ORDIN Nr. 9
din 24 ianuarie 2011
pentru aprobarea
Instructiunilor privind managementul activitatilor de productie din unitatile
Ministerului Apararii Nationale
ACT EMIS DE:
MINISTERUL APARARII NATIONALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 85 din 2 februarie 2011
In temeiul prevederilor art. 5 alin. (1) lit. r) şi ale
art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările ulterioare,
ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Instrucţiunile privind managementul
activităţilor de producţie din unităţile Ministerului Apărării Naţionale,
prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă „L-9, Instrucţiuni privind planificarea, evidenţa şi raportarea activităţilor de producţie din unităţile Ministerului
Apărării Naţionale", aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale
nr. M.93/2003*).
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul apărării naţionale,
Gabriel Oprea
*) Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.93/2003
nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din
sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.
ANEXĂ
INSTRUCŢIUNI
privind managementul activităţilor de producţie din
unităţile Ministerului Apărării Naţionale
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Structurile centrale ale armatei, statele
majore ale categoriilor de forţe ale armatei, denumite în continuare SMCFA, comandamentele de
armă, precum şi marile unităţi care au în subordine unităţi militare productive
planifică, coordonează şi monitorizează activităţile acestora, potrivit
prezentelor instrucţiuni.
(2) Unităţile militare productive, denumite în continuare unităţi productive, au ca activitate de bază executarea activităţilor de producţie,
potrivit competenţelor stabilite prin actele normative specifice.
(3) Unităţile productive din Ministerul Apărării
Naţionale, denumit în continuare M.Ap.N., sunt:
a) centrele de mentenanţă şi recepţie, centrele de
mentenanţă, denumite în continuare CM;
b) secţiile de mentenanţă a echipamentelor militare,
denumite în continuare SMEM;
c) structurile militare cu specific domenii şi
infrastructuri, editorial, audiovizual şi de producţie a materialelor de
reprezentare.
Art. 2. - Unităţile de cercetare ştiinţifică,
proiectare şi inginerie tehnologică aplică prezentele instrucţiuni numai în
cazul planificării şi executării unor activităţi de producţie.
Art. 3. - (1) Eşaloanele
superioare dispun executarea de lucrări şi servicii sau fabricarea de produse
în unităţile productive subordonate, potrivit competenţelor.
(2) In cazul când executarea de lucrări şi servicii sau
fabricarea de produse intră în competenţa unor unităţi productive subordonate
altor directori de programe majore sau ordonatori secundari de credite,
solicitarea de execuţie se transmite pe cale ierarhică până la directorul de
program major sau ordonatorul
secundar de credite care are în competenţă aprobarea programului de producţie
anual, denumit în continuare PPA, al unităţii respective.
Art. 4. - Necesarul de fonduri pentru executarea de
lucrări şi servicii sau pentru fabricarea de produse de către unităţile
productive se fundamentează de structurile militare
beneficiare.
Art. 5. - Definiţiile unor termeni şi expresii
utilizate în prezentele instrucţiuni sunt prevăzute în anexa nr. 1.
CAPITOLUL II
Principalii indicatori economico-financiari şi indici de bază
Art. 6. - (1) Pentru managementul activităţilor de producţie din unităţile productive ale M.Ap.N. se
utilizează următorii indicatori economico-financiari şi indici de bază:
a) valoarea producţiei marfă;
b) costurile totale pentru realizarea producţiei marfă;
c) productivitatea muncii;
d) indicii de utilizare ai
capacităţii de producţie pe categoriile de activităţi, respectiv reparaţii şi
revizii, fabricaţii, recondiţionări, asimilări, asistenţă tehnică, alte
activităţi.
(2) In funcţie de complexitatea proceselor de producţie
şi de nevoile misiunii, unităţile productive pot folosi în planificarea şi
evaluarea activităţilor de producţie şi alţi indicatori economico-financiari.
Art. 7. - (1) Valoarea
producţiei marfă este indicatorul
economico-financiar care exprimă valoarea întregii producţii executate, livrată
ori destinată livrării, într-o perioadă de timp determinată.
(2) In valoarea producţiei marfă sunt cuprinse:
a) lucrările de mentenanţă finalizate, executate
echipamentelor militare;
b) lucrările de modernizare a
echipamentelor militare, executate integral sau pe
etape;
c) reparaţiile sau
recondiţionările de (sub)ansambluri şi agregate, mobilier sau structuri
metalice destinate producţiei sau livrării;
d) lucrările de dezmembrare,
delotizare, demilitarizare, casare a echipamentelor militare şi a altor bunuri
materiale scoase din funcţiune sau declasate;
e) fabricaţiile de produse finite, semifabricate şi
subansambluri destinate producţiei sau livrării;
f) asistenţa tehnică şi colaborările cu alte structuri;
g) lucrările tipografice;
h) prestaţiile de servicii şi
lucrările executate pentru beneficiari din afara M.Ap.N., în condiţiile
legislaţiei specifice;
i) alte lucrări.
(3) Indicatorul valoarea
producţiei marfă se obţine prin însumarea
costurilor de producţie corespunzătoare activităţilor precizate la alin. (2),
la care se adaugă celelalte costuri aferente, precizate în prezentele
instrucţiuni sau legislaţia specifică.
Art. 8. - (1) Costurile
totale pentru realizarea producţiei marfă este
indicatorul economico-financiar care exprimă toate costurile aferente
realizării producţiei dintr-o anumită perioadă de timp.
(2) Indicatorul definit la alin. (1) nu include:
cheltuielile pentru pregătirea de luptă/instruire, cele materializate în
rezervele proprii de materii prime şi materiale pentru realizarea producţiei,
ajutoarele acordate la trecerea în rezervă sau la încetarea raporturilor de
serviciu, înlesnirile acordate la tarifele de cazare, contravaloarea
transportului pe timpul concediului de odihnă, contravaloarea materialelor de
natura obiectelor de inventar procurate, cheltuielile pentru consultanţă şi
expertiză, cheltuielile pentru pregătirea profesională, cheltuielile pentru
reclamă şi publicitate, ajutoarele sociale în numerar, după caz.
(3) Indicatorul definit la alin. (1) vizează întreaga
producţie realizată într-o anumită perioadă de timp şi, în condiţiile date de
structură şi preţuri/tarife, reflectă dinamica costurilor pe produse.
Art. 9. - (1) Productivitatea muncii este indicatorul economico-financiar care se calculează prin
raportarea indicatorului „valoarea producţiei marfă" la numărul mediu de
personal din unitatea respectivă.
(2) Numărul mediu de
personal reprezintă raportul dintre suma numărului
zilnic de personal, prevăzut la pct. 1 şi 2 din anexa nr. 18, şi numărul
zilelor lucrătoare din perioada de timp luată în calcul.
Art. 10. - Indicele de
utilizare a capacităţii de producţie reprezintă
procentul din fondul total de timp utilizat pentru executarea diverselor
categorii de activităţi, conform capitolelor din PPA.
Art. 11. - Nivelul
indicatorilor economico-financiari planificaţi se aprobă odată cu PPA.
CAPITOLUL III
Programul de producţie anual
Art. 12. - (1) PPA este documentul prin care se
planifică, se execută şi se evaluează activităţile de producţie din cadrul
unităţilor productive ale M.Ap.N.
(2) Pe timp de pace, PPA se întocmeşte de către
unităţile productive, cu excepţia SMEM subordonate CM, pe baza sarcinilor
primite pe cale ierarhică de la eşaloanele superioare, potrivit competenţelor,
capacităţilor de producţie şi fondurilor băneşti alocate.
(3) In situaţii de criză şi pe timp de război:
a) CM îşi desfăşoară
activitatea conform PPA întocmite în baza ordinului comandantului eşalonului
superior şi/sau a ordinului pentru sprijin logistic al eşalonului superior;
b) SMEM întocmeşte un program
de producţie lunar, denumit în continuare PPL, cuprinzând, în principal, activităţi specifice mentenanţei de
luptă, în baza ordinului comandantului structurii deservite şi/sau a ordinului pentru sprijin logistic al acestei
structuri;
c) celelalte unităţi productive elaborează PPA pe baza
prezentelor instrucţiuni şi a ordinelor specifice emise de eşaloanele
superioare.
(4) PPA se avizează de eşaloanele superioare ale
unităţii productive şi se aprobă de către directorii de programe majore sau ordonatorii secundari de credite.
Art. 13. - PPA se aprobă în mai multe exemplare, care
se distribuie astfel:
a) un exemplar la eşalonul care l-a aprobat;
b) un exemplar la fiecare eşalon care l-a avizat, după
caz;
c) un exemplar la eşalonul care l-a întocmit.
Art. 14. - (1) Pe timp de pace, la elaborarea PPA se au
în vedere următoarele principii:
a) principiul priorităţii -
ordinele ordonatorului superior de credite, respectiv ale eşalonului superior,
privind executarea activităţilor productive reflectă ordinea de importanţă a
acestora;
b) principiul competenţei
maxime - activităţile productive, de tip majoritar, introduse în PPA exprimă
nivelul maxim de complexitate care poate fi executat de unitatea productivă;
c) principiul capacităţii
maxime - durata tuturor activităţilor prevăzute în PPA acoperă fondul de timp
productiv maxim;
d) principiul repartizării optime a fondului de timp
productiv - eşalonarea sarcinilor de plan pe luni şi trimestre are în vedere
utilizarea la maximum a resurselor umane, pe specialităţi sau meserii, şi
tehnologice, pe utilaje sau echipamente.
(2) Pe timp de război, întocmirea PPA şi PPL se bazează
în mod prioritar pe executarea lucrărilor care asigură îndeplinirea cerinţelor
esenţiale ale misiunii.
Art. 15. - PPA conţine cel puţin următoarele elemente:
a) filă de avizări şi aprobări;
b) formularul PPA, al cărui model este prevăzut în
anexa nr. 2;
c) nivelul indicatorilor
economico-financiari şi de utilizare a fondului de timp, al cărui model este
prevăzut în anexa nr. 3;
d) calculul fondului de timp
productiv, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4;
e) calculul salariului mediu orar, al cărui model este
prevăzut în anexa nr. 5;
f) tabelul cu structura cheltuielilor indirecte şi a
celor generale de administraţie, calculul cotei unice de regie, al cărui model
este prevăzut anexa nr. 6.
Art. 16. - (1) PPA se structurează pe următoarele
capitole:
a) capitolul I - reparaţii şi
revizii de echipamente militare;
b) capitolul II - fabricaţii şi
modernizări de echipamente militare;
c) capitolul III - alte lucrări.
(2) In capitolul III se includ:
a) recondiţionări de piese de schimb şi subansambluri;
b) fabricaţii de piese de schimb şi subansambluri;
c) asimilări de produse noi;
d) asistenţă tehnică şi inspecţii tehnice periodice;
e) autoutilări cu instalaţii, agregate şi dispozitive
pentru producţie;
f) dezmembrări, delotizări, demilitarizări şi
delaborări;
g) reparaţii, revizii, întreţineri de utilaje;
h) lucrări în folos propriu;
i) prestări de servicii;
j) colaborări;
k) alte lucrări.
(3) Unităţile productive prevăzute la art. 1 alin. (3)
lit. c) şi art. 2 structurează PPA pe baza specificului activităţii
desfăşurate.
(4) Unităţile productive care execută lucrări în
folosul altor directori de programe majore structurează PPA pentru fiecare
director în parte.
Art. 17. - (1) Pentru întocmirea, avizarea şi aprobarea
PPA se parcurg următoarele etape:
a) întocmirea de către locţiitorii tehnici/similari din
unităţile militare beneficiare a situaţiei cu necesarul de
reparaţii/fabricaţii/servicii, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 7;
b) după finalizarea proiectului
de buget, locţiitorii tehnici/similari transmit ierarhic situaţia cu necesarul
de reparaţii/fabricaţii/servicii, prevăzută la lit. a), împreună cu necesarul
fondurilor aferente, până la nivelul directorilor de programe majore sau al
ordonatorilor secundari de credite;
c) centralizarea, până la data
de 15 martie, la nivelul directorilor de programe majore sau al ordonatorilor
secundari de credite a datelor necesare, respectiv tipurile şi numărul de
lucrări de mentenanţă pe categorii de echipamente, cantitatea de piese de
schimb şi subansambluri de fabricat, volumul de recondiţionări, delotizări,
delaborări, prestări de servicii, solicitările de lucrări în folosul altor
directori de programe, precum şi fondurile necesare realizării acestora;
d) transmiterea de către
directorul de program major sau ordonatorul secundar de credite, până la data
de 15 septembrie, la unităţile productive subordonate a sarcinilor de producţie
pentru anul următor, dimensionate pentru acoperirea fondului de timp productiv;
e) întocmirea de către unităţile productive a
proiectului PPA şi înaintarea acestuia pentru avizare şi aprobare, până la data
de 15 noiembrie;
f) avizarea şi aprobarea
proiectului PPA de către directorul de program major sau ordonatorul secundar
de credite, în termen de 30 zile de la primirea bugetului aprobat, dar nu mai
târziu de 15 februarie.
(2) Unităţile productive prevăzute la art. 1 alin. (3)
lit. c) şi art. 2 parcurg etapele necesare pentru întocmirea, avizarea şi
aprobarea PPA în conformitate cu precizările eşaloanelor superioare.
Art. 18. - (1) Inainte de aprobarea PPA, directorii de
programe majore sau ordonatorii secundari de credite verifică, prin intermediul structurii de specialitate:
a) întocmirea documentelor potrivit prezentelor
instrucţiuni;
b) utilizarea cu eficienţă a
capacităţilor productive şi a resurselor financiare planificate, respectiv
alocate;
c) includerea tuturor sarcinilor fizice ordonate;
d) executarea cu preponderenţă a lucrărilor de
mentenanţă, de nivelul competenţei maxime a unităţii productive, şi, numai în
cazuri deosebite, completarea fondului productiv cu alte lucrări;
e) angajarea colaborărilor cu alte unităţi productive.
(2) După aprobarea PPA, directorii
de programe majore sau ordonatorii secundari de credite vor comunica
beneficiarilor lucrările de producţie prevăzute în plan, pentru luarea
măsurilor necesare privind afluirea tehnicii, asigurarea materialelor şi/sau a
fondurilor necesare.
Art. 19. - Pentru elaborarea PPA, structura cu
atribuţii de planificare şi organizare a producţiei din unitatea productivă
execută următoarele:
a) calculul fondului de timp productiv, pentru
personalul direct productiv încadrat la data întocmirii PPA;
b) calculul indicatorilor economico-financiari şi de
utilizare a fondului de timp;
c) calculul salariului mediu orar;
d) calculul cotei unice de regie;
e) completarea formularului
PPA, pe capitole, cu sarcinile primite de la eşalonul superior.
Art. 20. - (1) CM elaborează
extrasele anuale şi lunare din PPA, necesare desfăşurării activităţii
productive în cadrul SMEM şi, după caz, secţiilor productive din statul de
organizare al acestora.
(2) Extrasul anual din PPA, al cărui model este
prevăzut în anexa nr. 8, se transmite SMEM în termen de
5 zile de la primirea PPA aprobat sau cel mai târziu
până la data de 20 februarie.
(3) Extrasul anual are aceeaşi structură ca şi PPA,
cuprinde numai sarcinile de plan ale SMEM şi se aprobă de către comandantul CM.
(4) Extrasul lunar din PPA,
aprobat de către comandantul CM, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 9,
se elaborează de către CM şi se transmite secţiilor de reparaţii din statul de
organizare propriu şi SMEM, până la data de 25 a fiecărei luni pentru luna
următoare.
(5) In situaţia neaprobării bugetului sau proiectului
PPA până la data de 31 decembrie, secţiile productive şi SMEM îşi desfăşoară
activitatea pe baza extraselor lunare din proiectul PPA, întocmite de CM
conform priorităţilor comunicate de eşalonul superior.
Art. 21. - (1) Activităţile de producţie cu caracter de
urgenţă care nu sunt cuprinse în PPA se execută pe baza ordinelor de reparaţie
sau fabricaţie emise potrivit precizărilor interne elaborate de către
structurile de conducere a mentenanţei, denumite în continuare SCM, de la nivelul ordonatorului
secundar de credite sau al directorului de program major.
(2) Locţiitorii tehnici de la
nivelul directorilor de programe majore elaborează proceduri standard de
operare şi precizări pentru optimizarea circuitului aprobator al ordinelor de
reparaţie sau fabricaţie prevăzute la alin. (1) şi pentru comunicarea către
structurile subordonate a listelor cu valoarea cheltuielilor materiale
prevăzute pentru executarea intervenţiilor de mentenanţă pe tipuri de echipamente militare.
(3) Listele cu valoarea
cheltuielilor materiale prevăzute pentru executarea lucrărilor de mentenanţă se
întocmesc şi se actualizează anual de către CM.
Art. 22. - (1) Evaluarea şi monitorizarea executării
PPA şi PPL se realizează astfel:
a) săptămânal, la nivelul SMEM, secţiilor productive
din statul de organizare al CM şi atelierelor;
b) lunar, până la data de 10,
la nivelul CM comandanţii analizează stadiul executării PPL pentru luna
anterioară, pe baza Dărilor de seamă privind
îndeplinirea programului de producţie pe luna .....
primite de la SMEM subordonate şi întocmite în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 10,
precum şi a raportărilor şefilor de secţii productive din subordine;
c) trimestrial, în funcţie de
indicatorii economico-financiari realizaţi, la nivelul directorilor de programe
majore, ordonatorilor secundari de credite şi bazelor logistice, conform
precizărilor emise de SMCFAşi comandamentele de armă. Până la data de 20 a
lunii următoare trimestrului anterior, CM transmit următoarele documente:
Situaţia îndeplinirii programului de producţie anual pe trimestrul ..... şi cumulat de la începutul anului ........, conform modelului
prevăzut în anexa nr. 11,
Situaţia îndeplinirii principalilor indicatori economico-financiari pe trimestrul
........şi cumulat de la începutul anului, conform modelului prevăzut în anexa nr. 12 şi, după caz, raportul
explicativ referitor la cauzele care au determinat neîndeplinirea sarcinilor
din PPA;
d) anual, până la data de 28
februarie, SMCFA şi comandamentele de armă centralizează şi transmit ierarhic
Direcţiei logistice următoarele documente: Situaţia lucrărilor de producţie executate pe anul .....,
conform modelului prevăzut în anexa nr. 13, propuneri
pentru actualizarea Nomenclatorului echipamentelor
militare, ansamblurilor şi subansamblurilor asimilate în reparaţie, conform
modelului prevăzut în anexa nr. 14, şi a Nomenclatorului echipamentelor
militare, subansamblurilor şi pieselor de schimb asimilate în fabricaţie, conform
modelului prevăzut în anexa nr. 15.
(2) Trimestrial, SMCFA şi comandamentele de armă
analizează eficienţa utilizării fondurilor alocate, prin evaluarea
indicatorilor economico-financiari si a indicilor de utilizare a capacităţilor de producţie şi în conformitate cu principiile enumerate la art. 14.
Art. 23. - (1) Până la data de 15 noiembrie, pe baza
unor evaluări temeinic argumentate, unităţile productive pot solicita,
ierarhic, directorului de program major sau ordonatorului de credite care a
aprobat PPA modificarea sau reaşezarea unor poziţii din acesta.
(2) Pentru solicitarea prevăzută la alin. (1),
unităţile productive întocmesc situaţia cu Propuneri de reaşezare a unor poziţii din programul de producţie pe
anul ....., al cărei model este
prevăzut în anexa nr. 16.
CAPITOLUL IV
Calculaţia de preţ
Art. 24. - Calculaţia costurilor presupune ansamblul
lucrărilor efectuate într-o formă organizată cu scopul de a obţine informaţii
privind costul bunurilor, lucrărilor, serviciilor, activităţilor sau al altor
obiecte de calculaţie.
Art. 25. - Costul bunurilor, lucrărilor sau serviciilor
cuprinde toate costurile aferente achiziţiei, producţiei, prelucrării, precum
şi alte costuri suportate pentru a aduce bunurile, lucrările şi serviciile în
forma şi în locul în care se găsesc în prezent.
Art. 26. - Costurile bunurilor, lucrărilor şi
serviciilor executate în unităţile productive se evaluează potrivit formulelor
de calcul cuprinse în prezentele instrucţiuni, precum şi în legislaţia
specifică.
Art. 27. - Comandantul unităţii
şi contabilul-şef răspund de aplicarea corespunzătoare a prezentelor
instrucţiuni.
Art. 28. -In scopul determinării costurilor unitare
astfel încât bunurile, lucrările şi serviciile să poată fi evaluate şi
recunoscute în contabilitatea financiară, iar preţurile de vânzare să poată fi
stabilite şi verificate, precum şi pentru analiza costurilor şi a eficienţei
activităţii, în contabilitatea de gestiune cheltuielile se clasifică în:
a) costuri de achiziţie;
b) costuri de producţie, respectiv costuri de prelucrare;
c) cheltuieli ale perioadei.
Art. 29. - Pentru asigurarea unui conţinut real şi
exact al structurii costurilor se respectă următoarele principii:
a) principiul separării
cheltuielilor care privesc obţinerea bunurilor, lucrărilor, serviciilor de
cheltuielile care nu sunt legate de achiziţia, producţia sau prelucrarea etc. a
acestora. Acesta presupune ca la nivelul obiectelor de calculaţie stabilite de
fiecare persoană juridică să se separe cheltuielile atribuibile obiectelor
respective de cheltuielile ocazionate de restul activităţii;
b) principiul delimitării cheltuielilor în timp. Acesta
presupune ca includerea cheltuielilor în costuri să se efectueze în perioada de
gestiune căreia îi aparţin cheltuielile în cauză;
c) principiul delimitării
cheltuielilor în spaţiu. Acesta presupune delimitarea cheltuielilor efectuate
într-o anumită perioadă de gestiune pe principalele procese sau alte locuri de
cheltuieli care le-au ocazionat;
d) principiul delimitării
cheltuielilor productive de cele cu caracter
neproductiv. Acesta presupune delimitarea cheltuielilor productive, care sunt
creatoare de valoare, de cheltuielile cu caracter neproductiv;
e) principiul delimitării cheltuielilor privind
producţia finită de cheltuielile aferente producţiei în curs de execuţie. Acest
principiu este valabil pentru acele unităţi productive a căror producţie se
prezintă parţial la sfârşitul perioadei de gestiune în diverse stadii de
transformare, cantitatea şi valoarea acesteia fiind diferită de la o perioadă de gestiune la alta.
Art. 30. - (1) Costul de achiziţie al bunurilor
cuprinde preţul de cumpărare, taxele de import şi alte taxe, cu excepţia
acelora pe care unitatea productivă le poate recupera de la autorităţile
fiscale, cheltuielile de transport, manipulare şi alte cheltuieli care pot fi atribuite direct achiziţiei
bunurilor respective. Reducerile comerciale, rabaturile şi alte elemente
similare nu se includ în costul de achiziţie.
(2) Recunoaşterea şi evaluarea iniţială a bunurilor,
lucrărilor şi serviciilor în contabilitatea financiară se efectuează la costul
de achiziţie sau costul de producţie, după caz.
(3) In cazul în care unităţile productive
achiziţionează sau se aprovizionează centralizat cu bunuri materiale diverse,
fie de pe piaţă, fie din depozitele unităţilor sau marilor unităţi ale M.Ap.N.,
întrucât repartizarea costurilor de transport şi manipulare se face cu
dificultate, acestea se iau în considerare ca fiind cheltuieli indirecte,
împreună cu celelalte costuri administrative.
Art. 31. - (1) Costul de
producţie sau de prelucrare al bunurilor, precum şi costul de producţie al
imobilizărilor cuprind cheltuielile directe de producţiei, cum sunt: materii
prime şi materiale directe, energie consumată în scopuri tehnologice, manoperă
directă şi alte cheltuieli directe de producţie, precum şi cheltuielile
indirecte de producţie alocate în mod raţional ca fiind legate de fabricaţia
acestora, prin cota de regie.
(2) Cheltuielile directe de
producţie se determină pe baza fişelor tehnologice, respectiv a normelor de
timp şi normelor de consum de materiale, care reflectă fluxul tehnologic optim
de fabricaţie, reparaţie, de executare a lucrărilor sau de prestare a
serviciilor, conform modelului de calculaţie a preţului prevăzut în anexa nr.
17.
(3) Cheltuielile indirecte sunt
acele cheltuieli care nu se pot identifica şi atribui direct pe un anumit
obiect de calculaţie, ci privesc întreaga producţie a unităţii productive.
Categoriile de cheltuieli indirecte sunt prevăzute în anexa nr. 6.
(4) Pentru întocmirea calculaţiei
de preţ, în funcţie de gradul de participare la desfăşurarea activităţilor de
producţie, personalul unităţilor productive se împarte în 3 categorii, conform
prevederilor din anexa nr. 18.
Art. 32. - (1) Calculaţia costurilor de producţie sau
prelucrare în unităţile productive se face pe baza comenzilor.
(2) Costul de producţie
cuprinde cheltuielile directe la care se adaugă cheltuielile indirecte prin
cota de regie aplicată valorii cheltuielilor directe cu personalul direct
productiv:
Cp = N · Sm·(1+cr) + Cmat,
unde:
- N este norma de
manoperă pentru realizarea bunului/serviciului/lucrării;
- Sm - salariul mediu orar, calculat
conform prevederilor anexei nr. 5;
- Cmaf - suma
cheltuielilor directe cu materialele şi piesele de schimb;
- cr- cota de
regie, calculată conform prevederilor anexei nr. 6.
(3) CM calculează cota de regie unică, precum şi
salariul mediu orar, valabile şi pentru SMEM subordonate.
(4) Valorile calculate, menţionate la alin. (3), se
transmit la SMEM odată cu extrasul anual din PPA, pentru a fi utilizate în
calculaţia de preţ.
Art. 33. - Cheltuielile perioadei sunt acele cheltuieli
reprezentate de consumurile de bunuri şi servicii aferente perioadei curente,
care nu se pot identifica pe obiectele de calculaţie stabilite, deoarece nu
participă efectiv la obţinerea producţiei, fiind necesare la realizarea
activităţii în ansamblul ei.
Art. 34. -In costul bunurilor, lucrărilor şi
serviciilor nu sunt incluse următoarele elemente care se recunosc drept
cheltuieli ale perioadei în care au survenit:
a) pierderile de materiale,
manopera sau alte costuri de producţie înregistrate peste limitele normal
admise;
b) cheltuielile de depozitare,
cu excepţia cazurilor în care astfel de costuri sunt necesare în procesul de
producţie, anterior trecerii într-o nouă fază de fabricaţie;
c) regiile generale de
administraţie care nu participă la realizarea produselor în forma şi în locul
în care se găsesc în prezent;
d) costurile de desfacere;
e) regia fixă nealocată costului.
Art. 35. - (1) Valoarea
materiilor prime şi materialelor directe se determină pe baza listelor de
materiale, stabilite conform consumurilor de materiale normate.
(2) In listele de materiale se menţionează, în mod
obligatoriu, cantităţile, preţul unitar de achiziţie sau de producţie, valabil
la data calculării preţului, precum şi valoarea totală a materialelor, în
conformitate cu prevederile din anexa nr. 17.
(3) In cazul utilizării unor materii prime sau
materiale aprovizionate în mai multe etape, având preţuri diferite, evaluarea
se efectuează aplicându-se metoda „costului unitar
mediu ponderat".
Art. 36. - (1) Atunci când beneficiari din afara M.Ap.
N. pun la dispoziţia unităţii productive diferite materii prime fără plată, sub
forma „material client", valoarea acestora se include în costurile
de producţie şi se deduce la facturare din valoarea bunurilor sau lucrărilor,
precum şi din cea a producţiei marfă realizate.
(2) Atunci când unităţile militare beneficiare pun la
dispoziţia unităţii productive diferite materii prime,
cu proces-verbal de custodie sau sub forma „material client", pentru a fi executate bunuri sau lucrări pe baza unei comenzi de
reparaţie sau fabricaţie, valoarea acestora se include în costurile de
producţie, dar se deduce din valoarea producţiei marfă realizate.
(3) In situaţia în care
unităţile militare beneficiare pun la dispoziţia unităţii productive diferite
materii prime, cu act de predare-primire, în scopul producerii de bunuri sau
executării de lucrări pe bază
de comandă, valoarea acestora se include atât în costurile de producţie, cât şi
în valoarea producţiei marfă.
Art. 37. -In cazul executării unui bun, unei lucrări
sau unui serviciu pentru un beneficiar din afara M.Ap. N., la costurile de
producţie se vor adăuga:
a) costurile de negociere şi
întocmire a contractului;
b) costurile de livrare, manipulare, transport,
asigurare;
c) taxele în conformitate cu legislaţia în vigoare;
d) alte categorii de costuri.
Art. 38. - Calculaţiile de preţ se întocmesc de către
structura specializată şi se aprobă de comandantul sau şeful unităţii
productive.
Art. 39. - In scopul fundamentării unor analize
tehnico-economice, la solicitarea eşaloanelor ierarhice sau a structurilor
logistice, financiar-contabile ori de audit intern, unităţile productive pun la
dispoziţia acestora calculaţiile de preţ sau elaborează estimări.
CAPITOLUL V
Dispoziţii finale
Art. 40. -In termen de 12 luni de la intrarea în
vigoare a prezentelor instrucţiuni, CM actualizează:
a) Nomenclatorul echipamentelor
militare, ansamblurilor şi subansamblurilor asimilate în reparaţie, întocmit
conform modelului prevăzut în anexa nr. 14;
b) Nomenclatorul echipamentelor militare,
subansamblurilor şi pieselor de schimb asimilate în fabricaţie, întocmit
conform modelului prevăzut în anexa nr. 15.
Art. 41. - Anexele nr. 1-18 fac
parte integrantă din prezentele instrucţiuni.
ANEXA Nr. 1
la instrucţiuni
TERMENI ŞI
DEFINIŢII
1. Activitatea de producţie
se defineşte ca ansamblul proceselor de muncă, în
interdependenţa lor, ce conlucrează la obţinerea produselor care constituie
obiectul activităţii unităţii productive.
2. Capacitatea de producţie reprezintă numărul total de produse care se pot realiza într-o
unitate productivă în unitate de timp, lună sau an; reprezintă raportul între
fondul de timp productiv şi manopera specifică de realizare a unui produs.
3. Cheltuielile directe de
producţie sunt cheltuielile rezultate din valoarea manoperei şi a materialelor
necesare pentru producţie, energia consumată în scopuri tehnologice şi alte
cheltuieli de producţie, determinate pe baza fişelor tehnologice, respectiv a
normelor de timp şi normelor de consum de materiale şi care reflectă fluxul
tehnologic de fabricaţie, reparaţie, de executare a lucrărilor sau de prestare
a serviciilor.
4. Cheltuielile indirecte sunt acele cheltuieli care nu se pot identifica şi atribui direct
pe un anumit obiect de calculaţie, ci privesc întreaga producţie a unităţii
productive.
5. Cheltuielile materiale sunt cheltuielile cu
materiile prime, materialele, energia consumată în
scopuri tehnologice etc. şi prevăzute în normele de consum de materiale sau
specificaţiile de materiale.
6. Extrasul anual din
programul de producţie anual (PPA) este documentul
pe baza căruia se realizează planificarea, executarea şi evaluarea producţiei
realizate într-un an calendaristic, la nivelul secţiilor de mentenanţă a
echipamentelor militare (SMEM).
7. Extrasul lunar din PPA este documentul pe baza căruia se realizează planificarea,
executarea şi evaluarea producţiei realizate într-o lună calendaristică, la
nivelul secţiilor de producţie, SMEM şi atelierelor.
8. Fondul de timp productiv reprezintă volumul total de ore în care într-o unitate militară
productivă personalul direct productiv desfăşoară activităţi de producţie:
reparaţii, fabricaţii, recondiţionări, asimilări, prestări servicii, cercetare
etc.
9. Lucrările şi serviciile
în regim de colaborare sunt activităţile de
producţie pe care unitatea militară productivă le angajează cu alte formaţiuni
productive, în scopul compensării lipsei de competenţe, utilaje sau personal
specializat.
10. Materiile prime şi
materialele directe sunt piesele de schimb,
semifabricatele, ansamblurile, subansamblurile, combustibilii, energia etc,
utilizate pentru realizarea bunului, lucrării sau a serviciului şi sunt
reflectate în fişele tehnologice, normele de timp şi normele de consum de
materiale.
11. Personalul direct productiv este personalul care participă la activităţile de producţie şi care se
încadrează în tehnologiile aprobate.
12. Personalul indirect productiv este personalul care nu participă direct la activităţile de
producţie, dar a cărui activitate este necesară pentru desfăşurarea
activităţilor de producţie.
13. Personalul cu sarcini specific militare este personalul care nu participă la activităţile de producţie şi
care nu se ia în calcul la stabilirea cotei de regie.
ANEXA Nr. 2
la instrucţiuni
- model -
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRÂRII NAŢIONALE
- denumirea structurii militare -
Clasa/Nivel de clasificare
Exemplarul nr........
PROGRAMUL DE
PRODUCŢIE PE ANUL ...........
I. Reparaţii şi revizii de
echipamente militare
Poziţia
din program
|
Denumirea produsului
|
U.M.
|
Felul lucrării
|
P/R
|
Norma
unitară
(ore)
|
Preţul unitar de producţie/
din care preţul unitar al
materialelor
(lei)
|
Fizic
|
Timp (ore)
|
Valoarea producţiei/
din care valoarea materialelor
(lei)
|
Articol bugetar/beneficiar
|
Trimestrial
|
Total
|
Trimestrial
|
Total
|
Trimestrial
|
Total
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1
|
2
|
3
|
4
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
Cod şi denumire categorie de tehnică
Cod şi denumire grupă de tehnică
Cod şi denumire subgrupă de tehnică
|
Denumire produs 1
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Denumire produs 2
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL SUBGRUPĂ (cod)
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cod şi denumire subgrupă de tehnică
|
Denumire produs
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL SUBGRUPĂ (cod)
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL GRUPĂ (cod)
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL CATEGORIE (cod)
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL CAPITOL 1 (cod)
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II. Fabricaţii şi modernizări
de echipamente militare
Poziţia
din program
|
Denumirea produsului
|
U.M.
|
Felul lucrării
|
P/R
|
Norma
unitară
(ore)
|
Preţul unitar de producţie/
din care preţul unitar al
materialelor
(lei)
|
Fizic
|
Timp (ore)
|
Valoarea producţiei/
din care valoarea materialelor
(lei)
|
Articol bugetar/beneficiar
|
Trimestrial
|
Total
|
Trimestrial
|
|
Total
|
Trimestrial
|
Total
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1
|
2
|
3
|
4
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
Fabricaţii de echipamente militare prevăzute în planul
de înzestrare
Modernizări de echipamente militare prevăzute în planul
de înzestrare
|
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL CAPITOL II
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III. Alte lucrări
Poziţia
din program
|
Denumirea produsului
|
U.M.
|
Felul lucrării
|
P/R
|
Norma
unitară
(ore)
|
Preţul unitar de producţie/
din care preţul unitar al materialelor
(lei)
|
Fizic
|
Timp (ore)
|
Valoarea producţiei/
din care valoarea materialelor
(lei)
|
Articol bugetar/beneficiar
|
Trimestrial
|
Total
|
Trimestrial
|
Total
|
Trimestrial
|
Total
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1
|
2
|
3
|
4
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
1.
|
Recondiţionări de piese de schimb şi subansambluri
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
Fabricaţii de piese de schimb şi subansambluri
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
3.
|
Asimilări de produse noi
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
Asistenţă tehnică şi inspecţii tehnice periodice
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
Autoutilări
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.
|
Dezmembrări, delotizări, demilitarizări şi delaborări
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.
|
Reparaţii, revizii, întreţineri utilaje
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8.
|
Lucrări în folos propriu
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9.
|
Prestări de servicii
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.
|
Colaborări
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11.
|
Alte lucrări
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL CAPITOL III
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL GENERAL
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VALOARE
|
Total
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
din care
|
materiale
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
avansuri băneşti
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Comandantul/Şeful U.M.............,
..................................
Inginer-şef,
........................
ANEXA Nr. 3
la instrucţiuni
- model -
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
- denumirea structurii militare -
Clasa/Nivel de clasificare
Exemplarul nr........
NIVELUL
indicatorilor economico-financiari si de utilizare a
fondului de timp, planificaţi pe anul...........
Nr. crt.
|
Indicatori
|
U.M.
|
Propuneri pentru anul
|
Observaţii
|
Total
|
Trimestrul
|
I
|
II
|
III
|
IV
|
1.
|
Valoarea producţiei marfă
|
lei
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
Costurile totale pentru realizarea producţiei marfă
|
lei
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
Numărul mediu de personal
|
persoane
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
Productivitatea muncii calculată pe baza producţiei marfă
|
lei/persoane
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
Indice de utilizare a capacităţii de producţie pentru:
|
reparaţii şi revizii
|
%
|
|
|
|
|
|
|
fabricaţii
|
%
|
|
|
|
|
|
|
recondiţionări
|
%
|
|
|
|
|
|
|
asimilări
|
%
|
|
|
|
|
|
|
asistenţă tehnică
|
%
|
|
|
|
|
|
|
alte activităţi
|
%
|
|
|
|
|
|
|
Comandantul/Şeful U.M................,
.........................
Şef compartiment
financiar-contabil,
.......................................
Inginer-şef,
............................
ANEXA Nr. 4
la instrucţiuni
- model -
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
- denumirea structurii militare -
Clasa/Nivel de clasificare
Exemplarul nr.....
Aprob
Comandantul/Seful U.M.............
CALCULUL
fondului de timp productiv pe anul ....
Nr. crt.
|
Detalii
|
Ore
|
Maiştri militari şi subofiţeri
|
Soldaţi, gradaţi, voluntari
|
Personal civil contractual
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1.
|
Numărul de ore aferent fondului de timp
calendaristic, din anul de plan
|
|
|
|
2.
|
Numărul orelor aferente zilelor de odihnă şi sărbătorilor legale
|
|
|
|
3.
|
Numărul orelor de concediu de odihnă, concediu medical, concediu
de studii şi concediu fără plată
|
|
|
|
4.
|
Numărul orelor pentru efectuarea
serviciilor de zi pe unitate
|
|
|
|
5.
|
Numărul orelor pentru pregătire militară, de specialitate, în
domeniul protecţiei mediului, securităţii şi sănătăţii în muncă, apărării
împotriva incendiilor
|
|
|
|
6.
|
Alte absenţe (program redus etc.)
|
|
|
|
7.
|
Totalul orelor care se diminuează din
fondul de timp calendaristic (rândul 2+3+4+5+6)
|
|
|
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
8.
|
Fondul de timp pentru o persoană (rândul 1-7)
|
|
|
|
9.
|
Total personal direct productiv
|
|
|
|
10.
|
Total fond de timp productiv pe categorii de personal (rândul 8x9)
|
|
|
|
11.
|
Total fond de timp productiv (suma coloanelor 2, 3, 4 de la rândul
10)
|
|
|
|
Inginer-şef,
.............................
Contabil-şef,
........................
Şef birou planificare, organizare şi urmărire
producţie,
.........................................
NOTE:
1. Pe verso se va justifica modul cum au fost
calculate orele la rândurile 3, 4 şi 5.
2. Stabilirea numărului de ore de concediu medical se
face pe baza concediilor medicale din anul precedent.
3. Numărul de ore necesare executării pregătirii
militare, de specialitate, în domeniul protecţiei mediului, securităţii şi sănătăţii
în muncă, apărării împotriva incendiilor este prevăzut în ordinele şi
dispoziţiile în vigoare.
ANEXA Nr. 5
la instrucţiuni
- model -
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
- denumirea structurii militare -
Clasa/Nivel de clasificare
Exemplarul nr.....
Aprob
Comandantul/Şeful U.M.............
CALCULUL
salariului mediu orar pentru anul.......
(pentru personalul direct productiv)
Nr. crt.
|
Detalii
|
Total
|
Ore
|
Maiştri militari şi subofiţeri
|
Soldaţi, gradaţi, voluntari
|
Personal contractual civil
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1
|
Solde/Salarii de bază brute
|
|
|
|
|
2
|
Cheltuieli privind asigurările sociale
|
|
|
|
|
3
|
Cheltuieli privind protecţia socială
|
|
|
|
|
4
|
Cheltuieli privind asigurările de
sănătate
|
|
|
|
|
5
|
Alte cheltuieli salariale, dacă este cazul
|
|
|
|
|
6
|
Total fond salarii brute pentru personalul direct productiv
(rândul 1+2+3+4+5)
|
|
|
|
|
7
|
Total fond de timp productiv, în ore
|
(linia 11 din anexa nr. 4)
|
8
|
Salariul mediu orar al personalului
direct productiv (rândul 6, col. 2: rândul 7), în lei/oră
|
|
Inginer-şef,
......................
Contabil-şef,
..........................
Şef birou planificare, organizare şi urmărire
producţie,
..........................................
ANEXA Nr. 6
la instrucţiuni
- model -
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
- denumirea structurii militare -
Clasa/Nivel de clasificare
Exemplarul nr......
Aprob
Comandantul/Seful U.M.............
TABEL
cu structura cheltuielilor indirecte şi cele
generale de administraţie, calculul cotei unice de regie
Nr. crt.
|
Natura cheltuielilor
|
Anul precedent
|
Anul curent
|
1
|
Solde şi salarii de bază brute ale personalului indirect
productiv, sporuri, prime şi indemnizaţii prevăzute de legislaţia în vigoare
|
|
|
2
|
Cheltuieli privind asigurările sociale şi de sănătate
|
|
|
3
|
Cheltuieli privind protecţia socială
|
|
|
4
|
Materiale pentru curăţenia şi întreţinerea clădirilor/spaţiilor
productive şi a altor mijloace fixe aferente producţiei
|
|
|
5
|
Cheltuieli pentru întreţinerile tehnice, reparaţiile şi reviziile
utilajelor, instalaţiilor destinate producţiei etc.
|
|
|
6
|
Cheltuieli cu serviciile poştale, de telefonie, curierat etc,
pentru scopuri tehnologice
|
|
|
7
|
Cărţi, reviste, publicaţii şi abonamente de specialitate
|
|
|
8
|
Cheltuieli pentru încălzit pentru scopuri
tehnologice
|
|
|
9
|
Cheltuieli pentru apă, canal şi salubritate pentru activităţi de
producţie
|
|
|
10
|
Cheltuieli pentru energie, combustibil şi alte materiale pentru
activităţi de producţie
|
|
|
11
|
Cheltuieli cu securitatea şi sănătatea în
muncă a personalului
|
|
|
12
|
Furnituri şi alte cheltuieli de birou
|
|
|
13
|
Cheltuieli pentru prelucrarea automată a datelor pentru
activităţi de producţie
|
|
|
14
|
Cheltuieli de transport-aprovizionare pentru activităţi de
producţie
|
|
|
15
|
Cheltuieli cu detaşări, deplasări,
transport de persoane etc, efectuate pentru activităţi de producţie
|
|
|
16
|
Cheltuieli cu amortizarea utilajelor/echipamentelor
|
|
|
17
|
Perisabilităţi şi pierderi în cadrul normelor aprobate
|
|
|
18
|
Alte cheltuieli de interes general, cu
nominalizarea acestora pentru activităţi de producţie
|
|
|
19
|
TOTAL CHELTUIELI INDIRECTE:
|
|
|
Inginer-şef,
.............................
Contabil-sef,
.............................
Şef birou planificare, organizare şi urmărire
producţie,
...........................................
NOTE:
1. Cota unică de regie se calculează cu relaţia: cr = Cj/Cpd, unde:
- Ci reprezintă
total cheltuieli indirecte, conform rândului 19 din tabelul de mai sus;
- Cpd - cheltuieli cu personalul
direct productiv, conform rândului 6 coloana 2 din anexa nr. 5.
2. Cheltuielile indirecte se determină pentru anul
precedent şi se actualizează la nivelul anului curent, de plan, cu cifra
corespunzătoare inflaţiei sau luându-se în considerare alte criterii specifice
legislaţiei în vigoare (modificări legislative pentru retribuirea personalului,
creşterea preţului la utilităţi etc).
ANEXA Nr. 7
la instrucţiuni
- model -
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
- denumirea structurii militare -
Clasa/Nivel de clasificare
Exemplarul nr. ...
SITUAŢIA
cu necesarul de reparaţii/fabricaţii/servicii pe
anul............la U.M.........
Nr. crt.
|
Denumirea echipamentului
militar, subansamblului,
piesei, lucrării etc.
|
Codul
|
Unitatea beneficiară
|
Felul
reparaţiei/
lucrării
|
Cantitatea
|
Costurile
materiale
unitare
(lei)
|
Costurile
materiale
totale
(lei)
|
Eşalonarea pe luni
|
Observaţii
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Comandantul/Şeful U.M.....................,
............................................
Intocmit
ANEXA Nr. 8
la instrucţiuni
- model -
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRÂRII NAŢIONALE
- denumirea structurii militare -
Clasa/Nivel de clasificare
Exemplarul nr. ...
Aprob
Comandantul/Seful U.M.............
EXTRAS ANUAL DIN PROGRAMUL
DE PRODUCŢIE PE ANUL.......
I. Reparaţii şi revizii de
echipamente militare
Poziţia
din program
|
Denumirea
produsului
|
U.M.
|
Felul
lucrării
|
P/R
|
Norma
unitară
(ore)
|
Preţul
unitar de producţie/
din care
preţul unitar al materialelor
(lei)
|
Fizic
|
Timp (ore)
|
Valoarea
producţiei/
din care
valoarea materialelor
(lei)
|
Articol
bugetar/beneficiar
|
Trimestrial
|
Total
|
Trimestrial
|
Total
|
Trimestrial
|
Total
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1
|
2
|
3
|
4
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
Cod şi denumire categorie de tehnică
Cod şi denumire grupă de tehnică
Cod şi denumire subgrupă de tehnică
|
Denumire produs 1
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Denumire produs 2
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL SUBGRUPĂ (cod)
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cod şi denumire subgrupă de tehnică ....
|
Denumire produs
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL SUBGRUPĂ (cod)
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL GRUPĂ (cod)
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL CATEGORIE (cod)
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL CAPITOL I (cod)
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II. Fabricaţii şi modernizări
de echipamente militare
Poziţia
din program
|
Denumirea produsului
|
U.M.
|
Felul lucrării
|
P/R
|
Norma
unitară
(ore)
|
Preţul unitar de producţie/
din care
preţul
unitar al materialelor
(lei)
|
Fizic
|
Timp (ore)
|
Valoarea producţiei/
din care valoarea materialelor
(lei)
|
Articol bugetar/beneficiar
|
Trimestrial
|
Total
|
|
Trimestrial
|
|
Total
|
Trimestrial
|
Total
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1
|
2
|
3
|
4
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
Fabricaţii de echipamente militare prevăzute în planul
de înzestrare
Modernizări de echipamente militare prevăzute în planul
de înzestrare
|
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL CAPITOL II
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III. Alte lucrări
Poziţia
din program
|
Denumirea produsului
|
U.M.
|
Felul lucrării
|
P/R
|
Norma
unitară
(ore)
|
Preţul unitar de producţie/
din care preţul unitar al
materialelor
(lei)
|
Fizic
|
Timp (ore)
|
Valoarea producţiei/
din care valoarea materialelor
(lei)
|
Articol bugetar/beneficiar
|
Trimestrial
|
Total
|
Trimestrial
|
Total
|
Trimestrial
|
Total
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1
|
2
|
3
|
4
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
1.
|
Recondiţionări de piese de schimb şi subansambluri
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
Fabricaţii de piese de schimb şi subansambluri
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
Asimilări de produse noi
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
Asistenţă tehnică şi inspecţii tehnice
periodice
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
Autoutilări
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.
|
Dezmembrări, delotizări, demilitarizări şi delaborări
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.
|
Reparaţii, revizii, întreţineri utilaje
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8.
|
Lucrări în folos propriu
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9
|
Prestări de servicii
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.
|
Colaborări
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11.
|
Alte lucrări
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL CAPITOL III
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL GENERAL
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VALOARE
|
Total
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
din care
|
materiale
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
avansuri băneşti
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Inginer-şef,
....................................
Şef birou planificare, organizare şi urmărire
producţie,
........................................................................
ANEXA Nr. 9
la instrucţiuni
- model -
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRÂRII NAŢIONALE
- denumirea structurii militare -
Clasa/Nivel de clasificare
Exemplarul nr. ...
Aprob
Comandantul/Şeful U.M.............
EXTRAS
din programul de producţie pentru luna.............anul.........
Poziţia
din program
|
Comanda nr.
|
Denumirea
produsului sau lucrării
|
U.M.
|
Felul
lucrării
|
P/R
|
Norma
unitară (ore)
|
Preţul
unitar de producţie/
din care
preţul unitar
al
materialelor
(lei)
|
Cantitatea
|
Total (ore)
|
Valoarea totală/
din care
valoarea
materialelor
(col.7x
col.8)
|
Atelierul/grupa
etc.
|
Observaţii
|
1
|
2
|
|
Norma totală
(ore)
|
Termen
de execuţie
|
Norma totală
(ore)
|
Termen
de execuţie
|
…
|
…
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
|
|
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL ore şi valoare/valoare materiale
|
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Intocmit
ANEXA Nr. 10
la instrucţiuni
- model -
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
- denumirea structurii militare -
Clasa/Nivel de clasificare
Exemplarul nr. ...
DARE DE SEAMA
privind îndeplinirea programului de producţie pe
luna........................
FT =
Poziţia din program
|
Comanda nr. ....
|
Denumirea produsului sau lucrării
|
Planificat (buc.)
|
Realizat (buc.)
|
Felul lucrării
|
Timpul
normat/comandă
(ore)
|
Valoarea comenzii (lei)
|
Observaţii
|
Totală
|
din care, valoarea materialelor
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
Ft realizat
|
|
|
|
Comandantul/Şeful U.M.............,
...........................................
Şef birou planificare, organizare şi urmărire
producţie,
..........................................................
NOTE:
1. FT reprezintă
fondul de timp productiv al lunii pentru care se face raportarea.
2. Diferenţa (Fţ - Ft
realizat) se justifică prin comenzi în curs
de execuţie, nefinalizate.
ANEXA Nr. 11
la instrucţiuni
- model -
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRÂRII NAŢIONALE
- denumirea structurii militare -
Clasa/Nivel de clasificare
Exemplarul nr. ...
SITUAŢIA
îndeplinirii programului de producţie anual, pe trimestrul..............şi cumulat de la începutul anului
Pozitia din
program
|
Denumirea
produsului, lucrarii, serviciului
|
U.M.
|
Felul
lucrarii
|
Norma
unitatii (ore)
|
Pretul
unutar de productie/pretul unitar al materialelor (lei)
|
Planificat
|
Realizat
|
Indicii de
îndeplinire ai programului (%)
|
Trimestrul....
|
Cumulat de
la începutul anului
|
Trimestrul....
|
Cumulat de
la începutul anului
|
Trimestrul
|
Cumulat de
la începutul anului
|
Cantitate
(buc)
|
Timp (ore)
|
Valoare
(lei)
|
Valoare
materiale (lei)
|
Cantitate
(buc)
|
Timp (ore)
|
Valoare
(lei)
|
Valoare
materiale (lei)
|
Cantitate
(buc)
|
Timp (ore)
|
Valoare
(lei)
|
Valoare
materiale (lei)
|
Cantitate
(buc)
|
Timp (ore)
|
Valoare
(lei)
|
Valoare
materiale (lei)
|
Cantitativ
(col. 14: col. 6) x 100
|
Timp (col.
15 : col. 7) x 100
|
Valoric
(col. 16 : col. 8) x 100
|
Cantitativ
(col. 18: col. 10) x 100
|
Timp (col.
19 : col. 11) x 100
|
Valoric
(col. 20 : col. 12) x 100
|
0
|
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VALOARE
|
TOTAL
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
din care
|
materiale
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
avansuri băneşti
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Comandantul/Şeful U.M.............,
..............................................
Inginer-şef,
.................................
Contabil-şef,
.........................
Şef birou planificare, organizare şi urmărire
producţie,
....................................
ANEXA Nr. 12
la instrucţiuni
- model -
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRÂRII NAŢIONALE
- denumirea structurii militare -
Clasa/Nivel de clasificare
Exemplarul nr. ...
SITUAŢIA
îndeplinirii principalilor indicatori
economico-financiari pe trimestrul............. şi cumulat de la începutul anului...........
Nr. crt.
|
Denumirea indicatorului
|
U.M.
|
Planificat
|
Realizat
|
Indeplinirea programului (%)
|
Cumulat de la începutul anului
|
Pe trimestrul de raportat
|
Cumulat de la începutul anului
|
Pe trimestrul de raportat
|
Cumulat de la începutul
anului
(col. 5: col. 3) x 100
|
Pe trimestrul de raportat (col. 6:
col. 4) x 100
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
1.
|
Valoarea producţiei marfă
|
lei
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
Costurile totale pentru realizarea producţiei marfă
|
lei
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
Numărul mediu de personal
|
persoane
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
Productivitatea muncii calculată pe baza producţiei marfă
|
lei/pers.
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
Indicatorii de utilizare a capacităţii de producţie pentru:
|
reparaţii şi revizii
|
%
|
|
|
|
|
|
|
fabricaţii
|
%
|
|
|
|
|
|
|
recondiţionări
|
%
|
|
|
|
|
|
|
asimilări
|
%
|
|
|
|
|
|
|
asistenţă tehnică
|
%
|
|
|
|
|
|
|
alte activităţi
|
%
|
|
|
|
|
|
|
Comandantul/Şeful U.M.............,
.....................................................
Inginer-şef,
..............................
Contabil-şef,
..............................
Şef birou planificare, organizare şi urmărire
producţie,
................................................
ANEXA Nr. 13
la instrucţiuni
- model -
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
- denumirea structurii militare -
Clasa/Nivel de clasificare
Exemplarul nr. ...
SITUAŢIA
lucrărilor de producţie executate pe
anul............. ale...................
(CFA/CDM)
Nr. crt
|
Denumirea produsului sau lucrării
|
U.M.
|
Felul lucrării
|
Planificat
|
Realizat
|
Valoarea
(lei)
|
Observaţii
|
totală
|
din care
valoarea
materialelor
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
|
|
Şef resurse,
.......................
Intocmit
ANEXA Nr. 14
la instrucţiuni
- model -
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
- denumirea structurii militare -
Clasa/Nivel de clasificare
Exemplarul nr. ...
NOMENCLATORUL
echipamentelor militare, ansamblurilor şi
subansamblurilor asimilate în reparaţie
Nr. crt.
|
Denumirea
echipamentului
militar
|
Marca/Tipul
|
Reperul
|
Codul intern
(al centrului
de mentenantă)
|
Codul naţional
|
Codul NATO
|
Tipul reparaţiei
|
Norma unitară (ore)
|
Preţul unitar (lei)
|
Centrul de mentenantă unde se poate
repara
|
Observaţii
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
1
|
Autocamion
|
DAC 665T
|
|
|
|
|
RR
|
1200
|
|
CM102Bucov
|
|
2
|
Motor
|
Aro/ L27
|
|
|
|
|
RR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NOTE:
1. Nomenclatoarele se editează în Excel, Times New
Roman, 10 şi se completează în ordinea alfabetică a denumirii echipamentelor militare.
2. Nomenclatorul nu se completează cu datele de care
structurile de execuţie a mentenantei nu dispun (de exemplu, codul NATO).
ANEXA Nr. 15
la instrucţiuni
- model -
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
- denumirea structurii militare -
Clasa/Nivel de clasificare
Exemplarul nr. ...
NOMENCLATORUL
echipamentelor militare, subansamblurilor şi
pieselor de schimb asimilate în fabricaţie
Nr. crt.
|
Denumirea echipamentului
militar, subansamblului,
piesei de schimb
|
Marca/Tipul
echipamentului
militar
|
Reper
|
Codul intern
(al centrului
de mentenanţă)
|
Codul naţional
|
Codul NATO
|
Norma unitară (ore)
|
Preţul unitar (lei)
|
Centrul
de mentenanţă
unde se poate fabrica
|
Observaţii
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
1
|
Pinion de atac, diferenţial punte
spate
|
DAC 665T
|
|
|
|
|
|
|
CM 102 Bucov
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NOTE:
1. Nomenclatoarele se editează în Excel, Times New
Roman, 10 şi se completează în ordinea alfabetică a denumirii echipamentelor
militare, subansamblurilor şi pieselor de schimb.
2. Nomenclatorul nu se completează cu datele de care
structurile de execuţie a mentenantei nu dispun (de exemplu, codul NATO).
ANEXA Nr. 16
la instrucţiuni
- model -
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
- denumirea structurii militare -
Clasa/Nivel de clasificare
Exemplarul nr. ...
PROPUNERI
de reaşezare a unor poziţii din programul de
producţie pe anul
Nr. crt.
|
Denumirea produsului, lucrării,
serviciului
|
U.M.
|
Felul lucrării
|
Propuneri
|
Justificarea
|
Scoaterea din PPA
|
Introducerea în PPA
|
Poziţia din program
|
Cantitatea
|
Manopera
|
Valoarea
|
Valoarea materialelor
|
Cantitatea
|
Manopera
|
Valoarea
|
Valoarea materialelor
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Comandantul/Şeful U.M.............,
................................................
Inginer-şef,
........................
Contabil-şef,
........................
Şef birou planificare, organizare şi urmărire
producţie,
..............................
ANEXA Nr. 17
la instrucţiuni
- model -
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
- denumirea structurii militare -
Clasa/Nivel de clasificare
Exemplarul nr.....
Aprob
Comandantul/Şeful U.M...............
CALCULAŢIA DE PREŢ
Microstructura de mentenanţă...................
Produsul/lucrarea....................
Reper/cod.................
Nr. crt.
|
Articole de calculaţie
|
Suma (lei)
|
1
|
Materii prime şi materiale directe
|
|
2
|
Cheltuieli de transport-aprovizionare, dacă este cazul
|
|
3
|
Lucrări, servicii executate în regim de colaborare
|
|
4
|
S.D.V.-uri speciale
|
|
5
|
Cheltuieli cu personalul direct productiv (Nr. de ore x salariu
mediu orar)
|
|
6
|
Cheltuieli indirecte şi generale de administraţie (rând 5 x cota
de regie)
|
|
7
|
COST DE PRODUCŢIE (rând
1+2+3+4+5+6)
|
|
8
|
Cheltuieli de negociere şi întocmire a contractului, după caz
|
|
9
|
Cheltuieli de livrare, manipulare, transport etc.
|
|
10
|
Taxe diverse
|
|
11
|
T.V.A.
|
|
12
|
PREŢ CU AMĂNUNTUL (rând 7+8+9+10+11)
|
|
Contabil-şef,
..........................
Şef birou planificare, organizare şi urmărire
producţie,
................................................................
SPECIFICAŢIA DE MATERIALE
Nr. crt.
|
Denumirea materialelor
|
Codul
|
Codul produselor CPSA/NATO
|
U.M.
|
Cantitatea
|
P/U
|
Valoarea totală (col. 5 x col. 6)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL
|
|
Inginer-şef
.............................
Contabil-şef,
..............................
Şef birou planificare, organizare, şi urmărire
producţie,
..........................................
DESFĂŞURĂTORUL DE MANOPERĂ
Nr. crt.
al operaţiunii
din fişa tehnologică
|
Secţia, atelierul
|
Operaţia
|
Meseria şi treapta profesională
|
Timpul normat
pe operaţiune
(ore)
|
Salariul mediu orar (lei)
|
Valoarea manoperei (TOTAL col. 4 x
col. 5)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL
|
|
Inginer-şef,
....................
Contabil-şef,
.........................
Şef birou planificare, organizare şi urmărire
producţie,
..........................
ANEXA Nr. 18
la instrucţiuni
CATEGORIILE DE PERSONAL
din unităţile productive
1. Personalul direct productiv este personalul care participă direct la activităţile de producţie care
se încadrează în tehnologiile aprobate. Acesta cuprinde:
a) maiştrii militari, subofiţerii, soldaţii şi gradaţii
voluntari (s.g.v.) şi
personalul civil contractual (p.c.c.) din cadrul secţiilor şi atelierelor productive, laboratoarelor şi
atelierelor de încercări, rodaj, metrologie, staţiilor ITP etc;
b) şefii (maiştri militari, subofiţeri, s.g.v. şi
p.c.c.) de ateliere, laboratoare, grupe de întreţinere etc;
c) maiştrii militari, subofiţerii, s.g.v. şi p.c.c,
inclusiv şefii de ateliere, destinaţi controlului tehnic de
calitate/activităţilor de constatare-triere, dacă au normă de timp tehnologic
afectată.
2. Personalul indirect productiv este personalul care nu participă direct la activităţile de producţie,
dar a cărui activitate este necesară pentru desfăşurarea activităţilor de
producţie. Se consideră personal indirect productiv următoarele categorii de personal:
a) personalul din conducerea unităţii;
b) personalul din compartimentele planificare,
organizare şi urmărire producţie, protecţia mediului, securitate şi sănătate în
muncă, apărare împotriva incendiilor, financiar-contabil, logistic;
c) personalul din compartimentele de proiectare şi
inginerie tehnologică;
d) personalul din compartimentul mecano-energetic;
e) personalul care efectuează aprovizionarea,
primirea-recepţia, manipularea, stivuirea, transportul, expediţia bunurilor
materiale;
f) personalul administrativ-gospodăresc
3. Personalul cu sarcini specifice militare care nu participă la activităţile de producţie şi care nu se ia în
calcul la stabilirea cotei de regie:
a) personalul din structurile de instrucţie-mobilizare;
b) partea din personalul
structurilor administrativă şi logistică care nu participă la activităţile
productive: personalul medical, personalul cu responsabilităţi pe linie de
armă, personalul din cadrul Compartimentului documente clasificate;
c) structuri cu sarcini
operative specifice, precum: poliţie militară, informative;
d) alte categorii de personal care nu participă nici
indirect la activităţile productive.