Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.874 din 20.06.2012

pentru aprobarea modelului, conţinutului, modalităţii de depunere şi de gestionare a „Declaraţiei privind venitul asigurat la sistemul public de pensii“
ACT EMIS DE: Agentia Nationala de Administrare Fiscala
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 221 din 25 iunie 2012



SmartCity1


În temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 9 alin. (4) din Statutul Casei Naţionale de Pensii Publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 118/2012, al art. 29622 şi art. 29625 alin. (7) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare,
preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi preşedintele Casei Naţionale de Pensii Publice emit următorul ordin:
Articolul 1
Se aprobă modelul şi conţinutul formularului „Declaraţie privind venitul asigurat la sistemul public de pensii“, cod 14.13.03.03, prevăzut în anexa nr. 1.

Articolul 2
Pentru anul 2012, declaraţia prevăzută la art. 1 se depune de persoanele prevăzute la art. 29621 alin. (1) lit. a)-e) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, numai în situaţia în care se încadrează în una dintre aceste categorii, începând cu data de 1 iulie 2012.

Articolul 3
Formularul prevăzut la art. 1 se completează şi se depune conform instrucţiunilor prevăzute în anexa nr. 2.

Articolul 4
Instrucţiunile de gestionare a formularului prevăzut la art. 1 sunt prevăzute în anexa nr. 3.

Articolul 5
Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare a formularului prevăzut la art. 1 sunt stabilite în anexa nr. 4.

Articolul 6
Referirile la Codul fiscal din prezentul ordin reprezintă trimiteri la Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.

Articolul 7
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Articolul 8
Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generală de tehnologia informaţiei, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Casa Naţională de Pensii Publice, precum şi unităţile subordonate ale acesteia vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Articolul 9
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se aplică începând cu data de 1 iulie 2012.

Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,

Şerban Pop

Preşedintele Casei Naţionale de Pensii Publice,

Ileana Ciutan

ANEXA Nr. 1

ANEXA Nr. 2
INSTRUCŢIUNI DE COMPLETARE
a formularului „Declaraţie privind venitul asigurat la sistemul public de pensii“ cod 14.13.03.03

1. Depunerea declaraţiei

În conformitate cu prevederile art. 29621 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare (Codul fiscal), declaraţia se completează şi se depune de către persoanele care au calitatea de contribuabili la sistemul public de pensii, cu respectarea prevederilor instrumentelor juridice internaţionale la care România este parte, după caz, respectiv:

a)întreprinzătorii titulari ai unei întreprinderi individuale;

b)membrii întreprinderii familiale;

c)persoanele cu statut de persoană fizică autorizată să desfăşoare activităţi economice;

d)persoanele care realizează venituri din profesii libere;

e)persoanele care realizează venituri din drepturi de proprietate intelectuală, la care impozitul pe venit se determină pe baza datelor din evidenţa contabilă în partidă simplă.
Persoanele care sunt asigurate ale sistemului public de pensii, conform art. 6 alin. (1) pct. I-III şi V din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cele care beneficiază de una din categoriile de pensii acordate în sistemul public de pensii nu au obligaţia depunerii declaraţiei.

Declaraţia se completează în două exemplare, originalul se depune la organul fiscal competent, iar copia se păstrează de către contribuabil sau de către împuternicitul acestuia.

Declaraţia se depune, pe suport hârtie, direct la registratura organului fiscal sau la oficiul poştal, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau prin celelalte metode prevăzute de lege.

Data depunerii declaraţiei este data înregistrării acesteia la organul fiscal sau data depunerii la poştă, după caz.

Declaraţia se poate depune prin mijloace electronice de transmitere la distanţă ca metodă alternativă de depunere a declaraţiilor, în conformitate cu prevederile legale. În acest caz, data depunerii declaraţiei este data înregistrării acesteia pe portal, astfel cum rezultă din mesajul electronic transmis de sistemul de tranzacţionare a informaţiilor, cu condiţia validării conţinutului declaraţiilor, conform art. 83 alin. (31) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

2. Organul fiscal competent

Organul fiscal competent este organul fiscal în a cărui rază teritorială se află adresa unde contribuabilul îşi are domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuieşte efectiv, în cazul în care aceasta este diferită de domiciliu.

3. Modificarea declaraţiei

3.1. Declaraţia privind venitul asigurat la sistemul public de pensii poate fi modificată de contribuabili din propria iniţiativă, prin depunerea unei declaraţii rectificative.

3.2. Declaraţia rectificativă se întocmeşte pe acelaşi model de formular ca şi declaraţia care se corectează, bifându-se cu X căsuţa aflată pe prima pagină a formularului.

3.3. Declaraţia rectificativă se completează înscriindu-se toate datele şi informaţiile prevăzute de formular, inclusiv cele care nu diferă faţă de declaraţia iniţială.

4. Completarea declaraţiei

Declaraţia se completează de către contribuabili sau de către împuterniciţii acestora, potrivit dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, înscriind corect, complet şi cu bună-credinţă informaţiile prevăzute de formular. Declaraţia se semnează de către contribuabil sau de către împuternicit.

În rubrica „Anul“ se înscrie cu cifre arabe, cu 4 caractere, anul pentru care se completează declaraţia (de exemplu: 2012).

Caseta „Declaraţie rectificativă“ se bifează cu X în situaţia în care declaraţia este rectificativă.

Capitolul I - Date de identificare a contribuabilului

Se înscrie adresa domiciliului sau adresa efectivă, conform legii.

Cod numeric personal - se înscrie codul numeric personal al contribuabilului, atribuit conform legii.

În cazul în care declaraţia este completată de către împuternicit, se va înscrie codul numeric personal al contribuabilului pe care îl reprezintă.

Banca, Cont bancar (IBAN) - se înscriu denumirea băncii şi codul IBAN al contului bancar al contribuabilului.

Capitolul II - Date privind încadrarea în categoriile de contribuabili la sistemul public de pensii

Se bifează căsuţa corespunzătoare categoriei de contribuabili la sistemul public de pensii, după caz.

Capitolul III - Venit baza lunară de calcul al contribuţiei de asigurări sociale

Venitul bază de calcul este venitul declarat, care nu poate fi mai mic de 35% din câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat şi nici mai mare decât echivalentul a de 5 ori acest câştig.

Pentru persoanele care devin contribuabili la sistemul public de pensii în cursul anului fiscal, rubrica „venit bază de calcul“ se completează începând cu luna pentru care se datorează contribuţia de asigurări sociale.

Capitolul IV - Date de identificare a împuternicitului

Se completează cu datele de identificare a împuternicitului, numai în cazul în care obligaţia de declarare a veniturilor se îndeplineşte de către împuternicitul desemnat de contribuabil, potrivit dispoziţiilor art. 18 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Cod de identificare fiscală - se înscrie codul de identificare fiscală a împuternicitului.

ANEXA Nr. 3
INSTRUCŢIUNI DE GESTIONARE
a formularului „Declaraţie privind venitul asigurat la sistemul public de pensii“ cod 14.13.03.03

1. În conformitate cu prevederile art. 29625 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, declararea veniturilor care reprezintă baza lunară de calcul al contribuţiilor sociale se realizează prin depunerea de către contribuabil a formularului 600 „Declaraţie privind venitul asigurat la sistemul public de pensii“ la organul fiscal competent.

Gestionarea declaraţiei privind venitul asigurat la sistemul public de pensii se face de către structurile implicate în administrarea impozitului pe venit din cadrul organelor fiscale competente.

2. Declaraţiile privind venitul asigurat la sistemul public de pensii se prelucrează şi se efectuează verificări de coerenţă a datelor declarate de contribuabili prin funcţiile aplicaţiei-suport, cum ar fi:

a)verificări privind datele de identificare a contribuabililor;

b)se verifică dacă valoarea înscrisă la rubrica „venit bază de calcul“ se află între limitele prevăzute de lege, respectiv între 35% din câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat şi echivalentul a de 5 ori acest câştig.
3. Declaraţiile privind venitul asigurat la sistemul public de pensii se prelucrează de către organul fiscal competent, pe măsura primirii acestora.

4. Formularul original, în format hârtie, se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.

ANEXA Nr. 4
Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare a formularului

Denumire: „Declaraţie privind venitul asigurat la sistemul public de pensii“

1. Cod: 14.13.03.03

2. Format: A4/t2

3. U/M: seturi

4. Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe ambele feţe.

5. Se difuzează gratuit.

6. Se utilizează la declararea veniturilor care reprezintă baza de calcul al contribuţiei de asigurări sociale, conform legii.

7. Se întocmeşte în două exemplare de contribuabil sau de împuternicitul acestuia, după caz.

8. Circulă:

- originalul, la organul fiscal competent;

- copia, la contribuabil.

9. Se arhivează la dosarul contribuabilului.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 874/2012

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 874 din 2012
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 82 2020
    Credit urgent prin transfer catre angajati si osvc Împrumuturi și finanțare în 1-2 ore Vă ofer un împrumut financiar unic de la un investitor direct în valoare de 20.000-50.000.000.000 CZK. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă și pentru toți cetățenii. Durata acestui credit poate fi fixată la 240 de luni cu posibilitate de rambursare anticipată la orice preț și fără majorare. Luați întregul împrumut și primiți banii înapoi în 1-2 ore de la aplicare. Dacă doriți să împrumutați bani, vă rugăm să mă contactați prin acest e-mail de mai jos: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Circulara 20 2020
     LEGÁLNÍ A SPOLEHLIVÉ PŮJČKY Dobrý den, hledáte legálního a spolehlivého věřitele? Potřebuješ půjčku? Potřebujete naléhavou finanční pomoc? Potřebujete naléhavou půjčku na splacení svých dluhů? Nebo možná potřebujete kapitálový úvěr ke zlepšení svého podnikání? Půjčku můžete získat od 20 000 Kč do 60 000 000 Kč s nízkou úrokovou sazbou 2 %. Pokud máte zájem o půjčku, kontaktujte mě prosím prostřednictvím tohoto níže uvedeného e-mailu pro více informací; novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Circulara 20 2020
    Credit personal rapid online Buna ziua, sunt o persoana fizica care ofera credite internationale. Cu un capital care va fi folosit pentru a oferi împrumuturi între persoane pe termen scurt și lung în intervalul de la 50.000 la 50.000.000 CZK tuturor solicitanților serioși care au nevoie cu adevărat de el, rata dobânzii este de 2% pe an. J oferă împrumuturi financiare, împrumuturi imobiliare, împrumuturi pentru investiții, împrumuturi auto, împrumuturi personale. Sunt gata să-mi satisfac clienții în maximum 1 zi de la primirea formularului dumneavoastră de întrebare. E-mail: novotnyradex@gmail.com.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Are you in need of a personal/commercial loan to start your business or fix your home, refinance a business? a loan to pay your bills/debts contact us now on Loanwestlake@gmail.com telegram___https://t.me/loan59
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Are you in need of a personal/commercial loan to start your business or fix your home, refinance a business? a loan to pay your bills/debts contact us now on Loanwestlake@gmail.com telegram___https://t.me/loan59
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu