E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 580 din  7 mai 2002

pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura si competentele de acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor restante la bugetul de stat, administrate de Ministerul Finantelor Publice

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 318 din 14 mai 2002


SmartCity3


    Ministrul finantelor publice,
    in temeiul prevederilor art. 29 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 pentru recuperarea arieratelor bugetare si ale art. 14 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
    emite prezentul ordin.

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice privind procedura si competentele de acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor restante la bugetul de stat, administrate de Ministerul Finantelor Publice, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin orice prevederi contrare se abroga.
    Art. 3
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                        Ministrul finantelor publice,
                          Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

                            NORME METODOLOGICE
privind procedura si competentele de acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor restante la bugetul de stat, administrate de Ministerul Finantelor Publice

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) In temeiul prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 pentru recuperarea arieratelor bugetare, denumita in continuare ordonanta de urgenta, la cererea temeinic justificata a debitorilor, persoane fizice sau juridice, indiferent de forma de proprietate si modul de organizare, Ministerul Finantelor Publice acorda inlesniri la plata obligatiilor restante la bugetul de stat, inclusiv majorari de intarziere si penalitati de intarziere aferente acestora.
    (2) Prin obligatii restante la bugetul de stat, reglementate prin prezentele norme metodologice, se intelege impozite, taxe, contributii si alte venituri ale bugetului de stat, datorate si neachitate la termenele legale de plata, precum si majorari de intarziere si penalitati de intarziere aferente acestora, cu exceptia obligatiilor la bugetul de stat datorate in vama, constatate cu ocazia controlului ulterior, reprezentand impozite, taxe si alte venituri ale bugetului de stat, precum si a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere aferente.
    (3) Ministerul Finantelor Publice si organele sale teritoriale, prin delegare de competenta, acorda:
    a) esalonari la plata impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor obligatii la bugetul de stat pe o perioada de pana la 5 ani, cu termen de gratie de pana la 6 luni, cuprins in perioada de esalonare;
    b) esalonari la plata majorarilor de intarziere si/sau a penalitatilor de orice fel pe o perioada de pana la 5 ani, cu cel mult 6 luni termen de gratie, cuprins in perioada de esalonare;
    c) amanari la plata impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor obligatii la bugetul de stat, precum si a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere aferente acestora, pana cel mult la data de 29 decembrie a anului fiscal in curs;
    d) amanari si/sau scutiri sau amanari si/sau reduceri de majorari de intarziere si/sau penalitati de intarziere.
    (4) Nu se acorda inlesniri la plata sumelor reprezentand obligatii restante la bugetul de stat stabilite prin acte de control in cazul faptelor ce constituie infractiuni de evaziune fiscala, daca instantele judecatoresti au pronuntat hotarari definitive si irevocabile in legatura cu aceste fapte. In aplicarea criteriului 14 din anexa la ordonanta de urgenta "contribuabilul a fost sanctionat pentru evaziune fiscala" se au in vedere situatiile in care debitorul a fost sanctionat contraventional pentru evaziune fiscala sau situatiile in care debitorul, desi a fost trimis in judecata pentru infractiune de evaziune fiscala, nu exista la data cererii hotarare definitiva si irevocabila.
    (5) Nu beneficiaza de inlesniri la plata:
    a) debitorii care in urma analizei criteriilor obtin un punctaj final egal sau mai mic de 14 puncte, pentru obligatiile la bugetul de stat restante la 31 decembrie 2001;
    b) debitorii al caror principal obiect de activitate il reprezinta organizarea jocurilor de noroc, asa cum este reflectat in ultimul bilant contabil anual.
    (6) Numarul de luni de esalonare la plata a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri ale bugetului de stat, inclusiv a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de orice fel, care includ si perioada de gratie, se stabileste in conformitate cu prevederile art. 13 din ordonanta de urgenta, astfel:
    a) in situatia realizarii unui punctaj intermediar limitelor prevazute la art. 13 din ordonanta de urgenta, numarul de luni de esalonare se stabileste proportional cu acesta, prin rotunjire in favoarea debitorului;
    b) in situatia in care debitorul opteaza pentru o perioada de esalonare mai mica decat perioada rezultata pe baza punctajului sau cu o perioada de gratie mai mica de 6 luni ori fara perioada de gratie, conventia si graficul se stabilesc in functie de solicitarea debitorului.
    (7) Pentru obligatiile la bugetul de stat reprezentand impozite, taxe, contributii si alte venituri ale bugetului de stat, inclusiv majorari de intarziere si penalitati de orice fel, datorate si neachitate la termenele legale de plata dupa data de 1 ianuarie 2002 de catre debitori, altii decat persoanele fizice, se acorda numai esalonare sau amanare la plata, respectiv cele prevazute la alin. (3) lit. a), b) si c), dupa caz.
    (8) Pentru obligatiile la bugetul de stat reprezentand impozite, taxe, contributii si alte venituri ale bugetului de stat, restante la data de 31 decembrie 2001 si neachitate pana la data depunerii cererii, precum si pentru majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere aferente acestora, calculate si datorate pana la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta, pe baza punctajului final, debitorii beneficiaza de inlesniri la plata, astfel:
    a) in situatia realizarii unui punctaj final mai mare de 14 puncte se acorda inlesnirile prevazute la art. 10 din ordonanta de urgenta;
    b) daca dupa data depunerii cererii si pana la data aprobarii acesteia debitorii achita 30% din obligatiile la bugetul de stat, restante la data de 31 decembrie 2001, cu exceptia majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere, acestia beneficiaza de esalonarea la plata a diferentei de 70% din obligatiile la bugetul de stat si de scutirea de plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere aferente acestora, calculate pana la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta. Suma achitata de debitor trebuie sa reprezinte 30% din totalul obligatiilor restante la bugetul de stat ce fac obiectul cererii de acordare a inlesnirilor la plata, inclusiv penalitati si amenzi. Pentru debitorii care solicita inlesniri la plata, inclusiv pentru sucursalele si punctele de lucru stabile inregistrate ca platitoare de impozite si taxe, suma reprezentand 30% din totalul obligatiilor restante, ce trebuie achitata pana la data aprobarii cererii, se refera la obligatiile la bugetul de stat aferente fiecarei unitati platitoare;
    c) debitorii care obtin peste 63 de puncte si la data depunerii cererilor de acordare a inlesnirilor la plata au toate obligatiile achitate la bugetul de stat, inclusiv ale anului curent, cu exceptia majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere aferente debitelor datorate pana la data de 31 decembrie 2001, vor beneficia de scutirea de plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere aferente obligatiilor datorate bugetului de stat pana la data de 31 decembrie 2001, datorate si calculate pana la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta;
    d) prevederile lit. c) se aplica si debitorilor in cazul in care au in derulare inlesniri la plata care au ca obiect numai majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere, scutirea acordandu-se pentru suma ramasa de plata la data depunerii cererii;
    e) debitorii care au in derulare esalonari la plata pentru impozite, taxe, contributii si alte venituri ale bugetului de stat, precum si pentru majorari de intarziere si penalitati de intarziere, acordate in baza reglementarilor legale anterioare, si care isi achita in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta debitele ramase de plata din esalonare, precum si majorarile stabilite conform art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare, recalculate pana la data achitarii debitelor, beneficiaza de scutirea de plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere ramase de plata din esalonare, cu conditia sa faca dovada ca la data depunerii cererii de acordare a inlesnirilor la plata nu mai au alte obligatii de plata la bugetul de stat, neachitate la termenele legale de plata.
    (9) Stabilirea punctajului corectat necesar pentru acordarea inlesnirilor la plata in conditiile art. 10 si 14 din ordonanta de urgenta se face pe baza punctajului obtinut conform anexei la ordonanta de urgenta, corectat in minus conform prevederilor art. 8, la care, dupa caz, se pot adauga 40 de puncte, in conditiile art. 9 alin. (2) din ordonanta de urgenta.
    (10) In aplicarea prevederilor art. 8 din ordonanta de urgenta se fac urmatoarele precizari:
    a) in disponibilitatile banesti in lei si in valuta existente in conturile bancare la data scadentei obligatiilor la bugetul de stat restante nu se cuprind sumele necesare platii salariilor;
    b) prin activitati pentru care incasarea contravalorii marfii sau a serviciului prestat se face anticipat ori la data transferului dreptului de proprietate, respectiv a prestarii serviciului, se intelege activitatile principale ale debitorului desfasurate in domeniile: comert cu amanuntul, alimentatie publica, activitati hoteliere si alte prestari de servicii catre populatie.

    CAP. 2
    Competentele de solutionare a cererilor de acordare a inlesnirilor la plata

    Art. 2
    (1) La nivelul Ministerului Finantelor Publice, prin Directia generala de administrare a veniturilor publice si a monopolurilor, se solutioneaza cererile de acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor restante la bugetul de stat ale debitorilor:
    a) persoane juridice, monitorizate ca mari contribuabili conform Ordinului ministrului finantelor nr. 1.173/2000, indiferent de suma obligatiilor datorate bugetului de stat;
    b) persoane juridice, altele decat cele prevazute la lit. a), pentru care ajutorul de stat este mai mare de 50 miliarde lei;
    c) persoane juridice care se incadreaza in prevederile art. 9 alin. (2) din ordonanta de urgenta.
    (2) Cererile de acordare a inlesnirilor la plata ale debitorilor, persoane juridice, altii decat cei prevazuti la alin. (1), se solutioneaza la nivelul directiilor generale ale finantelor publice judetene prin directiile de metodologie si administrare a veniturilor statului, indiferent de suma obligatiilor datorate bugetului de stat.
    (3) Cererile de acordare a inlesnirilor la plata ale debitorilor, persoane juridice, inregistrati ca platitori de impozite si taxe la administratiile finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti, altii decat cei prevazuti la alin. (1), se solutioneaza astfel:
________________________________________________________________________________
                 Reduceri sau                 Amanari si esalonari
                 scutiri de   __________________________________________________
                 majorari de  Impozite,   Majorari      Amanari       Esalonari
                 intarziere   taxe        de          - perioada -  - perioada -
Organul          si/sau       si alte     intarziere
competent        penalitati   obligatii   si/sau
                 de           restante    penalitati
                 intarziere   la bugetul  de
                 - suma       de stat     intarziere
                 totala -     - suma      - suma
                              totala -    totala -
________________________________________________________________________________
       0              1            2           3            4             5
________________________________________________________________________________
Nivelul I
Administratiile  pana la 1    pana la 15  pana la 15  pana la data  pana la 5
finantelor       miliard lei  miliarde    miliarde    de 29         ani
publice ale      inclusiv     lei         lei         decembrie a
sectoarelor                   inclusiv    inclusiv    anului
municipiului                                          fiscal
Bucuresti

Nivelul II       peste 1      peste 15    peste 15    pana la data  pana la 5
Directia         miliard lei  miliarde    miliarde    de 29         ani
generala a                    lei         lei         decembrie a
finantelor                                            anului
publice a                                             fiscal
municipiului
Bucuresti
________________________________________________________________________________

    (4) Cererile de acordare a inlesnirilor la plata ale debitorilor, persoane fizice si asociatii fara personalitate juridica, se solutioneaza de catre directiile generale ale finantelor publice judetene si, respectiv, administratiile finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti, dupa caz, pentru orice suma.

    CAP. 3
    Procedura de solutionare

    Art. 3
    (1) Inlesnirile la plata se acorda numai pe baza cererilor motivate ale debitorilor, insotite de documente justificative, depuse la organele fiscale teritoriale, astfel:
    a) debitorii, persoane juridice, pentru activitatea proprie si, dupa caz, pentru activitatea sucursalelor si punctelor de lucru stabile, la organul fiscal la care debitorul, persoana juridica, este inregistrat ca platitor de impozite si taxe;
    b) debitorii, asociatii fara personalitate juridica, la organul fiscal la care debitorii sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe;
    c) debitorii, persoane fizice, la organul fiscal de domiciliu.
    (2) Cererea de acordare a inlesnirilor la plata trebuie sa cuprinda, dupa caz:
    a) elemente de identificare a debitorului, respectiv denumirea/numele acestuia sau a/al reprezentantului fiscal, sediul/domiciliul, anul infiintarii, codul fiscal/codul numeric personal/codul de identificare fiscala, numele si calitatea celor care reprezinta debitorul in relatiile cu tertii, numarul de telefon/fax al acestora, felul inlesnirilor solicitate, numarul de luni pentru care se solicita esalonarea, din care perioada de gratie sau perioada de amanare, dupa caz, suma totala pentru care se solicita inlesniri la plata, din care pe tipuri de impozite, taxe si alte venituri ale bugetului de stat, defalcate pe ani calendaristici, si, separat, majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere aferente acestora, numarul contului/conturilor de disponibilitati si unitatea/unitatile bancara/bancare la care este/sunt deschis/deschise;
    b) in cazul in care debitorii, persoane juridice, au sucursale sau puncte de lucru stabile ale caror obligatii restante la bugetul de stat fac obiectul cererilor de inlesniri la plata depuse de debitori, persoane juridice, acestea se defalcheaza pe fiecare unitate platitoare, pe tipuri de obligatii si pe ani calendaristici, cu precizarea organului fiscal la care unitatile respective sunt inregistrate ca platitoare de impozite si taxe;
    c) cauzele care au condus la neachitarea obligatiilor la bugetul de stat;
    d) o succinta prezentare a masurilor cuprinse in programul de restructurare, respectiv de redresare financiara a debitorilor, persoane juridice, in legatura cu stingerea obligatiilor restante la bugetul de stat;
    e) mentiuni referitoare la inlesnirile la plata obligatiilor la bugetul de stat, acordate anterior (numarul si data adresei de comunicare a inlesnirii la plata, sumele pentru care s-au acordat inlesniri la plata, pe tipuri de obligatii, precum si modul cum au fost respectate acestea);
    f) alte elemente in sustinerea cererii de acordare a inlesnirilor la plata.
    (3) Cererile de acordare a inlesnirilor la plata ale debitorilor, persoane juridice, trebuie sa fie insotite de urmatoarele documente:
    a) copie de pe ultimul bilant contabil anual depus la organul fiscal teritorial;
    b) situatia privind soldurile conturilor de disponibilitati in lei si in valuta si depozitele bancare, inclusiv pe unitati platitoare, la data scadentei obligatiilor restante la bugetul de stat pentru care se solicita inlesnire la plata, precum si situatia privind creditele curente si cele nerambursate la scadenta;
    c) copie de pe ultima balanta de verificare;
    d) certificat constatator eliberat de oficiul registrului comertului, care trebuie sa cuprinda mentiunile la zi cu privire la structura actionariatului/asociatilor, la mobilitatea sediului si/sau a actionariatului/asociatilor, inclusiv cele referitoare la declansarea procedurii de reorganizare sau faliment potrivit dispozitiilor Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata, cu modificarile ulterioare;
    e) copie de pe codul fiscal/codul unic de inregistrare fiscala al debitorului, persoana juridica, precum si ale tuturor sucursalelor si punctelor de lucru inregistrate ca platitoare de impozite si taxe;
    f) copie de pe programul de restructurare sau de pe programul de redresare financiara, insotita de extrasul din procesul-verbal al adunarii generale a actionarilor, respectiv a asociatilor, in care s-a discutat si s-a aprobat programul de restructurare sau de redresare financiara. Pentru debitorii, persoane juridice, care au ca actionar majoritar statul roman, programul de restructurare sau programul de redresare financiara trebuie insusit, dupa caz, de ministerul de resort sau de institutiile publice implicate in procesul de privatizare, care au in administrare unitatea economica respectiva;
    g) situatia privind creantele de incasat de la clienti si/sau debitori conform evidentelor contabile, vechimea acestora, masurile de urmarire intreprinse, numarul de cazuri aflate la instantele de judecata si sumele datorate, stadiul acestor cazuri, precum si situatia privind clientii neincasati pentru care s-a prescris dreptul de recuperare a creantelor, cu exemplificarea principalilor clienti si/sau debitori;
    h) situatia clientilor neincasati cu care societatea are legaturi de capital direct sau prin asociatul/actionarul principal;
    i) situatia privind avansurile acordate furnizorilor, cu exemplificarea principalilor furnizori, din care situatia furnizorilor si valoarea avansurilor acordate acestora pentru care societatea are legaturi de capital direct sau prin asociatul/actionarul principal;
    j) declaratia debitorului privind cota de participare a acestuia la capitalul social al altor societati comerciale, societati sau companii nationale, dupa caz, precum si suma investita;
    k) copie de pe ultimul act de control intocmit de organele competente ale Ministerului Finantelor Publice; in situatia in care prin actul de control s-au constatat diferente de impozite, taxe, contributii si alte venituri ale bugetului de stat, se va prezenta si o nota cuprinzand totalul obligatiilor bugetului de stat aferente perioadei supuse controlului, declarate de debitor;
    l) situatia privind incadrarea in criteriile de performanta economico-financiara si de disciplina fiscala ce se analizeaza la acordarea inlesnirilor la plata obligatiilor restante la bugetul de stat in vederea justificarii tipului de inlesnire solicitata;
    m) situatia privind obligatiile bugetare restante, cuprinzand obligatiile catre toate bugetele, datorate si neachitate la data depunerii cererii de acordare a inlesnirilor la plata;
    n) orice alte documente considerate utile pentru solutionarea cererii, pe baza carora sa se poata calcula/verifica punctajul rezultat din incadrarea in criteriile prevazute in anexa la ordonanta de urgenta.
    (4) Situatiile prevazute la alin. (3) lit. g), h), i), j), k) si m) se intocmesc de catre debitori si se semneaza, pe propria raspundere, de reprezentantii legali ai acestora.
    (5) In cazul in care prin control ulterior se constata erori in documentele si/sau declaratiile prevazute la alin. (4), care determina modificarea punctajului pe baza caruia s-a acordat inlesnirea, directiile generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti, dupa caz, procedeaza la stabilirea unui nou punctaj si la modificarea inlesnirii in mod corespunzator, cu informarea Ministerului Finantelor Publice, in situatia in care inlesnirea a fost acordata la acest nivel de competenta.
    (6) Pentru obtinerea inlesnirilor la plata prevazute la art. 28 din ordonanta de urgenta debitorii, persoane juridice, depun cereri, inclusiv pentru inlesnirile la plata acordate sucursalelor si/sau punctelor de lucru, dupa caz, la organul fiscal la care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe, indiferent de organul competent care a acordat initial inlesnirea la plata, insotita numai de copiile de pe documentele care atesta efectuarea platii, iar solutionarea cererii se face in conformitate cu competentele stabilite la art. 2 din prezentele norme metodologice.
    (7) In situatia in care debitorii considera ca se incadreaza in prevederile art. 9 alin. (2) din ordonanta de urgenta, documentatia acestora trebuie sa cuprinda, dupa caz, si urmatoarele:
    a) memoriul motivat din care sa rezulte ca debitorii care au o importanta economico-sociala zonala sau nationala semnificativa se incadreaza in aceasta categorie;
    b) procesele-verbale de constatare a pierderilor suferite in urma calamitatilor naturale, in copie, intocmite de comisiile constituite in acest scop, in conformitate cu prevederile legale, pana la data depunerii de catre debitor a cererii de acordare a inlesnirilor la plata.
    (8) Cererile de acordare a inlesnirilor la plata, depuse de catre debitori, persoane fizice, care desfasoara activitati independente sau de asociatii fara personalitate juridica, pentru obligatii datorate bugetului de stat, altele decat cele datorate in nume propriu, trebuie sa fie insotite de urmatoarele documente:
    a) copie de pe autorizatia de functionare sau de pe actul constitutiv (contract de asociere), dupa caz;
    b) declaratie privind venitul incasat inregistrat in ultimul an fiscal;
    c) copie de pe ultimul act de control intocmit de organele competente ale Ministerului Finantelor Publice;
    d) alte documente in sustinerea cererii de acordare a inlesnirilor la plata.
    (9) Cererile de acordare a inlesnirilor la plata, depuse de debitori, persoane fizice, altii decat cei prevazuti la alin. (8), trebuie sa fie insotite de urmatoarele documente:
    a) acte prin care se dovedesc veniturile debitorului si ale membrilor familiei sale;
    b) declaratie privind copiii, sotul/sotia aflati in intretinere si copie de pe certificatele de nastere si de stare civila, dupa caz;
    c) copie de pe documentele care atesta eventuala stare de incapacitate de munca;
    d) declaratie pe propria raspundere a debitorului cuprinzand si veniturile, altele decat cele pentru care a depus acte doveditoare;
    e) alte acte in sustinerea cererii.
    (10) Persoanele fizice romane fara domiciliu in Romania si persoanele fizice straine, care au obligatii restante la bugetul de stat, pot beneficia de inlesniri la plata acestora numai daca acestea desemneaza un reprezentant fiscal rezident in Romania, imputernicit sa indeplineasca obligatiile acestora fata de bugetul de stat, potrivit reglementarilor legale in vigoare. Imputernicitul va prezenta organului fiscal un angajament de plata la nivelul sumelor pentru care persoanele fizice romane fara domiciliu in Romania si persoanele fizice straine pe care le reprezinta solicita inlesniri la plata, incheiat in forma autentica.
    Art. 4
    (1) Cererile de acordare a inlesnirilor la plata se inregistreaza intr-un registru special pentru debitori, persoane juridice, si separat, pentru debitori, persoane fizice si asociatii fara personalitate juridica.
    (2) Verificarea obligatiilor restante la bugetul de stat, care fac obiectul cererilor de acordare a inlesnirilor la plata, se efectueaza pe baza datelor din evidenta analitica pe platitori de la nivelul organelor fiscale teritoriale la care debitorii sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe si/sau a unui document de verificare intocmit de organele de colectare la sediul social al debitorului, pe baza datelor din ultima balanta de verificare, precum si a proceselor-verbale de calcul al majorarilor de intarziere si al penalitatilor de intarziere.
    (3) Atunci cand exista diferente intre sumele solicitate de debitori si cele stabilite de organele fiscale teritoriale ca fiind datorate se procedeaza la punerea de acord a acestora, dupa care organul fiscal confirma obligatiile pentru care se acorda inlesniri la plata, cererea completandu-se in mod corespunzator.
    (4) Daca prin cerere debitorul solicita reducerea sau scutirea la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere, iar din analiza criteriilor rezulta ca debitorul nu are un punctaj care sa il indreptateasca sa obtina inlesnirile solicitate, i se acorda inlesnirea la plata corespunzatoare punctajului obtinut.
    (5) Informatiile necesare stabilirii punctajului in baza criteriilor prevazute in anexa la ordonanta de urgenta se preiau din ultimul bilant contabil anual si din anexele la acesta, intocmite de debitor in conformitate cu prevederile legale in vigoare si depuse la organele fiscale teritoriale, precum si din documentele si declaratiile anexate la cererea de acordare a inlesnirilor la plata, conform art. 3 din prezentele norme metodologice.
    (6) Documentatia intocmita de debitori, persoane juridice sau asociatii fara personalitate juridica, depusa la organul fiscal la care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe, se completeaza de catre acesta cu cap. I si II din referatul intocmit conform modelului prezentat in anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice. Pentru cererile depuse in baza art. 28 din ordonanta de urgenta organul fiscal la care debitorul este inregistrat ca platitor de impozite si taxe va intocmi un referat prin care confirma achitarea debitelor ramase de plata din esalonare si a majorarilor stabilite in conformitate cu art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare. Recalcularea majorarilor pana la data achitarii integrale a debitelor ce au facut obiectul esalonarii se face de organul fiscal la care debitorul este inregistrat ca platitor de impozite si taxe.
    (7) In cazul obligatiilor ce fac obiectul cererilor de inlesniri la plata ale debitorilor mentionati la art. 3 alin. (1) lit. a) din prezentele norme metodologice, organul fiscal respectiv va solicita organelor fiscale la care sucursalele sau punctele de lucru stabile sunt inregistrate ca platitoare de impozite si taxe intocmirea unor referate prin care se certifica cuantumul obligatiilor restante la bugetul de stat ale acestora si care cuprind si informatii referitoare la criteriile prevazute la pct. 8, 10, 11, 13 si 14 din anexa la ordonanta de urgenta.
    (8) Organul fiscal la care debitorul, persoana juridica, este inregistrat ca platitor de impozite si taxe, dupa ce primeste referatele de la organele fiscale teritoriale la care sunt inregistrate sucursalele si punctele de lucru stabile, completeaza cap. I si II din referatul intocmit conform modelului prezentat in anexa nr. 4 si incepe procedura de solutionare, iar acordarea inlesnirilor se face conform competentelor mentionate la art. 2.
    (9) Pe baza documentelor intocmite conform alin. (6), (7) si (8) organul competent in solutionarea cererii de acordare a inlesnirilor la plata verifica documentatia si modul de completare a cap. I si II din referatul intocmit conform modelului prezentat in anexa nr. 4, preia datele in produsul informatic si editeaza referatul in forma completa.
    (10) In cazul in care competenta de acordare a inlesnirilor la plata este a Ministerului Finantelor Publice, directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, dupa caz, verifica si analizeaza documentatia si avizeaza, dupa caz, cap. I si II din referatul intocmit conform modelului prezentat in anexa nr. 4 de catre organul fiscal la care a fost depusa cererea.
    (11) Pentru debitorii care beneficiaza de prevederile art. 9 alin. (2) din ordonanta de urgenta directiile generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti, dupa caz, vor intocmi referatul motivat prevazut la art. 9 alin. (3) din ordonanta de urgenta, pe baza datelor din memoriul debitorului sau a procesului-verbal de constatare a pierderilor suferite ca urmare a calamitatilor naturale, dupa caz.
    (12) Pentru cererile debitorilor de importanta zonala sau care au suferit pierderi ca urmare a calamitatilor naturale referatul intocmit conform alin. (11) se supune spre avizare Comisiei de dialog social constituite la nivelul prefecturii.
    (13) Pentru cererile debitorilor de importanta nationala semnificativa referatele intocmite conform alin. (11) se supun spre avizare Comisiei de dialog social constituite la nivelul Ministerului Finantelor Publice.
    (14) Pe baza referatelor intocmite conform alin. (11) si avizate in conditiile alin. (12) si (13) directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, dupa caz, completeaza cap. I si II din referatul intocmit conform modelului prezentat in anexa nr. 4, care cuprinde sinteza informatiilor din documentatia debitorului.
    (15) Documentatia intocmita de debitori, persoane fizice, care desfasoara activitati independente, depusa la organul fiscal de domiciliu, va fi completata, dupa caz, cu copii de pe contul fiscal personal pe ultimii 2 ani, precum si cu actul constatator intocmit cu ocazia verificarii pe teren a cererii de acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor restante la bugetul de stat, din care sa rezulte:
    a) situatia starii materiale a contribuabilului (bunuri imobile si mobile ale debitorului si ale membrilor familiei sale);
    b) posibilitati de incasare a debitului;
    c) alte elemente utile pentru solutionarea cererii.
    (16) Inlesnirile la plata se acorda de organele competente prevazute la art. 2 prin incheierea cu debitorii a unor conventii de plata conform modelului prezentat in anexa nr. 3a) pentru persoane juridice si modelului prezentat in anexa nr. 3b) pentru persoane fizice.
    a) Conventia cuprinde, printre altele, tipul obligatiilor si suma acestora, care fac obiectul inlesnirilor la plata, natura inlesnirilor acordate, perioada de acordare, conditiile ce trebuie indeplinite pentru mentinerea valabilitatii inlesnirii, cuantumul majorarilor ce trebuie achitate, precum si graficele de esalonare la plata, care fac parte integranta din aceasta.
    b) Conventia si graficele se intocmesc in 3 exemplare originale, unul pentru debitor, unul pentru organul fiscal care a aprobat inlesnirea si unul pentru organul fiscal la care debitorul a depus cererea. Pentru inlesnirile acordate de administratiile finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti conventia si graficul de plata se intocmesc in doua exemplare originale, unul pentru debitor si unul pentru organul fiscal.
    Art. 5
    Termenele de solutionare a cererilor de acordare a inlesnirilor la plata sunt urmatoarele:
    a) in cel mult 15 zile lucratoare de la data inregistrarii cererii de acordare a inlesnirilor la plata organul fiscal teritorial la care aceasta a fost depusa verifica documentatia si o completeaza in conformitate cu prevederile art. 4;
    b) completarea documentatiei de catre debitori se va face la solicitarea scrisa a organului fiscal mentionat la lit. a);
    c) termenul de inaintare la organul ierarhic superior a cererilor de acordare a inlesnirilor la plata care depasesc competenta proprie, insotite de documentele aferente in forma completa, este de 5 zile lucratoare;
    d) termenul general de solutionare a cererilor de acordare a inlesnirilor la plata la nivelul organelor fiscale, conform competentelor de solutionare, este de 15 zile lucratoare de la data primirii documentatiei in forma completa.
    Art. 6
    (1) Pentru inlesnirile la plata a obligatiilor datorate bugetului de stat, prevazute la art. 1 alin. (3), care se acorda la nivelul Ministerului Finantelor Publice, conventia incheiata conform art. 6 din ordonanta de urgenta se semneaza de secretarul de stat coordonator al Directiei generale de administrare a veniturilor publice si a monopolurilor si de reprezentantul legal al debitorului.
    (2) Pentru inlesnirile la plata care se acorda la nivelul directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti conventia se semneaza de directorul general al acestora si de reprezentantul legal al debitorului.
    (3) Conventiile incheiate pentru cererile de acordare a inlesnirilor la plata care se acorda la nivelul administratiilor finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti se semneaza de directorul acestora si de reprezentantul legal al debitorului.
    (4) Conventiile incheiate pentru acordarea inlesnirilor la plata se comunica atat debitorului, cat si organului fiscal teritorial, dupa caz, de catre Directia generala de administrare a veniturilor publice si a monopolurilor din cadrul Ministerului Finantelor Publice, respectiv de organul fiscal care are competenta de solutionare a cererilor.
    Art. 7
    Inlesnirile la plata obligatiilor datorate bugetului de stat se acorda cu urmatoarele conditii:
    1. Constituirea de catre debitori, persoane juridice, in termen de 60 de zile de la semnarea conventiei, a unei garantii, astfel:
    a) o suma egala cu doua rate medii din esalonare, reprezentand obligatii esalonate si majorari calculate conform art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare, in cazul esalonarilor la plata;
    b) o suma rezultata din raportul dintre contravaloarea debitelor amanate si majorarile calculate conform art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare, si numarul de luni aprobate pentru amanare la plata, in cazul amanarilor;
    c) o suma egala cu o rata medie din esalonare reprezentand obligatii esalonate si majorari calculate conform art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare, pentru debitorii care se incadreaza in prevederile art. 21 din ordonanta de urgenta;
    d) garantia poate fi constituita atat in numerar la trezoreria organului fiscal la care debitorul este inregistrat ca platitor de impozite si taxe, cat si sub forma unei scrisori de garantie bancara;
    e) debitorii care obtin esalonari pentru sucursalele sau punctele de lucru stabile vor constitui garantiile la dispozitia organului fiscal la care sucursalele sau punctele de lucru stabile sunt inregistrate ca platitoare de impozite si taxe;
    f) garantia poate fi utilizata pentru stingerea atat a ratelor, cat si a obligatiilor curente in cazurile in care debitorul este in imposibilitate de a le achita la termenele prevazute in grafic sau la scadenta, dupa caz, cu conditia reintregirii garantiei pana la urmatorul termen de plata din esalonare. In cazul scrisorii de garantie utilizarea efectiva a garantiei se face la solicitarea organului fiscal teritorial, adresata bancii garante pe baza cererii debitorului, care invoca imposibilitatea de plata. Atunci cand s-a constituit garantie in numerar la trezorerie, aceasta se utilizeaza la cererea debitorului, adresata organului fiscal teritorial, atat in situatiile mentionate mai sus, cat si pentru plata ultimelor rate din esalonare. Cererea debitorului de a i se utiliza garantia se va depune la organul fiscal inaintea termenului de plata a obligatiei, astfel incat incasarea ratelor prin utilizarea garantiei sa se realizeze cu respectarea intocmai a graficului;
    g) in cazul pierderii valabilitatii inlesnirii la plata organul fiscal teritorial va executa garantia in contul obligatiilor ramase neachitate.
    2. Pana la termenul primei rate de plata din esalonare, respectiv pana la termenul de plata in cazul amanarilor, debitorul va face dovada ca nu mai are obligatii neachitate la bugetul de stat, inclusiv majorari de intarziere si penalitati de intarziere, altele decat cele care fac obiectul inlesnirilor la plata.
    3. De la data incheierii conventiei de acordare a inlesnirilor la plata impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri ale bugetului de stat pentru sumele esalonate sau amanate, cu exceptia majorarilor de intarziere si a penalitatilor de orice fel, se datoreaza si se calculeaza majorari conform prevederilor legale, plata acestora efectuandu-se impreuna cu rata respectiva. Pe perioada de gratie acordata la esalonare si pe perioada amanarii la plata majorarile datorate conform legii se achita lunar. Pana la data incheierii conventiei se calculeaza si se datoreaza majorari de intarziere si penalitati de intarziere.
    4. Pe perioada derularii inlesnirilor la plata debitorii sunt obligati sa isi achite obligatiile curente la bugetul de stat, cu termene scadente incepand cu data de intai a lunii urmatoare incheierii conventiei. In cazul in care debitorii nu achita la scadenta obligatiile curente la bugetul de stat, pot efectua plata acestora in cel mult 90 de zile, impreuna cu majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere aferente. Obligatiile curente la bugetul de stat, cu scadenta dupa data de 1 octombrie a anului fiscal, impreuna cu eventualele majorari de intarziere si penalitati de intarziere trebuie achitate pana cel tarziu la data de 29 decembrie a anului fiscal. Debitorii care au sucursale si/sau puncte de lucru stabile sunt obligati sa respecte aceasta prevedere pentru toate sucursalele si/sau punctele de lucru stabile.
    5. Pe perioada derularii inlesnirilor la plata debitorii nu vor participa la nici o procedura de privatizare organizata de institutiile publice implicate sau de agentii de privatizare, in vederea cumpararii de actiuni la alte societati comerciale sau achizitionarii de alte valori mobiliare ori parti sociale.
    6. Pe perioada derularii inlesnirilor la plata debitorii vor transmite organului fiscal teritorial la care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe orice intentie de instrainare de active pe toata perioada derularii inlesnirii la plata, cu exceptia debitorilor care se incadreaza in prevederile art. 21 din ordonanta de urgenta. Organul fiscal va putea aproba instrainarea de active, cu conditia incasarii contravalorii acestora in contul obligatiilor bugetare pentru care s-au obtinut inlesniri la plata.
    Art. 8
    Diferentele de majorari de intarziere si penalitati de intarziere, ramase de plata in sarcina debitorilor dupa acordarea reducerilor prevazute in ordonanta de urgenta, se datoreaza incepand cu ziua lucratoare imediat urmatoare celei in care s-a achitat ultima rata din esalonare si se considera obligatie cu termen de plata in anul curent.
    Art. 9
    (1) Nerespectarea conventiilor incheiate, respectiv a termenelor de plata si a conditiilor in care s-au acordat inlesnirile la plata, atrage anularea acestora, inceperea imediata sau continuarea, dupa caz, a executarii silite pentru intreaga suma neplatita si obligatia de plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere calculate de la data la care termenele si/sau conditiile nu au fost respectate. Majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere scutite de plata in conformitate cu prevederile art. 12 din ordonanta de urgenta se inregistreaza in contabilitatea debitorilor, in cuantumul mentionat in conventie, si se recupereaza la bugetul de stat conform prevederilor legale in vigoare.
    (2) O noua cerere de acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor datorate bugetului de stat in conformitate cu prevederile ordonantei de urgenta nu poate fi depusa timp de 12 luni de la data nerespectarii inlesnirilor acordate anterior in baza aceluiasi act normativ.
    Art. 10
    (1) Conventiile incheiate in conformitate cu art. 6 din ordonanta de urgenta intra in vigoare de la data de intai a lunii urmatoare celei in care au fost semnate.
    (2) Incepand cu data incheierii conventiei, pentru obligatiile datorate bugetului de stat pentru care s-au aprobat inlesniri la plata, executarea silita nu se porneste sau nu se continua, dupa caz.
    Art. 11
    (1) De inlesnirile la plata prevazute la art. 1 din ordonanta de urgenta, pentru obligatiile reprezentand impozite, taxe si alte venituri datorate bugetului de stat, restante la data de 31 decembrie 2001, inclusiv majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere aferente acestora, calculate pana la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta, beneficiaza si debitorii aflati in procedura de reorganizare judiciara conform legii.
    (2) La cererea debitorului, in proiectul planului de reorganizare va fi cuprins tipul de inlesnire la plata care se solicita sa fie acordata pentru obligatiile datorate bugetului de stat.
    (3) Dupa confirmarea planului de reorganizare de catre judecatorul-sindic, conform prevederilor legale in materie, cererea si documentatia intocmita de administrator sau de administrator si debitor, dupa caz, vor fi incuviintate de judecatorul-sindic si vor fi depuse la organul fiscal la care debitorul este inregistrat ca platitor de impozite si taxe.
    (4) Conventia incheiata cu Ministerul Finantelor Publice sau cu organele sale teritoriale, dupa caz, de debitorii mentionati la alin. (1) va fi semnata de administratorul societatii debitoare, iar in cazul in care activitatea debitorului este condusa in parte de administrator, in conformitate cu atributiile stabilite in sarcina acestuia conform art. 18 lit. c) din Legea nr. 64/1995, republicata, conventia va fi semnata de administrator si de reprezentantul legal al debitorului.
    (5) Pentru constituirea garantiei solicitate de Ministerul Finantelor Publice sau de organele sale teritoriale, dupa caz, in conformitate cu prevederile art. 18 din ordonanta de urgenta, debitorul sau administratorul, dupa caz, va solicita judecatorului-sindic confirmarea acesteia.
    (6) Pe perioada derularii inlesnirii la plata debitorii pot instraina active cu informarea Ministerului Finantelor Publice sau a organelor sale teritoriale, dupa caz, iar sumele vor fi distribuite conform Legii nr. 64/1995, republicata.
    (7) Nerespectarea planului de reorganizare poate conduce, in cazul in care administratorul sau oricare dintre creditori o cere, la deschiderea procedurii falimentului si atrage pierderea valabilitatii sau anularea, dupa caz, a inlesnirii acordate, de la data pronuntarii de catre judecatorul-sindic.
    Art. 12
    (1) Orice suma de restituit de la bugetul de stat, reprezentand impozite, taxe, contributii sau alte venituri ale bugetului de stat, se compenseaza din oficiu cu sume reprezentand obligatii datorate bugetului de stat, esalonate sau amanate la plata, inclusiv cu majorarile calculate conform art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare, datorate in luna in care se face compensarea. Compensarea se efectueaza cu ratele din esalonare in ordinea termenelor de plata. Organul fiscal la care debitorul este inregistrat ca platitor de impozite si taxe intocmeste un nou grafic, respectand numarul de rate ramase din esalonare. Organul fiscal care efectueaza compensarea va comunica debitorului pana la urmatorul termen de plata suma compensata, ratele din esalonare care au fost stinse, precum si noul grafic de plata. Majorarile calculate conform art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare, se recalculeaza de organul fiscal la care debitorul este inregistrat ca platitor de impozite si taxe, la cererea acestuia.
    (2) Daca din decontul privind taxa pe valoarea adaugata rezulta T.V.A. de rambursat pentru luna de raportare, contribuabilul, pe propria raspundere, stinge din T.V.A. de plata existenta in sold din luna anterioara ratele din graficul de esalonare a T.V.A. cu termene de plata in ordine cronologica. Aceasta operatiune va fi comunicata de debitor organului fiscal in evidenta caruia se afla in derulare esalonarea aprobata.
    (3) Daca din decontul privind taxa pe valoarea adaugata rezulta T.V.A. de rambursat per total, atunci cu T.V.A. de rambursat se sting ratele din graficul de esalonare la plata, reprezentand alte impozite si taxe datorate bugetului de stat, alin. (1) aplicandu-se in mod corespunzator.

    CAP. 4
    Dispozitii finale

    Art. 13
    Diferentele de impozite, taxe, contributii si alte venituri ale bugetului de stat, precum si majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere aferente acestora, constatate in urma controalelor efectuate ulterior de organele competente ale Ministerului Finantelor Publice, se achita conform prevederilor legale in vigoare.
    Art. 14
    (1) Pe perioada amanarii sau esalonarii la plata a obligatiilor datorate bugetului de stat, cu exceptia majorarilor de intarziere si a penalitatilor de orice fel, se datoreaza majorari in conformitate cu art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare.
    (2) Majorarile mentionate la alin. (1) nu fac obiectul inlesnirilor la plata reglementate de prevederile ordonantei de urgenta.
    Art. 15
    (1) Majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere amanate la plata se vor reflecta in contabilitatea debitorilor intr-un cont de ordine si evidenta.
    (2) Veniturile rezultate in urma regularizarii contabile a operatiunilor prevazute la art. 10, 12, 14 si 28 din ordonanta de urgenta nu se impoziteaza in conditiile in care cheltuielile care au fost influentate cu majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere nu au fost deductibile fiscal.
    (3) Sumele stabilite conform alin. (2) se utilizeaza ca surse proprii de finantare.
    (4) Monografia contabila ce reflecta prevederile alin. (2) si (3) este prevazuta in anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice.
    (5) Corespondenta dintre criteriile prevazute in anexa la ordonanta de urgenta si informatiile din bilanturile contabile sau din situatiile financiare, dupa caz, intocmite de debitori, persoane juridice, este prezentata in anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.
    Art. 16
    Calculul punctajului total si stabilirea inlesnirilor ce se acorda se efectueaza informatic, pe baza datelor introduse interactiv din referatul intocmit de organele fiscale teritoriale si verificate pe baza documentelor aferente.
    Art. 17
    Organele abilitate sa acorde inlesniri la plata, indiferent de nivelul de competenta, vor organiza evidenta cererilor de acordare a inlesnirilor la plata si a inlesnirilor la plata acordate.
    Art. 18
    (1) Organele teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice vor urmari modul de respectare a inlesnirilor la plata pentru debitorii inregistrati ca platitori de impozite si taxe in evidentele proprii.
    (2) Organele teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice la care debitorii sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe au obligatia sa organizeze evidenta necesara in vederea transmiterii catre Oficiul Concurentei a informatiilor referitoare la inventarul ajutoarelor de stat, potrivit dispozitiilor legale care reglementeaza ajutorul de stat.
    Art. 19
    (1) Cererile de acordare a inlesnirilor la plata depuse si nesolutionate inainte de data intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice vor fi actualizate si solutionate conform prevederilor acestora.
    (2) Inlesnirile la plata acordate anterior se deruleaza in continuare in conditiile prevazute de actele normative in baza carora au fost acordate, cu exceptia celor care se incadreaza in prevederile art. 28 din ordonanta de urgenta.
    (3) Debitorii care au beneficiat de inlesniri la plata obligatiilor restante la bugetul de stat, acordate in baza prevederilor legale anterioare ordonantei de urgenta, indiferent de data pierderii acestora, pot solicita acordarea de inlesniri la plata in conditiile ordonantei de urgenta, cu incadrarea in prevederile acesteia si cu conditia achitarii majorarilor datorate in conformitate cu prevederile art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare, calculate pana la data pierderii acestora.
    Art. 20
    Ajutoarele de stat mai mari de 50 miliarde lei, acordate in conditiile ordonantei de urgenta, vor fi notificate Consiliului Concurentei de catre Ministerul Finantelor Publice, in conformitate cu reglementarile legale privind ajutorul de stat.
    Art. 21
    In situatia divizarii debitorului care beneficiaza de inlesniri la plata, acesta este obligat sa prezinte organului fiscal teritorial la care este inregistrat ca platitor de impozite si taxe protocolul de predare-primire, precum si propunerile de defalcare a graficului de esalonare pe baza caruia organul fiscal teritorial procedeaza la intocmirea noilor grafice de esalonare pe entitati rezultate din divizare.
    Art. 22
    Informatiile referitoare la impozite, taxe, contributii si alte venituri ale bugetului de stat ale debitorilor care beneficiaza de prevederile ordonantei de urgenta constituie secret fiscal, potrivit legii.

    ANEXA 1
    la normele metodologice

                          MONOGRAFIA CONTABILA

    Pentru reflectarea in contabilitate a operatiunilor prevazute la art. 10, 12, 14 si 28 din ordonanta de urgenta se procedeaza astfel:
    a) majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere amanate la plata conform prevederilor art. 10 din ordonanta de urgenta se vor inregistra in debitul contului de ordine si evidenta 8038 "Alte valori in afara bilantului"/analitic distinct.
    Majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere mentionate mai sus vor ramane in continuare inregistrate in conturi bilantiere, respectiv in creditul conturilor 447 "Fonduri speciale - taxe si varsaminte asimilate"/analitic distinct si 448 "Alte datorii si creante cu bugetul statului"/analitic distinct;
    b) in contabilitatea debitorilor, majorarile si penalitatile de intarziere reduse, respectiv scutite la plata conform prevederilor art. 10 alin. (2) lit. c), alin. (3) lit. c), alin. (4) lit. c) si ale art. 12, 14 si 28 din ordonanta de urgenta, se vor reflecta in contabilitate la data indeplinirii conditiilor in care au fost acordate inlesnirile prevazute de ordonanta de urgenta, astfel:

                    %                 =                771*1)
                   448                   "Venituri exceptionale din operatii
    "Alte datorii si creante cu           de gestiune"
     bugetul statului"/analitic
     distinct
                   447
    "Fonduri speciale - taxe si
     varsaminte asimilate"/analitic
     distinct si concomitent

    Credit cont 8038 "Alte valori in afara bilantului"/analitic distinct
    c) sumele stabilite conform prevederilor art. 11 alin. (3) din ordonanta de urgenta, repartizate cu resurse proprii de finantare, se vor inregistra in contabilitate astfel:

                 129*2)               =                1068
    "Repartizarea profitului"            "Alte rezerve"/analitic distinct

    d) in situatia nerespectarii termenelor de plata a datoriilor esalonate si, ca urmare, a pierderii valabilitatii inlesnirilor la plata, contul de ordine si evidenta 8038 "Alte valori in afara bilantului"/analitic distinct se va credita cu sumele inregistrate in debitul acestuia, in conformitate cu prevederile lit. a).
------------
    *1) Persoanele juridice care aplica Reglementarile contabile armonizate cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene si cu Standardele Internationale de Contabilitate, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 94/2001, utilizeaza contul 1173 "Rezultatul reportat provenit din modificarile politicilor contabile", iar microintreprinderile utilizeaza contul 758 "Alte venituri din exploatare".
    *2) Persoanele juridice care aplica Reglementarile contabile armonizate cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene si cu Standardele Internationale de Contabilitate, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 94/2001, utilizeaza contul 1173 "Rezultatul reportat provenit din modificarile politicilor contabile".

    ANEXA 2*)
    la normele metodologice

    *) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.

                           CORESPONDENTA
dintre indicatorii care stau la baza criteriilor prevazute in anexa la ordonanta de urgenta si informatiile cuprinse in bilanturile contabile
 ______________________________________________________________________________
|    Denumire indicator     |           Persoane juridice care aplica          |
|                           | Reglementarile contabile armonizate cu Directiva |
|                           | a IV-a a Comunitatilor Economice Europene si cu  |
|                           |  Standardele Internationale de Contabilitate     |
|                           |__________________________________________________|
|                           |       formular       |   nr. rand   |  coloana   |
|___________________________|______________________|______________|____________|
|Cifra de afaceri           |  Cont de profit si   |      01      |     2      |
|                           |  pierdere (cod 20)   |              |            |
|___________________________|______________________|______________|____________|
|Total datorii (datorii     |       Bilant         |      47      |     2      |
|bugetare + datorii pe      |                      |              |            |
|termen scurt)              |                      |              |            |
|___________________________|______________________|______________|____________|
|Active circulante          |       Bilant         |      37      |     2      |
|___________________________|______________________|______________|____________|
|Datorii totale sub 1 an    |       Bilant         |      47      |     2      |
|___________________________|______________________|______________|____________|
|Total active               |       Bilant         | 20 + 37 + 38 |     2      |
|___________________________|______________________|______________|____________|
|Total datorii              |       Bilant         |    47 + 58   |     2      |
|___________________________|______________________|______________|____________|
 ______________________________________________________________________________
|    Denumire indicator     |     Persoane juridice care aplica situatii       |
|                           |    financiare anuale simplificate (inclusiv      |
|                           |       microintreprinderile care intocmesc        |
|                           |                aceste situatii)                  |
|                           |__________________________________________________|
|                           |       Formular       |   nr. rand   |  coloana   |
|___________________________|______________________|______________|____________|
|Cifra de afaceri           |Cont de profit si     |      03      |     2      |
|                           |pierdere (cod 20)     |              |            |
|___________________________|______________________|______________|____________|
|Total datorii (datorii     |Situatia creantelor si|      47      |     2      |
|bugetare + datorii pe      |datoriilor (col 23)   |              |            |
|termen scurt)              |                      |              |            |
|___________________________|______________________|______________|____________|
|Active circulante          |Bilant                |      37      |     2      |
|___________________________|______________________|______________|____________|
|Datorii totale sub 1 an    |Situatia creantelor si|      47      |     2      |
|                           |datoriilor (col 23)   |              |            |
|___________________________|______________________|______________|____________|
|Total active               |Bilant                |      43      |     2      |
|___________________________|______________________|______________|____________|
|Total datorii              |Bilant                |      76      |     2      |
|___________________________|______________________|______________|____________|
 ______________________________________________________________________________
|    Denumire indicator     |         Microintreprinderi (care intocmesc       |
|                           |          situatii financiare dupa modelul        |
|                           |         aprobat prin O.M.F.P. nr. 1880/2001)     |
|                           |__________________________________________________|
|                           |       formular       |   nr. rand   |  coloana   |
|___________________________|______________________|______________|____________|
|Cifra de afaceri           |Cont de profit si     |      01      |     2      |
|                           |pierdere (cod 20)     |              |            |
|___________________________|______________________|______________|____________|
|Total datorii (datorii     |Bilant                |      16      |     2      |
|bugetare + datorii pe      |                      |              |            |
|termen scurt)              |                      |              |            |
|___________________________|______________________|______________|____________|
|Active circulante          |Bilant                |      11      |     2      |
|___________________________|______________________|______________|____________|
|Datorii totale sub 1 an    |Bilant                |      16      |     2      |
|___________________________|______________________|______________|____________|
|Total active               |Bilant                | 04 + 11 + 12 |     2      |
|___________________________|______________________|______________|____________|
|Total datorii              |Bilant                |    16 + 22   |     2      |
|___________________________|______________________|______________|____________|

    ANEXA 3a)*)
    la normele metodologice
    MODEL (persoane juridice)

    *) Anexa nr. 3a) este reprodusa in facsimil.

    MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE                  SOCIETATEA COMERCIALA
    D.G.F.P. JUDETENE ...........                  ADRESA _________________
    A.F.P. SECTOR ..... Bucuresti                  CF/CUI _________________

                 CONVENTIA Nr. .......... din ...................

intre Ministerul Finantelor Publice si Societatea Comerciala ...................

    Urmare cererii nr. ______ din data de __________ a S.C. ___________________, inregistrata la _________________ sub nr. _______ si transmisa la ______________ sub nr. ______, prin care se solicita acordarea de inlesniri la plata obligatiilor catre bugetul de stat si pe baza analizei documentatiei conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 si Ordinului Ministrului Finantelor Publice .................. pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura si competentele de acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor restante la bugetul de stat administrate de Ministerul Finantelor Publice, s-au aprobat urmatoarele:
    esalonarea la plata pe ____ luni, cu ____ luni perioada de gratie a urmatoarelor obligatii:
 __________________________________________________________________
|      Tipul obligatiei bugetare esalonate          |  Suma (lei)  |
|___________________________________________________|______________|
| Impozit 1                                         |              |
|___________________________________________________|______________|
| Impozit 2                                         |              |
|___________________________________________________|______________|
| Majorari de intarziere aferente impozitului ..... |              |
|___________________________________________________|______________|
| Penalitati de intarziere aferente impozitului ... |              |
|___________________________________________________|______________|
| Penalitati                                        |              |
|___________________________________________________|______________|
| Amenzi                                            |              |
|___________________________________________________|______________|
| Altele ......                                     |              |
|___________________________________________________|______________|
|                   TOTAL                           |              |
|___________________________________________________|______________|

    amanarea la plata pana la ___________________ (cel mult pana la data de 29 decembrie a anului fiscal in curs) a urmatoarelor obligatii:
 __________________________________________________________________
|      Tipul obligatiei bugetare esalonate          |  Suma (lei)  |
|___________________________________________________|______________|
| Impozit 1                                         |              |
|___________________________________________________|______________|
| Impozit 2                                         |              |
|___________________________________________________|______________|
| Majorari de intarziere aferente impozitului ..... |              |
|___________________________________________________|______________|
| Penalitati de intarziere aferente impozitului ... |              |
|___________________________________________________|______________|
| Penalitati                                        |              |
|___________________________________________________|______________|
| Amenzi                                            |              |
|___________________________________________________|______________|
| Altele ......                                     |              |
|___________________________________________________|______________|
|                   TOTAL                           |              |
|___________________________________________________|______________|

    Majorarile calculate in conformitate cu prevederile art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu completarile si modificarile sale ulterioare, pentru debitele esalonate si/sau amanate la plata reprezinta ______________ lei.
    Graficul de esalonare la plata este prezentat in ANEXA care face parte integranta din prezenta conventie.
    Amanarea de plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere in suma totala de __________________ lei pana la ultimul termen de plata din grafic.
    In situatia in care au fost respectate intocmai termenele de plata din esalonare si conditiile in care aceasta a fost acordata, dupa ultimul termen de plata din esalonare, debitorul beneficiaza de reducerea cu ______%/scutirea la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere, reprezentand _______________ lei, astfel:
 ________________________________________________________________
|     Tipul obligatiei         |   Suma    |  Suma reprezentand  |
|                              |  amanata  | reducerea/scutirea  |
|                              |           |  (50%, 75%, 100%)   |
|                              |           | in conditiile legii |
|______________________________|___________|_____________________|
| Majorari de intarziere       |           |                     |
| aferente impozitului ....... |           |                     |
|______________________________|___________|_____________________|
| Penalitati de intarziere     |           |                     |
| aferente impozitului ......  |           |                     |
|______________________________|___________|_____________________|
| ....................         |           |                     |
|______________________________|___________|_____________________|
| TOTAL                        |           |                     |
|______________________________|___________|_____________________|

    Scutirea la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere, in conditiile art. 12, 14 si 28, dupa caz.
 ______________________________________________________________________________
|            Obligatia                     |  Art. 12  |  Art. 14  |  Art. 28  |
|__________________________________________|___________|___________|___________|
| Majorari de intarziere pentru: ......... |           |           |           |
|__________________________________________|___________|___________|___________|
| Penalitati de intarziere pentru: ....... |           |           |           |
|__________________________________________|___________|___________|___________|
| ..................                       |           |           |           |
|__________________________________________|___________|___________|___________|
| TOTAL                                    |           |           |           |
|__________________________________________|___________|___________|___________|

    Inlesnirea la plata obligatiilor la bugetul de stat se acorda cu urmatoarele conditii:
    a) constituirea de catre debitor, a unei garantii in suma de _______________ lei conform art. 7 din normele metodologice;
    b) pana la termenul primei rate de plata din esalonare, respectiv pana la termenul de plata in cazul amanarilor, debitorul va face dovada ca nu mai are obligatii neachitate la bugetul de stat, inclusiv majorari de intarziere si penalitati de intarziere, altele decat cele care fac obiectul inlesnirilor la plata;
    c) de la data incheierii conventiei de acordare a inlesnirilor la plata impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri ale bugetului de stat, pentru sumele esalonate sau amanate, cu exceptia majorarilor de intarziere si a penalitatilor de orice fel, se datoreaza si se calculeaza majorari conform prevederilor legale, plata acestora efectuandu-se impreuna cu rata respectiva. Pe perioada de gratie acordata la esalonare si pe perioada amanarii la plata, majorarile datorate conform legii se achita lunar. Pana la data incheierii conventiei se calculeaza si se datoreaza majorari de intarziere si penalitati de intarziere;
    d) pe perioada derularii inlesnirilor la plata, debitorul este obligat sa-ti achite obligatiile curente la bugetul de stat cu termene scadente incepand cu data de intai a lunii urmatoare incheierii conventiei. In cazul in care debitorul nu achita la scadenta obligatiile curente la bugetul de stat, poate efectua plata acestora in cel mult 90 de zile, impreuna cu majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere aferente. Obligatiile curente la bugetul de stat cu scadenta dupa data de 01 octombrie a anului fiscal, impreuna cu eventualele majorari de intarziere si penalitati de intarziere trebuie achitate pana cel tarziu la data de 29 decembrie a anului fiscal.
    e) Pe perioada derularii inlesnirilor la plata, debitorul nu poate participa la nici o procedura de privatizare organizata de institutiile publice implicate sau de agentii de privatizare, in vederea cumpararii de actiuni la alte societati comerciale sau la achizitionarea de alte valori mobiliare ori parti sociale.
    f) Pe perioada derularii inlesnirilor la plata, debitorul va transmite organului fiscal teritorial unde este inregistrat ca platitor de impozite si taxe, orice intentie de instrainare de active cu exceptia debitorului care se incadreaza in prevederile art. 21 din ordonanta de urgenta. Organul fiscal va putea aproba instrainarea de active cu conditia incasarii contravalorii acestora in contul obligatiilor bugetului de stat pentru care s-au obtinut inlesniri la plata.

    Nerespectarea prezentei conventii, respectiv a termenelor de plata si a conditiilor in care s-au acordat inlesnirile la plata atrage anularea acestora, inceperea imediata sau continuarea, dupa caz, a executarii silite pentru intreaga suma neplatita si obligatia de plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere calculate de la data la care termenele si/sau conditiile nu au fost respectate. Majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere amanate la plata in vederea reducerii/scutirii in conformitate cu art. 10 se storneaza din contul de ordine si evidenta in care au fost inregistrate.
    Majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere scutite de plata in conformitate cu prevederile art. 12 din ordonanta de urgenta, se inregistreaza in contabilitatea debitorului in cuantumul mentionat in conventie.

    O noua cerere pentru acordarea unor inlesniri la plata obligatiilor bugetului de stat in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 nu poate fi depusa timp de 12 luni de la data nerespectarii inlesnirilor acordate anterior in baza aceluiasi act normativ.

      ORGANUL COMPETENT CARE ACORDA                     DEBITOR
          INLESNIREA LA PLATA

    ANEXA 3b)*)
    la normele metodologice
    MODEL (persoane fizice)

    *) Anexa nr. 3b) este reprodusa in facsimil.

    MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE                  SOCIETATEA COMERCIALA
    D.G.F.P. JUDETENE ...........                  ADRESA _________________
    A.F.P. SECTOR ..... Bucuresti                  CF/CUI _________________

                 CONVENTIA Nr. .......... din ...................

intre Ministerul Finantelor Publice si Societatea Comerciala ...................

    Urmare cererii nr. ____ din data de ________ a debitorului ________________, inregistrata la _________________ sub nr. _______ si transmisa la ______________ sub nr. ______, prin care se solicita acordarea de inlesniri la plata obligatiilor catre bugetul de stat si pe baza analizei documentatiei conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 si Ordinului Ministrului Finantelor Publice ...................... pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura si competentele de acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor restante la bugetul de stat administrate de Ministerul Finantelor Publice, s-au aprobat urmatoarele:
    esalonarea la plata pe ____ luni, cu ____ luni perioada de gratie cuprinse in perioada de esalonare, a urmatoarelor obligatii:
 __________________________________________________________________
|      Tipul obligatiei bugetare esalonate          |  Suma (lei)  |
|___________________________________________________|______________|
| Impozit 1                                         |              |
|___________________________________________________|______________|
| Impozit 2                                         |              |
|___________________________________________________|______________|
| Majorari de intarziere aferente impozitului ..... |              |
|___________________________________________________|______________|
| Penalitati de intarziere aferente impozitului ... |              |
|___________________________________________________|______________|
| Penalitati                                        |              |
|___________________________________________________|______________|
| Amenzi                                            |              |
|___________________________________________________|______________|
| Altele ......                                     |              |
|___________________________________________________|______________|
|                   TOTAL                           |              |
|___________________________________________________|______________|

    amanarea la plata pana la _____________________ (cel mult pana la data de 29 decembrie a anului fiscal in curs) a urmatoarelor obligatii:
 __________________________________________________________________
|      Tipul obligatiei bugetare esalonate          |  Suma (lei)  |
|___________________________________________________|______________|
| Impozit 1                                         |              |
|___________________________________________________|______________|
| Impozit 2                                         |              |
|___________________________________________________|______________|
| Majorari de intarziere aferente impozitului ..... |              |
|___________________________________________________|______________|
| Penalitati de intarziere aferente impozitului ... |              |
|___________________________________________________|______________|
| Penalitati                                        |              |
|___________________________________________________|______________|
| Amenzi                                            |              |
|___________________________________________________|______________|
| Altele ......                                     |              |
|___________________________________________________|______________|
|                   TOTAL                           |              |
|___________________________________________________|______________|

    Majorarile calculate in conformitate cu prevederile art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu completarile si modificarile sale ulterioare, pentru debitele esalonate si/sau amanate la plata reprezinta _________________ lei.
    Graficul de esalonare la plata este prezentat in ANEXA care face parte integranta din prezenta conventie.

    Reducerea/scutirea la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere, astfel:
 ________________________________________________________
|             Obligatia                |    SUMA (lei)   |
|______________________________________|_________________|
| Majorari de intarziere pentru: ..... |                 |
|______________________________________|_________________|
| Penalitati de intarziere pentru: ... |                 |
|______________________________________|_________________|
| ..................                   |                 |
|______________________________________|_________________|
| TOTAL                                |                 |
|______________________________________|_________________|

    Inlesnirea la plata obligatiilor la bugetul de stat se acorda cu urmatoarele conditii:
    a) _____________________________
    b) _____________________________
    c) _____________________________

    Nerespectarea prezentei conventii, respectiv a termenelor de plata si a conditiilor in care s-au acordat inlesnirile la plata atrage anularea acestora, inceperea imediata sau continuarea, dupa caz, a executarii silite pentru intreaga suma neplatita si obligatia de plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere calculate de la data la care termenele si/sau conditiile nu au fost respectate.

    O noua cerere pentru acordarea unor inlesniri la plata obligatiilor bugetului de stat in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 nu poate fi depusa timp de 12 luni de la data nerespectarii inlesnirilor acordate anterior in baza aceluiasi act normativ.

         ORGANUL COMPETENT CARE                        DEBITOR
       ACORDA INLESNIREA LA PLATA

    ANEXA 4*)
    la normele metodologice
    MODEL

    *) Anexa nr. 4 este reprodusa in facsimil.

    Organul fiscal competent ________________________
    (care aproba cererea)
                                                              Avizat,

                               REFERAT
privind calcularea punctajului final in vederea acordarii inlesnirilor la plata obligatiilor la bugetul de stat, restante la 31 decembrie 2001

    I. DATE DE IDENTIFICARE

    Cererea nr. __________________ din data de ______________________________
    Inregistrata la MFP cu nr. ________ din data de _________________________
    Debitorul _______________________________________________________________
    Adresa __________________________________________________________________
    Cod fiscal/Cod unic de inregistrare/Cod numeric personal/Cod de identificare fiscala __________________________________________________ (codurile fiscale ale sucursalelor si punctelor de lucru, dupa caz, se prezinta intr-o anexa)
    Organ fiscal unde debitorul este inregistrat ca platitor de impozite si taxe ______________________________________________________________________

    II. DATE DE ANALIZA

     1. Data infiintarii debitorului (zz/ll/aa) __________
     2. Vechime arierate (anul) __________________________
     3. Total datorii (bugetare + pe termen scurt si mediu  ________________ lei
     4. Cifra de afaceri                                    ________________ lei
     5. Active circulante                                   ________________ lei
     6. Datorii totale sub 1 an                             ________________ lei
     7. Total active                                        ________________ lei
     8. Total datorii                                       ________________ lei
     9. Numar de declaratii depuse in ultimele 24 de luni   ______________ numar
    10. Diferente de obligatii bugetare constatate prin
        control fiscal                                      ________________ lei
    11. Total impozite declarate in cursul perioadei
        verificate                                          ________________ lei
    12. Total obligatii bugetare                            ________________ lei

    13. Are obligatii neachitate in contul impozitelor cu                    __
        stopaj la sursa?                                                 Da |__|
                                                                         Nu |__|
                                                                             __
    14. A beneficiat de inlesniri?                                       Nu |__|
                                                              Da respectate |__|
                                                            Da nerespectate |__|
    15. Situatia achitarii debitelor anului curent:
    15.1. Sume achitate in contul obligatiilor anului curent _______________ lei
    15.2. Total obligatii cu termene de plata in anul curent _______________ lei
                                                                             __
                                                                 neachitate |__|
                                                        achitat pana la 30% |__|
                                                   achitat intre 30% si 65% |__|
                                                   achitat intre 65% si 90% |__|
                                                          achitat peste 90% |__|

    16. Situatia achitarii integrale a debitelor din anii                    __
        precedenti:                                                      Da |__|
                                                                         Nu |__|
                                                                             __
    17. A fost sanctionat pentru evaziune fiscala?                       Da |__|
                                                                         Nu |__|
                                                                             __
    18. Situatia capitalurilor proprii:             Negative |__|
                                                                   Pozitive |__|

    19. Mobilitatea contribuabilului d.p.d.v al sediului:                    __
                                              sediu stabil in ultimii 5 ani |__|
                                               o schimbare in ultimii 5 ani |__|
                                 2 sau mai multe schimbari in ultimii 5 ani |__|

    20. Mentiuni la Registrul Comertului privind schimbarea
        actionarului/asociatului principal:                                  __
                          nici o schimbare sau o schimbare in ultimii 5 ani |__|
                                 2 sau mai multe schimbari in ultimii 5 ani |__|

    21. A avut relatii contractuale cu unitati economice cu
        finantare bugetara si nu a incasat la termen                         __
        contravaloarea acestora?                                         Da |__|
                                                                         Nu |__|

    22. La data scadentei obligatiilor bugetare a avut
        disponibilitati banesti care acopereau in intregime                  __
        nivelul obligatiilor?                                            Da |__|
                                                                         Nu |__|

    23. Desfasoara in principal activitati pentru care
        incaseaza contravaloarea marfii sau a serviciului
        prestat anticipat ori la data transferului
        dreptului de proprietate, respectiv a prestarii                      __
        serviciului?                                                     Da |__|
                                                                         Nu |__|

    24. A inregistrat clienti neincasati si avansuri
        acordate furnizorilor cu care societatea comerciala
        sau actionarii/asociatii acesteia sunt in relatii
        de dependenta, relatia de dependenta fiind cea
        stabilita in situatia in care persoana fizica ori
        juridica este actionar/asociat semnificativ in
        ambele societati comerciale, pe perioada care au                     __
        acumulat obligatii bugetare restante?                            Da |__|
                                                                         Nu |__|

    25. A platit dividende actionarilor/asociatilor, altii
        decat institutiile publice implicate in procesul de
        privatizare, in perioada in care au acumulat                         __
        obligatii bugetare restante?                                     Da |__|
                                                                         Nu |__|

    26. Are importanta economico-sociala nationala sau
        zonala semnificativa sau au fost afectati de
        calamitati naturale in perioada in care au                           __
        inregistrat obligatii bugetare restante?                         Da |__|
                                                                         Nu |__|

    27. Principalul obiect de activitate il reprezinta                       __
        organizarea jocurilor de noroc?                                  Da |__|
                                                                         Nu |__|

    28. A fost sanctionat penal pentru infractiuni de                        __
        evaziune fiscala?                                                Da |__|
                                                                         Nu |__|

    29. Sume solicitate
 ______________________________________________________________________________
|    Obligatia     |   Debite    |   Majorari de    |     Penalitati de        |
|                  |             |    intarziere    |       intarziere         |
|__________________|_____________|__________________|__________________________|
| Impozitul ...... |             |                  |                          |
|__________________|_____________|__________________|__________________________|
|                  |             |                  |                          |
|__________________|_____________|__________________|__________________________|
|                  |             |                  |                          |
|__________________|_____________|__________________|__________________________|
| Amenzi           |             |        X         |            X             |
|__________________|_____________|__________________|__________________________|
| Penalitati       |             |        X         |            X             |
|__________________|_____________|__________________|__________________________|
| Total            |             |                  |                          |
|__________________|_____________|__________________|__________________________|

   30. Sume achitate de la data depunerii cererii (conform art. 12 din ordonanta de urgenta)
 ______________________________________________________________________________
|    Obligatia     |   Debite    |   Majorari de    |     Penalitati de        |
|                  |             |    intarziere    |       intarziere         |
|__________________|_____________|__________________|__________________________|
|                  |             |                  |                          |
|__________________|_____________|__________________|__________________________|
|                  |             |                  |                          |
|__________________|_____________|__________________|__________________________|
|                  |             |                  |                          |
|__________________|_____________|__________________|__________________________|
| Amenzi           |             |        X         |            X             |
|__________________|_____________|__________________|__________________________|
| Penalitati       |             |        X         |            X             |
|__________________|_____________|__________________|__________________________|
| Total            |             |                  |                          |
|__________________|_____________|__________________|__________________________|

    NOTA: Datele prevazute la pct. 9, 13, 14, 15, 16, 29 si 30 din acest capitol se prezinta pe fiecare unitate platitoare de impozite si taxe cu precizarea organului fiscal unde aceasta este inregistrata ca platitor de impozite si taxe.

              Organul fiscal care primeste si analizeaza cererea
              __________________________________________________

           Intocmit                                 Verificat

     Nume, prenume, functia                   Nume, prenume, functia

    Data ___________________

    III. CALCULUL PUNCTAJULUI:

    a) pe baza criteriilor
    1) Vechimea contribuabilului (data de inceperea
       activitatii; la societatile rezultate din divizare,
       vechimea o da unitatea din care s-a divizat noua
       societate) ......................................... puncte: ____________
    2) Raportul dintre vechimea arieratelor si vechimea
       contribuabilului ................................... puncte: ____________
    3) Mobilitatea contribuabilului din punct de vedere al
       sediului ........................................... puncte: ____________
    4) Mentiuni la Registrul Comertului privind schimbarea
       actionarului/asociatului principal ................. puncte: ____________
    5) Indatorare financiara .............................. puncte: ____________
    6) Lichiditate globala ................................ puncte: ____________
    7) Solvabilitate ...................................... puncte: ____________
    8) Date privind declaratiile de impozite, taxe si
       contributii ........................................ puncte: ____________
    9) Raportul dintre diferentele de obligatiile bugetare
       constatate prin control fiscal si totalul
       impozitelor declarate in cursul perioadei verificate
       (pe feluri de impozite) ............................ puncte: ____________
    10) Obligatii neachitate in contul impozitelor cu
        stopaj la sursa: .................................. puncte: ____________
    11) Daca a beneficiat anterior de inlesniri ........... puncte: ____________
    12) A avut relatii contractuale cu unitati economice cu
        finantare bugetara si nu a incasat la termen
        contravaloarea acestora ........................... puncte: ____________
    13) Situatia achitarii debitelor anului curent ........ puncte: ____________
    14) A fost sanctionat pentru evaziune fiscala ......... puncte: ____________
    15) Raportul dintre suma totala solicitata pentru
        inlesniri la plata (debite si majorari de
        intarziere si penalitati de intarziere) si cifra de
        afaceri ........................................... puncte: ____________
                                                            TOTAL   ____________

    b) Corectarea punctajului
    1) cu minus 10 puncte in situatia in care la data
       scadentei obligatiilor bugetare disponibilitatile
       banesti ale debitorului acopereau in intregime
       nivelul obligatiilor ............................... puncte: ____________
    2) cu minus 40 puncte debitorii care desfasoara in
       principal activitati pentru care incaseaza
       contravaloarea marfii sau a serviciului prestat
       anticipat sau la data transferului dreptului de
       proprietate, respectiv, a prestarii serviciului .... puncte: ____________
    3) cu minus 20 puncte pentru debitorii care pe perioada
       pentru care au acumulat obligatii bugetare restante,
       inregistreaza clienti neincasati si avansuri
       acordate furnizorilor cu care societatea sau
       actionarii/asociatii acesteia sunt in relatii de
       dependenta, relatia de dependenta fiind cea
       stabilita in situatia in care o persoana fizica sau
       juridica este actionar/asociat semnificativ in
       ambele societati ................................... puncte: ____________
    4) cu minus 20 puncte pentru debitorii care
       inregistreaza capitaluri proprii negative .......... puncte: ____________
    5) cu minus 10 puncte pentru debitorii care in perioada
       in care au acumulat obligatii bugetare restante au
       platit dividende actionarilor/asociatilor, altii
       decat institutiile publice implicate in procesul de
       privatizare ........................................ puncte: ____________
                           TOTAL PUNCTAJ CORECTAT ......... puncte: ____________

    c) Punctaj aditional
       cu plus 40 de puncte daca debitorul obtine un
       punctaj corectat mai mic de 14 puncte, dar are o
       importanta economico-sociala zonala sau nationala
       semnificativa sau a fost afectat de calamitati
       naturale in perioada in care a inregistrat
       obligatii bugetare restante ........................ puncte: ____________
                           TOTAL PUNCTAJ FINAL ............ puncte: ____________

    IV. Numarul de luni de esalonare la plata obligatiilor
        bugetare, inclusiv perioada de gratie, determinat
        pe baza raportului procentual dintre totalul
        obligatiilor bugetare si cifra de afaceri ......... luni: ______________

    V. CONCLUZII

    1. esalonarea la plata pe o perioada de ____ luni, cu _____ luni perioada de gratie cuprinse in perioada de esalonare, a obligatiilor datorate bugetului de stat, astfel:
 _____________________________________________________________
|Nr. |     Denumirea obligatiei            |     Suma (lei)   |
|crt.|                                     |                  |
|____|_____________________________________|__________________|
|    | impozitul ......................... |                  |
|____|_____________________________________|__________________|
|    |                                     |                  |
|____|_____________________________________|__________________|
|    | majorari de intarziere pentru ..... |                  |
|____|_____________________________________|__________________|
|    |                                     |                  |
|____|_____________________________________|__________________|
|    | penalitati de intarziere pentru ... |                  |
|____|_____________________________________|__________________|
|    |                                     |                  |
|____|_____________________________________|__________________|
|    | contributii pentru ................ |                  |
|____|_____________________________________|__________________|
|    |                                     |                  |
|____|_____________________________________|__________________|
|    | penalitati pentru ................. |                  |
|____|_____________________________________|__________________|
|    |                                     |                  |
|____|_____________________________________|__________________|
|    | amenzi pentru ..................... |                  |
|____|_____________________________________|__________________|
|    |                                     |                  |
|____|_____________________________________|__________________|
|    | TOTAL GENERAL                       |                  |
|____|_____________________________________|__________________|

    2. Amanari la plata pana la __________________________, astfel:
 _____________________________________________________________
|Nr. |         Denumirea obligatiei        |     Suma (lei)   |
|crt.|                                     |                  |
|____|_____________________________________|__________________|
|    | impozitul ......................... |                  |
|____|_____________________________________|__________________|
|    |                                     |                  |
|____|_____________________________________|__________________|
|    | majorari de intarziere pentru ..... |                  |
|____|_____________________________________|__________________|
|    |                                     |                  |
|____|_____________________________________|__________________|
|    | penalitati de intarziere pentru ... |                  |
|____|_____________________________________|__________________|
|    |                                     |                  |
|____|_____________________________________|__________________|
|    | contributii pentru ................ |                  |
|____|_____________________________________|__________________|
|    |                                     |                  |
|____|_____________________________________|__________________|
|    | penalitati pentru ................. |                  |
|____|_____________________________________|__________________|
|    |                                     |                  |
|____|_____________________________________|__________________|
|    | Amenzi pentru ..................... |                  |
|____|_____________________________________|__________________|
|    |                                     |                  |
|____|_____________________________________|__________________|
|    | TOTAL GENERAL                       |                  |
|____|_____________________________________|__________________|

    3. Amanarea in vederea reducerii sau scutirii, dupa caz, pana la ultimul termen de plata din esalonare a majorarilor de intarziere si penalitatilor de intarziere, astfel:
 ______________________________________________________________________________
|Nr. |     Obligatia             |  Suma   | Reducere | Reducere |   Reducere  |
|crt.|                           | amanata |    50%   |    75%   |     100%    |
|    |                           |  (lei)  |          |          |             |
|____|___________________________|_________|__________|__________|_____________|
|    | majorari de intarziere    |         |          |          |             |
|    | pentru: ................. |         |          |          |             |
|____|___________________________|_________|__________|__________|_____________|
|    |                           |         |          |          |             |
|____|___________________________|_________|__________|__________|_____________|
|    | penalitati de intarziere  |         |          |          |             |
|    | pentru: ................. |         |          |          |             |
|____|___________________________|_________|__________|__________|_____________|
|    |                           |         |          |          |             |
|____|___________________________|_________|__________|__________|_____________|
|    | TOTAL GENERAL             |         |          |          |             |
|____|___________________________|_________|__________|__________|_____________|

    Nota: Reducerea cu 50%, 75% si respectiv 100% se marcheaza cu "X" in coloana corespunzatoare.

    4. Scutirea la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere, in conditiile art. 12, 14 si 28, dupa caz.
 ______________________________________________________________________________
|Nr. |                                          | Art. 12 | Art. 14 |  Art. 28 |
|crt.|               Obligatia                  |   Sume  |   Sume  |   Sume   |
|    |                                          |  (lei)  |  (lei)  |   (lei)  |
|____|__________________________________________|_________|_________|__________|
|    | majorari de intarziere pentru: ......... |         |         |          |
|____|__________________________________________|_________|_________|__________|
|    |                                          |         |         |          |
|____|__________________________________________|_________|_________|__________|
|    | penalitati de intarziere pentru: ....... |         |         |          |
|____|__________________________________________|_________|_________|__________|
|    |                                          |         |         |          |
|____|__________________________________________|_________|_________|__________|
|    | TOTAL GENERAL                            |         |         |          |
|____|__________________________________________|_________|_________|__________|

    5. Majorarile calculate in conformitate cu art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 pentru debitele esalonate la plata conform pct. 1 de mai sus, sunt in suma de .......................... lei.
    6. Garantia stabilita pentru perioada de esalonare/amanare este de ................ lei.

            Intocmit                                   Verificat,
      Nume, prenume, functia                      (sef compartiment)
                                                     Nume, prenume

    NOTA:
      Organele fiscale care primesc si analizeaza cererile de acordare a inlesnirilor la plata completeaza numai capitolele I si II si semneaza pentru intocmire;
      Organele fiscale care acorda inlesniri la plata verifica documentatia si modul de completare a capitolelor I si II, preiau datele in produsul informatic si editeaza referatul in forma completa.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 580/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 580 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 580/2002
Ordin 1418 2003
pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind procedura si competentele de acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor restante la bugetul de stat, administrate de Ministerul Finantelor Publice, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 580/2002
Ordin 1273 2003
pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind procedura si competentele de acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor restante la bugetul de stat, administrate de Ministerul Finantelor Publice, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 580/2002
Ordin 200 2003
pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind procedura si competentele de acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor restante la bugetul de stat, administrate de Ministerul Finantelor Publice, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 580/2002
Ordin 1726 2002
pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind procedura si competentele de acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor restante la bugetul de stat, administrate de Ministerul Finantelor Publice, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 580/2002
Ordin 1048 2002
pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind procedura si competentele de acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor restante la bugetul de stat, administrate de Ministerul Finantelor Publice, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 580/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu