Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 717 din 24 septembrie 2003

pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind principiile ce reglementeaza organizarea inspectiilor oficiale in domeniul nutritiei animalelor

ACT EMIS DE: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR, APELOR SI MEDIULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 704 din  8 octombrie 2003


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 31 alin. 1 din Legea sanitara veterinara nr. 60/1974, republicata,
    in baza Hotararii Guvernului nr. 739/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului,
    vazand Referatul de aprobare nr. 151.077 din 1 septembrie 2003, intocmit de Agentia Nationala Sanitara Veterinara,

    ministrul agriculturii, padurilor, apelor si mediului emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Norma sanitara veterinara privind principiile ce reglementeaza organizarea inspectiilor oficiale in domeniul nutritiei animalelor, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Directiile sanitare veterinare judetene si a municipiului Bucuresti, precum si institutele centrale de profil vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 3
    Agentia Nationala Sanitara Veterinara va controla modul de indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
    Art. 4
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si va intra in vigoare in termen de 30 de zile de la data publicarii lui.

                      Ministrul agriculturii, padurilor,
                              apelor si mediului,
                                 Ilie Sarbu

    ANEXA 1

                          NORMA SANITARA VETERINARA
privind principiile ce reglementeaza organizarea inspectiilor oficiale in domeniul nutritiei animalelor

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Prezenta norma sanitara veterinara stabileste principiile ce reglementeaza inspectiile oficiale in domeniul nutritiei animalelor.
    (2) Prezenta norma sanitara veterinara se aplica fara a se aduce atingere legislatiei nationale specifice, in special regulilor nationale la frontiera si regulilor veterinare nationale.
    Art. 2
    (1) Pentru scopurile prezentei norme sanitare veterinare se vor aplica urmatoarele definitii:
    a) inspectie oficiala in domeniul nutritiei animalelor, denumita in cele ce urmeaza inspectie, inseamna o inspectie a autoritatilor veterinare competente pentru a verifica concordanta cu prevederile legislatiei nationale stabilite de:
    (i) Norma sanitara veterinara privind aditivii din furaje;
    (ii) Norma sanitara veterinara privind limitele maxime admise pentru unele substante si produse in furaje, aprobata prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 294/2002, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 731 din 7 octombrie 2002;
    (iii) Norma sanitara veterinara privind circulatia si utilizarea materiilor prime furajere;
    (iv) Norma sanitara veterinara privind circulatia furajelor combinate;
    (v) Norma sanitara veterinara referitoare la unele produse utilizate pentru nutritia animalelor;
    (vi) Norma sanitara veterinara privind furajele destinate unor scopuri nutritionale speciale;
    (vii) orice alte reglementari din domeniul nutritiei animalelor pentru care este elaborata prevederea ca inspectiile oficiale sa fie efectuate in conformitate cu prevederile prezentei norme sanitare veterinare;
    b) control al documentelor - verificarea documentelor ce insotesc un produs sau orice alta informatie furnizata privind produsul respectiv;
    c) control de identitate - verificarea, doar prin inspectie vizuala, a relatiei dintre documente, etichete si produse;
    d) control fizic - un control al produsului insusi ce include, atunci cand este necesar, prelevare de probe si testare de laborator;
    e) produs destinat nutritiei animalelor sau produs - furaje pentru animale sau orice substanta utilizata in nutritia animalelor;
    f) autoritate competenta - autoritatea veterinara responsabila pentru efectuarea controalelor oficiale in domeniul nutritiei animalelor;
    g) intreprindere - orice intreprindere sau unitate ce produce ori fabrica un produs sau care detine produsul intr-o faza intermediara inainte de comercializare ori care comercializeaza produse;
    h) punere in circulatie sau circulatie - detinerea oricarui produs destinat nutritiei animalelor, in scopul vanzarii, incluzand oferirea pentru vanzare sau orice alta forma de transfer, liber sau nu, catre o parte terta, precum si vanzarea sau alte forme de transfer al acestuia.
    (2) Definitiile prevazute de legislatia nationala pentru domeniul nutritiei animalelor se vor aplica corespunzator.
    Art. 3
    (1) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei dispune ca inspectiile sa fie efectuate in conformitate cu prevederile prezentei norme sanitare veterinare.
    (2) Produsele destinate exportului nu vor fi excluse de la inspectiile efectuate in conformitate cu prevederile alin. (1).
    Art. 4
    (1) Inspectiile trebuie efectuate:
    a) la intervale regulate;
    b) in cazul in care este suspicionata o neconformitate;
    c) folosind mijloace adecvate, pe masura obiectivului urmarit, corespunzator riscurilor asteptate si experientei existente.
    (2) Inspectiile vor cuprinde toate stadiile de productie si fabricatie, stadiile intermediare anterioare comercializarii, care includ importul si utilizarea acestor produse. Autoritatea veterinara competenta va stabili etapele sau stadiile cele mai adecvate pentru efectuarea inspectiei.
    (3) Ca regula generala, inspectiile trebuie sa fie efectuate fara o avertizare prealabila.
    (4) Inspectiile trebuie sa vizeze si controlul in domeniul produselor interzise in nutritia animalelor.
    Art. 5
    (1) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei trebuie sa puna in aplicare un plan operational de contingenta, stabilind masurile ce trebuie sa fie implementate fara intarziere, atunci cand un produs pentru nutritia animalelor a fost gasit ca prezinta un risc serios pentru sanatatea publica, pentru sanatatea animalelor sau pentru mediu. Planul de contingenta trebuie sa specifice competentele si responsabilitatile autoritatilor competente implicate, precum si modalitatile de informare. Autoritatea veterinara centrala a Romaniei trebuie sa revizuiasca acest plan, in mod corespunzator, atunci cand se fac modificari privind organizarea serviciilor de inspectie si pe baza experientei castigate.
    (2) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei trebuie sa trimita Comisiei Europene planul operational de contingenta intocmit si, de asemenea, orice amendamente ale acestuia.
    (3) Dupa examinarea planurilor operationale de contingenta de catre Comisia Europeana, aceasta va putea solicita autoritatii veterinare centrale a Romaniei amendamente care sa ofere garantii echivalente cu planurile de contingenta comunitare. Pentru realizarea acestor obiective, autoritatea veterinara centrala a Romaniei, in concordanta cu procedura legislativa nationala, poate stabili linii directoare pentru a armoniza planul de contingenta national cu planurile operationale de contingenta comunitare.

    CAP. 2
    Dispozitii privind importul din tari terte

    Art. 6
    Fara a aduce atingere prevederilor art. 4 alin. (1), autoritatea veterinara centrala a Romaniei trebuie sa ia toate masurile necesare pentru a se asigura ca, atunci cand produsele sunt introduse pe teritoriul vamal al tarii noastre, acestea sunt supuse de catre autoritatile veterinare competente unui control al documentelor pentru fiecare lot si unor controale de identitate randomizate pentru a se verifica:
    a) natura acestora;
    b) originea acestora;
    c) destinatia acestora, pentru a se stabili procedura vamala ce le este aplicabila.
    Art. 7
    (1) Pentru realizarea controalelor prevazute la art. 6, autoritatea veterinara centrala a Romaniei desemneaza anumite puncte de intrare pe teritoriul Romaniei pentru tipuri variate de produse, in conformitate cu procedura nationala.
    (2) In acelasi scop autoritatea veterinara centrala a Romaniei poate solicita acordarea unui preaviz de sosire a produselor, la un anumit punct de intrare pe teritoriul Romaniei, in conformitate cu procedura nationala.
    Art. 8
    Autoritatea veterinara competenta, prin intermediul controalelor fizice randomizate efectuate inainte de comercializare, trebuie sa se asigure de conformitatea produselor. In acest sens, reguli detaliate pentru aplicarea prevederilor prezentului articol vor fi elaborate in concordanta cu procedura nationala.
    Art. 9
    (1) Daca dupa efectuarea controalelor se constata ca produsele nu indeplinesc cerintele stabilite, autoritatea veterinara competenta va interzice intrarea sau comercializarea lor in Romania si va dispune reexpedierea acestora catre tara de origine. Dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, autoritatea veterinara centrala a Romaniei va informa imediat Comisia Europeana despre produsele respinse, indicand neconformitatile depistate.
    (2) Prin derogare de la prevederile alin. (1), autoritatea veterinara competenta poate autoriza efectuarea uneia dintre urmatoarele operatiuni, in baza conditiilor stabilite de autoritatea veterinara centrala:
    a) aducerea produselor la standarde conforme cerintelor nationale intr-un termen limita ce trebuie determinat;
    b) decontaminarea, atunci cand este cazul;
    c) procesarea de o maniera potrivita;
    d) utilizarea in alte scopuri;
    e) distrugerea produselor.
    (3) Autoritatea veterinara competenta trebuie sa se asigure ca operatiunile prevazute la alin. (2) nu produc nici un efect advers asupra sanatatii publice, sanatatii animalelor sau asupra mediului.
    (4) Costurile induse de masurile aplicate conform alin. (1) si (2) trebuie suportate de detinatorul produselor respective sau de reprezentantul sau legal.
    Art. 10
    (1) Dupa data aderarii la Uniunea Europeana, atunci cand autoritatea veterinara competenta din Romania efectueaza controale pentru produsele care nu sunt comercializate pe teritoriul Romaniei, controale potrivit prevederilor art. 6 si, atunci cand este cazul, controale fizice, aceasta va furniza persoanei interesate un document ce indica tipul de control efectuat si rezultatul acestuia. Documentele comerciale vor contine o referire la acest document. Aceasta nu va afecta dreptul statului membru al Uniunii Europene destinatar al transportului sa efectueze controale randomizate privind produsele.
    (2) Vor fi adoptate un document standard si, atunci cand este cazul, reguli detaliate pentru aplicarea prevederilor alin. (1), in conformitate cu procedura nationala, pana la data de 31 decembrie 2003.
    Art. 11
    (1) In cazul in care pe teritoriul unei tari terte apar anumite probleme care reprezinta un risc serios pentru sanatatea publica, sanatatea animalelor sau pentru mediu, autoritatea veterinara centrala a Romaniei, in functie de gravitatea situatiei si in concordanta cu procedura nationala, trebuie sa ia de indata urmatoarele masuri:
    a) suspendarea activitatilor de import pentru produsele de pe intregul teritoriu sau de pe o parte a teritoriului tarii terte respective ori din una ori mai multe unitati de productie specifice si, atunci cand este cazul, din orice tara de tranzit; si/sau
    b) stabilirea unor conditii speciale pentru produse destinate importului in Romania, provenite de pe intregul teritoriu sau de pe o parte a teritoriului tarii respective.
    (2) Totusi, in situatii de urgenta, autoritatea veterinara centrala a Romaniei poate adopta provizoriu masurile la care se refera alin. (1).
    Art. 12
    (1) Atunci cand este necesar, pot fi efectuate inspectii la fata locului in Romania, ca tara terta, ori in tari terte de unde se importa un anumit produs in Romania. Cand inspectiile sunt efectuate in Romania, acestea sunt realizate de experti ai Comisiei Europene si de experti ai autoritatii veterinare centrale a Romaniei, pentru a verifica daca garantiile oferite privind conditiile pentru productia si punerea in circulatie a produselor sunt cel putin echivalente cu cele comunitare.
    (2) Cheltuielile aferente inspectiilor prevazute la alin. (1), efectuate de catre autoritatea veterinara centrala a Romaniei, vor fi suportate de Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului.
    (3) Comisia Europeana va informa autoritatea veterinara centrala a Romaniei despre rezultatele inspectiilor la care se refera alin. (1), efectuate in Romania.
    (4) Atunci cand este necesar, trebuie adoptate reguli detaliate pentru aplicarea prevederilor prezentului articol, in concordanta cu procedura nationala.

    CAP. 3
    Dispozitii privind comertul Romaniei cu statele membre

    Art. 13
    Produsele destinate exportului trebuie sa fie inspectate cu aceeasi atentie ca cele destinate comercializarii pe propriul teritoriu.

    SECTIUNEA 1
    Controale la origine

    Art. 14
    (1) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei trebuie sa se asigure ca autoritatea veterinara competenta efectueaza controale in intreprinderi de profil, pentru a putea garanta ca acestea isi indeplinesc obligatiile, in baza prevederilor nationale, si ca produsele destinate comercializarii indeplinesc cerintele comunitare transpuse in legislatia nationala.
    (2) In cazul suspicionarii faptului ca cerintele respective nu sunt indeplinite, autoritatea veterinara competenta va efectua controalele adecvate si va lua masurile necesare ce se impun.

    SECTIUNEA a 2-a
    Controale la destinatie

    Art. 15
    (1) Autoritatea veterinara competenta din Romania, ca tara de destinatie, va controla conformitatea produselor cu prevederile art. 2 alin. (1) lit. a) prin intermediul unor controale randomizate nediscriminatorii, efectuate la locul de destinatie. In mod particular si numai in masura in care este necesar pentru efectuarea acestor controale randomizate la destinatie, autoritatea veterinara centrala a Romaniei poate solicita operatorilor sa raporteze, in avans, autoritatii veterinare competente sosirea produselor. Autoritatea veterinara centrala a Romaniei trebuie sa informeze Comisia Europeana atunci cand aceasta impune aceasta masura.
    (2) Atunci cand autoritatea veterinara centrala a Romaniei, ca tara de tranzit sau de destinatie, detine informatii importante privind suspicionarea unei neconformitati, poate dispune efectuarea de controale in timpul transportului, pentru produsele aflate pe teritoriul sau.
    Art. 16
    (1) Daca in cadrul unui control efectuat la locul de destinatie sau in timpul transportului autoritatea veterinara competenta stabileste existenta unei neconformitati a produselor, in conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1) lit. a), aceasta trebuie sa ia masurile corespunzatoare si sa solicite formal expeditorului, destinatarului sau oricarei alte persoane responsabile sa efectueze, in baza conditiilor stabilite de autoritatea veterinara competenta, una dintre urmatoarele operatiuni:
    a) aducerea produselor la standarde conforme cerintelor nationale intr-un termen limita ce trebuie determinat;
    b) procesarea produselor inofensive, atunci cand este cazul; sau
    c) procesarea in orice alta maniera adecvata;
    d) utilizarea in alte scopuri;
    e) reexpedierea catre tara de origine dupa informarea autoritatii veterinare centrale a tarii in care se afla intreprinderea de origine;
    f) distrugerea produselor.
    (2) Costurile induse de masurile luate in conformitate cu prevederile alin. (1) vor fi suportate de expeditor sau de orice alta persoana responsabila, incluzand, atunci cand este cazul, destinatarul.

    SECTIUNEA a 3-a
    Cooperarea in cazul prezentei de neconformitati

    Art. 17
    (1) In cazul distrugerii, utilizarii pentru alte scopuri, reexpedierii catre tara de origine sau prelucrarii produselor inofensive prevazute la art. 16 alin. (1), autoritatea veterinara centrala a Romaniei, ca tara de destinatie, va putea contacta autoritatea competenta a statului membru din care s-a expediat produsul. Autoritatea veterinara centrala a Romaniei, ca tara terta de expediere, va lua toate masurile necesare si va putea notifica autoritatii competente a tarii de destinatie despre natura si rezultatul controalelor efectuate, deciziile luate si motivele care au stat la baza acestora.
    (2) Daca statul de destinatie considera ca aceste masuri sunt inadecvate, cele doua state vor cauta impreuna caile si mijloacele de remediere a situatiei. Atunci cand se considera necesar, aceasta poate implica o inspectie comuna la fata locului.
    (3) Atunci cand controalele efectuate in conformitate cu prevederile art. 15 indica neregularitati repetate, autoritatea veterinara centrala a Romaniei, ca tara de destinatie, trebuie sa informeze Comisia Europeana si celelalte state membre ale Uniunii Europene despre aceasta.
    Art. 18
    (1) La cererea autoritatii veterinare centrale a Romaniei, ca tara de destinatie, sau din proprie initiativa, tinand seama de natura neregularitatilor stabilite, Comisia Europeana poate:
    a) trimite reprezentanti la unitatea in cauza;
    b) solicita statului membru de expediere sa intensifice controalele privind produsele din unitatea respectiva, pentru a le asigura conformitatea cu prevederile prezentei norme sanitare veterinare.
    (2) Comisia Europeana trebuie sa informeze autoritatea veterinara centrala a Romaniei despre constatarile sale. In asteptarea constatarilor Comisiei Europene, statul membru de expediere trebuie, daca este astfel solicitat de catre autoritatea veterinara centrala a Romaniei, sa intensifice controalele privind produsele provenite din unitatea in cauza, iar autoritatea veterinara centrala a Romaniei, ca tara de destinatie, poate sa intensifice controalele pentru produsele provenite din aceeasi unitate.

    SECTIUNEA a 4-a
    Clauze de protectie

    Art. 19
    (1) In cazul in care un produs destinat nutritiei animalelor este de natura sa prezinte un risc grav pentru sanatatea publica, pentru sanatatea animalelor sau pentru mediu, care nu poate fi controlat in mod satisfacator cu ajutorul masurilor luate, autoritatea veterinara centrala a Romaniei, actionand din proprie initiativa sau la solicitarea Comisiei Europene, va adopta de indata, in functie de gravitatea situatiei, urmatoarele masuri:
    a) suspendarea punerii in circulatie pe teritoriul Romaniei, interzicerea utilizarii in nutritia animalelor si sistarea exporturilor catre statele membre ale Comunitatii Europene si tarile terte de produse provenind de pe intreg teritoriul sau de pe o parte a teritoriului sau ori din una sau mai multe intreprinderi; sau
    b) stabilirea de conditii speciale pentru punerea in circulatie pe teritoriul Romaniei, pentru utilizare in nutritia animalelor sau pentru export catre tari membre ale Comunitatii Europene ori tari terte a produselor provenind de pe intreg teritoriul, dintr-o parte a teritoriului sau ori din una sau mai multe intreprinderi.
    (2) In momentul aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, in situatii de urgenta, dupa adoptarea provizorie a celor prevazute la alin. (1), autoritatea veterinara centrala a Romaniei informeaza in mod oficial Comisia Europeana si celelalte state membre despre necesitatea de a lua masuri de protectie si, atunci cand Comisia Europeana nu exprima o pozitie oficiala fata de notificarea autoritatii veterinare centrale a Romaniei, aceasta poate adopta temporar masuri de protectie cu privire la utilizarea sau punerea in circulatie a produsului in cauza.

    SECTIUNEA a 5-a
    Inspectii in exploatatii

    Art. 20
    Autoritatea veterinara centrala a Romaniei are acces liber la locurile unde se realizeaza productia agricola utilizata pentru nutritia animala si la locurile in care produsele pentru nutritie sunt fabricate sau utilizate, pentru a putea efectua controalele necesare.

    CAP. 4
    Dispozitii privind sistemul de informatii pentru evaluarea riscurilor in domeniul furajelor

    Art. 21
    (1) Persoanele responsabile pentru intreprinderile de furaje trebuie sa informeze imediat autoritatile veterinare competente daca au dovezi ca un transport de produse destinat nutritiei animalelor, introdus de aceste intreprinderi pe teritoriul Romaniei, pus in circulatie sau detinut de acestea:
    a) depaseste nivelurile maxime admise, stabilite prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 294/2002, peste care produsul nu poate fi administrat ca atare in hrana animalelor sau amestecat cu alte produse, de legislatia nationala; sau
    b) nu este in conformitate cu una dintre prevederile la care se refera art. 2 alin. (1) lit. a) si datorita acelei neconformitati, luand in considerare scopul pentru care acesta este destinat, prezinta un risc grav pentru sanatatea publica, pentru sanatatea animalelor sau pentru mediu.
    (2) Persoanele responsabile pentru intreprinderile implicate in nutritia animala trebuie sa furnizeze toate detaliile ce permit identificarea precisa a oricarui produs relevant sau a oricarui transport de produse si, pe cat posibil, o descriere a riscului implicat de produsul sau produsele in cauza, precum si toate informatiile disponibile, utile pentru realizarea trasabilitatii produsului ori produselor respective.
    (3) Acestea vor informa, de asemenea, autoritatile veterinare competente despre orice masura luata pentru a preveni riscul pentru sanatatea publica, pentru sanatatea animalelor sau pentru mediu, descriind aceasta masura.
    (4) Persoanele care realizeaza monitorizarea sanatatii animalelor din exploatatii, persoanele la care se refera Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 356/2001 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind limitele maxime stabilite pentru reziduuri de pesticide, reziduuri de medicamente de uz veterinar si pentru alti contaminanti in produsele de origine animala, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 812 din 18 decembrie 2001, precum si persoanele responsabile pentru laboratoarele care efectueaza analize de furaje au obligatia de a furniza informatiile privind riscurile prezentate de produsele utilizate pentru nutritia animalelor. Atunci cand este necesar, autoritatea veterinara competenta trebuie sa aplice in aceste cazuri prevederile art. 9, 14 sau 16.
    Art. 22
    (1) Atunci cand autoritatea veterinara competenta detine informatii care indica, pe baza evaluarii factorilor de risc, ca un transport de produse destinat nutritiei animalelor prezinta un risc grav pentru sanatatea publica, pentru sanatatea animalelor sau pentru mediu, aceasta va verifica informatiile primite si, atunci cand este cazul, se va asigura ca sunt luate toate masurile necesare, astfel incat produsele din transport sa nu fie utilizate in nutritia animalelor, transportul fiind plasat sub restrictie si initiindu-se imediat investigatiile necesare privind:
    a) natura riscului si, atunci cand este cazul, nivelul substantelor nedorite;
    b) originea posibila a substantelor nedorite sau a riscului, pentru a evalua cat mai exact riscul.
    (2) Atunci cand este necesar, evaluarea riscului va fi extinsa si pentru alte transporturi ale aceluiasi produs sau pentru alte produse din lantul furajer ori alimentar ce ar putea contine substante nedorite sau in privinta carora ar putea exista un astfel de risc tinand cont de orice incorporare a substantelor nedorite in alte produse pentru nutritia animalelor si posibila reciclare a produselor periculoase in lantul furajer.
    (3) Atunci cand exista un risc major de contaminare cu substante nedorite se va actiona in conformitate cu prevederile alin. (1) si (2), iar autoritatea veterinara competenta se va asigura ca produsele care contin substante nedorite includ posibilitatea decontaminarii pentru a obtine produse lipsite de nocivitate prin reprocesare sau distrugere, pentru a evita efectele daunatoare pentru sanatatea publica, pentru sanatatea animalelor sau pentru mediu. Atunci cand este posibil ca substante nedorite sau riscul unor astfel de substante sa implice si alte activitati de transport ori lantul furajer sau alimentar, vor fi identificate imediat si se vor pune sub control si alte transporturi de produse considerate riscante. De asemenea, atunci cand este cazul, vor fi identificate animalele vii furajate cu produse de risc si se vor aplica masurile prevazute de Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 356/2001, asigurandu-se coordonarea intre serviciile relevante de control, in scopul evitarii ca produsele de risc sa fie puse in circulatie si pentru a se asigura aplicarea procedurilor de restrictionare a produselor deja puse in circulatie.
    Art. 23
    (1) Atunci cand autoritatea veterinara competenta descopera ca un produs pentru nutritia animalelor care a fost pus in circulatie pe teritoriul Romaniei sau un produs originar dintr-o tara terta importat in Romania pentru a fi pus in circulatie:
    a) depaseste nivelurile maxime admise de Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 294/2002, peste care produsul nu poate fi administrat ca atare in hrana animalelor sau amestecat cu alte produse destinate nutritiei animalelor; sau
    b) nu este in conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1) lit. a) si datorita acestei neconformitati si scopului pentru care acesta este destinat prezinta un risc serios pentru sanatatea publica, pentru sanatatea animalelor sau pentru mediu,
aceasta va informa imediat prin sistemul de alerta autoritatea veterinara centrala a Romaniei sub forma notificarii oficiale. Autoritatea veterinara competenta va furniza informatii suficiente pentru a se identifica produsele in cauza, pentru a le realiza trasabilitatea sau a le pune sub control si, atunci cand este cazul, pentru a identifica animalele vii furajate cu aceste produse, specificand masurile de securitate preconizate sau deja luate, in scopul de a permite autoritatii veterinare centrale a Romaniei sa informeze in mod corespunzator Comisia Europeana dupa data aderarii.
    (2) Dupa data aderarii la Uniunea Europeana, autoritatea veterinara centrala a Romaniei va alerta de indata Comisia Europeana si va oferi informatii despre orice masura ulterioara luata in privinta riscurilor notificate, inclusiv va oferi informatii privind incetarea situatiei de risc.
    (3) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei va stabili si va pune in functiune un sistem rapid de informatii, pe baza conditiilor stabilite in conformitate cu programul national, in scopul urgentarii, transmiterii si stabilirii modalitatilor de alerta la care se refera alin. (1) si informarii la care se refera art. 9 alin. (1).

    CAP. 5
    Dispozitii finale referitoare la inspectii

    Art. 24
    (1) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei trebuie sa se asigure ca inspectiile sunt efectuate in asemenea maniera incat sa nu intarzie livrarea produselor si sa nu reprezinte obstacole nejustificate pentru comercializarea acestora.
    (2) Autoritatile sanitare veterinare responsabile pentru inspectii sunt supuse confidentialitatii profesionale, dar aceasta prevedere nu afecteaza posibilitatea autoritatilor veterinare competente de a furniza informatii necesare pentru a se preveni un risc serios pentru sanatatea publica, pentru sanatatea animalelor sau pentru mediu.
    Art. 25
    Fara a se aduce atingere prevederilor art. 18, experti ai Comisiei Europene pot, in masura in care este necesar pentru controlul aplicarii uniforme a prezentei norme sanitare veterinare, sa efectueze inspectii la fata locului in Romania, in cooperare cu autoritatile veterinare competente ale Romaniei. Autoritatea veterinara centrala a Romaniei va acorda expertilor toata asistenta necesara pentru realizarea indatoririlor acestora.
    Art. 26
    (1) Atunci cand sunt prelevate produse pentru analiza, autoritatea veterinara centrala a Romaniei trebuie sa adopte prevederi necesare pentru a se asigura ca:
    a) acele controale fac obiectul unei contraexpertize;
    b) sunt pastrate probe de referinta oficial sigilate.
    (2) Laboratoarele responsabile pentru efectuarea analizelor furajelor sau materiilor furajere sunt laboratoarele sanitare veterinare de stat, celelalte laboratoare sanitare veterinare, aprobate in conditiile legii, care vor putea efectua analize oficiale si vor fi inscrise in lista oficiala de catre autoritatea veterinara centrala a Romaniei. Aceasta trebuie sa se asigure ca astfel de laboratoare sunt desemnate in functie de capacitatile lor si de existenta unei dotari si a personalului instruit in acest sens.
    (3) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei trebuie sa se asigure ca prelevarea de probe si analizele sunt efectuate in concordanta cu regulile comunitare transpuse in legislatia nationala. In absenta metodelor si regulilor comunitare, autoritatea veterinara centrala a Romaniei trebuie sa ia toate masurile necesare pentru a se asigura ca inspectiile sunt efectuate:
    a) in concordanta cu standardele recunoscute la nivel international;
    b) in absenta unor astfel de standarde, in concordanta cu regulile stiintifice nationale recunoscute.
    (4) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei poate adopta reguli detaliate pentru aplicarea prevederilor prezentului articol in concordanta cu procedura nationala.
    Art. 27
    Autoritatea veterinara centrala a Romaniei trebuie sa ia masurile necesare pentru a se asigura ca toate prevederile prezentei norme sanitare veterinare sunt aplicate integral, urmand sa fie stabilite sanctiuni precise pentru cazul in care acestea nu sunt respectate. Asemenea sanctiuni trebuie sa fie eficace, proportionale cu scopul acestora si trebuie sa aiba un efect protector corespunzator.
    Art. 28
    (1) Dreptul de contestare impotriva deciziilor autoritatilor veterinare competente nu va fi afectat de prevederile prezentei norme sanitare veterinare atunci cand se descopera o incalcare a acestora, iar motivele pentru deciziile luate trebuie sa fie comunicate operatorului in cauza sau reprezentantului sau.
    (2) Daca operatorul in cauza sau reprezentantul sau solicita astfel deciziile si motivele amintite, trebuie sa ii fie comunicate in scris, cu detalii ale drepturilor de contestare pe baza legii, care ii sunt disponibile, limitele de timp aplicabile acesteia si procedura.
    Art. 29
    Dupa intrarea in vigoare a prezentei norme sanitare veterinare si dupa aderarea la Comunitatea Europeana, autoritatea veterinara centrala a Romaniei va comunica Comisiei Europene in fiecare an:
    a) autoritatea sau autoritatile veterinare competente, aria geografica si sfera de competenta a acestora;
    b) laboratorul sau laboratoarele la care se refera art. 26 alin. (2);
    c) atunci cand este cazul, lista punctelor de intrare pe teritoriul Romaniei la care se refera art. 7.
    Art. 30
    (1) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei trebuie sa intocmeasca un program national care stabileste masurile ce trebuie luate pentru realizarea obiectivelor prezentei norme sanitare veterinare, program care trebuie sa ia in considerare situatia specifica din Romania si sa prevada tipul si frecventa inspectiilor, care trebuie sa fie efectuate cu regularitate.
    (2) Inainte de data de 1 aprilie a fiecarui an, dupa aderarea la Comunitatea Europeana, autoritatea veterinara centrala a Romaniei va transmite Comisiei Europene toate informatiile relevante cu privire la implementarea programului la care se refera alin. (1), in timpul anului precedent, prezentate sub forma unui raport anual, in concordanta cu un model ce va fi intocmit urmandu-se procedura nationala, care va contine:
    a) criteriile utilizate la intocmirea programului;
    b) numarul si tipul de inspectii efectuate;
    c) rezultatele inspectiilor, in special numarul si tipul neconformitatilor descoperite;
    d) masura luata atunci cand au fost descoperite neconformitati.
    Art. 31
    (1) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei, prin Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului, poate adopta acte normative sau prevederi administrative suplimentare prezentei norme sanitare veterinare pentru a se asigura implementarea si conformitatea cu prevederile acesteia.
    (2) Autoritatea veterinara competenta va dispune masurile necesare si va sanctiona, potrivit legii, orice incalcare a prevederilor prezentei norme sanitare veterinare.
    (3) Atunci cand autoritatea veterinara centrala a Romaniei adopta cele mentionate la alineatele precedente, trebuie sa faca referire expresa la prezenta norma sanitara veterinara.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 717/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 717 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 717/2003
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu