ORDIN Nr. 75
din 12 ianuarie 2008
privind aprobarea listelor
de cheltuieli eligibile in cadrul operatiunilor finantate prin Programul
operational sectorial „Transport" (POS-T) 2007-2013
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 72 din 30 ianuarie 2008
Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr.
497/2004 privind stabilirea cadrului instituţional pentru coordonarea,
implementarea şi gestionarea instrumentelor structurale, cu modificările şi
completările ulterioare,
în conformitate cu prevederile
Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1.083/2006 privind stabilirea cadrului
general pentru Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European
şi Fondul de Coeziune şi abrogarea Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999,
în temeiul art. 13 alin. (2)
din Hotărârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a
cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele
operaţionale, al art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu
modificările şi completările ulterioare, şi al art. 5 alin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Transporturilor, cu modificările ulterioare,
ministrul transporturilor şi ministrul economiei şi
finanţelor emit următorul ordin:
Art. 1. - O cheltuială este eligibilă în cadrul
proiectelor finanţate prin Programul operaţional sectorial „Transport" (POS-T) 2007-2013, dacă îndeplineşte
cumulativ următoarele condiţii:
a) respectă prevederile Hotărârii Guvernului nr.
759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul
operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale;
b) se încadrează în categoriile de cheltuieli
prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul ordin, în cazul proiectelor finanţate în
cadrul următoarelor axe prioritare ale POS-T:
(i) axa prioritară 1 „Modernizarea şi dezvoltarea
axelor prioritare TEN-T (Reţeaua transeuropeană de transport) în scopul
dezvoltării unui sistem durabil de transport şi integrării acestuia în reţelele
de transport ale Uniunii Europene";
(ii) axa prioritară 2 „Modernizarea şi dezvoltarea
infrastructurii naţionale de transport în afara axelor prioritare TEN-T
(Reţeaua transeuropeană de transport) în scopul dezvoltării unui sistem
naţional durabil de transport";
(iii) axa prioritară 3 „Modernizarea sectorului de
transport în scopul îmbunătăţirii protecţiei mediului, a sănătăţii umane şi a
siguranţei pasagerilor";
c) se încadrează în categoriile de cheltuieli
prevăzute în anexa nr. 2 la prezentul ordin, în cazul proiectelor finanţate în
cadrul axei prioritare 4 „Asistenţă tehnică" a (POS-T).
Art. 2. - Cheltuielile efectuate de beneficiar în
conformitate cu prevederile art. 1 şi autorizate de Autoritatea de management
al POS-T ca fiind eligibile pentru rambursarea din fonduri publice în cadrul
Programului operaţional sectorial „Transport" vor deveni parţial sau în
întregime neeligibile în condiţiile în care obiectivul operaţiunii prevăzut în contractul de finanţare nu este
îndeplinit întocmai.
Art. 3. - Cheltuielile efectuate de beneficiar în
conformitate cu prevederile art. 1, dar în baza unor preţuri şi tarife
revizuite faţă de cele prevăzute iniţial în angajamentele legale încheiate de
beneficiar, vor fi autorizate de Autoritatea de management POS-T ca fiind
eligibile pentru rambursarea din fonduri publice, cu condiţia ca metodologia de
revizuire a preţurilor şi tarifelor să fie prevăzută în angajamentele legale şi
să nu depăşească valoarea prevăzută în contractul de finanţare şi, eventual, în
actele adiţionale la acesta.
Art. 4. - Cheltuielile efectuate de beneficiar în
conformitate cu prevederile art. 1 nu vor fi autorizate de Autoritatea de
management POS-T ca fiind eligibile, în condiţiile în care acestea reprezintă
costuri suplimentare generate de existenţa unor deficienţe grave ale sistemelor
de management şi control stabilite la nivelul beneficiarului în vederea
implementării proiectului.
Art. 5. - Autorităţii de management POS-T, prin
Direcţia generală relaţii financiare externe din cadrul Ministerului
Transporturilor, îi revine responsabilitatea respectării prevederilor
prezentului ordin în exercitarea funcţiilor prevăzute la art. 60 din
Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1.083/2006 privind stabilirea cadrului
general pentru Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European
şi Fondul de Coeziune şi abrogarea Regulamentului Consiliului (CE) nr.
1.260/1999.
Art. 6. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 7. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
transporturilor,
Ludovic
Orban
p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Cătălin Doica,
secretar de stat
ANEXA Nr. 1
CATEGORII DE CHELTUIELI ELIGIBILE
în cadrul axelor prioritare 1, 2 şi 3 ale
Programului operaţional sectorial „Transport"
1. Cheltuieli pentru achiziţia şi amenajarea terenului
a) Cheltuieli privind achiziţii de terenuri (maximum
10% din valoarea eligibilă estimată a proiectului), inclusiv serviciile
necesare (identificarea proprietarilor, evaluarea terenului, pregătirea
documentaţiei de cadastru, procedura de expropriere
etc.)
b) Cheltuieli privind pregătirea terenului în vederea
începerii lucrărilor, incluzând, dar fără a se limita la, următoarele categorii
de cheltuieli:
(i) cheltuieli privind lucrările de defrişare,
demolare, evacuare materiale rezultate, drenaje;
(ii) cheltuieli privind execuţia lucrărilor de
relocare/protejare/înlăturare a utilităţilor;
(iii) cheltuieli privind execuţia lucrărilor de
înlăturare a muniţiilor neexplodate;
(iv) cheltuieli privind execuţia lucrărilor de
protecţie/ conservare/mutare, studiile privind siturile
arheologice, monumentele istorice, obiectele de patrimoniu cultural.
c) Cheltuieli privind monitorizarea impactului
proiectului asupra mediului, implementarea măsurilor de prevenire/
reducere/combatere a efectelor adverse şi amenajarea spaţiilor afectate de
lucrări
2. Cheltuieli aferente
pregătirii proiectelor, proiectare şi inginerie
a) Cheltuieli privind elaborarea studiilor de trafic
b) Cheltuieli privind expertiza şi testele necesare
pentru realizarea obiectivului de investiţii
c) Cheltuieli privind elaborarea/revizuirea studiilor
de prefezabilitate (tehnice, economice, de mediu)
d) Cheltuieli privind elaborarea/revizuirea studiilor
de fezabilitate (inclusiv, dar fără a se limita la, studii geo/topo/
hidrografice şi alte studii tehnice pentru identificarea potenţialelor soluţii
tehnice, analiza cost-beneficiu, studii de impact asupra mediului, studii de
oportunitate şi de opţiuni privind implementarea proiectului de investiţii,
audit de siguranţă rutieră, pregătirea raportului/rapoartelor
privind fezabilitatea)
e) Cheltuieli privind evaluarea impactului asupra
mediului, inclusiv organizarea şi participarea la consultaţiile publice
f) Cheltuieli privind elaborarea/revizuirea proiectelor
tehnice, până la nivelul detaliilor de execuţie
g) Cheltuieli privind elaborarea/revizuirea
specificaţiilor tehnice pentru achiziţia de echipamente şi instalaţii
h) Cheltuieli privind efectuarea studiilor privind
identificarea utilităţilor existente şi proiectarea lucrărilor de relocare/
protejare/înlăturare a acestora
i) Cheltuieli privind efectuarea studiilor privind
utilităţile necesare obiectivului şi proiectarea lucrărilor de asigurare a
acestora
j) Cheltuieli privind verificarea şi avizarea
proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie conform legislaţiei privind
calitatea în construcţii
k) Cheltuieli privind verificarea şi avizarea
proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie conform legislaţiei privind
auditul de siguranţă rutieră
l) Cheltuieli privind elaborarea tuturor documentelor necesare pentru obţinerea certificatului de urbanism, a
autorizaţiei de construire/demolare şi a tuturor avizelor, acordurilor şi
autorizaţiilor necesare pentru obţinerea acestora
m) Cheltuieli privind elaborarea unor studii şi/sau
analize solicitate de Autoritatea de management pentru POS-T, în scopul
acordării asistenţei financiare nerambursabile
n) Cheltuieli privind executarea unor studii privind
existenţa unor muniţii neexplodate
o) Cheltuieli privind executarea unor studii privind
siturile arheologice, monumentele istorice, obiectele de patrimoniu cultural
3. Obţinerea de avize,
acorduri şi autorizaţii
a) Cheltuieli privind taxele şi tarifele de obţinere
a certificatului de urbanism şi a avizelor, acordurilor şi autorizaţiilor
prevăzute în acesta
b) Cheltuieli privind taxele şi tarifele de obţinere a
avizelor pentru protejarea, relocarea sau înlăturarea utilităţilor existente
c) Cheltuieli privind taxele şi tarifele de obţinere a
avizelor pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivului
d) Cheltuieli privind taxele şi tarifele de obţinere a
autorizaţiei de construire/demolare, inclusiv a tuturor avizelor, acordurilor
şi autorizaţiilor necesare pentru obţinerea acesteia
e) Cheltuieli privind taxele şi tarifele aferente
prelungirii valabilităţii avizelor, acordurilor si autorizaţiilor prevăzute la
lit. a)-d)
4. Organizarea procedurilor
de achiziţie publică
a) Cheltuieli privind pregătirea/revizuirea
documentaţiilor de atribuire a contractelor
b) Cheltuieli privind angajarea unor experţi externi
în comisiile de evaluare a ofertelor, precum şi pe parcursul procedurii de
achiziţie publică până la semnarea contractelor
c) Cheltuieli privind organizarea procedurilor de
atribuire (curierat, multiplicarea documentaţiei de atribuire, publicarea
anunţurilor, închirierea sălii etc.)
5. Cheltuieli pentru
consultanţă şi asistenţă tehnică
a) Cheltuieli privind asistenţa tehnică, consultanţă
şi alte servicii pentru managementul, monitorizarea şi evaluarea proiectului
b) Cheltuieli privind serviciile de supervizare a contractelor de lucrări şi/sau de furnizare de la
data semnării contractului de lucrări şi/sau de furnizare până la data plăţii
finale către constructor/furnizor şi a returnării tuturor garanţiilor către
acesta
c) Cheltuieli privind verificarea
şi avizarea calităţii lucrărilor conform legislaţiei privind calitatea în
construcţii
d) Cheltuieli privind elaborarea Cărţii construcţiei,
inclusiv cheltuielile privind elaborarea desenelor conforme cu execuţia
e) Cheltuieli privind serviciile de mediere şi soluţionare a disputelor contractuale, cu excepţia
cheltuielilor de judecată şi/sau de arbitraj
f) Cheltuieli privind elaborarea/revizuirea planului
de întreţinere şi operare pe termen lung a infrastructurii care constituie
investiţia de bază - numai pentru axele prioritarei şi 2
g) Cheltuieli privind elaborarea unor strategii şi/sau
planuri generale sectoriale şi/sau locale
h) Cheltuieli privind elaborarea planului de afaceri şi
a studiilor de piaţă
i) Cheltuieli cu elaborarea unor politici şi strategii
la nivel naţional privind minimizarea impactului transporturilor asupra
mediului - axa prioritară 3, domeniul major de intervenţie 3
j) Cheltuieli cu efectuarea unor studii şi analize de
mediu
k) Cheltuieli privind elaborarea planului, manualelor şi procedurilor de întreţinere şi operare a infrastructurii care
constituie investiţia de bază, înainte de recepţia finală a investiţiei
l) Cheltuieli cu definirea,
proiectarea, urmărirea şi monitorizarea măsurilor de minimizare a efectelor
adverse ale transporturilor asupra mediului
6. Cheltuieli pentru servicii de audit efectuate în cadrul
contractelor şi/sau al proiectului de către auditori independenţi
7. Cheltuieli privind serviciile de îndosariere şi
arhivare a documentelor referitoare la proiect în vedere asigurării pistelor de
audit
8. Cheltuieli privind investiţia de bază
a) Cheltuieli cu execuţia lucrărilor de construcţie/
modernizare/reabilitare a infrastructurii
b) Cheltuieli cu lucrări, echipamente, sisteme şi
acţiuni aferente infrastructurii, inclusiv, dar fără a se limita la, următoarele
aspecte:
(i) creşterea gradului de siguranţă a traficului
(ii) informarea utilizatorilor şi a publicului călător
(iii) integrarea infrastructurii în mediul înconjurător
(iv) managementul, exploatarea
şi întreţinerea infrastructurii
(v) facilitarea accesului la folosirea infrastructurii,
inclusiv pentru persoanele cu dizabilităţi
(vi) asigurarea unor condiţii de confort şi de igienă
şi a unor spaţii de odihnă
(parcări, săli de aşteptare) pentru utilizatori şi publicul călător
c) Cheltuieli privind construcţia şi echiparea unor
centre noi sau de modernizare a unor centre existente pentru întreţinerea
infrastructurii care constituie investiţia de bază
d) Cheltuieli privind lucrările de întreţinere a
infrastructurii existente în perioada lucrărilor
e) Cheltuieli privind instalarea, punerea în funcţiune,
testarea şi instruirea utilizatorilor echipamentelor care fac parte sau
constituie investiţia de bază
f) Cheltuieli privind punerea în funcţiune şi testarea
investiţiei, precum şi instruirea personalului în ceea ce priveşte întreţinerea
şi exploatarea acesteia
g) Cheltuieli pentru materii prime şi materiale
h) Cheltuieli cu echipamente şi măsuri de protecţie a
personalului pe şantier
i) Cheltuieli privind testarea
calităţii materiilor prime, materialelor, echipamentelor şi instalaţiilor,
precum şi a lucrărilor executate
j) Cheltuieli privind acţiunile de
protejare/conservare, precum şi de asigurare a lucrărilor executate, a
materiilor prime, echipamentelor şi materialelor pe şantier în condiţiile
suspendării lucrărilor, cu condiţia finalizării lucrărilor în cadrul
proiectului
k) Cheltuieli privind elaborarea şi implementarea
planului de management al traficului pe perioada lucrărilor
l) Cheltuieli cu echipamente şi
instalaţii care devin parte integrantă a proiectului şi care nu vor fi
utilizate de beneficiar în alte scopuri
m) Cheltuieli privind achiziţia de material rulant
feroviar - numai pentru axa prioritară 2, domeniul major de intervenţie 2
n) Cheltuieli privind achiziţia
de nave, inclusiv echipamentul şi sistemele de depoluare aferente - numai
pentru axa prioritară 3, domeniul major de intervenţie 3
9. Organizarea de şantier. Cheltuieli privind organizarea de şantier,
precum şi desfiinţarea acestuia şi reamenajarea spaţiului/refacerea cadrului
natural după finalizarea lucrărilor
10. Comisioane, taxe, cote legale
a) Cota aferentă inspecţiei pentru controlul calităţii
lucrărilor de construcţii
b) Cota pentru controlul statului în amenajarea
teritoriului, urbanism şi pentru autorizarea
lucrărilor de construcţii
c) Cota aferentă Casei Sociale a Constructorilor
d) Taxe notariale pentru legalizarea unor documente
aferente proiectului
e) Cheltuieli privind acoperirea comisioanelor bancare
aferente plăţilor eligibile
11. Cheltuieli
privind publicitatea proiectului în sensul Regulamentului Comisiei Europene nr.
1.828/2006 privind regulile de implementare a Regulamentului Consiliului (CE)
nr. 1.083/2006 privind stabilirea cadrului general pentru Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de
Coeziune şi abrogarea Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999, cu modificările şi
completările ulterioare
12. Cheltuieli privind asigurarea şi dezvoltarea
capacităţii instituţionale a beneficiarului
a) Cheltuieli privind achiziţia de echipamente
informatice, de comunicaţii şi periferice de calcul pentru uzul personalului
care desfăşoară în proporţie de cel puţin 50% activităţi referitoare la
gestiunea proiectului, conform structurii de implementare prezentate de beneficiar
şi fişelor de post, cu respectarea următoarelor limite:
(i) pentru proiecte cu o valoare totală mai mare sau
egală cu 50 milioane euro (echivalent lei):
• maximum 10 calculatoare (PC)
• maximum 10 imprimante
• maximum două copiatoare
(ii) pentru proiecte cu o valoare totală între 5
milioane euro şi 50 milioane euro (echivalent lei):
• maximum 5 calculatoare (PC)
• maximum 5 imprimante
• maximum un copiator
(iii) pentru proiecte cu o valoare totală mai mică de 5
milioane euro (echivalent lei):
• maximum două calculatoare (PC)
• maximum două imprimante
b) Cheltuieli privind achiziţia de mobilier de birou
pentru uzul personalului care desfăşoară în proporţie de cel puţin 50%
activităţi referitoare la gestiunea proiectului, conform structurii de
implementare prezentate de beneficiar şi fişelor de post, cu respectarea
următoarelor limite:
(i) pentru proiecte cu o valoare totală mai mare sau
egală cu 50 milioane euro (echivalent lei):
•maximum 10 seturi de mobilier de birou (birou, masă de
calculator, scaun de birou, comodă)
• maximum un set de mobilier de şedinţă (masă, scaune)
• maximum 20 de dulapuri pentru păstrarea
documentelor referitoare la proiect
(ii) pentru proiecte cu o valoare totală între 5
milioane euro şi 50 milioane euro (echivalent lei):
• maximum 5 seturi de mobilier de birou (birou, masă de
calculator, scaun de birou, comodă)
•maximum 10 dulapuri pentru păstrarea
documentelor referitoare la proiect
(iii) pentru proiecte cu o valoare totală mai mică de 5 milioane euro (echivalent lei):
• maximum două seturi de mobilier de birou (birou, masă
de calculator, scaun de birou, comodă)
• maximum 5 dulapuri pentru păstrarea documentelor
referitoare la proiect
c) Cheltuieli privind întreţinerea echipamentelor
achiziţionate în conformitate cu prevederile lit. e) pct. (i) pe perioada de
implementare a proiectului şi în limita a 10% din preţul de achiziţie al
respectivului echipament
d) Cheltuieli privind achiziţia de licenţe software
necesare pentru gestiunea proiectului, cu respectarea următoarelor limite:
(i) pentru proiecte cu o valoare totală mai mare sau
egală cu 50 milioane euro (echivalent lei), maximum 10.000 euro
(ii) pentru proiecte cu o valoare totală între 5
milioane euro şi 50 milioane euro (echivalent lei),
maximum 5.000euro
(iii) pentru proiecte cu o valoare totală mai mică de 5
milioane euro (echivalent lei), maximum 3.000 euro
e) Cheltuieli privind achiziţia de obiecte de inventar
şi consumabile de birou (hârtie, toner etc.) pentru uzul personalului care
desfăşoară în proporţie de cel puţin 50% activităţi referitoare la gestiunea
proiectului, conform structurii de implementare prezentate de beneficiar şi
fişelor de post, cu respectarea următoarelor limite:
(i) pentru proiecte cu o
valoare totală mai mare sau egală cu 50 milioane euro (echivalent lei), maximum
2.000 euro/lună (echivalent lei) în perioada de implementare a proiectului
(ii) pentru proiecte cu o valoare totală între 5
milioane euro şi 50 milioane euro (echivalent lei), maximum 1.000 euro/lună
(echivalent lei) în perioada de implementare a proiectului
(iii) pentru proiecte cu o valoare totală mai mică de 5
milioane euro (echivalent lei), maximum 500 euro/lună (echivalent lei) în
perioada de implementare a proiectului
f) Cheltuieli privind instruirea personalului care
desfăşoară în proporţie de cel puţin 50% activităţi referitoare la gestiunea
proiectului, conform structurii de implementare prezentate de beneficiar şi
fişelor de post, în domenii relevante în raport cu activităţile proiectului, cu
respectarea următoarelor limite:
(i) pentru proiecte cu o valoare totală mai mare sau
egală cu 50 milioane euro (echivalent lei), maximum 10.000 euro/an (echivalent
lei) în perioada de implementare a proiectului
(ii) pentru proiecte cu o
valoare totală între 5 milioane euro şi 50 milioane euro (echivalent lei),
maximum 7.000 euro/an (echivalent lei) în perioada de implementare a
proiectului
(iii) pentru proiecte cu o valoare totală mai mică de 5
milioane euro (echivalent lei), maximum 5.000 euro/an
(echivalent lei) în perioada de implementare a proiectului
g) Cheltuieli privind stimularea financiară a
personalului care desfăşoară în proporţie de cel puţin 50% activităţi
referitoare la gestiunea proiectului, conform structurii de implementare prezentate
de beneficiar şi fişelor de post, cu respectarea următoarelor limite:
(i) pentru proiecte cu o valoare totală mai mare sau
egală cu 50 milioane euro (echivalent lei), maximum 5.000 euro/lună (echivalent
lei) în perioada de implementare a proiectului
(ii) pentru proiecte cu o valoare totală între 5
milioane euro şi 50 milioane euro (echivalent lei), maximum 2.500 euro/lună
(echivalent lei) în perioada de implementare a proiectului
(iii) pentru proiecte cu o valoare totală mai mică de 5
milioane euro (echivalent lei), maximum 1.000 euro/lună (echivalent lei) în
perioada de implementare a proiectului
13. Cheltuieli privind deplasarea personalului beneficiarului în scopul
efectuării unor vizite pe şantier/misiuni de verificare şi/sau al participării
la reuniuni în scopul proiectului (cazare, servicii de transport, diurnă)
14. Cheltuieli privind mijloacele de transport
(altele decât cele care constituie sau fac parte din investiţia de bază)
a) Cheltuieli privind amortizarea mijloacelor de transport (rutier, feroviar, naval) utilizate în proporţie
de 100% pentru realizarea activităţilor referitoare la proiect, cu respectarea
următoarelor limite:
(i) pentru proiectele cu o valoare totală mai mare sau
egală cu 50 milioane euro (echivalent lei), maximum
12.000 euro/an, dar nu mai mult de 4.000 euro/vehicul/an, în perioada de
implementare a proiectului
(ii) pentru proiectele cu o valoare totală între 5 şi
50 milioane euro (echivalent lei), maximum 8.000 euro/an, dar nu mai mult de
4.000 euro/vehicul/an, în perioada de implementare a
proiectului
(iii) pentru proiectele cu o valoare mai mică de 5
milioane euro (echivalent lei), maximum 4.000 euro/an în perioada de
implementare a proiectului
b) Cheltuieli privind întreţinerea şi utilizarea
mijloacelor de transport folosite în proporţie de 100% pentru activităţile
referitoare la proiect, cu respectarea următoarelor limite:
(i) pentru proiectele cu o valoare totală mai mare sau
egală cu 50 milioane euro (echivalent lei), maximum 12.000 euro/an, dar nu mai mult de 4.000 euro/vehicul/an, în perioada de
implementare a proiectului
(ii) pentru proiectele cu o valoare totală între 5 şi
50 milioane euro (echivalent lei), maximum 8.000 euro/an, dar nu mai mult de
4.000 euro/ vehicul/an, în perioada de implementare a
proiectului
(iii) pentru proiectele cu o valoare mai mică de 5
milioane euro (echivalent lei), maximum 4.000 euro/an în perioada de
implementare a proiectului
ANEXA Nr. 2
CATEGORII DE CHELTUIELI ELIGIBILE
în cadrul axei prioritare 4 „Asistenţă tehnică" a Programului operaţional sectorial
„Transport" (POS-T)
I. Cheltuieli
eligibile în cadrul proiectelor finanţate prin domeniul major de intervenţie 1:
„Sprijin pentru managementul, implementarea, monitorizarea şi controlul
Programului operaţional sectorial „ Transport" (POS-T)
1. Cheltuieli privind asigurarea şi dezvoltarea capacităţii
instituţionale a Autorităţii de Management pentru POS-T a) Cheltuieli privind achiziţia de active fixe corporale
(i) Cheltuieli privind achiziţia mobilierului de birou
pentru uzul personalului din cadrul Autorităţii de management pentru POS-T,
care desfăşoară în proporţie de cel puţin 50% sarcini aferente managementului,
monitorizării, implementării şi controlului POS-T
(ii) Cheltuieli privind achiziţia de echipamente informatice, de comunicaţii şi periferice de calcul pentru uzul personalului din cadrul
Autorităţii de management pentru POS-T, inclusiv din
cadrul Direcţiei audit
public intern din Ministerul Transporturilor, care desfăşoară în proporţie de cel puţin 50% sarcini aferente
managementului, monitorizării, implementării şi
controlului POS-T
b) Cheltuieli privind achiziţia de active fixe
necorporale, respectiv cheltuieli privind achiziţia de aplicaţii informatice pentru uzul personalului din cadrul Autorităţii de management pentru POS-T, inclusiv din cadrul Direcţiei
audit public intern din Ministerul
Transporturilor, care desfăşoară în proporţie de cel puţin 50% sarcini aferente
managementului, monitorizării, implementării şi controlului POS-T
c) Cheltuieli privind servicii informatice şi de
comunicaţii: instalare, întreţinere şi reparare echipamente informatice, de
comunicaţii şi periferice de calcul, întreţinere, actualizare şi dezvoltare
aplicaţii informatice necesare pentru desfăşurarea activităţii personalului din
cadrul Autorităţii de management POS-T, care desfăşoară în proporţie de cel
puţin 50% sarcini aferente managementului, monitorizării, implementării şi
controlului POS-T
d) Cheltuieli privind achiziţia
de obiecte de inventar şi consumabile necesare pentru desfăşurarea activităţii
personalului din cadrul Autorităţii de management pentru POS-T, inclusiv din
cadrul Direcţiei audit public intern din Ministerul Transporturilor, care
desfăşoară în proporţie de cel puţin 50% sarcini aferente managementului,
monitorizării, implementării şi controlului POS-T
e) Cheltuieli privind instruirea personalului din
cadrul Autorităţii de management pentru POS-T, inclusiv din cadrul Direcţiei
audit public intern din Ministerul Transporturilor, care desfăşoară în
proporţie de cel puţin 50% sarcini aferente managementului, monitorizării,
implementării şi controlului POS-T, a membrilor Comitetului de monitorizare şi
a personalului beneficiarilor implicat în proporţie de cel puţin 50% în sarcini
aferente implementării proiectelor finanţate în cadrul POS-T
f) Cheltuieli privind achiziţia de publicaţii (cărţi,
reviste etc, în format tipărit şi/sau electronic) relevante pentru desfăşurarea
activităţii Autorităţii de management pentru POS-T şi a Direcţiei audit public
intern din Ministerul Transporturilor
g) Cheltuieli privind salarizarea personalului:
cheltuieli privind salarizarea personalului din cadrul Autorităţii de
management pentru POS-T, inclusiv din cadrul Direcţiei audit public intern din
Ministerul Transporturilor, care desfăşoară în proporţie de cel puţin 50%
sarcini aferente managementului, monitorizării, implementării şi controlului
POS-T, inclusiv contribuţiile salariale suportate de către angajat şi angajator,
ale personalului de conducere şi de execuţie încadrat cu contract individual de
muncă pe durată determinată sau nedeterminată, cu normă parţială sau întreagă
de lucru
2. Cheltuieli generale de administraţie - eligibile numai în cadrul
proiectelor privind în exclusivitate funcţionarea Autorităţii de management
pentru POS-T şi fără a depăşi 15% din totalul fondurilor alocate axei
prioritare 4 „Asistenţă tehnică" a POS-T pe întreaga perioadă de
implementare a programului
a) Cheltuieli privind utilităţile (energie electrică
şi termică, apă, canalizare, salubritate, gaze naturale) necesare pentru
desfăşurarea activităţii personalului din cadrul Autorităţii de management
pentru POS-T, care desfăşoară în proporţie de cel puţin 50% sarcini aferente
managementului, monitorizării, implementării şi controlului POS-T
b) Cheltuieli privind serviciile de comunicaţie
(telefon, fax, servicii poştale, curierat rapid, servicii internet) necesare
pentru desfăşurarea activităţii personalului din cadrul Autorităţii de management
pentru POS-T, care desfăşoară în proporţie de cel puţin 50% sarcini aferente
managementului, monitorizării, implementării şi controlului POS-T
c) Cheltuieli privind închirierea spaţiilor necesare
pentru desfăşurarea activităţii personalului din cadrul Autorităţii de
management pentru POS-T, care desfăşoară în proporţie de cel puţin 50% sarcini
aferente managementului, monitorizării, implementării şi controlului POS-T
d) Cheltuieli privind întreţinerea spaţiilor şi
mobilierului necesare pentru desfăşurarea activităţii personalului din cadrul
Autorităţii de management pentru POS-T, care desfăşoară în proporţie de cel
puţin 50% sarcini aferente managementului, monitorizării, implementării şi
controlului POS-T
e) Cheltuieli cu combustibilul pentru mijloacele de transport utilizate de personalul Autorităţii de
management pentru POS-T, care desfăşoară în proporţie de cel puţin 50% sarcini
aferente managementului, monitorizării, implementării şi controlului POS-T
f) Cheltuieli de întreţinere şi reparare a mijloacelor
de transport utilizate de personalul Autorităţii de management pentru POS-T,
care desfăşoară în proporţie de cel puţin 50% sarcini aferente managementului,
monitorizării, implementării şi controlului POS-T
g) Cheltuieli privind serviciile de operare a mijloacelor de transport utilizate de personalul
Autorităţii de management pentru POS-T, care desfăşoară în proporţie de cel
puţin 50% sarcini aferente managementului, monitorizării, implementării şi
controlului POS-T
3. Cheltuieli privind
ratele de leasing pentru mijloace de transport
utilizate de personalul Autorităţii de management pentru POS-T, care desfăşoară
în proporţie de cel puţin 50% sarcini aferente managementului, monitorizării,
implementării şi controlului POS-T
4. Cheltuieli pentru consultanţă şi asistenţă tehnică
a) Cheltuieli privind efectuarea unor studii în
conformitate cu obiectivele POS-T
b) Cheltuieli cu pregătirea/revizuirea unor documente
strategice din domeniul transporturilor
c) Cheltuieli privind asigurarea expertizei tehnice, economice, fiscale, juridice, de management şi de mediu
privind desfăşurarea activităţilor referitoare la managementul, monitorizarea,
implementarea şi controlul POS-T
d) Cheltuieli privind serviciile de evaluare a
operaţiunilor finanţate în cadrul POS-T
e) Cheltuieli privind serviciile de audit al
operaţiunilor finanţate în cadrul POS-T
f) Cheltuieli privind dezvoltarea/revizuirea unor
manuale, proceduri şi ghiduri necesare pentru desfăşurarea activităţilor
referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea şi controlul POS-T
g) Cheltuieli privind asistenţa tehnică pentru
evaluarea POS-T
5. Cheltuieli privind serviciile de îndosariere şi arhivare a
documentelor referitoare la managementul, implementarea, monitorizarea şi
controlul POS-T
6. Cheltuieli privind serviciile de traducere şi
interpretare necesare pentru desfăşurarea activităţilor referitoare la
managementul, monitorizarea, implementarea si controlul POS-T
7. Cheltuieli privind organizarea de evenimente
referitoare la managementul, monitorizarea,
implementarea şi controlul POS-T
8. Cheltuieli privind deplasarea personalului
Autorităţii de management pentru POS-T şi al Direcţiei audit public intern din
cadrul Ministerului Transporturilor în vederea managementului, monitorizării,
implementării şi controlului POS-T (cazare, transport, diurnă)
9. Organizarea procedurilor de achiziţie publică
a) Cheltuieli privind pregătirea/revizuirea
documentaţiilor de atribuire a contractelor în cadrul proiectelor finanţate
prin axa prioritară 4 a POS-T
b) Cheltuieli privind organizarea procedurilor de
atribuire în cadrul proiectelor finanţate prin axa prioritară 4 a POS-T
(curierat, multiplicarea documentaţiei de atribuire, publicarea anunţurilor,
închirierea sălii etc.)
10. Cheltuieli privind
publicitatea fiecărui proiect finanţat prin axa
prioritară 4 a POS-T în sensul Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1.083/2006
privind stabilirea cadrului general pentru Fondul European de Dezvoltare
Regională, Fondul
Social European şi Fondul de Coeziune şi abrogarea Regulamentului (CE) nr.
1.260/1999, cu modificările şi completările ulterioare
11. Comisioane, taxe, cote legale
a) Taxe notariale pentru legalizarea unor documente
referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea şi controlul POS-T
b) Cheltuieli privind
acoperirea comisioanelor bancare aferente plăţilor eligibile
II. Cheltuieli
eligibile în cadrul proiectelor finanţate prin domeniul major de intervenţie 2:
Sprijin pentru informare şi publicitate privind Programul operaţional sectorial „Transport" (POS-T)
a) Cheltuieli privind achiziţia de active fixe
corporale: cheltuieli privind achiziţia echipamentelor audiovideo necesare
pentru desfăşurarea activităţilor de informare şi publicitate referitoare la
POS-T
b) Cheltuieli privind
achiziţia de active fixe necorporale, respectiv cheltuieli privind achiziţia de
aplicaţii informatice necesare pentru desfăşurarea activităţilor de informare
şi publicitate referitoare la POS-T
c) Cheltuieli privind servicii informatice şi de
comunicaţii: instalare, întreţinere şi reparare echipamente audiovideo,
echipamente informatice, de comunicaţii şi periferice de calcul, întreţinere,
actualizare şi dezvoltare aplicaţii informatice necesare pentru desfăşurarea
activităţilor de informare şi publicitate referitoare
la POS-T
d) Cheltuieli privind instruirea personalului
Autorităţii de management pentru POS-T şi al beneficiarilor cu privire la
activităţile de informare şi publicitate referitoare la POS-T
e) Cheltuieli de comunicare, informare şi publicitate aferente programului
(i) Cheltuieli privind conceperea, producerea şi
difuzarea materialelor audiovideo în scopul informării şi publicităţii privind
POS-T
(ii) Cheltuieli privind conceperea, producerea şi
distribuirea tipăriturilor şi a materialelor publicitare inscripţionate în
scopul informării si publicităţii privind POS-T
(iii) Cheltuieli privind conceperea, producerea şi
închirierea spaţiilor de afişare pentru materialele outdoor (afişe, bannere,
panouri publicitare etc.) sau cheltuieli privind instalarea materialelor de panotaj în scopul informării şi
publicităţii privind POS-T
(iv) Cheltuieli privind publicarea unor informaţii
referitoare la POS-T în presa scrisă
(v) Cheltuieli privind dezvoltarea şi întreţinerea
paginii de internet a Autorităţii de management pentru POS-T în scopul
informării şi publicităţii privind POS-T
(vi) Cheltuieli privind serviciile de consultanţă
necesare pentru desfăşurarea activităţilor de informare şi publicitate
referitoare la POS-T (activităţi de relaţii publice, activităţi de consultanţă
în informare şi publicitate, evaluarea implementării planului de comunicare,
actualizarea periodică a planului de comunicare, evaluarea impactului
acţiunilor de informare şi publicitate etc.)
f) Cheltuieli privind serviciile de traducere şi interpretare necesare pentru desfăşurarea activităţilor
privind informarea şi publicitatea referitoare la POS-T
g) Cheltuieli privind organizarea de evenimente
(conferinţe, seminarii, întâlniri, zilele comunicării) în scopul informării şi
publicităţii privind POS-T
h) Cheltuieli privind deplasarea personalului
Autorităţii de management pentru POS-T pentru deplasările efectuate cu ocazia
unor misiuni de informare şi publicitate referitoare la POS-T (cazare,
transport, diurnă)
i) Organizarea procedurilor de
achiziţie publică
(i) Cheltuieli privind pregătirea/revizuirea
documentaţiilor de atribuire a contractelor în cadrul proiectelor finanţate
prin axa prioritară 4 a POS-T
(ii) Cheltuieli privind organizarea procedurilor de
atribuire în cadrul proiectelor finanţate prin axa
prioritară 4 a POS-T (curierat, multiplicarea documentaţiei de atribuire, publicarea anunţurilor, închirierea
sălii etc.)
j) Comisioane, taxe, cote legale
(i) Taxe notariale pentru legalizarea unor documente
referitoare la managementul,
monitorizarea, implementarea şi controlul POS-T
(ii) Cheltuieli privind acoperirea comisioanelor
bancare aferente plăţilor eligibile