Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 818 din 17 octombrie 2003

pentru aprobarea Procedurii de emitere a autorizatiei integrate de mediu

ACT EMIS DE: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR, APELOR SI MEDIULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 800 din 13 noiembrie 2003


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 4 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2002 privind prevenirea, reducerea si controlul integrat al poluarii, aprobata cu modificari prin Legea nr. 645/2002, si ale art. 11 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 739/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului,

    ministrul agriculturii, padurilor, apelor si mediului emite prezentul ordin.

    Art. 1
    Se aproba Procedura de emitere a autorizatiei integrate de mediu, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin, in vederea abordarii integrate a masurilor necesare pentru prevenirea, reducerea si controlul poluarii.
    Art. 2
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

              Ministrul agriculturii, padurilor, apelor si mediului,
                                 Ilie Sarbu

    ANEXA 1

                                 PROCEDURA
                  de emitere a autorizatiei integrate de mediu

    CAP. 1
    Prevederi generale

    SECTIUNEA 1
    Cadrul legal al procedurii

    Art. 1
    (1) Prezenta procedura prezinta metodologia de aplicare a cerintelor de conformare a activitatilor/instalatiilor prevazute in anexa nr. 1 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2002 privind prevenirea, reducerea si controlul integrat al poluarii, aprobata cu modificari prin Legea nr. 645/2002, denumita in continuare Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2002, in scopul obtinerii autorizatiei integrate de mediu, care face parte integranta din documentele de reglementare a functionarii activitatii.
    (2) Autoritatea competenta pentru aplicarea procedurii de emitere a autorizatiei integrate de mediu este autoritatea competenta pentru protectia mediului la nivel regional in a carei raza de competenta se afla amplasamentul.
    (3) Prezenta procedura se aplica tuturor activitatilor/instalatiilor existente sau celor care au suferit modificari substantiale ori activitatilor/instalatiilor noi, reglementate prin acordul integrat de mediu.
    Art. 2
    (1) Termenii specifici utilizati in prezenta procedura sunt in conformitate cu definitiile prevazute in anexa nr. I la Legea protectiei mediului nr. 137/1995, republicata, cu modificarile ulterioare, in anexa nr. 2 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2002 si in art. 2 din Conventia privind accesul la informatie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justitie in probleme de mediu, semnata la Aarhus la 25 iunie 1998, ratificata prin Legea nr. 86/2000, denumita in continuare Conventia de la Aarhus.
    (2) Definitiile din actele normative mentionate la alin. (1) si explicarea acestora in contextul specific prezentei proceduri sunt prezentate in Ghidul tehnic general, care va fi aprobat prin ordin al conducatorului autoritatii centrale pentru protectia mediului, in termen de 3 luni.
    Art. 3
    (1) Conditiile si procedura de emitere a autorizatiei integrate de mediu asigura informarea si participarea publicului si a tuturor autoritatilor implicate in conformitate cu legislatia in vigoare.
    (2) Participarea autoritatilor implicate la procedura de emitere a autorizatiei integrate de mediu se realizeaza in cadrul Comisiei de analiza tehnica (CAT), organizata la nivelul autoritatii competente pentru aplicarea procedurii de emitere a autorizatiei integrate de mediu.
    (3) Participarea publicului se realizeaza in baza Conventiei de la Aarhus, detaliata in cap. IX sectiunea a 2-a din prezentul ordin.

    SECTIUNEA a 2-a
    Aplicabilitate si competente in emiterea autorizatiei integrate de mediu

    Art. 4
    (1) Autoritatea regionala pentru protectia mediului stabileste masurile si conditiile de emitere a autorizatiei integrate de mediu pentru activitatile/instalatiile existente, dupa evaluarea conditiilor de operare care nu respecta prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2002, pe baza proiectului de program de conformare aprobat.
    (2) Pentru activitatile/instalatiile noi sau pentru cele existente care au suferit modificari substantiale titularul activitatii/instalatiei are obligatia sa obtina, inca din etapa de proiectare, acordul integrat de mediu pentru toate activitatile/instalatiile prevazute in anexa nr. 1 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2002, punerea in functiune a acestora avand loc numai dupa obtinerea autorizatiei integrate de mediu.
    Art. 5
    (1) Depunerea solicitarii pentru obtinerea autorizatiei integrate de mediu este obligatorie pentru functionarea oricarei instalatii/activitati mentionate in lista din anexa nr. 1 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2002.
    (2) In termen de 20 de zile de la intrarea in vigoare a prezentului ordin, autoritatea locala pentru protectia mediului va inainta titularilor de activitati/instalatii, care desfasoara activitati listate in anexa nr. 1 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2002, instiintari scrise privind necesitatea demararii procedurii specifice de emitere a autorizatiei integrate de mediu.
    (3) Titularul activitatii/instalatiei va depune solicitarea pentru obtinerea autorizatiei integrate de mediu la sediul autoritatii locale pentru protectia mediului unde se afla amplasamentul activitatii/instalatiei.
    Art. 6
    (1) In termen de 10 zile de la primirea solicitarii, autoritatea locala pentru protectia mediului este obligata sa informeze in scris autoritatea regionala pentru protectia mediului careia ii revine responsabilitatea emiterii autorizatiei integrate de mediu.
    (2) Autoritatea regionala pentru protectia mediului careia ii revine responsabilitatea emiterii autorizatiei coordoneaza si controleaza procedura de emitere a autorizatiei integrate de mediu si poate delega autoritatilor locale competenta analizarii anumitor faze din procedura.
    Art. 7
    Pentru desfasurarea in conditii optime a procedurii de emitere a autorizatiei integrate de mediu, la sediul autoritatilor locale si regionale pentru protectia mediului se afiseaza la loc public urmatoarele:
    - continutul anexei nr. 1 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2002;
    - lista documentelor de referinta privind cele mai bune tehnici disponibile (BREF);
    - conditiile locale de mediu specifice amplasamentului;
    - lista documentelor pentru solicitarea autorizatiei integrate de mediu;
    - conditiile de participare a publicului in cadrul procedurii de emitere a autorizatiei integrate de mediu;
    - formularul-tip pentru solicitarea autorizatiei integrate de mediu;
    - lista taxelor si tarifelor aferente procedurii de emitere a autorizatiei integrate de mediu, stabilite conform legislatiei in vigoare.

    CAP. 2
    Solicitarea de autorizatie integrata de mediu

    SECTIUNEA 1
    Continutul solicitarii autorizatiei integrate de mediu

    Art. 8
    Titularul de activitate care intra sub incidenta prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2002 are obligatia de a elabora si de a inainta autoritatii locale pentru protectia mediului solicitarea autorizatiei integrate de mediu, care cuprinde:
    - cerere;
    - raport de amplasament, intocmit in conformitate cu prevederile Ghidului tehnic general prevazut la art. 2 alin. (2);
    - evaluari privind nivelul impactului activitatilor asupra mediului;
    - proiect de program pentru conformare in cazul instalatiilor existente;
    - dovada publicarii anuntului public de solicitare a autorizatiei integrate de mediu;
    - dovada achitarii tarifului pentru verificarea solicitarii.
    Art. 9
    (1) Analiza preliminara efectuata de autoritatea locala pentru protectia mediului stabileste daca solicitarea este sau nu corect intocmita si daca indeplineste conditiile legale pentru a fi supusa analizei propriu-zise. O solicitare nu este corect intocmita daca:
    a) nu au fost depuse toate documentele de sustinere a solicitarii;
    b) face referire la o instalatie ce nu se incadreaza in domeniul reglementat pentru autorizarea integrata de mediu;
    c) tarifele necesare nu au fost achitate.
    (2) In cazul acceptarii solicitarii, titularul de activitate/operatorul este invitat sa achite tarifele corespunzatoare etapei de analiza a documentatiei de sustinere a solicitarii.
    (3) Respingerea motivata a solicitarii se comunica solicitantului fara perceperea taxei de autorizare, dar cu perceperea tarifului pentru etapa parcursa pentru verificarea solicitarii.
    (4) Dupa analiza preliminara a documentatiei de solicitare autoritatea competenta pentru protectia mediului la nivel local transmite in scris titularului de activitate/operatorului, in termen de 10 zile lucratoare, raspunsul privind acceptarea solicitarii sau respingerea motivata.
    Art. 10
    Autoritatea regionala pentru protectia mediului stabileste si comunica in termen de 7 zile lucratoare titularului de activitate/instalatie, in functie de numarul autoritatilor implicate in aplicarea procedurii de emitere a autorizatiei integrate de mediu si componenta CAT, numarul de exemplare pe hartie ale solicitarii autorizatiei integrate de mediu si un exemplar pe suport electronic.

    SECTIUNEA a 2-a
    Continutul documentatiei de sustinere a solicitarii autorizatiei integrate de mediu

    Art. 11
    (1) Formularul-tip de cerere pentru solicitarea demararii procedurii de emitere a autorizatiei integrate de mediu este prevazut in Ghidul tehnic general si se completeaza conform specificatiilor acestuia.
    (2) Raportul de amplasament se intocmeste pe baza investigatiilor efectuate, a datelor si informatiilor continute in evaluarile privind nivelul impactului asupra mediului si in conformitate cu recomandarile Ghidului tehnic general.
    (3) Evaluarile privind nivelul impactului activitatilor asupra mediului, constand in studiul de evaluare a impactului asupra mediului in cazul activitatilor noi si in bilantul de mediu pentru cele existente, se realizeaza de persoane fizice sau juridice atestate in acest scop de catre autoritatea centrala pentru protectia mediului, conform prevederilor legale in vigoare.

    SECTIUNEA a 3-a
    Analiza propriu-zisa a continutului documentatiei de sustinere a solicitarii autorizatiei integrate de mediu

    Art. 12
    (1) Documentatia de sustinere a solicitarii trebuie sa fie corect intocmita si sa prezinte autoritatii regionale pentru protectia mediului toate informatiile necesare pentru luarea deciziei.
    (2) Toate documentele de sustinere a solicitarii care au trecut de analiza preliminara a autoritatii locale pentru protectia mediului se supun analizei detaliate efectuate de catre autoritatea regionala pentru protectia mediului.
    Art. 13
    (1) Analiza detaliata a documentelor de sustinere a solicitarii se realizeaza in cadrul CAT.
    (2) In situatia in care analiza documentatiei de sustinere a solicitarii autorizatiei integrate de mediu necesita evaluarea unui expert, CAT poate solicita un punct de vedere al grupului de experti in domeniul de activitate supus analizei.
    Art. 14
    Autoritatea regionala pentru protectia mediului stabileste, in urma analizei detaliate a documentelor de sustinere a solicitarii, daca procedura de emitere a autorizatiei integrate de mediu continua.
    Art. 15
    (1) Autoritatea regionala pentru protectia mediului, in urma analizei detaliate, stabileste:
    a) respingerea solicitarii, in cazul in care documentele de sustinere a solicitarii nu sunt corect intocmite;
    b) completari pe baza raportului de analiza CAT, in cazul in care nu se furnizeaza datele si informatiile necesare pentru luarea deciziei.
    (2) Autoritatea regionala pentru protectia mediului, in cazul respingerii documentatiei de sustinere a solicitarii autorizatiei integrate de mediu, este obligata, in termen de 10 zile lucratoare, sa instiinteze in scris titularul de activitate/operatorul despre motivatia respingerii solicitarii, o data cu returnarea documentelor depuse, fara restituirea tarifului perceput pentru etapa de verificare parcursa.
    (3) In cazul in care autoritatea regionala pentru protectia mediului solicita completari la documentatia depusa, titularul de activitate/operatorul este obligat sa transmita informatiile si datele in termen de 30 de zile, in vederea continuarii procedurii. Neincadrarea in acest termen atrage respingerea documentatiei in conditiile alin. (2).
    (4) Completarile la documentatia depusa, solicitate de autoritatea regionala pentru protectia mediului, se reanalizeaza in cadrul CAT, in conformitate cu prevederile art. 13.
    (5) In situatia respingerii documentatiei, titularul de activitate/operatorul este obligat sa reia procedura de emitere a autorizatiei integrate de mediu de la etapa initiala, in conformitate cu prevederile art. 31.

    CAP. 3

    SECTIUNEA 1
    Depunerea solicitarii in vederea obtinerii autorizatiei integrate de mediu pentru o instalatie existenta

    Art. 16
    (1) Depunerea solicitarii in vederea obtinerii autorizatiei integrate de mediu pentru functionarea instalatiilor existente se realizeaza in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2002.
    (2) Pentru orice instalatie existenta, definita in sensul prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2002, titularul de activitate/operatorul intocmeste un proiect de program pentru conformare, care se ataseaza la documentele pentru solicitarea autorizatiei integrate de mediu, in vederea aprobarii de catre autoritatea competenta pentru protectia mediului.
    Art. 17
    (1) Elaborarea proiectului programului de conformare pentru instalatiile existente se face in functie de data punerii in functiune a activitatii/instalatiei.
    (2) Pentru activitatile/instalatiile care au intrat in functiune inainte de 30 octombrie 1999, termenul de finalizare a aplicarii programelor de conformare este 30 octombrie 2007.
    (3) Pentru activitatile/instalatiile care au intrat in functiune in perioada 30 octombrie 1999 - 4 aprilie 2002, termenul pentru finalizarea aplicarii programelor de conformare este 31 decembrie 2006.
    Art. 18
    (1) Autorizatia integrata de mediu pentru instalatiile care functioneaza in baza unui program de conformare se emite cu termene de valabilitate pe perioada realizarii fiecarei masuri cuprinse in programul de conformare aprobat de autoritatea competenta pentru protectia mediului.
    (2) Nerespectarea termenelor si a masurilor cuprinse in programul pentru conformare duce la aplicarea prevederilor art. 1 alin. (6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2002.

    SECTIUNEA a 2-a
    Continutul documentatiei de sustinere a solicitarii autorizatiei integrate de mediu pentru o instalatie existenta

    Art. 19
    (1) Bilantul de mediu, intocmit in conformitate cu prevederile legale in vigoare, identifica, descrie si evalueaza, in conformitate cu procedura de evaluare, efectele directe si indirecte ale activitatii asupra mediului.
    (2) Pentru aspectele de neconformare identificate prin bilantul de mediu, raportul de amplasament si conditiile specifice amplasamentului, titularul de activitate/instalatie propune masuri etapizate pentru realizarea conformarii cuprinse in proiectul de program pentru conformare, intocmit in conformitate cu specificatiile Ghidului tehnic general, ce cuprind si recomandarile ghidurilor de referinta pentru cele mai bune tehnici disponibile.
    (3) Proiectul de program pentru conformare se realizeaza in baza art. 17 si a specificatiilor Ghidului tehnic general.

    SECTIUNEA a 3-a
    Depunerea solicitarii in vederea obtinerii autorizatiei integrate de mediu pentru o instalatie noua sau pentru modificarea substantiala a unei instalatii existente

    Art. 20
    (1) In cazul solicitarii autorizatiei integrate de mediu pentru o instalatie noua sau pentru modificarea substantiala a unei instalatii existente, definite in sensul prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2002, titularul de activitate este obligat sa depuna solicitarea cand proiectul final este redactat, dar inainte de inceperea lucrarilor de constructie.
    (2) Solicitarea autorizatiei integrate de mediu pentru activitatile noi sau pentru modificari substantiale ale unei activitati existente va respecta cerintele cap. II.
    Art. 21
    Daca in timpul lucrarilor de constructie sau la punerea in functiune titularul de activitate/operatorul efectueaza schimbari care conduc la modificarea conditiilor de autorizare, acesta va depune in prealabil cererea de reconsiderare a solicitarii, impreuna cu modificarea si completarea solicitarii initiale.
    Art. 22
    In cazul activitatilor privind managementul deseurilor, mentionate in anexa nr. 1 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2002, se aplica cerintele specifice stipulate de legislatia in vigoare pentru acest sector, inca din faza depunerii solicitarii de obtinere a autorizatiei integrate de mediu.

    CAP. 4
    Analiza solicitarii autorizatiei integrate de mediu

    SECTIUNEA 1
    Analiza solicitarii autorizatiei integrate de mediu de catre autoritatea regionala pentru protectia mediului

    Art. 23
    In termen de 20 de zile de la primirea informarii privind solicitarea autorizatiei integrate de mediu pentru o activitate/instalatie existenta, noua sau pentru o instalatie existenta care a suferit modificari substantiale, autoritatea regionala responsabila pentru emiterea autorizatiei integrate de mediu dispune si urmareste realizarea urmatoarelor etape din procedura:
    a) evaluarea solicitarii si a documentelor de sustinere a acesteia;
    b) verificarea amplasamentului si a modului de delimitare/identificare a instalatiei, in conformitate cu specificatiile Ghidului tehnic general;
    c) verificarea intocmirii anuntului public, in conformitate cu specificatiile Ghidului tehnic general.
    Art. 24
    Titularul de activitate/instalatie furnizeaza autoritatii publice locale pentru protectia mediului dovada publicarii anuntului public de solicitare a autorizatiei integrate de mediu.

    SECTIUNEA a 2-a
    Consultarea celorlalte autoritati

    Art. 25
    In termen de 15 zile lucratoare de la data acceptarii solicitarii, autoritatea regionala pentru protectia mediului dispune si urmareste realizarea urmatoarelor etape:
    a) stabileste componenta CAT in care sa fie reprezentate toate autoritatile implicate in autorizarea si reglementarea functionarii activitatii/instalatiei;
    b) transmite copiile solicitarii celorlalte autoritati;
    c) convoaca CAT constituita conform prevederilor art. 3 alin. (2) si comunica solicitantului data stabilita pentru demararea procedurii de analiza a solicitarii de autorizare;
    d) prezinta CAT solicitarea titularului de activitate si propunerea autoritatii competente pentru protectia mediului privitoare la continuarea procedurii;
    e) prezinta CAT propunerea autoritatii competente pentru protectia mediului privind completarile necesare documentatiei de sustinere a solicitarii;
    f) definitiveaza, pe baza observatiilor si propunerilor primite de la celelalte autoritati, lista actelor de reglementare care trebuie emise de alte autoritati, prealabil eliberarii autorizatiei integrate de mediu.
    Art. 26
    In termen de 10 zile de la data evaluarii solicitarii in cadrul CAT, autoritatea regionala pentru protectia mediului transmite titularului de activitate/operatorului raportul analizei.
    Art. 27
    (1) In cazul activitatilor/instalatiilor a caror functionare ar putea avea efecte negative semnificative asupra mediului unei alte tari, autoritatea competenta pentru protectia mediului la nivel regional va instiinta in termen de 10 zile de la acceptarea solicitarii autoritatea centrala pentru protectia mediului.
    (2) Autoritatea centrala pentru protectia mediului va instiinta autoritatea centrala pentru protectia mediului a statului in cauza, in conditii de reciprocitate si in conformitate cu prevederile acordurilor de colaborare bilaterala.
    (3) Autoritatea centrala pentru protectia mediului stabileste decizia finala privind acordarea sau respingerea autorizatiei integrate de mediu numai dupa ce consultarile cu alte state sunt incheiate. Autoritatea centrala pentru protectia mediului ia in considerare orice observatie primita de la celelalte state.

    CAP. 5
    Decizia de acordare a autorizatiei integrate de mediu

    SECTIUNEA 1
    Consultarea celorlalte autoritati

    Art. 28
    (1) In termen de 30 de zile lucratoare de la incheierea procedurii de emitere a autorizatiei integrate de mediu, a consultarii publicului si in lipsa unor observatii fundamentale din partea acestuia, autoritatea regionala pentru protectia mediului actioneaza dupa cum urmeaza:
    a) pentru activitati/instalatii noi, existente supuse unor modificari substantiale sau pentru instalatii existente aflate in conformitate cu cerintele autorizarii integrate, pregateste proiectul de autorizatie integrata de mediu sau propunerea de respingere justificata a solicitarii;
    b) inainteaza membrilor CAT proiectul de autorizatie integrata de mediu sau de respingere motivata a solicitarii si cere transmiterea in scris a comentariilor/punctelor de vedere in termen de 10 zile lucratoare;
    c) anunta titularul de activitate/operatorul despre actiunea de inaintare a proiectului de autorizatie integrata de mediu membrilor CAT spre consultare si analiza.
    (2) In termen de 10 zile de la primirea comentariilor mentionate la alin. (1), autoritatea regionala pentru protectia mediului convoaca in plen CAT in vederea definitivarii proiectelor de autorizatie integrata de mediu, respectiv autorizatie de mediu cu program pentru conformare.
    (3) Neprimirea comentariilor in termenul specificat la alin. (2) echivaleaza cu lipsa acestora.
    (4) In termen de 5 zile de la consultarea in plen a CAT, conform alin. (2) si (3), autoritatea regionala pentru protectia mediului anunta publicul, prin mass-media, asupra deciziei de emitere sau de respingere a autorizatiei integrate de mediu. Costul anuntului public este suportat de titularul de activitate/instalatie.

    SECTIUNEA a 2-a
    Luarea deciziei privind emiterea autorizatiei integrate de mediu

    Art. 29
    (1) In termen de 30 de zile de la anuntul public de emitere a unei autorizatii integrate de mediu/autorizatii de mediu cu program de conformare si in lipsa unor observatii fundamentate din partea publicului, autoritatea regionala pentru protectia mediului emite autorizatia integrata de mediu.
    (2) In situatia in care observatiile primite din partea publicului justifica aprofundarea evaluarii si solicitarea de noi informatii sau investigatii suplimentare, autoritatea regionala pentru protectia mediului decide reluarea procedurii de la etapa solicitarii acestor informatii, cu plata tarifelor aferente etapelor corespunzatoare reevaluarii.
    Art. 30
    Informatiile transmise spre consultare publica sunt informatiile prevazute de Conventia de la Aarhus, informatii fara valoare comerciala sau securitate nationala.
    Art. 31
    Titularii de activitati/operatorii carora li s-au respins solicitarile de emitere a autorizatiei integrate de mediu pot relua procedura in termen de maximum 90 de zile de la data respingerii, cu plata tarifelor corespunzatoare.

    SECTIUNEA a 3-a
    Reexaminarea si actualizarea autorizatiei integrate de mediu

    Art. 32
    Autoritatea competenta pentru protectia mediului reexamineaza periodic si actualizeaza, daca este necesar, conditiile de acordare a autorizatiei integrate de mediu.
    Art. 33
    Reexaminarea autorizatiei integrate de mediu este obligatorie in urmatoarele situatii:
    a) poluarea cauzata de instalatie necesita revizuirea valorilor limita de emisie existente in autorizatie sau necesita stabilirea de noi valori limita de emisie;
    b) schimbarile substantiale si extinderi ale instalatiilor, precum si modificarea celor mai bune tehnici disponibile care permit o reducere semnificativa a emisiilor;
    c) siguranta exploatarii si a desfasurarii activitatii face necesara introducerea de tehnici speciale si masuri de management;
    d) rezultatele actiunilor de inspectie si control al conformarii releva aspecte noi, neprecizate de documentatia depusa pentru sustinerea solicitarii, sau modificari ulterioare emiterii actului de autorizare;
    e) emiterea unor noi reglementari legale.

    CAP. 6

    SECTIUNEA 1
    Obligatiile de baza ale titularului activitatii/operatorului privind exploatarea instalatiei

    Art. 34
    Obligatiile de baza ale titularului activitatii/operatorului privind exploatarea instalatiei sunt urmatoarele:
    a) luarea tuturor masurilor de prevenire eficienta a poluarii, in special prin recurgerea la cele mai bune tehnici disponibile;
    b) luarea masurilor care sa asigure ca nici o poluare importanta nu va fi cauzata;
    c) evitarea producerii de deseuri si, in cazul in care aceasta nu poate fi evitata, valorificarea lor, iar in caz de imposibilitate tehnica si economica, luarea masurilor pentru neutralizarea si eliminarea acestora, evitandu-se sau reducandu-se impactul asupra mediului;
    d) utilizarea eficienta a energiei;
    e) luarea masurilor necesare pentru prevenirea accidentelor si limitarea consecintelor acestora;
    f) luarea masurilor necesare, in cazul incetarii definitive a activitatilor, pentru evitarea oricarui risc de poluare si pentru aducerea amplasamentului si a zonelor afectate intr-o stare care sa permita reutilizarea acestora.
    Art. 35
    (1) Schimbarea modului de exploatare a instalatiei, prevazuta de titularul activitatii/operator, nu poate fi intreprinsa fara a se cere eliberarea acordului si/sau autorizatiei integrate de mediu.
    (2) Titularul activitatii/operatorul este obligat sa informeze autoritatile competente pentru protectia mediului despre orice schimbare adusa instalatiei sau procesului tehnologic. Autoritatea regionala pentru protectia mediului reanalizeaza, dupa caz, conditiile de functionare stabilite in autorizatia integrata de mediu.
    (3) Cererea de autorizare se va face pentru partile de instalatie si pentru elementele respective, susceptibile de a fi modificate.
    Art. 36
    Titularul activitatii/operatorul este obligat sa respecte conditiile din acordul si/sau din autorizatia integrata de mediu in desfasurarea activitatii din instalatie.
    Art. 37
    (1) Titularul activitatii/operatorul este obligat sa informeze cu regularitate autoritatea competenta pentru protectia mediului despre rezultatele monitorizarii emisiilor din instalatie si, in termenul cel mai scurt, despre orice incident sau accident care afecteaza semnificativ mediul.
    (2) Titularul activitatii/operatorul este obligat sa asiste si sa puna la dispozitie autoritatii competente pentru protectia mediului toate datele necesare pentru desfasurarea controlului instalatiei si pentru prelevarea de probe sau culegerea oricaror informatii pentru respectarea prevederilor autorizatiei integrate de mediu.

    SECTIUNEA a 2-a
    Atributii si raspunderi ale autoritatilor competente pentru protectia mediului

    Art. 38
    Autoritatea competenta pentru protectia mediului are urmatoarele atributii si raspunderi:
    a) coordoneaza si controleaza modul de aplicare si respectare a prevederilor autorizatiei integrate de mediu;
    b) asigura luarea masurilor necesare pentru ca autorizatia integrata de mediu pentru activitatile prevazute in anexa nr. 1 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2002 sa fie eliberata cu respectarea dispozitiilor si prevederilor legale in vigoare;
    c) asigura luarea masurilor pentru informarea permanenta privind evolutia celor mai bune tehnici disponibile in structurile sale; aceste informatii sunt publice;
    d) asigura cadrul necesar pentru liberul acces la informatie si pentru participarea publicului la procedura de emitere a autorizatiei integrate de mediu, in scopul garantarii faptului ca orice cerere de autorizare pentru o noua instalatie sau de modificare substantiala a unei instalatii existente este accesibila publicului pentru exprimarea opiniei, inaintea luarii deciziei de catre autoritatea competenta;
    e) pune la dispozitie publicului rezultatele supravegherii emisiilor in mediu si modul de respectare a conditiilor de autorizare prevazute si detinute de autoritatea competenta;
    f) publica anual inventarul principalelor emisii si surse responsabile de poluare;
    g) comunica si pune la dispozitie in cadrul relatiilor bilaterale, pe baza de reciprocitate si in conditii de echivalenta, toate datele cuprinse in cererea prin care a fost solicitata eliberarea autorizatiei, in cazul in care se constata ca functionarea unei instalatii in care se desfasoara activitati prevazute in anexa nr. 1 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2002 poate avea efecte asupra mediului altor state sau daca statul respectiv, care este susceptibil de a fi grav afectat, face o cerere in acest sens. Punerea la dispozitie a datelor respective se va face potrivit dispozitiilor legale in vigoare in acelasi timp cu informarea propriilor cetateni;
    h) verifica respectarea dispozitiilor legale pentru ca activitatile prevazute in anexa nr. 1 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2002 sa se desfasoare astfel incat sa fie luate toate masurile adecvate pentru prevenirea poluarii si pentru promovarea celor mai bune tehnici disponibile, cu respectarea prevederilor cuprinse in anexa nr. 4 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2002;
    i) verifica luarea masurilor necesare pentru a se evita orice poluare semnificativa;
    j) verifica luarea masurilor de eliminare totala a deseurilor poluante ce pot fi generate de activitatile prevazute in anexa nr. 1 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2002, iar in cazul in care totusi acestea apar, verifica luarea masurilor de utilizare eficienta si nepoluanta a acestora; in cazul in care acest lucru nu este posibil de realizat tehnic si nu este eficient din punct de vedere economic, verifica luarea masurilor de neutralizare si/sau de inlaturare a lor, cu respectarea reglementarilor legale, evitandu-se sau reducandu-se impactul asupra mediului, potrivit normelor legale;
    k) verifica aplicarea masurilor de utilizare eficienta a energiei;
    l) verifica luarea masurilor pentru prevenirea accidentelor cu impact asupra sanatatii omului si a mediului si limitarea consecintelor acestora;
    m) verifica luarea tuturor masurilor necesare pentru evitarea oricaror riscuri de poluare si a celor pentru aducerea amplasamentului, dupa incetarea activitatii, intr-o stare care sa permita reutilizarea acestuia pentru alte scopuri.

    CAP. 7
    Conditii de autorizare integrata

    SECTIUNEA 1
    Conditii specifice amplasamentului

    Art. 39
    (1) Autoritatea competenta pentru protectia mediului stabileste valori limita de emisie pentru instalatiile/activitatile mentionate in anexa nr. 1 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2002 si/sau alte conditii de functionare care tin cont de conditiile specifice amplasamentului.
    (2) Autoritatea locala pentru protectia mediului indica titularilor de activitati valorile limita de emisie care trebuie respectate pe amplasamentul considerat.
    (3) La intocmirea documentatiilor pentru sustinerea solicitarilor de obtinere a autorizatiei integrate de mediu, titularii de activitati/instalatii se raporteaza la valorile limita de emisie indicate de autoritatea publica competenta pentru protectia mediului si folosesc standardele indicate de normele de reglementare a procedurii de emitere a autorizatiei integrate de mediu si ghidurile privind cele mai bune tehnici disponibile.
    (4) In situatia in care normele de calitate a mediului solicita conditii mai severe decat cele ce pot fi atinse prin introducerea celor mai bune tehnici disponibile, se impun masuri aditionale specificate in acord si/sau in autorizatie fara a afecta masurile ce sunt solicitate pentru respectarea standardelor de calitate.

    SECTIUNEA a 2-a
    Autorizarea activitatii

    Art. 40
    (1) Autorizatia integrata de mediu se elibereaza de catre autoritatile competente pentru protectia mediului in baza solicitarii titularului de activitate/operatorului, care trebuie sa cuprinda descrierea urmatoarelor elemente:
    a) amplasamentul prevazut pentru operare;
    b) instalatia si activitatile desfasurate, din care sa rezulte natura si amploarea acestor activitati;
    c) materiile prime si auxiliare, substantele si tipul de energie utilizata sau produsa de instalatie;
    d) sursele de emisie ale instalatiei;
    e) starea amplasamentului instalatiei;
    f) impactul activitatii asupra mediului, ca intreg;
    g) natura si cantitatea de emisii previzibile ale instalatiei in fiecare element component al mediului, astfel incat sa fie posibila o identificare a efectelor semnificative ale emisiilor asupra mediului;
    h) tehnologia prevazuta si alte tehnici utilizate pentru prevenirea emisiilor provenind de la instalatii, iar daca aceasta nu este posibila, pentru reducerea lor;
    i) masurile prevazute pentru prevenirea producerii si valorificarii deseurilor generate de instalatie;
    j) masurile prevazute pentru supravegherea emisiilor in mediu;
    k) alte masuri stabilite pentru indeplinirea obligatiilor de baza prevazute la art. 12, dupa caz.
    (2) Cererea trebuie sa cuprinda un rezumat cu datele prevazute la alin. (1).
    (3) Dupa furnizarea datelor titularul activitatii/operatorul va intocmi, dupa caz, un raport de securitate pentru prevenirea riscurilor de accident major, conform dispozitiilor legale in vigoare.
    Art. 41
    Conditiile necesare pentru emiterea acordului si/sau autorizatiei integrate de mediu sunt urmatoarele:
    a) verificarea de catre autoritatea competenta pentru protectia mediului a masurilor cuprinse in autorizatiile integrate de mediu privind indeplinirea conditiilor de asigurare a protectiei aerului, apei si solului si pentru realizarea unui nivel ridicat de protectie a mediului, ca un intreg;
    b) autoritatea competenta pentru protectia mediului stabileste masurile necesare pentru prevenirea sau, in cazul in care aceasta nu este posibila, pentru reducerea emisiilor provenite din activitatile prevazute in anexa nr. 1 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2002 in aer, apa si sol, inclusiv masurile privind gestionarea deseurilor, astfel incat sa se atinga un nivel ridicat de protectie a mediului, considerat in intregul sau, in acord cu respectarea legislatiei in vigoare si a obligatiilor din conventiile internationale din acest domeniu, la care Romania este parte;
    c) luarea in considerare a tuturor informatiilor si/sau concluziilor pertinente, precum si a celor din studiul de impact privind efectele asupra mediului pentru instalatiile noi, in cazul unei modificari substantiale a instalatiilor existente si al unor proiecte publice/private;
    d) stabilirea valorilor limita de emisie, in special pentru poluantii care figureaza in anexa nr. 3 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2002, susceptibili de a fi evacuati de instalatia respectiva in cantitati semnificative, in functie de natura si de potentialul lor de transfer al poluarii de la un element si factor de mediu la altul;
    e) autoritatea competenta pentru protectia mediului solicita prescriptii care sa garanteze protectia solului, a apelor subterane si masuri privind gestiunea deseurilor generate de instalatie; valorile limita pot fi completate sau inlocuite cu parametri sau cu masuri tehnice echivalente;
    f) pentru instalatiile prevazute la pct. 6.6 din anexa nr. 1 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2002, valorile limita de emisie se stabilesc luandu-se in considerare cele mai bune tehnici disponibile adoptate pentru aceste categorii de instalatii;
    g) valorile limita de emisie, parametrii si masurile tehnice se vor baza pe cele mai bune tehnici disponibile, fara a fi prescrisa utilizarea unei tehnici sau tehnologii speciale, dar luandu-se in considerare caracteristicile tehnice ale instalatiei respective, amplasarea sa geografica si conditiile locale de mediu. Conditiile de autorizare trebuie sa prevada dispozitii referitoare la reducerea poluarii la lunga distanta sau transfrontiera si sa garanteze un nivel ridicat de protectie a mediului;
    h) luarea masurilor adecvate pentru supravegherea emisiilor, cu specificarea metodologiei de masurare, a frecventei acestora si a procedurii de evaluare a rezultatelor masurarilor, precum si obligatia de a comunica autoritatii competente pentru protectia mediului datele necesare controlului si respectarii conditiilor de autorizare. Pentru instalatiile prevazute la pct. 6.6 din anexa nr. 1 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2002 masurile prevazute iau in considerare costurile si beneficiile;
    i) masurile privind conditiile de exploatare, altele decat cele normale, vor fi luate in considerare in mod adecvat in situatiile in care mediul risca sa fie afectat de pornirea instalatiei, de emisiile fugitive, de disfunctionalitati, de oprirea momentana sau definitiva a exploatarii;
    j) masuri speciale cu scopul de a preveni si/sau de a reduce poluarea, atunci cand autoritatile competente pentru protectia mediului le gasesc adecvate.
    Art. 42
    In situatia in care pentru respectarea standardelor de calitate a amplasamentului autoritatea competenta pentru protectia mediului stabileste conditii mai severe decat cele care ar putea fi atinse prin utilizarea tehnicii aflate in operare, introducerea celor mai bune tehnici disponibile poate fi impusa prin conditii suplimentare, cerute prin autorizatie, fara a se aduce atingere altor masuri pentru respectarea normativului de calitate a mediului.

    CAP. 8
    Solutionarea contestatiilor la decizia de acordare a autorizatiei integrate de mediu

    Art. 43
    Contestatiile la decizia de acordare a autorizatiei integrate de mediu, eliberata de autoritatea regionala competenta pentru protectia mediului, se adreseaza catre Corpul de Apel Administrativ din cadrul autoritatii centrale pentru protectia mediului.
    Art. 44
    Litigiile generate de eliberarea sau de respingerea, revizuirea, suspendarea ori anularea autorizatiei integrate/autorizatiei de mediu se solutioneaza potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 45
    Litigiile generate de nerespectarea participarii publicului la procedura de emitere a autorizatiei integrate de mediu se vor solutiona in instanta prin depunerea unei sesizari in termen de 30 de zile de la data luarii deciziei de eliberare a autorizatiei integrate de mediu.

    CAP. 9
    Accesul la informatii si participarea publicului la procedura de emitere a autorizatiei integrate de mediu

    SECTIUNEA 1
    Accesul publicului la informatii

    Art. 46
    Autoritatile competente pentru protectia mediului asigura si garanteaza accesul liber la informatie al publicului si participarea acestuia la luarea deciziilor prin:
    a) aducerea la cunostinta publica a tuturor cererilor de autorizare a noilor instalatii sau de modificare substantiala a instalatiilor existente, astfel incat, in raport cu perioada necesara si cu modul de informare, publicul sa isi poata face cunoscuta opinia inainte de luarea deciziilor;
    b) aducerea la cunostinta publica a deciziei luate si a unei copii de pe autorizatia eliberata, precum si de pe fiecare actualizare ulterioara a acesteia;
    c) punerea la dispozitie publicului a rezultatelor supravegherii emisiilor, primite de la titularul de activitate/operatorul conform conditiilor de autorizare.

    SECTIUNEA a 2-a
    Participarea publicului la procedura de emitere a autorizatiei integrate de mediu

    Art. 47
    Titularul de activitate/operatorul trebuie sa anunte public solicitarea autorizatiei integrate de mediu - inclusiv solicitarea pentru schimbarea esentiala a modului de operare si actualizarea conditiilor de autorizare - simultan cu depunerea documentatiei, in mass-media inclusiv, dar nu restrictiv, intr-un cotidian local/regional/national.
    Art. 48
    (1) Autoritatea publica competenta pentru protectia mediului stabileste decizia finala privind acordarea sau respingerea autorizatiei integrate de mediu numai dupa ce consultarile cu alte state sunt incheiate. Autoritatea publica centrala pentru protectia mediului trebuie sa ia in considerare orice observatie primita de la celelalte state.
    (2) Procedura privind comunicarile internationale legate de aplicarea prevederilor alin. (1) va fi stabilita prin acorduri bilaterale cu celelalte state vecine, la propunerea autoritatii centrale pentru protectia mediului.
    Art. 49
    Documentatia pentru sustinerea autorizatiei integrate de mediu, impreuna cu toate datele relevante, cu exceptia celor care reprezinta secret de stat si informatii comerciale pentru care se cere confidentialitate, trebuie sa fie disponibile publicului pentru consultare la sediul autoritatii competente pentru protectia mediului sau la sediul primariei locale din zona in care se afla instalatia.
    Art. 50
    (1) Publicul are dreptul sa prezinte in scris sau verbal comentariile asupra solicitarii de obtinere a autorizatiei integrate de mediu, in termen de 30 de zile de la depunerea solicitarii.
    (2) Comentariile justificate ale publicului vor fi consemnate in procesul-verbal al dezbaterii publice, pot fi depuse/trimise in scris la sediul autoritatii competente pentru protectia mediului sau pot fi transmise prin posta electronica.
    (3) Autoritatea competenta pentru protectia mediului transmite in scris titularului de activitate/operatorului observatiile primite din partea publicului si le afiseaza pe site-ul propriu in termen de 5 zile de la termenul specificat la alin. (1).
    Art. 51
    (1) Poate fi refuzat accesul publicului la urmatoarele informatii:
    a) procesele-verbale (lucrarile) autoritatii publice confidentiale, unde confidentialitatea este asigurata prin lege;
    b) documentele privind relatii internationale, securitatea publica sau apararea nationala;
    c) informatiile industriale sau comerciale, cand confidentialitatea este asigurata prin reglementari la nivel national ori local pentru a proteja interese economice legitime, inclusiv interesul in mentinerea confidentialitatii datelor statistice si a taxelor;
    d) drepturile de proprietate intelectuala;
    e) datele personale si/sau dosarele confidentiale referitoare la personal, cand persoana nu consimte sa dezvaluie publicului aceste informatii si cand confidentialitatea este asigurata prin reglementari la nivel national sau local.
    (2) Refuzul accesului la informatiile mentionate la alin. (1) se va realiza conform legislatiei in vigoare.
    Art. 52
    (1) Continutul deciziei, incluzand copia autorizatiei integrate de mediu, si orice conditii ulterioare, luate in cursul derularii prezentei proceduri - cu exceptia datelor clasificate ca secrete de stat si informatii comerciale confidentiale -, trebuie puse la dispozitie publicului interesat de catre autoritatea competenta pentru protectia mediului, la sediul acesteia si la cel al primariei locale, pe durata functionarii instalatiei.
    (2) Impreuna cu publicarea deciziei trebuie sa fie afisate motivele si consideratiile pe care se bazeaza decizia, inclusiv informatia privind procesul de participare a publicului.
    (3) Publicarea unei decizii trebuie insotita de informatii practice privind accesul publicului la continutul procedurilor administrative si juridice relevante.
    Art. 53
    Datele referitoare la emisiile provenite de la instalatii trebuie sa fie puse la dispozitie publicului pe suport hartie/electronic pentru a putea fi consultate la sediul autoritatii pentru protectia mediului sau/si la sediul administratiei locale in a carei raza se afla instalatia.
    Art. 54
    Registrul national de evidenta a autorizatiilor integrate de mediu este public.
    Art. 55
    Registrul national de evidenta a autorizatiilor integrate de mediu trebuie sa fie disponibil pentru consultare pe pagina de web a Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului.

    CAP. 10
    Taxe si tarife

    Art. 56
    Tarifele se incaseaza de catre autoritatea competenta pentru protectia mediului implicata, pe fiecare etapa de procedura.
    Art. 57
    Tarifele pentru eliberarea de informatii catre public la cerere, prin copiere, in cadrul procedurii de emitere a autorizatiei integrate de mediu, sunt cele specificate de Ordinul ministrului apelor si protectiei mediului nr. 1.182/2002 pentru aprobarea Metodologiei de gestionare si furnizare a informatiei privind mediul, detinuta de autoritatile publice pentru protectia mediului, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 331 din 15 mai 2003.
    Art. 58
    Depunerea sesizarilor la Corpul de Apel Administrativ, analiza acestora si solutionarea lor se fac fara perceperea de taxe/tarife.
    Art. 59
    (1) Cuantumul taxelor si tarifelor pentru emiterea autorizatiilor integrate de mediu se aplica conform prevederilor legale in vigoare.
    (2) Taxele se achita la Trezoreria Statului in contul Fondului pentru mediu, iar tarifele se incaseaza de catre autoritatea competenta pentru protectia mediului.

    CAP. 11
    Dispozitii finale

    Art. 60
    Pana la organizarea agentiilor regionale pentru protectia mediului, autorizatiile integrate de mediu aflate in competenta de emitere a acestor agentii vor fi emise de catre autoritatea centrala si locala pentru protectia mediului.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 818/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 818 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu