Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Procedura Nr.- din 12.09.2011

privind exercitarea unitară a controlului de stat pentru supravegherea pieţei produselor pentru construcţii - PC 001
ACT EMIS DE: Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 666 din 19 septembrie 2011



SmartCity1


Capitolul IDomeniul de aplicare Articolul 1Prezenta procedură stabileşte regulile generale de exercitare unitară a controlului de stat pentru supravegherea pieţei produselor pentru construcţii la operatorii economici, după o procedură unitară pentru aplicarea prevederilor legale în domeniu. Articolul 2(1) Procedura se aplică în exercitarea unitară a controlului de stat de către Inspectoratul de Stat în Construcţii - ISC prin reprezentanţii săi, la operatori economici şi utilizatori, pentru produsele/familiile de produse pentru construcţii, cu excepţia celor cu rol în satisfacerea cerinţei de securitate la incendiu, în vederea asigurării că sunt respectate prevederile legale privind evaluarea conformităţii produselor şi condiţiile de introducere a acestora pe piaţă, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 622/2004 privind stabilirea condiţiilor de introducere pe piaţă a produselor pentru construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Activitatea de supraveghere a pieţei se desfăşoară pe întregul teritoriu al României şi constă în monitorizarea produselor pentru construcţii introduse sau puse la dispoziţie pe piaţă şi aplicarea de măsuri atunci când sunt constatate abateri. Capitolul IICadrul legal Articolul 3La baza prevederilor cuprinse în prezenta procedură au stat următoarele acte normative: a)Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare; b)Directiva Consiliului 89/106/CEE din 21 decembrie 1988 privind apropierea actelor cu putere de lege şi a actelor administrative ale statelor membre referitoare la materialele de construcţii; c)Regulamentul (CE) nr. 765/2008 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 iulie 2008 de stabilire a cerinţelor de acreditare şi de supraveghere a pieţei în ceea ce priveşte comercializarea produselor şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 339/93; d)Decizia nr. 768/2008/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 9 iulie 2008 privind un cadru comun pentru comercializarea produselor şi de abrogare a Deciziei 93/465/CEE a Consiliului; e)Ordonanţa Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., aprobată cu modificări prin Legea nr. 707/2001, cu modificările ulterioare; f)Ordonanţa Guvernului nr. 20/2010 privind stabilirea unor măsuri pentru aplicarea unitară a legislaţiei Uniunii Europene care armonizează condiţiile de comercializare a produselor; g)Regulamentul privind agrementul tehnic pentru produse, procedee şi echipamente noi în construcţii, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 766/1997 pentru aprobarea unor regulamente privind calitatea în construcţii, cu modificările şi completările ulterioare; h)Hotărârea Guvernului nr. 622/2004 privind stabilirea condiţiilor de introducere pe piaţă a produselor pentru construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; i)Hotărârea Guvernului nr. 681/2009 pentru aplicarea Regulamentului (CE) nr. 764/2008 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 iulie 2008 de stabilire a unor proceduri de aplicare a anumitor norme tehnice naţionale pentru produsele comercializate în mod legal în alt stat membru şi de abrogare a Deciziei nr. 3.052/95/CE; j)Hotărârea Guvernului nr. 1.335/2010 pentru aprobarea atribuţiilor generale şi specifice, a structurii organizatorice şi a numărului maxim de posturi, precum şi a normării parcului auto şi a consumului de carburanţi ale Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C.; k)Hotărârea Guvernului nr. 306/2011 privind unele măsuri de supraveghere a pieţei produselor reglementate de legislaţia Uniunii Europene care armonizează condiţiile de comercializare a acestora; l)Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.558/2004 pentru aprobarea Regulamentului privind atestarea conformităţii produselor pentru construcţii, cu modificările şi completările ulterioare; m)Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului şi al ministrului administraţiei şi internelor nr. 2.134/460/2004 privind aprobarea procedurii de desemnare a organismelor pentru atestarea conformităţii produselor pentru construcţii, cu modificările ulterioare; n)Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi turismului nr. 1.005/2011 pentru aprobarea Listei cuprinzând indicativele de referinţă ale standardelor române care transpun standarde europene armonizate din domeniul produselor pentru construcţii. Capitolul IIITermeni utilizaţi Articolul 4(1) În scopul aplicării prevederilor prezentei proceduri, termenii şi expresiile „supraveghere a pieţei“, „introducere pe piaţă“, „punere la dispoziţie pe piaţă“, „producător“, „reprezentant autorizat“, „importator“, „distribuitor“, „specificaţie tehnică“, „evaluare a conformităţii“, „organism de evaluare a conformităţii“, „marcaj CE“, „rechemare“, „retragere“, „autoritate de supraveghere a pieţei“ au semnificaţiile prevăzute în Regulamentul (CE) nr. 765/2008.(2) Termenii şi expresiile „construcţii“, „piaţa produselor pentru construcţii“, „produs pentru construcţii“, „specificaţii tehnice armonizate“, „specificaţii tehnice recunoscute“, „agrement tehnic european“, „agrement tehnic în construcţii“ şi „utilizare preconizată“ au semnificaţiile prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 622/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.(3) În înţelesul prezentei proceduri, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:a)operatori economici: producătorul, reprezentantul autorizat, importatorul, distribuitorul şi antreprenorul; b)controlul producţiei în fabrică: controlul intern documentat permanent al producţiei dintr-o fabrică, în conformitate cu specificaţiile tehnice armonizate relevante; c)securitate: stare a unui produs, proces sau serviciu, în care riscul de a pune în pericol persoanele ori de a provoca pagube mediului şi/sau proprietăţii este limitat la un nivel acceptabil. (4) În tot cuprinsul prezentei proceduri se utilizează următoarele abrevieri:

ISC - Inspectoratul de Stat în Construcţii;

IJC - inspectoratul judeţean în construcţii;

ICB - Inspectoratul în Construcţii Bucureşti;

CTPC - Consiliul Tehnic Permanent pentru Construcţii;

CPF - controlul producţiei în fabrică;

ETA - agrement tehnic european;

STR - specificaţie tehnică recunoscută;

AT - agrement tehnic. Capitolul IVAtribuţii specifice ale autorităţii de supraveghere a pieţei produselor pentru construcţii Articolul 5(1) ISC este autoritatea de supraveghere a pieţei produselor pentru construcţii, cu excepţia celor cu rol exclusiv în satisfacerea cerinţei de securitate la incendiu, conform prevederilor art. 30 din Hotărârea Guvernului nr. 622/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Autoritatea de supraveghere a pieţei produselor pentru construcţii îşi îndeplineşte sarcinile în mod independent, obiectiv, imparţial şi nepărtinitor. Articolul 6(1) Activităţile de supraveghere a pieţei produselor pentru construcţii constau în:a)monitorizarea, prin sondaj, a produselor pentru construcţii, denumite în continuare produse, introduse sau puse la dispoziţie pe piaţă, precum şi a produselor achiziţionate de antreprenori în vederea punerii în operă, în corelare cu cerinţele legislative şi/sau ale specificaţiilor tehnice aplicabile; b)dispunerea măsurilor necesare pentru asigurarea conformităţii, atunci când sunt constatate abateri. (2) In cadrul acestor activităţi se va ţine seama şi de reclamaţii şi alte informaţii pertinente. Articolul 7Principalele atribuţii specifice ale autorităţii de supraveghere a pieţei produselor pentru construcţii sunt: a)verificarea periodică, prin sondaj, la obiectivele comerciale, industriale, în depozite şi şantiere; b)efectuarea de controale inopinate; c)efectuarea de controale punctuale pe produse sau la operatori economici; d)efectuarea de controale tematice; e)efectuarea de controale ca urmare a unor sesizări sau informaţii pertinente; f)solicitarea la operatorii economici de informaţii şi/sau documente în domeniu; g)prelevarea de mostre de produse, examinare şi testare, după caz; h)analizarea rezultatelor încercărilor efectuate în vederea stabilirii conformităţii/neconformităţii produselor; i)impunerea de acţiuni corective faţă de neconformităţile constatate. Articolul 8(1) Reprezentanţii ISC întocmesc procesul-verbal de control, cu menţionarea neconformităţilor atunci când sunt constatate, stabilirea măsurilor, precizarea persoanelor responsabile pentru ducerea la îndeplinire a măsurilor dispuse şi a termenelor de soluţionare.(2) În anexa nr. 1 la prezenta procedură este prevăzut modelul procesului-verbal de control pentru supravegherea pieţei produselor pentru construcţii, care se încheie pentru produsele care se fabrică având ca specificaţie tehnică de referinţă un standard armonizat, STR sau ETA.(3) În anexa nr. 2 la prezenta procedură este prevăzut modelul procesului-verbal pentru supravegherea pieţei produselor pentru construcţii, care se încheie pentru produsele care se fabrică având ca specificaţie tehnică de referinţă un standard naţional sau un agrement tehnic. Articolul 9(1) În situaţia în care un produs nu este conform cu cerinţele prevăzute de legislaţia Uniunii Europene (UE) sau cu specificaţia tehnică armonizată aplicabilă produsului, se dispun măsuri, după caz, cu respectarea principiului proporţionalităţii cu gradul de neconformitate, de:a)interzicerea sau restricţionarea punerii la dispoziţie a unui produs pe piaţă; b)retragerea de pe piaţă a produsului; c)rechemarea produsului; d)intrare în legalitate. (2) Aplicarea unor astfel de măsuri se comunică operatorului economic în cauză, cu motivarea deciziilor luate şi demersurile legale ce trebuie întreprinse şi cu termenele care se aplică.(3) Operatorul economic are obligaţia să comunice în scris la IJC/ICB modul de ducere la îndeplinire a măsurilor dispuse la termenele scadente şi în anexă, acolo unde este cazul, răspunsurile producătorului/persoanei autorizate/importatorului. Articolul 10ISC verifică, prin sondaj, îndeplinirea măsurilor dispuse la expirarea termenelor scadente prevăzute prin actul de control. Capitolul VProcedura de control Articolul 11Controlul efectuat de ISC se realizează după cum urmează: a)controalele periodice şi cele tematice sunt anunţate operatorului economic cu maximum 5 zile lucrătoare înainte de efectuarea acestuia; b)controlul se efectuează la operatorii economici de către reprezentantul ISC, în prezenţa persoanei/persoanelor desemnate de operatorul economic pentru a participa la control; c)la prezentarea în societate, reprezentantul ISC prezintă legitimaţia de control şi va consemna, la operatorul economic, în registrul unic de control datele aferente controlului; d)controlul va consta în verificări pe teren (acolo unde este cazul), verificarea documentelor şi/sau informaţiilor care demonstrează şi susţin respectarea cerinţelor prevăzute de legislaţia UE sau actelor normative de punere în aplicare a legislaţiei UE de armonizare, aplicabile produsului. Articolul 12(1) Verificările privind supravegherea pieţei produselor pentru construcţii privesc următoarele:a)elementele de identificare ale produsului, respectiv denumirea comercială, denumirea conform standard; b)elemente de identificare ale producătorului, reprezentantului său autorizat sau importatorului; c)identificarea locului de producţie; d)elementele de identificare ale operatorului economic care a furnizat produsul; e)existenţa şi conţinutul declaraţiei de conformitate; f)existenţa şi conţinutul certificatului de conformitate, acolo unde este cazul; g)existenţa şi conţinutul certificatului pentru CPF, acolo unde este cazul; h)existenţa agrementului tehnic în construcţii şi a avizului CTPC sau a agrementului tehnic european, acolo unde este cazul; i)existenţa şi conţinutul rapoartelor de încercări iniţiale de tip; j)corecta alegere a sistemului de atestare a conformităţii produselor; k)existenţa marcajului CE în forma şi dimensiunile legale stabilite, precum şi informaţiile asociate acestuia în corelare cu prevederile specificaţiilor tehnice aplicabile; l)condiţiile de manipulare şi depozitare, astfel încât să nu fie influenţate caracteristicile produsului; m)utilizarea preconizată declarată; n)orice documente asociate produsului, necesare evaluării unui risc, după caz; o)înregistrări, la producător sau importator, privind produsele neconforme, respectiv registrul de plângeri, registrul de rechemări produse, registrul produselor neconforme, şi informarea distribuitorilor privind activitatea de monitorizare, în cazul în care se constată că produsul prezintă riscuri. (2) ISC poate solicita, pentru verificare, producătorului, reprezentantului autorizat al acestuia sau importatorului, în plus faţă de declaraţia de conformitate, dosarul tehnic al produsului, în limba română, pe care operatorul are obligaţia să îl prezinte. Articolul 13(1) Prelevarea de eşantioane de produse şi verificarea prin examinare şi încercare este o măsură luată în urma unui control planificat sau inopinat, atunci când există motive care pun la îndoială prezumţia de conformitate a produsului cu cerinţele aplicabile.(2) Probele prelevate se trimit, pe bază de comandă, spre testare laboratoarelor de specialitate care nu sunt implicate în atestarea conformităţii produsului respectiv.(3) Se prelevează două rânduri de eşantioane, care se consemnează într-un proces-verbal de eşantionare, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta procedură.(4) Un rând de eşantioane, sigilate, rămâne ca şi contraprobă la operatorul economic, iar celălalt rând, dispus de IJC/ICB, este destinat verificării în laboratorul de specialitate.(5) Laboratoarele de specialitate emit rapoarte de încercare. Acestea se analizează şi se ţin în evidenţă împreună cu procesul-verbal de control la inspectoratul în construcţii care a întreprins acţiunea. Capitolul VINeconformităţi constatate Articolul 14(1) Neconformităţile constatate pot fi minore sau majore.(2) Neconformităţile minore sunt:a)folosirea şi aplicarea incorectă a marcajului CE în ceea ce priveşte mărimea, forma, vizibilitatea, lizibilitatea, caracteristica marcajului de conformitate CE de a nu putea fi şters, precum şi folosirea şi aplicarea incorectă a altor marcaje specifice prevăzute în legislaţia aplicabilă; b)neprezentarea declaraţiei de conformitate sau neînsoţirea produsului de acest document la momentul controlului; c)declaraţia de conformitate nu este întocmită corect şi complet; d)declaraţia de conformitate nu conţine toate informaţiile prevăzute de specificaţia tehnică aplicabilă; e)documentaţia tehnică nu este disponibilă la locul controlului, la momentul efectuării acestuia; f)neînsoţirea sau însoţirea incompletă a produsului de alte informaţii prevăzute în legislaţia UE sau în actele normative de punere în aplicare a legislaţiei UE de armonizare, aplicabile; g)neînscrierea numărului de identificare a organismului notificat alături de marcajul CE, atunci când în actele normative de punere în aplicare a legislaţiei UE de armonizare este prevăzut acest lucru; h)neînsoţirea marcajului CE de informaţiile obligatorii ce trebuie să însoţească acest marcaj, în conformitate cu prevederile specificaţiilor tehnice armonizate, respectiv anexele ZA din fiecare standard armonizat; i)alte neconformităţi minore care nu influenţează cerinţele esenţiale aplicabile produsului. Articolul 15(1) Neconformităţi majore sunt considerate acele neconformităţi care se referă la produsele care nu respectă cerinţele esenţiale stabilite în legislaţia UE sau în actele normative de punere în aplicare a legislaţiei UE de armonizare, respectiv produsele care nu îndeplinesc prevederile art. 4-6 din Hotărârea Guvernului nr. 622/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Pentru aceste produse trebuie luate măsuri de retragere a lor de pe piaţă, de interzicere a introducerii lor pe piaţă sau de restricţionare a liberei lor circulaţii.(3) Măsura adecvată propusă de autoritatea de supraveghere a pieţei produselor pentru construcţii este comunicată autorităţii competente în domeniul produselor pentru construcţii care, după analizarea situaţiei semnalate şi consultarea părţilor implicate, decide asupra măsurii aplicabile. Aceasta informează imediat statele membre ale Uniunii Europene şi Comisia Europeană. Articolul 16Schimbul de informaţii cu Comisia Europeană şi statele membre cu privire la aspecte legate de supravegherea pieţei se realizează potrivit prevederilor art. 22-24 din Regulamentul (CE) nr. 765/2008. Articolul 17(1) În situaţia în care, în acţiunile de control ale reprezentanţilor ISC, se constată eliberarea de către organismele şi laboratoarele notificate de certificate de conformitate, certificate pentru CPF, rapoarte de încercări ori agremente tehnice neconforme cu produsele pentru construcţii şi/sau cu actele normative în vigoare, aceste neconformităţi se comunică ISC, urmând ca acesta să înştiinţeze autoritatea competentă pentru luarea măsurilor în consecinţă.(2) Comunicarea la ISC se face printr-o informare însoţită de actele doveditoare. Capitolul VIISancţiuni Articolul 18Încălcarea de către operatorii economici a prevederilor legale de introducere ori punere la dispoziţie pe piaţă a produselor, precum şi interzicerea sau obstrucţionarea controlului se sancţionează în conformitate cu prevederile art. 39 din Hotărârea Guvernului nr. 622/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 26 din Hotărârea Guvernului nr. 306/2011. Articolul 19Constatarea faptelor şi aplicarea sancţiunilor contravenţionale se realizează de către autoritatea de supravegherea a pieţei produselor pentru construcţii prin reprezentanţii săi. Capitolul VIIIDispoziţii finale Articolul 20În baza constatărilor la faţa locului, a analizei documentelor şi a înregistrărilor prezentate, reprezentantul ISC întocmeşte un proces-verbal de control care va cuprinde, în principal: a)inspectorul de specialitate care efectuează controlul; b)date generale referitoare la unitatea controlată, produsul controlat; c)persoana responsabilă pentru introducerea pe piaţă a produsului; d)reprezentantul operatorului economic desemnat să participe la control; e)specificaţia tehnică de referinţă pentru conformitatea produsului; f)informaţii ce însoţesc produsul; g)corecta alegere a sistemului de atestare a conformităţii; h)menţionarea constatărilor cu privire la nerespectarea prevederilor legislaţiei, a reglementărilor şi specificaţiilor tehnice în vigoare; i)stabilirea măsurilor, precizarea persoanelor responsabile pentru ducerea la îndeplinire a măsurilor dispuse şi a termenelor pentru remedierea neconformităţilor constatate. Articolul 21(1) Procesul-verbal de control se încheie având ca semnatari reprezentanţii IJC/ICB şi ai unităţii controlate.(2) În cazul în care reprezentanţii unităţii controlate, din motive întemeiate, nu sunt de acord cu cele semnalate în procesul-verbal de control, aceştia pot depune o contestaţie la IJC/ICB pe raza căruia îşi desfăşoară activitatea, în termen de maximum 5 zile de la data încheierii acestuia.(3) Răspunsul la contestaţie va fi dat în maximum 10 zile lucrătoare de la primirea acesteia. Articolul 22Unitatea controlată are obligaţia să informeze în scris IJC/ICB asupra modului de ducere la îndeplinire a măsurilor dispuse prin procesul-verbal de control, la termenele scadente. ANEXA Nr. 1*)la procedură ANEXA Nr. 2*)la procedură

ANEXA Nr. 3 la procedură PROCES-VERBAL DE EŞANTIONARE încheiat azi ........ ............... 1. Locul prelevării (denumirea obiectivului, adresa): 2. Data prelevării: 3. Cine dispune prelevarea (numele şi prenumele inspectorului de specialitate din cadrul Inspectoratului Judeţean în Construcţii/Inspectoratului în Construcţii Bucureşti (IJC/ICB): 4. Datele de identificare a produsului (denumirea materialului, producător, nr. lot, nr. şarjă, data fabricaţiei): 5. Caracteristici eşantioane (dimensiuni, greutate, nr. eşantioane): 6. Denumirea încercărilor ce urmează a se efectua: 7. Datele de identificare a laboratorului care efectuează încercările: 8. Persoanele participante la prelevare (din partea unităţii controlate): SEMNĂTURI

Din partea IJC/ICB: Din partea unităţii controlate:
(Numele şi prenumele/Calitatea) (Numele şi prenumele/Calitatea)
Semnătura şi ştampila de control Semnătura şi ştampila


SmartCity5

COMENTARII la Procedura -/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Procedura - din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu