Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 4823 din 30 septembrie 2004

pentru aprobarea Sistemului de evaluare privind ocuparea posturilor/acordarea titlului de profesor universitar

ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 41 din 12 ianuarie 2005




    In conformitate cu prevederile Legii invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic,
    avand in vedere propunerile unor institutii de invatamant superior, precum si propunerile comisiilor de specialitate ale Consiliului National de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare (C.N.A.T.D.C.U.) privind metodologia si criteriile de evaluare pentru ocuparea posturilor/acordarea titlului de profesor universitar,
    in baza avizarii Sistemului de evaluare privind ocuparea posturilor/acordarea titlului de profesor universitar de catre Biroul C.N.A.T.D.C.U.,
    in temeiul Hotararii Guvernului nr. 410/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei si Cercetarii,

    ministrul educatiei si cercetarii emite prezentul ordin.

    Art. 1
    Se aproba Sistemul de evaluare privind ocuparea posturilor/acordarea titlului de profesor universitar, cuprins in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Directia generala invatamant superior din cadrul Ministerului Educatiei si Cercetarii elaboreaza modelele pentru fisa de prezentare, raportul de sinteza privind concursul si lista de lucrari din dosarul de concurs, pe care le comunica institutiilor de invatamant superior, in termen de o luna de la data emiterii prezentului ordin.
    Art. 3
    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului invatamantului nr. 5.723/1994 privind concursurile pentru ocuparea posturilor didactice de conferentiar si profesor universitar, precum si orice alte dispozitii contrare.
    Art. 4
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 5
    Directia generala invatamant superior din cadrul Ministerului Educatiei si Cercetarii comunica prezentul ordin institutiilor de invatamant superior, care il vor duce la indeplinire.

                       Ministrul educatiei si cercetarii,
                              Alexandru Athanasiu

    ANEXA 1

                              SISTEM DE EVALUARE
privind ocuparea posturilor/acordarea titlului de profesor universitar

    A. Conditii preliminare
    1. Prevederile Legii invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, privind organizarea si desfasurarea concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice de profesor universitar, respectiv privind propunerea/validarea/confirmarea/acordarea titlului didactic de profesor universitar, sunt integral respectate.
    2. Dosarul de concurs si mapa cu lucrari reprezentative sunt constituite in conformitate cu prevederile sectiunilor C, D si E.
    3. Un post didactic de profesor universitar, aflat in concurs, este definit prin anumite discipline de invatamant superior si este asociat unui domeniu dintre domeniile de invatamant superior in vigoare.
    4. Studiile universitare de lunga durata, studiile de doctorat, activitatile si realizarile profesional-stiintifice se prezinta si se evalueaza, referitor la candidat, in legatura cu disciplinele din postul didactic in cauza, domeniul asociat si/sau, justificat, disciplinele si domeniile inrudite cu acestea.
    5. Un candidat al carui titlu didactic/echivalent este inferior celui de conferentiar universitar/echivalent isi constituie dosarul de concurs si mapa cu lucrari reprezentative si este evaluat in raport cu prevederile Sistemului de evaluare privind ocuparea posturilor/acordarea titlului de conferentiar universitar si ale Sistemului de evaluare privind ocuparea posturilor/acordarea titlului de profesor universitar, considerate cumulativ.
    6. Fisa de prezentare si lista de lucrari din dosarul de concurs sunt publicate pe site-ul institutiei de invatamant superior organizatoare a concursului in perioada dintre data inscrierii la concurs si data ordinului ministrului educatiei si cercetarii privind acordarea titlului de profesor universitar.
    7. Presedintele si membrii comisiei de concurs sunt profesori universitari specialisti in domeniul asociat postului, titulari la institutia de invatamant superior organizatoare a concursului si, cel putin 2, la institutii de invatamant superior acreditate din tara, diferite de institutia de invatamant superior organizatoare a concursului, sau din strainatate.

    B. Criterii de evaluare
    TP1. Calitatea activitatilor didactice/profesionale, cu referire distincta la evolutia acesteia dupa acordarea ultimului titlu didactic/grad profesional
    TP2. Valoarea contributiilor la dezvoltarea activitatilor didactice/profesionale prin carti publicate la edituri recunoscute, capitole teoretice redactate, sisteme de laborator functionale, metode de lucru avansate aplicate etc., dupa caz, cu referire distincta la realizarile dupa acordarea ultimului titlu didactic/grad profesional
    TP3. Valoarea contributiilor la dezvoltarea domeniului, cu referire distincta la realizarile dupa acordarea ultimului titlu didactic/grad profesional, inclusiv ca prim/unic autor, prin: carti de specialitate publicate la edituri recunoscute; articole/studii publicate in reviste de specialitate de circulatie internationala recunoscute, articole/studii publicate in volumele unor manifestari stiintifice internationale recunoscute, din tara si din strainatate, brevete de inventie, creatii artistice prezentate la manifestari recunoscute din tara si din strainatate - in cazul candidatilor din domeniile artelor
    TP4. Valoarea contributiilor la dezvoltarea mediului educational/cultural/economic/social etc., dupa caz, prin proiecte de cercetare-dezvoltare pe baza de contract/grant, inclusiv ca director de proiect, cu referire distincta la realizarile dupa acordarea ultimului titlu didactic/grad profesional
    TP5. Relevanta recunoasterii realizarilor de catre specialisti si institutii prin citarea de lucrari, invitarea ca specialist la conferinte/in comisii, coordonarea de structuri stiintifice/profesionale/administrative etc., dupa caz, precum si a aportului la formarea de specialisti, demonstrat si de componenta coautorilor unor realizari
    TP6. Relevanta lucrarilor reprezentative, stabilite de candidat si existente in mapa cu lucrari reprezentative, si anume:
    a) doua carti, dintre care cel putin una este publicata recent, dupa acordarea ultimului titlu didactic/grad profesional, ca prim/unic autor, in raport cu cerintele criteriilor TP2 si TP3;
    b) 6 - 10 articole/studii, brevete de inventie, creatii artistice, dupa caz, realizate dupa acordarea ultimului titlu didactic/grad profesional, inclusiv ca prim/unic autor, prezentate in copie, in raport cu cerintele criteriului TP3;
    c) sinteze a doua proiecte de cercetare-dezvoltare pe baza de contract/grant, ca director de proiect, dintre care cel putin unul este realizat dupa acordarea ultimului titlu didactic/grad profesional, in raport cu cerintele criteriului TP4.
    La fiecare criteriu de evaluare dintre TP1 - TP6 gradul de indeplinire a cerintelor se exprima prin rezolutia "Criteriul este indeplinit", daca toate cerintele sunt satisfacute, sau "Criteriul nu este indeplinit", daca una sau mai multe cerinte nu sunt satisfacute; rezolutia "Criteriul nu este indeplinit" se argumenteaza prin prezentarea critica a cerintelor care nu sunt satisfacute.
    Pentru propunerea/confirmarea/acordarea titlului de profesor universitar este necesar ca la fiecare criteriu de evaluare rezolutia sa fie "Criteriul este indeplinit".

    C. Constituirea dosarului de concurs
    C1. Dosarul de concurs este constituit dintr-o serie de documente introduse intr-un dosar cu sina de catre candidat si institutia de invatamant superior organizatoare a concursului (institutie), in doua exemplare.
    C2. Pe coperta exterioara a dosarului se inscriu: denumirea legala in vigoare a institutiei, Facultatea/Departamentul (denumirea legala in vigoare) ..................., Catedra ..................., Postul poz. ................., de profesor universitar, Disciplinele .............................., Domeniul (denumirea legala in vigoare) .............................., DOSAR DE CONCURS, Candidat (numele si prenumele, titlul stiintific, titlul profesional) .............................................
    C3. Documentele din dosar sunt, in ordine, dupa cum urmeaza:
    1. Cuprins
    2. Adresa de inaintare din partea conducerii institutiei catre Ministerul Educatiei si Cercetarii (M.E.C.)
    3. Fisa de prezentare a studiilor, pozitiilor si realizarilor profesional-stiintifice
    4. Referat final, din partea conducerii institutiei, asupra indeplinirii prevederilor legale privind desfasurarea concursului, in original
    5. Extras din procesul-verbal al sedintei senatului universitar al institutiei, in care s-a validat hotararea consiliului facultatii/departamentului, in original, insotit de lista membrilor Senatului universitar al institutiei cu semnaturile celor prezenti
    6. Extras din procesul-verbal al sedintei consiliului facultatii/departamentului, care include membrii prezenti ai consiliului, sedinta in care s-a aprobat rezultatul concursului in cauza pe baza raportului comisiei de concurs, in original
    7. Raport de sinteza privind concursul, din partea presedintelui comisiei de concurs, precum si referat privind concursul, din partea fiecarui membru al comisiei de concurs, care se elaboreaza in raport cu cerintele conditiilor preliminare si ale criteriilor de evaluare, aprecierile privind prelegerea publica (daca este cazul) fiind asociate criteriului TP1, in original
    8. Decizia privind aprobarea comisiei de concurs, din partea conducerii institutiei
    9. Fisa de evaluare, din partea conducerii catedrei/departamentului, privind calitatea activitatilor didactice/profesionale desfasurate, in raport cu cerintele criteriului de evaluare TP1
    10. Cererea de inscriere la concurs, din partea candidatului, avizata juridic si aprobata de catre conducerea institutiei
    11. Autoevaluare, de 3 - 5 pagini, din partea candidatului, in care acesta prezinta sectiunea "Aprecieri proprii asupra indeplinirii criteriilor de evaluare", cu referire la fiecare criteriu de evaluare, precum si sectiunea "Asumarea raspunderii", scrisa de mana, in care afirma ca datele din dosar se refera la propriile activitati si realizari, in caz contrar candidatul suportand consecintele in conformitate cu legislatia in vigoare referitoare la declaratia in fals
    12. Lista de lucrari, din partea candidatului, structurata in raport cu cerintele conditiilor preliminare si ale criteriilor de evaluare, si anume, dupa caz, in ordine: teza (tezele) de doctorat; carti publicate; articole/studii publicate in reviste de specialitate de circulatie internationala recunoscute; articole/studii publicate in volumele unor manifestari stiintifice internationale recunoscute din tara si din strainatate; brevete de inventie; creatii artistice prezentate la manifestari recunoscute din tara si din strainatate - in cazul candidatilor din domeniile artelor, proiecte de cercetare-dezvoltare pe baza de contract/grant; alte lucrari
    13. Curriculum vitae, din partea candidatului
    14. Adeverinta de vechime in munca, eliberata de institutia in care candidatul este titular, in original, in care se evidentiaza perioadele si functiile profesionale ale candidatului, ca titular, in invatamantul superior, cercetarea stiintifica de profil etc.; document (documente) care sa ateste, daca este cazul, activitati de invatamant superior in calitate de cadru didactic asociat; dispensa de vechime, aprobata de senatul institutiei, daca este cazul, in original
    15. Copii legalizate de pe: diploma (diplomele) de doctor si atestatul (atestatele) de recunoastere, daca este cazul; diploma (diplomele) de studii universitare, atestatul (atestatele) echivalent (echivalente)/de recunoastere (daca este cazul) si foaia matricola sau echivalenta; diploma de bacalaureat sau echivalenta; certificatul de nastere; certificatul de casatorie (daca este cazul)
    16. Copii ale anunturilor de scoatere la concurs a postului, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a, si intr-un ziar de circulatie nationala

    D. Constituirea mapei cu lucrari reprezentative
    Mapa cu lucrari reprezentative este constituita, intr-un exemplar, de catre candidat, din lucrarile sale pe care le considera ca fiind reprezentative, introduse intr-o mapa, si anume din:
    a) doua carti, dintre care cel putin una este publicata recent, dupa acordarea ultimului titlu didactic/grad profesional, ca prim/unic autor, in raport cu cerintele criteriilor de evaluare TP2 si TP3;
    b) 6 - 10 articole/studii, brevete de inventie, creatii artistice, dupa caz, realizate dupa acordarea ultimului titlu didactic/grad profesional, inclusiv ca prim/unic autor, prezentate in copie, in raport cu cerintele criteriului de evaluare TP3;
    c) sinteze a doua proiecte de cercetare-dezvoltare pe baza de contract/grant ca director de proiect, dintre care cel putin unul este finalizat dupa acordarea ultimului titlu didactic/grad profesional, in raport cu cerintele criteriului de evaluare TP4.
    Pe perioada desfasurarii concursului, mapa cu lucrari reprezentative insoteste tot timpul dosarul de concurs.

    E. Transmiterea dosarului de concurs si a mapei cu lucrari reprezentative
    E1. Institutia, prin delegat oficial sau prin posta, trimite un exemplar al dosarului de concurs si mapa cu lucrari reprezentative privind candidatul validat de senatul universitar al institutiei pentru a ocupa postul in cauza la M.E.C., care le preia si inregistreaza dosarul de concurs.
    E2. M.E.C., prin compartimentele de specialitate, verifica indeplinirea conditiilor preliminare si:
    a) in cazul in care acestea sunt indeplinite, inainteaza dosarul de concurs si mapa cu lucrari reprezentative Consiliului National de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare (C.N.A.T.D.C.U.);
    b) in cazul in care conditiile in cauza nu sunt indeplinite, returneaza dosarul de concurs si mapa cu lucrari reprezentative institutiei, prin delegat oficial al acesteia.
    E3. Dupa emiterea ordinului ministrului educatiei si cercetarii prin care se acorda titlul de profesor universitar, M.E.C., prin compartimentele de specialitate, arhiveaza dosarul de concurs si returneaza mapa cu lucrari reprezentative institutiei, prin delegat oficial al acesteia.
    E4. In cazul in care nu se acorda titlul de profesor universitar, M.E.C., prin compartimentele de specialitate, returneaza dosarul de concurs si mapa cu lucrari reprezentative institutiei, prin delegat oficial al acesteia.

    F. Metodologia de evaluare, confirmare si acordare a titlului de profesor universitar
    Metodologia de evaluare, confirmare si acordare a titlului de profesor universitar se prezinta in Regulamentul de organizare si functionare a C.N.A.T.D.C.U. in vigoare.



COMENTARII la Ordinul 4823/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 4823 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat OUG 57 2017
    Bună ziua, ai nevoie de un împrumut? cum ar fi împrumutul pentru a-ți plăti serviciul, înființează-ți propria afacere, construiești o companie proprie, oferim, de asemenea, împrumuturi companiilor și sectorului guvernamental al unei țări și, de asemenea, să plătești chiria și să rezolvi problemele financiare. o oportunitate pentru tine Aplicați acum la: E-mailuri: getonlinpaydayloan1@gmail.com Pagina de pe Facebook: www.facebook.com/getonlinpaydayloan12017 Telegramă: https // telegram.me / paydayloan1
ANONIM a comentat OUG 17 2017
    Good Day Dear Loan Seeker, *Debt Consolidation Loans *Business Loans *Personal Loans *Home Loans *Car Finance *Commercial Loans *Investments Loans *Debts Consolidation *Business Planning *Commercial Development Finance *Properties Mortgages *Bad credit loans *commercial loans *Start-up- working capital loans *Construction loans *Car loans, *Hotel loans*Student loans We awaits your urgent application form to be filled ok. Email Us: (bdsfn.com@gmail.com) Loan application form: Full Name:.................... Country:..................... State:.............. City:.............. Sex:......................... Phone Number:........... Loan Amount :........... Monthly income:.......... Occupation:................... .... Loan Period:....................... ................ Purpose of Loan:......................... ........... E-mail address:...................... ................ Have You Applied Before?.................... CONTACT EMAIL: bdsfn.com@gmail.com CONTACT EMAIL: anatiliatextileltd@gmail.com Mrs.Emilia Fedorcakova **Are you financially squeezed? **Do you seek funds to pay off credits and debts? **Do you seek finance to set up your own business? **Are you in need of private or business loans for various purposes? **Do you seek loans to carry out large projects? Loan application form: Full Name:.................... Country:..................... State:.............. City:.............. Sex:......................... Phone Number:........... Loan Amount :........... Monthly income:.......... Occupation:................... .... Loan Period:....................... ................ Purpose of Loan:......................... ........... E-mail address:...................... ................ Have You Applied Before?.................... CONTACT EMAIL: bdsfn.com@gmail.com CONTACT EMAIL: anatiliatextileltd@gmail.com Mrs.Emilia Fedorcakova We awaits your urgent application form to be filled ok. Email Us: (bdsfn.com@gmail.com) Email : bdsfn.com@gmail.com Emaill: anatiliatextileltd@gmail.com Mrs.Emilia Fedorcakova
ANONIM a comentat OUG 17 2017
    Good Day Dear Loan Seeker, *Debt Consolidation Loans *Business Loans *Personal Loans *Home Loans *Car Finance *Commercial Loans *Investments Loans *Debts Consolidation *Business Planning *Commercial Development Finance *Properties Mortgages *Bad credit loans *commercial loans *Start-up- working capital loans *Construction loans *Car loans, *Hotel loans*Student loans We awaits your urgent application form to be filled ok. Email Us: (bdsfn.com@gmail.com) Loan application form: Full Name:.................... Country:..................... State:.............. City:.............. Sex:......................... Phone Number:........... Loan Amount :........... Monthly income:.......... Occupation:................... .... Loan Period:....................... ................ Purpose of Loan:......................... ........... E-mail address:...................... ................ Have You Applied Before?.................... CONTACT EMAIL: bdsfn.com@gmail.com CONTACT EMAIL: anatiliatextileltd@gmail.com Mrs.Emilia Fedorcakova **Are you financially squeezed? **Do you seek funds to pay off credits and debts? **Do you seek finance to set up your own business? **Are you in need of private or business loans for various purposes? **Do you seek loans to carry out large projects? Loan application form: Full Name:.................... Country:..................... State:.............. City:.............. Sex:......................... Phone Number:........... Loan Amount :........... Monthly income:.......... Occupation:................... .... Loan Period:....................... ................ Purpose of Loan:......................... ........... E-mail address:...................... ................ Have You Applied Before?.................... CONTACT EMAIL: bdsfn.com@gmail.com CONTACT EMAIL: anatiliatextileltd@gmail.com Mrs.Emilia Fedorcakova We awaits your urgent application form to be filled ok. Email Us: (bdsfn.com@gmail.com) Email : bdsfn.com@gmail.com Emaill: anatiliatextileltd@gmail.com Mrs.Emilia Fedorcakova
ANONIM a comentat Ordin 679 2017
    Are you a business man or woman? Are you in any financial mess or Do you need funds to start up your own business? Do you need a loan to start a nice Small Scale and medium business? Do you have a low credit score and you are finding it hard to obtain capital loan from local banks and other financial institutes?. Interested applicants should Contact us via email: PergoCF@cheerful.com ( PergoCF@qualityservice.com ) PergoCF@gmail.com
ANONIM a comentat Ordin 679 2017
    Are you a business man or woman? Are you in any financial mess or Do you need funds to start up your own business? Do you need a loan to start a nice Small Scale and medium business? Do you have a low credit score and you are finding it hard to obtain capital loan from local banks and other financial institutes?. Interested applicants should Contact us via email: PergoCF@cheerful.com ( PergoCF@qualityservice.com ) PergoCF@gmail.com
ANONIM a comentat Legea 86 2017
    Are you a business man or woman? Are you in any financial mess or Do you need funds to start up your own business? Do you need a loan to start a nice Small Scale and medium business? Do you have a low credit score and you are finding it hard to obtain capital loan from local banks and other financial institutes?. Interested applicants should Contact us via email: PergoCF@cheerful.com ( PergoCF@qualityservice.com ) PergoCF@gmail.com
ANONIM a comentat Legea 86 2017
    Are you a business man or woman? Are you in any financial mess or Do you need funds to start up your own business? Do you need a loan to start a nice Small Scale and medium business? Do you have a low credit score and you are finding it hard to obtain capital loan from local banks and other financial institutes?. Interested applicants should Contact us via email: PergoCF@cheerful.com ( PergoCF@qualityservice.com ) PergoCF@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 421 2002
    Dear Sir/Ma, We Facilitate Bank Guarantee (BG) & Standby Letter of Credit (SBLC) Instrument Direct Mandate Provider of Fresh Cut Bank Instrument for Lease/Purchase such as BG, SBLC, MTN. We are a Finance Industry Company professionals with over 15 Years Experience and a focus on providing Bank Guarantee (BG),Standby Letter of Credit (SBLC), MTN (Mid Term Note) and LTN (Long Term Note) from some of the World Top 25 Prime Banks primarily from Barclays, Deutsche Bank, HSBC, Credit Suisse e.t.c. FEATURES: Bank Guarantees & SBLC’s in Standard Formats from Major Banks! Amounts from $1 million to 5 Billion+ Euro’s or US Dollars Great Attorney Trust Account Protection Delivered via MT760 Swift with Full Bank Responsibility MT799 and MT103 preadvice included. Brokers Always Protected. Purchase Instrument of BG/SBLC : 32%+2% Minimum Face Value = EUR/USD 1M-5B Lease Instrument of BG/SBLC : 4%+1% Minimum Face Value = EUR/USD 1M-5B We will be glad to share our working procedures with you upon request. Name : Brian Fitzgerald Email: secureinquiryfinance@gmail.com Skype: secureinquiryfinance
ANONIM a comentat Hotărârea 30 2016
    Atenția tuturor Dorim să informăm publicul larg că societatea de credit IVAN ALEKSANDRA acordă în prezent împrumut la un preț accesibil de 2% rata anuală a dobânzii. Dacă aveți nevoie de finanțare pentru extinderea afacerii, scopul agricol, rambursarea datoriilor și împrumutul educațional, atunci vă putem fi de mare ajutor și asistență. Pentru mai multe informații despre programul nostru de credit, vă recomandăm să vă contactați adresa de e-mail oficială la: (ivanaleksandraloanfirm@gmail.com) pentru a vă înscrie.
ANONIM a comentat Decretul 531 2017
    Aveți un credit rău? Și aveți nevoie de un împrumut pentru orice, la doar o rată a dobânzii de 2%. Contactați stephannerloanhelps001@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 4823/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu