Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 5379 din 25 noiembrie 2004

privind Metodologia de organizare si functionare a serviciilor educationale prin cadre didactice de sprijin/itinerante pentru copiii cu cerinte educative speciale, scolarizati in invatamantul de masa

ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1151 din  6 decembrie 2004


SmartCity3


    In baza dispozitiilor Legii invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in temeiul Hotararii Guvernului nr. 410/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei si Cercetarii, cu modificarile si completarile ulterioare,

    ministrul educatiei si cercetarii emite prezentul ordin.

    Art. 1
    Se aproba Metodologia de organizare si functionare a serviciilor educationale prin cadre didactice de sprijin/itinerante pentru copiii cu cerinte educative speciale, scolarizati in invatamantul de masa, cuprinsa in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Prevederile noii metodologii intra in vigoare incepand cu anul scolar 2005 - 2006.
    Art. 3
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 4
    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr. 4.653/2001 privind aprobarea Metodologiei de organizare si functionare a serviciilor educationale pentru copiii/elevii deficienti, integrati in scoala publica, prin cadre didactice itinerante si de sprijin.
    Art. 5
    Directia generala pentru invatamant preuniversitar, inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti si unitatile de invatamant preuniversitar vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

                   p. Ministrul educatiei si cercetarii,
                               Radu Damian,
                             secretar de stat

    ANEXA 1

                                 METODOLOGIE
de organizare si functionare a serviciilor educationale prin cadre didactice de sprijin/itinerante pentru copiii cu cerinte educative speciale, scolarizati in invatamantul de masa

    CAP. 1
    Principii, obiective si finalitati ale educatiei speciale

    Art. 1
    Educatia speciala este forma de educatie adaptata si destinata tuturor copiilor cu cerinte educative speciale care nu reusesc singuri sa atinga un nivel de educatie corespunzator varstei si cerintelor societatii pentru un om activ, autonom si independent.
    Art. 2
    Principiile care stau la baza educatiei speciale sunt:
    1. Garantarea dreptului la educatie al oricarui copil
    a) Copiii au dreptul sa invete impreuna, indiferent de dificultati si de diferente.
    b) Fiecare copil este unic si are un anume potential de invatare si de dezvoltare.
    c) Scoala si comunitatea asigura sanse egale de acces la educatie pentru toti copiii.
    2. Asigurarea de servicii specializate centrate pe nevoile copiilor cu cerinte educative speciale:
    a) corelarea tipurilor de educatie si a formelor de scolarizare in functie de scopul educatiei, obiectivele generale si specifice, precum si de finalitatile educatiei;
    b) asigurarea conexiunii educationale prin activitati complexe.
    Art. 3
    Finalitatea educatiei speciale este aceea de a crea conditiile unei bune integrari sociale si profesionale a persoanelor cu nevoi speciale.
    Art. 4
    (1) Integrarea scolara a copiilor cu cerinte educative speciale este fundamentala pentru realizarea finalitatii educatiei speciale. Integrarea scolara se realizeaza in unitati de invatamant de masa si/sau in unitati de invatamant special. Una dintre cerintele integrarii eficiente a copiilor cu cerinte educative speciale este crearea unor servicii de sprijin, specializate in asistenta educationala, de care sa beneficieze atat copiii/elevii integrati, cat si colectivele didactice din scolile integratoare.
    (2) Unul dintre serviciile specializate necesare in integrarea educationala a copiilor cu cerinte educative speciale este realizat de catre cadrele didactice de sprijin/itinerante.

    CAP. 2
    Specificul serviciilor educationale oferite de cadrele didactice de sprijin/itinerante

    Art. 5
    Pentru ocuparea unui post de cadru didactic de sprijin/itinerant trebuie indeplinite urmatoarele conditii:
    a) sa fie absolvent al unei institutii de invatamant superior de lunga durata cu una dintre specializarile: psihopedagogie speciala, pedagogie sau psihologie;
    b) sa fie absolvent al colegiului pedagogic, al liceului pedagogic ori al unei scoli echivalente;
    c) in cazul in care nu se indeplinesc conditiile prevazute la lit. a) si b), sa fie absolvent al unei institutii de invatamant superior de lunga sau de scurta durata care a efectuat un stagiu atestat de pregatire teoretica si practica in educatia speciala.
    Art. 6
    (1) Posturile didactice ale cadrelor didactice de sprijin/itinerante sunt normate in invatamantul special.
    (2) In situatia in care intr-un judet nu exista o scoala speciala sau centru de resurse, cadrul didactic de sprijin/itinerant este incadrat intr-o unitate de invatamant care poate fi: scoala de masa, centru logopedic interscolar sau centru de asistenta psihopedagogica.
    (3) In functie de necesitatile locale, unitatile de invatamant de masa, centrele logopedice interscolare, centrele si cabinetele de asistenta psihopedagogica din unitatile de invatamant de masa pot transforma posturi/catedre didactice in posturi de cadre didactice de sprijin/itinerante, in conditiile respectarii art. 5.
    Art. 7
    (1) Activitatea unui cadru didactic de sprijin/itinerant este normata ca activitate de invatamant special, conform prevederilor art. 5 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic.
    (2) Normarea si incadrarea cadrelor didactice de sprijin/itinerante se realizeaza astfel:
    a) o norma de 16 ore pentru 8 - 12 copii/elevi cu cerinte educative speciale in grupe de gradinite/clase din unitati de invatamant obisnuit, la acelasi nivel/palier de studii, echivalenta normei de predare in conformitate cu prevederile art. 43 lit. f) din Legea nr. 128/1997;
    b) o norma de 16 ore pentru 4 - 6 copii/elevi cu deficiente severe/asociate, integrati in grupe/clase din scoala obisnuita la solicitarea expresa a parintilor, in conformitate cu prevederile art. 4 lit. c) din Hotararea Guvernului nr. 586/1990.
    (3) Daca numarul de elevi este mai mic decat cel prevazut la alin. (2), catedra se poate fragmenta, aceasta situatie incluzand cumulul sau plata cu ora.
    (4) Cel putin jumatate din activitatea din cadrul celor 16 ore se desfasoara in grupa/clasa, in timpul activitatilor/lectiilor de predare-invatare, in parteneriat cu educatoarea/invatatoarea sau profesorul de la grupa/clasa, in situatiile in care se constata ca exista probleme de intelegere.
    (5) Numarul de ore de activitate in grupa/clasa este stabilit de cadrul didactic de sprijin/itinerant impreuna cu cel de la grupa/clasa.
    (6) Celelalte ore din norma se pot desfasura:
    a) in centrul de resurse;
    b) in sali multifunctionale din unitatea de invatamant unde este inscris copilul;
    c) in familia copilului asistat;
    d) in institutii din comunitatea locala (palate ale copiilor, biblioteci, cinematografe, teatre, circ etc.), in care insoteste copiii/elevii in diverse contexte educationale.
    Art. 8
    Normarea posturilor de cadru didactic de sprijin/itinerant se va face in cadrul numarului total de catedre si posturi didactice ale invatamantului preuniversitar din judetul/sectorul respectiv.
    Art. 9
    (1) Categoriile de copii/elevi care beneficiaza de serviciile cadrelor didactice de sprijin/itinerante sunt:
    a) copiii/elevii cu certificat de expertiza si orientare scolara si profesionala eliberat de comisia de protectie a copilului;
    b) copiii/elevii cu dificultati de invatare sau de dezvoltare care au recomandarea comisiei interne de evaluare continua din scoala/centrul de resurse;
    c) copiii/elevii cu cerinte educative speciale pentru care exista o solicitare scrisa din partea familiei.
    (2) Serviciile educationale oferite de cadrele didactice de sprijin/itinerante se asigura in baza unuia dintre urmatoarele documente:
    a) certificat de orientare scolara si profesionala eliberat de comisia pentru protectia copilului;
    b) recomandarea scrisa a comisiei interne de evaluare continua, insotita de evaluarea complexa a copilului/elevului (psihologica, medicala, familiala, sociala, a nivelului de achizitii de tip scolar etc.).
    (3) Recomandarea comisiei interne de evaluare continua se poate obtine numai in urma evaluarii complexe a copilului/elevului. Evaluarea copilului/elevului se realizeaza in baza sesizarii comisiei interne de evaluare continua de pe raza de domiciliu al copilului de catre unitatea de invatamant frecventata de copil/elev, familia sau tutorele legal al acestuia, alte institutii, organizatii neguvernamentale sau persoane interesate etc.
    Art. 10
    Atributiile cadrului didactic de sprijin/itinerant:
    a) colaboreaza cu comisia interna de evaluare continua din scoala/centrul de resurse in vederea preluarii informatiilor privind evaluarea si planul de servicii personalizat al copilului/elevului cu cerinte educative speciale, integrat in invatamantul de masa;
    b) colaboreaza cu intregul corp profesoral al unitatii de invatamant in care este inscris copilul/elevul, in vederea realizarii unei integrari eficiente in intregul colectiv al scolii;
    c) elaboreaza si realizeaza planul de interventie personalizat, precum si adaptarea curriculara in parteneriat cu cadrele didactice de la grupa/clasa;
    d) evalueaza, in parteneriat cu echipa, rezultatele aplicarii programelor curriculare adoptate;
    e) colaboreaza cu cadrele didactice de la grupa/clasa in care sunt elevi cu cerinte educative speciale, in vederea stabilirii modalitatilor de lucru pentru fiecare unitate de invatare:
    - participa, in timpul orelor de predare, la activitatile ce se desfasoara in clasa de catre invatator sau profesor;
    - participa la activitatile educative din grupa/clasa in calitate de observator, consultant, coparticipant;
    - organizeaza activitati de interventie personalizata in grupe/clase sau in afara acestora;
    - desfasoara activitati de tip terapeutic-cognitiv-ocupational, individuale sau in grup;
    - colaboreaza cu specialistii care realizeaza terapiile specifice in vederea realizarii coerente a planului de servicii personalizat;
    - propune si realizeaza materiale didactice individualizate in functie de dificultatile de invatare ale copiilor/elevilor;
    f) realizeaza activitatea de evaluare periodica vizand dezvoltarea elevilor si reproiecteaza programul de interventie personalizat;
    g) consiliaza familiile copiilor/elevilor care beneficiaza de serviciile de sprijin si colaboreaza cu acestea;
    h) realizeaza in cadrul celor 16 ore, reprezentand norma didactica de predare, programul saptamanal de asistenta educationala in functie de:
    - necesitatile elevului;
    - evolutia elevului intr-o perioada de timp limitata;
    - rezultatele evaluarilor periodice;
    - cerintele grupului de elevi asistati;
    i) orienteaza catre comisia interna de evaluare continua toti acei copii/elevi care au cerinte educative speciale si nu beneficiaza de servicii educationale de sprijin.
    Art. 11
    Cadrele didactice de sprijin/itinerante sunt salarizate in conformitate cu prevederile Legii nr. 128/1997.

    CAP. 3
    Facilitati acordate unitatilor de invatamant integratoare

    Art. 12
    Consiliul de administratie al unitatii de invatamant poate acorda diminuarea efectivului de elevi la grupa/clasa respectiva cu 1 - 2 copii/elevi pentru fiecare copil cu cerinte educative speciale integrat in grupa/clasa respectiva.
    Art. 13
    Cadrele didactice din unitatile de invatamant integratoare beneficiaza de cursuri de formare in domeniul educatiei incluzive, organizate de Ministerul Educatiei si Cercetarii.
    Art. 14
    (1) Cadrele didactice din scolile de masa care au copii/elevi integrati beneficiaza, cu prioritate, de prime acordate din fondul anual de premiere.
    (2) Cadrelor didactice care integreaza eficient copii/elevi cu cerinte educative speciale in grupe/clase li se vor acorda in fisa de evaluare anuala si in fisa de restrangere a activitatii cadrului didactic, dupa caz, cel putin 5 puncte pentru fiecare copil/elev integrat, dar nu mai mult de 10 puncte.
    (3) Se recomanda inspectoratelor scolare judetene/al municipiului Bucuresti ca, la intocmirea grilei cu punctajele prevazute pentru obtinerea salariului si a gradatiei de merit, sa stabileasca pentru cadrele didactice din invatamantul de masa, care integreaza copii/elevi cu cerinte educative speciale, un punctaj echivalent cu cel acordat pentru obtinerea unor performante in pregatirea elevilor distinsi la concursurile si olimpiadele scolare.
    Art. 15
    Pentru elevii cu cerinte educative speciale integrati in unitati de invatamant de masa se asigura servicii educationale prin cadre didactice de sprijin/itinerante pe durata invatamantului prescolar si pe intreaga perioada a scolarizarii.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 5379/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 5379 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu