Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 4633 din 24 iulie 2003

pentru aprobarea unor modele de documente necesare aprobarii, contractarii si monitorizarii unor proiecte de integrare economica si culturala intre Romania si Republica Moldova

ACT EMIS DE:     MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 729 din 20 octombrie 2003


SmartCity3


    Avand in vedere prevederile Hotararii Guvernului nr. 266/2003 privind alocarea sumei de 119,978 miliarde lei din Fondul la dispozitia Guvernului Romaniei pentru relatiile cu Republica Moldova pe anul 2003, din care: 30,0 miliarde lei pentru finantarea retransmisiei emisiunilor Programului 1 al Societatii Romane de Televiziune pe teritoriul Republicii Moldova, pentru care ordonator principal de credite este Societatea Romana de Televiziune, si 89,978 miliarde lei pentru finantarea unor proiecte de integrare economica si culturala intre Romania si Republica Moldova,
    in temeiul Hotararii Guvernului nr. 741/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului,

    ministrul educatiei, cercetarii si tineretului emite prezentul ordin.

    Art. 1
    Se aproba urmatoarele modele de documente necesare aprobarii, contractarii si monitorizarii unor proiecte de integrare economica si culturala intre Romania si Republica Moldova:
    a) Contractul de finantare a proiectelor de integrare economica si culturala intre Romania si Republica Moldova, prevazut in anexa nr. 1 la prezentul ordin, cu anexele:
    - Centralizator cu decontarile lunare - anexa nr. I la contractul de finantare;
    - Schema de realizare a proiectelor - anexa nr. II la contractul de finantare;
    - Categorii de cheltuieli - anexa nr. III la contractul de finantare;
    - Deviz antecalcul estimativ - anexa nr. IV la contractul de finantare;
    - Nota de fundamentare a manoperei - anexa nr. V la contractul de finantare;
    b) Cerere de plata pentru realizarea lucrarilor de cercetare-dezvoltare la proiectul de integrare economica si culturala dintre Romania si Republica Moldova, prevazuta in anexa nr. 2 la prezentul ordin;
    c) Proces-verbal de avizare de faza la proiectul de integrare economica si culturala dintre Romania si Republica Moldova, prevazut in anexa nr. 3 la prezentul ordin;
    d) Raport de activitate al fazei, prevazut in anexa nr. 4 la prezentul ordin;
    e) Deviz postcalcul, prevazut in anexa nr. 5 la prezentul ordin;
    f) Conventie de avans, prevazuta in anexa nr. 6 la prezentul ordin;
    g) Raport de finalizare a proiectului, prevazut in anexa nr. 7 la prezentul ordin;
    h) Raport anual de activitate privind desfasurarea proiectului de integrare economica si culturala dintre Romania si Republica Moldova, prevazut in anexa nr. 8 la prezentul ordin.
    Art. 2
    Anexele nr. 1 - 8 fac parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 3
    Directiile de specialitate din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului, Colegiul consultativ pentru cercetare, dezvoltare si inovare, prin comisia de specialitate a acestuia, precum si unitatile contractoare vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 4
    Prezentul ordin se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                Ministrul educatiei, cercetarii si tineretului,
                             Alexandru Athanasiu

    ANEXA 1

    Contractor                   Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului
    Nr. .... din .........                     Nr. .... din .........

                          CONTRACT DE FINANTARE
a proiectelor de integrare economica si culturala intre Romania si Republica Moldova

    Nr. ...... GUV M din .......*)

    *) Numarul de contract se atribuie de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului.

    Intre:
    - Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului (M.E.C.T.), cu sediul in Bucuresti, str. I.D. Mendeleev nr. 21 - 25, sectorul 1, CP 70168, telefon (021) 212.85.59, http://www.mct.ro/, cont nr. 2371012011472459, deschis la Trezoreria Municipiului Bucuresti, reprezentat prin ministrul educatiei, cercetarii si tineretului Alexandru Athanasiu, in calitate de autoritate contractanta, si
    - ........................................................................,
                  (denumirea completa si prescurtata a unitatii*)
cu sediul in ................................., cod postal ..................., str. ............... nr. ...., <judet>*) <sector> ......., telefon .........., fax .........., e-mail ..............., numar de ordine in registrul comertului ........................., cod unic de inregistrare ....................., cont nr. ................., deschis exclusiv pentru proiectele de integrare economica si culturala intre Romania si Republica Moldova la <Trezoreria> <Banca> ........................., reprezentata prin <director general> <director> ......................... si <director economic> <contabil-sef> ........................., in calitate de contractor,
s-a incheiat prezentul contract de finantare a proiectelor de integrare economica si culturala intre Romania si Republica Moldova, denumit in continuare contract de finantare, in conditiile prevederilor Hotararii Guvernului nr. 266/2003 privind alocarea sumei de 119,978 miliarde lei din Fondul la dispozitia Guvernului Romaniei pentru relatiile cu Republica Moldova pe anul 2003, din care: 30,0 miliarde lei pentru finantarea retransmisiei emisiunilor Programului 1 al Societatii Romane de Televiziune pe teritoriul Republicii Moldova, pentru care ordonator principal de credite este Societatea Romana de Televiziune, si 89,978 miliarde lei pentru finantarea unor proiecte de integrare economica si culturala intre Romania si Republica Moldova.
------------
    *) Pentru intregul document se vor inscrie obligatoriu toate datele solicitate.
    * ) Pentru intregul document inscrierea intre < > are semnificatia "se sterge ce nu corespunde".

    I. Obiectul contractului de finantare
    Art. 1
    Obiectul prezentului contract de finantare il constituie finantarea si realizarea proiectelor de integrare economica si culturala intre Romania si Republica Moldova din anul 2003, precum si decontarea cheltuielilor efectuate, asa cum au fost ele aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 266/2003.

    II. Durata contractului de finantare
    Art. 2
    Prezentul contract de finantare intra in vigoare la data semnarii si atribuirii numarului de contract de catre autoritatea contractanta si este valabil pana la incheierea exercitiului financiar pe anul 2003.

    III. Valoarea contractului de finantare
    Art. 3
    (1) Valoarea contractului de finantare pentru anul 2003 este de ....... mii lei, conform Hotararii Guvernului nr. 266/2003, anexa nr. ....., proiectul ......., pozitia ......., din care pentru Republica Moldova ....... mii lei.
    (2) In cazul proiectelor de integrare economica si culturala dintre Romania si Republica Moldova cu o desfasurare pe mai multi ani, angajarea de cheltuieli pentru anii bugetari urmatori se face anual prin act aditional la contractul de finantare, prin care vor fi prevazute sumele pentru finantarea proiectelor respective, stabilite in limita alocatiilor bugetare aprobate cu aceasta destinatie pentru anul respectiv.

    IV. Obligatiile partilor contractante
    Art. 4
    Obligatiile contractorului sunt:
    a) sa stabileasca si sa aplice, in conditiile legii, proceduri proprii de monitorizare, prin care sa asigure urmarirea, verificarea in mod sistematic si adoptarea masurilor adecvate in scopul realizarii obiectivelor prestabilite ale proiectelor (fazelor) de cercetare-dezvoltare prevazute in anexa nr. II la contractul de finantare, cu luarea in considerare a factorilor de risc specifici activitatii de cercetare-dezvoltare;
    b) sa utilizeze, in conditii de legalitate, eficacitate si eficienta, fondurile alocate de la bugetul de stat si prevazute in contractul de finantare;
    c) sa prezinte comisiei de avizare, numita de Comisia pentru colaborare si parteneriat international a Colegiului consultativ pentru cercetare, dezvoltare si inovare, rezultatele obtinute in cadrul fazei. Comisia intocmeste un proces-verbal de avizare conform anexei nr. 3 la Ordinul ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 4.633/2003;
    d) sa prezinte la contractare autoritatii contractante devize antecalcul estimative intocmite conform anexei nr. IV la contractul de finantare, desfasurate pe faze, pentru fiecare proiect, cu mentionarea metodei de calculatie si a cheii de repartizare a cheltuielilor indirecte, respectand Regulamentul de aplicare a Legii contabilitatii nr. 82/1991;
    e) sa prezinte la contractare actul de infiintare, statutul, dovada inscrierii in registrul comertului, ultima raportare economico-financiara, precum si orice alte documente solicitate de autoritatea contractanta, din care sa rezulte bonitatea si capabilitatea contractorului;
    f) sa prezinte, la solicitarea autoritatii contractante, date referitoare la fundamentarea unor articole ale devizului antecalcul estimativ, inclusiv documente justificative necesare pentru acordarea de avansuri;
    g) sa asigure respectarea prevederilor Legii nr. 64/1991 privind brevetele de inventie si ale Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe;
    h) sa aplice, pentru efectuarea achizitiilor de produse, servicii sau lucrari necesare realizarii proiectelor, prevederile legale privind achizitiile publice;
    i) sa elaboreze, dupa realizarea ultimei faze de executie din anul bugetar respectiv, un raport de activitate privind desfasurarea proiectului de colaborare, conform modelului din anexa nr. 8 la Ordinul ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 4.633/2003, si sa transmita cate un exemplar al acestuia autoritatii contractante si Comisiei pentru colaborare si parteneriat international a Colegiului consultativ pentru cercetare, dezvoltare si inovare;
    j) sa permita, pe parcursul executarii proiectelor, accesul specialistilor desemnati de autoritatea contractanta si/sau de Comisia pentru colaborare si parteneriat international a Colegiului consultativ pentru cercetare, dezvoltare si inovare, pentru efectuarea de verificari privind modul in care se realizeaza proiectele (fazele);
    k) sa nu prevada termene de predare a lucrarilor in ultimele doua saptamani ale trimestrelor I - III si dupa 10 decembrie;
    l) sa respecte termenele de predare prevazute in anexa nr. II la contractul de finantare;
    m) sa prezinte autoritatii contractante, in termen de 30 de zile de la finalizarea proiectului, un raport conform modelului din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 4.633/2003;
    n) sa restituie sumele primite reprezentand plati in avans si nejustificate prin lucrari executate, pana la finele perioadei pentru care acestea au fost acordate, in termen de cel mult 10 zile lucratoare de la data prevazuta in contractul de finantare ca termen de predare a documentelor, si sa justifice cheltuielile aferente lucrarilor respective;
    o) sa intreprinda toate actiunile necesare pentru aplicarea rezultatelor lucrarilor de cercetare-dezvoltare obtinute in cadrul prezentului contract de finantare;
    p) sa pastreze, sa arhiveze si sa puna la dispozitia organelor de control abilitate documentele primare justificative care au stat la baza intocmirii devizului postcalcul;
    r) sa prezinte, in termen de 3 zile de la data solicitarii autoritatii contractante, lucrarea in extenso a fazei sau completarea raportului de faza.
    Art. 5
    Obligatiile autoritatii contractante sunt:
    a) sa deconteze contravaloarea lucrarilor executate in termen de 15 zile lucratoare de la data inregistrarii documentelor prevazute la art. 8, precum si a centralizatorului prevazut in anexa nr. I la contractul de finantare;
    b) sa pastreze confidentialitatea asupra cercetarilor efectuate de contractor pe parcursul derularii contractului de finantare;
    c) sa acorde trimestrial, la solicitarea contractorului, plati in avans in cuantum de pana la 30% din valoarea platilor prevazute a fi efectuate in trimestrul respectiv pentru executia proiectelor, pe baza de conventie de avans, conform anexei nr. 6 la Ordinul ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 4.633/2003;
    d) sa numeasca, prin directia de specialitate, responsabilul de proiect de integrare economica si culturala;
    e) sa solicite Comisiei pentru colaborare si parteneriat international a Colegiului consultativ pentru cercetare, dezvoltare si inovare componenta comisiei de avizare.

    V. Decontarea lucrarilor
    Art. 6
    (1) In vederea calcularii costurilor aferente fiecarui proiect si fazelor sale de executie pe baza cheltuielilor inregistrate in contabilitatea generala, contractorul asigura:
    a) colectarea cheltuielilor directe pe fiecare proiect, precum si pe faze de executie;
    b) repartizarea cheltuielilor indirecte pe baza coeficientilor stabiliti in functie de criteriile de repartizare.
    (2) Categoriile de cheltuieli care nu se includ in devizul postcalcul si nu se deconteaza sunt cele care se refera la:
    a) cheltuieli exceptionale;
    b) cheltuieli financiare.
    (3) In devizul postcalcul nu se cuprinde profit.
    Art. 7
    (1) Pe baza operatiunilor prevazute la art. 6 contractorul intocmeste devizul postcalcul pentru fiecare faza de executie a proiectului, cu respectarea reglementarilor specifice in vigoare - Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, si regulamentul de aplicare a acesteia, aprobat.
    (2) In devizul postcalcul se precizeaza criteriile si coeficientii de repartizare a cheltuielilor indirecte.
    (3) In cazul in care pentru ultima luna sau fractiune din aceasta din perioada pentru care se intocmeste devizul postcalcul nu exista posibilitatea determinarii exacte a cheltuielilor indirecte, coeficientii de repartizare utilizati vor fi cei din luna in care s-a intocmit ultima balanta de verificare.
    Art. 8
    Decontarea cheltuielilor aferente fazelor de executie realizate in cadrul proiectelor se efectueaza de catre autoritatea contractanta, in limita valorii acestor faze prevazute in prezentul contract de finantare, la valoarea cheltuielilor inscrise in devizul postcalcul, pe baza urmatoarelor documente:
    a) cerere de plata - anexa nr. 2 la Ordinul ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 4.633/2003;
    b) proces-verbal de avizare - anexa nr. 3 la Ordinul ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 4.633/2003;
    c) raport de activitate al fazei - anexa nr. 4 la Ordinul ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 4.633/2003;
    d) deviz postcalcul - anexa nr. 5 la Ordinul ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 4.633/2003;
    e) raport de finalizare a proiectului - anexa nr. 7 la Ordinul ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 4.633/2003, dupa caz.
    Art. 9
    Suma totala propusa pentru decontare nu va depasi valoarea inscrisa in prezentul contract de finantare. In cazul in care din devizul postcalcul valoarea rezultata este mai mica decat cea prevazuta in contractul de finantare, se deconteaza suma rezultata din devizul postcalcul.
    Art. 10
    Recuperarea avansului acordat potrivit prevederilor art. 5 lit. c) se face la efectuarea platilor prevazute in contractul de finantare pentru trimestrul respectiv.
    Art. 11
    Contractorul transmite pentru decontarea cheltuielilor documentele prevazute la art. 8, fara a introduce la plata factura.
    Art. 12
    Plata catre contractor se efectueaza prin ordine de plata sau alte mijloace de decontare prevazute de organele bancare, valabile in momentul decontarii.
    Art. 13
    (1) Comisia de avizare, numita de Comisia pentru colaborare si parteneriat international a Colegiului consultativ pentru cercetare, dezvoltare si inovare, va intocmi procesul-verbal de avizare de faza, potrivit anexei nr. 3 la Ordinul ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 4.633/2003.
    (2) Membrii comisiei de avizare vor verifica daca lucrarile executate corespund prevederilor contractuale (rezultate intermediare/finale, termene de predare, valoarea fazei existenta, existenta devizului postcalcul).
    (3) Directorul economic (contabilul-sef) vizeaza sub semnatura procesul-verbal de avizare a lucrarilor de cercetare-dezvoltare. Prin aceasta viza, confirma pe propria raspundere realitatea datelor inscrise in devizul postcalcul si conformitatea valorii fazelor cu cele din contract.
    Art. 14
    In cazul in care contractorul nu prezinta la termenul stabilit raportul de finalizare a proiectului, autoritatea contractanta va amana decontarea lucrarilor cu 5 zile lucratoare, cu conditia depunerii raportului in acest interval de timp.

    VI. Modificarea contractului de finantare
    Art. 15
    (1) Modificarea prezentului contract de finantare se poate face cu acordul ambelor parti, numai prin acte aditionale.
    (2) Autoritatea contractanta isi rezerva dreptul de a modifica in mod unilateral prezentul contract de finantare in cazul aparitiei unor reglementari cu incidenta asupra acestuia.

    VII. Forta majora
    Art. 16
    Forta majora, astfel cum este definita de lege, apara de raspundere partea care o invoca in termen de 15 zile de la data producerii evenimentului, cu conditia notificarii in scris a celeilalte parti.

    VIII. Cesiunea contractului de finantare
    Art. 17
    Cesiunea prezentului contract de finantare, inclusiv a actelor aditionale aferente, catre terti este interzisa.

    IX. Dispozitii finale
    Art. 18
    Cheltuielile care pot fi angajate si efectuate pentru realizarea proiectelor de integrare economica si culturala intre Romania si Republica Moldova se stabilesc de catre contractor, conform anexei nr. III la contractul de finantare, dintre categoriile de cheltuieli cuprinse in anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 1.579/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea categoriilor de cheltuieli pentru activitati de cercetare-dezvoltare si de stimulare a inovarii, finantate de la bugetul de stat, cu exceptia celor prevazute la pct. 2.6, 4.1, 4.3 - 4.5, 5.7, 6.1, 6.2, 6.4, 8.5, 9.5, 10, 11.1 - 11.1.7, 11.2, 11.4, 11.5, 13.4 - 13.10, 14.5 - 14.10.
    Art. 19
    (1) Platile in avans se efectueaza dupa intrarea in vigoare a contractului de finantare, pe baza conventiei de avans si numai in cazul indeplinirii de catre contractor a conditiilor prevazute la art. 65 alin. (6) din Ordonanta Guvernului nr. 57/2002.
    (2) Plata in avans pentru un trimestru se face numai daca suma acordata in avans pentru trimestrul precedent a fost recuperata integral.
    Art. 20
    Proiectele de cercetare-dezvoltare care au termene de predare a fazelor de executie, prevazute in contractul de finantare, dupa data de 15 a lunii se deconteaza in luna urmatoare.
    Art. 21
    Contractorul raspunde de corectitudinea tuturor datelor stiintifice si tehnice incluse in lucrarile executate, precum si pentru exactitatea, realitatea si legalitatea cheltuielilor inscrise in devizul postcalcul.
    Art. 22
    Lucrarea in extenso a fazei ramane in custodia contractorului.
    Art. 23
    Rezultatele stiintifice ale cercetarilor, precum si tehnologiile, procesele tehnologice noi, know-how si obiectele fizice achizitionate sau realizate pe parcursul derularii prezentului contract de finantare apartin contractorului.
    Art. 24
    In cazul in care Comisia pentru colaborare si parteneriat international a Colegiului consultativ pentru cercetare, dezvoltare si inovare, prin raportul anual de evaluare, sau autoritatea contractanta constata neindeplinirea in mod corespunzator a lucrarilor executate, autoritatea contractanta va solicita refacerea acestora pe cheltuiala contractorului.
    Art. 25
    (1) Comunicarile cu privire la derularea prezentului contract de finantare se fac in scris.
    (2) Comunicarile catre autoritatea contractanta se fac la adresa: str. I.D. Mendeleev nr. 21 - 25, sectorul 1, Bucuresti, Directia generala strategii, programe de cercetare-dezvoltare, evaluare si monitorizare, telefon/fax (021) 212.87.09, e-mail asandu@mct.ro.
    Anexele nr. I - V*) fac parte integranta din prezentul contract de finantare.
    Prezentul contract de finantare s-a incheiat si s-a semnat in doua exemplare, ambele cu valoare de original, cate un exemplar pentru fiecare parte.

          MINISTERUL EDUCATIEI,                          CONTRACTOR:
       CERCETARII SI TINERETULUI:              <Director general> <Director>*)

          Ministrul educatiei,             <Director economic> <Contabil-sef>*)
       cercetarii si tineretului,
                                                  <Responsabil de proiect>*)


     Directia generala buget-finante                  Oficiul juridic*)

                                    Vizat

                 Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului

      Directia generala strategii,
    programe de cercetare-dezvoltare,                 Directia juridic
        evaluare si monitorizare

         Responsabil de contract,

------------
    *) Anexele nr. I - V la contractul de finantare sunt reproduse in facsimil.
    *) Se vor completa numele si prenumele persoanelor autorizate.

    ANEXA 1
    la Contractul de finantare nr. .... GUV M/.....

    Contractor:
    Valoarea Contractului de finantare pe anul 2003 ............ mii lei

                            CENTRALIZATOR
                cu decontarile lunare pe anul ..........
la proiectul de integrare economica si culturala intre Romania si Republica Moldova

                                                                       mii lei
 ______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumirea proiectului |                                                 |
|crt.|                       |Total,                                           |
|____|_______________________|_________________________________________________|
|    |                       |        |I |II|III|IV| V|VI|VII|VIII|IX| X|XI|XII|
|____|_______________________|________|__|__|___|__|__|__|___|____|__|__|__|___|
|____|_______________________|________|__|__|___|__|__|__|___|____|__|__|__|___|
|____|_______________________|________|__|__|___|__|__|__|___|____|__|__|__|___|
|____|_______________________|________|__|__|___|__|__|__|___|____|__|__|__|___|
|____|_______________________|________|__|__|___|__|__|__|___|____|__|__|__|___|
|    |TOTAL   |pe luni:      |        |  |  |   |  |  |  |   |    |  |  |  |   |
|    |GENERAL |______________|________|__|__|___|__|__|__|___|____|__|__|__|___|
|    |        |pe trimestre: |        |  |  |   |  |  |  |   |    |  |  |  |   |
|____|________|______________|________|__|__|___|__|__|__|___|____|__|__|__|___|

      DIRECTOR GENERAL      RESPONSABIL DE PROIECT       DIRECTOR ECONOMIC
                                                           (CONTABIL SEF)

    ANEXA 2
    la Contractul de finantare nr. .... GUV M/.....

    Contractor:
                                                          Avizat
                                                Comisia pentru colaborare
                                                si parteneriat international

                                                         Presedinte,

                        SCHEMA DE REALIZARE
a proiectelor de integrare economica si culturala intre Romania si Republica Moldova ..................... in anul .........

 ______________________________________________________________________________
|Nr.   |Cod    |Denumirea proiectului/ |Valoare  |Termen de|Executant|Rezultate|
|curent|proiect|                       |proiect/ |predare  |faza     |estimate |
|      |       |_______________________|_________|         |         |         |
|      |       | Nr. si denumire faze  |Valoare  |         |         |         |
|      |       |     de executie       |faza de  |         |         |         |
|      |       |                       |executie |         |         |         |
|______|_______|_______________________|_________|_________|_________|_________|
|      |       |                       |         |         |         |         |
|      |       |                       |         |         |         |         |
|      |       |                       |         |         |         |         |
|      |       |                       |         |         |         |         |
|      |       |                       |         |         |         |         |
|______|_______|_______________________|_________|_________|_________|_________|
|______________________________________|_________|_________|_________|_________|

      DIRECTOR GENERAL       RESPONSABIL DE PROIECT       DIRECTOR ECONOMIC
                                                            (Contabil sef)

    ANEXA 3
    la Contractul de finantare nr. .... GUV M/.....

    Contractor:

    Categorii de cheltuieli prevazute pentru realizarea proiectului de integrare economica si culturala intre Romania si Republica Moldova: ....................

 _____________________________________________________
|     Categorii de cheltuieli     |       VALOARE     |
|_________________________________|     - mii lei -   |
| Cod |        Denumire           |                   |
|_____|___________________________|___________________|
|     |                           |                   |
|     |                           |                   |
|     |                           |                   |
|     |                           |                   |
|     |                           |                   |
|     |                           |                   |
|     |                           |                   |
|_____|___________________________|___________________|

    Nota:
    - Categoriile de cheltuieli se stabilesc in stricta corelare cu tipul activitatii de CDI in care se incadreaza proiectul.
    - Categoriile de cheltuieli se defalca pe articole de calculatie corespunzatoare pentru includerea valorii acestora in devizul antecalcul estimativ (anexa nr. IV)
    - Codul si denumirea categoriilor de cheltuieli sunt cele prevazute in anexa nr. 1 la normele metodologice aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1579/2002.

    ANEXA 4
    la Contractul de finantare nr. .... GUV M/.....

    Contractor:

                      DEVIZ ANTECALCUL ESTIMATIV*)
                             pe anul .......
la proiectul de integrare economica si culturala intre Romania si Republica Moldova (...... cod, denumire .........)

    Articole de calculatie                             Valoare (mii lei)
                                                Total    Faza 1    Faza 2    ...
    I. Cheltuieli directe:
    1. Cheltuieli de personal:
    1.1. Cheltuieli cu salariile*);
    1.2. Contributii total, din care:
    a) CAS;
    b) CASS;
    c) somaj;
    d) altele, conform reglementarilor in
    vigoare;
    1.3. Alte cheltuieli de personal total,
    din care:
    a) deplasari in tara;
    b) deplasari in strainatate;
    2. Cheltuieli materiale si servicii,
    total, din care:
    2.1. Materii prime si materiale;
    2.2. Lucrari si servicii executate de
    terti, din care:
    a) teste, masuratori, analize;
    b) omologari;
    c) amenajare spatiu interior;
    d) studii, anchete statistice;
    e) asistenta tehnica, consultanta;
    f) alte lucrari si servicii
    3. Alte cheltuieli specifice programului
    - partener(i) Republica Moldova
    II. Cheltuieli indirecte: Regia
    III. Dotari independente si studii pentru
    obiective de investitii proprii:
    1. Echipamente pentru cercetare-dezvoltare:
    2. Mobilier si aparatura birotica;
    3. Calculatoare electronice si echipamente
    periferice;
    4. Mijloace de transport;
    5. Studii pentru obiective de investitii

    TOTAL (I + II + III)

    Datele se confirma pe raspunderea noastra.

       DIRECTOR GENERAL       DIRECTOR ECONOMIC       RESPONSABIL
                               (CONTABIL SEF)           PROIECT

    NOTA:
    Se va mentiona obligatoriu metoda de calculatie a costurilor si a cheii de repartizare a cheltuielilor indirecte
------------
    *) Devizul cadru este prevazut in anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 1579/2002
    *) Se ataseaza la devizul fiecarei faze "Nota de fundamentare a manoperei", conform modelului din anexa V.
    Devizul intocmit conform prevederilor contractului de finantare si semnat de persoanele in drept nu va contine instructiunile de completare

    ANEXA 5
    la Contractul de finantare nr. ..... GUV M/.......

    Contractor:

                      NOTA DE FUNDAMENTARE A MANOPEREI
la devizul estimativ pe anul ........ pentru proiectul de integrare economica si culturala intre Romania si Republica Moldova ............, faza (cod faza) ......................

    Perioada de realizare a fazei:
    a) data inceperii: ziua .... luna .......... anul .....
    b) data incheierii fazei: ziua .... luna .......... anul .....
    Nr. de zile lucratoare in aceasta perioada:
    Termenul de predare (data inscrisa in anexa nr. II la Contractul de finantare):
 ______________________________________________________________________________
|N |Numele si|Functia|Forma de   |Salariul*2)|Salariul |Numarul    |Manopera   |
|r.|prenumele|       |angajare*1)|   (lei)   |orar     |de ore*4)  |pe faza    |
|  |         |       |           |           |(Col.    |           |(Col. 4 x  |
|c |         |       |           |           |3/170)*3)|           |Col. 5)    |
|r.|         |       |           |           |(lei/ora)|           |  (lei)    |
|t.|         |       |           |           |         |           |           |
|__|_________|_______|___________|___________|_________|___________|___________|
| 0|         |   1   |     2     |     3     |    4    |     5     |      6    |
|__|_________|_______|___________|___________|_________|___________|___________|
|__|_________|_______|___________|___________|_________|___________|___________|
|  |         |       |           |           |         |Total ore  |Total      |
|  |         |       |           |           |         |           |manopera   |
|  |         |       |           |           |         |  _        |  _        |
|  |         |       |           |           |         | \         | \         |
|  |         |       |           |           |         |(/_ Col. 5)|(/_ Col. 6)|
|__|_________|_______|___________|___________|_________|___________|___________|
              _
             \
    Nr. ore (/_ Col. 5):                            - Ore -
                         _           _
                        \           \
    Salariu mediu orar (/_ Col. 6 / /_ Col. 5):     - lei/ora

    Datele se confirma pe raspunderea noastra.

       DIRECTOR GENERAL        RESPONSABIL DE PROIECT       DIRECTOR ECONOMIC

------------
    *1) Contract individual de munca,
    *2) Salariul brut pentru personalul propriu de cercetare angajat cu contract individual de munca,
    *3) Numai pentru programul normal de lucru de 8 ore/zi; pentru alte situatii se va prezenta justificarea numarului de ore luat in calcul (actul de reglementare),
    *4) Numarul de ore se calculeaza numai pentru perioada de realizare a fazei.

    ANEXA 2

    Contractor:
    Nr. si data inregistrarii:

               MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI

                                                  Nr. si data inregistrarii
                                                  .........................

                                 Se aproba

    Directia generala strategii,               Directia generala buget-finante
    programe de cercetare-dezvoltare,
    evaluare si monitorizare

    Responsabil de contract,

                               CERERE DE PLATA
pentru realizarea lucrarilor de cercetare-dezvoltare la proiectul de integrare economica si culturala dintre Romania si Republica Moldova

    In baza proceselor-verbale de avizare
..............................................................................,
                (se inscriu nr. si data proceselor-verbale)
anexate, privind realizarea fazelor la proiectele care fac obiectul contractului nr. ...../anul ........ si actului aditional nr. ...../anul ........, incheiat intre Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului si
..............................................................................,
                       (denumirea contractorului)
solicita decontarea sumei de ........................... lei pentru urmatoarele lucrari:

 ______________________________________________________________________________
|Nr. |  Denumirea proiectului  |  Nr. faza  | Termen de predare |   Valoarea   |
|crt.|                         |            |                   |              |
|____|_________________________|____________|___________________|______________|
|____|_________________________|____________|___________________|______________|
|____|_________________________|____________|___________________|______________|
|____|_________________________|____________|___________________|______________|
|____|_________________________|____________|___________________|______________|
| I. Total cheltuieli conform devizelor postcalcul              |              |
|_______________________________________________________________|______________|
| II. Recuperare din plata efectuata in avans                   |              |
|_______________________________________________________________|______________|
| III. Suma solicitata spre decontare (III = I - II)            |              |
|_______________________________________________________________|______________|

    Mentionam ca lucrarile corespund din punct de vedere stiintific, tehnic si economic cu clauzele contractuale.

    Director general,       Responsabil de proiect,       Director economic
                                                           (Contabil-sef),

    ANEXA 3

    Contractor:
    Nr. inregistrare:

                                           Se solicita decontarea de catre
                                           Ministerul Educatiei,
                                           Cercetarii si Tineretului
                                           a sumei de .................. lei.

         Se aproba                                     Vizat
      Director general,                           Director economic
                                                   (Contabil-sef),

                               PROCES-VERBAL
            de avizare de faza la proiectul de integrare economica
               si culturala dintre Romania si Republica Moldova
                            Nr. ..... din ..............

    Comisia de avizare, numita de Comisia pentru colaborare si parteneriat international, luand in examinare lucrarile efectuate de
...............................................................................
               (sectie, atelier, laborator, colectiv)
la proiectul de integrare economica si culturala dintre Romania si Republica Moldova ......................................................................,
                            (nr. si denumirea proiectului)
in cadrul fazei ..........................., in valoare de ............... lei,
                  (nr. si denumirea fazei)
care fac obiectul contractului de cercetare nr. ....., act aditional nr. ....., incheiat cu Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului, a constatat urmatoarele:
    a) Lucrarile executate corespund clauzelor contractuale.
    b) Concluziile lucrarii si principalele rezultate obtinute, inclusiv datele tehnice, stiintifice, experimentale etc. care sa le sustina, sunt prezentate in raportul de activitate al fazei anexat (anexa nr. 4 la Ordinul ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 4.633/2003).
    Comisia avizeaza favorabil lucrarile si considera ca se poate solicita autoritatii contractante decontarea valorii fazei executate.

    Comisia de avizare
    Presedinte:
    Membri (cel putin 3 specialisti):
    Secretar:

    ANEXA 4

    Contractor:

                                (anexa la procesul-verbal de avizare nr. .....)

    De acord
    Director general,

                           RAPORT DE ACTIVITATE AL FAZEI

    Contractul nr.:
    Proiectul (denumire):
    Faza (nr., denumire):
    Termen:

    1. Obiectivul proiectului:
    2. Rezultate preconizate pentru atingerea obiectivului:
    3. Obiectivul fazei:
    4. Rezultate preconizate pentru atingerea obiectivului fazei:
    5. Rezumatul fazei (maximum 5 pagini):
    6. Rezultate, stadiul realizarii obiectivului, concluzii si propuneri pentru continuarea proiectului:

                                           Responsabil de proiect,

    ANEXA 5

    Contractor:                                         Vizat
    Proiect (cod, denumire):                    Ministerul Educatiei,
                                                Cercetarii si Tineretului
                                                Directia generala buget-finante

                           DEVIZ POSTCALCUL*)
                        la faza (cod, denumire)

    Articole de calculatie                                   Valoarea (mii lei)
    I. Cheltuieli directe:
    1. Cheltuieli de personal:
    1.1. Cheltuieli cu salariile;
    1.2. Contributii total, din care:
    a) CAS;
    b) CASS;
    c) somaj;
    d) altele, conform reglementarilor in vigoare
    1.3. Alte cheltuieli de personal total, din care:
    a) deplasari in tara;
    b) deplasari in strainatate
    2. Cheltuieli materiale si servicii, total, din care:
    2.1. Materii prime si materiale;
    2.2. Lucrari si servicii executate de terti, din care:
    a) teste, masuratori, analize;
    b) omologari;
    c) amenajare spatiu interior;
    d) studii, anchete statistice;
    e) asistenta tehnica, consultanta;
    f) alte lucrari si servicii
    3. Alte cheltuieli specifice programului
    - partener(i) Republica Moldova
    II. Cheltuieli indirecte: regia
    III. Dotari independente si studii pentru obiective de
    investitii proprii:
    1. echipamente pentru cercetare-dezvoltare;
    2. mobilier si aparatura birotica;
    3. calculatoare electronice si echipamente periferice;
    4. mijloace de transport;
    5. studii pentru obiective de investitii

    TOTAL (I + II + III):

    Datele se confirma pe raspunderea noastra.

    Director general,       Responsabil de proiect,       Director economic
                                                           (Contabil-sef),

    NOTA:
    Se va mentiona obligatoriu metoda de calculatie a costurilor si a cheii de repartizare a cheltuielilor indirecte.
------------
    *) Devizul-cadru este prevazut in anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 1.579/2002.

    ANEXA 6

    Contractor:
    Nr. inregistrare:

                                             MINISTERUL EDUCATIEI,
                                             CERCETARII SI TINERETULUI
                                             Nr. inregistrare .............

                         CONVENTIE DE AVANS

    Incheiata astazi ................ intre Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului, in calitate de autoritate contractanta, si ......................, in calitate de contractor (denumirea fara prescurtari), cont nr. ............., deschis la Trezoreria (Banca) .................................
    In temeiul Ordonantei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica si al prevederilor contractului de finantare nr. .............. GUV M/2003, partile convin urmatoarele:
    1. Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului vireaza suma de ................... mii lei, care reprezinta .....% din valoarea trimestrului ..................... de .................. mii lei a contractului de finantare nr. ............. GUV M/2003.
    Defalcarea decontarilor potrivit contractului pentru trimestrul ..... este:
    luna 1: ................... mii lei
    luna 2: ................... mii lei
    luna 3: ................... mii lei
    2. Modalitatile de recuperare a avansului sunt:
    2.1. Pe trimestrele I - IV, prin retinerea din valoarea lucrarilor prezentate spre decontare a sumei corespunzatoare procentului in care s-a acordat avansul.
    3. In cazul in care contractorul nu-si executa obligatiile contractuale pe trimestrul ........ pana cel mai tarziu la data*) de ......................, se va calcula dobanda de referinta a Bancii Nationale a Romaniei pe durata intarzierii, diminuandu-se corespunzator valoarea fazelor care urmeaza a fi decontate.
    4. Unitatile care nu respecta prevederile contractuale cu privire la termenele de predare nu vor beneficia de alocarea de sume in avans pentru trimestrele urmatoare.
    5. Decalarea termenelor de predare ale unor faze in celelalte trimestre, ulterior acordarii avansului, se admite numai cu conditia returnarii la Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului a sumei din avansul acordat corespunzatoare cu valoarea fazei decalate.
    6. Sa restituie sumele primite reprezentand plati in avans si nejustificate prin lucrari executate, pana la finele perioadei pentru care acestea au fost acordate, in termen de cel mult 10 zile lucratoare de la data prevazuta in contractul de finantare ca termen de predare a documentelor si justificare a cheltuielilor aferente lucrarilor respective.
    7. Avansurile acordate se vor utiliza numai pentru realizarea contractului de finantare cu Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului. Raspunderea pentru aceasta revine in exclusivitate contractorului.
    Prezenta conventie s-a incheiat in doua exemplare, fiecare avand valabilitate de original pentru parti.

        CONTRACTOR                       MINISTERUL EDUCATIEI,
                                         CERCETARII SI TINERETULUI

        Director general,                Ministrul educatiei,
                                         cercetarii si tineretului,

        Director economic
        (Contabil-sef),

                                         Directia generala buget-finante

        Responsabil de proiect,

                                                 Vizat
        Oficiul juridic                  Directia generala strategii,
                                         programe de cercetare-dezvoltare,
                                         evaluare si monitorizare

                                  Director general,    Responsabil de contract,

                                             Directia juridic

------------
    *) In cazul trimestrelor I - III se va inscrie data de "15 a primei luni din trimestrul urmator", iar pentru trimestrul IV se va inscrie "10 decembrie".

    ANEXA 7

    Contractor:

                                  RAPORT
                       de finalizare a proiectului

                   Date privind finalizarea proiectului

    Denumirea proiectului .....................................................
    ...........................................................................

    Date de identificare a contractorului

    - nr. contract - act aditional/cod proiect ................................
    - perioada de elaborare:
        - data inceperii:                      ...............    .............
                                                   (luna)              (an)
        - data finalizarii:                    ...............    .............
                                                   (luna)              (an)
    - valoarea totala incasata ......................... milioane lei

    Continut tematic:
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................

    Forma de finalizare a proiectului (se marcheaza o singura data)
        _
    1. |_| Studii
        _
    2. |_| Standarde, normative, prescriptii, metodologii
        _
    3. |_| Produse program
        _
    4. |_| Tehnologii
        _
    5. |_| Realizarea de produse, echipamente, instalatii standuri etc.
        _
    6. |_| Alte forme ............................
                             (nominalizati)

    Performante realizate:
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................

    Estimari privind rezultatele aplicarii (se marcheaza cate casute sunt necesare)
         _
     1. |_| Retehnologizarea unitatilor economice
         _
     2. |_| Modernizarea produselor
         _
     3. |_| Realizarea de produse noi
         _
     4. |_| Cresterea productivitatii
         _
     5. |_| Evitarea/reducerea importului
         _
     6. |_| Reducerea consumurilor energetice
         _
     7. |_| Reducerea consumurilor materiale
         _
     8. |_| Reciclarea materialelor
         _
     9. |_| Optimizarea deciziei
         _
    10. |_| Protectia mediului
         _
    11. |_| Protectia muncii
         _
    12. |_| Protectia vietii si sanatatii
         _
    13. |_| Cresterea calitatii vietii
         _
    14. |_| Asigurarea calitatii

    Elemente de noutate:
        Brevete               Lucrari publicate           Comunicari stiintifice
        (numeric)             (numeric)                   (numeric)
         _ _                    _ _                         _ _
        |_|_| propuse          |_|_| in tara               |_|_| in tara
         _ _                    _ _                         _ _
        |_|_| acceptate        |_|_| in strainatate        |_|_| in strainatate

    Brevete propuse
________________________________________________________________________________
Nr.           Titularul              Titlul
crt.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________

    Brevete acceptate
________________________________________________________________________________
Nr.                Titularul         Titlul              Nr. brevet
crt.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________

    Lucrari publicate in tara
________________________________________________________________________________
Nr.      Autorul      Titlul     Editura     Anul aparitiei       Codul ISBN
crt.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________

    Lucrari publicate in strainatate
________________________________________________________________________________
Nr.      Autorul      Titlul     Editura     Anul aparitiei       Codul ISBN
crt.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________

    Comunicari stiintifice in tara
________________________________________________________________________________
Nr.      Manifestarea stiintifica         Titlul              Autorul
crt.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________

    Comunicari stiintifice in strainatate
________________________________________________________________________________
Nr.      Manifestarea stiintifica         Titlul              Autorul
crt.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________

    NOTA:
    Se listeaza conform capului de tabel corespunzator, sub forma de anexa, elementele de noutate marcate.

                            Achizitii efectuate
                                 (Dotari)

________________________________________________________________________________
Nr.         Denumirea          Cantitatea      U.M.      Destinatia prevazuta
crt.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________

                           Produse sau tehnologii*)
            (in cazul in care rezultatele sunt din aceasta categorie)

    Denumire:
    Domeniu de aplicabilitate:
    Prezentare generala:
    Principalele caracteristici tehnice:
    Efecte socioeconomice si de mediu:
    Potentiali producatori/Furnizori de servicii:
    Potentiali utilizatori:

            Director general,                Responsabil de proiect,

------------
    *) Se prezinta fotografii, schite, scheme etc., daca este cazul.

    ANEXA 8

    Contractor:

                         RAPORT ANUAL DE ACTIVITATE
            privind desfasurarea proiectului de integrare economica
               si culturala dintre Romania si Republica Moldova
                                  anul ........

    Denumirea proiectului .....................................................
    Durata proiectului .......... ani
    Data inceperii .................. Data finalizarii ........................
    Valoarea proiectului ......................................................

    1. Scopul proiectului
    2. Modul de derulare a proiectului
    2.1. Descrierea activitatilor (utilizand si informatiile din rapoartele de faza, anexa nr. 4 la Ordinul ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 4.633/2003)
    2.2. Prezentarea rezultatelor
    3. Aprecieri asupra derularii si propuneri:

      Director general,     Director economic,      Responsabil de proiect,



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 4633/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 4633 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu