Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 47 din 13 mai 2008

pentru aprobarea Normelor privind achizitia serviciului de paza si interventie la obiectivele militare prin societati specializate de paza si protectie

ACT EMIS DE: MINISTERUL APARARII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 407 din 30 mai 2008



Pentru aplicarea prevederilor art. 16 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării,

ministrul apărării emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Normele privind achiziţia serviciului de pază şi intervenţie la obiectivele militare prin societăţi specializate de pază şi protecţie, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Normele procedurale privind achiziţia serviciului de pază şi intervenţie la obiectivele militare prin societăţi specializate de pază şi protecţie, aprobate prin Ordinul ministrului apărării nr. M. 40/2007*).

Art. 3.- Ordinul se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul apărarii,

Teodor Viorel Meleşcanu

ANEXĂ

NORME

privind achiziţia serviciului de pază si intervenţie la obiectivele militare prin societăţi specializate de pază si protecţie

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezentele norme stabilesc criteriile specifice şi modul de aplicare a procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică şi de încheiere a acordurilor-cadru ce au ca obiect prestarea de servicii de pază şi intervenţie la obiective militare prin societăţi specializate de pază şi protecţie şi care se încadrează la serviciile de la categoria 23 din anexa nr. 2B la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, având cod CPV 74613000 - 9, indiferent de valoarea estimată a contractului.

Art. 2. - (1) In sensul prezentelor norme, este autoritate contractantă delegată unitatea militară al cărei comandant/şef este ordonator de credite şi are compartiment intern specializat în atribuirea contractelor de achiziţie publică.

(2) Autoritatea contractantă delegată este nominalizată de directorii de programe sau comandanţii comandamentelor de armă/similare.

(3)  Directorii de programe, comandanţii comandamentelor de armă/similare, prin document comun, pot nominaliza autorităţi   contractante  delegate,   ce  îndeplinesc  condiţiile prevăzute la alin. (1), pe obiective militare, garnizoane sau pe zone de responsabilitate.

(4) Directorii de programe, comandanţii comandamentelor de armă/similare asigură consultanţă privind întocmirea documentaţiei de atribuire, la cererea autorităţii contractante delegate.

Art. 3. - (1) Achiziţia serviciului de pază se realizează, de regulă, prin încheierea de acorduri-cadru.

(2) Modelul acordului-cadru este întocmit de fiecare ordonator secundar de credite pentru unităţile din subordine.

Art. 4. - (1) In procesul de atribuire a contractelor de achiziţie publică/acordurilor-cadru a serviciilor de pază şi intervenţie la obiective militare, autoritatea contractantă delegată are obligaţia de a respecta prevederile incidente din următoarele acte normative:

a)  Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare ordonanţă de urgenţă;

b)  Hotărârea Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii,  cu  modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare hotărâre;

*) Ordinul nr. M.40/2007 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.

c)  Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 228/2007, cu modificările şi completările ulterioare;

d)  Hotărârea Guvernului nr. 942/2006 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, cu modificările şi completările ulterioare.

(2)  Autoritatea contractantă delegată aplică prevederile actelor normative prevăzute la alin. (1), cu excepţiile formulate la art. 5 alin. (2), art. 11 şi art. 13-17.

(3)  Autoritatea contractantă delegată are obligaţia de a preciza în documentaţia de atribuire, în mod explicit, prevederile legale aplicabile şi excepţiile formulate la acestea, conform prezentelor norme.

CAPITOLUL II

Achiziţia serviciului de pază şi intervenţie

Art. 5. - (1) Autoritatea contractantă delegată are dreptul de a iniţia aplicarea procedurii de atribuire numai dacă sunt îndeplinite în mod cumulativ următoarele condiţii:

a)  a fost obţinută din partea ordonatorului principal sau secundar de credite, după caz, aprobarea de executare a serviciului de pază şi intervenţie cu societăţi specializate de pază şi protecţie;

b)  achiziţia serviciului este cuprinsă în programul anual al achiziţiilor publice;

c) sunt identificate sursele de finanţare prin care se asigură fondurile necesare în vederea îndeplinirii contractului de achiziţie publică;

d) este întocmită documentaţia de atribuire.

(2) Pentru achiziţionarea serviciului de pază şi intervenţie, autoritatea contractantă delegată iniţiază una dintre următoarele proceduri:

a) licitaţia restrânsă;

b)  negocierea fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare, în condiţiile art. 122 din ordonanţa de urgenţă; această procedură nu se derulează pentru încheierea unui acord-cadru.

Art. 6. - (1) Autoritatea contractantă delegată are obligaţia de a estima valoarea contractului de achiziţie publică, conform prevederilor ordonanţei de urgenţă.

(2)  In cazul în care autoritatea contractantă delegată îşi propune să încheie un acord-cadru, atunci valoarea estimată se consideră a fi valoarea maximă estimată, fără TVA, a tuturor contractelor de achiziţie publică subsecvente ce se anticipează că vor fi atribuite în baza acordului-cadru respectiv, pe întreaga sa durată.

(3) De regulă, preţul contractului de achiziţie este ferm şi nu poate fi modificat la încheierea contractului sau pe timpul derulării acestuia.

(4)  Pe perioada derulării contractului de achiziţie, preţul poate fi ajustat numai în condiţiile prevederilor art. 97 din hotărâre şi a fost stabilit un mod concret de ajustare a acestuia, înainte de iniţierea procedurii care va fi aplicată, iar informaţii/clauze speciale în acest sens au fost prevăzute în documentaţia de atribuire - fişa de date a achiziţiei - şi în contract.

Art. 7. - (1) Autoritatea contractantă delegată are obligaţia de a include doar informaţii neclasificate în documentaţia de atribuire a contractului de achiziţie publică aferentă etapei de selectare a candidaţilor.

(2) Odată cu documentaţia prevăzută la alin. (1), operatorului economic i se pune la dispoziţie chestionarul de securitate şi i se aduce la cunoştinţă că termenul de eliberare a avizului de securitate de către structura abilitată a Ministerului Apărării este de până la 30 de zile lucrătoare de la primirea solicitării. Perioada de 30 de zile lucrătoare se include în durata procedurii de atribuire.

(3)  Contractele de achiziţie publică a serviciilor de pază şi intervenţie la obiectivele militare, încheiate în condiţiile prezentelor norme, sunt clasificate „secret de serviciu".

(4) Modelul contractului de prestări de servicii este prezentat în anexa nr. 1, iar clauzele prevăzute în acesta sunt minimale.

Art. 8. - Autoritatea contractantă delegată precizează în documentaţia de atribuire obligaţiile care le revin operatorilor economici privind protecţia informaţiilor clasificate „secret de serviciu", stabilite în conformitate cu actele normative specifice în vigoare.

Art. 9. - (1) Caietul de sarcini conţine în mod obligatoriu cerinţe, prescripţii şi orice alte informaţii care să permită descrierea în mod obiectiv a serviciului ce urmează a fi prestat de operatorii economici încât să corespundă necesităţii autorităţii contractante.

(2) Modelul caietului de sarcini este prezentat în anexa nr. 2.

Art. 10. -Autoritatea contractantă delegată are obligaţia de a introduce în documentaţia de atribuire prevederi exprese privind:

a)   posibilitatea prelungirii perioadei de valabilitate a contractului, prin act adiţional, cu specificarea valorii estimative a contractului, conform prevederilor art. 6 alin. (3) din hotărâre;

b) neacceptarea ofertelor alternative.

Art. 11. -Autoritatea contractantă delegată are obligaţia de a asigura obţinerea documentaţiei de atribuire, aferentă etapei de evaluare a ofertelor, de către orice candidat selectat, numai prin modalităţile prevăzute la art. 40 alin. (2) lit. b) din ordonanţa de urgenţă.

Art. 12. - (1) Criteriile de calificare şi selecţie se stabilesc cu respectarea prevederilor art. 176 din ordonanţa de urgenţă şi nu se schimbă pe parcursul aplicării procedurii.

(2) Pentru atribuirea contractelor sau încheierea acordurilor-cadru privind prestarea serviciului de pază şi intervenţie, autoritatea contractantă delegată solicită operatorilor economici să îndeplinească cel puţin următoarele cerinţe:

a) să deţină licenţă de funcţionare eliberată de Inspectoratul General al Poliţiei;

b) să depună chestionarul de securitate, completat conform prevederilor legale, în vederea executării verificărilor necesare, cel mai târziu la data depunerii candidaturii;

c)  să facă dovada conform prevederilor art. 191-193 din ordonanţa de urgenţă despre îndeplinirea standardelor de asigurare a calităţii.

(3) Autoritatea contractantă delegată finalizează etapa de selectare a candidaţilor după primirea avizului de securitate de la structura abilitată a Ministerului Apărării.

(4)  Operatorul economic poate fi acceptat la procedura de atribuire şi pe baza notificării pe care o deţine, prin care se atestă că este avizat pentru relaţii contractuale cu o altă autoritate contractantă din Ministerul Apărării, urmând ca avizul de securitate pentru contractul în cauză să se elibereze ulterior.

(5) Pentru atribuirea contractelor sau încheierea acordurilor-cadru privind prestarea serviciului de pază şi intervenţie, autoritatea contractantă delegată poate solicita operatorilor economici să îndeplinească următoarele cerinţe minime de selecţie:

a) să prezinte cel puţin două recomandări aferente contractelor de prestări de servicii de pază finalizate în ultimii 3 ani sau în curs de derulare, cu o durată de minimum un an;

b)  să declare pe propria răspundere că poate asigura resursele tehnice prevăzute în caietul de sarcini, considerate strict necesare pentru îndeplinirea contractului ce urmează a fi atribuit;

c)  cifra medie de afaceri în ultimii 3 ani să fie de cel puţin două ori mai mare decât valoarea estimată a contractului ce urmează a fi atribuit sau, în cazul unui acord-cadru, cifra medie de afaceri în ultimii 3 ani să fie de cel puţin două ori mai mare decât valoarea estimată a celui mai mare contract subsecvent care se anticipează.

(6) Pentru motivarea cerinţelor minime impuse, referitoare la situaţia economică şi financiară, precum şi la capacitatea tehnică şi/sau profesională, autoritatea contractantă delegată elaborează o notă justificativă care se anexează la dosarul achiziţiei.

Art. 13. - Autoritatea contractantă delegată respinge candidatura depusă de un operator economic căruia, din motive imputabile acestuia, i s-a reziliat contractul de pază a unor obiective militare, încheiat în ultimii 5 ani.

Art. 14. - Pentru atribuirea contractelor sau încheierea acordurilor-cadru, autoritatea contractantă delegată are obligaţia de a solicita operatorului economic să prezinte următoarele documente:

a) declaraţie pe propria răspundere privind eligibilitatea pe anul în curs;

b) informaţii generale despre operatorul economic;

c)   certificat constatator eliberat de oficiul registrului comerţului, valabil la data depunerii, din care să rezulte: obiectul de activitate, asociaţii şi administratorii, sediul principal şi secundar, punctele de lucru, menţiuni privind încadrarea în prevederile art. 21 lit. d)-g) din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

d) certificat fiscal privind situaţia achitării impozitelor şi taxelor locale, valabil la data depunerii candidaturii;

e)  certificat de atestare fiscală pentru persoane juridice, valabil la data depunerii candidaturii.

Art. 15. - (1) Autoritatea contractantă delegată are obligaţia, pentru atribuirea contractului de achiziţie publică sau pentru încheierea acordului-cadru, de a transmite spre publicare anunţ de participare atunci când iniţiază procedura de licitaţie restrânsă.

(2) Indiferent de valoarea estimată a contractului, anunţul de participare se publică în sistemul electronic de achiziţii publice, denumit în continuare SEAP, şi imediat după publicare, dacă autoritatea contractantă delegată consideră necesar, în presa centrală şi locală.

(3)   După încheierea contractului de achiziţie publică, autoritatea contractantă delegată are obligaţia de a transmite un anunţ de atribuire, spre publicare în SEAP, cu respectarea prevederilor art. 56 din ordonanţa de urgenţă.

Art. 16. - (1) In cazul aplicării procedurii de licitaţie restrânsă, indiferent de valoarea estimată, fără TVA, a contractului/acordului-cadru de prestări de servicii, perioada cuprinsă între data transmiterii anunţului de participare spre publicare în SEAP şi data-limită de depunere a candidaturii trebuie să fie de cel puţin 16 zile.

(2) Perioada cuprinsă între data transmiterii invitaţiei de participare la etapa a doua şi data-limită de depunere a ofertelor trebuie să fie de cel puţin 12 zile.

Art. 17. - Etapa a doua a procedurii de licitaţie restrânsă se poate derula şi cu un singur operator economic care a îndeplinit criteriile de selecţie.

Art. 18. - (1) Derularea contractului începe numai după avizarea anexei de securitate de către structura abilitată a Ministerului Apărării şi după eliberarea avizelor de acces la informaţii secrete de serviciu pentru personalul operatorului economic câştigător, de către structura de securitate a autorităţii contractante delegate.

(2)  Retragerea avizului de securitate operatorului economic pe durata derulării contractului impune rezilierea de drept a acestuia fără altă formalitate prealabilă. O clauză în acest sens se înscrie în contractul de prestări de servicii.

(3) Autoritatea competentă poate decide neacordarea sau retragerea avizului de acces la informaţii clasificate în cazul identificării unor elemente de incompatibilitate sau a unor factori de risc.

(4) In situaţia menţionată la alin. (3), personalul operatorului economic nu are acces în obiectivul militar.

Art. 19. - (1) In contractul de prestări de servicii se includ clauze contractuale prin care se stabilesc penalităţi şi daune pentru situaţiile în care prestatorul nu îşi respectă în totalitate obligaţiile sau dacă persoanele cu drept de control ale beneficiarului au constatat nereguli în îndeplinirea sarcinilor de serviciu.

(2) Modelul fişei de evaluare este prezentat în anexa nr. 3.

(3)   Fişa de evaluare se întocmeşte lunar, pe baza consemnărilor din registrul de control, şi se anexează la procesul-verbal de recepţie, constituindu-se ca documente justificative pentru efectuarea plăţii.

Art. 20. - Unitatea militară beneficiară a prestării serviciului de pază şi intervenţie este obligată:

a)  să verifice zilnic, prin personalul desemnat, calitatea serviciilor prestate şi să consemneze rezultatele controalelor în Registrul de control special constituit, să comunice constatările societăţii specializate de pază şi protecţie prestatoare a serviciului, în vederea luării măsurilor de remediere a neregulilor;

b) să constituie şi să pună la dispoziţia societăţii specializate de pază şi protecţie, cu respectarea prevederilor legale incidente, pentru studiu şi aplicare, un documentar cu reglementări interne ale Ministerului Apărării privind executarea pazei şi intervenţiei şi cele specifice fiecărei unităţi pe linia protecţiei mediului, sănătăţii şi securităţii în muncă şi PSI;

c) să analizeze trimestrial şi ori de câte ori situaţia o impune, împreună cu operatorul economic, modul de derulare a contractului;

d)   să instruiască personalul operatorului economic în legătură cu obligativitatea păstrării secretului de serviciu şi confidenţialitatea activităţilor care se desfăşoară în unitate; instructajul se consemnează într-un registru special, iar personalul operatorului economic va lua cunoştinţă despre acesta pe bază de semnătură;

e)  să pună la dispoziţia prestatorului facilităţile şi bunurile strict necesare executării serviciului de pază şi intervenţie, prin includerea în contractul de prestări de servicii a unor clauze de natura contractului de comodat;

f) să asigure în mod gratuit utilităţile, după caz, apă, energie electrică, gaze, agent termic, cu respectarea prevederilor Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, cu modificările şi completările ulterioare;

g) să efectueze decontarea serviciilor contractate, pe baza documentelor justificative, întocmite potrivit dispoziţiilor legale.

Art. 21. - (1) Facilităţile, bunurile şi utilităţile aferente, puse la dispoziţia prestatorului, se evidenţiază în caietul de sarcini şi se utilizează exclusiv în executarea serviciului de pază şi intervenţie; prestatorul are obligaţia de a le întreţine şi de a efectua reparaţiile curente pe perioada derulării contractului.

(2) La încetarea contractului, prestatorul este obligat să restituie în totalitate şi în stare bună de utilizare/funcţionare bunurile puse la dispoziţie de către beneficiar.

(3) Eventualele lipsuri se completează cu acordul beneficiarului cu bunuri noi de acelaşi gen sau se impută prestatorului la valoarea de înlocuire.

Art. 22. -In funcţie de situaţiile prevăzute în planul de pază şi intervenţie, agenţii de pază şi intervenţie pot executa serviciul dotaţi astfel:

a)    cu armament letal sau neletal, potrivit deciziei comandantului obiectivului militar, la obiectivele militare cu nivel 2 de securizare;

b)  cu armament neletal sau cu mijloace de autoapărare, potrivit deciziei comandantului obiectivului militar, la obiectivele militare cu nivel 3 de securizare;

c)  cu mijloace de autoapărare la obiectivele cu nivel 4 de securizare.

Art. 23. - Planurile de pază şi intervenţie ale unităţilor militare a căror pază se asigură de societăţile specializate de pază şi protecţie se aprobă de comandanţii/şefii unităţilor militare fără a fi necesar avizul unităţii de poliţie competente.

CAPITOLUL III

Dispoziţii finale

Art. 24. - Modificările şi completările ulterioare intrării în vigoare a prezentului ordin aduse actelor normative la care se face trimitere în text şi care sunt incidente prezentelor norme se aplică în mod corespunzător, fără alte precizări.

Art. 25. - (1) Prezentele norme nu se aplică procedurilor de achiziţie publică aflate în derulare la data intrării în vigoare a prezentului ordin.

(2) Contractele în curs de executare la data intrării în vigoare a prezentelor norme se definitivează pe baza prevederilor legale în vigoare la data încheierii acestora.

Art. 26. - Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentele norme.

ANEXA Nr. 1 la norme

ROMÂNIA

MINISTERUL APĂRARII

Unitatea Militară nr..............

Nr...............din...................

SECRET DE SERVICIU

(după completare)

Exemplarul nr....................

CONTRACT   DE   PRESTĂRI   DE   SERVICII

- Model -

CAPITOLUL I

Părţile contractante

Intre

1.1. Ministerul Apărării, prin Unitatea Militară nr....................str.......................nr....................., localitatea........................, judeţul................., telefon..............., fax..........., codul fiscal................, contul de virament nr......................., deschis la Trezoreria ................, reprezentată prin..................., şi...................., contabil-şef, în calitate de achizitor, şi

1.2.  Societatea Comercială................, cu sediul în..................str..................nr..........., judeţul................, cod..........., telefon.............., fax................, număr de ordine în registrul comerţului..............., cod unic de înregistrare....................., atribut fiscal ......., cont....................., deschis la ......................, reprezentată prin .............., director general, şi ................, director economic, în calitate de prestator, a intervenit prezentul contract.

CAPITOLUL II

Obiectul şi preţul contractului

2.1.  Prezentul contract are ca obiect stabilirea drepturilor şi obligaţiilor ce revin părţilor pentru realizarea prestării serviciului de pază şi intervenţie la U.M..................., ca rezultat al procedurii de achiziţie publică organizată prin ...................din data de.............., ora.........

2.2. (1) Prestatorul se obligă să presteze serviciul de pază şi intervenţie prevăzut în caietul de sarcini, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

(2)   Serviciul de pază şi intervenţie ce face obiectul contractului are următoarea compunere:

- şef de obiectiv-............................................................;

- şefi de tură (pot face parte din patrulă) -......................;

- posturi de pază permanente -......................................;

- posturi de noapte -.......................................................;

- posturi în afara programului -.......................................;

-  agenţi în patrulare/intervenţie (minimum 2 agenţi) - ..........................................................................................................................................

(3) Total ore/post/lună -......................................................

2.3. Achizitorul se obligă să plătească prestatorului preţul convenit pentru îndeplinirea contractului.

2.4. Preţul unitar este cel declarat de prestator în propunerea financiară, respectiv de......lei (fără TVA) oră/post.

2.5.  Valoarea totală a contractului, plătibilă prestatorului de către achizitor, este de.........lei, din care TVA..............lei.

CAPITOLUL III

Durata contractului

3.1.  Contractul are o durată de.......luni, în perioada de la .........până la..........(în calculul duratei nu este inclus timpul necesar obţinerii avizelor şi autorizaţiilor pentru personal şi armament).

3.2.  Achizitorul are dreptul de a opta pentru prelungirea contractului cu până la 4 luni, în condiţiile asigurării resurselor financiare.

CAPITOLUL IV

Aplicabilitate

4.1.  Contractul intră în vigoare după semnarea acestuia de către ambele părţi şi constituirea garanţiei de bună execuţie, conform prevederilor cap. IX.

4.2. Incheierea şi semnarea contractului sunt condiţionate de eliberarea autorizaţiilor de acces la informaţii clasificate pentru întregul personal al operatorului economic care, într-un mod sau altul, va avea acces la documente, date, informaţii, locuri etc. clasificate „secret de serviciu" şi care ţin de prezentul contract. 4.3. Odată cu semnarea autorizaţiilor de acces, structura de securitate execută primul instructaj cu personalul autorizat şi întocmeşte fişele de evidenţă a pregătirii, pe care le predă prestatorului.

CAPITOLUL V

Documentele anexă la contract

5.1. Documentele anexă la contract sunt:

a) caietul de sarcini - anexa nr. 1;

b) propunerea financiară - anexa nr. 2;

c) propunerea tehnică - anexa nr. 3;

d) fişa de evaluare - anexa nr. 4;

e) anexa de securitate - anexa nr. 5;

f)  dovada constituirii garanţiei bancare de bună execuţie, dacă este cazul - anexa nr. 6;

g) planul de pază şi intervenţie - anexa nr. 7.

CAPITOLUL VI

Standarde

6.1. Serviciile prestate în baza contractului sunt în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, caietul de sarcini, normele interne specifice obiectivului militar şi cu prevederile documentelor întocmite pe linia pazei şi intervenţiei.

CAPITOLUL VII

Caracterul confidenţial al contractului

7.1.  (1) Părţile contractante nu au dreptul, fără acordul scris al celeilalte părţi:

a)   să facă cunoscut conţinutul contractului sau orice prevedere a acestuia unei terţe părţi, cu excepţia persoanelor implicate în îndeplinirea contractului;

b) să utilizeze informaţiile şi documentele obţinute sau la care are acces în perioada de derulare a contractului în alt scop decât acela de a-şi îndeplini obligaţiile contractuale.

(2) Dezvăluirea faţă de persoanele implicate în îndeplinirea contractului a oricărei informaţii clasificate se face cu respectarea reglementărilor în vigoare.

7.2.  O parte contractantă este absolvită de răspunderea pentru dezvăluirea de informaţii referitoare la contract, dacă se îndeplineşte una dintre următoarele condiţii:

a) informaţia era cunoscută părţii contractante înainte ca ea să fi fost primită de la cealaltă parte contractantă;

b) informaţia a fost dezvăluită după ce a fost obţinut acordul scris al celeilalte părţi contractante pentru asemenea dezvăluire;

c)  partea contractantă a fost obligată în mod legal să dezvăluie informaţia.

CAPITOLUL VIII

Drepturi de proprietate intelectuală

8.1. Prestatorul are obligaţia de a despăgubi achizitorul pentru:

a)  reclamaţii şi acţiuni în justiţie, ce rezultă din încălcarea unor drepturi de proprietate intelectuală (brevete, nume, mărci înregistrate etc), legate de serviciile prestate;

b) daune-interese, costuri, taxe şi cheltuieli de orice natură, rezultate din executarea contractului, cu excepţia situaţiei în care o astfel de încălcare rezultă din respectarea caietului de sarcini întocmit de către achizitor.

CAPITOLUL IX

Garanţia de bună execuţie a contractului

9.1. Prestatorul are obligaţia de a constitui garanţia de bună execuţie a contractului prin... (se va preciza una dintre modalităţile prevăzute la art. 90 din hotărâre).

9.2.  Achizitorul are obligaţia de a elibera garanţia pentru participare şi de a emite ordinul de începere a contractului numai după ce prestatorul a făcut dovada constituirii garanţiei de bună execuţie.

9.3. Garanţia de bună execuţie este de ..., reprezentând ... % din preţul contractului fără TVA, si va fi valabilă până la data de.....'

9.4.  (1) Achizitorul are dreptul de a emite pretenţii asupra garanţiei de bună execuţie, până la recuperarea integrală a prejudiciului creat, dacă prestatorul nu îşi îndeplineşte integral şi de calitate obligaţiile asumate prin prezentul contract.

(2) Anterior emiterii unei pretenţii asupra garanţiei de bună execuţie, achizitorul are obligaţia de a notifica acest lucru prestatorului, precizând, totodată, obligaţiile care nu au fost respectate.

9.5. In cazul în care scrisoarea de garanţie bancară de bună execuţie nu acoperă integral eventualul prejudiciu, prestatorul se obligă să achite diferenţa la cererea achizitorului; în caz contrar, litigiul se soluţionează pe cale judecătorească.

CAPITOLUL X

Obligaţiile prestatorului

10.1.  Prestatorul începe prestarea serviciului de pază şi intervenţie la data prevăzută în cap. III.

10.2.  (1) Prestatorul asigură continuu serviciile prevăzute în contract potrivit obligaţiilor asumate şi în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, normelor interne specifice obiectivului militar şi prevederilor documentelor întocmite în unitate pe linia accesului, pazei şi intervenţiei, precum şi a protecţiei informaţiilor clasificate.

(2) Paza obiectivului militar se organizează şi se execută pe baza planului de pază şi intervenţie, întocmit de beneficiar de comun acord cu reprezentantul prestatorului, fără a se schimba datele incluse în documentaţia de achiziţie, se avizează de conducătorul prestatorului şi se aprobă de comandantul obiectivului militar, în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu prevederile ordinelor şi regulamentelor militare.

(3)  Locul de dispunere a posturilor de pază, consemnul general şi consemnele particulare ale posturilor, itinerarul de deplasare a patrulei, precum şi modul de acţiune pentru intervenţie la posturi sunt stabilite de comandantul obiectivului militar împreună cu reprezentantul prestatorului, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare şi ale ordinelor şi regulamentelor militare, fiind stipulate în planul de pază şi intervenţie.

(4) Serviciul de patrulare se poate executa pe timp de zi de către agenţii din patrulă; şeful de tură şi agentul/agenţii din patrulă reprezintă echipa de intervenţie la obiectivul militar.

10.3.   Prestatorul acţionează pentru apărarea integrităţii obiectivului militar folosind mijloacele de luptă din dotare, în condiţiile legii, şi cooperează cu celelalte forţe care intervin la obiectivul militar pentru respingerea unui eventual atac şi lichidarea urmărilor acestuia.

10.4.  Prestatorul ia în primire pe bază de proces-verbal, întreţine şi menţine în stare de funcţionare bunurile cu starea de fixaţie şi utilităţile aferente, pentru a fi folosite exclusiv în executarea serviciului de pază şi intervenţie, în condiţiile actelor normative în vigoare.

10.5.  Prestatorul completează, dacă consideră necesar, inventarul spaţiului destinat pazei, de comun acord cu comandantul/şeful unităţii militare beneficiare, pentru a asigura desfăşurarea activităţilor specifice serviciilor prestate în condiţii optime, fără ca aceasta să implice alte obligaţii din partea achizitorului/unităţii militare beneficiare.

10.6.  Prestatorul asigură efectivele de personal necesare, conform caietului de sarcini, pentru executarea pazei şi intervenţiei la obiectivul militar.

10.7.   Prestatorul înlocuieşte personalul indisponibil sau căruia i se retrage autorizaţia de acces cu personal autorizat; în acest sens prestatorul va avea o rezervă de personal autorizat pentru acces la informaţii clasificate „secret de serviciu" de cel puţin 10% din numărul personalului care execută serviciul.

10.8.  (1) Personalul de pază asigurat de prestator este obligat să cunoască şi să respecte îndatoririle ce îi revin, fiind direct răspunzător pentru paza şi integritatea obiectivului, bunurilor şi valorilor încredinţate.

(2)   Pe timpul executării serviciului, agenţii de pază se subordonează şefului de tură.

(3) Şeful turei este obligat să execute dispoziţiile ofiţerului de serviciu pe unitate în următoarele situaţii:

a) când unitatea militară beneficiară primeşte ordin/indicativ de alertare;

b) în caz de incendiu sau dezastre;

c)   iminenţa unei acţiuni militare îndreptate împotriva obiectivului militar;

d)  nimicirea forţelor ostile pătrunse în obiectiv şi eliberarea acestuia;

e) prevenirea unei acţiuni teroriste;

f) în alte situaţii când se impune realizarea cooperării între agenţii de pază şi efectivele proprii.

10.9. In timpul serviciului, personalul de pază este obligat:

a) să cunoască locurile şi punctele vulnerabile din perimetrul obiectivului, pentru a preveni accesul neautorizat în perimetrul păzit;

b) să păzească obiectivul, bunurile şi valorile nominalizate în planul de pază şi intervenţie şi să asigure integritatea acestora;

c)  să permită accesul în obiectiv numai în conformitate cu reglementările legale şi cu dispoziţiile interne;

d)  să anunţe în cel mai scurt timp şeful său ierarhic şi conducerea unităţii militare beneficiare despre producerea oricărui eveniment pe timpul executării serviciului şi despre măsurile luate;

e)  să păstreze secretul de stat şi de serviciu, dacă, prin natura atribuţiilor, are acces la asemenea date şi informaţii sau în cazul în care intră accidental în posesia unor astfel de date;

f)  să nu se prezinte la serviciu în stare de oboseală, sub influenţa băuturilor alcoolice, drogurilor sau a medicamentelor psihotrope şi să nu consume băuturi alcoolice ori substanţe psihotrope în timpul serviciului;

g)  să procedeze conform prevederilor planului de pază şi intervenţie în situaţii deosebite: atac asupra obiectivului, incendii, dezastre, avarii diverse etc;

h) să respecte consemnul general şi consemnul particular al fiecărui post.

10.10. Prestatorul ia măsuri de limitare a pierderilor cauzate în cazul producerii unor evenimente deosebite şi anunţă de îndată conducerea unităţii militare beneficiare.

10.11. Prestatorul rezolvă în timpul cel mai scurt eventualele evenimente petrecute în obiectiv din vina agenţilor săi ori din alte cauze şi participă la limitarea acestora.

10.12. Prestatorul asigură armele de foc şi muniţia necesare pentru efectivele destinate pazei şi intervenţiei, astfel:

- ... pistoale tip ... calibrul ...; numărul pistoalelor solicitate va fi egal cu numărul posturilor în care serviciul se execută cu armament;

- muniţie ... buc, calibrul ... .

10.13.   Prestatorul asigură tehnica/mijloacele tehnice de luptă, materialele şi echipamentele necesare executării serviciului de pază şi intervenţie, conform prevederilor caietului de sarcini.

10.14.  Personalul de pază are obligaţia de a purta în timpul serviciului, la vedere, permisul de acces în unitatea militară beneficiară.

10.15.    Prestatorul asigură mijloacele de comunicaţii, radiotelefoane cu bandă de frecvenţă autorizată, atât între personalul pazei, cât şi între şeful de tură şi serviciul de permanenţă al unităţii militare: tura operativă, ofiţerul de serviciu, comandantul subunităţii de intervenţie.

10.16.    Prestatorul desemnează persoane din cadrul prestatorului, dintre cele care deţin autorizaţie de acces la informaţii clasificate la nivelul solicitat, care să efectueze controlul asupra modului de executare a serviciului de pază, în baza aprobării comandantului obiectivului militar, consemnând rezultatele în registrul de control.

10.17.   Prestatorul comunică unităţii militare beneficiare, lunar, în ultima zi lucrătoare pentru luna următoare, planificarea agenţilor de pază în posturi, iar eventualele modificări, cu cel puţin 24 de ore înainte de intrarea în serviciu sau ori de câte ori este nevoie, pentru a fi înscrise în ordinul de zi pe unitate.

10.18. Prestatorul participă, cu personalul aflat în serviciu, la antrenamentele şi exerciţiile trimestriale organizate de comandantul obiectivului militar pentru realizarea cooperării cu celelalte forţe de intervenţie.

10.19. Prestatorul execută instructajul privind respectarea de către personalul propriu a normelor legale privind regimul armelor şi muniţiilor, uzul de armă, sănătatea şi securitatea în muncă, protecţia mediului şi a celor de P.S.I., a normelor de ordine interioară stabilite de comun acord cu comandantul/şeful unităţii militare beneficiare a serviciilor, precum şi a dispoziţiilor legale privind apărarea secretului de stat şi de serviciu şi suportă consecinţele nerespectării acestora.

10.20.  Prestatorul răspunde de respectarea regulilor de acces în obiectivul militar, stabilite de comandantul/şeful unităţii militare beneficiare, pentru personalul şi mijloacele de transport.

10.21.   (1) Personalului prestatorului îi este interzis să culeagă şi să divulge date şi informaţii cu caracter militar.

(2) In situaţia în care intră în posesia unor date şi informaţii care vizează siguranţa militară, acesta are obligaţia să informeze imediat comandantul obiectivului militar.

10.22. (1) Prestatorul răspunde, în conformitate cu legislaţia în vigoare, pentru prejudiciile produse Ministerului Apărării prin neîndeplinirea obligaţiilor ce decurg din prezentul contract.

(2)  Constatarea şi evaluarea unei pagube produse unităţii militare beneficiare se fac de către o comisie mixtă formată din reprezentanţi ai achizitorului/unităţii militare beneficiare şi ai prestatorului.

(3) Despăgubirile în cazul accidentelor de muncă se suportă de către prestator.

10.23.  Predarea-primirea serviciului de pază şi intervenţie, inclusiv a obiectivelor din zona de responsabilitate a fiecărui post, încuiate şi sigilate, între şefii de tură, se face în prezenţa persoanelor desemnate de comandantul/şeful unităţii militare, pe bază de proces-verbal întocmit în registrul de predare-primire.

10.24.   Deschiderea şi închiderea magaziilor, remizelor, depozitelor, parcurilor cu tehnică militară etc. din consemnul posturilor se fac numai în prezenţa şefului de tură de către persoanele care au în responsabilitate incintele/perimetrele în cauză, consemnându-se despre aceasta într-un document destinat acestui scop.

10.25.   Prestatorul înlocuieşte agentul de pază aflat în serviciu în cazul în care, din diferite motive, acesta devine indisponibil, prin şeful de tură, cu agentul/agenţii de pază din patrulă, până la sosirea în unitatea militară a unui alt agent aflat în repaus, care, în mod obligatoriu, va face parte din personalul destinat acestei activităţi; înlocuirea agenţilor de pază aflaţi în serviciu se va face şi la cererea ofiţerului de serviciu pe unitate pentru motive temeinice.

10.26.   Prestatorul schimbă agenţii în posturi pe baza buletinului postului, iar activitatea o consemnează în registrul existent la şeful de tură.

10.27.  Prestatorul restituie în totalitate şi în bună stare de utilizare/funcţionare bunurile puse la dispoziţie de către unitatea militară beneficiară; eventualele lipsuri se completează, cu acordul beneficiarului, cu bunuri noi de acelaşi gen sau se plătesc la valoarea de înlocuire.

10.28.  Prestatorul are obligaţia de a anunţa autoritatea contractantă, în scris, despre imposibilitatea îndeplinirii/ continuării contractului, din orice cauze, cu cel puţin 14 zile lucrătoare înainte; obligaţia nu subzistă în caz de forţă majoră.

CAPITOLUL XI

Obligaţiile achizitorului/unităţii militare beneficiare

11.1.   Achizitorul/unitatea militară beneficiară pune la dispoziţia prestatorului informaţiile pe care acesta Ie-a cerut pentru fundamentarea propunerii tehnice şi care sunt necesare îndeplinirii contractului.

11.2.   Achizitorul/unitatea militară beneficiară restituie garanţia de participare la procedură după semnarea contractului.

11.3.   Achizitorul/unitatea militară beneficiară restituie garanţia de bună execuţie, în situaţia în care, la expirarea perioadei de valabilitate a contractului, prestatorul şi-a îndeplinit toate obligaţiile contractuale.

11.4. Achizitorul/unitatea militară beneficiară, în cazul în care nu este şi beneficiar, execută periodic controale privind modul de efectuare a serviciului de pază de către prestator, stabilind măsurile care se impun, în funcţie de constatările făcute.

11.5. Achizitorul/unitatea militară beneficiară efectuează plata serviciilor prestate, conform prevederilor cap. XIII.

11.6.  (1) Achizitorul/unitatea militară beneficiară pune la dispoziţia prestatorului, la cererea acestuia şi cu respectarea actelor normative în vigoare, pe bază de proces-verbal, facilităţile, spaţiile şi bunurile aflate în starea de fixaţie şi utilităţile aferente, pentru a fi folosite exclusiv în executarea serviciului de pază şi intervenţie.

(2) Achizitorul/unitatea militară beneficiară asigură gratuit utilităţile, după caz, apă, energie electrică, gaze, agent termic, colectarea şi transportul deşeurilor, cu respectarea prevederilor Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, cu modificările şi completările ulterioare.

11.7.   Achizitorul/unitatea militară beneficiară pune la dispoziţia prestatorului, pentru studiu, reglementările interne ale Ministerului Apărării şi ale unităţii militare privind activităţile de pază, normele legale referitoare la sănătatea şi securitatea în muncă, protecţia mediului şi P.S.I., normele de ordine interioară, precum şi dispoziţiile legale cu privire la apărarea secretului de stat şi de serviciu.

11.8. Achizitorul/unitatea militară beneficiară organizează, trimestrial, cu personalul propriu şi personalul prestatorului destinat pentru pază, antrenamente şi exerciţii comune de rezolvare a unor probleme specifice.

11.9.   Achizitorul/unitatea militară beneficiară execută instruirea personalului prestatorului cu privire la păstrarea secretului de serviciu şi confidenţialitatea activităţilor care se desfăşoară în unitate.

11.10.  (1) Achizitorul/unitatea militară beneficiară stabileşte persoanele care efectuează verificarea pazei şi obiectivele acestei verificări şi le comunică prestatorului.

(2) Achizitorul/unitatea militară beneficiară nominalizează responsabilul de contract care monitorizează permanent derularea contractului şi asigură contactul nemijlocit între unitatea militară beneficiară şi prestator.

11.11. (1) Achizitorul/unitatea militară beneficiară consemnează în registrul de control rezultatele fiecărui control executat.

(2) Achizitorul/unitatea militară beneficiară comunică prestatorului, în scris, neregulile constatate cu privire la modul de efectuare a pazei, în maximum 48 de ore de la constatarea acestora, în vederea luării măsurilor de remediere a neregulilor.

11.12.  Achizitorul/unitatea militară beneficiară stabileşte reguli privind accesul şi circulaţia în interiorul obiectivului păzit.

11.13.  Achizitorul/unitatea militară beneficiară permite, în condiţiile reglementărilor interne ale Ministerului Apărării, accesul în unitate al efectivelor şi mijloacelor de transport ale prestatorului, folosite pentru prestarea serviciilor.

11.14. (1) Achizitorul/unitatea militară beneficiară analizează în primele 3 zile lucrătoare ale fiecărei luni, împreună cu prestatorul, modul de derulare a contractului, evidenţiind rezultatele în fişa de evaluare.

(2)   Achizitorul/unitatea militară beneficiară întocmeşte procesul-verbal de recepţie a serviciilor prestate în luna anterioară, în baza fişei de evaluare, pe care îl anexează la factura fiscală emisă de prestator.

(3)     Achizitorul/unitatea militară beneficiară aplică prestatorului penalităţi în funcţie de calitatea prestaţiei rezultate din fişa de evaluare.

CAPITOLUL XII

Verificări

12.1. Achizitorul are obligaţia de a verifica modul de prestare a serviciilor pentru a stabili conformitatea cu prevederile din caietul de sarcini.

12.2.   (1) Controlul modului de executare a pazei şi intervenţiei se face de către comandantul obiectivului militar, personalul stabilit de acesta, reprezentanţii eşaloanelor superioare, conform prevederilor regulamentelor militare, precum şi de persoane anume desemnate de către conducătorul prestatorului, care au obţinut autorizaţii de acces şi au aprobarea comandantului/şefului unităţii militare beneficiare. Pe timpul controlului, acestea sunt însoţite de şeful de tură şi de ofiţerul de serviciu pe unitate.

(2) Rezultatele controalelor se consemnează în registrul de control aflat la şeful de tură.

12.3. Achizitorul verifică periodic cunoştinţele personalului prestatorului, stabilind împreună cu acesta măsurile ce se impun, în funcţie de rezultatele obţinute.

12.4.  Prevederile clauzelor 12.1-12.3 nu îl absolvă pe prestator de obligaţia asumării garanţiilor sau altor obligaţii prevăzute în contract.

CAPITOLUL XIII

Modalităţi de plată

13.1.   Plata contravalorii serviciilor prestate se face de achizitor, prin ordin de plată, pe baza următoarelor documente:

- factura fiscală, în original, emisă de prestator;

- procesul-verbal întocmit de unitatea militară beneficiară, din care să rezulte serviciile prestate şi numărul de ore aferente;

- fişa de evaluare.

13.2.  Plata se face în termen de 20 de zile lucrătoare de la primirea documentelor prevăzute la clauza 13.1.

13.3.  Prestatorul întocmeşte şi înaintează achizitorului, în primele 5 zile lucrătoare ale lunii, documentele justificative pentru plata serviciilor prestate în luna precedentă, avizate de comandantul/şeful unităţii militare beneficiare. Pentru prestaţia efectuată în ultima lună, documentele justificative se înaintează în maximum 5 zile de la finalizarea prestaţiilor.

CAPITOLUL XIV

Ajustarea preţului contractului

14.1. Preţul contractului de achiziţie publică este ferm şi este exprimat în lei.

14.2.  Prin excepţie de la prevederile clauzei 14.1, preţul contractului poate fi ajustat, pe perioada derulării contractului, conform prevederilor art. 6 alin. (4) din Normele privind achiziţia serviciului de pază şi intervenţie la obiectivele militare prin societăţi specializate de pază şi protecţie, aprobate prin Ordinul ministrului apărării nr. M.47/2008.

CAPITOLUL XV

Amendamente

15.1. Pe durata îndeplinirii contractului părţile contractante pot conveni modificarea clauzelor contractului, prin act adiţional, numai în cazul apariţiei unor circumstanţe care lezează interesele comerciale legitime ale acestora şi care în mod obiectiv nu au putut fi prevăzute la data încheierii contractului.

CAPITOLUL XVI

Răspunderea contractuală

16.1.   Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract atrage răspunderea părţilor contractante conform dispoziţiilor legale.

16.2. Personalul prestatorului răspunde material, disciplinar, contravenţional sau penal pentru faptele săvârşite pe timpul serviciului de pază şi intervenţie.

16.3. (1) In cazul în care, din vina sa exclusivă, prestatorul nu reuşeşte să îşi îndeplinească obligaţiile asumate prin contract, respectiv gradul de îndeplinire a criteriilor prevăzute în fişa de evaluare, se încadrează în intervalul 75-85 de puncte, se aplică penalităţi proporţionale cu valoarea punctajului obţinut, de până la 10% din valoarea lunară a contractului, la propunerea beneficiarului.

(2) In situaţia în care gradul de îndeplinire a criteriilor prevăzute în fişa de evaluare este sub 75 de puncte, achizitorul poate proceda la rezilierea contractului.

16.4.  Prestatorul răspunde direct şi nemijlocit de pagubele materiale produse achizitorului, percepându-se o penalitate de 0,06 % din valoarea pagubei, pentru fiecare zi de întârziere după data notificării, până la acoperirea integrală a acesteia.

16.5.  Pentru plata cu întârziere a contravalorii prestaţiei, achizitorul datorează prestatorului penalităţi în cuantum de 0,06 % pentru fiecare zi de întârziere.

16.6.   Partea lezată ca urmare a încălcării prevederilor prezentului contract este îndreptăţită să pretindă părţii în culpă daune-interese.

CAPITOLUL XVII

Rezilierea contractului

17.1.  Neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a obligaţiilor prevăzute prin prezentul contract de către una dintre părţi dă dreptul părţii lezate de a cere rezilierea contractului de prestări de servicii şi de a pretinde plata de daune-interese.

17.2.   In situaţia în care se constată că activitatea prestatorului aduce atingere securităţii unităţii militare şi/sau păstrării secretului de stat şi de serviciu, contractul se reziliază de drept cu plata de daune-interese şi reţinerea garanţiei de bună execuţie, fără ca acesta să emită pretenţii de vreun fel.

17.3. Achizitorul îşi rezervă dreptul de a denunţa unilateral contractul de prestări de servicii în cel mult 60 de zile de la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii contractului şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale în aşa măsură încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrară interesului Ministerului Apărării.

17.4.  In cazul prevăzut la clauza 17.3 prestatorul are dreptul de a pretinde numai plata corespunzătoare pentru partea din contract îndeplinită.

17.5. Retragerea avizului de securitate sau anularea licenţei de funcţionare pe durata derulării contractului impune rezilierea de drept a contractului fără altă formalitate prealabilă.

CAPITOLUL XVIII

Cesiunea

18.1.  Prestatorul are obligaţia de a nu transfera, total sau parţial, obligaţiile sale asumate prin contract, fără să obţină în prealabil acordul scris al achizitorului.

18.2.     Cesiunea nu absolvă prestatorul de nicio responsabilitate privind garanţia sau orice alte obligaţii asumate prin contract.

CAPITOLUL XIX

Forţa majoră

19.1.    Forţa majoră este constatată de o autoritate competentă.

19.2.    Forţa majoră absolvă părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract pe toată perioada în care aceasta acţionează.

19.3. Forţa majoră apără de răspundere partea care o invocă şi o dovedeşte în condiţiile legii. Forţa majoră se va notifica şi dovedi în termen de 5 zile de la apariţia ei, cu documente oficiale, emise de autorităţile competente.

19.4. Indeplinirea contractului se suspendă în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.

19.5.  Dacă forţa majoră acţionează sau se estimează că va acţiona o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte are dreptul să notifice celeilalte părţi încetarea de plin drept a prezentului contract, fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune-interese.

19.6.  Nu se asimilează forţei majore:

a) greva angajaţilor prestatorului;

b)  greva angajaţilor operatorilor economici care asigurau transportul la şi de la locul de executare a serviciului;

c) defectarea, sub orice formă, a mijloacelor de transport la şi de la locul de executare a serviciului (se acceptă cea survenită ca urmare a unor accidente de circulaţie produse pe timpul deplasării spre/dinspre locul de executare a serviciului);

d) indisponibilitatea, pe orice motive, a mai puţin de 50% din personalul care execută serviciul;

e)    restructurarea sau reducerea de personal ale prestatorului.

CAPITOLUL XX

Soluţionarea litigiilor

20.1. Achizitorul şi prestatorul vor face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere care se poate ivi între ei în legătură cu îndeplinirea contractului.

20.2.  In cazul în care, după 15 de zile de la începerea tratativelor, achizitorul şi prestatorul nu reuşesc să rezolve în mod amiabil divergenţele contractuale, părţile pot apela la instanţele judecătoreşti.

CAPITOLUL XXI

Limba care guvernează contractul

21.1. Limba care guvernează contractul este limba română.

CAPITOLUL XXII

Comunicări

22.1. Orice comunicare între părţi, referitoare la îndeplinirea prezentului contract, trebuie să fie transmisă în scris la adresele prevăzute la cap. I.

22.2.   Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii.

22.3.  (1) Documentele scrise pot fi transmise prin una dintre următoarele forme: scrisoare prin poştă, telegramă, e-mail sau telefax.

(2) In situaţia în care documentele se transmit prin telegramă, e-mail sau telefax, părţile au obligaţia de a transmite documentele respective în cel mult 24 de ore şi sub formă de scrisoare prin poştă.

CAPITOLUL XXIII

Legea aplicabilă contractului

23.1. Contractul va fi interpretat conform legilor din România.

Anexele nr.......................................... (... file) fac parte integrantă din prezentul contract.

Părţile au înţeles să încheie astăzi, ............., prezentul contract în .... exemplare, din care:

- exemplarul nr. 1, la prestator;

- exemplarul nr. 2, la achizitor (dacă este altul decât unitatea militară beneficiară);

- exemplarul nr. 3, la unitatea militară beneficiară.

Achizitor

Comandant/şef,

...................................................

(semnătura autorizată)

L.S.

Contabil-sef,

...................................................

Consilier juridic,

...................................................

Prestator

...................................................

(semnătura autorizată)

L.S.

ANEXA Nr. 2 la norme

ROMÂNIA

MINISTERUL APĂRARII

Unitatea Militară nr.....

Nr. ... din.....

NESECRET

Exemplarul nr.

Aprob

Comandantul/Seful U.M. ..................

De acord, rog aprobaţi

Şeful de Stat Major,

...................................................

CAIET   DE   SARCINI

- Model -

Pentru achiziţia serviciului de pază şi intervenţie cu societăţi specializate de pază şi protecţie la U.M.......................................

NOTĂ:

Prezentul caiet de sarcini este un document orientativ pentru autorităţile contractante.

Prevederile acestuia se completează cu cerinţe specifice unităţii militare beneficiare a serviciului de pază şi intervenţie.

La întocmire trebuie să se respecte principiile prevăzute la art. 2, alin. (2) şi dispoziţiile art. 35-38 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

I. Obiectul achiziţiei

1.1.   Obiectul achiziţiei îl constituie asigurarea pazei şi intervenţiei, siguranţei bunurilor şi valorilor de orice fel existente la..................(denumirea obiectivului/cazărmii/unităţii militare).

1.2. Asigurarea securităţii obiectivului militar se va executa în conformitate cu prevederile Planului de pază şi intervenţie al U.M.

II.  Specificaţii şi cerinţe

1. Organizarea serviciului de pază şi intervenţie

1.1. Serviciul de pază şi intervenţie este organizat în ture, astfel:

- un şef de tură;

- ... posturi de pază (pe tipuri: permanente, de noapte sau care funcţionează în afara programului de lucru al personalului unităţii militare);

- ... post/posturi control acces;

- o patrulă formată din ... agenţi, din care unul este şeful de tură;

- o echipă de intervenţie formată din ... agenţi, activă în afara programului de lucru al personalului unităţii militare (se achiziţionează în limita fondurilor disponibile şi dacă natura obiectivului impune şi organizarea intervenţiei la obiectiv), care acţionează sub comanda ofiţerului de serviciu pe unitate, conform prevederilor extrasului din planul de pază şi intervenţie.

1.2. Managementul întregii activităţi revine şefului de obiectiv numit de prestator.

1.3.  Dispunerea posturilor de pază/control acces, itinerarele de deplasare a patrulei, misiunile şi consemnele particulare ale acestora (modul de acţiune la intervenţie - daca aceasta se contractează) se stabilesc în conformitate cu prevederile ordinelor şi regulamentelor militare şi se detaliază în planul de pază şi intervenţie al unităţii militare beneficiare a serviciului.

1.4. Planul de pază şi intervenţie se întocmeşte de beneficiar şi devine anexă la contractul de prestări de servicii. Celelalte documente se întocmesc de prestator în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

1.5. Orele de intrare în serviciu şi durata serviciului în posturi se stabilesc de comun acord între comandantul/şeful unităţii militare beneficiare şi conducătorul prestatorului. Acestea se specifică în planul de pază şi intervenţie.

2. Dotarea agenţilor de pază şi intervenţie

2.1. Armamentul şi muniţia

2.1.1.  Prestatorul asigură, conform prevederilor legale în vigoare, arme de apărare şi pază şi muniţii letale pentru agenţii de pază şi intervenţie din posturi/tură de pază, astfel:

- ... pistoale tip ... calibrul ...; numărul pistoalelor solicitate va fi egal cu numărul posturilor în care serviciul se execută cu armament;

- muniţie ... buc, calibrul ...

2.1.2.  Personalul pazei poate fi înarmat cu pistol, dacă acesta este solicitat.

2.1.3.  Pe timpul prezenţei în unitatea militară, prestatorul este responsabil pentru folosirea şi păstrarea în siguranţă a armamentului şi muniţiei. Unitatea militară beneficiară pune la dispoziţie spaţii de depozitare a armamentului şi muniţiei nefolosite, dar responsabilitatea de depozitare revine prestatorului.

2.2.  Mijloace tehnice şi echipamente

2.2.1.      Prestatorul asigură mijloacele tehnice şi echipamentele pentru agenţii de pază şi intervenţie din serviciu, după cum urmează (se stabilesc de fiecare autoritate contractantă, cerinţele din exemplul următor fiind minimale):

a) spray iritant lacrimogen/baston de cauciuc/tomfă - unul din aceste mijloace pentru fiecare persoană în serviciu;

b) binoclu - unul pentru şeful de tură;

c) lanternă - câte una pentru fiecare persoană în serviciu;

d)  staţie radio-emisie/radiotelefon sau alte mijloace de comunicaţii radio (exclusiv telefoane mobile) - câte una/unul pentru fiecare persoană din serviciul de pază, ofiţerul de serviciu pe unitate şi, după caz, pentru comandantul subunităţii de intervenţie;

e)  echipament de lucru corespunzător anotimpului şi stării vremii - pentru întregul personal care asigură serviciul de pază;

f) echipament de protecţie;

g) echipament specific de intervenţie - dacă este cazul.

2.2.2.   Mijloacele şi echipamentele P.S.I. se asigură de unitatea militară beneficiară, conform normelor interne ale Ministerului Apărării.

2.2.3.  Mijloacele de protecţie individuală N.B.C. se asigură de unitatea militară beneficiară.

2.3. Spaţii, amenajări şi dotări

2.3.1. Unitatea militară beneficiară pune la dispoziţia prestatorului facilităţile şi bunurile strict necesare executării serviciului de pază şi intervenţie, prin includerea în contractul de prestări de servicii a unor clauze de natura contractului de comodat, în condiţiile Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, cu modificările şi completările ulterioare, pentru a fi utilizate exclusiv în scopul executării serviciului de pază şi intervenţie, astfel:

a) încăperi (cu stare de fixaţie corespunzătoare) pentru şeful de tură şi patrulă, precum şi condiţii pentru păstrarea armamentului, muniţiei, a mijloacelor tehnice şi a echipamentelor;

b)  punct de control-acces cu starea de fixaţie şi mobilierul necesar;

c) amenajări şi dotări ale posturilor de pază, respectiv:

- gherete - ...;

- foişoare de observare - ...;

- umbrele-ciupercă -...;

- locaşuri de tragere - ...;

- împrejmuiri interioare şi exterioare ale obiectivului.

2.3.2.  Unitatea militară beneficiară are obligaţia să asigure gratuit utilităţile (apă, gaze, energie electrică şi termică, colectarea şi transportul deşeurilor, potrivit prevederilor Legii nr. 333/2003, cu modificările şi completările ulterioare) strict necesare desfăşurării serviciului.

2.3.3. Prestatorul are obligaţia întreţinerii corespunzătoare a bunurilor, spaţiilor şi utilităţilor puse la dispoziţie, conform prevederilor art. 52 din Legea nr. 333/2003, cu modificările şi completările ulterioare. Prestatorul trebuie să se îngrijească permanent de igienizarea spaţiilor destinate pazei şi să asigure necesarul de materiale de igienă.

2.4. Instalaţii şi mijloace tehnice de alertare

2.4.1. Instalaţiile şi mijloacele tehnice existente în obiectiv se pun la dispoziţia prestatorului şi vor fi predate pe bază de proces-verbal, în care se va specifica starea acestora, după cum urmează:

- centrală telefonică - ...;

- telefoane fixe - ...;

- instalaţii şi mijloacele de alarmare existente la posturi şi în zona de pază.

2.4.2.  Aparatura de detecţie a metalelor şi materialelor explozive va fi asigurată de unitatea militară beneficiară.

3. Cerinţe impuse pentru executarea pazei

3.1. Obligaţiile prestatorului

3.1.1. Prestatorul nominalizează şeful de obiectiv. Principala responsabilitate a şefului de obiectiv este de a asigura legătura dintre unitatea militară beneficiară şi prestator şi de a rezolva eventualele probleme care apar. Şeful de obiectiv trebuie să aibă reşedinţa în zona de executare a contractului şi să fie disponibil de îndată de la sesizarea unei nereguli. In cazul în care şeful de obiectiv nu este disponibil ca urmare a unei îmbolnăviri, concediu de odihnă sau a altor cauze, prestatorul trebuie să desemneze un înlocuitor care trebuie să aibă aceeaşi pregătire şi care să fie în măsură să preia funcţia. Numele înlocuitorului şefului de obiectiv trebuie comunicat în scris unităţii militare beneficiare. Şeful de obiectiv trebuie să aibă minimum 2 ani experienţă în domeniul securităţii, în sistemul naţional de apărare sau ordine publică ori 3 ani în cadrul unei societăţi specializate de pază şi protecţie.

3.1.2.   Prestatorul este în măsură să înceapă prestarea serviciului de pază şi intervenţie la data prevăzută în contract.

3.1.3.  Prestatorul respectă întocmai prevederile stabilite în planul de pază şi intervenţie.

3.1.4.   Prestatorul asigură continuu prestarea serviciilor asumate prin contract.

3.1.5.  Statul minim de organizare al personalului desemnat pentru paza obiectivului militar va fi în concordanţă cu fiecare cerinţă a postului. Exceptând cazul în care personalul programat pentru serviciu nu se poate prezenta la serviciu, personalul pazei nu poate rămâne în postul de pază mai mult de 12 ore fără permisiunea expresă a şefului de obiectiv.

3.1.6.  Prestatorul angajează acţiuni de apărare a integrităţii obiectivului militar folosind mijloacele de luptă sau autoapărare din dotare, în condiţiile legii, şi cooperează cu celelalte forţe care intervin la obiectiv, conform prevederilor planului de pază şi intervenţie.

3.1.7.     Prestatorul execută pregătirea şi urmăreşte respectarea de către personalul propriu a normelor legale privind regimul armelor şi muniţiilor, uzul de armă, protecţia mediului, sănătăţii şi securităţii în muncă şi P.S.I., a normelor de ordine interioară stabilite de comun acord cu comandantul/şeful unităţii militare beneficiare, precum şi a dispoziţiilor legale privind apărarea secretului de serviciu şi a consecinţelor nerespectării acestora.

3.1.8.  Prestatorul întreţine şi menţine în stare de folosinţă bunurile şi spaţiile puse la dispoziţie şi le foloseşte conform destinaţiei.

3.1.9. Prestatorul asigură trimestrial participarea personalului aflat în serviciu la exerciţiile de antrenament şi/sau cooperare.

3.1.10.   Prestatorul asigură rotirea personalului pazei la fiecare post.

3.1.11. Prestatorul înlocuieşte imediat din serviciu personalul pazei găsit sub influenţa alcoolului sau a drogurilor pe timpul serviciului. Prestatorul va fi avertizat şi va înlocui imediat persoana în cauză. Dacă s-a constatat că un angajat al prestatorului este dependent de alcool sau droguri, acesta nu va fi admis pentru îndeplinirea serviciului pe timpul desfăşurării contractului.

3.1.12.  Prestatorul nu permite personalului pazei să deţină aparate electronice, să citească, sau să desfăşoare alte activităţi care să-i distragă atenţia de la îndeplinirea îndatoririlor; precum şi să interzică primirea vizitatorilor în posturi.

3.1.13.  Prestatorul respectă regulile de acces şi deplasare în obiectivul militar, stabilite de comandantul/şeful unităţii militare beneficiare pentru personalul şi mijloacele de transport proprii.

3.1.14. Agenţii de pază vor păstra în posesia lor, la vedere, permisul de acces în obiectivul militar pe timpul prestării serviciului.

3.1.15.    Prestatorul întocmeşte documentele specifice necesare executării şi evidenţei serviciului de pază şi intervenţie.

3.1.16.  Prestatorul răspunde, în conformitate cu legislaţia în vigoare, pentru prejudiciile produse Ministerului Apărării pentru neîndeplinirea obligaţiilor ce decurg din executarea pazei obiectivului militar.

3.1.17. Prestatorul trebuie să aibă autorizaţie de funcţionare şi licenţă de emisie pentru mijloacele radio utilizate, pentru frecvenţele puse la dispoziţie de Autoritatea Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei.

3.1.18.  La încetarea contractului, prestatorul restituie în totalitate şi în stare de funcţionare bunurile şi echipamentul dat în folosinţă de către unitatea militară beneficiară; eventualele lipsuri se complează cu bunuri noi, de acelaşi gen, sau se achită contravaloarea lor la preţul zilei.

3.1.19. Prestatorul întocmeşte şi înaintează, lunar, în primele 5 zile lucrătoare la achizitor, factura fiscală pentru plata prestării serviciului de pază şi intervenţie executat, pentru luna anterioară.

3.2. Pregătirea personalului

3.2.1.  Incepând cu data intrării în vigoare a contractului, trimestrial, personalul prestatorului va executa o perioadă de pregătire pe baza unui program, astfel:

a)  prestatorul va întocmi o planificare şi un program de pregătire cu scopul de a instrui personalul;

b) în programul de pregătire trebuie să se specifice data, locul, timpul de desfăşurare, obiectivele, condiţiile şi standardele care trebuie atinse;

c)   unitatea militară beneficiară trebuie să primească programul de pregătire cu cel mult 5 zile înainte de începerea acestuia şi va avea acces pentru monitorizarea activităţii;

d) unitatea militară beneficiară avizează planul de pregătire a agenţilor care asigură paza şi intervenţia la obiectiv, din punctul de vedere al specificului militar;

e)  prestatorul se asigură că agenţii de pază au îndeplinit cerinţele de pregătire.

3.2.2. In cazul în care poligonul de tragere al unităţii militare beneficiare nu este disponibil, prestatorul va face aranjamentele necesare pentru executarea şedinţelor de tragere într-un poligon acreditat.

3.3. Cerinţe pentru agenţii de pază

3.3.1. Agenţii de pază îndeplinesc următoarele cerinţe:

a) capabilităţi fizice pentru îndeplinirea serviciului;

b) fără antecedente de boli mintale;

c) cunoştinţe generale şi specifice ale serviciului de pază şi intervenţie;

d) să cunoască modalităţi şi tehnici de acordare a primului ajutor;

e) să cunoască modul de executare a controlului unei clădiri, amenajări sau autovehicul;

f)  să cunoască modul de acţiune în caz de pătrundere neautorizată a persoanelor sau autovehiculelor în perimetrul restricţionat, pericol/atac cu bombă, acte de vandalism, activarea alarmei, incendiu, deranjamente, atac direct, luare de ostatici etc;

g) să aibă cunoştinţe de securitate care să includă tehnici pentru: observare, patrulare, supraveghere şi recunoaşterea activităţilor suspecte;

h) să înţeleagă principiile utilizării forţei (legalitate, proporţionalitate, necesitate).

3.3.2. Agenţii de pază înarmaţi trebuie să îndeplineacă în plus următoarele cerinţe:

a)    să cunoască procedurile de utilizare sigură a armamentului;

b) să cunoască reguli şi criterii de utilizare a forţei;

c) să cunoască procedeele legale de executare a somaţiilor.

3.3.3. Personalul care execută serviciul la punctul de control acces trebuie să fie experimentat, în concordanţă cu cerinţele contractului.

3.4.  Reguli de comportare

3.4.1.  Nu vor fi tolerate acţiunile operatorului economic care pun în pericol, sub orice formă, securitatea obiectivului militar, pregătirea şi sănătatea personalului armatei.

3.4.2.  Următoarele acţiuni sunt interzise:

a) obţinerea ilicită, posesia sau vânzarea de arme, muniţii şi/sau bunuri aparţinând patrimoniului Ministerului Apărării pe timpul desfăşurării contractului;

b) posesia, atingerea sau folosirea, fără autorizaţie, a oricărui tip de muniţie neexplodată ori apropierea cu ştiinţă de aceasta;

c) deţinerea, vânzarea, transferul, distrugerea obiectelor de patrimoniu;

d) angajarea în orice fel de activităţi ilegale;

e) consumul de alcool, droguri sau medicamente psihotrope pe timpul serviciului.

3.4.3.  Personalul pazei nu are dreptul să consume alcool înainte de a se prezenta la serviciu:

a)  personalul găsit sub influenţa alcoolului va fi exclus din rândul personalului autorizat să execute serviciul în unităţi militare;

b) prestatorul va fi notificat şi va trebui să găsească înlocuitor imediat. Incidentele provocate de abuz de alcool vor fi evaluate caz după caz;

c)   personalul pazei şi intervenţiei poate fi testat cu alcoolscopul sau alte testări ale aerului expirat în baza unor cauze evidente că ar fi sub influenţa alcoolului în timpul serviciului;

d) testarea alcoolscopică va fi făcută de către prestator, de reprezentantul unităţii militare beneficiare sau de poliţia militară, în prezenţa şefului de tură;

e)   personalul pazei şi intervenţiei găsit sub influenţa alcoolului/drogurilor/medicamentelor psihotrope va fi imediat suspendat de la îndeplinirea clauzelor contractuale;

f) tot personalul pazei şi intervenţiei va raporta la prezentarea în serviciu despre acest fapt şi va fi de acord să fie testat antidrog şi alcoolscopic aleatoriu pe toată perioada contractuală.

3.4.4. Atunci când unitatea militară beneficiară sau prestatorul are motive de suspiciuni că personalul din pază şi intervenţie consumă droguri, personalul pazei şi intervenţiei prezintă necondiţionat proba de urină atunci când este solicitată:

a)  prestatorul va suspenda imediat personalul din pază şi intervenţie de la îndeplinirea atribuţiilor de serviciu din contract, până în momentul în care se va afla rezultatul analizelor;

b) toate costurile testării antidrog vor fi suportate de prestator, în situaţia în care aceasta se confirmă;

c)  refuzul personalului pazei şi intervenţiei numit pentru a executa testarea antidrog va conduce la eliminarea acestuia din serviciul de pază şi intervenţie;

d)   medicamentele autorizate din categoria drogurilor, prescrise de personalul medical şi confirmate prin dovezi, nu vor fi o cauză de eliminare din serviciul de pază şi intervenţie.

III. Diverse

1.1.   Pe timpul executării serviciului, agenţii de pază şi intervenţie se subordonează şefului pazei (şefului de tură); şeful pazei/turei este obligat să execute dispoziţiile ofiţerului de serviciu pe unitate în următoarele situaţii:

a) când unitatea militară beneficiară primeşte ordin/indicativ de alertare;

b) în caz de incendiu sau dezastre;

c)   iminenţa unei acţiuni militare îndreptate împotriva obiectivului militar;

d)  nimicirea forţelor ostile pătrunse în obiectiv şi eliberarea acestuia;

e) prevenirea unei acţiuni teroriste;

f) în alte situaţii când se impune realizarea cooperării între agenţii de pază şi efectivele proprii.

1.2.   Planificarea serviciului de pază şi intervenţie se comunică de către prestator unităţii militare beneficiare, lunar, în ultima zi lucrătoare pentru luna următoare, iar eventualele modificări se comunică acesteia cu cel puţin 24 de ore înainte de intrarea în serviciu sau ori de câte ori este nevoie, pentru a fi înscrise în ordinul de zi pe unitate.

1.3. In cazul în care, din motive obiective, un agent de pază aflat în serviciu trebuie înlocuit, prestatorul are obligaţia de a efectua înlocuirea lui, prin şeful de tură, cu un agent din patrulă şi ulterior, în timpul cel mai scurt, cu altul aflat la dispoziţie; când 2 sau mai mulţi agenţi de pază se găsesc la un singur post (punctul de control acces, patrulă), unul dintre ei este numit şef şi răspunde de desfăşurarea operaţiunilor la post.

1.4. La schimbarea turelor, predarea-primirea obiectivelor se va face pe bază de proces-verbal încheiat între şefii de ture; procesele-verbale vor fi avizate de ofiţerul de serviciu pe unitate.

1.5.    Reprezentantul comandantului obiectivului militar beneficiar, după efectuarea recunoaşterilor în teren, împreună cu reprezentantul prestatorului şi de comun acord cu acesta, întocmeşte planul de pază şi intervenţie fără a modifica datele de bază din documentaţia de atribuire; acesta se avizează de către conducătorul prestatorului şi se aprobă de către comandantul obiectivului militar.

1.6. Controlul modului de executare a pazei şi intervenţiei se face de către personalul stabilit, de comun acord, de comandantul obiectivului militar şi de conducătorul prestatorului; controlul poate fi executat şi de personalul eşaloanelor militare superioare.

1.7.  Numărul de ore prestate în serviciu de către un agent de pază nu trebuie să depăşească prevederile legale în vigoare.

1.8.  Cu aprobarea comandantului/şefului unităţii militare beneficiare, prestatorul poate completa sau îmbunătăţi, pe cheltuiala sa, dotările destinate pazei şi controlului accesului, fără ca acest fapt să inducă obligaţii de orice natură pentru comandantul/şeful unităţii militare beneficiare/achizitor.

1.9.   Prestatorul trebuie să fie în măsură să ajusteze programul de lucru şi să suplimenteze personalul, în situaţia adoptării pazei întărite, la solicitarea achizitorului, pentru a spori paza, protecţia şi securitatea obiectivului. Achizitorul trebuie să notifice prestatorul cât mai curând posibil despre necesitatea suplimentării cu personal a serviciului de pază; în situaţii de urgenţă, prestatorul trebuie să asigure personal de pază suplimentar, cu o notificare de până la 8 ore, din partea achizitorului. Reprezentanţii achizitorului şi prestatorului vor coordona problemele referitoare la personal, pentru ca durata eventualelor situaţii de urgenţă să nu depăşească posibilităţile prestatorului. Serviciile prestate suplimentar de prestator se plătesc de către achizitor.

1.10. Achizitorul desemnează un responsabil de contract cu autoritate deplină pentru a o reprezenta în relaţiile contractuale cu prestatorul. Acesta, în plus, va coordona activitatea de confecţionare a permiselor de acces pentru personalul prestatorului, pe care le va recupera la încetarea contractului.

1.11. Comandantul obiectivului militar poate solicita, în cazuri motivate, retragerea autorizaţiei de acces la informaţii clasificate personalului prestatorului. Achizitorul îşi rezervă dreptul de a retrage aceste autorizaţii pentru oricare dintre următoarele motive:

a) falsificarea deliberat, nereprezentarea sau omisiunea unor date personale în fişa de angajare, referitoare la trecutul acestora;

b)  comiterea de acte sau fapte care constituie infracţiuni, manifestarea unui comportament necivilizat şi/sau imoral, precum şi consumul de alcool, droguri sau medicamente psihotrope;

c)   diagnosticarea de către o autoritate medicală de specialitate a persoanelor cu boli psihice de natură să cauzeze deficienţe comportamentale şi de judecată;

d)  orice comportament, activitate ori asociere care are tendinţa să denote neloialitatea angajatului;

e) violarea cerinţelor de securitate şi siguranţă;

f)   lipsă de cooperare şi respect faţă de superiori sau personalul militar.

1.12.  Schimbări/amendamente la postul de pază:

a)   achizitorul poate face schimbări şi poate aduce amendamente la numărul posturilor, locurile de dispunere, procedurile şi regulile pe linie de pază, modalitatea în care posturile de pază îndeplinesc condiţiile şi cerinţele operaţionale;

b) schimbările vor fi implementate de către prestator fără alte costuri din partea achizitorului atât timp cât schimbările nu constituie o creştere a volumului de muncă estimat, calificării, antrenamentului sau echipamentului care este deja cerut prin contract;

c) schimbările care au ca rezultat modificarea volumului de muncă, înzestrării cu echipament, antrenamentelor şi calificării vor fi negociate;

d) reprezentanţii militari autorizaţi pot da instrucţiuni verbale pazei în privinţa unor noi proceduri privind controlul accesului sau pe linie de pază şi intervenţie.

Şeful biroului intern specializat,

...................................................

ANEXA Nr. 3 la norme

Anexă la contractul nr............din...........  

nesecret

Exemplarul nr..........

FIŞA   DE   EVALUARE   -   CU   PUNCTAJUL  AFERENT

- Model -

Nr. crt.

Criterii de evaluare

Punctaj

Penalizare

1.

Activităţi specifice societăţii specializate de pază şi protecţie

1.1. comunicarea planificării pentru executarea serviciului de pază şi a programului de pregătire în termenele stabilite

2

1.2. participarea la analiza periodică privind executarea serviciului

2

1.3. rotirea personalului pazei la fiecare post şi înlocuirea imediată a personalului devenit inapt pentru executarea serviciului de pază

5

1.4. controlul asupra modului de executare a serviciului de pază

6

2.

Respectarea prevederilor Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, cu modificările şi completările ulterioare, şi a consemnelor particulare ale posturilor

2.1. cunoaşterea şi respectarea îndatoririlor stabilite conform art. 47-49 din Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, cu modificările şi completările ulterioare;

6

2.2. prezenţa în post şi respectarea limitelor de patrulare ale acestuia

10

2.3. portul armelor de foc, mijloacelor de apărare individuală sau altor materiale prevăzute în planul de pază şi intervenţie

6

2.4. accesul persoanelor conform prevederilor stabilite în consemnul particular

6

2.5. folosirea semnalelor de înştiinţare şi alertare prevăzute în planul de pază şi intervenţie

5

2.6. modul de acţiune şi cooperarea cu patrula şi subunitatea de intervenţie conform prevederilor planului de pază şi intervenţie

6

2.7. folosirea mijloacelor RS.I. conform prevederilor legale

4

3.

Cunoaşterea şi aplicarea de către personalul pazei a prevederilor art. 46-52 din Legea nr. 17/1996 privind regimul armelor de foc şi al muniţiilor, cu modificările ulterioare, referitoare la uzul de armă

10

4.

Personalul de pază este apt pentru executarea serviciului de pază şi intervenţie

4.1. nu este sub influenţa băuturilor alcoolice, drogurilor sau medicamentelor psihotrope

6

4.2. se supune testului atunci când există suspiciuni că ar fi consumat băuturi alcoolice, droguri sau medicamente psihotrope

4

5.

Predarea-primirea serviciului de pază

5.1. şefii de tură efectuează conform prevederilor legale predarea-primirea serviciului de pază

8

5.2. şefii de tură efectuează predarea-primirea, la începutul/terminarea programului, la/de la magazineri, a magaziilor cu sigiliile aferente şi consemnează în registrul de predare-primire a serviciului

6

5.3. agenţii de pază efectuează conform prevederilor legale predarea-primirea posturilor

8

TOTAL:

100

NOTĂ:

1. Sub 75 de puncte achizitorul poate proceda la rezilierea contractului.

2. Intre 75 şi 85 de puncte se vor aplica penalităţi proporţionale cu valoarea punctajului obţinut de până la 10% din valoarea lunară a contractului.

3. Intre 86 şi 100 de puncte se apreciază că serviciul se desfăşoară normal.

Comandantul/Şeful U.M. .............

......................................................

Director,

......................................................


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 47/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 47 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 47/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu