E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.660 din 03.05.2017

privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între Ministerul Finanţelor Publice/organul fiscal central şi persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică
ACT EMIS DE: Ministerul Finantelor Publice
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 368 din 17 mai 2017



SmartCity1

În temeiul prevederilor art. 47 alin. (8), art. 79 alin. (4) şi art. 80 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,având în vedere avizul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale comunicat prin Adresa nr. 2.494 din 21 aprilie 2017,luând în considerare necesitatea valorificării depozitului comun de date existente în sistemul informatic PatrimVen,ministrul finanţelor publice emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între Ministerul Finanţelor Publice/organul fiscal central şi persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2În scopul prezentului ordin comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanţă se realizează prin intermediul serviciului „Spaţiul privat virtual" - serviciu de distribuţie electronică înregistrată care permite transmiterea de date între terţi prin mijloace electronice şi furnizează dovezi referitoare la manipularea datelor transmise, inclusiv dovezi privind trimiterea şi primirea datelor, asigurând protejarea datelor transmise împotriva riscului de pierdere, furt, deteriorare sau orice modificare neautorizată. Articolul 3Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între Ministerul Finanţelor Publice/organul fiscal central şi persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică prevăzută la art. 1 se referă la: a)mijloacele de identificare electronică a persoanelor fizice, persoanelor juridice şi altor entităţi fără personalitate juridică în mediul electronic; b)comunicarea informaţiilor şi înscrisurilor prin serviciile „Spaţiul privat virtual" şi „Buletinul informativ"; c)condiţii de comunicare prin serviciile prevăzute la lit. b). Articolul 4Documentele comunicate de Ministerul Finanţelor Publice/organul fiscal central prin „Spaţiul privat virtual" se semnează de către Ministerul Finanţelor Publice cu semnătura electronică extinsă bazată pe un certificat calificat obţinut de Ministerul Finanţelor Publice în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată, şi ale Regulamentului (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă şi de abrogare a Directivei 1999/93/CE. Articolul 5În sistemul informatic al Ministerului Finanţelor Publice şi al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, incluzând portalurile internet, se alocă resursele informatice şi de comunicaţii electronice necesare furnizării serviciilor prevăzute la art. 2 şi 3. Articolul 6(1) Bugetul anual pentru întreţinerea şi dezvoltarea serviciilor prevăzute la art. 2 şi 3 se asigură de către Ministerul Finanţelor Publice.(2) Procedurile de achiziţii publice, în vederea întreţinerii şi dezvoltării serviciilor prevăzute la art. 2 şi 3, se realizează, în condiţiile legii, de către Ministerul Finanţelor Publice, respectiv Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin direcţiile de specialitate. Articolul 7Documentele referitoare la serviciile prevăzute la art. 2 şi 3 se publică pe portalurile de internet ale Ministerului Finanţelor Publice şi Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Articolul 8(1) Prelucrările de date cu caracter personal, efectuate potrivit scopului prevăzut la art. 2, se fac cu respectarea dispoziţiilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare.(2) În vederea asigurării respectării prevederilor Legii nr. 677/2001, cu modificările şi completările ulterioare, Ministerul Finanţelor Publice, respectiv Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, publică pe portalul de internet propriu o informare cu privire la modul de ducere la îndeplinire a prevederilor Legii nr. 677/2001, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţiile prevăzute în mod expres de art. 5-7 şi 10 din acest act normativ, care conţine:a)identitatea operatorului şi a reprezentantului acestuia, dacă este cazul; a)scopul în care se face prelucrarea datelor; b)categoriile de date vizate, destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor; c)existenţa drepturilor pentru persoana vizată, precum şi condiţiile în care pot fi exercitate. Articolul 9Direcţiile de specialitate din cadrul aparatului central al Ministerului Finanţelor Publice, precum şi din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi unităţile subordonate acesteia vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin. Articolul 10Până la data de 30 iunie 2017 se aplică următoarele măsuri tranzitorii: a)documentele comunicate de organul fiscal central prin „Spaţiul privat virtual" se semnează cu semnătura electronică bazată pe certificatul emis de autoritatea de certificare a Ministerului Finanţelor Publice; b)înregistrarea ca utilizator al serviciului „Spaţiul privat virtual" a persoanelor fizice, persoanelor juridice şi a altor entităţi fără personalitate juridică, identificate prin certificate calificate, se face utilizând un formular electronic, semnat cu semnătura electronică extinsă bazată pe un certificat calificat prin care acesta se identifică, cu respectarea prevederilor art. 9, 11-12, 16 şi 18-19 din procedura prevăzută în anexa la prezentul ordin; c)în cazul utilizatorilor care au optat pentru comunicarea prin „Spaţiul privat virtual", deciziile referitoare la obligaţiile de plată accesorii, prevăzute la lit. A.a) pct. 2 din anexa nr. 1 la procedură, deciziile de impunere din oficiu şi actele administrative emise de organele de inspecţie fiscală prevăzute la lit. A.a) pct. 1 şi 2 din anexa nr. 2 la procedură, datele înscrise în Declaraţia informativă privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional de persoanele înregistrate în scopuri de TVA şi informaţiile relevante, rezultate ca urmare a analizei de risc, prevăzute la lit. A.a) pct. 6 şi 7 din anexa nr. 2 la procedură, se comunică prin celelalte mijloace de comunicare prevăzute la art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 11(1) Începând cu data de 30 iunie 2018, documentele comunicate de Ministerul Finanţelor Publice/organul fiscal central prin serviciul „Spaţiul privat virtual" se semnează cu sigiliu electronic calificat, emis în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 910/2014.(2) Începând cu data prevăzută la alin. (1) certificatul calificat utilizat de persoanele fizice, persoanele juridice sau alte entităţi fără personalitate juridică, în scopul comunicării documentelor prin serviciul „Spaţiul privat virtual", va fi emis în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 2014. Articolul 12(1) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare în termen de 15 zile de la publicare.(2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.154/2014 privind Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi persoanele fizice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 646 din 2 septembrie 2014, cu modificările şi completările ulterioare. Ministrul finanţelor publice, Viorel Ştefan ANEXĂPROCEDURA de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între Ministerul Finanţelor Publice/organul fiscal central şi persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică Capitolul IReguli generale privind comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între Ministerul Finanţelor Publice/organul fiscal central şi persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică Articolul 1Comunicarea prin „Spaţiul privat virtual"(1) Persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică pot opta pentru a li se comunica prin mijloace electronice de transmitere la distanţă actele administrative fiscale emise în formă electronică de către organul fiscal central, prin accesarea serviciului „Spaţiul privat virtual", denumit în continuare SPV.(2) Prin SPV sunt comunicate şi alte documente sau informaţii, inclusiv de natura celor prevăzute la art. 2, în măsura în care acestea sunt deţinute de Ministerul Finanţelor Publice şi unităţile sale subordonate şi sunt prevăzute în prezenta procedură.(3) Accesarea SPV reprezintă opţiune în sensul art. 47 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Codul de procedură fiscală.(4) În cazul utilizării SPV nu se mai utilizează şi altă modalitate de comunicare a actului administrativ-fiscal.(5) Prin SPV persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică pot transmite Ministerului Finanţelor Publice/organului fiscal central şi cereri, înscrisuri sau documente.(6) SPV constă în punerea la dispoziţia persoanelor fizice, persoanelor juridice şi altor entităţi fără personalitate juridică a unui spaţiu virtual, aflat pe serverele Ministerului Finanţelor Publice/Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, prin intermediul căruia se efectuează comunicarea electronică a informaţiilor şi înscrisurilor între Ministerul Finanţelor Publice/organul fiscal central şi persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică în legătură cu situaţia financiară sau fiscală proprie a acesteia. Articolul 2Comunicarea prin serviciul „Buletinul informativ"(1) Prin mijloacele electronice de transmitere la distanţă Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală furnizează serviciul „Buletinul informativ", care constă în punerea la dispoziţia persoanelor fizice, persoanelor juridice şi altor entităţi fără personalitate juridică a unor informaţii publice cu caracter financiar sau fiscal, în scopul îndrumării acestora în îndeplinirea obligaţiilor fiscale, precum şi a altor informaţii publice.(2) Serviciul prevăzut la alin. (1) este o aplicaţie informatică de tip RSS. Articolul 3Reguli privind furnizarea de servicii de comunicare electronică(1) Serviciile de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă furnizate de Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, potrivit art. 1 şi 2, denumite în continuare servicii de comunicare electronică, sunt gratuite. În cazul în care furnizarea unui serviciu de comunicare electronică presupune suportarea unor costuri pentru utilizatori, aceştia vor fi avertizaţi în mod corespunzător.(2) Serviciile de comunicare electronică prevăzute la art. 1 şi 2 sunt disponibile 24 de ore din 24.(3) Furnizarea serviciilor de comunicare electronică se efectuează prin intermediul sistemului informatic centralizat al Ministerului Finanţelor Publice, pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, denumit în continuare platformă informatică dedicată.(4) Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală furnizează serviciile de comunicare electronică în condiţii normale de funcţionare a echipamentelor electronice şi nu răspunde pentru eventualele disfuncţionalităţi ale sistemelor prin care se asigură serviciile electronice şi care nu îi pot fi imputabile. (5) Serviciile de comunicare electronică prevăzute la art. 1 şi 2 se furnizează în baza ofertei de servicii puse la dispoziţie de Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi a opţiunilor utilizatorului, potrivit termenilor şi condiţiilor stabilite prin prezenta procedură. Articolul 4Reguli privind utilizarea de servicii de comunicare electronică(1) La serviciile de comunicare electronică prin SPV au acces persoanele fizice, persoanele juridice sau alte entităţi fără personalitate juridică, direct sau prin reprezentanţii sau împuterniciţii acestora.(2) Persoanele prevăzute la alin. (1) care utilizează serviciile de comunicare electronică prin SPV trebuie să respecte regulile de protecţie şi securitate a datelor stabilite de legislaţia în vigoare şi prezenta procedură.(3) În scopul utilizării SPV persoanele prevăzute la alin. (1) trebuie să se identifice folosind mijloacele de identificare şi să se înregistreze conform regulilor stabilite prin prezenta procedură. Capitolul IIMijloacele de identificare electronică a persoanelor fizice, persoanelor juridice şi a altor entităţi fără personalitate juridică în mediul electronic Articolul 5Definiţii În sensul prezentului capitol, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii: a)autentificare - proces electronic care permite confirmarea identificării electronice a unei persoane fizice, persoane juridice sau a altei entităţi fără personalitate juridică, prin tehnici şi mijloace de identificare electronică, în vederea obţinerii anumitor drepturi în cadrul sistemului informatic, în baza identităţii persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entităţi fără personalitate juridică; b)certificat calificat - certificat calificat eliberat de furnizorii de servicii de certificare, acreditaţi în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată, şi ale Regulamentului (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă şi de abrogare a Directivei 1999/93/CE, denumit în continuare Regulamentul (UE) nr. 910/2014; c)date de identificare - setul de date definit potrivit art. 1 pct. 40 din Codul de procedură fiscală; d)document electronic - conţinut stocat în format electronic; e)HTTPS - protocol de transmitere a informaţiilor, securizat, folosit pentru criptarea transferului de informaţii; f)identificatorul persoanei fizice, persoanei juridice sau entităţii fără personalitate juridică - şirul de caractere alfanumerice care este asociat în mod unic de către un furnizor de servicii de autentificare electronică persoanei fizice, persoanei juridice sau entităţii fără personalitate juridică; g)identificare electronică - procesul de recunoaştere a unei persoane fizice, persoane juridice sau altei entităţi fără personalitate juridică, prin mijloace electronice, în baza informaţiilor deţinute de un furnizor de servicii de certificare, acreditaţi în condiţiile Legii nr. 455/2001, republicată, şi ale Regulamentului (UE) nr. 910/2014; h)identificare fizică - procesul de recunoaştere unică a persoanei (fizice, juridice sau entităţii fără personalitate juridică) în baza informaţiilor prezentate de persoana fizică, reprezentantul legal, împuternicitul sau reprezentantul desemnat din documentele de identitate, de reprezentare sau de împuternicire, după caz, valabile, emise de autorităţile competente conform legii; i)metodă de identificare electronică - autentificarea electronică în relaţia cu Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, realizată în scopul accesului la serviciul în SPV al persoanei fizice, persoanei juridice sau al altei entităţi fără personalitate juridică; j)mijloc de identificare electronică - ansamblul de informaţii şi dispozitivul sau procedura informatică prin care se poate face la distanţă dovada identităţii persoanei (fizice, juridice sau entităţii fără personalitate juridică) în vederea oferirii unui acces la informaţii sau servicii electronice; k)navigator internet - aplicaţie informatică ce permite utilizatorilor să afişeze pe terminalul propriu text, grafică, video, muzică şi alte informaţii aflate pe o pagină web, să comunice cu furnizorul de informaţii şi cu alţi utilizatori; l)NPOTP - identificatorul persoanei fizice, persoanei juridice sau entităţii fără personalitate juridică (nume) şi cod de autentificare (parolă) însoţită de OTP; m)OTP - cod de autentificare de unică folosinţă, parolă valabilă pentru o singură sesiune de lucru sau o tranzacţie; n)RSS - familie de formate de date pentru conţinutul sau/şi sumarurile de pagini web actualizate frecvent, împreună cu legături către conţinutul complet al paginilor şi alte metadate. Articolul 6Mijloacele de identificare electronică(1) Persoanele juridice sau alte entităţi fără personalitate juridică se identifică electronic cu certificate calificate.(2) Persoanele fizice care au calitatea de reprezentant sau de împuternicit al unei persoane fizice, persoane juridice sau al altei entităţi fără personalitate juridică se identifică electronic cu certificate calificate.(3) Persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent ori exercită profesii libere se identifică electronic cu certificate calificate numai pentru obligaţiile fiscale pentru care, în relaţia cu Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, se identifică prin codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz.(4) Persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent ori exercită profesii libere, pentru obligaţiile fiscale, altele decât cele prevăzute la alin. (3), precum şi celelalte persoane fizice se identifică electronic prin oricare dintre următoarele dispozitive:a)certificate calificate; b)NPOTP. (5) Mijloacele de identificare prevăzute la alin. (1)-(3) şi alin. (4) lit. a) asigură un nivel de încredere încadrat în categoria ridicat, iar mijloacele de identificare prevăzute la alin. (4) lit. b) asigură un nivel de încredere încadrat în categoria substanţial. Nivelurile de încredere pentru mijloacele de identificare electronică sunt stabilite prin raportare la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/1.502 de stabilire a unor specificaţii şi proceduri tehnice minime pentru nivelurile de asigurare a încrederii ale mijloacelor de identificare electronică în temeiul art. 8 alin. (3) din Regulamentul (UE) nr. 910/2014. Articolul 7Securitatea datelor de identificare(1) Persoanele fizice care se identifică potrivit prezentului capitol au drepturile prevăzute de Legea nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Regulamentului (UE) 2016/679 din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare. (2) Schimbul de date realizat în scopul aprobării cererii de înregistrare între persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică şi furnizorul serviciului trebuie să îndeplinească cerinţe-standard de integritate şi confidenţialitate potrivit protocolului HTTPS. Articolul 8Confirmarea informaţiilor şi acordul de folosire a datelor personale(1) În cadrul procedurii de autentificare electronică, după efectuarea cu succes a identificării, Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală are obligaţia de a pune la dispoziţia utilizatorului datele personale ale acestuia, pe care le deţine în baza sa de date şi pe care le utilizează în scopul autentificării, precum şi denumirea serviciului electronic la care se acordă accesul.(2) Acordul persoanei fizice, persoanei juridice sau entităţii fără personalitate juridică pentru folosirea datelor sale personale şi pentru verificarea datelor şi documentelor justificative prezentate, în scopul acordării accesului la serviciile de comunicare electronică pentru care persoana fizică, persoana juridică sau entitatea fără personalitate juridică solicită utilizarea, se consideră a fi implicit.
(3) Acceptarea termenilor şi condiţiilor de utilizare a SPV, potrivit prezentului ordin, reprezintă inclusiv acordul pentru utilizarea datelor cu caracter personal. Neacceptarea acestora conduce la respingerea automată a cererii de înregistrare în SPV.
Capitolul IIIIdentificarea în mediul electronic şi înregistrarea ca utilizator SPV a persoanelor fizice, persoanelor juridice şi a altor entităţi fără personalitate juridică, precum şi a reprezentanţilor sau împuterniciţilor acestora Secţiunea 1Identificarea în mediul electronic prin certificate calificate Articolul 9Cererea de utilizare a unui certificat calificat(1) Persoanele care deţin certificat calificat se pot identifica pe platforma informatică dedicată prin utilizarea certificatului calificat.(2) Cererea de utilizare a unui certificat calificat se face prin intermediul aplicaţiilor informatice specifice, pe platforma informatică dedicată.(3) Prin aplicaţiile informatice se solicită numele, prenumele, codul de identificare fiscală, elementele de identificare a certificatului calificat, elementele de identificare ale documentelor de identitate şi o adresă de poştă electronică.(4) Verificarea veridicităţii şi actualităţii datelor se face cu emitenţii certificatului calificat şi ai documentelor de identitate.(5) Opţional, prin aplicaţiile informatice, se pot solicita informaţii suplimentare, cum ar fi, spre exemplu, numărul de telefon, calitatea de reprezentant sau de împuternicit.(6) Ca urmare a verificărilor, printr-un mesaj transmis la adresa de poştă electronică, se face confirmarea înregistrării certificatului calificat şi a asocierii acestuia cu codul numeric personal sau se comunică respingerea cererii. Articolul 10Modificarea datelor şi reînnoirea certificatului calificat Modificarea datelor de identificare, a celor cu caracter opţional şi reînnoirea certificatului calificat se fac prin accesarea aplicaţiilor informatice specifice, pe platforma informatică dedicată. Articolul 11Renunţarea la utilizarea certificatului calificat Pentru renunţarea la identificarea electronică prin utilizarea certificatului calificat se utilizează aplicaţiile informatice specifice oferite de SPV. Secţiunea a 2-aÎnregistrarea ca utilizator SPV a persoanelor care deţin certificat calificat Articolul 12Cererea de înregistrare ca utilizator SPV a persoanelor care deţin certificat calificat(1) Persoanele care deţin certificat calificat, înregistrat pe platforma informatică dedicată potrivit prevederilor art. 9, pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV.(2) Persoanele care deţin certificat calificat care nu sunt înregistrate pe platforma informatică dedicată pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV odată cu solicitarea de înregistrare a certificatului calificat potrivit art. 9 alin. (2)-(4).(3) Cererea de înregistrare ca utilizator SPV se face prin intermediul aplicaţiilor informatice specifice, pe platforma informatică dedicată.(4) Cererea prevăzută la alin. (3) cuprinde informaţii obligatorii şi informaţii opţionale.(5) Informaţiile obligatoriu a fi furnizate de persoana care deţine certificat calificat sunt:a)datele de identificare; b)elementele de identificare a certificatului calificat; c)elementele de identificare ale documentelor de identitate, respectiv ale documentelor constitutive, după caz; d)adresa de poştă electronică; e)numărul de telefon mobil valid; f)acceptul privind termenii şi condiţiile de utilizare a SPV. (6) Informaţiile opţional a fi furnizate se referă la acordul pentru primirea de atenţionări prin SMS, prin poştă electronică sau prin aplicaţia Notif.(7) Verificarea veridicităţii şi actualităţii datelor se face cu emitenţii certificatului calificat şi ai documentelor de identitate. Articolul 13Aprobarea cererii de înregistrare ca utilizator SPV a persoanelor care deţin certificat calificat(1) După completarea cererii prevăzute la art. 12 şi lansarea de către utilizator a procedurii de verificare a datelor acesteia, datele se verifică automat.(2) În situaţia în care solicitantul nu este de acord cu termenii şi condiţiile de utilizare a SPV sau numărul de telefon nu este valid cererea prevăzută la art. 12 se respinge automat.(3) În situaţia în care solicitantul este de acord cu termenii şi condiţiile de utilizare a SPV şi numărul de telefon este valid cererea prevăzută la art. 12 se aprobă.(4) Punerea la dispoziţia solicitantului a serviciilor SPV, ca urmare a aprobării cererii, se realizează şi se comunică imediat pe adresa de poştă electronică a solicitantului.(5) În situaţia în care cererea prevăzută la art. 12 a fost respinsă, deţinătorul certificatului calificat poate relua procedura de înregistrare. Articolul 14Modificarea datelor de înregistrare şi radierea înregistrării ca utilizator SPV prin utilizarea unui certificat calificat(1) Deţinătorul de certificat calificat poate cere oricând modificarea elementelor de înregistrare ca utilizator SPV sau renunţarea la utilizarea SPV.(2) Pentru modificarea datelor de înregistrare ca utilizator SPV se utilizează aplicaţiile informatice specifice oferite de SPV.(3) Renunţarea la utilizarea SPV se face potrivit dispoziţiilor art. 27. Secţiunea a 3-aIdentificarea în mediul electronic şi înregistrarea ca utilizator SPV a persoanelor juridice, a entităţilor fără personalitate juridică, a reprezentanţilor, precum şi a împuterniciţilor Articolul 15Reguli privind înregistrarea şi accesul la SPV a persoanelor juridice, a entităţilor fără personalitate juridică, a reprezentanţilor, precum şi a împuterniciţilor
(1) Persoanele juridice sau alte entităţi fără personalitate juridică se pot identifica în mediul electronic astfel:a)cu certificatul calificat al persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică; b)cu certificatul calificat deţinut de persoana fizică reprezentant legal al persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică; c)cu certificatul calificat deţinut de reprezentantul desemnat al persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică; d)cu certificatul calificat deţinut de împuternicitul persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică. (2) Persoanele fizice care deţin certificat calificat se pot identifica în mediul electronic astfel:a)cu certificatul calificat al persoanei fizice; b)cu certificatul calificat al împuternicitului. (3) Persoanele fizice care nu deţin certificat calificat şi nu au obligaţia deţinerii acestuia, dar optează pentru utilizarea SPV prin intermediul unui împuternicit, se identifică în mediul electronic prin intermediul certificatului calificat al împuternicitului.(4) În sensul prezentului ordin, reprezentantul desemnat este persoana fizică, angajat al persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică, desemnată de către reprezentantul legal al persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică, pentru înregistrarea şi utilizarea SPV.(5) Ori de câte ori se schimbă reprezentantul legal sau reprezentantul desemnat, în vederea accesului la SPV, noul reprezentant legal sau reprezentantul desemnat al unei persoane juridice sau al unei entităţi fără personalitate juridică, înregistrată ca utilizator SPV, trebuie să dispună de îndată măsuri privind înregistrarea unei alte persoane, titular al unui certificat calificat, şi radierea înregistrării persoanei schimbate.(6) În scopul accesului la SPV, persoanele fizice, persoanele juridice sau alte entităţi fără personalitate juridică pot desemna un împuternicit în condiţiile art. 18 din Codul de procedură fiscală.(7) În cazul schimbării reprezentantului legal, al reprezentantului desemnat sau al împuternicitului prevederile art. 9, 10, 12, 13, 16 şi 17 sunt aplicabile în mod corespunzător.(8) Revocarea împuternicirii şi revocarea desemnării reprezentantului operează faţă de Ministerul Finanţelor Publice/organul fiscal central de la data înregistrării acesteia la Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în SPV sau la organul fiscal central competent.(9) Utilizarea SPV prin împuternicit sau prin reprezentantul desemnat este posibilă dacă îndeplineşte, cumulativ, următoarele condiţii:a)împuternicirea sau mandatul de reprezentare este generală/general pentru toate operaţiunile din SPV; b)împuternicirea sau mandatul de reprezentare conţine acordul cu privire la accesul la informaţiile referitoare la istoricul acţiunilor anterioare din SPV al persoanei reprezentate; c)sunt acceptaţi termenii şi condiţiile de utilizare a SPV.
Articolul 16Cererea de înregistrare ca utilizator SPV a persoanelor juridice, a altor entităţi fără personalitate juridică, a reprezentanţilor, precum şi a împuterniciţilor(1) Persoanele fizice care deţin certificat calificat pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV cu calitatea de:a)reprezentant legal al persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică; b)reprezentant desemnat al persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică; c)împuternicit al persoanei fizice, al persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică. (2) Persoanele care deţin certificat calificat care nu este înregistrat pe platforma informatică dedicată pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV cu calitatea prevăzută la alin. (1) odată cu solicitarea de înregistrare a certificatului calificat potrivit art. 9 şi cu solicitarea de înregistrare ca utilizator SPV potrivit art. 12.(3) Cererea de înregistrare ca utilizator SPV pentru persoanele având calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat sau împuternicit se face prin intermediul aplicaţiilor informatice specifice, pe platforma informatică dedicată.(4) Cererea prevăzută la alin. (3) cuprinde informaţii obligatorii şi informaţii opţionale.(5) Informaţiile obligatoriu a fi furnizate sunt:a)datele de identificare ale persoanei fizice, persoanei juridice sau ale entităţii reprezentate/împuternicite, după caz; b)calitatea reprezentantului; c)numărul de telefon mobil valid al reprezentantului sau al împuternicitului; d)acceptul privind termenii şi condiţiile de utilizare a SPV. (6) Informaţiile opţional a fi furnizate sunt:a)documentul semnat cu certificat electronic calificat care atestă calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat sau împuternicit; b)documentul electronic copie a imaginii documentului care atestă calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat sau împuternicit; c)acordul privind primirea de atenţionări prin SMS, prin poşta electronică sau prin aplicaţia Notif. Articolul 17Aprobarea cererii de înregistrare ca utilizator SPV a persoanelor juridice, a altor entităţi fără personalitate juridică, a reprezentanţilor, precum şi a împuterniciţilor(1) După completarea şi transmiterea cererii de înregistrare prevăzută la art. 16, Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală înregistrează cererea şi atribuie un număr de înregistrare pe care îl comunică solicitantului prin SPV.(2) Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală verifică corectitudinea informaţiilor înscrise în documentul prevăzut la art. 16 şi validează informaţiile. Validarea informaţiilor are ca efect aprobarea cererii.(3) În situaţia în care informaţiile referitoare la datele de identificare ale persoanei juridice, ale entităţii fără personalitate juridică sau ale persoanei fizice sunt incorecte, cererea de înregistrare în SPV a persoanei juridice, a entităţii fără personalitate juridică sau a persoanei fizice se respinge. (4) În situaţia în care nu sunt acceptaţi termenii şi condiţiile de utilizare a SPV sau din verificarea la emitenţi a informaţiilor justificative prezentate opţional rezultă că acestea sunt incorecte, cererea de înregistrare în SPV se respinge.(5) În situaţia în care împuternicirea nu este generală pentru toate operaţiunile din SPV sau desemnarea ca reprezentant nu este generală pentru toate operaţiunile din SPV, cererea de înregistrare în SPV se respinge.(6) În situaţia în care informaţiile referitoare la datele de identificare ale persoanei juridice, ale entităţii fără personalitate juridică sau ale persoanei fizice sunt validate, dar informaţiile referitoare la calitatea reprezentantului sau calitatea de împuternicit nu se pot verifica sau informaţiile furnizate sunt insuficiente se notifică solicitantul la adresa de poştă electronică, în termen de 5 zile de la înregistrare, cu privire la faptul că aprobarea cererii de înregistrare se face la ghişeu.(7) În cazul aprobării la ghişeu, reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/împuternicitul se prezintă la:a)orice organ fiscal din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, dacă documentele care atestă calitatea de reprezentant legal/reprezentant desemnat/împuternicit, pe care urmează să le prezinte în susţinerea cererii, sunt în formă autentică; b)organul fiscal central competent, potrivit art. 30 şi 35 din Codul de procedură fiscală, dacă documentele pe care urmează să le prezinte în susţinerea cererii nu sunt în formă autentică.
(8) În vederea aprobării cererii prevăzute la alin. (1), reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/împuternicitul prezintă organului fiscal central prevăzut la alin. (7) următoarele:a)numărul de înregistrare atribuit potrivit alin. (1); b)actul de identitate, în copie şi original; c)documentele din care rezultă calitatea de reprezentant legal sau reprezentant desemnat, respectiv de împuternicit potrivit art. 18 alin. (2) din Codul de procedură fiscală, în original sau copie legalizată, după caz, indicate în cererea cu numărul de înregistrare prevăzut la lit. a). (9) Organul fiscal procedează la aprobarea cererii ori de câte ori a fost realizată identificarea fizică, verificarea documentelor justificative a fost realizată cu succes, documentul de desemnare a reprezentantului sau împuternicirea sunt generale şi, după caz, verificarea la terţi a informaţiilor sau documentelor prezentate a fost realizată cu succes.(10) Verificarea împuternicirii sau documentului de desemnare a reprezentantului se face prin compararea şi constatarea identităţii semnăturii olografe a persoanei reprezentate cu semnătura olografă a reprezentantului legal din documentul de desemnare sau din împuternicire, după caz, existentă în documentele de la dosarul fiscal al acesteia. Termenul de aprobare este de 5 zile lucrătoare de la prezentarea la ghişeu prevăzută la alin. (7) lit. b).(11) În cazul în care documentele din care rezultă calitatea de reprezentant legal/reprezentant desemnat sau de împuternicit sunt prezentate în formă autentică, accesul în SPV este aprobat în termen de două zile lucrătoare de la înregistrarea cererii prevăzută alin. (1) sau de la prezentarea la ghişeu prevăzută la alin. (7) lit. a).(12) În situaţia în care cererea este aprobată, Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală comunică solicitantului, prin SPV, înregistrarea ca împuternicit, reprezentant legal sau reprezentant desemnat, după caz, precum şi data înregistrării.(13) În situaţia în care cererea nu este aprobată Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală comunică solicitantului, la adresa de poştă electronică, respingerea cererii, precum şi motivele respingerii.(14) În cazul în care persoana fizică, persoana juridică sau entitatea care a desemnat un împuternicit sau un reprezentant este utilizator SPV, aprobarea sau respingerea cererii prevăzute la alin. (1), precum şi motivele respingerii se comunică prin SPV şi acestora.(15) Punerea la dispoziţia solicitantului a serviciilor de comunicare electronică, drept urmare a aprobării cererii, se realizează în două zile lucrătoare de la verificarea corectitudinii informaţiilor şi se comunică prin SPV solicitantului.
Articolul 18Cererea de revocare a împuternicirii sau a desemnării ca utilizator SPV(1) Persoana fizică/Reprezentantul legal al unei persoane juridice sau reprezentantul desemnat al entităţii fără personalitate juridică care este înregistrată ca utilizator SPV potrivit prevederilor art. 12 şi 13 poate solicita revocarea calităţii de:a)împuternicit al său pentru utilizarea serviciilor de comunicare electronică prin SPV; b)reprezentant desemnat al său pentru utilizarea serviciilor de comunicare electronică prin SPV. (2) Pentru completarea cererii de revocare se utilizează aplicaţia informatică specifică oferită de SPV.(3) Cererea prevăzută la alin. (2) cuprinde următoarele informaţii obligatorii:a)datele de identificare ale persoanei revocate; b)calitatea de împuternicit sau reprezentant desemnat, după caz. Articolul 19Aprobarea cererii de revocare a împuternicirii sau a desemnării ca utilizator SPV(1) După completarea şi transmiterea cererii de revocare prevăzută la art. 18, Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală înregistrează cererea de revocare şi atribuie un număr de înregistrare pe care îl comunică solicitantului prin SPV.(2) Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală verifică corectitudinea informaţiilor înscrise în documentul prevăzut la art. 18 şi validează informaţiile. Validarea informaţiilor are ca efect aprobarea cererii.(3) În situaţia în care informaţiile referitoare la datele de identificare ale împuternicitului sau reprezentantului desemnat sau calitatea acestuia sunt incorecte, cererea de revocare se respinge.(4) Aprobarea sau respingerea cererii prevăzute la alin. (1), precum şi motivele respingerii se comunică solicitantului prin SPV.(5) În cazul în care cererea se aprobă se aplică prevederile art. 27.
Secţiunea a 4-aIdentificarea persoanei fizice prin NPOTP şi înregistrarea ca utilizator SPV Articolul 20Cererea de înregistrare prin NPOTP(1) Pentru completarea cererii de înregistrare pentru identificarea electronică prin NPOTP, persoana fizică utilizează serviciul de înregistrare oferit de platforma informatică dedicată.(2) Cererea prevăzută la alin. (1) cuprinde informaţii obligatorii şi informaţii opţionale.(3) Informaţiile obligatoriu a fi furnizate sunt:a)datele de identificare a persoanei fizice, precum şi tipul actului de identitate, seria şi numărul actului de identitate, adresa de poştă electronică, numărul de telefon mobil valid; b)datele de identificare în mediul electronic: identificatorul utilizatorului, parola, întrebarea de siguranţă, răspunsul la întrebarea de siguranţă; c)modalitatea de verificare a datelor furnizate de persoana fizică; d)acceptul privind termenii şi condiţiile de utilizare a SPV. (4) Informaţiile opţional a fi furnizate sunt: acordul pentru primirea de atenţionări prin SMS, prin poştă electronică sau prin aplicaţia Notif.(5) Identificatorul utilizatorului şi adresa de poştă electronică prevăzute la alin. (3) trebuie să fie unice în sistem.(6) Persoana fizică decide modalitatea de verificare a datelor furnizate în cerere prin alegerea uneia dintre următoarele opţiuni:a)aprobare în mediul electronic. În acest caz persoana fizică trebuie să indice o informaţie fiscală personală cunoscută numai de Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi persoana fizică, aşa cum este cerută de aplicaţia informatică, în scopul identificării electronice; b)aprobare la ghişeu. În acest caz persoana fizică trebuie să se prezinte la orice organ fiscal din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în scopul identificării fizice. (7) După completarea cererii şi lansarea de către utilizator a procedurii de verificare a datelor acesteia, Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală înregistrează cererea şi atribuie un număr de înregistrare pe care îl comunică persoanei fizice. Articolul 21Aprobarea cererii de înregistrare depusă prin NPOTP(1) În cazul aprobării în mediul electronic, Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală verifică corectitudinea informaţiilor prevăzute la art. 20 alin. (6) lit. a) şi validează informaţiile. Validarea informaţiilor are ca efect aprobarea cererii.(2) În cazul tipului de aprobare la ghişeu, persoana fizică prezintă organului fiscal central numărul de înregistrare atribuit potrivit art. 20 alin. (7), precum şi actul de identitate indicat în cererea depusă potrivit art. 20. Organul fiscal central procedează la aprobarea cererii ori de câte ori identificarea fizică a fost realizată cu succes şi ataşează la cerere o copie a documentului de identitate al persoanei fizice.(3) Punerea la dispoziţia persoanei fizice a serviciilor de comunicare electronică, drept urmare a aprobării cererii, se realizează în două zile lucrătoare de la verificarea corectitudinii informaţiilor şi se comunică pe adresa de poştă electronică a persoanei fizice.(4) Organul fiscal central organizează o gestiune şi o evidenţă separată a documentelor legate de procedura verificării la ghişeu a datelor furnizate pentru aprobarea cererilor de înregistrare pentru identificarea electronică prin utilizarea prin NPOTP.(5) În situaţia în care, în termen de 10 zile de la completarea şi activarea procedurii de verificare a datelor cererii prevăzute la art. 20, nu este îndeplinită obligaţia prevăzută la alin. (2), această cerere se consideră respinsă.(6) În situaţia în care cererea prevăzută la art. 20 a fost respinsă, persoana fizică poate relua procedura de înregistrare.(7) În situaţia în care cererea prevăzută la art. 20 se aprobă şi au fost depuse alte cereri de înregistrare prin NPOTP, se resping celelalte cereri de înregistrare ale persoanei fizice în curs de aprobare.(8) În situaţia în care persoana fizică nu este de acord cu termenii şi condiţiile de utilizare a SPV cererea prevăzută la art. 20 se respinge. Articolul 22Modificarea elementelor de identificare electronică şi radierea înregistrării prin NPOTP(1) Persoana fizică poate cere oricând furnizorului de servicii publice de autentificare electronică al Ministerului Finanţelor Publice/Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală modificarea datelor de identificare sau renunţarea la identificarea electronică prin utilizarea NPOTP.(2) Pentru modificarea datelor de înregistrare ca utilizator SPV se utilizează aplicaţiile informatice specifice oferite de SPV.(3) Pentru renunţarea la utilizarea SPV se aplică prevederile art. 27.
Capitolul IVReguli privind utilizarea SPV Articolul 23Accesul la SPV(1) SPV este accesibil persoanei fizice direct sau prin împuternicit.(2) SPV este accesibil persoanei juridice sau entităţii fără personalitate juridică prin reprezentat legal, prin reprezentant desemnat sau prin împuternicit.(3) Accesul la SPV se realizează după înregistrarea ca utilizator SPV conform prevederilor cap. III, în baza mijloacelor de identificare prevăzute la cap. II.(4) Acţiunile asigurate şi permise de SPV sunt:a)modificarea datelor de identificare a utilizatorului şi schimbarea modalităţii de anunţare; b)comunicarea actelor administrative fiscale, cererilor, precum şi a altor documente şi informaţii; c)descărcări de documente; d)renunţarea la folosirea SPV; e)monitorizarea istoricului accesului şi acţiunilor prevăzute la lit. a)-d). (5) SPV este accesibil persoanei fizice, persoanei juridice sau entităţii fără personalitate juridică dacă sunt îndeplinite, cumulativ, următoarele condiţii:a)acceptă condiţiile de comunicare prevăzute la art. 26; b)utilizează pentru identificarea electronică în vederea accesului propriu-zis unul dintre mijloacele de identificare electronică prevăzute la art. 6. Articolul 24Documentele şi informaţiile comunicate prin intermediul SPV(1) Categoriile de documente ce pot face obiectul comunicării prin SPV sunt:a)declaraţii fiscale întocmite de persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică, potrivit legii; b)cereri adresate de persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică Ministerului Finanţelor Publice/Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru obţinerea unor informaţii sau documente în legătură cu situaţia fiscală personală, cum ar fi: cerere de informaţii despre contribuţiile de asigurări sociale declarate de angajatori, cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscală, cerere de eliberare a cazierului fiscal, cerere de eliberare a unei adeverinţe de venit, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislaţiei fiscale, cereri de audienţă, sesizări, petiţii, reclamaţii, solicitări privind informaţiile publice şi altele asemenea; c)acte administrative fiscale, acte de executare şi alte acte emise de Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală în executarea legii, cum ar fi: decizii de impunere, notificări, somaţii şi altele asemenea; d)documente sau acte emise de Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală la cererea persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entităţi fără personalitate juridică, cum ar fi: certificatul de atestare fiscală, adeverinţa de venit şi altele asemenea; e)registrul documentelor electronice comunicate în ultimii 2 ani; f)informaţii referitoare la istoricul acţiunilor; g)informaţii cu privire la obligaţiile de plată ale persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entităţi fără personalitate juridică; h)informaţii cu privire la livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional, conform datelor preluate din declaraţiile informative 394; i)informaţii relevante, rezultate ca urmare a analizei de risc, în vederea înştiinţării contribuabililor în scopul conformării voluntare. (2) Documentele specifice şi informaţiile ce pot fi comunicate prin SPV sunt prevăzute după cum urmează:a)în anexa nr. 1 la prezenta procedură - documentele ce pot fi comunicate prin SPV în cazul persoanelor fizice; b)în anexa nr. 2 la prezenta procedură - documente ce pot fi comunicate prin SPV în cazul persoanelor juridice sau entităţilor fără personalitate juridică; c)în anexa nr. 3 la prezenta procedură - „Situaţia obligaţiilor de plată la data de .....". (3) Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta procedură şi se actualizează pe măsura dezvoltării sistemului informatic prin care se asigură furnizarea SPV.(4) Toate documentele puse la dispoziţia persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entităţi fără personalitate juridică, prin intermediul SPV, sunt înscrisuri în formă electronică cărora li s-a încorporat, ataşat sau li s-a asociat logic o semnătură electronică extinsă în sensul Legii nr. 455/2001, republicată, şi al Regulamentului (UE) nr. 910/2014.(5) În cazul documentelor prevăzute la alin. (1) lit. b), persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică selectează tipul de cerere şi completează toate informaţiile obligatorii solicitate de aplicaţia informatică.(6) Pe baza informaţiilor prevăzute la alin. (4) se generează cererea şi se pune la dispoziţia persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entităţi fără personalitate juridică prin intermediul SPV.(7) Instituţia publică, autoritatea publică sau oricare altă persoană căreia persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică îi prezintă documentele comunicate prin intermediul SPV poate verifica autenticitatea şi integritatea acestora folosind un dispozitiv de verificare a semnăturii electronice conform Legii nr. 455/2001, republicată, şi Regulamentului (UE) nr. 910/2014. Informaţii ajutătoare sunt publicate în acest scop pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice/Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală în secţiunea Servicii online, urmărind instrucţiunile pentru validarea semnăturii.(8) Instituţia publică, autoritatea publică sau oricare altă persoană la care persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică doreşte să depună certificatul de atestare fiscală sau adeverinţa de venit comunicate prin intermediul SPV poate verifica şi descărca conţinutul documentului accesând aplicaţia informatică pusă la dispoziţia publicului în acest scop pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice/Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală în secţiunea Servicii online, folosind numărul de înregistrare al documentului şi codul de identificare fiscală al persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entităţi fără personalitate juridică.(9) Instituţia publică, autoritatea publică sau oricare altă persoană poate verifica validitatea semnăturilor electronice extinse, gratuit, utilizând aplicaţia pusă la dispoziţie de Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale pe pagina de internet proprie. Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale publică pe pagina de internet proprie adresa la care Comisia Europeană publică lista furnizorilor de încredere „EU Trusted Lists", precum si instrumentele necesare verificării şi validării semnăturilor electronice inclusiv bazate pe Digital Signature Services - DSS. Articolul 25Condiţii de depunere a declaraţiilor fiscale prin intermediul SPV de către persoanele fizice care se identifică cu NPOTP(1) Depunerea declaraţiilor fiscale prevăzute la art. 24 alin. (1) lit. a) de către o persoană fizică constă în completarea datelor corespunzător câmpurilor din macheta prezentată de aplicaţia informatică existentă în SPV. Odată cu completarea datelor persoana fizică poate transmite un fişier care conţine imaginea documentelor justificative ale datelor completate.(2) Pe baza datelor completate şi a fişierului prevăzute la alin. (1) se generează automat declaraţia fiscală conform modelului aprobat în acest sens. Declaraţia se semnează cu semnătura electronică extinsă bazată pe un certificat calificat de către Ministerul Finanţelor Publice, se pune la dispoziţia persoanei fizice prin intermediul SPV şi se încarcă automat pe canalul de depunere a declaraţiilor.(3) Orice modificare a declaraţiilor fiscale depuse potrivit alin. (1) se realizează prin depunerea unei declaraţii rectificative potrivit art. 105 din Codul de procedură fiscală, prevederile alin. (1) şi (2) din prezentul articol aplicându-se în mod corespunzător. Articolul 26Condiţii de comunicare a documentelor prin SPV(1) În cazul comunicării prin SPV a documentelor prevăzute la art. 24 alin. (1) lit. a) şi b), data înregistrării acestora este data înregistrării pe platforma informatică dedicată, astfel cum a fost comunicat persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entităţi fără personalitate juridică prin mesajul electronic de confirmare transmis ca urmare a primirii acestora.(2) În cazul comunicării prin SPV a documentelor prevăzute la art. 24 alin. (1) lit. c) şi d) acestea se consideră comunicate în termen de 15 zile de la data punerii la dispoziţia persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entităţi fără personalitate juridică a documentului în SPV. Acest termen începe să curgă din ziua următoare datei punerii la dispoziţia persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entităţi fără personalitate juridică a documentului. Numărul de intrare/ieşire electronic şi data punerii la dispoziţia persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entităţi fără personalitate juridică a documentului sunt înscrise în registrul documentelor electronice.(3) Documentele prevăzute la art. 24 alin. (1) lit. c) şi d) se consideră comunicate potrivit alin. (2) şi în cazul în care persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică renunţă la serviciul SPV potrivit art. 27, dacă renunţarea se efectuează anterior împlinirii termenului de 15 zile.(4) Documentele emise de Ministerul Finanţelor Publice/ Agenţia Naţională de Administrare Fiscală se semnează cu certificatul calificat al Ministerului Finanţelor Publice.(5) Documentele emise de persoanele care se identifică cu certificat calificat, potrivit art. 6, se semnează cu acelaşi certificat calificat. Articolul 27Renunţarea la SPV(1) Persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică poate cere oricând renunţarea la utilizarea SPV.(2) În cazul persoanelor fizice înregistrate ca utilizator SPV renunţarea la SPV se efectuează de către acestea prin completarea corespunzătoare a câmpurilor special destinate în aplicaţia informatică specifică oferită în SPV.(3) În cazul persoanelor fizice înregistrate ca utilizator SPV numai prin împuternicit renunţarea la SPV se efectuează, după caz, de către:a)împuternicit prin completarea corespunzătoare a câmpurilor special destinate în aplicaţia informatică specifică oferită în SPV; b)persoana fizică prin completarea unei cereri pe care o prezintă organului fiscal central de la domiciliul fiscal. (4) În cazul persoanelor juridice şi al altor entităţi fără personalitate juridică înregistrate ca utilizator SPV prin reprezentant legal renunţarea la SPV se efectuează de către reprezentantul legal prin completarea corespunzătoare a câmpurilor special destinate în aplicaţia informatică specifică oferită în SPV.(5) În cazul persoanelor juridice şi al altor entităţi fără personalitate juridică înregistrate ca utilizator SPV numai prin împuternicit sau reprezentant desemnat renunţarea la SPV se efectuează de către împuternicit sau reprezentant desemnat, după caz, prin completarea corespunzătoare a câmpurilor special destinate în aplicaţia specifică oferită de SPV, potrivit mandatului de împuternicire sau reprezentare. În cazul persoanelor juridice înregistrate ca utilizator SPV prin reprezentant legal renunţarea la SPV se efectuează de către reprezentantul legal.(6) Ca urmare a renunţării la SPV, Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală transmite un mesaj persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entităţi fără personalitate juridică, precum şi împuterniciţilor/reprezentanţilor acesteia, după caz, pe adresa de poştă electronică a acestuia comunicată potrivit cap. III, prin care se confirmă dezactivarea accesului la serviciu.(7) Renunţarea la SPV are ca efect:a)păstrarea pentru o perioadă de 15 zile de la renunţare a dreptului de acces la SPV al persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entităţi fără personalitate juridică; b)imposibilitatea punerii la dispoziţia persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entităţi fără personalitate juridică, precum şi imposibilitatea comunicării de către persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică de noi documente din categoriile celor prevăzute la art. 24 alin. (1) lit. a)-c); c)păstrarea posibilităţii de acces la categoriile de documente prevăzute la art. 24 alin. (1) lit. e) din SPV pentru o perioadă de 15 zile de la renunţare; d)arhivarea documentelor din SPV după expirarea termenului prevăzut la lit. a). (8) După termenul prevăzut la alin. (7), documentele din SPV se pun la dispoziţia persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entităţi fără personalitate juridică, la cerere. Articolul 28Oprirea accesului la SPV de către Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală din oficiu(1) Accesul la SPV se opreşte, din oficiu, de către Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în următoarele situaţii:a)decesul persoanei fizice; b)radierea persoanei juridice sau a entităţii fără personalitate juridică; c)radierea persoanei fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent ori exercită profesii libere. (2) Dispoziţiile art. 27 alin. (7) şi (8) se aplică în mod corespunzător.(3) În situaţia prevăzută la alin. (1), după închiderea SPV, documentele din SPV se pun la dispoziţia moştenitorului care a acceptat succesiunea debitorului sau persoanei care preia, în tot sau în parte, drepturile şi obligaţiile debitorului supus divizării, fuziunii ori transformării, după caz. Articolul 29Modificarea termenilor şi condiţiilor de utilizare a SPV(1) Ori de câte ori termenii şi condiţiile de utilizare a SPV se modifică, persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică este notificată prin SPV.(2) În situaţia în care persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică acceptă termenii şi condiţiile de utilizare a SPV noi, accesul se continuă în condiţiile prezentei proceduri.(3) În situaţia în care persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică nu este de acord cu termenii şi condiţiile de utilizare a SPV noi, aceasta reprezintă renunţare la SPV şi sunt aplicabile prevederile art. 27. Capitolul VReguli privind utilizarea serviciului „Buletinul informativ" Articolul 30Înregistrarea şi accesul la serviciul „Buletinul informativ"(1) Accesul la serviciul „Buletinul informativ" se realizează prin acţionarea butonului „RSS" din platforma electronică dedicată, în aplicaţia informatică sau navigatorul internet al utilizatorului, buton afişat pe paginile web ale Ministerului Finanţelor Publice/Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care furnizează informaţiile.(2) Persoanele fizice, persoanele juridice sau alte entităţi fără personalitate juridică trebuie să opteze pentru categoriile de informaţii pe care le solicită.(3) Categoriile de informaţii publice furnizate de Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, ce pot fi comunicate prin serviciul „Buletinul informativ", sunt prevăzute în anexa nr. 4 care face parte integrantă din prezenta procedură. Anexa nr. 4 se actualizează pe măsura dezvoltării sistemului informatic prin care se asigură furnizarea serviciului „Buletinul informativ". Articolul 31Termenii de utilizare a serviciului „Buletinul informativ" şi de primire a informaţiilor publice cu caracter fiscal(1) Informaţiile publice cu caracter fiscal transmise de Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală nu sunt acte administrative fiscale în sensul art. 46 din Codul de procedură fiscală sau acte administrative, în sensul art. 1 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi nu sunt opozabile persoanelor solicitante.(2) Informaţiile transmise prin serviciul „Buletinul informativ" au caracter informativ, nu înlocuiesc obligaţia utilizatorului privind cunoaşterea şi îndeplinirea obligaţiilor fiscale şi nu generează alte drepturi şi obligaţii decât cele prevăzute de legislaţia fiscală. Articolul 32Informaţiile publice cu caracter fiscal furnizate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală(1) Ca urmare a înregistrării persoanelor fizice, persoanelor juridice sau altor entităţi fără personalitate juridică potrivit art. 30, Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală transmite informaţiile publice solicitate.(2) Informaţiile furnizate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală sunt informaţii publice, publicate pe platforma electronică dedicată, şi sunt valabile la data transmiterii către utilizatori.(3) Informaţiile se actualizează şi se transmit utilizatorilor periodic. Articolul 33Modificarea opţiunilor privind categoriile de informaţii publice fiscale şi renunţarea la serviciul „Buletinul informativ" Modificarea opţiunilor privind categoriile de informaţii publice şi renunţarea la serviciul „Buletinul informativ" se efectuează la solicitarea utilizatorilor prin ştergerea în aplicaţia informatică sau navigatorul internet al utilizatorului a paginilor web ale Ministerului Finanţelor Publice/Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care furnizează informaţiile. ANEXA Nr. 1la procedură Documente ce pot fi comunicate prin Serviciul „Spaţiul privat virtual" în cazul persoanelor fizice A. Documente emise de Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi comunicate persoanei fizice a)Automat1. Decizii de impunere 2. Decizii referitoare la obligaţiile de plată accesorii 3. Acte de executare cum ar fi: somaţie, titlu executoriu, adresă de înfiinţare a popririi asupra disponibilităţilor băneşti, adresă de înştiinţare privind înfiinţarea popririi, decizie de ridicare a măsurilor de executare silită asupra disponibilităţilor băneşti etc. 4. Alte acte emise de organele fiscale în executarea legii, cum ar fi: notificări, înştiinţări etc. b)La cererea persoanei fizice1. „Situaţia obligaţiilor de plată la data de..." 2. „Foaie de vărsământ" 3. „Situaţia contribuţiilor de asigurări sociale declarate de către angajatori" 4. „Istoricul acţiunilor şi Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spaţiul privat virtual»" 5. „Certificatul de atestare fiscală" 6. „Adeverinţă de venit" 7. „Opinie privind aplicarea legislaţiei fiscale" 8. „Certificatul de cazier fiscal" 9. „Răspunsul la sesizări, petiţii, reclamaţii, cereri de audienţă" 10. „Adeverinţă prin care se atestă restituirea/nerestituirea taxei speciale pentru autoturisme şi autovehicule/taxei pe poluare pentru autovehicule/taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule sau a valorii reziduale a timbrului" 11. Documentul de soluţionare a cererii de ajutor de stat. B. Documente emise de persoana fizică şi comunicate Ministerului Finanţelor Publice/Agenţiei Naţională de Administrare Fiscală 1. Declaraţii fiscale 2. Cerere privind „Situaţia obligaţiilor de plată la data de ......" 3. Cerere privind „Foaie de vărsământ" 4. Cerere privind „Situaţia contribuţiilor de asigurări sociale declarate de către angajatori" 5. Cerere privind „Istoricul acţiunilor şi Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spaţiul privat virtual»" 6. Cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscală 7. Cerere de eliberare a unei adeverinţe de venit 8. Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii (formular 230) 9. Cerere de solicitare a unei opinii privind aplicarea legislaţiei fiscale 10. Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal 11. Sesizări, petiţii, reclamaţii 12. Cereri de audienţă 13. Cerere de eliberare a unei adeverinţe prin care se atestă restituirea/nerestituirea taxei speciale pentru autoturisme şi autovehicule/taxei pe poluare pentru autovehicule/taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule sau a valorii reziduale a timbrului 14. Solicitări privind informaţiile publice 15. Cerere de ajutor de stat 16. Contract de cedarea folosinţei bunurilor ANEXA Nr. 2la procedură Documente ce pot fi comunicate prin Serviciul „Spaţiul privat virtual" în cazul persoanelor juridice sau entităţilor fără personalitate juridică A. Documente emise de Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi comunicate persoanelor juridice sau entităţilor fără personalitate juridică a)Automat1. Decizii de impunere din oficiu 2. Acte administrative emise de organele de inspecţie fiscală, respectiv: decizie privind modificarea bazei de impozitare ca urmare a inspecţiei fiscale, decizie privind nemodificarea bazei de impozitare ca urmare a inspecţiei fiscale, decizie de impunere privind obligaţiile fiscale principale aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiei fiscale la persoane juridice 3. Decizii referitoare la obligaţiile de plată accesorii 4. Acte de executare cum ar fi: somaţie, titlu executoriu, adresă de înfiinţare a popririi asupra disponibilităţilor băneşti, adresă de înştiinţare privind înfiinţarea popririi, decizie de ridicare a măsurilor de executare silită asupra disponibilităţilor băneşti etc. 5. Alte acte emise de organele fiscale în executarea legii, cum ar fi: invitaţie, notificare, înştiinţare etc. 6. Datele înscrise în Declaraţia informativă privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional de persoanele înregistrate în scopuri de TVA (declaraţia 394) referitoare la tranzacţiile derulate cu fiecare persoană impozabilă (client/furnizor) înregistrată în scop de TVA. Informaţiile sunt furnizate numai în situaţia în care atât persoana impozabilă care accesează serviciul „Spaţiul privat virtual", cât şi partenerii acesteia şi-au dat acordul în acest sens. 7. Informaţii relevante, rezultate ca urmare analizei de risc, în vederea înştiinţării contribuabililor în scopul conformării voluntare b)La cererea persoanei juridice sau entităţii fără personalitate juridică1. „Situaţia obligaţiilor fiscale de plată conform fişei pe plătitor la data de ...". Se va comunica fişa pe plătitor, odată cu următorul mesaj: „ATENŢIE! Acest document nu este un act administrativ fiscal, ci un document intern, utilizat de funcţionarii organelor fiscale în activitatea de administrare a creanţelor fiscale şi foloseşte în analiza declaraţiilor şi stingerea obligaţiilor de plată. Prin urmare, acest document nu poate fi folosit decât în relaţia cu administraţia fiscală, în vederea punerii de acord a evidenţei fiscale cu cea contabilă!" 2. „Certificatul de atestare fiscală" 3. „Certificatul de cazier fiscal" 4. „Opinie privind aplicarea legislaţiei fiscale" 5. „Răspunsul la sesizări, petiţii, reclamaţii, cereri de audienţă" 6. „Adeverinţă prin care se atestă restituirea/nerestituirea taxei speciale pentru autoturisme şi autovehicule/taxei pe poluare pentru autovehicule/taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule sau a valorii reziduale a timbrului" 7. „Istoricul acţiunilor şi Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spaţiul privat virtual»" 8. Documentul de soluţionare a cererii de ajutor de stat B. Documente emise de persoana juridică sau entitatea fără personalitate juridică şi comunicate Ministerului Finanţelor Publice/Agenţiei Naţională de Administrare Fiscală 1. Declaraţii fiscale 2. Cerere privind „Situaţia obligaţiilor fiscale de plată conform fişei pe plătitor la data de ...." 3. Cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscală 4. Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal 5. Cerere de solicitare a unei opinii privind aplicarea legislaţiei fiscale 6. Sesizare, petiţie, reclamaţie 7. Cerere de audienţă 8. Cerere de eliberare a unei adeverinţe prin care se atestă restituirea/nerestituirea taxei speciale pentru autoturisme şi autovehicule/taxei pe poluare pentru autovehicule/taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule sau a valorii reziduale a timbrului 9. Cerere privind „Istoricul acţiunilor şi Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spaţiul privat virtual»" 10. Solicitare de informaţii publice 11. Cerere de acordare a unui ajutor de stat ANEXA Nr. 3la procedură CONTRIBUABIL (Cod de identificare fiscală): Situaţia obligaţiilor de plată la data de ........ ................ .............1) 1. Situaţia sintetică a obligaţiilor de plată2)

Denumirea obligaţiei de plată IBAN Suma neachitată (lei)

Total sumă obligaţii de plată 2. Configurarea cronologică a obligaţiilor (în funcţie de termenul de plată)3)

An fiscal Total an (lei)

Total sumă obligaţii de plată 2.1. Situaţia analitică a obligaţiilor de plată4)

Denumirea obligaţiei de plată Documentul prin care s-a stabilit suma de plată5) Termenul de plată Suma neachitată (lei)
Total sumă obligaţii de plată

2.2. Situaţia analitică a obligaţiilor de plată cu termene de plată viitoare6)

Denumirea obligaţiei de plată Documentul prin care s-a stabilit suma de plată5) Termenul de plată Suma neachitată (lei)
Total sumă obligaţii de plată

3. Situaţia analitică a plăţilor neutilizate în stingere7)

Denumirea obligaţiei de plată Documentul de plată8) Suma neutilizată (lei)

Total sumă neutilizată în stingere 1) Datele sunt disponibile în SPV după data de 10 a lunii curente pentru luna anterioară, denumită data de referinţă. 2) Reflectă soldul obligaţiilor de plată la data de referinţă, reprezentând suma obligaţiilor de plată de la pct. 2 şi suma neutilizată în stingere de la pct. 3. 3) Reflectă provenienţa, pe ani fiscali, a sumelor neachitate pe an, în funcţie de termenul de plată, reprezentând suma obligaţiilor de la pct. 2.1 şi cele de la pct. 2.2. 4) Reflectă obligaţiile restante la data de referinţă, pentru care termenul de plată a expirat, pe tipuri de obligaţii şi document. 5) În aceste coloane vor fi menţionate documente pentru care se utilizează forma prescurtată a denumirii acestora, cu următoarea semnificaţie: DIA - decizie de impunere anuală DIPA - decizie de impunere plăţi anticipate DACC - decizie referitoare la obligaţiile fiscale accesorii reprezentând dobânzi şi penalităţi de întârziere. 6) Reflectă obligaţiile de plată la data de referinţă, pentru care nu s-a împlinit termenul de plată la această dată, inclusiv cele necomunicate sau în curs de comunicare. 7) Reflectă plăţile neutilizate în stingere, la data de referinţă. Aceste plăţi nu au fost folosite pentru stingerea obligaţiilor de plată, întrucât: nu mai sunt înregistrate obligaţii de plată de acelaşi tip al obligaţiei de platăsau sunt înregistrate obligaţii de plată de acelaşi tip al obligaţiei de plată, dar acestea nu sunt exigibile.8) În această coloană vor fi menţionate documente de plată pentru care se utilizează forma prescurtată a denumirii acestora, cu următoarea semnificaţie: OP - ordin de plată. ANEXA Nr. 4la procedură Categoriile de informaţii publice furnizate de Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, ce pot fi comunicate prin serviciul „Buletinul informativ" 1. Calendarul obligaţiilor fiscale 2. Noutăţi legislative 3. Campanii derulate 4. Ghiduri fiscale 5. Comunicate de presă 6. Anunţuri privind actele administrativ-fiscale 7. Anunţuri de valorificare de bunuri din proprietatea privată a statului prin licitaţie 8. Anunţuri de valorificare a bunurilor sechestrate prin licitaţie, vânzare directă etc. 9. Anunţuri de achiziţii bunuri şi servicii 10. Anunţuri de angajare 11. Anunţuri de interes general



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 660/2017

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 660 din 2017
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 660/2017
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu