ORDIN Nr. 26
din 4 februarie 2011
privind desfasurarea
activitatii de achizitii publice în cadrul aparatului central al Ministerului
Administratiei si Internelor
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 111 din 11 februarie 2011
Având în vedere prevederile art. 3041 alin. (1) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006
privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de
concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările
şi completările ulterioare,
pentru aplicarea prevederilor art. 3 şi 4 din Hotărârea
Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor
referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică din Ordonanţa de
urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie
publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de
concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 7 alin. (4) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări
prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul administraţiei şi internelor emite prezentul ordin.
Art. 1. - Procedurile de achiziţii publice pentru
structurile aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor,
denumit în continuare aparat central, se realizează de către Grupul achiziţii publice din subordinea
Direcţiei generale logistice.
Art. 2. - (1) In vederea întocmirii Programului anual
al achiziţiilor publice la nivelul aparatului central, Direcţia administrativă
şi Direcţia suport tehnic din subordinea Direcţiei generale logistice,
respectiv Direcţia monitorizare, administrare şi mentenanţă sisteme de
comunicaţii şi tehnologia informaţiei din subordinea Direcţiei generale pentru
comunicaţii şi tehnologia informaţiei, pentru segmentul de ordine publică, şi
Direcţia generală pentru relaţia cu comunităţile locale, pentru segmentul de
administraţie publică, înaintează Grupului achiziţii publice proiectul
Programului anual al achiziţiilor publice, fundamentat corespunzător, fiecare
pe domeniul de competenţă, conform modelului prevăzut în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
(2) Proiectul Programului anual
al achiziţiilor publice pentru segmentul de administraţie publică se avizează
de către Direcţia administrativă, Direcţia suport tehnic şi Direcţia generală
pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei, fiecare pe domeniul de
competenţă.
(3) Grupul achiziţii publice înaintează proiectul
Programului anual al achiziţiilor publice Serviciului programe, norme logistice
şi protecţia mediului din cadrul Direcţiei generale logistice în vederea vizării şi obţinerii avizului din
partea Direcţiei generale financiare, respectiv aprobării ordonatorului
principal de credite.
(4) Prevederile alin. (3) se aplică şi în cazul
completării şi modificării Programului anual al achiziţiilor publice la nivelul
aparatului central.
Art. 3. - (1) Pentru evaluarea ofertelor depuse în
cadrul procedurilor de achiziţii publice, secretarul de stat sau secretarul
general, în a cărui coordonare se află structura care solicită achiziţia, prin
delegare din partea ordonatorului principal de credite, emite dispoziţia de
constituire a comisiei de evaluare.
(2) Comisia de evaluare se
compune din specialişti în domeniul obiectului contractului ce urmează să fie
atribuit şi din personal din cadrul Grupului achiziţii publice. Preşedintele
comisiei de evaluare se nominalizează din rândul membrilor numiţi din cadrul
Grupului achiziţii publice.
(3) Organizarea activităţii comisiei de evaluare este
asigurată de către un secretar numit din cadrul Grupului achiziţii publice,
fără drept de vot.
(4) In funcţie de criteriul de atribuire, preţul cel
mai scăzut sau oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic,
experţii în domeniile juridic şi financiar sunt membri în comisia de evaluare,
respectiv experţi cooptaţi.
Art. 4. - (1) Structura care solicită achiziţia
transmite Grupului achiziţii publice, în conformitate cu prevederile legale în
vigoare în domeniul achiziţiilor publice, caietul de sarcini/documentaţia
descriptivă, după caz, criteriul de atribuire şi criteriile de calificare, în baza cărora se iniţiază procedura
de achiziţie.
(2) Intocmirea documentaţiei de atribuire sau, în cazul
unui concurs de soluţii, a documentaţiei de concurs, precum şi publicarea
anunţurilor de intenţie, de participare şi de atribuire se realizează de către
Grupul achiziţii publice.
(3) Documentaţia de atribuire
sau, în cazul organizării unui concurs de soluţii, documentaţia de concurs,
raportul procedurii de atribuire sau nota justificativă, în cazul achiziţiilor
directe, nota justificativă privind selectarea procedurii de atribuire, nota
privind determinarea valorii estimate a contractului de achiziţie publică, nota
justificativă privind stabilirea criteriului de atribuire, precum şi nota
justificativă privind stabilirea cerinţelor minime de calificare se aprobă de
către secretarul de stat în a cărui subordonare se află unitatea care solicită
achiziţia, pentru segmentul administraţie publică, şi de secretarul general
adjunct, conform competenţelor stabilite de către secretarul general, pentru
segmentul ordine publică.
Art. 5. - Incheierea contractelor de achiziţie publică
se realizează potrivit competenţelor stabilite prin actele normative incidente,
separat pe cele două componente, ordine publică şi administraţie publică, iar
plata se efectuează din capitolul bugetar 61.01, pentru ordine publică, respectiv capitolul bugetar
51.01, pentru administraţie publică.
Art. 6. - Derularea contractelor, semnate de persoanele
autorizate, se realizează de către structura care a solicitat achiziţia
publică.
Art. 7. - Gestiunea bunurilor achiziţionate se ţine
separat de către Direcţia administrativă, Direcţia suport tehnic şi Direcţia
monitorizare, administrare şi mentenanţă sisteme de comunicaţii şi tehnologia
informaţiei, pentru segmentul ordine publică, şi de către Direcţia generală
financiară, pentru segmentul administraţie publică.
Art. 8. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 9. - (1) Prezentul ordin intră în vigoare la data
publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin,
ordinul ministrului administraţiei şi internelor privind unele măsuri în
vederea îmbunătăţirii desfăşurării activităţii de achiziţii publice în cadrul
aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor, cu
modificările şi completările ulterioare, se abrogă.
Ministrul administraţiei şi internelor,
Constantin-Traian Igaş
ANEXĂ
MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR DIRECŢIA
......................................................................
PROIECTUL
Programului anual al achiziţiilor publice pe
anul.............
pentru aparatul central al Ministerului
Administraţiei şi Internelor
Cursul de schimb lei/euro =..........
Nr. crt.
|
Structura beneficiară
|
Denumirea codului CPV
|
Codul CPV
|
Denumirea
produsului/ serviciului/
lucrării
|
Cantitatea
|
UM
|
Valoare fără TVA
|
Sursa de finanţare
|
Lei
|
Euro
|
Titlul
|
Capitol bugetar
|
Articol bugetar
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total cod CPV
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total cod CPV
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NOTĂ:
In coloana nr. 1 se va înscrie structura care a
solicitat achiziţionarea produsului/serviciului/lucrării, In coloana nr. 6 se
va urmări uniformizarea unităţii de măsură astfel încât să se poată centraliza
cantităţile pe fiecare cod CPV în parte.
Director,
.....................