Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 7394 din 20 iulie 2007

pentru aprobarea Normelor tehnice privind aplicarea uniforma a reglementarilor vamale in zonele libere si antrepozitele libere

ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 532 din 7 august 2007



In aplicarea art. 166-181 din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/1992 de instituire a Codului vamal comunitar şi art. 799-814 din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/1993 de stabilire a unor dispoziţii de aplicare a Regulamentului Consiliului nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar, cu modificările şi completările ulterioare,

având în vedere prevederile art. 664 din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 707/2006,

în temeiul art. 5 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 532/2007 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale a Vămilor,

vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Normele tehnice privind aplicarea uniformă a reglementărilor vamale în zonele libere şi antrepozitele libere, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Incepând cu data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Decizia directorului general al Direcţiei Generale a Vămilor nr. 177/2003, pentru aprobarea Normelor tehnice privind aplicarea uniformă a reglementărilor vamale, evidenţa operativă, controlul şi supravegherea vamală a mărfurilor care se introduc sau se scot din zonele libere şi din porturile care beneficiază de facilităţile prevăzute în Ordonanţa Guvernului nr. 131/2000, aprobată şi modificată prin Legea nr. 99/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 111 şi 111 bis din 21 februarie 2003.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,

Gelu Ştefan Diaconu

ANEXĂ

NORME  TEHNICE

privind aplicarea uniformă a reglementărilor vamale în zonele libere şi antrepozitele libere

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezentele norme stabilesc procedurile vamale aplicabile în zonele libere şi antrepozitele libere situate pe teritoriul vamal al României.

Art. 2. - In zonele libere şi antrepozitele libere se aplică aceleaşi reguli în materie de reglementări vamale.

Art. 3. - In aplicarea dispoziţiilor prezentelor norme, prin termenii următori se înţelege:

a)  zone libere - părţi ale teritoriului României având o suprafaţă relativ vastă, definite ca destinaţie vamală pentru mărfuri, în conformitate cu art. 166 din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar, înfiinţate prin hotărâre a Guvernului la propunerea autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale interesate, cu avizul autorităţii vamale;

b) antrepozite libere - locaţii strict delimitate prin natura lor, cum ar fi imobilele sau hangarele, situate pe teritoriul României, definite ca destinaţie vamală pentru mărfuri, în conformitate cu art. 166 din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar, înfiinţate la solicitarea operatorilor economici interesaţi, pe baza autorizaţiei emise de autoritatea vamală;

c)  titular- persoana căreia i se eliberează o autorizaţie de antrepozit liber;

d)  operator - persoana care efectuează o operaţiune de depozitare, prelucrare, transformare, vânzare sau cumpărare a mărfurilor în zona liberă sau în antrepozitul liber;

e)   autoritatea vamală de control - autoritatea vamală competentă cu supravegherea vamală a zonei libere sau a antrepozitului liber.

Art. 4. - Conform art. 4 pct. 15 lit. b) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar, introducerea mărfurilor într-o zonă liberă sau într-un antrepozit liber reprezintă o destinaţie vamală ce nu presupune în mod obligatoriu o acţiune de declarare a mărfurilor.

Art. 5. -In sensul aplicării art. 166 lit. a) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar, mărfurile necomunitare aflate în aceste perimetre sunt considerate ca nefiind situate pe teritoriul vamal al Comunităţii numai în ceea ce priveşte aplicarea drepturilor de import şi a măsurilor de politică comercială la import. Orice alte dispoziţii legale naţionale sunt aplicabile.

CAPITOLUL II

Infiinţarea antrepozitelor libere

SECŢIUNEA 2.1

Cererea de autorizare a unui antrepozit liber

Art. 6. - (1) Cererea de autorizare a unui antrepozit liber se face în scris şi cuprinde cel puţin următoarele informaţii:

a) numele şi sediul social al titularului;

b)  justificarea economică a cererii, respectiv avantajele economice ale înfiinţării antrepozitului liber, rezultate dintr-o necesitate reală de depozitare;

c) prezentarea activităţii solicitantului;

d)  estimarea anuală cantitativă şi valorică a fluxurilor de mărfuri comunitare şi necomunitare preconizate a se derula după acordarea autorizaţiei;

e) locaţia destinată a fi autorizată ca antrepozit liber, adresa, suprafaţa, denumirea proprietarului respectivei locaţii, programul de funcţionare;

f) felul mărfurilor depozitate;

g)   statutul vamal al mărfurilor destinate depozitării în antrepozitul liber;

h) activităţile prevăzute a fi efectuate în antrepozitul liber, respectiv felul operaţiunilor comerciale sau industriale, cum sunt, de exemplu, vânzările, prestările de servicii şi activităţile industriale;

i) avantajele pe care solicitantul le are în vedere după autorizarea antrepozitului liber în comparaţie cu depozitarea sub un regim vamal de antrepozit vamal privat (tip D) sau public;

j) regimurile vamale ce se intenţionează a fi utilizate în antrepozitul liber;

k) informaţii cu privire la numărul estimativ al operatorilor;

l) măsurile de supraveghere internă avute în vedere de către solicitant.

(2) La cerere se anexează următoarele documente:

a) certificatul de înmatriculare al persoanei solicitante;

b) bilanţul contabil pe ultimii 3 ani;

c) planul antrepozitului liber cu punctele propuse de acces şi de ieşire;

d)  planul clădirii locaţiei ce se doreşte a fi autorizată ca antrepozit liber;

e) descrierea evidenţei operative ce urmează a fi ţinute.

(3) Autoritatea vamală poate solicita orice alte informaţii sau documente suplimentare celor enumerate la alin. (1) şi (2) când se consideră că acestea sunt necesare luării deciziei de acordare a autorizaţiei de antrepozit liber.

Art. 7. - (1) Autorizarea unui antrepozit liber se acordă persoanelor juridice care în anul anterior, calculat din momentul depunerii cererii de autorizare, au derulat operaţiuni de comerţ exterior cu state terţe, având ca obiect mărfuri necomunitare în valoare de cel puţin 3 milioane de euro.

(2) La verificarea condiţiei prevăzute la alin. (1) se au în vedere şi valorile estimate ale operaţiunilor de comerţ exterior cu mărfuri necomunitare, dovedite pe baza contractelor/comenzilor încheiate.

Art. 8. - (1) Cererea de autorizare a unui antrepozit liber se depune la direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale în a cărei rază de competenţă se află locaţia pentru care se solicită autorizarea, denumită în cele ce urmează autoritate vamală emitentă.

(2) Un antrepozit liber poate fi autorizat şi pentru o parte dintr-o locaţie, cu condiţia ca aceasta să fie împrejmuită şi ca zona exterioară contiguă a împrejmuirii să nu permită introducerea sau scoaterea de mărfuri prin alte puncte decât cele de intrare şi de ieşire.

SECŢIUNEA 2.2

Autorizarea antrepozitelor libere

Art. 9. - (1) In cazul în care cererea şi documentele depuse în vederea autorizării sunt complete, autoritatea vamală emitentă solicită autorităţii vamale competente cu supravegherea vamală a respectivei locaţii, denumită în cele ce urmează autoritatea vamală de control, transmiterea unui raport privind îndeplinirea condiţiilor necesare asigurării controlului şi supravegherii vamale.

(2)   Cu ocazia verificării condiţiilor necesare asigurării controlului şi supravegherii vamale, autoritatea vamală de control stabileşte împreună cu titularul cererii de autorizare punctele de intrare şi de ieşire din antrepozitul liber.

(3)  Rezultatul verificărilor se transmite către autoritatea vamală emitentă, în termen de 10 zile de la data solicitării raportului, pe baza raportului de agreare a antrepozitului liber, al cărui model se găseşte în anexa nr. 1.

Art. 10. - (1) Dacă toate condiţiile cerute sunt îndeplinite, autoritatea vamală emitentă emite autorizaţia de antrepozit liber.

(2) Numărul de înregistrare a autorizaţiilor este de forma: Y, codul de ţară, urmat de codul direcţiei regionale pentru accize şi operaţiuni vamale, seria reprezentând numărul de ordine al autorizaţiei de 4 caractere, acordat din Registrul pentru evidenţa autorizaţiilor de antrepozit liber, şi anul, cum ar fi, de exemplu, Y RO BV 0001 07.

Art. 11. -Autorizaţia cuprinde următoarele:

a) numele titularului;

b) menţiuni privind agrearea locaţiei, suprafaţa, punctele de intrare şi de ieşire;

c) programul de funcţionare al antrepozitului liber;

d) denumirea autorităţii vamale de control;

e) felul operaţiunilor autorizate a se desfăşura în antrepozitul liber;

f) datele de identificare ale operatorilor;

g)  regimurile vamale autorizate a fi acordate în antrepozitul liber;

h) data şi semnătura.

Art. 12. -Autorizaţia cuprinde pe lângă elementele prevăzute la art. 11 şi o menţiune expresă privind obligaţia titularului de a informa autoritatea vamală emitentă a autorizaţiei, precum şi autoritatea vamală de control asupra oricărei modificări a elementelor cuprinse în cererea de autorizare a antrepozitului liber.

Art. 13. - (1) Titularului antrepozitului liber îi revine responsabilitatea asigurării întreţinerii, securităţii şi pazei locaţiei în cauză, astfel încât mărfurile să nu fie sustrase de la supravegherea vamală.

(2) Autoritatea vamală emitentă transmite copii ale autorizaţiilor de antrepozit liber emise către autoritatea vamală de control şi Autoritatea Naţională a Vămilor.

SECŢIUNEA 2.3

Termenul de valabilitate al autorizaţiei de antrepozit liber

Art. 14. - (1) Autorizaţia de antrepozit liber se emite pe o durată nelimitată.

(2) Autorizaţia poate fi anulată sau revocată în conformitate cu art. 8 şi 9 din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar. Autoritatea vamală emitentă transmite copii de pe deciziile de anulare sau revocare către autoritatea vamală de control şi Autoritatea Naţională a Vămilor.

SECŢIUNEA 2.4

Respingerea cererii de autorizare a antrepozitului liber

Art. 15. - Când nu sunt îndeplinite condiţiile cerute, autoritatea vamală respinge cererea de autorizare, conform art. 6 alin. (3) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar.

CAPITOLUL III

Modificarea unui element constructiv dintr-o zonă liberă sau antrepozit liber

Art. 16. - Construcţia sau modificarea unei clădiri din zona liberă sau dintr-un antrepozit liber trebuie să facă obiectul unei cereri scrise.

Art. 17. - Cererea prevăzută la art. 16 se depune la autoritatea vamală de control a zonei libere sau a antrepozitului liber. Modelul cererii este prevăzut în anexa nr. 2.

Art. 18. - (1) Autoritatea vamală de control eliberează o autorizaţie de construire scrisă, cu condiţia ca activitatea exercitată în respectiva clădire să nu împiedice exercitarea supravegherii vamale a zonei libere sau a antrepozitului liber, respectiv aplicarea corectă a reglementărilor vamale. Modelul autorizaţiei de construire este prevăzut în anexa nr. 3.

(2) In cazul antrepozitului liber, autoritatea vamală de control transmite o copie a autorizaţiei de construire autorităţii vamale emitente.

CAPITOLUL IV

Dispoziţii privind felul activităţilor desfăşurate în zonele libere şi antrepozitele libere

Art. 19. - (1) Exercitarea oricărei activităţi într-o zonă liberă sau antrepozit liber trebuie notificată în prealabil de către fiecare operator autorităţii vamale de control. Această notificare se face prin cererea prevăzută la art. 804 din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/93 de stabilire a unor dispoziţii de aplicare a Regulamentului Consiliului nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar.

(2) Anumite activităţi pot fi limitate sau interzise de către autoritatea vamală, ţinând cont de:

a) felul mărfurilor supuse activităţilor, şi

b)    necesităţile de control care antrenează un cost administrativ disproporţionat în raport cu avantajele economice ce rezultă din exercitarea activităţii în cauză în zona liberă sau antrepozitul liber.

Art. 20. - In aplicarea art. 19 alin. (2) lit. b), autoritatea vamală poate interzice comercializarea cu amănuntul în zonele libere a mărfurilor comunitare către persoanele fizice.

CAPITOLUL V

Evidenţa operativă

Art. 21. - Evidenţa operativă trebuie să permită autorităţii vamale de control să identifice mărfurile comunitare sau necomunitare care se găsesc în zona liberă sau în antrepozitul liber şi să urmărească fluxul complet al mărfurilor de la introducere şi până la scoaterea acestora.

SECŢIUNEA 5.1

Cererea de aprobare a evidenţei operative

Art. 22. - Desfăşurarea unei activităţi într-o zonă liberă sau într-un antrepozit liber este condiţionată de aprobarea prealabilă de către autoritatea vamală de control a evidenţei operative a mărfurilor.

Art. 23. - Cererea conţine următoarele elemente:

a)  activităţile care se intenţionează a fi exercitate în zona liberă sau antrepozitul liber, cum sunt: depozitarea, prelucrarea, transformarea, vânzarea-cumpărarea, introducerea în circuitul economic al mărfurilor necomunitare;

b) felul şi statutul vamal al mărfurilor asupra cărora se vor exercita aceste activităţi;

c)  regimul vamal sub care se vor efectua aceste activităţi, respectiv perfecţionarea activă, admiterea temporară sau transformarea sub control vamal;

d) o descriere detaliată a evidenţei operative care urmează a fi ţinute.

Art. 24. - Când operatorul foloseşte pentru ţinerea evidenţei operative un sistem informatic comun, gestionat de către administraţia zonei libere, aprobat în prealabil de autoritatea vamală, acesta trebuie să precizeze în cererea menţionată la art. 23 dacă utilizează sistemul informatic comun.

SECŢIUNEA 5.2

 Conţinutul si structura evidenţei operative

Art. 25. - Evidenţa operativă a mărfurilor cuprinde cel puţin următoarele informaţii:

a) denumirea comercială a mărfurilor şi cantitatea, pentru a permite identificarea acestora;

b) numărul, felul, mărcile şi numărul coletelor sau mărcile de identificare a containerelor;

c) localizarea mărfurilor;

d) menţiuni privind documentele de transport şi/sau facturile care au însoţit mărfurile până la introducerea lor în zona liberă/antrepozitul liber;

e) menţiuni privind documentele de transport şi/sau facturile care au însoţit mărfurile la scoaterea lor din zona liberă/ antrepozitul liber;

f)  după caz, menţiuni privind reglementările de politică comercială sau de prohibiţie, la import ori la export;

g) menţiuni privind vânzarea mărfurilor şi factura aferentă; h) manipulările uzuale efectuate;

i) originea şi provenienţa mărfurilor;

j) statutul vamal al mărfurilor.

Art. 26. - Informaţiile privind statutul vamal al mărfurilor se pot înregistra sub următoarea formă:

a)  indicarea titlului de tranzit şi a uneia dintre menţiunile „marfă PA/S", „marfă PA/R" sau „marfă AT", în cazul în care introducerea în zona liberă serveşte la încheierea acestor regimuri în care au fost plasate mărfurile;

b)  referirea la documentele vamale prin care se justifică statutul vamal al mărfurilor, cum ar fi declaraţia de plasare a mărfurilor sub un regim vamal economic sau alte documente specifice pentru mărfurile supuse politicii agricole comune;

c) referirea la o fişă de informaţii sau la atestarea prevăzută la art. 170 alin. (4) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar;

d) indicaţiile privind mărfurile care fac obiectul unei autorizaţii de admitere temporară, prin menţionarea articolului din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar în temeiul căruia mărfurile sunt plasate în admitere temporară;

e)  indicaţiile privind mărfurile puse în liberă circulaţie ce beneficiază de tratament tarifar favorabil sau cărora li se aplică taxe vamale reduse sau zero sub rezerva controlului destinaţiei finale.

Art. 27. - Pentru mărfurile supuse reglementărilor sanitar-veterinare, în scopul asigurării unei evidenţe între mărfurile introduse şi cele scoase, menţiunile privind documentul efectuării controlului sanitar-veterinar la import se înscriu în evidenţa operativă.

Art. 28. - (1) Evidenţa operativă poate fi ţinută manual sau prin mijloace informatice. Aceasta poate fi constituită din mai multe evidenţe separate după felul mărfurilor, statutul vamal, regimul vamal sau poate fi una globală.

(2) In cazul în care mărfurile sunt plasate într-un regim vamal economic, operatorii au obligaţia de a ţine evidenţele specifice regimului în cauză. In aceste situaţii, evidenţa operativă globală se completează cu menţiunile specifice regimului pentru operaţiunile în cauză. Operatorul trebuie să fie în măsură să prezinte extrase din evidenţa operativă pentru regimul vamal.

Art. 29. - Evidenţa operativă se prezintă la solicitarea autorităţii vamale de control. De asemenea, documentele la care face referire evidenţa operativă se păstrează împreună cu aceasta şi se prezintă la orice solicitare a autorităţii vamale de control.

SECŢIUNEA 5.3

Aprobarea evidenţei operative

Art. 30. - Aprobarea evidenţei operative se emite în scris de către autoritatea vamală de control a zonei libere sau a antrepozitului liber. Modelul aprobării evidenţei operative este prevăzut în anexa nr. 4.

Art. 31. -In aplicarea art. 803 alin. (2) din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/93 de stabilire a unor dispoziţii de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar, prin oferirea tuturor garanţiilor necesare pentru aplicarea prevederilor referitoare la zonele libere sau la antrepozitele libere se înţelege că solicitanţii:

a)  nu au obligaţii bugetare restante reprezentând impozite, taxe, contribuţii, inclusiv contribuţiile individuale ale salariaţilor şi orice alte venituri bugetare, cu excepţia celor eşalonate şi/sau reeşalonate la plată, precum şi a celor suspendate în condiţiile legii;

b) nu înregistrează debite la autoritatea vamală;

c) nu sunt în stare de insolvenţă, nu se află în procedură de reorganizare sau lichidare judiciară şi nu figurează în evidenţa specială şi/sau în lista contribuabililor inactivi;

d)  deţin o evidenţă operativă care permite identificarea şi urmărirea fluxului mărfurilor, considerată suficientă de către autoritatea vamală de control.

Art. 32. - Prin decizia de aprobare se stabilesc obligaţiile care revin operatorului în organizarea evidenţei operative.

SECŢIUNEA 5.4

Modificarea sau revocarea aprobării evidenţei operative

Art. 33. -In cazul modificării unei activităţi, precum şi înainte de exercitarea unei noi activităţi, operatorul depune o cerere scrisă de modificare a aprobării evidenţei operative la autoritatea vamală de control. Modificarea aprobării evidenţei operative se notifică în scris operatorului.

Art. 34. - (1) Aprobarea evidenţei operative poate fi modificată sau revocată de către autoritatea vamală de control dacă supravegherea vamală a uneia sau mai multor activităţi în zona liberă/antrepozitul liber nu poate fi exercitată în mod eficient.

(2) Aprobarea evidenţei operative poate fi, de asemenea, revocată în caz de lipsuri repetate şi nejustificate de mărfuri.

(3) Revocarea se efectuează conform prevederilor art. 9 din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar.

CAPITOLUL VI

Condiţii de funcţionare a zonelor libere şi antrepozitelor libere

SECŢIUNEA 6.1

Condiţii referitoare la mărfuri

Art. 35. - (1) Plasarea mărfurilor în zone libere sau antrepozite libere se realizează cu respectarea prevederilor art. 169 şi 170 din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar.

(2) Mărfurile prohibite cu orice titlu, a căror introducere pe teritoriul vamal al Comunităţii este interzisă, nu pot fi depozitate în zonele sau antrepozitele libere.

Art. 36. - (1) Introducerea în zona liberă sau antrepozitul liber de mărfuri supuse unor autorizaţii speciale la intrarea lor pe teritoriul vamal al Comunităţii, potrivit reglementărilor speciale privind protecţia patrimoniului, a sănătăţii publice, a securităţii publice, a ordinii publice sau a mediului, se face cu respectarea acestora.

(2) Măsurile de politică comercială sau de prohibiţie care sunt prevăzute la exportul mărfurilor comunitare sau cu ocazia reexportului de mărfuri necomunitare se aplică la exportul sau reexportul în afara teritoriului vamal al Comunităţii al mărfurilor care pleacă dintr-o zonă liberă sau dintr-un antrepozit liber.

SECŢIUNEA 6.2

Condiţii referitoare la supravegherea zonelor libere şi a antrepozitelor libere

Art. 37. - Programul de funcţionare a punctelor de intrare şi de ieşire în/din zona liberă şi antrepozitul liber se afişează la autoritatea vamală de control a zonei libere sau a antrepozitului liber.

Art. 38. - In cazul dispariţiei nejustificate a unor mărfuri pentru care nu se poate stabili statutul comunitar al mărfurilor pe baza formularului prevăzut la art. 812 din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/93 de stabilire a unor dispoziţii de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar, acestea se consideră ca fiind consumate sau utilizate în zona liberă sau antrepozitul liber, fiind aplicabile prevederile art. 205 din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar.

CAPITOLUL VII

Garanţia

Art. 39. - Operaţiunile de depozitare şi manipulare uzuale, definite la art. 109 alin. (1) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar, efectuate de către operatori în zone libere şi antrepozite libere, sunt exceptate de la garantarea drepturilor vamale de import, în temeiul art. 166 lit. a) din acelaşi regulament.

CAPITOLUL VIII

Funcţionarea zonelor libere şi antrepozitelor libere

SECŢIUNEA 8.1

Formalităţi la introducerea mărfurilor necomunitare

A. Mărfuri necomunitare introduse direct dintr-o ţară terţă

Art. 40. - Mărfurile sosite în locurile destinate desfăşurării activităţilor autorizate se înregistrează fără întârziere de către operator în evidenţa operativă.

Art. 41. - (1) Operatorii păstrează documentele de transport care au însoţit mărfurile până în zona liberă sau antrepozitul liber. Aceste documente se prezintă împreună cu înregistrările din evidenţa operativă şi, după caz, cu mărfurile la care se referă, la orice solicitare făcută de către autoritatea vamală de control.

(2) Documentul de transport poate consta în orice document relativ la transport, respectiv CMR, foaie de parcurs, bon de livrare, manifest, nota de livrare sau mesaj informatic, cu condiţia ca acesta să furnizeze toate informaţiile necesare identificării mărfurilor.

(3)  Autoritatea vamală de control poate solicita, dacă consideră necesar, ca o copie a documentului de transport sa-i fie înmânată.

Art. 42. - Operatorii care deţin pentru mărfurile plasate în antrepozitele libere sau în zonele libere un document doveditor al originii/statutului (certificat EUR 1, declaraţie pe factură, certificat de origine tip Asău certificatATR) şi care intenţionează să utilizeze aceste documente la punerea în liberă circulaţie a mărfurilor în cauză după staţionarea în aceste perimetre trebuie, dacă termenul de staţionare intenţionat depăşeşte durata de valabilitate a respectivelor documente, să prezinte mărfurile şi documentul respectiv autorităţii vamale de control în cadrul termenului de valabilitate al documentelor în cauză.

B. Mărfuri transbordate

Art. 43. - Mărfurile care fac obiectul unei transbordări în interiorul unei zone libere sau unui antrepozit liber nu se înscriu în evidenţa operativă a operatorului. Acesta are obligaţia să pună la dispoziţia autorităţii vamale de control documentele referitoare la operaţiunea de transbordare.

Art. 44. - Depozitarea de scurtă durată a mărfurilor, în cadrul unei astfel de transbordări, este considerată ca făcând parte din operaţiunea de transbordare. Durata maximă admisă este de 3 zile.

C. Introducerea mărfurilor necomunitare aflate într-un regim de tranzit extern sau într-un regim vamal economic

Art. 45. - Mărfurile aflate sub un regim vamal economic sau în tranzit extern, introduse în zona liberă sau antrepozitul liber în vederea încheierii acestora, se prezintă autorităţii vamale şi fac obiectul formalităţilor vamale prevăzute în acest sens.

Art. 46. - Incheierea formalităţilor vamale pentru mărfurile necomunitare, circulând sub acoperirea unui titlu de tranzit extern T1, se efectuează după cum urmează:

a) în procedură normală, titlul de tranzit extern se depune la sosirea mărfurilor sau cel mai târziu în prima zi lucrătoare ce urmează sosirii mărfurilor la autoritatea vamală de control a zonei sau a antrepozitului liber care va proceda conform normelor regimului de tranzit;

b)  în procedură simplificată, operatorul este exonerat de prezentarea mărfurilor la autoritatea vamală de control a zonei libere/antrepozitului liber dacă acesta este autorizat în calitate de „destinatar agreat" conform art. 406-408a din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/93 de stabilire a unor dispoziţii de aplicare a Regulamentului Consiliului nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar.

Art. 47. - Incheierea formalităţilor vamale pentru mărfurile necomunitare plasate anterior sub regimul de perfecţionare activă sau de admitere temporară, care au făcut obiectul unei declaraţii de reexport, se efectuează după cum urmează:

a) regimurile de perfecţionare activă sau de admitere temporară se încheie prin întocmirea formalităţilor vamale de reexport şi tranzit la biroul vamal de încheiere prevăzut în autorizaţia de derulare a regimului, altul decât autoritatea vamală de control a zonei libere sau a antrepozitului liber;

b)  declaraţia vamală este acceptată la biroul vamal de încheiere numai în situaţia în care autoritatea vamală de control a zonei libere sau a antrepozitului liber este birou vamal de ieşire din teritoriul vamal al Comunităţii, în conformitate cu art. 793 din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/93 de stabilire a unor dispoziţii de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar;

c)  operatorul introduce mărfurile de import sau produsele compensatoare în zona liberă sau în antrepozitul liber în vederea expedierii ulterioare în afara teritoriului vamal al Comunităţii, sub acoperirea unui titlu de tranzit purtând menţiunea „marfă PA/S" sau „marfă AT" ori „marfă PA/R", după caz. Aceleaşi menţiuni se efectuează de către operator în evidenţa sa operativă;

d) modalităţile de prezentare a mărfurilor şi de descărcare a titlului de tranzit se efectuează conform prevederilor descrise la art. 46 lit. a).

Art. 48. - Incheierea formalităţilor vamale pentru mărfurile necomunitare plasate anterior sub regimul de perfecţionare activă sau de admitere temporară, care nu au făcut obiectul unei declaraţii de reexport, se efectuează după cum urmează:

a) mărfurile sau produsele compensatoare sunt considerate scoase din evidenţele specifice regimului prin înscrierea într-un titlu de tranzit extern depus la biroul vamal de încheiere prevăzut în autorizaţie, la opţiunea operatorului economic, în funcţie de tipul operaţiunii comerciale derulate, cum sunt spre exemplu, cele referitoare la transferul între două autorizaţii de perfecţionare activă sau de admitere temporară, precum şi cazul particular al transferului de mărfuri între operatorii înscrişi în aceeaşi autorizaţie. In aceste situaţii formalităţile de export nu au fost încă efectuate;

b) documentul de tranzit cuprinde menţiunea corespunzătoare „marfă PA/S", „marfă AT" sau „marfă PA/R", după caz;

c) în situaţiile menţionate la art. 47 lit. a), titularul autorizaţiei de „PA/R" poate depune o cerere de rambursare, numai după acceptarea documentului de tranzit extern T1 sau a declaraţiei de reexport. In această situaţie efectuarea unei noi operaţiuni de perfecţionare activă sau punerea în liberă circulaţie a mărfurilor de către operator este condiţionată de prezentarea fişei de informaţii INF1, care conţine informaţii privind cuantumul drepturilor vamale suspendate sau rambursate şi data de plasare anterioară sub regim.

Cererea de rambursare poate fi depusă de către operator şi în momentul introducerii în zona liberă sau în antrepozitul liber a produselor compensatoare sau a mărfurilor importate; pentru justificarea cererii de rambursare depuse la autoritatea vamală de control a regimului de perfecţionare activă cu rambursare, operatorul poate solicita vizarea fişei de informaţii INF7 de către autoritatea vamală de control a zonei libere sau a antrepozitului liber.

Datele din fişa de informaţii INF7 se preiau în evidenţa operativă cu menţiunea „marfă PA/R".

SECŢIUNEA 8.2

Formalităţi la introducerea mărfurilor comunitare

Art. 49. - (1) In cazul mărfurilor care nu au făcut obiectul unei declaraţii de export, în conformitate cu art. 170 din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar, acestea nu se prezintă autorităţii vamale de control şi nu fac obiectul formalităţilor vamale.

(2) Mărfurile se înscriu în evidenţa operativă prin menţionarea documentului de transport însoţitor. Acest document se prezintă la solicitarea autorităţii vamale de control.

Art. 50. - In cazul mărfurilor care au făcut obiectul unei declaraţii de export, exemplarul 3 al declaraţiei de export sau orice alt document justificativ al exportului se vizează la momentul scoaterii efective a acestora în afara teritoriului vamal al Comunităţii când mărfurile părăsesc zona liberă sau antrepozitul liber, conform prevederilor art. 162 din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar.

SECŢIUNEA 8.3

Atestarea statutului vamal

Art. 51. - Operatorul poate solicita autorităţii vamale de control să ateste statutul comunitar sau necomunitar al mărfurilor la intrarea în zona liberă sau în antrepozitul liber sau ulterior în perioada depozitării, prin utilizarea formularului prevăzut în anexa nr. 109 din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/93 de stabilire a unor dispoziţii de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar.

SECŢIUNEA 8.4

Formalităţi la scoaterea mărfurilor din teritoriul vamal al Comunităţii

A. Reexportul mărfurilor necomunitare

Art. 52. - Când măsurile de politică comercială sau de prohibiţie sunt prevăzute pentru reexportul anumitor mărfuri necomunitare, acestea se aplică la ieşirea din zona liberă sau din antrepozitul liber.

Art. 53. - Incheierea formalităţilor vamale pentru scoaterea mărfurilor necomunitare, care nu sunt plasate sub un regim vamal economic, se efectuează după cum urmează:

a)  notificarea prealabilă a autorităţii vamale de control, efectuată prin orice mijloc agreat de aceasta (în scris sau informatic), pentru fiecare operaţiune în parte sau global, pentru mai multe operaţiuni, sub forma unei planificări previzibile, şi

b) înscrierea fără întârziere în evidenţa operativă, efectuată la momentul ieşirii mărfurilor din locul unde operatorul îşi desfăşoară activitatea. Evidenţa operativă face referire la documentul de transport care însoţeşte marfa.

Atunci când autoritatea vamală de control nu este un punct de ieşire al Comunităţii, se aplică regulile privind regimul de tranzit extern.

Art. 54. - Incheierea formalităţilor vamale pentru scoaterea mărfurilor necomunitare, plasate sub un regim vamal economic, se efectuează după cum urmează:

a)  depunerea unei declaraţii de reexport la autoritatea vamală de control, dacă aceasta nu a fost depusă la un alt birou vamal de încheiere a regimului vamal economic; şi

b) înscrierea fără întârziere în evidenţa operativă, efectuată la momentul ieşirii mărfurilor din locul unde operatorul îşi desfăşoară activitatea. Evidenţa operativă face referire la documentul de transport care însoţeşte mărfurile în afara zonei libere şi la declaraţia de reexport.

B. Mărfuri necomunitare transbordate

Art. 55. - Scoaterea mărfurilor necomunitare ce nu au fost descărcate sau fac obiectul numai al unei operaţiuni de transbordare de pe un mijloc de transport pe altul se efectuează fără notificarea prealabilă a autorităţii vamale de control şi fără întocmirea altor formalităţi vamale. Operatorul are obligaţia de a prezenta documentele de transport la cererea autorităţii vamale de control.

Prin excepţie de la prevederile de mai sus, mărfurile se înscriu în mod obligatoriu în evidenţa operativă, când fac obiectul unei operaţiuni de vânzare-cumpărare în zona liberă sau antrepozitul liber.

C. Exportul mărfurilor comunitare

Art. 56. - (1) Exportul mărfurilor comunitare dintr-o zonă sau antrepozit liber se efectuează prin parcurgerea următoarelor operaţiuni:

a) depunerea unei declaraţii de export la autoritatea vamală de control, dacă aceasta nu a fost depusă la un alt birou vamal, înainte de scoaterea mărfurilor din zona liberă sau din antrepozitul liber; şi

b) înscrierea în evidenţa operativă a menţiunilor referitoare la declaraţia de export şi la documentul de transport aferent scoaterii mărfurilor din zona liberă sau antrepozitul liber.

(2) Când măsurile de politică comercială sau de prohibiţie sunt prevăzute pentru exportul anumitor mărfuri comunitare, acestea se aplică la scoaterea din zona liberă sau din antrepozitul liber.

SECŢIUNEA 8.5

Formalităţi efectuate la introducerea sau reintroducerea mărfurilor în teritoriul vamal al Comunităţii

A.  Reintroducerea mărfurilor comunitare

Art. 57. - (1) Scoaterea mărfurilor comunitare, după staţionarea lor într-o zonă liberă sau antrepozit liber în statul membru de plecare, şi reintroducerea acestora în altă parte a teritoriului vamal al Comunităţii se fac fără formalităţi vamale.

(2) Statutul vamal comunitar al mărfurilor se dovedeşte prin formularul prevăzut în anexa nr. 109 din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/93 de stabilire a unor dispoziţii de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar.

(3)  Când statutul vamal comunitar al mărfurilor nu poate fi dovedit prin formularul menţionat la alin. (2) sau prin orice alt mijloc, mărfurile sunt considerate ca fiind mărfuri necomunitare.

B.  Introducerea mărfurilor necomunitare

Art. 58. - Când mărfurile necomunitare aflate într-o zonă liberă sau antrepozit liber sunt introduse în altă parte a teritoriului vamal comunitar fără să fi fost în prealabil plasate în liberă circulaţie, se supun aceloraşi dispoziţii ca şi mărfurile necomunitare, care sunt introduse direct dintr-o ţară terţă în teritoriul vamal comunitar. Acestea sunt supuse supravegherii vamale şi circulă pe teritoriul vamal al comunităţii sub acoperirea unui tranzit extern T1 până când li se atribuie un alt regim vamal.

CAPITOLUL IX

Utilizarea regimului de perfecţionare activă, admitere temporară sau transformare sub control vamal în interiorul unei zone libere sau antrepozit liber

Art. 59. - (1) Operaţiunile de plasare a mărfurilor şi de încheiere a regimurilor de perfecţionare activă, admitere temporară şi de transformare sub control vamal sau admitere temporară, efectuate într-o zonă sau antrepozit liber, se pot desfăşura în procedură normală sau în procedură de vămuire la domiciliu; în cazul utilizării procedurii de vămuire la domiciliu, este obligatorie ţinerea evidenţelor aferente regimurilor de perfecţionare activă, admitere temporară sau de transformare sub control vamal şi al îndeplinirii condiţiilor specifice acestor regimuri.

(2) Procedura de vămuire la domiciliu nu poate fi autorizată când operatorul nu efectuează în mod frecvent operaţiuni de perfecţionare activă, admitere temporară sau de transformare sub control vamal.

SECŢIUNEA 9.1

Plasarea mărfurilor sub un regim vamal prin utilizarea procedurii de vămuire la domiciliu

Art. 60. - Regimul de perfecţionare activă, admitere temporară sau transformare sub control vamal poate fi solicitat atât la momentul introducerii mărfurilor în zona liberă sau antrepozitul liber, cât şi ulterior acestui moment.

Art. 61. - Plasarea mărfurilor sub regim se efectuează potrivit dispoziţiilor cuprinse în normele tehnice privind procedurile simplificate de vămuire.

Art. 62. - (1) La momentul plasării mărfurilor sub regim vamal, operatorul este obligat să înscrie fără întârziere această plasare în evidenţele regimului de perfecţionare activă sau de transformare sub control vamal.

(2) Inscrierea în evidenţele regimului înlocuieşte înscrierea în evidenţa operativă a zonei libere sau a antrepozitului liber. Această înscriere trebuie să facă referire la documentul sub acoperirea căruia mărfurile au fost transportate către locul de descărcare.

(3) Când plasarea sub regim se face pentru mărfuri care se află deja în zona liberă sau în antrepozitul liber, evidenţa operativă a zonei libere sau a antrepozitului liber se descarcă prin evidenţele regimului în cauză.

SECŢIUNEA 9.2

Incheierea regimurilor prin utilizarea procedurii de vămuire la domiciliu

Art. 63. - Incheierea regimurilor de perfecţionare activă, admitere temporară sau transformare sub control vamal se poate efectua prin reacordarea statutului de mărfuri:

a) introduse în zona liberă sau antrepozitul liber;

b) reexportate;

c) punerea în liberă circulaţie a mărfurilor; sau

d) acordarea unui alt regim vamal suspensiv.

Art. 64. - (1) Incheierea regimului are loc prin înscrierea în evidenţa operativă a zonei libere sau a antrepozitului liber a produselor compensatoare, mărfurilor în aceeaşi stare sau a produselor transformate care rămân în zona liberă, în conformitate cu prevederile art. 807 din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/93 de stabilire a unor dispoziţii de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar.

(2) Menţiunile aferente evidenţei operative a zonei libere sau antrepozitului liber se preiau în evidenţele specifice regimurilor de perfecţionare activă, admitere temporară sau transformare sub control vamal; în aceste cazuri, evidenţa operativă a antrepozitului liber sau a zonei libere face referire la menţiunile „marfă PA/S", „marfă AT" sau „TCV".

Art. 65. - In cazul regimurilor de perfecţionare activă, admitere temporară sau transformare sub control vamal, în decontul de încheiere menţiunile privind declaraţiile vamale sunt înlocuite de menţiunile înscrise în evidenţele regimului şi în evidenţa operativă a antrepozitului liber sau a zonei libere.

Art. 66. - Incheierea regimurilor de perfecţionare activă, admitere temporară sau transformare sub control vamal, concomitent cu scoaterea din zona liberă sau din antrepozitul liber prin reexport sau punere în liberă circulaţie, utilizând o procedură simplificată de vămuire, presupune înregistrarea operaţiunilor în evidenţele specifice regimului vamal economic şi nu al evidenţei operative a zonei libere sau antrepozitului liber.

CAPITOLUL X

Condiţii de utilizare a mărfurilor necomunitare fără naşterea datoriei vamale

Art. 67. - Mărfurile necomunitare plasate într-o zonă liberă sau un antrepozit liber pot fi utilizate sau consumate fără a se naşte o datorie vamală la import, în conformitate cu prevederile art. 205 din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar, numai în cazurile şi în condiţiile reglementate în acest capitol.

SECŢIUNEA 10.1

Manipulări uzuale

Art. 68. - (1) Mărfurile aflate în zona liberă sau antrepozitul liber pot fi supuse manipulărilor uzuale prevăzute în anexa nr. 72 la Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/93 de stabilire a unor dispoziţii de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar.

(2) Mărfurile comunitare care fac obiectul politicii agricole comune pot fi supuse numai manipulărilor definite în Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 800/99 de stabilire a normelor comune de aplicare a sistemului de restituiri la export pentru produsele agricole.

Art. 69. - (1) Manipulările uzuale se efectuează fără autorizarea prealabilă a autorităţii vamale de control.

(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), când operatorul doreşte punerea în liberă circulaţie a mărfurilor pe baza felului, valorii în vamă şi cantităţii acestora din momentul anterior manipulărilor uzuale, este obligatorie obţinerea unei aprobări prealabile din partea autorităţii vamale de control. In acest caz, prin aprobarea prealabilă, autoritatea vamală de control stabileşte condiţiile privind informarea sa, locul, ziua şi mijloacele de identificare fizică a mărfurilor ce urmează a fi supuse manipulărilor uzuale în cauză sau alte condiţii specifice operaţiunii în cauză, necesare exercitării supravegherii vamale.

(3) In aplicarea prevederilor art. 178 alin. (2) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar, când mărfurile supuse manipulărilor uzuale pe baza aprobării prealabile menţionate la alin. (2) urmează a fi declarate pentru punere în liberă circulaţie, tranzit sau un regim vamal economic, operatorul poate solicita eliberarea fişei de informaţii INF8.

Art. 70. - Mărfurile supuse unor reglementări speciale, cum ar fi: sanitar-veterinare, fitosanitare, de mediu sau sănătate, pot fi recondiţionate, transformate sau reambalate, conform legislaţiei specifice în domeniu.

Art. 71. - In orice situaţie manipulările uzuale se înscriu în evidenţa operativă ţinută de operator.

SECŢIUNEA 10.2

Operaţiuni de vânzare-cumpărare

Art. 72. - (1) Mărfurile necomunitare sau comunitare plasate în zone libere sau în antrepozite libere pot fi vândute şi cumpărate fără aprobarea autorităţii vamale de control.

(2) Aceste tranzacţii se înscriu în mod obligatoriu în evidenţa operativă.

SECŢIUNEA 10.3

Operaţiuni de abandon si distrugere

Art. 73. - (1) Mărfurile care se găsesc în zona liberă sau în antrepozitul liber pot fi abandonate în favoarea statului sau distruse în conformitate cu dispoziţiile prevăzute la art. 182 din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar.

(2)  Operaţiunile de abandon sau distrugere se notifică în prealabil în scris autorităţilor vamale de control. Notificarea se semnează de operator şi se efectuează într-un termen suficient pentru a permite autorităţii vamale de control să asiste la distrugere.

(3)  Certificarea distrugerii se efectuează prin înscrierea procesului-verbal aferent acestei operaţiuni în evidenţa operativă.

(4) In cazul mărfurilor supuse unor reglementări speciale, distrugerea se efectuează, după caz, numai în locurile şi condiţiile stabilite în prealabil de autorităţile competente.

CAPITOLUL XI

Dispoziţii finale

Art. 74. - Dispoziţiile prezentelor norme se completează cu prevederile Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 2.913/1992 de instituire a Codului vamal comunitar şi Regulamentului Comisiei (CEE) nr. 2.454/1993 de stabilire a unor dispoziţii de aplicare a Regulamentului Consiliului nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar, Legii nr. 86/2006 privind Codul vamal al României şi Hotărârii Guvernului nr. 707/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Codului vamal al României.

Art. 75. -Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentele norme tehnice.

ANEXA Nr. 1 la normele tehnice

Autoritatea vamală de control.........

Nr............../...............................

Raport de verificare pentru agrearea unui antrepozit liber

Denumirea titularului sau operatorului

Antrepozit liber

Adresa şi locul de depozitare

|_| solicitat

|_| de modificat

|_| deja beneficiar

I.  LOCAŢII

Stare:

Se precizează amplasamentul şi căile de acces (de exemplu, dacă sunt mai multe clădiri la aceeaşi adresă) şi se anexează o schiţă succintă.

Construcţie:

• Natura (pereţi, acoperiş):

• Protecţie: (se descrie sistemul de închidere, alarmă etc.)

• Observaţii:

II.  MĂRFURI:

• Felul mărfurilor care urmează să fie depozitate:

• Mijloace care permit localizarea (marcaje, inscripţii etc.)

• Depozitarea de mărfuri sub diferite regimuri:          |_|    DA                      |_|   NU

• Depozitarea de mărfuri comunitare:         |_|    DA                      |_|   NU

• Mărfurile aflate în diferite regimuri sunt separate?

o Fizic (perete, grilaj):                               |_|    DA                      |_|   NU

o Fictiv (marcaje la sol)                                           |_|    DA                      |_|   NU

o Descrierea mijloacelor de separare vizuală:

Justificarea economică a necesităţii de depozitare:

III.  EVIDENŢA OPERATIVĂ:

Manuală                         |_|                           

Deja ţinută                      |_|

Informatică                     |_|                          

Preconizată                     |_|

Ţinută în locaţie              |_|                          

Ţinută în afara locaţiei     |_|

Adresa locului de ţinere a evidenţei, atunci când aceasta se realizează în afara locaţiei:

IV  MANIPULĂRI UZUALE PRECONIZATE:

V OBSERVAŢII Şl AVIZE Documente anexate:

|_| Plan de acces, de situare sau cadastral              

|_| Planul locaţiilor

|_| Agrearea altor administraţii                                

|_| Modelul evidentelor operative

|_| Altele

Semnătura şi ştampila

ANEXA Nr. 2 la normele tehnice

Operator economic

..................................

APROB

Şeful Autorităţii vamale de control

...................................................

CERERE DE AUTORIZARE

pentru efectuarea de construcţii în zona liberă

1.  Denumirea/sediul operatorului economic care efectuează construcţia

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

2.  Beneficiarul construcţiei ........................................................................................................................................................................ ..............

........................................................................................................................................................................ ........................................................

3.  Materialele de construcţii sunt:

comunitare [   ] necomunitare importate [   ] necomunitare [   ]

4.  Locul de amplasare a construcţiei (denumire concesionar parcelă)

........................................................................................................................................................................ ........................................................

5.  Destinaţia construcţiei (depozit, sediu social, unităţi de producţie, magazine etc.) 

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Data

..........................................

Semnătura autorizată şi ştampila operatorului economic

.........................................

ANEXA Nr. 3 la normele tehnice

Autoritatea vamală de control...........................

Nr...................................../..............................

AUTORIZAŢIE DE CONSTRUIRE

în zona liberă/antrepozit liber...................

In conformitate cu prevederile art. 167 alin. (4) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 din 12 octombrie 1992 de instituire a Codului vamal comunitar şi ale art. 801 alin. (3) şi (4) din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/1993 din 2 iulie 1993 de stabilire a unor dispoziţii de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar, se autorizează:

S.C............................................................................................................................................ cu sediul/domiciliul în .............................................. ........................................................................................................................................................................ .....................................................................

Cod unic de înregistrare nr.............................

Certificat de înregistrare la registrul comerţului seria ........../nr ...........................

să construiască în zona liberă/antrepozitul liber...................................................

Denumirea construcţiei

Localizare

cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

Precizări suplimentare:

........................................................................................................................................................................ .....................................................

........................................................................................................................................................................ .....................................................

Semnătura şi ştampila

ANEXA Nr. 4 la normele tehnice

Autoritatea vamală de control.........................

APROBARE DE EVIDENŢĂ OPERATIVĂ

Nr...................../.....................

Ca urmare a solicitării nr...................., în conformitate cu prevederile art. 172 alin. (1)şi (2) şi ale art. 176 alin. (1) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 din 12 octombrie 1992 de instituire a Codului vamal comunitar şi ale art. 803 din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/1993 din 2 iulie 1993 de stabilire a unor dispoziţii de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar, se autorizează:

S.C........................................................................................................................................................................ ......................................................................................................................................cu sediul /domiciliul în ..........................................................................................................................

Cod unic de înregistrare nr........................................................................................................................................................................ ................

Certificat de înregistrare la registrul comerţului seria........................./nr........................................................................... pentru desfăşurarea activităţii ........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ ...................................................................................................................................................................................................în zona liberă/antrepozitul liber ...........................................................................................

Aprobarea acordată pentru ţinerea evidenţei operative în forma prezentată în solicitarea de referinţă face parte integrantă din prezenta autorizaţie.

De asemenea, vă aducem la cunoştinţă că aveţi următoarele obligaţii:

a) necesitatea luării tuturor măsurilor pentru ca angajaţii dvs. să fie în măsură să respecte legislaţia vamală;

b) să semnalaţi autorităţii vamale de control a zonei libere sau a antrepozitului liber orice dispariţie de mărfuri pe care o constataţi;

c) să comunicaţi eventualele modificări ale elementelor furnizate în cererea de aprobare a evidenţei operative.

Semnătura şi ştampila


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 7394/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 7394 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 7394/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu