Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 880 din 18 iulie 2006

privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a autoritatilor de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si a structurii  organizatorice a acestor autoritati

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 656 din 28 iulie 2006



Având în vedere prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, văzând Referatul de aprobare al Direcţiei de sănătate publică nr. E.N./2.188 din 18 iulie 2006, în temeiul  prevederilor Hotărârii  Guvernului  nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice,

ministrul sănătăţii publice emite următorul ordin:

Art. 1. - (1) Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a autorităţilor de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, prevăzut în anexa nr. 1, structura organizatorică a acestor autorităţi, prevăzută în anexa nr. 2, precum şi centrele regionale şi judeţele arondate, prevăzute în anexa nr. 3.

(2) Anexele nr. 1, 2 şi 3 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - (1) Conducerea autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti este asigurată de un comitet director, compus din directorul executiv, directorii executivi adjuncţi şi inspectorul sanitar şef al inspecţiei sanitare de stat judeţene.

(2)  Comitetul director al autorităţilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti colaborează cu autorităţile administraţiei publice locale în aplicarea reglementărilor din domeniul sănătăţii publice, în condiţiile legii.

(3)   Conducerea autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti evaluează necesarul de servicii medicale la nivel de judeţ şi participă la negocierea şi încheierea contractelor dintre furnizorii de servicii medicale şi casele de asigurări de sănătate judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.

(4)   Conducerea autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti participă la medierea litigiilor apărute în legătură cu încheierea, executarea, modificarea şi încetarea contractelor dintre furnizorii de servicii medicale şi casele de asigurări de sănătate judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, ori cu alte pretenţii decurgând din acestea, urmărind realizarea echilibrului financiar şi utilizarea eficientă a sumelor contractate.

Art. 3. - Directorul executiv al autorităţii de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, coordonează şi răspunde direct de întreaga activitate a autorităţii de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi de asigurarea asistenţei de sănătate publică din teritoriul arondat.

Art. 4. - (1) Activitatea financiară a autorităţii de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, se desfăşoară pe baza bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat de Ministerul Sănătăţii Publice, în condiţiile legii.

(2) Directorul executiv al autorităţii de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, este ordonator secundar de credite în condiţiile legii şi în această calitate repartizează creditele bugetare aprobate de ordonatorul principal de credite pentru bugetul propriu şi pentru bugetele instituţiilor publice subordonate.

Art. 5. - (1) Ministrul sănătăţii publice numeşte şi eliberează din funcţie, în condiţiile legii, directorul executiv al autorităţii de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.

(2)   Ministrul sănătăţii publice numeşte şi eliberează din funcţie, la propunerea directorului executiv al autorităţii de sănătate publică judeţene, directorul executiv adjunct de sănătate publică, directorul executiv adjunct medical şi directorul executiv adjunct financiar-contabil ai autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti.

(3)   Ministrul sănătăţii publice numeşte şi eliberează din funcţie, la propunerea inspectorului sanitar de stat general al Inspecţiei Sanitare de Stat din cadrul Ministerului Sănătăţii Publice, inspectorul sanitar şef al inspecţiei sanitare de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti.

Art. 6. - (1) Statul de funcţii al autorităţilor judeţene de sănătate publică, respectiv a municipiului Bucureşti, se aprobă de către ministrul sănătăţii publice.

(2)   Compartimentele funcţionale din structura autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti se vor organiza ca birouri sau servicii, în funcţie de numărul de posturi, respectiv:

a)  biroul se constituie cu 3 posturi;

b)  serviciul se constituie cu 5 posturi;

c)   se poate constitui birou în cadrul serviciului cu un număr de 8 posturi.

(3)   Personalul autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti este constituit din funcţionari publici, cu excepţia celui prevăzut la alin. (4).

(4)  Personalul din cadrul laboratoarelor, compartimentelor de sănătate publică teritoriale, precum şi personalul care desfăşoară activităţi de secretariat, administrativ, gospodărire, întreţinere, reparaţii şi de deservire au calitatea de personal contractual.

(5)  Compartimentele funcţionale prevăzute la alin. (2) se organizează la propunerea autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, cu aprobarea ministrului sănătăţii publice şi cu respectarea numărului maxim al funcţiilor publice de conducere stabilit conform reglementărilor legale în vigoare.

Art. 7. - In cadrul autorităţilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti funcţionează inspecţia sanitară de stat, coordonată de Inspecţia Sanitară de Stat din Ministerul Sănătăţii Publice.

Art. 8. - Personalul direcţiei de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti va fi preluat de autoritatea de sănătate publică judeţeană şi a municipiului Bucureşti şi va fi repartizat pe compartimente funcţionale, conform structurii organizatorice aprobate.

Art. 9. - Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.042/2003 privind   aprobarea   Regulamentului   de   organizare   şi funcţionare a direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 842 din 26 noiembrie 2003, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

Art.  10.   -  Direcţiile    generale,    direcţiile    şi compartimentele din Ministerul Sănătăţii Publice, autorităţile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.

Art.  11.   -  Prezentul ordin se publică în  Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sănătăţii publice,

Gheorghe Eugen Nicolăescu

ANEXA Nr. 1

REGULAMENT

de organizare si funcţionare a autorităţilor de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti sunt servicii publice deconcentrate ale Ministerului Sănătăţii Publice, cu personalitate juridică, care pun în aplicare politica şi programele naţionale de sănătate pe plan local, identifică problemele locale prioritare de sănătate publică, elaborează şi implementează acţiuni locale de sănătate publică.

Art. 2. - Pentru punerea în aplicare a politicii de sănătate publică la nivel local, autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti au, în principal, următoarele atribuţii:

a)   evaluează, coordonează şi monitorizează modul de asigurare a asistenţei medicale curative şi profilactice din unităţile sanitare de pe teritoriul arondat, inclusiv pentru unităţile sanitare din subordinea Ministerului Sănătăţii Publice, luând măsuri pentru asigurarea accesului la asistenţa medicală a oricărei persoane din raza judeţului;

b)   urmăresc aplicarea criteriilor de control al calităţii serviciilor medicale;

c)   coordonează şi monitorizează asistenţa materno-infantilă;

d)   evaluează resursele umane de la nivelul asistenţei medicale în relaţie cu nevoile comunitare identificate prin acţiuni specifice;

e)  participă la programele de instruire a personalului din serviciile de sănătate publică şi a populaţiei;

f)  organizează acţiuni de prevenire a îmbolnăvirilor şi de promovare a sănătăţii;

g)   colectează şi înregistrează date privind sănătatea populaţiei, utilizând informaţiile în scopul identificării problemelor de sănătate ale acesteia;

h) identifică problemele de sănătate publică sau ameninţări la adresa sănătăţii unei comunităţi;

i) rezolvă problemele de sănătate publică apărute în rândul persoanelor aparţinând grupurilor defavorizate;

j) elaborează studii asupra problemelor de sănătate ale populaţiei din teritoriul dat;

k) stabilesc relaţii de colaborare cu instituţii şi organizaţii, în vederea desfăşurării de acţiuni comune în domeniul sănătăţii publice;

l) coordonează activitatea serviciilor de ambulanţă judeţene şi a municipiului Bucureşti;

m) organizează şi coordonează asistenţa medicală în caz de calamităţi, catastrofe şi alte situaţii deosebite;

n) autorizează furnizorii de servicii de asistenţă medicală prespitalicească şi de transport sanitar care funcţionează în plan teritorial;

o) evaluează şi autorizează din punct de vedere sanitar, conform prevederilor legale, unităţile sanitare din teritoriu;

p) constituie şi gestionează rezerva antiepidemică la nivel judeţean;

q) colaborează cu autorităţile locale în aplicarea reglementărilor din domeniul sănătăţii publice, în condiţiile legii;

r) organizează culegerea şi prelucrarea informaţiilor statistice medicale de la unităţile sanitare publice sau private şi transmit rapoarte statistice lunare către instituţiile desemnate să centralizeze aceste informaţii;

s) întocmesc rapoarte anuale privind starea de sănătate a comunităţii, pe care le înaintează Ministerului Sănătăţii Publice, precum şi partenerilor instituţionali la nivel local;

t) coordonează, la nivel local, implementarea activităţilor ce decurg din obligaţiile asumate prin Tratatul de aderare a României la Uniunea Europeană şi planurile de implementare a actelor comunitare referitoare la domeniul sănătăţii;

u) încheie contracte cu furnizorii de servicii medicale pentru servicii de sănătate publică;

v) prin serviciul programe de sănătate judeţean/regional, încheie contracte de prestări de servicii cu medicii de familie pentru realizarea evidenţei continue a tratamentului şi monitorizarea pacienţilor cuprinşi în unele programe de sănătate;

w) colectează şi înregistrează datele privind tipurile, cantitatea şi modul de gestionare a deşeurilor generate în unităţile medicale din zonele din jurisdicţie.

Art. 3. - La cererea unor persoane fizice sau juridice, autorităţile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, efectuează, potrivit dispoziţiilor legale, servicii de sănătate publică pentru care se percep tarife potrivit actelor normative în vigoare.

Art. 4. - Autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti avizează şi supun aprobării conducerii Ministerului Sănătăţii Publice propunerile unităţilor sanitare privind structura organizatorică, reorganizarea, restructurarea, schimbarea sediului şi a denumirilor acestora.

Art. 5. - Autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti îndrumă şi coordonează activitatea de sănătate publică a cabinetelor medicale de medicină de familie şi a celor de specialitate din ambulatoriu, indiferent de forma de organizare a acestora, iar în cazul în care constată încălcări ale reglementărilor în vigoare referitoare la sănătatea publică, aplică măsurile ce se impun, în condiţiile legii.

Art. 6. - Veniturile realizate de autorităţile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, constituie venituri proprii, care se folosesc în condiţiile legii.

Art. 7. - Autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti desemnează reprezentanţi în consiliul consultativ al spitalelor publice.

Art. 8. - Autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti afişează pe site-ul lor proiectul bugetelor de venituri şi cheltuieli ale spitalelor publice şi analizează execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli lunare şi trimestriale, pe care le înaintează Ministerului Sănătăţii Publice.

Art. 9. - Autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti participă la coordonarea acordării primului ajutor calificat împreună cu inspectoratele pentru situaţii de urgenţă şi cu alte structuri ale Ministerului Sănătăţii Publice.

Art. 10. - Prin Serviciul programe de sănătate autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti asigură implementarea şi finanţarea, în funcţie de sursa de venit, a programelor naţionale de sănătate la nivel local.

Art. 11. - Autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti asigură şi răspund atât de activitatea de promovare a sănătăţii, prevenţie şi profilaxie în teritoriul arondat, cât şi de activitatea privind asistenţa comunitară.

CAPITOLUL II

Atribuţii specifice

Art. 12. - Directorul executiv al autorităţii de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, are următoarele atribuţii:

a)    coordonează şi controlează implementarea şi realizarea programelor naţionale de sănătate pe care le derulează în teritoriul arondat, în scopul îndeplinirii obiectivelor şi realizării indicatorilor prin desfăşurarea activităţilor specifice la nivel local;

b)   colaborează cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale în vederea îndeplinirii atribuţiilor ce revin autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti;

c)   evaluează anual rezultatele activităţii şi propune strategiile pentru ameliorarea stării de sănătate a populaţiei din teritoriu;

d)   informează Ministerul Sănătăţii Publice şi autorităţile administraţiei publice locale asupra stării de sănătate a populaţiei şi asupra concluziilor care rezultă din evaluare, periodic şi ori de câte ori consideră necesar;

e)   desemnează reprezentanţii autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti în consiliile consultative ale spitalelor publice, conform prevederilor legale în vigoare;

f)   propune conducerii Ministerului Sănătăţii Publice măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii managerilor de spital, în cazul constatării nerealizării indicatorilor prevăzuţi în contractul de management;

g)   analizează starea de sănătate a populaţiei din teritoriul arondat, în scopul identificării principalelor probleme de sănătate publică, şi alocă prioritar resursele de care dispune pentru intervenţiile cu cea mai mare eficienţă în ameliorarea stării de sănătate;

h) coordonează elaborarea raportului anual al stării de sănătate a comunităţii;

i) coordonează planul de implementare a legislaţiei şi de consolidare instituţională la nivel local;

j) coordonează elaborarea planului de intervenţie în caz de calamităţi, dezastre, epidemii sau alte situaţii speciale stabilite de Ministerul Sănătăţii Publice;

k) coordonează activitatea de audit public intern din cadrul autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi auditul public intern exercitat la nivelul spitalelor aflate în coordonare teritorială, conform legii, în cazul în care nu este organizată o astfel de structură specializată în cadrul spitalului respectiv;

l) elaborează şi coordonează implementarea programelor locale de sănătate în concordanţă cu priorităţile de sănătate publică identificate la nivel local;

m) evaluează anual rezultatele activităţii în domeniul medical şi adaptează strategiile de intervenţie pentru ameliorarea stării de sănătate a populaţiei din teritoriu;

n) nominalizează personalul din cadrul autorităţii de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice din domeniul relaţiilor publice şi al comunicării;

o) constituie, prin decizie, unităţi de implementare judeţene pentru programele de sănătate derulate la nivel judeţean;

p) în calitate de ordonator secundar de credite, aprobă angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor în condiţiile legii;

q) propune Ministerului Sănătăţii Publice, cu avizul consiliului judeţean sau al consiliului local, după caz, înfiinţarea ori desfiinţarea spitalelor publice;

r) îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de conducerea Ministerului Sănătăţii Publice.

Art. 13. - Directorul executiv adjunct medical al autorităţii de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, are următoarele atribuţii:

a)  asigură implementarea la nivel local a strategiilor de sănătate elaborate de Ministerul Sănătăţii Publice, referitoare la asigurarea asistenţei medicale a populaţiei;

b)  evaluează necesarul de servicii medicale curative la nivel de judeţ, pe domenii de asistenţă medicală, şi participă alături de furnizorii de servicii medicale şi casele de asigurări de sănătate la încheierea contractelor între aceştia din urmă;

c)   participă cu date specifice la elaborarea rapoartelor privind starea de sănătate a comunităţii şi a situaţiei privind necesarul de servicii de sănătate pentru populaţia din teritoriul arondat;

d)   participă la elaborarea strategiei de dezvoltare a serviciilor de sănătate la nivel local, pe baza nevoilor de sănătate ale populaţiei şi în conformitate cu strategiile de sănătate stabilite de Ministerul Sănătăţii Publice;

e)   organizează reţeaua unităţilor sanitare publice din teritoriu în vederea asigurării eficienţei şi calităţii actului medical, cu aprobarea Ministerului Sănătăţii Publice;

f)   îndrumă şi coordonează modul de organizare a activităţii cabinetelor medicale, indiferent de forma de organizare, şi a unităţilor sanitare din subordinea autorităţii de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, iar în cazul în care se constată nerespectarea prevederilor legale în vigoare, aplică măsurile legale corespunzătoare;

g)   participă la coordonarea şi implementarea la nivel local a programelor naţionale de sănătate;

h) asigură coordonarea şi integrarea serviciilor de îngrijire la domiciliu şi a serviciilor furnizate la nivel comunitar;

i) evaluează, coordonează şi monitorizează serviciile medicale furnizate în cadrul reţelei de asistenţă medicală primară, al reţelei ambulatorii de specialitate, precum şi al reţelei de asistenţă de urgenţă prespitalicească şi spitalicească;

j) participă la elaborarea planului de intervenţie în caz de dezastre şi epidemii;

k) răspunde de organizarea şi actualizarea permanentă a evidenţei unităţilor sanitare publice şi private din teritoriu;

l) analizează nevoile de servicii medicale ale populaţiei şi propune spre aprobare Ministerului Sănătăţii Publice modificarea structurii unităţilor sanitare din subordine;

m) analizează şi înaintează directorului executiv al autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti propunerile conducerilor unităţilor din subordine privind structura organizatorică, reorganizarea, restructurarea, schimbarea sediului şi a denumirii, în vederea aprobării de către Ministerul Sănătăţii Publice, cu avizul consiliului judeţean sau al consiliului local, după caz;

n) răspunde de organizarea şi actualizarea evidenţei medicilor din teritoriu;

o) organizează culegerea şi prelucrarea informaţiilor statistice medicale primite de la unităţile sanitare publice sau private şi răspunde de transmiterea rapoartelor statistice lunare către instituţiile desemnate în acest scop;

p) asigură informarea personalului medical în legătură cu normele de etică profesională şi deontologie medicală şi informarea pacienţilor cu privire la drepturile şi îndatoririle acestora;

q) organizează evidenţa parteneriatelor public-private şi asigură sprijin local în implementarea strategiei Ministerului Sănătăţii Publice de participare a sectorului privat la îmbunătăţirea performanţei sectorului sanitar;

r) reprezintă autoritatea de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti în comisiile paritare organizate la nivel judeţean;

s) colaborează cu autorităţile administraţiei locale în desfăşurarea activităţilor medicale furnizate prin unităţile de asistenţă medico-socială şi asigură îndrumarea metodologică în acordarea serviciilor medicale în aceste unităţi;

t) analizează şi rezolvă sesizările şi reclamaţiile referitoare la asigurarea asistenţei medicale a populaţiei.

Art. 14. - Directorul executiv adjunct de sănătate publică al autorităţii de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, are următoarele atribuţii:

a)    coordonează şi răspunde de activităţile de epidemiologie, igienă, medicina muncii şi educaţie pentru sănătate desfăşurate la nivel teritorial;

b)   evaluează, coordonează şi monitorizează activitatea de medicină preventivă desfăşurată de furnizorii de servicii medicale, indiferent de forma de organizare, iar în cazul în care se constată nerespectarea prevederilor legale în vigoare, aplică măsurile legale;

c)   evaluează nevoile de servicii medicale preventive la nivel judeţean şi fundamentează bugetul necesar desfăşurării acestora;

d)   coordonează la nivel teritorial şi răspunde de desfăşurarea activităţilor antiepidemice în situaţii de urgenţă;

e)   coordonează şi controlează modul de constituire, gestionare şi reîntregire a rezervei antiepidemice judeţene;

f)  coordonează şi răspunde de desfăşurarea programului judeţean de imunizări, evaluează necesarul de vaccinuri şi controlează modul de gestionare a acestora;

g)   organizează culegerea şi prelucrarea informaţiilor statistice medicale din domeniul său de competenţă, primite de la unităţile sanitare publice sau private, şi răspunde de transmiterea rapoartelor statistice lunare către instituţiile desemnate în acest scop;

h) aprobă, după caz, referatele de evaluare a unităţilor/activităţilor supuse avizării/autorizării sanitare;

i) coordonează activităţile de consultanţă de specialitate la cererea terţilor;

j) participă la elaborarea Raportului stării de sănătate a comunităţii şi a Raportului stării de sănătate în relaţie cu factorii de risc din mediul de viaţă şi muncă;

k) participă la îndeplinirea planurilor de acţiuni privind implementarea legislaţiei şi de consolidare instituţională în plan judeţean sau local;

l) coordonează la nivel local programe de promovare a sănătăţii şi educaţiei pentru sănătate;

m) îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de conducerea Ministerului Sănătăţii Publice.

Art. 15. - Directorul executiv adjunct financiar-contabil al autorităţii de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, are următoarele atribuţii:

a)  coordonează activitatea de elaborare, finanţare, execuţie şi raportare a indicatorilor financiari din bugetul de venituri şi cheltuieli al autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi al unităţilor din subordine;

b)  asigură respectarea disciplinei financiare şi bugetare la nivelul autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti şi controlează aceste activităţi la nivelul unităţilor din subordine;

c)  răspunde de organizarea şi ţinerea la zi a contabilităţii patrimoniului aflat în administrare şi a execuţiei bugetare;

d)  răspunde de realitatea şi exactitatea datelor cuprinse în situaţiile financiare centralizate trimestriale şi anuale, precum şi de prezentarea acestora la termenul stabilit de organul ierarhic superior;

e)  coordonează activitatea Serviciului (biroului) investiţii, aprovizionare, întreţinere şi administrativ.

Atribuţii generale

Art. 16. - Autorităţile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, au următoarele atribuţii generale şi specifice pe domenii:

A. In domeniul resurselor umane

Serviciul (biroul) resurse umane, normare, organizare, salarizare (RUNOS):

a)   aplică normele Ministerului Sănătăţii Publice privind formarea, încadrarea, transferul şi detaşarea medicilor, farmaciştilor, biologilor, chimiştilor şi biochimiştilor la nivelul autorităţii de sănătate publică; coordonează şi verifică aplicarea acestor norme la nivelul unităţilor sanitare cu personalitate juridică subordonate;

b)  îndrumă şi verifică în unităţile sanitare subordonate aplicarea legislaţiei în vigoare referitoare la încadrarea, salarizarea, promovarea şi acordarea tuturor celorlalte drepturi salariale privind salariul de merit, indemnizaţia de conducere, sporul de vechime, sporul pentru condiţii deosebite de muncă, încadrarea personalului care îşi desfăşoară activitatea în locuri de muncă cu condiţii speciale şi deosebite, salarizarea gărzilor;

c)   verifică modul de organizare şi desfăşurare a concursurilor la nivelul unităţilor sanitare cu personalitate juridică din subordine pentru toate categoriile de personal;

d)   monitorizează numărul maxim de personal pe categorii pentru unităţile sanitare publice;

e)   întocmeşte rapoarte statistice privind numărul şi drepturile de personal şi le înaintează periodic şi la solicitare Institutului Naţional de Statistică, Ministerului Sănătăţii Publice, Centrului naţional pentru organizarea şi asigurarea sistemului informaţional şi informatic în domeniul sănătăţii;

f)  întocmeşte statul de funcţii pentru aparatul propriu, în vederea aprobării de către Ministerul Sănătăţii Publice, precum şi lucrările privind modificarea şi completarea acestuia;

g)   solicită Ministerului Sănătăţii Publice, cu avizul direcţiilor coordonatoare, aprobarea organizării concursului pentru ocuparea şi publicarea posturilor vacante de medici, farmacişti, biologi, chimişti şi biochimişti din aparatul propriu, conform reglementărilor legale în vigoare;

h) participă la organizarea concursurilor şi examenelor pentru obţinerea de grade şi trepte profesionale, precum şi de intrare în rezidenţiat; participă la organizarea concursurilor şi examenelor pentru unităţile sanitare cu personalitate juridică din subordine, potrivit legii;

i) asigură participarea autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, prin reprezentanţii săi în comisiile paritare organizate la nivel judeţean, pentru stabilirea necesarului de medici;

j) aplică prevederile legale în domeniul monitorizării funcţiei publice:

1.  elaborează şi transmit la Ministerul Sănătăţii Publice documentaţia necesară în vederea elaborării planului anual de ocupare a funcţiilor publice generale şi specifice;

2.  elaborează şi transmit la Ministerul Sănătăţii Publice situaţia funcţiilor publice generale şi specifice ale personalului contractual, pe nivel de studii, grade şi trepte profesionale, în vederea elaborării anexei la legea bugetului de stat;

3.   transmit lunar, la solicitarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, situaţia privind respectarea codului de conduită al funcţionarilor publici, inclusiv regimul incompatibilităţilor şi al conflictului de interese;

4.    transmit, la solicitarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, actualizarea bazei de date în ceea ce priveşte funcţiile şi funcţionarii publici proprii;

k) la solicitarea conducerii unităţilor sanitare din subordine elaborează documentaţia privind structura organizatorică, reorganizarea, restructurarea, schimbarea sediului sau a denumirii, pe care o înaintează directorului executiv adjunct medical;

l) pentru unităţile sanitare publice din subordine aprobă statele de funcţii, cu încadrarea în normativele de personal în vigoare.

B. In domeniul juridic

Biroul juridic:

a)   avizează, la cererea conducerii, actele care pot angaja răspunderea patrimonială a persoanei juridice, precum şi orice alte acte care produc efecte juridice;

b)  participă la comisia locală de coordonare a activităţii de privatizare;

c)  participă la negocierea şi încheierea contractelor;

d)   redactează cererile de chemare în judecată, de exercitare a căilor de atac, modifică, renunţă la pretenţii şi căi de atac, cu aprobarea conducerii autorităţii de sănătate publică;

e)   reprezintă şi apără interesele persoanei juridice în faţa organelor administraţiei de stat, a instanţelor judecătoreşti, a altor organe cu caracter jurisdicţional, precum şi în cadrul oricărei proceduri prevăzute de lege, în baza delegaţiei date de conducerea persoanei juridice;

f)   participă la negocierea de înţelegeri internaţionale privind domeniul de activitate în care funcţionează sau, după caz, avizează asemenea înţelegeri;

g)   se preocupă de obţinerea titlurilor executorii şi sesizează directorul executiv adjunct financiar-contabil în vederea luării măsurilor necesare pentru realizarea executării silite a drepturilor de creanţă, iar pentru realizarea altor drepturi sesizează organul de executare silită competent;

h) urmăreşte, semnalează şi transmite organelor de conducere şi serviciilor interesate noile acte normative apărute şi atribuţiile ce le revin din acestea;

i) contribuie prin întreaga activitate la asigurarea respectării legii, apărarea proprietăţii publice şi private a statului aflate în administrarea autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, a unităţilor din subordine, precum şi la buna gospodărire a mijloacelor materiale şi financiare din patrimoniu;

j) semnalează organelor competente cazurile de aplicare neuniformă a actelor normative şi, cand este cazul, face propuneri corespunzătoare;

k) analizează, împreună cu compartimentul financiar-contabil şi cu alte compartimente interesate, modul în care sunt respectate dispoziţiile legale în desfăşurarea activităţii unităţilor şi cauzele care generează prejudicii aduse avutului public sau infracţiuni. Intocmeşte constatări şi propune luarea măsurilor necesare în vederea întăririi ordinii şi disciplinei, prevenirea încălcării legilor şi a oricăror alte abateri;

l) asigură transmiterea către unităţile sanitare din subordine a tuturor ordinelor ministrului sănătăţii publice, circularelor şi instrucţiunilor tehnice elaborate de Ministerul Sănătăţii Publice;

m) realizează evidenţa actelor normative cu aplicare în sistemul sanitar, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi a celor cu caracter general sau privind probleme financiar-contabile ce se regăsesc în activitatea autorităţii de sănătate publică ori a unităţilor subordonate;

n) asigură consultanţă juridică tuturor compartimentelor autorităţii, precum şi unităţilor sanitare publice din subordine;

o) asigură informarea personalului privind actele normative din domeniul de activitate al autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti nou-apărute;

p) îndeplineşte orice alte lucrări cu caracter juridic.

C. In domeniul auditului public intern

Serviciul (biroul) de audit public intern

1. Este structura de audit din cadrul autorităţilor de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, care are următoarele atribuţii:

a)   elaborează proiectul planului de audit public intern;

b)   efectuează activităţi de audit public intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale instituţiei proprii sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţă şi eficacitate;

c)   efectuează activităţi de audit public intern exercitat asupra activităţilor desfăşurate în cadrul unităţilor sanitare subordonate, precum şi al spitalelor cu mai puţin de 400 de paturi;

d)   informează structura de audit public intern din Ministerul Sănătăţii Publice despre recomandările neînsuşite de conducătorul unităţii publice auditate, precum şi despre consecinţele acestora;

e)   raportează periodic directorului executiv al autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi structurii de audit public intern din Ministerul Sănătăţii Publice cu privire la constatările, concluziile şi recomandările rezultate din activităţile sale de audit;

f)   elaborează raportul anual al activităţilor de audit public intern îl înaintează până la data de 15 ianuarie a anului în curs pentru anul expirat către structura de audit public intern din Ministerul Sănătăţii Publice;

g)   raportează imediat conducătorului unităţii publice şi structurii de control intern abilitate, în cazul identificării unor neregularităţi sau posibile prejudicii;

h) contribuie, împreună cu persoanele împuternicite din autoritatea de sănătate publică judeţeană şi a municipiului Bucureşti, la activitatea de elaborare a ghidurilor de practică medicală.

2. Serviciul (biroul) de audit public intern nu poate fi implicat în elaborarea procedurilor de control intern şi în desfăşurarea activităţilor supuse auditului public intern.

D. In domeniul informaticii şi biostatisticii medicale

Serviciul de informatică şi biostatistică medicală:

a)   este responsabil pentru organizarea bazei de date judeţene, verificarea şi codificarea informaţiilor medicale;

b)  pune la dispoziţie tuturor structurilor interne interesate toate datele solicitate şi pune la dispoziţie structurilor externe ale autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti date statistice medicale, cu acordul conducătorului autorităţii;

c)   colaborează cu celelalte structuri ale autorităţii de sănătate publică judeţene, şi a municipiului Bucureşti pe probleme legate de informatică medicală;

d)    transmite informări operative (în timp real) persoanelor cu atribuţii de decizie;

e)   colaborează cu structurile responsabile pentru supravegherea/controlul bolilor transmisibile şi netransmisibile în realizarea rapoartelor periodice, precum şi a prognozelor;

f)    organizează sistemul de evidenţă primară şi raportarea statistică sanitară la nivelul cabinetelor medicale, indiferent de forma de organizare a unităţilor sanitare;

g)   verifică datele raportate cu evidenţele primare şi centralizatoare;

h) centralizează dările de seamă de la nivelul judeţului şi centralizatoarele de activitate şi morbiditate trimestriale şi anuale;

i) verifică şi centralizează dările de seamă privind morbiditatea cu incapacitate temporară de muncă, calcularea indicatorilor de gravitate şi durata medie pe ramuri de producţie, calcularea indicatorilor incapacităţii şi compararea lor cu perioadele anterioare similare (date comparabile);

j) codifică cauzele de deces, în conformitate cu obligaţiile Ministerului Sănătăţii Publice, în buletinele de deces şi de născut mort, conform legislaţiei de stare civilă a populaţiei;

k) verifică şi codifică fişele de decese sub un an, decese perinatale, fişele cu decese materne şi le compară ca număr şi cauză de deces cu cele care circulă prin sistemul informaţional al Institutului Naţional de Statistică;

l) organizează cursurile de perfecţionare a personalului de statistică şi instruirea cu privire la codificarea morbidităţii, a incapacităţii temporare de muncă şi buna completare a evidenţelor şi dărilor de seamă, precum şi arhivarea formularelor statistice în conformitate cu indicatorul termenelor de păstrare a documentelor;

m) centralizează, verifică şi transmite la Centrul naţional pentru organizarea şi asigurarea sistemului informaţional şi informatic în domeniul sănătăţii dările de seamă de stat ale Institutului Naţional de Statistică (unităţi, paturi, personal, activităţi) la datele fixate;

n) ţine evidenţa şi raportează mişcarea personalului medical pe unităţi, specialităţi medicale, sexe şi vârstă şi actualizează permanent registrul naţional;

o) participă concret la toate studiile şi anchetele medicale de sănătate organizate de Centrul naţional pentru organizarea şi asigurarea sistemului informaţional şi informatic în domeniul sănătăţii, pentru aflarea opiniei populaţiei privind calitatea şi necesarul de asistenţă medicală, opinia specialiştilor privind structura reţelei sanitare, necesarul de medicamente şi necesarul de personal medico-sanitar etc;

p) colaborează cu celelalte compartimente şi servicii ale autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti pe probleme legate de informatică şi biostatistică medicală, realizarea registrelor de boli cronice sau altor registre a căror realizare este în responsabilitatea autorităţii de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti;

q) primeşte raportările legate de activitatea spitalelor, constituie baza de date la nivel judeţean, le transmite Ministerului Sănătăţii Publice, pentru decizii majore de politică sanitară şi pentru raportările necesare organismelor Uniunii Europene şi Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii;

r) alte atribuţii specifice stabilite de directorul executiv al autorităţii de sănătate publică.

E. Registratură şi secretariat:

a)   asigură evidenţa unităţilor din subordine: denumire, nominalizarea conducerilor, adresele complete şi numerele de telefon ale unităţilor şi conducerilor acestora (inclusiv numerele de telefon de la domiciliu  - fixe sau mobile);

b)   asigură evidenţa autorităţilor publice locale şi centrale, precum şi a persoanelor din conducerea acestora (numele, prenumele, funcţia, adresa de reşedinţă, numerele de telefon etc);

c)   înregistrează lucrările transmise de conducerea autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti şi de serviciile din structura acesteia către petenţi şi alte autorităţi, precum şi cele primite la conducerea autorităţii şi ţine evidenţa repartizării acestora, urmărind rezolvarea lor în termenele stabilite;

d)   înscrie în registrul specific persoanele venite în audienţă la conducerea autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, problemele prezentate de către acestea şi soluţiile date;

e)  înregistrează şi ţine evidenţa lucrărilor primite sau transmise prin fax;

f)  asigură transmiterea corespondenţei de la autoritatea de sănătate publică judeţeană şi a municipiului Bucureşti, inclusiv modul de trimitere;

g)   întocmeşte evidenţa deplasărilor în teren ale salariaţilor autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti;

h) păstrează secretul de serviciu;

i) îndeplineşte şi alte sarcini dispuse de conducerea autorităţii de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.

F. In domeniul relaţiilor cu publicul şi al comunicării Compartimentul relaţii cu publicul şi comunicare are următoarele atribuţii:

1.  în domeniul relaţiilor publice:

a)    colaborează cu direcţiile de specialitate ale Ministerului Sănătăţii Publice în realizarea obiectivelor de comunicare prin mass-media ori prin mijloacele proprii ale autorităţii de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti;

b)   evaluează imaginea autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi a unităţilor sanitare şi stabileşte măsurile pentru îmbunătăţirea acesteia;

c)   asigură desfăşurarea optimă a activităţii de relaţii publice;

d)    asigură informarea permanentă referitoare la principalele activităţi ale autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, privind în mod deosebit derularea reformei în sistemul sanitar;

e)   asigură o legătură permanentă între comunitate şi autoritatea de sănătate publică judeţeană şi a municipiului Bucureşti, organizând după un program stabilit activitatea de audienţe pentru populaţie; asigură informarea populaţiei (prin intermediul spitalelor, al unităţilor sanitare ambulatorii şi al mass-media) privind programul săptămânal de audienţă al Ministerului Sănătăţii Publice;

f)  desfăşoară activitatea de analiză a cererilor cetăţenilor şi disponibilizează toate informaţiile necesare pentru soluţionarea problemelor prezentate sau solicitate; urmăreşte şi sprijină totodată soluţionarea legală şi în termen a cererilor, petiţiilor etc. primite de la Ministerul Sănătăţii Publice şi transmise la autoritatea de sănătate publică judeţeană şi a municipiului Bucureşti, precum şi comunicarea către minister a modului de soluţionare a scrisorilor respective;

g)  realizează legătura dintre cetăţean şi unităţile sanitare din subordine pentru clarificarea tuturor problemelor în vederea rezolvării cererii solicitantului;

h) realizează legătura dintre persoanele defavorizate şi instituţii specializate în asistenţa acestora;

i) realizează legătura dintre persoanele defavorizate care necesită efectuarea tratamentului în străinătate şi conducerea autorităţilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, în vederea elaborării documentaţiilor necesare;

j) informaţiile care constituie secrete de stat şi de serviciu vor fi accesate şi gestionate conform standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate;

2.  în domeniul relaţiilor cu prefectura, consiliul judeţean, cu alte organe ale administraţiei publice locale şi centrale, sindicate şi cu organisme neguvernamentale:

a) organizează legătura dintre autoritatea de sănătate publică judeţeană şi a municipiului Bucureşti şi prefectură, consiliul   judeţean,   primăriile   locale   şi   organizaţiile neguvernamentale;

b)   asigură legătura dintre conducerea autorităţii de sănătate publică judeţeană şi a municipiului Bucureşti şi sindicate în vederea analizei şi soluţionării, conform legislaţiei în vigoare, a revendicărilor sindicale;

c)   comunică Ministerului Sănătăţii Publice date privind:

(i) adresa autorităţii de sănătate publică judeţeană şi a municipiului Bucureşti, numele şi prenumele persoanelor din conducere, numărul de telefon şi de fax (inclusiv e-mail); pentru directori, numărul de mobil şi numărul de telefon de la domiciliul acestora;

(ii) denumirea şi adresa spitalelor din teritoriu, numele şi prenumele directorilor, numărul de telefon şi de fax (inclusiv de mobil);

(iii) denumirea şi adresa altor unităţi importante din teritoriu, numele şi prenumele conducătorilor, numărul de telefon (inclusiv de mobil);

(iv) modificările ce intervin în datele comunicate.

G. In domeniul programelor de sănătate

In structura autorităţii de sănătate publică la nivel judeţean, precum şi regional se organizează Serviciul de programe de sănătate regional şi judeţean, având următoarele atribuţii:

1. Serviciul de programe de sănătate regional din cadrul autorităţii de sănătate publică aflate în municipiul desemnat conform legii ca centru regional, prevăzută în anexa nr. 3, are atribuţiile prevăzute la pct. 2 şi, în plus, următoarele atribuţii:

a)   este subordonat metodologic Agenţiei Naţionale pentru Programe de Sănătate;

b)  asigură monitorizarea şi coordonarea la nivel regional a programelor de sănătate, în conformitate cu actele normative în vigoare privind programele şi subprogramele de sănătate;

c)  elaborează anual rapoarte privind starea de sănătate a populaţiei din teritoriul arondat, conform metodologiilor şi indicatorilor stabiliţi de Uniunea Europeană;

d)  analizează trimestrial şi anual indicatorii programelor de sănătate primiţi de la autorităţile de sănătate publică din teritoriul arondat, în conformitate cu actele normative în vigoare privind programele şi subprogramele de sănătate;

e)   solicită autorităţilor de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, ori de câte ori este nevoie, date suplimentare de raportare privind programul finanţat din bugetul de stat şi al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate;

f)   transmite Agenţiei Naţionale pentru Programe de Sănătate propuneri privind modul de îmbunătăţire a derulării programelor de sănătate la nivel regional;

g)   analizează starea de sănătate a populaţiei la nivel regional şi stabileşte priorităţile specifice regiunii, pe care le transmite Agenţiei Naţionale pentru Programe de Sănătate;

h) propune Agenţiei Naţionale pentru Programe de Sănătate includerea unor activităţi noi în structura programelor, pe baza problemelor de sănătate publică identificate;

i) în realizarea atribuţiilor sale poate colabora direct cu unităţile judeţene de implementare a programelor de sănătate, precum şi cu institutele de sănătate publică şi cu institutele de specialitate din teritoriul arondat;

j) poate stabili colaborări interinstituţionale, la nivel regional, cu organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale la nivel regional, pentru asigurarea îngrijirilor medicale integrate la nivel de pacient şi a corelării activităţilor din cadrul programelor naţionale de sănătate cu alte iniţiative, finanţate din alte surse;

k) primeşte şi prelucrează datele din registrele de boală colectate la nivel regional;

l) furnizează informaţii de interes public cu privire la starea de sănătate a populaţiei din teritoriul arondat, domeniile prioritare de acţiune şi activităţile specifice din cadrul programului naţional de sănătate.

2. Serviciul programe de sănătate judeţean:

a)   este subordonat metodologic Agenţiei Naţionale pentru Programe de Sănătate;

b)   asigură monitorizarea şi implementarea programelor la nivel judeţean;

c)  colectează trimestrial şi anual indicatorii programelor de sănătate de la unităţile sanitare, pe care îi transmite Serviciului de programe de sănătate la nivel regional, în conformitate cu actele normative în vigoare privind programele şi subprogramele de sănătate;

d)   analizează indicatorii de morbiditate şi mortalitate legaţi de evoluţia bolilor netransmisibile în judeţ, inclusiv anii potenţiali de viaţă pierduţi;

e)  colaborează cu Serviciul de informatică şi biostatistică medicală;

f)   primeşte anual, trimestrial şi ori de câte ori este nevoie de la casa de asigurări de sănătate judeţeană sau a municipiului Bucureşti analiza modului în care a fost derulat programul de sănătate cu scop curativ;

g)  solicită unităţilor sanitare ori de câte ori este nevoie date suplimentare de raportare privind programul de sănătate finanţat din bugetul de stat şi al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate;

h) face propuneri către conducerea autorităţii de sănătate publică judeţeană şi a municipiului Bucureşti, privind fondurile specifice necesare derulării programelor de sănătate la nivel judeţean;

i) face propuneri către autoritatea de sănătate publică judeţeană şi a municipiului Bucureşti, privind modul de derulare a programelor de sănătate la nivel judeţean;

j) asigură repartizarea fondurilor alocate pe program la nivelul judeţului, pe baza unor criterii obiective;

k) primeşte propuneri privind îmbunătăţirea modului de derulare a progamului de sănătate la unităţile judeţene de implementare a programelor;

l) asigură corelarea programelor naţionale de sănătate cu alte iniţiative şi programe de sănătate, finanţate din alte surse;

m) formează, la nivelul unităţilor judeţene de implementare a programului de sănătate, echipe interdisciplinare de experţi locali, după caz (medici specialişti, medici de familie, asistenţi comunitari, asistenţi sociali, mediatori comunitari etc);

n) stabileşte colaborări interinstituţionale, prin intermediul unităţilor judeţene de implementare a programelor de sănătate, cu organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale la nivel local, pentru asigurarea îngrijirilor medicale integrate la nivel de pacient şi a corelării programului naţional de sănătate cu alte iniţiative şi programe de sănătate, finanţate din alte surse;

o) gestionează la nivel judeţean registrele naţionale de boli netransmisibile.

Atribuţii specifice

I.  In domeniul educării/informării/comunicării

Biroul (compartimentul) de promovare a sănătăţii:

a)   furnizează informaţii către populaţie referitoare la prevenirea bolilor şi la promovarea sănătăţii;

b)   dezvoltă la nivel local programe de promovare a sănătăţii şi educaţie pentru sănătate, în funcţie de priorităţile locale;

c)   elaborează proiecte în parteneriat cu autorităţile locale, reprezentanţii în teritoriu ai altor ministere, organizaţii neguvernamentale şi reprezentanţe internaţionale, în vederea soluţionării problemelor comunitare;

d)   informează autorităţile locale despre activităţile de promovare a sănătăţii şi cooptează reprezentanţii acestora în implementarea respectivelor activităţi;

e)   furnizează servicii de formare în educaţia pentru sănătate, în colaborare şi sub îndrumarea Centrului Naţional de Promovare a Sănătăţii din cadrul Şcolii Naţionale de Sănătate Publică şi Management Sanitar, servicii adresate formatorilor din cadrul şi din afara sistemului de sănătate;

f)   elaborează, editează şi asigură multiplicarea de materiale publicitare specifice;

g)  monitorizează şi supraveghează realizarea corectă şi completă a conţinutului materialelor de promovare a sănătăţii ce fac obiectul eventualelor contracte cu furnizori de servicii în cadrul domeniilor specifice de activitate, la nivelul judeţului.

II.  In domeniul supravegherii şi controlului bolilor

1. Serviciul de supraveghere şi control al bolilor transmisibile:

a)    participă la funcţionarea reţelei naţionale de supraveghere a bolilor transmisibile şi la cel de alertă şi răspuns rapid;

b)  coordonează, controlează şi evaluează programul de imunizări desfăşurat în teritoriu şi verifică registrele de vaccinări;

c)  fundamentează necesarul de material biologic pentru imunizarea grupelor catagrafiate şi verifică în teritoriu condiţiile de depozitare a vaccinului şi efectuarea vaccinării;

d)  coordonează activităţile specifice privind supravegherea şi controlul bolilor transmisibile;

e)   colectează şi analizează, verifică şi gestionează datele privind bolile transmisibile de la toate sursele existente în teritoriu;

f)   supraveghează modul în care medicii de familie efectuează colectarea şi transmiterea datelor necesare supravegherii bolilor transmisibile, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;

g)   efectuează investigaţiile epidemiologice, identifică şi coordonează măsurile necesare pentru limitarea focarelor de boală transmisibilă în colectivităţi, puse în aplicare în colaborare cu alte structuri cu atribuţii specifice sau cu autorităţi locale;

h) asigură diseminarea periodică a datelor privind bolile transmisibile rezultate din analiza şi interpretarea acestora către sursele de la care au provenit şi către autorităţi;

i) desfăşoară îndrumarea metodologică şi profesională a unităţilor sanitare din teritoriu, la solicitare, în probleme de infecţii nosocomiale;

j) intervine şi efectuează expertiza de specialitate, în cazul unor focare epidemice nosocomiale sau în situaţii de risc declarat, la solicitarea unităţii ori prin autosesizare;

k) efectuează, la cererea terţilor, consultanţă de specialitate;

l) participă la elaborarea, prin personalul de specialitate cu studii superioare, a referatelor de evaluare a unităţilor sanitare în vederea avizării/autorizării sanitare;

m) verifică şi aplică măsurile de protecţie sanitară a frontierelor de stat privind bolile transmisibile;

n) pune la dispoziţie structurii interne de statistică datele solicitate;

o) desfăşoară activităţi specifice în cadrul planurilor de intervenţie în situaţii de urgenţă;

p) coordonează studii populaţionale privind evoluţia bolilor transmisibile în teritoriul dat;

q) coordonează instruirea personalului din unităţile medicale publice şi private, pe probleme de prevenire şi control al infecţiilor nosocomiale;

r) organizează activitatea de supravehgere şi combatere a vectorilor de importanţă medicală;

s) monitorizează situaţia infecţiilor nosocomiale din unităţile sanitare din teritoriu;

t) îndeplineşte alte atribuţii specifice stabilite de directorul executiv adjunct de sănătate publică.

In cadrul Serviciului de supraveghere şi control al bolilor transmisibile funcţionează Compartimentul de produse antiepidemice, care are următoarele atribuţii:

a)  asigură depozitarea şi distribuirea în teritoriul arondat a vaccinurilor şi a celorlalte produse biologice şi materiale necesare desfăşurării activităţii de medicină preventivă;

b)   asigură depozitarea şi livrarea produselor DDD necesare intervenţiei în focarele de boli transmisibile;

c)  asigură aprovizionarea laboratoarelor proprii şi a altor unităţi sanitare cu medii de cultură, seruri de diagnostic, sticlărie, reactivi, kit-uri şi alte materiale consumabile, în vederea realizării activităţilor cuprinse în programele de medicină preventivă;

d)  asigură depozitarea şi distribuirea în teritoriul arondat a produselor din componenţa rezervei antiepidemice în caz de calamitate;

e)   îndeplineşte şi alte atribuţii specifice stabilite de directorul executiv adjunct de sănătate publică.

2. Serviciul/Biroul de supravegherea şi controlul bolilor profesionale:

a)  realizează registrul de evidenţă a bolilor profesionale la nivel teritorial, efectuând cercetarea şi documentarea cazurilor suspecte de boală, declararea şi înregistrarea bolilor profesionale; selectează cazurile şi transmite fişe BP2/rapoarte partenerilor instituţionali, conform prevederilor legale;

b)   înregistrează cazurile de boli legate de profesie şi indicii de morbiditate profesională cu incapacitate temporară de muncă;

c)   realizează expertize în domeniul sănătăţii ocupaţionale;

d)  centralizează şi analizează situaţia angajaţilor expuşi la noxe din teritoriu;

e)   asigură organizarea activităţilor de colectare şi raportare a datelor necesare identificării problemelor de sănătate ocupaţională şi a operatorilor specializaţi în intervenţii eficiente din piaţa de servicii medicale de medicina muncii;

f)  participă cu rapoarte la elaborarea sintezelor naţionale privind sănătatea în relaţie cu mediul ocupaţional;

g)   derulează studii multidisciplinare asupra problemelor de sănătate-mediu-securitate în teritoriul dat;

h) organizează acţiuni de prevenire a îmbolnăvirilor profesionale şi de promovare a sănătăţii în muncă;

i) evaluează aplicarea normelor la locul de muncă pentru supravegherea gravidelor cu risc maternal;

j) participă la implementarea programelor privind protejarea sănătăţii şi prevenirea îmbolnăvirilor asociate factorilor de risc ocupaţionali;

k) coordonează activitatea structurilor medicale de medicina muncii din teritoriu şi urmăreşte aplicarea criteriilor de control al calităţii serviciilor de medicina muncii;

l) stochează datele medicale de la angajatorii aflaţi în procedură de faliment;

m) participă la aplicarea legislaţiei privind încadrarea locurilor de muncă în condiţii deosebite şi speciale;

n) efectuează, la cererea terţilor, evaluarea factorilor de risc profesional;

o)   evaluează aplicarea normelor privind asigurarea supravegherii medicale a persoanei expuse profesional, în concordanţă cu prevederile legale şi cu riscurile profesionale;

p) elaborează referatele de evaluare a unităţilor/ activităţilor supuse avizării sanitare;

q) participă la elaborarea şi execuţia planurilor de acţiuni privind implementarea în plan judeţean a acquis-ului comunitar în domeniul sănătăţii şi securităţii în muncă.

3. Serviciul/Biroul evaluarea factorilor de mediu şi avizarea/ autorizarea sanitară:

a)   implementează la nivel local activităţile cuprinse în programul comunitar de sănătate publică privind protejarea sănătăţii şi prevenirea îmbolnăvirilor asociate factorilor de risc în relaţie cu mediul şi cu alimentele;

b)   monitorizează realizarea indicatorilor specifici din cadrul acestor programe;

c)   efectuează, la cererea terţilor, consultanţă de specialitate;

d)   desfăşoară activitatea de evaluare a conformării la normele de igienă şi sănătate publică a proiectelor de amenajare-construire şi elaborează referatele de evaluare în vederea avizării/autorizării sanitare;

e)   participă la elaborarea şi execuţia planurilor de acţiuni privind implementarea legislaţiei şi de consolidare instituţională la nivel local;

f)  participă la efectuarea investigaţiilor epidemiologice a toxiinfectiilor alimentare, în colaborare cu celelalte structuri cu atribuţii specifice;

g)   colectează şi înregistrează datele privind tipurile, cantitatea şi modul de gestionare a deşeurilor generate în unităţile medicale din teritoriu;

h) desfăşoară activităţi specifice în cadrul planurilor de intervenţie în situaţii de urgenţă;

i) coordonează studiile populaţionale privind evoluţia sănătăţii în raport cu factorii de mediu şi cu alimentele, în teritoriul dat;

j) participă la elaborarea Raportului privind starea de sănătate a populaţiei;

k) gestionează şi actualizează baza de date privind avizarea/autorizarea sanitară şi transmite structurii de inspecţie sanitară de stat datele nou-introduse;

l)   îndeplineşte alte atribuţii specifice stabilite de directorul executiv adjunct de sănătate publică.

In cadrul Serviciului/Biroului evaluarea factorilor de mediu şi avizarea/autorizarea sanitară funcţionează Compartimentul de medicină şcolară, care are următoarele atribuţii:

a)    supraveghează acordarea asistenţei medicale curativo-profilactice în colectivităţile de copii şi tineri;

b)   monitorizează dezvoltarea fizică, psihomotorie şi starea de sănătate a copiilor din colectivităţi;

c)   coordonează activităţile de promovare a sănătăţii, derulate împreună cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării, precum şi cu alte instituţii;

d)   coordonează şi evaluează activităţile desfăşurate în cadrul examenelor de bilanţ şi al triajelor epidemiologice în colectivităţile de copii;

e)   controlează dispensarizarea medicală a copiilor cu afecţiuni cronice, precum şi planul de recuperare a acestora;

f)  coordonează activităţile de monitorizare a indicatorilor din cadrul programelor de sănătate având ca obiectiv supravegherea stării de sănătate a copiilor şi a colectivităţilor de copii;

g)   alte atribuţii specifice stabilite de directorul executiv adjunct de sănătate publică.

4.  Compartimentul teritorial de sănătate publică: participă la desfăşurarea activităţilor specifice, stabilite

de conducerea autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, în teritoriul arondat.

5.  Laboratoare

5.1.  Laboratorul de microbiologie:

a)  participă la efectuarea anchetelor epidemiologice prin recoltarea şi prelucrarea de probe bacteriologice, virusologice, serologice, imunologice şi parazitologice din produse biologice (patologice), pentru supravegherea şi controlul bolilor transmisibile;

b)   participă, prin responsabilul desemnat, la buna funcţionare a reţelei naţionale de supraveghere a bolilor transmisibile;

c)  efectuează analize microbiologice din probe de apă, aer, alimente şi factori de mediu;

d)   efectuează analize microbiologice la cererea unor beneficiari, pentru care se percep taxe;

e)   asigură aplicarea procedurilor în vederea acreditării laboratorului;

f)  alte atribuţii specifice.

5.2.   Laboratorul de chimie sanitară şi/sau toxicologie:

a)   efectuează analize fizico-chimice şi toxicologice din probe biologice, apă, aer, alimente şi alţi factori de mediu pentru evaluarea obiectivă a conformităţii produselor şi a riscurilor pentru sănătate;

b)   efectuează analize fizico-chimice şi toxicologice, la cererea unor beneficiari, pentru care se percep taxe;

c)   asigură aplicarea procedurilor în vederea acreditării laboratorului;

d)   alte atribuţii specifice stabilite de medicul-şef de laborator.

5.3.  Laboratorul igiena radiaţiilor:

a)   coordonează activităţile pentru protejarea sănătăţii populaţiei şi prevenirea efectelor asociate radiaţiilor ionizante;

b)   asigură colectarea şi raportarea datelor privind sănătatea populaţiei în relaţie cu radiaţiile ionizante;

c)  participă la elaborarea Raportului stării de sănătate a comunităţii;

d)   efectuează, din proprie iniţiativă sau la cererea terţilor, determinări ale nivelurilor de radiaţii, consultanţă de specialitate;

e)  controleză aplicarea normelor de securitate nucleară şi igiena radiaţiilor;

f)   avizează şi autorizează sanitar unităţile în care se desfăşoară practici şi activităţi nucleare;

g)   elaborează referatele de evaluare pentru unităţile supuse avizării/autorizării sanitare;

h) verifică respectarea normelor de igiena radiaţiilor ionizante în unităţile autorizate şi în laboratoarele de profil;

i) participă la elaborarea planurilor de acţiuni privind implementarea în plan judeţean a acquis-ului comunitar;

j) participă la elaborarea planului de acţiune în caz de catastrofă;

k) intervine în caz de accident nuclear sau de urgenţă radiologică;

l) evaluează nivelul expunerii medicale la radiaţii ionizante a populaţiei prin programe de asigurare şi control al calităţii;

m) alte atribuţii specifice stabilite de directorul executiv adjunct de sănătate publică.

III. In domeniul serviciilor medicale:

1. Compartimentul asistenţa comunitară şi înregistrare/ evaluare asistenţi medicali:

a)    coordonează activitatea asistenţilor medicali comunitari;

b)   coordonează, monitorizează şi controlează serviciile de îngrijire comunitară şi de îngrijiri la domiciliu;

c)   colaborează şi dezvoltă programe de îngrijiri de sănătate cu autorităţile locale şi cu organizaţiile neguvernamentale;

d)  înregistrează asistenţii medicali, comunitari, moaşele, în colaborare cu Ordinul Asistenţilor Medicali şi Moaşelor din România, în Registrul Unic Naţional;

e)   eliberează autorizaţia de liberă practică pentru asistenţi medicali şi moaşe;

f)   asigură informarea asistenţilor medicali, comunitari şi moaşelor asupra legislaţiei din domeniul profesiei, normelor de etică şi deontologie profesională, în colaborare cu Ordinul Asistenţilor Medicali şi Moaşelor din România;

g)    controlează respectarea Codului de etică şi deontologie profesională de către asistenţii medicali, comunitari şi moaşe şi comunică Ordinului Asistenţilor Medicali şi Moaşelor din România eventualele abateri;

h) controlează respectarea programelor de instruire practică a elevilor şi studenţilor din unităţile de învăţământ care pregătesc asistenţi medicali şi moaşe, desfăşurate în unităţile sanitare, în colaborare cu directorul de îngrijiri/asistentul-şef şi cu reprezentantul inspectoratului şcolar judeţean;

i) participă în comisia de examinare pentru examenul de absolvire a şcolii postliceale sanitare;

j) participă la selecţia asistenţilor medicali, comunitari, moaşelor, infirmierelor, precum şi ca membri în comisiile de examene şi concursuri de ocupare a posturilor vacante pentru aceste categorii de personal;

k) participă la acivităţile profesionale şi la manifestările organizate de Ordinul Asistenţilor Medicali şi Moaşelor din România;

l) colaborează cu organizaţii profesionale, sindicale şi organizaţii neguvernamentale în proiecte ce privesc activitatea asistenţilor medicali.

2. Compartimentul asistenţă medicală ambulatorie:

a)   asigură îndrumarea tehnică şi metodologică a activităţii de asistenţă medicală primară şi de specialitate;

b)   verifică în teren modul de acordare a asistenţei medicale primare şi de specialitate, precum şi respectarea prevederilor cuprinse în reglementările legale în vigoare privind acordarea asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate;

c)   participă la implementarea strategiilor de reformă în domeniul asistenţei medicale, elaborate şi aprobate de Ministerul Sănătăţii Publice;

d)   coordonează activitatea de monitorizare a bolilor cronice de către medicii de familie şi de specialitate din ambulatoriu, care îşi desfăşoară activitatea atât în cabinete publice, cât şi în cabinete private;

e)  monitorizează modul în care personalul din cabinetele medicilor de familie şi din ambulatoriul de specialitate respectă obligaţiile reglementate prin acte normative, referitoare la:

1.  etica profesională şi deontologia medicală;

2.  asistenţa de sănătate publică;

3.   activitatea desfăşurată în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate;

4.   relaţiile de muncă, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare;

5.  pacienţii;

6.   managementul evidenţei medicale primare şi al informaţiei medicale gestionate;

7.  educaţia/formarea continuă şi dezvoltarea profesională a resurselor umane din asistenţa medicală primară şi de specialitate din ambulatoriu;

f)   analizează, împreună cu casa de asigurări de sănătate, nevoile de servicii medicale de specialitate ale populaţiei;

g)   evaluează, coordonează şi monitorizează serviciile medicale furnizate în unităţile medicale publice şi private de specialitate în ambulatoriu, precum şi cele care asigură asistenţă medicală de recuperare;

h) asigură informarea personalului medical în legătură cu normele de etică profesională şi deontologie medicală şi informarea pacienţilor cu privire la drepturile şi îndatoririle acestora;

i) evaluează, coordonează şi monitorizează activitatea unităţilor medicale cu paturi şi ambulatoriilor de specialitate, publice sau private, prin care se asigură asistenţa medicală de recuperare, precum şi a societăţilor de turism balnear şi de recuperare.

3. Compartimentul de asistenţă medicală de urgenţă prespitalicească şi spitalicească:

a)   analizează, împreună cu casa de asigurări de sănătate, nevoile de servicii medicale de urgenţă prespitalicească şi spitalicească ale populaţiei;

b)   evaluează, coordonează şi monitorizează activităţile cu caracter medico-sanitar;

c)   avizează Regulamentul de organizare şi funcţionare al spitalelor, Regulamentul de ordine interioară al spitalelor, precum şi fişa postului pentru personalul din spitale;

d)   participă la negocierea anuală a indicatorilor de performanţă specifici fiecărui spital din teritoriul arondat;

e)   monitorizează şi evaluează activitatea medicală desfăşurată în spital pe baza indicatorilor de performanţă ai managementului spitalului;

f)   monitorizează modul în care spitalele respectă criteriile de calitate a actului medical;

g)   urmăreşte respectarea programului de muncă pe categorii de personal, precum şi asigurarea de către spitale a numărului optim de personal, pe categorii şi locuri de muncă, în funcţie de normativele de personal în vigoare;

h) monitorizează şi coordonează modul în care spitalul îşi respectă obligaţia legală de a înregistra, stoca, prelucra şi transmite informaţiile legate de activitatea sa, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;

i) monitorizează şi coordonează modul în care se asigură asistenţa medicală de urgenţă şi prim ajutor calificat, în condiţiile legii;

j) propune măsuri de creştere a eficienţei şi calităţii serviciilor medicale şi de asigurare a accesului echitabil al populaţiei la serviciile medicale;

k) verifică modul de organizare în vederea asigurării asistenţei medicale în situaţii de dezastre, atacuri teroriste, război, conflicte sociale şi alte situaţii de criză.

4. Compartimentul de asistenţă materno-infantilă:

a)    răspunde de implementarea la nivel local a strategiilor naţionale în domeniul sănătăţii mamei şi copilului;

b)  coordonează şi participă la identificarea priorităţilor în domeniul asistenţei medicale a mamei şi copilului şi propune măsuri adaptate pentru rezolvarea problemelor identificate;

c)   analizează aspectele organizatorice ale asistenţei medicale a gravidei, lăuzei şi copilului, în raport cu dinamica morbidităţii şi mortalităţii la aceste categorii, şi propune măsuri de organizare/reorganizare a structurilor sanitare din teritoriu;

d)   coordonează şi supraveghează asigurarea serviciilor medicale acordate mamei şi copilului la nivel teritorial;

e)  coordonează, monitorizează, evaluează la nivel local asistenţa medicală acordată gravidei, lăuzei şi nou-născutului (depistarea şi urmărirea gravidei, identificarea gravidei cu risc crescut, asistenţa medicală la naştere, îngrijirea şi supravegherea lăuzei şi nou-născutului);

f)   coordonează, monitorizează şi controlează asistenţa medicală ambulatorie şi spitalicească în domeniile specialităţilor medicale şi chirurgicale pediatrice, obstetrică-ginecologie, planificare familială şi sănătatea reproducerii;

g)  colaborează cu compartimentul de asistenţă medicală prespitalicească şi spitalicească pentru coordonarea, monitorizarea şi controlul asistenţei medicale de urgenţă acordate gravidei, lăuzei, nou-născutului şi copilului;

h) efectuează acţiuni de îndrumare şi control pe probleme de planificare familială şi sănătatea reproducerii;

i) colaborează cu alte compartimente de specialitate, precum şi cu reprezentanţii autorităţilor locale în vederea prevenirii abandonului copiilor şi coordonează activităţile de prevenire a abandonului în unităţile sanitare;

j) monitorizează evoluţia indicatorilor de natalitate, mortalitate a copilului, mortalitate maternă, morbiditate şi avorturi şi propune măsuri adecvate pentru îmbunătăţirea nivelului acestora.

IV. In domeniul buget, financiar şi contabilitate:

Serviciul financiar-contabilitate şi biroul buget:

a)   finanţează şi/sau execută, după caz, indicatorii aprobaţi în bugetul de venituri şi cheltuieli al autorităţii de sănătate publică şi al unităţilor din subordine;

b)   afişează pe site-ul autorităţii proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al spitalului public şi analizează lunar şi trimestrial execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli şi le înaintează Ministerului Sănătăţii Publice;

c)  întocmesc situaţiile financiare trimestriale şi anuale ale direcţiei; verifică, analizează şi centralizează situaţiile financiare ale unităţilor din subordine, potrivit normelor legale, răspunzând de realitatea şi exactitatea datelor cuprinse; prezintă la Ministerul Sănătăţii Publice situaţiile financiare periodice, verifică şi avizează, în prealabil, plăţile din conturi la trezorerii şi bănci, după caz;

d)   controlează efectuarea inventarierilor la unităţile subordonate şi modul de asigurare a integrităţii patrimoniului;

e)   efectuează, în condiţiile legii, controlul respectării disciplinei financiare şi bugetare la unităţile din subordine, raportând Ministerului Sănătăţii Publice rezultatele;

f)   propune Ministerului Sănătăţii Publice şi înştiinţează prefectul cu privire la indicatorii financiari ce urmează a fi incluşi în legea anuală a bugetului de stat;

g)   avizează şi repartizează, după caz, bugetul de venituri şi cheltuieli al unităţilor sanitare subordonate şi urmăresc utilizarea eficientă a fondurilor alocate;

h) elaborează propuneri de casare şi transfer de bunuri materiale, pe care le înaintează Ministerului Sănătăţii Publice;

i) execută indicatorii financiari din bugetul propriu şi urmăresc executarea acestora, asigură efectuarea plăţilor în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale;

j) finanţează programele de sănătate şi alte activităţi, conform actelor normative în vigoare, în limita creditelor deschise lunar de Ministerul Sănătăţii Publice, pe baza solicitării acestora;

k) aprobă casările pentru unităţile subordonate din teritoriu şi urmăresc modul de utilizare a acestora, conform normelor specifice;

l) întocmesc lunar situaţia monitorizării cheltuielilor de personal pentru activitatea proprie şi a unităţilor sanitare publice din teritoriu, pe care o transmit Ministerului Sănătăţii Publice;

m) îndrumă metodologic din punct de vedere financiar-contabil unităţile teritoriale subordonate;

n) întocmesc lunar, pe baza datelor operative, execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pentru activitatea proprie a unităţilor sanitare din subordine, pe care o înaintează Ministerului Sănătăţii Publice;

o) solicită Ministerului Sănătăţii Publice deschideri de credite bugetare pentru luna următoare, pe titluri de cheltuieli şi programe de sănătate;

p) stabilesc, pe baza evaluării bazei tehnico-materiale existente în teritoriu, priorităţile de dezvoltare şi întreţinere a acesteia, propunând lucrări de investiţii, consolidare de clădiri şi reparaţii capitale;

q) stabilesc necesarul de credite bugetare anuale pentru lucrări de investiţii, consolidări de clădiri şi reparaţii capitale pentru unităţile subordonate;

r) efectuează repartizarea creditelor bugetare aprobate şi transmit unităţilor subordonate beneficiare de investiţii lista obiectivelor nominalizate în anexa la legea anuală a bugetului de stat, la termenele prevăzute de lege;

s) asigură, în limita alocaţiilor bugetare, finanţarea lucrărilor de investiţii, conform actelor normative în vigoare, pe baza deschiderii de credite lunare;

t) urmăresc modul de executare a bugetului aprobat la titlul „Cheltuieli de capital" pe unităţi subordonate, luând măsurile necesare pentru respectarea dispoziţiilor legale privind disciplina în construcţii şi financiară;

u) urmăresc modul de executare şi raportează Ministerului Sănătăţii Publice situaţia privind monitorizarea investiţiilor;

v) îndrumă din punct de vedere metodologic beneficiarii lucrărilor de investiţii şi reparaţii capitale cu privire la proiectarea, avizarea, execuţia şi finanţarea acestora în conformitate cu reglementările legale în vigoare;

w) îndrumă şi verifică unităţile din subordine în activitatea de stabilire a tarifelor prestaţiilor efectuate de acestea în conformitate cu legislaţia în vigoare;

x) răspund pentru exactitatea şi realitatea datelor transmise Ministerului Sănătăţii Publice, atât pentru activitatea proprie, cât şi pentru cea a unităţilor sanitare subordonate.

V. In domeniul administrativ, aprovizionare, întreţinere, investiţii

Serviciul (biroul) administrativ, aprovizionare, întreţinere şi investiţii:

a)   stabileşte necesarul de aprovizionare, organizează desfăşurarea licitaţiilor conform reglementărilor legale în vigoare, recepţia bunurilor achiziţionate, precum şi repartiţia acestora;

b)   organizează activitatea de transport, achiziţionarea autovehiculelor, înscrierea acestora la organele de poliţie, efectuarea rodajului şi răspunde de controlul zilnic, reviziile tehnice, reparaţiile curente şi capitale de autovehicule;

c)   asigură executarea la timp şi în bune condiţii a transporturilor necesare unităţii;

d)    răspunde de depozitarea corespunzătoare a carburanţilor şi lubrifiantilor, precum şi de utilizarea bonurilor de benzină;

e)    răspunde de elaborarea de către unităţi a documentaţiei tehnice pentru investiţii, potrivit reglementărilor legale;

f)   participă la stabilirea necesarului de investiţii: construcţii, consolidări de clădiri, pentru unităţile din subordine;

g)    stabileşte necesarul de aparatură de înaltă performanţă pentru unităţile din subordine;

h) analizează şi propune efectuarea cheltuielilor de capital pe baza prioritizării aprobate prin acte normative emise de ministrul sănătăţii publice;

i) verifică şi urmăreşte eficienţa aprovizionării unităţilor din subordine cu medicamente, materiale consumabile etc, în vederea asigurării funcţionării acestora;

j) organizează şi răspunde de asigurarea pazei, aplicarea normelor de protecţia muncii şi de prevenire a incendiilor, potrivit legii;

k) elaborează şi realizează, în condiţiile legii, planul de achiziţii la nivelul autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti;

l) participă la aprovizionarea şi distribuirea vaccinurilor, medicamentelor şi materialelor sanitare;

m) realizează inventarul tuturor bunurilor care aparţin autorităţii de sănătate publică şi ţine evidenţa exactă a acestora.

ANEXA Nr. 2*)

STRUCTURA   ORGANIZATORICĂ

a autorităţii de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti

*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 3

LISTA

centrelor regionale şi judeţele arondate

Centrul Regional 1 - coordonator - Autoritatea de Sănătate Publică laşi:

ASP Iaşi, ASP Neamţ, ASP Botoşani, ASP Suceava, ASP Bacău, ASP Vaslui

Centrul Regional 2 - coordonator - Autoritatea de Sănătate Publică Constanţa:

ASP Constanţa, ASP Vrancea, ASP Galaţi, ASP Brăila, ASP Buzău, ASP Tulcea

Centrul Regional 3 - coordonator - Autoritatea de Sănătate Publică Prahova:

ASP Prahova, ASP Argeş, ASP Dâmboviţa, ASP Ialomiţa, ASP Călăraşi, ASP Giurgiu, ASP Teleorman

Centrul Regional 4 - coordonator - Autoritatea de Sănătate Publică Dolj:

ASP Dolj, ASP Vâlcea, ASP Gorj, ASP Olt, ASP Mehedinţi

Centrul Regional 5 - coordonator - Autoritatea de Sănătate Publică Timiş:

ASP Timş, ASP Hunedoara, ASP Arad, ASP Caraş-Severin

Centrul Regional 6 - coordonator - Autoritatea de Sănătate Publică Cluj:

ASP Cluj, ASP Sălaj, ASP Bihor, ASP Satu Mare, ASP Maramureş, ASP Bistriţa-Năsăud

Centrul Regional 7 - coordonator - Autoritatea de Sănătate Publică Mureş: ASP Mureş, ASP Harghita, ASP Braşov, ASP Sibiu, ASP Covasna, ASP  Alba

Centrul Regional 8 - coordonator - Autoritatea de Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti:

ASP a Municipiului Bucureşti, ASP Ilfov


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 880/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 880 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu