ORDIN Nr. 5794
din 29 octombrie 2009
privind aprobarea
metodologiilor de recunoastere si echivalare a rezultatelor obtinute la examene
cu recunoastere internationala pentru certificarea competentelor lingvistice în
limbi straine si la examene cu recunoastere europeana pentru certificarea
competentelor digitale cu probele de evaluare a competentei lingvistice într-o
limba de circulatie internationala studiata pe parcursul învatamantului liceal,
respectiv de evaluare a competentelor digitale, din cadrul examenului de
bacalaureat
ACT EMIS DE:
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI INOVARII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 781 din 16 noiembrie 2009
In conformitate cu prevederile Legii învăţămantului nr.
84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul Hotărarii Guvernului nr. 51/2009 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării,
ministrul educaţiei, cercetării şi inovării,
interimar, emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Metodologia de recunoaştere şi
echivalare a rezultatelor obţinute la examene cu recunoaştere internaţională
pentru certificarea competenţelor lingvistice în limbi străine cu proba de
evaluare a competenţei lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională
studiată pe parcursul învăţămantului liceal, din cadrul examenului de
bacalaureat. Metodologia este prevăzută în anexa nr. 1, care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Se aprobă Lista examenelor cu recunoaştere
internaţională pentru certificarea competenţelor lingvistice în limbi străine,
care pot fi recunoscute şi echivalate cu proba de evaluare a competenţei
lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională studiată pe parcursul
învăţămantului liceal, din cadrul examenului de bacalaureat. Lista este
prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 3. - Se aprobă Metodologia de recunoaştere şi
echivalare a rezultatelor obţinute la examenele cu recunoaştere europeană
pentru certificarea competenţelor digitale cu proba de evaluare a competenţelor
digitale, din cadrul examenului de bacalaureat. Metodologia este prevăzută în
anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 5. - Direcţia generală educaţie timpurie, şcoli,
performanţă şi programe, Direcţia generală învăţămant în limbile minorităţilor
şi relaţia cu Parlamentul, Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în
Invăţămantul Preuniversitar, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului
Bucureşti şi conducerile unităţilor de învăţămant duc la îndeplinire prezentul
ordin.
p. Ministrul educaţiei, cercetării şi inovării,
interimar,
Cătălin Ovidiu Baba,
secretar de stat
ANEXA Nr. 1
METODOLOGIA
de recunoaştere şi echivalare a rezultatelor
obţinute la examene cu recunoaştere internaţională pentru certificarea
competenţelor lingvistice în limbi străine cu proba de evaluare a competenţei
lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională studiată pe parcursul
învăţămantului liceal, din cadrul examenului de bacalaureat
Art. 1. - (1) In conformitate cu prevederile art. 26
alin. (4) din Legea învăţămantului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, elevii care promovează, pe parcursul învăţămantului
preuniversitar, examene cu recunoaştere internaţională pentru certificarea
competenţelor lingvistice în limbi străine, numite în cele ce urmează examene
cu recunoaştere internaţională, au dreptul la recunoaşterea şi echivalarea
rezultatelor obţinute la aceste examene cu proba de evaluare a competenţei
lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională studiată pe parcursul
învăţămantului liceal - proba C din cadrul examenului de bacalaureat.
(2) Recunoaşterea şi echivalarea prevăzute la alin. (1)
se pot realiza pentru oricare dintre limbile străine care au fost studiate de
către candidaţi pe parcursul învăţămantului liceal.
(3) Recunoaşterea şi echivalarea prevăzute la alin. (1)
se fac, la cerere, pe baza unei copii legalizate a certificatului/diplomei
obţinut/obţinute în urma promovării unui examen cu recunoaştere internaţională.
Art. 2. - (1) Se recunosc şi se echivalează rezultatele
obţinute la examenele menţionate în Lista examenelor cu recunoaştere
internaţională pentru certificarea competenţelor lingvistice în limbi străine,
care pot fi recunoscute şi echivalate cu proba de evaluare a competenţei
lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională studiată pe parcursul învăţămantului
liceal, din cadrul examenului de bacalaureat, prevăzută în anexa nr. 2 la
ordin.
(2) Lista examenelor cu recunoaştere internaţională,
menţionată la alin. (1), a fost stabilită, după consultarea ambasadelor şi/sau
a serviciilor culturale ale acestora, urmărind respectarea următoarelor
criterii:
a) examenul evaluează toate competenţele de comunicare
generală (receptarea textului audiat, receptarea textului citit, producerea de
mesaje orale şi interacţiunea orală, producerea de mesaje scrise) în limba
respectivă;
b) examenul validează un nivel de competenţă
lingvistică egal sau superior nivelului B1, corespunzător Cadrului european
comun de referinţă pentru limbi.
Art. 3. - Recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor
obţinute la examenele cu recunoaştere internaţională pentru certificarea
competenţelor lingvistice se realizează de către comisia de bacalaureat de
evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale, constituită la nivelul
unităţii de învăţămant liceal.
Art. 4. - (1) Candidaţii care solicită recunoaşterea şi
echivalarea rezultatelor obţinute la examenele cu recunoaştere internaţională
depun la secretariatul unităţii de învăţămant în care funcţionează comisia de
bacalaureat de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale o cerere scrisă,
însoţită de o copie legalizată a certificatului/diplomei menţionat/menţionate
la art. 1 alin. (3).
(2) Depunerea documentelor menţionate la alin. (1) se
face în perioada 1-14 mai pentru prima sesiune a examenului de bacalaureat,
respectiv în perioada 5-9 iulie pentru a doua sesiune a examenului de
bacalaureat.
(3) In situaţii excepţionale, în care se înregistrează
întarzieri în eliberarea certificatului/diplomei de către
instituţia/organizaţia care administrează examenul respectiv, candidaţii pot
depune, în perioada menţionată la alin. (2), o adeverinţă eliberată de
respectiva instituţie/organizaţie.
(4) In situaţiile menţionate la alin. (3), candidatul
care a solicitat recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor examenului poate
depune copia legalizată a certificatului/diplomei pană cel tarziu cu 3 zile
înainte de începerea probei de evaluare a competenţelor lingvistice în limbi
străine - proba C din cadrul sesiunii respective de bacalaureat.
Art. 5. - Pentru recunoaşterea şi echivalarea
rezultatelor obţinute la examenele cu recunoaştere internaţională, comisia de
bacalaureat de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale parcurge, în
mod obligatoriu, pentru fiecare candidat, următoarele etape:
a) verifică faptul că limba pentru care se solicită
echivalarea rezultatelor obţinute la un examen cu recunoaştere internaţională a
fost studiată de candidat pe parcursul învăţămantului liceal;
b) verifică dacă examenul pentru care se solicită
recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor este inclus în lista menţionată la
art. 2 şi dacă sunt îndeplinite condiţiile minimale pentru recunoaştere,
menţionate în listă;
c) verifică dacă există copia legalizată a
certificatului/diplomei, ca anexă a cererii scrise de recunoaştere şi
echivalare depuse de candidat;
d) pentru certificatele pe care este menţionat un
termen de valabilitate, verifică dacă data la care se finalizează proba de
evaluare a competenţei lingvistice - proba C din cadrul sesiunii respective a
examenului de bacalaureat - se încadrează în termenul de valabilitate precizat
pe certificat/diplomă.
Art. 6. - (1) In cazul candidaţilor pentru care sunt
îndeplinite toate condiţiile menţionate la art. 5 lit. a)-d), comisia de
bacalaureat de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale decide
recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la examenul cu recunoaştere
internaţională cu proba de evaluare a competenţei lingvistice într-o limbă de
circulaţie internaţională studiată pe parcursul învăţămantului liceal - proba C
din cadrul examenului de bacalaureat.
(2) In cazul candidaţilor pentru care cel puţin una
dintre condiţiile menţionate la art. 5 lit. a)-d) nu este îndeplinită, comisia
de bacalaureat de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale decide
respingerea cererii de recunoaştere şi echivalare a rezultatelor obţinute la
examenul cu recunoaştere internaţională cu proba de evaluare a competenţei
lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională studiată pe parcursul
învăţămantului liceal - proba C din cadrul examenului de bacalaureat.
Art. 7. - (1) Procedura descrisă la art. 5 şi
rezultatele finale ale acesteia, stabilite conform art. 6, se consemnează
într-un proces-verbal, semnat de preşedintele, secretarul şi membrii comisiei.
(2) Procesul-verbal cuprinde, sub formă de tabel,
următoarele date: numele şi prenumele candidatului, limba străină şi denumirea
examenului cu recunoaştere internaţională pentru care candidatul solicită
recunoaşterea şi echivalarea, numărul şi data de înregistrare a cererii de
recunoaştere şi echivalare, confirmarea/infirmarea faptului că limba străină
respectivă a fost studiată pe parcursul învăţămantului liceal (conform
registrului matricol), confirmarea/infirmarea faptului că examenul se află pe
lista menţionată la art. 2, existenţa/inexistenţa copiei legalizate a certificatului/diplomei
care atestă promovarea examenului, încadrarea/neîncadrarea în termenul de
valabilitate, precum şi rezultatul final al procedurii - sub forma „se
aprobă" sau „se respinge" cererea de recunoaştere şi echivalare. In
cazul cererilor respinse, se menţionează explicit condiţia sau condiţiile care
nu au fost îndeplinite.
(3) Procesul-verbal menţionat la alin. (1) este
elaborat în două exemplare originale.
(4) Un exemplar al procesului-verbal menţionat la
alin. (1) este păstrat la dosarul comisiei de bacalaureat de evaluare a
competenţelor lingvistice şi digitale, iar al doilea exemplar se transmite
comisiei de bacalaureat din centrul de examen la care este arondată unitatea de
învăţămant liceal şi devine anexă a catalogului de examen.
(5) Recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute
la un examen cu recunoaştere internaţională cu proba de evaluare a competenţei
lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională studiată pe parcursul
învăţămantului liceal - proba C din cadrul examenului de bacalaureat - se
consemnează şi în catalogul electronic.
(6) O copie a procesului-verbal menţionat la alin. (1)
se afişează la avizierul unităţii de învăţămant în care funcţionează comisia de
bacalaureat de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale, cu cel puţin
48 de ore înainte de începerea probei de evaluare a competenţei lingvistice
într-o limbă de circulaţie internaţională - proba C din cadrul sesiunii
respective a examenului de bacalaureat.
Art. 8. - (1) Candidaţii cărora li se recunosc şi li se
echivalează, conform prevederilor prezentei metodologii, rezultatele obţinute
la examene cu recunoaştere internaţională pentru certificarea competenţei
lingvistice nu mai susţin proba C din cadrul examenului de bacalaureat.
(2) Pentru candidaţii aflaţi în situaţia precizată la
alin. (1) nu se eliberează certificatul care atestă nivelul de competenţă
lingvistică, prevăzut de metodologia de organizare şi desfăşurare a examenului
de bacalaureat.
(3) Pentru candidaţii aflaţi în situaţia precizată la
alin. (1), care promovează examenul de bacalaureat, se înscrie pe diploma de
bacalaureat, în rubrica corespunzătoare probei de evaluare a competenţei
lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională studiată pe parcursul
învăţămantului liceal, textul: „examen .... (denumirea examenului)......,
nivel......, recunoscut şi echivalat cu proba C".
ANEXA Nr. 2
LISTA
examenelor cu recunoaştere internaţională pentru
certificarea competenţelor lingvistice în limbi străine, care pot fi
recunoscute şi echivalate cu proba de evaluare a competenţei lingvistice într-o
limbă de circulaţie internaţională studiată pe parcursul învăţămantului liceal,
din cadrul examenului de bacalaureat 1. Limba engleză
Nr. crt.
|
Denumirea examenului
|
Abreviere
|
Notare/nivel
|
Punctaj/nivel/condiţii minim(e)
pentru recunoaştere şi echivalare
|
Instituţia/organizaţia care
eliberează certificatul/diploma
|
A
|
B
|
C
|
D
|
E
|
F
|
1.
|
Preliminary English Test
|
PET
|
B1
|
Promovat
|
University of Cambridge - English for Speakers of Other Languages
Examinations (Cambridge ESOL Examinations/Cambridge ESOL) www.cambridgeesol.org/exams
|
2.
|
First Certificate in English
|
FCE
|
B2
|
Promovat
|
3.
|
Certificate in Advanced English
|
CAE
|
C1
|
Promovat
|
4.
|
Certificate of Proficiency in English
|
CPE
|
C2
|
Promovat
|
5.
|
Business English Certificate
- Preliminary
- Vantage
- Higher
|
BEC
|
B1
B2
C1
|
Promovat
Promovat
Promovat
|
6.
|
International English Language Testing System
|
IELTS
|
Punctaj 0-9
|
3,5-,5 puncte B1
5,0-6,0 puncte B2
6,5-7,0 puncte C1
7,5-9,0 puncte C2
|
British Council; Cambridge ESOL Examinations; IELTS Australia www.ielts.org
|
7.
|
Test of English as a Foreign Language - Internet-based Tests
|
TOEFL (iBT)
|
Reading: 0-30 Listening:0-30
Speaking: 0-30 Writing: 0-30 Total: 0-120
|
Reading: minimum 15
Listening: minimum 15 Speaking: minimum 18
Writing: minimum 17
Total: minimum 65
|
Educaţional Testing Service (ETS) www.ets.org
|
8.
|
Test of English for International Communication
|
TOEIC
|
Listening:0- 495
Reading:0 - 495
Speaking:0- 200
Writing: 0 - 200
|
Listening: minimum 275 Reading: minimum 275 Speaking: minimum 120
Writing: minimum 120
|
9.
|
London Chamber of Commerce and Industry International
Qualifications
- English Language Skills Assessment
|
LCCI
ELSA
|
B1
B2
C1
|
Au fost evaluate toate cele
4 competenţe şi a fost obţinut punctajul minim, după cum urmează:
Listening, Reading, Writing,
Speaking = minimum 25 de puncte
|
QUEST Romania
|
10.
|
London Chamber of Commerce and Industry International
Qualifications - Junior English Test, Senior English Test
|
LCCI JETSET
- Level 4
- Level 5
- Level 6
|
-
B1
B2
C1
|
Au fost evaluate toate cele 4
competenţe şi a fost obţinut
punctajul minim, după cum
urmează:
Listening, Reading, Writing,
Speaking = minimum 25 de puncte
|
11.
|
London Chamber of Commerce and Industry International
Qualifications - English for Business
|
LCCI
EfB - Level 1
EfB - Level 2
EfB - Level 3
|
B1
B2
C1
|
Au fost evaluate toate cele
4 competenţe şi a fost obţinut
punctajul minim, după cum
urmează:
Listening, Reading, Writing,
Speaking = minimum 25 de puncte
|
2. Limba franceză
Nr. crt.
|
Denumirea examenului
|
Abreviere
|
Notare/nivel
|
Punctaj/nivel/condiţii minim(e)
pentru recunoaştere şi echivalare
|
Instituţia/organizaţia care
eliberează certificatul/diploma
|
A
|
B
|
C
|
D
|
E
|
F
|
1.
|
Diplome d'etudes en langue frangaise
|
DELF
|
B1
B2
|
Promovat Promovat
|
Centre internaţional d'etudes pedagogiques (CIEP) - Ministere de
l'Education Naţionale www.ciep.fr
|
2.
|
Diplome approfondi de langue frangaise
|
DALF
|
C1
C2
|
Promovat Promovat
|
3.
|
Test de connaissance du frangais
|
TCF
|
A1 - C2
|
B1
|
4.
|
Test d'evaluation du frangais
|
TEF
|
A1 - C2
|
B1
|
Chambre de Commerce et d'lndustrie de
Paris (CCIP)
www.fda.ccip.fr
|
3. Limba germană
Nr. crt.
|
Denumirea examenului
|
Abreviere
|
Notare/nivel
|
Punctaj/nivel/condiţii minim(e)
pentru recunoaştere şi echivalare
|
Instituţia/organizaţia care
eliberează certificatul/diploma
|
A
|
B
|
C
|
D
|
E
|
F
|
1.
|
Das Deutsche Sprachdiplom der Kultusministerkonferenz (Zweite
Stufe)
|
DSD
|
B2 -C1
|
B2
|
Stăndige Konferenz der Kultusminister der Lănder in der
Bundesrepublik Deutschland (Kultusministerkonferenz; KMK) www.kmk.org
www.deutschessprachdiplom.de
|
2.
|
Das Osterreichische Sprachdiplom Deutsch
- Zertifikat Deutsch fur Jugendliche
- Zertifikat Deutsch
- Mittelstufe Deutsch
- Oberstufe Deutsch
- Wirtschaftssprache Deutsch
|
OSD
- /
- ZD
- MD
- /
- /
|
B1
B2
B2
C1
C2
|
Promovat
Promovat
Promovat
Promovat
Promovat
|
Bundesministerium fur Unterricht, Kunst
und Kultur (BMUKK)
www.osd.at
www.bmukk.gv.at
|
3.
|
Goethe-Zertifikat B1: Zertifikat Deutsch fur Jugendliche
|
ZDj
|
B1
|
Promovat
|
Goethe-lnstitut www.goethe.de/pruefungen
|
4.
|
Goethe-Zertifikat B1: Zertifikat Deutsch
|
ZD
|
B1
|
Promovat
|
5.
|
Goethe-Zertifikat B2
|
-
|
B2
|
Promovat
|
6.
|
Zertifikat Deutsch fur den Beruf
|
ZDfB
|
B2
|
Promovat
|
7.
|
Goethe-Zertifikat C1: Zentrale Mittelstufenprufung
|
ZMP
|
C1
|
Promovat
|
8.
|
Prufung Wirtschaftsdeutsch International
|
PWD
|
C1
|
Promovat
|
9.
|
Goethe-Zertifikat C2: Zentrale Oberstufenprufung
|
ZOP
|
C2
|
Promovat
|
10.
|
Kleines Deutsches Sprachdiplom
|
KDS
|
C2
|
Promovat
|
11.
|
GroGes Deutsches Sprachdiplom
|
GDS
|
C2+
|
Promovat
|
12.
|
Der Test Deutsch als Fremdsprache
|
TestDaF
|
B2 -C1
|
B2
|
TestDaF-Institut www.testdaf.de
|
4. Limba italiană
Nr. crt.
|
Denumirea examenului
|
Abreviere
|
Notare/nivel
|
Punctaj/nivel/condiţii minim(e)
pentru recunoaştere şi echivalare
|
Instituţia/organizaţia care
eliberează certificatul/diploma
|
A
|
B
|
C
|
D
|
E
|
F
|
1.
|
Certificazione di Italiano come Lingua Straniera
- Livello Uno
- Livello Due
- Livello Tre
- Livello Quatro
|
CILS
|
B1
B2
C1
C2
|
Promovat
Promovat
Promovat
Promovat
|
Universita per Stranieri di Siena www.unistrasi.it
|
2.
|
Certificazione della lingua italiana
|
CELI2
CELI3
CELI4
CELI5
|
B1
B2
C1
C2
|
Promovat
Promovat
Promovat
Promovat
|
Universita per Stranieri di Perugia www.cvcl.it
|
5. Limba spaniolă
Nr. crt.
|
Denumirea examenului
|
Abreviere
|
Notare/nivel
|
Punctaj/nivel/condiţii minim(e)
pentru recunoaştere şi echivalare
|
Instituţia/organizaţia care
eliberează certificatul/diploma
|
A
|
B
|
C
|
D
|
E
|
F
|
1.
|
Diploma de Espanol como Lengua Extranjera
- Diploma de Espanol Nivel B1 (Inicial)
- Diploma de Espanol Nivel B2 (Intermedio)
- Diploma de Espanol Nivel C1
- Diploma de Espanol Nivel C2 (Superior)
|
DELE
- B1
- B2
- C1
- C2
|
B1
B2
C1
C2
|
Promovat
Promovat
Promovat
Promovat
|
Ministerio de Educacion - Instituto Cervantes
http://diplomas.cervantes.es
|
6. Limba portugheză
Nr. crt.
|
Denumirea examenului
|
Abreviere
|
Notare/nivel
|
Punctaj/nivel/condiţii minim(e)
pentru recunoaştere şi echivalare
|
Instituţia/organizaţia care
eliberează certificatul/diploma
|
A
|
B
|
C
|
D
|
E
|
F
|
1.
|
Diploma Elementar de Portugues Lîngua Estrangeira
|
DEPLE
|
B1
|
Promovat
|
Ministerio da Educagăo - Centra de Avaliagăo de Portugues Lîngua
Estrangeira (CAPLE) - Faculdade de Letras da Universidade de Lisboa www.fl.ul.pt/unidades/centros/caple
|
2.
|
Diploma Intermedio de Portugues Lîngua Estrangeira
|
DIPLE
|
B2
|
Promovat
|
3.
|
Diploma Avangado de Portugues Lîngua Estrangeira
|
DAPLE
|
C1
|
Promovat
|
4.
|
Diploma Universitario de Portugues Lîngua Estrangeira
|
DUPLE
|
C2
|
Promovat
|
ANEXA Nr. 3
METODOLOGIA
de recunoaştere şi echivalare a rezultatelor
obţinute la examene cu recunoaştere europeană pentru certificarea competenţelor
digitale cu proba de evaluare a competenţelor digitale, din cadrul examenului
de bacalaureat
Art. 1. -In conformitate cu prevederile art. 26 alin.
(4) din Legea învăţămantului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, elevii care promovează, pe parcursul învăţămantului
preuniversitar, examene cu recunoaştere europeană pentru certificarea
competenţelor digitale au dreptul la recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor
obţinute la aceste examene.
Art. 2. - Se recunosc şi se echivalează cu proba de
evaluare a competenţelor digitale - proba D din cadrul examenului de bacalaureat
- rezultatele obţinute la examenele ECDL, finalizate cu certificatul ECDL Start
sau cu certificatul ECDL Complet.
Art. 3. - Recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor
obţinute la examenele menţionate la art. 2 se realizează de către comisia de
bacalaureat de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale, constituită la
nivelul unităţii de învăţămant liceal.
Art. 4. - (1) Candidaţii care solicită recunoaşterea şi
echivalarea rezultatelor obţinute la examenele cu recunoaştere europeană pentru
certificarea competenţelor digitale depun la secretariatul unităţii de
învăţămant în care funcţionează comisia de bacalaureat de evaluare a
competenţelor lingvistice şi digitale o cerere scrisă, însoţită de o copie
legalizată a certificatului menţionat la art. 2.
(2) Depunerea documentelor menţionate la alin. (1) se
face în perioada 29 martie-5 aprilie pentru prima sesiune a examenului de
bacalaureat, respectiv în perioada 5-9 iulie pentru a doua sesiune a examenului
de bacalaureat.
(3) In situaţii excepţionale, în care se înregistrează
întarzieri în eliberarea certificatului de către instituţia/organizaţia care
administrează examenul respectiv, candidaţii care au solicitat recunoaştere şi
echivalare pot depune, în perioada menţionată la alin. (2), o adeverinţă eliberată
de respectiva instituţie/ organizaţie.
(4) In situaţiile menţionate la alin. (3), candidatul
care a solicitat recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor examenului poate
depune copia legalizată a certificatului pană cel tarziu cu 3 zile înainte de
începerea probei de evaluare a competenţelor digitale - proba D din cadrul
sesiunii respective de bacalaureat.
Art. 5. - Pentru recunoaşterea şi echivalarea
rezultatelor obţinute la examenele menţionate la art. 2, comisia de bacalaureat
de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale parcurge, în mod
obligatoriu, pentru fiecare candidat, următoarele etape:
a) verifică dacă examenul pentru care se solicită
recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor se află printre cele menţionate la
art. 2;
b) verifică dacă există copia legalizată a
certificatului/ diplomei, ca anexă a cererii scrise de recunoaştere şi
echivalare depuse de candidat.
Art. 6. - (1) In cazul candidaţilor pentru care sunt
îndeplinite toate condiţiile menţionate la art. 5 lit. a) şi b), comisia de bacalaureat
de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale decide recunoaşterea şi
echivalarea rezultatelor obţinute la examenul menţionat la art. 2 cu proba de
evaluare a competenţelor digitale - proba D din cadrul examenului de
bacalaureat.
(2) In cazul candidaţilor pentru care nu este
îndeplinită cel puţin una dintre condiţiile menţionate la art. 5 lit. a) şi b),
comisia de bacalaureat de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale
decide respingerea cererii de recunoaştere şi echivalare a rezultatelor
obţinute la examenul menţionat la art. 2 cu proba de evaluare a competenţelor
digitale - proba D din cadrul examenului de bacalaureat.
Art. 7. - (1) Procedura descrisă la art. 5 şi
rezultatele finale ale acesteia, stabilite conform art. 6, se consemnează
într-un proces-verbal, semnat de preşedintele, secretarul şi membrii comisiei.
(2) Procesul-verbal cuprinde, sub formă de tabel,
următoarele date: numele şi prenumele candidatului, denumirea examenului cu
recunoaştere europeană pentru care candidatul solicită recunoaşterea şi
echivalarea, numărul şi data de înregistrare a cererii de recunoaştere şi
echivalare, confirmarea/infirmarea faptului că examenul este unul din cele
menţionate la art. 2, existenţa/inexistenţa în termenul prevăzut a copiei legalizate
a certificatului ECDL şi tipul acestuia - Start sau Complet, precum şi
rezultatul final al procedurii - sub forma „se aprobă" sau „se
respinge" cererea de recunoaştere şi echivalare. In cazul cererilor
respinse, se menţionează explicit condiţia sau condiţiile care nu au fost
îndeplinite.
(3) Procesul-verbal menţionat la alin. (1) este
elaborat în două exemplare originale.
(4) Un exemplar al procesului-verbal menţionat la
alin. (1) este păstrat la dosarul comisiei de bacalaureat de evaluare a competenţelor
lingvistice şi digitale, iar al doilea exemplar se transmite comisiei de
bacalaureat din centrul de examen la care este arondată unitatea de învăţămant
liceal şi devine anexă a catalogului de examen.
(5) Recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute
la unul dintre examenele menţionate la art. 2 cu proba de evaluare a
competenţei digitale - proba D din cadrul examenului de bacalaureat - se
consemnează şi în catalogul electronic.
(6) O copie a procesului-verbal menţionat la alin. (1)
se afişează la avizierul unităţii de învăţămant în care funcţionează comisia de
bacalaureat de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale, cu cel puţin
48 de ore înainte de începerea probei de evaluare a competenţelor digitale -
proba D din cadrul sesiunii respective a examenului de bacalaureat.
Art. 8. - (1) Candidaţii cărora li se recunosc şi li se
echivalează, conform prevederilor prezentei metodologii, rezultatele obţinute
la examenele cu recunoaştere europeană pentru certificarea competenţelor
digitale nu mai susţin proba de evaluare a competenţelor digitale - proba D din
cadrul examenului de bacalaureat.
(2) Pentru candidaţii aflaţi în situaţia precizată la
alin. (1) nu se eliberează certificatul care atestă nivelul de competenţă
digitală, prevăzut de metodologia de organizare şi desfăşurare a examenului de
bacalaureat.
(3) Pentru candidaţii aflaţi în situaţia precizată la
alin. (1), care promovează examenul de bacalaureat, se înscrie pe diploma de
bacalaureat, în rubrica corespunzătoare probei de evaluare a competenţelor
digitale - proba D din cadrul examenului de bacalaureat - textul:
„examen....(denumirea examenului)......recunoscut şi echivalat cu proba
D".
(4) Pentru candidaţii aflaţi în situaţia precizată la
alin. (1) se menţionează pe diploma de bacalaureat şi nivelul de competenţă
digitală, după cum urmează:
a) „utilizator de nivel mediu", pentru candidaţii
care au obţinut certificatul ECDL Start;
b) „utilizator experimentat", pentru candidaţii
care au obţinut certificatul ECDL Complet.