Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 158 din 3 februarie 2006

pentru aprobarea Normelor procedurale interne privind organizarea si desfasurarea procedurilor de incheiere a contractului de achizitie publica pentru asistenta juridica si reprezentare in legatura cu contractele finantate in cadrul programelor de preaderare ISPA si PHARE gestionate de Oficiul de Plati si Contractare PHARE

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 195 din 1 martie 2006



In temeiul art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 77 din Ordonanţa Guvernului nr. 28/2006 privind reglementarea unor măsuri financiar-fiscale,

având în vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 212/2002, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Normele procedurale interne privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor de încheiere a contractului de achiziţie publică pentru asistenţă juridică şi reprezentare în legătură cu contractele finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul ordin.

Art. 2. - Pentru încheierea contractului de achiziţie publică pentru asistenţă juridică şi reprezentare în legătură cu contractele finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, operaţiunea de estimare a valorii contractului se realizează în cazul acordării mandatului de reprezentare.

Art. 3. - Se numeşte comisia de selecţie a avocaţilor, indiferent de forma de exercitare a profesiei, a cărei componenţă este prevăzută în anexa nr. 2 la prezentul ordin.

Art. 4. - Se numeşte comisia de soluţionare a contestaţiilor, a cărei componenţă este prevăzută în anexa nr. 3 la prezentul ordin.

Art. 5.  - Anexele nr.  1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 6. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu

ANEXA Nr. 1

NORME   PROCEDURALE   INTERNE

privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor de încheiere a contractului de achiziţie publică pentru asistenţă juridică şi reprezentare în legătură cu contractele finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de Plăti si Contractare PHARE

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Prezentele norme procedurale interne asigură cadrul şi metodologia unitară pentru organizarea şi desfăşurarea procedurilor de încheiere a contractului de achiziţie publică pentru asistenţă juridică şi reprezentare în legătură cu contractele finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, denumit în continuare contract-cadru de asistenţă şi reprezentare.

(2) Incheierea contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare are la bază principiile enunţate la art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 212/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

Contractul-cadru de asistenţă şi reprezentare

Art. 2. - (1) Contractul-cadru de asistenţă şi reprezentare este acel acord intervenit între Ministerul Finanţelor Publice şi unul sau mai mulţi avocaţi, indiferent de forma de exercitare a profesiei, prin care aceştia din urmă îşi asumă obligaţia de a asigura asistenţă juridică şi reprezentare în legătură cu contractele finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, în baza mandatului acordat.

(2)   Modelul contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare care va fi încheiat cu avocaţii selectaţi este prevăzut în anexa A la prezentele norme procedurale interne.

(3)  Contractul-cadru de asistenţă şi reprezentare se încheie cu cel puţin un avocat, indiferent de forma de exercitare a profesiei, pe o perioadă de un an. In baza contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare Ministerul Finanţelor Publice va emite mandate de reprezentare în funcţie de necesităţile apărute.

(4)   Contractul-cadru de asistenţă şi reprezentare produce efecte începând cu data la care Ministerul Finanţelor Publice emite mandatul de reprezentare.

(5)  In perioada cuprinsă între încheierea contractului şi emiterea mandatului de reprezentare avocaţii nu sunt îndreptăţiţi să pretindă Ministerului Finanţelor Publice efectuarea de plăţi în baza contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare.

(6)   Avocaţii selectaţi să fie parte în contractul-cadru de asistenţă şi reprezentare încheiat pe parcursul unui an calendaristic şi care au primit mandat de reprezentare într-o cauză au obligaţia de a depune toate diligentele pentru apărarea intereselor încredinţate, până la finalizarea procesului aflat în derulare, chiar dacă în anul următor nu mai sunt selectaţi de către Ministerul Finanţelor Publice pentru un alt contract-cadru de asistenţă şi reprezentare. In această situaţie Ministerul Finanţelor Publice are obligaţia corelativă de a face plata contraprestaţiilor acestor avocaţi în baza mandatului de reprezentare emis numai pentru serviciile prestate efectiv de aceştia.

Procedura pentru încheierea contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare

Art. 3. - Ministerul Finanţelor Publice încheie contractul-cadru de asistenţă şi reprezentare prin aplicarea procedurii de selecţie a candidaturilor, respectiv a procedurii prin care comisia de selecţie analizează şi selectează, după aplicarea criteriilor de selecţie, echipa de avocaţi.

Reguli generale de participare

Art. 4. - Orice avocat care consideră că satisface cerinţele enunţate în invitaţia de participare, al cărei model este prevăzut în anexa B la prezentele norme procedurale interne, şi în documentaţia de atribuire are dreptul de a participa, în condiţiile prezentelor norme procedurale, la procedura de selecţie de candidaturi pentru încheierea contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare.

Iniţierea procedurii pentru încheierea contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare

Art. 5. - (1) Ministerul Finanţelor Publice, prin Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, va iniţia aplicarea procedurii de selecţie de candidaturi pentru încheierea contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare numai dacă este constituită comisia de selecţie şi este publicată invitaţia de participare.

(2) Inainte de emiterea mandatului de reprezentare, Ministerul Finanţelor Publice trebuie să asigure fonduri suficiente pentru anul în curs, dar şi să aibă în vedere posibilitatea că un mandat de reprezentare se poate întinde pe o perioadă mai lungă de timp.

Evitarea situaţiilor de concurenţă neloială şi de conflict de interese

Art. 6. - (1) Pe parcursul derulării procedurii de încheiere a contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare Ministerul Finanţelor Publice va lua toate măsurile legale necesare pentru a combate apariţia eventualelor situaţii de concurenţă neloială sau de conflict de interese şi orice alte fapte considerate contravenţii ori infracţiuni, potrivit legislaţiei în vigoare. In măsura în care aceste situaţii se produc totuşi, se vor lua toate măsurile legale pentru înlăturarea lor.

(2) Avocaţii selectaţi vor semna o declaraţie pe propria răspundere privind inexistenţa situaţiilor de conflict de interese în legătură cu obiectul contractelor finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA si PHARE gestionate de Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE.

Intocmirea şi conţinutul documentaţiei de încheiere a contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare

Art. 7. - Documentaţia de încheiere a contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare este prevăzută în anexa C la prezentele norme procedurale interne.

Art. 8. - (1) Cerinţele în vederea aplicării criteriilor de selecţie de candidaturi pot fi, după caz, şi fără a se limita la următoarele:

(i)   curriculum vitae al membrilor echipei propuse; (ii)   cunoştinţe  privind   procedurile  de  achiziţie  ale Comisiei Europene;

 (iii) cunoştinţe temeinice de dreptul comerţului internaţional, atestate prin documente de formare academică recunoscute;

(iv) nivelul cunoştinţelor de limbă engleză dovedit prin certificate de atestare recunoscute, cu excepţia vorbitorilor nativi de limbă engleză.

(v) să demonstreze că se bucură de încredere din partea clienţilor pe baza acţiunilor îndeplinite în cadrul unor proiecte de mare valoare.

(2)   Criteriile de selecţie aplicabile în vederea ierarhizării ofertelor sunt:

(i) numărul de avocaţi definitivi care vor face parte din echipă şi vechimea în specialitate juridică de minimum 3 ani - câte un punct pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 5 puncte;

(ii) numărul de avocaţi din echipă care au experienţă în litigii comerciale cu o valoare mai mare de 1 milion euro - câte 5 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 25 de puncte; (iii) numărul de litigii comerciale cu o valoare mai mare de 1 milion euro, câştigate - câte 10 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 30 de puncte; (iv) numărul de avocaţi din echipă care au acordat asistenţă juridică sau au asigurat reprezentarea în legătură cu contracte de lucrări publice cu finanţare internaţională - câte 10 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 40 de puncte.

(3)   Punctajul tehnic se calculează pe baza punctelor obţinute (scor tehnic = media punctelor acordate de fiecare dintre evaluatori) la îndeplinirea criteriilor prevăzute la alin. (2), astfel:

1.   oferta cu scorul tehnic cel mai mare primeşte punctaj tehnic maxim de 100 de puncte, iar următoarele oferte primesc un punctaj tehnic calculat astfel: punctaj tehnic oferta „X" = [(Scor tehnic oferta „X" x 100)/scorul tehnic cel mai mare];

2.   este declarată admisă în evaluarea financiară oferta care întruneşte un scor tehnic de cel puţin 70 de puncte.

(4)  Evaluarea financiară are loc doar pentru ofertele ce au primit un scor tehnic de cel puţin 70 de puncte. Punctajul financiar este determinat astfel:

- oferta financiară cea mai mică [lei (valută)/oră/echipă] primeşte punctaj financiar maxim de 100 de puncte, iar următoarele oferte primesc un punctaj calculat pe baza următoarei formule: punctaj financiar oferta „X" = [(oferta financiară cea mai mică x 100)/oferta financiară „X"]

(5)  Pentru ierarhizarea ofertelor se stabileşte punctajul final al fiecărei oferte considerate admisă după stabilirea punctajului tehnic (cel puţin 70 de puncte), după următoarea formulă:

punctaj final = 70% din punctajul tehnic + 30% din punctajul financiar.

(6)   Indeplinirea cerinţelor şi a criteriilor de selecţie se atestă de către participanţi prin declaraţie pe propria răspundere sau prin documente relevante.

Publicitate

Art. 9. - (1) Ministerul Finanţelor Publice, prin Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, va transmite spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a „Achiziţii publice", şi la cel puţin un cotidian naţional de mare tiraj o invitaţie de participare la procedura de selecţie pentru contractul-cadru de asistenţă şi reprezentare pe anul în curs.

(2) Invitaţia de participare va fi publicată şi pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice.

(3) Invitaţia de participare va conţine informaţiile privind adresa Ministerului Finanţelor Publice de unde se pot solicita clarificări.

Aplicarea procedurii de selecţie de candidaturi pentru încheierea contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare

Art. 10. - Procedura de selecţie de candidaturi se desfăşoară în mai multe etape, după cum urmează:

A.  Etapa de lansare a procedurii:

a)   transmiterea spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a „Achiziţii publice", şi într-un cotidian naţional de mare tiraj a invitaţiei de participare privind achiziţia de servicii juridice;

b)  întocmirea documentaţiei de încheiere a contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare.

B.  Etapa de selectare:

a)  primirea ofertelor;

b)   analiza şi stabilirea ofertelor care îndeplinesc cerinţele minime solicitate;

c)  aplicarea criteriilor de selectare;

d)  stabilirea ierarhiei propunerilor de oferte acceptate, pe baza cărora se va încheia contractul-cadru de asistenţă şi reprezentare;

e)  înştiinţarea conducerii Ministerului Finanţelor Publice cu privire la rezultatul aplicării procedurii;

f)  încheierea contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare;

g)  întocmirea dosarului contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare.

Atribuţiile comisiei de selecţie a avocaţilor

Art. 11. - Comisia de selecţie a avocaţilor, denumită în continuare comisie de selecţie, constituită potrivit art. 4 din ordin, răspunde de desfăşurarea următoarelor activităţi:

a)   stabilirea ofertelor care îndeplinesc cerinţele minime impuse;

b)   aplicarea criteriilor de ierarhizare, potrivit celor stabilite în documentaţie;

c)   stabilirea ierarhiei ofertelor care îndeplinesc cerinţele minime impuse;

d)  înştiinţarea conducerii Ministerului Finanţelor Publice cu privire la rezultatul selecţiei de candidaturi;

e)  negocierea contractului.

Art. 12. - Pe parcursul desfăşurării procedurii de selecţie de candidaturi, membrii comisiei de selecţie au obligaţia de a păstra confidenţialitatea asupra conţinutului negocierilor, precum şi asupra oricăror alte informaţii prezentate de ofertanţi, a căror dezvăluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de a-şi proteja secretele comerciale.

Art. 13. - (1) Fiecare dintre membrii comisiei de selecţie are obligaţia de a semna pe propria răspundere o declaraţie de confidenţialitate şi imparţialitate prin care se angajează să respecte prevederile prevăzute la art. 12 şi prin care confirmă totodată că nu se află în niciuna dintre situaţiile următoare:

a)  este soţ sau rudă până la gradul al patrulea inclusiv ori afin până la gradul al patrulea inclusiv cu avocaţii propuşi de către ofertanţi pentru a face parte din echipă;

b)   în ultimii 3 ani a avut contracte de muncă sau de colaborare cu unul dintre ofertanţi ori cu asociaţii unuia dintre ofertanţi sau a făcut parte din adunarea asociaţilor ori din orice alt organ de conducere sau de administrare al unuia dintre ofertanţi;

c)  are calitatea de asociat sau face parte din organele de conducere ori de administrare ale unuia dintre ofertanţi.

(2)  Declaraţia prevăzută la alin. (1) trebuie semnată înainte de iniţierea etapei de ierarhizare a ofertelor.

(3)  In cazul în care unul dintre membrii desemnaţi de comisia de selecţie constată că se află în una sau în mai multe dintre situaţiile prevăzute la alin. (1), atunci acesta are obligaţia de a solicita de îndată înlocuirea sa din componenţa comisiei respective.

Incheierea contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare

Art. 14. - (1) Ministerul Finanţelor Publice, prin Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, în urma aplicării procedurii de selecţie de candidaturi, va încheia contractul-cadru de asistenţă şi reprezentare cu avocaţii ale căror oferte au fost acceptate.

(2)   Contractul-cadru de asistenţă şi reprezentare se semnează de ministrul finanţelor publice şi de reprezentantul mandatat al ofertanţilor, pe baza documentelor depuse în cadrul procedurii de selecţie.

(3)  Contractul-cadru de asistenţă şi reprezentare se încheie în termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la anunţarea avocaţilor care au fost selectaţi în vederea încheierii acestuia, cu excepţia cazului în care au fost formulate contestaţii, situaţie în care termenul este de 5 zile lucrătoare de la data soluţionării contestaţiei de către Ministerul Finanţelor Publice.

Dosarul contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare

Art. 15. - (1) Ministerul Finanţelor Publice, prin Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, are obligaţia de a întocmi dosarul contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare încheiat.

(2) Dosarul achiziţiei publice trebuie să cuprindă cel puţin următoarele documente:

a)  componenţa comisiei de selecţie;

b)   invitaţia de participare privind încheierea contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare;

c)  procesul-verbal de ierarhizare a ofertelor;

d)   hotărârea comisiei de selecţie cu privire la rezultatul aplicării procedurii de selecţie de candidaturi;

e)   contestaţiile primite, rezoluţiile şi, după caz, măsurile corective adoptate de Ministerul Finanţelor Publice şi comunicate ofertanţilor, precum şi hotărârile judecătoreşti irevocabile;

f)   contractul-cadru de asistenţă şi reprezentare semnat;

g)  mandatele de reprezentare emise.

(3) Dosarul achiziţiei publice se păstrează de către Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE din cadrul Ministerului Finanţelor Publice atâta timp cât contractul produce efecte juridice, dar nu mai puţin de 5 ani de la data finalizării contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare.

Modalitatea de soluţionare a contestaţiilor

Art. 16. - Contestaţiile înaintate pe cale administrativă se soluţionează potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 212/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

Dispoziţii finale

Art. 17. - Anexele A, B şi C fac parte integrantă din prezentele norme procedurale interne.

ANEXA A la normele procedurale interne

CONTRACT-CADRU   DE   ASISTENŢĂ   Şl   REPREZENTARE

                                                            - model -

1.     Părţi contractante

Intre

Ministerul Finanţelor Publice - Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, având adresa sediului ................................................    ,

telefon/fax ...................................... , număr de înmatriculare........................  , cod fiscal .....................  , cont trezorerie.........................    ,

reprezentat prin..................................................................     , funcţia .........................................................     ,în calitate de achizitor,

                                         (denumirea conducătorului),

Şi

prestatorul .......................................................  , adresa sediului .........................................................................................     ,

(denumirea)

telefon/fax .................................. , numărul de înmatriculare ..................... , cod fiscal ................. , cont (trezorerie, bancă)....................      ,

reprezentat prin .........................................................................     , funcţia .................................................     , în calitate de prestator,

(denumirea conducătorului)

a intervenit prezentul contract.

Prin încheierea prezentului contract prestatorul îşi asumă obligaţia de a asigura asistenţa juridică şi reprezentarea în legătură cu contractele finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, în baza mandatului acordat de Ministerul Finanţelor Publice.

3.  Preţul contractului

3.1.   Achizitorul se obligă să plătească prestatorului preţul convenit, în cazul în care, în baza mandatului de reprezentare, prestatorul asigură asistenţa juridică şi reprezentarea în legătură cu contractele finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE.

3.2.  Preţul convenit pentru îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, plătibil prestatorului de către achizitor, este de ...................... mii lei (valută)/oră/echipă, indiferent de numărul de avocaţi, din care TVA ................... mii lei (valută).

3.3.   Plata se face doar pentru serviciile de asistenţă juridică şi reprezentare prestate efectiv de prestator, încheierea prezentului contract negenerând nici o obligaţie financiară pentru achizitor.

3.4.  Valoarea estimată se stabileşte în caz de acordare a mandatului de reprezentare.

4.  Regimul cheltuielilor

4.1.   Cheltuielile de transport şi cazare vor fi decontate de achizitor pe bază de documente justificative, în limitele stabilite de reglementările legale în vigoare în România pentru funcţionarii publici.

4.2.  Alte cheltuieli care apar pe perioada derulării prezentului contract vor fi decontate de achizitor numai pe bază de documente justificative.

5.  Durata contractului

5.1. Prezentul contract se încheie pentru perioada ... (1 an). Prestatorul îşi asumă obligaţia de a asigura asistenţa juridică şi reprezentarea în legătură cu contractele finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE, gestionate de Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, conform mandatului acordat.

5.2.  In baza prezentului contract, achizitorul va emite mandatele de reprezentare în funcţie de necesităţile apărute.

5.3.  In perioada cuprinsă între momentul încheierii prezentului contract şi emiterea mandatului de reprezentare, prestatorul nu este îndreptăţit să pretindă achizitorului să efectueze plăţi în baza acestui contract.

5.4.   Prestatorul care a primit mandat de reprezentare are obligaţia de a depune toate diligentele pentru apărarea intereselor încredinţate, până la finalizarea cauzei, chiar şi în situaţia în care în anul următor nu mai este selectat de către achizitor pentru un alt contract-cadru de reprezentare. In acest caz, durata prezentului contract se prelungeşte fără alte formalităţi.

6.  Caracterul confidenţial al contractului

6.1.   - (1) O parte contractantă nu are dreptul, fără acordul scris al celeilalte părţi:

a)   să facă cunoscut prezentul contract sau orice prevedere a acestuia unei terţe părţi, în afara acelor persoane implicate în îndeplinirea prezentului contract;

b)  să utilizeze informaţiile şi documentele obţinute sau la care are acces în perioada de derulare a prezentului contract, în alt scop decât acela de a-şi îndeplini obligaţiile contractuale.

(2) Dezvăluirea oricărei informaţii faţă de persoanele implicate în îndeplinirea prezentului contract se va face confidenţial şi se va extinde numai asupra acelor informaţii necesare în vederea îndeplinirii acestuia.

6.2.   - O parte contractantă va fi exonerată de răspunderea pentru dezvăluirea de informaţii referitoare la contract, dacă:

a)   informaţia era cunoscută părţii contractante înainte ca ea să fi fost primită de la cealaltă parte contractantă; sau

b)   informaţia a fost dezvăluită după ce a fost obţinut acordul scris al celeilalte părţi contractante pentru asemenea dezvăluire; sau

c)  partea contractantă a fost obligată în mod legal să dezvăluie informaţia.

7.  Responsabilităţile prestatorului

7.1.   - (1) Prestatorul are obligaţia de a presta serviciile prevăzute în prezentul contract cu profesionalismul şi promptitudinea cuvenite angajamentului asumat şi în conformitate cu propunerea de ofertă.

(2)  Prestatorul are obligaţia de a supraveghea prestarea serviciilor, de a asigura resursele umane, materiale, instalaţiile, echipamentele sau altele asemenea, fie de natură provizorie, fie definitive, cerute de şi pentru prezentul contract, în măsura în care necesitatea asigurării acestora este prevăzută în contract sau se poate deduce în mod rezonabil din prezentul contract.

(3)  Prestatorul poate înlocui un membru al echipei numai cu acceptul achizitorului şi dacă avocatul propus are aceleaşi calificări şi întruneşte criteriile de selectare aplicate de achizitor în cadrul procedurii de atribuire a contractului.

(4)  Pe durata derulării contractului prestatorul are obligaţia de a informa achizitorul despre apariţia situaţiilor de conflict de interese şi de a lua toate măsurile legale pentru înlăturarea lor.

7.2.  Prestatorul este pe deplin responsabil pentru prestarea serviciilor. Totodată, este răspunzător atât de oportunitatea şi legalitatea tuturor operaţiunilor şi metodelor de prestare utilizate, cât şi de calificarea personalului folosit pe toată durata prezentului contract.

8.  Responsabilităţile achizitorului

Achizitorul are obligaţia de a pune la dispoziţie prestatorului orice facilităţi şi/sau informaţii pe care acesta le-a cerut în propunerea de ofertă şi pe care le consideră necesare pentru îndeplinirea prezentului contract.

9.  Verificări

9.1.  Achizitorul are dreptul de a verifica modul de prestare a serviciilor.

9.2.  Verificările vor fi efectuate în conformitate cu prevederile prezentului contract. Achizitorul are obligaţia de a notifica în scris prestatorului identitatea reprezentanţilor săi împuterniciţi pentru acest scop.

10.  Asigurarea asistenţei juridice şi a reprezentării

Prestatorul are obligaţia de a începe prestarea serviciilor de asistenţă juridică şi reprezentare imediat, în timpul cel mai scurt posibil de la primirea mandatului de reprezentare.

11.  Modalităţi de plată

Achizitorul are obligaţia de a efectua plata către prestator în termen de cel mult 30 de zile de la emiterea facturii de către prestator. Plăţile în valută se vor efectua cu respectarea prevederilor legale.

12.  Amendamente

Modificarea prezentului contract se face numai în scris, cu acordul părţilor contractante.

13.  Penalităţi şi daune-interese

13.1. In situaţia în care, din cauza neprezentării la termene, prestatorul nu reuşeşte să îşi îndeplinească obligaţiile asumate prin prezentul contract, achizitorul are dreptul de a-i imputa contravaloarea litigiului, prezentul contract constituind titlu executoriu.

14.  Rezilierea contractului

14.1.  Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părţi dă dreptul părţii lezate de a cere rezilierea contractului şi de a pretinde plata de daune-interese.

14.2.  Achizitorul îşi rezervă dreptul de a denunţa unilateral prezentul contract în cel mult 30 de zile de la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii acestuia şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale în aşa măsură încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrară interesului public.

14.3.  In cazul prevăzut la pct. 14.2, prestatorul are dreptul de a pretinde numai plata corespunzătoare pentru partea din prezentul contract îndeplinită până la data denunţării unilaterale a acestuia.

15.  Forţa majoră

15.1.  Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acţionează.

15.2.  Indeplinirea prezentului contract va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.

15.3.  Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi de a lua orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.

15.4.  Dacă forţa majoră acţionează sau se estimează că va acţiona o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părţi încetarea de plin drept a prezentului contract, fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune-interese.

16.  Soluţionarea litigiilor

16.1.  Achizitorul şi prestatorul vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea prezentului contract.

16.2.   Dacă achizitorul şi prestatorul nu reuşesc să rezolve în mod amiabil o divergenţă contractuală, fiecare poate solicita ca disputa să se soluţioneze de către instanţele judecătoreşti competente din România.

17.  Limba care guvernează contractul

Limba care guvernează contractul este limba română.

18.  Comunicări

18.1.   - (1) Orice comunicare între părţi, referitoare la îndeplinirea prezentului contract, trebuie să fie transmisă în scris.

(2) Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii.

18.2.  Comunicările între părţi se pot face şi prin telefon, telegramă, telex, fax sau e-mail, cu condiţia confirmării în scris a primirii comunicării.

19.  Legea aplicabilă contractului

Prezentul contract va fi interpretat conform legilor din România.

Incheiat astăzi, ......................, în două exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte contractantă.

Achizitor,                                                                                         Prestator,

................                                                                                         .................

  

ANEXA B la normele procedurale interne

FORMULAR   DE   INVITAŢIE   DE   PARTICIPARE

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE Oficiul de Plăti si Contractare PHARE

Nr............../  .......... 2005

Aprobat

Secretar general

...........................

Denumirea autorităţii contractante: Ministerul Finanţelor Publice - Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, cod fiscal

nr .............................    , Bucureşti, Bd. Mircea Vodă nr. 44, intrarea B, sectorul 3, telefon ..................................    

Obiectul contractului: servicii juridice - cod CPSA 7411 (74.11)

Procedura aplicată: selecţie de candidaturi

Data limită si locul pentru depunerea ofertelor: ........................................      la sediul ministerului, Bucureşti,

(ziua/luna/anul/ora)
Bd. Mircea Vodă nr. 44, intrarea B, sectorul 3, camera...........................................     , telefon .................................    

Modul de prezentare a candidaturilor: un exemplar original al ofertei tehnice şi un exemplar original al ofertei financiare, introduse fiecare într-un plic sigilat. Aceste două plicuri vor fi introduse într-un plic exterior, sigilat şi marcat cu datele de identificare ale ofertantului.

Clarificări şi documentaţie pentru elaborarea şi prezentarea ofertelor pot fi solicitate la sediul Ministerului Finanţelor

Publice - Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, Bucureşti, Bd. Mircea Vodă nr. 44, intrarea B, sectorul 3, camera ...........................................................     ,

telefon  ..........................................   

Persoana de contact: .............................................. , telefon ...................................................................    

Deschiderea ofertelor se va face în: ................................................................................la sediul ministerului, Bucureşti,

(ziua/luna/anul/ora)
Bd. Mircea Vodă nr. 44, intrarea B, sectorul 3, camera ....................................................     , telefon  ....................................  .

Director,

                            .............

ANEXA C la normele procedurale interne

DOCUMENTAŢIA

 de încheiere a contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare

Informaţii generale

A. Introducere

Autoritatea contractantă: Ministerul Finanţelor Publice - Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, Bd. Mircea Vodă nr. 44, intrarea B, sectorul 3, telefon ......................................

Scopul aplicării procedurii: atribuirea contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare în legătură cu contractele finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE

Procedura aplicată: selecţie de candidaturi

Legislaţia aplicabilă: Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 212/2002, cu modificările şi completările ulterioare

B.  Calificarea candidaţilor

Candidatul trebuie să facă dovada că îndeplineşte criteriile de selectare prevăzute în documentaţia de încheiere a contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare.

C.  Criterii de selectare

In vederea calificării, candidaţii trebuie să îndeplinească următoarele criterii:

(i) numărul de avocaţi definitivi care vor face parte din echipă şi vechimea în specialitate juridică de minimum 3 ani - câte un punct pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 5 puncte;

(ii) numărul de avocaţi din echipă care au experienţă în litigii comerciale cu o valoare mai mare de 1 milion euro - câte 5 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 25 de puncte;

(iii)    numărul de litigii comerciale cu o valoare mai mare de 1  milion euro câştigate - câte 10 puncte pentru

fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 30 de puncte;

(iv)     numărul de avocaţi din echipă care au acordat asistenţă juridică sau au asigurat reprezentarea în legătură cu contracte de lucrări publice cu finanţare internaţională - câte 10 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 40 de puncte.

D.  Elaborarea ofertei

Candidatul are obligaţia de a menţine oferta valabilă pe o perioadă de 30 de zile.Ministerul Finanţelor Publice are dreptul de a solicita, în circumstanţe excepţionale, înainte de expirarea perioadei de valabilitate a ofertei, prelungirea acestei perioade.

Oferta trebuie însoţită de împuternicirea scrisă prin care reprezentantul ofertantului este autorizat să reprezinte societatea şi să semneze în numele acesteia, precum şi de declaraţia pe propria răspundere sau de documente relevante referitoare la îndeplinirea criteriilor de selecţie.

E. Prezentarea ofertei

Ofertantul trebuie să depună şi să înregistreze oferta în termen de 14 zile de la data publicării invitaţiei de participare în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a - „Achiziţii publice".

Orice ofertant are dreptul de a-şi retrage sau de a-şi modifica oferta numai înainte de data limită stabilită pentru depunerea ofertei şi numai printr-o solicitare scrisă în acest sens.

Ofertantul nu are dreptul de a depune decât o singură ofertă (nu se admit oferte alternative).

F. Deschiderea şi evaluarea ofertelor

Deschiderea publică a ofertelor tehnice se va face la sediul Ministerului Finanţelor Publice - Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE. Ofertele financiare vor rămâne sigilate şi nu vor fi deschise decât pentru ofertele considerate admise după evaluarea ofertelor tehnice. Deschiderea ofertelor financiare se va face doar în prezenţa membrilor comisiei de evaluare.

Orice ofertant are dreptul să fie prezent la deschiderea ofertelor tehnice.

Comisia de evaluare a ofertelor şi de negociere a contractului va întocmi un proces-verbal de deschidere a ofertelor, care urmează să fie semnat atât de membrii comisiei, cât şi de reprezentanţii ofertanţilor prezenţi, în care se consemnează:

-  denumirea ofertanţilor;

-  prezenţa propunerii financiare;

-  orice alte elemente care privesc deschiderea ofertelor.

G. Atribuirea contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare

Criteriul de atribuire a contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare este oferta corespunzătoare din punct de vedere tehnico-economic, după următoarea procedură:

1.  Punctajul tehnic se calculează pe baza punctelor obţinute (scor tehnic = media punctelor acordate de fiecare dintre evaluatori) la îndeplinirea criteriilor prevăzute la pct. C, astfel:

-  oferta cu scorul tehnic cel mai mare primeşte punctaj tehnic maxim de 100 de puncte, iar următoarele oferte primesc un punctaj tehnic calculat astfel:

punctaj tehnic oferta „X" = [(Scor tehnic oferta „X" x 100)/scorul tehnic cel mai mare]

Este declarată admisă în evaluarea financiară oferta care întruneşte un scor tehnic de cel puţin 70 de puncte.

2.   Evaluarea financiară are loc doar pentru ofertele ce au primit un scor tehnic de cel puţin 70 de puncte. Doar ofertele financiare corespunzătoare acestor oferte tehnice sunt deschise de către comisia de evaluare. Punctajul financiar este determinat astfel:

-   oferta financiară cea mai mică [lei (valută)/oră/echipă] primeşte punctaj financiar maxim de 100 de puncte, iar următoarele oferte primesc un punctaj calculat pe baza următoarei formule:

punctaj financiar oferta „X" = [(oferta financiară cea mai mică x 100)/oferta financiară „X"]

3.   Pentru ierarhizarea ofertelor se stabileşte punctajul final al fiecărei oferte considerate admisă după stabilirea punctajului tehnic (cel puţin 70 de puncte), după următoarea formulă:

punctaj final = 70% din punctajul tehnic + 30% din punctajul financiar.

Ministerul Finanţelor Publice - Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE va comunica în scris tuturor ofertanţilor rezultatul aplicării procedurii „Selecţie de candidaturi" în cel mult două zile de la data la care comisia de selecţie a candidaturilor a stabilit ofertele câştigătoare.

Ministerul Finanţelor Publice - Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE are obligaţia de a încheia contractul-cadru de asistenţă şi reprezentare după ierarhizarea ofertelor în funcţie de gradul de îndeplinire a necesităţilor obiective ale Ministerului Finanţelor Publice.

ANEXA Nr. 2

COMPONENŢA

comisiei de selecţie a avocaţilor

Preşedinte   Directorul Oficiului de Plăţi şi Contractare PHARE din cadrul Ministerului Finanţelor Publice

Membru          Şeful Serviciului judiciar al Direcţiei generale juridice din Ministerul Finanţelor Publice

Membru        Directorul adjunct al Oficiului de Plăţi şi Contractare PHARE din cadrul Ministerului Finanţelor Publice

ANEXA Nr. 3

COMPONENŢA

comisiei de soluţionare a contestaţiilor

Preşedinte      Directorul general adjunct al Direcţiei generale juridice din Ministerul Finanţelor Publice

Membru    Directorul general al Autorităţii de plată din cadrul Ministerului Finanţelor Publice

Membru      Consilier juridic din cadrul Direcţiei generale juridice din Ministerul Finanţelor Publice


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 158/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 158 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu