ORDIN Nr. 557
din 4 aprilie 2007
pentru aprobarea Normelor
procedurale interne privind organizarea si desfasurarea procedurilor de
incheiere a contractului-cadru de achizitie publica pentru servicii juridice in
legatura cu contractele finantate in cadrul programelor de preaderare ISPA si
PHARE gestionate de Oficiul de Plati si Contractare PHARE
ACT EMIS DE: MINISTERUL
FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 379 din 5 iunie 2007
In temeiul art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului
nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor
Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi
completările ulterioare, precum şi al art. 76 şi 77 din Ordonanţa Guvernului
nr. 28/2006 privind reglementarea unor măsuri financiar-fiscale, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 266/2006,
având în vedere prevederile art. 2 şi ale art. 16 alin.
(1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea
contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări
publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 337/2006,
ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele procedurale interne privind
organizarea şi desfăşurarea procedurilor de încheiere a contractului-cadru de
achiziţie publică pentru servicii juridice în legătură cu contractele finanţate
în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de
Plăţi şi Contractare PHARE, prevăzute în anexa nr. 1.
Art. 2. - Pentru încheierea
contractului-cadru de achiziţie publică pentru servicii juridice în legătură cu
contractele finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE
gestionate de Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, a fost estimată suma de
2.500.000 euro fără TVA.
Art. 3. - Se numeşte Comisia de selecţie a avocaţilor,
indiferent de forma de exercitare a profesiei, a cărei componenţă este
prevăzută în anexa nr. 2.
Art. 4. - Se numeşte Comisia de soluţionare a
contestaţiilor, a cărei componenţă este prevăzută în anexa nr. 3.
Art. 5. - Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 6. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 7. - Incepând cu data publicării prezentului ordin
în Monitorul Oficial al României, Partea I, se abrogă prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr.
158/2006 pentru aprobarea Normelor procedurale interne privind organizarea şi
desfăşurarea procedurilor de încheiere a contractului de achiziţie publică
pentru asistenţă juridică şi reprezentare în legătură cu contractele finanţate
în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de
Plăţi şi Contractare PHARE.
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXA Nr. 1
NORME PROCEDURALE INTERNE
privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor de
încheiere a contractului-cadru de achiziţie publică pentru servicii juridice în
legătură cu contractele finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi
PHARE gestionate
de Oficiul de Plăţi si Contractare PHARE
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prezentele norme procedurale interne
asigură cadrul şi metodologia unitară pentru organizarea şi desfăşurarea
procedurilor de încheiere a contractului de achiziţie publică pentru servicii
juridice în legătură cu contractele finanţate în cadrul programelor de
preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE,
denumit în continuare contract-cadru de servicii
juridice.
(2) Incheierea contractului-cadru de servicii juridice
are la bază principiile enunţate la art. 2 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor
de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a
contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 337/2006.
Contractul-cadru de servicii juridice
Art. 2. - (1) Contractul-cadru de servicii juridice
este acel acord intervenit între Ministerul Finanţelor Publice*) şi unul sau mai mulţi avocaţi, indiferent de
forma de exercitare a profesiei, prin care aceştia din urmă îşi asumă obligaţia
de a asigura servicii juridice în legătură cu contractele finanţate în cadrul
programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de Plăţi şi
Contractare PHARE.
*) Conform art. 15 lit. a) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2007 privind stabilirea unor măsuri de
reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 247 din 12 aprilie 2007, denumirea „Ministerul Finanţelor Publice"
se înlocuieşte cu denumirea „Ministerul Economiei şi Finanţelor".
(2) Modelul contractului-cadru de servicii juridice
care va fi încheiat cu avocaţii selectaţi este prevăzut în anexa A la
prezentele norme procedurale interne.
(3) Contractul-cadru de
servicii juridice se încheie cu cel puţin un avocat, indiferent de forma de
exercitare a profesiei, pe o perioadă de 2 ani. Ministerul Finanţelor Publice
va emite mandate de reprezentare în funcţie de necesităţile apărute.
(4) Contractul-cadru de servicii
juridice produce efecte începând cu data la care Ministerul Finanţelor Publice
emite mandatul de reprezentare.
(5) In perioada cuprinsă între încheierea contractului
şi emiterea mandatului de reprezentare avocaţii nu sunt îndreptăţiţi să
pretindă Ministerului Finanţelor Publice efectuarea de plăţi în baza
contractului-cadru de servicii juridice.
(6) Avocaţii selectaţi să fie parte în
contractul-cadru de servicii juridice încheiat pe parcursul a 2 ani
calendaristici şi care au primit mandat de reprezentare într-o cauză au
obligaţia de a depune toate diligentele pentru apărarea intereselor
încredinţate, până la finalizarea procesului aflat în derulare, chiar dacă,
ulterior expirării contractului-cadru de servicii juridice încheiat potrivit
alin. (2), nu mai sunt selectaţi de către Ministerul Finanţelor Publice pentru
un alt contract-cadru de servicii juridice. In această situaţie Ministerul
Finanţelor Publice are obligaţia corelativă de a face plata contraprestaţiilor
acestor avocaţi în baza mandatului de reprezentare emis numai pentru serviciile
juridice prestate efectiv de aceştia.
Procedura pentru încheierea contractului-cadru de
servicii juridice
Art. 3. - Ministerul Finanţelor Publice încheie
contractul-cadru de servicii juridice prin aplicarea procedurii de selecţie a
candidaturilor, respectiv a procedurii prin care comisia de selecţie analizează
şi selectează, după aplicarea criteriilor de selecţie, echipa de avocaţi.
Reguli generale de participare
Art. 4. - Orice avocat care consideră că satisface
cerinţele enunţate în invitaţia de participare, al cărei model este prevăzut în
anexa B la prezentele norme procedurale interne şi în caietul de sarcini are
dreptul de a participa, în condiţiile prezentelor norme procedurale interne, la
procedura de selecţie de candidaturi pentru încheierea contractului-cadru de
servicii juridice.
Iniţierea procedurii pentru încheierea
contractului-cadru de servicii juridice
Art. 5. - (1) Ministerul Finanţelor Publice, prin
Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, va iniţia aplicarea procedurii de
selecţie de candidaturi pentru încheierea contractului-cadru de servicii
juridice numai dacă este constituită comisia de selecţie şi este publicată
invitaţia de participare.
(2) Inainte de emiterea mandatului de reprezentare, Ministerul Finanţelor Publice trebuie să asigure fonduri
suficiente pentru anul în curs, dar şi să aibă în vedere posibilitatea că un
mandat de reprezentare se poate întinde pe o perioadă mai lungă de timp.
Evaluarea situaţiilor de concurenţă neloială şi de
conflict de interese
Art. 6. - (1) Pe parcursul derulării procedurii de
încheiere a contractului-cadru de servicii juridice Ministerul Finanţelor
Publice va lua toate măsurile legale necesare pentru a combate apariţia
eventualelor situaţii de concurenţă neloială sau de conflict de interese şi
orice alte fapte considerate contravenţii ori infracţiuni, potrivit legislaţiei
în vigoare. In măsura în care aceste situaţii se produc totuşi, se vor lua
toate măsurile legale pentru înlăturarea lor.
(2) Avocaţii selectaţi vor semna o declaraţie pe
propria răspundere privind inexistenţa situaţiilor de conflict de interese în
legătură cu obiectul contractelor finanţate în cadrul programelor de preaderare
ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE.
Intocmirea şi conţinutul Caietului de sarcini pentru
încheierea contractului-cadru de servicii juridice
Art. 7. - Caietul de sarcini pentru încheierea
contractului-cadru de servicii juridice este prevăzut în anexa C la prezentele
norme procedurale interne.
Art. 8. - (1) Cerinţele în vederea aplicării
criteriilor de selecţie de candidaturi pot fi, după caz, şi fără a se limita la
următoarele:
(i) curriculum vitae ale membrilor echipei propuse, în
format PHARE;
(ii) cunoştinţe privind Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
337/2006, precum şi celelalte acte normative subsecvente în materia
achiziţiilor publice din România şi procedurile de achiziţie ale Comisiei
Europene, atestate prin documente relevante
(certificate, contracte, atestate);
(iii) cunoştinţe temeinice de dreptul comerţului
internaţional, atestate prin documente de formare academică recunoscute;
(iv) nivelul cunoştinţelor de limbă engleză dovedit
prin certificate de atestare recunoscute, cu excepţia vorbitorilor nativi de
limbă engleză;
(v) să demonstreze că se bucură de încredere din partea
clienţilor pe baza acţiunilor îndeplinite în cadrul unor proiecte finalizate cu
o valoare mai mare de un milion de euro (recomandări, certificate,
contracte, atestate).
(2) Criteriile de selecţie aplicabile în vederea
ierarhizării ofertelor sunt:
(i) numărul de avocaţi definitivi care vor face parte
din echipă şi vechimea în specialitatea juridică de minimum 3 ani - câte un
punct pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul,
dar nu mai mult de 5 puncte;
(ii) numărul de avocaţi din echipă care au experienţă
în litigii comerciale cu o valoare mai mare de un milion de euro - câte 5
puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul,
dar nu mai mult de 25 de puncte;
(iii) numărul de litigii comerciale cu o valoare mai
mare de un milion de euro câştigate - câte 10 puncte pentru fiecare membru al
echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 30 de
puncte;
(iv) numărul de avocaţi din echipă care au acordat
asistenţă juridică sau au asigurat reprezentarea în legătură cu contracte de
lucrări publice cu finanţare internaţională - câte 10 puncte pentru fiecare
membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 40
de puncte.
(3) Punctajul tehnic se calculează pe baza punctelor
obţinute (scor tehnic = media punctelor acordate de fiecare dintre evaluatori)
la îndeplinirea criteriilor prevăzute la alin. (2), astfel:
- oferta cu scorul tehnic cel mai mare primeşte punctaj
tehnic maxim de 100 de puncte, iar următoarele oferte primesc un punctaj tehnic
calculat astfel:
punctaj tehnic oferta „X" = [(scor tehnic oferta
„X" x 100)/ scorul tehnic cel mai mare].
(4) Contractul-cadru de servicii juridice se va
încheia cu toţi ofertanţii selectaţi în baza punctajului tehnic.
(5) Fiecare ofertă va trebui să cuprindă şi o
propunere financiară care va cuprinde onorariul/oră/avocat solicitat, exprimat
în lei/oră/avocat, fără TVA. Contractul-cadru de servicii juridice încheiat cu
ofertanţii selectaţi în baza punctajului tehnic va menţiona onorariul
solicitat, cu menţiunea că, la acordarea fiecărui mandat de reprezentare, va fi
negociat cuantumul total al onorariului estimat pentru mandatul de reprezentare
respectiv, avându-se în vedere principiul asigurării utilizării eficiente a
fondurilor publice.
(6) Acordarea mandatelor de reprezentare va fi
realizată avându-se la bază următoarele criterii:
(i) specialitatea prestatorului în problema pentru care
se acordă mandatul de reprezentare;
(ii) disponibilitatea efectivă a acestuia pentru
realizarea mandatului de reprezentare;
(iii) onorariul ofertat şi cuprins în contractul-cadru
de asistenţă juridică şi reprezentare, precum şi cel negociat, estimat pentru
mandatul de reprezentare respectiv.
(7) Indeplinirea cerinţelor şi a criteriilor de
selecţie se atestă de către participanţi prin declaraţie pe propria răspundere
sau prin documente relevante.
Publicitate
Art. 9. - (1) Ministerul Finanţelor Publice, prin
Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, va transmite spre publicare în Monitorul
Oficial al României, Partea a VI-a, şi la cel puţin un cotidian naţional de
mare tiraj o invitaţie de participare la procedura de selecţie pentru
contractul-cadru de servicii juridice.
(2) Invitaţia de participare va fi publicată şi pe
pagina de web a Ministerului Finanţelor Publice.
(3) Invitaţia de participare va conţine informaţiile
privind adresa Ministerului Finanţelor Publice unde se pot solicita
clarificări.
Aplicarea procedurii de selecţie a candidaturilor
pentru încheierea contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare
Art. 10. - Procedura de selecţie a candidaturilor se
desfăşoară în mai multe etape, după cum urmează:
A. Etapa de lansare a procedurii:
a) transmiterea spre publicare în Monitorul Oficial al
României, Partea a VI-a, şi într-un cotidian naţional de mare tiraj a
invitaţiei de participare privind achiziţia de servicii juridice;
b) întocmirea caietului de sarcini pentru încheierea
contractului-cadru de servicii juridice.
B. Etapa de selectare: a) primirea ofertelor;
b) analiza şi stabilirea ofertelor care îndeplinesc
cerinţele minime solicitate;
c) aplicarea criteriilor de selectare;
d) stabilirea ierarhiei propunerilor de oferte
acceptate, pe baza cărora se va încheia contractul-cadru de servicii juridice;
e) înştiinţarea conducerii Ministerului Finanţelor
Publice cu privire la rezultatul aplicării procedurii;
f) încheierea contractului-cadru de servicii juridice;
g) întocmirea dosarului-cadru de asistenţă şi
reprezentare.
Atribuţiile Comisiei de selecţie a avocaţilor
Art. 11. - Comisia de selecţie a avocaţilor, denumită
în continuare comisie de selecţie, constituită potrivit art. 3 din
ordin, răspunde de desfăşurarea următoarelor activităţi:
a) stabilirea ofertelor care îndeplinesc cerinţele
minime impuse;
b) aplicarea criteriilor de ierarhizare, potrivit
celor stabilite în caietul de sarcini;
c) stabilirea ierarhiei ofertelor
care îndeplinesc cerinţele minime impuse;
d) întocmirea grilelor de evaluare şi redactarea
raportului de evaluare de către membrul evaluator desemnat. Raportul de
evaluare este aprobat de preşedintele comisiei de selecţie;
e) înştiinţarea conducerii Ministerului Finanţelor
Publice cu privire la rezultatul selecţiei de candidaturi;
f) negocierea contractului.
Art. 12. - Pe parcursul desfăşurării procedurii de
selecţie de candidaturi, membrii comisiei de selecţie au obligaţia de a păstra
confidenţialitatea asupra conţinutului negocierilor, precum şi asupra oricăror
alte informaţii prezentate de ofertanţi, a căror dezvăluire ar putea aduce
atingere dreptului acestora de a-şi proteja secretele comerciale.
Art. 13. - (1) Fiecare membru al comisiei de selecţie are obligaţia de a semna pe propria răspundere o declaraţie
de confidenţialitate şi imparţialitate prin care se angajează să respecte
prevederile art. 12, prin care se confirmă totodată că nu se află în niciuna
dintre situaţiile următoare:
a) este soţ sau rudă până la
gradul al IV-lea inclusiv ori afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu
avocaţii propuşi de către ofertanţi pentru a face parte din echipă;
b) în ultimii 3 ani a avut contracte de muncă sau de
colaborare cu unul dintre ofertanţi ori cu asociaţii unuia dintre ofertanţi ori
a făcut parte din adunarea asociaţilor sau din orice alt organ de conducere ori
de administrare al unuia dintre ofertanţi;
c) are calitatea de asociat sau face parte din organele
de conducere ori de administrare ale unuia dintre
ofertanţi.
(2) Declaraţia prevăzută la alin. (1) trebuie semnată
înainte de iniţierea etapei de ierarhizare a ofertelor.
(3) In cazul în care unul dintre membrii desemnaţi de
comisia de selecţie constată că se află în una sau mai multe dintre situaţiile
prevăzute la alin. (1), acesta are obligaţia de a solicita de îndată înlocuirea
sa din componenţa comisiei respective.
Incheierea contractului-cadru de servicii juridice
Art. 14. - (1) Ministerul Finanţelor Publice, prin
Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, în urma aplicării procedurii de selecţie
a candidaturilor, va încheia contractul-cadru de servicii juridice cu avocaţii
ale căror oferte au fost acceptate.
(2) Contractul-cadru de servicii juridice se semnează
de ministrul finanţelor publice şi de reprezentantul mandatat al ofertanţilor,
pe baza documentelor depuse în cadrul procedurii de selecţie.
(3) Contractul-cadru de servicii juridice se încheie
în termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la anunţarea avocaţilor care au fost
selectaţi în vederea încheierii acestuia, cu excepţia cazului în care au fost
formulate contestaţii, situaţie în care termenul este de 5 zile lucrătoare de
la data soluţionării contestaţiei de către Ministerul Finanţelor Publice.
Dosarul contractului-cadru de servicii juridice
Art. 15. - (1) Ministerul Finanţelor Publice, prin
Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, are obligaţia de a întocmi dosarul
contractului-cadru de servicii juridice încheiat.
(2) Dosarul achiziţiei publice trebuie să cuprindă cel
puţin următoarele documente:
a) componenţa comisiei de selecţie;
b) invitaţia de participare privind încheierea
contractului-cadru de servicii juridice;
c) Procesul-verbal de ierarhizare a ofertelor;
d) hotărârea comisiei de selecţie cu privire la rezultatul
aplicării procedurilor de selecţie a candidaturilor;
e) contestaţiile primite, rezoluţiile şi, după caz,
măsurile corective adoptate de Ministerul Finanţelor Publice şi comunicate
ofertanţilor, precum şi hotărârile judecătoreşti irevocabile;
f) contractul-cadru de servicii juridice semnat;
g) mandatele de reprezentare emise.
(3) Dosarul achiziţiei publice se păstrează de către
Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE din cadrul Ministerului Finanţelor
Publice atât timp cât contractul produce efecte juridice, dar nu mai puţin de 5
ani de la data finalizării contractului-cadru de servicii juridice.
Modalitatea de soluţionare a contestaţiilor
Art. 16. - Contestaţiile
înaintate pe cale administrativă se soluţionează potrivit prevederilor
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată şi modificată prin
Legea nr. 337/2006.
Dispoziţii finale
Art. 17. - Anexele A, B şi C fac parte integrantă din prezentele norme procedurale interne.
ANEXA A la normele procedurale interne
CONTRACT-CADRU
de sevicii juridice
Nr............. data ....................
- model -
1. Părţile
contractante
Intre
Ministerul Finanţelor Publice - Oficiul de Plăţi şi
Contractare PHARE, având adresa sediului .........................,telefon/fax
........................., număr de înmatriculare .........................,
cod fiscal ........................., cont
trezorerie........................., reprezentat prin
...................................................................,
(denumirea
conducătorului) funcţia ........................., în calitate de
achizitor, de pe o parte,
şi
.................................................................................................................................,
adresă ......................................., telefon/fax
.........................,
(denumirea operatorului/operatorilor
economic/economici)
număr de înmatriculare ........................., cod
fiscal .........................., cont (trezorerie, bancă) .........................,
reprezentat prin
.................................................................., funcţia
......................, în calitate de prestator, pe de altă parte.
(denumirea conducătorului)
2. Obiectul contractului
Prin încheierea prezentului
contract prestatorul îşi asumă obligaţia de a asigura servicii juridice în
legătură cu contractele finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi
PHARE gestionate de Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, în baza mandatului
acordat de Ministerul Finanţelor Publice.
3. Preţul
contractului
3.1. Achizitorul se obligă să plătească prestatorului
preţul convenit, în cazul în care, în baza mandatului de reprezentare,
prestatorul asigură servicii juridice în legătură cu contractele finanţate în
cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Ministerul
Finanţelor Publice - Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE.
3.2. Preţul convenit pentru îndeplinirea obligaţiilor
asumate prin prezentul contract, plătibil prestatorului de către achizitor,
este de ......... lei/oră/avocat, din care TVA ............ lei.
3.3. Plata se face doar pentru serviciile juridice
prestate efectiv de prestator, încheierea prezentului contract negenerând nicio
obligaţie financiară pentru achizitor.
3.4. Valoarea estimată se
stabileşte în caz de acordare a mandatului de reprezentare.
4. Regimul cheltuielilor
4.1. Cheltuielile de transport şi cazare vor fi
decontate de achizitor pe bază de documente justificative, în limitele
stabilite de reglementările legale în vigoare în România pentru funcţionarii
publici.
4.2. Alte cheltuieli care apar pe perioada derulării
prezentului contract vor fi decontate de achizitor numai pe bază de documente
justificative.
5. Durata contractului
5.1. Prezentul contract se
încheie pentru o perioadă de 2 (doi) ani. Prestatorul îşi asumă obligaţia de a
asigura servicii juridice în legătură cu contractele finanţate în cadrul
programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de Plăţi şi
Contractare PHARE, conform mandatului acordat.
5.2. In baza prezentului contract, achizitorul va
emite mandate de reprezentare în funcţie de necesităţile apărute.
5.3. In perioada cuprinsă între momentul încheierii
prezentului contract şi emiterea mandatului de reprezentare, prestatorul nu este
îndreptăţit să pretindă achizitorului să efectueze plăţi în baza acestui
contract.
5.4. Prestatorul care a primit mandate de
reprezentare are obligaţia de a depune toate diligentele pentru apărarea
intereselor încredinţate, până la finalizarea cauzei, chiar şi în situaţia în
care în anul următor nu mai este selectat de către achizitor pentru un alt
contract-cadru de reprezentare. In acest caz, durata prezentului contract se
prelungeşte fără alte formalităţi.
6. Caracterul
confidenţial al contractului
6.1. (1) O parte contractantă nu are dreptul, fără
acordul scris al celeilalte părţi:
a) să facă cunoscut prezentul contract sau orice
prevedere a acestuia unei terţe părţi, în afară de acele persoane implicate în
îndeplinirea prezentului contract;
b) să utilizeze informaţiile şi documentele obţinute
sau la care are acces în perioada de derulare a prezentului contract în alt
scop decât acela de a-şi îndeplini obligaţiile contractuale.
(2) Dezvăluirea oricărei informaţii faţă de persoanele
implicate în îndeplinirea prezentului contract se va face confidenţial şi se va
extinde numai asupra acelor informaţii necesare în vederea îndeplinirii
acestuia.
6.2. O parte contractantă va fi exonerată de
răspunderea pentru dezvăluirea de informaţii referitoare la contract, dacă:
a) informaţia era cunoscută părţii contractante
înainte ca ea să fi fost primită de la cealaltă parte contractantă; sau
b) informaţia a fost dezvăluită după ce a fost
obţinut acordul scris al celeilalte părţi contractante pentru asemenea
dezvăluire; sau
c) partea contractantă a fost obligată în mod legal să
dezvăluie informaţia.
7. Responsabilităţile
prestatorului
7.1. (1) Prestatorul are obligaţia de a presta
serviciile prevăzute în prezentul contract cu profesionalismul şi promptitudinea
cuvenite angajamentului asumat şi în conformitate cu propunerea de ofertă.
(2) Prestatorul are obligaţia de a supraveghea
prestarea serviciilor, de a asigura resursele umane, materiale, instalaţiile,
echipamentele sau altele asemenea, fie de natură provizorie, fie definitivă,
cerute de şi pentru prezentul contract, în măsura în care necesitatea
asigurării acestora este prevăzută în contract sau se poate deduce în mod
rezonabil din prezentul contract.
(3) Prestatorul poate înlocui un membru al echipei numai cu acceptul achizitorului şi dacă avocatul
propus are aceleaşi calificări şi întruneşte criteriile de selecţie aplicate de
achizitor în cadrul procedurii de atribuire a contractului.
(4) Pe durata derulării contractului prestatorul are
obligaţia de a informa achizitorul despre apariţia situaţiilor de conflict de
interese şi de a lua toate măsurile legale pentru înlăturarea lor.
7.2. Prestatorul este pe deplin responsabil pentru
prestarea serviciilor. Totodată, este răspunzător atât de oportunitatea şi
legalitatea tuturor operaţiunilor şi metodelor de prestare utilizate, cât şi de
calificarea personalului folosit pe toată durata prezentului contract.
8. Responsabilităţile
achizitorului
Achizitorul are obligaţia de a pune la dispoziţia
prestatorului orice facilitate şi/sau informaţii pe care acesta Ie-a cerut în
propunerea de ofertă şi pe care le consideră necesare pentru îndeplinirea
prezentului contract.
9. Verificări
9.1. Achizitorul are dreptul de a verifica modul de
prestare a serviciilor.
9.2. Verificările vor fi efectuate în conformitate cu
prevederile prezentului contract. Achizitorul are obligaţia de a notifica în
scris prestatorului identitatea reprezentanţilor săi împuterniciţi pentru acest
scop.
10. Asigurarea serviciilor juridice
Prestatorul are obligaţia de a începe prestarea
serviciilor juridice în timpul cel mai scurt posibil de la formularea de către
achizitor a solicitării de asistenţă juridică sau, în cazul solicitărilor de
reprezentare, din momentul emiterii mandatului de reprezentare.
11. Modalităţi de
plată
Achizitorul are obligaţia de a efectua plata către
prestator în termen de cel mult 30 de zile de la emiterea facturii de către
prestator. Plăţile în valută se vor efectua cu respectarea prevederilor legale în materie.
12. Amendamente
Modificarea prezentului contract se face numai în
scris, cu acordul părţilor contractante.
13. Penalităţi şi
daune-interese
In situaţia în care, din cauza neprezentării la
termene, prestatorul nu reuşeşte să îşi îndeplinească obligaţiile asumate prin
prezentul contract, achizitorul are dreptul de a-i imputa contravaloarea
litigiului, prezentul contract constituind titlu executoriu.
14. Rezilierea contractului
14.1. Nerespectarea obligaţiilor asumate prin
prezentul contract de către una dintre părţi dă dreptul părţii lezate de a cere
rezilierea contractului şi de a pretinde plata de daune-interese.
14.2. Achizitorul îşi rezervă dreptul de a renunţa
unilateral la prezentul contract în cel mult 30 de zile de la apariţia unor
circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii acestuia şi care
conduc la modificarea clauzelor contractuale în aşa măsură încât îndeplinirea
contractului respectiv ar fi contrară interesului public.
14.3. In cazul prevăzut la pct. 14.2 prestatorul are
dreptul de a pretinde numai plata corespunzătoare pentru partea din prezentul
contract îndeplinită până la data denunţării unilaterale a acestuia.
15. Forţa majoră
15.1. Forţa majoră exonerează părţile contractante de
îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în
care acesta acţionează.
15.2. Indeplinirea prezentului contract va fi
suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia
drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
15.3. Partea contractantă care invocă forţa majoră
are obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în mod complet,
producerea acesteia şi de a lua orice măsuri care îi stau la dispoziţie în
vederea limitării consecinţelor.
15.4. Dacă forţa majoră
acţionează sau se estimează că va acţiona pe o perioadă mai mare de 6 luni,
fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părţi încetarea de plin
drept a prezentului contract, fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune-interese.
16. Soluţionarea
litigiilor
16.1. Achizitorul şi prestatorul vor depune toate
eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice
neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură
cu îndeplinirea prezentului contract.
16.2. Dacă achizitorul şi prestatorul nu reuşesc să
rezolve în mod amiabil o divergenţă contractuală, fiecare poate solicita ca
disputa să se soluţioneze de către instanţele judecătoreşti competente din
România.
17. Limba care
guvernează contractul
17.1. Limba care guvernează contractul este limba
română.
18. Comunicări
18.1.1. Orice comunicare între părţi, referitoare la
îndeplinirea prezentului contract, trebuie transmisă în scris.
18.1.2. Orice document scris
trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii.
18.2. Comunicările între părţi se pot face şi prin
telefon, telegramă, telex, fax sau e-mail, cu condiţia confirmării în scris a
primirii comunicării.
19. Legea aplicabilă
contractului
19.1. Prezentul contract va fi interpretat conform
legilor din România.
Incheiat astăzi, ............, în ..... (....)
exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte contractantă, un exemplar pentru Direcţia generală juridică şi un
exemplar pentru Direcţia buget şi contabilitate internă.
Achizitor,
............................................
Prestator,
............................................
ANEXA B la normele procedurale interne
FORMULAR
de invitaţie de participare
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Oficiul de Plăti si Contractare
PHARE
Nr. 673.371 din 16 aprilie 2007
Aprobat.
Secretar general,
.................................
Denumirea autorităţii contractante:
Ministerul Finanţelor Publice - Oficiul de Plăţi şi Contractare
PHARE
Cod fiscal nr. 4221306
Adresa: Bucureşti, bd. Mircea
Vodă nr. 44, intrarea B, sectorul 3,
Telefon: +40 21 326 55 55
Fax: +40 21 326 87 30/+40 21 326 87 09
Obiectul contractului: servicii juridice - cod CPV
74110000-3 la 7114000-1
Procedura aplicată: selecţie de candidaturi
Data limită pentru depunerea ofertelor: 18 iunie 2007,
ora 11,00, la sediul ministerului, Bucureşti, bd. Mircea Vodă nr. 44, intrarea
B, sectorul 3, camera Registratura, telefon 326.55.55, interior 110.
Modul de prezentare a candidaturilor: un exemplar
original al ofertei tehnice şi 3 copii, un exemplar
original al ofertei financiare şi o copie, introduse fiecare într-un plic
sigilat. Aceste două plicuri vor fi introduse într-un plic exterior, sigilat şi
marcat cu datele de identificare ale ofertantului.
Clarificări, precum şi documentaţia pentru elaborarea
şi prezentarea ofertelor pot fi solicitate la sediul Ministerului Finanţelor
Publice - Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, Bucureşti, bd. Mircea Vodă nr.
44, intrarea B, sectorul 3, camera 15, telefon 326.55.55, interior 614
Persoana de contact: Chirita Andreea, telefon 326.55.55,
interior 614
Deschiderea ofertelor se va face în: 18 iunie 2007, ora
14,00,la sediul ministerului, Bucureşti, bd. Mircea Vodă nr. 44,intrarea
B,sectorul 3, camera 84
Director,
Carmen Roşu
ANEXA C la normele procedurale interne
CAIET DE SARCINI
pentru încheierea contractului-cadru de servicii
juridice
Informaţii generale
Denumirea autorităţii contractante:
Ministerul Finanţelor Publice - Oficiul de Plăţi şi
Contractare PHARE
Oficiul de Plăţi şi Contractare
PHARE
Bd. Mircea Vodă nr. 44, intrarea B, sectorul 3,
Bucureşti
Persoana de contact: Mircea Cârlan
Tel: +40 21 326 55 55
Fax: +40 21 326 87 30/+40 21 326 87 09
Finanţare: bugetul de
stat
Scopul aplicării procedurii: atribuirea contractului-cadru de servicii
juridice în legătură cu contractele finanţate în cadrul programelor de
preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Ministerul Finanţelor Publice - Oficiul
de Plăţi şi Contractare PHARE
Procedura de atribuire a contractului de achiziţie publică: selecţie de
candidaturi
Criterii de selecţie
Cerinţele în vederea aplicării criteriilor de selecţie
a candidaturilor pot fi, după caz, şi fără a se limita la următoarele:
(i) curriculum vitae ale membrilor echipei propuse, în
format PHARE;
(ii) cunoştinţe privind Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de
concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 337/2006, precum şi privind celelalte acte normative subsecvente în materia
achiziţiilor publice din România şi procedurile de achiziţie ale Comisiei Europene, atestate prin documente relevante (certificate,
contracte, atestate);
(iii) cunoştinţe temeinice de
dreptul comerţului internaţional, atestate prin documente de formare academică recunoscute;
(iv) nivelul cunoştinţelor de limbă engleză dovedit
prin certificate de atestare recunoscute, cu excepţia vorbitorilor nativi de limbă engleză;
(v) să demonstreze că se bucură de încredere din partea
clienţilor pe baza acţiunilor îndeplinite în cadrul unor proiecte finalizate cu o valoare mai mare de un milion de euro
(recomandări, certificate, contracte, atestate).
Criteriile de selecţie aplicabile în vederea
ierarhizării ofertelor sunt:
(i) numărul de avocaţi definitivi care vor face parte
din echipă şi vechimea în specialitatea juridică de minimum 3 ani - câte un punct pentru fiecare membru al echipei de
avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de
5 puncte;
(ii) numărul de avocaţi din echipă care au experienţă
în litigii comerciale cu o valoare mai mare de un milion de euro - câte 5 puncte pentru fiecare
membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 25 de puncte;
(iii) numărul de litigii comerciale cu o valoare mai
mare de un milion de euro câştigate - câte 10 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte
criteriul, dar nu mai mult de 30 de puncte;
(iv) numărul de avocaţi din echipă care au acordat
asistenţă juridică sau au asigurat reprezentarea în legătură cu contracte de lucrări publice cu
finanţare internaţională - câte 10 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte
criteriul, dar nu mai mult de 40 de puncte.
Punctajul tehnic
Punctajul tehnic se calculează pe baza punctelor
obţinute (scor tehnic = media punctelor acordate de fiecare dintre evaluatori)
la îndeplinirea criteriilor prevăzute la alin. (2) astfel:
1. oferta cu scorul tehnic cel mai mare primeşte punctaj tehnic maxim de 100 de puncte, iar următoarele
oferte primesc un punctaj tehnic calculat astfel:
punctaj tehnic oferta „X" = [(scor tehnic oferta
„X" x 100)/scorul tehnic cel mai mare];
2. este declarată admisă în evaluarea financiară
oferta care întruneşte un scor de cel puţin 70 de puncte. Contractul-cadru de
servicii juridice se va încheia cu toţi ofertanţii selectaţi în baza
punctajului tehnic.
Fiecare ofertă va trebui să cuprindă şi o propunere
financiară care va cuprinde onorariul/oră/avocat solicitat, exprimat în
lei/oră/avocat, fără TVA. Contractul-cadru de servicii juridice încheiat cu
ofertanţii selectaţi în baza punctajului tehnic va menţiona onorariul solicitat,
cu menţiunea că, la acordarea fiecărui mandat de reprezentare, va fi negociat
cuantumul total al onorariului estimat pentru mandatul de reprezentare
respectiv, avându-se în vedere principiul asigurării utilizării eficiente a
fondurilor publice.
Acordarea mandatelor de reprezentare va fi realizată
avându-se la bază următoarele criterii:
(i) specialitatea prestatorului în problema pentru care
se acordă mandatul de reprezentare;
(ii) disponibilitatea efectivă a acestuia pentru
realizarea mandatului de reprezentare;
(iii) onorariul ofertat şi cuprins în contractul-cadru
de asistenţă şi reprezentare, precum şi cel negociat, estimat pentru mandatul
de reprezentare respectiv, Indeplinirea cerinţelor şi a criteriilor de selecţie
se atestă de către participanţi prin declaraţie pe propria răspundere sau prin
documente relevante.
Director,
............................
ANEXA Nr. 2
COMPONENŢA
Comisiei de selecţie a avocaţilor
Preşedinte - directorul Oficiului de Plăţi şi
Contractare PHARE din cadrul Ministerului Finanţelor Publice
Secretar - expert asistent Compartiment control antifraudă şi juridic
Membru - expert principal Compartiment control
antifraudă şi juridic
Membru - Direcţia generală juridică din cadrul
Ministerului Finanţelor Publice
ANEXA Nr. 3
COMPONENŢA
Comisiei de soluţionare a contestaţiilor
Preşedinte - director adjunct al Oficiului de Plăţi şi
Contractare PHARE din cadrul Ministerului Finanţelor Publice
Membru - director adjunct al Oficiului de Plăţi şi
Contractare PHARE din cadrul Ministerului Finanţelor Publice
Membru - director adjunct al Oficiului de Plăţi şi Contractare PHARE din cadrul Ministerului Finanţelor Publice