Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 419 din 2 septembrie 2010

pentru punerea în aplicare a Instructiunilor privind individualizarea sanctiunilor pentru contraventiile prevazute la art. 50 si 501 din Legea concurentei nr. 21/1996

ACT EMIS DE: CONSILIUL CONCURENTEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 638 din 10 septembrie 2010



In baza prevederilor art. 20 alin. (4) lit. d), ale art. 21 alin. (2) şi ale art. 27 alin. (4), ale art. 28 alin. (1), precum şi ale art. 52 alin. (1) din Legea concurenţei nr. 21/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

preşedintele Consiliului Concurenţei emite următorul ordin:

Art. 1. -In urma adoptării în plenul Consiliului Concurenţei se pun în aplicare Instrucţiunile privind individualizarea sancţiunilor pentru contravenţiile prevăzute la art. 50 şi 501 din Legea concurenţei nr. 21/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Compartimentele de specialitate din cadrul Consiliului Concurenţei vor urmări punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin.

Art. 3. - Instrucţiunile prevăzute la art. 1 intră în vigoare la data publicării lor în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Consiliului Concurenţei,

Bogdan Marius Chiriţoiu

ANEXĂ

INSTRUCŢIUNI

privind individualizarea sancţiunilor pentru contravenţiile prevăzute la art. 50 şi 501 din Legea concurentei nr. 21/1996

In temeiul art. 27 alin. (1) şi (3) din Legea concurenţei nr. 21/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul Concurenţei adoptă prezentele instrucţiuni.

CAPITOLUL I

Introducere

Scopul prezentelor instrucţiuni, emise în aplicarea art. 52 din Legea nr. 21/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare lege, este de a stabili modalităţile şi criteriile de individualizare a sancţiunilor în cazul săvârşirii uneia dintre contravenţiile prevăzute la art. 50 şi 501 din lege, ţinându-se seama de gravitatea şi durata faptei.

Prin prezentele instrucţiuni se urmăreşte asigurarea transparenţei şi a obiectivitătii în procesul de individualizare a sancţiunilor pentru săvârşirea uneia dintre contravenţiile prevăzute la art. 50 şi 501 din lege, realizarea efectului disuasiv al sancţiunilor, precum şi asigurarea certitudinii juridice întreprinderilor sau asociaţiilor de întreprinderi, precum şi autorităţilor şi instituţiilor administraţiei publice centrale şi locale.

Metodologia de stabilire a cuantumului amenzii se întemeiază pe determinarea unui nivel de bază, care se va putea majora în cazul existenţei circumstanţelor agravante sau se va reduce în cazul existenţei circumstanţelor atenuante.

CAPITOLUL II

Nivelul de bază

I. Determinarea nivelului de bază

1.  Nivelul de bază se determină în funcţie de gravitatea şi durata faptei, potrivit prevederilor art. 52 alin. (1) din lege.

2. Ca punct de plecare pentru determinarea nivelului de bază al amenzii în cazul contravenţiilor prevăzute la art. 50 din lege este avută în vedere cifra de afaceri totală realizată de contravenient în anul financiar anterior sancţionării.

II. Gravitatea

1. In evaluarea gravităţii încălcării trebuie avute în vedere, printre altele, natura faptei, în special dacă informaţiile solicitate puteau avea un impact semnificativ asupra soluţionării cazului aflat în analiza Consiliului Concurenţei, datorită naturii, importanţei şi caracterului util ale acestora.

2. In funcţie de gravitate, faptele se împart în 3 categorii:

a) încălcări de gravitate mică: cuantum de la 0,1% până la 0,3% din cifra de afaceri totală, în cazul contravenţiilor prevăzute la art. 50, sau o sumă cuprinsă între 20.000 lei şi 400.000 lei, în ipoteza prevăzută la art. 511 alin. (2) lit. a), ori o sumă cuprinsă între 5.000 lei şi 10.000 lei, în cazul faptelor prevăzute la art. 501 din lege, săvârşite de autorităţile şi instituţiile administraţiei publice centrale şi locale;

b) încălcări de gravitate medie: cuantum de la 0,3% până la 0,5% din cifra de afaceri totală, în cazul contravenţiilor prevăzute la art. 50, sau o sumă cuprinsă între 400.001 lei şi 1.200.000 lei, în ipoteza prevăzută la art. 511 alin. (2) lit. a), ori o sumă cuprinsă între 10.001 lei şi 17.000 lei, în cazul faptelor prevăzute la art. 501 din lege, săvârşite de autorităţile şi instituţiile administraţiei publice centrale şi locale;

c) încălcări de gravitate mare: cuantum de la 0,5 % până la 0,9% din cifra de afaceri totală, în cazul contravenţiilor prevăzute la art. 50, sau o sumă cuprinsă între 1.200.001 lei şi 1.600.000 lei, în ipoteza prevăzută la art. 511 alin. (2) lit. a), sau o sumă cuprinsă între 17.001 lei şi 23.000 lei, în cazul faptelor prevăzute la art. 501 din lege, săvârşite de autorităţile şi instituţiile administraţiei publice centrale şi locale.

3. Contravenţiile prevăzute la art. 50 lit. d) şi e) din lege sunt considerate, de regulă, a fi fapte de gravitate mare şi vor fi încadrate ca atare. Inspecţia reprezintă cel mai important mijloc prin care pot fi găsite dovezi ale unor posibile încălcări ale regulilor de concurenţă prezumate de Consiliul Concurenţei. Prin refuzul de a se supune unei inspecţii dispuse de autoritatea de concurenţă este compromis caracterul inopinat al acesteia, existând posibilitatea ca documentele în legătură cu obiectul şi scopul investigaţiei, aflate la sediul întreprinderii care se opune inspecţiei, să fie modificate, ascunse, distruse total ori parţial. Prin astfel de acţiuni se periclitează exercitarea efectivă a atribuţiilor conferite prin lege Consiliului Concurenţei.

III.  Durata

In funcţie de durata încălcărilor, acestea se împart în 3 categorii, cărora le este atribuit un factor de la 1 la 2, după cum urmează:

a)  încălcări de scurtă durată (mai puţin de 15 zile) sau cu consumare instantanee: factor 1;

b) încălcări de durată medie (15-30 de zile): factor 1,5;

c) încălcări de lungă durată (peste 30 de zile): factor 2.

IV.   Nivelul de bază se obţine prin înmulţirea procentului determinat în funcţie de gradul de gravitate a încălcării cu factorul aferent duratei încălcării, după următoarea formulă:

Nivel de bază = gravitate x factor (durată)

CAPITOLUL III

Adaptarea nivelului de bază

1.  Nivelul de bază poate fi majorat sau redus cu un procent cuprins între 5% şi 10% pentru fiecare circumstanţă agravantă sau atenuantă reţinută.

2.  Circumstanţe agravante

Nivelul de bază poate fi majorat atunci când există circumstanţe agravante, precum:

a) experienţa anterioară în ceea ce priveşte procedurile sau notificările desfăşurate în faţa autorităţii de concurenţă;

b) săvârşirea de către aceeaşi întreprindere a unei încălcări de acelaşi tip cu o încălcare constatată de Consiliul Concurenţei prin decizie anterioară adoptată în comisie sau prin proces-verbal întocmit de inspectorii de concurenţă;

c)  măsurile de intimidare asupra altor întreprinderi pentru a le determina să nu furnizeze informaţiile solicitate de Consiliul Concurenţei sau să le furnizeze de o manieră inexactă ori incompletă sau orice încercare de a determina astfel de atitudini;

d) alte împrejurări de natura celor de mai sus;

3.  Circumstanţe atenuante

Nivelul de bază va fi diminuat atunci când există circumstanţe atenuante, precum:

a) colaborarea efectivă cu Consiliul Concurenţei în cursul procedurilor, dincolo de obligaţia legală de a coopera;

b) încetarea încălcării din propria voinţă a făptuitorului;

c)  alte împrejurări care demonstrează voinţa întreprinderii sau a autorităţii publice de a facilita aflarea adevărului în cauzele aflate în atenţia Consiliului Concurenţei.

CAPITOLUL IV

Alte prevederi

1. Pentru contravenţiile prevăzute la art. 50 din lege, rezultatul final al calculului amenzii, conform metodei prevăzute în prezentele instrucţiuni, nu se poate situa sub pragul de 0,1% din cifra de afaceri totală realizată de contravenient în anul financiar anterior sancţionării şi nu poate în niciun caz să depăşească 1% din cifra de afaceri totală din anul financiar anterior sancţionării, respectiv, în situaţia prevăzută la art. 511 alin. (1) din lege, din cifra de afaceri aferentă anului imediat anterior anului de referinţă pentru calcularea cifrei de afaceri în vederea aplicării sancţiunii, pentru întreprinderi sau asociaţii de întreprinderi.

2. Pentru contravenţiile prevăzute la art. 501 din lege, amenda calculată conform metodei prevăzute în prezentele instrucţiuni nu poate fi mai mică de 5.000 lei si nu poate depăşi 40.000 lei.

3. In situaţia în care contravenţiile prevăzute la art. 50 din lege au fost săvârşite de către o întreprindere sau o asociaţie de întreprinderi nou-înfiinţată, care nu a înregistrat cifră de afaceri în anul anterior sancţionării, amenda calculată potrivit metodei prevăzute în prezentele instrucţiuni nu poate fi mai mică de 20.000 lei şi nu poate depăşi 2.000.000 lei.

4. Atunci când în urma aplicării criteriilor de individualizare prevăzute la cap. II şi III, pragul de 1% din cifra de afaceri totală, prevăzut la art. 50 din lege, sau pragul de 2.000.000 lei, prevăzut la art. 511 alin. (2) lit. a) din lege, sunt depăşite, amenda va fi redusă la 1% din cifra de afaceri totală realizată de contravenient sau la 2.000.000 lei.

5. La data intrării în vigoare a prezentelor instrucţiuni se abrogă Instrucţiunile privind individualizarea sancţiunilor pentru contravenţiile prevăzute la art. 55 din Legea concurenţei nr. 21/1996, puse în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 106/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 439 din 17 mai 2004.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 419/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 419 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu