Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 5271 din 11 noiembrie 2004

privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a consiliului de administratie al unitatii de invatamant din judetele-pilot nominalizate prin Hotararea Guvernului nr. 1.942/2004

ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1262 din 28 decembrie 2004


SmartCity3


    Avand in vedere prevederile Legii invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii nr. 354/2004 pentru modificarea si completarea Legii invatamantului nr. 84/1995,
    in temeiul Hotararii Guvernului nr. 410/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei si Cercetarii, cu modificarile ulterioare,

    ministrul educatiei si cercetarii emite prezentul ordin.

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a consiliului de administratie al unitatii de invatamant din judetele-pilot nominalizate prin Hotararea Guvernului nr. 1.942/2004, prevazut in anexa*) care face parte integranta din prezentul ordin.
------------
    *) Anexa este reprodusa in facsimil.

    Art. 2
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 3
    Directia generala pentru invatamant preuniversitar, Directia generala evaluare, prognoze, strategii si programe pentru invatamant preuniversitar, directiile de specialitate din Ministerul Educatiei si Cercetarii, inspectoratele scolare judetene si al municipiului Bucuresti si conducerile unitatilor de invatamant vor duce la indeplinire prezentul ordin.

                   p. Ministrul educatiei si cercetarii,
                               Radu Damian,
                             secretar de stat

    ANEXA 1

                               REGULAMENT
de organizare si functionare a consiliului de administratie al unitatii de invatamant din judetele-pilot nominalizate prin Hotararea Guvernului nr. 1.942/2004

    CAP. 1
    DISPOZITII GENERALE

    Art. 1
    Consiliul de Administratie al unitatii de invatamant preuniversitar isi desfasoara activitatea in conformitate cu reglementarile Legii invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 2
    Unitatea de invatamant preuniversitar de stat este condusa de un consiliu de administratie. Consiliul de administratie are rol de decizie in domeniul administrativ.

    CAP. 2
    COMPONENTA

    Art. 3
    a) Consiliul de Administratie al unitatii de invatamant este format din: director, director adjunct, reprezentantul consiliului local, reprezentantul primarului, reprezentanti ai parintilor, 1 - 5 reprezentanti ai cadrelor didactice, reprezentantul agentilor economici si un reprezentant al elevilor, pentru ciclul secundar superior.
    b) In mediul rural se va avea in vedere ca in Consiliul de Administratie al unitatii coordonatoare sa fie reprezentate corespunzator unitatile de invatamant arondate.
    c) In functie de marimea si complexitatea unitatii de invatamant, Consiliul de Administratie va fi format din 9 - 15 membri alesi/desemnati dupa cum urmeaza:
 ______________________________________________________________________________
|Nr. |            Reprezentant         | Organismul care alege/desemneaza      |
|crt.|                                 |                                       |
|____|_________________________________|_______________________________________|
|  1 | Director                        | De drept, conform legii               |
|____|_________________________________|_______________________________________|
|  2 | Director adjunct                | De drept, conform legii               |
|____|_________________________________|_______________________________________|
|  3 | Reprezentantul consiliului local| Consiliul local                       |
|____|_________________________________|_______________________________________|
|  4 | Reprezentantul primarului       | Primarul                              |
|____|_________________________________|_______________________________________|
|  5 | Reprezentanti ai parintilor     | Consiliul reprezentativ al parintilor |
|    |                                 | din unitatea de invatamant            |
|____|_________________________________|_______________________________________|
|  6 | 1 - 5 cadre didactice,          | Consiliul profesoral al unitatii de   |
|    | reprezentand toate ciclurile si | invatamant                            |
|    | structurile scolare din unitatea|                                       |
|    | de invatamant                   |                                       |
|____|_________________________________|_______________________________________|
|  7 | Reprezentantul agentilor        | Asociatiile patronale/consiliul local |
|    | economici                       | (daca nu exista asociatii patronale)  |
|____|_________________________________|_______________________________________|
|  8 | Reprezentantul elevilor pentru  | Consiliul Elevilor                    |
|    | ciclul secundar superior        |                                       |
|____|_________________________________|_______________________________________|

    d) Numarul membrilor Consiliului de Administratie al fiecarei unitati de invatamant este propus de directorul unitatii si aprobat de inspectorul scolar general al Inspectoratului Scolar Judetean/municipiului Bucuresti, in functie de marimea scolii, de gradul de complexitate a activitatii acesteia si de conditiile specifice in mediu rural/urban, dispersia locatiilor in care se desfasoara procesul de invatamant si activitatile sociale etc.

    CAP. 3
    ORGANIZARE SI FUNCTIONARE

    Art. 4
    (1) Membrii Consiliului de Administratie se aleg/desemneaza pentru/pe o perioada de 4 ani, dupa cum urmeaza:
    a) reprezentantii cadrelor didactice sunt alesi in primul consiliu profesoral, prin vot secret, din randul cadrelor didactice cu o buna pregatire profesionala si prestigiu in randul colegilor, o tinuta morala deosebita si care manifesta interes si atasament fata de unitatea de invatamant;
    b) reprezentantii parintilor sunt alesi de catre Consiliul reprezentativ al parintilor, prin vot deschis, dintre parintii elevilor scolarizati in unitatea de invatamant, care au o tinuta morala deosebita si se bucura de prestigiu si respect in fata comunitatii;
    c) reprezentantul agentilor economici este desemnat de catre asociatiile patronale sau consiliul local dintre agentii economici cu un bun potential de afaceri, care se bucura de prestigiu in fata comunitatii, si au legaturi cu unitatea de invatamant pe linia formarii profesionale a salariatilor proprii sau copii scolarizati in unitatea de invatamant. In cazul in care in unitatile administrativ-teritoriale respective nu exista asociatii ale agentilor economici - filiale ale Camerei de Comert etc. - reprezentantii agentilor economici sunt desemnati de catre consiliul local;
    d) reprezentantul consiliului local este desemnat de catre consiliul local;
    e) reprezentantul primarului este desemnat de primar.
    (2) Membrii consiliului de administratie sunt reconfirmati anual de catre organismele care i-au ales/desemnat.
    Art. 5
    In cazul in care unii membri ai consiliului de administratie nu sunt reconfirmati, din diverse motive - 3 (trei) absente nemotivate in timpul anului de invatamant, lipsa de interes pentru activitatile scolii, nu mai sunt cadre didactice ale unitatii de invatamant, nu mai doresc sa faca parte din consiliul de administratie, au savarsit abateri de la tinuta morala cunoscute de comunitate sau sanctionate de lege etc. - ei sunt inlocuiti de acele organisme care i-au ales/desemnat.
    Art. 6
    Directorul unitatii de invatamant este Presedintele Consiliului de Administratie. In absenta directorului, directorul adjunct preia prerogativele de Presedinte al Consiliului. In situatia in care si directorul adjunct este absent, precum si in unitatile de invatamant in care nu exista director adjunct, directorul desemneaza un cadru didactic, membru al consiliului de administratie care preia in lipsa sa, prerogativele de Presedinte al Consiliului.
    Art. 7
    In activitatea de conducere, directorul este ajutat, dupa caz, de directorul-adjunct si se bazeaza pe consiliul profesoral si consiliul scolar.
    Art. 8
    (1) Consiliul de Administratie desemneaza din randul salariatilor un secretar, de regula, secretarul unitatii de invatamant, fara drept de vot, care asigura convocarea, intocmirea proceselor-verbale si aduce la cunostinta salariatilor hotararile adoptate.
    (2) Secretarul Consiliului de Administratie comunica reprezentantului/reprezentantilor organizatiei/organizatiilor sindicale din unitate o copie de pe procesul-verbal al sedintei consiliului, precum si hotararile consiliului de administratie, in termen de 2 (doua) zile lucratoare de la data desfasurarii sedintei.
    Art. 9
    Planificarea anuala a activitatii si a sedintelor Consiliului de Administratie se face de catre Presedintele acestuia si se prezinta spre aprobare Consiliului, la prima intrunire a acestuia, la inceputul fiecarui an de invatamant.
    Art. 10
    Consiliul de Administratie isi desfasoara activitatea in sedinte ordinare, trimestrial si in sedinte extraordinare, la cererea Presedintelui sau a cel putin unei treimi din numarul membrilor consiliului.
    Art. 11
    Prezenta membrilor la sedintele Consiliului de Administratie este obligatorie. Sedintele sunt statutare daca sunt prezenti cel putin jumatate plus unu din numarul membrilor.
    Art. 12
    La sedintele Consiliului de Administratie participa cu statut de observator, fara drept de vot, reprezentantul/reprezentantii organizatiei/organizatiilor sindicale din unitatea de invatamant, numai daca aceste organizatii fac dovada oficiala ca apartin federatiilor sindicale reprezentative la nivel de ramura invatamant.
    Art. 13
    La sedintele Consiliului de Administratie pot participa, cand este cazul, ca invitati fara drept de vot, contabilul sau administratorul financiar al unitatii de invatamant sau alti salariati ai unitatii de invatamant a caror participare este necesara, in functie de natura problemelor aflate pe ordinea de zi a sedintei.
    Art. 14
    Consiliul de Administratie adopta hotarari, prin vot deschis, cu majoritate simpla. Directorul unitatii de invatamant pune in executare hotararile consiliului prin emiterea de decizii scrise.
    Art. 15
    (1) Dezbaterile, punctele de vedere ale tuturor participantilor si hotararile Consiliului de Administratie se consemneaza in Registrul de procese-verbale al Consiliului de Administratie, care este inseriat si numerotat de catre secretarul Consiliului.
    (2) Membrii Consiliului de Administratie isi asuma intreaga responsabilitate, in fata legii, pentru hotararile luate, in functie de votul exprimat.
    Art. 16
    (1) Hotararile Consiliului de Administratie sunt obligatorii pentru tot personalul unitatii de invatamant, inclusiv pentru conducerea acesteia. In cazul in care hotararile Consiliului de Administratie incalca prevederile legale, Presedintele are obligatia sa suspende aplicarea acestor hotarari si sa informeze in scris inspectoratul scolar sau, dupa caz, consiliul local in termen de 3 zile de la adoptarea acestora.
    (2) In termen de 5 zile calendaristice de la primirea sesizarii Inspectoratul Scolar Judetean/municipiul Bucuresti, respectiv presedintele consiliului local, dupa caz, se vor pronunta in scris asupra legalitatii hotararii Consiliului de Administratie.

    CAP. 4
    ATRIBUTII

    Art. 17
    Consiliul de Administratie asigura respectarea prevederilor care decurg din legi, hotarari, ordonante de urgenta si ordonante ale Guvernului, din ordine de ministru si decizii ale inspectoratului scolar/consiliului local si stabileste masuri privind aplicarea acestora.
    Art. 18
    Consiliul de Administratie are urmatoarele atributii:
    1. aproba fisa de identificare a unitatii de invatamant;
    2. avizeaza proiectele Planului de dezvoltare si ale Planului anual de actiune a unitatii de invatamant;
    3. avizeaza statul de functii pentru personalul didactic si didactic auxiliar conform metodologiei Ministerului Educatiei si Cercetarii elaborata cu consultarea federatiilor sindicale reprezentative si le supune spre aprobare inspectoratului scolar judetean/al municipiului Bucuresti;
    4. avizeaza statul de functii pentru personalul nedidactic intocmit de directorul unitatii si il supune spre aprobare ordonatorului principal de credite;
    5. definitiveaza si aproba tematica si graficul sedintelor Consiliului de Administratie, propuse de Presedinte;
    6. stabileste prin hotarari proprii responsabilitatile membrilor Consiliului de Administratie;
    7. aproba Regulamentul de ordine interioara al scolii, cu consultarea reprezentantului/reprezentantilor organizatiei/organizatiilor sindicale din unitatea de invatamant;
    8. avizeaza proiectul Planului de scolarizare;
    9. avizeaza proiectul de buget anual ce urmeaza a fi inaintat spre aprobare Consiliului Local;
    10. aproba repartitia bugetului anual si propune modalitati legale de majorare a acestuia;
    11. avizeaza corectiile propuse de director in bugetul de invatamant;
    12. avizeaza trecerea - in conditiile legii - a economiilor realizate de la unele articole si capitole de cheltuieli, aferente finantarii proportionale, la alte articole sau capitole aferente finantarii proportionale;
    13. aproba Planul de venituri si cheltuieli al activitatilor autofinantate;
    14. aproba grila de evaluare privind acordarea salariului de merit pentru personalul angajat din unitatea de invatamant, conform metodologiei elaborate de MEdC cu consultarea federatiilor sindicale reprezentative la nivel de ramura invatamant;
    15. aproba acordarea salariului de merit, si a premiilor pentru personalul unitatii de invatamant;
    16. solutioneaza contestatiile privind stabilirea salariilor si acordarea gradelor si treptelor profesionale personalului nedidactic si auxiliar;
    17. stabileste membrii Comisiei paritare, din partea unitatii de invatamant la propunerea directorului;
    18. aproba grila de salarizare diferentiata pentru fiecare din angajatii scolii care presteaza activitati suplimentare in folosul unitatii/invatamantului sau care se remarca in activitatea prestata, pe baza careia directorul negociaza contractele individuale de munca;
    19. aproba sau retrage bursele de scolarizare, de studiu si de merit pentru elevi;
    20. aproba transferurile scolare ale elevilor, in conformitate cu Regulamentul de Organizare si Functionare a Unitatilor de Invatamant Preuniversitar, in vigoare;
    21. analizeaza restrangerile de activitate ale personalului angajat in unitate, conform reglementarilor in vigoare;
    22. avizeaza vacantarea posturilor didactice;
    23. aproba acordarea, conform bugetului, din veniturile proprii realizate, premii si ajutoare materiale (rechizite scolare, imbracaminte, hrana la cantina etc.) elevilor cu rezultate foarte bune la invatatura si celor cu probleme sociale;
    24. aproba propunerile de scoatere la licitatie a unor spatii pentru inchiriere, pe o perioada limitata, pe care le inainteaza Consiliului local;
    25. administreaza, prin delegare din partea consiliului local, terenurile si cladirile in care se desfasoara activitatile unitatii de invatamant, indiferent de apartenenta patrimoniala a acestora - domeniu public, proprietate a altor persoane juridice sau a scolii;
    26. aproba fisa si criteriile de evaluare pentru personalul didactic auxiliar si nedidactic;
    27. aproba calificativele anuale ale personalului unitatii de invatamant, stabilite conform fisei postului si a criteriilor de evaluare, la propunerea Presedintelui, cu consultarea directorului adjunct si a responsabililor comisiilor metodice/catedrelor;
    28. aproba constituirea formatiunilor de studiu, repartizarea dirigintilor si a invatatorilor la clase, propusa de director;
    29. aproba programele obiectelor optionale studiate in anul scolar urmator;
    30. aproba planificarea anuala a concediilor de odihna, pe baza criteriilor individuale scrise ale personalului unitatii de invatamant si a propunerilor directorului, impreuna cu reprezentatul/reprezentantii organizatiei/organizatiilor sindicale din unitatea de invatamant;
    31. exercita orice alte atributii care ii revin potrivit prevederilor legale in vigoare.
    Art. 19
    Presedintele Consiliului de administratie are urmatoarele atributii:
    1. este conducatorul unitatii de invatamant si o reprezinta in relatia cu persoanele juridice si fizice, inclusiv cu administratia si comunitatea locala;
    2. exercita conducerea executiva a unitatii de invatamant;
    3. prezideaza sedintele Consiliului de Administratie;
    4. pregateste si prezinta Consiliului de Administratie toate proiectele de documente ce urmeaza a fi aprobate sau avizate de catre acesta;
    5. prezinta Consiliului rapoarte semestriale si anuale privind starea institutiei sau alte rapoarte solicitate de Consiliul de Administratie;
    6. urmareste aplicarea in practica a hotararilor Consiliului de Administratie;
    7. propune Consiliului de Administratie acordarea burselor;
    8. realizeaza legatura intre Consiliul reprezentativ al parintilor din unitatea de invatamant si Consiliul de Administratie;
    9. propune eliberarea din functie a membrului Consiliului, angajat al unitatii de invatamant, care a absentat nemotivat la trei sedinte sau care nu si-a indeplinit atributiile;
    10. aproba concediile de odihna, concediile de studii si orice alte concedii fara plata, conform legii;
    11. avizeaza schema orara a unitatii de invatamant si aproba programul de functionare al acesteia, graficul desfasurarii examenelor de diferenta si al examenelor de corigenta;
    12. propune Inspectoratului scolar suspendarea cursurilor si graficul de recuperare al orelor, in situatii speciale;
    13. avizeaza scoaterea din inventar a obiectelor si mijloacelor fixe, propuse de catre Comisia de inventariere si casare;
    14. propune, spre aprobare, inspectoratului scolar deplasarile in tara si strainatate a elevilor si personalului unitatii de invatamant (excursii, tabere, competitii sportive, schimburi de experienta, seminarii, cursuri, burse etc.);
    15. atribuie orele ramase neocupate prin cumul sau plata cu ora personalului didactic titular, personalului didactic asociat sau cadrelor didactice pensionate.

    CAP. 5
    DISPOZITII FINALE SI TRANZITORII

    Art. 20
    Calitatea de membru in Consiliul de administratie nu presupune atribuirea unei indemnizatii de sedinta.
    Art. 21
    Eliberarea din calitatea de membru al Consiliului de administratie in timpul anului de invatamant se poate face la cererea scrisa a persoanei, la cererea motivata a Presedintelui sau a 2/3 din numarul membrilor, in situatiile prevazute la art. 5.
    Art. 22
    Prezentul regulament se aproba prin Ordin al Ministrului Educatiei si Cercetarii si intra in vigoare la 3 (trei) zile de la data publicarii lui in Monitorul Oficial.
    Art. 23
    Prevederile prezentului Regulament abroga prevederile OMEN nr. 3224/1996 si ale OMEN nr. 3310/1998.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 5271/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 5271 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu