Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 490 din 28 iunie 2000

pentru aprobarea Instructiunilor privind tratarea defectelor unor produse feroviare critice aflate in termen de garantie - 906

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 538 din 31 octombrie 2000


SmartCity3


    Ministrul transporturilor,
    in temeiul prevederilor art. 12 lit. c) si d) din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, aprobata si modificata prin Legea nr. 197/1998, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 7 alin. (3) lit. c) si alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe caile ferate romane si reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, aprobata si modificata prin Legea nr. 89/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 1 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 95/1998 privind infiintarea unor institutii publice in subordinea Ministerului Transporturilor, ale art. 1 din Hotararea Guvernului nr. 626/1998 privind organizarea si functionarea Autoritatii Feroviare Romane - AFER, precum si ale art. 3 pct. 1 si ale art. 4 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 263/1999 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Instructiunile privind tratarea defectelor unor produse feroviare critice aflate in termen de garantie - 906, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    (1) Tratarea defectelor aparute in perioada de garantie la elementele componente ale vehiculelor feroviare si ale infrastructurii feroviare publice, care se incadreaza in clasele de risc 1A, 1B, 2A si 2B, astfel cum sunt definite in reglementarile specifice in vigoare, se va face conform prevederilor instructiunilor aprobate prin prezentul ordin.
    (2) Gestionarul infrastructurii feroviare proprietate publica sau privata a statului, precum si operatorii de transport feroviar licentiati vor stabili si vor include in mod obligatoriu in contractele comerciale incheiate cu furnizorii feroviari care asigura construirea, modernizarea, intretinerea, repararea vehiculelor feroviare si/sau a infrastructurii feroviare, clauze privind obligatiile si raspunderea partilor, in aplicarea prevederilor instructiunilor cuprinse in anexa.
    Art. 3
    Autoritatea Feroviara Romana - AFER, Societatea Comerciala de Transport cu Metroul Bucuresti "Metrorex" - S.A., compania nationala, societatile nationale, societatile comerciale regionale de transport feroviar public de calatori, societatile comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, precum si furnizorii feroviari vor aduce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 4
    Nerespectarea prevederilor prezentului ordin atrage raspunderea juridica in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
    Art. 5
    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin isi inceteaza aplicabilitatea prevederile Instructiei pentru tratarea defectarilor in termen de garantie nr. 906, elaborata de Departamentul Cailor Ferate - Centrala Mecanica de Material Rulant, aprobata de conducerea M.T.Tc. sub nr. 521/72 din 4 decembrie 1982, nepublicata, precum si orice alte dispozitii contrare.
    Art. 6
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                      p. Ministrul transporturilor,
                        Adrian Gheorghe Marinescu,
                            secretar de stat

    ANEXA 1

                              INSTRUCTIUNI
privind tratarea defectelor unor produse feroviare critice aflate in termen de garantie - 906

    Art. 1
    (1) In intelesul prezentelor instructiuni, urmatorii termeni care se utilizeaza se definesc dupa cum urmeaza:
    a) client - destinatarul unui produs feroviar critic livrat de furnizor;
    b) comunicare - instiintarea furnizorului de catre client cu privire la defectul constatat;
    c) defect - deranjamentul care impiedica functionarea unei masini sau a unui aparat ori a unor subansambluri ale acestora, conform unor conditii impuse printr-o norma sau o documentatie tehnica in vigoare;
    d) furnizor - organizatia care livreaza clientului un produs feroviar critic;
    e) organizatie - agentul economic sau institutia publica care furnizeaza un produs feroviar critic;
    f) produse feroviare - produsele sau serviciile specifice utilizate pentru transportul feroviar si cu metroul, constructia, modernizarea, intretinerea si repararea infrastructurii feroviare si a materialului rulant;
    g) produse feroviare critice - produsele feroviare incadrate in clasele de risc 1A, 1B, 2A si 2B, conform reglementarilor specifice in vigoare, care prin defectare antreneaza pierderea sigurantei si securitatii transporturilor, determina grave perturbatii in exploatarea transportului feroviar si cu metroul, diminueaza calitatea conditiilor de transport, afecteaza costurile de intretinere si exploatare, influentand negativ calitatea transportului public;
    h) subcontractant - organizatia care furnizeaza un produs furnizorului;
    i) termen de garantie - intervalul de timp, stabilit de furnizor de comun acord cu clientul, in situatia in care nu este prevazut in actele normative interne si internationale in vigoare, in limita caruia produsul feroviar critic achizitionat trebuie sa isi pastreze caracteristicile impuse, in conditii normale de exploatare, intretinere si/sau de reparatie;
    j) tratare in termen de garantie - totalitatea activitatilor de analizare, de stabilire a cauzelor care au produs defectarea si de remediere a defectarii - repararea sau inlocuirea produsului - in limitele de timp stabilite.
    Art. 2
    In scopul respectarii cerintelor privind siguranta circulatiei si a securitatii transportului feroviar sau cu metroul, in activitatile de construire, modernizare si reparare a materialului rulant sau a infrastructurii feroviare defectele in termen de garantie a produselor feroviare critice se trateaza conform prezentelor instructiuni.
    Art. 3
    (1) Termenele de garantie pentru produsele feroviare critice, destinate transportului feroviar si cu metroul, care nu sunt stabilite in acte normative interne sau internationale, se stabilesc prin contractele de achizitie, pe baza prevederilor din standarde, fise UIC, caiete de sarcini si/sau specificatii tehnice, aplicabile dupa caz.
    (2) Termenul de garantie stabilit in conditiile alin. (1) se prelungeste cu durata in care produsul feroviar critic este scos din uz datorita defectarii, pana la repunerea in functiune, daca partile nu au convenit altfel prin contractul de achizitie.
    Art. 4
    (1) In scopul tinerii unei evidente complete, precum si a statisticii defectelor aparute in termenul de garantie la produsele feroviare critice, clientii acestor produse au obligatia de a inregistra intr-un registru special toate elementele de identificare necesare.
    (2) Registrul special va contine cel putin urmatoarele elemente:
    - data defectarii;
    - date privind identificarea produsului defect - denumire, tip, serie, an de fabricatie, ultima reparatie efectuata;
    - descrierea defectului care s-a comunicat furnizorului;
    - cauza defectarii;
    - modul de remediere.
    Art. 5
    Clientul va comunica in scris furnizorului orice defectare a unui produs feroviar critic aflat in termen de garantie, imediat ce aceasta a avut loc; totodata aceeasi comunicare se va transmite si Autoritatii Feroviare Romane - AFER.
    Art. 6
    (1) Tratarea defectelor in termen de garantie se face in cadrul unei comisii comune constituite din reprezentantii clientului si ai furnizorului, denumita in continuare comisie.
    (2) Contractul de achizitie a produsului feroviar critic va contine, pe langa clauzele principale, si clauzele referitoare la constituirea, componenta, convocarea si modul de lucru ale comisiei.
    Art. 7
    (1) Convocarea comisiei se face de catre client, conform clauzelor prevazute la art. 6 alin. (2). Totodata clientul va comunica in scris Directiei generale a transporturilor feroviare din cadrul Ministerului Transporturilor si Autoritatii Feroviare Romane - AFER locul si data convocarii comisiei.
    (2) Lucrarile comisiei pot fi supravegheate de specialisti din cadrul Ministerului Transporturilor si al Autoritatii Feroviare Romane - AFER, in baza legitimatiei speciale de control emise de Ministerul Transporturilor.
    (3) Directia generala a transporturilor feroviare si Autoritatea Feroviara Romana - AFER vor stabili, dupa caz, necesitatea asigurarii supravegherii, nominalizand personalul detinator al legitimatiei speciale de control.
    Art. 8
    (1) Rezultatele activitatii de tratare a defectelor in termen de garantie se inscriu in procese-verbale de tratare a defectelor in termen de garantie si se vor completa de catre client in registrul special prevazut la art. 4.
    (2) Procesul-verbal de tratare a defectelor in termen de garantie va cuprinde cel putin urmatoarele:
    - denumirea, tipul, seria si numarul produsului;
    - luna si anul de fabricatie, data ultimei reparatii;
    - numarul comunicarii scrise a defectarii, adresata furnizorului;
    - defectul sau defectele aparute;
    - cauzele defectarii;
    - responsabilitati legate de aparitia defectului;
    - masuri de remediere;
    - masuri de prevenire;
    - mentiuni ale comisiei;
    - opinii ale membrilor comisiei.
    (3) Inscrierile din procesele-verbale si din registrul special se fac lizibil, fara stersaturi, modificari sau completari. Raspunderea privind corectitudinea datelor inscrise revine:
    a) membrilor comisiei, pentru cazul completarii procesului-verbal;
    b) clientului, pentru cazul completarii registrului special.
    Art. 9
    (1) Comisia are obligatia sa stabileasca corect cauzele defectarii in termen de garantie, responsabilitatile pentru defectare, precum si masurile de remediere si de prevenire care trebuie luate.
    (2) Pentru elucidarea cauzelor defectarii in termen de garantie comisia are competenta sa dispuna verificari suplimentare care se vor mentiona in procesul-verbal prevazut la art. 8 alin. (2), situatie in care se amana stabilirea cauzelor. Verificarile suplimentare pot consta in probe functionale, de parcurs, analize de laborator, probe mecanice, alte verificari necesare in vederea determinarii parametrilor determinanti prevazuti in reglementarile interne si/sau internationale. In acest caz activitatea comisiei se finalizeaza dupa primirea rezultatelor probelor sau analizelor efectuate.
    (3) Analizele, respectiv probele prevazute la alin. (2), se vor efectua de catre Autoritatea Feroviara Romana - AFER in laboratoarele proprii sau in alte laboratoare autorizate/atestate de catre Autoritatea Feroviara Romana - AFER. Pentru efectuarea probelor de parcurs pe infrastructura feroviara este necesar acordul prealabil al gestionarului infrastructurii feroviare.
    Art. 10
    Concluziile comisiei cu privire la stabilirea cauzelor pot fi sustinute, dupa caz, cu schite, fise de masuratori, copii de pe documente de referinta, fotografii si/sau alte documentatii.
    Art. 11
    In activitatea de stabilire a cauzelor defectarii produsului, desfasurata de comisie, se deosebesc urmatoarele cazuri:
    a) membrii comisiei, in unanimitate, au aceeasi opinie in privinta cauzelor, iar procesul-verbal de tratare a defectelor in termen de garantie se semneaza fara opinii divergente;
    b) membrii comisiei nu decid in unanimitate in privinta cauzelor, situatie in care procesul-verbal de tratare a defectelor in termen de garantie se semneaza mentionandu-se opiniile divergente, fundamentate sub aspect tehnic, formulate separat, ca anexe la procesul-verbal.
    Art. 12
    Procesul-verbal de tratare a defectelor in termen de garantie se va intocmi in minimum doua exemplare, originalul anexandu-se la dosarul de tratare a defectelor, iar copia/copiile, dupa caz, se va/se vor inmana membrilor comisiei.
    Art. 13
    Nu se considera si nu se vor trata potrivit prezentelor instructiuni, ca defecte in termen de garantie, defectele aparute in activitatile de revizie, intretinere si exploatare desfasurate de client fara respectarea proceselor tehnologice, a normelor tehnice si a documentatiilor in vigoare, precum si alte defecte posibile, stabilite astfel de comun acord prin contract.
    Art. 14
    Eventualele divergente cu privire la tratarea defectelor in termen de garantie si remedierea defectelor se vor solutiona pe baza de expertiza tehnica efectuata de Autoritatea Feroviara Romana - AFER sau de un alt organism tehnic, stabilit in conditiile prevederilor legale in vigoare de Ministerul Transporturilor.
    Art. 15
    (1) Procesele-verbale de tratare a defectelor in termen de garantie se vor pastra de catre client pe o durata de cel putin un an calendaristic de la data la care expira termenul de garantie al produsului feroviar critic.
    (2) Registrul special de evidenta a defectelor in termen de garantie se va pastra in bune conditii de catre client pe o durata de minimum 5 ani de la data ultimei inregistrari.
    (3) Documentele prevazute la alin. (1) si (2) se pun la dispozitie organelor de control si inspectie din cadrul Ministerului Transporturilor si al Autoritatii Feroviare Romane - AFER, la solicitarea acestora.
    Art. 16
    (1) Clientul produsului feroviar critic va analiza periodic, cel putin trimestrial, situatia privind defectele in termen de garantie si modul de tratare.
    (2) Rezultatul analizei prevazute la alin. (1) va fi comunicat in scris Autoritatii Feroviare Romane - AFER in termen de maximum 15 zile de la data efectuarii acesteia, in vederea determinarii elementelor de fiabilitate si a stabilirii de masuri corective.
    Art. 17
    (1) In cazul in care organele de control si inspectie ale Ministerului Transporturilor sau ale Autoritatii Feroviare Romane   AFER constata sau sunt instiintate despre defecte in termen de garantie la produsele feroviare critice, care au grad mare de repetabilitate sau care pot periclita siguranta circulatiei si securitatea transportului feroviar si cu metroul sau care afecteaza calitatea produselor si serviciilor publice, vor dispune, dupa caz, masuri si/sau verificari tehnice suplimentare.
    (2) In situatia in care se constata, potrivit alin. (1), ca produsul nu mai respecta caracteristicile tehnice prevazute ca fiind obligatorii in normele sau in documentatiile tehnice specifice in vigoare, Autoritatea Feroviara Romana   AFER va suspenda sau va retrage, dupa caz, certificatul de omologare si/sau autorizatia de furnizor feroviar, conform reglementarilor specifice in vigoare.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 490/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 490 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 490/2000
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu