Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 4595 din 22 iulie 2009

privind aprobarea criteriilor de performanta pentru evaluarea cadrelor didactice din învatamantul preuniversitar

ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI INOVARII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 554 din 10 august 2009



In temeiul Legii învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi al Hotărârii Guvernului nr. 51/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării,

ministrul educaţiei, cercetării şi inovării emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă criteriile de performanţă pentru evaluarea cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar. Criteriile sunt prezentate în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - (1) Incepând cu anul şcolar 2009-2010, evaluarea cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar se va face pe baza criteriilor de performanţă aprobate prin prezentul ordin.

(2) Fişele de post, fişele de evaluare şi alte documente necesare evaluării cadrelor didactice se elaborează şi se aprobă până la începutul anului şcolar 2009-2010.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educaţiei, cercetării şi inovării,

Ecaterina Andronescu

ANEXA

CRITERII   DE   PERFORMANŢĂ

pentru evaluarea cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar

Prezenta propunere de criterii vizează creşterea calităţii educaţiei prin stabilirea clară a responsabilităţii cadrului didactic, atât din perspectiva calităţii, cât şi din cea a iminentei descentralizări a sistemului de învăţământ.

I.  Baza legală

Evaluarea cadrului didactic, inclusiv a performanţei profesionale, se realizează conform prevederilor legale în vigoare, cele mai importante fiind cuprinse în următoarele acte normative:

• Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare - art. 149;

• Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare - art. 50, 51 şi 52;

• Legea nr. 87/2006 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei;

• Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.925/2005 - art. 19, 21, 31, 43, 44;

Standardele     ocupaţionale     pentru     „Educatoare", „Invăţător/Invăţătoare", „Profesor-gimnaziu şi liceu";

• alte prevederi specifice existente, stabilite prin ordine de ministru, metodologii, instrucţiuni şi regulamente.

II. Baza metodologică

Procedura de evaluare a cadrelor didactice, în conformitate cu prevederile legislaţiei menţionate mai sus, cuprinde:

• autoevaluarea;

• evaluarea colegială (în catedră/comisie metodică);

• evaluarea de către consiliul de administraţie. Evaluarea cadrului didactic se  realizează anual, după încheierea anului şcolar, în două etape:

• completarea fişei de evaluare de către cadrul didactic respectiv (autoevaluare), de către şeful direct (evaluarea colegială, după caz, a responsabilului de comisie metodică, şefului de catedră, directorului adjunct etc.) şi de către conducătorul unităţii;

• interviul de evaluare - în faţa consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, în care se va completa fişa finală de evaluare, prin medierea diferenţelor existente între cele 3 aprecieri; pe baza dovezilor prezentate se va stabili calificativul final.

Pentru fiecare etapă vor fi luate în considerare şi rezultatele evaluărilor externe din perioada analizată (prin inspecţie şcolară, evaluare instituţională), dacă acestea există.

III. Instrumentul (fişa) de evaluare

Acest instrument stabileşte domeniile de evaluare, criteriile de performanţă şi punctajul aferent fiecărui domeniu.

In baza principiilor descentralizării, consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ stabileşte:

• indicatorii de performanţă aferenţi fiecărui criteriu;

• punctajul alocat fiecărui criteriu.

Domenii ale evaluării

Criterii de performanţă

Punctaj

maxim al criteriului

Autoevaluare

Evaluare colegială

Evaluare CA.

Punctaj final şi calificativ

CA.

1. Proiectarea eficientă a curriculumului 15 puncte minimum 13 p. pentru FB minimum 11 p. pentru B minimum 8 p. pentru S

-  Fundamentarea proiectării didactice pe achiziţiile anterioare de învăţare ale educabililor (preşcolari sau elevi)

-  Asigurarea  caracterului  aplicativ  al  proiectării curriculare

- Respectarea reglementărilor legale în vigoare privind conţinutul şi forma documentelor de proiectare

- Fundamentarea proiectării curriculare pe rezultatele evaluărilor naţionale si locale

5p.

3p.

3p.

3p.

Domenii ale evaluării

Criterii de performanţă

Punctaj

maxim al criteriului

Autoevaluare

Evaluare colegială

Evaluare CA.

Punctaj final

şi calificativ

CA.

-Adaptarea la particularităţile geografice, demografice, etnice, economice, sociale şi culturale ale comunităţii în care funcţionează unitatea de învăţământ

1 p.

TOTAL:

15 p.

2. Realizarea curriculumului 30 de puncte minimum 24 p. pentru FB minimum 21 p. pentru B minimum 15 p. pentru S

- Utilizarea metodelor active (care presupun activitatea independentă a educabilului, individual sau în grup) în activităţile de învăţare

- Adaptarea limbajului la nivelul achiziţiilor anterioare ale educabililor

-   Utilizarea manualelor, a auxiliarelor curriculare autorizate şi a bazei logistice existente în unitatea de învăţământ

-  Utilizarea experienţei individuale şi a achiziţiilor anterioare de învăţare ale educabililor

- Furnizarea de feed-back şi informarea sistematică a educabililor şi,  după caz,  a părinţilor în  privinţa progresului şcolar realizat

- Realizarea majorităţii obiectivelor curriculare în timpul activităţii şcolare a educabililor

-  Punctualitate şi realizarea întocmai şi la timp a activităţilor planificate

-  Asigurarea caracterului aplicativ al cunoştinţelor predate

-     Respectarea    indicaţiilor    metodice    asociate documentelor curriculare în uz

- Adaptarea metodologiei didactice la particularităţile geografice, demografice, etnice, economice, sociale şi culturale ale comunităţii în care funcţionează unitatea de învăţământ

-   Respectarea tuturor prevederilor legale privind drepturile copilului şi drepturile omului

-  Acordarea unui respect egal tuturor educabililor, indiferent de mediul de provenienţă, capacitatea de învăţare şi rezultatele obţinute

5p.

3p.

3p.

3p.

3p.

3p.

2p.

3p.

1p.

1p.

1p.

2p.

TOTAL:

30 p.

3. Evaluarea rezultatelor învăţării 20 de puncte minimum 16 p. pentru FB minimum 14 p. pentru B minimum 10 p. pentru S

-     Evaluarea    continuă    şi    notarea    conform reglementărilor legale şi standardelor naţionale în vigoare

- Asigurarea transparenţei criteriilor şi a procedurilor de evaluare

-  Evaluarea satisfacţiei beneficiarilor de educaţie conform procedurilor stabilite la nivelul unităţii de învăţământ

- Inregistrarea activităţilor de evaluare în conformitate cu legislaţia în vigoare

-   Comunicarea sistematică, către beneficiarii de educaţie, a rezultatelor evaluării

- Promovarea autoevaluării educabililor

5p.

3p.

4p.

2p.

3p.

3p.

TOTAL:

20 p.

4. Realizarea activităţilor extracurriculare 10 puncte minimum 9 p. pentru FB minimum 7 p. pentru B minimum 5 p. pentru S

-   Realizarea   de   activităţi   extracurriculare   care contribuie direct la atingerea obiectivelor curriculare, ale dezvoltării personale, instituţionale şi comunitare sau a celor propuse de beneficiarii de educaţie

-  Realizarea activităţilor extracurriculare pe baza documentelor proiective ale unităţii de învăţământ

- Asigurarea participării grupurilor-ţintă şi realizarea activităţilor extracurriculare pe baza planificării stabilite

-   Utilizarea   potenţialului   local   pentru   creşterea atractivităţii activităţilor extracurriculare şi comunitare

4p.

2p.

2p.

2p.

TOTAL:

10 p.

Domenii ale evaluării

Criterii de performanţă

Punctaj

maxim al criteriului

Autoevaluare

Evaluare colegială

Evaluare CA.

Punctaj final

şi calificativ

CA.

5. Dezvoltarea profesională, activitatea metodică şi ştiinţifică 15 puncte

minimum 13 p. pentru FB minimum 11 p. pentru B minimum 8 p. pentru S

-  Participarea la programele de formare obligatorii stabilite la nivel naţional sau local

-  Aplicarea în activitatea didactică a rezultatelor participării la activităţile metodice, ştiinţifice şi de dezvoltare profesională

-   Participarea la activităţile metodice şi ştiinţifice stabilite la nivel de catedră, unitate de învăţământ, localitate

-       Utilizarea     resurselor     informaţionale     ale bibliotecii/centrului de documentare şi informare şi a surselor de informaţie disponibile

5p.

5p.

3p.

2p.

TOTAL:

15 p.

6. Contribuţia la activitatea generală a unităţii de învăţământ şi la promovarea imaginii acesteia 10 puncte

minimum 9 p. pentru FB minimum 7 p. pentru B minimum 5 p. pentru S

-  Realizarea integrală şi la timp a atribuţiilor stabilite prin fişa postului

-  Realizarea comunicării formale şi a schimbului de date conform legislaţiei şi procedurilor stabilite la nivelul unităţii de învăţământ şi completarea documentelor şcolare conform prevederilor legale

-  Respectarea integrală a regulamentelor interne şi a procedurilor stabilite la nivelul unităţii de învăţământ (inclusiv din domeniul asigurării calităţii)

-   Realizarea/Participarea la programe/activităţi de prevenire şi combatere a violenţei şi de prevenire şi combatere a comportamentelor nesănătoase

-   Realizarea/Participarea la programe/activităţi în spiritul integrării şi solidarităţii europene

- Respectarea sistemelor şi a procedurilor de sănătate şi securitate a muncii şi de PSI prevăzute de legislaţia în vigoare pentru activităţile desfăşurate în tipul respectiv de organizaţie

-  Promovarea în comunitate a activităţii unităţii de învăţământ şi a ofertei educaţionale

3p.

1p.

1p.

2p.

1p.

1p.

1p.

TOTAL:

10 p.

IV.  Utilizarea fişei - acordarea calificativului

Acordarea calificativului ar urma să se realizeze după cum urmează:

-  calificativul general „foarte bine" se acordă dacă este obţinut calificativul „foarte bine" la cel puţin 4 domenii (dintre care, obligatoriu, domeniul 2 „Realizarea efectivă a curriculumului") şi calificativul „bine" la celelalte domenii;

-  calificativul general „bine" se acordă dacă este obţinut calificativul „bine" la cel puţin 4 domenii (dintre care, obligatoriu, domeniul 2 „Realizarea efectivă a curriculumului") şi calificativul „satisfăcător" la celelalte domenii;

-  calificativul general „satisfăcător" se acordă numai dacă este obţinut calificativul cel puţin „satisfăcător" la toate domeniile;

- calificativul general „nesatisfăcător" se acordă dacă este obţinut calificativul „nesatisfăcător" la cel puţin un domeniu.

V.  Urmările evaluării - acţiuni corective

In spiritul îmbunătăţirii calităţii, orice evaluare trebuie să producă consecinţe. Aceste consecinţe pot fi individuale sau instituţionale.

1. La nivel individual

Rezultatele evaluării vor avea consecinţe la nivelul salarizării şi al relaţiilor de muncă, care vor fi reglementate prin act administrativ separat.

2. La nivel instituţional

Rezultatele evaluării se vor consemna şi vor fundamenta strategia proprie a unităţii de învăţământ de dezvoltare profesională, stabilită prin standardele şi standardele de referinţă, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 21/2007 privind aprobarea Standardelor de autorizare de funcţionare provizorie a unităţilor de învăţământ preuniversitar, precum şi a Standardelor de acreditare şi de evaluare periodică a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi, respectiv, Hotărârea Guvernului nr. 1.534/2008 privind aprobarea Standardelor de referinţă şi a indicatorilor de performanţă pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în învăţământul preuniversitar.

Ca rezultate aşteptate ale procedurii de evaluare prezentate mai sus putem menţiona în cadrul programelor de îmbunătăţire a calităţii stabilite la nivelul unităţii de învăţământ:

•  stabilirea salarizării;

•  stabilirea planurilor individuale de remediere a punctelor slabe identificate;

•  recomandări privind dezvoltarea profesională ulterioară;

•  aprecierea meritului didactic.

ANEXA la criterii

Lista surselor de informare

1. Evaluarea directă:

- la clasă;

- în cadrul activităţilor extracurriculare;

- la activităţile cu părinţii sau cu alţi purtători de interese de la nivelul comunităţii.

2. Ancheta prin chestionar sau interviu:

a) aplicat educabililor şi absolvenţilor, pentru evidenţierea:

- nivelului de satisfacţie faţă de activitatea depusă;

- nivelului respectului reciproc manifestat în cadrul relaţiei profesor-elev;

- calităţii limbajului utilizat- corectitudine, accesibilitate;

-   nivelului   de   satisfacere   a   nevoilor   şi   intereselor individuale;

b) aplicat părinţilor, pentru evidenţierea:

- nivelului de satisfacţie faţă de activitatea depusă;

- nivelului respectului reciproc manifestat în cadrul relaţiei profesor-elev;

- calităţii limbajului utilizat - corectitudine, accesibilitate;

-   nivelului   de   satisfacere   a   nevoilor   şi   intereselor individuale;

c) aplicat reprezentanţilor altor purtători de interese din comunitate, pentru evidenţierea:

- nivelului de satisfacţie faţă de activitatea depusă;

- utilităţii şi aplicabilităţii celor învăţate;

-   nivelului de satisfacere a nevoilor şi intereselor comunitare.

3. Analiza produselor activităţii:

-  produsele educabililor - caiete, lucrări scrise, lucrări practice, rezultatele la probele de evaluare, artefacte (desene, lucrări practice eto), înregistrări video sau audio, imagini etc;

-  produsele activităţii cadrului didactic: documente de proiectare a activităţii (planificările calendaristice, proiectele unităţilor de învăţare), documente privind evaluarea rezultatelor şcolare şi ale activităţilor extraşcolare, portofolii, auxiliare curriculare şi material didactic, fişe de progres, fişe de lucru (individual sau colectiv) etc;

-   documente emise de terţi: diplome, adeverinţe şi certificate, procese-verbale şi alte documente legate de inspecţie, procese-verbale şi alte documente ale comisiilor metodice şi ale catedrelor, rapoarte de autoevaluare/evaluare internă şi de evaluare externă etc.


COMENTARII la Ordinul 4595/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 4595 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1406 2006
    pentru postul de sef laborator radiologie sau sef recuperare medicina fizica si balneologie, se pot prezenta si fizicieni pt. lab radiologie si kinetoterapeuti, profesori pt lab balneologie ?
ANONIM a comentat Ordin 39 2014
    salut, ai nevoie de un împrumut pentru a achita facturile și achite datoriile, dacă ai nevoie de mine acum contactati împrumut prin e-mail ca johnlutherloanfirm1@outlook.com i oferim toate tipurile de credite, contactati-ma acum: johnlutherloanfirm1@outlook.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1005 2014
    Cautati un împrumut? Sau ai fost refuzat un împrumut de către o bancă sau o instituție financiară pentru unul sau mai multe motive? Ai locul potrivit pentru soluțiile dvs. de împrumut chiar aici! Elina Johnson firmă de împrumut ne sunt limitate în a da împrumuturi pentru companii și persoane fizice, la o rată scăzută și la prețuri accesibile dobândă de 2%. Va rugam sa ne contactati prin e-mail astăzi prin elinajohnson11@hotmail.com DATE SOLICITANT:   1) Numele Intreg:   2) Țară:   3) Adresa: un   4) de stat:   5) Sex:   6) Stare civila:   7) Ocupatia:   8) Numărul de telefon:   9) Poziția actual locul de muncă:   10) Venit lunar:   11) Suma de împrumut Necesare:   12) Împrumut Durata:   13) Scopul creditului:   14) Religie:   15) Ai aplicat înainte;   16) Data nașterii;   mulțumiri, Dna Elina Johnson
ANONIM a comentat Hotărârea 1006 2014
    Cautati un împrumut? Sau ai fost refuzat un împrumut de către o bancă sau o instituție financiară pentru unul sau mai multe motive? Ai locul potrivit pentru soluțiile dvs. de împrumut chiar aici! Elina Johnson firmă de împrumut ne sunt limitate în a da împrumuturi pentru companii și persoane fizice, la o rată scăzută și la prețuri accesibile dobândă de 2%. Va rugam sa ne contactati prin e-mail astăzi prin elinajohnson11@hotmail.com DATE SOLICITANT:   1) Numele Intreg:   2) Țară:   3) Adresa: un   4) de stat:   5) Sex:   6) Stare civila:   7) Ocupatia:   8) Numărul de telefon:   9) Poziția actual locul de muncă:   10) Venit lunar:   11) Suma de împrumut Necesare:   12) Împrumut Durata:   13) Scopul creditului:   14) Religie:   15) Ai aplicat înainte;   16) Data nașterii;   mulțumiri, Dna Elina Johnson
ANONIM a comentat Hotărârea 699 2003
    Abrogată prin Legea Nr.278 din 24.10.2013
ANONIM a comentat Ordonanţa 21 2014
    Buna ziua, Părțile interesate ar trebui să mă contactați prin e-mail: Lender Alias: Dl. Meagan Karter: Lender E-mail: meagankarterloanfunds@gmail.com Oferim împrumuturi private, comerciale și personale cu foarte minim ratele anuale ale dobânzilor mici de 3% în decurs de 1 an la 50 ani maturitate până la orice parte a lumii. Ne da împrumuturi variind de la $ Dolari 5,000.00US la $ 100,000,000.00 USD. Împrumuturile noastre sunt bine asigurate pentru securitate maximă este de nostru prioritate, pierzi dormi la noapte griji cum să obțineți un legitim creditor împrumut? Ai rozi unghiile atât de repede? În loc de a bate le Agenție de credit domnul Meagan Karter TODAY (Loan Services) acum, de împrumut specialiști care ajută opri istorie de credit Bad, pentru a descoperi câștigătoare soluție, care este misiunea noastră. Părțile interesate ar trebui să mă contactați prin e-mail: Lender Nume: Mr. Meagan Karter Lender E-mail: meagankarterloanfunds@gmail.com Cu cele mai bune urări, Meagan Karter
ANONIM a comentat Legea 165 2013
    Buna ziua, Părțile interesate ar trebui să mă contactați prin e-mail: Lender Alias: Dl. Meagan Karter: Lender E-mail: meagankarterloanfunds@gmail.com Oferim împrumuturi private, comerciale și personale cu foarte minim ratele anuale ale dobânzilor mici de 3% în decurs de 1 an la 50 ani maturitate până la orice parte a lumii. Ne da împrumuturi variind de la $ Dolari 5,000.00US la $ 100,000,000.00 USD. Împrumuturile noastre sunt bine asigurate pentru securitate maximă este de nostru prioritate, pierzi dormi la noapte griji cum să obțineți un legitim creditor împrumut? Ai rozi unghiile atât de repede? În loc de a bate le Agenție de credit domnul Meagan Karter TODAY (Loan Services) acum, de împrumut specialiști care ajută opri istorie de credit Bad, pentru a descoperi câștigătoare soluție, care este misiunea noastră. Părțile interesate ar trebui să mă contactați prin e-mail: Lender Nume: Mr. Meagan Karter Lender E-mail: meagankarterloanfunds@gmail.com Cu cele mai bune urări, Meagan Karter
ANONIM a comentat Ordin 861 2014
    Buna ziua, Părțile interesate ar trebui să mă contactați prin e-mail: Lender Alias: Dl. Meagan Karter: Lender E-mail: meagankarterloanfunds@gmail.com Oferim împrumuturi private, comerciale și personale cu foarte minim ratele anuale ale dobânzilor mici de 3% în decurs de 1 an la 50 ani maturitate până la orice parte a lumii. Ne da împrumuturi variind de la $ Dolari 5,000.00US la $ 100,000,000.00 USD. Împrumuturile noastre sunt bine asigurate pentru securitate maximă este de nostru prioritate, pierzi dormi la noapte griji cum să obțineți un legitim creditor împrumut? Ai rozi unghiile atât de repede? În loc de a bate le Agenție de credit domnul Meagan Karter TODAY (Loan Services) acum, de împrumut specialiști care ajută opri istorie de credit Bad, pentru a descoperi câștigătoare soluție, care este misiunea noastră. Părțile interesate ar trebui să mă contactați prin e-mail: Lender Nume: Mr. Meagan Karter Lender E-mail: meagankarterloanfunds@gmail.com Cu cele mai bune urări, Meagan Karter
ANONIM a comentat Ordin 212 2014
    Buna ziua, Va oferim credite pentru persoane care au nevoie de ajutor financiar, cu o rată scăzută a dobânzii de 3%. În scopul de a obține un împrumut cu aceasta companie, pot să înștiințeze suma exactă de împrumut care aveți nevoie și de timp în care puteți plăti înapoi împrumutul. așa că, dacă interesat rugam sa ne contactati prin e-mail: credit_solution@hotmail.com și furnizează campurile de mai jos detalii valide ne contactati cu detalii noastre de mai jos, astfel încât să putem continua să vă trimitem termenii si conditiile noastre de creditare. INFORMAȚII CREDIT NECESARE :. Nume: Țara: Număr de telefon: Suma necesară ca împrumut: Scopul împrumut: Împrumut Durata: Venitul lunar: Ai solicitat împrumut on-line înainte (da sau nu) Compania noastra CONTACT: Compania Manager: Abigail Nero credit Compania Mobile: +2347050251612 Compania E-mail: credit_solution@hotmail.com Salutari, Abigail Nero credit
ANONIM a comentat Hotărârea 660 2014
    Ai nevoie de un finanțare și ați fi dezamăgiți de către bănci. Va putem oferi finanțare directă de până la 5 milioane de euro la rate ale dobânzii convenabile. Oferim 100 de servicii de finantare% care includ: - împrumuturi convenționale și personale pentru persoane fizice; Credite pe termen comerciale pentru mari asociații de afaceri la scară medie și; Administrarea afacerilor mici împrumut (SBA) pentru asocierile de afaceri de mici dimensiuni, pe Angel finanțare și start-up credite pentru afaceri; credite de investiții, precum și împrumuturi imobiliare, finanțarea rezidentiale si comerciale, si de finantare Warehouse. Contactati-ne pentru mai multe detalii la - elizabethloaninvestment@live.com
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu