite următorul ordin:
Art. 1. - (1) Se aprobă modelul contractului de
management al spitalului public, încheiat între managerul spitalului public şi
Ministerul Sănătăţii Publice, prevăzut în anexa nr. 1.
(2) Pentru unităţile sanitare cu paturi aparţinând
ministerelor şi instituţiilor din sistemul apărării, ordinii publice şi
siguranţei naţionale, contractul de management al spitalului se încheie între
comandant/directorul general şi şeful direcţiei medicale din minister.
Art. 2. - (1) Se aprobă lista
indicatorilor de performanţă ai managementului spitalului public, prevăzută în
anexa nr. 2.
(2) Metodologia de calcul al indicatorilor şi valorile
medii naţionale sunt aprobate şi transmise de Ministerul Sănătăţii Publice, anual, autorităţilor de sănătate
publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi ministerelor şi
instituţiilor cu reţea sanitară proprie.
Art. 3. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 4. - Direcţiile de specialitate din cadrul
Ministerului Sănătăţii Publice, autorităţile de sănătate publică judeţene şi a
municipiului Bucureşti, ministerele şi instituţiile cu reţea sanitară proprie,
precum şi unităţile sanitare cu paturi vor duce la îndeplinire dispoziţiile
prezentului ordin.
Art. 5. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
ANEXA Nr. 1
CONTRACT DE MANAGEMENT
al spitalului public
I. Părţile contractului
1. Ministerul Sănătăţii Publice sau ministerul,
instituţia cu reţea sanitară proprie, după caz, reprezentat prin ministru ori
directorul instituţiei cu reţea sanitară proprie,
......................................................., pe de o parte, şi
2. a) Manager persoană fizică, domnul/doamna
........................................, domiciliat/domiciliată în
..........................., str..................................
nr.........., judeţul/sectorul ............, posesor/posesoare al/a
buletinului/cărţii de identitate seria ........
nr..............., codul numeric personal ................................, în
calitate de manager al Spitalului ...................................., cu sediul în localitatea ..........................................,
judeţul ................................/municipiul Bucureşti, sau
b) Persoana juridică ............................,
reprezentată prin domnul/doamna ............................,
domiciliat/domiciliată în
.................................., str...................... nr............, judeţul/sectorul ................., posesor/posesoare al/a
buletinului/cărţii de identitate seria .......
nr..............., codul numeric personal
................................................, în calitate de manager al
Spitalului ........................................,
cu sediul în localitatea .............................., judeţul
............................./municipiul Bucureşti, pe de altă parte, am convenit încheierea
prezentului contract de management.
II. Obiectul contractului
Organizarea şi conducerea
activităţii Spitalului ..........................., pe baza obiectivelor şi a
indicatorilor cuprinşi în proiectul
de management, prevăzut în anexa la prezentul contract de management, în scopul
furnizării de servicii medicale şi alte servicii, pe baza principiilor privind
echitatea, necesitatea, eficacitatea, calitatea şi eficienţa
III. Durata contractului
(1) Prezentul contract de management se încheie pe o
durată de 3 ani.
(2) Prezentul contract de management poate fi
prelungit sau poate înceta înainte de termen, în urma
evaluării anuale, efectuată pe baza criteriilor de performanţă.
IV. Drepturile şi
obligaţiile părţilor A.1. Drepturile managerului
Managerul are următoarele drepturi:
1. dreptul la concediu de odihnă anual, conform prevederilor legale;
2. dreptul la securitate şi sănătate în muncă;
3. dreptul la formare profesională, în condiţiile
legii;
4. dreptul la informare nelimitată asupra activităţii
spitalului, având acces la toate documentele privind activitatea medicală şi
economico-financiară a acestuia;
5. dreptul de a fi sprijinit de către consiliul
consultativ în rezolvarea problemelor de strategie, organizare şi funcţionare a
spitalului, precum şi în activitatea de identificare de surse pentru creşterea
veniturilor proprii ale spitalului, în condiţiile legii;
6. dreptul de a fi sprijinit de consiliul medical în
implementarea activităţilor pentru îmbunătăţirea standardelor clinice şi a
modelelor de practică, în monitorizarea şi evaluarea activităţii medicale,
precum şi întărirea disciplinei economico-financiare;
7. dreptul de a fi susţinut în realizarea
activităţilor specifice de consiliul ştiinţific, consiliul etic, precum şi de
alte comisii pe care le înfiinţează, ale căror atribuţii şi responsabilităţi
sunt aprobate de comitetul director şi sunt prevăzute în regulamentul de
organizare şi funcţionare a spitalului;
8. dreptul de a revoca membrii comitetului director în
cazul neîndeplinirii atribuţiilor ce le revin;
9. dreptul de a revoca şefii de secţii în cazul
nerealizării indicatorilor specifici timp de cel puţin un an;
10. dreptul de a păstra postul avut anterior încheierii
prezentului contract de management, la rezilierea/încetarea acestuia, în cadrul
aceleiaşi unităţi sanitare/instituţii, pentru managerii medici şi farmacişti
persoane fizice.
A.2. Obligaţiile managerului
Managerul are următoarele obligaţii:
A.2.1. în domeniul strategiei serviciilor medicale:
1. elaborează, pe baza nevoilor de servicii medicale
ale populaţiei din zona arondată, planul de dezvoltare a spitalului pe perioada
mandatului, împreună cu ceilalţi membri ai comitetului director şi pe baza
propunerilor consiliului medical; planul de dezvoltare a spitalului se aprobă
de autoritatea de sănătate publică, respectiv de Ministerul Sănătăţii Publice,
după caz, sau ministerele şi instituţiile cu reţea sanitară proprie; planul de
dezvoltare a spitalului se structurează pe etape anuale, evaluate la sfârşitul
fiecărui an financiar;
2. aprobă formarea şi utilizarea fondului de
dezvoltare al spitalului, pe baza propunerilor comitetului director şi a
consiliului medical, cu respectarea prevederilor legale;
3. aprobă planul anual de furnizare de servicii
medicale, elaborat de comitetul director, la propunerea consiliului medical;
4. aprobă măsurile propuse de comitetul director
pentru dezvoltarea activităţii spitalului, în concordanţă cu nevoile de
servicii medicale ale populaţiei;
5. elaborează şi pune la dispoziţie consiliului
consultativ rapoarte privind activitatea spitalului şi participă la dezbaterile
privind problemele de strategie şi de organizare şi funcţionare a spitalului;
6. face propuneri, pe baza analizei în cadrul
comitetului director şi a consiliului medical, privind structura
organizatorică, reorganizarea, schimbarea sediului şi a denumirii unităţii în
vederea aprobării de către Ministerul Sănătăţii Publice sau, după caz, de către
ministerele care au spitale în subordine ori în administrare sau reţea sanitară
proprie, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
7. aplică strategiile şi politica de dezvoltare în
domeniul sanitar ale Ministerului Sănătăţii Publice, adecvate la necesarul de servicii
medicale pentru populaţia deservită; în cazul ministerelor şi instituţiilor cu
reţea sanitară proprie, aplică strategiile specifice de
dezvoltare în domeniul medical;
A.2.2. în domeniul managementului
economico-financiar:
8. aprobă şi urmăreşte realizarea planului anual de
achiziţii publice;
9. aprobă lista investiţiilor şi a lucrărilor de
reparaţii curente şi capitale care urmează să se realizeze într-un exerciţiu
financiar, în condiţiile legii, la propunerea consiliului medical şi a comitetului
director, cu avizul autorităţii de sănătate publică judeţene sau a municipiului
Bucureşti, al direcţiei medicale/structurii similare din ministerele şi
instituţiile cu reţea sanitară proprie sau al Ministerului Sănătăţii Publice,
după caz;
10. aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli al
spitalului public, cu acordul ordonatorului de credite ierarhic superior;
11. aprobă repartizarea bugetului de venituri şi
cheltuieli al spitalului, pe secţii, laboratoare şi compartimente şi alte
structuri din spital, pe baza propunerilor fundamentate ale şefilor de secţii,
laboratoare şi compartimente din structura spitalului;
12. urmăreşte execuţia bugetului de venituri şi
cheltuieli pe secţii, laboratoare şi compartimente, conform contractului
încheiat cu şefii acestor structuri ale spitalului;
13. răspunde de respectarea disciplinei
economico-financiare la nivelul secţiilor şi compartimentelor, prin intermediul consiliului medical;
14. în cazul existenţei unor datorii la data
încheierii prezentului contract de management, acestea vor fi evidenţiate
separat, stabilindu-se posibilităţile şi intervalul în care vor fi lichidate în
condiţiile legii;
15. efectuează plăţi, fiind ordonator secundar sau
terţiar de credite, după caz, conform legii;
16. împreună cu consiliul consultativ, identifică
surse pentru creşterea veniturilor proprii ale spitalului, în limitele legii;
17. negociază şi încheie în numele şi pe seama
spitalului contracte de furnizare de servicii medicale cu casa de asigurări de
sănătate judeţeană sau a municipiului Bucureşti ori, după caz, cu Casa
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti,
Casa Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi
Turismului şi, după caz, cu case de asigurări de sănătate private şi alţi
operatori economici;
18. răspunde de organizarea şi desfăşurarea
activităţii de audit public intern, conform legii. Pentru ministerele şi
instituţiile cu reţea sanitară proprie activitatea de audit intern se
desfăşoară conform reglementărilor proprii;
A.2.3. în domeniul
managementului performantei/calităţii serviciilor:
19. întreprinde măsurile
necesare şi urmăreşte realizarea indicatorilor de performanţă ai managementului
spitalului public, prevăzuţi în anexa nr. 2 la ordin. Nivelul indicatorilor de
performanţă specifici spitalului se stabileşte anual de către autoritatea de
sănătate publică judeţeană ori a municipiului Bucureşti sau de Ministerul
Sănătăţii Publice, după caz. Nivelul indicatorilor de performanţă specifici
spitalelor din subordinea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară
proprie se stabileşte anual de către acestea. In situaţii excepţionale, din
motive neimputabile conducerii spitalului, nivelul indicatorilor poate fi
renegociat o singură dată în cursul anului;
20. nominalizează coordonatorii şi răspunde de
implementarea şi raportarea indicatorilor programelor şi subprogramelor de
sănătate derulate la nivelul spitalului, conform metodologiei elaborate de
Ministerul Sănătăţii Publice;
21. răspunde de crearea condiţiilor necesare prestării
unor acte medicale de calitate de către personalul medico-sanitar din spital;
22. urmăreşte implementarea protocoalelor de practică
medicală la nivelul spitalului, pe baza recomandărilor consiliului medical;
23. urmăreşte realizarea activităţilor de control al
calităţii serviciilor medicale oferite de spital, coordonată de directorul
medical, cu sprijinul consiliului medical şi al celui ştiinţific;
24. negociază şi încheie în numele şi pe seama
spitalului protocoale de colaborare şi/sau contracte cu alţi furnizori de
servicii pentru asigurarea continuităţii şi creşterii calităţii serviciilor
medicale;
25. răspunde, împreună cu consiliul medical, de
asigurarea condiţiilor adecvate de cazare, igienă, alimentaţie şi prevenirea
infecţiilor nozocomiale, în conformitate cu normele stabilite de Ministerul
Sănătăţii Publice;
26. răspunde de monitorizarea
şi raportarea indicatorilor specifici activităţii medicale, financiari,
economici, precum şi a altor date privind activitatea de supraveghere,
prevenire şi control, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
27. analizează modul de
îndeplinire a obligaţiilor membrilor comitetului director, ai consiliului
medical, consiliului ştiinţific şi consiliului etic, pentru spitalele clinice
şi institutele şi centrele medicale clinice, dispunând măsuri de îmbunătăţire a
activităţii;
28. urmăreşte modul de aplicare a prevederilor legale
în vigoare cu privire la respectarea drepturilor pacientului şi dispune măsuri
atunci când se constată încălcarea acestora;
A.2.4. în domeniul managementului resurselor umane:
29. aprobă regulamentul intern al spitalului, precum
şi fişa postului pentru personalul angajat;
30. înfiinţează, cu aprobarea comitetului director,
comisii specializate în cadrul spitalului, necesare pentru realizarea unor
activităţi specifice, cum ar fi: comisia medicamentului, nucleul de calitate,
comisia de analiză a decesului etc, ale căror organizare şi funcţionare se
precizează în regulamentul de organizare şi funcţionare a spitalului;
31. stabileşte şi aprobă numărul de personal pe
categorii şi locuri de muncă, pe baza propunerilor şefilor de secţii şi
servicii, cu respectarea reglementărilor legale în vigoare;
32. organizează concurs pentru ocuparea funcţiilor
din cadrul comitetului director. Numeşte membrii comitetului director, cu
excepţia spitalelor din subordinea ministerelor şi instituţiilor cu reţea
sanitară proprie;
33. aprobă organizarea concursurilor pentru posturile
vacante, numeşte şi eliberează din funcţie personalul spitalului, în condiţiile
legii;
34. aprobă programul de lucru pe locuri de muncă şi
categorii de personal, pentru personalul aflat în subordine;
35. realizează evaluarea performanţelor profesionale
ale personalului aflat în subordine directă, conform structurii organizatorice,
şi soluţionează contestaţiile în funcţie de nivelul ierarhic la care s-au
făcut;
36. aprobă planul de formare şi perfecţionare a
personalului, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
37. negociază contractul colectiv de muncă la nivel de
spital, cu excepţia spitalelor din subordinea ministerelor şi instituţiilor cu
reţea sanitară proprie, cărora li se aplică reglementările specifice în
domeniu;
38. încheie contract de administrare, pe durata
mandatului, cu şefii de secţii, laboratoare şi servicii. In cuprinsul acestui
contract de administrare sunt prevăzuţi indicatorii de performanţă, al căror
nivel se aprobă anual de către managerul spitalului, după negocierea cu fiecare
şef de secţie;
39. urmăreşte încheierea asigurărilor de malpraxis de
către personalul medical din subordine;
40. respectă prevederile legale privind
incompatibilităţile şi conflictul de interese;
A.2.5. în domeniul
managementului administrativ:
41. aprobă şi urmăreşte respectarea regulamentului de
organizare şi funcţionare, cu avizul autorităţii de sănătate publică judeţene,
a municipiului Bucureşti, al direcţiei medicale sau structurii similare din
ministerele şi instituţiile cu reţea sanitară proprie sau al Ministerului
Sănătăţii Publice, după caz;
42. reprezintă spitalul în
relaţiile cu terţe persoane fizice sau juridice;
43. încheie acte juridice în numele şi pe seama
spitalului, conform legii;
44. răspunde de modul de îndeplinire a obligaţiilor
asumate prin contracte şi dispune măsuri de îmbunătăţire a activităţii
spitalului;
45. încheie contracte şi asigură condiţii
corespunzătoare pentru desfăşurarea activităţilor de învăţământ şi cercetare
ştiinţifică, în conformitate cu metodologia elaborată de Ministerul Sănătăţii
Publice;
46. răspunde de obţinerea autorizaţiei sanitare de
funcţionare şi a certificatului de acreditare, în condiţiile prevăzute de lege;
47. asigură respectarea prevederilor legale în
vigoare referitoare la păstrarea secretului profesional, păstrarea
confidenţialităţii datelor pacienţilor internaţi, informaţiilor şi documentelor
referitoare la activitatea spitalului;
48. pune la dispoziţie organelor şi organismelor
competente, la solicitarea acestora, în condiţiile legii, date privind
activitatea spitalului;
49. prezintă autorităţii de sănătate publică
judeţene, a municipiului Bucureşti, direcţiei medicale sau structurii similare
din ministerele şi instituţiile cu reţea sanitară proprie sau Ministerului
Sănătăţii Publice, după caz, informări trimestriale şi anuale cu privire la
patrimoniul dat în administrare, realizarea indicatorilor activităţii medicale,
precum şi la execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli;
50. răspunde de organizarea arhivei spitalului şi
asigurarea securităţii documentelor prevăzute de lege, în format scris şi
electronic;
51. aprobă utilizarea bazei de date medicale a
spitalului pentru activităţi de cercetare medicală, în condiţiile legii;
52. răspunde de organizarea unui sistem de
înregistrare şi rezolvare a sugestiilor, sesizărilor şi reclamaţiilor referitoare la activitatea spitalului;
53. conduce activitatea curentă a spitalului, în
conformitate cu reglementările în vigoare;
54. împreună cu comitetul director, elaborează planul
de acţiune pentru situaţii speciale şi coordonează asistenţa medicală în caz de
război, dezastre, atacuri teroriste, conflicte sociale şi alte situaţii de
criză, conform dispoziţiilor legale în vigoare;
55. propune spre aprobare autorităţii de sănătate
publică judeţene sau a municipiului Bucureşti, direcţiei medicale ori
structurii medicale similare din ministerele şi instituţiile cu reţea sanitară
proprie sau Ministerului Sănătăţii Publice, după caz, un înlocuitor pentru
perioadele când nu este prezent în spital;
56. nu poate transmite altei persoane drepturile şi
obligaţiile care rezultă din prezentul contract de management, cu excepţia
cazurilor de indisponibilitate.
B.1. Drepturile Ministerului
Sănătăţii Publice/ministerului sau instituţiei cu reţea sanitară proprie
Ministerul Sănătăţii Publice/ministerul sau instituţia
cu reţea sanitară proprie are următoarele drepturi:
1. dreptul la informare nelimitată asupra activităţii
spitalului, putând solicita documente referitoare la activitatea medicală şi
economico-financiară a unităţii, cu respectarea legii drepturilor pacientului;
2. dreptul de a revoca managerul, la propunerea
comisiei de evaluare, numită prin ordin al ministrului sănătăţii publice sau,
după caz, prin ordin ori decizie a miniştrilor şi conducătorilor instituţiilor
cu reţele sanitare proprii;
3. dreptul de a fi informat prompt asupra evenimentelor
deosebite legate de activitatea spitalului.
B.2. Obligaţiile
Ministerului Sănătăţii Publice/ministerului sau instituţiei cu reţea sanitară
proprie
Ministerul Sănătăţii Publice/ministerul sau instituţia
cu reţea sanitară proprie are următoarele obligaţii:
1. asigură managerului libertate în conducerea şi
organizarea activităţii spitalului, în condiţiile legii;
2. oferă suport consultativ privind strategia de
dezvoltare a serviciilor de sănătate;
3. pune la dispoziţia
managerului date comparative privind performanţa altor spitale sau unităţi
sanitare;
4. furnizează, la cererea managerului, suport tehnic
privind elaborarea planurilor de dezvoltare, management financiar,
implementarea de protocoale de practică medicală, colectare şi analiză de date
pentru indicatori de performanţă;
5. urmăreşte realizarea de către managerul de spital
a îndeplinirii obiectivelor şi indicatorilor de performanţă ai managementului
spitalului, precum şi execuţia bugetului de venituri şi
cheltuieli;
6. analizează şi evaluează periodic şi ori de câte ori
este nevoie sau la sesizarea organelor abilitate ale statului performanţele
unităţilor sanitare publice cu paturi, care sunt în relaţii contractuale cu
casele de asigurări de sănătate, numind o comisie de
evaluare;
7. analizează direct sau prin intermediul autorităţii
de sănătate publică, trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, respectarea
legislaţiei în ceea ce priveşte realizarea planului de achiziţii publice, a
investiţiilor şi a lucrărilor de reparaţii curente şi capitale şi a execuţiei
bugetului de venituri şi cheltuieli.
V. Răspunderea părţilor
1. Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare
a obligaţiilor prevăzute de prezentul contract de management părţile răspund potrivit prevederilor legii.
2. Managerul răspunde civil, contravenţional,
material sau penal, după caz, pentru nerespectarea prevederilor legale şi
pentru daunele produse spitalului prin orice acte contrare intereselor
acestuia.
VI. Forţa majoră
1. Niciuna dintre părţile
contractante nu răspunde de neexecutarea la termen şi/sau de executarea în mod
necorespunzător, total sau parţial, a oricărei obligaţii care îi revine în baza
prezentului contract de management, dacă neexecutarea sau executarea
necorespunzătoare a obligaţiei respective a fost cauzată de forţa majoră,
astfel cum este definită de lege.
2. Partea care invocă forţa majoră este obligată să
notifice celeilalte părţi, în termen de ....... (zile, ore), producerea evenimentului şi să ia toate
măsurile posibile în vederea limitării consecinţelor lui.
3. Dacă în termen de ...... (zile, ore) de la
producere evenimentul respectiv nu încetează, părţile au dreptul să îşi notifice încetarea de plin drept a
prezentului contract de management, fără ca vreuna dintre ele să pretindă
daune-interese.
4. Forţa majoră se constată de către o autoritate
competentă.
VII. Modificarea contractului de management
Prevederile prezentului contract de management se vor
adapta corespunzător reglementărilor legale ulterioare încheierii acestuia şi
care îi sunt aplicabile.
VIII. Incetarea contractului de management
Prezentul contract de management încetează prin:
a) expirarea perioadei pentru care a fost încheiat;
b) revocarea din funcţie a managerului, în cazul:
- nerealizării indicatorilor de performanţă ai
managementului spitalului public, prevăzuţi în anexa nr. 2 la ordin, timp de
minimum un an, din motive imputabile acestuia;
- în situaţia existenţei unei culpe grave în
neîndeplinirea obligaţiilor managerului;
c) acordul de voinţă al părţilor semnatare;
d) apariţia unei situaţii de incompatibilitate sau
conflict de interese prevăzute de lege;
e) nerespectarea termenului de înlăturare a motivelor
de incompatibilitate ori de conflict de interese;
f) decesul sau punerea sub
interdicţie judecătorească a managerului;
g) insolvenţa, falimentul managerului persoana
juridică care a numit managerul; h) împlinirea vârstei de pensionare prevăzută
de lege.
IX. Litigii
Litigiile izvorâte din încheierea, executarea, modificarea, încetarea şi interpretarea clauzelor prezentului
contract de management se rezolvă pe cale amiabilă. In cazul în care
divergenţele nu se soluţionează pe cale amiabilă, litigiile vor fi rezolvate de
instanţele judecătoreşti competente.
X. Dispoziţii finale
Prevederile prezentului model de contract de management
pot fi completate cu dispoziţii specifice, inclusiv indicatori de performanţă,
corelaţi cu specificul fiecărui spital.
XI. Legislaţie aplicabilă
Prezentul contract de management se interpretează conform legilor din România.
Prezentul contract de management s-a încheiat în două
exemplare, câte unul pentru fiecare parte, astăzi, .........2006.
Manager,
....................
Ministerul Sănătăţii Publice/ministerul sau instituţia
cu reţea sanitară proprie, reprezentat/reprezentată prin
.........................................................................................
ANEXA Nr. 2
INDICATORI
de performanţă ai managementului spitalului public
Categoria de indicatori
|
Denumirea indicatorului
|
Periodicitatea raportării
|
A. Indicatori de management al resurselor umane
|
Numărul mediu de bolnavi externaţi pe un medic
Numărul mediu de bolnavi externaţi la o asistentă medicală
Proporţia medicilor din totalul personalului
Proporţia personalului medical din
totalul personalului angajat al spitalului
Proporţia personalului medical cu studii superioare din totalul
personalului medical
Numărul mediu de consultaţii pe un medic în ambulatoriu
Numărul mediu de consultaţii pe un medic în camera de gardă/UPU
|
Trimestru Trimestru Semestru Semestru
Semestru Trimestru Trimestru
|
B. Indicatori de utilizare a serviciilor
|
Numărul de pacienţi externaţi - total şi pe secţii
Durata medie de spitalizare, pe spital şi pe fiecare secţie
Rata de utilizare a paturilor, pe spital
şi pe fiecare secţie
Proporţia pacienţilor internaţi din totalul pacienţilor
prezentaţi la camera de gardă
Numărul de pacienţi consultaţi în ambulatoriu
Proporţia urgenţelor din totalul pacienţilor internaţi
Durata medie de aşteptare la camera de gardă şi/sau UPU
Numărul de servicii spitaliceşti furnizate, pe tip de serviciu:
- acuţi, cronici, recuperare, spitalizare de zi etc.
|
Lună/Trimestru
Trimestru
Trimestru
Trimestru
Lună/Trimestru
Trimestru
Trimestru
Lună/Trimestru
|
Categoria
de indicatori
|
Denumirea indicatorului
|
Periodicitatea
raportării
|
|
Indicele de complexitate a cazurilor, pe spital şi pe fiecare
secţie
Procentul pacienţilor cu intervenţii chirurgicale din totalul
pacienţilor externaţi
din secţiile chirurgicale
Procentul pacientilor cu complicatii si cu comorbiditati din
totalul pacientilor externati
Numărul de pacienţi pe lista de aşteptare, pe secţii
|
Lună/Trimestru
Trimestru
Trimestru
Trimestru
|
C. Indicatori
economico-
financiari
|
Execuţie bugetară faţă de bugetul de cheltuieli aprobat
Structura cheltuielilor pe tipuri de servicii şi în funcţie de
sursele de venit
Procentul veniturilor proprii din totalul veniturilor spitalului
Procentul cheltuielilor de personal din totalul cheltuielilor
spitalului
Procentul cheltuielilor cu medicamentele din totalul cheltuielilor
spitalului
Procentul cheltuielilor de capital din totalul cheltuielilor
Costul mediu pe zi de spitalizare, pe fiecare secţie
|
Lună/Trimestru
Lună/Trimestru
Trimestru
Trimestru
Trimestru
Trimestru
Trimestru
|
D. Indicatori
de calitate
|
Rata mortalităţii intraspitaliceşti, pe total spital şi pe
fiecare secţie
Proporţia pacienţilor decedaţi la 24 de ore de la internare, pe
total spital şi
pe fiecare secţie
Proporţia pacienţilor decedaţi la 48 de ore de la intervenţia
chirurgicală, pe
fiecare secţie chirurgicală
Rata infecţiilor nozocomiale, pe total spital şi pe fiecare
secţie
Rata pacienţilor reinternaţi (fără programare) în intervalul de
30 de zile
de la externare
Procentul pacienţilor internaţi şi transferaţi către alte spitale
Numărul de reclamaţii/plângeri ale pacienţilor
|
Trimestru
Trimestru
Trimestru
Trimestru
Trimestru
Trimestru
Trimestru
Trimestru
|