Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 731 din 11 mai 2001

pentru aprobarea Normelor privind inregistrarea persoanelor aflate la bordul navelor de pasageri care navigheaza spre sau dinspre porturile maritime romanesti

ACT EMIS DE: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 353 din 30 iunie 2001


SmartCity3


    Ministrul lucrarilor publice, transporturilor si locuintei,
    in temeiul dispozitiilor art. 12 lit. d) si j) si ale art. 13 alin. (1) si (2) din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, aprobata cu modificari prin Legea nr. 197/1998, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 7, art. 94 si ale art. 95 lit. i) si m) din Ordonanta Guvernului nr. 42/1997 privind navigatia civila,
    avand in vedere prevederile art. 69 si 70 din Acordul european instituind o asociere intre Romania, pe de o parte, si Comunitatile Europene si statele membre ale acestora, pe de alta parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin Legea nr. 20/1993, si prevederile Directivei Consiliului Uniunii Europene nr. 98/41/CE din 18 iunie 1998 privind inregistrarea persoanelor aflate la bordul navelor de pasageri care navigheaza spre sau dinspre porturi ale statelor membre ale Comunitatii,
    in baza prevederilor art. 2 pct. 5 si ale art. 4 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele privind inregistrarea persoanelor aflate la bordul navelor de pasageri care navigheaza spre sau dinspre porturile maritime romanesti, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si va intra in vigoare la 90 de zile de la data publicarii.

                        Ministrul lucrarilor publice,
                        transporturilor si locuintei,
                             Miron Tudor Mitrea

    ANEXA 1

                                    NORME
privind inregistrarea persoanelor aflate la bordul navelor de pasageri care navigheaza spre sau dinspre porturile maritime romanesti

    Art. 1
    In scopul intelegerii si aplicarii uniforme a prezentelor norme se utilizeaza termenii definiti dupa cum urmeaza:
    1.1. autoritatea competenta - Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, organul de specialitate al administratiei publice centrale si autoritatea de stat in domeniul transporturilor maritime;
    1.2. autoritatea desemnata - institutia publica care coordoneaza activitatile de cautare si salvare a vietilor omenesti si urmareste reducerea consecintelor in cazul oricarui accident maritim ce se poate produce, respectiv Inspectoratul Navigatiei Civile - I.N.C., care functioneaza in subordinea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei;
    1.3. Codul I.S.M. - Codul international de management pentru exploatarea in siguranta a navelor si pentru prevenirea poluarii, adoptat de catre Organizatia Maritima Internationala (IMO) prin Rezolutia A.741 (18) din 4 noiembrie 1993, pe care Romania l-a acceptat prin Legea nr. 85/1997;
    1.4. companie - proprietarul unei nave de pasageri sau oricare alta persoana fizica sau juridica care isi asuma responsabilitatea exploatarii navei de pasageri de la proprietar;
    1.5. Conventia SOLAS 1974 - Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, incheiata la Londra la 1 noiembrie 1974, la care Romania a aderat prin Decretul nr. 80/1979;
    1.6. registratorul de pasageri - persoana responsabila in cadrul companiei cu implementarea cerintelor Codului I.S.M. sau o persoana de la tarm desemnata de companie cu responsabilitatea tinerii evidentei informatiilor referitoare la persoanele care s-au imbarcat pe nava de pasageri a companiei;
    1.7. mila - 1.852 m;
    1.8. nava de pasageri - o nava maritima sau o nava maritima de mare viteza care transporta mai mult de 12 pasageri;
    1.9. nava de mare viteza - o nava de mare viteza, astfel cum este definita in cap. X, Regula I din Conventia SOLAS 1974, in vigoare la data adoptarii prezentelor norme;
    1.10. persoana - orice persoana, indiferent de varsta, care se afla la bordul unei nave de pasageri;
    1.11. serviciu regulat - serviciul pe care il executa o nava de pasageri cu scopul de a ambarca/debarca si transporta pasageri:
    a) intre doua sau mai multe porturi, fara escala, la date fixe prestabilite;
    b) intre porturi prestabilite;
    1.12. zona maritima protejata - sectorul maritim ferit de efectele marii deschise, in care o nava este in orice moment la o distanta mai mica de 6 mile de un loc de refugiu unde persoanele naufragiate pot debarca si in care sunt asigurate facilitatile de cautare si salvare.
    Art. 2
    Scopul prezentelor norme este de a creste siguranta navigatiei, de a imbunatati posibilitatile de salvare a pasagerilor si a echipajului de la bordul navelor de pasageri care navigheaza spre/dinspre porturile maritime romanesti si de a asigura interventia cu mai multa eficienta pentru cautarea si salvarea vietilor omenesti si reducerea consecintelor in cazul oricarui accident maritim ce se poate produce.
    Art. 3
    Prezentele norme se aplica navelor de pasageri, cu exceptia:
    a) navelor militare si de transport trupe;
    b) iahturilor de agrement in cazul in care nu sunt prevazute cu echipaj si care transporta mai putin de 12 pasageri in scopuri comerciale.
    Art. 4
    (1) Compania are obligatia de a organiza un sistem de numarare a persoanelor care se afla la bordul navei de pasageri, inainte de plecarea acesteia dintr-un port maritim romanesc.
    (2) Inainte de plecarea navei de pasageri numarul de persoane de la bord trebuie comunicat comandantului acesteia si registratorului de pasageri.
    Art. 5
    Inainte ca o nava de pasageri sa plece dintr-un port maritim romanesc comandantul acesteia are obligatia sa se asigure ca numarul de persoane de la bord nu depaseste numarul de persoane pe care nava are dreptul sa le transporte.
    Art. 6
    (1) Atunci cand nava de pasageri pleaca dintr-un port maritim romanesc intr-un voiaj pe o distanta mai mare de 20 de mile fata de portul respectiv, vor fi inregistrate urmatoarele informatii referitoare la pasagerii de pe o nava de pasageri:
    a) numele de familie al persoanelor de la bord;
    b) prenumele sau initialele;
    c) sexul;
    d) anul nasterii sau categoria de varsta - adult, copil sau nou-nascut - in care se incadreaza persoana respectiva;
    e) in cazul in care un pasager solicita asistenta sau ingrijiri speciale in situatii de urgenta, informatii referitoare la acestea.
    (2) Compania are obligatia de a inregistra aceste informatii inainte de plecarea navei de pasageri si de a le comunica registratorului de pasageri sau de a le introduce intr-un sistem informatic de la tarm, creat de companie pentru a prelua functia registratorului, in cel mult 30 de minute dupa plecarea navei.
    Art. 7
    (1) In situatia in care o nava de pasageri arboreaza pavilionul roman si pleaca dintr-un port aflat in afara Romaniei cu destinatia un port maritim romanesc, autoritatea desemnata, la primirea avizarii de sosire a navei, va solicita companiei sa se asigure ca sunt respectate prevederile art. 4 si 6.
    (2) In situatia in care o nava de pasageri arboreaza pavilionul unui alt stat si pleaca dintr-un port situat in afara Romaniei cu destinatia un port maritim romanesc, autoritatea desemnata, la primirea avizarii de sosire a navei, va solicita companiei sa se asigure ca informatiile specificate la art. 4 alin. (1) si la art. 6 alin. (1) sunt colectate si pot fi puse la dispozitie in situatia interventiilor pentru cautarea si salvarea vietilor omenesti si reducerea consecintelor in cazul oricarui accident maritim ce se poate produce.
    Art. 8
    (1) Fiecare companie, pe baza prevederilor art. 4 si 6, trebuie:
    a) sa stabileasca un sistem pentru inregistrarea informatiilor despre pasageri; acest sistem va indeplini criteriile prevazute la art. 11;
    b) sa desemneze un registrator de pasageri responsabil pentru tinerea si transmiterea acestor informatii necesare in situatiile de urgenta sau cu ocazia inlaturarii consecintelor unui accident.
    (2) Compania se va asigura ca informatiile referitoare la pasageri sunt in orice moment disponibile pentru transmiterea lor autoritatii desemnate pentru cautare si salvare in cazuri de urgenta sau ca urmare a unui accident.
    (3) Datele personale colectate in conformitate cu prevederile art. 6 nu vor fi pastrate mai mult decat este necesar pentru realizarea scopului prezentelor norme.
    (4) Compania se va asigura ca informatiile referitoare la persoanele care au declarat necesitatea unor ingrijiri speciale sau asistenta in situatii de urgenta sunt corect inregistrate si comunicate comandantului inainte de plecarea navei de pasageri.
    Art. 9
    (1) In situatia in care o nava de pasageri care arboreaza pavilionul roman executa un serviciu regulat intre un port maritim romanesc si un port dintr-un stat vecin si distanta dintre acestea este mai mica de 20 mile, autoritatea competenta poate sa solicite furnizarea informatiilor prevazute pentru voiaje mai mari de 20 mile, mentionate la art. 6 alin. (1). O astfel de decizie va fi luata impreuna cu autoritatea competenta a statului vecin.
    (2) Autoritatea desemnata nu va acorda derogari de la aplicarea prezentelor norme nici unei nave de pasageri ce arboreaza pavilionul unui stat care este parte contractanta la Conventia SOLAS 1974 si care navigheaza dinspre un port maritim romanesc, daca prin prevederile Conventiei SOLAS 1974 aplicabile statul de pavilion nu ii acorda astfel de derogari.
    Art. 10
    (1) Fiecare companie care exploateaza o nava de pasageri care arboreaza pavilionul roman va comunica autoritatii desemnate sistemul sau de inregistrare, stabilit in conformitate cu prevederile art. 8.
    (2) Autoritatea desemnata va aproba sistemul de inregistrare si va efectua controale ocazionale pentru verificarea functionarii corecte a acestuia.
    Art. 11
    (1) Sistemul de inregistrare va indeplini urmatoarele criterii functionale:
    a) lizibilitate - datele solicitate trebuie sa fie usor de citit;
    b) disponibilitate - datele solicitate trebuie sa fie usor de obtinut de la companie de catre autoritatea desemnata;
    c) facilitate - sistemul trebuie conceput in asa fel incat colectarea informatiilor sa nu produca nici o intarziere imbarcarii si/sau debarcarii pasagerilor navei;
    d) siguranta - datele trebuie sa fie protejate corespunzator impotriva distrugerii sau pierderii accidentale sau rau intentionate si modificarilor neautorizate, divulgarii sau accesului la acestea.
    (2) Trebuie evitata utilizarea de catre aceeasi companie a mai multor sisteme de inregistrare pe aceleasi rute sau pe rute similare.
    Art. 12
    (1) Orice nerespectare a prevederilor prezentelor norme de catre o companie constituie o neconformitate majora privind respectarea sistemului de management al sigurantei certificat conform Codului I.S.M. la bordul navei sau la sediul companiei, potrivit legii.
    (2) Autoritatea desemnata are obligatia de a aduce la cunostinta autoritatii competente orice nerespectare a prevederilor prezentelor norme de catre o companie.
    Art. 13
    (1) O neconformitate majora inregistrata in sistemul de management al sigurantei in cadrul unei companii romanesti atrage retragerea de catre autoritatea competenta a certificatului de management al sigurantei (S.M.C.) pentru nava sau a documentului de conformitate (DOC) al companiei, dupa caz, pana la solutionarea neconformitatii, in conditiile prevederilor legale in vigoare.
    (2) In cazul nerespectarii repetate in decurs de un an a prevederilor prezentelor norme de catre companie, autoritatea competenta retrage documentul de conformitate (DOC) al companiei, potrivit prevederilor legale in vigoare.
    Art. 14
    (1) In situatia in care prevederile prezentelor norme nu sunt respectate de catre o companie straina a carei nava de pasageri soseste/pleaca intr un/dintr un port maritim romanesc, autoritatea competenta va informa administratia care a certificat respectiva companie conform Codului I.S.M., precum si Controlul Statului Portului (PSC) pentru inspectia detaliata a navei.
    (2) In cazul nerespectarii repetate in decurs de un an a prevederilor prezentelor norme de catre o companie straina, autoritatea desemnata nu va mai permite accesul in porturile maritime romanesti al navelor de pasageri ale companiei respective.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 731/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 731 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 731/2001
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu