E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (1) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.573 din 17.04.2014

pentru aprobarea modului de implementare, a condiţiilor specifice, a criteriilor de eligibilitate, a termenilor de referinţă şi a modelului de cerere pentru acordarea ajutoarelor naţionale tranzitorii în sectorul zootehnic la speciile bovine şi ovine/caprine şi a ajutoarelor specifice pentru producătorii de lapte şi de carne de vită şi producătorii de lapte şi de carne de ovine/caprine din zonele defavorizate, în anul 2014
ACT EMIS DE: Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 289 din 18 aprilie 2014



SmartCity1

Văzând Referatul Direcţiei generale politici agricole şi strategii nr. 138.348 din 17 aprilie 2014,având în vedere prevederile:

art. 1 şi 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 125/2006 pentru aprobarea schemelor de plăţi directe şi plăţi naţionale directe complementare, care se acordă în agricultură începând cu anul 2007, şi pentru modificarea art. 2 din Legea nr. 36/1991 privind societăţile agricole şi alte forme de asociere în agricultură, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 139/2007, cu modificările ulterioare:

art. 8 din Hotărârea Guvernului nr. 298/2014 privind schema de ajutor specific acordat producătorilor de lapte şi de carne de vită şi producătorilor de lapte şi de carne de ovine/caprine, din zonele defavorizate;

art. 68 alin. (1) lit. b) şi alin. (8), art. 69 alin. (1) şi (4) şi art. 105 din Regulamentul (CE) nr. 73/2009 al Consiliului din 19 ianuarie 2009 de stabilire a unor norme comune pentru sistemele de ajutor direct pentru agricultori în cadrul politicii agricole comune şi de instituire a anumitor sisteme de ajutor pentru agricultori, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1.290/2005, (CE) nr. 247/2006, (CE) nr. 378/2007 şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.782/2003;

Regulamentului (CE) nr. 1.121/2009 al Comisiei din 29 octombrie 2009 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 73/2009 al Consiliului în ceea ce priveşte schemele de ajutor pentru fermieri prevăzute în titlurile IV şi V din regulamentul respectiv;

Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1.122/2009 din 30 noiembrie 2009 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 73/2009 al Consiliului în ceea ce priveşte ecocondiţionalitatea, modularea şi sistemul integrat de administrare şi control în cadrul schemelor de ajutor direct pentru agricultori prevăzute de regulamentul respectiv, precum şi de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.234/2007 al Consiliului în ceea ce priveşte ecocondiţionalitatea în cadrul schemei de ajutoare prevăzute pentru sectorul vitivinicol;

art. 22 din Regulamentul (CE) nr. 796/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de stabilire a normelor de aplicare a ecocondiţionării, a modulării şi a sistemului integrat de gestionare şi control, prevăzute de Regulamentul (CE) nr. 1.782/2003 al Consiliului din 29 septembrie 2003 de stabilire a normelor comune pentru schemele de sprijin direct în cadrul politicii agricole comune şi de stabilire a anumitor scheme de sprijin pentru agricultori;

Regulamentului (CE) nr. 21/2004 al Consiliului din 17 decembrie 2003 de stabilire a unui sistem de identificare şi de înregistrare a animalelor din speciile ovină şi caprină şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.782/2003 şi a Directivelor 92/102/CEE şi 64/432/CEE;

art. 6 pct. 14 din Regulamentul (UE) nr. 1.310/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a anumitor dispoziţii tranzitorii privind sprijinul pentru dezvoltare rurală acordat din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR), de modificare a Regulamentului (UE) nr. 1.305/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte resursele şi repartizarea acestora pentru anul 2014 şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 73/2009 al Consiliului şi a Regulamentelor (UE) nr. 1.307/2013, (UE) nr. 1.306/2013 şi (UE) nr. 1.308/2013 ale Parlamentului European şi ale Consiliului în ceea ce priveşte aplicarea acestora în anul 2014,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 725/2010 privind reorganizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi a unor structuri aflate în subordinea acestuia, cu modificările şi completările ulterioare, viceprim-ministrul, ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă modul de implementare, condiţiile specifice, criteriile de eligibilitate, termenii de referinţă şi modelul de cerere pentru acordarea ajutoarelor naţionale tranzitorii în sectorul zootehnic la speciile bovine şi ovine/caprine şi a ajutoarelor specifice pentru producătorii de lapte şi de carne de vită şi producătorii de lapte şi de carne de ovine/caprine din zonele defavorizate, în anul 2014, cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 920/2013 privind stabilirea modului de implementare, a condiţiilor specifice, a criteriilor de eligibilitate şi a termenilor de referinţă pentru aplicarea schemelor de plăţi naţionale directe complementare în sectorul zootehnic la specia bovine, în acord cu reglementările comunitare în domeniu, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 581 din 12 septembrie 2013, cu modificările şi completările ulterioare, şi Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 98/2010 privind stabilirea modului de implementare, a condiţiilor specifice şi a criteriilor de eligibilitate pentru aplicarea schemelor de plăţi naţionale directe complementare în sectorul zootehnic la specia ovine/caprine, în acord cu reglementările comunitare în domeniu, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 271 din 27 aprilie 2010, cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă. Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Viceprim-ministru, ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, Dumitru Daniel Botănoiu, secretar de stat
ANEXĂModul de implementare, condiţiile specifice, criteriile de eligibilitate, termenii de referinţă şi modelul de cerere pentru acordarea ajutoarelor naţionale tranzitorii în sectorul zootehnic la speciile bovine şi ovine/caprine şi a ajutoarelor specifice pentru producătorii de lapte şi de carne de vită şi producătorii de lapte şi de carne de ovine/caprine din zonele defavorizate, în anul 2014 Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1În anul 2014, în cadrul ajutoarelor naţionale tranzitorii în sectorul zootehnic, denumite în continuare ANT, se acordă prime producătorilor agricoli definiţi la
art. 9 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 125/2006 pentru aprobarea schemelor de plăţi directe şi plăţi naţionale directe complementare, care se acordă în agricultură începând cu anul 2007, şi pentru modificarea art. 2 din Legea nr. 36/1991 privind societăţile agricole şi alte forme de asociere în agricultură, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 139/2007, cu modificările ulterioare, crescători de animale, din speciile bovine şi ovine/caprine, înscrişi în evidenţa Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură cu cod unic de identificare, o singură dată pe an, în funcţie de criteriile de eligibilitate, pentru următoarele scheme: a)schemă decuplată de producţie în sectorul lapte; b)schemă decuplată de producţie în sectorul carne; c)schemă cuplată de producţie în sectorul ovine/caprine. Articolul 2În anul 2014, beneficiarii prevăzuţi la art. 1 din Hotărârea Guvernului nr. 298/2014 privind schema de ajutor specific acordat producătorilor de lapte şi de carne de vită şi producătorilor de lapte şi de carne de ovine/caprine din zonele defavorizate beneficiază de ajutor specific în funcţie de efectivul de animale deţinut/beneficiar/categorie din următoarele categorii: a)vaci de lapte; b)bivoliţe de lapte; c)taurine din rase de carne şi metişii acestora: tauri din rase de carne, vaci din rase de carne, vaci metise cu rase de carne, tineret mascul şi/sau femel din rase de carne şi/sau metişi cu rase de carne; d)femele ovine/caprine. Capitolul IICondiţii de eligibilitate şi modalităţi de acordare a ajutoarelor Articolul 3 (1) Prima pentru schema prevăzută la art. 1 lit. a) se acordă producătorilor agricoli menţionaţi la art. 1, crescători de bovine, care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:a)exploataţia de bovine să fie înregistrată în Registrul naţional al exploataţiilor (RNE) la data solicitării primei; b)solicitantul să fie înregistrat în sistemul de administrare a cotelor de lapte în anul de cotă 2013-2014; c)solicitantul să fi livrat şi/sau vândut direct o cantitate de minimum 3 tone de lapte în anul de cotă de referinţă 2012-2013. (2) Prima pentru schema prevăzută la art. 1 lit. a) se acordă pe cantitatea de lapte produs şi înregistrat la livrări şi/sau vânzări directe în sistemul de administrare a cotelor de lapte în anul de cotă 2012-2013. Articolul 4(1) Prima pentru schema prevăzută la art. 1 lit. b) se acordă producătorilor agricoli menţionaţi la art. 1 care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:a)deţin un efectiv minim de 3 capete bovine cu vârsta de minimum 16 luni la data de referinţă de 31 ianuarie 2013 înregistrate în RNE; b)exploataţia de bovine este înregistrată în RNE la data de referinţă 31 ianuarie 2013 şi la data solicitării primei. (2) Prima pentru schema prevăzută la art. 1 lit. b) se acordă pentru minimum 3 capete bovine cu vârsta de minimum 16 luni, precum şi pentru tineretul bovin mascul şi/sau femel cu vârsta de minimum 7 luni, existent în exploataţie la data de referinţă. Articolul 5(1) Pentru crescătorii de bovine nou-înregistraţi în sistemul de administrare a cotelor de lapte în anul de cotă 2013-2014, prima prevăzută la art. 1 lit. a) se acordă producătorilor agricoli menţionaţi la art. 1 care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:a)exploataţia de bovine să fie înregistrată în RNE la data solicitării primei; b)solicitantul să fi livrat şi/sau vândut direct o cantitate de minimum 3 tone de lapte în anul de cotă 2013-2014. (2) Pentru exploataţiile de bovine înfiinţate în perioada 1 februarie 2013-17 aprilie 2014, prima pentru schema prevăzută la art. 1 lit. b) se acordă în mod corespunzător cu prevederile art. 4 alin. (2) producătorilor agricoli menţionaţi la art. 1 care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:a)deţin un efectiv minim de 3 capete bovine cu vârsta de minimum 16 luni la data de 17 aprilie 2014 înregistrate în RNE; b)exploataţia de bovine este înregistrată în RNE la data solicitării primei. Articolul 6Prima pentru schema prevăzută la art. 1 lit. c) se acordă producătorilor agricoli menţionaţi la art. 1, crescători de ovine/caprine, pentru femelele de ovine şi/sau femelele de caprine identificate conform legislaţiei în domeniu care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii: a)efectivul din exploataţie cu cod Autoritatea Naţională Sanitară Veterninară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) să fie de minimum 50 de capete de femele ovine/25 de capete de femele caprine, care au împlinit vârsta de minimum un an la data de 30 martie a anului în care se face solicitarea primei; b)efectivul de femele ovine/femele caprine pentru care se solicită prima să fie înscris în RNE la data solicitării primei; c)efectivul de femele ovine/femele caprine pentru care se solicită prima să fie menţinut în exploataţie la adresa/locaţia menţionată în cerere pe perioada de reţinere de 90 de zile de la data-limită de depunere a cererii de plată; d)să deţină registrul individual al exploataţiei în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 21/2004 al Consiliului din 17 decembrie 2003 de stabilire a unui sistem de identificare şi de înregistrare a animalelor din speciile ovină şi caprină şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.782/2003 şi a Directivelor 92/102/CEE şi 64/432/CEE. Articolul 7(1) Beneficiarii prevăzuţi la art. 2 care solicită ajutor specific pentru animalele din categoria prevăzută la art. 2 lit. a) trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:a)să fie înregistraţi în sistemul de administrare a cotelor de lapte cu cotă de lapte pentru livrări şi/sau vânzări directe; b)să solicite ajutor specific pentru un număr cuprins între două şi 15 capete de vaci de lapte, inclusiv, pe beneficiar, la termenul-limită de depunere a cererilor; efectivul minim pentru care solicită ajutor trebuie să fie de două capete de vaci de lapte pe exploataţia cu cod primit de la ANSVSA; c)vacile de lapte din exploataţie pentru care beneficiarul solicită ajutor specific trebuie să fie identificate şi înregistrate în RNE; d)să deţină registrul individual al exploataţiei actualizat în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.760/2000 al Consiliului şi al Parlamentului European din 17 iulie 2000 de stabilire a unui sistem de identificare şi înregistrare a bovinelor şi privind etichetarea cărnii de vită şi mânzat şi a produselor din carne de vită şi mânzat şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 820/97 al Consiliului; e)vacile de lapte pentru care se solicită ajutor specific trebuie menţinute, pe o perioadă de reţinere de 6 luni de la data-limită de depunere a cererii de plată, la adresa exploataţiei şi/sau locaţiei menţionate în cerere, exploataţia şi locaţia de control fiind situate în zonele defavorizate din România prevăzute în anexa nr. 4 A la Programul naţional de dezvoltare rurală 2007-2013. (2) Beneficiarii prevăzuţi la art. 2 care deţin mai multe exploataţii cu cod primit de la ANSVSA şi solicită ajutor specific pentru animalele din categoria prevăzută la art. 2 lit. a) pentru un efectiv mai mare de 15 capete de vaci de lapte beneficiază de ajutorul specific calculat la nivelul a maximum 15 capete de vaci de lapte pe beneficiar. Articolul 8Beneficiarii prevăzuţi la art. 2 care solicită ajutor specific pentru animalele din categoria prevăzută la art. 2 lit. b) trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii: a)să solicite ajutor specific pentru un efectiv de maximum 50 de capete de bivoliţe de lapte pe beneficiar; b)bivoliţele de lapte pentru care se solicită ajutor specific trebuie menţinute, pe o perioadă de reţinere de 6 luni de la datalimită de depunere a cererii de plată, la adresa exploataţiei şi/sau locaţiei menţionate în cerere, exploataţia şi locaţia de control fiind situate în zonele defavorizate din România prevăzute în anexa nr. 4 A la Programul naţional de dezvoltare rurală 2007-2013; c)bivoliţele de lapte din exploataţie pentru care beneficiarul solicită ajutor specific trebuie să fie identificate şi înregistrate în RNE; d)să deţină registrul individual al exploataţiei actualizat în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.760/2000. Articolul 9(1) Beneficiarii prevăzuţi la art. 2 care solicită ajutor specific pentru animalele din categoria prevăzută la art. 2 lit. c) trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:a)să solicite ajutor specific pentru un efectiv total de animale de maximum 90 de capete pe beneficiar, constituit, după caz, din:

(i) vaci din rase de carne şi/sau vaci metise cu rase de carne, pentru care nu s-a beneficiat de ajutor specific pentru categoria prevăzută la art. 2 lit. a); şi/sau
(ii) tineret mascul şi/sau femel din rase de carne şi/sau metişi cu rase de carne; şi/sau
(iii) tauri din rase de carne.

b)efectivul de animale pentru care se solicită ajutor specific trebuie să fie identificat şi înregistrat în RNE; c)să deţină registrul individual al exploataţiei actualizat în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.760/2000; d)să deţină documente oficiale care atestă rasa de carne/metişii din rasele de carne; e)să deţină documente care atestă ieşirile din efectiv, după caz; f)animalele pentru care se solicită ajutor specific trebuie să fie deţinute de beneficiar cel puţin o perioadă de 8 luni de la data intrării în exploataţie a acestora şi până în momentul ieşirii/până la data depunerii cererii, după caz, cu excepţia vacilor din rase de carne care trebuie menţinute, pe o perioadă de reţinere de 6 luni de la data-limită de depunere a cererii de plată, la adresa exploataţiei şi/sau locaţiei menţionată în cerere, exploataţia şi locaţia de control fiind situate în zonele defavorizate din România prevăzute în anexa nr. 4 A la Programul naţional de dezvoltare rurală 2007-2013. (2) Pentru animalele din categoria prevăzută la art. 2 lit. c), ajutorul specific se acordă:a)o singură dată pentru categoria de vârstă a animalului, respectiv:

pentru tineretul mascul care are vârsta de maximum 25 de luni, la data ieşirii din exploataţie cuprinsă în perioada 16 iulie 2013-30 mai 2014;

pentru tineretul femel, până la prima fătare, dar nu mai târziu de vârsta de 32 de luni, la data ieşirii din exploataţie cuprinsă în perioada 16 iulie 2013-30 mai 2014;

pentru tineretul mascul existent în exploataţie care are vârsta de maximum 25 de luni până la data de 30 mai 2014;

pentru tineretul femel existent în exploataţie, până la prima fătare, dar nu mai târziu de vârsta de maximum 32 de luni, până la data de 30 mai 2014; b)anual, pentru vaci din rase de carne şi pentru vaci metise cu rase de carne; c)o singură dată în viaţă, pentru taurii din rase de carne din specia taurine. Articolul 10Beneficiarii prevăzuţi la art. 2 care solicită ajutor specific pentru animalele din categoria prevăzută la art. 2 lit. d) trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii: a)să solicite ajutor specific pentru un efectiv cuprins între 50 şi 300 de capete de femele ovine/caprine, inclusiv, pe beneficiar, care au vârsta de minimum un an la data de 30 martie a anului de solicitare; b)efectivul de animale pentru care se solicită ajutor specific trebuie să fie identificat şi înregistrat în RNE la data depunerii cererii; c)să deţină registrul individual al exploataţiei completat în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 21/2004; d)femelele ovine/caprine pentru care se solicită ajutor specific trebuie să fie menţinute, pe o perioadă de reţinere de 100 de zile de la termenul-limită de depunere a cererilor de plată, la adresa exploataţiei şi/sau locaţiei, situată în zone defavorizate din România, menţionată în cererea de ajutor, exploataţia şi locaţia de control fiind situate în zonele defavorizate din România prevăzute în anexa nr. 4 A la Programul naţional de dezvoltare rurală 2007-2013. Articolul 11 (1) Pentru a beneficia de ajutoarele prevăzute la art. 1 şi 2, solicitanţii trebuie să depună cererea unică de plată pentru fiecare beneficiar pentru toate exploataţiile deţinute cu cod atribuit de la ANSVSA, al cărei model este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta anexă, în perioada 18 aprilie-30 mai a anului pentru care se face solicitarea, la centrul judeţean/local al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură pe a cărui rază teritorială se află exploataţia înregistrată sau exploataţia cu cel mai mare număr de animale, însoţită de documente generale şi documente specifice fiecărei categorii de animale în funcţie de schema aplicată.(2) Documentele generale obligatorii:a)copie de pe cartea de identitate/buletinul de identitate/paşaport/certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerţului/certificatului de înregistrare fiscală, după caz, precum şi copie de pe datele de identificare ale reprezentantului, respectiv carte de identitate/buletin de identitate/paşaport; b)copie de pe dovada de înregistrare a solicitantului în Registrul unic de identificare - RUI al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, numai pentru exploataţii noi; c)adeverinţă emisă, prin proceduri SNIIA, de către medicul veterinar cu competenţe în acest sens, care atestă că animalele pentru care se solicită ajutor au fost identificate în exploataţia proprie/altă exploataţie, că sunt înregistrate în RNE şi sunt cuprinse în Programul acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor şi caprinelor, iar acţiunile prevăzute sunt efectuate la zi; d)copie de pe prima şi ultima pagină ale registrului individual al exploataţiei completat în conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 1.760/2000 în cazul exploataţiilor de bovine sau ale Regulamentului nr. 21/2004 în cazul exploataţiilor de ovine/caprine; e)document coordonate bancare. (3) Pe lângă condiţiile de eligibilitate prevăzute la art. 7, 8, 9 şi 10, beneficiarii prevăzuţi la art. 2 trebuie să respecte şi standardele de ecocondiţionalitate aplicabile terenurilor agricole aparţinând fermei şi activităţilor agricole desfăşurate la nivelul fermei, după caz, reglementate de Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, al ministrului mediului şi pădurilor şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 187/2.155/42/2011 pentru aprobarea cerinţelor legale în materie de gestionare (SMR) privind mediul şi identificarea şi înregistrarea animalelor în cadrul schemelor şi măsurilor de sprijin pentru agricultori în România, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 12Documentele specifice care însoţesc cererea unică de plată pentru schema prevăzută la art. 1 lit. a) şi b) sunt: a)copia de pe paşaportul fiecărui animal pentru care se solicită primă/copie de pe documentele care atestă ieşirile din efectiv, după caz, pentru schema prevăzută la art. 1 lit. b), în cazul exploataţiilor înfiinţate în perioada 1 februarie 2013-17 aprilie 2014 şi/sau nu au beneficiat de primă în anul 2013; b)copia de pe dovada de înregistrare a beneficiarilor în sistemul de administrare a cotelor de lapte, precum şi a cantităţilor de lapte livrate şi/sau vândute direct, pentru schema prevăzută la art. 1 lit. a), în cazul producătorilor agricoli, nouînregistraţi în sistemul de administrare a cotelor de lapte în anul de cotă 2013-2014; c)adeverinţa prin care se recunoaşte statutul de crescător de bovine al solicitantului în cazul în care acesta deţinea un efectiv de maximum 19 capete vaci în exploataţie la data de 28 februarie 2014 sau în cazul producătorilor agricoli din exploataţiile nou-înfiinţate în perioada 1 februarie 2013-17 aprilie 2014, care deţin maximum 19 capete vaci la data depunerii cererilor/noi înregistraţi în sistemul de administrare a cotelor de lapte în anul de cotă 2013-2014, eliberată de către o organizaţie a crescătorilor de bovine, legal constituită, cu reprezentativitate naţională sau de către o asociaţie a crescătorilor de bovine, legal constituită, afiliată la o organizaţie a crescătorilor de bovine cu reprezentativitate naţională. Adeverinţa se eliberează gratuit, indiferent dacă solicitantul este membru sau nu al organizaţiei/asociaţiei respective; d)adeverinţa eliberată de asociaţia/agenţia acreditată pentru înfiinţarea şi menţinerea Registrului genealogic, prin care se recunoaşte statutul de crescător de bovine al solicitantului şi prin care se confirmă menţinerea animalelor în Registrul genealogic al rasei, înscrise până la data de 28 februarie 2014, în cazul producătorilor agricoli care la această dată deţineau un efectiv de minimum 20 capete vaci în exploataţie sau se confirmă înscrierea animalelor în Registrul genealogic al rasei, în cazul producătorilor agricoli din exploataţiile înfiinţate în perioada 1 februarie 2013-17 aprilie 2014/nou-înregistraţi în sistemul de administrare a cotelor de lapte în anul de cotă 2013-2014, care deţin minimum 20 capete vaci la data depunerii cererii. Articolul 13Documentul specific care însoţeşte cererea unică de plată pentru schema prevăzută la art. 1 lit. c) este adeverinţa prin care se recunoaşte statutul de crescător de ovine/caprine al solicitantului, eliberată de către asociaţiile crescătorilor de ovine/caprine legal constituite. Articolul 14Documentele specifice care însoţesc cererea unică de plată pentru schema prevăzută la art. 2 lit. a) sunt: a)copia de pe dovada de înregistrare a beneficiarilor în sistemul de administrare a cotelor de lapte; b)copie de pe paşaportul fiecărei vaci de lapte pentru care se solicită ajutor specific. Articolul 15 Documentul specific care însoţeşte cererea unică de plată pentru schema prevăzută la art. 2 lit. b) este copia de pe paşaportul fiecărei bivoliţe de lapte pentru care se solicită ajutor specific. Articolul 16Documentele specifice care însoţesc cererea unică de plată pentru schema prevăzută la art. 2 lit. c) sunt: a)adeverinţa eliberată de Agenţia Naţională pentru Ameliorare şi Reproducţie în Zootehnie „Prof. Dr. G. K. Constantinescu“, prin structurile sale teritoriale, care certifică rasele de carne şi metişii acestora, prin verificarea datelor din certificatele de origine, buletinele de însămânţări artificiale/adeverinţele de montă naturală/paşapoarte. Verificările se realizează conform manualului de proceduri elaborat de Agenţia Naţională pentru Ameliorare şi Reproducţie în Zootehnie „Prof. Dr. G. K. Constantinescu“ şi aprobat de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale; b)copie de pe paşaportul fiecărui animal existent în exploataţie la data depunerii cererii; c)documente care atestă ieşirile animalelor din exploataţie, dacă este cazul; d)pentru vaca din rase de carne şi pentru taurul din rase de carne, copia certificatului de origine; e)pentru vaca metisă cu rasă de carne, copia buletinului de însămânţări artificiale al mamei sau a adeverinţei de montă naturală autorizată a mamei, pentru gestaţia din care provine vaca metisă, în care să se menţioneze codul tatălui, care trebuie să fie din rasă de carne; f)pentru tineretul din rase de carne şi/sau metişi cu rase de carne, copia certificatului de origine şi/sau copia buletinului de însămânţări artificiale/adeverinţei de montă naturală pe care să se menţioneze codul tatălui, care trebuie să fie din rasă de carne. Articolul 17Pentru documentele depuse în copie, beneficiarul va prezenta documentele în original, în vederea efectuării conformităţii de către persoana desemnată din cadrul centrului judeţean/local al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, respectiv al municipiului Bucureşti, după caz. Articolul 18 (1) Organizaţiile/asociaţiile crescătorilor de bovine, legal constituite, care eliberează adeverinţa prevăzută la art. 12 lit. c) îndeplinesc următoarele condiţii:

sunt funcţionale, conform bilanţului contabil anual depus pentru anul anterior solicitării primei;

au cel puţin un angajat specialist, respectiv inginer zootehnist sau medic veterinar, de minimum 6 luni până la data depunerii documentelor la Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură;

sunt organizaţii ale crescătorilor de bovine cu reprezentativitate naţională sau sunt afiliate la o organizaţie a crescătorilor de bovine organizată la nivel naţional. (2) Organizaţiile crescătorilor de bovine, legal constituite, cu reprezentativitate naţională, prevăzute la alin. (1), depun la centrul judeţean al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, respectiv al municipiului Bucureşti, pe raza căruia au înregistrat sediul social, în termen de 7 zile lucrătoare de la publicarea prezentului ordin, în copie şi în original, în vederea verificării conformităţii, următoarele documente:

lista cu membri, din care să reiasă că reprezintă 50% + 1 din judeţele ţării sau acreditarea pentru înfiinţarea şi menţinerea Registrului genealogic al unei rase de bovine;

certificatul de înregistrare fiscală;

bilanţul contabil anual pentru anul anterior solicitării primei, depus şi înregistrat la administraţia financiară;

copie de pe registrul general de evidenţă a salariaţilor pentru perioada 2013-2014.
(3) Asociaţiile afiliate la o organizaţie a crescătorilor de bovine cu reprezentativitate naţională, prevăzute la alin. (1), depun la centrul judeţean al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, respectiv al municipiului Bucureşti, pe raza căruia au înregistrat sediul social, în termen de 7 zile lucrătoare de la publicarea prezentului ordin, în copie şi în original, în vederea verificării conformităţii, următoarele documente:

adeverinţă eliberată de organizaţia crescătorilor de bovine cu reprezentativitate naţională din care să reiasă afilierea asociaţiei;

certificatul de înregistrare fiscală;

bilanţul contabil anual pentru anul anterior solicitării primei, depus şi înregistrat la administraţia financiară;

copie de pe registrul general de evidenţă a salariaţilor pentru perioada 2013-2014. Articolul 19(1) Asociaţiile crescătorilor de ovine/caprine legal constituite, care eliberează adeverinţa prevăzută la art. 13, îndeplinesc următoarele condiţii:

sunt funcţionale, conform bilanţului contabil anual depus pentru anul anterior solicitării primei;

au cel puţin un angajat specialist, respectiv inginer zootehnist sau medic veterinar, de minimum 10 luni până la data depunerii documentelor la Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură;

sunt afiliate la o federaţie a crescătorilor de ovine/caprine organizată la nivel naţional.
(2) Asociaţiile crescătorilor de ovine/caprine legal constituite prevăzute la alin. (1) depun la centrul judeţean al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, respectiv al municipiului Bucureşti, în termen de 7 zile lucrătoare de la publicarea prezentului ordin, în copie şi în original, în vederea verificării conformităţii, următoarele documente:

certificatul de înregistrare fiscală;

hotărârea judecătorească de înfiinţare a asociaţiei;

adeverinţă eliberată de federaţia crescătorilor de ovine/caprine din care să reiasă calitatea de membru a asociaţiei;

bilanţul contabil anual pentru anul anterior solicitării primei, depus şi înregistrat la administraţia financiară;

copie de pe registrul general de evidenţă a salariaţilor pentru perioada 2013-2014. Articolul 20După expirarea termenelor prevăzute la art. 18 şi 19, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură afişează pe site-ul propriu lista cu organizaţiile crescătorilor de bovine cu reprezentativitate naţională şi asociaţiile crescătorilor de bovine legal constituite afiliate la o organizaţie a crescătorilor de bovine cu reprezentativitate naţională, care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 18 alin. (1), şi cu asociaţiile crescătorilor de ovine/caprine legal constituite care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 19 alin. (1). Articolul 21Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură pune la dispoziţia beneficiarilor formulare de cereri unice de plată pretipărite cu date extrase din bazele proprii şi înregistrări despre animale din RNE. Articolul 22Cererile pretipărite pot fi solicitate şi/sau depuse la centrele locale/judeţene ale Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, respectiv al municipiului Bucureşti, individual sau prin reprezentant legal, după caz. Articolul 23 (1) Pentru stabilirea sumelor cuvenite, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură efectuează controale administrative şi la faţa locului, conform manualelor/ghidurilor de proceduri elaborate şi aprobate prin decizie a directorului general al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură şi avizate de direcţia de specialitate din Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.(2) Nu sunt supuse controlului la faţa locului schemele de plată prevăzute la art. 1 lit. a) şi b).(3) Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură efectuează un control la faţa locului la minimum 10% din totalul beneficiarilor care au depus cerere de ajutor, pentru un efectiv de minimum 5% din numărul de animale solicitate aferente fiecărei scheme, precum şi un supracontrol la faţa locului la minimum 1% din totalul beneficiarilor care au făcut obiectul controlului la faţa locului.(4) Controlul la faţa locului se efectuează până la data-limită a perioadei de reţinere a fiecărui an, conform manualului/ghidului de proceduri, dar poate fi efectuat şi în afara perioadei de reţinere, după caz, în funcţie de neconformităţile rezultate în urma controlului.(5) Pentru fiecare control/supracontrol efectuat la faţa locului se întocmeşte un raport de control/supracontrol, conform manualului de procedură.(6) În cazul în care între data depunerii cererii şi data finalizării controlului administrativ/la faţa locului au intervenit modificări ale informaţiilor înscrise în cerere, în termen de 7 zile lucrătoare de la data apariţiei acestora, beneficiarul notifică în scris aceste modificări centrului judeţean al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, respectiv al municipiului Bucureşti, anexând documentele justificative. Articolul 24(1) Valoarea ajutorului cuvenit beneficiarului pentru schema de plată prevăzută la art. 1 lit. c) se reduce în baza unui procent calculat prin raportarea numărului de animale cu nereguli la numărul de animale eligibile, după cum urmează:a)dacă raportul dintre numărul de animale cu nereguli şi numărul de animale eligibile este mai mic sau egal cu 3%, nu se aplică nicio penalizare, iar prima totală pe cap de animal se calculează la numărul de animale eligibil; b)dacă raportul dintre numărul de animale cu nereguli şi numărul de animale eligibile este mai mare de 3%, prima totală se reduce astfel:

(i) cu 5% dacă raportul dintre numărul de animale cu nereguli şi numărul de animale eligibile este mai mic sau egal cu 10%;
(ii) cu 10% dacă raportul dintre numărul de animale cu nereguli şi numărul de animale eligibile este mai mare de 10%, dar mai mic sau egal cu 20%;
(iii) cu 15% dacă raportul dintre numărul de animale cu nereguli şi numărul de animale eligibile este mai mare de 20%, dar mai mic sau egal cu 30%;
(iv) cu 20% dacă raportul dintre numărul de animale cu nereguli şi numărul de animale eligibile este mai mare de 30%, dar mai mic sau egal cu 50%;
(v) cu excludere de la plată pentru anul în care se face solicitarea primei pe cap de animal, dacă raportul dintre numărul de animale cu nereguli şi numărul de animale eligibil este mai mare de 50%.

(2) Reducerile şi excluderile nu se aplică în cazurile în care, din cauza efectelor unor circumstanţe naturale asupra turmei, solicitantul nu îşi poate respecta angajamentul de a păstra animalele pentru care solicită prima pe cap de animal până la terminarea perioadei de retenţie, cu condiţia să fi informat în scris în acest sens centrul judeţean al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, respectiv al municipiului Bucureşti, în termen de 10 zile lucrătoare de la constatarea oricărei reduceri a numărului de animale solicitat în cerere. Circumstanţele naturale sunt următoarele:

moartea unui animal ca urmare a unei boli;

moartea unui animal ca urmare a unui accident pentru care solicitantul nu poate fi considerat responsabil. Articolul 25Reducerile şi excluderile aplicabile pentru schemele de plată prevăzute la art. 2 lit. a), b) şi c) sunt cele aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 37/2013 privind aprobarea reducerilor şi excluderilor aplicabile cererilor de plată a ajutorului specific acordat producătorilor de lapte şi de carne de vită din zonele defavorizate, iar pentru schema de plată prevăzută la art. 2 lit. d) sunt cele aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. ........ ......... Articolul 26 (1) Cererea unică de plată prevăzută la art. 11 alin. (1) cuprinde atât animalele pentru care se solicită ANT/ajutor specific, cât şi numărul total de alte animale deţinute în exploataţie pentru fiecare din speciile bovine/ovine/caprine.(2) Cererea poate fi retrasă total/parţial pentru una din schemele de plată, în scris, în orice moment până la emiterea deciziei/deciziilor de plată, mai puţin în situaţiile în care beneficiarul a fost informat cu privire la neconformităţile din cererea sa sau a fost înştiinţat cu privire la intenţia Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură de a efectua un control la faţa locului şi dacă, în urma controlului, au fost identificate neconformităţi, conform art. 25 din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1.122/2009 din 30 noiembrie 2009 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 73/2009 al Consiliului în ceea ce priveşte ecocondiţionalitatea, modularea şi sistemul integrat de administrare şi control în cadrul schemelor de ajutor direct pentru agricultori prevăzute de regulamentul respectiv, precum şi de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.234/2007 al Consiliului în ceea ce priveşte ecocondiţionalitatea în cadrul schemei de ajutoare prevăzute pentru sectorul vitivinicol.(3) Cererea unică de plată în sectorul zootehnic prevăzută la art. 11 alin. (1) se înregistrează în Registrul electronic de înregistrare a cererilor gestionat de sistem. Capitolul III Dispoziţii finale Articolul 27(1) Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură întocmeşte şi transmite Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale situaţiile centralizatoare cu efectivele de animale/cantităţile de lapte livrate şi/sau vândute direct eligibile, în vederea stabilirii cuantumului ajutoarelor după cum urmează:a)pentru schema de plată prevăzută la art. 1 lit. a) şi b), până la data de 15 octombrie 2014; b)pentru schema de plată prevăzută la art. 1 lit. c), până la data de 1 decembrie 2014. (2) Pentru schemele de plată prevăzute la art. 2, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură aprobă, până la data de 1 februarie 2015, situaţiile centralizatoare cu numărul total de capete eligibile şi calculează cuantumul în conformitate cu art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. ......./2014 privind schema de ajutor specific acordat producătorilor de lapte şi de carne de vită şi producătorilor de lapte şi de carne de ovine/caprine din zonele defavorizate. Articolul 28(1) Centrele judeţene ale Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, respectiv al municipiului Bucureşti întocmesc şi transmit Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură situaţia centralizatoare cu beneficiarii şi sumele autorizate pentru schemele de plată prevăzute la art. 1, după aprobarea prin hotărâre a Guvernului a cuantumului primelor.(2) În baza situaţiilor centralizatoare cu beneficiarii şi sumele autorizate pentru schemele de plată prevăzute la art. 1, transmise de către centrele judeţene ale Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, respectiv al municipiului Bucureşti, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură întocmeşte şi transmite Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale situaţia centralizatoare a sumelor autorizate pentru plata ajutoarelor.(3) În baza situaţiei centralizatoare a sumelor autorizate pentru schemele de plată prevăzute la art. 1, transmisă de Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale transmite Ministerului Finanţelor Publice cererea de deschidere a creditelor bugetare, însoţită de situaţia centralizatoare a sumelor solicitate pentru plata ajutoarelor. Articolul 29După aprobarea cererii pentru deschiderea creditelor bugetare de către Ministerul Finanţelor Publice, din bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale se alimentează contul de subvenţii al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, care virează sumele autorizate de către centrele judeţene ale Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, respectiv al municipiului Bucureşti în conturile beneficiarilor ajutoarelor, conform legislaţiei în vigoare. Articolul 30În sensul prevederilor prezentei anexe, termenii şi expresiile de mai jos semnifică după cum urmează: a)agricultor - persoană fizică sau juridică ori un grup de persoane fizice sau juridice a cărei/cărui exploataţie se află pe teritoriul Comunităţii şi care desfăşoară o activitate agricolă, potrivit prevederilor art. 2 din Regulamentul (CE) nr. 73/2009 al Consiliului din 19 ianuarie 2009 de stabilire a unor norme comune pentru sistemele de ajutor direct pentru agricultori în cadrul politicii agricole comune şi de instituire a anumitor sisteme de ajutor pentru agricultori, de modificare a regulamentelor (CE) nr. 1.290/2005, (CE) nr. 247/2006, (CE) nr. 378/2007 şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.782/2003; b)perioadă de reţinere - perioada în care un animal care face obiectul unei cereri de ajutor trebuie reţinut în exploataţie potrivit prevederilor art. 2 din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1.122/2009; c)animal eligibil - orice animal pentru care sunt îndeplinite toate condiţiile pentru acordarea unui ajutor, potrivit prevederilor art. 2 din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1.122/2009; d)animal cu nereguli - orice animal solicitat în cerere şi inexistent în Registrul naţional al exploataţiilor la controlul administrativ şi/sau la controlul la faţa locului; e)registrul individual al exploataţiei - registrul ţinut de deţinătorii de animale în conformitate cu art. 5 din Regulamentul (CE) nr. 21/2004 şi/sau art. 3 lit. d) din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1.760/2002. Articolul 31Anexa face parte integrantă din prezenta anexă.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 573/2014

 
05.05.2014 10:23:29  Anonim  a scris :
cum este posibil ca doi ani la rand un tanar fermier sa nu primeasca subventia la tauri de carne, 2 ani la rand.anul trecut ati dat lege in ultimul moment ca exploatatiile sa cuprinda minim 3 animale adulte,lege inainte cu doua saptamani de inregistrare la subventie,anul acesta veniti cu acest ordin 573 2014 tot cu o saptamana inainte de a ne inregistra la subventie,lege prin care cine sa incadrat anul trecut la subventie ia si anul acesta.legea nu este gandita,am deschis exploatatia in ianuarie2013 si nu am luat subventie ca nu am avut 3 adulte(17 luni).anul acesta imi zice doctorul veteriner ca iar nu ma incadrez ca nu am avut exploatatia deschisa in 1 februarie2013-17 aprilie 2014.asta dupa ce anul acesta am cumparat si 3 adulte.fratilor,ganditi cand dati legi dupa ureche,daca va trebuie bani de campanie nu mai ruinati tineri fermieri.culmea ca nici o televiziune nu dezbate aceste probleme.acum sunt nevoit sa vand tot,caci cu banii de subventie cumparam furaje pt. la iarna,si cred ca nu mai cumpar in veci animale,caci statul te devoreaza pe loc daca esti un fermier mic.
   
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu