ORDIN
Nr. 158 din 3 februarie 2006
pentru aprobarea Normelor
procedurale interne privind organizarea si desfasurarea procedurilor de
incheiere a contractului de achizitie publica pentru asistenta juridica si
reprezentare in legatura cu contractele finantate in cadrul programelor de
preaderare ISPA si PHARE gestionate de Oficiul de Plati si Contractare PHARE
ACT EMIS DE:
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 195 din 1 martie 2006
In temeiul art. 11 alin. (5) din
Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 77 din
Ordonanţa Guvernului nr. 28/2006 privind reglementarea unor măsuri
financiar-fiscale,
având în vedere prevederile
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 212/2002, cu modificările
şi completările ulterioare,
ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele
procedurale interne privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor de
încheiere a contractului de achiziţie publică pentru asistenţă juridică şi
reprezentare în legătură cu contractele finanţate în cadrul programelor de
preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE,
prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul ordin.
Art. 2. - Pentru încheierea
contractului de achiziţie publică pentru asistenţă juridică şi reprezentare în
legătură cu contractele finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi
PHARE gestionate de Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, operaţiunea de estimare a valorii
contractului se realizează în cazul acordării mandatului de reprezentare.
Art. 3. - Se numeşte comisia de
selecţie a avocaţilor, indiferent de forma de exercitare a profesiei, a cărei
componenţă este prevăzută în anexa nr. 2 la prezentul ordin.
Art. 4. - Se numeşte comisia de
soluţionare a contestaţiilor, a cărei componenţă este prevăzută în anexa nr. 3
la prezentul ordin.
Art. 5. - Anexele nr. 1-3 fac
parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 6. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe
Vlădescu
ANEXA Nr. 1
NORME PROCEDURALE INTERNE
privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor de
încheiere a contractului de achiziţie publică pentru asistenţă juridică şi reprezentare în legătură cu
contractele finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de Plăti si
Contractare PHARE
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prezentele norme
procedurale interne asigură cadrul şi metodologia unitară pentru organizarea şi
desfăşurarea procedurilor de încheiere a contractului de achiziţie publică
pentru asistenţă juridică şi reprezentare în legătură cu contractele finanţate
în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de
Plăţi şi Contractare PHARE, denumit în continuare contract-cadru de asistenţă
şi reprezentare.
(2) Incheierea contractului-cadru
de asistenţă şi reprezentare are la bază principiile enunţate la art. 2 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 212/2002, cu modificările
şi completările ulterioare.
Contractul-cadru de asistenţă
şi reprezentare
Art. 2. - (1) Contractul-cadru de
asistenţă şi reprezentare este acel acord intervenit între Ministerul
Finanţelor Publice şi unul sau mai mulţi avocaţi, indiferent de forma de
exercitare a profesiei, prin care aceştia din urmă îşi asumă obligaţia de a
asigura asistenţă juridică şi reprezentare în legătură cu contractele finanţate
în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de
Plăţi şi Contractare PHARE, în baza mandatului acordat.
(2) Modelul contractului-cadru de
asistenţă şi reprezentare care va fi încheiat cu
avocaţii selectaţi este prevăzut în anexa A la prezentele norme procedurale
interne.
(3) Contractul-cadru de asistenţă
şi reprezentare se încheie cu cel puţin un avocat, indiferent de forma de
exercitare a profesiei, pe o perioadă de un an. In baza contractului-cadru de
asistenţă şi reprezentare Ministerul Finanţelor Publice va emite mandate de reprezentare
în funcţie de necesităţile apărute.
(4) Contractul-cadru de
asistenţă şi reprezentare produce efecte începând cu data la care Ministerul
Finanţelor Publice emite mandatul de reprezentare.
(5) In perioada cuprinsă între
încheierea contractului şi emiterea mandatului de reprezentare avocaţii nu sunt
îndreptăţiţi să pretindă Ministerului Finanţelor Publice efectuarea de plăţi în
baza contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare.
(6) Avocaţii selectaţi să fie
parte în contractul-cadru de asistenţă şi reprezentare încheiat pe parcursul
unui an calendaristic şi care au primit mandat de reprezentare într-o cauză au
obligaţia de a depune toate diligentele pentru apărarea intereselor
încredinţate, până la finalizarea procesului aflat în derulare, chiar dacă în
anul următor nu mai sunt selectaţi de către Ministerul Finanţelor Publice
pentru un alt contract-cadru de asistenţă şi reprezentare. In această situaţie
Ministerul Finanţelor Publice are obligaţia corelativă de a face plata
contraprestaţiilor acestor avocaţi în baza mandatului de reprezentare emis
numai pentru serviciile prestate efectiv de aceştia.
Procedura pentru încheierea contractului-cadru de asistenţă şi
reprezentare
Art. 3. - Ministerul Finanţelor
Publice încheie contractul-cadru de asistenţă şi reprezentare prin aplicarea
procedurii de selecţie a candidaturilor, respectiv a procedurii prin care
comisia de selecţie analizează şi selectează, după aplicarea criteriilor de
selecţie, echipa de avocaţi.
Reguli generale de participare
Art. 4. - Orice avocat care
consideră că satisface cerinţele enunţate în invitaţia de participare, al cărei
model este prevăzut în anexa B la prezentele norme procedurale interne, şi în
documentaţia de atribuire are dreptul de a participa, în condiţiile prezentelor
norme procedurale, la procedura de selecţie de candidaturi pentru încheierea
contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare.
Iniţierea procedurii pentru
încheierea contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare
Art. 5. - (1) Ministerul
Finanţelor Publice, prin Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, va iniţia
aplicarea procedurii de selecţie de candidaturi pentru încheierea
contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare numai dacă este constituită
comisia de selecţie şi este publicată invitaţia de participare.
(2) Inainte de emiterea mandatului
de reprezentare, Ministerul Finanţelor Publice trebuie să asigure fonduri
suficiente pentru anul în curs, dar şi să aibă în vedere posibilitatea că un
mandat de reprezentare se poate întinde pe o perioadă mai lungă de timp.
Evitarea situaţiilor de
concurenţă neloială şi de conflict de interese
Art. 6. - (1) Pe parcursul
derulării procedurii de încheiere a contractului-cadru de asistenţă şi
reprezentare Ministerul Finanţelor Publice va lua toate măsurile legale necesare
pentru a combate apariţia eventualelor situaţii de concurenţă neloială sau de
conflict de interese şi orice alte fapte considerate contravenţii ori
infracţiuni, potrivit legislaţiei în vigoare. In măsura în care aceste situaţii
se produc totuşi, se vor lua toate măsurile legale pentru înlăturarea lor.
(2) Avocaţii selectaţi vor semna o
declaraţie pe propria răspundere privind inexistenţa situaţiilor de conflict de
interese în legătură cu obiectul contractelor finanţate în cadrul programelor
de preaderare ISPA si PHARE gestionate de Oficiul de Plăţi şi Contractare
PHARE.
Intocmirea şi conţinutul
documentaţiei de încheiere a contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare
Art. 7. - Documentaţia de
încheiere a contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare este prevăzută în
anexa C la prezentele norme procedurale interne.
Art. 8. - (1) Cerinţele în vederea
aplicării criteriilor de selecţie de candidaturi pot fi, după caz, şi fără a se
limita la următoarele:
(i) curriculum vitae al
membrilor echipei propuse; (ii) cunoştinţe privind procedurile de
achiziţie ale Comisiei Europene;
(iii) cunoştinţe temeinice de
dreptul comerţului internaţional, atestate prin documente de formare academică
recunoscute;
(iv) nivelul cunoştinţelor de
limbă engleză dovedit prin certificate de atestare recunoscute, cu excepţia
vorbitorilor nativi de limbă engleză.
(v) să demonstreze că se bucură de
încredere din partea clienţilor pe baza acţiunilor îndeplinite în cadrul unor
proiecte de mare valoare.
(2) Criteriile de selecţie
aplicabile în vederea ierarhizării ofertelor sunt:
(i) numărul de avocaţi definitivi
care vor face parte din echipă şi vechimea în specialitate juridică de minimum
3 ani - câte un punct pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care
îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 5 puncte;
(ii) numărul de avocaţi din echipă
care au experienţă în litigii comerciale cu o valoare mai mare de 1 milion euro
- câte 5 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte
criteriul, dar nu mai mult de 25 de puncte; (iii) numărul de litigii comerciale
cu o valoare mai mare de 1 milion euro, câştigate - câte 10 puncte pentru
fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult
de 30 de puncte; (iv) numărul de avocaţi din echipă care au acordat asistenţă
juridică sau au asigurat reprezentarea în legătură cu contracte de lucrări
publice cu finanţare internaţională - câte 10 puncte pentru fiecare membru al
echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 40 de
puncte.
(3) Punctajul tehnic se
calculează pe baza punctelor obţinute (scor tehnic = media punctelor acordate
de fiecare dintre evaluatori) la îndeplinirea criteriilor prevăzute la alin.
(2), astfel:
1. oferta cu scorul tehnic cel
mai mare primeşte punctaj tehnic maxim de 100 de puncte, iar următoarele oferte
primesc un punctaj tehnic calculat astfel: punctaj tehnic
oferta „X" = [(Scor tehnic oferta „X" x 100)/scorul tehnic cel mai
mare];
2. este declarată admisă în
evaluarea financiară oferta care întruneşte un scor tehnic de cel puţin 70 de
puncte.
(4) Evaluarea financiară are loc
doar pentru ofertele ce au primit un scor tehnic de cel puţin 70 de puncte.
Punctajul financiar este determinat astfel:
- oferta financiară cea mai mică
[lei (valută)/oră/echipă] primeşte punctaj financiar maxim de 100 de puncte,
iar următoarele oferte primesc un punctaj calculat pe baza următoarei formule: punctaj financiar oferta „X" =
[(oferta financiară cea mai mică x 100)/oferta financiară „X"]
(5) Pentru ierarhizarea ofertelor
se stabileşte punctajul final al fiecărei oferte considerate admisă după
stabilirea punctajului tehnic (cel puţin 70 de puncte), după următoarea
formulă:
punctaj final = 70% din punctajul
tehnic + 30% din punctajul financiar.
(6) Indeplinirea cerinţelor şi a
criteriilor de selecţie se atestă de către participanţi prin declaraţie pe
propria răspundere sau prin documente relevante.
Publicitate
Art. 9. - (1) Ministerul
Finanţelor Publice, prin Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, va transmite
spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a „Achiziţii
publice", şi la cel puţin un cotidian naţional de mare tiraj o invitaţie
de participare la procedura de selecţie pentru contractul-cadru de asistenţă şi
reprezentare pe anul în curs.
(2) Invitaţia de participare va fi
publicată şi pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice.
(3) Invitaţia de participare va
conţine informaţiile privind adresa Ministerului Finanţelor Publice de unde se
pot solicita clarificări.
Aplicarea procedurii de
selecţie de candidaturi pentru încheierea contractului-cadru de asistenţă şi
reprezentare
Art. 10. - Procedura de selecţie de candidaturi se desfăşoară în mai multe etape, după cum
urmează:
A. Etapa de lansare a
procedurii:
a) transmiterea spre publicare
în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a „Achiziţii publice", şi
într-un cotidian naţional de mare tiraj a invitaţiei de participare privind
achiziţia de servicii juridice;
b) întocmirea documentaţiei de
încheiere a contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare.
B. Etapa de selectare:
a) primirea ofertelor;
b) analiza şi stabilirea
ofertelor care îndeplinesc cerinţele minime solicitate;
c) aplicarea criteriilor de
selectare;
d) stabilirea ierarhiei
propunerilor de oferte acceptate, pe baza cărora se va încheia contractul-cadru
de asistenţă şi reprezentare;
e) înştiinţarea conducerii
Ministerului Finanţelor Publice cu privire la rezultatul aplicării procedurii;
f) încheierea contractului-cadru
de asistenţă şi reprezentare;
g) întocmirea dosarului
contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare.
Atribuţiile comisiei de
selecţie a avocaţilor
Art. 11. - Comisia de selecţie a avocaţilor, denumită în continuare comisie de
selecţie, constituită potrivit art. 4 din ordin, răspunde de desfăşurarea
următoarelor activităţi:
a) stabilirea ofertelor care
îndeplinesc cerinţele minime impuse;
b) aplicarea criteriilor de ierarhizare, potrivit celor stabilite în documentaţie;
c) stabilirea ierarhiei
ofertelor care îndeplinesc cerinţele minime impuse;
d) înştiinţarea conducerii
Ministerului Finanţelor Publice cu privire la rezultatul selecţiei de
candidaturi;
e) negocierea contractului.
Art. 12. - Pe parcursul
desfăşurării procedurii de selecţie de candidaturi, membrii comisiei de
selecţie au obligaţia de a păstra confidenţialitatea asupra conţinutului
negocierilor, precum şi asupra oricăror alte informaţii prezentate de
ofertanţi, a căror dezvăluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de
a-şi proteja secretele comerciale.
Art. 13. - (1) Fiecare dintre
membrii comisiei de selecţie are obligaţia de a semna pe propria răspundere o
declaraţie de confidenţialitate şi imparţialitate prin care se angajează să
respecte prevederile prevăzute la art. 12 şi prin care confirmă totodată că nu
se află în niciuna dintre situaţiile următoare:
a) este soţ sau rudă până la
gradul al patrulea inclusiv ori afin până la gradul al patrulea inclusiv cu
avocaţii propuşi de către ofertanţi pentru a face parte din echipă;
b) în ultimii 3 ani a avut
contracte de muncă sau de colaborare cu unul dintre ofertanţi ori cu asociaţii
unuia dintre ofertanţi sau a făcut parte din adunarea asociaţilor ori din orice
alt organ de conducere sau de administrare al unuia dintre ofertanţi;
c) are calitatea de asociat sau
face parte din organele de conducere ori de administrare ale unuia dintre
ofertanţi.
(2) Declaraţia prevăzută la alin.
(1) trebuie semnată înainte de iniţierea etapei de ierarhizare a ofertelor.
(3) In cazul în care unul dintre
membrii desemnaţi de comisia de selecţie constată că se află în una sau în mai
multe dintre situaţiile prevăzute la alin. (1), atunci acesta are obligaţia de
a solicita de îndată înlocuirea sa din componenţa comisiei respective.
Incheierea contractului-cadru
de asistenţă şi reprezentare
Art. 14. - (1) Ministerul
Finanţelor Publice, prin Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, în urma
aplicării procedurii de selecţie de candidaturi, va încheia contractul-cadru de
asistenţă şi reprezentare cu avocaţii ale căror oferte au fost acceptate.
(2) Contractul-cadru de
asistenţă şi reprezentare se semnează de ministrul finanţelor publice şi de
reprezentantul mandatat al ofertanţilor, pe baza documentelor depuse în cadrul
procedurii de selecţie.
(3) Contractul-cadru de asistenţă
şi reprezentare se încheie în termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la
anunţarea avocaţilor care au fost selectaţi în vederea încheierii acestuia, cu
excepţia cazului în care au fost formulate contestaţii, situaţie în care
termenul este de 5 zile lucrătoare de la data soluţionării contestaţiei de
către Ministerul Finanţelor Publice.
Dosarul contractului-cadru de
asistenţă şi reprezentare
Art. 15. -
(1) Ministerul Finanţelor Publice, prin Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE,
are obligaţia de a întocmi dosarul contractului-cadru de asistenţă şi
reprezentare încheiat.
(2) Dosarul achiziţiei publice
trebuie să cuprindă cel puţin următoarele documente:
a) componenţa comisiei de
selecţie;
b) invitaţia de participare
privind încheierea contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare;
c) procesul-verbal de ierarhizare
a ofertelor;
d) hotărârea comisiei de
selecţie cu privire la rezultatul aplicării procedurii de selecţie de
candidaturi;
e) contestaţiile primite,
rezoluţiile şi, după caz, măsurile corective adoptate de Ministerul Finanţelor
Publice şi comunicate ofertanţilor, precum şi hotărârile judecătoreşti
irevocabile;
f) contractul-cadru de asistenţă şi reprezentare semnat;
g) mandatele de reprezentare
emise.
(3) Dosarul achiziţiei publice se
păstrează de către Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE din cadrul
Ministerului Finanţelor Publice atâta timp cât contractul produce efecte
juridice, dar nu mai puţin de 5 ani de la data finalizării contractului-cadru
de asistenţă şi reprezentare.
Modalitatea de soluţionare a
contestaţiilor
Art. 16. - Contestaţiile înaintate
pe cale administrativă se soluţionează potrivit prevederilor Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 212/2002, cu modificările şi
completările ulterioare.
Dispoziţii finale
Art. 17. - Anexele A, B şi C fac
parte integrantă din prezentele norme procedurale
interne.
ANEXA A la normele
procedurale interne
CONTRACT-CADRU DE ASISTENŢĂ Şl REPREZENTARE
- model -
1. Părţi contractante
Intre
Ministerul
Finanţelor Publice - Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, având adresa
sediului ................................................ ,
telefon/fax ...................................... , număr de
înmatriculare........................ , cod fiscal ..................... , cont
trezorerie......................... ,
reprezentat
prin.................................................................. , funcţia
......................................................... ,în calitate de achizitor,
(denumirea conducătorului),
Şi
prestatorul
....................................................... , adresa sediului
.........................................................................................
,
(denumirea)
telefon/fax .................................. ,
numărul de înmatriculare ..................... , cod fiscal ................. ,
cont (trezorerie, bancă).................... ,
reprezentat prin
......................................................................... , funcţia
................................................. , în calitate de prestator,
(denumirea
conducătorului)
a intervenit prezentul
contract.
Prin încheierea prezentului
contract prestatorul îşi asumă obligaţia de a asigura asistenţa juridică şi
reprezentarea în legătură cu contractele finanţate în cadrul programelor de
preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE,
în baza mandatului acordat de Ministerul Finanţelor Publice.
3. Preţul
contractului
3.1. Achizitorul se obligă să plătească prestatorului preţul
convenit, în cazul în care, în baza mandatului de reprezentare, prestatorul
asigură asistenţa juridică şi reprezentarea în legătură cu contractele
finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de
Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE.
3.2. Preţul convenit pentru
îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, plătibil
prestatorului de către achizitor, este de ...................... mii lei
(valută)/oră/echipă, indiferent de numărul de avocaţi, din care TVA
................... mii lei (valută).
3.3. Plata se face doar pentru
serviciile de asistenţă juridică şi reprezentare prestate efectiv de prestator,
încheierea prezentului contract negenerând nici o obligaţie financiară pentru achizitor.
3.4. Valoarea estimată se stabileşte în caz de acordare a mandatului de reprezentare.
4. Regimul cheltuielilor
4.1. Cheltuielile de transport
şi cazare vor fi decontate de achizitor pe bază de documente justificative, în
limitele stabilite de reglementările legale în vigoare în România pentru
funcţionarii publici.
4.2. Alte cheltuieli care apar pe
perioada derulării prezentului contract vor fi decontate de achizitor numai pe
bază de documente justificative.
5. Durata contractului
5.1. Prezentul contract se încheie
pentru perioada ... (1 an). Prestatorul îşi asumă
obligaţia de a asigura asistenţa juridică şi reprezentarea în legătură cu
contractele finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE,
gestionate de Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, conform mandatului acordat.
5.2. In baza prezentului
contract, achizitorul va emite mandatele de reprezentare în funcţie de
necesităţile apărute.
5.3. In perioada cuprinsă între
momentul încheierii prezentului contract şi emiterea mandatului de
reprezentare, prestatorul nu este îndreptăţit să pretindă achizitorului să
efectueze plăţi în baza acestui contract.
5.4. Prestatorul care a primit
mandat de reprezentare are obligaţia de a depune toate diligentele pentru
apărarea intereselor încredinţate, până la finalizarea cauzei, chiar şi în
situaţia în care în anul următor nu mai este selectat de către achizitor pentru
un alt contract-cadru de reprezentare. In acest caz, durata prezentului contract
se prelungeşte fără alte formalităţi.
6. Caracterul
confidenţial al contractului
6.1. - (1) O parte contractantă
nu are dreptul, fără acordul scris al celeilalte părţi:
a) să facă cunoscut prezentul
contract sau orice prevedere a acestuia unei terţe părţi, în afara acelor
persoane implicate în îndeplinirea prezentului contract;
b) să utilizeze informaţiile şi
documentele obţinute sau la care are acces în perioada de derulare a
prezentului contract, în alt scop decât acela de a-şi îndeplini obligaţiile
contractuale.
(2) Dezvăluirea oricărei
informaţii faţă de persoanele implicate în îndeplinirea prezentului contract se
va face confidenţial şi se va extinde numai asupra acelor informaţii necesare
în vederea îndeplinirii acestuia.
6.2. - O parte contractantă va
fi exonerată de răspunderea pentru dezvăluirea de informaţii referitoare la
contract, dacă:
a) informaţia era cunoscută
părţii contractante înainte ca ea să fi fost primită de la cealaltă parte
contractantă; sau
b) informaţia a fost dezvăluită
după ce a fost obţinut acordul scris al celeilalte părţi contractante pentru
asemenea dezvăluire; sau
c) partea contractantă a fost
obligată în mod legal să dezvăluie informaţia.
7. Responsabilităţile
prestatorului
7.1. - (1) Prestatorul are
obligaţia de a presta serviciile prevăzute în prezentul contract cu
profesionalismul şi promptitudinea cuvenite angajamentului asumat şi în
conformitate cu propunerea de ofertă.
(2) Prestatorul are obligaţia de
a supraveghea prestarea serviciilor, de a asigura resursele umane, materiale,
instalaţiile, echipamentele sau altele asemenea, fie de natură provizorie, fie
definitive, cerute de şi pentru prezentul contract, în măsura în care
necesitatea asigurării acestora este prevăzută în contract sau se poate deduce în
mod rezonabil din prezentul contract.
(3) Prestatorul poate înlocui un
membru al echipei numai cu acceptul achizitorului şi
dacă avocatul propus are aceleaşi calificări şi întruneşte criteriile de
selectare aplicate de achizitor în cadrul procedurii de atribuire a
contractului.
(4) Pe durata derulării
contractului prestatorul are obligaţia de a informa achizitorul despre apariţia
situaţiilor de conflict de interese şi de a lua toate măsurile legale pentru
înlăturarea lor.
7.2. Prestatorul este pe deplin
responsabil pentru prestarea serviciilor. Totodată, este răspunzător atât de
oportunitatea şi legalitatea tuturor operaţiunilor şi metodelor de prestare
utilizate, cât şi de calificarea personalului folosit pe toată durata
prezentului contract.
8. Responsabilităţile
achizitorului
Achizitorul are obligaţia de a
pune la dispoziţie prestatorului orice facilităţi şi/sau informaţii pe care
acesta le-a cerut în propunerea de ofertă şi pe care le consideră necesare
pentru îndeplinirea prezentului contract.
9. Verificări
9.1. Achizitorul are dreptul de a
verifica modul de prestare a serviciilor.
9.2. Verificările vor fi
efectuate în conformitate cu prevederile prezentului contract. Achizitorul are
obligaţia de a notifica în scris prestatorului identitatea reprezentanţilor săi
împuterniciţi pentru acest scop.
10. Asigurarea
asistenţei juridice şi a reprezentării
Prestatorul are obligaţia de a
începe prestarea serviciilor de asistenţă juridică şi reprezentare imediat, în
timpul cel mai scurt posibil de la primirea mandatului de reprezentare.
11. Modalităţi
de plată
Achizitorul are obligaţia de a efectua plata către prestator în termen de cel mult 30
de zile de la emiterea facturii de către prestator. Plăţile în valută se vor
efectua cu respectarea prevederilor legale.
12. Amendamente
Modificarea prezentului contract se
face numai în scris, cu acordul părţilor contractante.
13. Penalităţi
şi daune-interese
13.1. In situaţia în care, din
cauza neprezentării la termene, prestatorul nu reuşeşte să îşi îndeplinească
obligaţiile asumate prin prezentul contract, achizitorul are dreptul de a-i imputa contravaloarea litigiului, prezentul contract constituind
titlu executoriu.
14. Rezilierea contractului
14.1. Nerespectarea obligaţiilor
asumate prin prezentul contract de către una dintre părţi dă dreptul părţii
lezate de a cere rezilierea contractului şi de a pretinde plata de
daune-interese.
14.2. Achizitorul îşi rezervă
dreptul de a denunţa unilateral prezentul contract în cel mult 30 de zile de la
apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii
acestuia şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale în aşa măsură
încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrară interesului public.
14.3. In cazul prevăzut la pct.
14.2, prestatorul are dreptul de a pretinde numai plata corespunzătoare pentru
partea din prezentul contract îndeplinită până la data denunţării unilaterale a
acestuia.
15. Forţa
majoră
15.1. Forţa majoră exonerează
părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul
contract, pe toată perioada în care aceasta acţionează.
15.2. Indeplinirea prezentului
contract va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a
prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
15.3. Partea contractantă care
invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în
mod complet, producerea acesteia şi de a lua orice măsuri care îi stau la
dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.
15.4. Dacă forţa majoră
acţionează sau se estimează că va acţiona o perioadă mai mare de 6 luni,
fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părţi încetarea de plin
drept a prezentului contract, fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde
celeilalte daune-interese.
16. Soluţionarea
litigiilor
16.1. Achizitorul şi prestatorul
vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative
directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul
sau în legătură cu îndeplinirea prezentului contract.
16.2. Dacă achizitorul şi
prestatorul nu reuşesc să rezolve în mod amiabil o divergenţă contractuală,
fiecare poate solicita ca disputa să se soluţioneze de către instanţele
judecătoreşti competente din România.
17. Limba
care guvernează contractul
Limba care guvernează contractul
este limba română.
18. Comunicări
18.1. - (1) Orice comunicare
între părţi, referitoare la îndeplinirea prezentului contract, trebuie să fie
transmisă în scris.
(2) Orice document scris trebuie
înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii.
18.2. Comunicările între părţi se pot face şi prin telefon, telegramă, telex,
fax sau e-mail, cu condiţia confirmării în scris a primirii comunicării.
19. Legea
aplicabilă contractului
Prezentul contract va fi
interpretat conform legilor din România.
Incheiat astăzi,
......................, în două exemplare originale, câte unul pentru fiecare
parte contractantă.
Achizitor, Prestator,
................
.................
ANEXA B la normele
procedurale interne
FORMULAR DE INVITAŢIE DE PARTICIPARE
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE Oficiul de Plăti si
Contractare PHARE
Nr............../
.......... 2005
Aprobat
Secretar
general
...........................
Denumirea autorităţii contractante: Ministerul Finanţelor Publice - Oficiul
de Plăţi şi Contractare PHARE,
cod fiscal
nr ............................. ,
Bucureşti, Bd. Mircea Vodă nr. 44, intrarea B, sectorul 3, telefon
..................................
Obiectul contractului: servicii juridice - cod CPSA 7411 (74.11)
Procedura aplicată: selecţie de candidaturi
Data limită si locul pentru depunerea ofertelor:
........................................ la sediul ministerului, Bucureşti,
(ziua/luna/anul/ora)
Bd. Mircea Vodă nr. 44,
intrarea B, sectorul 3, camera........................................... , telefon
.................................
Modul de prezentare a candidaturilor: un exemplar original al ofertei tehnice şi un
exemplar original al ofertei financiare, introduse fiecare într-un plic sigilat. Aceste două plicuri vor fi introduse
într-un plic exterior, sigilat şi marcat cu datele de
identificare ale ofertantului.
Clarificări şi documentaţie
pentru elaborarea şi prezentarea ofertelor pot fi solicitate la sediul
Ministerului Finanţelor
Publice - Oficiul de Plăţi şi
Contractare PHARE, Bucureşti, Bd. Mircea Vodă nr. 44, intrarea B, sectorul 3,
camera ........................................................... ,
telefon ..........................................
Persoana de contact:
.............................................. , telefon
...................................................................
Deschiderea ofertelor se va
face în: ................................................................................la sediul ministerului, Bucureşti,
(ziua/luna/anul/ora)
Bd. Mircea Vodă nr. 44,
intrarea B, sectorul 3, camera
.................................................... , telefon ....................................
.
Director,
.............
ANEXA C la normele procedurale interne
DOCUMENTAŢIA
de încheiere a
contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare
Informaţii generale
A. Introducere
Autoritatea contractantă: Ministerul Finanţelor Publice - Oficiul de Plăţi şi Contractare
PHARE, Bd. Mircea Vodă nr. 44, intrarea B, sectorul 3, telefon
......................................
Scopul aplicării procedurii: atribuirea contractului-cadru de asistenţă
şi reprezentare în legătură cu contractele finanţate în cadrul programelor de
preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE
Procedura aplicată: selecţie de candidaturi
Legislaţia aplicabilă: Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile
publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 212/2002, cu modificările şi
completările ulterioare
B. Calificarea
candidaţilor
Candidatul trebuie să facă dovada
că îndeplineşte criteriile de selectare prevăzute în documentaţia de încheiere
a contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare.
C. Criterii de selectare
In vederea calificării, candidaţii
trebuie să îndeplinească următoarele criterii:
(i) numărul de avocaţi definitivi
care vor face parte din echipă şi vechimea în specialitate juridică de minimum
3 ani - câte un punct pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care
îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 5 puncte;
(ii) numărul de avocaţi din echipă
care au experienţă în litigii comerciale cu o valoare mai mare de 1 milion euro
- câte 5 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte
criteriul, dar nu mai mult de 25 de puncte;
(iii) numărul de litigii
comerciale cu o valoare mai mare de 1 milion euro câştigate - câte 10 puncte pentru
fiecare membru al echipei de
avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 30 de puncte;
(iv) numărul de avocaţi din
echipă care au acordat asistenţă juridică sau au asigurat reprezentarea în
legătură cu contracte de lucrări publice cu finanţare internaţională - câte 10
puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul,
dar nu mai mult de 40 de puncte.
D. Elaborarea ofertei
Candidatul are obligaţia de a
menţine oferta valabilă pe o perioadă de 30 de zile.Ministerul Finanţelor
Publice are dreptul de a solicita, în circumstanţe excepţionale, înainte de
expirarea perioadei de valabilitate a ofertei, prelungirea acestei perioade.
Oferta trebuie însoţită de
împuternicirea scrisă prin care reprezentantul ofertantului este autorizat să
reprezinte societatea şi să semneze în numele acesteia, precum şi de declaraţia
pe propria răspundere sau de documente relevante referitoare la îndeplinirea
criteriilor de selecţie.
E. Prezentarea ofertei
Ofertantul trebuie să depună şi să
înregistreze oferta în termen de 14 zile de la data publicării invitaţiei de
participare în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a - „Achiziţii
publice".
Orice ofertant are dreptul de a-şi
retrage sau de a-şi modifica oferta numai înainte de data limită stabilită
pentru depunerea ofertei şi numai printr-o solicitare scrisă în acest sens.
Ofertantul nu are dreptul de a
depune decât o singură ofertă (nu se admit oferte alternative).
F. Deschiderea
şi evaluarea ofertelor
Deschiderea publică a ofertelor
tehnice se va face la sediul Ministerului Finanţelor Publice - Oficiul de Plăţi
şi Contractare PHARE. Ofertele financiare vor rămâne sigilate şi nu vor fi
deschise decât pentru ofertele considerate admise după evaluarea ofertelor
tehnice. Deschiderea ofertelor financiare se va face doar în prezenţa membrilor
comisiei de evaluare.
Orice ofertant are dreptul să fie
prezent la deschiderea ofertelor tehnice.
Comisia de evaluare a ofertelor şi
de negociere a contractului va întocmi un proces-verbal de deschidere a
ofertelor, care urmează să fie semnat atât de membrii comisiei, cât şi de
reprezentanţii ofertanţilor prezenţi, în care se consemnează:
- denumirea ofertanţilor;
- prezenţa propunerii financiare;
- orice alte elemente care privesc
deschiderea ofertelor.
G. Atribuirea
contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare
Criteriul de atribuire a
contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare este oferta corespunzătoare din
punct de vedere tehnico-economic, după următoarea procedură:
1. Punctajul tehnic se calculează pe baza punctelor obţinute (scor tehnic = media
punctelor acordate de fiecare dintre evaluatori) la îndeplinirea criteriilor
prevăzute la pct. C, astfel:
- oferta cu scorul tehnic cel mai
mare primeşte punctaj tehnic maxim de 100 de puncte, iar următoarele oferte
primesc un punctaj tehnic calculat astfel:
punctaj tehnic oferta „X" =
[(Scor tehnic oferta „X" x 100)/scorul tehnic cel mai mare]
Este declarată admisă în evaluarea
financiară oferta care întruneşte un scor tehnic de cel puţin 70 de puncte.
2. Evaluarea financiară are loc
doar pentru ofertele ce au primit un scor tehnic de cel puţin 70 de puncte.
Doar ofertele financiare corespunzătoare acestor oferte tehnice sunt deschise
de către comisia de evaluare. Punctajul financiar este determinat astfel:
- oferta financiară cea mai mică
[lei (valută)/oră/echipă] primeşte punctaj financiar maxim de 100 de puncte,
iar următoarele oferte primesc un punctaj calculat pe baza următoarei formule:
punctaj financiar oferta „X" =
[(oferta financiară cea mai mică x 100)/oferta
financiară „X"]
3. Pentru ierarhizarea ofertelor
se stabileşte punctajul final al fiecărei oferte considerate admisă după
stabilirea punctajului tehnic (cel puţin 70 de puncte), după următoarea
formulă:
punctaj final = 70% din punctajul
tehnic + 30% din punctajul financiar.
Ministerul Finanţelor Publice -
Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE va comunica în scris tuturor ofertanţilor
rezultatul aplicării procedurii „Selecţie de candidaturi" în cel mult două
zile de la data la care comisia de selecţie a candidaturilor a stabilit
ofertele câştigătoare.
Ministerul Finanţelor Publice -
Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE are obligaţia de a încheia
contractul-cadru de asistenţă şi reprezentare după ierarhizarea ofertelor în
funcţie de gradul de îndeplinire a necesităţilor obiective ale Ministerului
Finanţelor Publice.
ANEXA Nr. 2
COMPONENŢA
comisiei de
selecţie a avocaţilor
Preşedinte Directorul Oficiului de Plăţi şi Contractare PHARE din cadrul
Ministerului Finanţelor Publice
Membru Şeful Serviciului judiciar al Direcţiei generale juridice din
Ministerul Finanţelor Publice
Membru Directorul adjunct al Oficiului de Plăţi şi Contractare PHARE din
cadrul Ministerului Finanţelor Publice
ANEXA Nr. 3
COMPONENŢA
comisiei de soluţionare a contestaţiilor
Preşedinte Directorul general adjunct al Direcţiei generale juridice din
Ministerul Finanţelor Publice
Membru Directorul general al Autorităţii de plată din cadrul Ministerului
Finanţelor Publice
Membru Consilier juridic din cadrul Direcţiei generale juridice din
Ministerul Finanţelor Publice