Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 4595 din 22 iulie 2009

privind aprobarea criteriilor de performanta pentru evaluarea cadrelor didactice din învatamantul preuniversitar

ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI INOVARII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 554 din 10 august 2009



In temeiul Legii învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi al Hotărârii Guvernului nr. 51/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării,

ministrul educaţiei, cercetării şi inovării emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă criteriile de performanţă pentru evaluarea cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar. Criteriile sunt prezentate în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - (1) Incepând cu anul şcolar 2009-2010, evaluarea cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar se va face pe baza criteriilor de performanţă aprobate prin prezentul ordin.

(2) Fişele de post, fişele de evaluare şi alte documente necesare evaluării cadrelor didactice se elaborează şi se aprobă până la începutul anului şcolar 2009-2010.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educaţiei, cercetării şi inovării,

Ecaterina Andronescu

ANEXA

CRITERII   DE   PERFORMANŢĂ

pentru evaluarea cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar

Prezenta propunere de criterii vizează creşterea calităţii educaţiei prin stabilirea clară a responsabilităţii cadrului didactic, atât din perspectiva calităţii, cât şi din cea a iminentei descentralizări a sistemului de învăţământ.

I.  Baza legală

Evaluarea cadrului didactic, inclusiv a performanţei profesionale, se realizează conform prevederilor legale în vigoare, cele mai importante fiind cuprinse în următoarele acte normative:

• Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare - art. 149;

• Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare - art. 50, 51 şi 52;

• Legea nr. 87/2006 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei;

• Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.925/2005 - art. 19, 21, 31, 43, 44;

Standardele     ocupaţionale     pentru     „Educatoare", „Invăţător/Invăţătoare", „Profesor-gimnaziu şi liceu";

• alte prevederi specifice existente, stabilite prin ordine de ministru, metodologii, instrucţiuni şi regulamente.

II. Baza metodologică

Procedura de evaluare a cadrelor didactice, în conformitate cu prevederile legislaţiei menţionate mai sus, cuprinde:

• autoevaluarea;

• evaluarea colegială (în catedră/comisie metodică);

• evaluarea de către consiliul de administraţie. Evaluarea cadrului didactic se  realizează anual, după încheierea anului şcolar, în două etape:

• completarea fişei de evaluare de către cadrul didactic respectiv (autoevaluare), de către şeful direct (evaluarea colegială, după caz, a responsabilului de comisie metodică, şefului de catedră, directorului adjunct etc.) şi de către conducătorul unităţii;

• interviul de evaluare - în faţa consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, în care se va completa fişa finală de evaluare, prin medierea diferenţelor existente între cele 3 aprecieri; pe baza dovezilor prezentate se va stabili calificativul final.

Pentru fiecare etapă vor fi luate în considerare şi rezultatele evaluărilor externe din perioada analizată (prin inspecţie şcolară, evaluare instituţională), dacă acestea există.

III. Instrumentul (fişa) de evaluare

Acest instrument stabileşte domeniile de evaluare, criteriile de performanţă şi punctajul aferent fiecărui domeniu.

In baza principiilor descentralizării, consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ stabileşte:

• indicatorii de performanţă aferenţi fiecărui criteriu;

• punctajul alocat fiecărui criteriu.

Domenii ale evaluării

Criterii de performanţă

Punctaj

maxim al criteriului

Autoevaluare

Evaluare colegială

Evaluare CA.

Punctaj final şi calificativ

CA.

1. Proiectarea eficientă a curriculumului 15 puncte minimum 13 p. pentru FB minimum 11 p. pentru B minimum 8 p. pentru S

-  Fundamentarea proiectării didactice pe achiziţiile anterioare de învăţare ale educabililor (preşcolari sau elevi)

-  Asigurarea  caracterului  aplicativ  al  proiectării curriculare

- Respectarea reglementărilor legale în vigoare privind conţinutul şi forma documentelor de proiectare

- Fundamentarea proiectării curriculare pe rezultatele evaluărilor naţionale si locale

5p.

3p.

3p.

3p.

Domenii ale evaluării

Criterii de performanţă

Punctaj

maxim al criteriului

Autoevaluare

Evaluare colegială

Evaluare CA.

Punctaj final

şi calificativ

CA.

-Adaptarea la particularităţile geografice, demografice, etnice, economice, sociale şi culturale ale comunităţii în care funcţionează unitatea de învăţământ

1 p.

TOTAL:

15 p.

2. Realizarea curriculumului 30 de puncte minimum 24 p. pentru FB minimum 21 p. pentru B minimum 15 p. pentru S

- Utilizarea metodelor active (care presupun activitatea independentă a educabilului, individual sau în grup) în activităţile de învăţare

- Adaptarea limbajului la nivelul achiziţiilor anterioare ale educabililor

-   Utilizarea manualelor, a auxiliarelor curriculare autorizate şi a bazei logistice existente în unitatea de învăţământ

-  Utilizarea experienţei individuale şi a achiziţiilor anterioare de învăţare ale educabililor

- Furnizarea de feed-back şi informarea sistematică a educabililor şi,  după caz,  a părinţilor în  privinţa progresului şcolar realizat

- Realizarea majorităţii obiectivelor curriculare în timpul activităţii şcolare a educabililor

-  Punctualitate şi realizarea întocmai şi la timp a activităţilor planificate

-  Asigurarea caracterului aplicativ al cunoştinţelor predate

-     Respectarea    indicaţiilor    metodice    asociate documentelor curriculare în uz

- Adaptarea metodologiei didactice la particularităţile geografice, demografice, etnice, economice, sociale şi culturale ale comunităţii în care funcţionează unitatea de învăţământ

-   Respectarea tuturor prevederilor legale privind drepturile copilului şi drepturile omului

-  Acordarea unui respect egal tuturor educabililor, indiferent de mediul de provenienţă, capacitatea de învăţare şi rezultatele obţinute

5p.

3p.

3p.

3p.

3p.

3p.

2p.

3p.

1p.

1p.

1p.

2p.

TOTAL:

30 p.

3. Evaluarea rezultatelor învăţării 20 de puncte minimum 16 p. pentru FB minimum 14 p. pentru B minimum 10 p. pentru S

-     Evaluarea    continuă    şi    notarea    conform reglementărilor legale şi standardelor naţionale în vigoare

- Asigurarea transparenţei criteriilor şi a procedurilor de evaluare

-  Evaluarea satisfacţiei beneficiarilor de educaţie conform procedurilor stabilite la nivelul unităţii de învăţământ

- Inregistrarea activităţilor de evaluare în conformitate cu legislaţia în vigoare

-   Comunicarea sistematică, către beneficiarii de educaţie, a rezultatelor evaluării

- Promovarea autoevaluării educabililor

5p.

3p.

4p.

2p.

3p.

3p.

TOTAL:

20 p.

4. Realizarea activităţilor extracurriculare 10 puncte minimum 9 p. pentru FB minimum 7 p. pentru B minimum 5 p. pentru S

-   Realizarea   de   activităţi   extracurriculare   care contribuie direct la atingerea obiectivelor curriculare, ale dezvoltării personale, instituţionale şi comunitare sau a celor propuse de beneficiarii de educaţie

-  Realizarea activităţilor extracurriculare pe baza documentelor proiective ale unităţii de învăţământ

- Asigurarea participării grupurilor-ţintă şi realizarea activităţilor extracurriculare pe baza planificării stabilite

-   Utilizarea   potenţialului   local   pentru   creşterea atractivităţii activităţilor extracurriculare şi comunitare

4p.

2p.

2p.

2p.

TOTAL:

10 p.

Domenii ale evaluării

Criterii de performanţă

Punctaj

maxim al criteriului

Autoevaluare

Evaluare colegială

Evaluare CA.

Punctaj final

şi calificativ

CA.

5. Dezvoltarea profesională, activitatea metodică şi ştiinţifică 15 puncte

minimum 13 p. pentru FB minimum 11 p. pentru B minimum 8 p. pentru S

-  Participarea la programele de formare obligatorii stabilite la nivel naţional sau local

-  Aplicarea în activitatea didactică a rezultatelor participării la activităţile metodice, ştiinţifice şi de dezvoltare profesională

-   Participarea la activităţile metodice şi ştiinţifice stabilite la nivel de catedră, unitate de învăţământ, localitate

-       Utilizarea     resurselor     informaţionale     ale bibliotecii/centrului de documentare şi informare şi a surselor de informaţie disponibile

5p.

5p.

3p.

2p.

TOTAL:

15 p.

6. Contribuţia la activitatea generală a unităţii de învăţământ şi la promovarea imaginii acesteia 10 puncte

minimum 9 p. pentru FB minimum 7 p. pentru B minimum 5 p. pentru S

-  Realizarea integrală şi la timp a atribuţiilor stabilite prin fişa postului

-  Realizarea comunicării formale şi a schimbului de date conform legislaţiei şi procedurilor stabilite la nivelul unităţii de învăţământ şi completarea documentelor şcolare conform prevederilor legale

-  Respectarea integrală a regulamentelor interne şi a procedurilor stabilite la nivelul unităţii de învăţământ (inclusiv din domeniul asigurării calităţii)

-   Realizarea/Participarea la programe/activităţi de prevenire şi combatere a violenţei şi de prevenire şi combatere a comportamentelor nesănătoase

-   Realizarea/Participarea la programe/activităţi în spiritul integrării şi solidarităţii europene

- Respectarea sistemelor şi a procedurilor de sănătate şi securitate a muncii şi de PSI prevăzute de legislaţia în vigoare pentru activităţile desfăşurate în tipul respectiv de organizaţie

-  Promovarea în comunitate a activităţii unităţii de învăţământ şi a ofertei educaţionale

3p.

1p.

1p.

2p.

1p.

1p.

1p.

TOTAL:

10 p.

IV.  Utilizarea fişei - acordarea calificativului

Acordarea calificativului ar urma să se realizeze după cum urmează:

-  calificativul general „foarte bine" se acordă dacă este obţinut calificativul „foarte bine" la cel puţin 4 domenii (dintre care, obligatoriu, domeniul 2 „Realizarea efectivă a curriculumului") şi calificativul „bine" la celelalte domenii;

-  calificativul general „bine" se acordă dacă este obţinut calificativul „bine" la cel puţin 4 domenii (dintre care, obligatoriu, domeniul 2 „Realizarea efectivă a curriculumului") şi calificativul „satisfăcător" la celelalte domenii;

-  calificativul general „satisfăcător" se acordă numai dacă este obţinut calificativul cel puţin „satisfăcător" la toate domeniile;

- calificativul general „nesatisfăcător" se acordă dacă este obţinut calificativul „nesatisfăcător" la cel puţin un domeniu.

V.  Urmările evaluării - acţiuni corective

In spiritul îmbunătăţirii calităţii, orice evaluare trebuie să producă consecinţe. Aceste consecinţe pot fi individuale sau instituţionale.

1. La nivel individual

Rezultatele evaluării vor avea consecinţe la nivelul salarizării şi al relaţiilor de muncă, care vor fi reglementate prin act administrativ separat.

2. La nivel instituţional

Rezultatele evaluării se vor consemna şi vor fundamenta strategia proprie a unităţii de învăţământ de dezvoltare profesională, stabilită prin standardele şi standardele de referinţă, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 21/2007 privind aprobarea Standardelor de autorizare de funcţionare provizorie a unităţilor de învăţământ preuniversitar, precum şi a Standardelor de acreditare şi de evaluare periodică a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi, respectiv, Hotărârea Guvernului nr. 1.534/2008 privind aprobarea Standardelor de referinţă şi a indicatorilor de performanţă pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în învăţământul preuniversitar.

Ca rezultate aşteptate ale procedurii de evaluare prezentate mai sus putem menţiona în cadrul programelor de îmbunătăţire a calităţii stabilite la nivelul unităţii de învăţământ:

•  stabilirea salarizării;

•  stabilirea planurilor individuale de remediere a punctelor slabe identificate;

•  recomandări privind dezvoltarea profesională ulterioară;

•  aprecierea meritului didactic.

ANEXA la criterii

Lista surselor de informare

1. Evaluarea directă:

- la clasă;

- în cadrul activităţilor extracurriculare;

- la activităţile cu părinţii sau cu alţi purtători de interese de la nivelul comunităţii.

2. Ancheta prin chestionar sau interviu:

a) aplicat educabililor şi absolvenţilor, pentru evidenţierea:

- nivelului de satisfacţie faţă de activitatea depusă;

- nivelului respectului reciproc manifestat în cadrul relaţiei profesor-elev;

- calităţii limbajului utilizat- corectitudine, accesibilitate;

-   nivelului   de   satisfacere   a   nevoilor   şi   intereselor individuale;

b) aplicat părinţilor, pentru evidenţierea:

- nivelului de satisfacţie faţă de activitatea depusă;

- nivelului respectului reciproc manifestat în cadrul relaţiei profesor-elev;

- calităţii limbajului utilizat - corectitudine, accesibilitate;

-   nivelului   de   satisfacere   a   nevoilor   şi   intereselor individuale;

c) aplicat reprezentanţilor altor purtători de interese din comunitate, pentru evidenţierea:

- nivelului de satisfacţie faţă de activitatea depusă;

- utilităţii şi aplicabilităţii celor învăţate;

-   nivelului de satisfacere a nevoilor şi intereselor comunitare.

3. Analiza produselor activităţii:

-  produsele educabililor - caiete, lucrări scrise, lucrări practice, rezultatele la probele de evaluare, artefacte (desene, lucrări practice eto), înregistrări video sau audio, imagini etc;

-  produsele activităţii cadrului didactic: documente de proiectare a activităţii (planificările calendaristice, proiectele unităţilor de învăţare), documente privind evaluarea rezultatelor şcolare şi ale activităţilor extraşcolare, portofolii, auxiliare curriculare şi material didactic, fişe de progres, fişe de lucru (individual sau colectiv) etc;

-   documente emise de terţi: diplome, adeverinţe şi certificate, procese-verbale şi alte documente legate de inspecţie, procese-verbale şi alte documente ale comisiilor metodice şi ale catedrelor, rapoarte de autoevaluare/evaluare internă şi de evaluare externă etc.


COMENTARII la Ordinul 4595/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 4595 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Căutați un împrumut? Sau ai fost refuzat un împrumut de către o bancă sau o instituție financiară pentru unul sau mai multe motive? Ai locul potrivit pentru soluțiile dvs. de împrumut chiar aici! firma de împrumut elina Johnson suntem limitate în a da credite pentru companii și persoane fizice, la o rată scăzută și la prețuri accesibile dobânzi de 2%. Vă rugăm să ne contactați prin e-mail astăzi prin elinajohnson11@hotmail.com
ANONIM a comentat Legea 189 2000
    Soferii de pe autobuzele de cursa lunga nu vor sa primeasca cupoane de calatorie pentru cei care beneficiaza de L 189/2000 si atunci sint obligata sa platesc pretul intreg al calatoriei sau sa imprumut un cupon de calatorie si cartea de identitate a unui pensionar -deci fac o ilegalitate. Cum s-ar putea rezolva aceasta problema ? Si unde voi primi raspuns la aceasta problema ?
ANONIM a comentat Hotărârea 30 2016
    Buenos días señor / señora Somos el proveedor líder de servicios de crédito y de gestión financiera a los clientes en todo el mundo. Buscando préstamos propias casas, préstamos personales sin garantía, préstamos garantizados, préstamos de vacaciones, préstamos de consolidación de deudas o préstamos para mejoras en el hogar? Obtén una cotización de nosotros hoy y para empezar a procesar su solicitud de préstamo y 24 horas de aprobación. También participan en el negocio de la remisión, la promoción de las instituciones de servicios financieros, y proporcionar las finanzas, préstamos, patrocinio. Nuestra especialización están por debajo de aquí: ** Préstamos personales sin garantía - ** Los préstamos garantizados - ** Consolidación de Deuda Préstamo - ** Préstamos Comerciales - ** ¿Quieres ser un Agente / Broker - ** Asociación / Incorporación - damos nuestra préstamo a tipo de interés del 2% sólo en la duración mínima de 6 meses a la duración máxima de 30 años y en el mínimo de 2000 a 500 millones su pesos, dolares en euros y somos confiables y convenientes para los servicios financieros, que es mejor para usted. Si usted está interesado en obtener el préstamo y luego, la amabilidad de ponerse en contacto con nosotros a través del correo electrónico: diamondloanhome@yandex.com y le daremos más información sobre cómo va a obtener su préstamo de nosotros.
ANONIM a comentat Decretul 581 2016
    Ești un om de afaceri sau o femeie? Ești într-o mizerie financiară sau nu Aveți nevoie de fonduri pentru a începe propria afacere? Trebuie să acorde împrumuturi Datoria Lor sau achita facturile sau de a începe o afacere bună? Nu aveți un scor de credit scăzut și veți găsi că este greu pentru a obține Capital de împrumut de la băncile locale / alte instituții financiare? Ai nevoie de un Împrumut sau de finanțare pentru orice motiv, cum ar fi: a) Credit de nevoi Personale, de Expansiune de Afaceri, b) Business Start-up, Educație, c) Consolidarea Datoriilor, d) Credite Greu Bani Oferim împrumut la rată scăzută a dobânzii de 2% și cu garanții reale și nu Garanții, oferim credite personale, credite de consolidare a datoriei, capital de risc de Capital, împrumut de afaceri, educație împrumut, ipotecare sau Împrumuturi pentru orice motiv". Cu toate acestea, metoda noastra ofera posibilitatea de a specifica valoarea creditului necesar și, de asemenea, durata vă puteți permite, vă oferă o Șansă reală de a obține fondurile de care aveți nevoie! Aceste credite personale pot fi aprobat, indiferent de dvs. de credit și există o mulțime de clienți fericiți care să susțină această afirmație. Dar tu nu va primi doar personal de împrumut aveți nevoie; veți obține cel mai ieftin.Aceasta este promisiunea noastra: va garantam cel mai mic tarif pentru toate creditele, cu acces gratuit la garanții reale beneficii. Ne străduim să lăsați un pozitiv impresie de durată de peste așteptările clienților mei în tot ceea ce fac. Scopul nostru este de a trata cu demnitate și respect, în timp ce oferind cea mai mare serviciu de calitate în timp util. E-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT ACASĂ Vizitați-ne la: www.midlandcreditonline.com
ANONIM a comentat Ordin 28 2016
    Ești un om de afaceri sau o femeie? Ești într-o mizerie financiară sau nu Aveți nevoie de fonduri pentru a începe propria afacere? Trebuie să acorde împrumuturi Datoria Lor sau achita facturile sau de a începe o afacere bună? Nu aveți un scor de credit scăzut și veți găsi că este greu pentru a obține Capital de împrumut de la băncile locale / alte instituții financiare? Ai nevoie de un Împrumut sau de finanțare pentru orice motiv, cum ar fi: a) Credit de nevoi Personale, de Expansiune de Afaceri, b) Business Start-up, Educație, c) Consolidarea Datoriilor, d) Credite Greu Bani Oferim împrumut la rată scăzută a dobânzii de 2% și cu garanții reale și nu Garanții, oferim credite personale, credite de consolidare a datoriei, capital de risc de Capital, împrumut de afaceri, educație împrumut, ipotecare sau Împrumuturi pentru orice motiv". Cu toate acestea, metoda noastra ofera posibilitatea de a specifica valoarea creditului necesar și, de asemenea, durata vă puteți permite, vă oferă o Șansă reală de a obține fondurile de care aveți nevoie! Aceste credite personale pot fi aprobat, indiferent de dvs. de credit și există o mulțime de clienți fericiți care să susțină această afirmație. Dar tu nu va primi doar personal de împrumut aveți nevoie; veți obține cel mai ieftin.Aceasta este promisiunea noastra: va garantam cel mai mic tarif pentru toate creditele, cu acces gratuit la garanții reale beneficii. Ne străduim să lăsați un pozitiv impresie de durată de peste așteptările clienților mei în tot ceea ce fac. Scopul nostru este de a trata cu demnitate și respect, în timp ce oferind cea mai mare serviciu de calitate în timp util. E-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT ACASĂ Vizitați-ne la: www.midlandcreditonline.com
ANONIM a comentat Legea 65 2012
    Buna ziua, numele meu este dna Ruth Edwin, o victima a fraudei în mâinile creditorilor false. i-au pierdut aproximativ 23.000 €, deoarece am nevoie de un capital mare de 55.000 €. Aproape ca a murit, am avut nici un loc pentru a merge. afacerea mea a fost distrusa, iar în acest proces am pierdut fiul meu. Nu am putut sta din nou, acest lucru se întâmpla. în august 2015, am întâlnit un prieten bun, care mi-a prezentat o mama buna, doamna Mary William, ca în cele din urma ma ajutat sa asigure un credit într-o companie. Mama buna Vreau sa folosesc aceasta ocazie pentru a va mul?umesc, ?i poate Dumnezeu sa continue sa va binecuvânteze. Am dori, de asemenea, sa foloseasca aceasta oportunitate de a consilia colegi indonezieni, ca exista mai multe escroci acolo, a?a ca, daca ave?i nevoie de un împrumut, ?i doresc sa ob?ina un credit rapid, numai prin dna înregistra Mary William prin e-mail: marywilliam902@gmail.com. De asemenea, pute?i sa ma contacta?i prin intermediul acestui e-mail: ruthedwin98@gmail.com. daca ave?i orice îndoiala. te rog ea este singura persoana de încredere ?i de încredere. Mul?umesc.
ANONIM a comentat Hotărârea 30 2016
    Salutare tuturor, Sunt Perry alb un creditor împrumut privat cu reputație bună de lucru, Perrywhitefirms@outlook.com Aplică astăzi dacă aveți nevoie de urgență împrumut de la o companie de renume, cu condiții bune și relațiile de muncă, atunci ar trebui să ne contactați pe măsură ce oferim credite la Rata dobânzii accesibile de 3%, iar munca cu noi va fi o experiență bună. În cazul în care sunteți interesat, de contact noi prin e-mail: Perrywhitefirms@outlook.com +2349057519652 Perrywhitefirms@outlook.com Aștept răspunsul rapid Domnul Perry alb
ANONIM a comentat Hotărârea 40 2016
    Obținerea unui împrumut legitim au fost întotdeauna o problemă uriașă atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema de rău de credit și garanții sunt ceva care clienții sunt mereu îngrijorați atunci când caută un împrumut de la un creditor legitim. Dar, MIDLAND CREDIT FIRM.has a făcut această diferență în industria de creditare. MIDLAND DE CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a da împrumuturi clienților locali și internaționali la rata dobânzii de 3%. Noi am fost dat privilegiul de a satisface nevoile dvs. financiare. Chestiunea creditelor nu ar trebui să te oprească de la obtinerea de împrumut de care aveți nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Investitorii Credite * Consolidarea datoriilor * În al doilea rând Ipoteca * Credite pentru afaceri * Credite personale * Credite International Nici o securitate socială și nici o verificare de credit, 100% de garantare. Tot ce trebuie să faci este să ne spui exact ce vrei si noi vom face cu siguranta visul sa devina realitate. MIDLAND DE CREDIT FIRM spune DA când băncile dumneavoastră spun NU. În cele din urmă, vom finanța la scară mică firmă de împrumut, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru noi avem de capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare pentru a merge cu privire la achiziționarea unui împrumut de la noi: Vă rugăm să răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume Firma: MIDLAND CREDIT HOME Compania Email midland.credit2@gmail.com Firma NMLS ID: 315276. Site-ul companiei: www.midlandcreditonline.com Ramură Ore + Locații (duminică închise) Luni, Marți, & joi 10:00 la 6:00, miercuri 11:00 la 6:00, vineri 9:00 la 6:00 P. M, Satrurday 7:0 - 14:00. Motto-ul: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 583 2016
    Obținerea unui împrumut legitim au fost întotdeauna o problemă uriașă atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema de rău de credit și garanții sunt ceva care clienții sunt mereu îngrijorați atunci când caută un împrumut de la un creditor legitim. Dar, MIDLAND CREDIT FIRM.has a făcut această diferență în industria de creditare. MIDLAND DE CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a da împrumuturi clienților locali și internaționali la rata dobânzii de 3%. Noi am fost dat privilegiul de a satisface nevoile dvs. financiare. Chestiunea creditelor nu ar trebui să te oprească de la obtinerea de împrumut de care aveți nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Investitorii Credite * Consolidarea datoriilor * În al doilea rând Ipoteca * Credite pentru afaceri * Credite personale * Credite International Nici o securitate socială și nici o verificare de credit, 100% de garantare. Tot ce trebuie să faci este să ne spui exact ce vrei si noi vom face cu siguranta visul sa devina realitate. MIDLAND DE CREDIT FIRM spune DA când băncile dumneavoastră spun NU. În cele din urmă, vom finanța la scară mică firmă de împrumut, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru noi avem de capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare pentru a merge cu privire la achiziționarea unui împrumut de la noi: Vă rugăm să răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume Firma: MIDLAND CREDIT HOME Compania Email midland.credit2@gmail.com Firma NMLS ID: 315276. Site-ul companiei: www.midlandcreditonline.com Ramură Ore + Locații (duminică închise) Luni, Marți, & joi 10:00 la 6:00, miercuri 11:00 la 6:00, vineri 9:00 la 6:00 P. M, Satrurday 7:0 - 14:00. Motto-ul: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Ordin 934 2016
    My name is Mr. Allen Brandley. live in the United Kingdom, Sussex Gardens. I want to use this medium to introduce to you the most profitable loan business; Mr. Allen Brandley Foundation loan, international loans company that can offer a loan with a low cost interest rate that can not have elsewhere. The loan interest rate is 4.5%. Our service is fast, transparent and 100% effective. Contact us today to (allenbrandleyloanfirm@gmail.com). Whether personal, business, student or payday loan
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu