Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 435 din 8 aprilie 2009

pentru înfiintarea, organizarea si functionarea Consiliului Interministerial de Avizare Lucrari Publice de Interes National si Locuinte

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 260 din 21 aprilie 2009



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 12 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Se înfiinţează Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe, denumit în continuare Consiliu interministerial, organism consultativ al Guvernului, fără personalitate juridică, care funcţionează pe lângă Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei.

(2) Componenţa Consiliului interministerial este prevăzută în anexa nr. 1.

Art. 2. - Scopul înfiinţării Consiliului interministerial îl constituie analizarea şi avizarea documentaţiilor tehnico-economice aferente proiectelor de investiţii publice, care sunt în competenţa de aprobare a Guvernului.

Art. 3. - Consiliul interministerial are ca atribuţii analizarea şi avizarea:

a) studiilor de fezabilitate/documentaţiilor de avizare pentru lucrări de intervenţie, promovate de ordonatorii principali de credite din administraţia publică centrală, care sunt în competenţa de aprobare a Guvernului, potrivit Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare;

b) studiilor de fezabilitate pentru lucrări publice/documentaţii de avizare pentru lucrări de intervenţie, promovate de ordonatorii principali de credite din administraţia publică locală, care sunt în competenţa de aprobare a Guvernului, potrivit Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare.

CAPITOLUL II

Organizarea şi funcţionarea Consiliului interministerial

Art. 4. - (1) Consiliul interministerial îşi desfăşoară activitatea în plen.

(2)  Şedinţele se convoacă lunar sau ori de câte ori este nevoie.

(3)  Convocarea la şedinţele Consiliului interministerial se face prin grija secretariatului.

(4)    Pregătirea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului interministerial se asigură de către secretariatul acestuia.

Art. 5. - (1) La şedinţele Consiliului interministerial participă membri de drept şi/sau supleanţii acestora, reprezentanţi ai ordonatorului principal de credite bugetare care supune spre avizare documentaţia tehnico-economică, ai beneficiarului şi ai proiectantului.

(2)   In funcţie de complexitatea lucrărilor, la şedinţele Consiliului interministerial pot fi invitaţi, fără drept de vot, şi reprezentanţi ai unor instituţii de specialitate.

(3)  Membrii şi supleanţii acestora, precum şi reprezentanţii instituţiilor invitate sunt numiţi prin ordin/decizie a conducătorului instituţiei pe care o reprezintă.

Art. 6. - (1) Şedinţele sunt regulamentar constituite când participă două treimi din numărul membrilor Consiliului interministerial.

(2) Şedinţele sunt conduse de către preşedintele Consiliului interministerial, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedintele reprezentant al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei.

(3)    Deciziile luate în cadrul şedinţelor Consiliului interministerial trebuie să întrunească votul a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor prezenţi.

(4) In cazul în care un membru din Consiliul interministerial sau supleantul acestuia lipsesc, înlocuitorul trebuie să aibă mandat incluzând şi dreptul de vot.

(5)  Membrii Consiliului interministerial răspund în solidar pentru activitatea desfăşurată în cadrul şedinţelor acestuia.

Art. 7. -In vederea consemnării cu exactitate a dezbaterilor şedinţelor Consiliului interministerial, precum şi în scopul redactării cu operativitate a proceselor-verbale ale şedinţelor de avizare, Secretariatul Consiliului interministerial are obligaţia înregistrării pe suport magnetic a dezbaterilor din cadrul acestora.

Art. 8. - Reprezentanţii ordonatorului principal de credite bugetare care supune spre avizare documentaţia tehnico-economică, prevăzuţi la art. 5 alin. (1), participă:

a)  în calitate de membri cu drept de vot, în cazul în care reprezintă un ordonator principal de credite bugetare care nu are membru în Consiliul interministerial;

b) în calitate de invitaţi fără drept de vot, în cazul în care ordonatorul principal de credite bugetare are membru în Consiliul interministerial.

Art. 9. - In vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Consiliul interministerial colaborează cu ministerele şi instituţiile de specialitate guvernamentale, neguvernamentale şi cu autorităţile administraţiei publice locale.

CAPITOLUL III

Secretariatul Consiliului interministerial

Art. 10. - (1) Secretariatul Consiliului interministerial funcţionează în cadrul direcţiei de specialitate din Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei.

(2)  Pentru fiecare obiectiv de investiţii, secretariatul asigură cu personal propriu analiza documentaţiilor tehnico-economice înaintate spre avizare.

(3) In scopul analizării documentaţiilor tehnico-economice, conducerea direcţiei de specialitate din Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei desemnează, din cadrul Secretariatului Consiliului interministerial, un responsabil de lucrare care răspunde de întocmirea raportului sintetic de analiză înaintat membrilor Consiliului interministerial în mapa şedinţei de avizare.

Art. 11. - (1) Atribuţiile Secretariatului Consiliului interministerial, în vederea aplicării legislaţiei în domeniu, sunt următoarele:

a) înregistrează documentaţiile tehnico-economice, propuse spre analiză şi avizare;

b) verifică documentaţiile tehnico-economice din punctul de vedere al conformităţii cu avizele şi acordurile prealabile, precum şi cu tema de proiectare/caietul de sarcini;

c)  restituie solicitantului întreaga documentaţie tehnico-economică, în situaţia depunerii unei documentaţii tehnico-economice incomplete;

d)  elaborează ordinea de zi a şedinţei pe care o prezintă spre aprobare preşedintelui Consiliului interministerial/ vicepreşedintelui desemnat de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei;

e) întocmeşte invitaţia de participare la şedinţa de avizare;

f) predă fiecărui membru al Consiliului interministerial mapa cu documentele şedinţei, cu 5 zile lucrătoare înainte de data stabilită;

g)   elaborează rapoartele sintetice de analiză, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3;

h) asigură întocmirea proceselor-verbale la fiecare şedinţă de avizare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4, ce urmează a se semna de către toţi membrii prezenţi;

i) întocmeşte avizul Consiliului interministerial în baza procesului-verbal al şedinţei, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, şi îl prezintă spre semnare preşedintelui;

j) păstrează evidenţa documentaţiilor tehnico-economice înaintate spre analiză şi avizare, precum şi evidenţa avizelor emise;

k) gestionează banca de date şi arhiva Consiliului interministerial;

l) restituie ordonatorului principal de credite întreaga documentaţie tehnico-economică depusă, mai puţin nota de prezentare întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, în situaţia respingerii acesteia în şedinţa Consiliului interministerial;

m) transmite ordonatorului principal de credite avizul favorabil.

(2) In funcţie de complexitatea documentaţiei tehnico-economice, termenul de analiză şi întocmire a raportului sintetic de analiză de către Secretariatul Consiliului interministerial este între 5 şi 20 de zile lucrătoare.

Art. 12. - (1) Mapa prevăzută la art. 11 alin. (1) lit. f) conţine:

a) invitaţia de participare la şedinţa de avizare;

b) ordinea de zi a şedinţei;

c)  notele de prezentare elaborate de proiectanţi şi însuşite de ordonatorii principali de credite, al căror model este prevăzut în anexa nr. 2;

d) rapoartele sintetice de analiză, conform anexei nr. 3;

e)   modelul-cadru al fişei individuale de evaluare care urmează a fi completată de către fiecare membru al Consiliului interministerial.

(2) Modelul-cadru al fişei individuale de evaluare este prevăzut în anexa nr. 6.

CAPITOLUL IV

Procedura de avizare

Art. 13. - (1) In vederea obţinerii avizului Consiliului interministerial, ordonatorul principal de credite transmite documentaţia tehnico-economică Secretariatului Consiliului interministerial spre analiză şi avizare.

(2)  Documentaţia tehnico-economică prevăzută la alin. (1) cuprinde:

a)  studiul de fezabilitate/documentaţia de avizare pentru lucrări de intervenţie;

b) tema de proiectare/caietul de sarcini;

c)   avizele şi acordurile preliminare obţinute conform prevederilor legale;

d) nota de prezentare;

e) orice alte documente relevante.

(3)  Membrii Consiliului interministerial pot, la cerere, să consulte documentaţiile tehnico-economice complete prevăzute la alin. (2), înaintate spre analiză şi avizare, la sediul Secretariatului Consiliului interministerial.

Art. 14. - (1) Documentaţiile tehnico-economice pentru obiectivele de investiţii înscrise pe ordinea de zi a şedinţei de avizare sunt prezentate de către persoanele prevăzute la art. 5 alin. (1).

(2) In cadrul şedinţei de avizare, persoanele prevăzute la art. 5 alin. (1) răspund observaţiilor şi propunerilor făcute de membrii Consiliului interministerial, care sunt consemnate de aceştia în fişele de evaluare individuale.

Art. 15. - (1) Conducătorul şedinţei de avizare formulează concluziile, observaţiile şi propunerile rezultate în urma discuţiilor şi le supune aprobării membrilor Consiliului interministerial.

(2)   Toate concluziile, observaţiile şi propunerile sunt consemnate în proces ui-verb al al şedinţei de avizare.

(3) Procesul-verbal este semnat de toţi membrii prezenţi sau de supleanţii/înlocuitorii acestora cu drept de vot.

Art. 16. -Aprobarea sau respingerea documentaţiei se face prin votul majorităţii simple a membrilor prezenţi.

Art. 17. - Pentru operarea modificărilor şi completărilor solicitate în cadrul şedinţei de avizare, termenul de soluţionare de către ordonatorul principal de credite este între 5 şi 15 zile lucrătoare, în funcţie de complexitatea modificărilor şi completărilor.

Art. 18. - Pentru obiectivele de investiţii aprobate în cadrul şedinţei de avizare, avizul Consiliului interministerial se întocmeşte în termen de cel mult 5 zile de la data şedinţei de avizare.

Art. 19. - In situaţia respingerii documentaţiei tehnico-economice în şedinţa de avizare a Consiliului interministerial, prin grija Secretariatului Consiliului interministerial, aceasta va fi înapoiată ordonatorului principal de credite, mai puţin nota de prezentare.

Art. 20. - In cazul documentaţiilor neavizate înapoiate ordonatorului principal de credite, nota de prezentare, raportul sintetic de analiză şi procesul-verbal al şedinţei de avizare se păstrează în arhiva Secretariatului Consiliului interministerial.

Art. 21. -In cazul fiecărei lucrări avizate se deschide dosar cu:

a) nota de prezentare a lucrării;

b) raportul sintetic de analiză;

c) avizul Consiliului interministerial;

d)  nota de prezentare refăcută conform observaţiilor şi recomandărilor din şedinţa de avizare.

Art. 22. - In cazul fiecărei şedinţe de avizare se deschide dosar cu:

a) ordinea de zi a şedinţei;

b) copii ale invitaţiilor trimise;

c) procesul-verbal al şedinţei de avizare;

d) dosarele obiectivelor de investiţii cuprinse pe ordinea de zi.

CAPITOLUL V

Conţinutul avizului Consiliului interministerial

Art. 23. - (1) Avizul Consiliului interministerial certifică necesitatea şi oportunitatea investiţiei, compatibilitatea documentaţiei cu avizele şi acordurile prealabile, potrivit legii, precum şi cu tema de proiectare/caietul de sarcini.

(2) Avizul emis de Consiliul interministerial conţine, în anexă, caracteristicile principale şi indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii.

Art. 24. -Avizul se semnează de preşedintele Consiliului interministerial sau de către vicepreşedintele reprezentant al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, în două exemplare originale.

Art. 25. -Avizele se numerotează şi se înregistrează într-un registru special care se păstrează de către Secretariatul Consiliului interministerial împreună cu un exemplar original al avizelor eliberate.

CAPITOLUL VI

Obligaţiile ordonatorilor de credite şi ale operatorilor economici

Art. 26. - Ordonatorii de credite bugetare şi operatorii economici prezintă documentaţiile prevăzute la art. 13 alin. (2) însoţite de avizul ordonatorului principal de credite, de avizele şi de acordurile prealabile stabilite potrivit legii.

Art. 27. - (1) Se interzice ordonatorilor de credite bugetare şi operatorilor economici să treacă la întocmirea fazelor ulterioare de proiectare aferente obiectivelor de investiţii din categoria celor prevăzute la art. 3 fără avizul Consiliului interministerial.

(2) După obţinerea avizului Consiliului interministerial, indicatorii tehnico-economici din competenţa de aprobare a Guvernului se aprobă prin hotărâre a Guvernului, cu avizul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei.

(3) Se exceptează de la prevederile alin. (1) obiectivele de investiţii din Programul pregătirii operative a teritoriului pentru apărare, stabilite de Ministerul Apărării Naţionale.

Art. 28. -In vederea monitorizării lucrărilor publice care au fost supuse avizării Consiliului interministerial, ordonatorii principali de credite sunt obligaţi să transmită Secretariatului Consiliului interministerial, la finele fiecărui trimestru, date privind stadiul implementării proiectelor promovate, până la data semnării contractului de execuţie.

Art. 29. -Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 30. - La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă:

a)  Hotărârea Guvernului nr. 573/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 415 din 21 iunie 2007, cu modificările ulterioare;

b)   Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor nr. 858/2007 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de pregătire şi desfăşurare a avizării lucrărilor publice de interes naţional şi a locuinţelor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 744 din 1 noiembrie 2007.

PRIM-MINISTRU

EMIL BOC

Contrasemnează:

Ministrul dezvoltării regionale şi locuinţei,

Vasile Blaga

Viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi internelor,

Dan Nica

Secretarul general al Guvernului,

Daniela Nicoleta Andreescu

Ministrul finanţelor publice,

Gheorghe Pogea

ANEXA Nr. 1

COMPONENŢA

Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes National si Locuinţe

Ministrul dezvoltării regionale şi locuinţei - preşedinte

Reprezentantul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei - vicepreşedinte

Reprezentantul Ministerului Finanţelor Publice - vicepreşedinte

Reprezentantul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii - vicepreşedinte

Reprezentantul Ministerului Administraţiei şi Internelor - vicepreşedinte

Reprezentantul Ministerului Economiei - membru

Reprezentantul Ministerului   Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale - membru

Reprezentantul Ministerului Mediului - membru

Reprezentantul Ministerului Apărării Naţionale - membru

Reprezentantul Ministerului Sănătăţii - membru

Reprezentantul Ministerului Turismului - membru

Reprezentantul Secretariatului General al Guvernului - membru

Reprezentantul ordonatorului principal de credite bugetare, care supune spre avizare studii de fezabilitate

ANEXA Nr. 2

NOTĂ  DE  PREZENTARE

1.  Date generale:

Obiectiv de investiţii................................................................................................

Ordonator principal de credite................................................................................

Beneficiar...............................................................................................................

Proiectant..............................................................................................................

Proiect nr.............../faza

Amplasamentul obiectivului:...................................................................................

2.  Indicatorii tehnico-economici:

2.1. Valoarea totală a investiţiei...............................,

din care C + M......................

2.2. Cost specific..................................................

2.3. Capacităţi..........................................................................

2.4.  Durata de realizare a investiţiei...............................................................

3.  Necesitatea şi oportunitatea investiţiei:

-justificarea necesităţii realizării obiectivului de investiţii cu încadrarea în programe, proiecte, strategii, aliniere la cerinţele europene eto;

- locuri de muncă nou-create;

- justificarea oportunităţii investiţiei: includerea în acorduri de finanţare, în programe prioritare eto;

4. Conţinutul documentaţiei:

4.1.  Descrierea investiţiei:

- prezentarea investiţiei;

- date tehnice privind amplasamentul şi terenul pe care se amplasează proiectul de investiţii/în cazul documentaţiilor de avizare pentru lucrări de intervenţii: situaţia existentă şi concluziile raportului de expertiză tehnică/audit energetic;

- caracteristicile principale ale construcţiilor din cadrul obiectivului de investiţii/în cazul documentaţiilor de avizare pentru lucrări de intervenţii: descrierea lucrărilor;

- situaţia existentă a utilităţilor şi analiza de consum;

- concluziile evaluării impactului de mediu.

4.2. Costurile estimative:

- valoarea totală cu detalierea pe structura devizului general;

- indicatori de eficienţă tehnico-economică.

4.3. Avize şi acorduri:

- lista avizelor şi acordurilor obţinute, conform prevederilor legale.

5. Surse de finanţare:

- valoarea totală a investiţiei......................................,

- din/de la...........................

Proiectant,

...................................................

(instituţie, funcţie, nume)

Beneficiar,

...................................................

(instituţie, funcţie, nume)

- Valoarea investiţiei se va prezenta actualizată.

- Se vor anexa la Nota de prezentare: devizul general, anexa indicatori.

- Se vor anexa avizele şi acordurile în copii lizibile, inclusiv copii după cererile făcute pentru obţinerea acestora.

ANEXA Nr. 3

MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE ŞI LOCUINŢEI

DIRECŢIA GENERALĂ LUCRĂRI PUBLICE

Secretariatul Consiliului Interministerial de Avizare

Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe

De acord

Director general,

...................................................

RAPORT SINTETIC DE ANALIZĂ

1.  Date generale:

1.1. Obiectivul de investiţii: .........................................................................................................................................................................................

1.2. Ordonator principal de credite:........................................................................................................................................................................ ....

1.3.  Beneficiar:   ........................................................................................................................................................................ ..............................

1.4.  Proiectant:  ........................................................................................................................................................................ ...............................

1.5.  Proiect/Faza de proiectare:  ........................................................................................................................................................................ ......

1.6. Amplasament:   ........................................................................................................................................................................ ..........................

2.  Necesitatea şi oportunitatea investiţiei:

3. Studiul de fezabilitate/Documentaţia de avizare pentru lucrări de intervenţie:

3.1. Soluţii tehnice propuse prin studiul de fezabilitate/documentaţia de avizare pentru lucrări de intervenţie:

3.2.  Principalele caracteristici tehnice:

3.3.  Indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii:

- valoarea totală a investiţiei (cu TVA)..............................., din care C + M............................

- finanţarea investiţiei

- durata de realizare a investiţiei:

- alţi indicatori economici, după caz:

4. Avize şi acorduri:

5. Concluzii şi propuneri:

Intocmit

Responsabil lucrare,

..........................................

ANEXA Nr. 4

CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE

LUCRĂRI PUBLICE DE INTERES NATIONAL SI LOCUINŢE

Avizat

Preşedinte/Vicepreşedinte,

................................................................

(conducătorul şedinţei de avizare)

PROCES-VERBAL   Nr.....................

al şedinţei de avizare din................

1. Concluzii şi propuneri ale şedinţei de avizare

Nr. crt.

Denumirea obiectivului

Concluzii

1.

.............................................

AVIZAT/NEAVIZAT

fără observaţii/cu observaţii/cu recomandări/cu observaţii şi

recomandări/cu modificări/cu completări/cu modificări şi

completări

2.

2. Participanţi la şedinţa de avizare

2.1. Membri:

1.

2.

.

.

11.

12.

2.2. Invitaţi:........................................................................................................................................................................ .......................................

1.

2.

.

.

.

11.

12.

Anexă la Procesul-verbal nr.............

3. Rezumatul sintetic al lucrărilor şedinţei de avizare din data de...................

................................................................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................................................................

ANEXA Nr. 5

CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE

LUCRARI PUBLICE DE INTERES NAŢIONAL Şl LOCUINŢE

AVIZ   Nr........................

din.............................

Temeiul legal..........................................................................................................

CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE

LUCRĂRI PUBLICE DE INTERES NAŢIONAL ŞI LOCUINŢE

AVIZEAZĂ FAVORABIL

Denumirea obiectivului de investiţii........................................................................................................................................................................ ......

Faza...........................................................................................................................................................................................................................

Ordonator principal de credite....................................................................................................................................................................................

Observaţii la documentaţia avizată........................................................................................................................................................................ ......

PREŞEDINTELE

CONSILIULUI INTERMINISTERIAL,

MINISTRU

Anexă la Avizul nr.............

Caracteristicile principale şi indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii

Denumirea..................................................................................................................................................................................................................

Ordonatorul principal de credite..................................................................................................................................................................................

Beneficiar...................................................................................................................................................................................................................

Amplasament..............................................................................................................................................................................................................

INDICATORII TEHNICO-ECONOMICI

Valoarea totală a investiţiei......................................................................................................................................................................................*),

din careC + M.........................................................................................................................................................................................................

Capacităţi (indicatori tehnici):

Durata de realizare a investiţiei........................................................................................................................................................................ ...........

SECRETARIATUL CONSILIULUI INTERMINISTERIAL

Director general,

....................................

*) Valoarea este confidenţială şi se va actualiza potrivit evoluţiei ulterioare a preţurilor.

ANEXA Nr. 6

CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE

LUCRARI PUBLICE DE INTERES NAŢIONAL ŞI LOCUINŢE

Şedinţa din data de...................

FIŞĂ   INDIVIDUALĂ   DE   EVALUARE Date generale

Obiectiv de investiţii: ........................................................................................................................................................................ .........................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Observaţii privind:

1. Necesitatea şi oportunitatea investiţiei şi încadrarea în programe/strategii: .................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

2. Soluţia tehnică aleasă şi respectarea normelor şi normativelor în vigoare:   ................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

3. Evaluarea lucrărilor şi devizul general şi finanţarea lucrărilor:.....................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

4. Avize si acorduri:........................................................................................................................................................................ ...........................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Ministerul

...................................................

Membru

...................................................

Semnătura

...................................................


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 435/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 435 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu