Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 4595 din 22 iulie 2009

privind aprobarea criteriilor de performanta pentru evaluarea cadrelor didactice din învatamantul preuniversitar

ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI INOVARII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 554 din 10 august 2009



In temeiul Legii învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi al Hotărârii Guvernului nr. 51/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării,

ministrul educaţiei, cercetării şi inovării emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă criteriile de performanţă pentru evaluarea cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar. Criteriile sunt prezentate în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - (1) Incepând cu anul şcolar 2009-2010, evaluarea cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar se va face pe baza criteriilor de performanţă aprobate prin prezentul ordin.

(2) Fişele de post, fişele de evaluare şi alte documente necesare evaluării cadrelor didactice se elaborează şi se aprobă până la începutul anului şcolar 2009-2010.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educaţiei, cercetării şi inovării,

Ecaterina Andronescu

ANEXA

CRITERII   DE   PERFORMANŢĂ

pentru evaluarea cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar

Prezenta propunere de criterii vizează creşterea calităţii educaţiei prin stabilirea clară a responsabilităţii cadrului didactic, atât din perspectiva calităţii, cât şi din cea a iminentei descentralizări a sistemului de învăţământ.

I.  Baza legală

Evaluarea cadrului didactic, inclusiv a performanţei profesionale, se realizează conform prevederilor legale în vigoare, cele mai importante fiind cuprinse în următoarele acte normative:

• Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare - art. 149;

• Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare - art. 50, 51 şi 52;

• Legea nr. 87/2006 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei;

• Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.925/2005 - art. 19, 21, 31, 43, 44;

Standardele     ocupaţionale     pentru     „Educatoare", „Invăţător/Invăţătoare", „Profesor-gimnaziu şi liceu";

• alte prevederi specifice existente, stabilite prin ordine de ministru, metodologii, instrucţiuni şi regulamente.

II. Baza metodologică

Procedura de evaluare a cadrelor didactice, în conformitate cu prevederile legislaţiei menţionate mai sus, cuprinde:

• autoevaluarea;

• evaluarea colegială (în catedră/comisie metodică);

• evaluarea de către consiliul de administraţie. Evaluarea cadrului didactic se  realizează anual, după încheierea anului şcolar, în două etape:

• completarea fişei de evaluare de către cadrul didactic respectiv (autoevaluare), de către şeful direct (evaluarea colegială, după caz, a responsabilului de comisie metodică, şefului de catedră, directorului adjunct etc.) şi de către conducătorul unităţii;

• interviul de evaluare - în faţa consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, în care se va completa fişa finală de evaluare, prin medierea diferenţelor existente între cele 3 aprecieri; pe baza dovezilor prezentate se va stabili calificativul final.

Pentru fiecare etapă vor fi luate în considerare şi rezultatele evaluărilor externe din perioada analizată (prin inspecţie şcolară, evaluare instituţională), dacă acestea există.

III. Instrumentul (fişa) de evaluare

Acest instrument stabileşte domeniile de evaluare, criteriile de performanţă şi punctajul aferent fiecărui domeniu.

In baza principiilor descentralizării, consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ stabileşte:

• indicatorii de performanţă aferenţi fiecărui criteriu;

• punctajul alocat fiecărui criteriu.

Domenii ale evaluării

Criterii de performanţă

Punctaj

maxim al criteriului

Autoevaluare

Evaluare colegială

Evaluare CA.

Punctaj final şi calificativ

CA.

1. Proiectarea eficientă a curriculumului 15 puncte minimum 13 p. pentru FB minimum 11 p. pentru B minimum 8 p. pentru S

-  Fundamentarea proiectării didactice pe achiziţiile anterioare de învăţare ale educabililor (preşcolari sau elevi)

-  Asigurarea  caracterului  aplicativ  al  proiectării curriculare

- Respectarea reglementărilor legale în vigoare privind conţinutul şi forma documentelor de proiectare

- Fundamentarea proiectării curriculare pe rezultatele evaluărilor naţionale si locale

5p.

3p.

3p.

3p.

Domenii ale evaluării

Criterii de performanţă

Punctaj

maxim al criteriului

Autoevaluare

Evaluare colegială

Evaluare CA.

Punctaj final

şi calificativ

CA.

-Adaptarea la particularităţile geografice, demografice, etnice, economice, sociale şi culturale ale comunităţii în care funcţionează unitatea de învăţământ

1 p.

TOTAL:

15 p.

2. Realizarea curriculumului 30 de puncte minimum 24 p. pentru FB minimum 21 p. pentru B minimum 15 p. pentru S

- Utilizarea metodelor active (care presupun activitatea independentă a educabilului, individual sau în grup) în activităţile de învăţare

- Adaptarea limbajului la nivelul achiziţiilor anterioare ale educabililor

-   Utilizarea manualelor, a auxiliarelor curriculare autorizate şi a bazei logistice existente în unitatea de învăţământ

-  Utilizarea experienţei individuale şi a achiziţiilor anterioare de învăţare ale educabililor

- Furnizarea de feed-back şi informarea sistematică a educabililor şi,  după caz,  a părinţilor în  privinţa progresului şcolar realizat

- Realizarea majorităţii obiectivelor curriculare în timpul activităţii şcolare a educabililor

-  Punctualitate şi realizarea întocmai şi la timp a activităţilor planificate

-  Asigurarea caracterului aplicativ al cunoştinţelor predate

-     Respectarea    indicaţiilor    metodice    asociate documentelor curriculare în uz

- Adaptarea metodologiei didactice la particularităţile geografice, demografice, etnice, economice, sociale şi culturale ale comunităţii în care funcţionează unitatea de învăţământ

-   Respectarea tuturor prevederilor legale privind drepturile copilului şi drepturile omului

-  Acordarea unui respect egal tuturor educabililor, indiferent de mediul de provenienţă, capacitatea de învăţare şi rezultatele obţinute

5p.

3p.

3p.

3p.

3p.

3p.

2p.

3p.

1p.

1p.

1p.

2p.

TOTAL:

30 p.

3. Evaluarea rezultatelor învăţării 20 de puncte minimum 16 p. pentru FB minimum 14 p. pentru B minimum 10 p. pentru S

-     Evaluarea    continuă    şi    notarea    conform reglementărilor legale şi standardelor naţionale în vigoare

- Asigurarea transparenţei criteriilor şi a procedurilor de evaluare

-  Evaluarea satisfacţiei beneficiarilor de educaţie conform procedurilor stabilite la nivelul unităţii de învăţământ

- Inregistrarea activităţilor de evaluare în conformitate cu legislaţia în vigoare

-   Comunicarea sistematică, către beneficiarii de educaţie, a rezultatelor evaluării

- Promovarea autoevaluării educabililor

5p.

3p.

4p.

2p.

3p.

3p.

TOTAL:

20 p.

4. Realizarea activităţilor extracurriculare 10 puncte minimum 9 p. pentru FB minimum 7 p. pentru B minimum 5 p. pentru S

-   Realizarea   de   activităţi   extracurriculare   care contribuie direct la atingerea obiectivelor curriculare, ale dezvoltării personale, instituţionale şi comunitare sau a celor propuse de beneficiarii de educaţie

-  Realizarea activităţilor extracurriculare pe baza documentelor proiective ale unităţii de învăţământ

- Asigurarea participării grupurilor-ţintă şi realizarea activităţilor extracurriculare pe baza planificării stabilite

-   Utilizarea   potenţialului   local   pentru   creşterea atractivităţii activităţilor extracurriculare şi comunitare

4p.

2p.

2p.

2p.

TOTAL:

10 p.

Domenii ale evaluării

Criterii de performanţă

Punctaj

maxim al criteriului

Autoevaluare

Evaluare colegială

Evaluare CA.

Punctaj final

şi calificativ

CA.

5. Dezvoltarea profesională, activitatea metodică şi ştiinţifică 15 puncte

minimum 13 p. pentru FB minimum 11 p. pentru B minimum 8 p. pentru S

-  Participarea la programele de formare obligatorii stabilite la nivel naţional sau local

-  Aplicarea în activitatea didactică a rezultatelor participării la activităţile metodice, ştiinţifice şi de dezvoltare profesională

-   Participarea la activităţile metodice şi ştiinţifice stabilite la nivel de catedră, unitate de învăţământ, localitate

-       Utilizarea     resurselor     informaţionale     ale bibliotecii/centrului de documentare şi informare şi a surselor de informaţie disponibile

5p.

5p.

3p.

2p.

TOTAL:

15 p.

6. Contribuţia la activitatea generală a unităţii de învăţământ şi la promovarea imaginii acesteia 10 puncte

minimum 9 p. pentru FB minimum 7 p. pentru B minimum 5 p. pentru S

-  Realizarea integrală şi la timp a atribuţiilor stabilite prin fişa postului

-  Realizarea comunicării formale şi a schimbului de date conform legislaţiei şi procedurilor stabilite la nivelul unităţii de învăţământ şi completarea documentelor şcolare conform prevederilor legale

-  Respectarea integrală a regulamentelor interne şi a procedurilor stabilite la nivelul unităţii de învăţământ (inclusiv din domeniul asigurării calităţii)

-   Realizarea/Participarea la programe/activităţi de prevenire şi combatere a violenţei şi de prevenire şi combatere a comportamentelor nesănătoase

-   Realizarea/Participarea la programe/activităţi în spiritul integrării şi solidarităţii europene

- Respectarea sistemelor şi a procedurilor de sănătate şi securitate a muncii şi de PSI prevăzute de legislaţia în vigoare pentru activităţile desfăşurate în tipul respectiv de organizaţie

-  Promovarea în comunitate a activităţii unităţii de învăţământ şi a ofertei educaţionale

3p.

1p.

1p.

2p.

1p.

1p.

1p.

TOTAL:

10 p.

IV.  Utilizarea fişei - acordarea calificativului

Acordarea calificativului ar urma să se realizeze după cum urmează:

-  calificativul general „foarte bine" se acordă dacă este obţinut calificativul „foarte bine" la cel puţin 4 domenii (dintre care, obligatoriu, domeniul 2 „Realizarea efectivă a curriculumului") şi calificativul „bine" la celelalte domenii;

-  calificativul general „bine" se acordă dacă este obţinut calificativul „bine" la cel puţin 4 domenii (dintre care, obligatoriu, domeniul 2 „Realizarea efectivă a curriculumului") şi calificativul „satisfăcător" la celelalte domenii;

-  calificativul general „satisfăcător" se acordă numai dacă este obţinut calificativul cel puţin „satisfăcător" la toate domeniile;

- calificativul general „nesatisfăcător" se acordă dacă este obţinut calificativul „nesatisfăcător" la cel puţin un domeniu.

V.  Urmările evaluării - acţiuni corective

In spiritul îmbunătăţirii calităţii, orice evaluare trebuie să producă consecinţe. Aceste consecinţe pot fi individuale sau instituţionale.

1. La nivel individual

Rezultatele evaluării vor avea consecinţe la nivelul salarizării şi al relaţiilor de muncă, care vor fi reglementate prin act administrativ separat.

2. La nivel instituţional

Rezultatele evaluării se vor consemna şi vor fundamenta strategia proprie a unităţii de învăţământ de dezvoltare profesională, stabilită prin standardele şi standardele de referinţă, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 21/2007 privind aprobarea Standardelor de autorizare de funcţionare provizorie a unităţilor de învăţământ preuniversitar, precum şi a Standardelor de acreditare şi de evaluare periodică a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi, respectiv, Hotărârea Guvernului nr. 1.534/2008 privind aprobarea Standardelor de referinţă şi a indicatorilor de performanţă pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în învăţământul preuniversitar.

Ca rezultate aşteptate ale procedurii de evaluare prezentate mai sus putem menţiona în cadrul programelor de îmbunătăţire a calităţii stabilite la nivelul unităţii de învăţământ:

•  stabilirea salarizării;

•  stabilirea planurilor individuale de remediere a punctelor slabe identificate;

•  recomandări privind dezvoltarea profesională ulterioară;

•  aprecierea meritului didactic.

ANEXA la criterii

Lista surselor de informare

1. Evaluarea directă:

- la clasă;

- în cadrul activităţilor extracurriculare;

- la activităţile cu părinţii sau cu alţi purtători de interese de la nivelul comunităţii.

2. Ancheta prin chestionar sau interviu:

a) aplicat educabililor şi absolvenţilor, pentru evidenţierea:

- nivelului de satisfacţie faţă de activitatea depusă;

- nivelului respectului reciproc manifestat în cadrul relaţiei profesor-elev;

- calităţii limbajului utilizat- corectitudine, accesibilitate;

-   nivelului   de   satisfacere   a   nevoilor   şi   intereselor individuale;

b) aplicat părinţilor, pentru evidenţierea:

- nivelului de satisfacţie faţă de activitatea depusă;

- nivelului respectului reciproc manifestat în cadrul relaţiei profesor-elev;

- calităţii limbajului utilizat - corectitudine, accesibilitate;

-   nivelului   de   satisfacere   a   nevoilor   şi   intereselor individuale;

c) aplicat reprezentanţilor altor purtători de interese din comunitate, pentru evidenţierea:

- nivelului de satisfacţie faţă de activitatea depusă;

- utilităţii şi aplicabilităţii celor învăţate;

-   nivelului de satisfacere a nevoilor şi intereselor comunitare.

3. Analiza produselor activităţii:

-  produsele educabililor - caiete, lucrări scrise, lucrări practice, rezultatele la probele de evaluare, artefacte (desene, lucrări practice eto), înregistrări video sau audio, imagini etc;

-  produsele activităţii cadrului didactic: documente de proiectare a activităţii (planificările calendaristice, proiectele unităţilor de învăţare), documente privind evaluarea rezultatelor şcolare şi ale activităţilor extraşcolare, portofolii, auxiliare curriculare şi material didactic, fişe de progres, fişe de lucru (individual sau colectiv) etc;

-   documente emise de terţi: diplome, adeverinţe şi certificate, procese-verbale şi alte documente legate de inspecţie, procese-verbale şi alte documente ale comisiilor metodice şi ale catedrelor, rapoarte de autoevaluare/evaluare internă şi de evaluare externă etc.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 4595/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 4595 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Hotărârea 5 2019
    It’s a privilege to share this to the world. You deserve all the praise that comes to you. DR Amber has been a blessing to me since our encounter on the internet. He alone knows it all. I love him so much for his kindness, care, honesty and his help in the life of everyone that has come in contact with him. If not for DR Amber how would I have been able to survive this hardship. His spell made me a LOTTO MAX winner of 60 Million Dollars making my whole life beautiful and amazing. The numbers he gave me to play the lottery was a life changing number from grass to grace and I want to say I’m forever grateful to him. Thank you sir for being a blessing to the helpless. Anyone reading this that needs help can communicate with DR Amber online for indeed he has no match. Website: amberlottotemple.com OR Email: amberlottotemple@yahoo.com
ANONIM a comentat Ordin 1471 2020
    Bună, sunteți în căutarea unui împrumut de consolidare a datoriilor, împrumuturi negarantate, împrumuturi pentru afaceri, împrumuturi ipotecare, împrumuturi auto, împrumuturi pentru studenți, împrumuturi personale, capital de risc etc! Sunt creditor privat, acord împrumuturi companiilor și persoanelor fizice cu dobânzi mici și rezonabile de 2%. E-mail la: christywalton355@gmail.com
ANONIM a comentat Legea 243 2021
    Hello everyone, I want to use this medium to thank a great spell caster called Dr Grceondu for transforming my life financially, i have been playing lottery game for long but have never won any reasonable amount, I contacted Dr Graceondu after i red about him on the internet on how he help a lady with a lottery winning numbers and the lady won a very big amount of money, so i contacted him and He instructed me on what to do which i did and he told me to give him some time to prayers, on the second day he sent me some numbers and he said i should go and play them, so i went to play the numbers he gave me, after two day the result came out, and i went to check and to my greatest surprise my name came out as one of the winners i won $45 million, i still cant believe what happened to me that i am now a millionaire over night, i just want to say a very big thank you to Dr Graceondu i have never seen a powerful man like him, I will advice everyone out there to contact Dr Graceondu if you want to win big in your lottery game. You can reach him via his email, drgraceondu12@gmail.com or WhatsApp him +15204677763, you can also visit his Website. https://drgraceonduadodo.com
ANONIM a comentat Decretul 1231 2021
    i will never stop until the whole World knows about the MOST powerful priest maurice whose contact details I saw in a comment section here few weeks ago, so and i decided to contact him because i was badly in need of help TO SAVE MY MARRIAGE, I explained my situation to PRIEST MURICE. that Everything was going down the drain as my husband WAS constantly cheating on me with other women and he physically abuse me. priest maurice promised to help that my husband will change and will love me unconditionally in less than a week as far that my heart still beats for him. I FOLLOWED HIS INSTRUTION and he prepared a spell for me and my husband called me exactly when priest maurice said. He pleaded and said he needs me back since then he have been the sweetest man on earth. anyone out there reading this comment that need a effect spell caster Can reach him on email:psychicspellsolution@gmail.coM whatsapp:+1(571)3573337
ANONIM a comentat Ordin 12 2006
    Mai este in vigoare acest ordin, din moment ce aven Regulamentul (CE) 396:2005, revizuit 2019, referitor la rezidurile de pesticide din alimente, inclusiv din fructe si legume?
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    HOW TO GET YOUR EX LOVER BACK & HOW I GOT MY EX LOVER. BACK I want to thank Dr Omokpo for saving my marriage. My husband treated me badly and left home for almost 3 month this got me sick and confused. Then I told my friend about how my husband has changed towards me. Then he told me to contact: {dromokpo@gmail.com}that he will help me bring my husband back to being a good man. That this great man helped her too. Then I gave him a try. after 3 days of casting the spell my husband came back home and I forgive him and today we are living in joy and happiness If you are going through any relationship stress or broken marriage situation and you want your Ex lover, Ex boyfriend, Ex girlfriend or Divorced husband or wife back you reach him via: dromokpo@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 390 2018
    HOW TO GET YOUR EX LOVER BACK & HOW I GOT MY EX LOVER. BACK I want to thank Dr Omokpo for saving my marriage. My husband treated me badly and left home for almost 3 month this got me sick and confused. Then I told my friend about how my husband has changed towards me. Then he told me to contact: {dromokpo@gmail.com}that he will help me bring my husband back to being a good man. That this great man helped her too. Then I gave him a try. after 3 days of casting the spell my husband came back home and I forgive him and today we are living in joy and happiness If you are going through any relationship stress or broken marriage situation and you want your Ex lover, Ex boyfriend, Ex girlfriend or Divorced husband or wife back you reach him via: dromokpo@gmail.com
ANONIM a comentat Rectificare 353 2008
    HOW TO GET YOUR EX LOVER BACK & HOW I GOT MY EX LOVER. BACK I want to thank Dr Omokpo for saving my marriage. My husband treated me badly and left home for almost 3 month this got me sick and confused. Then I told my friend about how my husband has changed towards me. Then he told me to contact: {dromokpo@gmail.com}that he will help me bring my husband back to being a good man. That this great man helped her too. Then I gave him a try. after 3 days of casting the spell my husband came back home and I forgive him and today we are living in joy and happiness If you are going through any relationship stress or broken marriage situation and you want your Ex lover, Ex boyfriend, Ex girlfriend or Divorced husband or wife back you reach him via: dromokpo@gmail.com
ANONIM a comentat OUG 114 2021
    Într-un cuvânt, wow!! Nu pot să cred că banii sunt deja în contul meu. Multumesc, multumesc, multumesc! De obicei, ați transformat o sarcină lungă, consumatoare de timp și intimidantă într-o experiență foarte plăcută și simplificată. Nu pot să vă mulțumesc vouă și doamnei Della Taylor pentru suficientă asistentă. Dna Della Taylor Împrumuturi pentru un sistem excelent și pentru un serviciu excelent. Ambele sunt grozave! dacă aveți nevoie de un împrumut de urgență, îi puteți e-mail la Dellastaylors@yahoo.com WhatsApp pe +1 (209) 251-1529
ANONIM a comentat Decizia 2 2007
    I never use to believe in spell casting until i met Lord Zuma a powerful spell caster who helped me to be a happy person again. i reside in USA. After 4 years of Broken marriage, my husband left me with two kids. I felt like my life was about to end and i almost committed suicide, i was emotionally down for a very long time. Thanks to a Great spell caster called Lord Zuma which i met online on one faithful day when I was browsing through the internet, i came across a lot of testimonies about this particular Great spell caster how he has helped so many people. he has helped people to bring back their Ex lover, some testified that he restores womb, cure cancer and other sickness, and so on. I also came across a testimony, it was about a woman called Sandra, she testified about how his spell made her to be pregnant after so many years of bareness and at the end of her testimony she dropped Lord Zuma's email address. After reading all these, i decided to give it a try and i contacted him and explained my problem to him and he assured me that in less than 48 hours, my husband will call me and beg for forgiveness but i thought it will not work. When he had finished casting the spell, the next day my husband called me and he was begging for forgiveness just as Lord Zuma said. This is not brain washing and after the spell has been cast, i realized that my husband love me like never before and the spell caster opened him up to know how much i love him and how much love we need to share. We are even happier now than before. Lord Zuma is really a gifted man and i will not stop publishing him because he is a wonderful man. If you have a problem and you are looking for a real and a genuine spell caster to solve all your problems contact Lord Zuma now on spiritualherbalisthealing@gmail.com or just visit https://spiritualherbal.blogspot.com and see so many he has helped that are testifying about his good work. He will help you solve all your problems. Once again thank you Lord Zuma for your good deeds. His whatsapp number +1 506 800 1647
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu