Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 415 din 16 septembrie 2009

pentru completarea Regulamentului privind continutul si modul de întocmire a documentatiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciara, aprobat prin Ordinul directorului general al Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara nr. 634/2006

ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA DE CADASTRU SI PUBLICITATE IMOBILIARA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 675 din 8 octombrie 2009



Având în vedere prevederile art. 4 lit. a) şi c) şi ale art. 59 din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată,

în temeiul art. 3 alin. (8) din Legea nr. 7/1996, republicată, coroborat cu art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 1.210/2004 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, republicată,

directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru si Publicitate Imobiliară emite prezentul ordin.

Art. I. - Regulamentul privind conţinutul şi modul de întocmire a documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciară, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 634/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.048 din 29 decembrie 2006, cu modificările şi completările ulterioare, se completează după cum urmează:

1.  La articolul 11, după a cincea liniuţă se introduc două noi liniuţe, liniuţele a 6-a şi a 7-a, cu următorul cuprins:

„-planul parcelar este reprezentarea grafică a unei tarlale care conţine limitele tuturor imobilelor din tarla şi detaliile stabile din teren ce o definesc; planul parcelar devine plan cadastral după recepţia şi atribuirea numerelor cadastrale de către oficiul teritorial.

- tarlaua este diviziunea cadastrală tehnică a unităţii administrativ-teritoriale delimitată prin detalii fixe, identificabile în teren, care nu suferă modificări în timp, cum ar fi căi de comunicaţie, ape, diguri etc."

2.   După capitolul 11 se introduce un nou capitol, capitolul 111, cu următorul cuprins:

„CAPITOLUL 111

Procedura privind atribuirea numerelor cadastrale imobilelor din planul parcelar în vederea înscrierii în cartea funciară

Art. 211. - Prezenta procedură stabileşte modalitatea de recepţie a planurilor parcelare şi atribuirea numerelor cadastrale imobilelor situate în extravilan retrocedate conform Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi ale Legii nr. 169/1997, cu modificările şi completările ulterioare, şi Legii nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 212. - Planul parcelar se întocmeşte de către persoane autorizate, cu respectarea normelor şi regulamentelor în vigoare, la solicitarea autorităţilor publice locale şi centrale sau a altor persoane interesate.

Art. 213. - (1) Planul parcelar se realizează în format analogic, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, şi în format digital fişier .dxf şi fişiere .cp, astfel încât informaţiile să poată fi transferate în baza de date cadastrale a oficiului teritorial.

(2) Tabelul parcelar se va întocmi în format analogic şi în format digital, fişiere tip .xls, conform anexei nr. 2.

Art. 214. - Dacă în cadrul tarlalei există imobile cu numere cadastrale atribuite anterior care nu pot fi integrate în planul parcelar nou-întocmit, se vor aplica prevederile art. 26 şi 27.

Art. 215. - Pentru planurile parcelare existente în arhiva oficiilor teritoriale, realizate cu respectarea normelor şi regulamentelor tehnice în vigoare, directorul oficiului teritorial poate declanşa procedura de atribuire a numerelor cadastrale imobilelor, în baza referatului întocmit de şeful serviciului arhivă şi informatică şi de inginerul-şef.

Art. 216. - In vederea declanşării procedurii menţionate la art. 215 se întocmeşte un dosar tehnic pentru fiecare tarla, care va conţine:

a) referatul aprobat de directorul oficiului teritorial prin care se confirmă că planul parcelar respectă normele şi regulamentele tehnice în vigoare;

b) planul parcelar existent în arhiva oficiului teritorial;

c) tabelul parcelar care conţine ordinea imobilelor în cadrul tarlalei şi numerele cadastrale aferente, conform anexei nr. 2;

d) fişiere .cp pentru imobilele care nu au avut alocate numere cadastrale.

Art. 217. - După întocmirea dosarului tehnic se atribuie numere cadastrale imobilelor care nu au avut alocate numere cadastrale.

Art. 218. - Dosarul tehnic completat cu dovada transmiterii la primărie a documentelor menţionate la art. 216 lit. b) şi c), în copie, se arhivează la oficiul teritorial, în vederea înscrierii imobilelor în cartea funciară, la solicitarea proprietarilor.

Art. 219. - Procedura de atribuire a numerelor cadastrale este declanşată şi în cazul întocmirii planului parcelar de către persoane autorizate, la cererea autorităţilor publice locale şi centrale sau a altor persoane interesate, în condiţiile legii.

Art. 2110 . -In vederea atribuirii numerelor cadastrale prin utilizarea noului plan parcelar întocmit în condiţiile art. 219, oficiul teritorial va proceda astfel:

a) pune la dispoziţia executantului, cu titlu gratuit, informaţiile disponibile necesare, pentru tarlaua în care s-a declanşat procedura de întocmire a planului parcelar (lista titlurilor de proprietate, inventare de coordonate ale PAD-urilor recepţionate, fişiere .cp, .dxf, copii ale planurilor de amplasament şi delimitare recepţionate, planuri parcelare existente etc);

b) verifică şi recepţionează planul parcelar şi atribuie numere cadastrale imobilelor, potrivit reglementărilor tehnice în vigoare.

Art. 2111. - Documentaţia cadastrală pentru atribuirea numerelor cadastrale pe baza planului parcelar se întocmeşte în două exemplare şi va cuprinde:

a) cererea de informaţii întocmită conform anexei nr. 3;

b) cererea de recepţie;

c)  documentele furnizate de oficiul teritorial în faza de documentare;

d)  planul parcelar la scara 1:500-1:5.000, conform anexei nr. 1, analogic şi digital;

e) tabelul parcelar, întocmit conform anexei nr. 2, analogic şi digital;

f) planul de încadrare în zonă, cu evidenţierea tarlalei pentru care s-a întocmit planul parcelar;

g) fişierele .cp pentru imobilele cărora li se vor atribui numere cadastrale;

h) memoriul tehnic, conform anexei nr. 4.

Art. 2112. - (1) După încheierea procedurii privind atribuirea numerelor cadastrale imobilelor din planul parcelar, oficiul teritorial comunică primăriei unităţii administrativ-teritoriale de care aparţine tarlaua în cauză următoarele documente:

a) planul parcelar recepţionat cu numere cadastrale, în copie;

b) tabelul parcelar completat cu toate numerele cadastrale aferente imobilelor din tarla, în copie.

(2) Documentele menţionate la alin. (1) vor fi utilizate în activităţile administrative specifice, precum şi pentru informarea proprietarilor în vederea demarării, individual, a procedurii de înscriere în cartea funciară.

Art. 2113. - (1) Numerele cadastrale se vor atribui inclusiv imobilelor care au la bază procese-verbale de punere în posesie eliberate conform legilor proprietăţii.

(2) Titlurile de proprietate ce se vor emite în conformitate cu prevederile legilor fondului funciar, în baza planului parcelar recepţionat cu numere cadastrale atribuite, devenit plan cadastral, se înscriu din oficiu în cartea funciară, înaintea transmiterii acestora către proprietari."

3. După articolul 26 se introduc două noi articole, articolele 261 şi 262 , cu următorul cuprins:

„Art. 261. - (1) Prin excepţie de la prevederile art. 26, la recepţia documentaţiilor cadastrale pentru imobile situate în extravilan unde nu există plan parcelar în arhiva oficiului teritorial sau a primăriei, acesta va fi înlocuit cu un «plan de încadrare în tarla», pe care sunt reprezentate limitele tarlalei, limitele imobilelor care au numere cadastrale anterior atribuite, limitele imobilului în cauză şi orice alte detalii fixe din teren.

(2) Planul de încadrare în tarla va fi întocmit în format analogic şi digital, va fi semnat de persoana autorizată, de proprietar' sau de deţinătorul legal şi vizat de preşedintele comisiei locale de fond funciar.

(3) Planul de amplasament şi delimitare întocmit în condiţiile art. 261 va purta menţiunea «Imobil înregistrat în planul cadastral fără localizare certă datorită lipsei planului parcelar».

(4)  Menţiunea «Imobil înregistrat în planul cadastral fără localizare certă datorită lipsei planului parcelar» se va nota din oficiu în cartea funciară.

(5) Proprietarul va da o declaraţie pe propria răspundere că a fost informat cu privire la consecinţele ulterioare ale lipsei planului parcelar.

Art. 262. - (1) In aplicarea art. 261, oficiile teritoriale vor pune la dispoziţia persoanelor autorizate, cu titlu gratuit, în baza solicitării de informaţii, următoarele:

a) limitele tarlalei în format .dxf, determinate prin măsurători (dacă există în arhivă) sau digitizate de pe ortofotoplan;

b) geometriile imobilelor anterior recepţionate în format .dxf;

c) lista titlurilor de proprietate aferente tarlalei.

(2) Informaţiile analogice furnizate de către oficiile teritoriale vor fi anexate cererii de recepţie şi înscriere în cartea funciară."

4. După anexa nr. 19 se introduc patru noi anexe, anexele nr. 20, 21, 22 şi 23, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 1, 2, 3 şi 4 la prezentul ordin.

Art. II. -Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. III. - Prezentul ordin intră în vigoare la 15 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară,

Mihai Busuioc

ANEXA Nr. 1*) (Anexa nr. 20 la regulament)

*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 21 la regulament)

Tabel parcelar (include toate imobilele din tarla)

Nr. tarla

Nr. crt. (ordinea în tarla)

Nr. cadastral iniţial

Nr.

carte

funciară

Nr. parcelă/ (nr. topografic)

Nr. cadastral/ Nr. CF*)

Suprafaţă

parcelă

din act

(m2)

Categoria

de folosinţă

din act

Suprafata

totală imobil

din act

(m2)

Suprafata

totală imobil

determinată

(m2)

Numele şi prenumele proprietarului

Act de proprietate (nr./data)****)

Codul construcţiei

Destinaţia construcţiei

Suprafaţa

la sol a

construcţiei

(m2)

Obser- vaţii

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

189

1

234

457

189/2/1

_

8212

A

8212

8211

Popescu Vasile

TP 342/6.04.2006

-

-

-

2

-

-

189/2/2

10328

P

10328

10327

Vasile Ion

TR....

-

-

-

3

-

-

189/2/3

3179

V

11981

11988

Dumitru Ion

TR...

-

-

-

189/2/4

4946

L

-

-

-

189/2/5

3856

F

-

-

-

4

1743

-

189/2/6

-

4951

A

8451

8450

Ionescu Gheorghe

CVC 456/15.12.2006

-

-

-

189/2/7

3500

L

-

-

-

5

-

-

189/2/8

7061

A

7061

7060

Constantin Elena

Proces-verbal de punere în posesie nr....

-

-

-

TOTAL SUPRAF. TARLA

46033

46033

46036

Vizat comisia locală de fond funciar**)

Preşedinte,

........................................................

Data

........................................................

OCPI (recepţie)

........................................................

Semnătura şi parafa inspectorului

Ştampila OCPI

Intocmit***)

........................................................

(numele angajatului OCPI)

Executant**)

........................................................

(semnătură şi ştampilă)

Valabil doar însoţit de planul parcelar recepţionat.

*) Se va completa la recepţia cadastrală.

**) In cazul în care planul parcelar este întocmit de o persoană fizică/juridică autorizată, la solicitarea autorităţilor locale, centrale sau a persoanelor interesate.

***) Doar în cazul în care procedura este demarată de OCPI.

****) Se va trece procesul-verbal de punere în posesie, în cazul în care nu s-a eliberat titlul de proprietate.

ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 22 la regulament)

Către

Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară.......................

Nr. de înregistrare.................../...../..../....

CERERE   DE   INFORMAŢII

pentru întocmirea planului parcelar în vederea atribuirii numerelor cadastrale

Prin prezenta vă rugăm să ne furnizaţi informaţiile necesare întocmirii planului parcelar al tarlalei nr........../UAT............., în vederea atribuirii numerelor cadastrale imobilelor situate în această tarla.

Planul parcelar va fi întocmit de:

[ ] persoana fizică/juridică autorizată, posesoarea certificatului de autorizare..........., eliberat de........................................... la data........................, conform contractului....................(se va indica numărul contractului încheiat).

Solicităm următoarele informaţii:

[ ] plan cadastral la scara................;

[ ] plan topografic la scara..............;

[ ] ortofotoplan;

[ ] lista titlurilor de proprietate aflate în arhiva OCPI;

[ ] coordonate ale planurilor de amplasament şi delimitare (PAD) recepţionate, fişiere.cp,.dxf, copii ale planurilor de amplasament si delimitare pentru imobilele anterior recepţionate;

[ ]......................................................

Termenul de execuţie a documentaţiei este de.......zile, începând cu data................

Primar,

........................................................

(numele, prenumele, semnătura şi ştampila)

Secretar,

........................................................

(numele, prenumele, semnătura)

Executant,

........................................................

(numele, prenumele, semnătura şi ştampila)

Data.........................

ANEXA Nr. 4 (Anexa nr. 23 la regulament)

MEMORIUL  TEHNIC

• metode şi aparatura folosite la măsurători

• sistemul de coordonate - STEREO 70

• puncte geodezice de sprijin vechi şi noi folosite

• starea punctelor geodezice vechi

• măsurători efectuate în reţeaua de îndesire şi ridicare şi pentru ridicarea detaliilor topografice, prin metode clasice sau prin tehnologia GPS (format digital)

• calculul suprafeţelor (format digital)

• descrierile topografice ale punctelor noi din reţeaua de îndesire şi ridicare (format digital)

• inventare de coordonate (format digital)

Executant,

........................................................

(semnătura şi ştampila)

Data întocmirii..................................


COMENTARII la Ordinul 415/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 415 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Hotărârea 1867 2005
    Buna ziua.As avea si eu o intrebare.Eu spre exemplu ma incadrez la conditiile prevazute de Hotararea 1867/2005respectiv Art. 3. - (1) Cadrul militar in activitate numit in prima functie sau mutat in interesul serviciului in garnizoana/localitatea in care isi are domiciliul beneficiaza de compensatia lunara pentru chirie daca indeplineste cumulativ urmatoarele conditii: a) nu detine locuinta proprietate personala nici el si nici sotia/sotul in garnizoana/localitatea de domiciliu; b) nu i se asigura de catre Ministerul Apararii Nationale spatiu de locuit corespunzator, pentru el si, dupa caz, pentru el si pentru membrii familiei; c) nu are atribuita prin contract de inchiriere cu plata subventionata a chiriei, nici el nici sotul/sotia, o locuinta din fondul locativ de stat in garnizoana/localitatea de domiciliu; d) prezinta un contract de inchiriere incheiat in nume propriu si inregistrat la organele fiscale, altul decat cel prevazut la lit. c). Nu se acorda compensatia lunara pentru chirie in situatia in care contractul de inchiriere a fost incheiat cu copiii/parintii cadrului militar in activitate ori ai sotiei/sotului acestuia; e) locuinta inchiriata sa fie astfel situata incat sa ii permita indeplinirea atributiilor de serviciu. Aprecierea indeplinirii acestei conditii se face de catre comisia prevazuta la art. 1 alin. (4), iar pentru comandant aprecierea se face de catre comisia stabilita la esalonul imediat superior;Dar intre timp am primit prin donatie un imobil la 10 km de Localitatea (Garnizoana)unde lucrez.Eu nu vreau sa ma mut de la adresa la care locuiesc cu chirie (in GARNIZOANA)la imobilul de la 10 km de GARNIZOANA.Va rog sa-mi spune-ti daca pot beneficia in continuare de indemnizatia de chirie.VA MULTUMESC ANTICIPAT .
ANONIM a comentat Hotărârea 1290 2005
    Buna ziua la toata lumea In acest site vreau să depun mărturie cum am fost de salvare de dl Richy Walters, când am fost Rip off Sunt doamna Castro Vannesa de nume. Eu locuiesc în Statele Unite ale Americii, Vreau să folosesc acest mediu pentru a avertiza tuturor solicitanților de împrumut să fie foarte atenți, pentru că există escrocherii cu luni în urmă everywhere.Few am fost tensionate de vedere financiar, și din cauza disperarea mea am fost scammed de către mai mulți creditori on-line. Am pierdut aproape speranța până când un prieten de-al meu mi-a recomandat un creditor foarte fiabil sunat pe domnul Johan Morrison care mi-a împrumuta un împrumut de 30.000 dolari sub 8 oră fără nici un stres. Dacă vă aflați în nevoie de orice fel de împrumut-l contacteze prin e-mail ...... financialhome34@outlook.com eu sunt, folosind acest mediu pentru a avertiza toți solicitanții de împrumut, din cauza naiba am trecut prin în mâinile acestor creditori frauduloase . Și nu-mi doresc nici dușmanul meu să treacă prin astfel de iad pe care am trecut prin în mâinile acestor creditori on-line frauduloase, i se va dori, de asemenea, să mă ajute să trec aceste informații către terți, care sunt, de asemenea, nevoie de un împrumut, odată ce au primi, de asemenea, de împrumut de la domnul Richy Walters se roage ca Dumnezeu să-i dea viață lungă. Dumnezeu să-l binecuvânteze pe vecie pentru lucrurile bune pe care le-a făcut în viața mea. Doamna Castro Vannesa. e-mail lui din nou este financialhome34@outlook.com
ANONIM a comentat Ordin 50 1990
    Buna ziua am lucrat la S.C. ROMAN S.A Brasov ca strungar in perioada 15-07-1977 pana in 29-11-1996 am primit o adeverinta ca ma incadrez in grupa a-II-a de munca cf HG 50/90 Anexa 2 pozitia 34-44 dar Casa de Pensii Brasov nu a luat-o in considerare ati putea sa-mi spuneti de ce ?Va multumesc
ANONIM a comentat Legea 124 2014
    Se poate beneficia de amnistitia fiscala ,ca bugetar,daca a fost calculat gresit salariul,din orice motiv?(de exemplu:incadrarea)
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți din Europa, Canada, Asia, America de sau Anglia în căutarea pentru un împrumut foarte autentic? La o rată a dobânzii la prețuri accesibile? Procesate în termen de 3 până la 6 zile lucratoare. Ați fost refuzat în mod constant de către băncile dumneavoastră și alte instituții financiare? Ești pe lista neagră sau are rata de credit scăzut? Credite Easy și consultant financiar este aici pentru a face împrumut ușor pentru tine. Urgent să ne contactați astăzi la directloanlending@outlook.com pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Legea 124 2014
    sunt salariat la o societate cu capital integral de stat , beneficiez de amnistia fiscala , conf. legii 124/2014?
ANONIM a comentat Legea 241 2013
    Ai nevoie de un investitor? Ai nevoie de afaceri sau credite de nevoi personale? Ne da afarã de împrumut la orice individ și societate la rata dobânzii de 3% pe an. Pentru mai multe informații, contactați-ne prin e-mail: lilwc4@hotmail.com NOTA: Inainte răspunsul doar la acest e-mail: lilwc4@hotmail.com Vă mulțumim pentru timpul acordat. 2014 SPA ®
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți din Europa, Canada, Asia, America de sau Anglia în căutarea pentru un împrumut foarte autentic? La o rată a dobânzii la prețuri accesibile? Procesate în termen de 3 până la 6 zile lucratoare. Ați fost refuzat în mod constant de către băncile dumneavoastră și alte instituții financiare? Ești pe lista neagră sau are rata de credit scăzut? Credite Easy și consultant financiar este aici pentru a face împrumut ușor pentru tine. Urgent să ne contactați astăzi la mrspennyryan@gmail.com pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Legea 124 2014
    Sunt funtionar public cu studii superioare ,inspector principal intr-o primarie de municipiu si am salariul970 lei. Dupa punerea in aplicare a legii 124/2014, voi ramane cu 750lei pe luna. Face-ti ceva domnilor guvermanti ca acesta nu este salariu cu care sa intretii o familie cu doi copii la scoala. Treziti-va la realitate si uitati-va si la funcionarii care au venituri mai mici decat minimul pe economie.
ANONIM a comentat Legea 124 2014
    cei care au platit deja,cum pot sa-si recupereze sumele platite?
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 415/2009
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu