Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 538 din 15 octombrie 2001

privind aprobarea Procedurii pentru raportarea datelor privind consumatorii de gaze naturale, in conformitate cu Directiva CE 90/377

ACT EMIS DE: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL GAZELOR NATURALE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 698 din  2 noiembrie 2001


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 8 alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr. 41/2000 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Gazelor Naturale (ANRGN), cu modificarile ulterioare, respectiv ale art. 2 alin. (1) lit. e) si alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 60/2000 privind reglementarea activitatilor din sectorul gazelor naturale, aprobata cu modificari prin Legea nr. 463/2001,

    Presedintele Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Gazelor Naturale emite prezentul ordin.

    Art. 1
    Se aproba Procedura pentru raportarea datelor privind consumatorii de gaze naturale, in conformitate cu Directiva CE 90/377 privind o procedura comunitara de imbunatatire a transparentei preturilor la gaze naturale si energie electrica pentru utilizatorii finali din industrie, prevazuta in anexa care face parte integranta prin prezentul ordin.
    Art. 2
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 3
    Titularii licentei de furnizare a gazelor naturale, Departamentul preturi, tarife, reglementari comerciale si protectia consumatorilor si Serviciul legislatie, contencios vor aduce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

              Presedintele Autoritatii Nationale de Reglementare
                         in Domeniul Gazelor Naturale,
                                 Gheorghe Radu

    ANEXA 1

                                   PROCEDURA
pentru raportarea datelor privind consumatorii de gaze naturale, in conformitate cu Directiva CE 90/377

    CAP. 1
    Scop

    Art. 1
    Prezenta procedura stabileste un sistem unitar de raportare de catre furnizorii de gaze naturale catre Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Gazelor Naturale, denumita in continuare ANRGN, a structurii de consumatori, a preturilor practicate de catre acestia si a cantitatilor de gaze naturale contractate, in conformitate cu prevederile Directivei CE 90/377.
    Art. 2
    ANRGN va inregistra in baza de date proprie datele obtinute in conditiile art. 1 si va realiza raportarile periodice catre Institutul National de Statistica din Romania si catre SOEC - Bruxelles, Belgia, conform prevederilor Directivei CE 90/377.

    CAP. 2
    Domeniu de aplicare

    Art. 3
    Prezenta procedura se aplica:
    a) furnizorilor de gaze naturale, in structurarea evidentelor privind consumatorii de gaze naturale, preturile practicate si cantitatile contractate in baza contractelor de furnizare si/sau de vanzare-cumparare;
    b) in relatia dintre furnizorii de gaze naturale si ANRGN privind transmiterea datelor referitoare la structura de consumatori de gaze naturale, la preturile practicate si cantitatile contractate in baza contractelor de furnizare si/sau de vanzare-cumparare;
    c) in relatia dintre ANRGN si alte organisme nationale si internationale privind furnizarea datelor referitoare la structura de consumatori de gaze naturale, la preturile practicate si cantitatile contractate in baza contractelor de furnizare si/sau de vanzare-cumparare, centralizate la nivel national.
    Art. 4
    Prezenta procedura se aplica consumatorilor captivi si consumatorilor eligibili, cu exceptia:
    a) consumatorilor rezidentiali;
    b) consumatorilor din sectorul producerii de energie electrica;
    c) consumatorilor din industria chimica;
    d) consumatorilor cu un consum anual de gaze naturale mai mare de 124.000.000 mc/an sau 4.186.000 GJ/an sau 1.163 GWh/an.

    CAP. 3
    Definitii si abrevieri

    Art. 5
    Definirea unor termeni si lista cuprinzand abrevierile sunt prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta procedura.

    CAP. 4
    Documente de referinta

    Art. 6
    Prezenta procedura este elaborata cu luarea in considerare a urmatoarelor acte normative:
    a) 31990L0377 Directiva 90/377/CE din 29 iunie 1990 referitoare la o procedura comunitara de imbunatatire a transparentei preturilor la gaz si electricitate pentru consumatorii industriali - Council Directive 90/377/EC of the 29 th June 1990 concerning a Community procedure to improve the transparency of gas and electricity prices to industrial end-users;
    b) Ordonanta Guvernului nr. 41/2000 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Gazelor Naturale (ANRGN), cu modificarile ulterioare;
    c) Ordonanta Guvernului nr. 60/2000 privind reglementarea activitatilor din sectorul gazelor naturale, aprobata cu modificari prin Legea nr. 463/2001;
    d) Hotararea Guvernului nr. 656/1997 privind aprobarea Clasificarii activitatilor din economia nationala - CAEN;
    e) Hotararea Guvernului nr. 53/1999 privind aprobarea Clasificarii produselor si serviciilor asociate activitatilor - CPSA.

    CAP. 5
    Tipuri de consumatori de referinta - agenti economici

    Art. 7
    Consumatorii pentru care furnizorii licentiati au obligatia inregistrarii si raportarii preturilor practicate sunt consumatorii industriali din toate ramurile industriale, alimentati prin sistemele de distributie.
    Art. 8
    (1) Preturile pe care furnizorii licentiati au obligatia de a le inregistra si raporta sunt preturile finale si se vor referi la tipurile de consumatori standard, definiti pe baza nivelului consumului anual si al factorului de sarcina al consumului de gaze naturale.
    (2) Preturile inregistrate si raportate trebuie sa includa si toate componentele fixe, in cazul in care exista astfel de componente (de exemplu: taxa sau chiria pentru contor, taxele fixe etc.). Ele nu vor include taxa de instalare platita initial de consumator.
    Art. 9
    Se definesc urmatoarele tipuri de consumatori (de referinta) - agenti economici:
_________________________________________________________________________
  Tipul de          Consumul anual               Factorul de sarcina
consumatori
_________________________________________________________________________
    I1       12.400 mc sau 418,60 GJ          Nu este stabilit un factor
             sau 116.300 kWh                  de sarcina*)
    I2       124.000 mc sau 4.186 GJ          200 de zile
             sau 1.163.000 kWh
    I3-1     1.240.000 mc sau 41.860 GJ       200 de zile 1.600 de ore
             sau 11,63 GWh
    I3-2     1.240.000 mc sau 41.860 GJ       250 de zile 4.000 de ore
             sau 11,63 GWh
    I4-1     12.400.000 mc sau 418.600 GJ     250 de zile 4.000 de ore
             sau 116,3 GWh
    I4-2     12.400.000 mc sau 418.600 GJ     330 de zile 8.000 de ore
             sau 116,3 GWh
    I5-4     124.000.000 mc sau 4.186.000 GJ  330 de zile 8.000 de ore
             sau 1.163 GWh
_________________________________________________________________________
    *) Daca este necesar, 115 - 200 de zile.

    Art. 10
    (1) Factorul de sarcina al consumului zilnic de gaze naturale reprezinta numarul de zile ce ar fi necesar pentru a prelua intregul consum anual la debitul instalat zilnic si se determina cu formula:

    nd = Qa/Qdmax,

    in care:
    Qa = volumul consumat anual;
    Qdmax = debitul instalat zilnic.
    (2) Factorul de sarcina al consumului orar de gaze naturale reprezinta numarul de ore ce ar fi necesar pentru a prelua intregul consum anual la debitul instalat si se determina cu formula:

    nd = Qa/Qhmax,

    in care:
    Qa = volumul consumat anual;
    Qhmax = debitul instalat.

    CAP. 6
    Reguli pentru raportarea de catre furnizori a preturilor practicate

    Art. 11
    (1) Pentru tipurile de consumatori definiti la art. 9 fiecare furnizor licentiat va intocmi cate doua rapoarte pe an privind preturile practicate, corespunzator datelor calendaristice 1 ianuarie si 1 iulie.
    (2) Rapoartele vor fi transmise la ANRGN pana cel tarziu la data de 20 ianuarie si, respectiv, 20 iulie.
    Art. 12
    (1) Preturile se comunica, in moneda nationala, in lei/1.000 mc:
    a) fara taxe;
    b) cu toate taxele incluse (cu exceptia T.V.A. deductibil).
    (2) In pretul final, cu taxele impuse, vor fi incluse toate taxele si impozitele, fie locale, fie nationale, stabilite conform prevederilor legale in vigoare.
    (3) Valorile si modul de calcul al taxelor si impozitelor nationale sau locale trebuie comunicate separat.
    Art. 13
    Preturile inregistrate se vor baza pe tarifele, conditiile si reglementarile in vigoare la inceputul fiecarei perioade de sase luni (ianuarie si iunie), inclusiv eventualele rabaturi.
    Art. 14
    (1) Daca exista mai multe preturi posibile, se ia in considerare pretul cel mai avantajos pentru consumator, dupa eliminarea preturilor care nu sunt utilizate in practica sau care se aplica doar la un numar nesemnificativ de utilizatori.
    (2) Daca nu exista preturi partiale, contracte speciale sau preturi liber negociate, va fi raportat si inregistrat pretul cel mai des intalnit, respectiv pretul cel mai reprezentativ pentru conditiile de furnizare respective.
    (3) Alte elemente care ar putea avea un rol in stabilirea preturilor (de exemplu, interuptibilitatea etc.) se determina pentru fiecare caz in parte, adoptandu-se intotdeauna solutia aplicata cel mai frecvent in practica.
    (4) In cazul preturilor negociate se va utiliza valoarea cea mai frecventa (cea mai reprezentativa) pentru pretul practicat.
    Art. 15
    Furnizorii vor comunica ANRGN pentru fiecare dintre tipurile de consumatori definite la art. 9, o data pe an, pana cel tarziu la data de 20 ianuarie, urmatoarele date:
    a) numarul consumatorilor din fiecare tip de consumatori (de referinta);
    b) consumul anual al consumatorilor din fiecare tip de consumatori (de referinta).

    CAP. 7
    Reguli pentru raportarea de catre ANRG a datelor referitoare la preturile gazelor naturale

    Art. 16
    ANRGN va comunica Institutului National de Statistica din Romania si SOEC - Bruxelles (Belgia), pana la datele de 28 februarie si 31 august ale fiecarui an, datele privind:
    a) sistemul de preturi pentru furnizarea gazelor naturale la consumatorii agenti economici;
    b) preturile medii practicate, rezultate din sinteza datelor primite de la furnizorii de gaze naturale;
    c) structura de consumatori si cantitatile de gaze naturale consumate de fiecare tip de consumatori de referinta.

    CAP. 8
    Dispozitii finale si tranzitorii

    Art. 17
    Prevederile art. 15 se aplica dupa organizarea sistemului de colectare de date la nivelul furnizorilor, dar nu mai tarziu de data de 1 ianuarie 2003.
    Art. 18
    Prevederile art. 16 se aplica astfel:
    a) de la 1 ianuarie 2003, comunicarea datelor catre Institutul National de Statistica din Romania;
    b) din momentul aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, comunicarea datelor catre SOEC - Bruxelles (Belgia).

    ANEXA 1
    (la Procedura pentru raportarea
    datelor privind consumatorii de
    gaze naturale, in conformitate
    cu Directiva CE 90/311)

             DEFINIREA UNOR TERMENI SI LISTA CUPRINZAND ABREVIERILE

    - Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Gazelor Naturale - ANRGN - institutie publica cu personalitate juridica, aflata in coordonarea Ministerului Industriei si Comertului, care elaboreaza, aplica si urmareste sistemul de reglementari obligatorii la nivel national, necesar pentru functionarea sectorului si a pietei gazelor naturale in conditii de eficienta, siguranta, concurenta, transparenta si protectie a consumatorilor si a mediului;
    - consumator captiv - persoana fizica sau juridica, romana ori straina, care este obligata, datorita configuratiei sistemului de distributie, sa contracteze gaze naturale cu un anumit producator sau distribuitor, titular al licentei de furnizare;
    - consumator eligibil - persoana fizica sau juridica, romana ori straina, care are deplina libertate de a cumpara gaze naturale de la orice producator si/sau furnizor si care are acces la retelele de transport si/sau distributie;
    - consumator rezidential - consumatorul care utilizeaza gazele naturale in scopul incalzirii spatiilor proprii, producerii apei calde, pentru gatit si pentru care furnizarea se face fara limita de consum, pana la nivelul debitului maxim instalat; in particular, termenul uz rezidential face referire la consumul casnic in gospodarii individuale, apartamente de bloc, obiective sociale, culturale, de ocrotire a sanatatii, institutii si altele asemenea.
    Consumatorul rezidential se clasifica astfel:
    a) consumator rezidential individual - consumatorul care utilizeaza gazele naturale pentru consumul casnic in gospodarii individuale, apartamente de bloc, sau cu un consum de gaze naturale de maximum 10.000 mc/an;
    b) consumatorul rezidential colectiv - consumatorul care utilizeaza gazele naturale pentru consumul casnic in gospodarii sau apartamente de bloc, cu contorizari comune si un consum de gaze naturale mai mare de 10.000 mc/an;
    c) alti consumatori rezidentiali - institutii publice, unitati de invatamant, spitale, crese, gradinite, servicii sociale, altele asemenea;
    - consumator industrial - consumatorul care utilizeaza gazele naturale ca materie prima in industria chimica sau pentru procese tehnologice in industrie, sectorul extractiv, sectorul materialelor de constructii si altele asemenea, exclusiv producerea de energie electrica.
    Consumatorul industrial se clasifica astfel:
    a) consumator industrial mic - cu un consum de gaze naturale de maximum 100.000 mc/an;
    b) consumator industrial mare - cu un consum de gaze naturale de minimum 100.000 mc/an;
    - consumator din industria chimica - consumatorul care utilizeaza gazele naturale ca materie prima in industria chimica de sinteza;
    - consumator din sectorul producerii de energie electrica - consumatorul care utilizeaza gazele naturale in scopul producerii de energie electrica pentru utilitati publice;
    - consumator comercial - consumatorul care utilizeaza gazele naturale in sectorul comercial, restaurante, hoteluri, centre de afaceri sau in agricultura, sere si utilizari similare, pentru care furnizarea se face fara limita de consum, pana la nivelul debitului maxim instalat;
    - consumator din sectorul distributiei districtuale a agentului termic - consumatorul care utilizeaza gazele naturale pentru producerea de energie termica in scopul distributiei publice; furnizarea se realizeaza in limita cantitatilor de gaze naturale contractate si in conformitate cu graficul de livrari prevazut in contractul de furnizare;
    - debit instalat - suma debitelor maxime, exprimata in mc/h, ale aparatelor de utilizare existente intr-o instalatie de utilizare;
    - debit maxim - volum de gaze naturale care trec timp de o ora printr-un aparat - contor, regulator, instalatie de utilizare, arzator si altele asemenea - la presiunea de lucru maxima indicata de producator;
    - furnizor - persoana juridica, romana sau straina, titulara a licentei de furnizare a gazelor naturale;
    - gaze naturale - substante minerale combustibile, constituite din amestecuri de hidrocarburi naturale, acumulate in scoarta terestra si care, in conditii de suprafata, se prezinta in stare gazoasa, intrunind proprietatile fizice si chimice prevazute in STAS 3317 si avand o putere calorifica inferioara minima de 8.057 kcal/mc la 15 grade C si 760 mm Hg;
    - istoric de consum - consum de gaze naturale exprimat in unitati de volum - mc, realizat intr-o anumita perioada evidentiata in baza de date a operatorului de distributie;
    - metru cub de gaze naturale (mc) - echivalentul energetic, conform STAS 3317, al cantitatii de gaze naturale continute in volumul unui cub cu latura de un metru, la presiunea de 101.325 Pa (1 bar) si temperatura de 288,15 grade K (15 grade C);
    - pret reglementat - pret aprobat de ANRGN pe baza propunerilor agentilor economici din sectorul gazelor naturale, aferent contractelor de furnizare pentru consumatorii captivi; modalitatea de calcul a pretului reglementat este prevazuta in Criteriile si metodele pentru stabilirea preturilor si a tarifelor reglementate in sectorul gazelor naturale, aprobata prin Decizia presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Gazelor Naturale - ANRGN nr. 79 din 15 martie 2001;
      pret negociat   pret rezultat ca efect al mecanismelor concurentiale ale pietei, aferent contractelor de vanzare cumparare incheiate intre furnizori si consumatorii eligibili de gaze naturale, precum si contractelor de achizitie incheiate intre producatori/furnizori si distribuitorii de gaze naturale;
      SOEC   Oficiul Statistic al Comunitatilor Europene   Statistical Office of the European Communities.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 538/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 538 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu