Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 858 din 14 septembrie 2007

pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de pregatire si desfasurare a avizarii lucrarilor publice de interes national si a locuintelor

ACT EMIS DE: MINISTERUL DEZVOLTARII, LUCRARILOR PUBLICE SI LOCUINTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 744 din 1 noiembrie 2007



In conformitate cu prevederile Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare,

în temeiul art. 10 din Hotărârea Guvernului nr. 573/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe şi al art. 10 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 361/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor,

ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind procedurile de pregătire şi desfăşurare a avizării lucrărilor publice de interes naţional şi a locuinţelor, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Direcţia generală lucrări publice din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3. - Incepând cu data intrării în vigoare a prezentului ordin, orice dispoziţii contrare îşi încetează aplicabilitatea.

Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor,

Laszlo Borbely

ANEXĂ

REGULAMENT

privind procedurile de pregătire şi desfăşurare a avizării lucrărilor publice de interes naţional şi a locuinţelor

CAPITOLUL I

Prevederi generale

Art. 1. - Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe, denumit în continuare Consiliul, înfiinţat în temeiul dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr. 573/2007, asigură prin activitatea sa o concepţie unitară a aplicării politicii statului de echipare cu construcţii, instalaţii, echipamente edilitare şi locuinţe a teritoriului naţional.

Art. 2. - Consiliul este un organism consultativ al Guvernului, fără personalitate juridică, alcătuit din reprezentanţi ai ministerelor, ai organismelor centrale din subordinea Guvernului interesate în procesul de promovare a lucrărilor publice de interes naţional şi a locuinţelor.

Art. 3. - Consiliul analizează şi avizează documentaţii tehnico-economice la stadiul de:

a) studii de fezabilitate pentru lucrări publice, promovate de ordonatorii principali de credite din administraţia publică centrală, finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, surse proprii, şi care sunt, potrivit Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare, în competenţa de aprobare a Guvernului;

b) studii de fezabilitate pentru lucrări publice, promovate de ordonatorii principali de credite din administraţia publică locală, care sunt, potrivit Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, în competenţa de aprobare a Guvernului.

CAPITOLUL II

Organizarea şi funcţionarea Consiliului

Art. 4. - Consiliul este organizat în componenţa prevăzută în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 573/2007. Ordonatorul principal de credite bugetare care supune spre avizare documentaţia îşi nominalizează şi reprezentantul în Consiliu, odată cu cererea de avizare.

Art. 5. - Conducerea Consiliului este formată dintr-un preşedinte şi 2 vicepreşedinţi.

Art .6. - Consiliul îşi desfăşoară activitatea în plen sau în comisii de specialitate, în funcţie de natura şi de complexitatea obiectivelor de investiţii supuse aprobării.

Art. 7. - Comisiile de specialitate se formează din membrii consiliului la propunerea majorităţii simple cu acordul preşedintelui consiliului.

Art. 8. - (1) In cazul unor lucrări publice sau programe de investiţii de complexitate deosebită şi care necesită analiză de specialitate, Consiliul sau comisiile de specialitate pot apela, după caz, la consultanţă internă şi/sau externă asigurată de specialişti constituiţi în comisii de analiză.

(2) In acest sens, Consiliul/Comisia de specialitate va preciza Secretariatului necesitatea efectuării demersului către ordonatorul principal de credite, privind nominalizarea şi angajarea de către acesta a specialiştilor conform prevederilor legale în vigoare.

(3) Specialişti nominalizaţi de către ordonatorii principali de credite vor fi numiţi prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor, prin grija Secretariatului.

Art. 9. - (1) Comisiile de analiză formate din specialişti se organizează şi funcţionează conform prevederilor anexei nr. 1 la prezentul regulament.

(2) Rapoartele comisiilor de analiză se supun dezbaterii Consiliului în vederea emiterii avizului.

Art. 10. - Şedinţele în plen se convoacă, de regulă, lunar sau ori de câte ori este necesar.

Art. 11. - Convocarea membrilor Consiliului se face prin grija Secretariatului. Cu 5 zile înainte de data şedinţei Consiliului se va preda fiecărui membru o mapă cu documente care va conţine:

- invitaţia de participare la şedinţă;

- ordinea de zi a şedinţei;

- notele de prezentare elaborate de proiectanţi şi însuşite de ordonatorii de credite, întocmite conform anexei nr. 2;

-  rapoartele sintetice de analiză, întocmite de Secretariat conform anexei nr. 3;

- după caz, rapoartele întocmite de comisiile de analiză. Art. 12. - (1) Şedinţele în plen sunt regulamentar constituite când participă două treimi din numărul membrilor Consiliului.

(2) Şedinţele sunt conduse de preşedintele Consiliului, iar în lipsa acestuia, de unul din cei 2 vicepreşedinţi.

(3) Hotărârile privind avizarea lucrărilor trebuie să întrunească votul majorităţii simple a membrilor Consiliului prezenţi. In cazul în care un membru din Consiliu sau supleantul acestuia lipsesc, va fi delegat un înlocuitor cu mandat şi drept de vot. Din voturile „pentru" trebuie să facă parte voturile vicepreşedintelui care conduce şedinţa şi al ordonatorului principal de credite care supune spre avizare documentaţia tehnico-economică.

(4)  Membrii Consiliului sunt solidar răspunzători conform art. 6 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 573/2007.

Art. 13. - La lucrările Consiliului, pe lângă membri, pot participa în calitate de invitaţi:

a) reprezentanţi ai administraţiei publice centrale sau locale implicate în realizarea investiţiei;

b) reprezentanţi ai unor instituţii de învăţământ superior;

c) reprezentanţi ai asociaţiilor profesionale;

d) experţi şi specialişti angajaţi pe bază de contract, membrii ai comisiilor de analiză. Aceştia pot emite puncte de vedere cu caracter consultativ, nedecizional.

CAPITOLUL III

Secretariatul Consiliului

Art. 14. - Secretariatul Consiliului, denumit în continuare Secretariat, este organizat în cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, conform prevederilor art. 9 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 573/2007.

Art. 15. - Secretariatul înregistrează şi verifică documen­taţiile propuse spre analiză şi avizare. Acestea trebuie să fie întocmite în conformitate cu reglementările în vigoare. In situaţia depunerii unei documentaţii incomplete, aceasta se restituie solicitantului.

Art. 16. - Documentaţia propusă spre analiză şi avizare va fi transmisă Consiliului de ordonatorul principal de credite, însoţită de o scrisoare de înaintare, şi va conţine:

- studiul de fezabilitate, studiul de fundamentare a programului sau alte documentaţii tehnico-economice;

- tema de proiectare/caietul de sarcini;

- avizele şi acordurile preliminare obţinute conform prevederilor legale;

- nota de prezentare.

Art. 17. - (1) Pentru fiecare lucrare supusă spre avizare, Secretariatul asigură cu personal propriu analiza documentaţiilor înaintate spre analiză şi avizare. Pentru lucrările deosebite secretariatul poate apela la comisiile de analiză formate din specialişti care se organizează şi funcţionează conform prevederilor anexei nr. 1 la prezentul regulament.

(2) In acest scop se numeşte un responsabil de lucrare care răspunde de întocmirea raportului sintetic de analiză prezentat în şedinţa de lucru a Consiliului. Termenul de analiză şi întocmirea raportului este de până la 30 de zile lucrătoare, în funcţie de complexitatea documentaţiei. In cazurile în care pentru analiza documentaţiilor se apelează la comisiile de analiză, termenul se decalează corespunzător.

Art. 18. - Pe baza documentaţiilor primite, Secretariatul întocmeşte ordinea de zi a şedinţei pe care o prezintă spre aprobare preşedintelui Consiliului/vicepreşedintelui secretar de stat din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor. In baza acesteia, se convoacă şedinţele în plen sau ale comisiilor de specialitate, după caz.

Art. 19. - Membrii Consiliului pot, la cerere, să consulte documentaţiile complete, înaintate spre analiză şi avizare.

Art. 20. - Secretariatul asigură întocmirea proceselor-verbale pentru fiecare obiectiv de investiţii, ce se vor semna la şedinţă de către toţi membrii prezenţi.

Art. 21. -In baza procesului-verbal al şedinţei de avizare, Secretariatul întocmeşte avizul Consiliului şi îl prezintă spre semnare preşedintelui Comisiei.

Art. 22. - Secretariatul păstrează evidenţa documentaţiilor înaintate spre analiză şi avizare, precum şi evidenţa avizelor emise.

De asemenea, Secretariatul gestionează banca de date şi arhiva Consiliului.

CAPITOLUL IV

Procedura de avizare

Art. 23. - In cadrul şedinţei de avizare, după caz, reprezentantul ordonatorului principal de credite, beneficiarul şi proiectantul prezintă documentaţia aferentă obiectivului de investiţii, înaintată spre analiză şi avizare.

Art. 24. - (1) Concluziile, observaţiile şi recomandările rezultate în urma discuţiilor vor fi formulate de conducătorul şedinţei de avizare şi supuse aprobării membrilor Consiliului şi vor fi consemnate în procesul-verbal al şedinţei de avizare.

(2) Procesul-verbal va fi semnat de membrii prezenţi.

(3)   Conţinutul-cadru al procesului-verbal al şedinţei de avizare este prevăzut în anexa nr. 4 la prezentul regulament.

Art. 25. -Aprobarea sau respingerea documentaţiei se va face prin votul majorităţii simple a membrilor prezenţi.

Art. 26. - Prin grija Secretariatului, pe baza procesului-verbal al şedinţei de avizare, se întocmeşte avizul Consiliului, conform modelului din anexa nr. 5 la prezentul regulament, şi se prezintă spre semnare preşedintelui. In aviz vor fi trecute, după caz, observaţiile şi recomandările date în şedinţa Consiliului.

Art. 27. - (1) In situaţia respingerii documentaţiei, prin grija Secretariatului, aceasta va fi înapoiată investitorului.

(2) Pentru documentaţiile neavizate înapoiate investitorului, nota de prezentare, raportul sintetic de analiză şi procesul-verbal al şedinţei de avizare a fiecărei documentaţii se păstrează în arhiva Secretariatului.

Art. 28. - (1) Pentru fiecare lucrare avizată se va deschide un dosar cu:

a) nota de prezentare a lucrării;

b) raportul comisiilor de specialişti, unde este cazul;

c) raportul sintetic de analiză;

d) procesul-verbal al şedinţei de avizare a lucrării;

e) avizul Consiliului.

(2) Secretariatul va păstra dosarul documentaţiei primite spre analiză şi avizare.

CAPITOLUL V

Avizul

Art. 29. - Consiliul emite avizul care certifică necesitatea şi oportunitatea investiţiei, compatibilitatea documentaţiei cu avizele şi acordurile prealabile, potrivit legii. Avizul conţine caracteristicile principale şi indicatorii tehnico-economici ai investiţiei.

Art. 30. -Avizul se semnează de preşedintele Consiliului.

Art. 31. -Avizele se numerotează şi se înregistrează într-un registru special care se păstrează la Secretariat.

CAPITOLUL VI

Dispoziţii finale

Art. 32. - Secretariatul va face propuneri de modificare a prezentului regulament, ţinând cont de evoluţia legislaţiei în materie.

Art. 33. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.589/2001 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de pregătire şi desfăşurare a avizării lucrărilor publice de interes naţional şi a locuinţelor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 793 din 13 decembrie 2001.

ANEXA Nr. 1 la regulament

INSTRUCŢIUNI

de lucru ale comisiilor de analiză

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Obiectul prezentelor instrucţiuni îl constituie modul de organizare şi funcţionare, componenţa şi atribuţiile comisiilor de analiză formate din specialişti pentru analizarea documentaţiilor privind lucrările publice de interes naţional şi locuinţe, numite în continuare Comisie.

Art. 2. - Comisia elaborează în urma analizei documentaţiilor raportul de specialitate care reprezintă baza de informaţii necesare pentru întocmirea, după caz, a Raportului sintetic de analiză de către Secretariat, precum şi a dezbaterii în Consiliu, în vederea avizării documentaţiei.

CAPITOLUL II

Componenţa şi organizarea

Art. 3. - Comisia va fi alcătuită în funcţie de complexitatea lucrării şi are în componenţă specialişti nominalizaţi de către ordonatorii principali de credite care vor fi numiţi prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor, prin grija Secretariatului. In cazul în care un specialist nu îşi mai poate desfăşura atribuţiile, prin grija Secretariatului Consiliului se va solicita înlocuirea acestuia.

Art. 4. - Raportul de specialitate elaborat de Comisie şi semnat de toţi membrii acesteia se va transmite la Secretariat în termen de 5-10 zile lucrătoare de la data punerii la dispoziţie a documentaţiei, în funcţie de complexitatea lucrării.

Art. 5. - Membrii Comisiei sunt solidar răspunzători pentru propunerile făcute în raportul de specialitate.

CAPITOLUL III

Atribuţii

Art. 6. - Comisia are următoarele atribuţii :

a) analizarea studiilor de fezabilitate, studiul de fundamentare a programului sau alte documentaţii tehnico-economice privind conformarea lor cu dispoziţiile legale interne şi internaţional în vigoare;

b) formularea de propuneri concrete privind promovarea sau respingerea documentaţiei analizate şi argumentele de ordin tehnico-economic care stau la baza acestora.

c) întocmirea raportului de specialitate.

CAPITOLUL IV

Dispoziţii finale

Art. 7. - Membrii Comisiei vor presta activitatea pe bază de contract încheiat cu beneficiarii de investiţii. Cheltuielile legate de analiza în cadrul comisiilor a lucrărilor publice de interes naţional se suportă de beneficiarii investiţiilor din cheltuielile de proiectare.

Art. 8. - Revocarea membrilor Comisiei se face prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor, la propunerea Secretariatului.

ANEXA Nr. 2 la regulament

NOTĂ   DE   PREZENTARE

1.  Date generale:

Obiectivele investiţii........................................................................................................................................................................ ...........................

Ordonator principal de credite....................................................................................................................................................................................

Beneficiar...................................................................................................................................................................................................................

Proiectant...................................................................................................................................................................................................................

Proiect nr......................./faza

Amplasamentul obiectivului:.........................................................................................................................................................................................

2.  Indicatorii tehnico-economici:

2.1. Valoarea totală a investiţiei................................................................... din care C+M.........................................................................................

2.2.  Principalele caracteristici tehnice ale investiţiei......................................................................................................................................................

2.3. Durata de realizare a investiţiei........................................................................................................................................................................ ....

2.4. Număr de locuri de muncă nou-create..................................................................................................................................................................

3.  Necesitatea şi oportunitatea investiţiei:

4. Conţinutul documentaţiei :

4.1.  Descrierea investiţiei:

- prezentarea investiţiei;

- caracteristicile tehnice;

- soluţiile tehnice propuse;

- armonizarea soluţiilor tehnice adoptate cu normele europene;

- condiţiile specifice investiţiei în vederea protecţiei mediului.

4.2. Avize si acorduri:

- prezentarea tuturor avizelor şi acordurilor în copii lizibile, inclusiv copii după cererile făcute pentru obţinerea acestora.

5. Surse de finanţare:

- valoarea totală a investiţiei.........................................................................., din/de la................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

6. Alte informaţii necesare susţinerii lucrării :

- încadrarea obiectivului de investiţii în programe şi strategii naţionale şi europene, convenţii internaţionale etc.

Proiectant, 

(instituţie, funcţie, nume)    

                                                             

 Beneficiar,

(instituţie, funcţie, nume)

                                    

ANEXA Nr. 3 la regulament

MINISTERUL DEZVOLTĂRII, LUCRĂRILOR PUBLICE ŞI LOCUINŢELOR

DIRECŢIA GENERALĂ LUCRĂRI PUBLICE

Secretariatul Consiliului Interministerial de Avizare

Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe

De acord

Director general,

RAPORT   SINTETIC   DE  ANALIZĂ

1.  DATE GENERALE:

1.1. Obiectivul de investiţii:

1.2. Ordonator principal de credite:

1.3.  Beneficiar:

1.4.  Proiectant:

1.5.  Proiect:

1.6. Amplasament:

2.  NECESITATEA ŞI OPORTUNITATEA INVESTIŢIEI :

3. TEMA DE PROIECTARE:

4. STUDIUL DE FEZABILITATE:

4.1. Soluţii tehnice propuse prin studiul de fezabilitate:

4.2.  Principalele caracteristici tehnice:

4.3. Indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii:

- Valoarea totală a investiţiei (cu TVA): din care C + M

- Finanţarea investiţiei

- Durata de realizare a investiţiei:

- Alţi indicatori economici, după caz:

5. AVIZE Şl ACORDURI:

6. CONCLUZII Şl PROPUNERI:

Intocmit.

Responsabil lucrare,

....................................

ANEXA Nr. 4 la regulament

CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE LUCRARI PUBLICE DE INTERES NAŢIONAL Şl LOCUINŢE

PROCES   -  VERBAL   Nr..................

al şedinţei de avizare din.........................

1.  DATE GENERALE

Obiectiv de investiţii:

Ordonator principal de credite:

Beneficiar:

Proiectant: Proiect:

Valoarea totală:

din care C+M:

2. CONŢINUTUL DOCUMENTAŢIEI

2.1. Descrierea investiţiei........................................................................................................................................................................ ...................

..................................................................................................................................................................................................................................

2.2. Consideraţii privind avizele şi acordurile prezentate...............................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

3. CONCLUZII REZULTATE DIN RAPORTUL SINTETIC DE ANALIZĂ

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

4. CONCLUZII Şl PROPUNERI ALE ŞEDINŢEI DE AVIZARE

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

5.  PARTICIPANŢI LA ŞEDINŢA DE AVIZARE

5.1.  Membri permanenţi :

1.

2.

.

.

11.

12.

5.2. Invitaţi:................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Responsabil lucrare,

.........................................

ANEXA Nr. 5 la regulament

CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE

LUCRARI PUBLICE DE INTERES NAŢIONAL ŞI LOCUINŢE

AVIZ

Nr............din..............

Temeiul legal ..............................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE

LUCRARI PUBLICE DE INTERES NAŢIONAL ŞI LOCUINŢE

AVIZEAZĂ     FAVORABIL

fără/cu observaţii

Denumirea obiectivului de investiţii...............................................................................................................................................................................

Faza...........................................................................................................................................................................................................................

Ordonator principal de credite....................................................................................................................................................................................

Observaţii la documentaţia avizată........................................................................................................................................................................ ......

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

PREŞEDINTELE

CONSILIULUI  INTERMINISTERIAL

MINISTRU

Anexa la avizul nr....................

CARACTERISTICILE   PRINCIPALE   ŞI   INDICATORII TEHNICO   -   ECONOMICI  AI   OBIECTIVULUI   DE   INVESTIŢII

Denumirea..................................................................................................................................................................................................................

Ordonatorul principal de credite..................................................................................................................................................................................

Beneficiar...................................................................................................................................................................................................................

Amplasament..............................................................................................................................................................................................................

INDICATORII   TEHNICO   -   ECONOMICI

Valoarea totala a investiţiei.......................................................................................................................................................................................*)

din care C+M............................................................................................................................................................................................................

Capacităţi (indicatori tehnici):

-

-

-

Durata de realizare a investiţiei....................................................................................................................................................................................

SECRETARIATUL CONSILIULUI INTERMINISTERIAL

Director,

.................................................

*) Valoarea este confidenţială şi se va actualiza potrivit evoluţiei ulterioare a preţurilor.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 858/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 858 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu