ORDIN Nr. 579
din 7 iunie 2006
pentru aprobarea
Instructiunilor privind modalitatile de aplicare a Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 38/2006 privind reluarea pentru anul 2006 a Programului de
stimulare a innoirii Parcului national auto
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 515 din 14 iunie 2006
In conformitate cu prevederile art. 12 din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului privind reluarea pentru anul 2006 a Programului de
stimulare a înnoirii Parcului naţional auto nr. 38/2006,
în temeiul art. 5 alin. (8) din Hotărârea Guvernului
nr. 408/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi
Gospodăririi Apelor, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul mediului şi gospodăririi apelor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Instrucţiunile privind modalităţile
de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 38/2006 privind reluarea
pentru anul 2006 a Programului
de stimulare a înnoirii Parcului naţional auto, prevăzute în anexa care face
parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Administraţia Fondului pentru Mediu va duce
la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României,Partea I.
Ministrul mediului şi gospodăririi apelor,
Sulfina Barbu
ANEXĂ
INSTRUCŢIUNI
privind modalităţile de aplicare a Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 38/2006 privind reluarea pentru anul 2006 a Programului de stimulare a
înnoirii Parcului naţional auto
Art. 1. - Producătorii de autoturisme, importatorii sau
distribuitorii autorizaţi ai acestora, persoane juridice, denumiţi în
continuare solicitanţi, care doresc să se înscrie în Programul de
stimulare a înnoirii Parcului naţional auto, denumit în continuare Program, trebuie să îndeplinească
cumulativ următoarele condiţii:
a) funcţionează legal şi au
avizele/acordurile/autorizaţiile necesare desfăşurării activităţii;
b) au în obiectul de activitate producţia şi/sau
comercializarea autovehiculelor, inclusiv a autoturismelor noi;
c) şi-au îndeplinit obligaţiile de plată exigibile a
taxelor, impozitelor şi contribuţiilor către bugetul general consolidat,
bugetele locale, Fondul pentru mediu;
d) au cont deschis la Trezoreria Statului;
e) nu se află în procedură de reorganizare judiciară
sau de faliment;
f) nu fac obiectul unei
proceduri legale pentru declararea lor în una dintre situaţiile prevăzute la
lit. e);
g) nu sponsorizează activităţi cu efect negativ
asupra mediului, conform prevederilor art. 14 alin. (1) din Ordonanţa de
urgenţă nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 105/2006, şi procedurilor prevăzute în Manualul de
operare al Fondului pentru mediu.
Art. 2. - (1) Solicitanţii care îndeplinesc condiţiile
prevăzute la art. 1 se pot înscrie în Program în termen de 15 zile de la data
publicării prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I, prin depunerea la sediul Administraţiei
Fondului pentru Mediu a unui dosar care cuprinde următoarele documente:
a) cererea de înscriere în vederea înscrierii şi validării în Program, conform modelului prevăzut în anexa
nr. 1 la prezentele instrucţiuni, în original;
b) certificatul de înregistrare la Oficiul Naţional
al Registrului Comerţului, cu toate anexele, în copie;
c) împuternicirea dată de către conducerea
solicitantului persoanei desemnate să o reprezinte în relaţia cu Administraţia
Fondului pentru Mediu, dacă este cazul, în original;
d) certificatul constatator emis de Oficiul Naţional
al Registrului Comerţului, nu mai vechi de 10 zile de la data depunerii
cererii, din care să rezulte: datele de identificare a solicitantului,
capitalul social, obiectul principal de activitate şi celelalte activităţi
secundare, administratorii, acţionarii/asociaţii, situaţia juridică, în
original;
e) certificatele de atestare
fiscală şi certificatul fiscal valabile la data depunerii cererii, care să
dovedească faptul că solicitantul nu are datorii la bugetul general consolidat
şi la bugetele locale, în original;
f) certificatul de cazier fiscal, în original;
g) certificatul de atestare
privind obligaţiile de plată la Fondul pentru mediu, în original;
h) formularul de raportare contabilă la încheierea
exerciţiului financiar aferent anului 2005, vizat de organele teritoriale de
specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, însoţit de raportul
administratorilor şi al comisiei de cenzori şi de ultima balanţă de verificare
pe anul în curs, în copie;
i) certificatul de omologare naţională de tip pentru
autoturismele propuse a fi introduse în Program, în copie, sau dovada calităţii
de importator ori distribuitor autorizat al producătorului de autoturisme;
j) proiectul conform modelului prevăzut în anexa nr. 2
la prezentele instrucţiuni, în original.
(2) Anterior semnării contractului de finanţare,
solicitantul va prezenta originalele documentelor depuse în copie la dosar,
pentru ca acestea să fie certificate „conform cu originalul" de către
personalul Administraţiei Fondului pentru Mediu.
Art. 3. - (1) Solicitanţii care îndeplinesc condiţiile
prevăzute la art. 1 şi 2 sunt validaţi să participe la desfăşurarea
Programului.
(2) Comitetul de avizare al Administraţiei Fondului
pentru Mediu validează solicitanţii ori respinge cererile acestora în termen de
10 zile lucrătoare de la data închiderii perioadei de înscriere în Program.
(3) Lista producătorilor validaţi, numărul de
autoturisme şi suma alocată pentru fiecare producător validat se publică în
mass-media şi pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu, www.afm.ro, în termen de 3 zile lucrătoare de la data închiderii perioadei de validare.
Art. 4. - In condiţiile în care suma totală solicitată
prin proiectele depuse de către solicitanţii validaţi depăşeşte suma alocată
prin Program, respectiv 49.500.000 lei (RON), Administraţia Fondului pentru
Mediu va proceda, în interiorul termenului prevăzut la art. 3 alin. (2), la
distribuirea acesteia între producătorii validaţi, prin aplicarea unui
coeficient de proporţionalitate obţinut din raportul dintre suma alocată şi
suma totală solicitată.
Art. 5. - (1) Contractul pentru finanţare
nerambursabilă, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5 la prezentele
instrucţiuni, în baza căruia se alocă suma aprobată unui producător validat,
este valabil până la data de 15 septembrie 2006, cu posibilitatea prelungirii
acestuia până la data de 12 decembrie 2006, prin act adiţional.
(2) Dacă un producător validat nu a utilizat până la
data de 15 septembrie 2006 cel puţin 80% din suma contractată, Administraţia
Fondului pentru Mediu va redistribui suma rămasă neutilizată conform
criteriului prevăzut la art. 4.
(3) Redistribuirea sumei rămase neutilizate se face
prin act adiţional, pe baza cererii de suplimentare a valorii şi de prelungire
a contractului de finanţare, depusă de producătorii validaţi care au utilizat
cel puţin 80% din suma contractată. Depunerea cererilor se face în termen de 5 zile
lucrătoare de la data încetării valabilităţii contractului de finanţare, urmând
a se aplica dispoziţiile art. 3 alin. (3).
Art. 6. - (1) Pentru a putea beneficia de Program, orice persoană fizică, proprietar/moştenitor al unui
autoturism uzat, trebuie să se înscrie la un producător validat pentru
achiziţionarea unui autoturism nou, după publicarea listei producătorilor
validaţi.
(2) La înscriere, producătorul validat eliberează
persoanei fizice o notă de acceptare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3
la prezentele instrucţiuni, cu o valabilitate de 30 de zile calendaristice de
la eliberare, fără ca valabilitatea acesteia să depăşească data de 5 septembrie
2006, termen în care persoana fizică acceptată trebuie să depună documentele
prevăzute la alin. (5). La expirarea acestui termen, producătorul validat
scoate din evidenţa sa persoana fizică respectivă.
(3) Notele de acceptare eliberate persoanelor fizice de producătorii validaţi după redistribuire au valabilitate 30 de
zile calendaristice, fără ca valabilitatea acestora să depăşească data de 5
decembrie 2006.
(4) Inscrierea se face în limita numărului de
autoturisme şi a sumei contractate de producătorul validat cu Administraţia
Fondului pentru Mediu şi asigură persoanei fizice accesul la Program.
(5) Persoanele fizice înscrise în Program trebuie să
pună la dispoziţie producătorului validat, în termenul precizat la alin. (2),
următoarele documente:
a) actul de identitate al persoanei beneficiare, în
copie;
b) certificatul de înmatriculare a autoturismului
uzat, în copie legalizată;
c) certificatul de distrugere a autoturismului uzat,
în copie legalizată, eliberat de un operator economic colector autorizat;
d) certificatul de radiere a autoturismului uzat, în
original;
e) certificatul de moştenitor, în copie legalizată,
pentru cazul în care persoana fizică beneficiară este moştenitoarea
proprietarului (inclusiv, dacă este cazul, certificatele de căsătorie sau
documentele de schimbare a numelui, în copii legalizate). Atunci când certificatul
de moştenitor atestă că sunt mai mulţi moştenitori, este necesară şi o
declaraţie notarială a celorlalţi moştenitori prin care acceptă ca persoana
beneficiară, în calitate de moştenitor, să poată beneficia de Program, în
original;
f) nota de acceptare eliberată de producătorul
validat, în original.
(6) Producătorul validat garantează accesul la
Program al persoanei fizice care depune, în termenul prevăzut la alin. (2),
toate documentele menţionate la alin. (5). In cazul în care accesul persoanei
fizice la Program nu se realizează din culpa exclusivă a producătorului
validat, acesta are obligaţia de a oferi persoanei fizice respective, în
maximum 90 de zile după data de 12 decembrie 2006, posibilitatea achiziţionării
unui autoturism nou la o valoare mai mică cu suma de 3.000 lei (RON).
Art. 7. - (1) Proprietarul/moştenitorul predă
autoturismul uzat unui operator economic autorizat să desfăşoare activităţi de
colectare a vehiculelor scoase din uz, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 2.406/2004 privind
gestionarea vehiculelor scoase din uz, cu modificările şi completările
ulterioare; acesta eliberează certificatul de distrugere a autoturismului uzat,
după verificarea notei de acceptare, a certificatului de înmatriculare a
autoturismului şi a actului de identitate al proprietarului/moştenitorului,
conform prevederilor Ordinului ministrului mediului şi gospodăririi apelor, al
ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului transporturilor,
construcţiilor şi turismului nr. 87/527/411/2005 privind aprobarea modelului şi
a condiţiilor de emitere a certificatului de distrugere la preluarea
vehiculelor scoase din uz.
(2) Lista operatorilor economici autorizaţi să desfăşoare activităţi de colectare a vehiculelor scoase
din uz se publică pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu, www.afm.ro, odată
cu publicarea listei producătorilor validaţi.
(3) Certificatul de radiere
din circulaţie a autoturismului uzat se eliberează în baza certificatului de
distrugere prezentat în original.
(4) Operatorul economic autorizat să desfăşoare
activităţi de colectare a vehiculelor scoase din uz achită proprietarului
autoturismului uzat, predat spre distrugere, suma plătită în mod obişnuit
pentru achiziţionarea ca deşeu a tipului de autoturism respectiv.
Art. 8. - (1) Suma de 3.000 lei (RON) se scade de către
producătorul validat din preţul de achiziţie al unui autoturism nou care
urmează a fi încasat de la persoanele fizice beneficiare.
(2) In factura de livrare a autoturismului va fi
evidenţiat preţul de vânzare al acestuia şi, distinct, se va face menţiunea
„Suma de 3.000 lei (RON) se suportă de Administraţia Fondului pentru Mediu,
conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 38/2006 privind reluarea pentru
anul 2006 a Programului de stimulare a înnoirii Parcului naţional auto".
Sub rubrica „Total de plată" a facturii fiscale se înscrie textul
„Diferenţa de plată beneficiar" şi se menţionează suma rămasă de achitat
de către persoana fizică beneficiară.
(3) Decontarea sumei către producătorul validat se
face pe bază de cerere de finanţare şi de contract pentru finanţare
nerambursabilă, conform modelelor prevăzute în anexele nr. 4 şi 5 la prezentele
instrucţiuni.
(4) Decontarea sumei către producătorul validat se
face lunar, prin virament în contul de trezorerie al acestuia, pe bază de
cerere de tragere, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6 la prezentele
instrucţiuni, care se depune lunar la Administraţia Fondului pentru Mediu, până
la data de 25 a lunii respective, la care se anexează:
a) lista persoanelor fizice beneficiare şi a
autoturismelor uzate aferente, semnată şi ştampilată de către producătorul
validat, care conţine datele de identificare a persoanei fizice beneficiare
(tipul, seria şi numărul actului de identitate, domiciliul şi/sau reşedinţa,
codul numeric personal, numărul de telefon) şi datele de identificare a
autoturismului uzat (marca, tipul, numărul de identificare - seria
şasiului/caroseriei -, seria motorului, după caz, anul de fabricaţie, numărul
certificatului de înmatriculare a autoturismului, numărul certificatului de
radiere din circulaţie a autoturismului uzat);
b) documentele menţionate la art. 6 alin. (5);
c) facturile fiscale emise de către producătorul
validat persoanelor fizice beneficiare, aferente achiziţionării autoturismelor
noi, în copie şi în original (originalul se restituie).
ANEXA Nr. 1 la instrucţiuni
Datele de identificare a solicitantului
............ (producător, importator autorizat
sau distribuitor autorizat de autoturisme)
Nr. de înregistrare .........../....................
Nr. de înregistrare la
Administraţia Fondului pentru
Mediu
......../................
CERERE DE ÎNSCRIERE
Denumirea solicitantului
...........................................................................................
Forma juridică de organizare
....................................................................................
Nr. de înregistrare la Oficiul
Naţional al Registrului Comerţului...................../.......
................../ ..................., CUI .................
Cont
nr................................................., deschis la Trezoreria
..................................
Adresa sediului social:
Str........................................................................
nr..............., bl.............., sc.........., et.........,
ap............,localitatea ............................
......................................., judeţul/sectorul
...............................................,telefon
.........................., fax .........................., e-mail ...................................
Reprezentant legal/împuternicit
..............................., posesor al
BI/CI/paşaportului seria ................... nr.......,eliberat/eliberată de
.............................................................,
CNP .................................., domiciliat în
..............................................................
Solicităm înscrierea în programul instituit prin
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 38/2006 privind reluarea pentru anul 2006
a Programului de stimulare a înnoirii Parcului naţional auto.
Subsemnatul
........................................................., în calitate de
reprezentant legal al ................................, declar pe propria răspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în
declaraţii, următoarele:
a) societatea comercială nu se află în procedură de
reorganizare judiciară sau de faliment;
b) societatea comercială nu
face obiectul unei proceduri legale pentru declararea ei în una dintre
situaţiile prevăzute la lit. a);
c) societatea comercială nu are obligaţii exigibile de
plată la bugetul general consolidat, bugetele locale, Fondul pentru mediu;
d) societatea comercială nu sponsorizează activităţi
cu efect negativ asupra mediului;
e) nu am furnizat informaţii false în documentele
prezentate.
Subsemnatul îmi asum răspunderea tuturor informaţiilor
conţinute în prezenta cerere şi în toate celelalte formulare şi documente
depuse, inclusiv documentele financiare, garantez că datele furnizate sunt
actuale, reale şi corecte şi declar că am luat cunoştinţă despre prevederile
Codului penal privind falsul în declaraţii.
Neîndeplinirea condiţiilor de mai sus ori prezentarea
eronată sau falsă a acestor condiţii va duce automat la respingerea cererii
sau, ulterior, la returnarea integrală a sumei primite ca finanţare
nerambursabilă în cadrul programului menţionat mai sus, dacă aceasta a fost
acordată.
Subsemnatul autorizez prin
prezenta orice instituţie, societate comercială, bancă, alte persoane juridice
să furnizeze informaţii reprezentanţilor autorizaţi ai Administraţiei Fondului
pentru Mediu cu privire la orice aspect tehnic şi financiar în legătură cu
activitatea societăţii pe care o reprezint.
Persoana de contact
..............................................................
Telefon
....................................................................................
In calitate de
..........................................................................
Prin semnătura şi ştampila sa, solicitantul confirmă că
a înţeles şi şi-a însuşit în întregime conţinutul cererii.
Reprezentant legal/împuternicit,
Numele şi prenumele .........................................................
Funcţia .................................................................................
Semnătura
...........................................................................
Data
.....................................................................................
L.S.
Decizia Comitetului de avizare al Administraţiei
Fondului pentru Mediu
....................................................................
(aprobat/respins)
Preşedintele Comitetului de avizare,
Numele şi prenumele
.............................................................
Semnătura
...............................................................................
Data .........................................................................................
ANEXA Nr. 2 la instrucţiuni
PROIECT
privind diminuarea poluării aerului, datorată
emisiilor de gaze de eşapament de la autoturisme,prin înnoirea Parcului
naţional auto
A. Datele de identificare a societăţii comerciale
1. Denumirea completă a societăţii comerciale: ......................................................
2. Numărul de înregistrare la Oficiul National al
Registrului Comerţului:....../.......
3. CUI/Cod fiscal
.....................................'..................................
4. Forma juridică de
organizare ...............................................
5. Adresa societăţii comerciale:
- adresa sediului social: str................ nr.......,
localitatea ............, judeţul/sectorul ............., telefon
.............,fax ..........., e-mail .........,
persoana de contact ............, telefon ..................;
- adresa sediului operaţional: str..................
nr........., localitatea ................., judeţul/sectorul .............,
telefon............., fax ..........., e-mail
............; persoana de contact .................., telefon .............;
- adresele punctelor de lucru care au legătură cu
implementarea proiectului: str................... nr..........,localitatea
................., judeţul/sectorul .........., telefon
.............., fax ..........., e-mail ............; persoana de contact
..............,telefon ............
6. Forma de proprietate:
- forma de proprietate: privată |_| publică |_|
- procentul: privată ...........% publică ...........
%
7. Domeniul de activitate al
societăţii comerciale (descrierea activităţilor principală şi secundare):
|
Activitatea principală
|
Cod CAEN
|
|
|
Activităţi secundare
|
Cod CAEN
|
1.
|
|
|
2.
|
|
|
3.
|
|
|
...
|
|
|
8. Cifra de afaceri ...........
8.1. Cifra totală de afaceri (pe ultimii 3 ani, dacă
este cazul, şi estimat pe anul curent): ............
- anul ........... valoarea
....................................... lei;
- anul ........... valoarea
....................................... lei;
- anul ........... valoarea
....................................... lei;
- anul curent .................. valoarea
.................... lei.
8.2. Cifra de afaceri realizată pe piaţa românească
(pe ultimii 3 ani, dacă este cazul, şi estimat pe anul curent):
- anul ........... valoarea
....................................... lei;
- anul ........... valoarea
....................................... lei;
- anul ........... valoarea
....................................... lei;
- anul curent .................. valoarea
.................... lei.
9. Profit/Pierderi înregistrat/înregistrate pe piaţa
românească (pe ultimii 3 ani, dacă este cazul, şi estimat pe anul curent):
- anul ........... valoarea
....................................... lei;
- anul ........... valoarea
....................................... lei;
- anul ........... valoarea
....................................... lei;
- anul curent .................. valoarea
.................... lei.
10. Total active/pasive:
- anul precedent ................................. lei;
- anul curent .......................................
lei.
11. Numărul şi structura personalului:
Numărul total de salariaţi ......................, din
care:
- personal direct productiv
.....................................................................;
- personal administrativ şi alte departamente.......................................;
- personal de conducere
........................................................................;
- personal care participă la realizarea proiectului
................................;
B. Descrierea activităţii curente a solicitantului
1. Istoric al activităţii solicitantului.........................................................................
...............................................................................................................................................
1.1. Descrieţi activitatea de bază desfăşurată .........................................................
...............................................................................................................................................
1.2. Descrieţi pe scurt activităţile secundare
(auxiliare) desfăşurate .......................
................................................................................................................................................
2. Produsele/serviciile
oferite de solicitant (precizaţi şi aria geografică în care sunt
comercializate/prestate):
................................................................................................
...............................................................................................................................................
3. Ponderi ale diferitelor tipuri de activităţi în
cifra de afaceri curentă:
...................... ...................... %;
...................... ...................... %.
4. Autorizaţii, avize, acorduri, certificate necesare
pentru proiect, dacă este cazul:
|
Denumirea
|
Data eliberării/expirării
|
Instituţia emitentă
|
1.
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
...
|
|
|
|
5. Piaţa actuală şi piaţa potenţială a solicitantului:
- Ce procent din piaţă are firma dumneavoastră? Care
este piaţa ţintă?.................
.................................................................
6. Alte informaţii şi/sau documente semnificative
pentru funcţionarea afacerii şi realizarea proiectului:
......................
C. Prezentarea proiectului şi obiectul finanţării
1. Titlul proiectului: Diminuarea poluării aerului
datorată emisiilor de gaze de eşapament de la autoturisme, prin înnoirea
Parcului naţional auto.
2. Descrierea şi localizarea proiectului [descrieţi
tema proiectului cu elementele generale şi particulare, fazele şi etapele
acestuia, modul de implementare, grupurile-ţintă cărora se adresează, sursa de
poluare şi eforturile (inclusiv financiare) depuse până acum pentru reducerea
poluării]
....................................................................................................
3. Obiectul finanţării: susţinerea din Fondul pentru
mediu cu suma de 3.000 lei din preţul de vânzare al unui autoturism nou, în
condiţiile predării în vederea distrugerii a unui autoturism uzat de către
persoanele fizice beneficiare.
4. Obiectivele şi rezultatele estimate la finalizarea
proiectului:...............................
................................................................................................................................................
5. Impactul asupra mediului (efecte, rezultate,
propagare, modul în care se aşteaptă ca implementarea proiectului să contribuie
la reducerea poluării şi/sau a consumului de carburant)
......................................................................................................
6. Durata şi graficul estimativ de realizare a
proiectului propus:
Data anticipată de început: ziua ........ luna
............ anul ..........
Data anticipată de sfârşit: ziua ........ luna
............ anul ............
Luna
|
Activitatea propusă în cadrul proiectului (înnoirea Parcului
naţional auto cu un număr de .......... autoturisme
noi)
|
Luna 1
|
|
Luna 2
|
|
Luna ........
|
|
7. Riscuri ce pot apărea în implementarea proiectului
(prezentaţi riscurile luate în calcul la elaborarea proiectului, dacă este
cazul):..................................................................
................................................................................................................................................
D. Valoarea
proiectului
Suma totală estimată a se solicita de la Administraţia
Fondului pentru Mediu ........................ [lei (RON)] [numărul de autoturisme noi ce se estimează a se
comercializa în cadrul proiectului x 3.000 lei (RON)]
E. Alte aspecte
relevante cu privire la proiectul propus:....................................
................................................................................................................................................
Numele, prenumele şi funcţia reprezentantului
legal/împuternicitului
.............................................................................................................
Semnătura reprezentantului legal/împuternicitului şi
ştampila firmei
..............................................................................................................
Numele, prenumele şi funcţia responsabilului de proiect
..............................................................................................................
Semnătura responsabilului de proiect
............................................................
ANEXA Nr. 3 la instrucţiuni
Datele de identificare a producătorului validat
Nr. de înregistrare ............/..............
NOTĂ DE ACCEPTARE
I. Prin prezenta se confirmă
înscrierea în programul instituit prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
38/2006 privind reluarea pentru anul 2006 a Programului de stimulare a înnoirii
Parcului naţional auto, a:
doamnei/domnului.....................................................................................................
(numele şi prenumele)
Adresa
.......................................................................................................................
In calitate de proprietar/moştenitor1) al autoturismului:
Marca2):
............................................................................
Tipul2):
..............................................................................
Numărul de identificare (seria caroseriei/şasiului)2):
.............................................
Seria motorului (după caz)2),3):
.......................................
Anul de fabricaţie2): .........................................................
Numărul de înmatriculare2): ............................................
1) Se anulează
menţiunea inutilă.
2) Se menţionează
aceste date conform certificatului de înmatriculare.
3) Se completează
dacă seria motorului este menţionată în certificatul de înmatriculare.
II. Prezenta notă de acceptare
garantează accesul doamnei/domnului ..........................................................................,
(numele şi prenumele)
la facilităţile oferite prin programul instituit prin Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 38/2006 privind reluarea pentru anul 2006 a
Programului de stimulare a înnoirii Parcului naţional auto de achiziţionare a
unui autoturism nou:
Marca: ............
Tipul: .............,
comercializat prin Societatea Comercială ................, cu
condiţia predării spre casare a autoturismului precizat la pct. I,având o vechime mai mare sau egală cu 12
ani de la data fabricaţiei, care conţine cumulativ următoarele componente
esenţiale: motorul, transmisia, trenul de rulare, caroseria, şasiul, precum şi
echipamentele electronice de gestionare a funcţiilor vehiculului şi
dispozitivul catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricaţie, şi a
radierii acestuia.
In baza prezentării următoarelor documente într-un
interval de 30 de zile de la data eliberării prezentei note de acceptare [dar
fără a se depăşi data de 5 septembrie 2006*)]:
a) actul de identitate al persoanei beneficiare, în
copie;
b) certificatul de înmatriculare a autoturismului
uzat, în copie legalizată;
c) certificatul de distrugere a autoturismului uzat,
în copie legalizată;
d) certificatul de radiere a autoturismului uzat, în
original;
e) certificatul de
moştenitor, în copie legalizată, pentru cazul în care persoana fizică
beneficiară este moştenitoarea proprietarului (inclusiv, dacă este cazul,
certificatele de căsătorie sau documentele de schimbare a numelui, în copii
legalizate). Atunci când certificatul de moştenitor atestă că sunt mai mulţi
moştenitori, este necesară şi o declaraţie notarială a celorlalţi moştenitori
prin care se acceptă ca persoana beneficiară, în calitate de moştenitor, să
poată beneficia de Program, în original;
f) prezenta notă de acceptare,
în original.
Subsemnatul
...............................................................................,
în calitate de proprietar/moştenitor al autoturismului
uzat descris mai sus, cunoscând prevederile art. 7 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 38/2006 privind reluarea pentru anul 2006
a Programului de stimulare a înnoirii Parcului naţional auto, conform căreia nu
pot beneficia de suma de 3.000 lei (RON) decât o singură dată pentru
achiziţionarea unui singur autoturism nou, declar pe propria răspundere că nu
m-am înscris pe listele altui producător validat.
Semnăturile autorizate ale producătorului validat
..............................................................................
L.S.
Beneficiar,
................................
*) In caz de redistribuire, valabilitatea notei de
acceptare este 5 decembrie 2006.
ANEXA Nr. 4 la instrucţiuni
Datele de identificare a solicitantului
............ (producător, importator autorizat
sau distribuitor autorizat de autoturisme)
Nr. de înregistrare .........../....................
Nr. de înregistrare la
Administraţia Fondului
pentru Mediu
......../................
CERERE DE FINANŢARE
Denumirea solicitantului
...........................................................................................
Forma juridică de organizare
....................................................................................
Nr. de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului ............./............./ ..............,
CUI .........................
Contul nr.........................., deschis la
Trezoreria ......................................................
Adresa sediului social:
Str............................................
nr......., bl....., sc......., et. ..., ap.....,
localitatea ...........................,judeţul/sectorul
..............................................., telefon
..........................., fax ............................., e-mail
...............................
Reprezentant legal/împuternicit
..............................., posesor al BI/CI/paşaportului seria .........
nr..............,eliberat/eliberată de ..................................., CNP
........................., domiciliat în
......................................................................
Solicităm finanţarea nerambursabilă cu suma de .......................... lei a proiectului
„Diminuarea poluării aerului datorată emisiilor de gaze de eşapament de la autoturisme, prin înnoirea
Parcului naţional auto" din cadrul Programului de stimulare a înnoirii
Parcului naţional auto, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 38/2006
privind reluarea pentru anul 2006 a Programului de stimulare a înnoirii
Parcului naţional auto.
Reprezentant legal/împuternicit,
Numele şi prenumele ..........................................................
Funcţia ................................................................................
Semnătura
............................................................................
Data
......................................................................................
L.S.
Aprobat de Administraţia Fondului pentru Mediu:
Preşedinte,
Numele şi prenumele
...........................................................
Semnătura .............................................................................
Director economic,
Numele şi prenumele ...........................................................
Semnătura
.............................................................................
Director Direcţia proiecte,
Numele şi prenumele
...........................................................
Semnătura .............................................................................
Şef serviciu (Direcţia proiecte),
Numele şi prenumele ............................................................
Semnătura
..............................................................................
Economist/Referent,
Numele şi prenumele
.............................................................
Semnătura ...............................................................................
ANEXA Nr. 5 la instrucţiuni
CONTRACT PENTRU FINANŢARE NERAMBURSABILA
nr........din...............
1. Părţile contractante
Intre:
Administraţia Fondului pentru Mediu, cu sediul în
municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6,cod
fiscal 14715650, reprezentată legal prin preşedinte ................... şi prin director economic
........................., în calitate de autoritate contractantă,
şi
Societatea Comercială
......................................, cu sediul în
.................................., înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sub
nr................., CUI/cod fiscal ..................................., cont
nr.................................., deschis
laTrezoreria................. ...............................,
reprezentată legal prin domnul/doamna ...............................................
şi domnul/doamna ................................................., care împuternicesc pe domnul/doamna
..............................................., în calitate de producător validat, denumită în continuare Beneficiar, a intervenit prezentul
contract de finanţare nerambursabilă, denumit în continuare contract.
2. Obiectul şi valoarea contractului
2.1. Prin prezentul contract, Administraţia Fondului
pentru Mediu acordă Beneficiarului o finanţare nerambursabilă, denumită în
continuare finanţare, în vederea susţinerii proiectului „Diminuarea
poluării aerului, datorată emisiilor de gaze de eşapament de la autoturisme,
prin înnoirea Parcului naţional auto" din cadrul programului instituit
prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 38/2006 privind reluarea pentru anul
2006 a Programului de stimulare a înnoirii Parcului naţional auto.
2.2. Valoarea totală a
prezentului contract este de .................................... lei (RON).
3. Durata contractului
Prezentul contract intră în vigoare de la data semnării
acestuia de către părţi şi este valabil până la data de 15 septembrie 2006.
4. Modalitatea de
finanţare
4.1. Finanţarea se face în tranşe lunare, în
interiorul perioadei prevăzute la pct. 3, şi în conformitate cu graficul de
finanţare nerambursabilă (anexă la contract).
4.2. Finanţarea se realizează prin debitarea contului
de trezorerie al Administraţiei Fondului pentru Mediu, pe măsura tragerii sumelor, şi prin creditarea
contului nr......................,
deschis la Trezoreria ............... de către Beneficiar, pe bază de cerere de tragere însoţită în mod obligatoriu de
documentele prevăzute la art. 8 alin. (4) din Instrucţiunile privind modalităţile
de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 38/2006 privind reluarea
pentru anul 2006 a Programului de stimulare a înnoirii Parcului naţional auto,
aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi gospodăririi apelor nr. 579/2006.
4.3. Virarea sumelor din contul Administraţiei
Fondului pentru Mediu în contul Beneficiarului se va face în termen de 10 zile
de la depunerea cererii de tragere; ultima cerere de tragere se depune cel mai târziu pe data de 7 septembrie 2006.
4.4. Suma rămasă neutilizată la sfârşitul perioadei
menţionate la pct. 3 se consideră anulată şi rămâne la dispoziţia
Administraţiei Fondului pentru Mediu, care, în funcţie de cerere, o poate
redistribui altor producători validaţi.
5. Obligaţii ale
Beneficiarului Beneficiarul se obligă:
a) să utilizeze finanţarea în exclusivitate pentru
realizarea proiectului „Diminuarea poluării aerului, datorată emisiilor de gaze
de eşapament de la autoturisme, prin înnoirea Parcului naţional auto",
respectiv decontarea sumei de 3.000 lei (RON)/autoturism, acordată conform
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 38/2006 privind reluarea pentru anul
2006 a Programului de stimulare a înnoirii Parcului naţional auto;
b) să informeze Administraţia Fondului pentru Mediu şi
să prezinte documentele corespunzătoare în cazul în care survin modificări cu
privire la actele constitutive şi/sau la informaţiile furnizate cu ocazia
prezentării cererii de finanţare sau pe parcursul derulării prezentului contract;
c) să permită reprezentanţilor Administraţiei Fondului
pentru Mediu accesul la sediile sale pentru inspectarea activităţilor ce se
realizează din finanţarea acordată şi examinarea registrelor şi a evidenţelor
contabile, în legătură cu derularea proiectului;
d) să plătească toate taxele, impozitele şi
contribuţiile pe care le datorează potrivit reglementărilor legale şi în
termenele prevăzute de acestea;
e) să nu sponsorizeze, pe perioada de valabilitate a
prezentului contract, activităţi cu impact negativ
asupra mediului;
f) să furnizeze, în maximum 5 zile lucrătoare de la
solicitarea Administraţiei Fondului pentru Mediu, orice informaţii suplimentare
considerate necesare pentru îndeplinirea prezentului contract;
g) să întocmească şi să remită Administraţiei Fondului
pentru Mediu un raport final privind realizarea activităţilor din proiect, la
încetarea valabilităţii prezentului contract.
6. Obligaţiile
Administraţiei Fondului pentru Mediu Administraţia
Fondului pentru Mediu se obligă:
a) să asigure finanţarea proiectului în condiţiile
menţionate în prezentul contract, în limita sumelor alocate cu această
destinaţie prin bugetul propriu de venituri şi cheltuieli;
b) să pună la dispoziţie Beneficiarului informaţiile
legate de operaţiunea de finanţare.
7. Răspunderea contractuală
7.1. Nerespectarea obligaţiilor asumate prin
prezentul contract de către una dintre părţi dă dreptul părţii lezate de a cere
rezilierea contractului şi de a pretinde plata de daune-interese.
7.2. Beneficiarul îşi asumă
integral răspunderea pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa pe
parcursul derulării proiectului, Administraţia Fondului pentru Mediu fiind
degrevată integral de orice responsabilitate.
7.3. Orice disfuncţionalitate ivită pe parcursul
derulării prezentului contract va fi notificată de către Beneficiar
Administraţiei Fondului pentru Mediu. Dacă deficienţele menţionate în
notificare nu sunt înlăturate în maximum 20 de zile de la data notificării,
Administraţia Fondului pentru Mediu are dreptul de a lua următoarele măsuri:
a) sistarea temporară, fără preaviz, a finanţării,
până la remedierea cauzelor care au dus la sistare;
b) rezilierea prezentului contract şi, în acest caz,
înapoierea sumelor deja plătite în cadrul acestuia.
7.4. Administraţia Fondului
pentru Mediu îşi rezervă dreptul de a denunţa unilateral prezentul contract în
cel mult 15 zile de la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute
la data încheierii acestuia şi care conduc la modificarea clauzelor
contractuale în aşa măsură încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi
contrară interesului public.
8. Incetarea contractului
Prezentul contract încetează în următoarele situaţii:
a) la data prevăzută în contract;
b) la data intervenţiei unei hotărâri de autoritate.
9. Forţa majoră
9.1. Forţa majoră exonerează de răspundere partea care
o invocă şi o dovedeşte în condiţiile legii.
9.2. Partea contractantă care invocă forţa majoră are
obligaţia de a notifica celeilalte părţi apariţia respectivului caz de forţă
majoră, în termen de 5 zile de la data producerii acestuia.
9.3. Indeplinirea prezentului contract va fi
suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia
drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
10. Cesiunea
Prezentul contract, precum si toate drepturile si
obligaţiile decurgând din acesta nu pot face obiectul niciunei cesiuni totale
sau parţiale.
11. Litigii
11.1. Orice diferend rezultat din interpretarea şi/sau
executarea prezentului contract se va rezolva, pe cât posibil, pe cale
amiabilă.
11.2. In cazul în care o soluţie amiabilă nu este
posibilă, litigiul se supune spre soluţionare instanţelor judecătoreşti
competente în a căror rază teritorială îşi are sediul Administraţia Fondului
pentru Mediu.
12. Dispoziţii finale
12.1. Administraţia Fondului pentru Mediu şi
Beneficiarul se angajează să păstreze confidenţialitatea rapoartelor,
situaţiilor la care se face referire în prezentul contract şi a oricărui
document, informaţie sau alt material de care ia cunoştinţă în derularea
prezentului contract, informaţiile putând fi furnizate numai autorităţilor
competente, în condiţiile legii, sau unor terţe părţi numai cu acordul părţilor
la prezentul contract.
12.2. Orice notificare în baza prezentului contract se face la următoarele adrese:
Pentru Administraţia Fondului pentru Mediu: municipiul
Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6;
Pentru Beneficiar:
....................................................................................
In cazul în care Beneficiarul doreşte să fie notificat
la o altă adresă sau şi-a schimbat adresa, va înştiinţa în scris Administraţia
Fondului pentru Mediu, în termen de 10 zile de la data apariţiei modificării.
12.3. Prin semnarea prezentului contract, inclusiv în caz de semnare prin procură, noi, reprezentanţii
legali ai Beneficiarului, am luat cunoştinţă de prevederile art. 292 din Codul
penal privind falsul în declaraţii.
12.4. Anexa face parte integrantă din prezentul
contract.
12.5. Prezentul contract,
inclusiv anexa la acesta, poate fi modificat şi/sau completat cu acordul
părţilor, prin acte adiţionale.
12.6. Prezentul contract s-a semnat la data de
............., la sediul Administraţiei Fondului pentru Mediu din Bucureşti,în
.......... exemplare, toate având valoare juridică egală, din care ............
exemplare pentru Administraţia Fondului pentru Mediu şi ...........exemplare pentru Beneficiar.
ADMINISTRAŢIA FONDULUI PENTRU MEDIU
Preşedinte,
...........................
Director economic,
..........................
Director proiecte,
.............................
Consilier juridic,
...........................
Beneficiar,
............................
ANEXĂ la contract
GRAFIC
de finanţare nerambursabilă
Nr.
crt.
|
Eşalonarea finanţării
|
Sold la începutul perioadei
|
Acordări
|
Sold la sfârşitul perioadei
|
Observaţii
|
anul
|
luna
|
Data programată
|
Suma
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ADMINISTRAŢIA FONDULUI PENTRU MEDIU
Preşedinte,
................................
Director economic,
...............................
Director proiecte,
...............................
Consilier juridic,
...............................
Beneficiar,
.......................................................................................
(numele, prenumele şi funcţia persoanelor menţionate
în preambulul contractului şi ştampila)
ANEXA Nr. 6 la instrucţiuni
Datele de identificare a solicitantului
............ (producător, importator
autorizat sau distribuitor autorizat de
autoturisme)
Nr. de înregistrare .........../....................
Nr. de înregistrare la
Administraţia Fondului
pentru Mediu
......../................
CERERE DE TRAGERE
Denumirea solicitantului
...........................................................................................
Forma juridică de organizare
....................................................................................
Nr. de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului ............................
/......../..................., CUI .......................
Adresa sediului social:
Str..............................................................................................
nr......., bl......., sc........, et........, ap........,localitatea
................................., judeţul/sectorul.................................,
telefon ..............................., fax ...............................,
e-mail ..........................................................................
Reprezentant legal/împuternicit
..............................................., posesor al BI/CI/ paşaportului seria .............. nr.............,eliberat de
......................................,
CNP................ ............................., domiciliat în
.............................................................
In baza Contractului pentru finanţare nerambursabilă
nr........../............., vă rugăm să aprobaţi prezenta
cerere de tragere pentru suma de ........... lei (RON)
din finanţarea nerambursabilă contractată.
Prezenta cerere este însoţită de:
a) lista persoanelor fizice beneficiare şi a
autoturismelor uzate aferente, semnată şi ştampilată de către producătorul
validat, care conţine: datele de identificare a persoanei fizice beneficiare
(tipul, seria şi numărul actului de identitate, domiciliul şi/sau reşedinţa,
codul numeric personal, numărul de telefon) şi datele de identificare a
autoturismului uzat (marca, tipul, seria sasiului, seria motorului şi anul de
fabricaţie, numărul certificatului de înmatriculare a autoturismului, numărul
certificatului de radiere din circulaţie a autoturismului uzat);
b) certificatele de înmatriculare a autoturismelor
uzate, în copii legalizate;
c) certificatele de distrugere a autoturismelor uzate,
în copii legalizate;
d) certificatele de radiere din circulaţie a
autoturismelor uzate, în original;
e) actul de identitate al persoanei fizice beneficiare,
în copie;
f) certificatele de
moştenitor, în copie legalizată, pentru cazul în care persoanele fizice
beneficiare sunt moştenitorii proprietarului (inclusiv, dacă este cazul,
certificatele de căsătorie sau documentele de schimbare a numelui, în copii
legalizate). Atunci când certificatul de moştenitor atestă că sunt mai mulţi
moştenitori, este necesară şi o declaraţie notarială a celorlalţi moştenitori
prin care acceptă ca persoana beneficiară, în calitate de moştenitor, să poată
beneficia de Programul de stimulare a înnoirii Parcului naţional auto, în
original;
g) facturile fiscale emise de către producătorul
validat în favoarea persoanelor fizice beneficiare, aferente achiziţionării
autoturismelor noi, în copie şi original;
h) notele de acceptare, în original.
Subsemnatul îmi asum
răspunderea tuturor informaţiilor conţinute în prezenta cerere şi în toate
celelalte formulare şi documente depuse, inclusiv documentele financiare,
garantez că datele furnizate sunt actuale, reale şi corecte şi declar că am
luat cunoştinţă de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii.
Reprezentant legal/împuternicit,
Numele şi prenumele
..........................................................
Funcţia
.................................................................................
Semnătura ...........................................................................
Data .....................................
L.S.
Aprobat de către Administraţia Fondului pentru Mediu:
Preşedinte,
Numele şi prenumele ........................................................
Semnătura
..........................................................................
Director economic,
Numele şi prenumele
........................................................
Semnătura ..........................................................................
Director Direcţia proiecte,
Numele şi prenumele
........................................................
Semnătura
..........................................................................
Şef serviciu (Direcţia proiecte),
Numele şi prenumele .........................................................
Semnătura
...........................................................................
Economist/Referent,
Numele şi prenumele
.........................................................
Semnătura
..........................................................................