Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.81 din 19.05.2015

privind aprobarea Normelor metodologice de efectuare a notificărilor şi de soluţionare a cererilor de autorizare a efectuării unor transferuri de fonduri
ACT EMIS DE: Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 389 din 04 iunie 2015



SmartCity1

Având în vedere:

Regulamentul (UE) nr. 267/2012 al Consiliului din 23 martie 2012 privind măsuri restrictive împotriva Iranului şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 961/2010, cu modificările şi completările ulterioare;

Decizia 2010/413/PESC a Consiliului din 26 iulie 2010 privind adoptarea de măsuri restrictive împotriva Iranului şi de abrogare a Poziţiei comune 2007/140/PESC, cu modificările şi completările ulterioare;

Decizia Plenului Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor nr. 777 din 12 mai 2015*) pentru aprobarea Normelor metodologice de efectuare a notificărilor şi de soluţionare a cererilor de autorizare a efectuării unor tranzacţii financiare,în temeiul:

prevederilor art. 26 alin. (6) din Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării terorismului, republicată, cu modificările ulterioare;

prevederilor art. 7 alin. (1) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.599/2008, cu modificările şi completările ulterioare;

prevederilor art. II din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 128/2010 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea în aplicare a sancţiunilor internaţionale, aprobată prin Legea nr. 60/2011,preşedintele Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Normele metodologice de efectuare a notificărilor şi de soluţionare a cererilor de autorizare a efectuării unor transferuri de fonduri, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Începând cu data publicării prezentului ordin, orice dispoziţii contrare se abrogă. Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării. Preşedintele Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, Necolae Plăiaşu
ANEXĂNORME METODOLOGICE de efectuare a notificărilor şi de soluţionare a cererilor de autorizare a efectuării unor transferuri de fonduri Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Prezentele norme metodologice sunt elaborate în conformitate cu prevederile
art. II din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 128/2010 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea în aplicare a sancţiunilor internaţionale, aprobată prin Legea nr. 60/2011, şi reglementează modul de aplicare a restricţiilor privind anumite transferuri de fonduri şi servicii financiare pentru care Regulamentul (UE) nr. 267/2012 al Consiliului din 23 martie 2012 privind măsuri restrictive împotriva Iranului şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 961/2010, cu modificările şi completările ulterioare, denumit în continuare Regulamentul nr. 267/2012, stabileşte obligaţia notificării sau autorizării prealabile, în condiţiile pe care autoritatea competentă le consideră adecvate.Articolul 2În sensul prezentelor norme metodologice, următorii termeni sunt definiţi după cum urmează: a)restricţii privind anumite transferuri de fonduri şi servicii financiare, adoptate în scopul prevenirii proliferării nucleare - conform dispoziţiilor art. 2 lit. g1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea în aplicare a sancţiunilor internaţionale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 217/2009, cu modificările şi completările ulterioare;b)prestator de servicii de plată - conform dispoziţiilor art. 2 pct. 5 din Regulamentul (CE) nr. 1.781/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 noiembrie 2006 cu privire la informaţiile privind plătitorul care însoţesc transferurile de fonduri; c)transfer de fonduri - conform dispoziţiilor art. 1 lit. t) din Regulamentul nr. 267/2012; d)fonduri - conform dispoziţiilor art. 1 lit. l) din Regulamentul nr. 267/2012; e)plătitor - conform dispoziţiilor art. 2 pct. 3 din Regulamentul (CE) nr. 1.781/2006; f)beneficiar - conform dispoziţiilor art. 2 pct. 4 din Regulamentul (CE) nr. 1.781/2006; g)persoană, entitate sau organism iranian - conform definiţiei prevăzute în Regulamentul nr. 267/2012. Sintagma „orice persoană fizică care se află în Iran sau are reşedinţa în Iran“, prevăzută la art. 1 lit. o) pct. (ii) din Regulamentul nr. 267/2012, include orice persoană fizică care se află în Iran sau locuieşte, temporar sau permanent, în Iran. Deţinerea unui *) Decizia Plenului Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor nr. 777/2015 nu a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I. document care atestă domiciliu/reşedinţa temporară în România nu exclude menţinerea reşedinţei/domiciliului în Iran. În cadrul operaţiunilor care intră sub incidenţa Regulamentului nr. 267/2012, în vederea determinării dacă o persoană, entitate sau organism poate fi considerat că se încadrează în definiţia de mai sus, persoanele fizice completează o declaraţie pe proprie răspundere, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1; h)notificare prealabilă - documentul prin care Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, denumit în continuare Oficiul, este înştiinţat în prealabil, în scris, cu privire la efectuarea unui transfer de fonduri, pentru care Regulamentul nr. 267/2012 stabileşte această obligaţie; i)cerere de autorizare - documentul prin care se solicită Oficiului autorizarea prealabilă privind efectuarea unui transfer de fonduri, pentru care Regulamentul nr. 267/2012 stabileşte această obligaţie; j)autorizare prealabilă - procedura prin care Oficiul prezintă acordul cu privire la efectuarea unui transfer de fonduri, pentru care Regulamentul nr. 267/2012 stabileşte această obligaţie; k)tranzacţii care par să aibă legătură între ele - conform dispoziţiilor art. 30b alin. (2) din Regulamentul nr. 267/2012; l)stat terţ - orice stat care nu intră sub incidenţa prevederilor din Regulamentul nr. 267/2012. Capitolul IIRestricţii privind transferurile de fonduri şi servicii financiare, adoptate în scopul prevenirii proliferării nucleare Articolul 3Autoritatea competentă să primească notificări, să primească şi să soluţioneze cereri de autorizare prealabilă a efectuării unor transferuri de fonduri, pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 30, 30a şi 30b din Regulamentul nr. 267/2012, este Oficiul. Articolul 4Notificarea prealabilă a transferurilor de fonduri pentru care Regulamentul nr. 267/2012 stabileşte obligaţia notificării se face cu cel puţin o zi lucrătoare înainte de efectuarea transferului. Articolul 5 (1) Notificarea privind transferul de fonduri pentru care Regulamentul nr. 267/2012 stabileşte obligaţia notificării prealabile se întocmeşte în limba română, în dublu exemplar, în format tipărit, pe suport hârtie, fiind completată, semnată şi ştampilată de reprezentantul legal al prestatorului de servicii de plată sau de persoana împuternicită de acesta ori de plătitorul sau beneficiarul transferului, după caz, sau se efectuează prin mijloace electronice, în forma stabilită de Oficiu, conform anexei nr. 2.(2) Prestatorii de servicii de plată pot împuternici alte persoane să notifice Oficiul, în numele lor, cu privire la efectuarea unor transferuri de fonduri pentru care Regulamentul nr. 267/2012 stabileşte obligaţia notificării prealabile.(3) În situaţia prevăzută la alin. (2), acordarea unei împuterniciri de către prestatorul de servicii de plată altei persoane nu îl exonerează pe acesta de îndeplinirea obligaţiilor legale stabilite de reglementările europene şi naţionale.(4) Formularul de împuternicire a altei persoane pentru notificarea prealabilă a Oficiului în numele prestatorului de servicii de plată este prevăzut în anexa nr. 3.(5) Notificarea prealabilă a transferurilor de fonduri pentru care Regulamentul nr. 267/2012 stabileşte obligaţia notificării este însoţită de contract sau alt document în baza căruia se efectuează transferul de fonduri. Articolul 6 (1) Notificarea prealabilă a transferurilor de fonduri pentru care Regulamentul nr. 267/2012 stabileşte această obligaţie se depune, în format tipărit, în dublu exemplar, direct la sediul Oficiului.(2) Instituţiile de credit şi sucursalele din România ale instituţiilor de credit străine pot transmite notificările prealabile în format electronic, prin reţeaua de comunicaţie interbancară, conform protocoalelor încheiate cu Oficiul. Articolul 7Oficiul confirmă primirea notificării prealabile astfel: a)eliberează pe loc emitentului exemplarul al doilea al notificării prealabile cu număr de înregistrare de primire la Oficiu; b)electronic, prin transmiterea unui mesaj electronic de confirmare, pentru situaţia prevăzută la art. 6 alin. (2). Articolul 8(1) Cererea de autorizare prealabilă se întocmeşte conform formularului-tip prevăzut în anexa nr. 4A.(2) Condiţiile de nulitate a autorizării, obligaţiile speciale ale persoanei care solicită şi primeşte autorizarea, situaţiile de exonerare sunt stipulate în anexa nr. 4B, care constituie pagina a doua a formularului prevăzut la alin. (1).(3) Prestatorii de servicii de plată pot împuternici alte persoane să adreseze Oficiului, în numele lor, cererea de autorizare prealabilă pentru efectuarea unor transferuri de fonduri pentru care Regulamentul (UE) nr. 267/2012 stabileşte această obligaţie. (4) Formularul de împuternicire a altei persoane pentru transmiterea la Oficiu a cererii de autorizare prealabilă în numele prestatorului de servicii de plată este prevăzut în anexa nr. 5. Articolul 9 (1) Cererea de autorizare prealabilă a transferurilor de fonduri pentru care Regulamentul nr. 267/2012 stabileşte obligaţia autorizării prealabile se întocmeşte în limba română, în dublu exemplar, în format tipărit, pe suport hârtie, conform formularului-tip, fiind completată, semnată şi ştampilată de reprezentantul legal al prestatorului de servicii de plată sau de persoana împuternicită de acesta ori de plătitorul sau beneficiarul transferului, după caz.(2) Cererea de autorizare prealabilă a transferurilor de fonduri pentru care Regulamentul (UE) nr. 267/2012 stabileşte obligaţia autorizării prealabile se depune direct la registratura Oficiului, fiind însoţită de documentele necesare în vederea susţinerii acesteia. (3) În funcţie de tipul şi scopul transferului de fonduri, prestatorul de servicii de plată sau persoana împuternicită de acesta ori plătitorul sau beneficiarul transferului, după caz, are obligaţia de a analiza şi verifica veridicitatea informaţiilor şi de a depune la registratura Oficiului, în vederea susţinerii cererii de autorizare prealabilă, următoarele documente, în copie certificată „conform cu originalul“, îndosariate, numerotate, semnate şi ştampilate pe fiecare pagină de solicitant, referitoare la beneficiar sau la plătitor, după caz:a)documente de înfiinţare şi funcţionare, acte adiţionale la acestea, acte de constituire ale plătitorului sau ale beneficiarului, după caz, precum şi certificatul de înregistrare a societăţii sau actul de identitate, în cazul persoanelor fizice; b)certificatul constatator sau alt document echivalent, în funcţie de tipul entităţii, eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sau de alte autorităţi competente, în funcţie de tipul entităţii, care să nu fie mai vechi de 3 luni; c)factura furnizorului, declaraţie pe propria răspundere sau alt document care evidenţiază obligaţia realizării transferului de fonduri; d)contractul sau alt document în baza căruia se efectuează transferul de fonduri; e)declaraţia vamală, licenţe eliberate de Ministerul Afacerilor Externe/Departamentul pentru controlul exporturilor - ANCEX sau alte autorizaţii necesare, după caz, în funcţie de specificul tranzacţiei; f)date de identificare privind transportatorul şi asigurătorul bunurilor importate sau exportate, după caz; g)cerere de consultanţă, avizată de Ministerul Afacerilor Externe/Departamentul pentru controlul exporturilor - ANCEX; h)documente avizate de Ministerul Economiei, Comerţului şi Turismului şi/sau Ministerul Afacerilor Externe/Departamentul pentru controlul exporturilor - ANCEX pentru produsele prevăzute de Regulamentul nr. 267/2012, conform legislaţiei.
(4) În situaţia în care documentele prevăzute la alin. (3) sunt redactate într-o limbă străină se vor depune însoţite de traducerea autorizată în limba română.
Articolul 10 (1) Oficiul poate solicita, în scris, emitentului cererii de autorizare prealabilă, la momentul depunerii dosarului de autorizare prealabilă şi/sau în timpul procedurii de autorizare prealabilă, în funcţie de specificul transferului de fonduri, clarificări scrise şi/sau documente pe care le consideră necesare.(2) Documentele sau clarificările prevăzute la alin. (1) se depun la registratura Oficiului în termen de 5 zile lucrătoare, în condiţiile prevăzute la art. 11.(3) Documentele solicitate pentru susţinerea cererii de autorizare prealabilă se depun la registratura Oficiului în copie certificată „conform cu originalul“, îndosariate, numerotate, semnate şi ştampilate pe fiecare pagină de solicitant.(4) Pentru aplicarea prevederilor alin. (1), solicitantul are obligaţia de a comunica în cuprinsul cererii de autorizare prealabilă date de contact care să permită o comunicare promptă cu Oficiul. Articolul 11(1) Oficiul confirmă primirea cererii de autorizare prealabilă şi a dosarului cuprinzând documentele necesare în vederea obţinerii autorizării prealabile, specificând şi numărul de file conţinut de acesta, prin remiterea către emitent a exemplarului al doilea al cererii, cu număr de înregistrare de primire la Oficiu.(2) Oficiul primeşte cererile de autorizare prealabilă prin registratură, în cadrul programului de lucru afişat pe site-ul instituţiei. Articolul 12 (1) Autorizaţia prealabilă referitoare la transferul de fonduri pentru care Regulamentul nr. 267/2012 stabileşte această obligaţie se eliberează de Oficiu în termen de maximum 28 de zile calendaristice de la înregistrarea cererii de autorizare prealabilă, în forma prevăzută în anexa nr. 6A.(2) Condiţiile de nulitate a autorizării, obligaţiile speciale ale persoanei care solicită şi primeşte autorizarea şi exonerările sunt stipulate în anexa nr. 6B, care constituie pagina a doua a formularului prevăzut la alin. (1).(3) Autorizaţia prealabilă referitoare la transferul de fonduri pentru care Regulamentul nr. 267/2012 stabileşte obligaţia autorizării prealabile se consideră acordată în cazul în care Oficiul a primit o cerere pentru autorizarea prealabilă a efectuării transferului de fonduri şi nu a formulat, în termenul prevăzut la alin. (1), obiecţii scrise cu privire la transferul de fonduri respectiv. Articolul 13 (1) Oficiul confirmă solicitantului cererii de autorizare prealabilă emiterea autorizaţiei prealabile referitoare la transferul de fonduri pentru care Regulamentul nr. 267/2012 stabileşte obligaţia autorizării prealabile.(2) Autorizaţia prealabilă este ridicată direct de la sediul Oficiului de către solicitant, pe suport hârtie, în original, în baza unei împuterniciri, în funcţie de caz.(3) Prestatorii de servicii de plată pot împuternici alte persoane, în numele lor, să ridice autorizaţia prealabilă, în original, pe suport hârtie, de la registratura Oficiului.(4) Formularul de împuternicire a altei persoane pentru ridicarea autorizaţiei prealabile, în original, de la registratura Oficiului, în numele prestatorului de servicii de plată, este prevăzut în anexa nr. 8. Articolul 14(1) Oficiul nu acordă autorizaţia prealabilă referitoare la transferul de fonduri pentru care Regulamentul nr. 267/2012 stabileşte obligaţia autorizării prealabile în următoarele cazuri:a)în condiţiile prevăzute la art. 30b alin. (3) teza a II-a din Regulamentul nr. 267/2012; b)cererea de autorizare prealabilă şi/sau documentele care susţin cererea nu sunt complete, nu sunt semnate/certificate „conform cu originalul“, îndosariate, numerotate, semnate şi ştampilate pe fiecare pagină de solicitant sau semnatarul nu poate fi identificat, după îndeplinirea procedurii stabilite la art. 9 şi 10; c)cererea de autorizare prealabilă nu este redactată în limba română şi/sau, după caz, documentele care susţin cererea nu sunt însoţite de traducerea autorizată în limba română, după îndeplinirea procedurii stabilite la art. 9 şi 10; d)solicitantul autorizării prealabile nu depune, în termen de 5 zile, documentele suplimentare solicitate de Oficiu pentru susţinerea cererii de autorizare; e)cererea de autorizare prealabilă a făcut obiectul unei autorizări anterioare; f)în alte cazuri justificate, în condiţiile legii. (2) În situaţia respingerii unei cereri de autorizare prealabilă, Oficiul formulează obiecţii scrise cu privire la transferul de fonduri, conform formularului de înştiinţare prevăzut în anexa nr. 7. Articolul 15 (1) Oficiul transmite obiecţiile scrise referitoare la transferul de fonduri pentru care Regulamentul nr. 267/2012 stabileşte obligaţia autorizării prealabile prestatorului de servicii de plată sau persoanei împuternicite de acesta să ridice autorizaţia prealabilă ori plătitorului sau beneficiarului, după caz.(2) În situaţia în care obiecţiile scrise sunt comunicate persoanei împuternicite să depună cererea de autorizare prealabilă, Oficiul transmite, în format electronic, o copie a obiecţiilor scrise şi prestatorului de servicii de plată sau plătitorului ori beneficiarului, după caz, la adresa indicată în cuprinsul cererii de autorizare prealabilă.(3) În situaţia respingerii unei cereri de autorizare prealabilă pentru care Regulamentul nr. 267/2012 stabileşte obligaţia autorizării prealabile, Oficiul va înştiinţa Ministerul Afacerilor Externe, în vederea informării autorităţilor competente din statele membre, şi Comisia Europeană, prin Oficiul pentru Implementarea Sancţiunilor Internaţionale.
Capitolul IIIDispoziţii finale Articolul 16În cazul transferurilor de fonduri pentru care s-a desfăşurat procedura notificării/autorizării prealabile, dar care nu s-au mai realizat, emitenţii notificărilor prealabile/cererilor de autorizare prealabilă au obligaţia să înştiinţeze, de îndată, Oficiul. Articolul 17Oficiul poate transmite date şi informaţii referitoare la transferurile de fonduri pentru care Regulamentul nr. 267/2012 stabileşte obligaţia notificării sau autorizării prealabile către alte autorităţi/instituţii, cu respectarea prevederilor legale. Articolul 18Cursul valutar luat în considerare la stabilirea valorii transferului de fonduri este cel stabilit de Banca Naţională a României pentru ziua în care Oficiul primeşte notificarea prealabilă sau cererea de autorizare prealabilă, după caz. Articolul 19Notificările şi autorizaţiile prealabile referitoare la transferuri de fonduri pentru care Regulamentul nr. 267/2012 stabileşte obligaţia notificării sau autorizării prealabile transmise/emise de alte state membre vor fi comunicate Oficiului de către prestatorii de servicii de plată care efectuează transferul de fonduri sau de către plătitor ori beneficiar, după caz. Articolul 20Formularele prevăzute în anexele nr. 1, 2, 3, 4A, 4B, 5, 6A, 6B, 7 şi 8 pot fi accesate pe site-ul Oficiului: www.onpcsb.ro. În afara informaţiilor considerate relevante de către entitatea raportoare, se va menţiona şi categoria transferului prin completarea articolului, alineatului şi a literei din Regulamentul nr. 267/2012, corespunzătoare tipului de transfer. Articolul 21Anexele nr. 1, 2, 3, 4A, 4B, 5, 6A, 6B, 7 şi 8 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice. ANEXA Nr. 1la normele metodologice DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE Subsemnatul, ........ ........ ..........,/reprezentantul legal al persoanei juridice, client al ........ ........ ..........., declar pe propria răspundere, sub sancţiunea legii, că deţin/nu deţin reşedinţa sau domiciliul în Iran. Numele şi prenumele*): Adresa domiciliului şi ţara*): ........ ................ ................ ........ ........... ........ ................ ................ ........ ........... ........ ................ ................ ........ ........... ........ ................ ................ ........ ........... ........ ................ ................ ........ ........... ........ ................ ................ ........ ........... Subsemnatul client se obligă să comunice entităţii reglementate orice modificare referitoare la cele declarate. Declararea necorespunzătoare a datelor menţionate mai sus se sancţionează conform prevederilor
art. 326 din Codul penal.Locul şi data Semnătura clientului ........ ........ .......... ........ ................ ........ ........... NOTĂ: Entitatea reglementată îşi rezervă dreptul de a refuza efectuarea transferurilor de fonduri ordonate de client/de a înceta relaţiile cu clientul în cazul unor declaraţii false sau dacă are suspiciuni cu privire la realitatea celor declarate de client. *) Se va completa cu numele şi prenumele clientului, adresa domiciliului/sediului social. ANEXA Nr. 2la normele metodologice NOTIFICARE PREALABILĂ privind transferul de fonduri pentru care Regulamentul (UE) nr. 267/2012 al Consiliului din 23 martie 2012 privind măsuri restrictive împotriva Iranului şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 961/2010, cu modificările şi completările ulterioare, stabileşte obligaţia notificării prealabile

Data
Nume, adresă, datele de identificare şi de contact ale persoanei care notifică transferul
Rolul avut în transferul de fonduri al persoanei care notifică
Plătitor (nume, adresă, date de identificare şi de contact)
Prestatorul de servicii de plată al plătitorului (nume, adresă, date de identificare şi de contact)
Beneficiar (nume, adresă, date referitoare la cont)
Prestatorul de servicii de plată al beneficiarului (nume, adresă, date de identificare şi de contact)
Circuitul plăţii (detalii despre alţi prestatori de servicii de plată intermediari - nume, adrese, conturi, date de identificare şi de contact)
Suma transferată (echivalent euro, dacă transferul se realizează în alte valute)
Scopul transferului
Transferul se efectuează printr-o singură operaţiune sau prin mai multe operaţiuni ce par să aibă legătură între ele. (detalii privind tranzacţiile succesive, scadenţare)
Alte autorizaţii/licenţe emise de autorităţi ale statului român sau ale unui alt stat membru UE
Descrierea împrejurărilor care determină încadrarea plătitorului/beneficiarului în categoria persoană, entitate sau organism iranian, astfel cum este definită la art. 1 lit. o) din Regulamentul (UE) nr. 267/2012 al Consiliului din 23 martie 2012 privind măsuri restrictive împotriva Iranului şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 961/2010, cu modificările şi completările ulterioare
Alte informaţii relevante pentru efectuarea transferului
Certific pe propria răspundere faptul că datele şi informaţiile înscrise în prezenta notificare sunt exacte şi au fost menţionate cu bună-credinţă, cunoscând că pentru orice declaraţie falsă sau omisiune făcută cu intenţie mă voi expune sancţiunilor prevăzute de reglementările legale în vigoare.
Certific pe propria răspundere faptul că notificarea prealabilă, inclusiv transferul în sine, nu este contrară dispoziţiilor actelor normative europene şi/sau naţionale în vigoare.
Înţeleg că transmiterea notificării către Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor nu exonerează entitatea de respectarea obligaţiei de raportare prevăzute de Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării terorismului, republicată, cu modificările ulterioare.
Data ........ ........ ............... Ştampila ........ ................
Numele şi prenumele, funcţia şi semnătura persoanei autorizate ........ ................ ........ ...............

ANEXA Nr. 3la normele metodologice ÎMPUTERNICIRE pentru notificarea prealabilă a Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor

Prin prezenta, ........ ................ ........ .........., reprezentat legal prin ........ ........ ..........., împuterniceşte pe ........ ........ .............., (prestatorul de servicii de plată) (numele şi prenumele) posesor al CI seria .... nr. ......., CNP ........ ................ ............./........ ................ ................ ................ ................ ................ ........., (denumire, sediu, CUI) reprezentată legal prin ........ ................ ................ ................, ca, în numele ........ ................ ................ ................ ........ .........., (numele şi prenumele) (prestatorul de servicii de plată) să se adreseze Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, denumit în continuare Oficiul, în vederea notificării prealabile şi să ridice confirmarea primirii notificării prealabile a Oficiului privind următorul transfer de fonduri pentru care Regulamentul (UE) nr. 267/2012 al Consiliului din 23 martie 2012 privind măsuri restrictive împotriva Iranului şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 961/2010, cu modificările şi completările ulterioare, prevede obligaţia notificării: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .............. Prezenta împuternicire nu conferă alte drepturi decât cele stipulate anterior. Data Semnătura ........ ........ .......... ........ ........ .......... Reprezentant legal al prestatorului de servicii de plată

ANEXA Nr. 4Ala normele metodologice CERERE DE AUTORIZARE PREALABILĂ privind transferul de fonduri pentru care Regulamentul (UE) nr. 267/2012 al Consiliului din 23 martie 2012 privind măsuri restrictive împotriva Iranului şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 961/2010, cu modificările şi completările ulterioare, stabileşte obligaţia autorizării

Data
Nume, adresă, datele de identificare şi de contact ale persoanei care solicită autorizarea
Rolul solicitantului avut în transferul de fonduri
Plătitor (nume, adresă, date de identificare şi de contact)
Prestatorul de servicii de plată al plătitorului (nume, adresă, date de identificare şi de contact)
Beneficiar (nume, adresă, date referitoare la cont)
Prestatorul de servicii de plată al beneficiarului (nume, adresă, date de identificare şi de contact)
Circuitul plăţii (detalii despre alţi prestatori de servicii de plată intermediari - nume, adrese, conturi, date de identificare şi de contact)
Suma transferată (echivalent euro, dacă transferul se realizează în alte valute)
Scopul transferului
Transferul se efectuează printr-o singură operaţiune sau prin mai multe operaţiuni ce par să aibă legătură între ele. (detalii privind tranzacţiile succesive, scadenţare)
Alte autorizaţii/licenţe emise de autorităţi ale statului român sau ale unui alt stat membru UE
Descrierea împrejurărilor care determină încadrarea plătitorului/beneficiarului în categoria persoană, entitate sau organism iranian, astfel cum este definită la art. 1 lit. o) din Regulamentul (UE) nr. 267/2012 al Consiliului din 23 martie 2012 privind măsuri restrictive împotriva Iranului şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 961/2010, cu modificările şi completările ulterioare
Alte informaţii relevante pentru efectuarea transferului
Certific pe propria răspundere faptul că datele şi informaţiile înscrise în prezenta cerere de autorizare sunt exacte şi au fost menţionate cu bună-credinţă, cunoscând că pentru orice declaraţie falsă sau omisiune făcută cu intenţie mă voi expune sancţiunilor prevăzute de reglementările în vigoare. De asemenea, declar că am luat cunoştinţă de condiţiile de nulitate a autorizării, obligaţiile speciale ale persoanei care solicită şi primeşte autorizarea, exonerări, prevăzute pe pagina a doua a prezentei.
Certific pe propria răspundere faptul că cererea de autorizare a transferului, inclusiv transferul în sine, nu este contrară dispoziţiilor actelor normative europene şi/sau naţionale în vigoare. Înţeleg că transmiterea cererii de autorizare către Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor nu exonerează entitatea de respectarea obligaţiei de raportare prevăzute de Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării terorismului, republicată, cu modificările ulterioare. Înţeleg că Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor are dreptul de a solicita, în scopul efectuării activităţilor specifice, orice documente doveditoare considerate necesare. Data ........ ........ ............... Ştampila ........ ................ Numele şi prenumele, funcţia şi semnătura persoanei autorizate ........ ................ ........ ..............

ANEXA Nr. 4Bla normele metodologice CONDIŢIILE DE NULITATE A AUTORIZĂRII Obligaţiile speciale ale persoanei care solicită şi primeşte autorizarea EXONERĂRI 1. Autorizarea devine nulă în situaţia în care anumite informaţii solicitate nu sunt prezentate Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor (Oficiul), deşi solicitantul are cunoştinţă de acestea, fapt care va fi considerat ca fiind o disimulare a adevărului. 2. Autorizarea devine nulă dacă se constată faptul că au fost omise, disimulate sau ascunse anumite informaţii, în mod deliberat ori nedeliberat, din cauza solicitantului sau nu, al căror efect este de a denatura decizia de autorizare emisă de Oficiu. 3. Autorizarea se referă numai la elementele şi/sau informaţiile comunicate Oficiului. Solicitantul este direct responsabil de conformitatea cu reglementările legale în vigoare a operaţiunilor pe care le derulează, în situaţia în care nu comunică Oficiului toate elementele şi/sau informaţiile aferente transferului. 4. Solicitantul va renunţa la orice beneficiu care poate surveni în baza acestei autorizări, dacă ia cunoştinţă de elemente şi/sau informaţii noi, ulterioare întocmirii acestei autorizaţii, de natură să facă tranzacţia incompatibilă cu reglementările europene sau naţionale din acest domeniu. 5. În niciun moment solicitantul nu poate invoca această autorizaţie pentru a pune fondurile şi/sau resursele economice la dispoziţia unei persoane şi/sau unei entităţi supuse regimului sancţiunilor internaţionale. 6. În situaţia în care transferul de fonduri se efectuează prin intermediari, solicitantul răspunde în mod direct pentru corectitudinea şi veridicitatea tuturor datelor comunicate către Oficiu, precum şi pentru faptul că intermediarul respectă toate reglementările europene şi naţionale din domeniu. 7. Solicitantul răspunde în mod direct pentru corectitudinea şi veridicitatea tuturor datelor comunicate către Oficiu. 8. Pentru oricare din situaţiile prezentate anterior, Oficiul este exonerat de orice răspundere ulterioară. 9. Prezenta face parte integrantă din cererea de autorizare. Am luat cunoştinţă, ........ ................ ................ ................ ................ ............... (numele, prenumele şi semnătura solicitantului) ANEXA Nr. 5la normele metodologice ÎMPUTERNICIRE pentru depunerea cererii de autorizare prealabilă la Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor

Prin prezenta ........ ................ ................ ................ ................ ........., reprezentat legal prin ........ ................ ................ ............., (prestatorul de servicii de plată) (numele şi prenumele) împuterniceşte pe ........ ................ ............, posesor al CI seria .... nr. .............., CNP ........ ................/........ ................ .............., (denumire, sediu, CUI) reprezentată legal prin ........ ................ ................ ........ .........., ca, în numele ........ ................ ................ ................ ........ .........., (numele şi prenumele) (prestatorul de servicii de plată) să se adreseze Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, denumit în continuare Oficiul, pentru depunerea cererii de autorizare şi ridicarea confirmării primirii cererii de autorizare prealabilă a Oficiului privind următorul transfer de fonduri pentru care Regulamentul (UE) nr. 267/2012 al Consiliului din 23 martie 2012 privind măsuri restrictive împotriva Iranului şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 961/2010, cu modificările şi completările ulterioare, prevede obligaţia autorizării: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ Prezenta împuternicire nu conferă alte drepturi decât cele stipulate anterior. Data Semnătura ........ ........ .......... ........ ........ .......... Reprezentant legal al prestatorului de servicii de plată

ANEXA Nr. 6Ala normele metodologice AUTORIZARE PREALABILĂ privind transferul de fonduri pentru care Regulamentul (UE) nr. 267/2012 al Consiliului din 23 martie 2012 privind măsuri restrictive împotriva Iranului şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 961/2010, cu modificările şi completările ulterioare, stabileşte obligaţia autorizării

ANTETUL OFICIULUI NAŢIONAL DE PREVENIRE ŞI COMBATERE A SPĂLĂRII BANILOR Autorizare prealabilă privind transferul de fonduri pentru care Regulamentul (UE) nr. 267/2012 prevede obligaţia autorizării Nr. ........ ........ ..............
1. Prestatorul de servicii de plată ........ ................ ................ ................ ................ ............. Adresa/Date de identificare ........ ................ ........ ........... ........ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ............. Tel./Fax ........ ................ ................ ................ ........ ........ Ţara ........ ................ ................ ................ .............. 2. Plătitor ........ ................ ................ ........ Adresa/Date de identificare ........ ................ ................ ........ ........ ................ ................ ........ ........ ................ ................ ........ ........ ................ ................ ........ Tel./Fax ........ ................ ............ Ţara ........ ................ ................ 3. Beneficiar ........ ................ ................ ........ Adresa/Date de identificare ........ ................ ................ ........ ........ ................ ................ ........ ........ ................ ................ ........ ........ ................ ................ ........ Tel./Fax ........ ................ ............. Ţara ........ ................ ........ ........
4. Denumirea/Descrierea tranzacţiei în baza căreia se efectuează transferul de fonduri
5. Suma autorizată pentru transfer (se completează în cifre, litere, valută şi echivalent euro)
Această autorizare îşi pierde valabilitatea în condiţiile stipulate în pagina a doua.
Spaţiu rezervat pentru Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor Data emiterii .......... Ştampila ............... Preşedintele Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor ........ ................ ................ ........

ANEXA Nr. 6Bla normele metodologice CONDIŢIILE DE NULITATE A AUTORIZĂRII Obligaţiile speciale ale persoanei care solicită şi primeşte autorizarea EXONERĂRI 1. Autorizarea devine nulă în situaţia în care anumite informaţii solicitate nu sunt prezentate Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor (Oficiul), deşi solicitantul are cunoştinţă de acestea, fapt care va fi considerat ca fiind o disimulare a adevărului. 2. Autorizarea devine nulă dacă se constată faptul că au fost omise, disimulate sau ascunse anumite informaţii, în mod deliberat ori nedeliberat, din cauza solicitantului sau nu, al căror efect este de a denatura decizia de autorizare emisă de Oficiu. 3. Autorizarea se referă numai la elementele şi/sau informaţiile comunicate Oficiului. Solicitantul este direct responsabil de conformitatea cu reglementările legale în vigoare a operaţiunilor pe care le derulează, în situaţia în care nu comunică Oficiului toate elementele şi/sau informaţiile aferente transferului. 4. Solicitantul va renunţa la orice beneficiu care poate surveni în baza acestei autorizări, dacă ia cunoştinţă de elemente şi/sau informaţii noi, ulterioare întocmirii acestei autorizaţii, de natură să facă tranzacţia incompatibilă cu reglementările europene sau naţionale din acest domeniu. 5. În niciun moment solicitantul nu poate invoca această autorizaţie pentru a pune fondurile şi/sau resursele economice la dispoziţia unei persoane şi/sau unei entităţi supuse regimului sancţiunilor internaţionale. 6. În situaţia în care transferul de fonduri se efectuează prin intermediari, solicitantul răspunde în mod direct pentru corectitudinea şi veridicitatea tuturor datelor comunicate către Oficiu, precum şi pentru faptul că intermediarul respectă toate reglementările europene şi naţionale din domeniu. 7. Pentru oricare din situaţiile prezentate anterior, Oficiul este exonerat de orice răspundere ulterioară. 8. Prezenta face parte integrantă din autorizarea prealabilă. Am luat cunoştinţă, ........ ................ ................ ................ ................ ............... . (numele, prenumele şi semnătura solicitantului) ANEXA Nr. 7la normele metodologice ÎNŞTIINŢARE privind respingerea cererii de autorizare pentru transferul de fonduri pentru care Regulamentul (UE) nr. 267/2012 al Consiliului din 23 martie 2012 privind măsuri restrictive împotriva Iranului şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 961/2010, cu modificările şi completările ulterioare, stabileşte obligaţia autorizării

ANTETUL OFICIULUI NAŢIONAL DE PREVENIRE ŞI COMBATERE A SPĂLĂRII BANILOR Respingerea cererii de autorizare privind transferuri de fonduri pentru care Regulamentul (UE) nr. 267/2012 stabileşte obligaţia autorizării Nr. ........ ........ ..............
1. Prestatorul de servicii de plată ........ ................ ................ ................ ................ ............. Adresa/Date de identificare ........ ................ ........ ........... ........ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ............. Tel./Fax ........ ................ ................ ................ ........ ........ Ţara ........ ................ ................ ................ .............. 2. Plătitor ........ ................ ................ ........ Adresa/Date de identificare ........ ................ ................ ........ ........ ................ ................ ........ ........ ................ ................ ........ ........ ................ ................ ........ Tel./Fax ........ ................ ............ Ţara ........ ................ ................ 3. Beneficiar ........ ................ ................ ........ Adresa/Date de identificare ........ ................ ................ ........ ........ ................ ................ ........ ........ ................ ................ ........ ........ ................ ................ ........ Tel./Fax ........ ................ ............ Ţara ........ ................ ........ ........
4. Denumirea/Descrierea tranzacţiei în baza căreia se efectuează transferul de fonduri
5. Suma pentru care a fost solicitată autorizarea transportului (se completează în cifre, litere, valută şi echivalent euro)
6. Motivele de respingere a cererii de autorizare Data emiterii .......... Ştampila ............... Preşedintele Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor ........ ................ ................ ........

ANEXA Nr. 8la normele metodologice ÎMPUTERNICIRE pentru ridicarea autorizării prealabile/înştiinţării privind respingerea cererii de autorizare privind transferul de fonduri pentru care Regulamentul (UE) nr. 267/2012 al Consiliului din 23 martie 2012 privind măsuri restrictive împotriva Iranului şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 961/2010, cu modificările şi completările ulterioare, prevede obligaţia autorizării

Prin prezenta, ........ ................ ................ ..........., reprezentat legal prin ........ ........ ..............., împuterniceşte pe ........ ..........., (prestatorul de servicii de plată) (numele şi prenumele) posesor al CI seria .... nr. ......., CNP ........ ................ ............./........ ................ ................ ................ ................ ................ ........., (denumire, sediu, CUI) reprezentată legal prin ........ ................ ................ ................, ca, în numele ........ ................ ................ ................ ........ .........., (numele şi prenumele) (prestatorul de servicii de plată) să se adreseze Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, denumit în continuare Oficiul, pentru ridicarea autorizării prealabile/înştiinţării privind respingerea cererii de autorizare privind următorul transfer de fonduri pentru care Regulamentul (UE) nr. 267/2012 al Consiliului din 23 martie 2012 privind măsuri restrictive împotriva Iranului şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 961/2010, cu modificările şi completările ulterioare, prevede obligaţia autorizării: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .............. Prezenta împuternicire nu conferă alte drepturi decât cele stipulate anterior. Data Semnătura ........ ........ .......... ........ ........ .......... Reprezentant legal al prestatorului de servicii de plată


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 81/2015

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 81 din 2015
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 81/2015
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu