Cloud Office365

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 4595 din 22 iulie 2009

privind aprobarea criteriilor de performanta pentru evaluarea cadrelor didactice din învatamantul preuniversitar

ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI INOVARII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 554 din 10 august 2009



In temeiul Legii învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi al Hotărârii Guvernului nr. 51/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării,

ministrul educaţiei, cercetării şi inovării emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă criteriile de performanţă pentru evaluarea cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar. Criteriile sunt prezentate în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - (1) Incepând cu anul şcolar 2009-2010, evaluarea cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar se va face pe baza criteriilor de performanţă aprobate prin prezentul ordin.

(2) Fişele de post, fişele de evaluare şi alte documente necesare evaluării cadrelor didactice se elaborează şi se aprobă până la începutul anului şcolar 2009-2010.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educaţiei, cercetării şi inovării,

Ecaterina Andronescu

ANEXA

CRITERII   DE   PERFORMANŢĂ

pentru evaluarea cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar

Prezenta propunere de criterii vizează creşterea calităţii educaţiei prin stabilirea clară a responsabilităţii cadrului didactic, atât din perspectiva calităţii, cât şi din cea a iminentei descentralizări a sistemului de învăţământ.

I.  Baza legală

Evaluarea cadrului didactic, inclusiv a performanţei profesionale, se realizează conform prevederilor legale în vigoare, cele mai importante fiind cuprinse în următoarele acte normative:

• Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare - art. 149;

• Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare - art. 50, 51 şi 52;

• Legea nr. 87/2006 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei;

• Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.925/2005 - art. 19, 21, 31, 43, 44;

Standardele     ocupaţionale     pentru     „Educatoare", „Invăţător/Invăţătoare", „Profesor-gimnaziu şi liceu";

• alte prevederi specifice existente, stabilite prin ordine de ministru, metodologii, instrucţiuni şi regulamente.

II. Baza metodologică

Procedura de evaluare a cadrelor didactice, în conformitate cu prevederile legislaţiei menţionate mai sus, cuprinde:

• autoevaluarea;

• evaluarea colegială (în catedră/comisie metodică);

• evaluarea de către consiliul de administraţie. Evaluarea cadrului didactic se  realizează anual, după încheierea anului şcolar, în două etape:

• completarea fişei de evaluare de către cadrul didactic respectiv (autoevaluare), de către şeful direct (evaluarea colegială, după caz, a responsabilului de comisie metodică, şefului de catedră, directorului adjunct etc.) şi de către conducătorul unităţii;

• interviul de evaluare - în faţa consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, în care se va completa fişa finală de evaluare, prin medierea diferenţelor existente între cele 3 aprecieri; pe baza dovezilor prezentate se va stabili calificativul final.

Pentru fiecare etapă vor fi luate în considerare şi rezultatele evaluărilor externe din perioada analizată (prin inspecţie şcolară, evaluare instituţională), dacă acestea există.

III. Instrumentul (fişa) de evaluare

Acest instrument stabileşte domeniile de evaluare, criteriile de performanţă şi punctajul aferent fiecărui domeniu.

In baza principiilor descentralizării, consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ stabileşte:

• indicatorii de performanţă aferenţi fiecărui criteriu;

• punctajul alocat fiecărui criteriu.

Domenii ale evaluării

Criterii de performanţă

Punctaj

maxim al criteriului

Autoevaluare

Evaluare colegială

Evaluare CA.

Punctaj final şi calificativ

CA.

1. Proiectarea eficientă a curriculumului 15 puncte minimum 13 p. pentru FB minimum 11 p. pentru B minimum 8 p. pentru S

-  Fundamentarea proiectării didactice pe achiziţiile anterioare de învăţare ale educabililor (preşcolari sau elevi)

-  Asigurarea  caracterului  aplicativ  al  proiectării curriculare

- Respectarea reglementărilor legale în vigoare privind conţinutul şi forma documentelor de proiectare

- Fundamentarea proiectării curriculare pe rezultatele evaluărilor naţionale si locale

5p.

3p.

3p.

3p.

Domenii ale evaluării

Criterii de performanţă

Punctaj

maxim al criteriului

Autoevaluare

Evaluare colegială

Evaluare CA.

Punctaj final

şi calificativ

CA.

-Adaptarea la particularităţile geografice, demografice, etnice, economice, sociale şi culturale ale comunităţii în care funcţionează unitatea de învăţământ

1 p.

TOTAL:

15 p.

2. Realizarea curriculumului 30 de puncte minimum 24 p. pentru FB minimum 21 p. pentru B minimum 15 p. pentru S

- Utilizarea metodelor active (care presupun activitatea independentă a educabilului, individual sau în grup) în activităţile de învăţare

- Adaptarea limbajului la nivelul achiziţiilor anterioare ale educabililor

-   Utilizarea manualelor, a auxiliarelor curriculare autorizate şi a bazei logistice existente în unitatea de învăţământ

-  Utilizarea experienţei individuale şi a achiziţiilor anterioare de învăţare ale educabililor

- Furnizarea de feed-back şi informarea sistematică a educabililor şi,  după caz,  a părinţilor în  privinţa progresului şcolar realizat

- Realizarea majorităţii obiectivelor curriculare în timpul activităţii şcolare a educabililor

-  Punctualitate şi realizarea întocmai şi la timp a activităţilor planificate

-  Asigurarea caracterului aplicativ al cunoştinţelor predate

-     Respectarea    indicaţiilor    metodice    asociate documentelor curriculare în uz

- Adaptarea metodologiei didactice la particularităţile geografice, demografice, etnice, economice, sociale şi culturale ale comunităţii în care funcţionează unitatea de învăţământ

-   Respectarea tuturor prevederilor legale privind drepturile copilului şi drepturile omului

-  Acordarea unui respect egal tuturor educabililor, indiferent de mediul de provenienţă, capacitatea de învăţare şi rezultatele obţinute

5p.

3p.

3p.

3p.

3p.

3p.

2p.

3p.

1p.

1p.

1p.

2p.

TOTAL:

30 p.

3. Evaluarea rezultatelor învăţării 20 de puncte minimum 16 p. pentru FB minimum 14 p. pentru B minimum 10 p. pentru S

-     Evaluarea    continuă    şi    notarea    conform reglementărilor legale şi standardelor naţionale în vigoare

- Asigurarea transparenţei criteriilor şi a procedurilor de evaluare

-  Evaluarea satisfacţiei beneficiarilor de educaţie conform procedurilor stabilite la nivelul unităţii de învăţământ

- Inregistrarea activităţilor de evaluare în conformitate cu legislaţia în vigoare

-   Comunicarea sistematică, către beneficiarii de educaţie, a rezultatelor evaluării

- Promovarea autoevaluării educabililor

5p.

3p.

4p.

2p.

3p.

3p.

TOTAL:

20 p.

4. Realizarea activităţilor extracurriculare 10 puncte minimum 9 p. pentru FB minimum 7 p. pentru B minimum 5 p. pentru S

-   Realizarea   de   activităţi   extracurriculare   care contribuie direct la atingerea obiectivelor curriculare, ale dezvoltării personale, instituţionale şi comunitare sau a celor propuse de beneficiarii de educaţie

-  Realizarea activităţilor extracurriculare pe baza documentelor proiective ale unităţii de învăţământ

- Asigurarea participării grupurilor-ţintă şi realizarea activităţilor extracurriculare pe baza planificării stabilite

-   Utilizarea   potenţialului   local   pentru   creşterea atractivităţii activităţilor extracurriculare şi comunitare

4p.

2p.

2p.

2p.

TOTAL:

10 p.

Domenii ale evaluării

Criterii de performanţă

Punctaj

maxim al criteriului

Autoevaluare

Evaluare colegială

Evaluare CA.

Punctaj final

şi calificativ

CA.

5. Dezvoltarea profesională, activitatea metodică şi ştiinţifică 15 puncte

minimum 13 p. pentru FB minimum 11 p. pentru B minimum 8 p. pentru S

-  Participarea la programele de formare obligatorii stabilite la nivel naţional sau local

-  Aplicarea în activitatea didactică a rezultatelor participării la activităţile metodice, ştiinţifice şi de dezvoltare profesională

-   Participarea la activităţile metodice şi ştiinţifice stabilite la nivel de catedră, unitate de învăţământ, localitate

-       Utilizarea     resurselor     informaţionale     ale bibliotecii/centrului de documentare şi informare şi a surselor de informaţie disponibile

5p.

5p.

3p.

2p.

TOTAL:

15 p.

6. Contribuţia la activitatea generală a unităţii de învăţământ şi la promovarea imaginii acesteia 10 puncte

minimum 9 p. pentru FB minimum 7 p. pentru B minimum 5 p. pentru S

-  Realizarea integrală şi la timp a atribuţiilor stabilite prin fişa postului

-  Realizarea comunicării formale şi a schimbului de date conform legislaţiei şi procedurilor stabilite la nivelul unităţii de învăţământ şi completarea documentelor şcolare conform prevederilor legale

-  Respectarea integrală a regulamentelor interne şi a procedurilor stabilite la nivelul unităţii de învăţământ (inclusiv din domeniul asigurării calităţii)

-   Realizarea/Participarea la programe/activităţi de prevenire şi combatere a violenţei şi de prevenire şi combatere a comportamentelor nesănătoase

-   Realizarea/Participarea la programe/activităţi în spiritul integrării şi solidarităţii europene

- Respectarea sistemelor şi a procedurilor de sănătate şi securitate a muncii şi de PSI prevăzute de legislaţia în vigoare pentru activităţile desfăşurate în tipul respectiv de organizaţie

-  Promovarea în comunitate a activităţii unităţii de învăţământ şi a ofertei educaţionale

3p.

1p.

1p.

2p.

1p.

1p.

1p.

TOTAL:

10 p.

IV.  Utilizarea fişei - acordarea calificativului

Acordarea calificativului ar urma să se realizeze după cum urmează:

-  calificativul general „foarte bine" se acordă dacă este obţinut calificativul „foarte bine" la cel puţin 4 domenii (dintre care, obligatoriu, domeniul 2 „Realizarea efectivă a curriculumului") şi calificativul „bine" la celelalte domenii;

-  calificativul general „bine" se acordă dacă este obţinut calificativul „bine" la cel puţin 4 domenii (dintre care, obligatoriu, domeniul 2 „Realizarea efectivă a curriculumului") şi calificativul „satisfăcător" la celelalte domenii;

-  calificativul general „satisfăcător" se acordă numai dacă este obţinut calificativul cel puţin „satisfăcător" la toate domeniile;

- calificativul general „nesatisfăcător" se acordă dacă este obţinut calificativul „nesatisfăcător" la cel puţin un domeniu.

V.  Urmările evaluării - acţiuni corective

In spiritul îmbunătăţirii calităţii, orice evaluare trebuie să producă consecinţe. Aceste consecinţe pot fi individuale sau instituţionale.

1. La nivel individual

Rezultatele evaluării vor avea consecinţe la nivelul salarizării şi al relaţiilor de muncă, care vor fi reglementate prin act administrativ separat.

2. La nivel instituţional

Rezultatele evaluării se vor consemna şi vor fundamenta strategia proprie a unităţii de învăţământ de dezvoltare profesională, stabilită prin standardele şi standardele de referinţă, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 21/2007 privind aprobarea Standardelor de autorizare de funcţionare provizorie a unităţilor de învăţământ preuniversitar, precum şi a Standardelor de acreditare şi de evaluare periodică a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi, respectiv, Hotărârea Guvernului nr. 1.534/2008 privind aprobarea Standardelor de referinţă şi a indicatorilor de performanţă pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în învăţământul preuniversitar.

Ca rezultate aşteptate ale procedurii de evaluare prezentate mai sus putem menţiona în cadrul programelor de îmbunătăţire a calităţii stabilite la nivelul unităţii de învăţământ:

•  stabilirea salarizării;

•  stabilirea planurilor individuale de remediere a punctelor slabe identificate;

•  recomandări privind dezvoltarea profesională ulterioară;

•  aprecierea meritului didactic.

ANEXA la criterii

Lista surselor de informare

1. Evaluarea directă:

- la clasă;

- în cadrul activităţilor extracurriculare;

- la activităţile cu părinţii sau cu alţi purtători de interese de la nivelul comunităţii.

2. Ancheta prin chestionar sau interviu:

a) aplicat educabililor şi absolvenţilor, pentru evidenţierea:

- nivelului de satisfacţie faţă de activitatea depusă;

- nivelului respectului reciproc manifestat în cadrul relaţiei profesor-elev;

- calităţii limbajului utilizat- corectitudine, accesibilitate;

-   nivelului   de   satisfacere   a   nevoilor   şi   intereselor individuale;

b) aplicat părinţilor, pentru evidenţierea:

- nivelului de satisfacţie faţă de activitatea depusă;

- nivelului respectului reciproc manifestat în cadrul relaţiei profesor-elev;

- calităţii limbajului utilizat - corectitudine, accesibilitate;

-   nivelului   de   satisfacere   a   nevoilor   şi   intereselor individuale;

c) aplicat reprezentanţilor altor purtători de interese din comunitate, pentru evidenţierea:

- nivelului de satisfacţie faţă de activitatea depusă;

- utilităţii şi aplicabilităţii celor învăţate;

-   nivelului de satisfacere a nevoilor şi intereselor comunitare.

3. Analiza produselor activităţii:

-  produsele educabililor - caiete, lucrări scrise, lucrări practice, rezultatele la probele de evaluare, artefacte (desene, lucrări practice eto), înregistrări video sau audio, imagini etc;

-  produsele activităţii cadrului didactic: documente de proiectare a activităţii (planificările calendaristice, proiectele unităţilor de învăţare), documente privind evaluarea rezultatelor şcolare şi ale activităţilor extraşcolare, portofolii, auxiliare curriculare şi material didactic, fişe de progres, fişe de lucru (individual sau colectiv) etc;

-   documente emise de terţi: diplome, adeverinţe şi certificate, procese-verbale şi alte documente legate de inspecţie, procese-verbale şi alte documente ale comisiilor metodice şi ale catedrelor, rapoarte de autoevaluare/evaluare internă şi de evaluare externă etc.



COMENTARII la Ordinul 4595/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 4595 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Atenție solicitat: Va oferim toate tipurile de împrumut la rata dobânzii de 3%, cu amabilitate ne e-mail pentru mai multe informatii cu privire la cererea de astăzi, dacă interesat. Credite noastre sunt bine asigurate pentru securitate maximă, care este prioritatea noastră și 100% legitim, și suntem bine înregistrate, Email: raphealjefferyfinance@gmail.com nume: adresa: Numar De Telefon: Suma necesară: Durata: vârstă: sex: CEO / Email: raphealjefferyfinance@gmail.com A Ta Cu Adevărat. Domnule. Raphealdsfcr
ANONIM a comentat Legea 342 2013
    Ce se intelege prin sate apartinatoare UAT? Pot intra si satele apartinatoare oraselor?
ANONIM a comentat Ordin 51 2014
    nu inteleg de ce cei transferati la cerere nu beneficiaza de decontare transport. Poate sindicatele or face ceva si in sensul asta pana la urma.
ANONIM a comentat Ordin 102 2015
    ABIGAIL NERO CREDIT Email: credit_solution@outlook.com WHATSPP CHAT: +2347050251612 CONTACT număr de mobil: +2347050251612 site-ul: creditsolutionblog.wordpress.com Ai nevoie de un împrumut? Esti într-o criză financiară sau are nevoie de bani pentru a începe propria afacere? Ai nevoie de împrumut pentru a soluționa datoria dumneavoastră sau să plătească facturile sau de a începe o afacere frumos? Aveți un scor redus de credit și tu le este greu să obțină împrumut de capital de la băncile locale și alte instituții financiare? Aici este sansa ta de a obține un împrumut de la Organizația noastră. Oferim creditele acordate persoanelor fizice pentru următoarele scopuri și mult mai mult. Împrumut personal, expansiune de afaceri, Business Start-up, Educație, de consolidare a datoriei, Credite Hard Money. Oferim împrumut la rata scăzută a dobânzii de 3%. Contactati-ne azi prin e-mail: (credit_solution@outlook.com) Salutări, Dna Abigail Nero (Director)
ANONIM a comentat Legea 10 1990
    Ai nevoie de un împrumut de urgență de la 3%, perioada de rambursare de până la 30 de ani. DACĂ FILL SO numele, SUMA, DURATA, țară și telefon # Pentru VIA: kivaloanservice@yahoo.com
ANONIM a comentat Legea 10 1990
    Salut prietenii mei si familia, vă rugăm să vreau ca toți să fie foarte atent pe internet. i se va sfatuim sa nu aplice pentru un împrumut în internet, deoarece nu toate dintre ele sunt reale, ele sunt înșelătorie, ei vor sa ne transmiteti bani pentru înregistrare, de transfer, costul de asigurare și încă nu veți primi dvs. de împrumut, ele sunt toate hoți. Am fost o victimă în 3 creditorii diferite împrumut aici și voi trimite suma îmbrățișare de bani, pentru că într-adevăr doriți să obțineți acest împrumut și am încredere în ei ca și prima dată, dar nu am putut obține împrumutul de la ei. Vă rugăm, trebuie să fie foarte atent, astfel încât să nu fi păcălit ca mine, dacă chiar vrei să se aplice în internet, există un singur creditor împrumut care am încredere atât de mult pentru că după ce am încercat mai multe locuri și am fost pacalit, am fost atât de mult în dureri, deoarece am o mulțime de datorii la plata, asa ca prietenul meu la birou ma ajutat pentru a căuta un adevărat și legitim creditor de împrumut și am găsit un nou creditor împrumut Estera JONES, si am aplicat in firma ei, așa meu prieten a fost cel care ma ajutat să respecte toate regulile și regulamentul și Dumnezeu să fie gloria am primit un împrumut de la firma de aproximativ 75.000 de euro. deci, dacă aveți nevoie de un împrumut, trebuie să contactați Estera JONES și să urmeze regulile și reglementarea și vă asigur că veți obține împrumutul în mai puțin de 24 de ore, se poate ajunge o pe e-mail ei la estherjones.lenders@gmail.com. Puteți în continuare să mă contactați pe e-mail meu la billmarvin009@gmail.com
ANONIM a comentat Ordonanţa 1 2015
    Buna ziua, eu sunt un creditor înregistrat bani privat. Ne da împrumuturi pentru a ajuta oamenii, firmele care au nevoie pentru a actualiza starea lor financiară peste tot în lume, cu rate ale dobânzii anuale foarte minime la nivelul de 3% într-un an, la 30 de ani perioadă de rambursare durată la orice parte a lumii. Ne da împrumuturi în intervalul de 5.000 euro la 100.000.000 euro. Împrumuturile noastre sunt bine asigurate, pentru securitate maximă este prioritatea noastră. Persoană interesată ar trebui să ne contactați prin e-mail: (jackwarmerloanlender@gmail.com) Ați fost refuzat de către atât de multe bănci aveți nevoie de finanțare pentru extinderea tine de afaceri, Nu ai nevoie de un credit de nevoi personale Aplica pentru un împrumut, trimite jos detaliile de mai jos: 1. Numele complet 2. Adresa 3. Suma 4. Durata Perioada 5.Phone Numărul 6. Ocupația Mr Jack Warmer
ANONIM a comentat OUG 95 2014
    Buna ziua, eu sunt un creditor înregistrat bani privat. Ne da împrumuturi pentru a ajuta oamenii, firmele care au nevoie pentru a actualiza starea lor financiară peste tot în lume, cu rate ale dobânzii anuale foarte minime la nivelul de 3% într-un an, la 30 de ani perioadă de rambursare durată la orice parte a lumii. Ne da împrumuturi în intervalul de 5.000 euro la 100.000.000 euro. Împrumuturile noastre sunt bine asigurate, pentru securitate maximă este prioritatea noastră. Persoană interesată ar trebui să ne contactați prin e-mail: (jackwarmerloanlender@gmail.com) Ați fost refuzat de către atât de multe bănci aveți nevoie de finanțare pentru extinderea tine de afaceri, Nu ai nevoie de un credit de nevoi personale Aplica pentru un împrumut, trimite jos detaliile de mai jos: 1. Numele complet 2. Adresa 3. Suma 4. Durata Perioada 5.Phone Numărul 6. Ocupația Mr Jack Warmer
ANONIM a comentat Legea 341 2004
    Buna ziua, eu sunt un creditor înregistrat bani privat. Ne da împrumuturi pentru a ajuta oamenii, firmele care au nevoie pentru a actualiza starea lor financiară peste tot în lume, cu rate ale dobânzii anuale foarte minime la nivelul de 3% într-un an, la 30 de ani perioadă de rambursare durată la orice parte a lumii. Ne da împrumuturi în intervalul de 5.000 euro la 100.000.000 euro. Împrumuturile noastre sunt bine asigurate, pentru securitate maximă este prioritatea noastră. Persoană interesată ar trebui să ne contactați prin e-mail: (jackwarmerloanlender@gmail.com) Ați fost refuzat de către atât de multe bănci aveți nevoie de finanțare pentru extinderea tine de afaceri, Nu ai nevoie de un credit de nevoi personale Aplica pentru un împrumut, trimite jos detaliile de mai jos: 1. Numele complet 2. Adresa 3. Suma 4. Durata Perioada 5.Phone Numărul 6. Ocupația Mr Jack Warmer
ANONIM a comentat Legea 341 2004
    Buna ziua, eu sunt un creditor înregistrat bani privat. Ne da împrumuturi pentru a ajuta oamenii, firmele care au nevoie pentru a actualiza starea lor financiară peste tot în lume, cu rate ale dobânzii anuale foarte minime la nivelul de 3% într-un an, la 30 de ani perioadă de rambursare durată la orice parte a lumii. Ne da împrumuturi în intervalul de 5.000 euro la 100.000.000 euro. Împrumuturile noastre sunt bine asigurate, pentru securitate maximă este prioritatea noastră. Persoană interesată ar trebui să ne contactați prin e-mail: (jackwarmerloanlender@gmail.com) Ați fost refuzat de către atât de multe bănci aveți nevoie de finanțare pentru extinderea tine de afaceri, Nu ai nevoie de un credit de nevoi personale Aplica pentru un împrumut, trimite jos detaliile de mai jos: 1. Numele complet 2. Adresa 3. Suma 4. Durata Perioada 5.Phone Numărul 6. Ocupația Mr Jack Warmer
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu