Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 918 din 6 mai 2008

pentru aprobarea Metodologiei privind selectia si pregatirea prin rezidentiat cu timp partial in specialitatea medicina de familie

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 366 din 13 mai 2008



Având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei generale organizare, resurse umane, dezvoltare profesională şi salarizare nr. E.N. 4.901 din 6 mai 2008,

în temeiul dispoziţiilor art. 3 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 12/2008 privind organizarea şi finanţarea rezidenţiatului şi ale Hotărârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul sănătăţii publice emite prezentul ordin.

Art.   1. - Se aprobă  Metodologia pentru selecţia    şi pregătirea prin rezidenţiat cu timp parţial în specialitatea medicină de familie,  prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Direcţia generală organizare, resurse umane, dezvoltare profesională şi salarizare va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sănătăţii publice,

Gheorghe Eugen Nicolăesci

ANEXA

METODOLOGIE

privind selecţia şi pregătirea prin rezidenţiat cu timp parţial în specialitatea medicină de familie

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Ministerul Sănătăţii Publice organizează test de selecţie de intrare în rezidenţiat cu timp parţial, în specialitatea medicină de familie, în prima decadă a lunii iulie. Selecţia se poate desfăşura în centrele universitare medicale Bucureşti, Cluj-Napoca, Craiova, Iaşi, Timişoara şi Târgu-Mureş.

Art. 2. - (1) Pentru organizarea testului de selecţie sunt desemnate o comisie comună centrală şi comisii comune zonale. Comisia comună centrală şi comisiile comune zonale sunt formate din reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii Publice şi ai Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului.

(2) Componenţa comisiei comune centrale şi preşedinţii comisiilor comune zonale se aprobă prin ordin comun al ministrului sănătăţii publice şi al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului.

Art. 3. - (1) Selecţia se desfăşoară sub forma unui test scris cu 10 întrebări, pe o durată de două ore.

(2) Răspunsurile se notează cu note de la 1 la 10, fiind admişi cei care au obţinut minimum media 5.

CAPITOLUL II

Tematică, bibliografie, întrebări

Art. 4. - Testul de selecţie se susţine pe baza tematicii şi bibliografei concursului de rezidenţiat, domeniul medicină, stabilite prin publicaţia de selecţie.

Art. 5. - (1) Preşedintele comisiei comune centrale desemnează un grup de lucru care elaborează întrebările şi baremul de corectură. In grupul de lucru sunt nominalizate cadre didactice cu funcţie de predare de la disciplina medicină de familie, discipline medicale, chirurgicale, pediatrie şi un reprezentant al Colegiului Medicilor din România.

(2) Grupul de lucru se întruneşte în dimineaţa zilei testului de selecţie la ora 8,00 şi elaborează întrebările testului care vor fi aceleaşi pentru toate centrele universitare. Preşedintele comisiei comune centrale transmite întrebările preşedinţilor comisiilor comune zonale, prin fax, începând cu ora 10,00. Testul de selecţie începe în toate sălile la ora 10,30.

(3)  Incepând cu ora 10,30, grupul de lucru elaborează baremul de corectură pentru fiecare întrebare. Acesta va fi transmis prin fax preşedinţilor comisiilor comune zonale, începând cu ora 13,00.

(4) Intreaga responsabilitate privind respectarea secretului întrebărilor până la ora 10,30, a desfăşurării testului şi a aplicării baremului de corectură revine preşedintelui comisiei comune zonale.

CAPITOLUL III

Inscrierea candidaţilor

Art. 6. - La testul de selecţie se pot prezenta absolvenţii facultăţilor de medicină, promoţii anterioare anului 2005, medici de medicină generală cu drept de liberă practică.

Art. 7. - (1) Inscrierile se fac la sediile autorităţilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, din momentul apariţiei în presă a publicaţiei de selecţie, şi se termină cu 25 de zile înaintea testului de selecţie.

(2) Publicaţia de selecţie cuprinde:

a) data, locul şi ora desfăşurării testului;

b) condiţiile de participare;

c) locul şi perioada de înscriere;

d) tematica şi bibliografia testului de selecţie.

Art. 8. - Dosarul de înscriere cuprinde:

a)  cererea de înscriere la selecţie, cu numele de familie, iniţiala tatălui şi toate prenumele înscrise în buletinul/cartea de identitate;

b) fotocopia buletinului/cărţii de identitate sau a paşaportului (paginile din care reies numele şi prenumele candidatului, CNP, precum şi data naşterii);

c) copia legalizată a diplomei de licenţă de medic;

d) adeverinţa din care să reiasă locul actual de muncă sau declaraţie pe propria răspundere, în cazul în care nu sunt angajaţi;

e) certificatul medical privind starea de sănătate, eliberat de unitatea sanitară desemnată de autoritatea de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti, în care se precizează că este apt din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea activităţii medicale;

f)   copie legalizată a actelor doveditoare (certificat de căsătorie etc.) prin care şi-a schimbat numele;

g) chitanţa de plată a taxei de selecţie, stabilită de Ministerul Sănătăţii Publice; taxa se plăteşte în contul Centrului Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti şi acoperă cheltuielile de personal şi materiale pentru desfăşurarea selecţiei.

Art. 9. - (1) După verificarea documentelor din dosare şi a condiţiilor de participare pentru fiecare candidat, autorităţile de sănătate publică alcătuiesc o singură listă cu candidaţii, în ordinea alfabetică a numelor, care cuprinde următoarele rubrici:

Nr. crt.

ASP

Numele, iniţiala tatălui, prenume

Promoţia (absolvent)

UMF absolvită

Locul actual de muncă

Numărul chitanţei de plată a taxei de selecţie

Observaţii privind starea de sănătate

Funcţia

Unitatea

NOTĂ:

ASP - autoritatea de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti (se foloseşte indicativul auto; de exemplu: BZ pentru ASP Buzău, B pentru ASPM Bucureşti);

UMF- Universitatea de Medicină şi Farmacie

locul actual de muncă: pentru cei neîncadraţi se trece „FP" în rubrica „unitatea", iar rubrica „funcţia" se lasă necompletată;

observaţii privind starea de sănătate: se completează numai cu „Apt" sau „Inapt".

(2) Intreaga responsabilitate a corectitudinii datelor înscrise în tabele aparţine autorităţilor de sănătate publică.

(3)  Listele sunt redactate, conform structurii cuprinse la alin. (1), într-un fişier Excel şi sunt transmise la Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti (str. Bodeşti nr. 1, sectorul 2) prin e-mail la adresa rezidentiat@perfmed.ro, în termen de două zile de la terminarea înscrierilor, iar originalele sunt trimise prin Prioripost la adresa de mai sus, însoţite de dischetă.

Art. 10. - (1) Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti redactează în ordine alfabetică lista finală a candidaţilor înscrişi la selecţie, după centralizarea şi verificarea tabelelor cu candidaţii înscrişi. Repartizarea candidaţilor pe săli se face în ordine alfabetică.

(2) Candidaţii pot afla sala şi ora începerii probei de selecţie cu 3 zile înainte de susţinerea probei, consultând site-ul www.rezidentiat.info.

(3) Cu cel puţin 24 de ore înainte de selecţie, la fiecare sală se afişează lista candidaţilor repartizaţi în sala respectivă.

CAPITOLUL IV

Desfăşurarea testului

Art. 11. - (1) Testul se desfăşoară în ziua anunţată prin publicaţia de selecţie.

(2) In dimineaţa zilei de selecţie, la ora 8,30, şeful de sală şi supraveghetorii lipesc în dreptul fiecărui loc din sală o legitimaţie de bancă cu numărul de ordine al candidatului respectiv, număr corespunzător cu cel aflat în listele candidaţilor.

(3) Incepând cu ora 9,00, candidaţii pot intra în sala în care au fost repartizaţi. La intrare se legitimează în faţa şefului de sală cu buletinul/cartea de identitate sau paşaportul, documente ce trebuie să fie în termen de valabilitate. Cei fără un astfel de document valabil nu sunt primiţi în sala de testare.

Art. 12. - (1) Candidaţii se aşază în sală în ordine alfabetică, conform listelor finale afişate, cu excepţia perechilor soţ-soţie, fraţi-surori, care au obligaţia, sub sancţiunea anularii lucrării, să semnaleze şefului de sală aceste situaţii, pentru a putea fi aşezaţi separat. Candidaţii aflaţi în sală pot declara, sub semnătură, situaţiile menţionate mai sus. Fiecare candidat se aşază la locul indicat prin legitimaţia de bancă. Candidaţii ocupă numai locurile indicate de organizatori şi nu au voie să le schimbe între ei. In cazul în care locul desemnat iniţial nu este corespunzător, candidatul poate fi mutat pe un loc disponibil, dar numai la indicaţia şefului de sală.

(2) Candidaţii sunt aşezaţi în sală în aşa fel încât să rămână cel puţin un loc liber între 2 candidaţi.

(3)  In prezenţa tuturor candidaţilor, şefii de sală citesc instrucţiunile privind modul de desfăşurare a testului.

Art. 13. - (1) Incepând cu ora 9,30, se împart candidaţilor caietele pentru răspuns, precum şi pixuri cu pastă albastră.

(2) Candidaţii nu au voie să păstreze cărţi sau alte materiale informative. Materialele documentare sunt depozitate într-un colţ al sălii, unde candidaţii nu au acces până la terminarea testului de selecţie.

(3)  Secretizarea caietelor se face de fiecare candidat, prin introducerea unui bilet ce conţine datele de identificare (numele, prenumele, numărul şi seria buletinului de identitate) în plicul situat în partea interioară a coperţii.

(4)  Inainte de introducerea biletului în plic, şeful de sală verifică datele înscrise pe acesta, apoi va lipi plicul şi va aplica ştampila stabilită de comisia comună centrală, astfel încât să cuprindă şi o porţiune din afara plicului. Totodată, preşedintele comisiei îşi pune semnătura deasupra ştampilei. Candidaţii care nu sunt prezenţi în sală în momentul dictării întrebărilor nu mai au acces în sală.

(5)   Cele 10 subiecte stabilite de comisie sunt dictate candidaţilor iar aceştia le vor scrie la începutul fiecărei foi.

(6) Terminarea enunţării ultimului subiect corespunde cu ora începerii probei, oră ce va fi trecută pe tablă alături de ora terminării probei.

(7) Timpul acordat pentru testul de selecţie este de două ore. In prima jumătate de oră de la începerea testului niciun candidat sau membru al comisiei nu va părăsi sala.

(8) In timpul testului candidaţii nu au voie să consulte niciun fel de materiale, să discute cu ceilalţi candidaţi, să copieze sau să aibă asupra lor aparatură electronică de comunicare. Incălcarea disciplinei duce la eliminarea din selecţie a candidaţilor vinovaţi, comisia întocmind în acest sens un proces-verbal.

(9)  Candidaţii folosesc numai pixuri cu pastă albastră, altă culoare constituind semn distinctiv ce poate duce la identificarea candidatului, nerespectarea acestei condiţii ducând la anularea testului.

(10) In situaţii excepţionale, candidaţii pot schimba primul caiet de teză, care însă va fi anulat.

(11) La terminarea testului candidaţii predau şefului de sală, sub semnătură, caietul de test. La sfârşitul celor două ore, caietele se strâng, se numără şi se sigilează în prezenţa întregii comisii şi a 2 candidaţi care vor semna alături de comisie pe pachetul respectiv. Caietele anulate şi nefolosite se vor împacheta separat.

(12) Candidaţii absenţi şi cei care se retrag sunt menţionaţi ca atare în procesul-verbal (nominal). Cei care se retrag predau caietul de teză sub semnătură şi pot părăsi sala doar după expirarea primelor 30 de minute de la începerea testului de selecţie. Şeful de sală scrie pe caietul acestora „Retras din selecţie". Aceste caiete sunt preluate, constituind documente pe baza cărora, în lista finală, pentru candidatul care s-a retras, se face menţiunea „Retras din selecţie". După părăsirea sălii, niciunui candidat nu îi mai este permisă revenirea (pe perioada desfăşurării probei) pentru niciun motiv, cu excepţia situaţiei în care un candidat are necesităţi fiziologice, caz în care este însoţit de 2 supraveghetori şi poate lipsi din sală maximum 10 minute. Timpul absenţei din sală nu prelungeşte durata testului pentru candidatul respectiv.

(13)  Caietele de teză bune de corectat se predau de către candidaţi, sub semnătură, şefului de sală. Caietele anulate şi nefolosite se vor împacheta separat. Şeful de sală va întocmi un  proces-verbal care va cuprinde numărul de candidaţi prezenţi, numărul absenţilor, numărul caietelor primite, folosite, anulate şi rămase nefolosite şi care va fi semnat de toţi membrii comisiei. Pachetele sigilate cu caiete de teză vor fi păstrate într-o cameră în condiţii de securitate, unde nu vor avea acces decât membrii comisiei de corectură.

CAPITOLUL V

Notarea candidaţilor

Art. 14. - (1) Pentru corectarea răspunsurilor, preşedintele comisiei comune zonale desemnează comisii de corectură (o comisie la 50 de candidaţi), având următoarea componenţă: un preşedinte, cadru didactic cu funcţie de predare de la disciplina medicină de familie, specialităţi medicale sau chirurgicale, 2 membri, medici primari în medicină internă/medicina de familie, dintre care unul propus de colegiul medicilor teritorial, şi un secretar.

(2) Corectura testului de selecţie se face conform baremului transmis de comisia comună centrală, în termen de două săptămâni. Preşedintele şi membrii comisiei vor acorda pentru fiecare întrebare note de la 1 la 10, nota pentru fiecare întrebare rezultând din media celor 3 notări. Media generală se calculează numai cu două zecimale. Se consideră admis candidatul al cărui test a obţinut nota finală cel puţin 5 (cinci).

(3) Deschiderea tezelor se face la o dată ce va fi afişată din timp de fiecare comisie de corectură, pentru a da posibilitatea candidaţilor să participe la această operaţiune.

(4) După afişarea rezultatelor testului de selecţie, comisia de corectură aşteaptă timp de o oră eventualele contestaţii, la care va trebui să răspundă în scris candidatului prin reverificarea tezei în termen de 24 de ore. In cazul în care contestaţiile se referă la modul de alcătuire a întrebărilor sau a baremului de corectură, acestea vor fi înaintate comisiei comune zonale. Aceasta le grupează tematic şi le transmite comisiei comune centrale, care va da răspunsul în termen de 72 de ore.

CAPITOLUL VI

Clasificarea candidaţilor

Art. 15. - (1) După soluţionarea contestaţiilor, secretarul comisiei de corectură întocmeşte catalogul testului cu nota obţinută de fiecare candidat, catalog pe care îl afişează la sediul comisiei.

(2) Comisia comună zonală întocmeşte catalogul definitiv pe baza cataloagelor de la comisiile de corectură.

(3)  Preşedinţii comisiilor comune zonale transmit Centrului Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, în termen de 3 zile de la finalizarea selecţiei, următoarele materiale:

-  catalogul definitiv cu semnătura şi parafa membrilor comisiei;

- procesele-verbale referitoare la modul de desfăşurare a selecţiei;

- lista membrilor comisiilor de corectură, şefilor de sală şi supraveghetorilor, cu menţionarea timpului de activitate prestat pe foaia de pontaj, pe zile şi ore, astfel:

• timpul efectiv necesar pentru organizarea şi desfăşurarea probei scrise = două ore;

• timpul efectiv necesar pentru corectarea probei scrise = o oră/candidat;

•   timpul efectiv necesar pentru calcularea mediilor şi alcătuirea cataloagelor = două ore;

-   contractele individuale de muncă (un exemplar), completate la cap. I poz. 2 cu datele personale ale membrilor comisiilor, însoţite de o fotocopie de pe actul de identitate al fiecărui membru din comisie.

(4)  Caietele testelor de selecţie se păstrează în arhiva autorităţilor de sănătate publică timp de un an.

CAPITOLUL VII

Probleme de organizare

Art. 16. -In scopul bunei desfăşurări a testului de selecţie se stabilesc grupuri de lucru pentru îndeplinirea următoarelor activităţi:

a)   publicarea metodologiei de desfăşurare a testului- coordonator este preşedintele comisiei comune centrale;

b)     rezolvarea problemelor financiare (propunerea cuantumului taxei şi încasarea, cheltuieli pentru chiria sălilor, materiale, plata personalului implicat în organizarea şi desfăşurarea testului de selecţie etc.) - responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;

c) închirierea sălilor, prezentarea unui tabel cu locul, numele şi capacitatea fiecărei săli, având grijă să rămână în fiecare sală 1 - 3 locuri libere (în funcţie de capacitatea sălii), şi verificarea cu o săptămână înainte a condiţiilor de lucru în sala respectivă (lumină, aerisire, scaune etc.) - responsabil este preşedintele comisiei comune zonale;

d)  Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti centralizează de la ASP-uri listele cu candidaţii înscrişi la testul de selecţie şi apoi le transmite comisiilor comune zonale;

e)  asigurarea materialelor necesare întregii sesiuni (caiete de test, hârtie, pixuri de culoare albastră şi roşie, hârtie de împachetat, sfoară, ştampile, etichete autocolante, post-it, saci etc.) - responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;

f)  organizarea supravegherii testului - responsabil este preşedintele comisiei comune zonale:

- solicitarea prin UMF-uri şi ASP-uri a unui număr suficient de supraveghetori (un supraveghetor la 20 de candidaţi cu un minim de 3 persoane pentru o sală);

- desemnarea şefilor de sală şi a supraveghetorilor;

-  instruirea acestora cu o săptămână înaintea testului de selecţie;

g) întocmirea şi tipărirea listelor cu candidaţi, a legitimaţiilor de bancă şi împărţirea candidaţilor pe săli în funcţie de capacitatea fiecăreia, afişarea acestora - responsabili sunt preşedinţii comisiilor comune zonale;

h) elaborarea şi tipărirea instrucţiunilor pentru şefii de clădire, de sală, supraveghetori şi candidaţi - coordonator este preşedintele comisiei comune centrale;

i) elaborarea şi tipărirea documentelor: procese-verbale pentru şefii de sală, de predare-primire a sacilor cu caiete de teză şi de predare-primire la sfârşitul testului de selecţie a caietelor nefolosite către comisiile comune zonale; procese-verbale privind derularea testului de selecţie, completate şi semnate de şefii de sală şi de supraveghetori - responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;

j) stabilirea baremului de corectare - responsabilă este comisia comună centrală;

k) pregătirea pentru corectură - responsabil este preşedintele comisiei comune zonale;

l) stabilirea clasificărilor finale în ordinea descrescătoare a notelor - responsabil este preşedintele comisiei comune zonale;

m) afişarea rezultatelor finale - responsabil este preşedintele comisiei comune centrale;

n) toate informaţiile nesecrete legate de selecţie (distribuţia pe săli a candidaţilor, locul de afişare a acestor date, instrucţiuni pentru candidaţi, punctaje obţinute, cataloage finale, în ordinea clasificării etc.) se publică pe www.rezidentiat.info - responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti.

Art. 17. - Materialele necesare testului de selecţie, achiziţionate de Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, se trimit comisiilor comune zonale cu cel puţin două săptămâni înainte de susţinerea testului.

Art. 18. - (1) Pregătirea materialelor necesare desfăşurării testului de selecţie presupune realizarea caietelor de răspuns şi pregătirea sacilor cu materiale.

(2)   Caietele pentru răspuns se tipăresc cu cel puţin 3 săptămâni înainte de susţinerea testului, plus o rezerva de 10%.

(3) Pregătirea sacilor pentru săli, conţinând toate materialele necesare, se face de către comisiile comune zonale în săptămâna premergătoare testului. Fiecare sac cuprinde următoarele materiale:

- colete cu caiete pentru răspuns; numărul caietelor (+ 10%);

- pixuri albastre pentru răspuns;

- bandă adezivă;

- sfoară;

- hârtie de împachetat;

- pixuri de culoare roşie pentru corectură.

Sacii cu materialele nesecrete sigilaţi sunt depozitaţi la sediile comisiilor comune zonale cu două zile înainte de concurs.

CAPITOLUL VIII

Pregătirea prin rezidenţiat cu timp parţial

Art.19. - (1) Medicii confirmaţi ca rezidenţi de medicină de familie cu timp parţial efectuează pregătire minimum 3 zile pe săptămână, durata maximă de parcurgere a stagiilor prevăzute în curriculă fiind de 5 ani în unităţi sanitare acreditate pentru specialitatea medicină de familie.

(2)  Alegerea unităţii sanitare de pregătire se face prin teleconferinţă, în prima decadă a lunii septembrie. Prezentarea la stagii se va face începând cu 1 octombrie.

(3)   Efectuarea integrală a stagiilor de pregătire este certificată de către îndrumătorii de stagii şi managerul unităţii sanitare respective. Efectuarea şi finalizarea modulelor de pregătire se fac cu respectarea prevederilor Ordinului ministrului sănătăţii publice şi al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 1.141/1.386/2007 privind modul de efectuare a pregătirii prin rezidenţiat în specialităţile prevăzute de Nomenclatorul specialităţilor medicale, medico-dentare şi farmaceutice pentru reţeaua de asistenţă medicală.

(4)  După parcurgerea integrală a curriculei de pregătire, rezidenţii în specialitatea medicină de familie susţin examenul de medic specialist în sesiunile organizate de Ministerul Sănătăţii Publice, cu respectarea metodologiei desfăşurării examenului de specialist.

CAPITOLUL IX

Dispoziţii finale

Art. 20. - Prezenta metodologie se aplică în anul 2008. Ulterior, selecţia în rezidenţiatul cu timp parţial se va organiza în funcţie de numărul medicilor de medicină generală cu drept de liberă practică, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 918/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 918 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu