ORDIN
Nr. 4633 din 24 iulie 2003
pentru aprobarea unor modele de documente necesare aprobarii, contractarii si
monitorizarii unor proiecte de integrare economica si culturala intre Romania
si Republica Moldova
ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 729 din 20 octombrie 2003
Avand in vedere prevederile Hotararii Guvernului nr. 266/2003 privind
alocarea sumei de 119,978 miliarde lei din Fondul la dispozitia Guvernului
Romaniei pentru relatiile cu Republica Moldova pe anul 2003, din care: 30,0
miliarde lei pentru finantarea retransmisiei emisiunilor Programului 1 al
Societatii Romane de Televiziune pe teritoriul Republicii Moldova, pentru care
ordonator principal de credite este Societatea Romana de Televiziune, si 89,978
miliarde lei pentru finantarea unor proiecte de integrare economica si
culturala intre Romania si Republica Moldova,
in temeiul Hotararii Guvernului nr. 741/2003 privind organizarea si
functionarea Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului,
ministrul educatiei, cercetarii si tineretului emite prezentul ordin.
Art. 1
Se aproba urmatoarele modele de documente necesare aprobarii, contractarii
si monitorizarii unor proiecte de integrare economica si culturala intre
Romania si Republica Moldova:
a) Contractul de finantare a proiectelor de integrare economica si
culturala intre Romania si Republica Moldova, prevazut in anexa nr. 1 la
prezentul ordin, cu anexele:
- Centralizator cu decontarile lunare - anexa nr. I la contractul de
finantare;
- Schema de realizare a proiectelor - anexa nr. II la contractul de
finantare;
- Categorii de cheltuieli - anexa nr. III la contractul de finantare;
- Deviz antecalcul estimativ - anexa nr. IV la contractul de finantare;
- Nota de fundamentare a manoperei - anexa nr. V la contractul de
finantare;
b) Cerere de plata pentru realizarea lucrarilor de cercetare-dezvoltare la
proiectul de integrare economica si culturala dintre Romania si Republica
Moldova, prevazuta in anexa nr. 2 la prezentul ordin;
c) Proces-verbal de avizare de faza la proiectul de integrare economica si
culturala dintre Romania si Republica Moldova, prevazut in anexa nr. 3 la
prezentul ordin;
d) Raport de activitate al fazei, prevazut in anexa nr. 4 la prezentul
ordin;
e) Deviz postcalcul, prevazut in anexa nr. 5 la prezentul ordin;
f) Conventie de avans, prevazuta in anexa nr. 6 la prezentul ordin;
g) Raport de finalizare a proiectului, prevazut in anexa nr. 7 la prezentul
ordin;
h) Raport anual de activitate privind desfasurarea proiectului de integrare
economica si culturala dintre Romania si Republica Moldova, prevazut in anexa
nr. 8 la prezentul ordin.
Art. 2
Anexele nr. 1 - 8 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 3
Directiile de specialitate din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii si
Tineretului, Colegiul consultativ pentru cercetare, dezvoltare si inovare, prin
comisia de specialitate a acestuia, precum si unitatile contractoare vor duce
la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 4
Prezentul ordin se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul educatiei, cercetarii si tineretului,
Alexandru Athanasiu
ANEXA 1
Contractor Ministerul Educatiei, Cercetarii si
Tineretului
Nr. .... din ......... Nr. .... din .........
CONTRACT DE FINANTARE
a proiectelor de integrare economica si culturala intre Romania si Republica
Moldova
Nr. ...... GUV M din .......*)
*) Numarul de contract se atribuie de Ministerul Educatiei, Cercetarii si
Tineretului.
Intre:
- Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului (M.E.C.T.), cu sediul in
Bucuresti, str. I.D. Mendeleev nr. 21 - 25, sectorul 1, CP 70168, telefon (021)
212.85.59, http://www.mct.ro/, cont nr. 2371012011472459, deschis la Trezoreria
Municipiului Bucuresti, reprezentat prin ministrul educatiei, cercetarii si
tineretului Alexandru Athanasiu, in calitate de autoritate contractanta, si
- ........................................................................,
(denumirea completa si prescurtata a unitatii*)
cu sediul in ................................., cod postal ...................,
str. ............... nr. ...., <judet>*) <sector> ......., telefon
.........., fax .........., e-mail ..............., numar de ordine in
registrul comertului ........................., cod unic de inregistrare
....................., cont nr. ................., deschis exclusiv pentru
proiectele de integrare economica si culturala intre Romania si Republica
Moldova la <Trezoreria> <Banca> ........................., reprezentata
prin <director general> <director> ......................... si
<director economic> <contabil-sef> ........................., in
calitate de contractor,
s-a incheiat prezentul contract de finantare a proiectelor de integrare
economica si culturala intre Romania si Republica Moldova, denumit in
continuare contract de finantare, in conditiile prevederilor Hotararii
Guvernului nr. 266/2003 privind alocarea sumei de 119,978 miliarde lei din
Fondul la dispozitia Guvernului Romaniei pentru relatiile cu Republica Moldova
pe anul 2003, din care: 30,0 miliarde lei pentru finantarea retransmisiei
emisiunilor Programului 1 al Societatii Romane de Televiziune pe teritoriul
Republicii Moldova, pentru care ordonator principal de credite este Societatea
Romana de Televiziune, si 89,978 miliarde lei pentru finantarea unor proiecte
de integrare economica si culturala intre Romania si Republica Moldova.
------------
*) Pentru intregul document se vor inscrie obligatoriu toate datele
solicitate.
* ) Pentru intregul document inscrierea intre < > are semnificatia
"se sterge ce nu corespunde".
I. Obiectul contractului de finantare
Art. 1
Obiectul prezentului contract de finantare il constituie finantarea si
realizarea proiectelor de integrare economica si culturala intre Romania si
Republica Moldova din anul 2003, precum si decontarea cheltuielilor efectuate,
asa cum au fost ele aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 266/2003.
II. Durata contractului de finantare
Art. 2
Prezentul contract de finantare intra in vigoare la data semnarii si
atribuirii numarului de contract de catre autoritatea contractanta si este
valabil pana la incheierea exercitiului financiar pe anul 2003.
III. Valoarea contractului de finantare
Art. 3
(1) Valoarea contractului de finantare pentru anul 2003 este de ....... mii
lei, conform Hotararii Guvernului nr. 266/2003, anexa nr. ....., proiectul
......., pozitia ......., din care pentru Republica Moldova ....... mii lei.
(2) In cazul proiectelor de integrare economica si culturala dintre Romania
si Republica Moldova cu o desfasurare pe mai multi ani, angajarea de cheltuieli
pentru anii bugetari urmatori se face anual prin act aditional la contractul de
finantare, prin care vor fi prevazute sumele pentru finantarea proiectelor
respective, stabilite in limita alocatiilor bugetare aprobate cu aceasta
destinatie pentru anul respectiv.
IV. Obligatiile partilor contractante
Art. 4
Obligatiile contractorului sunt:
a) sa stabileasca si sa aplice, in conditiile legii, proceduri proprii de
monitorizare, prin care sa asigure urmarirea, verificarea in mod sistematic si
adoptarea masurilor adecvate in scopul realizarii obiectivelor prestabilite ale
proiectelor (fazelor) de cercetare-dezvoltare prevazute in anexa nr. II la
contractul de finantare, cu luarea in considerare a factorilor de risc
specifici activitatii de cercetare-dezvoltare;
b) sa utilizeze, in conditii de legalitate, eficacitate si eficienta,
fondurile alocate de la bugetul de stat si prevazute in contractul de
finantare;
c) sa prezinte comisiei de avizare, numita de Comisia pentru colaborare si
parteneriat international a Colegiului consultativ pentru cercetare, dezvoltare
si inovare, rezultatele obtinute in cadrul fazei. Comisia intocmeste un
proces-verbal de avizare conform anexei nr. 3 la Ordinul ministrului educatiei,
cercetarii si tineretului nr. 4.633/2003;
d) sa prezinte la contractare autoritatii contractante devize antecalcul
estimative intocmite conform anexei nr. IV la contractul de finantare,
desfasurate pe faze, pentru fiecare proiect, cu mentionarea metodei de
calculatie si a cheii de repartizare a cheltuielilor indirecte, respectand
Regulamentul de aplicare a Legii contabilitatii nr. 82/1991;
e) sa prezinte la contractare actul de infiintare, statutul, dovada
inscrierii in registrul comertului, ultima raportare economico-financiara,
precum si orice alte documente solicitate de autoritatea contractanta, din care
sa rezulte bonitatea si capabilitatea contractorului;
f) sa prezinte, la solicitarea autoritatii contractante, date referitoare
la fundamentarea unor articole ale devizului antecalcul estimativ, inclusiv
documente justificative necesare pentru acordarea de avansuri;
g) sa asigure respectarea prevederilor Legii nr. 64/1991 privind brevetele
de inventie si ale Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile
conexe;
h) sa aplice, pentru efectuarea achizitiilor de produse, servicii sau
lucrari necesare realizarii proiectelor, prevederile legale privind achizitiile
publice;
i) sa elaboreze, dupa realizarea ultimei faze de executie din anul bugetar
respectiv, un raport de activitate privind desfasurarea proiectului de
colaborare, conform modelului din anexa nr. 8 la Ordinul ministrului educatiei,
cercetarii si tineretului nr. 4.633/2003, si sa transmita cate un exemplar al
acestuia autoritatii contractante si Comisiei pentru colaborare si parteneriat
international a Colegiului consultativ pentru cercetare, dezvoltare si inovare;
j) sa permita, pe parcursul executarii proiectelor, accesul specialistilor
desemnati de autoritatea contractanta si/sau de Comisia pentru colaborare si
parteneriat international a Colegiului consultativ pentru cercetare, dezvoltare
si inovare, pentru efectuarea de verificari privind modul in care se realizeaza
proiectele (fazele);
k) sa nu prevada termene de predare a lucrarilor in ultimele doua saptamani
ale trimestrelor I - III si dupa 10 decembrie;
l) sa respecte termenele de predare prevazute in anexa nr. II la contractul
de finantare;
m) sa prezinte autoritatii contractante, in termen de 30 de zile de la
finalizarea proiectului, un raport conform modelului din anexa nr. 7 la Ordinul
ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 4.633/2003;
n) sa restituie sumele primite reprezentand plati in avans si nejustificate
prin lucrari executate, pana la finele perioadei pentru care acestea au fost
acordate, in termen de cel mult 10 zile lucratoare de la data prevazuta in
contractul de finantare ca termen de predare a documentelor, si sa justifice
cheltuielile aferente lucrarilor respective;
o) sa intreprinda toate actiunile necesare pentru aplicarea rezultatelor
lucrarilor de cercetare-dezvoltare obtinute in cadrul prezentului contract de
finantare;
p) sa pastreze, sa arhiveze si sa puna la dispozitia organelor de control
abilitate documentele primare justificative care au stat la baza intocmirii
devizului postcalcul;
r) sa prezinte, in termen de 3 zile de la data solicitarii autoritatii contractante,
lucrarea in extenso a fazei sau completarea raportului de faza.
Art. 5
Obligatiile autoritatii contractante sunt:
a) sa deconteze contravaloarea lucrarilor executate in termen de 15 zile
lucratoare de la data inregistrarii documentelor prevazute la art. 8, precum si
a centralizatorului prevazut in anexa nr. I la contractul de finantare;
b) sa pastreze confidentialitatea asupra cercetarilor efectuate de
contractor pe parcursul derularii contractului de finantare;
c) sa acorde trimestrial, la solicitarea contractorului, plati in avans in
cuantum de pana la 30% din valoarea platilor prevazute a fi efectuate in
trimestrul respectiv pentru executia proiectelor, pe baza de conventie de
avans, conform anexei nr. 6 la Ordinul ministrului educatiei, cercetarii si
tineretului nr. 4.633/2003;
d) sa numeasca, prin directia de specialitate, responsabilul de proiect de
integrare economica si culturala;
e) sa solicite Comisiei pentru colaborare si parteneriat international a
Colegiului consultativ pentru cercetare, dezvoltare si inovare componenta
comisiei de avizare.
V. Decontarea lucrarilor
Art. 6
(1) In vederea calcularii costurilor aferente fiecarui proiect si fazelor
sale de executie pe baza cheltuielilor inregistrate in contabilitatea generala,
contractorul asigura:
a) colectarea cheltuielilor directe pe fiecare proiect, precum si pe faze
de executie;
b) repartizarea cheltuielilor indirecte pe baza coeficientilor stabiliti in
functie de criteriile de repartizare.
(2) Categoriile de cheltuieli care nu se includ in devizul postcalcul si nu
se deconteaza sunt cele care se refera la:
a) cheltuieli exceptionale;
b) cheltuieli financiare.
(3) In devizul postcalcul nu se cuprinde profit.
Art. 7
(1) Pe baza operatiunilor prevazute la art. 6 contractorul intocmeste
devizul postcalcul pentru fiecare faza de executie a proiectului, cu
respectarea reglementarilor specifice in vigoare - Legea contabilitatii nr.
82/1991, republicata, si regulamentul de aplicare a acesteia, aprobat.
(2) In devizul postcalcul se precizeaza criteriile si coeficientii de
repartizare a cheltuielilor indirecte.
(3) In cazul in care pentru ultima luna sau fractiune din aceasta din
perioada pentru care se intocmeste devizul postcalcul nu exista posibilitatea
determinarii exacte a cheltuielilor indirecte, coeficientii de repartizare
utilizati vor fi cei din luna in care s-a intocmit ultima balanta de
verificare.
Art. 8
Decontarea cheltuielilor aferente fazelor de executie realizate in cadrul
proiectelor se efectueaza de catre autoritatea contractanta, in limita valorii
acestor faze prevazute in prezentul contract de finantare, la valoarea
cheltuielilor inscrise in devizul postcalcul, pe baza urmatoarelor documente:
a) cerere de plata - anexa nr. 2 la Ordinul ministrului educatiei,
cercetarii si tineretului nr. 4.633/2003;
b) proces-verbal de avizare - anexa nr. 3 la Ordinul ministrului educatiei,
cercetarii si tineretului nr. 4.633/2003;
c) raport de activitate al fazei - anexa nr. 4 la Ordinul ministrului
educatiei, cercetarii si tineretului nr. 4.633/2003;
d) deviz postcalcul - anexa nr. 5 la Ordinul ministrului educatiei,
cercetarii si tineretului nr. 4.633/2003;
e) raport de finalizare a proiectului - anexa nr. 7 la Ordinul ministrului
educatiei, cercetarii si tineretului nr. 4.633/2003, dupa caz.
Art. 9
Suma totala propusa pentru decontare nu va depasi valoarea inscrisa in
prezentul contract de finantare. In cazul in care din devizul postcalcul
valoarea rezultata este mai mica decat cea prevazuta in contractul de
finantare, se deconteaza suma rezultata din devizul postcalcul.
Art. 10
Recuperarea avansului acordat potrivit prevederilor art. 5 lit. c) se face
la efectuarea platilor prevazute in contractul de finantare pentru trimestrul
respectiv.
Art. 11
Contractorul transmite pentru decontarea cheltuielilor documentele
prevazute la art. 8, fara a introduce la plata factura.
Art. 12
Plata catre contractor se efectueaza prin ordine de plata sau alte mijloace
de decontare prevazute de organele bancare, valabile in momentul decontarii.
Art. 13
(1) Comisia de avizare, numita de Comisia pentru colaborare si parteneriat
international a Colegiului consultativ pentru cercetare, dezvoltare si inovare,
va intocmi procesul-verbal de avizare de faza, potrivit anexei nr. 3 la Ordinul
ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 4.633/2003.
(2) Membrii comisiei de avizare vor verifica daca lucrarile executate corespund
prevederilor contractuale (rezultate intermediare/finale, termene de predare,
valoarea fazei existenta, existenta devizului postcalcul).
(3) Directorul economic (contabilul-sef) vizeaza sub semnatura
procesul-verbal de avizare a lucrarilor de cercetare-dezvoltare. Prin aceasta
viza, confirma pe propria raspundere realitatea datelor inscrise in devizul
postcalcul si conformitatea valorii fazelor cu cele din contract.
Art. 14
In cazul in care contractorul nu prezinta la termenul stabilit raportul de
finalizare a proiectului, autoritatea contractanta va amana decontarea
lucrarilor cu 5 zile lucratoare, cu conditia depunerii raportului in acest
interval de timp.
VI. Modificarea contractului de finantare
Art. 15
(1) Modificarea prezentului contract de finantare se poate face cu acordul
ambelor parti, numai prin acte aditionale.
(2) Autoritatea contractanta isi rezerva dreptul de a modifica in mod
unilateral prezentul contract de finantare in cazul aparitiei unor reglementari
cu incidenta asupra acestuia.
VII. Forta majora
Art. 16
Forta majora, astfel cum este definita de lege, apara de raspundere partea
care o invoca in termen de 15 zile de la data producerii evenimentului, cu
conditia notificarii in scris a celeilalte parti.
VIII. Cesiunea contractului de finantare
Art. 17
Cesiunea prezentului contract de finantare, inclusiv a actelor aditionale
aferente, catre terti este interzisa.
IX. Dispozitii finale
Art. 18
Cheltuielile care pot fi angajate si efectuate pentru realizarea
proiectelor de integrare economica si culturala intre Romania si Republica
Moldova se stabilesc de catre contractor, conform anexei nr. III la contractul
de finantare, dintre categoriile de cheltuieli cuprinse in anexa nr. 1 la
Hotararea Guvernului nr. 1.579/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice
privind stabilirea categoriilor de cheltuieli pentru activitati de
cercetare-dezvoltare si de stimulare a inovarii, finantate de la bugetul de
stat, cu exceptia celor prevazute la pct. 2.6, 4.1, 4.3 - 4.5, 5.7, 6.1, 6.2,
6.4, 8.5, 9.5, 10, 11.1 - 11.1.7, 11.2, 11.4, 11.5, 13.4 - 13.10, 14.5 - 14.10.
Art. 19
(1) Platile in avans se efectueaza dupa intrarea in vigoare a contractului
de finantare, pe baza conventiei de avans si numai in cazul indeplinirii de
catre contractor a conditiilor prevazute la art. 65 alin. (6) din Ordonanta
Guvernului nr. 57/2002.
(2) Plata in avans pentru un trimestru se face numai daca suma acordata in
avans pentru trimestrul precedent a fost recuperata integral.
Art. 20
Proiectele de cercetare-dezvoltare care au termene de predare a fazelor de
executie, prevazute in contractul de finantare, dupa data de 15 a lunii se
deconteaza in luna urmatoare.
Art. 21
Contractorul raspunde de corectitudinea tuturor datelor stiintifice si
tehnice incluse in lucrarile executate, precum si pentru exactitatea,
realitatea si legalitatea cheltuielilor inscrise in devizul postcalcul.
Art. 22
Lucrarea in extenso a fazei ramane in custodia contractorului.
Art. 23
Rezultatele stiintifice ale cercetarilor, precum si tehnologiile, procesele
tehnologice noi, know-how si obiectele fizice achizitionate sau realizate pe
parcursul derularii prezentului contract de finantare apartin contractorului.
Art. 24
In cazul in care Comisia pentru colaborare si parteneriat international a
Colegiului consultativ pentru cercetare, dezvoltare si inovare, prin raportul
anual de evaluare, sau autoritatea contractanta constata neindeplinirea in mod
corespunzator a lucrarilor executate, autoritatea contractanta va solicita
refacerea acestora pe cheltuiala contractorului.
Art. 25
(1) Comunicarile cu privire la derularea prezentului contract de finantare
se fac in scris.
(2) Comunicarile catre autoritatea contractanta se fac la adresa: str. I.D.
Mendeleev nr. 21 - 25, sectorul 1, Bucuresti, Directia generala strategii,
programe de cercetare-dezvoltare, evaluare si monitorizare, telefon/fax (021)
212.87.09, e-mail asandu@mct.ro.
Anexele nr. I - V*) fac parte integranta din prezentul contract de
finantare.
Prezentul contract de finantare s-a incheiat si s-a semnat in doua
exemplare, ambele cu valoare de original, cate un exemplar pentru fiecare
parte.
MINISTERUL EDUCATIEI, CONTRACTOR:
CERCETARII SI TINERETULUI: <Director general>
<Director>*)
Ministrul educatiei, <Director economic>
<Contabil-sef>*)
cercetarii si tineretului,
<Responsabil de
proiect>*)
Directia generala buget-finante Oficiul juridic*)
Vizat
Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului
Directia generala strategii,
programe de cercetare-dezvoltare, Directia juridic
evaluare si monitorizare
Responsabil de contract,
------------
*) Anexele nr. I - V la contractul de finantare sunt reproduse in facsimil.
*) Se vor completa numele si prenumele persoanelor autorizate.
ANEXA 1
la Contractul de finantare nr. .... GUV M/.....
Contractor:
Valoarea Contractului de finantare pe anul 2003 ............ mii lei
CENTRALIZATOR
cu decontarile lunare pe anul ..........
la proiectul de integrare economica si culturala intre Romania si Republica
Moldova
mii lei
______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumirea proiectului |
|
|crt.| |Total,
|
|____|_______________________|_________________________________________________|
| | | |I |II|III|IV| V|VI|VII|VIII|IX|
X|XI|XII|
|____|_______________________|________|__|__|___|__|__|__|___|____|__|__|__|___|
|____|_______________________|________|__|__|___|__|__|__|___|____|__|__|__|___|
|____|_______________________|________|__|__|___|__|__|__|___|____|__|__|__|___|
|____|_______________________|________|__|__|___|__|__|__|___|____|__|__|__|___|
|____|_______________________|________|__|__|___|__|__|__|___|____|__|__|__|___|
| |TOTAL |pe luni: | | | | | | | | | | | | |
|
| |GENERAL
|______________|________|__|__|___|__|__|__|___|____|__|__|__|___|
| | |pe trimestre: | | | | | | | | | | | | |
|
|____|________|______________|________|__|__|___|__|__|__|___|____|__|__|__|___|
DIRECTOR GENERAL RESPONSABIL DE PROIECT DIRECTOR ECONOMIC
(CONTABIL SEF)
ANEXA 2
la Contractul de finantare nr. .... GUV M/.....
Contractor:
Avizat
Comisia pentru colaborare
si parteneriat international
Presedinte,
SCHEMA DE REALIZARE
a proiectelor de integrare economica si culturala intre Romania si Republica
Moldova ..................... in anul .........
______________________________________________________________________________
|Nr. |Cod |Denumirea proiectului/ |Valoare |Termen
de|Executant|Rezultate|
|curent|proiect| |proiect/ |predare |faza |estimate
|
| | |_______________________|_________| | |
|
| | | Nr. si denumire faze |Valoare | | |
|
| | | de executie |faza de | | |
|
| | | |executie | | |
|
|______|_______|_______________________|_________|_________|_________|_________|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
|______|_______|_______________________|_________|_________|_________|_________|
|______________________________________|_________|_________|_________|_________|
DIRECTOR GENERAL RESPONSABIL DE PROIECT DIRECTOR ECONOMIC
(Contabil sef)
ANEXA 3
la Contractul de finantare nr. .... GUV M/.....
Contractor:
Categorii de cheltuieli prevazute pentru realizarea proiectului de
integrare economica si culturala intre Romania si Republica Moldova:
....................
_____________________________________________________
| Categorii de cheltuieli | VALOARE |
|_________________________________| - mii lei - |
| Cod | Denumire | |
|_____|___________________________|___________________|
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
|_____|___________________________|___________________|
Nota:
- Categoriile de cheltuieli se stabilesc in stricta corelare cu tipul
activitatii de CDI in care se incadreaza proiectul.
- Categoriile de cheltuieli se defalca pe articole de calculatie
corespunzatoare pentru includerea valorii acestora in devizul antecalcul
estimativ (anexa nr. IV)
- Codul si denumirea categoriilor de cheltuieli sunt cele prevazute in
anexa nr. 1 la normele metodologice aprobate prin Hotararea Guvernului nr.
1579/2002.
ANEXA 4
la Contractul de finantare nr. .... GUV M/.....
Contractor:
DEVIZ ANTECALCUL ESTIMATIV*)
pe anul .......
la proiectul de integrare economica si culturala intre Romania si Republica
Moldova (...... cod, denumire .........)
Articole de calculatie Valoare (mii lei)
Total Faza 1 Faza 2
...
I. Cheltuieli directe:
1. Cheltuieli de personal:
1.1. Cheltuieli cu salariile*);
1.2. Contributii total, din care:
a) CAS;
b) CASS;
c) somaj;
d) altele, conform reglementarilor in
vigoare;
1.3. Alte cheltuieli de personal total,
din care:
a) deplasari in tara;
b) deplasari in strainatate;
2. Cheltuieli materiale si servicii,
total, din care:
2.1. Materii prime si materiale;
2.2. Lucrari si servicii executate de
terti, din care:
a) teste, masuratori, analize;
b) omologari;
c) amenajare spatiu interior;
d) studii, anchete statistice;
e) asistenta tehnica, consultanta;
f) alte lucrari si servicii
3. Alte cheltuieli specifice programului
- partener(i) Republica Moldova
II. Cheltuieli indirecte: Regia
III. Dotari independente si studii pentru
obiective de investitii proprii:
1. Echipamente pentru cercetare-dezvoltare:
2. Mobilier si aparatura birotica;
3. Calculatoare electronice si echipamente
periferice;
4. Mijloace de transport;
5. Studii pentru obiective de investitii
TOTAL (I + II + III)
Datele se confirma pe raspunderea noastra.
DIRECTOR GENERAL DIRECTOR ECONOMIC RESPONSABIL
(CONTABIL SEF) PROIECT
NOTA:
Se va mentiona obligatoriu metoda de calculatie a costurilor si a cheii de
repartizare a cheltuielilor indirecte
------------
*) Devizul cadru este prevazut in anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr.
1579/2002
*) Se ataseaza la devizul fiecarei faze "Nota de fundamentare a
manoperei", conform modelului din anexa V.
Devizul intocmit conform prevederilor contractului de finantare si semnat
de persoanele in drept nu va contine instructiunile de completare
ANEXA 5
la Contractul de finantare nr. ..... GUV M/.......
Contractor:
NOTA DE FUNDAMENTARE A MANOPEREI
la devizul estimativ pe anul ........ pentru proiectul de integrare economica
si culturala intre Romania si Republica Moldova ............, faza (cod faza)
......................
Perioada de realizare a fazei:
a) data inceperii: ziua .... luna .......... anul .....
b) data incheierii fazei: ziua .... luna .......... anul .....
Nr. de zile lucratoare in aceasta perioada:
Termenul de predare (data inscrisa in anexa nr. II la Contractul de
finantare):
______________________________________________________________________________
|N |Numele si|Functia|Forma de |Salariul*2)|Salariul |Numarul |Manopera
|
|r.|prenumele| |angajare*1)| (lei) |orar |de ore*4) |pe faza
|
| | | | | |(Col. | |(Col. 4 x
|
|c | | | | |3/170)*3)| |Col. 5)
|
|r.| | | | |(lei/ora)| | (lei)
|
|t.| | | | | | |
|
|__|_________|_______|___________|___________|_________|___________|___________|
| 0| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
|
|__|_________|_______|___________|___________|_________|___________|___________|
|__|_________|_______|___________|___________|_________|___________|___________|
| | | | | | |Total ore |Total
|
| | | | | | | |manopera
|
| | | | | | | _ | _
|
| | | | | | | \ | \
|
| | | | | | |(/_ Col. 5)|(/_ Col.
6)|
|__|_________|_______|___________|___________|_________|___________|___________|
_
\
Nr. ore (/_ Col. 5): - Ore -
_ _
\ \
Salariu mediu orar (/_ Col. 6 / /_ Col. 5): - lei/ora
Datele se confirma pe raspunderea noastra.
DIRECTOR GENERAL RESPONSABIL DE PROIECT DIRECTOR ECONOMIC
------------
*1) Contract individual de munca,
*2) Salariul brut pentru personalul propriu de cercetare angajat cu
contract individual de munca,
*3) Numai pentru programul normal de lucru de 8 ore/zi; pentru alte
situatii se va prezenta justificarea numarului de ore luat in calcul (actul de
reglementare),
*4) Numarul de ore se calculeaza numai pentru perioada de realizare a
fazei.
ANEXA 2
Contractor:
Nr. si data inregistrarii:
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
Nr. si data inregistrarii
.........................
Se aproba
Directia generala strategii, Directia generala buget-finante
programe de cercetare-dezvoltare,
evaluare si monitorizare
Responsabil de contract,
CERERE DE PLATA
pentru realizarea lucrarilor de cercetare-dezvoltare la proiectul de integrare
economica si culturala dintre Romania si Republica Moldova
In baza proceselor-verbale de avizare
..............................................................................,
(se inscriu nr. si data proceselor-verbale)
anexate, privind realizarea fazelor la proiectele care fac obiectul
contractului nr. ...../anul ........ si actului aditional nr. ...../anul
........, incheiat intre Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului si
..............................................................................,
(denumirea contractorului)
solicita decontarea sumei de ........................... lei pentru urmatoarele
lucrari:
______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumirea proiectului | Nr. faza | Termen de predare | Valoarea
|
|crt.| | | |
|
|____|_________________________|____________|___________________|______________|
|____|_________________________|____________|___________________|______________|
|____|_________________________|____________|___________________|______________|
|____|_________________________|____________|___________________|______________|
|____|_________________________|____________|___________________|______________|
| I. Total cheltuieli conform devizelor postcalcul |
|
|_______________________________________________________________|______________|
| II. Recuperare din plata efectuata in avans |
|
|_______________________________________________________________|______________|
| III. Suma solicitata spre decontare (III = I - II) |
|
|_______________________________________________________________|______________|
Mentionam ca lucrarile corespund din punct de vedere stiintific, tehnic si
economic cu clauzele contractuale.
Director general, Responsabil de proiect, Director economic
(Contabil-sef),
ANEXA 3
Contractor:
Nr. inregistrare:
Se solicita decontarea de catre
Ministerul Educatiei,
Cercetarii si Tineretului
a sumei de .................. lei.
Se aproba Vizat
Director general, Director economic
(Contabil-sef),
PROCES-VERBAL
de avizare de faza la proiectul de integrare economica
si culturala dintre Romania si Republica Moldova
Nr. ..... din ..............
Comisia de avizare, numita de Comisia pentru colaborare si parteneriat
international, luand in examinare lucrarile efectuate de
...............................................................................
(sectie, atelier, laborator, colectiv)
la proiectul de integrare economica si culturala dintre Romania si Republica
Moldova ......................................................................,
(nr. si denumirea proiectului)
in cadrul fazei ..........................., in valoare de ............... lei,
(nr. si denumirea fazei)
care fac obiectul contractului de cercetare nr. ....., act aditional nr. .....,
incheiat cu Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului, a constatat
urmatoarele:
a) Lucrarile executate corespund clauzelor contractuale.
b) Concluziile lucrarii si principalele rezultate obtinute, inclusiv datele
tehnice, stiintifice, experimentale etc. care sa le sustina, sunt prezentate in
raportul de activitate al fazei anexat (anexa nr. 4 la Ordinul ministrului
educatiei, cercetarii si tineretului nr. 4.633/2003).
Comisia avizeaza favorabil lucrarile si considera ca se poate solicita
autoritatii contractante decontarea valorii fazei executate.
Comisia de avizare
Presedinte:
Membri (cel putin 3 specialisti):
Secretar:
ANEXA 4
Contractor:
(anexa la procesul-verbal de avizare nr. .....)
De acord
Director general,
RAPORT DE ACTIVITATE AL FAZEI
Contractul nr.:
Proiectul (denumire):
Faza (nr., denumire):
Termen:
1. Obiectivul proiectului:
2. Rezultate preconizate pentru atingerea obiectivului:
3. Obiectivul fazei:
4. Rezultate preconizate pentru atingerea obiectivului fazei:
5. Rezumatul fazei (maximum 5 pagini):
6. Rezultate, stadiul realizarii obiectivului, concluzii si propuneri
pentru continuarea proiectului:
Responsabil de proiect,
ANEXA 5
Contractor: Vizat
Proiect (cod, denumire): Ministerul Educatiei,
Cercetarii si Tineretului
Directia generala buget-finante
DEVIZ POSTCALCUL*)
la faza (cod, denumire)
Articole de calculatie Valoarea (mii lei)
I. Cheltuieli directe:
1. Cheltuieli de personal:
1.1. Cheltuieli cu salariile;
1.2. Contributii total, din care:
a) CAS;
b) CASS;
c) somaj;
d) altele, conform reglementarilor in vigoare
1.3. Alte cheltuieli de personal total, din care:
a) deplasari in tara;
b) deplasari in strainatate
2. Cheltuieli materiale si servicii, total, din care:
2.1. Materii prime si materiale;
2.2. Lucrari si servicii executate de terti, din care:
a) teste, masuratori, analize;
b) omologari;
c) amenajare spatiu interior;
d) studii, anchete statistice;
e) asistenta tehnica, consultanta;
f) alte lucrari si servicii
3. Alte cheltuieli specifice programului
- partener(i) Republica Moldova
II. Cheltuieli indirecte: regia
III. Dotari independente si studii pentru obiective de
investitii proprii:
1. echipamente pentru cercetare-dezvoltare;
2. mobilier si aparatura birotica;
3. calculatoare electronice si echipamente periferice;
4. mijloace de transport;
5. studii pentru obiective de investitii
TOTAL (I + II + III):
Datele se confirma pe raspunderea noastra.
Director general, Responsabil de proiect, Director economic
(Contabil-sef),
NOTA:
Se va mentiona obligatoriu metoda de calculatie a costurilor si a cheii de
repartizare a cheltuielilor indirecte.
------------
*) Devizul-cadru este prevazut in anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr.
1.579/2002.
ANEXA 6
Contractor:
Nr. inregistrare:
MINISTERUL EDUCATIEI,
CERCETARII SI TINERETULUI
Nr. inregistrare .............
CONVENTIE DE AVANS
Incheiata astazi ................ intre Ministerul Educatiei, Cercetarii si
Tineretului, in calitate de autoritate contractanta, si ......................,
in calitate de contractor (denumirea fara prescurtari), cont nr. .............,
deschis la Trezoreria (Banca) .................................
In temeiul Ordonantei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica
si dezvoltarea tehnologica si al prevederilor contractului de finantare nr.
.............. GUV M/2003, partile convin urmatoarele:
1. Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului vireaza suma de
................... mii lei, care reprezinta .....% din valoarea trimestrului
..................... de .................. mii lei a contractului de finantare
nr. ............. GUV M/2003.
Defalcarea decontarilor potrivit contractului pentru trimestrul ..... este:
luna 1: ................... mii lei
luna 2: ................... mii lei
luna 3: ................... mii lei
2. Modalitatile de recuperare a avansului sunt:
2.1. Pe trimestrele I - IV, prin retinerea din valoarea lucrarilor
prezentate spre decontare a sumei corespunzatoare procentului in care s-a
acordat avansul.
3. In cazul in care contractorul nu-si executa obligatiile contractuale pe
trimestrul ........ pana cel mai tarziu la data*) de ......................, se
va calcula dobanda de referinta a Bancii Nationale a Romaniei pe durata
intarzierii, diminuandu-se corespunzator valoarea fazelor care urmeaza a fi
decontate.
4. Unitatile care nu respecta prevederile contractuale cu privire la
termenele de predare nu vor beneficia de alocarea de sume in avans pentru
trimestrele urmatoare.
5. Decalarea termenelor de predare ale unor faze in celelalte trimestre,
ulterior acordarii avansului, se admite numai cu conditia returnarii la
Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului a sumei din avansul acordat
corespunzatoare cu valoarea fazei decalate.
6. Sa restituie sumele primite reprezentand plati in avans si nejustificate
prin lucrari executate, pana la finele perioadei pentru care acestea au fost
acordate, in termen de cel mult 10 zile lucratoare de la data prevazuta in
contractul de finantare ca termen de predare a documentelor si justificare a
cheltuielilor aferente lucrarilor respective.
7. Avansurile acordate se vor utiliza numai pentru realizarea contractului
de finantare cu Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului. Raspunderea
pentru aceasta revine in exclusivitate contractorului.
Prezenta conventie s-a incheiat in doua exemplare, fiecare avand
valabilitate de original pentru parti.
CONTRACTOR MINISTERUL EDUCATIEI,
CERCETARII SI TINERETULUI
Director general, Ministrul educatiei,
cercetarii si tineretului,
Director economic
(Contabil-sef),
Directia generala buget-finante
Responsabil de proiect,
Vizat
Oficiul juridic Directia generala strategii,
programe de cercetare-dezvoltare,
evaluare si monitorizare
Director general, Responsabil de contract,
Directia juridic
------------
*) In cazul trimestrelor I - III se va inscrie data de "15 a primei
luni din trimestrul urmator", iar pentru trimestrul IV se va inscrie
"10 decembrie".
ANEXA 7
Contractor:
RAPORT
de finalizare a proiectului
Date privind finalizarea proiectului
Denumirea proiectului .....................................................
...........................................................................
Date de identificare a contractorului
- nr. contract - act aditional/cod proiect ................................
- perioada de elaborare:
- data inceperii: ............... .............
(luna) (an)
- data finalizarii: ............... .............
(luna) (an)
- valoarea totala incasata ......................... milioane lei
Continut tematic:
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
Forma de finalizare a proiectului (se marcheaza o singura data)
_
1. |_| Studii
_
2. |_| Standarde, normative, prescriptii, metodologii
_
3. |_| Produse program
_
4. |_| Tehnologii
_
5. |_| Realizarea de produse, echipamente, instalatii standuri etc.
_
6. |_| Alte forme ............................
(nominalizati)
Performante realizate:
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
Estimari privind rezultatele aplicarii (se marcheaza cate casute sunt
necesare)
_
1. |_| Retehnologizarea unitatilor economice
_
2. |_| Modernizarea produselor
_
3. |_| Realizarea de produse noi
_
4. |_| Cresterea productivitatii
_
5. |_| Evitarea/reducerea importului
_
6. |_| Reducerea consumurilor energetice
_
7. |_| Reducerea consumurilor materiale
_
8. |_| Reciclarea materialelor
_
9. |_| Optimizarea deciziei
_
10. |_| Protectia mediului
_
11. |_| Protectia muncii
_
12. |_| Protectia vietii si sanatatii
_
13. |_| Cresterea calitatii vietii
_
14. |_| Asigurarea calitatii
Elemente de noutate:
Brevete Lucrari publicate Comunicari
stiintifice
(numeric) (numeric) (numeric)
_ _ _ _ _ _
|_|_| propuse |_|_| in tara |_|_| in tara
_ _ _ _ _ _
|_|_| acceptate |_|_| in strainatate |_|_| in strainatate
Brevete propuse
________________________________________________________________________________
Nr. Titularul Titlul
crt.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Brevete acceptate
________________________________________________________________________________
Nr. Titularul Titlul Nr. brevet
crt.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Lucrari publicate in tara
________________________________________________________________________________
Nr. Autorul Titlul Editura Anul aparitiei Codul ISBN
crt.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Lucrari publicate in strainatate
________________________________________________________________________________
Nr. Autorul Titlul Editura Anul aparitiei Codul ISBN
crt.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Comunicari stiintifice in tara
________________________________________________________________________________
Nr. Manifestarea stiintifica Titlul Autorul
crt.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Comunicari stiintifice in strainatate
________________________________________________________________________________
Nr. Manifestarea stiintifica Titlul Autorul
crt.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
NOTA:
Se listeaza conform capului de tabel corespunzator, sub forma de anexa,
elementele de noutate marcate.
Achizitii efectuate
(Dotari)
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea Cantitatea U.M. Destinatia prevazuta
crt.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Produse sau tehnologii*)
(in cazul in care rezultatele sunt din aceasta categorie)
Denumire:
Domeniu de aplicabilitate:
Prezentare generala:
Principalele caracteristici tehnice:
Efecte socioeconomice si de mediu:
Potentiali producatori/Furnizori de servicii:
Potentiali utilizatori:
Director general, Responsabil de proiect,
------------
*) Se prezinta fotografii, schite, scheme etc., daca este cazul.
ANEXA 8
Contractor:
RAPORT ANUAL DE ACTIVITATE
privind desfasurarea proiectului de integrare economica
si culturala dintre Romania si Republica Moldova
anul ........
Denumirea proiectului .....................................................
Durata proiectului .......... ani
Data inceperii .................. Data finalizarii ........................
Valoarea proiectului ......................................................
1. Scopul proiectului
2. Modul de derulare a proiectului
2.1. Descrierea activitatilor (utilizand si informatiile din rapoartele de
faza, anexa nr. 4 la Ordinul ministrului educatiei, cercetarii si tineretului
nr. 4.633/2003)
2.2. Prezentarea rezultatelor
3. Aprecieri asupra derularii si propuneri:
Director general, Director economic, Responsabil de proiect,