Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 76 din 14 iulie 2010

pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a consiliilor de onoare

ACT EMIS DE: MINISTERUL APARARII NATIONALE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 522 din 27 iulie 2010



Pentru aplicarea dispoziţiilor art. 35 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările ulterioare,

ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliilor de onoare, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă „R.G. - 7, Regulamentul consiliilor de onoare", aprobat prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.101/2006*.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul apărării naţionale,

Gabriel Oprea

* Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.101/2006 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.

ANEXA

REGULAMENT

de organizare şi funcţionare a consiliilor de onoare

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Prezentul regulament stabileşte modul de organizare, funcţionare, componenţa, atribuţiile, modul de sesizare şi procedura de lucru ale consiliilor de onoare.

(2) Pentru apărarea onoarei cadrelor militare şi evitarea abuzurilor, se constituie consilii de onoare, care reprezintă organe deliberative, independente în exercitarea atribuţiilor ce le revin, având competenţa de a analiza faptele cadrelor militare sesizate ca abateri de la disciplina militară şi de a individualiza sancţiuni disciplinare aplicabile.

(3) In exercitarea atribuţiilor menţionate la alin. (2), consiliile de onoare adoptă hotărâri şi decizii, conform prevederilor art. 33 şi 38.

(4) Cadrele militare sunt trimise în faţa consiliilor de onoare numai în situaţia în care faptele comise, potrivit legii, nu constituie infracţiuni. Dacă pe timpul cercetării faptei se constată că aceasta are caracter infracţional, dosarul cauzei se înaintează organului de urmărire penală competent. In cazul în care se va dispune scoaterea de sub urmărire penală sau încetarea urmăririi penale, procedura de trimitere în faţa consiliului de onoare va fi reluată. Pe perioada cât dosarul cauzei se află la organul de urmărire penală se întrerupe termenul de prescripţie prevăzut la art. 40.

(5) Pentru a-şi apăra onoarea şi demnitatea, cadrele militare care se consideră lezate în urma unor afirmaţii si acţiuni directe sau prin care se nasc suspiciuni asupra integrităţii lor morale pot solicita analizarea lor în cadrul consiliului de onoare, potrivit prevederilor art. 19 alin. (1) lit. c).

(6) Dreptul de a propune şi de a aplica sancţiuni disciplinare îl au numai comandanţii/şefii cadrelor militare analizate în consiliile de onoare, conform competenţelor prevăzute în anexa nr. 4 la Regulamentul disciplinei militare, aprobat prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.26/2009, denumit în continuare RDM.

Art. 2. - Ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii sunt trimişi în faţa consiliilor de onoare numai dacă fapta sau faptele săvârşite îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii:

a) constituie abateri de la disciplina militară, potrivit art. 42 alin. (1)-(3) din RDM, sau reprezintă încălcări ale prevederilor art. 8 şi 28-30 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare;

b) nu a/au constituit anterior temeiul aplicării unei alte sancţiuni disciplinare;

c) a/au fost săvârşită/săvârşite în urmă cu cel mult 6 luni;

d) nu constituie infracţiuni sau cauze de trimitere în faţa consiliilor de judecată.

Art. 3. -In ordinul de trimitere în faţa consiliului de onoare se individualizează fiecare abatere de la disciplina militară, prin menţionarea expresă a articolului de lege sau de act normativ specific în care aceasta se încadrează.

Art. 4. - Activitatea consiliilor de onoare are la bază următoarele principii:

a) prezumţia de nevinovăţie, conform căreia se prezumă că orice cadru militar trimis în faţa consiliului de onoare este nevinovat atât timp cât vinovăţia sa nu a fost dovedită;

b) garantarea dreptului la apărare, conform căruia se recunoaşte dreptul cadrului militar de a fi audiat, de a prezenta dovezi în apărarea sa şi de a fi asistat de un apărător;

c) celeritatea procedurii, care presupune obligaţia consiliului de onoare de a proceda fără întârziere la soluţionarea cauzei, cu respectarea drepturilor persoanelor implicate şi a regulilor prevăzute de lege şi de prezentul regulament;

d)  contradictorialitatea, care presupune asigurarea posibilităţii persoanelor aflate pe poziţii divergente de a se exprima cu privire la orice act sau fapt care are legătură cu abaterea de la disciplina militară pentru care a fost sesizat consiliul de onoare;

e) proporţionalitatea, conform căreia trebuie respectat un raport corect între gravitatea abaterii de la disciplina militară, circumstanţele săvârşirii acesteia şi sancţiunea disciplinară propusă a fi aplicată;

f) legalitatea sancţiunii, conform căreia consiliul de onoare nu poate propune decât sancţiunile disciplinare prevăzute de lege;

g) unicitatea sancţiunii, conform căreia pentru o abatere de la disciplina militară nu se poate aplica decât o singură sancţiune disciplinară.

CAPITOLUL II

Condiţiile de constituire şi mandatul consiliilor de onoare

Art. 5. - (1) In fiecare unitate militară în care efectivul existent este de minimum 30 de cadre militare se constituie un consiliu de onoare pentru ofiţeri şi unul pentru maiştri militari şi subofiţeri.

(2) In unităţile militare în care efectivul existent este mai mic decât cel prevăzut la alin. (1) sau este imposibilă constituirea de consilii de onoare separate pentru ofiţeri şi pentru maiştri militari şi subofiţeri, în condiţiile art. 10 alin. (2), se constituie un singur consiliu de onoare.

(3) Dacă efectivul existent nu permite constituirea consiliului de onoare în condiţiile prevăzute la alin. (1) şi (2), precum şi în cazul în care nu pot fi respectate prevederile art. 25 alin. (1), (5) şi (6), cadrul militar respectiv este trimis în faţa consiliului de onoare de la eşalonul superior.

Art. 6. - La structurile centrale şi celelalte structuri subordonate nemijlocit ministrului apărării naţionale, care au în compunere compartiment de resurse umane, se constituie consilii de onoare, separat pe categorii de cadre militare şi în numărul pe care îl aprobă comandanţii/şefii acestora.

Art. 7. - Cadrele militare încadrate pe statul anexă „M" al Direcţiei management resurse umane pentru a îndeplini funcţii în afara Ministerului Apărării Naţionale, care săvârşesc fapte în condiţiile prevăzute la art. 2, sunt trimise în faţa consiliilor de onoare constituite la această direcţie.

Art. 8. - (1) Cadrele militare care, pe timpul cât sunt detaşate în afara Ministerului Apărării Naţionale pentru a executa misiuni ori pentru a urma o formă de perfecţionare a pregătirii în ţară sau în străinătate, precum şi pe timpul detaşării pentru îndeplinirea unor misiuni în teatrele de operaţii în afara teritoriului naţional, săvârşesc fapte în condiţiile prevăzute la art. 2 sunt trimise în faţa consiliilor de onoare ale unităţilor militare din care fac parte.

(2) Cadrele militare care ocupă posturile permanente în străinătate definite la art. 1 din Normele pentru ocuparea posturilor permanente în străinătate de către personalul Ministerului Apărării Naţionale, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.88/2009, şi care săvârşesc fapte în condiţiile prevăzute la art. 2 din prezentul regulament, pe timpul cât se află la post în străinătate, sunt trimise în faţa consiliului de onoare constituit la nivelul structurii centrale în coordonarea căreia se află posturile respective.

Art. 9. - (1) Ofiţerii care îndeplinesc funcţii prevăzute cu gradul de general de brigadă/similar sau superior acestuia sunt trimişi în faţa consiliului de onoare, numit pentru fiecare caz în parte, prin ordin al ministrului apărării naţionale, la propunerea şefului Direcţiei management resurse umane, în situaţia în care sunt informaţii concludente despre săvârşirea unor fapte în condiţiile prevederilor art. 2. In situaţia în care cel în cauză este şeful Direcţiei management resurse umane, propunerea se face de către şeful Statului Major General.

(2) Consiliul de onoare se constituie din 5 ofiţeri, cel puţin egali în grad şi funcţie cu cel în cauză. Preşedintele consiliului de onoare trebuie să aibă grad superior celui trimis în faţa consiliului de onoare.

(3) Evaluarea concludentei informaţiilor în vederea trimiterii în faţa consiliului de onoare a unui ofiţer care îndeplineşte o funcţie prevăzută cu gradul de general de brigadă/similar sau superior acestuia se face de către o comisie de cercetare prealabilă, numită prin ordin al ministrului apărării naţionale în termen de două zile calendaristice de la data luării la cunoştinţă, la propunerea şefului structurii centrale din care face parte ofiţerul în cauză sau a şefului structurii centrale care are în coordonare structura respectivă, iar pentru cei care se subordonează nemijlocit ministrului apărării naţionale, la propunerea şefului Direcţiei management resurse umane sau a şefului Statului Major General, după caz.

(4) Comisia de cercetare prealabilă se constituie din 3 ofiţeri, din care: 2 ofiţeri cu gradul cel puţin egal cu al celui în cauză, iar unul - ofiţer de justiţie militară din cadrul Direcţiei pentru relaţia cu Parlamentul şi asistenţă juridică.

(5) In termen de 5 zile calendaristice de la constituire, comisia de cercetare prealabilă prezintă ministrului apărării naţionale un raport din care să rezulte dacă se impune sau nu trimiterea celui în cauză în faţa consiliului de onoare.

(6) In situaţia în care, în baza propunerii comisiei de cercetare prealabilă, ministrul apărării naţionale hotărăşte trimiterea celui în cauză în faţa consiliului de onoare, şeful Direcţiei management resurse umane sau şeful Statului Major General, după caz, prezintă acestuia pentru aprobare proiectul ordinului de trimitere în faţa consiliului de onoare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1.

(7) Comisia de cercetare prealabilă prevăzută la alin. (4) îndeplineşte atribuţiile conferite prin prezentul regulament ofiţerului cu cercetarea penală specială, urmând să efectueze investigaţiile şi să întocmească dosarul cauzei, prin derogare de la prevederile art. 20 alin. (2), în termen de cel mult 5 zile calendaristice de la data primirii ordinului de trimitere în faţa consiliului de onoare.

Art. 10. - (1) Membrii consiliilor de onoare sunt aleşi pentru o perioadă de 2 ani, de regulă, în luna decembrie, iar la instituţiile militare de învăţământ, în prima lună după începerea anului de învăţământ.

(2) In compunerea fiecărui consiliu de onoare sunt aleşi 5 membri titulari, dintre care unul, de regulă, trebuie să aibă studii juridice, precum şi 2-3 membri supleanţi, din rândul:

a) ofiţerilor, pentru consiliul de onoare al acestora, din care, de regulă, cel puţin 4 membri titulari şi un membru supleant trebuie să fie ofiţeri cu grade superioare;

b) ofiţerilor, maiştrilor militari şi subofiţerilor pentru consiliul de onoare al maiştrilor militari şi subofiţerilor, din care, de regulă, cel puţin 4 membri titulari şi un membru supleant trebuie să fie ofiţeri;

c) ofiţerilor, maiştrilor militari şi subofiţerilor, pentru consiliile de onoare prevăzute la art. 5 alin. (2), din care, de regulă, 1-2 membri sunt maiştri militari sau subofiţeri.

Art. 11. - (1) Cadrele militare care sunt propuse pentru a fi alese în consiliile de onoare trebuie să se distingă prin conduită ireproşabilă, principialitate, autoritate morală şi profesională în rândul acestora, să aibă o vechime de cel puţin un an în unitatea militară respectivă şi de cel puţin 5 ani în rândul cadrelor militare în activitate.

(2) Condiţia de vechime în unitate prevăzută la alin. (1) nu se cere la constituirea consiliilor de onoare ale ofiţerilor, maiştrilor militari şi subofiţerilor studenţi şi cursanţi din instituţiile militare de învăţământ.

(3) Nu pot fi propuşi pentru a fi aleşi în consiliile de onoare comandanţii/şefii unităţilor militare în care acestea se constituie, ofiţerii cu cercetarea penală specială, consilierii comandanţilor pentru problemele maiştrilor militari şi subofiţerilor, precum şi cadrele militare care au fost sancţionate disciplinar, iar sancţiunea disciplinară aplicată nu a fost radiată, conform legii.

(4) Membrii comisiei de cercetare prealabilă prevăzute la art. 9 nu pot fi propuşi pentru a fi numiţi în consiliul de onoare care analizează fapta/faptele respectivă/respective.

Art. 12. - (1) Membrii consiliilor de onoare sunt aleşi în adunări ale cadrelor militare, la care participă şi comandantul/şeful unităţii militare.

(2) La adunările în care sunt aleşi membrii consiliilor de onoare ale ofiţerilor participă numai ofiţerii, iar la cele în care se aleg consiliile de onoare ale maiştrilor militari şi subofiţerilor participă cadrele militare cu astfel de grade, precum şi un număr de ofiţeri, ca invitaţi, stabiliţi de către comandantul/şeful unităţii militare. La adunările la care se alege un singur consiliu de onoare participă toate cadrele militare din unitate.

(3) La adunările convocate pentru alegerea consiliilor de onoare este necesar să ia parte cel puţin două treimi din numărul cadrelor militare pentru care se alege consiliul de onoare.

Art. 13. - (1) Adunările cadrelor militare pentru alegerea consiliilor de onoare se desfăşoară astfel:

a) comandantul/şeful unităţii militare deschide adunarea şi comunică scopul pentru care a fost convocată;

b) dintre participanţi, cu excepţia comandantului/şefului unităţii militare, este ales prin vot deschis un prezidiu format din 3-5 membri, care să conducă lucrările adunării, unul dintre membrii acestuia redactând şi procesul-verbal al adunării;

c) adunarea cadrelor militare stabileşte, prin vot deschis, numărul membrilor supleanţi;

d) participanţii la adunare fac propuneri de candidaţi pentru membrii titulari şi, separat, pentru membrii supleanţi, care se supun, pe rând, discuţiei adunării;

e) în situaţia în care sunt obiecţii asupra unei propuneri, participanţii hotărăsc prin vot deschis, cu majoritate simplă, dacă cel propus este înscris pe lista candidaţilor;

f) dintre participanţii care nu figurează pe lista candidaţilor se alege prin vot deschis o comisie pentru numărarea voturilor, formată din 3-5 membri, dintre care unul este ales preşedinte;

g) se trece la alegerea prin vot secret a membrilor titulari şi supleanţi ai consiliului de onoare;

h) pentru a fi declarat ales, candidatul propus trebuie să întrunească majoritatea simplă a voturilor exprimate.

(2) Rezultatul alegerilor se consemnează într-un proces-verbal care este citit în faţa adunării de către preşedintele comisiei pentru numărarea voturilor. Procesul-verbal se semnează de toţi membrii comisiei, se înregistrează la compartimentul documente clasificate, iar componenţa consiliilor de onoare se consemnează în ordinul de zi pe unitate.

(3) Dintre membrii titulari aleşi, ofiţerul cu gradul cel mai mare sau, la grade egale, cel mai mare în funcţie este, de drept, preşedintele consiliului de onoare.

Art. 14. - (1) Membrii consiliului de onoare îşi exercită mandatul de la data constituirii consemnată în ordinul de zi pe unitate până la data expirării duratei pentru care a fost ales sau înainte de termen, în condiţiile prezentului regulament.

(2) Cu 30 de zile calendaristice înainte de data expirării duratei mandatului membrilor consiliilor de onoare, comandanţii/şefii unităţilor militare unde se constituie acestea au obligaţia iniţierii procedurilor de constituire a noului consiliu de onoare.

(3) Mandatul de membru al consiliului de onoare se suspendă în cazul în care:

a) beneficiază de concediu conform prevederilor legale sau este detaşat în cadrul unei alte unităţi militare, dar nu mai mult de 6 luni consecutive;

b) consiliul de onoare a primit o sesizare din partea ori cu privire la un cadru militar cu care membrul consiliului de onoare este soţ, rudă sau afin, până la gradul al patrulea inclusiv;

c) s-a pronunţat în orice mod cu privire la fapta sesizată ca abatere disciplinară anterior propunerii consiliului de onoare pentru soluţionarea cauzei;

d) consiliul de onoare a primit o sesizare îndreptată împotriva sa;

e) se află în una dintre situaţiile de conflict de interese;

f) solicită motivat suspendarea sa pentru o perioadă de cel mult 60 de zile consecutive.

(4) Membrul consiliului de onoare care se află în una dintre situaţiile prevăzute la alin. (3) are obligaţia de a solicita suspendarea mandatului de îndată ce ia cunoştinţă de existenţa vreuneia dintre aceste situaţii.

(5) Cererea de suspendare se face în scris, cu menţionarea perioadei pentru care se solicită suspendarea, şi se înaintează comandantului/şefului unităţii militare unde este constituit consiliul de onoare, împreună cu probele doveditoare ale susţinerilor care fac obiectul cererii.

(6) In caz de suspendare a mandatului unui membru titular al consiliului de onoare, şedinţele se desfăşoară cu participarea membrului supleant corespunzător.

Art. 15. - Membrii consiliului de onoare se află în conflict de interese dacă se află în una dintre următoarele situaţii:

a) au relaţii cu caracter patrimonial cu cadrul militar a cărui faptă sesizată ca abatere de la disciplina militară este cercetată;

b) se află în raporturi ierarhice directe cu cadrul militar a cărui faptă sesizată ca abatere disciplinară este cercetată.

Art. 16. - Mandatul de membru al consiliului de onoare încetează:

a) la data expirării perioadei pentru care a fost ales consiliul de onoare;

b) la data mutării în cadrul altei unităţi militare;

c) la data la care a fost sancţionat disciplinar, iar sancţiunea disciplinară aplicată nu a fost radiată, conform legii;

d) la data de la care beneficiază de concediu conform prevederilor legale sau este detaşat în cadrul unei alte unităţi militare, pentru o perioadă mai mare de 6 luni consecutive;

e) la data trecerii în rezervă;

f) la data solicitată de cadrul militar, prin cerere scrisă motivată, cu privire la renunţarea la calitatea de membru în consiliul de onoare;

g) la data rămânerii definitive a hotărârii consiliului de onoare prin care se propune sancţionarea disciplinară a cadrului militar respectiv.

Art. 17. - Pe locurile de membri titulari, devenite vacante, sunt numite de către preşedintele consiliului de onoare cadre militare din rândul membrilor supleanţi, iar în locul acestora sunt aleşi alţi membri. Orice modificare survenită în componenţa consiliului de onoare este consemnată în ordinul de zi pe unitate.

Art. 18. - Membrii titulari ai consiliilor de onoare care săvârşesc fapte în condiţiile prevăzute la art. 2 sunt trimişi în faţa consiliului de onoare al eşalonului superior.

CAPITOLUL III

Funcţionarea consiliilor de onoare

Art. 19. - (1) Preşedintele consiliului de onoare iniţiază demersurile necesare cercetării faptelor care se supun analizei consiliului de onoare, astfel:

a) la ordinul comandantului/şefului unităţii militare unde este constituit consiliul de onoare, care constată, personal, că se impune acest lucru;

b) din oficiu, când află, pe orice cale, despre săvârşirea unor fapte în condiţiile prevăzute la art. 2, înaintând comandantului/şefului unităţii militare după consultarea membrilor consiliului de onoare un raport de informare, înregistrat la compartimentul documente clasificate;

c) la cererea, formulată în scris, a cadrelor militare care se consideră lezate în onoarea şi demnitatea lor.

(2) In urma demersurilor prevăzute la alin. (1), comandantul/şeful unităţii militare emite ordinul de trimitere în faţa consiliului de onoare, conform modelului prezentat în anexa nr. 2, în termen de două zile calendaristice de la data luării la cunoştinţă de comiterea faptei.

(3) Ordinul de trimitere în faţa consiliului de onoare se comunică în scris, în termen de 3 zile calendaristice de la emitere, preşedintelui consiliului de onoare, celui trimis în faţa consiliului de onoare şi ofiţerului cu cercetarea penală specială, In aceeaşi perioadă de timp, ordinul se transmite, după caz, comandantului/şefului unităţii militare din care face parte cel în cauză şi celui la care se află detaşat sau pus la dispoziţie. In situaţia în care cadrul militar trimis în faţa consiliului de onoare absentează în mod justificat-misiune, spitalizare, concediu, permisie ori în situaţii de forţă majoră, termenul de comunicare curge de la data prezentării la serviciu.

(4) In termen de 3 zile calendaristice de la emiterea ordinului de trimitere în faţa consiliului de onoare a unui ofiţer care îndeplineşte o funcţie prevăzută cu gradul de general de brigadă/similar sau superior, acesta este adus la cunoştinţă în scris de către şeful Direcţiei management resurse umane sau şeful Statului Major General, după caz, preşedintelui şi membrilor consiliului de onoare, comisiei de cercetare prealabilă şi ofiţerului în cauză.

(5) Cadrele militare care au luat cunoştinţă de conţinutul ordinului de trimitere în faţa consiliului de onoare semnează în tabelul întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 3, care se redactează pe versoul ordinului de trimitere în faţa consiliului de onoare.

Art. 20. - (1) Preşedintele consiliului de onoare aduce la cunoştinţa membrilor consiliului de onoare conţinutul ordinului comandantului/şefului unităţii militare.

(2) Ofiţerul cu cercetarea penală specială efectuează investigaţiile şi întocmeşte dosarul cauzei în termen de cel mult 10 zile calendaristice de la data primirii ordinului de trimitere în faţa consiliului de onoare, pe care îl înmânează preşedintelui consiliului de onoare.

(3) In vederea întocmirii dosarului cauzei, ofiţerul cu cercetarea penală specială poate solicita, pe cale oficială, copii ale acelor acte, care pot constitui probe necesare consiliului de onoare pentru a se putea pronunţa asupra cauzei. Acesta are obligaţia de a asculta punctul de vedere al cadrului militar trimis în faţa consiliului de onoare şi, dacă este cazul, pe cel/cei care a/au formulat o plângere împotriva acestuia, precum şi persoanele care cunosc faptele imputate, luându-le note explicative.

(4) Ofiţerul cu cercetarea penală specială sintetizează rezultatele cercetării într-un referat care conţine:

a) datele personale ale cadrului militar cercetat;

b) modul de comportare anterioară;

c) sancţiunile aplicate şi recompensele acordate pe parcursul carierei militare;

d) descrierea amănunţită a faptei şi condiţiile în care aceasta a fost săvârşită.

Art. 21. - (1) In situaţia în care ofiţerul cu cercetarea penală specială constată că nu sunt dovezi suficiente care să justifice trimiterea celui în cauză în faţa consiliului de onoare, acesta poate propune, prin referatul întocmit, revocarea ordinului.

(2) Comandantul/Şeful unităţii militare poate revoca ordinul de trimitere în faţa consiliului de onoare numai în intervalul de timp cuprins între data emiterii ordinului şi data la care are loc şedinţa consiliului de onoare.

Art. 22. - (1) Dosarul cauzei trebuie să cuprindă:

a) un opis al tuturor documentelor componente, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4;

b) unul din documentele prevăzute la art. 19 alin. (1);

c) ordinul de trimitere în faţa consiliului de onoare;

d) referatul întocmit de ofiţerul cu cercetarea penală specială;

e) nota explicativă a cadrului militar trimis în faţa consiliului de onoare;

f) note explicative ale persoanelor care au cunoştinţă despre fapte sau documente în legătură cu fapta pentru care cel în cauză este trimis în faţa consiliului de onoare;

g) documente probatorii obţinute pe durata cercetării;

h) dovada de luare la cunoştinţă a conţinutului dosarului cauzei de către cadrul militar şi, după caz, de către apărătorul său, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5;

i) alte documente prevăzute în prezentul regulament.

(2) Documentele care compun dosarul cauzei trebuie să fie, în mod obligatoriu, datate şi semnate.

(3) Dosarul cauzei, cuprinzând documentele prevăzute la alin. (1) lit. a)-g), se înregistrează la compartimentul documente clasificate şi se prezintă în aceeaşi zi preşedintelui consiliului de onoare.

Art. 23. -In cazul în care preşedintele consiliului de onoare consideră că rezultatul cercetărilor nu este edificator, solicită ofiţerului cu cercetarea penală specială să completeze dosarul cu elementele necesare lămuririi cauzei, până la data desfăşurării şedinţei consiliului de onoare.

Art. 24. - Dacă pe parcursul cercetării şi analizării unui caz rezultă şi implicarea unor cadre militare din afara unităţii, preşedintele consiliului de onoare şi ofiţerul cu cercetarea penală specială raportează situaţia comandantului/şefului unităţii militare, care este obligat să îi sesizeze în scris pe comandanţii/şefii unităţilor militare din care fac parte cadrele militare respective. Aceştia pot supune cazurile analizei consiliilor de onoare din unităţile lor, dacă apreciază că se impune această măsură.

Art. 25. - (1) Cauza se analizează de către membrii titulari ai consiliului de onoare care au gradul cel puţin egal cu al cadrului militar trimis în faţa acestuia.

(2) Cadrul militar trimis în faţa consiliului de onoare are dreptul să ceară suspendarea a cel mult 3 membri din compunerea consiliului de onoare în situaţia în care sesizează existenţa uneia dintre situaţiile prevăzute la art. 14 alin. (3) lit. b)-e).

(3) Cererea de suspendare se face în scris, cu cel puţin 3 zile calendaristice înainte de data şedinţei consiliului de onoare, şi trebuie să fie temeinic argumentată.

(4) Preşedintele consiliului de onoare stabileşte dacă cererea de suspendare este întemeiată şi dispune, dacă este cazul, înlocuirea membrilor titulari cu membri supleanţi, iar hotărârea luată se consemnează într-un proces-verbal care se introduce în dosarul cauzei şi se aduce la cunoştinţa celui trimis în faţa acestui consiliu. In situaţia în care cererea de suspendare îl vizează pe preşedintele consiliului de onoare, aceasta se soluţionează de către comandantul/şeful unităţii militare care a emis ordinul de trimitere în faţa consiliului de onoare.

(5) Membrii titulari aflaţi în situaţia prevăzută la alin. (1), precum şi cei care nu pot participa la şedinţa consiliului de onoare din motive temeinice sunt înlocuiţi de către preşedintele consiliului de onoare cu membri supleanţi, cu cel puţin 3 zile calendaristice înainte de data şedinţei.

(6) In cazul în care membrii supleanţi nu îndeplinesc condiţiile pentru a fi titulari, cu cel puţin 3 zile calendaristice înainte de data şedinţei, se procedează la alegerea, prin vot secret, a altor membri titulari ai consiliului de onoare, numai pentru şedinţa respectivă.

Art. 26. - (1) Şedinţa consiliului de onoare se desfăşoară în termen de 5 zile calendaristice de la înregistrarea dosarului cauzei, timp în care dosarul este studiat de către membrii consiliului de onoare care participă la soluţionarea acestuia.

(2) Locul desfăşurării, data şi ora începerii şedinţei se stabilesc de preşedintele consiliului de onoare, cu aprobarea comandantului/şefului unităţii militare, se consemnează în ordinul de zi pe unitate şi se comunică, în scris sau prin notă telefonică, după caz, cadrului militar ce urmează a fi analizat în consiliul de onoare, precum şi martorilor prevăzuţi la art. 27 alin. (3).

(3) In vederea pregătirii şi desfăşurării şedinţei, membrii consiliului de onoare pot solicita asistenţă juridică din partea consilierului juridic care asigură asistenţă juridică unităţii militare.

Art. 27. - (1) Cadrul militar trimis în faţa consiliului de onoare are dreptul ca la şedinţa consiliului de onoare să fie asistat de un apărător.

(2) Apărătorul nu poate fi din rândul membrilor consiliului de onoare al unităţii militare sau consilierul juridic care a asigurat asistenţa juridică a consiliului de onoare.

(3) Cadrul militar trimis în faţa consiliului de onoare comunică preşedintelui consiliului de onoare numele apărătorului ales, numele persoanelor care sunt audiate în calitate de martori pe timpul cercetării şi propuse să dea note explicative în cadrul şedinţei consiliului de onoare, în oricare dintre zilele premergătoare şedinţei, inclusiv în ziua stabilită pentru analizarea cazului.

(4) Martorii propuşi de către cel în cauză să fie audiaţi de către consiliul de onoare sunt informaţi în timp util asupra datei şi locului de desfăşurare a şedinţei.

(5) Comandanţii/Şefii unităţilor militare în care sunt încadraţi martorii şi apărătorul ales iau măsuri pentru participarea acestora la şedinţele consiliului de onoare şi pentru înscrierea activităţii în ordinul de zi pe unitate.

Art. 28. - (1) Preşedintele consiliului de onoare, cu cel puţin 3 zile calendaristice înainte de desfăşurarea şedinţei, aduce la cunoştinţa celui trimis în faţa consiliului de onoare, pe bază de semnătură, precum şi apărătorului acestuia, în cazul că şi l-a ales, conţinutul dosarului cauzei. Cu acest prilej cadrul militar în cauză poate propune şi martorii pe care doreşte să îi aducă pentru a fi audiaţi în şedinţa consiliului de onoare.

(2) Dosarul cauzei poate fi studiat de cel trimis în faţa consiliului de onoare sau de către apărătorul acestuia ori de câte ori este nevoie, în oricare dintre zilele lucrătoare premergătoare şedinţei consiliului de onoare, în baza înştiinţării prealabile, în scris, a preşedintelui consiliului de onoare. Dosarul este studiat în prezenţa a cel puţin unui membru al consiliului de onoare.

(3) In cazul în care cel trimis în faţa consiliului de onoare nu vrea să semneze de luare la cunoştinţă a conţinutului dosarului ori, din motive neîntemeiate, nu se prezintă pentru luare la cunoştinţă, preşedintele consiliului de onoare informează despre acest fapt în deschiderea şedinţei de analiză a faptelor săvârşite de cel în cauză.

Art. 29. - Prezenţa cadrului militar în cauză este obligatorie. Atunci când se constată absenţa acestuia pentru motivele prevăzute la art. 19 alin. (3), şedinţa se desfăşoară în cel mult 3 zile calendaristice de la data încetării situaţiei pentru care cel în cauză a absentat justificat. In cazul în care cel în cauză absentează nejustificat, deşi a fost înştiinţat, şedinţa consiliului de onoare se desfăşoară în lipsa acestuia, specificându-se această situaţie în procesul-verbal al şedinţei şi în hotărâre.

Art. 30. - Pentru asigurarea efectului preventiv şi educativ al activităţii consiliilor de onoare, la şedinţele acestora asistă toate cadrele militare prezente în unitate, care sunt cel puţin egale în grad cu cel trimis în faţa consiliului de onoare, mai puţin martorii propuşi, care se introduc, pe rând, în sală şi rămân după ce au fost audiaţi, numai dacă îndeplinesc condiţiile de a asista la dezbateri.

Art. 31. - (1) In situaţia în care cadrul militar a făcut o avertizare în interes public şi este analizat ca urmare a unui act de avertizare, acesta poate cere să fie invitaţi presa şi un reprezentant al asociaţiei profesionale din care face parte. In acest sens, anunţul se face la cererea scrisă a preşedintelui consiliului de onoare prin comunicat pe pagina de internet a Ministerului Apărării Naţionale, cu cel puţin 3 zile lucrătoare înaintea şedinţei, sub sancţiunea nulităţii hotărârii consiliului de onoare.

(2) Termenii de avertizare în interes public şi act de avertizare au semnificaţiile prevăzute în Legea nr. 571/2004 privind protecţia personalului din autorităţile publice, instituţiile publice şi din alte unităţi care semnalează încălcări ale legii.

(3) Pentru accesul presei şi al reprezentantului asociaţiei profesionale la şedinţa consiliului de onoare trebuie avute în vedere următoarele:

a) informaţiile ce se discută să nu facă parte din categoria informaţiilor clasificate potrivit legii;

b) pentru informaţiile clasificate vehiculate reprezentanţii să deţină certificat de securitate ori autorizaţie de acces corespunzător/corespunzătoare.

Art. 32. - (1) Membrii consiliului de onoare nu depun jurământ. Preşedintele consiliului de onoare le atrage însă atenţia să îşi dea votul fără patimă şi prejudecăţi, îndeplinindu-şi datoria de conştiinţă în spiritul dreptăţii, al onoarei şi al demnităţii militare.

(2) Preşedintele desemnează un membru al consiliului de onoare care întocmeşte procesul-verbal al şedinţei, în care se consemnează modul de desfăşurare a acesteia, precum şi hotărârea adoptată.

(3) In continuarea şedinţei, preşedintele consiliului de onoare dă citire ordinului de trimitere în faţa acestui consiliu a cadrului militar în cauză, iar ofiţerul cu cercetarea penală specială prezintă referatul şi alte documente relevante privind fapta săvârşită. Preşedintele consiliului de onoare solicită apoi celui în cauză să prezinte, personal ori prin apărător, eventualele probe pregătite în apărarea sa, care se depun la dosarul cauzei.

(4) Pentru a se edifica asupra faptei/faptelor săvârşite, membrii consiliului de onoare trec la interogarea celui în cauză, căruia îi adresează întrebările pe care le consideră necesare prin preşedinte. Cadrul militar trimis în faţa consiliului de onoare răspunde la întrebări personal iar, în prealabil, se poate consulta cu apărătorul.

(5) După epuizarea întrebărilor sunt audiaţi, pe rând, martorii care sunt introduşi în sală. Inainte de a fi audiaţi, martorilor li se cere să spună numai adevărul şi să nu ascundă nimic din ceea ce cunosc. Membrii consiliului de onoare pot adresa, prin preşedinte, întrebări sau pot cere lămuriri martorilor.

(6) Preşedintele consiliului de onoare dă cuvântul ofiţerului cu cercetarea penală specială în situaţia în care acesta are de făcut precizări faţă de elementele nou-apărute.

(7) Preşedintele consiliului de onoare dă cuvântul cadrului militar trimis în faţa consiliului de onoare ori apărătorului său, pentru a expune concluziile sale asupra faptei/faptelor pentru care a fost trimis în faţa consiliului de onoare şi asupra probelor administrate în cauză. La sfârşitul şedinţei, cadrul militar trimis în faţa consiliului de onoare poate depune la dosar, personal sau prin apărător, concluzii scrise.

(8) Preşedintele consiliului de onoare declară dezbaterile încheiate, iar membrii consiliului de onoare care au analizat cazul se retrag pentru deliberare şi adoptarea hotărârii.

CAPITOLUL IV

Hotărârea consiliilor de onoare

Art. 33. - Consiliile de onoare adoptă una dintre următoarele hotărâri:

a) fapta sesizată nu constituie abatere de la disciplina militară;

b) fapta sesizată constituie abatere de la disciplina militară, cu propunerea de sancţionare cu mustrare scrisă;

c) fapta sesizată constituie abatere de la disciplina militară, cu propunerea de sancţionare cu retrogradarea în funcţie;

d) fapta sesizată constituie abatere de la disciplina militară, cu propunerea de sancţionare cu amânarea înaintării în gradul următor pe timp de un an;

e) fapta sesizată constituie abatere de la disciplina militară, cu propunerea de sancţionare cu amânarea înaintării în gradul următor pe timp de 2 ani;

f) fapta sesizată constituie abatere de la disciplina militară, cu propunerea de trimitere a celui în cauză în faţa consiliului de judecată, când faptele săvârşite sunt de natura sau gravitatea celor ce intră în competenţa acestuia, potrivit „R.G.-8, Regulamentul consiliilor de judecată", aprobat prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M. 153/2005*.

Art. 34. - (1) Când fapta sesizată constituie abatere de la disciplina militară, consiliul de onoare propune aplicarea unei sancţiuni disciplinare în raport cu gravitatea abaterii săvârşite, avându-se în vedere prevederile art. 53 din RDM.

(2) Consiliul de onoare ia hotărârea după ce fiecare membru, începând cu cel mai mic în grad, iar la grade egale, cu cel care are stagiul cel mai mic în grad, propune una dintre hotărârile prevăzute la art. 33, adoptându-se cea propusă de majoritatea membrilor.

(3) Hotărârea consiliului de onoare se redactează conform modelului prevăzut în anexa nr. 6, urmărindu-se să nu se omită următoarele elemente:

a) propunerea fiecărui membru al consiliului de onoare să fie clar exprimată, să nu conducă spre formulări de genul: „Sunt de acord cu propunerea făcută anterior." sau: „Sunt de acord cu majoritatea.";

b) în finalul hotărârii consiliului de onoare se va menţiona explicit: „Cu drept de formulare a unei cereri de apel în termen de o zi calendaristică de la data luării la cunoştinţă (...)".

(4) Hotărârea consiliului de onoare se semnează de către toţi membrii care au analizat cauza.

(5) După adoptare, hotărârea consiliului de onoare este adusă imediat la cunoştinţa celui/celor în cauză, de către preşedintele consiliului de onoare, în prezenţa asistenţei. In termen de o zi calendaristică de la adoptarea hotărârii consiliului de onoare, un exemplar al acesteia se înmânează cadrului militar/cadrelor militare trimis/trimise în faţa consiliului de onoare de către şeful compartimentului de resurse umane, pe bază de semnătură. Dacă cel/cei în cauză refuză să semneze, şeful compartimentului de resurse umane consemnează refuzul pe exemplarul de hotărâre a consiliului de onoare introdus în dosarul cauzei.

Art. 35. - (1) Procesul-verbal al şedinţei consiliului de onoare, întocmit de persoana desemnată în condiţiile art. 32 alin. (2), cuprinde:

a) partea introductivă, în care se consemnează ziua, luna, anul, locul de desfăşurare a şedinţei, gradul, numele şi prenumele preşedintelui, membrilor consiliului de onoare, ale cadrului militar/cadrelor militare şi ale apărătorului/apărătorilor acestuia/acestora, dacă este cazul, fapta pentru care a fost trimis în faţa consiliului de onoare şi prevederile legale încălcate prin săvârşirea faptei;

b) partea descriptivă, cu înscrisurile care s-au prezentat în şedinţa consiliului de onoare, întrebările şi răspunsurile, concluziile membrilor consiliului de onoare, ale cadrului militar/cadrelor militare şi ale apărătorului/apărătorilor acestuia/acestora, dacă este cazul;

*Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.153/2005 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.

c) dispozitivul procesului-verbal, care prevede hotărârea adoptată de către membrii consiliului de onoare, în conformitate cu prevederile art. 33.

(2) După întocmire, procesul-verbal al şedinţei consiliului de onoare se introduce în dosarul cauzei.

Art. 36. - (1) In prima zi calendaristică după data desfăşurării şedinţei, preşedintele consiliului de onoare întocmeşte un raport adresat comandantului/şefului unităţii militare, la care anexează dosarul cauzei.

(2) După studierea documentelor, comandantul/şeful unităţii militare adoptă una dintre următoarele decizii:

a) dispune măsuri pentru aplicarea sancţiunii propuse, conform competenţelor legale, de îndată ce hotărârea consiliului de onoare devine definitivă;

b) dispune reanalizarea, în termen de cel mult 3 zile calendaristice de la pronunţare, a cauzei de către acelaşi consiliu de onoare în cazul în care constată că au fost încălcate prevederile de procedură cuprinse în prezentul regulament.

CAPITOLUL V

Căile de atac ale hotărârilor consiliilor de onoare

Art. 37. - (1) In cazul în care cel trimis în faţa consiliului de onoare se consideră nedreptăţit prin hotărârea adoptată, poate formula cerere de apel motivată, în termen de o zi calendaristică, după ce a luat cunoştinţă, pe bază de semnătură, de conţinutul acesteia. Cererea se depune la compartimentul documente clasificate al unităţii militare unde este constituit consiliul de onoare.

(2) In cazul în care cel trimis în faţa consiliului de onoare este împiedicat să formuleze cererea de apel în termenul stabilit la alin. (1) din motive care nu ţin de persoana sa, acest termen începe să curgă de la data încetării situaţiei în care s-a aflat cel în cauză.

(3) Obligaţia dovedirii cazurilor care au împiedicat exercitarea dreptului la formularea cererii de apel revine celui în cauză.

(4) Cererea de apel se soluţionează în termen de 5 zile calendaristice de la înregistrarea acesteia, de către un consiliu de onoare pentru soluţionarea apelului, format din 3 membri, alţii decât cei care au făcut parte din consiliul de onoare care a analizat cazul, numit de comandantul/şeful unităţii militare. Pentru ofiţerii care îndeplinesc funcţii prevăzute cu gradul de general de brigadă/similar sau superior acestuia, cererea de apel se soluţionează de către un consiliu de onoare pentru soluţionarea apelului, format din 3 membri, alţii decât cei care au făcut parte din consiliul de onoare care a analizat cazul, numit cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor art. 9.

(5) Consiliul de onoare pentru soluţionarea apelului analizează cererea de apel după procedura prevăzută la art. 32. Cu ocazia soluţionării cererii de apel se pot aduce probe noi, care nu au putut fi administrate anterior în cadrul consiliului de onoare.

Art. 38. - (1) Consiliul de onoare pentru soluţionarea apelului poate adopta una dintre următoarele decizii:

a) menţinerea hotărârii iniţiale;

b) schimbarea hotărârii, ţinând cont de faptul că cel în cauză nu îşi poate agrava situaţia în propria lui cale de atac.

(2) Prevederile art. 34 alin. (2)-(5) şi ale art. 35 se aplică în mod corespunzător.

(3) Decizia consiliului de onoare pentru soluţionarea apelului, redactată conform modelului prevăzut la anexa nr. 7, este definitivă. Aceasta poate fi atacată la instanţa de judecată competentă în termen de 30 de zile calendaristice de la aducerea ei la cunoştinţa celui în cauză. Despre aceasta se menţionează în cuprinsul deciziei, sub sancţiunea nulităţii hotărârii luate.

(4) Hotărârea consiliului de onoare rămâne definitivă în cazul în care cel în cauză nu a formulat cerere de apel în termenul legal prevăzut.

Art. 39. - (1) După rămânerea definitivă a hotărârii consiliului de onoare, comandantul/şeful unităţii militare procedează astfel:

a) în cazul adoptării hotărârii prevăzute la art. 33 lit. a), ordonă compartimentului de resurse umane să facă menţiunea corespunzătoare în memoriul original;

b) în cazul adoptării hotărârii prevăzute la art. 33 lit. b)-e), aplică sancţiunea disciplinară corespunzător competenţelor în domeniu sau înaintează raport, pe cale ierarhică, în care se menţionează propunerea de sancţionare disciplinară, la care anexează dosarul cauzei şi memoriul original al cadrului militar;

c) în cazul adoptării hotărârii prevăzute la art. 33 lit. f), în termen de cel mult două zile calendaristice, după caz, numeşte consiliul de judecată, încredinţându-i dosarul, ori înaintează ierarhic, comandantului/şefului eşalonului la care se constituie consiliul de judecată, raport în care menţionează punctul său de vedere motivat, anexând dosarul cauzei şi memoriul original al cadrului militar.

(2) Dosarul cauzei se clasează în arhiva unităţii militare, iar câte o copie a hotărârii consiliului de onoare şi a deciziei consiliului de onoare pentru soluţionarea apelului, dacă este cazul, precum şi a procesului-verbal/proceselor-verbale al/ale şedinţei/şedinţelor desfăşurate se introduc în memoriul original al celui în cauză.

(3) Compartimentul de resurse umane al unităţii militare consemnează şi înaintează, ierarhic, în termen de 5 zile calendaristice, adresele pentru operarea de modificări în sistemul de evidenţă integrat al managementului resurselor umane.

CAPITOLUL VI

Dispoziţii tranzitorii şi finale

Art. 40. - Faptele care intră în competenţa consiliului de onoare, reclamate sau sesizate după 6 luni de la săvârşirea lor, se prescriu şi nu mai fac obiectul analizării în consiliul de onoare.

Art. 41. - (1) Dispoziţiile prezentului regulament se aplică şi procedurilor începute potrivit „R.G.-7, Regulamentul consiliilor de onoare", aprobat prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M. 101/2006*, şi nefinalizate.

(2) Hotărârile pronunţate înainte de intrarea în vigoare a prezentului regulament rămân supuse căilor de atac şi termenelor prevăzute de reglementarea sub care au fost pronunţate.

Art. 42. -Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul regulament.

* Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.101/2006 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.

ANEXA Nr. 1 la regulament

-Model-

.................................

(nivelul de clasificare)

Exemplarul nr..........

ORDINUL

ministrului apărării naţionale

Nr............din..................

In temeiul prevederilor art. 35 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit prevederilor art. 9 alin. (1) şi (6) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliilor de onoare, aprobat prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.76/2010,

ORDON:

1. Trimiterea în faţa consiliului de onoare al (denumirea eşalonului la care se analizează cazul) ...................................................................................... a (gradul, arma, numele, prenumele tatălui, prenumele, codul, funcţia şi unitatea) ..................................................................................................................... pentru: (se înscrie fapta pentru care cel în cauză a fost trimis în faţa consiliului de onoare) .........................................................................................................

2. Consiliul de onoare va fi constituit în următoarea componenţă:

- preşedinte: general..............................................;

- membri: -general-maior.....................................;

                   - general de brigadă.............................;

                   - ....................................

                   - ....................................

3. Cercetarea şi întocmirea dosarului cauzei se vor efectua în termen de cel mult 5 zile calendaristice de la data luării la cunoştinţă a prezentului ordin de către comisia de cercetare prealabilă numită prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr............. din..............

4. Pe tot parcursul analizei cauzei, cadrul militar trimis în faţa consiliului de onoare are dreptul să fie asistat de un apărător ales.

Ministrul apărării naţionale,

................................................................................

(numele şi prenumele, cu majuscule)

ANEXA Nr. 2 la regulament

- Model -

ROMANIA

MINISTERUL APĂRARII NAŢIONALE

................................................................................

(denumirea structurii)

................................................................................

(data)

Nr................................

           - Bucureşti -

................................................................................

(nivelul de clasificare)

Exemplarul nr.....

ORDINUL

comandantului/şefului Unităţii militare....................

Nr............din..................

In temeiul prevederilor art. 35 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit prevederilor art. 19 alin. (2) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliilor de onoare, aprobat prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.76/2010,

ORDON:

1. Trimiterea în faţa consiliului de onoare al (denumirea eşalonului la care se analizează cazul) ...................................................................................... a (gradul, arma, numele, prenumele tatălui, prenumele, codul, funcţia şi unitatea) ..................................................................................................................... pentru: (se înscrie fapta pentru care cel în cauză a fost trimis în faţa consiliului de onoare) .........................................................................................................

2. Consiliul de onoare va fi constituit în următoarea componenţă:

- preşedinte: colonel........................;

- membri:     -locotenent-colonel..........;

                       - maior.........................;

                       - căpitan........................, absolvent al Facultăţii de drept, cu diplomă de licenţă în anul*......;

                       - ....................................

3. Cercetarea şi întocmirea dosarului cauzei se vor efectua de către (se înscriu gradul, numele şi prenumele ofiţerului cu cercetarea penală specială) ......................................................................................, ofiţer cu cercetarea penală specială la (se înscrie unitatea militară) .........................................................................., în termen de cel mult 10 zile calendaristice de la data luării la cunoştinţă a prezentului ordin.

4. Pe tot parcursul analizei cauzei, cadrul militar trimis în faţa consiliului de onoare are dreptul să fie asistat de un apărător ales.

Comandantul/Şeful unităţii militare,

................................................................................

* Conform art. 10 alin. (2) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliilor de onoare, se menţionează membrul titular al consiliului de onoare care are studii juridice şi anul în care acestea au fost finalizate.

ANEXA Nr. 3 la regulament

- Model -

Văzut

Comandantul/Şeful Unităţii militare.................

.........................................

(gradul)

........................................

(numele şi prenumele)

TABEL

cu cadrele militare care au luat cunoştinţă de conţinutul ordinului comandantului/ şefului Unităţii militare nr................ din....................

Calitatea

Gradul, numele şi prenumele

Data

Semnătura

Consiliul de onoare

Preşedinte

Membri

Ofiţerul cu cercetarea penală specială

Cadrul militar trimis în faţa consiliului de onoare

Apărătorul ales    (după caz)

Am primit ordinul de trimitere în faţa consiliului de onoare a (se înscriu gradul, numele şi prenumele celui în cauză)..................................................................

..............................................................

(se înscrie data primirii ordinului)

ANEXA Nr. 4 la regulament

- Model -

OPIS

Total pagini:.................

Nr. crt.

Cuprins

Pagina

1.

Opisul dosarului cauzei

2.

Ordinul de trimitere în faţa consiliului de onoare

3.

Hotărârea consiliului de onoare

4.

Procesul-verbal de desfăşurare a şedinţei consiliului de onoare

5.

Referatul ofiţerului cu cercetarea penală specială

6.

Nota explicativă a celui trimis în faţa consiliului de onoare

7.

Concluziile scrise ale celui în cauză sau ale apărătorului acestuia, depuse pe timpul şedinţei

8.

Alte documente

9.

Dovada de luare la cunoştinţă a conţinutului dosarului

ANEXA Nr. 5 la regulament

- Model -

DOVADA

de luare la cunoştinţă a conţinutului dosarului cauzei

Subsemnatul, .................................................., din Unitatea militară....................., trimis în faţa consiliului de onoare constituit la Unitatea militară nr................, prin Ordinul nr.............din......................... al comandantului/şefului Unităţii militare nr............, am luat cunoştinţă de conţinutul dosarului cauzei.

................................................................................

(data)

................................................................................

(semnătura)

ANEXA Nr. 6 la regulament

- Model -

ROMÂNIA

MINISTERUL APĂRARII NAŢIONALE

................................................................................

(denumirea structurii)

................................................................................

(data)

Nr................................

             - Galaţi -

................................................................................

(nivelul de clasificare)

Exemplarul nr.....

HOTĂRÂREA

consiliului de onoare al  .....................................................................................................

                                                   (denumirea unităţii militare la care se desfăşoară şedinţa)

1. In baza Ordinului nr (se înscriu datele din ordinul de trimitere în faţa consiliului de onoare) .................................................... din....................... al........................ ..........................................................................., consiliul de onoare, format din:

• preşedinte: colonel.........................................;

• membri:       - locotenent-colonel......................;

                       - maior..........................................;

                       - căpitan......................................., absolvent al Facultăţii de drept, cu diplomă de licenţă în anul........;

                       - .....................................

întrunit pe data de............., a procedat la analiza faptei săvârşite de (se înscriu gradul, numele şi prenumele celui în cauză) ................................................................... pentru (se înscrie fapta pentru care cel în cauză a fost trimis în faţa consiliului de onoare) ....................................................................................................................

2. In urma prezentării referatului de către ofiţerul cu cercetarea penală specială, (se înscriu gradul, numele şi prenumele) ....................................................................................., a întrebărilor adresate de membrii consiliului de onoare şi a răspunsurilor date de (se înscriu gradul, numele şi prenumele) .............................................................................., a rezultat că (se înscrie fapta pentru care cel în cauză a fost trimis în faţa consiliului de onoare) ......................................................................................................................................... constituie/nu constituie abatere de la disciplina militară.

3. Individual, componenţii consiliului de onoare au propus:

• colonel..............................................: Fapta sesizată constituie abatere de la disciplina militară - amânarea înaintării în gradul următor pe timp de 2 ani;

• locotenent-colonel:...........................................: Fapta sesizată constituie abatere de la disciplina militară - amânarea înaintării în gradul următor pe timp de un an;

• ......................................

• ......................................

• ......................................

4. Deliberând, consiliul de onoare al (denumirea unităţii militare) ................................................................................................................................ a hotărât (se înscrie hotărârea adoptată) ................................................................................. a (se înscriu gradul, numele şi prenumele) ............................................................................

Cu drept de formulare a unei cereri de apel în termen de o zi calendaristică de la data luării la cunoştinţă, cererea urmând a fi depusă la compartimentul documente clasificate al unităţii militare în care s-a desfăşurat şedinţa consiliului de onoare.

Preşedinte,

...............................................................

...............................................................

Membri:

.............................    .......................

.............................    .......................

.............................    .......................

.............................    .......................

Am luat cunoştinţă

...............................................................

Data luării la cunoştinţă

...............................................................

ANEXA Nr. 7 la regulament

- Model -

ROMÂNIA

MINISTERUL APĂRARII NAŢIONALE

...............................................................

(denumirea structurii)

...............................................................

(data)

Nr................................

              - Galaţi -

...............................................................

(nivelul de clasificare)

Exemplarul nr.....

DECIZIA

consiliului de onoare pentru soluţionarea apelului al  ..............................................................................

                                                                                             (denumirea unităţii militare la care se constituie)

1. In baza Ordinului nr...................... din......................... al............................... .............................................................., (se înscriu datele din ordinul de constituire a consiliului de onoare pentru soluţionarea apelului) consiliul de onoare pentru soluţionarea apelului, format din:

• preşedinte:   colonel.................................;

• membri:   - locotenent-colonel............................;

- maior................................................., absolvent al Facultăţii de drept, cu diplomă de licenţă în anul........., întrunit pe data de.............................., a procedat la analiza apelului (se înscriu gradul, numele şi prenumele celui în cauză) .................................................................................................. pentru (se înscrie motivaţia cererii de apel) ..........................................................................................

2. In urma întrebărilor adresate de membrii consiliului de onoare pentru soluţionarea apelului şi a răspunsurilor date de (se înscriu gradul, numele şi prenumele celui în cauză) ....................................................................................., a rezultat că (se înscrie fapta pentru care cel în cauză a fost trimis în faţa consiliului de onoare) ............................................................................................................................ constituie/nu constituie abatere de la disciplina militară.

3.  Individual, componenţii consiliului de onoare pentru soluţionarea apelului au propus:

• colonel..................: menţinerea hotărârii iniţiale a consiliului de onoare;

• locotenent-colonel..................: schimbarea hotărârii iniţiale a consiliului de onoare;

• .........................................

4. Deliberând, consiliul de onoare pentru soluţionarea apelului al (denumirea unităţii militare) ......................................................................a hotărât (se înscrie decizia adoptată) ........................................................... privind pe (se înscriu gradul, numele şi prenumele celui în cauză) .................................................................................................................................

Cu drept de contestare la instanţa de judecată competentă, în termen de 30 de zile calendaristice de la data luării la cunoştinţă.

Preşedinte,

........................................................................

........................................................................

Membri:

.............................    .......................

.............................    .......................

.............................    .......................

.............................    .......................

Am luat cunoştinţă.

........................................................................

Data luării la cunoştinţă

........................................................................


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 76/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 76 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 76/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu