Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 8060 din 21 august 2006

pentru aprobarea Normelor metodologice privind procesarea declaratiilor vamale intocmite prin procedee informatice

ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 749 din 1 septembrie 2006



Având în vedere prevederile Normelor tehnice de completare, utilizare şi tipărire a declaraţiei sumare, declaraţiei vamale în detaliu şi exemplarelor de control T5R, aprobate prin Ordinul vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 6.312/2006,

în temeiul art. 5 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 165/2005 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale a Vămilor,

vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice privind procesarea declaraţiilor vamale întocmite prin procedee informatice, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României,  Partea I. La aceeaşi dată se abrogă Decizia directorului general al Direcţiei Generale a Vămilor nr. 1.186/2002 privind aprobarea Metodologiei de prelucrare a declaraţiei vamale în detaliu prin procedee informatice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 703 din 26 septembrie 2002.

Vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,

Gelu Ştefan Diaconu

ANEXA

NORME   METODOLOGICE

privind procesarea declaraţiilor vamale întocmite prin procedee informatice

CAPITOLUL I

Definiţii

1. In aplicarea prezentelor norme metodologice se înţelege prin:

a)   CDPS - sistemul de prelucrare a declaraţiei vamale prin procedee informatice;

b)   DTI - mecanismul de transmitere a declaraţiei vamale de către agenţii economici autorizaţi să utilizeze sistemul informatic integrat vamal către autoritatea vamală, prin procedee informatice;

c)   procedura informatică de declarare a mărfurilor - ansamblul de instrucţiuni şi activităţi care permit declararea mărfurilor prin intermediul sistemului informatic integrat vamal în procedură normală şi simplificată;

d)   utilizator al sistemului informatic integrat vamal - persoana stabilită în România, autorizată să declare mărfurile prin procedee informatice;

d1) declarant în nume propriu - persoana stabilită în România, autorizată să depună declaraţia vamală în nume propriu în format electronic pe suport magnetic sau prin conexiune internet, în procedură normală;

d2) declarant la domiciliu - persoana juridică stabilită în România, autorizată pentru utilizarea procedurii simplificate de vămuire la domiciliu, sau comisionarul în vamă împuternicit de titularul autorizaţiei de vămuire la domiciliu, care declară mărfurile în procedură simplificată de vămuire, conectată la sistemul informatic integrat vamal;

d3) comisionar în vamă - persoana juridică stabilită în România, autorizată să depună declaraţia vamală în nume propriu sau să acţioneze în nume propriu, dar pe seama unei alte persoane, ori persoana care acţionează în numele, dar pe seama unei alte persoane, care declară mărfurile în procedură normală şi/sau simplificată, conectată la sistemul informatic integrat vamal;

e)   cod de autorizare - codul atribuit de autoritatea vamală agentului economic utilizator al sistemului informatic integrat vamal;

f)   culoar de control vamal - circuitul care trebuie urmat de declaraţia vamală pe durata procesului de control vamal. Fiecare culoar reprezintă un nivel de control care trebuie aplicat unei declaraţii;

g)   culoarul verde de control vamal - culoarul de control vamal care permite acordarea liberului de vamă fără efectuarea controlului documentar si fizic;

h) culoarul galben de control vamal - culoarul de control vamal care permite acordarea liberului de vamă cu efectuarea controlului documentar;

i) culoarul roşu de control vamal - culoarul de control vamal care permite acordarea liberului de vamă numai după efectuarea controlului documentar şi fizic;

j) culoarul albastru de control vamal - culoarul de control vamal care permite acordarea liberului de vamă fără efectuarea controlului documentar şi fizic, cu recomandarea efectuării unui control ulterior;

k) punctul de recepţie-acceptare-selecţie - punctul de lucru stabilit de biroul vamal, unde declarantul sau reprezentantul său prezintă declaraţia vamală în detaliu tipărită în setul corespunzător regimului vamal solicitat, semnată şi ştampilată, împreună cu documentele anexate stabilite la art. 145-148 din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 707/2006, documentele de plată sau de garantare a datoriei vamale şi „Borderoul documente anexate", în care acestea sunt evidenţiate în conformitate cu prevederile Normelor tehnice de completare, utilizare şi tipărire a declaraţiei sumare, declaraţiei vamale în detaliu şi exemplarelor de control T5R, aprobate prin Ordinul vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 6.312/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 522 din 16 iunie 2006; în acest punct de lucru se poate realiza şi invalidarea informatică a declaraţiei vamale acceptate;

l) punctul de control documentar - punctul de lucru stabilit de biroul vamal, unde se efectuează controlul documentar;

m) punctul de control fizic - punctul de lucru stabilit de biroul vamal, unde se efectuează controlul fizic al mărfurilor; în acest punct de lucru se poate realiza şi invalidarea informatică a declaraţiei vamale pentru care controlul fizic a fost efectuat;

n) punctul de validare - punctul de lucru stabilit de biroul vamal, unde se efectuează verificarea realizării controalelor vamale stabilite în baza criteriilor de selectivitate şi validarea din punct de vedere informatic a declaraţiei vamale în cauză;

o) punctul financiar-contabil - punctul de lucru stabilit de biroul vamal, unde se efectuează validarea informatică a plăţii cuantumului drepturilor de import ori de export şi/sau, după caz, a taxei pe valoarea adăugată, accizei, comisionului vamal;

p) redirecţionarea declaraţiei vamale - acţiunea de redirijare a unei declaraţii vamale pe un alt culoar de control vamal decât cel selectat iniţial, efectuată de lucrătorul vamal desemnat prin ordin de serviciu;

r) număr de referinţă (stocare) - cod unic ce conţine anul înregistrării declaraţiei vamale, urmat de datele de identificare a lotului de marfă, unic atribuite de către utilizatorul sistemului informatic integrat vamal;

s) număr de înregistrare - număr unic al declaraţiei vamale, de forma „Ixxxxxxxx", atribuit de sistemul informatic integrat vamal; declaraţia vamală acceptată primeşte număr de înregistrare;

ş) număr de validare - numărul declaraţiei vamale, de forma „Vxxxxxxxx", atribuit unic de sistemul informatic integrat vamal; numărul de validare are semnificaţia validării declaraţiei vamale şi, după caz, este urmat de numărul secvenţei aferente rectificării declaraţiei vamale, atribuit de sistemul informatic integrat vamal;

t) număr de borderou contabil - numărul borderoului contabil, de forma „Rxxxxxxxx", atribuit unic de sistemul informatic integrat vamal; numărul de borderou contabil are semnificaţia plăţii datoriei vamale;

ţ) act de inspecţie - document întocmit informatic în care se evidenţiază modificările efectuate de agenţii vamali în declaraţia vamală rectificată sau, după caz, invalidarea acesteia;

u) rectificarea declaraţiei vamale - acţiune care permite agentului vamal modificarea informatică a uneia sau mai multor date cuprinse în declaraţia vamală depusă şi acceptată;

v) invalidarea declaraţiei vamale - acţiune care permite agentului vamal invalidarea din punct de vedere informatic a unei declaraţii vamale;

w) postcontrol - funcţie a sistemului informatic integrat vamal care permite rectificarea sau invalidarea din punct de vedere informatic a unei declaraţii vamale.

CAPITOLUL II

SECŢIUNEA 1

Autorizarea pentru accesul la sistemului informatic integrat vamal pentru depunerea declaraţiei vamale în format electronic utilizând conectarea directă

2.   Persoana juridică stabilită în România poate fi autorizată pentru accesul la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu, respectiv declarant la domiciliu şi/sau comisionar în vamă, în vederea completării şi depunerii declaraţiei vamale prin procedee informatice, utilizând conectarea directă la reţeaua informatică a autorităţii vamale.

3.   Sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu poate fi utilizat de către agenţii economici numai după obţinerea autorizaţiei de acces la sistemul informatic integrat vamal, emisă de direcţia regională vamală în a cărei rază de competenţă teritorială funcţionează biroul vamal pe lângă care se solicită conectarea.

4.   Autorizaţia de acces la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu se eliberează numai dacă solicitantul îndeplineşte simultan următoarele condiţii:

a)   deţine autorizaţie de comisionar în vamă sau autorizaţie de utilizare a procedurii de vămuire la domiciliu;

b)  deţine infrastructură informatică adecvată;

c)   utilizează standardele de conectare implementate de Autoritatea Naţională a Vămilor la nivelul sistemului informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu.

5.   Pentru eliberarea autorizaţiei de acces la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu, se transmite la direcţia regională vamală un dosar care cuprinde următoarele documente:

a)   cerere de autorizare pentru acces la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu prin conectare directă, întocmită potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1, care cuprinde următoarele informaţii:

-   denumirea societăţii comerciale, sediul social al acesteia, numele şi funcţia persoanei care reprezintă legal societatea comercială;

-  codul unic de înregistrare   (CUI);

-  biroul vamal la care se solicită accesul;

-   numărul de staţii de lucru (calculatoare) pentru care se solicită conectarea, numărul de imprimante, precum şi parametrii tehnici aferenţi acestora;

-   procedura de declarare a mărfurilor (normală şi/sau simplificată);

b)   schema tehnică de conectare la reţeaua locală a biroului vamal pe lângă care se solicită conectarea;

c)   declaraţia-angajament privind respectarea obligaţiilor ce revin utilizatorilor sistemului informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu, întocmită potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2, în original, semnată de persoana care reprezintă legal societatea comercială, care a semnat şi cererea de autorizare;

d)   autorizaţia de comisionar în vamă sau, după caz, autorizaţia pentru utilizarea procedurii simplificate de vămuire la domiciliu, în copie.

6.   In cazul în care toate condiţiile sunt îndeplinite, direcţia regională vamală, în termen de maximum 7 zile lucrătoare, validează schema tehnică de conectare la reţeaua locală şi eliberează autorizaţia de acces la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu utilizând conectarea directă şi/sau suport magnetic, în două exemplare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 şi în anexa nr. 3 bis la autorizaţia de acces la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu utilizând conectarea directă şi/sau suport magnetic, semnate de directorul direcţiei regionale vamale. Un exemplar al autorizaţiei de acces la sistemul informatic integrat vamal şi anexa nr. 3 bis se transmit solicitantului.  Exemplarul nr. 2 al autorizaţiei de acces la sistemul informatic integrat vamal se păstrează în evidenţa direcţiei regionale vamale. Solicitantul va depune câte o copie a autorizaţiei de acces la sistemul informatic integrat vamal şi a anexei nr. 3 bis la biroul vamal pe lângă care îşi va desfăşura activitatea, pentru a i se permite accesul la sistemul informatic vamal.

7.   Titularul autorizaţiei de acces la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu poate solicita extinderea autorizaţiei iniţiale pentru procedura de declarare a mărfurilor pentru alte birouri vamale. In acest caz, transmite la direcţia regională vamală în a cărei rază de competenţă teritorială funcţionează biroul vamal pe lângă care solicită extinderea documentele prevăzute la pct. 5 lit. a) şi b), precum şi anexa nr. 3 bis, în original.

8.  Extinderea autorizaţiei de acces la sistemul informatic integrat vamal pe lângă alte birouri vamale decât cele pentru care s-a eliberat iniţial autorizaţia se evidenţiază în anexa nr. 3 bis, în original, şi se transmite solicitantului.

Solicitantul va depune o copie a anexei nr. 3 bis actualizată la biroul vamal pe lângă care îşi va desfăşura activitatea, pentru a i   se permite accesul la sistem.

9.   In situaţia în care persoana autorizată pe lângă un birou vamal solicită suplimentarea cu noi staţii de lucru (calculatoare), transmite direcţiei regionale vamale în a cărei rază de competenţă teritorială funcţionează biroul vamal o cerere întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, în care va specifica câte declaraţii vamale/articole întocmeşte pe zi şi numărul de staţii de lucru (calculatoare) pentru care solicită suplimentarea la respectivul birou vamal.

Direcţia regională vamală analizează solicitarea şi, în funcţie de posibilităţile tehnice ale echipamentelor IT din dotarea biroului vamal, de numărul de declaraţii vamale procesate pe zi pe fiecare staţie de lucru sau de alte criterii tehnice/funcţionale, aprobă sau respinge conectarea noilor staţii de lucru şi transmite răspunsul în scris solicitantului.

10.  In cazul în care se aprobă conectarea de noi staţii de lucru (calculatoare), solicitantul va depune o copie a răspunsului favorabil la biroul vamal pe lângă care îşi va desfăşura activitatea, pentru a i se permite accesul la sistem.

11.   Autorizaţia de acces la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu poate fi anulată de direcţia regională vamală în următoarele cazuri:

a)   când una dintre condiţiile ce au stat la baza autorizării nu mai este îndeplinită;

b)  când se constată că persoana autorizată nu respectă regulile de funcţionare şi de securitate impuse de sistemul informatic integrat vamal;

c)   când emiterea autorizaţiei s-a făcut pe baza unor informaţii şi date incorecte sau incomplete, iar solicitantul avea cunoştinţă sau trebuia să aibă cunoştinţă de acest fapt;

d) când autorizaţia de declarant la domiciliu şi/sau de comisionar în vamă a fost anulată.

12.   Decizia de anulare a autorizaţiei de acces la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu pentru unul sau mai multe birouri vamale este transmisă de direcţia regională vamală persoanei autorizate. Aceasta va returna anexa nr. 3 bis, în original, direcţiei regionale vamale.

13.   Direcţia regională vamală aduce la cunoştinţă decizia de anulare a autorizaţiei de acces la sistemul informatic integrat vamal birourilor vamale pe lângă care intervine măsura respectivă.

SECŢIUNEA a 2-a

Autorizarea pentru accesul la sistemul informatic integrat vamal pentru depunerea declaraţiei vamale în format electronic pe suport magnetic

14.   Persoana stabilită în România poate fi autorizată pentru accesul la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu, respectiv de declarant în nume propriu, în vederea completării şi depunerii declaraţiei vamale pe suport magnetic la reţeaua informatică a autorităţii vamale.

15.   Sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu poate fi utilizat numai după obţinerea autorizaţiei de acces la sistemul informatic integrat vamal, emisă de direcţia regională vamală în a cărei rază de competenţă teritorială funcţionează biroul vamal pe lângă care se solicită conectarea.

16.   Pentru eliberarea autorizaţiei de acces la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu, se transmite la direcţia regională vamală un dosar care cuprinde următoarele documente:

a)   cerere de autorizare pentru acces la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu, întocmită potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1, care cuprinde următoarele informaţii:

-   denumirea societăţii comerciale, sediul social al acesteia, numele şi funcţia persoanei care reprezintă legal societatea comercială;

-   codul unic de înregistrare (CUI) sau codul numeric personal (CNP), după caz;

-  biroul vamal la care se solicită accesul;

b)   declaraţia-angajament întocmită potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2, în original, semnată de persoana care reprezintă legal societatea comercială şi care a semnat si cererea de autorizare.

17.   In cazul în care toate condiţile sunt îndeplinite, direcţia regională vamală eliberează autorizaţia de acces la sistemul informatic integrat vamal, în două exemplare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 şi anexa nr. 3 bis, semnate de directorul direcţiei regionale vamale.

Un exemplar al autorizaţiei de acces la sistemul informatic integrat vamal şi anexa nr. 3 bis se transmit solicitantului. Exemplarul nr. 2 al autorizaţiei de acces la sistemul informatic integrat vamal se păstrează în evidenţa direcţiei regionale vamale.

Solicitantul va depune câte o copie a autorizaţiei de acces la sistemul informatic integrat vamal şi a anexei nr. 3 bis la biroul vamal pe lângă care îşi va desfăşura activitatea, pentru a i se permite accesul la sistemul informatic integrat vamal.

18.  Titularul autorizaţiei de acces la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu poate solicita extinderea autorizaţiei iniţiale pentru alte birouri vamale. In acest caz transmite la direcţia regională vamală în a cărei rază de competenţă teritorială funcţionează biroul vamal pe lângă care solicită extinderea documentele prevăzute la pct. 16 lit. a), precum şi anexa nr. 3 bis, în original.

19.    Extinderea autorizaţiei de acces la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu pe lângă alte birouri vamale decât cele pentru care s-a eliberat iniţial autorizaţia se evidenţiază în anexa nr. 3 bis, în original, şi se transmite solicitantului.

Solicitantul va depune o copie a anexei nr. 3 bis actualizate la biroul vamal pe lângă care îşi va desfăşura activitatea, pentru a i se permite accesul la sistem.

20.   Autorizaţia de acces la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu poate fi anulată de direcţia regională vamală în următoarele cazuri:

a)   când una dintre condiţiile ce au stat la baza autorizării nu mai este îndeplinită;

b)  când se constată că persoana autorizată nu respectă regulile de funcţionare şi de securitate impuse de sistemul informatic integrat vamal;

c)   când emiterea autorizaţiei s-a făcut pe baza unor informaţii şi date incorecte sau incomplete, iar solicitantul avea cunoştinţă sau trebuia să aibă cunoştinţă de acest fapt.

21.   Decizia de anulare a autorizaţiei de acces la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu pentru unul sau mai multe birouri vamale este transmisă de direcţia regională vamală persoanei autorizate. Aceasta va returna anexa nr. 3 bis, în original, direcţiei regionale vamale.

22.   Direcţia regională vamală aduce la cunoştinţă decizia de anulare a autorizaţiei de acces la sistemul informatic integrat vamal birourilor vamale pe lângă care intervine măsura respectivă.

SECŢIUNEA a 3-a

Autorizarea pentru accesul la sistemul informatic integrat vamal pentru depunerea declaraţiei vamale în format electronic utilizând conexiune internet

23.   Persoana stabilită în România poate fi autorizată pentru accesul la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu, respectiv de declarant la domiciliu, comisionar în vamă, declarant în nume propriu, în vederea completării şi depunerii declaraţiei vamale, utilizând conexiune internet.

24.   Sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu poate fi utilizat numai după obţinerea autorizaţiei de acces la sistemul informatic integrat vamal, emisă de direcţia regională vamală în a cărei rază de competenţă teritorială funcţionează biroul vamal pe lângă care se solicită conectarea.

25.   Autorizaţia de acces la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu se eliberează numai dacă solicitantul îndeplineşte simultan următoarele condiţii:

a)  deţine autorizaţie de comisionar în vamă, autorizaţie de utilizare a procedurii de vămuire la domiciliu sau declarant în nume propriu;

b)   deţine infrastructură informatică potrivit cerinţelor prevăzute în anexa nr. 4.

26.   Pentru eliberarea autorizaţiei de acces la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu, se transmite la direcţia regională vamală în a cărei rază de competenţă teritorială funcţionează biroul vamal pe lângă care se solicită conectarea un dosar care cuprinde următoarele documente:

a)   cerere de autorizare pentru acces la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu prin conexiune internet, întocmită potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5, care cuprinde următoarele informaţii:

-   denumirea societăţii comerciale, sediul social al acesteia, numele şi funcţia persoanei care reprezintă legal societatea comercială;

-  codul unic de înregistrare (CUI) sau codul numeric personal (CNP), după caz;

-  biroul vamal la care se solicită accesul;

-  adresa de e-mail;

-   procedura de declarare a mărfurilor (normală şi/sau simplificată);

b)   declaraţia-angajament întocmită potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2, în original, semnată de persoana care reprezintă legal societatea comercială şi care a semnat şi cererea de autorizare;

c)   autorizaţia de comisionar în vamă sau, după caz, autorizaţia pentru utilizarea procedurii simplificate de vămuire la domiciliu, în copie.

27.   In cazul în care toate condiţiile sunt îndeplinite, direcţia regională vamală în a cărei rază de competenţă teritorială funcţionează biroul vamal pe lângă care se solicită conectarea eliberează autorizaţia de acces la sistemul informatic integrat vamal, în două exemplare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6 şi în anexa nr. 6 bis la autorizaţia de acces la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu prin conexiune internet, semnate de directorul direcţiei regionale vamale.

Autorizaţia de acces la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu prin conexiune internet conţine:

a)  cod declarant;

b)  certificat digital (fişier care asigură accesul criptat şi securizat la sistemul informatic integrat vamal prin conexiune internet) alocat pentru fiecare agent economic, constând în nume utilizator şi parolă;

c)   nume utilizator şi parolă pentru accesul la baza de date de referinţă a Autorităţii Naţionale a Vămilor.

Un exemplar al autorizaţiei de acces la sistemul informatic integrat vamal şi anexa nr. 6 bis se transmit solicitantului. Exemplarul nr. 2 al autorizaţiei de acces la sistemul informatic integrat vamal se păstrează în evidenţa direcţiei regionale vamale.

Solicitantul va depune câte o copie a autorizaţiei de acces la sistemul informatic integrat vamal şi a anexei nr. 6 bis la biroul vamal pe lângă care îşi va desfăşura activitatea, pentru a i se permite accesul la sistem.

28.   Pentru a avea acces la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu prin conexiune internet, titularul autorizaţiei de acces la sistemul informatic integrat vamal va parcurge toţi paşii prezentaţi în anexa nr. 7, care cuprinde instrucţiunile de instalare şi configurare a clientului DPI prin conexiune internet.

29.  Titularul autorizaţiei de acces la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu poate solicita extinderea autorizaţiei iniţiale pentru procedura de declarare a mărfurilor pentru alte birouri vamale. In acest caz transmite la direcţia regională vamală în a cărei rază de competenţă teritorială funcţionează biroul vamal pe lângă care solicită extinderea documentele prevăzute la pct. 26 lit. a), precum şi anexa nr. 6 bis, în original.

30.    Extinderea autorizaţiei de acces la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu pe lângă alte birouri vamale decât cele pentru care s-a eliberat iniţial autorizaţia se evidenţiază în anexa nr. 6 bis, în original, şi se transmite solicitantului.

Solicitantul va depune o copie a anexei nr. 6 bis actualizate la biroul vamal pe lângă care îşi va desfăşura activitatea, pentru a i se permite accesul la sistem.

31.   Autorizaţia de acces la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu prin conexiune internet poate fi anulată de direcţia regională vamală în următoarele cazuri:

a)   când una dintre condiţiile ce au stat la baza autorizării nu mai este îndeplinită;

b)  când se constată că persoana autorizată nu respectă regulile de funcţionare şi de securitate impuse de sistemul informatic integrat vamal;

c)   când emiterea autorizaţiei s-a făcut pe baza unor informaţii şi date incorecte sau incomplete, iar solicitantul avea cunoştinţă sau trebuia să aibă cunoştinţă despre acest fapt;

d)   când autorizaţia de declarant la domiciliu şi/sau comisionar în vamă a fost anulată.

32.   Decizia de anulare a autorizaţiei de acces la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu prin conexiune internet pentru unul sau mai multe birouri vamale este transmisă de direcţia regională vamală persoanei autorizate. Aceasta va returna anexa nr. 6 bis, în original, direcţiei regionale vamale.

33.   Direcţia regională vamală aduce la cunoştinţă decizia de anulare a autorizaţiei de acces la sistemul informatic integrat vamal birourilor vamale pe lângă care intervine măsura respectivă.

CAPITOLUL III

Procedura normală de vămuire prin procedee informatice

34.   Procedura normală de vămuire prin procedee informatice poate fi folosită de către utilizatorii sistemului informatic integrat vamal autorizaţi.

35.   Etapele procedurii normale de vămuire sunt:

1.  completarea, stocarea pe server, tipărirea declaraţiei vamale şi a „Borderoului documente anexate";

2.   recepţia-acceptarea-selecţia declaraţiei vamale şi a documentelor însoţitoare;

3.  controlul documentar, după caz;

4.  controlul fizic, după caz;

5.  validarea informatică a declaraţiei vamale;

6.   validarea informatică a plăţii cuantumului drepturilor de import ori de export şi/sau, după caz, a taxei pe valoarea adăugată, accizei, comisionului vamal.

1. Completarea, stocarea pe server, tipărirea declaraţiei vamale şi a „Borderoului documente anexate";

36.   Utilizatorul sistemului informatic integrat vamal efectuează următoarele operaţiuni:

a)   completează declaraţia vamală, inclusiv „Borderoul documente anexate", conform Normelor tehnice, aprobate prin Ordinul vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 6.312/2006; în situaţia în care declaraţia vamală are mai multe articole, se completează „Borderoul documente anexate" pentru fiecare articol cu informaţii privind: cod document, referinţă document, dată document; „Borderoul documente anexate" pentru primul articol trebuie să conţină toate informaţiile aferente tuturor documentelor prezentate în susţinerea declaraţiei vamale;

b)  verifică declaraţia vamală completată pe staţia sa de lucru şi rezolvă erorile de completare apărute în urma verificării automate cu datele de referinţă privind codurile de: marfă, valute, regimuri vamale, ţări, mijloace de transport etc;

c)  verifică declaraţia vamală pe serverul biroului vamal şi rezolvă erorile suplimentare semnalate de sistemul informatic integrat vamal;

d)   stochează declaraţia vamală pe serverul biroului vamal;

e)  tipăreşte declaraţia vamală pe formularele prevăzute de Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 707/2006, precum şi „Borderoul documente anexate"; în situaţia în care declaraţia vamală are mai multe articole, se tipăreşte/tipăresc numai pagina/paginile din „Borderoul documente anexate" aferentă/aferente primului articol;

f)  semnează declaraţia vamală şi „Borderoul documente anexate" şi aplică ştampila;

g)   depune declaraţia vamală, „Borderoul documente anexate" şi documentele stabilite pentru regimul vamal solicitat, inclusiv documentele de plată sau, după caz, de garantare, la punctul de recepţie-acceptare-selecţie al biroului vamal/punctului vamal; atunci când plata se efectuează electronic pe bază de convenţii încheiate între autoritatea vamală şi bănci, pe declaraţia vamală, în rubrica 9, se înscrie menţiunea „Plata electronică", iar ordinul de plată se transmite de către bancă, electronic, la punctul financiar-contabil.

2. Recepţia-acceptarea-selecţia declaraţiei vamale şi a documentelor însoţitoare

37.   La punctul de recepţie-acceptare-selecţie declaraţia vamală însoţită de toate documentele necesare, inclusiv „Borderoul documente anexate" în care acestea sunt evidenţiate, este înregistrată, atribuindu-se numărul de înregistrare.

38.  Agentul vamal de la punctul de recepţie-acceptare-selecţie efectuează următoarele operaţiuni:

a)   verifică dacă declaraţia vamală a fost stocată pe server;

b)   verifică dacă documentele care însoţesc declaraţia vamală au fost înregistrate în sistem, astfel încât să fie identificate prin cod, număr şi dată;

c)   verifică dacă documentele înscrise în „Borderoul documente anexate" sunt prezentate împreună cu declaraţia vamală;

d)  înregistrează declaraţia vamală;

e)   înscrie numărul şi data alocate de sistem pe declaraţia vamală şi pe „Borderoul documente anexate";

f)  semnează şi aplică ştampila individuală pe declaraţia vamală şi pe „Borderoul documente anexate";

g)   predă declaraţia vamală neacceptată utilizatorului sistemului informatic în vederea modificării sau, după caz, invalidării acesteia în cazul în care la control s-au constatat neconcordanţe sau erori.

NOTĂ:

După înregistrare, declaraţia vamală este selectată de sistem pe unul dintre culoarele de control vamal.

3.  Controlul documentar

39.  Agentul vamal de la punctul de control documentar efectuează următoarele operaţiuni:

a)  vizualizează declaraţia vamală în „Lista declaraţiilor selectate", pentru a vedea culoarul de control vamal pe care aceasta a fost selectată;

b)  verifică criteriul sau criteriile de selectivitate ataşate declaraţiei vamale şi procedura sau procedurile de urmat şi, după caz, poate redirecţiona declaraţia vamală pe culoarul roşu de control vamal;

c)   efectuează controlul documentar în conformitate cu prevederile art. 170 din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 707/2006;

d)  semnează şi aplică ştampila individuală pe declaraţia vamală;

e)   în cazul în care la controlul documentar s-au constatat neconcordanţe sau erori, atunci:

-   rectifică declaraţia vamală în conformitate cu cele constatate;

-    deschide şi completează informatic actul de inspecţie;

-   tipăreşte actul de inspecţie în două exemplare, ambele semnate atât de lucrătorul vamal care a efectuat controlul documentar, cât şi de utilizatorul sistemului informatic integrat vamal;

-     transmite declaraţia vamală împreună cu documentele însoţitoare la punctul de control fizic sau la punctul de validare în funcţie de rezultatul controlului documentar.

4.  Controlul fizic

40.   Agentul vamal de la punctul de control fizic efectuează următoarele operaţiuni:

a)  vizualizează declaraţia vamală în „Lista declaraţiilor selectate", pentru a vedea culoarul de vămuire pe care aceasta a fost selectată;

b)  verifică criteriul sau criteriile de selectivitate ataşate declaraţiei vamale şi procedura sau procedurile de urmat;

c)    efectuează controlul fizic în conformitate cu prevederile art. 181-184 din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 707/2006;

d)  semnează şi aplică ştampila individuală pe declaraţia vamală;

e)   în cazul în care la controlul fizic s-au constatat neconcordanţe sau erori, atunci:

-   rectifică declaraţia vamală în conformitate cu cele constatate;

-    deschide şi completează informatic actul de inspecţie;

-   tipăreşte actul de inspecţie în două exemplare, ambele semnate atât de agentul vamal care a efectuat controlul documentar, cât şi de utilizatorul sistemului informatic integrat vamal;

-     transmite declaraţia vamală împreună cu documentele însoţitoare la punctul de validare.

5.  Validarea informatică a declaraţiei vamale

41.  Agentul vamal de la punctul de validare efectuează următoarele operaţiuni:

a)  verifică dacă au fost efectuate etapele de vămuire în conformitate cu criteriile de selectivitate;

b)  validează informatic declaraţia vamală numai dacă nu s-au constatat nereguli în ceea ce priveşte etapele parcurse anterior;

c)  înscrie în rubrica „B" din declaraţia vamală numărul de validare şi data validării declaraţiei vamale şi, după caz, numărul şi data borderoului contabil; înscrierea numărului şi datei borderoului contabil atestă plata cuantumului drepturilor de import ori de export şi/sau, după caz, a taxei pe valoarea adăugată, accizei, comisionului vamal din depozitul bănesc constituit anticipat în contul biroului vamal;

d)  aplică ştampila individuală pe declaraţia vamală.

6.  Validarea informatică a plăţii cuantumului drepturilor de import ori de export şi/sau, după caz, a taxei pe valoarea adăugată, accizei, comisionului vamal

42.   Agentul vamal de la punctul financiar-contabil efectuează următoarele operaţiuni:

a)   verifică documentele de plată sau, după caz, de garantare a cuantumului drepturilor de import ori de export şi/sau, după caz, a taxei pe valoarea adăugată, accizei, comisionului vamal;

b)  introduce datele din documentele de plată în sistemul informatic integrat vamal; în cazul în care plata se efectuează electronic, tipăreşte ordinul de plată transmis electronic de către bancă;

c)  validează contabil declaraţia vamală;

d)  înscrie în rubrica „B" din declaraţia vamală numărul de borderou contabil;

e)  aplică ştampila individuală pe declaraţia vamală;

f)   efectuează constituirea sau alimentarea depozitului bănesc deschis în contul biroului vamal de către titularul operaţiunii sau comisionarul în vamă, în situaţia în care plata se face anticipat.

CAPITOLUL IV

Procedura simplificată de vămuire la domiciliu prin procedee informatice

43.   Procedura de vămuire la domiciliu prin procedee informatice poate fi folosită de către utilizatorii sistemului informatic integrat vamal autorizaţi.

44.   Etapele procedurii de vămuire la domiciliu sunt cele descrise în Normele privind procedurile simplificate de vămuire, aprobate prin Ordinul vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 6.358/2006.

CAPITOLUL V

Procedura de vămuire informatică simplificată pentru trimiterile transportate prin servicii de curierat rapid

45.   Procedura de vămuire informatică simplificată poate fi folosită de către utilizatorii sistemului informatic integrat vamal, comisionari în vamă care desfăşoară activităţi de curierat rapid prin aeroporturile deschise traficului internaţional.

46.   Etapele de vămuire sunt cele descrise în Normele tehnice privind procedura de vămuire a trimiterilor transportate prin serviciile de curierat rapid, aprobate prin Ordinul vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 7.628/2006.

47.   După întocmirea declaraţiei vamale, comisionarul în vamă utilizează funcţia „Validare", în urma căreia declaraţia vamală primeşte automat număr şi dată de înregistrare şi, după caz, număr de validare de forma „Vxxxxx" şi număr de borderou contabil de forma „Rxxxxx".

48.   Declaraţia vamală înregistrată este dirijată automat de sistemul informatic integrat vamal pe unul dintre culoarele de control vamal.

49.   Dacă declaraţia vamală a fost dirijată pe culoarul verde de control vamal (a obţinut număr de înregistrare de forma „Ixxxxx", număr de validare de forma „Vxxxxx" şi, după caz, număr de borderou contabil de forma „Rxxxxx"), utilizatorul sistemului informatic integrat vamal prezintă declaraţia vamală agentului vamal desemnat prin ordin de serviciu.

50.   Dacă declaraţia vamală a obţinut numai număr de înregistrare de forma „Ixxxxx", utilizatorul sistemului informatic integrat vamal urmează paşii descrişi la procedura normală de vămuire.

CAPITOLUL VI

Procedura rapidă de vămuire prin procedee informatice

51.    Procedura rapidă de vămuire prin procedee informatice se aplică numai pentru mărfurile şi regimurile vamale stabilite şi revizuite periodic de structurile competente din cadrul Autorităţii Naţionale a Vămilor, pe baza analizei de risc.

52.   Procedura rapidă de vămuire este aplicabilă numai declaraţiilor vamale depuse de comisionarii în vamă care îndeplinesc simultan următoarele condiţii:

a)  sunt utilizatori ai sistemului informatic integrat vamal;

b)   efectuează plata integrală a cuantumului drepturilor de import ori de export şi/sau, după caz, a taxei pe valoarea adăugată, accizei, comisionului vamal, pentru declaraţiile vamale prelucrate prin intermediul sistemului informatic integrat vamal, din depozit bănesc deschis anticipat în contul biroului vamal; constituirea şi alimentarea depozitului bănesc în avans se fac pe baza ordinelor de plată prezentate agentului vamal din cadrul punctului financiar-contabil).

53.   La întocmirea declaraţiilor vamale potrivit normelor tehnice aprobate prin Ordinul vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 6.312/2006, comisionarii în vamă utilizează un cod unic de identificare atribuit de sistemul informatic integrat vamal, de forma „x/yy/RCVzzz", cu următoarea semnificaţie:

x/yy - codul de reprezentare şi codul ţării, prevăzute în normele tehnice menţionate mai sus;

R - un indicator de declarare a mărfurilor de către comisionarii în vamă care îndeplinesc condiţiile prevăzute la pct. 49;

CVzzz - codul unic de identificare al comisionarului.

Acest cod se gestionează de Direcţia de tehnologie a informaţiei, comunicaţii şi statistică vamală din cadrul Autorităţii Naţionale a Vămilor.

54.   După întocmirea declaraţiei vamale, comisionarul în vamă utilizează funcţia „Validare", în urma căreia declaraţia vamală primeşte automat număr şi dată de înregistrare şi, după caz, număr de validare de forma „Vxxxxx" şi număr de borderou contabil de forma „Rxxxxx".

55.   Declaraţia vamală înregistrată este dirijată automat de sistemul informatic integrat vamal pe unul dintre culoarele de control vamal.

56.   Dacă declaraţia vamală a fost dirijată pe culoarul verde de control vamal (a obţinut număr de înregistrare de forma „Ixxxxx", număr de validare de forma „Vxxxxx" şi, după caz, numărul de borderou contabil de forma „Rxxxxx"), utilizatorul sistemului informatic integrat vamal prezintă declaraţia vamală agentului vamal desemnat prin ordin de serviciu.

57.   Dacă declaraţia vamală a obţinut numai număr de înregistrare de forma „Ixxxxx", utilizatorul sistemului informatic integrat vamal urmează paşii descrişi la procedura normală de vămuire.

CAPITOLUL VII

Dispoziţii tranzitorii şi finale

58.   Organizarea punctelor de lucru stabilite conform prezentelor norme metodologice se face prin ordin de serviciu de către şeful biroului vamal, în funcţie de personalul existent şi de volumul de activitate.

59.  Persoanele juridice române autorizate pentru accesul la sistemul informatic integrat vamal în conformitate cu prevederile Deciziei directorului general al Direcţiei Generale a Vămilor nr. 1.186/2002 privind aprobarea Metodologiei de prelucrare a declaraţiei vamale în detaliu prin procedee informatice pot funcţiona pe baza autorizaţiilor obţinute anterior.

ANEXA Nr. 1 la normele metodologice

Nr................ din ...............

Către Direcţia Regională Vamală

CERERE   DE   AUTORIZARE

pentru acces la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu

Societatea Comercială ............................................, cod unic de înregistrare .................., cu sediul în ..............., adresa   ..........................,   reprezentată  legal  de   .......................,   având  funcţia  de   ....................,   solicităm autorizarea/extinderea/suplimentarea pentru accesul la sistemul informatic integrat vamal la biroul vamal .............................

Numărul, tipul şi parametrii tehnici ai staţiilor de lucru (calculatoarelor) pentru care se doreşte conectarea...............................................................................................

Numărul, tipul şi parametrii tehnici ai imprimantelor .........................................

Numărul de declaraţii vamale/articole întocmite pe zi ***) ...............................

Tip utilizator*)                                     CV |_|                  DD |_|             DP |_|

Declarare de procedură**)           normală |_|       simplificată |_|

.............................................

(numele, prenumele, funcţia)

.....................................

(semnătura şi ştampila)

*) Se bifează căsuţa corespunzătoare:

-  CV - comisionar în vamă;

-   DD - declarant la domiciliu;

-   DP - declarant în nume propriu.

**) Se bifează căsuţa corespunzătoare procedurii solicitate.

***) Se completează numai la solicitarea de suplimentare.

ANEXA Nr. 2 la normele metodologice

Societatea Comercială ... .................................

Cod unic de înregistrare...................................

DECLARAŢIE-ANGAJAMENT

privind respectarea obligaţiilor ce revin utilizatorilor sistemului informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu

Nr...................... data ............................

Societatea Comercială ..............................., CUI ............, reprezentată legal prin ................................, având funcţia de ............................................, se angajează:

In calitate de utilizator, cunoscând dispoziţiile legale cu caracter general şi special în materie de protecţie a dreptului de proprietate, precum şi sancţiunile aplicabile în cazul săvârşirii unor fapte prin care se aduc atingeri dreptului de proprietate, ne asumăm în mod direct şi necondiţionat obligaţiile privitoare la utilizarea sistemului informatic integrat vamal faţă de Autoritatea Naţională a Vămilor, în calitate de proprietar al sistemului informatic integrat vamal, astfel:

I. Obligaţiile utilizatorului:

Ne angajăm, în calitate de utilizatori ai sistemului informatic integrat vamal, să respectăm regulile impuse de autoritatea vamală, proprietară a sistemului. Ea este singura în măsură să asigure accesul utilizatorilor la software-ul specific sistemului informatic integrat vamal în condiţiile pe care le consideră necesare.

Faţă de cele de mai sus, ne obligăm în ceea ce priveşte:

1.  condiţiile tehnice:

a)  să deţinem echipamentele de calcul adecvate pentru instalarea, utilizarea şi funcţionarea normală a sistemului informatic integrat vamal;

b)   să deţinem platforma software adecvată pentru instalarea, utilizarea şi funcţionarea normală a sistemului informatic integrat vamal;

c)  să asigurăm suportul tehnic necesar pentru utilizarea şi funcţionarea normală a sistemului informatic integrat vamal;

d)   să asigurăm conexiunea directă sau la internet în conformitate cu cerinţele stabilite prin prezentele norme metodologice privind accesul la sistemul informatic integrat vamal;

2.  resursele umane:

a) să asigurăm personalul calificat în domeniul informatic şi vamal, capabil să utilizeze sistemul informatic integrat vamal;

b) să asigurăm instruirea personalului utilizator al sistemului informatic integrat vamal cu privire la normele în vigoare;

3. confidenţialitatea şi securitatea datelor:

a)  să asigurăm utilizarea modulelor specifice sistemului informatic integrat vamal puse la dispoziţie de autoritatea vamală cu titlu gratuit, la parametrii stabiliţi de aceasta;

b)  să nu permitem accesul terţilor la sistemul informatic integrat vamal;

c)   să nu utilizăm sistemul informatic integrat vamal în numele altor persoane juridice sau fizice;

d)    să nu difuzăm modulele specifice sistemului informatic integrat vamal altor persoane juridice sau fizice;

e)   să nu modificăm modulele specifice sistemului informatic integrat vamal;

f)  să nu utilizăm alte produse informatice pentru accesul la sistemul informatic integrat vamal;

g)   să luăm toate măsurile ce se impun pentru a nu afecta securitatea sistemului informatic integrat vamal;

h) să asigurăm confidenţialitatea datelor şi informaţiilor de care luăm cunoştinţă prin utilizarea sistemului informatic integrat vamal;

4. asigurarea condiţiilor pentru exercitarea dreptului de control al Autorităţii Naţionale a Vămilor asupra activităţii desfăşurate privind:

a)  respectarea obligaţiilor referitoare la condiţiile tehnice, comunicaţii şi confidenţialitatea şi securitatea datelor;

b)   nivelul de instruire a persoanelor desemnate să utilizeze sistemul informatic integrat vamal şi respectarea instrucţiunilor de lucru.

II. Măsuri cu caracter administrativ ce pot fi luate de Autoritatea Naţională a Vămilor

In cazul nerespectării obligaţiilor asumate, am luat cunoştinţă că suntem pasibili de a suporta următoarele sancţiuni, în funcţie de gravitatea faptelor săvârşite:

a)   suspendarea temporară a autorizaţiei de acces la sistemul informatic integrat vamal pe o perioadă cuprinsă între 3 şi 12 luni;

b)   anularea autorizaţiei de acces la sistemul informatic integrat vamal.

Direcţia regională vamală are dreptul de a anula sau de a prelungi sancţiunile acordate.

Aplicarea sancţiunilor de către autoritatea vamală nu exclude răspunderea civilă şi penală a utilizatorului pentru eventualele prejudicii cauzate prin faptele săvârşite.

Data ................................................

Utilizator,

...................................................................

(numele, prenumele, funcţia şi semnătura)

ANEXA Nr. 3 la normele metodologice

Direcţia Regională Vamală ......................................

Nr. ....................................../.....................................

AUTORIZAŢIE   DE   ACCES

la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu utilizând conectarea directă şi/sau suport magnetic

Nr................. din ........................

1.   Denumirea şi sediul solicitantului*) ..........................................................................................................................

2.   Cod unic de înregistrare*) ..........................................................................................................................................

3.  Calitate acordată prin prezenta autorizaţie**):

-  declarant la domiciliu                                 |_|

-  comisionar în vamă                                    |_|

-  declarant în nume propriu                           |_|

4.  Cod autorizat .............................

Director,

.............................

*) Datele conţinute în autorizaţie au la bază informaţiile puse la dispoziţie de solicitant.

**) Se bifează căsuţa corespunzătoare.

ANEXA Nr. 3 bis la Autorizaţia de acces la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu utilizând conectarea directă si/sau suport magnetic nr................../................

Agent economic.......................................................................

AUTORIZARE

ANULARE AUTORIZAŢIE

Biroul vamal

Procedura de declarare a mărfurilor

Data

emiterii

autorizaţiei

Semnătura

directorului

direcţiei

regionale

vamale

Biroul vamal

Tipul procedurii

Data

anulării

autorizaţiei

Semnătura directorului

direcţiei regionale

vamale

normală

simplificată

normală

simplificată

normală

simplificată

normală

simplificată

ANEXA Nr. 4 la normele metodologice

CERINŢE   TEHNICE

pentru utilizarea sistemului informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu

Hardware:

- Intel Pentium IV:

-  64 MB RAM

-  20-40 G HDD

-  USB

-  Conexiune internet stabilă (128 Kbps), nerecomandat dial-up

-   Imprimantă

- Software:

- Windows 98 (prima sau a doua versiune)/Windows NT 4.0 cu Service Pack 5 sau XP cu Service Pack 2, pentru procesoare Intel

-  Internet Explorer versiunea 6.0 sau superioară

-  Java 2 Standard Edition, Java Environment (J2SE JRE) versiunea 1.4.1_06

ANEXA Nr. 5 la normele metodologice

Nr.................................... din ..................................

Către Direcţia Regională Vamală ...................................

CERERE   DE   AUTORIZARE

pentru acces la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu prin conexiune internet

Societatea Comercială ........................................., cu sediul în ..............., adresa .............................., reprezentată legal de ..........................., având funcţia de ........................................., cod unic de înregistrare ..........................................., solicităm autorizarea/extinderea pentru accesul la sistemul informatic integrat vamal prin conexiune internet la biroul vamal ..................................................................

Adresa de e-mail .........................................................

Tip utilizator*)                                 CV |_|                   DD |_|               DP |_|

Declarare în procedură**)        normală |_|        simplificată |_|

................................................

(numele, prenumele şi funcţia)

..........................................

(semnătura şi ştampila)

*) Se bifează căsuţa corespunzătoare:

-  CV - comisionar în vamă;

-  DD - declarant la domiciliu;

-  DP - declarant în nume propriu.

**) Se bifează căsuţa corespunzătoare procedurii solicitate.

ANEXA Nr. 6 la normele metodologice

Direcţia Regională Vamală ...........

Biroul de tehnologia informaţiei, comunicaţii şi statistică vamală Nr..................................../ ...................................

AUTORIZAŢIE   DE   ACCES

la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu prin conexiune internet

Denumirea şi sediul solicitantului .........................................................................

Cod unic de înregistrare .....................................................................................

Cod declarant ....................................................................................................

Certificat digital:  utilizator ...........................................................................

  parolă    ............................................................................

Acces la baza de date de referinţă a Autorităţii Naţionale a Vămilor: utilizator ............................

                                                                                                       parolă    ............................

Director,

............................

ANEXA Nr. 6 bis la Autorizaţia de acces la sistemul informatic integrat vamal de procesare a declaraţiei vamale în detaliu prin conexiune internet nr........................./......................

Agent economic .....................................................................

AUTORIZARE

ANULARE AUTORIZAŢIE

Biroul vamal

Procedura de declarare a mărfurilor

Data

emiterii

autorizaţiei

Semnătura

directorului

direcţiei

regionale

vamale

Biroul vamal

Tipul procedurii

Data

anulării

autorizaţiei

Semnătura directorului

direcţiei regionale

vamale

normală

simplificată

normală

simplificată

normală

simplificată

normală

simplificată

ANEXA Nr. 71) la normele metodologice

Instrucţiuni de instalare şi configurare a clientului DPI prin conexiune INTERNET

Utilizatorul clientului DPI se va conecta la serverul din ANV - sediul central unde este autorizat - printr-o conexiune stabilă la Internet furnizată de orice provider de servicii Internet (ISP), folosind un browser tip Internet Explorer versiunea 6.0 sau o versiune superioară. Peste această conexiune se va stabili un canal criptat între calculatorul utilizatorului şi gateway-ul VPN al ANV. Sesiunea VPN va fi realizată utilizând pachetul VPN Secure Client livrat de producătorul CheckPoint şi poate fi descărcat gratis de la adresa http://www.checkpoint.com/techsupport/downloads sr.html, link : Administrators: HFA-03 Configurable Installation, împreuna cu instrucţiunile de instalare şi configurare.

1) Anexa nr. 7 este reprodusă în facsimil.

Instalarea clientului VPN

După descărcarea kit -ului de la adresa de mai sus din directorul « Disk 1 » creat pe staţia de lucru se lansează programul de instalare « Setup » instalare a clientului VPN .

Pentru funcţionarea corectă trebuie setat în mod obligatoriu " InstalVPN-1 SecureClient".

Configurarea clientului de VPN

După instalarea clientului este configurat site-ul, astfel: din fereastra ce se afişează după un click dreapta pe icoana VPN-1 SecureClient aflată în bară, se selectează, cu conexiunea la Internet stabilită, meniul Settings -New - Site şi se introduce informaţia referitoare la site, respectiv adresa IP externă a gateway-ului, care în acest caz are valoarea 80.96.3.4.

Folosirea certificatelor digitale

Certificatul digital emis de către VPN Gateway-ul ANV este stocat într-un fişier cu extensia .p12 (testweb.p12 de exemplu)

Acest fişier trebuie transferat pe calculatorul unde se realizează conexiunea prin SecureClient. Se poate copia certificatul la orice locaţie ce poate fi selectată prin apăsarea butonului Browse din fereastra VPN-1 SecureClient Authentication afişat odată cu apăsarea butonului Connect în fereastra VPN-1 SecureClient Connection. Certificatul poate fi, de asemenea, salvat şi pe smartcard în funcţie de opţiunea utilizatorului şi de nivelul de securitate ce se doreşte pentru controlul accesului la date.

NOTĂ: In situaţia în care compania dispune de un sistem de securitate de tip firewall prin care se face accesul la Internet, trebuie verificat ca porturile 500 si 264 să fie deschise pentru a asigura conexiunea prin canal VPN


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 8060/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 8060 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu