Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.65 din 15.01.2016

pentru aprobarea Normelor privind fundamentarea, acordarea şi justificarea sumelor primite de la bugetul de stat pentru unele activităţi desfăşurate de unii operatori economici, prin bugetul Ministerului Transporturilor
ACT EMIS DE: Ministerul Finantelor Publice
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 70 din 01 februarie 2016



SmartCity1

În temeiul prevederilor art. 3 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul finanţelor publice şi ministrul transporturilor emit următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Normele privind fundamentarea, acordarea şi justificarea sumelor primite de la bugetul de stat pentru unele activităţi desfăşurate de unii operatori economici, prin bugetul Ministerului Transporturilor, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului finanţelor publice şi al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 504/501/2005 pentru aprobarea Normelor privind fundamentarea, acordarea şi justificarea sumelor primite de la bugetul de stat pentru unele activităţi desfăşurate de unii operatori economici prin bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, precum şi a transferurilor consolidabile acordate bugetelor locale pentru străzile care se vor amenaja în perimetrele destinate construcţiilor de cvartale de locuinţe noi în localităţile rurale şi urbane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 442 din 25 mai 2005, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul finanţelor publice, Daniela Pescaru, secretar de stat Ministrul transporturilor, Dan Marian Costescu ANEXĂNORME privind fundamentarea, acordarea şi justificarea sumelor primite de la bugetul de stat pentru unele activităţi desfăşurate de unii operatori economici, prin bugetul Ministerului Transporturilor Unităţi care vor aplica prevederile prezentelor norme Articolul 1(1) Operatorii economici care beneficiază pentru desfăşurarea activităţii de sume de la bugetul de stat, sub forma subvenţiilor/transferurilor, sume pentru realizarea proiectelor cu finanţare externă rambursabilă şi/sau nerambursabilă, precum şi de sume destinate rambursării creditelor externe, plăţii dobânzilor şi comisioanelor, în baza prevederilor art. 3 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, după caz, sunt:a)Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A.; b)Regia Autonomă „Administraţia Fluvială a Dunării de Jos" Galaţi; c)Societatea Naţională „Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa" - S.A.; d)Compania Naţională „Administraţia Porturilor Dunării Fluviale" - S.A. Giurgiu; e)Compania Naţională „Administraţia Porturilor Dunării Maritime" - S.A. Galaţi; f)Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R." - S.A.; g)Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători" - S.A.; h)Societatea Naţională de Transport cu Metroul Bucureşti „Metrorex" - S.A.; i)Societatea Comercială „Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române - TAROM" - S.A.; j)Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime" - S.A. Constanţa; k)Compania Naţională de Radiocomunicaţii Navale „Radionav" - S.A.; l)Societatea Comercială „Navrom-Delta" - S.A. Tulcea; m)Compania Naţională „Administraţia Canalelor Navigabile" - S.A. Constanţa.(2) Prevederile prezentelor norme se vor aplica şi altor operatori economici care vor beneficia de sume de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, pentru cheltuielile prevăzute la alin. (1).Înscrierea în bugetul de stat Articolul 2(1) Operatorii economici menţionaţi la art. 1 au obligaţia de a prezenta Ministerului Transporturilor propuneri pentru înscrierea în bugetul de stat a sumelor ce reprezintă subvenţii, transferuri, cheltuieli pentru proiecte cu finanţare externă nerambursabilă/rambursabilă, rambursări de credite externe/interne şi plăţi de dobânzi şi comisioane, în vederea cuprinderii acestora în bugetul ministerului, în termenele stabilite de Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare. (2) Anual, în etapa de elaborare a proiectului bugetului de stat, fiecare operator economic care beneficiază de sume de la bugetul statului fundamentează necesarul acestora, urmărind realizarea în condiţii corespunzătoare a obiectului de activitate, cu încadrarea în limitele transmise de Ministerul Transporturilor. Sumele destinate rambursării creditelor externe/interne şi plăţilor de dobânzi şi comisioane se vor stabili în funcţie de scadenţe.(3) Ministerul Transporturilor transmite fiecărui operator economic sumele aprobate în bugetul de stat pentru anul respectiv, cu defalcare pe trimestre, potrivit repartizării aprobate de Ministerul Transporturilor ce are calitatea de ordonator principal de credite.(4) Operatorii economici beneficiari ai sumelor respective răspund de utilizarea acestora potrivit scopului pentru care au fost acordate.(5) Bugetele de venituri şi cheltuieli ale operatorilor economici menţionaţi la art. 1 sunt aprobate conform prevederilor legale privind înfiinţarea acestora, în condiţiile stipulate de Ordonanţa Guvernului nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale sunt acţionari unici ori majoritari sau deţin direct sau indirect o participaţie majoritară, aprobată cu completări prin Legea nr. 47/2014, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale legii anuale a bugetului de stat.Solicitarea lunară a subvenţiilor/transferurilor de către operatorii economici Articolul 3(1) Operatorii economici care beneficiază de subvenţii/transferuri pentru activitatea curentă vor întocmi lunar, în 5 exemplare, formularul prevăzut în anexa nr. 1 „Nota de fundamentare şi justificare a subvenţiilor/transferurilor primite de la bugetul de stat pentru .... la data de ......".(2) Nivelul subvenţiilor/transferurilor solicitate pentru luna sau perioada analizată va rezulta ca diferenţă între veniturile şi cheltuielile curente prognozate a se realiza în luna respectivă şi se va încadra în bugetul aprobat pentru fiecare operator economic care beneficiază de sumele respective, potrivit actului constitutiv. Justificarea sumelor primite de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor se va face lunar, pe baza datelor rezultate din balanţa de verificare.(3) Veniturile se vor defalca în funcţie de natura lor. Veniturile din coloana nr. 3 a formularului prevăzut în anexa nr. 1 vor corespunde totalului veniturilor prevăzute din clasa 7 din balanţa de verificare diminuat cu sumele reprezentând surse de investiţii/transferuri, plăţi de dobânzi şi comisioane la credite externe/interne, programe cu finanţare externă rambursabilă/nerambursabilă primite de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, conform legii anuale a bugetului de stat.(4) Cheltuielile se vor defalca pe naturi de cheltuieli, iar acolo unde anumite cheltuieli prezintă o pondere însemnată, acestea se înscriu ca alineat distinct, menţionându-se documentul în baza căruia se efectuează cheltuiala.(5) Cheltuielile din coloana nr. 3 a formularului prevăzut în anexa nr. 1 vor corespunde totalului cheltuielilor din clasa 6 din balanţa de verificare, diminuat cu sumele aferente cheltuielilor de investiţii, plăţilor de dobânzi şi comisioane la credite externe/interne şi cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă/nerambursabilă.(6) Operatorii economici care beneficiază de sume de la bugetul de stat sub forma subvenţiilor pentru susţinerea serviciilor publice fără perceperea de tarife sau cu percepere de tarife sociale aprobate potrivit legislaţiei specifice şi care întocmesc balanţe aferente serviciului public realizat vor întocmi şi prezenta spre avizare şi anexa nr. 1/1 „Nota de fundamentare şi justificare a subvenţiilor/transferurilor primite pentru serviciul public de la bugetul de stat pentru .............. la data de ........" aferentă acestui serviciu.(7) Pentru transportul feroviar public de călători, operatorul economic prestator întocmeşte în 5 exemplare documentaţia conform anexei nr. 2 „Nota de fundamentare şi justificare a subvenţiilor/transferurilor primite de la bugetul de stat pentru transportul feroviar public de călători la data de ...". Veniturile (rd. 4 + rd. 5) din coloana nr. 4 din anexa nr. 2 vor corespunde totalului veniturilor înregistrate din clasa 7 din balanţa de verificare, diminuat cu sumele reprezentând surse de investiţii/transferuri, plăţi de dobânzi şi comisioane la credite externe/interne, după caz, primite de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, conform legii anuale a bugetului de stat. Cheltuielile din coloana nr. 4 din anexa nr. 2 vor corespunde totalului cheltuielilor înregistrate din clasa 6 din balanţa de verificare, diminuat cu cheltuielile de investiţii şi cheltuieli aferente creditelor externe şi programelor cu finanţare rambursabilă/nerambursabilă.(8) Operatorii economici vor prezenta formularele prevăzute în anexele nr. 1, nr. 1/1 şi nr. 2 spre avizare direcţiilor generale ale finanţelor publice regionale, precum şi Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, până la data de 25 a lunii curente, pentru sumele justificate în luna precedentă. Direcţiile generale regionale ale finanţelor publice, precum şi Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili verifică şi avizează „Nota de fundamentare şi justificare a subvenţiilor/transferurilor primite de la bugetul de stat pentru ... la data de ..." - anexa 1, „Nota de fundamentare şi justificare a subvenţiilor/transferurilor primite pentru serviciul public de la bugetul de stat pentru ... la data de ..." - anexa nr. 1/1 şi „Nota de fundamentare şi justificare a subvenţiilor/transferurilor primite de la bugetul de stat pentru transportul feroviar public de călători la data de ..." - anexa nr. 2, pentru coloana nr. 3, respectiv coloana nr. 4, în baza datelor prezentate în balanţa de verificare contabilă pentru luna precedentă, la sediul organului de avizare. Avizul se acordă pe baza datelor prezentate sub responsabilitatea operatorului economic, cu rezerva controlului ulterior asupra modului de utilizare a acestor surse bugetare, ocazie cu care se dispun măsurile de regularizare a eventualelor diferenţe.(9) În cursul lunilor ianuarie-februarie, operatorii economici nu vor completa coloana nr. 3 a formularului prevăzut în anexa nr. 1 şi nici coloana nr. 4 a formularului prevăzut în anexa nr. 2, după caz.(10) Veniturile din coloana nr. 3 a formularului prevăzut în anexa nr. 1 vor fi defalcate conform anexei nr. 1/a) „Defalcarea veniturilor pentru luna ..., de către operatorul economic".(11) Plăţile preliminate pentru luna în curs prevăzute în coloana nr. 4 din formularul prevăzut în anexa nr. 1 vor fi prezentate detaliat în formularul prevăzut în anexa nr. 1/b) „Memoriu privind justificarea sumelor preliminate a se plăti în luna în curs", ce va cuprinde toate plăţile efective ale operatorilor economici până la data de 20 a lunii respective, la care se vor adăuga plăţile preliminate a se efectua până la sfârşitul lunii. În plăţile respective se pot regăsi şi avansurile acordate potrivit legii pentru achiziţii şi servicii.(12) Cheltuielile preliminate pentru luna pentru care se fundamentează solicitarea sumelor vor fi prezentate detaliat în formularul prevăzut în anexa nr. 1/c) „ Fundamentare privind justificarea sumelor ce se vor plăti în luna .........". (13) Aceste plăţi urmează să se regăsească în conturile de cheltuieli şi stocuri, conturi care permit, conform prezentelor norme, justificarea în anul financiar curent a utilizării sumelor primite. Dacă la finele anului financiar plăţile respective nu se regăsesc în conturile de cheltuieli sau în variaţia de stoc, se va proceda la regularizarea acestora cu bugetul de stat.(14) În cazul plăţilor mai mari de 80 mii lei se vor anexa copii ale documentelor care dovedesc necesitatea şi legalitatea efectuării plăţii.(15) În cazul în care apar disponibilităţi în cont la finele lunii precedente celei în care se solicită deschiderea de credite, se vor explica motivele care au determinat acest disponibil. Neprezentarea acestei explicaţii va conduce în mod automat la diminuarea subvenţiilor/transferurilor în perioada pentru care se va solicita deschiderea de credite.(16) La fundamentarea subvenţiilor/transferurilor se vor lua în calcul şi creşterile de stocuri faţă de luna precedentă.(17) Stocurile avute în vedere sunt, de regulă, cele legate de caracterul sezonier al unor activităţi.(18) Valoarea acestor stocuri se cumulează cu sumele ce figurează la pct. II „Cheltuieli" din formularul prevăzut în anexa nr. 1. Suma acestora va sta la baza justificării subvenţiilor/ transferurilor solicitate. (19) Odată cu transmiterea acestor documente se va prezenta Ministerului Transporturilor, în mod obligatoriu, şi balanţa de verificare contabilă întocmită pentru luna precedentă celei în care se solicită deschiderea de credite, precum şi formularul „Situaţia obligaţiilor faţă de bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul fondurilor speciale la data de ...", prevăzut în anexa nr. 1/d).(20) Notele de fundamentare şi justificare întocmite potrivit formularelor prevăzute în anexele nr. 1, nr. 1/1 şi nr. 2, avizate conform alin. (8), inclusiv formularele prevăzute în anexele nr. 1/a), 1/b), 1/c) şi 1/d), după caz, se prezintă până la data de 28 a fiecărei luni la Ministerul Transporturilor - Direcţia economică, în vederea analizării utilizării sumelor primite, a fundamentării unor noi sume pentru luna următoare şi a întocmirii cererii de deschidere a creditelor bugetare.(21) În cazul în care un operator economic nu mai solicită subvenţii/transferuri pentru o anumită perioadă, acesta are obligaţia de a prezenta justificarea subvenţiilor/transferurilor primite, în fiecare lună, cu cheltuielile perioadei respective.(22) Pentru solicitarea creditelor bugetare, Ministerul Transporturilor prezintă la Ministerul Finanţelor Publice cererea de deschidere a creditelor, împreună cu documentaţia întocmită în conformitate cu Normele metodologice privind deschiderea creditelor bugetare din bugetul de stat, elaborate de Ministerul Finanţelor Publice.(23) Operatorii economici care au beneficiat în cursul anului de subvenţii sau de transferuri de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor au obligaţia de a verifica, pe baza deconturilor definitive, dacă alocaţiile bugetare primite sunt justificate şi, în cazul în care se constată că s-au primit sume în plus, acestea vor fi restituite la capitolul „Diverse venituri" cod 36.01, subcapitolul „Sume provenite din finanţarea bugetară a anilor precedenţi" cod 36.01.32, deschis la Trezoreria Statului, până la data de 31 ianuarie a anului următor, dacă legea nu prevede altfel.(24) În cazul în care după depunerea situaţiilor financiare la sfârşitul anului se constată modificări ale justificării subvenţiei/transferurilor, potrivit balanţei de verificare finală operatorul va întocmi o nouă Notă de justificare ..........., pentru care va solicita avizul direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice, precum şi Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, după caz.Solicitarea şi justificarea sumelor de la bugetul de stat reprezentând contribuţia Guvernului la realizarea lucrărilor de reabilitare a infrastructurii de transporturi, pentru realizarea programelor cu finanţare nerambursabilă, precum şi a sumelor destinate rambursării creditelor externe/interne, plăţilor de dobânzi şi comisioane Articolul 4(1) Operatorii economici care primesc sume de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, reprezentând contribuţia Guvernului la realizarea lucrărilor de reabilitare a infrastructurii de transporturi, pentru realizarea programelor cu finanţare nerambursabilă, precum şi sume destinate rambursării creditelor externe/interne, plăţilor de dobânzi şi comisioane aferente, completează în 5 exemplare formularul prevăzut în anexa nr. 3 „Nota privind fundamentarea şi justificarea utilizării sumelor primite de la bugetul de stat reprezentând contribuţia Guvernului la realizarea lucrărilor de reabilitare a ............., programe cu finanţare externă rambursabile/nerambursabile, rambursări de credite externe/ interne, plăţi de dobânzi şi comisioane". În susţinerea datelor se întocmesc formularele prevăzute în anexele nr. 3/a)-3/f), conform modelelor prezentate.(2) Direcţiile generale regionale ale finanţelor publice, precum şi Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili verifică şi avizează formularul prevăzut în anexa nr. 3 pentru coloanele nr. 3 şi 4, pe baza datelor rezultate din documentele bancare ce atestă efectuarea plăţilor către beneficiari, şi, respectiv, atestă rambursarea creditelor externe/ interne, a plăţilor de dobânzi şi comisioane aferente, la sediul organului de avizare. Avizul se acordă pe baza datelor prezentate sub responsabilitatea operatorului economic, cu rezerva controlului ulterior asupra modului de utilizare a acestor surse bugetare, ocazie cu care se dispun măsurile de regularizare a eventualelor diferenţe.(3) Notele de fundamentare şi justificare, cuprinzând formularele prevăzute în anexa nr. 3, avizată conform alin. (2), însoţite de anexele nr. 3/a)-3/f), se prezintă la Ministerul Transporturilor - Direcţia economică, în vederea analizării modului de utilizare a sumelor primite şi a modului de fundamentare a sumelor pe luna următoare celei în care se solicită deschiderea de credite bugetare.(4) În cazul în care din formularul prevăzut în anexa nr. 3 rezultă că operatorul economic respectiv nu a utilizat integral sumele puse la dispoziţie pentru perioada de la începutul anului până la sfârşitul lunii anterioare celei în care se solicită deschiderea de credite bugetare, se va diminua necesarul pe luna pentru care se solicită deschiderea de credite bugetare cu sumele nejustificate.(5) În situaţia inversă, cu sumele de primit, se va majora necesarul pe luna pentru care se solicită deschiderea de credite bugetare, în limita sumelor aprobate în bugetul de stat şi, respectiv, în bugetul operatorului economic.(6) Operatorii economici care au beneficiat în cursul anului de sume de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor pot păstra la finele anului, în conturile deschise la unităţi bancare, numai valută procurată în scopul rambursării la extern a ratelor de împrumuturi externe guvernamentale şi al plăţii dobânzilor sau comisioanelor acestora, cu termene scadente până la data de 15 ianuarie a anului următor. Sumele rămase neconsumate vor fi restituite la capitolul „Diverse venituri" cod 36.01, subcapitolul „Sume provenite din finanţarea bugetară a anilor precedenţi" cod 36.01.32, deschis la Trezoreria Statului, până la data de 31 ianuarie, dacă legea nu prevede altfel.Solicitarea lunară a sumelor de la bugetul de stat reprezentând „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice" - „Transferuri curente pentru întreţinerea infrastructurii rutiere/feroviare" Articolul 5(1) Cheltuielile curente ce se pot finanţa din sume de la bugetul de stat prin titlul de cheltuială „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice", respectiv de întreţinere a infrastructurii rutiere naţionale, cu respectarea prevederilor art. 11 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 84/2003 pentru înfiinţarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome „Administraţia Naţională a Drumurilor din România", aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 47/2004, cu modificările şi completările ulterioare, sunt: cheltuieli pentru întreţinere şi reparaţii curente şi periodice la: drumurile publice, lucrările de artă, construcţiile, utilajele, echipamentele şi mijloacele de transport specifice sectorului de drumuri, inclusiv taxa pe valoarea adăugată aferentă, avansurile la începerea lucrărilor de întreţinere, avansurile lunare acordate potrivit prevederilor legale, cheltuieli pentru licitaţii, taxe, avize şi autorizaţii, precum şi pentru serviciile aferente.(2) Cheltuielile curente şi, respectiv, plăţile ce se pot finanţa din sume de la bugetul de stat pentru infrastructura feroviară prin titlul de cheltuială „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice", cu respectarea prevederilor anuale cuprinse în Legea bugetului de stat, sunt: plata obligaţiilor către bugetul general consolidat, către fondul de risc şi plata ratei de capital, dobânzilor, comisioanelor şi a altor costuri aferente împrumutului contractat de către Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R." - S.A. în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 86/2012 pentru aprobarea Acordului de garanţie dintre România şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 28 noiembrie 2012, privind garantarea în proporţie de 100% a obligaţiilor aferente Acordului de împrumut (Restructurarea financiară a Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R." - S.A.) dintre Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R." - S.A. şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare în valoare de până la 175.000.000 euro, aprobată prin Legea nr. 93/2013, respectiv materiale, lucrări de întreţinere şi reparaţii curente, energie electrică şi apă etc. (3) Cei doi operatori economici vor întocmi lunar, în 5 exemplare, formularul prevăzut în anexa nr. 4 „Nota privind fundamentarea, acordarea şi justificarea utilizării sumelor primite de la bugetul statului pentru întreţinerea infrastructurii rutiere/feroviare pe luna ... anul ...", pentru transferurile primite de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor pentru întreţinerea infrastructurii rutiere/feroviare, însoţit de anexele nr. 4/a)-4/c).(4) Vor prezenta spre avizare Ministerului Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală - Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, până la data de 25 a lunii curente, formularul prevăzut în anexa nr. 4 „Nota privind fundamentarea, acordarea şi justificarea utilizării sumelor primite de la bugetul statului pentru întreţinerea infrastructurii rutiere/feroviare pe luna ...... anul .....", pentru sumele justificate în luna precedentă. Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili verifică şi avizează „Nota privind fundamentarea, acordarea şi justificarea utilizării sumelor primite de la bugetul statului pentru întreţinerea infrastructurii rutiere/feroviare pe luna ... anul ..." pentru coloanele nr. 3 şi 4 pe baza datelor rezultate din balanţa de verificare pentru luna precedentă sau, în cazul plăţilor pe baza extraselor de cont, sumele utilizate din alocările de fonduri primite de la Ministerul Transporturilor şi sumele decontate. Avizul se acordă pe baza datelor prezentate sub responsabilitatea operatorului economic, cu rezerva controlului ulterior asupra modului de utilizare a acestor surse bugetare, ocazie cu care se dispun măsurile de regularizare a eventualelor diferenţe.(5) Operatorii economici vor completa coloana nr. 5 a formularului prevăzut în anexa nr. 4 „Nota privind fundamentarea, acordarea şi justificarea utilizării sumelor primite de la bugetul statului pentru întreţinerea infrastructurii rutiere/feroviare pe luna ... anul ...", cu sumele solicitate de la bugetul de stat în baza notei de fundamentare privind necesarul lucrărilor de întreţinere şi a necesarului de fonduri de la bugetul de stat reprezentând transferuri pentru întreţinerea infrastructurii rutiere/feroviare. „Nota privind fundamentarea, acordarea şi justificarea utilizării sumelor primite de la bugetul statului pentru întreţinerea infrastructurii rutiere/feroviare pe luna ... anul ..." va cuprinde următoarele informaţii: simbol indicativ, denumire indicativ/activitate, valoare. Necesarul de fonduri de la bugetul de stat reprezentând transferuri pentru întreţinerea infrastructurii rutiere/feroviare va cuprinde următoarele informaţii: număr curent, denumirea furnizorului, codul fiscal al furnizorului, număr contract, număr, data şi valoare în lei factură/document justificativ, obiectul prestaţiei, data scadenţei facturii/documentului justificativ.
(6) Operatorii economici vor transmite până la data de 25 a fiecărei luni la Ministerul Transporturilor - Direcţia economică, Nota privind fundamentarea, acordarea şi justificarea utilizării sumelor primite de la bugetul statului pentru întreţinerea infrastructurii rutiere/feroviare pe luna ... anul ..., avizată conform alin. (4), însoţită de o adresă de înaintare semnată de conducătorul unităţii prin care se solicită deschiderea de credite bugetare în vederea analizării modului de utilizare a sumelor primite, a fundamentării sumelor solicitate şi a întocmirii cererii de deschidere a creditelor bugetare. Articolul 6(1) Formularele „Nota de fundamentare şi justificare a subvenţiilor/transferurilor primite de la bugetul de stat pentru ... la data de .......", „Nota de fundamentare şi justificare a subvenţiilor/transferurilor primite de la bugetul de stat pentru transportul feroviar public de călători la data de ...", „Nota privind fundamentarea şi justificarea utilizării sumelor primite de la bugetul de stat reprezentând contribuţia Guvernului la realizarea lucrărilor de reabilitare a ............, programe cu finanţare externă rambursabile/nerambursabile, rambursări de credite externe/interne, plăţi de dobânzi şi comisioane", „Nota privind fundamentarea, acordarea şi justificarea utilizării sumelor primite de la bugetul statului pentru întreţinerea infrastructurii rutiere/feroviare pe luna ..... anul ....." vor constitui documentele prin care se va aproba de către ordonatorul principal de credite înregistrarea în contabilitatea Ministerului Transporturilor a sumelor cheltuite/plătite, inclusiv a plăţilor efectuate pentru taxa pe valoarea adăugată aferentă bunurilor, serviciilor şi lucrărilor achiziţionate în ultimele luni ale anului, pentru care decontul de TVA se întocmeşte şi se regularizează cu bugetul de stat în următorul an financiar. Cu sumele respective operatorul economic va face regularizarea direct cu bugetul de stat.(2) Taxa pe valoarea adăugată aferentă bunurilor, serviciilor şi lucrărilor achiziţionate, plătită din sumele primite de la bugetul de stat reprezentând contribuţia Guvernului la realizarea lucrărilor de reabilitare a infrastructurii de transporturi, va fi inclusă în documentele de justificare.(3) Taxa pe valoarea adăugată aferentă bunurilor, serviciilor şi lucrărilor achiziţionate de către operatorii economici înregistraţi ca plătitori de taxă pe valoarea adăugată se deduce potrivit prevederilor din
Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare. (4) După încheierea exerciţiului bugetar anual, operatorii economici vor vira la bugetul de stat sumele reprezentând taxa pe valoarea adăugată aferentă bunurilor, serviciilor şi lucrărilor achiziţionate plătite în cursul anului din sumele primite de la bugetul de stat reprezentând contribuţia Guvernului la realizarea lucrărilor de reabilitare a infrastructurii în transporturi şi care a fost dedusă potrivit prevederilor din Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit legislaţiei în vigoare.
(5) Operaţiunile de regularizare a TVA cu bugetul de stat, prevăzute la alin. (4), nu se evidenţiază în conturile specifice de TVA şi nici în decontul de TVA. Pentru determinarea sumelor de regularizat cu bugetul de stat se vor ţine evidenţe extracontabile.(6) Toate formularele de fundamentare şi justificare a sumelor primite de la bugetul de stat vor cuprinde în mod obligatoriu menţiunea: „Certificăm pe propria răspundere legalitatea, necesitatea, oportunitatea, realitatea şi exactitatea datelor înscrise" şi vor purta semnătura persoanelor autorizate, respectiv directorul general şi directorul economic. Articolul 7Anexele nr. 1, 1/1, 1/a)-1/d), 2, 3, 3/a)-3/f), 4 şi 4/a)-4/c) fac parte integrantă din prezentele norme. ANEXA Nr. 11 )__ 1) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.la norme ANEXA Nr. 1/11 )__ 1) Anexa nr. 1/1 este reprodusă în facsimil.la norme ANEXA Nr. 1/a)^1)__1) Anexa nr. 1/a) este reprodusă în facsimil.la norme ANEXA Nr. 1/b)^1)__1) Anexa nr. 1/b) este reprodusă în facsimil.la norme ANEXA Nr. 1/c)^1)__ 1) Anexa nr. 1/c) este reprodusă în facsimil.la norme ANEXA Nr. 1/d)^1)__1) Anexa nr. 1/d) este reprodusă în facsimil.la norme ANEXA Nr. 21 )__1) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.la norme ANEXA Nr. 31 )__ 1) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.la norme ANEXA Nr. 3/a)^1)__1) Anexele nr. 3/a) şi 3/b) sunt reproduse în facsimil.la norme ANEXA Nr. 3/b)^1)la norme ANEXA Nr. 3/c)^1)__1) Anexele nr. 3/c) şi 3/d) sunt reproduse în facsimil.la norme ANEXA Nr. 3/d)^1)la norme ANEXA Nr. 3/e)^1)__1) Anexele nr. 3/e) şi 3/f) sunt reproduse în facsimil.la norme ANEXA Nr. 3/f)^1)la norme ANEXA Nr. 41 )__1) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil.la norme ANEXA Nr. 4/a)^1)__1) Anexa nr. 4/a) este reprodusă în facsimil.la norme ANEXA Nr. 4/b)^1)__1) Anexa nr. 4/b) este reprodusă în facsimil.la norme ANEXA Nr. 4/c)^1)__1) Anexa nr. 4/c) este reprodusă în facsimil.la norme


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 65/2016

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 65 din 2016
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu