Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 4595 din 22 iulie 2009

privind aprobarea criteriilor de performanta pentru evaluarea cadrelor didactice din învatamantul preuniversitar

ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI INOVARII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 554 din 10 august 2009



In temeiul Legii învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi al Hotărârii Guvernului nr. 51/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării,

ministrul educaţiei, cercetării şi inovării emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă criteriile de performanţă pentru evaluarea cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar. Criteriile sunt prezentate în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - (1) Incepând cu anul şcolar 2009-2010, evaluarea cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar se va face pe baza criteriilor de performanţă aprobate prin prezentul ordin.

(2) Fişele de post, fişele de evaluare şi alte documente necesare evaluării cadrelor didactice se elaborează şi se aprobă până la începutul anului şcolar 2009-2010.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educaţiei, cercetării şi inovării,

Ecaterina Andronescu

ANEXA

CRITERII   DE   PERFORMANŢĂ

pentru evaluarea cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar

Prezenta propunere de criterii vizează creşterea calităţii educaţiei prin stabilirea clară a responsabilităţii cadrului didactic, atât din perspectiva calităţii, cât şi din cea a iminentei descentralizări a sistemului de învăţământ.

I.  Baza legală

Evaluarea cadrului didactic, inclusiv a performanţei profesionale, se realizează conform prevederilor legale în vigoare, cele mai importante fiind cuprinse în următoarele acte normative:

• Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare - art. 149;

• Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare - art. 50, 51 şi 52;

• Legea nr. 87/2006 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei;

• Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.925/2005 - art. 19, 21, 31, 43, 44;

Standardele     ocupaţionale     pentru     „Educatoare", „Invăţător/Invăţătoare", „Profesor-gimnaziu şi liceu";

• alte prevederi specifice existente, stabilite prin ordine de ministru, metodologii, instrucţiuni şi regulamente.

II. Baza metodologică

Procedura de evaluare a cadrelor didactice, în conformitate cu prevederile legislaţiei menţionate mai sus, cuprinde:

• autoevaluarea;

• evaluarea colegială (în catedră/comisie metodică);

• evaluarea de către consiliul de administraţie. Evaluarea cadrului didactic se  realizează anual, după încheierea anului şcolar, în două etape:

• completarea fişei de evaluare de către cadrul didactic respectiv (autoevaluare), de către şeful direct (evaluarea colegială, după caz, a responsabilului de comisie metodică, şefului de catedră, directorului adjunct etc.) şi de către conducătorul unităţii;

• interviul de evaluare - în faţa consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, în care se va completa fişa finală de evaluare, prin medierea diferenţelor existente între cele 3 aprecieri; pe baza dovezilor prezentate se va stabili calificativul final.

Pentru fiecare etapă vor fi luate în considerare şi rezultatele evaluărilor externe din perioada analizată (prin inspecţie şcolară, evaluare instituţională), dacă acestea există.

III. Instrumentul (fişa) de evaluare

Acest instrument stabileşte domeniile de evaluare, criteriile de performanţă şi punctajul aferent fiecărui domeniu.

In baza principiilor descentralizării, consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ stabileşte:

• indicatorii de performanţă aferenţi fiecărui criteriu;

• punctajul alocat fiecărui criteriu.

Domenii ale evaluării

Criterii de performanţă

Punctaj

maxim al criteriului

Autoevaluare

Evaluare colegială

Evaluare CA.

Punctaj final şi calificativ

CA.

1. Proiectarea eficientă a curriculumului 15 puncte minimum 13 p. pentru FB minimum 11 p. pentru B minimum 8 p. pentru S

-  Fundamentarea proiectării didactice pe achiziţiile anterioare de învăţare ale educabililor (preşcolari sau elevi)

-  Asigurarea  caracterului  aplicativ  al  proiectării curriculare

- Respectarea reglementărilor legale în vigoare privind conţinutul şi forma documentelor de proiectare

- Fundamentarea proiectării curriculare pe rezultatele evaluărilor naţionale si locale

5p.

3p.

3p.

3p.

Domenii ale evaluării

Criterii de performanţă

Punctaj

maxim al criteriului

Autoevaluare

Evaluare colegială

Evaluare CA.

Punctaj final

şi calificativ

CA.

-Adaptarea la particularităţile geografice, demografice, etnice, economice, sociale şi culturale ale comunităţii în care funcţionează unitatea de învăţământ

1 p.

TOTAL:

15 p.

2. Realizarea curriculumului 30 de puncte minimum 24 p. pentru FB minimum 21 p. pentru B minimum 15 p. pentru S

- Utilizarea metodelor active (care presupun activitatea independentă a educabilului, individual sau în grup) în activităţile de învăţare

- Adaptarea limbajului la nivelul achiziţiilor anterioare ale educabililor

-   Utilizarea manualelor, a auxiliarelor curriculare autorizate şi a bazei logistice existente în unitatea de învăţământ

-  Utilizarea experienţei individuale şi a achiziţiilor anterioare de învăţare ale educabililor

- Furnizarea de feed-back şi informarea sistematică a educabililor şi,  după caz,  a părinţilor în  privinţa progresului şcolar realizat

- Realizarea majorităţii obiectivelor curriculare în timpul activităţii şcolare a educabililor

-  Punctualitate şi realizarea întocmai şi la timp a activităţilor planificate

-  Asigurarea caracterului aplicativ al cunoştinţelor predate

-     Respectarea    indicaţiilor    metodice    asociate documentelor curriculare în uz

- Adaptarea metodologiei didactice la particularităţile geografice, demografice, etnice, economice, sociale şi culturale ale comunităţii în care funcţionează unitatea de învăţământ

-   Respectarea tuturor prevederilor legale privind drepturile copilului şi drepturile omului

-  Acordarea unui respect egal tuturor educabililor, indiferent de mediul de provenienţă, capacitatea de învăţare şi rezultatele obţinute

5p.

3p.

3p.

3p.

3p.

3p.

2p.

3p.

1p.

1p.

1p.

2p.

TOTAL:

30 p.

3. Evaluarea rezultatelor învăţării 20 de puncte minimum 16 p. pentru FB minimum 14 p. pentru B minimum 10 p. pentru S

-     Evaluarea    continuă    şi    notarea    conform reglementărilor legale şi standardelor naţionale în vigoare

- Asigurarea transparenţei criteriilor şi a procedurilor de evaluare

-  Evaluarea satisfacţiei beneficiarilor de educaţie conform procedurilor stabilite la nivelul unităţii de învăţământ

- Inregistrarea activităţilor de evaluare în conformitate cu legislaţia în vigoare

-   Comunicarea sistematică, către beneficiarii de educaţie, a rezultatelor evaluării

- Promovarea autoevaluării educabililor

5p.

3p.

4p.

2p.

3p.

3p.

TOTAL:

20 p.

4. Realizarea activităţilor extracurriculare 10 puncte minimum 9 p. pentru FB minimum 7 p. pentru B minimum 5 p. pentru S

-   Realizarea   de   activităţi   extracurriculare   care contribuie direct la atingerea obiectivelor curriculare, ale dezvoltării personale, instituţionale şi comunitare sau a celor propuse de beneficiarii de educaţie

-  Realizarea activităţilor extracurriculare pe baza documentelor proiective ale unităţii de învăţământ

- Asigurarea participării grupurilor-ţintă şi realizarea activităţilor extracurriculare pe baza planificării stabilite

-   Utilizarea   potenţialului   local   pentru   creşterea atractivităţii activităţilor extracurriculare şi comunitare

4p.

2p.

2p.

2p.

TOTAL:

10 p.

Domenii ale evaluării

Criterii de performanţă

Punctaj

maxim al criteriului

Autoevaluare

Evaluare colegială

Evaluare CA.

Punctaj final

şi calificativ

CA.

5. Dezvoltarea profesională, activitatea metodică şi ştiinţifică 15 puncte

minimum 13 p. pentru FB minimum 11 p. pentru B minimum 8 p. pentru S

-  Participarea la programele de formare obligatorii stabilite la nivel naţional sau local

-  Aplicarea în activitatea didactică a rezultatelor participării la activităţile metodice, ştiinţifice şi de dezvoltare profesională

-   Participarea la activităţile metodice şi ştiinţifice stabilite la nivel de catedră, unitate de învăţământ, localitate

-       Utilizarea     resurselor     informaţionale     ale bibliotecii/centrului de documentare şi informare şi a surselor de informaţie disponibile

5p.

5p.

3p.

2p.

TOTAL:

15 p.

6. Contribuţia la activitatea generală a unităţii de învăţământ şi la promovarea imaginii acesteia 10 puncte

minimum 9 p. pentru FB minimum 7 p. pentru B minimum 5 p. pentru S

-  Realizarea integrală şi la timp a atribuţiilor stabilite prin fişa postului

-  Realizarea comunicării formale şi a schimbului de date conform legislaţiei şi procedurilor stabilite la nivelul unităţii de învăţământ şi completarea documentelor şcolare conform prevederilor legale

-  Respectarea integrală a regulamentelor interne şi a procedurilor stabilite la nivelul unităţii de învăţământ (inclusiv din domeniul asigurării calităţii)

-   Realizarea/Participarea la programe/activităţi de prevenire şi combatere a violenţei şi de prevenire şi combatere a comportamentelor nesănătoase

-   Realizarea/Participarea la programe/activităţi în spiritul integrării şi solidarităţii europene

- Respectarea sistemelor şi a procedurilor de sănătate şi securitate a muncii şi de PSI prevăzute de legislaţia în vigoare pentru activităţile desfăşurate în tipul respectiv de organizaţie

-  Promovarea în comunitate a activităţii unităţii de învăţământ şi a ofertei educaţionale

3p.

1p.

1p.

2p.

1p.

1p.

1p.

TOTAL:

10 p.

IV.  Utilizarea fişei - acordarea calificativului

Acordarea calificativului ar urma să se realizeze după cum urmează:

-  calificativul general „foarte bine" se acordă dacă este obţinut calificativul „foarte bine" la cel puţin 4 domenii (dintre care, obligatoriu, domeniul 2 „Realizarea efectivă a curriculumului") şi calificativul „bine" la celelalte domenii;

-  calificativul general „bine" se acordă dacă este obţinut calificativul „bine" la cel puţin 4 domenii (dintre care, obligatoriu, domeniul 2 „Realizarea efectivă a curriculumului") şi calificativul „satisfăcător" la celelalte domenii;

-  calificativul general „satisfăcător" se acordă numai dacă este obţinut calificativul cel puţin „satisfăcător" la toate domeniile;

- calificativul general „nesatisfăcător" se acordă dacă este obţinut calificativul „nesatisfăcător" la cel puţin un domeniu.

V.  Urmările evaluării - acţiuni corective

In spiritul îmbunătăţirii calităţii, orice evaluare trebuie să producă consecinţe. Aceste consecinţe pot fi individuale sau instituţionale.

1. La nivel individual

Rezultatele evaluării vor avea consecinţe la nivelul salarizării şi al relaţiilor de muncă, care vor fi reglementate prin act administrativ separat.

2. La nivel instituţional

Rezultatele evaluării se vor consemna şi vor fundamenta strategia proprie a unităţii de învăţământ de dezvoltare profesională, stabilită prin standardele şi standardele de referinţă, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 21/2007 privind aprobarea Standardelor de autorizare de funcţionare provizorie a unităţilor de învăţământ preuniversitar, precum şi a Standardelor de acreditare şi de evaluare periodică a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi, respectiv, Hotărârea Guvernului nr. 1.534/2008 privind aprobarea Standardelor de referinţă şi a indicatorilor de performanţă pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în învăţământul preuniversitar.

Ca rezultate aşteptate ale procedurii de evaluare prezentate mai sus putem menţiona în cadrul programelor de îmbunătăţire a calităţii stabilite la nivelul unităţii de învăţământ:

•  stabilirea salarizării;

•  stabilirea planurilor individuale de remediere a punctelor slabe identificate;

•  recomandări privind dezvoltarea profesională ulterioară;

•  aprecierea meritului didactic.

ANEXA la criterii

Lista surselor de informare

1. Evaluarea directă:

- la clasă;

- în cadrul activităţilor extracurriculare;

- la activităţile cu părinţii sau cu alţi purtători de interese de la nivelul comunităţii.

2. Ancheta prin chestionar sau interviu:

a) aplicat educabililor şi absolvenţilor, pentru evidenţierea:

- nivelului de satisfacţie faţă de activitatea depusă;

- nivelului respectului reciproc manifestat în cadrul relaţiei profesor-elev;

- calităţii limbajului utilizat- corectitudine, accesibilitate;

-   nivelului   de   satisfacere   a   nevoilor   şi   intereselor individuale;

b) aplicat părinţilor, pentru evidenţierea:

- nivelului de satisfacţie faţă de activitatea depusă;

- nivelului respectului reciproc manifestat în cadrul relaţiei profesor-elev;

- calităţii limbajului utilizat - corectitudine, accesibilitate;

-   nivelului   de   satisfacere   a   nevoilor   şi   intereselor individuale;

c) aplicat reprezentanţilor altor purtători de interese din comunitate, pentru evidenţierea:

- nivelului de satisfacţie faţă de activitatea depusă;

- utilităţii şi aplicabilităţii celor învăţate;

-   nivelului de satisfacere a nevoilor şi intereselor comunitare.

3. Analiza produselor activităţii:

-  produsele educabililor - caiete, lucrări scrise, lucrări practice, rezultatele la probele de evaluare, artefacte (desene, lucrări practice eto), înregistrări video sau audio, imagini etc;

-  produsele activităţii cadrului didactic: documente de proiectare a activităţii (planificările calendaristice, proiectele unităţilor de învăţare), documente privind evaluarea rezultatelor şcolare şi ale activităţilor extraşcolare, portofolii, auxiliare curriculare şi material didactic, fişe de progres, fişe de lucru (individual sau colectiv) etc;

-   documente emise de terţi: diplome, adeverinţe şi certificate, procese-verbale şi alte documente legate de inspecţie, procese-verbale şi alte documente ale comisiilor metodice şi ale catedrelor, rapoarte de autoevaluare/evaluare internă şi de evaluare externă etc.


COMENTARII la Ordinul 4595/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 4595 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 280 2016
    Bună ziua, numele meu este Christian Calvin, o victimă a fraudei în mâinile creditorilor false. i-au pierdut aproximativ 6,000euro pentru că am nevoie de un capital mare de 80,000.euro aproape că am murit, am avut nici un loc pentru a merge. afacerea mea a fost distrusă, iar în acest proces am pierdut soțul și fiul meu nu am putut sta din nou, acest lucru se întâmplă. în iunie 2016, am întâlnit un prieten care mi-a prezentat o mamă bună, dna Olivia Daniel, care în cele din urmă ma ajutat să asigure un credit într-o companie. mamă bună Vreau să folosesc această ocazie pentru a vă mulțumesc, și poate Dumnezeu să continue să vă binecuvânteze. Am dori, de asemenea, să folosească această oportunitate de a consilia colegi România, că există mai multe escroci acolo, așa că, dacă aveți nevoie de un împrumut, și doresc să obțină un credit rapid, numai prin dna înregistra Olivia Daniel prin e-mail: (oliviadaniel93@gmail.com ). De asemenea, puteți să mă contactați prin intermediul acestui e-mail: (christiancalvin200@gmail.com). dacă aveți orice îndoială. te rog ea este singura persoană de încredere și de încredere. Mulțumesc.
ANONIM a comentat Ordin 342 2016
    Bună ziua, Ești un om de afaceri sau o femeie? În cazul în care, în orice mizerie financiară sau nu aveți nevoie de bani pentru a începe propria afacere? Ai nevoie de credit pentru a plăti datoria? Dacă aveți un scor de credit scăzut și banca / alte instituții financiare locale se confruntă cu dificultăți în a obține împrumuturi de la? Creditul pentru nevoi personale, extinderea afacerii, spirit antreprenorial și de formare, de consolidare a datoriilor, împrumuturi greu bani. Ei bine, ai nevoie de un împrumut sau de finanțare pentru orice motiv. Noi oferi împrumuturi cu rată scăzută a dobânzii de 2%, vă rugăm să ne contactați cu o constantă c ompanion de credit t hrough acest e-mail (GONZALEZANDRESLOAN@GMAIL.COM)
ANONIM a comentat Legea 51 2016
    Bună ziua tuturor. Ai nevoie de un împrumut? Ești în datorii? Doriți să începeți o afacere și au nevoie de capital? Ai nevoie de împrumuturi sau fonduri pentru orice motiv? ajutorul tău este în sfârșit aici, după cum ne-am da împrumuturi pentru toată lumea, la o rată a dobânzii ieftine și accesibile de doar 2%, Daca sunteti interesati va rugam sa ne contactati astăzi la Finance.4all@aol.com și obține împrumuturi astăzi. Serviciile noastre sunt rapide și fiabile, creditele sunt aprobate în termen de 3 ore de la aplicare. noi oferim împrumuturi de la un minim de 2000 până la un maxim de 10 milioane de euro. Suntem certificați și sunteți 100% siguri de a obține dvs. de împrumut de la noi. Vă faceți griji nici despre împrumuturi sau finanțelor dumneavoastră și contactați-ne astăzi prin e-mail la (Finance.4all@aol.com) și a obține aprobarea dvs. de împrumut instant astăzi.
ANONIM a comentat Legea 51 2016
    acasă împrumuturi ?? credite personale? student împrumuturi? rambursare a datoriilor? credit săraci ?? Vă faceți griji nu mai mult despre situația ta financiară ca FinanceForAll este în sfârșit aici pentru a ajuta pe toți cei care au nevoie de împrumuturi sau fonduri de orice tip. Suntem o firma de împrumut regusterred și licențiate, care oferă împrumuturi pentru toți ambii angajați și șomeri. Contactati-ne acum la (Finance.4all@aol.com). Serviciile noastre sunt offerd la 2%, creditele sunt aprobate în termen de câteva ore de la aplicare. Va rugam sa ne contactati acum și de a rezolva problemele tale financiare.
ANONIM a comentat Ordin 1242 2016
    Bună ziua, numele meu este Christian Calvin, o victimă a fraudei în mâinile creditorilor false. i-au pierdut aproximativ 6,000euro pentru că am nevoie de un capital mare de 80,000.euro aproape că am murit, am avut nici un loc pentru a merge. afacerea mea a fost distrusă, iar în acest proces am pierdut soțul și fiul meu nu am putut sta din nou, acest lucru se întâmplă. în iunie 2016, am întâlnit un prieten care mi-a prezentat o mamă bună, dna Olivia Daniel, care în cele din urmă ma ajutat să asigure un credit într-o companie. mamă bună Vreau să folosesc această ocazie pentru a vă mulțumesc, și poate Dumnezeu să continue să vă binecuvânteze. Am dori, de asemenea, să folosească această oportunitate de a consilia colegi România, că există mai multe escroci acolo, așa că, dacă aveți nevoie de un împrumut, și doresc să obțină un credit rapid, numai prin dna înregistra Olivia Daniel prin e-mail: (oliviadaniel93@gmail.com ). De asemenea, puteți să mă contactați prin intermediul acestui e-mail: (christiancalvin200@gmail.com). dacă aveți orice îndoială. te rog ea este singura persoană de încredere și de încredere. Mulțumesc.
ANONIM a comentat Hotărârea 48 2016
    Bună ziua, numele meu este Christian Calvin, o victimă a fraudei în mâinile creditorilor false. i-au pierdut aproximativ 6,000euro pentru că am nevoie de un capital mare de 80,000.euro aproape că am murit, am avut nici un loc pentru a merge. afacerea mea a fost distrusă, iar în acest proces am pierdut soțul și fiul meu nu am putut sta din nou, acest lucru se întâmplă. în iunie 2016, am întâlnit un prieten care mi-a prezentat o mamă bună, dna Olivia Daniel, care în cele din urmă ma ajutat să asigure un credit într-o companie. mamă bună Vreau să folosesc această ocazie pentru a vă mulțumesc, și poate Dumnezeu să continue să vă binecuvânteze. Am dori, de asemenea, să folosească această oportunitate de a consilia colegi România, că există mai multe escroci acolo, așa că, dacă aveți nevoie de un împrumut, și doresc să obțină un credit rapid, numai prin dna înregistra Olivia Daniel prin e-mail: (oliviadaniel93@gmail.com ). De asemenea, puteți să mă contactați prin intermediul acestui e-mail: (christiancalvin200@gmail.com). dacă aveți orice îndoială. te rog ea este singura persoană de încredere și de încredere. Mulțumesc.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2016
    Sunt Kevin Aguero Soldado după nume și vreau ca toată lumea să știu că am oferi credite pentru cei care au nevoie de ea, fără nici o plată în jos. Am oferi toate tipurile de împrumuturi la o rată a dobânzii foarte mică de 3%. Toți candidații interesați nu trebuie să ezite deoarece această ofertă este autentică. Contactati-ne azi prin numărul nostru de WhatsApp la +2347059073801 sau text și prin + 1-918-771-4875 e-mail nostru direct la kevinloans@outlook.com, sau site-ul: http://kevin54442016.wixsite.com/kevinloans kevinloans@outlook.com http://kevin54442016.wixsite.com/kevinloans KEVIN AGUERO SOLDADO
ANONIM a comentat Hotărârea 30 2016
    Sunt Kevin Aguero Soldado după nume și vreau ca toată lumea să știu că am oferi credite pentru cei care au nevoie de ea, fără nici o plată în jos. Am oferi toate tipurile de împrumuturi la o rată a dobânzii foarte mică de 3%. Toți candidații interesați nu trebuie să ezite deoarece această ofertă este autentică. Contactati-ne azi prin numărul nostru de WhatsApp la +2347059073801 sau text și prin +1-918-771-4875 e-mail nostru direct la kevinloans@outlook.com, sau site-ul: http://kevin54442016.wixsite.com/kevinloans kevinloans@outlook.com http://kevin54442016.wixsite.com/kevinloans KEVIN AGUERO Soldado
ANONIM a comentat Ordin 28 2016
    Ai nevoie de un împrumut? Ai nevoie de un împrumut de afaceri? Ești în datorii? Ai nevoie de un credit de nevoi personale? V-ați fost dezamăgit și a refuzat de banca din cauza istoriei dvs. de credit rău? Atunci nu vă faceți griji mai mult ca noi suntem aici pentru a ajuta. Noi oferim credite noastre la o rată a dobânzii de 3%. Contactati-ne prin e-mail pentru mai multe informații despre jamesmartinsfinances@gmail.com
ANONIM a comentat Ordin 342 2016
    Obținerea unui împrumut legitim au fost întotdeauna o problemă uriașă atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema de rău de credit și garanții sunt ceva care clienții sunt mereu îngrijorați atunci când caută un împrumut de la un creditor legitim. Dar, MIDLAND CREDIT FIRM.has a făcut această diferență în industria de creditare. MIDLAND DE CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a da împrumuturi clienților locali și internaționali la rata dobânzii de 3%. Noi am fost dat privilegiul de a satisface nevoile dvs. financiare. Chestiunea creditelor nu ar trebui să te oprească de la obtinerea de împrumut de care aveți nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Investitorii Credite * Consolidarea datoriilor * În al doilea rând Ipoteca * Credite pentru afaceri * Credite personale * Credite International Nici o securitate socială și nici o verificare de credit, 100% de garantare. Tot ce trebuie să faci este să ne spui exact ce vrei si noi vom face cu siguranta visul sa devina realitate. MIDLAND DE CREDIT FIRM spune DA când băncile dumneavoastră spun NU. În cele din urmă, vom finanța la scară mică firmă de împrumut, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru noi avem de capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare pentru a merge cu privire la achiziționarea unui împrumut de la noi: Vă rugăm să răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume Firma: MIDLAND CREDIT HOME Compania Email midland.credit2@gmail.com Firma NMLS ID: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Ramură Ore + Locații (duminică închise) Luni, Marți, & joi 10:00 la 6:00, miercuri 11:00 la 6:00, vineri 9:00 la 6:00 P. M, Satrurday 7:0 - 14:00. Motto-ul: Investiția pentru generații.
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu