ORDIN Nr. 50
din 10 ianuarie 2011
pentru reglementarea
modalitatii de plata si recuperare a cheltuielilor de judecata ocazionate de
procedurile judiciare initiate impotriva persoanelor care ocupa sau au ocupat
functii de demnitate publica, inalti functionari publici, functionari publici si
personal contractual in cadrul Ministerului Finantelor Publice, al Agentiei
Nationale de Administrare Fiscala si al unitatilor aflate in subordinea
acesteia
ACT EMIS DE:
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 47 din 19 ianuarie 2011
Având în vedere prevederile art. IX din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 46/2009 privind îmbunătăţirea procedurilor fiscale şi
diminuarea evaziunii fiscale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea
nr. 324/2009,
în temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului
nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor
Publice, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
Art. 1. - (1) Prevederile prezentului ordin sunt
aplicabile persoanelor care îndeplinesc, în mod cumulativ, următoarele
condiţii:
a) ocupă o funcţie de demnitate publică, de înalt
funcţionar public, de funcţionar public ori de personal contractual sau au
ocupat o astfel de funcţie în cadrul Ministerului Finanţelor Publice, al
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi al unităţilor aflate în
subordinea acesteia;
b) se află în cursul unei proceduri judiciare având ca
obiect acte ori fapte săvârşite în legătură cu funcţiile prevăzute la lit. a);
c) au una dintre calităţile enumerate la art. 3 alin.
(2).
(2) In sensul prezentului ordin, persoanele cărora le-a
fost aprobată cererea prin care solicită să beneficieze de prevederile art. IX
din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 46/2009 privind îmbunătăţirea
procedurilor fiscale şi diminuarea evaziunii fiscale, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 324/2009, şi care îndeplinesc condiţiile prevăzute la
alin. (1) vor fi denumite în continuare persoane îndreptăţite, iar
Ministerul Finanţelor Publice, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Garda
Financiară şi Autoritatea Naţională a Vămilor vor fi denumite în continuare ordonatori
de credite.
(3) Persoanele care îndeplinesc, în mod cumulativ,
condiţiile prevăzute la alin. (1) nu beneficiază de prevederile prezentului
ordin dacă au ori aveau suspendat raportul de muncă sau de serviciu, după caz,
la momentul săvârşirii actelor ori faptelor în legătură cu care s-au demarat
procedurile judiciare.
(4) Beneficiază de prevederile prezentului ordin şi
persoanele împotriva cărora s-au demarat proceduri judiciare având ca obiect
acte ori fapte săvârşite în legătură cu îndeplinirea unor sarcini de serviciu
suplimentare.
Art. 2. - (1) Persoanele îndreptăţite au dreptul la
plata cheltuielilor de judecată ocazionate de procedurile judiciare, astfel cum
sunt acestea definite în prezentul ordin, în limita bugetului aprobat prin
legile bugetare anuale.
(2) In situaţia în care bugetul aprobat prin legile
bugetare anuale nu permite încheierea convenţiei, a actului adiţional sau
angajarea de noi cheltuieli în cursul unui an bugetar, după caz, ordonatorul de
credite este obligat ca, în termen de 6 luni de la data aprobării cererii
prevăzute la art. 5 alin. (1) sau de la data constatării lipsei fondurilor, să
facă demersurile necesare pentru a identifica sursele de finanţare, conform
prevederilor legale.
Art. 3. - (1) Prin cheltuieli de judecată ocazionate
de procedurile judiciare la care au dreptul persoanele îndreptăţite se
înţelege cheltuielile cu serviciile avocaţiale şi cu serviciile de expertiză
judiciară, după cum urmează:
a) în cazul procesului civil, cheltuielile efectuate
după primirea citaţiei sau a oricărui alt document din care rezultă calitatea
de pârât sau chemat în garanţie a persoanei îndreptăţite şi până la rămânerea
definitivă şi irevocabilă a hotărârii judecătoreşti;
b) în cazul procesului penal, cheltuielile efectuate
după începerea urmăririi penale împotriva persoanei îndreptăţite şi până la
rămânerea definitivă a hotărârii judecătoreşti.
(2) Procedurile judiciare în care pot fi plătite
cheltuielile prevăzute la alin. (1) sunt cele în care persoanele au calitatea
de învinuit, inculpat, pârât, chemat în garanţie, precum şi calităţile
corespunzătoare acestora din căile de atac, potrivit Codului de procedură
penală şi Codului de procedură civilă.
Art. 4. - (1) In cadrul fiecărui ordonator de credite
dintre cei prevăzuţi la art. 1 alin. (2), conducătorul acestuia are obligaţia
de a constitui o comisie de analiză a cererilor întemeiate pe prevederile art.
IX din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 46/2009, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 324/2009, denumită în continuare Comisia.
(2) Comisia este formată din 3 persoane. Structurile de
resurse umane, contabilitate şi juridică vor desemna câte un membru permanent
şi un membru supleant. Structura juridică asigură secretariatul Comisiei.
Art. 5. - (1) Cererea prin care se solicită beneficiul
prevederilor art. IX din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 46/2009,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2009, se depune la
registratura unităţii unde îşi desfăşoară sau şi-a desfăşurat activitatea
solicitantul în perioada actelor sau faptelor pentru care s-au demarat procedurile
judiciare şi este însoţită de:
a) copia actului de identitate valabil şi datele de
contact;
b) orice document care face dovada că titularul cererii
are una dintre calităţile prevăzute la art. 3 alin. (2);
c) contractul de reprezentare avocaţială, în copie, în
măsura în care persoana îndreptăţită înţelege să apeleze la serviciile
avocaţiale;
d) orice document din care rezultă admiterea probei
expertizei, în măsura în care solicitantului i s-a admis acest mijloc de probă;
e) o scurtă descriere a actelor sau faptelor pentru
care s-au demarat procedurile judiciare, precum şi orice acte doveditoare în
susţinerea punctului său de vedere, dacă se află în posesia acestora;
f) precizarea unei valori estimate a cheltuielilor de
judecată ocazionate de procedurile judiciare, dacă nu rezultă din documentele
prezentate;
g) acordul expres al solicitantului sau al
reprezentantului legal, după caz, cu privire la faptul că, în cazul aprobării
cererii, este de acord să semneze convenţia prevăzută în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
(2) In cazuri excepţionale, cererea prevăzută la alin.
(1) poate fi semnată şi de către reprezentantul legal al solicitantului.
(3) In termen de 10 zile de la depunerea cererii,
conform alin. (1), conducătorul unităţii respective are obligaţia de a confirma
îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 1 alin. (1) şi (3), de a anexa o
copie a documentului (de exemplu, fişa postului) care atestă calitatea
solicitantului prevăzută la art. 1 alin. (1) lit. a) în perioada actelor sau faptelor
pentru care s-au demarat procedurile judiciare şi de a o transmite, împreună cu
cererea, structurii juridice din cadrul ordonatorului de credite căruia i se
subordonează.
(4) Dispoziţiile alin. (3) nu se aplică în situaţia în
care unitatea unde îşi desfăşoară sau şi-a desfăşurat activitatea solicitantul
în perioada actelor sau faptelor pentru care s-au demarat procedurile judiciare
este una dintre structurile enumerate la art. 1 alin. (2).
(5) In situaţia prevăzută la alin. (4), cererea va fi
analizată direct de către Comisie.
Art. 6. - (1) Comisia va analiza documentele transmise
potrivit art. 5 alin. (3) şi (5) şi orice alte acte cerute şi primite în
completare de la solicitant sau de la structura de resurse umane competentă.
(2) Pentru analiza cererii, Comisia poate solicita
lămuriri scrise sau verbale, precum şi documente suplimentare.
(3) Membrii Comisiei fac propuneri cu majoritate de
voturi. Membrul Comisiei care are o altă părere va redacta şi va semna opinia
separată, cu prezentarea considerentelor pe care aceasta se sprijină.
(4) In termen de 5 zile lucrătoare de la primirea
cererii sau a informaţiilor suplimentare solicitate, după caz, Comisia va
înainta conducătorului ordonatorului de credite un raport, motivat în fapt şi
în drept, propunând:
a) aprobarea cererii;
b) respingerea cererii; în acest caz, conducătorul
ordonatorului de credite emite un act administrativ, motivat în fapt şi în
drept, care poate fi contestat în condiţiile reglementate de Legea
contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările
ulterioare.
(5) Respingerea cererii intervine în următoarele
situaţii:
a) actele ori faptele săvârşite nu sunt în legătură cu
funcţiile prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a);
b) persoana solicitantă nu îndeplineşte condiţiile
prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. b) şi c);
c) nu sunt respectate prevederile art. 5 alin. (1);
d) nu sunt depuse documentele solicitate de Comisie,
după caz, în măsura în care acestea sunt în posesia solicitantului.
Art. 7. - (1) După aprobarea cererii, conform art. 6
alin. (4) lit. a), şi identificarea surselor de finanţare, potrivit Ordinului
ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor
metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor
instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea
angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare,
structura juridică comunică persoanei îndreptăţite sau reprezentantului său
legal, după caz, că poate transmite convenţia semnată ordonatorului de credite.
(2) Scopul convenţiei prevăzute la alin. (1) este acela
de a asigura ordonatorului de credite posibilitatea de a recupera cheltuielile
de judecată ocazionate de procedurile judiciare, în funcţie de posibilităţile
legale de recuperare.
Art. 8. - (1) Dupa încheierea convenţiei sau a actului
adiţional, după caz, persoanele îndreptăţite pot solicita ordonatorilor de
credite, prin cerere scrisă, plata cheltuielilor de judecată.
(2) In perioada cuprinsă între momentul aprobării
cererii prevăzute la art. 5 alin. (1) şi încheierea convenţiei sau a actelor
adiţionale, după caz, persoanele îndreptăţite nu pot solicita ordonatorilor de
credite efectuarea de plăţi.
(3) Sub rezerva respectării prevederilor alin. (2), pot
fi solicitate la plată cheltuielile de judecată aferente serviciilor prestate
efectiv după momentul depunerii cererii prevăzute la art. 5 alin. (1).
(4) In nicio situaţie nu pot fi considerate cheltuieli
de judecată ocazionate de procedurile judiciare acele cheltuieli cu serviciile
avocaţiale sau de expertiză judiciară care au fost prestate anterior depunerii
cererii prevăzute la art. 5 alin. (1).
Art. 9. - (1) Cererea de plată a cheltuielilor de
judecată ocazionate de procedurile judiciare la care participă persoana
îndreptăţită, ce se transmite ordonatorului de credite cu care a fost încheiată
convenţia, trebuie să conţină precizările şi să fie însoţită de documentele
următoare:
a) în cazul serviciilor avocaţiale: factura, în
original, şi dovada achitării prealabile a acesteia, confirmarea persoanei
îndreptăţite că serviciile avocaţiale au fost prestate efectiv după data
depunerii cererii prevăzute la art. 5 alin. (1) şi în legătură cu procedura
judiciară în care este implicată, precizarea expresă a sumelor care pot fi
plătite pentru serviciile respective, precum şi contul bancar în care urmează a
se face plata, deschis pe numele persoanei îndreptăţite;
b) în cazul serviciilor de expertiză judiciară: orice
document din care rezultă admiterea probei cu expertiză judiciară, dovada
achitării prealabile, în contul indicat, a sumei stabilite în acel document,
confirmarea persoanei îndreptăţite că serviciile de expertiză au fost prestate
efectiv după data depunerii cererii prevăzute la art. 5 alin. (1), precizarea
expresă a sumelor care pot fi plătite pentru serviciile respective, precum şi
contul bancar în care urmează a se face plata, deschis pe numele persoanei
îndreptăţite. Nu se decontează decât sumele plătite expertului judiciar.
(2) Structura juridică din cadrul ordonatorului de
credite are obligaţia îndeplinirii operaţiunilor specifice angajării,
lichidării, ordonanţării cheltuielilor, conform Ordinului ministrului
finanţelor publice nr. 1.792/2002, cu modificările şi completările ulterioare,
şi înaintării către compartimentul de contabilitate.
(3) In situaţia imposibilităţii de plată a
cheltuielilor de judecată solicitate, datorată faptului că bugetul aprobat al
ordonatorului de credite nu permite angajarea de noi cheltuieli în cursul
anului bugetar respectiv sau faptului că bugetul angajat a fost epuizat, acesta
este obligat ca, în termen de 6 luni de la data depunerii cererii, precizărilor
şi a documentelor prevăzute la alin. (1), să facă demersurile necesare pentru a
identifica sursele de finanţare.
Art. 10. - (1) Pentru recuperarea cheltuielilor de
judecată ocazionate de procedurile judiciare, în cazul în care instanţa
judecătorească constată îndeplinirea ori omisiunea îndeplinirii de către
persoanele îndreptăţite, cu vinovăţie constând în culpă gravă sau gravă
neglijenţă, a oricărui act ori fapt în legătură cu exercitarea, în condiţiile
legii, a atribuţiilor ce le revin sau le reveneau, ordonatorul de credite se va
îndrepta, în limita sumelor achitate în temeiul convenţiei sau al actului
adiţional, împotriva persoanei îndreptăţite. Procedura de colectare a
creanţelor datorate ordonatorului de credite, în temeiul convenţiei sau al
actului adiţional, este cea reglementată în Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare.
(2) Pentru recuperarea cheltuielilor de judecată
ocazionate de procedurile judiciare, în cazul în care instanţa judecătorească
sau procurorul nu constată îndeplinirea ori omisiunea îndeplinirii de către
persoanele îndreptăţite, cu vinovăţie constând în culpă gravă sau gravă
neglijenţă, a oricărui act ori fapt în legătură cu exercitarea, în condiţiile
legii, a atribuţiilor ce le revin sau le reveneau, ordonatorul de credite se va
îndrepta, în limita sumelor reţinute de instanţa judecătorească sau de
procuror, împotriva persoanei care a căzut în pretenţii, după caz. Procedura de
colectare a creanţelor datorate ordonatorului de credite, ca urmare a
subrogării acestuia în drepturile persoanei îndreptăţite, astfel cum au fost
acestea reţinute de instanţa judecătorească sau de procuror, este cea
reglementată în Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare.
(3) Sumele recuperate conform alin. (1) şi (2) se fac
venit la bugetul de stat.
(4) Titlul executoriu se înaintează organului fiscal
din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală competent conform
Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, în termen de 30 de zile de la primirea sa.
Art. 11. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Ialomiţianu
ANEXĂ
CONVENŢIE
Art. 1. - Părţile contractante
................................., cu sediul în............................,
str....................nr.......,
telefon........................................, cont bancar
nr........................., deschis la......................., reprezentată
prin ........................, în calitate de..................., numită în
prezentul contract Ordonator,
şi
dl/dna ....................., domiciliat(ă) în
......................, str........................ nr......., bl......,
sc......, ap......., sectorul/judeţul..................., născut(ă) în
localitatea.....................la data de.................., posesor/posesoare
al/a actului de identitate seria......nr............, eliberat
de................la data de..................., codul numeric
personal....................., în calitate de persoană care ocupă sau a ocupat
o funcţie de demnitate publică/înalt funcţionar public/funcţionar
public/personal contractual în cadrul ......................................,
denumit(ă) în continuare Beneficiar,
au încheiat prezenta convenţie, în următoarele condiţii
stabilite de comun acord:
Art. 2. - Obiectul convenţiei
2.1. Plata de către Ordonator a cheltuielilor cu
serviciile avocaţiale şi/sau cu serviciile de expertiză judiciară ocazionate de
procedurile judiciare, aşa cum sunt acestea definite la art. 3 alin. (1) din
Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 50/2011 pentru reglementarea
modalităţii de plată şi recuperare a cheltuielilor de judecată ocazionate de
procedurile judiciare iniţiate împotriva persoanelor care ocupă sau au ocupat
funcţii de demnitate publică, înalţi funcţionari publici, funcţionari publici
şi personal contractual în cadrul Ministerului Finanţelor Publice, al Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală şi al unităţilor aflate în subordinea acesteia,
şi, în mod corelativ, restituirea, cesiunea şi recuperarea sumelor plătite
către Beneficiar, în cazul în care instanţa judecătorească constată
îndeplinirea ori omisiunea îndeplinirii de către Beneficiar, cu vinovăţie
constând în culpă gravă sau gravă neglijenţă, a oricărui act ori fapt în
legătură cu exercitarea, în condiţiile legii, a atribuţiilor ce îi reveneau
2.2. Recuperarea sumelor plătite către Beneficiar de la
persoana care a căzut în pretenţii şi în limita sumelor reţinute de instanţa
judecătorească sau de procuror, după caz, în cazul în care nu se constată
îndeplinirea ori omisiunea îndeplinirii de către Beneficiar, cu vinovăţie
constând în culpă gravă sau gravă neglijenţă, a oricărui act ori fapt în
legătură cu exercitarea, în condiţiile legii, a atribuţiilor ce îi reveneau
Art. 3. - Valoarea estimată a cheltuielilor cu
serviciile avocaţiale şi cu serviciile de expertiză judiciară ocazionate de
procedurile judiciare în legătură cu exercitarea, în condiţiile legii, a
atribuţiilor ce îi reveneau Beneficiarului este de....................... lei
(TVA inclus).
Art. 4. - Plata cheltuielilor cu serviciile avocaţiale
şi cu serviciile de expertiză judiciară ocazionate de procedurile judiciare
prevăzute la art. 3 se face în contul indicat de Beneficiar, în limita
bugetului aprobat prin legile bugetare anuale.
Art. 5. - Drepturile şi obligaţiile Ordonatorului
5.1. Ordonatorul are următoarele drepturi:
a) de a i se restitui sumele plătite cu titlu de
cheltuieli cu serviciile avocaţiale şi cu serviciile de expertiză judiciară
ocazionate de procedurile judiciare la care participă Beneficiarul, în cazul în
care instanţele judecătoreşti constată printr-o hotărâre judecătorească
definitivă/irevocabilă, după caz, îndeplinirea ori omisiunea îndeplinirii, cu
vinovăţie constând în culpă gravă sau gravă neglijenţă, a oricărui act ori fapt
în legătură cu exercitarea, în condiţiile legii, a atribuţiilor ce îi reveneau,
precum şi în cazul în care Beneficiarul încheie un contract de tranzacţie;
b) de a percepe dobânzi şi penalităţi de întârziere, în
condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură
fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, de la data
rămânerii definitive/irevocabile a hotărârii judecătoreşti, după caz, sau de la
data plăţii, în cazul situaţiilor prevăzute la lit. a);
c) de a proceda la executarea silită a Beneficiarului,
în condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare, de la data rămânerii definitive/irevocabile a
hotărârii judecătoreşti, după caz, sau de la data încheierii contractului de
tranzacţie, în cazul situaţiilor prevăzute la lit. a);
d) să solicite Beneficiarului cesionarea tuturor
drepturilor aferente cheltuielilor cu serviciile avocaţiale şi cu serviciile de
expertiză judiciară ocazionate de procedurile judiciare în care acesta
participă;
e) să se îndrepte împotriva persoanei care a căzut în
pretenţii, ca urmare a cesionării tuturor drepturilor aferente cheltuielilor cu
serviciile avocaţiale şi cu serviciile de expertiză judiciară ocazionate de
procedurile judiciare în care participă Beneficiarul, astfel cum au fost
reţinute de instanţa judecătorească sau de procuror, după caz;
f) să solicite Beneficiarului învestirea cu formulă
executorie a hotărârii judecătoreşti definitive/irevocabile sau a actului
procurorului, după caz, în cazul în care instanţele judecătoreşti sau
procurorul nu constată îndeplinirea ori omisiunea îndeplinirii, cu vinovăţie
constând în culpă gravă sau gravă neglijenţă, a oricărui act ori fapt în
legătură cu exercitarea, în condiţiile legii, a atribuţiilor ce îi reveneau.
5.2. Ordonatorul are următoarele obligaţii:
a) să plătească Beneficiarului cheltuielile cu
serviciile avocaţiale şi cu serviciile de expertiză judiciară ocazionate de
procedurile judiciare, pe baza documentelor justificative, în limita bugetului
angajat;
b) în situaţia în care bugetul aprobat prin legile
bugetare anuale nu permite încheierea actului adiţional sau angajarea de noi
cheltuieli în cursul unui an bugetar, după caz, să facă demersurile necesare
pentru a identifica sursele de finanţare, conform prevederilor legale, în
termen de 6 luni de la data constatării lipsei fondurilor.
Art. 6. - Drepturile şi obligaţiile Beneficiarului 6.1.
Beneficiarul are dreptul la plata cheltuielilor cu serviciile avocaţiale şi cu
serviciile de expertiză judiciară ocazionate de procedurile judiciare în
legătură cu exercitarea, în condiţiile legii, a atribuţiilor ce îi reveneau, în
limita bugetului aprobat prin legile bugetare anuale.
6.2. Beneficiarul are următoarele obligaţii:
a) să transmită Ordonatorului documentele pentru care
solicită plata, conform condiţiilor prevăzute la art. 7, dar nu mai târziu de
momentul soluţionării definitive/irevocabile a cauzei;
b) să solicite în cadrul procesului civil sau penal,
inclusiv în faza urmăririi penale din cadrul procesului penal, acordarea
tuturor cheltuielilor cu serviciile avocaţiale şi cu serviciile de expertiză
judiciară ocazionate de procedurile judiciare la care a participat, indiferent
de modul de soluţionare a acestora;
c) să restituie Ordonatorului cheltuielile cu
serviciile avocaţiale şi cu serviciile de expertiză judiciară ocazionate de
procedurile judiciare, în situaţia în care printr-o hotărâre judecătorească
definitivă/irevocabilă, după caz, s-a constatat îndeplinirea ori omisiunea
îndeplinirii, cu vinovăţie constând în culpă gravă sau gravă neglijenţă, a
oricărui act ori fapt în legătură cu exercitarea, în condiţiile legii, a
atribuţiilor care îi reveneau, precum şi în cazul în care încheie un contract
de tranzacţie;
d) să suporte dobânzile şi penalităţile de întârziere
aferente sumelor plătite, calculate pe fiecare zi de întârziere, începând cu
ziua imediat următoare momentului rămânerii definitive/irevocabile a hotărârii
judecătoreşti, după caz, şi până la data stingerii sumei datorate inclusiv,
conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare;
e) în cazul în care încheie un contract de tranzacţie,
este obligat la restituirea sumelor achitate de către Ordonator;
f) să suporte dobânzile şi penalităţile de întârziere
aferente sumelor plătite de către Ordonator, calculate pe fiecare zi de
întârziere, începând cu ziua imediat următoare momentului plăţii şi până la
data stingerii sumei datorate inclusiv, conform prevederilor Ordonanţei
Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, în cazul în care încheie un contract de tranzacţie;
g) să solicite învestirea cu formulă executorie a
hotărârii judecătoreşti definitive/irevocabile sau a actului procurorului, după
caz, în cazul în care instanţele judecătoreşti sau procurorul nu constată
îndeplinirea ori omisiunea îndeplinirii, cu vinovăţie constând în culpă gravă
sau gravă neglijenţă, a oricărui act ori fapt în legătură cu exercitarea, în
condiţiile legii, a atribuţiilor ce îi reveneau, în termen de 30 de zile de la
momentul soluţionării definitive/irevocabile a cauzei;
h) să notifice persoana care a căzut în pretenţii
despre cesionarea dreptului de creanţă către Ordonator.
6.3. Prin prezenta convenţie, Beneficiarul cesionează
Ordonatorului toate drepturile aferente cheltuielilor cu serviciile avocaţiale
şi cu serviciile de expertiză judiciară ocazionate de procedurile judiciare în
care participă, stabilite prin hotărâre judecătorească definitivă/irevocabilă
sau prin actul procurorului, după caz.
Art. 7. - Modalitatea de plată
7.1. In cazul serviciilor avocaţiale, Beneficiarul va
depune la sediul Ordonatorului, la fiecare solicitare de plată, o cerere,
factura, în original, şi dovada achitării prealabile a acesteia. Cererea va
conţine, în mod obligatoriu, confirmarea Beneficiarului că serviciile
avocaţiale au fost prestate efectiv după data depunerii cererii prevăzute la
art. 5 alin. (1) din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 50/2011 şi că
acestea sunt în legătură cu procedura judiciară în care este implicat,
precizarea expresă a sumelor care pot fi plătite pentru serviciile respective,
precum şi a contului bancar în care urmează a se face plata, deschis pe numele
Beneficiarului.
7.2. In cazul serviciilor de expertiză judiciară,
Beneficiarul va depune la sediul Ordonatorului, la fiecare solicitare de plată,
o cerere şi orice document din care rezultă admiterea probei expertizei
judiciare, dovada achitării prealabile, în contul indicat, a sumei stabilite în
acel document. Cererea va conţine, în mod obligatoriu, confirmarea
Beneficiarului că serviciile de expertiză judiciară au fost prestate efectiv
după data depunerii cererii prevăzute la art. 5 alin. (1) din Ordinul
ministrului finanţelor publice nr. 50/2011, precizarea expresă a sumelor care
pot fi plătite pentru serviciile respective, precum şi a contului bancar în
care urmează a se face plata, deschis pe numele Beneficiarului.
Art. 8. - Durata convenţiei
Convenţia este valabilă până la data recuperării
integrale de la Beneficiar a sumei plătite de către Ordonator, în cazul în care
printr-o hotărâre judecătorească definitivă/irevocabilă, după caz, s-a
constatat îndeplinirea ori omisiunea îndeplinirii de către Beneficiar, cu
vinovăţie constând în culpă gravă sau gravă neglijenţă, a oricărui act ori fapt
în legătură cu exercitarea, în condiţiile legii, a atribuţiilor ce îi reveneau,
precum şi în cazul în care Beneficiarul a încheiat un contract de tranzacţie.
Art. 9. - Modificarea convenţiei Modificarea oricărei
clauze a prezentei convenţii se poate face numai prin acordul părţilor.
Art. 10. -Incetarea convenţiei Prezenta convenţie
încetează prin acordul părţilor, dar nu înainte de achitarea de către
Beneficiar a tuturor sumelor plătite de către Ordonator, în temeiul convenţiei.
Art. 11. - Răspunderea părţilor
11.1. Neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare
a obligaţiilor asumate la pct. 6.2 lit. a) dă dreptul Ordonatorului să refuze
plata sumelor solicitate.
11.2. Neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare
a obligaţiilor asumate la pct. 6.2 lit. b) şi g) dă dreptul Ordonatorului să
procedeze la executarea silită a Beneficiarului pentru sumele plătite până la
acel moment, în condiţiile prezentei convenţii şi ale Ordonanţei Guvernului nr.
92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 12. - Dispoziţii finale
Prezenta convenţie constituie titlu executoriu, după
învestirea cu formulă executorie în condiţiile Codului de procedură civilă.
Prezenta convenţie a fost încheiată în două exemplare,
câte unul pentru fiecare parte.
Ordonator,
.........................
Beneficiar,
.............................