Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.87 din 31.07.2018

privind desfăşurarea activităţii de achiziţii publice pentru necesităţile structurilor finanţate din bugetul propriu al ordonatorului principal de credite
ACT EMIS DE: Ministerul Afacerilor Interne
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 703 din 13 august 2018



SmartCity1

Având în vedere prevederile art. 2 alin. (1) şi (3) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul afacerilor interne emite următorul ordin: Articolul 1Prezentul ordin stabileşte etapele, competenţele de elaborare, avizare şi aprobare a documentelor, responsabilităţile de derulare a procedurilor şi contractelor, precum şi de evidenţă a bunurilor, serviciilor şi lucrărilor care fac obiectul achiziţiilor publice pentru necesităţile structurilor finanţate din bugetul propriu al ordonatorului principal de credite. Articolul 2 În sensul prezentului ordin, termenii şi expresiile utilizate au următorul înţeles: a)program anual al achiziţiilor publice - instrument managerial utilizat pentru planificarea şi monitorizarea portofoliului de procese de achiziţie la nivelul ordonatorului principal de credite, care cuprinde totalitatea contractelor de achiziţie publică/acordurilor-cadru pe care acesta intenţionează să le atribuie în decursul anului următor; b)program al achiziţiilor publice - document de planificare a achiziţiilor publice aferent unui proiect finanţat din fonduri nerambursabile şi/sau proiect de cercetare-dezvoltare; c)referat de necesitate - document emis de fiecare compartiment al autorităţii contractante, altul decât compartimentul intern specializat în domeniul achiziţiilor publice, în ultimul trimestru al anului în curs pentru anul viitor, precum şi la momentul identificării necesităţii, care cuprinde: preţul unitar/total al necesităţilor de produse, servicii şi lucrări identificate, valoarea estimată fără TVA a acestora, precum şi alte informaţii specifice, necesare în procesul de achiziţie, potrivit competenţelor; d)strategia anuală a achiziţiilor publice - totalitatea proceselor de achiziţie publică planificate a fi lansate, pe parcursul unui an bugetar, de structurile finanţate din bugetul propriu al ordonatorului principal de credite, fiecare pe domeniul său de competenţă, şi care cuprind cheltuieli de capital mai mari de 125 milioane lei, document care se realizează în ultimul trimestru al anului anterior anului căruia îi corespund procesele de achiziţie publică cuprinse în aceasta; e)structură beneficiară - structura finanţată din bugetul propriu al ordonatorului principal de credite, pentru necesităţile căreia se achiziţionează produse, servicii sau lucrări; f)strategia de contractare - document specific al fiecărei achiziţii publice cu o valoare estimată egală sau mai mare decât pragurile valorice stabilite la art. 7 alin. (5) din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 3 Procedurile de achiziţii publice pentru structurile beneficiare se derulează de către Direcţia achiziţii publice, denumită în continuare DAP, din subordinea Direcţiei generale logistice, denumită în continuare DGL, din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, în calitate de compartiment intern specializat. Articolul 4Strategia anuală a achiziţiilor publice pentru procesele de achiziţie publică care cuprind cheltuieli de capital mai mari de 125 milioane lei se elaborează de către DAP, în baza referatelor de necesitate transmise de: a)DGL, cu sprijinul Direcţiei asigurare logistică integrată, denumită în continuare DALI; b)Direcţia generală pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei, denumită în continuare DGCTI, cu sprijinul Direcţiei administrare pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei, denumită în continuare DACTI; c)structura care are calitatea de beneficiar în cadrul unor proiecte finanţate din fonduri nerambursabile, pentru toate contractele de achiziţie publică ce urmează să fie atribuite pe perioada de implementare a proiectului respectiv; d)structura care identifică necesitatea achiziţionării altor tipuri de produse/servicii/lucrări care nu intră în competenţa direcţiilor prevăzute la lit. a) şi b); e)structura care identifică necesitatea achiziţionării unor produse/servicii/lucrări care, deşi intră în competenţa direcţiilor prezentate la lit. a) şi b), sunt destinate exclusiv realizării activităţilor proprii de specialitate. Articolul 5
(1) DAP elaborează Programul anual al achiziţiilor publice şi programele achiziţiilor publice şi ţine evidenţa achiziţiilor directe de produse, servicii şi lucrări efectuate la nivelul ordonatorului principal de credite, conform prevederilor legislaţiei în domeniu.
(2) Programul anual al achiziţiilor publice se elaborează în baza centralizărilor efectuate la nivelul DALI, DGCTI şi/sau DACTI, transmise DAP.
(3) Programele achiziţiilor publice se elaborează în baza datelor comunicate de către structurile care au calitatea de beneficiar în cadrul proiectelor finanţate din fonduri nerambursabile.
(4) În cazul în care Programul anual al achiziţiilor publice şi programele achiziţiilor publice conţin achiziţii de produse, servicii şi lucrări care sunt incluse în Programul de investiţii al ordonatorului principal de credite, acestea se transmit de către DAP Serviciului bugetare şi monitorizare investiţii din cadrul DGL, în vederea verificării din punctul de vedere al cheltuielilor de natura investiţiilor.
(5) Programul anual al achiziţiilor publice se avizează de către DGL, DGCTI şi Direcţia generală financiară, denumită în continuare DGF, pentru încadrarea în buget, şi se aprobă de către ordonatorul principal de credite.
(6) Programele achiziţiilor publice se avizează, în funcţie de specificul achiziţiei publice, de către:a)DGL - pentru certificarea oportunităţii achiziţiilor în domeniul său de competenţă, respectiv pentru încadrarea în bugetul aprobat la sursele de finanţare gestionate; b)DGCTI - pentru certificarea oportunităţii achiziţiilor în domeniul său de competenţă; c)DGF - pentru încadrarea în bugetul aprobat.
(7) Pentru proiectele finanţate din fonduri externe nerambursabile, programele achiziţiilor publice se avizează de către structurile prevăzute la alin. (6), precum şi de structurile beneficiare din aparatul central care derulează aceste proiecte.
(8) Completarea şi modificarea Strategiei anuale a achiziţiilor publice, a Programului anual al achiziţiilor publice şi a programelor achiziţiilor publice se vor face conform regulilor care au stat la baza elaborării acestor documente.
Articolul 6
(1) În baza referatelor de necesitate aprobate de către ordonatorul principal de credite, structurile prevăzute la art. 4 transmit DAP caietul de sarcini/documentaţia descriptivă avizat(ă) şi, după caz, informaţii suplimentare cu privire la criteriul de atribuire şi criteriile de calificare, termenul de livrare/prestare/execuţie, precum şi alte cerinţe specifice necesare pentru derularea în bune condiţii a contractului de achiziţie. În cazul procedurilor de achiziţii publice neplanificate în anul anterior, structurile prevăzute la art. 4 transmit DAP, suplimentar, referatul de necesitate.
(2) În vederea demarării unei proceduri de achiziţie, la nivelul DAP, se elaborează Strategia de contractare.
(3) Structurile prevăzute la art. 4 au obligaţia, potrivit competenţelor, de a sprijini activitatea DAP, în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (4) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, cu modificările şi completările ulterioare, denumite în continuare norme metodologice.
(4) Structurile prevăzute la art. 4 şi/sau beneficiarii au obligaţia de a transmite către DAP documentul constatator privind modul de îndeplinire a clauzelor contractuale, potrivit prevederilor art. 2 şi art. 166 din normele metodologice.
(5) Întocmirea documentaţiei de atribuire sau, în cazul unui concurs de soluţii, a documentaţiei de concurs, precum şi publicarea anunţurilor de intenţie, de participare şi de atribuire se realizează de către DAP.
(6) Strategia de contractare, documentaţia de atribuire sau, în cazul organizării unui concurs de soluţii, documentaţia de concurs, raportul procedurii de atribuire şi documentul întocmit de DAP din care să rezulte valoarea estimată în cazul achiziţiilor directe se avizează de către structura beneficiară, după caz, şi se aprobă de ordonatorul principal de credite.
Articolul 7
(1) Pentru evaluarea ofertelor depuse în cadrul procedurilor de achiziţii publice, ordonatorul principal de credite emite dispoziţia de constituire a comisiei de evaluare.
(2) Preşedintele comisiei de evaluare şi persoana responsabilă cu derularea procedurii de achiziţie se nominalizează din cadrul DAP.
(3) În cadrul comisiei de evaluare se desemnează specialişti în domeniul/domeniile obiectului contractului ce urmează să fie atribuit şi personal din cadrul Direcţiei generale juridice şi DGF, ale căror atribuţii specifice vor fi stabilite pe bază de mandat aprobat de ordonatorul principal de credite. Specialiştii în domeniul/domeniile obiectului contractului sunt, după caz, din cadrul DALI, DACTI şi/sau din structurile beneficiare prevăzute la art. 4 lit. c), d) şi e).
(4) Rolul şi atribuţiile comisiei de evaluare se stabilesc prin mandat aprobat de ordonatorul principal de credite, care se întocmeşte ca anexă la dispoziţia de constituire a acesteia.
Articolul 8Încheierea contractului de achiziţie publică se realizează potrivit competenţelor stabilite prin actele normative în vigoare. Articolul 9Derularea contractelor, semnate de persoanele autorizate, se realizează de către structurile beneficiare cu sprijinul DALI, respectiv DGCTI şi/sau DACTI, în funcţie de specificul situaţiilor apărute pe parcursul implementării acestora. Articolul 10Evidenţa tehnic-operativă a bunurilor achiziţionate se ţine separat de către DGL prin DALI şi DACTI, potrivit normelor legale în vigoare. Articolul 11Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Articolul 12 La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 26/2011 privind desfăşurarea activităţii de achiziţii publice în cadrul aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 111 din 11 februarie 2011, cu modificările ulterioare, se abrogă.Ministrul afacerilor interne,Carmen Daniela Dan



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 87/2018

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 87 din 2018
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu