Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.492 din 10.02.2012

pentru aprobarea Procedurii de solicitare şi emitere, în format electronic, a adeverinţei privind înregistrarea documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social
ACT EMIS DE: Ministerul Justitiei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 148 din 06 martie 2012



SmartCity1

În temeiul:art. 17 alin. (3) din Legea nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;

art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul justiţiei şi preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emit următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Procedura de solicitare şi emitere, în format electronic, a adeverinţei privind înregistrarea documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social, prevăzută în anexa nr. 1. Articolul 2Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, oficiile registrului comerţului, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generală de tehnologia informaţiei, precum şi prin direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 3Oficiile registrului comerţului vor asigura personalul necesar pentru preluarea şi transmiterea către administraţiile finanţelor publice a cererilor de înregistrare a documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi de eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social (denumite în continuare cerere AFP) şi pentru primirea de la administraţiile finanţelor publice a certificatelor pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social (denumite în continuare certificat de sediu social) şi a adeverinţelor privind înregistrarea documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social (denumite în continuare adeverinţă pentru documentul de sediu social). Articolul 4Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor asigura personalul necesar pentru primirea de la oficiile registrului comerţului a cererilor AFP, precum şi pentru transmiterea către acestea a certificatelor de sediu social şi a adeverinţelor pentru documentul de sediu social. Articolul 5Se aprobă modelul şi conţinutul următoarelor formulare: a)„Cerere de înregistrare a documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi de eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social“, prevăzută în anexa nr. 2; b)„Adeverinţă privind înregistrarea documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social“, prevăzută în anexa nr. 3; c)„Certificat pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social“, prevăzut în anexa nr. 4. Articolul 6Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 7La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 2.112/2010 pentru aprobarea Procedurii de emitere, în format electronic, a Adeverinţei privind înregistrarea documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi a Certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 443 din 1 iulie 2010, cu modificările ulterioare. Articolul 8Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul justiţiei, Lidia Barac, secretar de stat Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Sorin Blejnar ANEXA Nr. 1PROCEDURĂ de solicitare şi emitere, în format electronic, a adeverinţei privind înregistrarea documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social Articolul 1Prezenta procedură se aplică societăţilor comerciale care, potrivit prevederilor art. 17 din Legea nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, au obligaţia de a înregistra, la înmatriculare şi la schimbarea sediului social, documentul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi de a obţine certificatul pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social, denumit în continuare certificat de sediu social. Articolul 2Odată cu cererea de înmatriculare sau de înregistrare a menţiunii privind schimbarea sediului social (denumită în continuare cererea RC), societatea comercială, prin reprezentantul său legal sau prin persoana împuternicită de acesta, depune la oficiul registrului comerţului în a cărui rază teritorială îşi are sediul social o cerere de înregistrare a documentului prevăzut la art. 1 (denumită în continuare cererea AFP). Articolul 3(1) Formatul cererii AFP este prevăzut în anexa nr. 2 la ordin.(2) Pe cererea AFP, oficiul registrului comerţului menţionează numărul de înregistrare al cererii RC pe care cererea AFP o însoţeşte. Articolul 4(1) Oficiul registrului comerţului transmite prin poşta electronică cererea AFP scanată organului fiscal competent, folosind portalul http://www.extranet.fiscnet.ro, secţiunea „Acces aplicaţie MAIL“, imediat după înregistrarea la oficiul registrului comerţului a cererii RC.(2) La cererea AFP va fi anexat, scanat, actul doveditor al dreptului de folosinţă depus de solicitant în susţinerea cererii RC, în conformitate cu prevederile art. 69 alin. (1) lit. b) din Normele metodologice privind modul de ţinere a registrelor comerţului, de efectuare a înregistrărilor şi de eliberare a informaţiilor, aprobate prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 2.594/C/2008.(3) Înaintarea către organul fiscal competent a actului doveditor al dreptului de folosinţă depus în susţinerea cererii RC, precum şi eliberarea şi transmiterea adeverinţei privind înregistrarea documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social, denumită în continuare adeverinţă pentru documentul de sediu social, şi a certificatului de sediu social nu sunt condiţionate de înregistrarea, în scopul stabilirii impozitului pe venit, a actului doveditor al dreptului de folosinţă la organul fiscal. Articolul 5(1) În sensul prezentei proceduri, organul fiscal competent este administraţia finanţelor publice municipală, orăşenească, comunală sau a sectoarelor municipiului Bucureşti din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în a cărei rază teritorială se află situat spaţiul cu destinaţie de sediu social.(2) Conducătorul fiecărui organ fiscal competent desemnează o persoană responsabilă cu aplicarea prevederilor prezentei proceduri, precum şi un înlocuitor al acesteia. Persoanele sunt desemnate din cadrul compartimentului cu atribuţii în gestionarea registrului contribuabililor.(3) În aplicarea prezentei proceduri, Direcţia generală de tehnologia informaţiei din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală atribuie o adresă de e-mail dedicată fiecărui organ fiscal competent. Lista organelor fiscale şi a adreselor de e-mail se comunică Oficiului Naţional al Registrului Comerţului. Articolul 6(1) Organul fiscal competent organizează evidenţa documentelor care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiilor cu destinaţie de sediu social în cadrul registrului de evidenţă a spaţiilor cu destinaţie de sediu social.(2) Registrul prevăzut la alin. (1) se organizează la nivel de adresă a spaţiului şi se gestionează la nivelul organelor fiscale competente, cu ajutorul aplicaţiei informatice puse la dispoziţie de Direcţia generală de tehnologia informaţiei, şi cuprinde:a)adresa completă a spaţiului cu destinaţie de sediu social (stradă, număr, bloc, apartament, localitate, judeţ/sector); b)datele de identificare a titularului dreptului de folosinţă (numele şi prenumele/denumirea, domiciliul/domiciliul fiscal şi codul de identificare fiscală); c)documentul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social (tipul documentului, numărul şi data); d)perioada de valabilitate a dreptului de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social (data de început, data de final). Articolul 7(1) Organul fiscal, după primirea pe e-mail a documentaţiei de la oficiul registrului comerţului, verifică datele înscrise în cerere cu cele din actele doveditoare şi preia informaţiile în registrul de evidenţă a spaţiilor cu destinaţie de sediu social, înscriind şi numărul de înregistrare atribuit de oficiul registrului comerţului cererii.(2) Documentele primite şi emise în aplicarea prezentei proceduri se arhivează, în format electronic, de către organul fiscal. Articolul 8Organul fiscal emite şi transmite prin poşta electronică oficiului registrului comerţului expeditor adeverinţa pentru documentul de sediu social şi certificatul de sediu social, potrivit modelelor prevăzute în anexele nr. 3 şi 4 la ordin, în format pdf, înscriind în acestea şi numărul de înregistrare atribuit de oficiul registrului comerţului cererii RC. Articolul 9(1) Pentru cererile AFP însoţite de actul doveditor al dreptului de folosinţă, primite de către organul fiscal competent în prima jumătate a programului de lucru, între orele 8,00-12,00, certificatele de sediu social şi adeverinţele pentru documentul de sediu social se emit şi se transmit către oficiile registrului comerţului în aceeaşi zi, până la ora 16,00, utilizând portalul http://www.extranet.fiscnet.ro, secţiunea „Acces aplicaţie MAIL“.(2) Pentru cererile AFP însoţite de actul doveditor al dreptului de folosinţă, primite de către organul fiscal competent în a doua jumătate a programului de lucru, între orele 12,00-16,00, certificatele de sediu social şi adeverinţele pentru documentul de sediu social se emit şi se transmit către oficiile registrului comerţului în prima jumătate a programului de lucru din ziua imediat următoare, între orele 8,00-12,00, utilizând portalul http://www.extranet.fiscnet.ro, secţiunea „Acces aplicaţie MAIL“.(3) În cazul în care documentaţia este incompletă sau nu este lizibilă, precum şi dacă, din alte motive, nu pot fi emise certificatele de sediu social şi adeverinţele pentru documentul de sediu social, organul fiscal competent va notifica, de îndată, oficiului registrului comerţului. Notificarea, care va cuprinde în mod obligatoriu numărul de înregistrare la registrul comerţului a cererii RC şi motivul pentru care nu pot fi emise documentele, se transmite utilizând portalul http://www.extranet.fiscnet.ro, secţiunea „Acces aplicaţie MAIL“.(4) Dacă motivele pentru care nu pot fi emise certificatele de sediu social şi adeverinţele pentru documentul de sediu social pot fi înlăturate numai de către societatea comercială, prin reprezentantul său legal sau prin persoana împuternicită de acesta, oficiile registrului comerţului vor dispune măsurile necesare.(5) Dacă certificatele de sediu social nu sunt transmise în termenele prevăzute la alin. (1) şi (2), precum şi în cazul prevăzut la alin. (3), oficiile registrului comerţului amână soluţionarea cererilor RC, pe motivul lipsei certificatului de sediu social şi a adeverinţei pentru documentul de sediu social. Articolul 10(1) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va asigura utilizatorilor oficiilor registrului comerţului care au acces pe portalul http://www.extranet.fiscnet.ro, secţiunea „Acces aplicaţie Registre Generale“ şi drepturile de acces, pe acelaşi portal, la secţiunea „Acces aplicaţie MAIL“.(2) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va asigura utilizatorilor oficiilor registrului comerţului asistenţă tehnică de specialitate pentru utilizarea portalului http://www.extranet.fiscnet.ro, secţiunea „Acces aplicaţie MAIL“. Articolul 11Timbrele fiscale în valoare de 4 lei aferente cererilor AFP se anulează prin aplicarea acestora pe cererea depusă la oficiul registrului comerţului. ANEXA Nr. 2*) *) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil. ANEXA Nr. 3 ADEVERINŢĂ privind înregistrarea documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social Documentul (denumirea documentului) ........ ................ ............. nr. ........ ........din data de ........ ........ ............, care atestă dreptul de folosinţă pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social, situat în localitatea ........ ........ ..........., str. ........ ................ ................ nr. ..........., bl. ............, sc. ............, et. ............, ap. ............., judeţul/sectorul ........ ........., a fost înregistrat la organul fiscal competent. Prezenta adeverinţă nu certifică valabilitatea dreptului de folosinţă pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social, care face obiectul documentului înregistrat. Conducătorul unităţii fiscale Numele şi prenumele ........ ........ .......... Semnătura şi ştampila unităţii ............... ANEXA Nr. 4 CERTIFICAT pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social Ca urmare a Cererii de înregistrare a documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi de eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social nr. ................ din data de .............. şi a documentelor anexate acesteia, precum şi a Adeverinţei privind înregistrarea documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social nr. ................ din data de ........ ..........., se certifică prin prezentul act că, începând cu data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 54/2010 privind unele măsuri pentru combaterea evaziunii fiscale, cu modificările ulterioare, pentru imobilul situat în: localitatea ........ ............, str. ........ ........ ........... nr. ...., bl. ...., ap. ...., et. ...., judeţul/sectorul ........ ........ ........ o nu a fost înregistrat un alt document care atestă cedarea dreptului de folosinţă a acestui spaţiu cu destinaţie de sediu social; o a fost înregistrat un număr de ......... alte documente care atestă cedarea dreptului de folosinţă a acestui imobil cu destinaţie de sediu social. S-a eliberat prezentul certificat pentru: o înmatricularea unei societăţi comerciale; o schimbarea sediului social al societăţii comerciale: Şeful administraţiei finanţelor publice Numele şi prenumele ........ ........ .......... Semnătura şi ştampila unităţii ...............



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 492/2012

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 492 din 2012
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 492/2012
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu