ORDIN Nr. 880
din 18 iulie 2006
privind aprobarea
Regulamentului de organizare si functionare a autoritatilor de sanatate publica
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si a structurii organizatorice a
acestor autoritati
ACT EMIS DE:
MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 656 din 28 iulie 2006
Având în vedere prevederile Legii nr. 95/2006 privind
reforma în domeniul sănătăţii, văzând Referatul de aprobare al Direcţiei de sănătate
publică nr. E.N./2.188 din 18 iulie 2006, în temeiul prevederilor Hotărârii
Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Sănătăţii Publice,
ministrul sănătăţii publice emite următorul ordin:
Art. 1. - (1) Se aprobă Regulamentul de organizare şi
funcţionare a autorităţilor de sănătate publică judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti, prevăzut în anexa nr. 1, structura organizatorică a
acestor autorităţi, prevăzută în anexa nr. 2, precum şi centrele regionale şi judeţele
arondate, prevăzute în anexa nr. 3.
(2) Anexele nr. 1, 2 şi 3 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. - (1) Conducerea
autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti este
asigurată de un comitet director, compus din directorul executiv, directorii
executivi adjuncţi şi inspectorul sanitar şef al inspecţiei sanitare de stat
judeţene.
(2) Comitetul director al autorităţilor de sănătate
publică judeţene şi a municipiului Bucureşti colaborează cu autorităţile
administraţiei publice locale în aplicarea reglementărilor din domeniul
sănătăţii publice, în condiţiile legii.
(3) Conducerea autorităţii de
sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti evaluează necesarul de
servicii medicale la nivel de judeţ şi participă la negocierea şi încheierea
contractelor dintre furnizorii de servicii medicale şi casele de asigurări de
sănătate judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(4) Conducerea autorităţii de sănătate publică
judeţene şi a municipiului Bucureşti participă la medierea litigiilor apărute
în legătură cu încheierea, executarea, modificarea şi încetarea contractelor
dintre furnizorii de servicii medicale şi casele de asigurări de sănătate
judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, ori cu alte pretenţii decurgând
din acestea, urmărind realizarea echilibrului financiar şi utilizarea eficientă
a sumelor contractate.
Art. 3. - Directorul executiv
al autorităţii de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului
Bucureşti, coordonează şi răspunde direct de întreaga activitate a autorităţii
de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi de
asigurarea asistenţei de sănătate publică din teritoriul arondat.
Art. 4. - (1) Activitatea financiară a autorităţii de
sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, se desfăşoară pe
baza bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat de Ministerul Sănătăţii
Publice, în condiţiile legii.
(2) Directorul executiv al autorităţii de sănătate
publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, este ordonator secundar
de credite în condiţiile legii şi în această calitate repartizează creditele
bugetare aprobate de ordonatorul principal de credite pentru bugetul propriu şi
pentru bugetele instituţiilor publice subordonate.
Art. 5. - (1) Ministrul sănătăţii publice numeşte şi
eliberează din funcţie, în condiţiile legii, directorul executiv al autorităţii
de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(2) Ministrul sănătăţii publice numeşte şi eliberează
din funcţie, la propunerea directorului executiv al autorităţii de sănătate
publică judeţene, directorul executiv adjunct de sănătate publică, directorul
executiv adjunct medical şi directorul executiv adjunct financiar-contabil ai
autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti.
(3) Ministrul sănătăţii publice numeşte şi eliberează
din funcţie, la propunerea inspectorului sanitar de stat general al Inspecţiei
Sanitare de Stat din cadrul Ministerului Sănătăţii Publice, inspectorul sanitar
şef al inspecţiei sanitare de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti.
Art. 6. - (1) Statul de funcţii al autorităţilor
judeţene de sănătate publică, respectiv a municipiului Bucureşti, se aprobă de
către ministrul sănătăţii publice.
(2) Compartimentele funcţionale din structura
autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti se vor
organiza ca birouri sau servicii, în funcţie de numărul de posturi, respectiv:
a) biroul se constituie cu 3 posturi;
b) serviciul se constituie cu 5 posturi;
c) se poate constitui birou în cadrul serviciului cu
un număr de 8 posturi.
(3) Personalul autorităţii de sănătate publică
judeţene şi a municipiului Bucureşti este constituit din funcţionari publici,
cu excepţia celui prevăzut la alin. (4).
(4) Personalul din cadrul laboratoarelor,
compartimentelor de sănătate publică teritoriale, precum şi personalul care
desfăşoară activităţi de secretariat, administrativ, gospodărire, întreţinere,
reparaţii şi de deservire au calitatea de personal contractual.
(5) Compartimentele funcţionale prevăzute la alin. (2)
se organizează la propunerea autorităţii de sănătate publică judeţene şi a
municipiului Bucureşti, cu aprobarea ministrului sănătăţii publice şi cu
respectarea numărului maxim al funcţiilor publice de conducere stabilit conform
reglementărilor legale în vigoare.
Art. 7. - In cadrul autorităţilor de sănătate publică
judeţene şi a municipiului Bucureşti funcţionează inspecţia sanitară de stat,
coordonată de Inspecţia Sanitară de Stat din Ministerul Sănătăţii Publice.
Art. 8. - Personalul direcţiei de sănătate publică
judeţene şi a municipiului Bucureşti va fi preluat de autoritatea de sănătate
publică judeţeană şi a municipiului Bucureşti şi va fi repartizat pe
compartimente funcţionale, conform structurii organizatorice aprobate.
Art. 9. - Pe data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.042/2003 privind
aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului
Bucureşti, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 842 din 26 noiembrie 2003, precum şi
orice alte dispoziţii contrare.
Art. 10. - Direcţiile generale, direcţiile
şi compartimentele din Ministerul Sănătăţii Publice, autorităţile de sănătate publică judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti, vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.
Art. 11. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
ANEXA Nr. 1
REGULAMENT
de organizare si funcţionare a autorităţilor de
sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Autorităţile de sănătate publică judeţene şi
a municipiului Bucureşti sunt servicii publice deconcentrate ale Ministerului
Sănătăţii Publice, cu personalitate juridică, care pun în aplicare politica şi
programele naţionale de sănătate pe plan local, identifică problemele locale
prioritare de sănătate publică, elaborează şi implementează acţiuni locale de
sănătate publică.
Art. 2. - Pentru punerea în aplicare a politicii de sănătate publică la nivel local, autorităţile de sănătate
publică judeţene şi a municipiului Bucureşti au, în principal, următoarele atribuţii:
a) evaluează, coordonează şi monitorizează modul de
asigurare a asistenţei medicale curative şi profilactice din unităţile sanitare
de pe teritoriul arondat, inclusiv pentru unităţile sanitare din subordinea
Ministerului Sănătăţii Publice, luând măsuri pentru asigurarea accesului la
asistenţa medicală a oricărei persoane din raza judeţului;
b) urmăresc aplicarea criteriilor de control al
calităţii serviciilor medicale;
c) coordonează şi monitorizează asistenţa
materno-infantilă;
d) evaluează resursele umane de la nivelul asistenţei
medicale în relaţie cu nevoile comunitare identificate prin acţiuni specifice;
e) participă la programele de instruire a personalului
din serviciile de sănătate publică şi a populaţiei;
f) organizează acţiuni de prevenire a îmbolnăvirilor
şi de promovare a sănătăţii;
g) colectează şi înregistrează date privind sănătatea
populaţiei, utilizând informaţiile în scopul identificării problemelor de
sănătate ale acesteia;
h) identifică problemele de sănătate publică sau
ameninţări la adresa sănătăţii unei comunităţi;
i) rezolvă problemele de sănătate publică apărute în
rândul persoanelor aparţinând grupurilor defavorizate;
j) elaborează studii asupra problemelor de sănătate ale
populaţiei din teritoriul dat;
k) stabilesc relaţii de colaborare cu instituţii şi
organizaţii, în vederea desfăşurării de acţiuni comune în domeniul sănătăţii
publice;
l) coordonează activitatea
serviciilor de ambulanţă judeţene şi a municipiului Bucureşti;
m) organizează şi coordonează asistenţa medicală în caz
de calamităţi, catastrofe şi alte situaţii deosebite;
n) autorizează furnizorii de servicii de asistenţă
medicală prespitalicească şi de transport sanitar care funcţionează în plan
teritorial;
o) evaluează şi autorizează din punct de vedere
sanitar, conform prevederilor legale, unităţile sanitare din teritoriu;
p) constituie şi gestionează rezerva antiepidemică la
nivel judeţean;
q) colaborează cu autorităţile locale în aplicarea
reglementărilor din domeniul sănătăţii publice, în condiţiile legii;
r) organizează culegerea şi prelucrarea informaţiilor
statistice medicale de la unităţile sanitare publice sau private şi transmit
rapoarte statistice lunare către instituţiile desemnate să centralizeze aceste
informaţii;
s) întocmesc rapoarte anuale privind starea de sănătate
a comunităţii, pe care le înaintează Ministerului Sănătăţii Publice, precum şi
partenerilor instituţionali la nivel local;
t) coordonează, la nivel local, implementarea
activităţilor ce decurg din obligaţiile asumate prin Tratatul de aderare a
României la Uniunea Europeană şi planurile de implementare a actelor comunitare
referitoare la domeniul sănătăţii;
u) încheie contracte cu furnizorii de servicii medicale
pentru servicii de sănătate publică;
v) prin serviciul programe de sănătate
judeţean/regional, încheie contracte de prestări de servicii cu medicii de
familie pentru realizarea evidenţei continue a tratamentului şi monitorizarea
pacienţilor cuprinşi în unele programe de sănătate;
w) colectează şi înregistrează datele privind tipurile,
cantitatea şi modul de gestionare a deşeurilor generate în unităţile medicale
din zonele din jurisdicţie.
Art. 3. - La cererea unor persoane fizice sau juridice,
autorităţile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti,
efectuează, potrivit dispoziţiilor legale, servicii de sănătate publică pentru
care se percep tarife potrivit actelor normative în
vigoare.
Art. 4. - Autorităţile de sănătate publică judeţene şi
a municipiului Bucureşti avizează şi supun aprobării conducerii Ministerului
Sănătăţii Publice propunerile unităţilor sanitare privind structura
organizatorică, reorganizarea, restructurarea, schimbarea sediului şi a
denumirilor acestora.
Art. 5. - Autorităţile de sănătate publică judeţene şi
a municipiului Bucureşti îndrumă şi coordonează activitatea de sănătate publică
a cabinetelor medicale de medicină de familie şi a celor de specialitate din ambulatoriu, indiferent de forma de organizare a
acestora, iar în cazul în care constată încălcări ale
reglementărilor în vigoare referitoare la sănătatea publică, aplică măsurile ce
se impun, în condiţiile legii.
Art. 6. - Veniturile realizate
de autorităţile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului
Bucureşti, constituie venituri proprii, care se folosesc în condiţiile legii.
Art. 7. - Autorităţile de sănătate publică judeţene şi
a municipiului Bucureşti desemnează reprezentanţi în consiliul consultativ al
spitalelor publice.
Art. 8. - Autorităţile de sănătate publică judeţene şi
a municipiului Bucureşti afişează pe site-ul lor proiectul bugetelor de
venituri şi cheltuieli ale spitalelor publice şi analizează execuţia bugetelor
de venituri şi cheltuieli lunare şi trimestriale, pe care le înaintează
Ministerului Sănătăţii Publice.
Art. 9. - Autorităţile de sănătate publică judeţene şi
a municipiului Bucureşti participă la coordonarea acordării primului ajutor
calificat împreună cu inspectoratele pentru situaţii de urgenţă şi cu alte
structuri ale Ministerului Sănătăţii Publice.
Art. 10. - Prin Serviciul programe de sănătate
autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti asigură
implementarea şi finanţarea, în funcţie de sursa de venit, a programelor
naţionale de sănătate la nivel local.
Art. 11. - Autorităţile de sănătate publică judeţene şi
a municipiului Bucureşti asigură şi răspund atât de activitatea de promovare a
sănătăţii, prevenţie şi profilaxie în teritoriul arondat, cât şi de activitatea
privind asistenţa comunitară.
CAPITOLUL II
Atribuţii specifice
Art. 12. - Directorul executiv al autorităţii de
sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, are următoarele
atribuţii:
a) coordonează şi
controlează implementarea şi realizarea programelor naţionale de sănătate pe
care le derulează în teritoriul arondat, în scopul îndeplinirii obiectivelor şi
realizării indicatorilor prin desfăşurarea activităţilor specifice la nivel
local;
b) colaborează cu
autorităţile administraţiei publice centrale şi locale în vederea îndeplinirii
atribuţiilor ce revin autorităţii de sănătate publică judeţene şi a
municipiului Bucureşti;
c) evaluează anual rezultatele activităţii şi propune
strategiile pentru ameliorarea stării de sănătate a populaţiei din teritoriu;
d) informează Ministerul Sănătăţii Publice şi autorităţile
administraţiei publice locale asupra stării de sănătate a populaţiei şi asupra
concluziilor care rezultă din evaluare, periodic şi ori de câte ori consideră
necesar;
e) desemnează reprezentanţii autorităţii de sănătate
publică judeţene şi a municipiului Bucureşti în consiliile consultative ale
spitalelor publice, conform prevederilor legale în vigoare;
f) propune conducerii Ministerului
Sănătăţii Publice măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii managerilor de
spital, în cazul constatării nerealizării indicatorilor prevăzuţi în contractul
de management;
g) analizează starea de sănătate a populaţiei din
teritoriul arondat, în scopul identificării principalelor probleme de sănătate
publică, şi alocă prioritar resursele de care dispune pentru intervenţiile cu
cea mai mare eficienţă în ameliorarea stării de sănătate;
h) coordonează elaborarea raportului anual al stării de
sănătate a comunităţii;
i) coordonează planul de implementare a legislaţiei şi
de consolidare instituţională la nivel local;
j) coordonează elaborarea planului de intervenţie în
caz de calamităţi, dezastre, epidemii sau alte situaţii speciale stabilite de
Ministerul Sănătăţii Publice;
k) coordonează activitatea de audit public intern din
cadrul autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti,
precum şi auditul public intern exercitat la nivelul spitalelor aflate în
coordonare teritorială, conform legii, în cazul în care nu este organizată o
astfel de structură specializată în cadrul spitalului respectiv;
l) elaborează şi coordonează
implementarea programelor locale de sănătate în concordanţă cu priorităţile de
sănătate publică identificate la nivel local;
m) evaluează anual rezultatele activităţii în domeniul
medical şi adaptează strategiile de intervenţie pentru ameliorarea stării de
sănătate a populaţiei din teritoriu;
n) nominalizează personalul din cadrul autorităţii de
sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pentru
îndeplinirea atribuţiilor specifice din domeniul relaţiilor publice şi al
comunicării;
o) constituie, prin decizie, unităţi de implementare
judeţene pentru programele de sănătate derulate la nivel judeţean;
p) în calitate de ordonator
secundar de credite, aprobă angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor
în condiţiile legii;
q) propune Ministerului Sănătăţii Publice, cu avizul
consiliului judeţean sau al consiliului local, după caz, înfiinţarea ori
desfiinţarea spitalelor publice;
r) îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de
conducerea Ministerului Sănătăţii Publice.
Art. 13. - Directorul executiv adjunct medical al
autorităţii de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti,
are următoarele atribuţii:
a) asigură implementarea la nivel local a strategiilor
de sănătate elaborate de Ministerul Sănătăţii Publice, referitoare la
asigurarea asistenţei medicale a populaţiei;
b) evaluează necesarul de servicii medicale curative
la nivel de judeţ, pe domenii de asistenţă medicală, şi participă alături de
furnizorii de servicii medicale şi casele de asigurări de sănătate la
încheierea contractelor între aceştia din urmă;
c) participă cu date specifice la elaborarea
rapoartelor privind starea de sănătate a comunităţii şi a situaţiei privind
necesarul de servicii de sănătate pentru populaţia din teritoriul arondat;
d) participă la elaborarea strategiei de dezvoltare a
serviciilor de sănătate la nivel local, pe baza nevoilor de sănătate ale
populaţiei şi în conformitate cu strategiile de sănătate stabilite de
Ministerul Sănătăţii Publice;
e) organizează reţeaua unităţilor sanitare publice
din teritoriu în vederea asigurării eficienţei şi calităţii actului medical, cu
aprobarea Ministerului Sănătăţii Publice;
f) îndrumă şi coordonează modul de organizare a
activităţii cabinetelor medicale, indiferent de forma de organizare, şi a
unităţilor sanitare din subordinea autorităţii de sănătate publică judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti, iar în cazul în care se constată
nerespectarea prevederilor legale în vigoare, aplică măsurile legale
corespunzătoare;
g) participă la coordonarea şi implementarea la nivel
local a programelor naţionale de sănătate;
h) asigură coordonarea şi integrarea serviciilor de
îngrijire la domiciliu şi a serviciilor furnizate la nivel comunitar;
i) evaluează, coordonează şi monitorizează serviciile
medicale furnizate în cadrul reţelei de asistenţă medicală primară, al reţelei
ambulatorii de specialitate, precum şi al reţelei de asistenţă de urgenţă
prespitalicească şi spitalicească;
j) participă la elaborarea planului de intervenţie în
caz de dezastre şi epidemii;
k) răspunde de organizarea şi actualizarea permanentă a
evidenţei unităţilor sanitare publice şi private din
teritoriu;
l) analizează nevoile de
servicii medicale ale populaţiei şi propune spre aprobare Ministerului Sănătăţii
Publice modificarea structurii unităţilor sanitare din subordine;
m) analizează şi înaintează directorului executiv al
autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti
propunerile conducerilor unităţilor din subordine privind structura
organizatorică, reorganizarea, restructurarea, schimbarea sediului şi a
denumirii, în vederea aprobării de către Ministerul Sănătăţii Publice, cu
avizul consiliului judeţean sau al consiliului local, după caz;
n) răspunde de organizarea şi actualizarea evidenţei
medicilor din teritoriu;
o) organizează culegerea şi prelucrarea informaţiilor
statistice medicale primite de la unităţile sanitare publice sau private şi
răspunde de transmiterea rapoartelor statistice lunare către instituţiile
desemnate în acest scop;
p) asigură informarea personalului medical în legătură
cu normele de etică profesională şi deontologie medicală şi informarea
pacienţilor cu privire la drepturile şi îndatoririle acestora;
q) organizează evidenţa parteneriatelor public-private
şi asigură sprijin local în implementarea strategiei Ministerului Sănătăţii
Publice de participare a sectorului privat la îmbunătăţirea performanţei
sectorului sanitar;
r) reprezintă autoritatea de sănătate publică judeţeană
sau a municipiului Bucureşti în comisiile paritare organizate la nivel
judeţean;
s) colaborează cu autorităţile administraţiei locale în
desfăşurarea activităţilor medicale furnizate prin unităţile de asistenţă
medico-socială şi asigură îndrumarea metodologică în acordarea serviciilor medicale
în aceste unităţi;
t) analizează şi rezolvă sesizările şi reclamaţiile
referitoare la asigurarea asistenţei medicale a populaţiei.
Art. 14. - Directorul executiv
adjunct de sănătate publică al autorităţii de sănătate publică judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti, are următoarele atribuţii:
a) coordonează şi răspunde de activităţile de
epidemiologie, igienă, medicina muncii şi educaţie pentru sănătate desfăşurate
la nivel teritorial;
b) evaluează, coordonează şi monitorizează
activitatea de medicină preventivă desfăşurată de furnizorii de servicii
medicale, indiferent de forma de organizare, iar în cazul în care se constată
nerespectarea prevederilor legale în vigoare, aplică măsurile legale;
c) evaluează nevoile de servicii medicale preventive
la nivel judeţean şi fundamentează bugetul necesar desfăşurării acestora;
d) coordonează la nivel teritorial şi răspunde de
desfăşurarea activităţilor antiepidemice în situaţii de urgenţă;
e) coordonează şi controlează modul de constituire,
gestionare şi reîntregire a rezervei antiepidemice judeţene;
f) coordonează şi răspunde de desfăşurarea programului
judeţean de imunizări, evaluează necesarul de vaccinuri şi controlează modul de
gestionare a acestora;
g) organizează culegerea şi prelucrarea informaţiilor
statistice medicale din domeniul său de competenţă, primite de la unităţile
sanitare publice sau private, şi răspunde de transmiterea rapoartelor
statistice lunare către instituţiile desemnate în acest scop;
h) aprobă, după caz, referatele de evaluare a
unităţilor/activităţilor supuse avizării/autorizării sanitare;
i) coordonează activităţile de consultanţă de
specialitate la cererea terţilor;
j) participă la elaborarea Raportului stării de
sănătate a comunităţii şi a Raportului stării de sănătate în relaţie cu
factorii de risc din mediul de viaţă şi muncă;
k) participă la îndeplinirea planurilor de acţiuni
privind implementarea legislaţiei şi de consolidare instituţională în plan
judeţean sau local;
l) coordonează la nivel local
programe de promovare a sănătăţii şi educaţiei pentru sănătate;
m) îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de
conducerea Ministerului Sănătăţii Publice.
Art. 15. - Directorul executiv
adjunct financiar-contabil al autorităţii de sănătate publică judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti, are următoarele atribuţii:
a) coordonează activitatea de elaborare, finanţare,
execuţie şi raportare a indicatorilor financiari din bugetul de venituri şi
cheltuieli al autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului
Bucureşti, precum şi al unităţilor din subordine;
b) asigură respectarea disciplinei financiare şi
bugetare la nivelul autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului
Bucureşti şi controlează aceste activităţi la nivelul unităţilor din subordine;
c) răspunde de organizarea şi ţinerea la zi a
contabilităţii patrimoniului aflat în administrare şi a execuţiei bugetare;
d) răspunde de realitatea şi exactitatea datelor
cuprinse în situaţiile financiare centralizate trimestriale şi anuale, precum
şi de prezentarea acestora la termenul stabilit de organul ierarhic superior;
e) coordonează activitatea Serviciului (biroului)
investiţii, aprovizionare, întreţinere şi administrativ.
Atribuţii generale
Art. 16. - Autorităţile de sănătate publică judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti, au următoarele atribuţii generale şi
specifice pe domenii:
A. In domeniul resurselor umane
Serviciul (biroul) resurse umane, normare,
organizare, salarizare (RUNOS):
a) aplică normele Ministerului Sănătăţii Publice
privind formarea, încadrarea, transferul şi detaşarea medicilor, farmaciştilor,
biologilor, chimiştilor şi biochimiştilor la nivelul autorităţii de sănătate
publică; coordonează şi verifică aplicarea acestor norme la nivelul unităţilor
sanitare cu personalitate juridică subordonate;
b) îndrumă şi verifică în unităţile sanitare
subordonate aplicarea legislaţiei în vigoare referitoare la încadrarea,
salarizarea, promovarea şi acordarea tuturor celorlalte drepturi salariale
privind salariul de merit, indemnizaţia de conducere, sporul de vechime, sporul
pentru condiţii deosebite de muncă, încadrarea personalului care îşi desfăşoară
activitatea în locuri de muncă cu condiţii speciale şi deosebite, salarizarea
gărzilor;
c) verifică modul de organizare şi desfăşurare a
concursurilor la nivelul unităţilor sanitare cu personalitate juridică din
subordine pentru toate categoriile de personal;
d) monitorizează numărul
maxim de personal pe categorii pentru unităţile sanitare publice;
e) întocmeşte rapoarte statistice privind numărul şi
drepturile de personal şi le înaintează periodic şi la solicitare Institutului
Naţional de Statistică, Ministerului Sănătăţii Publice, Centrului naţional
pentru organizarea şi asigurarea sistemului informaţional şi informatic în
domeniul sănătăţii;
f) întocmeşte statul de funcţii pentru aparatul
propriu, în vederea aprobării de către Ministerul Sănătăţii Publice, precum şi
lucrările privind modificarea şi completarea acestuia;
g) solicită Ministerului Sănătăţii Publice, cu avizul
direcţiilor coordonatoare, aprobarea organizării concursului pentru ocuparea şi
publicarea posturilor vacante de medici, farmacişti, biologi, chimişti şi
biochimişti din aparatul propriu, conform reglementărilor legale în vigoare;
h) participă la organizarea concursurilor şi examenelor
pentru obţinerea de grade şi trepte profesionale, precum şi de intrare în
rezidenţiat; participă la organizarea concursurilor şi examenelor pentru
unităţile sanitare cu personalitate juridică din subordine, potrivit legii;
i) asigură participarea autorităţii de sănătate publică
judeţene şi a municipiului Bucureşti, prin reprezentanţii săi în comisiile
paritare organizate la nivel judeţean, pentru stabilirea necesarului de medici;
j) aplică prevederile legale în domeniul monitorizării
funcţiei publice:
1. elaborează şi transmit la Ministerul Sănătăţii
Publice documentaţia necesară în vederea elaborării planului anual de ocupare a
funcţiilor publice generale şi specifice;
2. elaborează şi transmit la Ministerul Sănătăţii
Publice situaţia funcţiilor publice generale şi specifice ale personalului
contractual, pe nivel de studii, grade şi trepte profesionale, în vederea
elaborării anexei la legea bugetului de stat;
3. transmit lunar, la solicitarea Agenţiei Naţionale a
Funcţionarilor Publici, situaţia privind respectarea codului de conduită al
funcţionarilor publici, inclusiv regimul incompatibilităţilor şi al conflictului de interese;
4. transmit, la solicitarea Agenţiei Naţionale a
Funcţionarilor Publici, actualizarea bazei de date în ceea ce priveşte
funcţiile şi funcţionarii publici proprii;
k) la solicitarea conducerii unităţilor sanitare din
subordine elaborează documentaţia privind structura organizatorică,
reorganizarea, restructurarea, schimbarea sediului sau a denumirii, pe care o
înaintează directorului executiv adjunct medical;
l) pentru unităţile sanitare
publice din subordine aprobă statele de funcţii, cu încadrarea
în normativele de personal în vigoare.
B. In domeniul juridic
Biroul juridic:
a) avizează, la cererea conducerii, actele care pot
angaja răspunderea patrimonială a persoanei juridice, precum şi orice alte acte
care produc efecte juridice;
b) participă la comisia locală
de coordonare a activităţii de privatizare;
c) participă la negocierea şi încheierea contractelor;
d) redactează cererile de chemare în judecată, de
exercitare a căilor de atac, modifică, renunţă la pretenţii şi căi de atac, cu aprobarea conducerii
autorităţii de sănătate publică;
e) reprezintă şi apără interesele persoanei juridice
în faţa organelor administraţiei de stat, a instanţelor judecătoreşti, a altor
organe cu caracter jurisdicţional, precum şi în cadrul oricărei proceduri
prevăzute de lege, în baza delegaţiei date de conducerea persoanei juridice;
f) participă la negocierea de înţelegeri
internaţionale privind domeniul de activitate în care funcţionează sau, după
caz, avizează asemenea înţelegeri;
g) se preocupă de obţinerea
titlurilor executorii şi sesizează directorul executiv adjunct
financiar-contabil în vederea luării măsurilor necesare pentru realizarea
executării silite a drepturilor de creanţă, iar pentru realizarea altor
drepturi sesizează organul de executare silită competent;
h) urmăreşte, semnalează şi transmite organelor de
conducere şi serviciilor interesate noile acte normative apărute şi atribuţiile
ce le revin din acestea;
i) contribuie prin întreaga activitate la asigurarea
respectării legii, apărarea proprietăţii publice şi private a statului aflate
în administrarea autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului
Bucureşti, a unităţilor din subordine, precum şi la buna gospodărire a
mijloacelor materiale şi financiare din patrimoniu;
j) semnalează organelor competente cazurile de aplicare
neuniformă a actelor normative şi, cand este cazul, face propuneri
corespunzătoare;
k) analizează, împreună cu compartimentul
financiar-contabil şi cu alte compartimente interesate, modul în care sunt
respectate dispoziţiile legale în desfăşurarea activităţii unităţilor şi
cauzele care generează prejudicii aduse avutului public sau infracţiuni.
Intocmeşte constatări şi propune luarea măsurilor necesare în vederea întăririi
ordinii şi disciplinei, prevenirea încălcării legilor şi a oricăror alte
abateri;
l) asigură transmiterea către
unităţile sanitare din subordine a tuturor ordinelor ministrului sănătăţii
publice, circularelor şi instrucţiunilor tehnice elaborate de Ministerul
Sănătăţii Publice;
m) realizează evidenţa actelor
normative cu aplicare în sistemul sanitar, publicate în Monitorul Oficial al
României, Partea I, şi a celor
cu caracter general sau privind probleme financiar-contabile ce se regăsesc în
activitatea autorităţii de sănătate publică ori a unităţilor subordonate;
n) asigură consultanţă juridică tuturor compartimentelor
autorităţii, precum şi unităţilor sanitare publice din subordine;
o) asigură informarea personalului privind actele
normative din domeniul de activitate al autorităţii de sănătate publică
judeţene şi a municipiului Bucureşti nou-apărute;
p) îndeplineşte orice alte lucrări cu caracter juridic.
C. In domeniul auditului public intern
Serviciul (biroul) de audit public intern
1. Este structura de audit din cadrul autorităţilor de
sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, care are
următoarele atribuţii:
a) elaborează proiectul planului de audit public
intern;
b) efectuează activităţi de audit public intern
pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale
instituţiei proprii sunt transparente şi sunt conforme cu normele de
legalitate, regularitate, economicitate, eficienţă şi eficacitate;
c) efectuează activităţi de audit public intern
exercitat asupra activităţilor desfăşurate în cadrul unităţilor sanitare
subordonate, precum şi al spitalelor cu mai puţin de 400 de paturi;
d) informează structura de audit public intern din
Ministerul Sănătăţii Publice despre recomandările neînsuşite de conducătorul
unităţii publice auditate, precum şi despre consecinţele acestora;
e) raportează periodic directorului executiv al
autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi
structurii de audit public intern din Ministerul Sănătăţii Publice cu privire
la constatările, concluziile şi recomandările rezultate din activităţile sale
de audit;
f) elaborează raportul anual al activităţilor de
audit public intern îl înaintează până la data de 15 ianuarie a anului în curs
pentru anul expirat către structura de audit public intern din Ministerul
Sănătăţii Publice;
g) raportează imediat conducătorului unităţii publice
şi structurii de control intern abilitate, în cazul identificării unor
neregularităţi sau posibile prejudicii;
h) contribuie, împreună cu persoanele împuternicite din
autoritatea de sănătate publică judeţeană şi a municipiului Bucureşti, la
activitatea de elaborare a ghidurilor de practică medicală.
2. Serviciul (biroul) de audit public intern nu poate
fi implicat în elaborarea procedurilor de control intern şi în desfăşurarea
activităţilor supuse auditului public intern.
D. In domeniul informaticii
şi biostatisticii medicale
Serviciul de informatică şi biostatistică medicală:
a) este responsabil pentru organizarea bazei de date
judeţene, verificarea şi codificarea informaţiilor medicale;
b) pune la dispoziţie tuturor structurilor interne
interesate toate datele solicitate şi pune la dispoziţie structurilor externe
ale autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti date
statistice medicale, cu acordul conducătorului autorităţii;
c) colaborează cu celelalte structuri ale autorităţii
de sănătate publică judeţene, şi a municipiului Bucureşti pe probleme legate de
informatică medicală;
d) transmite informări operative (în timp real)
persoanelor cu atribuţii de decizie;
e) colaborează cu structurile responsabile pentru
supravegherea/controlul bolilor transmisibile şi netransmisibile în realizarea
rapoartelor periodice, precum şi a prognozelor;
f) organizează sistemul de evidenţă primară şi
raportarea statistică sanitară la nivelul cabinetelor medicale, indiferent de
forma de organizare a unităţilor sanitare;
g) verifică datele raportate cu evidenţele primare şi
centralizatoare;
h) centralizează dările de seamă de la nivelul
judeţului şi centralizatoarele de activitate şi morbiditate trimestriale şi
anuale;
i) verifică şi centralizează dările de seamă privind
morbiditatea cu incapacitate temporară de muncă, calcularea indicatorilor de
gravitate şi durata medie pe ramuri de producţie, calcularea indicatorilor
incapacităţii şi compararea lor cu perioadele anterioare similare (date
comparabile);
j) codifică cauzele de deces, în conformitate cu
obligaţiile Ministerului Sănătăţii Publice, în buletinele de deces şi de născut
mort, conform legislaţiei de stare civilă a populaţiei;
k) verifică şi codifică fişele de decese sub un an,
decese perinatale, fişele cu decese materne şi le compară ca număr şi cauză de
deces cu cele care circulă prin sistemul informaţional al Institutului Naţional
de Statistică;
l) organizează cursurile de
perfecţionare a personalului de statistică şi instruirea cu privire la
codificarea morbidităţii, a incapacităţii temporare de muncă şi buna completare
a evidenţelor şi dărilor de seamă, precum şi arhivarea formularelor statistice
în conformitate cu indicatorul termenelor de păstrare a documentelor;
m) centralizează, verifică şi transmite la Centrul
naţional pentru organizarea şi asigurarea sistemului informaţional şi
informatic în domeniul sănătăţii dările de seamă de stat ale Institutului
Naţional de Statistică (unităţi, paturi, personal, activităţi) la datele
fixate;
n) ţine evidenţa şi raportează mişcarea personalului
medical pe unităţi, specialităţi medicale, sexe şi vârstă şi actualizează
permanent registrul naţional;
o) participă concret la toate studiile şi anchetele
medicale de sănătate organizate de Centrul naţional pentru organizarea şi
asigurarea sistemului informaţional şi informatic în domeniul sănătăţii, pentru
aflarea opiniei populaţiei privind calitatea şi necesarul de asistenţă
medicală, opinia specialiştilor privind structura reţelei sanitare, necesarul
de medicamente şi necesarul de personal medico-sanitar etc;
p) colaborează cu celelalte compartimente şi servicii
ale autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti pe
probleme legate de informatică şi biostatistică medicală, realizarea
registrelor de boli cronice sau altor registre a căror realizare este în
responsabilitatea autorităţii de sănătate publică judeţene sau a municipiului
Bucureşti;
q) primeşte raportările legate de activitatea spitalelor,
constituie baza de date la nivel judeţean, le transmite Ministerului Sănătăţii
Publice, pentru decizii majore de politică sanitară şi pentru raportările
necesare organismelor Uniunii Europene şi Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii;
r) alte atribuţii specifice stabilite de directorul
executiv al autorităţii de sănătate publică.
E. Registratură şi
secretariat:
a) asigură evidenţa unităţilor din subordine:
denumire, nominalizarea conducerilor, adresele complete şi numerele de telefon
ale unităţilor şi conducerilor acestora (inclusiv numerele de telefon de la
domiciliu - fixe sau mobile);
b) asigură evidenţa autorităţilor publice locale şi
centrale, precum şi a persoanelor din conducerea acestora (numele, prenumele,
funcţia, adresa de reşedinţă, numerele de telefon etc);
c) înregistrează lucrările transmise de conducerea
autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti şi de
serviciile din structura acesteia către petenţi şi alte autorităţi, precum şi
cele primite la conducerea autorităţii şi ţine evidenţa repartizării acestora,
urmărind rezolvarea lor în termenele stabilite;
d) înscrie în registrul specific persoanele venite în
audienţă la conducerea autorităţii de sănătate publică judeţene şi a
municipiului Bucureşti, problemele prezentate de către acestea şi soluţiile
date;
e) înregistrează şi ţine evidenţa lucrărilor primite
sau transmise prin fax;
f) asigură transmiterea corespondenţei de la
autoritatea de sănătate publică judeţeană şi a municipiului Bucureşti, inclusiv
modul de trimitere;
g) întocmeşte evidenţa deplasărilor în teren ale
salariaţilor autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului
Bucureşti;
h) păstrează secretul de serviciu;
i) îndeplineşte şi alte sarcini
dispuse de conducerea autorităţii de sănătate publică judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti.
F. In domeniul relaţiilor cu
publicul şi al comunicării Compartimentul relaţii
cu publicul şi comunicare are următoarele atribuţii:
1. în domeniul relaţiilor publice:
a) colaborează cu direcţiile de specialitate ale
Ministerului Sănătăţii Publice în realizarea obiectivelor de comunicare prin
mass-media ori prin mijloacele proprii ale autorităţii de sănătate publică
judeţene sau a municipiului Bucureşti;
b) evaluează imaginea autorităţii de sănătate publică
judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi a unităţilor sanitare şi
stabileşte măsurile pentru îmbunătăţirea acesteia;
c) asigură desfăşurarea optimă a activităţii de
relaţii publice;
d) asigură informarea permanentă referitoare la
principalele activităţi ale autorităţii de sănătate publică judeţene şi a
municipiului Bucureşti, privind în mod deosebit derularea reformei în sistemul
sanitar;
e) asigură o legătură permanentă între comunitate şi
autoritatea de sănătate publică judeţeană şi a municipiului Bucureşti,
organizând după un program stabilit activitatea de audienţe pentru populaţie;
asigură informarea populaţiei (prin intermediul spitalelor, al unităţilor
sanitare ambulatorii şi al mass-media) privind programul săptămânal de audienţă
al Ministerului Sănătăţii Publice;
f) desfăşoară activitatea de analiză a cererilor
cetăţenilor şi disponibilizează toate informaţiile necesare pentru soluţionarea
problemelor prezentate sau solicitate; urmăreşte şi sprijină totodată soluţionarea
legală şi în termen a cererilor, petiţiilor etc. primite de la Ministerul
Sănătăţii Publice şi transmise la autoritatea de sănătate publică judeţeană şi
a municipiului Bucureşti, precum şi comunicarea către minister a modului de
soluţionare a scrisorilor respective;
g) realizează legătura dintre cetăţean şi unităţile
sanitare din subordine pentru clarificarea tuturor problemelor în vederea
rezolvării cererii solicitantului;
h) realizează legătura dintre persoanele defavorizate
şi instituţii specializate în asistenţa acestora;
i) realizează legătura dintre persoanele defavorizate
care necesită efectuarea tratamentului în străinătate şi conducerea
autorităţilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, în
vederea elaborării documentaţiilor necesare;
j) informaţiile care constituie secrete de stat şi de
serviciu vor fi accesate şi gestionate conform standardelor naţionale de
protecţie a informaţiilor clasificate;
2. în domeniul relaţiilor cu
prefectura, consiliul judeţean, cu alte organe ale administraţiei publice
locale şi centrale, sindicate şi cu organisme neguvernamentale:
a) organizează legătura dintre autoritatea de sănătate
publică judeţeană şi a municipiului Bucureşti şi prefectură, consiliul judeţean, primăriile
locale şi organizaţiile neguvernamentale;
b) asigură legătura dintre conducerea autorităţii de
sănătate publică judeţeană şi a municipiului Bucureşti şi sindicate în vederea
analizei şi soluţionării, conform legislaţiei în vigoare, a revendicărilor
sindicale;
c) comunică Ministerului Sănătăţii Publice date
privind:
(i) adresa autorităţii de sănătate publică judeţeană şi
a municipiului Bucureşti, numele şi prenumele persoanelor din conducere,
numărul de telefon şi de fax (inclusiv e-mail); pentru directori, numărul de
mobil şi numărul de telefon de la domiciliul acestora;
(ii) denumirea şi adresa spitalelor din teritoriu,
numele şi prenumele directorilor, numărul de telefon şi de fax (inclusiv de
mobil);
(iii) denumirea şi adresa altor unităţi importante din
teritoriu, numele şi prenumele conducătorilor, numărul de telefon (inclusiv de
mobil);
(iv) modificările ce intervin în datele comunicate.
G. In domeniul programelor
de sănătate
In structura autorităţii de sănătate publică la nivel
judeţean, precum şi regional se organizează Serviciul de programe de sănătate
regional şi judeţean, având următoarele atribuţii:
1. Serviciul de programe de sănătate regional din cadrul autorităţii de sănătate publică aflate în municipiul
desemnat conform legii ca centru regional, prevăzută în anexa nr. 3, are
atribuţiile prevăzute la pct. 2 şi, în plus, următoarele atribuţii:
a) este subordonat metodologic Agenţiei Naţionale
pentru Programe de Sănătate;
b) asigură monitorizarea şi coordonarea la nivel
regional a programelor de sănătate, în conformitate cu actele normative în
vigoare privind programele şi subprogramele de sănătate;
c) elaborează anual rapoarte privind starea de
sănătate a populaţiei din teritoriul arondat, conform metodologiilor şi
indicatorilor stabiliţi de Uniunea Europeană;
d) analizează trimestrial şi anual indicatorii
programelor de sănătate primiţi de la autorităţile de sănătate publică din
teritoriul arondat, în conformitate cu actele normative în vigoare privind
programele şi subprogramele de sănătate;
e) solicită autorităţilor de sănătate publică
judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, ori de câte ori este nevoie, date
suplimentare de raportare privind programul finanţat din bugetul de stat şi al
Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate;
f) transmite Agenţiei Naţionale pentru Programe de
Sănătate propuneri privind modul de îmbunătăţire a derulării programelor de
sănătate la nivel regional;
g) analizează starea de sănătate a populaţiei la
nivel regional şi stabileşte priorităţile specifice regiunii, pe care le
transmite Agenţiei Naţionale pentru Programe de Sănătate;
h) propune Agenţiei Naţionale pentru Programe de
Sănătate includerea unor activităţi noi în structura programelor, pe baza
problemelor de sănătate publică identificate;
i) în realizarea atribuţiilor sale poate colabora
direct cu unităţile judeţene de implementare a programelor de sănătate, precum
şi cu institutele de sănătate publică şi cu institutele de specialitate din
teritoriul arondat;
j) poate stabili colaborări interinstituţionale, la
nivel regional, cu organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale la nivel
regional, pentru asigurarea îngrijirilor medicale integrate la nivel de pacient
şi a corelării activităţilor din cadrul programelor naţionale de sănătate cu
alte iniţiative, finanţate din alte surse;
k) primeşte şi prelucrează datele din registrele de
boală colectate la nivel regional;
l) furnizează informaţii de
interes public cu privire la starea de sănătate a populaţiei din teritoriul
arondat, domeniile prioritare de acţiune şi activităţile specifice din cadrul
programului naţional de sănătate.
2. Serviciul programe de
sănătate judeţean:
a) este subordonat metodologic Agenţiei Naţionale
pentru Programe de Sănătate;
b) asigură monitorizarea şi implementarea programelor
la nivel judeţean;
c) colectează trimestrial şi anual indicatorii
programelor de sănătate de la unităţile sanitare, pe care îi transmite
Serviciului de programe de sănătate la nivel regional, în conformitate cu
actele normative în vigoare privind programele şi subprogramele de sănătate;
d) analizează indicatorii de morbiditate şi
mortalitate legaţi de evoluţia bolilor netransmisibile în judeţ, inclusiv anii
potenţiali de viaţă pierduţi;
e) colaborează cu Serviciul de
informatică şi biostatistică medicală;
f) primeşte anual, trimestrial şi ori de câte ori
este nevoie de la casa de asigurări de sănătate judeţeană sau a municipiului
Bucureşti analiza modului în care a fost derulat programul de sănătate cu scop curativ;
g) solicită unităţilor sanitare ori de câte ori este
nevoie date suplimentare de raportare privind programul de sănătate finanţat
din bugetul de stat şi al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate;
h) face propuneri către conducerea autorităţii de
sănătate publică judeţeană şi a municipiului Bucureşti, privind fondurile
specifice necesare derulării programelor de sănătate la nivel judeţean;
i) face propuneri către autoritatea de sănătate publică
judeţeană şi a municipiului Bucureşti, privind modul de derulare a programelor
de sănătate la nivel judeţean;
j) asigură repartizarea fondurilor alocate pe program
la nivelul judeţului, pe baza unor criterii obiective;
k) primeşte propuneri privind îmbunătăţirea modului de
derulare a progamului de sănătate la unităţile judeţene de implementare a
programelor;
l) asigură corelarea
programelor naţionale de sănătate cu alte iniţiative şi programe de sănătate,
finanţate din alte surse;
m) formează, la nivelul unităţilor judeţene de
implementare a programului de sănătate, echipe interdisciplinare de experţi
locali, după caz (medici specialişti, medici de familie, asistenţi comunitari,
asistenţi sociali, mediatori comunitari etc);
n) stabileşte colaborări interinstituţionale, prin
intermediul unităţilor judeţene de implementare a programelor de sănătate, cu
organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale la nivel local, pentru
asigurarea îngrijirilor medicale integrate la nivel de pacient şi a corelării
programului naţional de sănătate cu alte iniţiative şi programe de sănătate,
finanţate din alte surse;
o) gestionează la nivel judeţean registrele naţionale
de boli netransmisibile.
Atribuţii specifice
I. In domeniul
educării/informării/comunicării
Biroul (compartimentul) de promovare a sănătăţii:
a) furnizează informaţii
către populaţie referitoare la prevenirea bolilor şi la promovarea sănătăţii;
b) dezvoltă la nivel local programe de promovare a
sănătăţii şi educaţie pentru sănătate, în funcţie de priorităţile locale;
c) elaborează proiecte în parteneriat cu autorităţile
locale, reprezentanţii în teritoriu ai altor ministere, organizaţii
neguvernamentale şi reprezentanţe internaţionale, în vederea soluţionării
problemelor comunitare;
d) informează autorităţile locale despre activităţile
de promovare a sănătăţii şi cooptează reprezentanţii acestora în implementarea
respectivelor activităţi;
e) furnizează servicii de formare în educaţia pentru
sănătate, în colaborare şi sub îndrumarea Centrului Naţional de Promovare a
Sănătăţii din cadrul Şcolii Naţionale de Sănătate Publică şi Management Sanitar,
servicii adresate formatorilor din cadrul şi din afara sistemului de sănătate;
f) elaborează, editează şi asigură multiplicarea de
materiale publicitare specifice;
g) monitorizează şi supraveghează realizarea corectă
şi completă a conţinutului materialelor de promovare a sănătăţii ce fac
obiectul eventualelor contracte cu furnizori de servicii în cadrul domeniilor
specifice de activitate, la nivelul judeţului.
II. In domeniul
supravegherii şi controlului bolilor
1. Serviciul de supraveghere şi control al bolilor transmisibile:
a) participă la funcţionarea reţelei naţionale de
supraveghere a bolilor transmisibile şi la cel de alertă şi răspuns rapid;
b) coordonează, controlează şi evaluează programul de
imunizări desfăşurat în teritoriu şi verifică registrele de vaccinări;
c) fundamentează necesarul de material biologic pentru
imunizarea grupelor catagrafiate şi verifică în teritoriu condiţiile de
depozitare a vaccinului şi efectuarea vaccinării;
d) coordonează activităţile
specifice privind supravegherea şi controlul bolilor transmisibile;
e) colectează şi analizează, verifică şi gestionează
datele privind bolile transmisibile de la toate sursele existente în teritoriu;
f) supraveghează modul în care medicii de familie
efectuează colectarea şi transmiterea datelor necesare supravegherii bolilor
transmisibile, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;
g) efectuează investigaţiile epidemiologice,
identifică şi coordonează măsurile necesare pentru limitarea focarelor de boală
transmisibilă în colectivităţi, puse în aplicare în colaborare cu alte
structuri cu atribuţii specifice sau cu autorităţi locale;
h) asigură diseminarea periodică a datelor privind
bolile transmisibile rezultate din analiza şi interpretarea acestora către
sursele de la care au provenit şi către autorităţi;
i) desfăşoară îndrumarea metodologică şi profesională a
unităţilor sanitare din teritoriu, la solicitare, în probleme de infecţii
nosocomiale;
j) intervine şi efectuează expertiza de specialitate,
în cazul unor focare epidemice nosocomiale sau în situaţii de risc declarat, la
solicitarea unităţii ori prin autosesizare;
k) efectuează, la cererea terţilor, consultanţă de
specialitate;
l) participă la elaborarea,
prin personalul de specialitate cu studii superioare, a referatelor de evaluare
a unităţilor sanitare în vederea avizării/autorizării sanitare;
m) verifică şi aplică măsurile de protecţie sanitară a
frontierelor de stat privind bolile transmisibile;
n) pune la dispoziţie structurii interne de statistică
datele solicitate;
o) desfăşoară activităţi specifice în cadrul planurilor
de intervenţie în situaţii de urgenţă;
p) coordonează studii populaţionale privind evoluţia
bolilor transmisibile în teritoriul dat;
q) coordonează instruirea personalului din unităţile
medicale publice şi private, pe probleme de prevenire şi control al infecţiilor
nosocomiale;
r) organizează activitatea de supravehgere şi combatere
a vectorilor de importanţă medicală;
s) monitorizează situaţia infecţiilor nosocomiale din
unităţile sanitare din teritoriu;
t) îndeplineşte alte atribuţii specifice stabilite de
directorul executiv adjunct de sănătate publică.
In cadrul Serviciului de supraveghere şi control al
bolilor transmisibile funcţionează Compartimentul de produse antiepidemice,
care are următoarele atribuţii:
a) asigură depozitarea şi distribuirea în teritoriul
arondat a vaccinurilor şi a celorlalte produse biologice şi materiale necesare
desfăşurării activităţii de medicină preventivă;
b) asigură depozitarea şi livrarea produselor DDD
necesare intervenţiei în focarele de boli transmisibile;
c) asigură aprovizionarea laboratoarelor proprii şi a
altor unităţi sanitare cu medii de cultură, seruri de diagnostic, sticlărie,
reactivi, kit-uri şi alte materiale consumabile, în vederea realizării
activităţilor cuprinse în programele de medicină preventivă;
d) asigură depozitarea şi distribuirea în teritoriul
arondat a produselor din componenţa rezervei antiepidemice în caz de
calamitate;
e) îndeplineşte şi alte atribuţii specifice stabilite
de directorul executiv adjunct de sănătate publică.
2. Serviciul/Biroul de
supravegherea şi controlul bolilor profesionale:
a) realizează registrul de evidenţă a bolilor
profesionale la nivel teritorial, efectuând cercetarea şi documentarea
cazurilor suspecte de boală, declararea şi înregistrarea bolilor profesionale;
selectează cazurile şi transmite fişe BP2/rapoarte partenerilor instituţionali,
conform prevederilor legale;
b) înregistrează cazurile de boli legate de profesie
şi indicii de morbiditate profesională cu incapacitate temporară de muncă;
c) realizează expertize în domeniul sănătăţii
ocupaţionale;
d) centralizează şi analizează situaţia angajaţilor
expuşi la noxe din teritoriu;
e) asigură organizarea activităţilor de colectare şi
raportare a datelor necesare identificării problemelor de sănătate ocupaţională
şi a operatorilor specializaţi în intervenţii eficiente din piaţa de servicii
medicale de medicina muncii;
f) participă cu rapoarte la elaborarea sintezelor
naţionale privind sănătatea în relaţie cu mediul ocupaţional;
g) derulează studii multidisciplinare asupra
problemelor de sănătate-mediu-securitate în teritoriul dat;
h) organizează acţiuni de prevenire a îmbolnăvirilor
profesionale şi de promovare a sănătăţii în muncă;
i) evaluează aplicarea normelor la locul de muncă
pentru supravegherea gravidelor cu risc maternal;
j) participă la implementarea programelor privind
protejarea sănătăţii şi prevenirea îmbolnăvirilor asociate factorilor de risc
ocupaţionali;
k) coordonează activitatea structurilor medicale de
medicina muncii din teritoriu şi urmăreşte aplicarea criteriilor de control al
calităţii serviciilor de medicina muncii;
l) stochează datele medicale de
la angajatorii aflaţi în procedură de faliment;
m) participă la aplicarea legislaţiei privind
încadrarea locurilor de muncă în condiţii deosebite şi speciale;
n) efectuează, la cererea terţilor, evaluarea
factorilor de risc profesional;
o) evaluează aplicarea normelor privind asigurarea
supravegherii medicale a persoanei expuse profesional, în concordanţă cu
prevederile legale şi cu riscurile profesionale;
p) elaborează referatele de evaluare a unităţilor/
activităţilor supuse avizării sanitare;
q) participă la elaborarea şi execuţia planurilor de
acţiuni privind implementarea în plan judeţean a acquis-ului comunitar în
domeniul sănătăţii şi securităţii în muncă.
3. Serviciul/Biroul
evaluarea factorilor de mediu şi avizarea/ autorizarea sanitară:
a) implementează la nivel local activităţile cuprinse
în programul comunitar de sănătate publică privind protejarea sănătăţii şi
prevenirea îmbolnăvirilor asociate factorilor de risc în relaţie cu mediul şi
cu alimentele;
b) monitorizează realizarea indicatorilor specifici
din cadrul acestor programe;
c) efectuează, la cererea terţilor, consultanţă de
specialitate;
d) desfăşoară activitatea de evaluare a conformării
la normele de igienă şi sănătate publică a proiectelor de amenajare-construire
şi elaborează referatele de evaluare în vederea avizării/autorizării sanitare;
e) participă la elaborarea şi execuţia planurilor de
acţiuni privind implementarea legislaţiei şi de consolidare instituţională la
nivel local;
f) participă la efectuarea investigaţiilor
epidemiologice a toxiinfectiilor alimentare, în colaborare cu celelalte
structuri cu atribuţii specifice;
g) colectează şi înregistrează datele privind
tipurile, cantitatea şi modul de gestionare a deşeurilor generate în unităţile
medicale din teritoriu;
h) desfăşoară activităţi specifice în cadrul planurilor
de intervenţie în situaţii de urgenţă;
i) coordonează studiile populaţionale privind evoluţia
sănătăţii în raport cu factorii de mediu şi cu alimentele, în teritoriul dat;
j) participă la elaborarea Raportului privind starea de
sănătate a populaţiei;
k) gestionează şi actualizează baza de date privind
avizarea/autorizarea sanitară şi transmite structurii de inspecţie sanitară de
stat datele nou-introduse;
l) îndeplineşte alte
atribuţii specifice stabilite de directorul executiv adjunct de sănătate
publică.
In cadrul Serviciului/Biroului evaluarea factorilor de
mediu şi avizarea/autorizarea sanitară funcţionează Compartimentul de medicină
şcolară, care are următoarele atribuţii:
a) supraveghează acordarea asistenţei medicale curativo-profilactice
în colectivităţile de copii şi tineri;
b) monitorizează dezvoltarea fizică, psihomotorie şi
starea de sănătate a copiilor din colectivităţi;
c) coordonează activităţile de promovare a sănătăţii,
derulate împreună cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării, precum şi cu alte
instituţii;
d) coordonează şi evaluează activităţile desfăşurate
în cadrul examenelor de bilanţ şi al triajelor epidemiologice în
colectivităţile de copii;
e) controlează dispensarizarea medicală a copiilor cu
afecţiuni cronice, precum şi planul de recuperare a acestora;
f) coordonează activităţile de monitorizare a
indicatorilor din cadrul programelor de sănătate având ca obiectiv
supravegherea stării de sănătate a copiilor şi a colectivităţilor de copii;
g) alte atribuţii specifice
stabilite de directorul executiv adjunct de sănătate publică.
4. Compartimentul
teritorial de sănătate publică: participă la
desfăşurarea activităţilor specifice, stabilite
de conducerea autorităţii de sănătate publică judeţene
şi a municipiului Bucureşti, în teritoriul arondat.
5. Laboratoare
5.1. Laboratorul de microbiologie:
a) participă la efectuarea anchetelor epidemiologice
prin recoltarea şi prelucrarea de probe bacteriologice, virusologice,
serologice, imunologice şi parazitologice din produse biologice (patologice),
pentru supravegherea şi controlul bolilor transmisibile;
b) participă, prin responsabilul desemnat, la buna
funcţionare a reţelei naţionale de supraveghere a bolilor transmisibile;
c) efectuează analize microbiologice din probe de apă,
aer, alimente şi factori de mediu;
d) efectuează analize microbiologice la cererea unor
beneficiari, pentru care se percep taxe;
e) asigură aplicarea procedurilor în vederea
acreditării laboratorului;
f) alte atribuţii specifice.
5.2. Laboratorul de chimie sanitară şi/sau
toxicologie:
a) efectuează analize fizico-chimice şi toxicologice
din probe biologice, apă, aer, alimente şi alţi factori de mediu pentru
evaluarea obiectivă a conformităţii produselor şi a riscurilor pentru sănătate;
b) efectuează analize fizico-chimice şi toxicologice,
la cererea unor beneficiari, pentru care se percep taxe;
c) asigură aplicarea procedurilor în vederea
acreditării laboratorului;
d) alte atribuţii specifice stabilite de medicul-şef
de laborator.
5.3. Laboratorul igiena radiaţiilor:
a) coordonează activităţile pentru protejarea
sănătăţii populaţiei şi prevenirea efectelor asociate radiaţiilor ionizante;
b) asigură colectarea şi raportarea datelor privind
sănătatea populaţiei în relaţie cu radiaţiile ionizante;
c) participă la elaborarea Raportului stării de
sănătate a comunităţii;
d) efectuează, din proprie iniţiativă sau la cererea
terţilor, determinări ale nivelurilor de radiaţii, consultanţă de specialitate;
e) controleză aplicarea normelor de securitate
nucleară şi igiena radiaţiilor;
f) avizează şi autorizează sanitar unităţile în care
se desfăşoară practici şi activităţi nucleare;
g) elaborează referatele de evaluare pentru unităţile
supuse avizării/autorizării sanitare;
h) verifică respectarea
normelor de igiena radiaţiilor ionizante în unităţile autorizate şi în
laboratoarele de profil;
i) participă la elaborarea planurilor de acţiuni
privind implementarea în plan judeţean a acquis-ului comunitar;
j) participă la elaborarea planului de acţiune în caz
de catastrofă;
k) intervine în caz de accident nuclear sau de urgenţă
radiologică;
l) evaluează nivelul expunerii
medicale la radiaţii ionizante a populaţiei prin programe de asigurare şi
control al calităţii;
m) alte atribuţii specifice stabilite de directorul
executiv adjunct de sănătate publică.
III. In domeniul serviciilor medicale:
1. Compartimentul asistenţa
comunitară şi înregistrare/ evaluare asistenţi medicali:
a) coordonează activitatea asistenţilor medicali
comunitari;
b) coordonează, monitorizează şi controlează
serviciile de îngrijire comunitară şi de îngrijiri la domiciliu;
c) colaborează şi dezvoltă programe de îngrijiri de
sănătate cu autorităţile locale şi cu organizaţiile neguvernamentale;
d) înregistrează asistenţii
medicali, comunitari, moaşele, în colaborare cu Ordinul Asistenţilor Medicali
şi Moaşelor din România, în Registrul Unic Naţional;
e) eliberează autorizaţia de liberă practică pentru
asistenţi medicali şi moaşe;
f) asigură informarea asistenţilor medicali,
comunitari şi moaşelor asupra legislaţiei din domeniul profesiei, normelor de
etică şi deontologie profesională, în colaborare cu Ordinul Asistenţilor
Medicali şi Moaşelor din România;
g) controlează respectarea Codului de etică şi
deontologie profesională de către asistenţii medicali, comunitari şi moaşe şi
comunică Ordinului Asistenţilor Medicali şi Moaşelor din România eventualele
abateri;
h) controlează respectarea programelor de instruire
practică a elevilor şi studenţilor din unităţile de învăţământ care pregătesc
asistenţi medicali şi moaşe, desfăşurate în unităţile sanitare, în colaborare
cu directorul de îngrijiri/asistentul-şef şi cu reprezentantul inspectoratului
şcolar judeţean;
i) participă în comisia de examinare pentru examenul de
absolvire a şcolii postliceale sanitare;
j) participă la selecţia asistenţilor medicali,
comunitari, moaşelor, infirmierelor, precum şi ca membri în comisiile de
examene şi concursuri de ocupare a posturilor vacante pentru aceste categorii
de personal;
k) participă la acivităţile profesionale şi la
manifestările organizate de Ordinul Asistenţilor Medicali şi Moaşelor din
România;
l) colaborează cu organizaţii
profesionale, sindicale şi organizaţii neguvernamentale în proiecte ce privesc
activitatea asistenţilor medicali.
2. Compartimentul asistenţă
medicală ambulatorie:
a) asigură îndrumarea tehnică şi metodologică a
activităţii de asistenţă medicală primară şi de specialitate;
b) verifică în teren modul de acordare a asistenţei
medicale primare şi de specialitate, precum şi respectarea prevederilor
cuprinse în reglementările legale în vigoare privind acordarea asistenţei
medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate;
c) participă la implementarea strategiilor de reformă
în domeniul asistenţei medicale, elaborate şi aprobate de Ministerul Sănătăţii
Publice;
d) coordonează activitatea de monitorizare a bolilor
cronice de către medicii de familie şi de specialitate din ambulatoriu, care
îşi desfăşoară activitatea atât în cabinete publice, cât şi în cabinete
private;
e) monitorizează modul în care personalul din
cabinetele medicilor de familie şi din ambulatoriul de specialitate respectă
obligaţiile reglementate prin acte normative, referitoare la:
1. etica profesională şi deontologia medicală;
2. asistenţa de sănătate publică;
3. activitatea desfăşurată în cadrul sistemului de
asigurări sociale de sănătate;
4. relaţiile de muncă, în conformitate cu
dispoziţiile legale în vigoare;
5. pacienţii;
6. managementul evidenţei medicale primare şi al
informaţiei medicale gestionate;
7. educaţia/formarea continuă şi dezvoltarea
profesională a resurselor umane din asistenţa medicală primară şi de
specialitate din ambulatoriu;
f) analizează, împreună cu casa de asigurări de
sănătate, nevoile de servicii medicale de specialitate ale populaţiei;
g) evaluează, coordonează şi monitorizează serviciile
medicale furnizate în unităţile medicale publice şi private de specialitate în
ambulatoriu, precum şi cele care asigură asistenţă medicală de recuperare;
h) asigură informarea personalului medical în legătură
cu normele de etică profesională şi deontologie medicală şi informarea
pacienţilor cu privire la drepturile şi îndatoririle acestora;
i) evaluează, coordonează şi monitorizează activitatea
unităţilor medicale cu paturi şi ambulatoriilor de specialitate, publice sau
private, prin care se asigură asistenţa medicală de recuperare, precum şi a
societăţilor de turism balnear şi de recuperare.
3. Compartimentul de
asistenţă medicală de urgenţă prespitalicească şi spitalicească:
a) analizează, împreună cu casa de asigurări de
sănătate, nevoile de servicii medicale de urgenţă prespitalicească şi
spitalicească ale populaţiei;
b) evaluează, coordonează şi monitorizează
activităţile cu caracter medico-sanitar;
c) avizează Regulamentul de organizare şi funcţionare
al spitalelor, Regulamentul de ordine interioară al spitalelor, precum şi fişa
postului pentru personalul din spitale;
d) participă la negocierea anuală a indicatorilor de
performanţă specifici fiecărui spital din teritoriul arondat;
e) monitorizează şi evaluează activitatea medicală
desfăşurată în spital pe baza indicatorilor de performanţă ai managementului
spitalului;
f) monitorizează modul în care spitalele respectă
criteriile de calitate a actului medical;
g) urmăreşte respectarea programului de muncă pe
categorii de personal, precum şi asigurarea de către spitale a numărului optim
de personal, pe categorii şi locuri de muncă, în funcţie de normativele de
personal în vigoare;
h) monitorizează şi coordonează modul în care spitalul
îşi respectă obligaţia legală de a înregistra, stoca, prelucra şi transmite
informaţiile legate de activitatea sa, potrivit dispoziţiilor legale în
vigoare;
i) monitorizează şi coordonează modul în care se
asigură asistenţa medicală de urgenţă şi prim ajutor calificat, în condiţiile
legii;
j) propune măsuri de creştere a eficienţei şi calităţii
serviciilor medicale şi de asigurare a accesului echitabil al populaţiei la
serviciile medicale;
k) verifică modul de organizare
în vederea asigurării asistenţei medicale în situaţii de dezastre, atacuri
teroriste, război, conflicte sociale şi alte situaţii de criză.
4. Compartimentul de
asistenţă materno-infantilă:
a) răspunde de implementarea la nivel local a
strategiilor naţionale în domeniul sănătăţii mamei şi copilului;
b) coordonează şi participă la identificarea
priorităţilor în domeniul asistenţei medicale a mamei şi copilului şi propune
măsuri adaptate pentru rezolvarea problemelor identificate;
c) analizează aspectele organizatorice ale asistenţei
medicale a gravidei, lăuzei şi copilului, în raport cu dinamica morbidităţii şi
mortalităţii la aceste categorii, şi propune măsuri de organizare/reorganizare
a structurilor sanitare din teritoriu;
d) coordonează şi
supraveghează asigurarea serviciilor medicale acordate mamei şi copilului la
nivel teritorial;
e) coordonează, monitorizează, evaluează la nivel
local asistenţa medicală acordată gravidei, lăuzei şi nou-născutului
(depistarea şi urmărirea gravidei, identificarea gravidei cu risc crescut,
asistenţa medicală la naştere, îngrijirea şi supravegherea lăuzei şi
nou-născutului);
f) coordonează, monitorizează şi controlează
asistenţa medicală ambulatorie şi spitalicească în domeniile specialităţilor
medicale şi chirurgicale pediatrice, obstetrică-ginecologie, planificare
familială şi sănătatea reproducerii;
g) colaborează cu compartimentul de asistenţă medicală
prespitalicească şi spitalicească pentru coordonarea, monitorizarea şi
controlul asistenţei medicale de urgenţă acordate gravidei, lăuzei,
nou-născutului şi copilului;
h) efectuează acţiuni de îndrumare şi control pe
probleme de planificare familială şi sănătatea reproducerii;
i) colaborează cu alte compartimente de specialitate,
precum şi cu reprezentanţii autorităţilor locale în vederea prevenirii
abandonului copiilor şi coordonează activităţile de prevenire a abandonului în
unităţile sanitare;
j) monitorizează evoluţia indicatorilor de natalitate,
mortalitate a copilului, mortalitate maternă, morbiditate şi avorturi şi
propune măsuri adecvate pentru îmbunătăţirea nivelului acestora.
IV. In domeniul buget,
financiar şi contabilitate:
Serviciul financiar-contabilitate şi biroul buget:
a) finanţează şi/sau execută, după caz, indicatorii
aprobaţi în bugetul de venituri şi cheltuieli al autorităţii de sănătate
publică şi al unităţilor din subordine;
b) afişează pe site-ul autorităţii proiectul
bugetului de venituri şi cheltuieli al spitalului public şi analizează lunar şi
trimestrial execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli şi le înaintează
Ministerului Sănătăţii Publice;
c) întocmesc situaţiile financiare trimestriale şi
anuale ale direcţiei; verifică, analizează şi centralizează situaţiile
financiare ale unităţilor din subordine, potrivit normelor legale, răspunzând
de realitatea şi exactitatea datelor cuprinse; prezintă la Ministerul Sănătăţii
Publice situaţiile financiare periodice, verifică şi avizează, în prealabil,
plăţile din conturi la trezorerii şi bănci, după caz;
d) controlează efectuarea
inventarierilor la unităţile subordonate şi modul de asigurare a integrităţii
patrimoniului;
e) efectuează, în condiţiile legii, controlul
respectării disciplinei financiare şi bugetare la unităţile din subordine,
raportând Ministerului Sănătăţii Publice rezultatele;
f) propune Ministerului Sănătăţii Publice şi
înştiinţează prefectul cu privire la indicatorii financiari ce urmează a fi
incluşi în legea anuală a bugetului de stat;
g) avizează şi
repartizează, după caz, bugetul de venituri şi cheltuieli al unităţilor
sanitare subordonate şi urmăresc utilizarea eficientă a fondurilor alocate;
h) elaborează propuneri de casare şi transfer de bunuri
materiale, pe care le înaintează Ministerului Sănătăţii Publice;
i) execută indicatorii financiari din bugetul propriu
şi urmăresc executarea acestora, asigură efectuarea plăţilor în conformitate cu
prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru
aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi
plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi
raportarea angajamentelor bugetare şi legale;
j) finanţează programele de sănătate şi alte
activităţi, conform actelor normative în vigoare, în limita creditelor deschise
lunar de Ministerul Sănătăţii Publice, pe baza solicitării acestora;
k) aprobă casările pentru unităţile subordonate din
teritoriu şi urmăresc modul de utilizare a acestora, conform normelor specifice;
l) întocmesc lunar situaţia
monitorizării cheltuielilor de personal pentru activitatea proprie şi a
unităţilor sanitare publice din teritoriu, pe care o transmit Ministerului
Sănătăţii Publice;
m) îndrumă metodologic din punct de vedere
financiar-contabil unităţile teritoriale subordonate;
n) întocmesc lunar, pe baza
datelor operative, execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pentru
activitatea proprie a unităţilor sanitare din subordine, pe care o înaintează
Ministerului Sănătăţii Publice;
o) solicită Ministerului Sănătăţii Publice deschideri
de credite bugetare pentru luna următoare, pe titluri de cheltuieli şi programe
de sănătate;
p) stabilesc, pe baza evaluării bazei tehnico-materiale
existente în teritoriu, priorităţile de dezvoltare şi întreţinere a acesteia,
propunând lucrări de investiţii, consolidare de clădiri şi reparaţii capitale;
q) stabilesc necesarul de credite bugetare anuale
pentru lucrări de investiţii, consolidări de clădiri şi reparaţii capitale
pentru unităţile subordonate;
r) efectuează repartizarea creditelor bugetare aprobate
şi transmit unităţilor subordonate beneficiare de investiţii lista obiectivelor nominalizate în anexa la
legea anuală a bugetului de stat, la termenele prevăzute de lege;
s) asigură, în limita alocaţiilor bugetare, finanţarea
lucrărilor de investiţii, conform actelor normative în
vigoare, pe baza deschiderii de credite lunare;
t) urmăresc modul de executare a bugetului aprobat la
titlul „Cheltuieli de capital" pe unităţi subordonate, luând măsurile
necesare pentru respectarea dispoziţiilor legale privind disciplina în
construcţii şi financiară;
u) urmăresc modul de executare şi raportează
Ministerului Sănătăţii Publice situaţia privind monitorizarea investiţiilor;
v) îndrumă din punct de vedere metodologic beneficiarii
lucrărilor de investiţii şi reparaţii capitale cu privire la proiectarea,
avizarea, execuţia şi finanţarea acestora în conformitate cu reglementările
legale în vigoare;
w) îndrumă şi verifică unităţile din subordine în
activitatea de stabilire a tarifelor prestaţiilor efectuate de acestea în
conformitate cu legislaţia în vigoare;
x) răspund pentru exactitatea şi realitatea datelor
transmise Ministerului Sănătăţii Publice, atât pentru activitatea proprie, cât
şi pentru cea a unităţilor sanitare subordonate.
V. In domeniul administrativ, aprovizionare, întreţinere, investiţii
Serviciul (biroul) administrativ, aprovizionare,
întreţinere şi investiţii:
a) stabileşte necesarul de aprovizionare, organizează
desfăşurarea licitaţiilor conform reglementărilor legale în vigoare, recepţia
bunurilor achiziţionate, precum şi repartiţia acestora;
b) organizează activitatea de transport,
achiziţionarea autovehiculelor, înscrierea acestora la organele de poliţie,
efectuarea rodajului şi răspunde de controlul zilnic, reviziile tehnice,
reparaţiile curente şi capitale de autovehicule;
c) asigură executarea la timp şi în bune condiţii a
transporturilor necesare unităţii;
d) răspunde de depozitarea corespunzătoare a
carburanţilor şi lubrifiantilor, precum şi de utilizarea bonurilor de benzină;
e) răspunde de elaborarea de către unităţi a
documentaţiei tehnice pentru investiţii, potrivit reglementărilor legale;
f) participă la stabilirea necesarului de investiţii:
construcţii, consolidări de clădiri, pentru unităţile din subordine;
g) stabileşte necesarul de aparatură de înaltă
performanţă pentru unităţile din subordine;
h) analizează şi propune efectuarea cheltuielilor de
capital pe baza prioritizării aprobate prin acte normative emise de ministrul
sănătăţii publice;
i) verifică şi urmăreşte eficienţa aprovizionării
unităţilor din subordine cu medicamente, materiale consumabile etc, în vederea
asigurării funcţionării acestora;
j) organizează şi răspunde de asigurarea pazei, aplicarea
normelor de protecţia muncii şi de prevenire a incendiilor, potrivit legii;
k) elaborează şi realizează, în
condiţiile legii, planul de achiziţii la nivelul autorităţii de sănătate
publică judeţene şi a municipiului Bucureşti;
l) participă la aprovizionarea
şi distribuirea vaccinurilor, medicamentelor şi materialelor sanitare;
m) realizează inventarul
tuturor bunurilor care aparţin autorităţii de sănătate publică şi ţine evidenţa
exactă a acestora.
ANEXA Nr. 2*)
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a autorităţii de sănătate publică judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti
*) Anexa nr. 2 este
reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 3
LISTA
centrelor regionale şi judeţele arondate
Centrul Regional 1 - coordonator - Autoritatea de
Sănătate Publică laşi:
ASP Iaşi, ASP Neamţ, ASP Botoşani, ASP Suceava, ASP
Bacău, ASP Vaslui
Centrul Regional 2 -
coordonator - Autoritatea de Sănătate Publică Constanţa:
ASP Constanţa, ASP Vrancea, ASP Galaţi, ASP Brăila, ASP
Buzău, ASP Tulcea
Centrul Regional 3 - coordonator - Autoritatea de
Sănătate Publică Prahova:
ASP Prahova, ASP Argeş, ASP Dâmboviţa, ASP Ialomiţa,
ASP Călăraşi, ASP Giurgiu, ASP Teleorman
Centrul Regional 4 - coordonator - Autoritatea de
Sănătate Publică Dolj:
ASP Dolj, ASP Vâlcea, ASP Gorj, ASP Olt, ASP Mehedinţi
Centrul Regional 5 - coordonator - Autoritatea de
Sănătate Publică Timiş:
ASP Timş, ASP Hunedoara, ASP
Arad, ASP Caraş-Severin
Centrul Regional 6 - coordonator - Autoritatea de
Sănătate Publică Cluj:
ASP Cluj, ASP Sălaj, ASP Bihor, ASP Satu Mare, ASP Maramureş,
ASP Bistriţa-Năsăud
Centrul Regional 7 - coordonator - Autoritatea de
Sănătate Publică Mureş: ASP
Mureş, ASP Harghita, ASP Braşov, ASP Sibiu, ASP Covasna, ASP Alba
Centrul Regional 8 - coordonator - Autoritatea de
Sănătate Publică a Municipiului
Bucureşti:
ASP a Municipiului Bucureşti, ASP Ilfov