Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.844 din 29.04.2015

pentru aprobarea Procedurii privind exercitarea unitară a controlului de stat pentru supravegherea pieţei produselor pentru construcţii - PC 001
ACT EMIS DE: Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 337 din 18 mai 2015



SmartCity1

În conformitate cu prevederile art. 30 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare, şi ale art. 30 alin. (1) lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 622/2004 privind stabilirea condiţiilor de introducere pe piaţă a produselor pentru construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,potrivit dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., aprobată cu modificări prin Legea nr. 707/2001, cu modificările şi completările ulterioare,având în vedere prevederile art. 9 lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 1.236/2012 privind stabilirea cadrului instituţional şi a unor măsuri pentru aplicarea prevederilor Regulamentului (UE) nr. 305/2011 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 martie 2011 de stabilire a unor condiţii armonizate pentru comercializarea produselor pentru construcţii şi de abrogare a Directivei 89/106/CEE a Consiliului,luând în considerare dispoziţiile art. 3 pct. II lit. j) şi pct. III lit. e) din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 525/2013 pentru aprobarea atribuţiilor generale şi specifice, a structurii organizatorice şi a numărului maxim de posturi, precum şi a normării parcului auto şi a consumului de carburanţi ale Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., cu modificările ulterioare,în temeiul art. 12 alin. (7) şi al art. 14 alin. (1) lit. c) din Hotărârea Guvernului nr. 1/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Procedura privind exercitarea unitară a controlului de stat pentru supravegherea pieţei produselor pentru construcţii - PC 001, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi turismului nr. 2.389/2011 pentru aprobarea Procedurii privind exercitarea unitară a controlului de stat pentru supravegherea pieţei produselor pentru construcţii - PC 001, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 666 din 19 septembrie 2011, se abrogă. Articolul 3Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C. va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, Mihaela Dincă, secretar general adjunct
ANEXĂ PROCEDURĂ privind exercitarea unitară a controlului de stat pentru supravegherea pieţei produselor pentru construcţii - PC 001 Capitolul IScop Articolul 1Prezenta procedură are drept scop realizarea controlului de stat pentru supravegherea pieţei produselor pentru construcţii la operatorii economici şi la utilizatori conform unei proceduri unitare pentru aplicarea prevederilor legale în domeniu. Capitolul IIDomeniul de aplicare Articolul 2 (1) Prezenta procedură se aplică în exercitarea controlului de stat de către Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C., prin personalul cu atribuţii de control, la operatori economici şi utilizatori, pentru produsele/familiile de produse pentru construcţii, cu excepţia echipamentelor fixe de luptă împotriva incendiilor - echipamente fixe pentru alarmă/detectare a incendiului, pentru stingerea incendiului, pentru controlul focului şi fumului şi pentru protecţie la explozii, în vederea asigurării respectării prevederilor legale privind evaluarea conformităţii produselor şi a condiţiilor de introducere sau punere la dispoziţie pe piaţă a acestora.(2) Activitatea de supraveghere a pieţei constă în monitorizarea produselor introduse sau puse la dispoziţie pe piaţă şi aplicarea de măsuri atunci când sunt constatate abateri. Capitolul IIICadrul legal Articolul 3La baza prevederilor cuprinse în prezenta procedură au stat următoarele acte normative: a)
Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare; b)Regulamentul (UE) nr. 305/2011 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 martie 2011 de stabilire a unor condiţii armonizate pentru comercializarea produselor pentru construcţii şi de abrogare a Directivei 89/106/CEE a Consiliului, cu modificările ulterioare; c)Regulamentul (CE) nr. 765/2008 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 iulie 2008 de stabilire a cerinţelor de acreditare şi de supraveghere a pieţei în ceea ce priveşte comercializarea produselor şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 339/93; d)Decizia nr. 768/2008/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 9 iulie 2008 privind un cadru comun pentru comercializarea produselor şi de abrogare a Deciziei 93/465/CEE a Consiliului; e)Ordonanţa Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., aprobată cu modificări prin Legea nr. 707/2001, cu modificările şi completările ulterioare;f)Ordonanţa Guvernului nr. 20/2010 privind stabilirea unor măsuri pentru aplicarea unitară a legislaţiei Uniunii Europene care armonizează condiţiile de comercializare a produselor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 50/2015, cu modificările ulterioare;g)Hotărârea Guvernului nr. 1.236/2012 privind stabilirea cadrului instituţional şi a unor măsuri pentru aplicarea prevederilor Regulamentului (UE) nr. 305/2011 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 martie 2011 de stabilire a unor condiţii armonizate pentru comercializarea produselor pentru construcţii şi de abrogare a Directivei 89/106/CEE a Consiliului;h)Regulamentul privind agrementul tehnic pentru produse, procedee şi echipamente noi în construcţii, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 766/1997, cu modificările şi completările ulterioare; i)Hotărârea Guvernului nr. 622/2004 privind stabilirea condiţiilor de introducere pe piaţă a produselor pentru construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;j)Hotărârea Guvernului nr. 681/2009 pentru aplicarea Regulamentului (CE) nr. 764/2008 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 iulie 2008 de stabilire a unor proceduri de aplicare a anumitor norme tehnice naţionale pentru produsele comercializate în mod legal în alt stat membru şi de abrogare a Deciziei nr. 3.052/95/CE;k)Hotărârea Guvernului nr. 525/2013 pentru aprobarea atribuţiilor generale şi specifice, a structurii organizatorice şi a numărului maxim de posturi, precum şi a normării parcului auto şi a consumului de carburanţi ale Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., cu modificările ulterioare;l)Hotărârea Guvernului nr. 306/2011 privind unele măsuri de supraveghere a pieţei produselor reglementate de legislaţia Uniunii Europene care armonizează condiţiile de comercializare a acestora;m)Regulamentul privind atestarea conformităţii produselor pentru construcţii, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.558/2004, cu modificările şi completările ulterioare; n)Procedura privind desemnarea organismelor de evaluare a constanţei performanţei produselor pentru construcţii, aprobată prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, şi al ministrului afacerilor interne nr. 2.141/92/2013, cu modificările şi completările ulterioare; o)Procedura privind desemnarea organismelor de evaluare tehnică europeană a produselor pentru construcţii, aprobată prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice, şi al ministrului afacerilor interne nr. 2.142/91/2013; p)Lista cuprinzând indicativele de referinţă ale standardelor române care transpun standarde europene armonizate din domeniul produselor pentru construcţii, reactualizată şi aprobată periodic prin ordin al ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice. Capitolul IVTermeni utilizaţi Articolul 4 (1) În scopul aplicării prevederilor prezentei proceduri, termenii şi expresiile „supraveghere a pieţei“, „introducere pe piaţă“, „punere la dispoziţie pe piaţă“, „reprezentant autorizat“, „importator“, „distribuitor“, „specificaţie tehnică“, „evaluare a conformităţii“, „organism de evaluare a conformităţii“, „marcaj CE“, „rechemare“, „retragere“, „autoritate de supraveghere a pieţei“ au semnificaţiile prevăzute în Regulamentul (CE) nr. 765/2008.(2) Termenii şi expresiile „construcţii“, „piaţa produselor pentru construcţii“, „produs pentru construcţii“, „specificaţii tehnice armonizate“, „agrement tehnic european“/„evaluare tehnică europeană“, „agrement tehnic în construcţii“, „utilizare preconizată“ şi „set“ au semnificaţiile prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 622/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi în Regulamentul (UE) nr. 305/2011, cu modificările ulterioare.
(3) În înţelesul prezentei proceduri, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:a)operator economic: fabricantul/producătorul, importatorul, distribuitorul sau reprezentantul autorizat; b)fabricant/producător: orice persoană fizică sau juridică ce fabrică un produs pentru construcţii sau dispune fabricarea ori proiectarea unui astfel de produs şi comercializează produsul respectiv sub numele său sau sub marca sa; c)controlul producţiei în fabrică: controlul intern documentat permanent al producţiei dintr-o fabrică, în conformitate cu specificaţiile tehnice armonizate relevante; d)securitate: stare a unui produs, proces sau serviciu în care riscul de a pune în pericol persoanele ori de a provoca pagube mediului şi/sau proprietăţii este limitat la un nivel acceptabil; e)document de evaluare european: document adoptat de către organizaţia OET-urilor în scopul întocmirii de evaluări tehnice europene; f)evaluare tehnică europeană: evaluarea documentată a performanţelor unui produs pentru construcţii în ceea ce priveşte caracteristicile esenţiale ale acestuia, în conformitate cu respectivul document de evaluare european; g)performanţa unui produs pentru construcţii: performanţa legată de caracteristicile esenţiale relevante, exprimată prin nivel, clasă sau printr-o descriere; h)produs-tip: set de niveluri sau clase de performanţă reprezentative ale unui produs pentru construcţii în ceea ce priveşte caracteristicile sale esenţiale, fabricat prin utilizarea unei anumite combinaţii de materii prime sau de elemente în cadrul unui proces de producţie specific; i)evaluarea conformităţii produselor pentru construcţii - sistem procedural prin care este evaluată şi stabilită conformitatea produselor pentru construcţii cu un standard naţional, altul decât un standard european armonizat adoptat de Asociaţia Română de Standardizare din România - ASRO; j)specificaţii tehnice nearmonizate - atât standarde naţionale, altele decât standarde europene armonizate adoptate de ASRO, cât şi agremente tehnice în construcţii; k)standarde naţionale - standarde internaţionale (SR EN ISO), standarde europene armonizate şi/sau nearmonizate (SR EN) adoptate de ASRO şi standarde române originale (SR); l)agrement tehnic în construcţii - evaluare tehnică favorabilă privind capabilitatea unui produs, procedeu sau echipament pentru construcţii de a răspunde cerinţelor aplicabile utilizărilor preconizate ale acestuia pentru care nu există standarde naţionale sau care se abat semnificativ de la standardele naţionale. (4) În tot cuprinsul prezentei proceduri se utilizează următoarele abrevieri:a)ISC - Inspectoratul de Stat în Construcţii; b)IRC - inspectoratul regional în construcţii; c)IJC - inspectoratul judeţean în construcţii; d)CTPC - Consiliul Tehnic Permanent pentru Construcţii; e)CPF - controlul producţiei în fabrică; f)ETA - agrement tehnic european; g)ETE - evaluare tehnică europeană; h)AT - agrement tehnic; i)UE - Uniunea Europeană; j)OET - organism de evaluare tehnică europeană. Capitolul VAtribuţii specifice ale autorităţii de supraveghere a pieţei produselor pentru construcţii Articolul 5 (1) ISC este autoritatea de supraveghere a pieţei pentru toate produsele pentru construcţii, cu excepţia echipamentelor fixe de luptă împotriva incendiilor - echipamente fixe pentru alarmă/detectare a incendiului, pentru stingerea incendiului, pentru controlul focului şi fumului şi pentru protecţie la explozii.(2) ISC îşi îndeplineşte sarcinile în mod independent, obiectiv, imparţial şi nepărtinitor. Articolul 6 (1) Activităţile de supraveghere a pieţei constau în:a)monitorizarea, prin sondaj, a produselor introduse/puse la dispoziţie pe piaţă în corelare cu cerinţele legislative şi/sau ale specificaţiilor tehnice aplicabile; b)dispunerea măsurilor necesare pentru asigurarea conformităţii, atunci când sunt constatate abateri. (2) În cadrul acestor activităţi se va ţine seama şi de reclamaţii şi de alte informaţii pertinente. Articolul 7Principalele atribuţii specifice ale ISC sunt: a)verificarea periodică, prin sondaj, a obiectivelor comerciale, industriale, depozite şi şantiere; b)efectuarea de controale curente, planificate sau inopinate; c)efectuarea de controale punctuale pe produse sau la operatori economici; d)efectuarea de controale tematice; e)efectuarea de controale ca urmare a unor sesizări sau reclamaţii pertinente; f)solicitarea la operatorii economici de informaţii şi/sau documente în domeniu; g)prelevarea de mostre de produse, examinare şi testare, după caz; h)analizarea rezultatelor încercărilor efectuate în vederea stabilirii conformităţii/neconformităţii produselor; i)verificarea condiţiilor de publicare pe site-ul internet a declaraţiei de performanţă; j)dispunerea de acţiuni corective faţă de neconformităţile constatate. Articolul 8 (1) Personalul cu atribuţii de control al ISC întocmeşte procesul-verbal de control, cu menţionarea neconformităţilor atunci când sunt constatate, stabilirea măsurilor, precizarea persoanelor responsabile pentru ducerea la îndeplinire a măsurilor dispuse şi a termenelor de soluţionare.(2) Modelul procesului-verbal de control pentru supravegherea pieţei produselor pentru construcţii care au ca referenţial standarde armonizate, ETE sau ETA, este prevăzut în anexa nr. 1.(3) Modelul procesului-verbal de control pentru supravegherea pieţei produselor pentru construcţii care au ca referenţial un standard naţional, altul decât un standard european armonizat adoptat de ASRO, sau un agrement tehnic în construcţii este prevăzut în anexa nr. 2. Articolul 9 (1) În situaţia în care un produs din domeniul armonizat nu este conform cu cerinţele prevăzute de legislaţia UE sau cu actele normative de armonizare a acesteia, aplicabile produsului, se dispun măsuri, după caz, cu respectarea principiului proporţionalităţii cu gradul de neconformitate:a)de interzicere sau restricţionare a introducerii/punerii la dispoziţie a unui produs pe piaţă sau de utilizare a acestuia; b)de retragere de pe piaţă a produsului; c)de rechemare a produsului; d)de intrare în legalitate. (2) Pentru produsele din domeniul nearmonizat introduse pe piaţa românească şi care nu respectă prevederile legislaţiei naţionale specifice acestor produse, după caz, se adoptă măsurile prevăzute la alin. (1).(3) Aplicarea unor astfel de măsuri se comunică operatorului economic în cauză, cu motivarea deciziilor luate şi a demersurilor legale ce trebuie întreprinse, precum şi cu termenele care se aplică.(4) Operatorul economic are obligaţia să comunice în scris structurilor teritoriale ale ISC modul de ducere la îndeplinire a măsurilor dispuse la termenele scadente şi în anexă, acolo unde este cazul, răspunsurile fabricantului/reprezentantului autorizat/ importatorului. Articolul 10ISC verifică, prin sondaj, îndeplinirea măsurilor dispuse la expirarea termenelor scadente prevăzute prin actul de control. Capitolul VIProcedura de control Articolul 11Controlul efectuat de ISC se realizează după cum urmează: a)la prezentarea la operatorul economic, personalul cu atribuţii de control al ISC prezintă legitimaţia de control şi va consemna în registrul unic de control de la operator datele aferente controlului; b)controalele curente şi cele tematice sunt anunţate operatorului economic sau utilizatorului cu maximum 5 zile lucrătoare înainte de efectuarea acestora; c)controlul se efectuează la operatorii economici sau în şantiere de către personalul cu atribuţii de control al ISC, în prezenţa persoanei/persoanelor desemnate de operatorul economic pentru a participa la control; d)pentru produsele din domeniul armonizat, controlul va consta în verificări pe teren, după caz, în verificarea documentelor şi/sau informaţiilor care demonstrează şi susţin respectarea cerinţelor prevăzute de legislaţia UE sau a actelor normative de punere în aplicare a legislaţiei UE de armonizare, aplicabile produsului; e)pentru produsele din domeniul nearmonizat, controlul va consta în verificări pe teren, după caz, în verificarea documentelor şi/sau informaţiilor care demonstrează şi susţin respectarea cerinţelor prevăzute de legislaţia naţională aplicabilă produselor. Articolul 12 (1) Verificările privind supravegherea pieţei produselor pentru construcţii privesc:a)elementele de identificare ale produsului: cod unic de identificare al produsului tip, denumirea comercială, denumirea conform specificaţiei tehnice aplicabile şi altele, după caz; b)elementele de identificare ale fabricantului/producătorului, reprezentantului său autorizat sau ale importatorului; c)identificarea locului de producţie; d)existenţa şi conţinutul declaraţiei de conformitate/ performanţă; e)existenţa şi conţinutul certificatului de conformitate/ constanţă a performanţei, unde este cazul; f)existenţa şi conţinutul certificatului de conformitate pentru CPF, unde este cazul; g)existenţa agrementului tehnic în construcţii şi a avizului CTPC sau a agrementului tehnic european/evaluării tehnice europene, acolo unde este cazul; h)existenţa şi conţinutul rapoartelor de încercări pentru produsul-tip; i)corecta alegere a sistemului de evaluare şi verificare a constanţei performanţei - atestare a conformităţii produselor; j)existenţa marcajului CE în forma şi dimensiunile legale stabilite, precum şi a informaţiilor asociate acestuia în corelare cu prevederile specificaţiilor tehnice aplicabile; k)condiţiile de manipulare şi depozitare astfel încât să nu fie influenţate caracteristicile produsului; l)utilizarea preconizată declarată; m)elementele de identificare ale operatorului economic care a furnizat produsul; n)orice documente asociate produsului necesare evaluării unui risc, după caz; o)înregistrări, la fabricant sau la importator, privind produsele neconforme, respectiv registrul de plângeri, registrul de rechemări produse, registrul produselor neconforme, precum şi informarea distribuitorilor privind activitatea de monitorizare, în cazul în care se constată că produsul prezintă riscuri. (2) ISC poate solicita, pentru verificare, fabricantului/ producătorului, reprezentantului autorizat al acestuia sau importatorului dosarul tehnic al produsului, în limba română, pe care operatorul are obligaţia să îl prezinte.(3) ISC poate solicita organismelor notificate informaţii relevante în scopul supravegherii pieţei produselor pentru construcţii, pe care acestea au obligaţia să le prezinte. Articolul 13 (1) Prelevarea de eşantioane de produse şi verificarea prin examinare şi încercare este o măsură luată în urma unui control planificat, tematic, inopinat, punctual sau ca urmare a unei sesizări/reclamaţii pertinente, atunci când există motive care pun la îndoială prezumţia de conformitate a produsului cu cerinţele privind adecvarea la utilizarea preconizată a acestuia.(2) Probele prelevate se trimit, pe bază de comandă, spre testare laboratoarelor de specialitate care nu sunt implicate în evaluarea conformităţii produsului respectiv.(3) Se prelevă două rânduri de eşantioane, care se consemnează într-un proces-verbal de prelevare şi eşantionare, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3.(4) Un rând de eşantioane, sigilate, rămâne drept contraprobă la operatorul economic, iar celălalt rând, dispus de ISC, este destinat verificării în laboratorul de specialitate.(5) Laboratoarele de specialitate emit rapoarte de încercare. Acestea se analizează şi se ţin în evidenţă, împreună cu procesul-verbal de control, la structura teritorială a ISC care a întreprins acţiunea. Capitolul VIINeconformităţi constatate Articolul 14 (1) Neconformităţile constatate pot fi formale - minore sau majore.(2) Neconformităţile formale - minore se referă la:a)folosirea şi aplicarea incorectă a marcajului CE în ceea ce priveşte mărimea, forma, vizibilitatea, lizibilitatea, caracteristica marcajului de conformitate CE de a nu putea fi şters, precum şi folosirea şi aplicarea incorectă a altor marcaje specifice prevăzute în legislaţia aplicabilă; b)neprezentarea declaraţiei de performanţă/conformitate sau neînsoţirea produsului de acest document la momentul controlului; c)faptul că declaraţia de performanţă/conformitate nu este întocmită corect şi complet; d)declaraţia de performanţă/conformitate ce nu conţine toate informaţiile prevăzute de reglementările în vigoare; e)faptul că documentaţia tehnică nu este disponibilă la locul controlului la momentul efectuării acestuia; f)neînsoţirea sau însoţirea incompletă a produsului de alte informaţii prevăzute în legislaţia UE sau în actele normative de punere în aplicare a legislaţiei UE de armonizare, aplicabile; g)neînscrierea numărului de identificare al organismului notificat alături de marcajul CE, atunci când în actele normative de punere în aplicare a legislaţiei UE de armonizare este prevăzut acest lucru; h)neînsoţirea marcajului CE de informaţiile obligatorii ce trebuie să însoţească acest marcaj, în conformitate cu prevederile reglementărilor în vigoare - legislaţia armonizată şi actele normative de punere în aplicare a legislaţiei UE de armonizare, a specificaţiilor tehnice armonizate, anexele ZA din fiecare standard armonizat, după caz; i)alte neconformităţi care nu influenţează cerinţele esenţiale aplicabile produsului. Articolul 15Neconformităţi majore sunt considerate acele neconformităţi care se referă la produsele care nu respectă cerinţele esenţiale stabilite în legislaţia UE sau în actele normative de punere în aplicare a legislaţiei UE de armonizare. Articolul 16 (1) Dacă în cazul acţiunilor de control se constată eliberarea de către organismele şi laboratoarele notificate de certificate de conformitate/constanţă a performanţei, certificate pentru CPF, rapoarte de încercări sau agremente tehnice neconforme cu produsele pentru construcţii şi/sau cu actele normative în vigoare, acestea se comunică ISC, urmând ca ISC să aducă la cunoştinţa autorităţii competente această situaţie pentru luarea măsurilor în consecinţă.(2) Comunicarea la ISC se face în baza unei informări însoţite de actele doveditoare. Capitolul VIIISchimbul de informaţii Articolul 17Schimbul de informaţii se realizează potrivit prevederilor art. 22-24 din Regulamentul (CE) nr. 765/2008. Capitolul IXSancţiuni Articolul 18Autoritatea de supraveghere a pieţei produselor pentru construcţii aplică sancţiuni contravenţionale, potrivit prevederilor
Hotărârii Guvernului nr. 622/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 306/2011. Capitolul XDispoziţii finale Articolul 19În baza constatărilor la faţa locului, a analizei documentelor şi înregistrărilor prezentate, personalul cu atribuţii de control al ISC întocmeşte un proces-verbal de control care va cuprinde, în principal: a)inspectorul în construcţii care efectuează controlul; b)date generale referitoare la unitatea controlată şi produsul controlat; c)persoana fizică sau juridică responsabilă pentru introducerea/punerea la dispoziţie pe piaţă a produsului; d)reprezentantul operatorului economic desemnat să participe la control; e)specificaţia tehnică de referinţă pentru conformitatea produsului; f)informaţii ce însoţesc produsul; g)corecta alegere a sistemului de evaluare şi verificare a constanţei performanţei/atestării conformităţii; h)menţionarea constatărilor cu privire la nerespectarea prevederilor legislaţiei, a reglementărilor şi specificaţiilor tehnice în vigoare; i)stabilirea măsurilor, precizarea persoanelor responsabile pentru ducerea la îndeplinire a măsurilor dispuse şi a termenelor pentru remedierea neconformităţilor constatate. Articolul 20(1) Procesul-verbal de control se încheie având ca semnatari reprezentanţii unităţii controlate şi personalul cu atribuţii de control din cadrul ISC.(2) În cazul în care reprezentanţii unităţii controlate nu sunt de acord cu cele semnalate în procesul-verbal de control, aceştia pot depune o contestaţie la structura teritorială a ISC pe raza căreia îşi desfăşoară activitatea, în termen de maximum 5 zile de la data încheierii acestuia.(3) Răspunsul la contestaţie va fi formulat în maximum 30 de zile lucrătoare de la primirea acesteia. Articolul 21Unitatea controlată are obligaţia să informeze în scris structura teritorială a ISC asupra modului de ducere la îndeplinire a măsurilor dispuse prin procesul-verbal de control, la termenele scadente. Articolul 22Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta procedură. ANEXA Nr. 1*)*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. la procedură ANEXA Nr. 2*)*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil. la procedură ANEXA Nr. 3la procedură INSPECTORATUL DE STAT ÎN CONSTRUCŢII - I.S.C. Inspectoratul Regional în Construcţii ........ ........ ............. Inspectoratul Judeţean în Construcţii ........ ........ ............ PROCES-VERBAL de prelevare şi eşantionare Încheiat astăzi, ........ ............... 1. Locul prelevării (denumirea obiectivului, adresă): 2. Data prelevării: 3. Cine dispune prelevarea (numele şi prenumele inspectorului în construcţii din cadrul IRC/IJC): 4. Datele de identificare a produsului (denumirea materialului, producător/fabricant, nr. lot, nr. şarjă, data fabricaţiei): 5. Caracteristici eşantioane (dimensiuni, greutate, nr. eşantioane): 6. Denumirea încercărilor ce urmează a se efectua: 7. Datele de identificare a laboratorului care efectuează încercările: 8. Persoane participante la prelevare (din partea unităţii controlate): Semnături

IRC/IJC ........ .......... Din partea unităţii controlate:
........ ................ ........ ........... Inspector în construcţii


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 844/2015

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 844 din 2015
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu