Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.411 din 02.04.2018

pentru acceptarea amendamentelor la Partea A din Codul privind pregătirea, brevetarea/atestarea şi efectuarea serviciului de cart (Codul STCW), adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.417(97) a Comitetului de siguranţă maritimă din 25 noiembrie 2016, precum şi a amendamentelor la Partea B din Codul privind pregătirea, brevetarea/atestarea şi efectuarea serviciului de cart (Codul STCW), adoptate de Comitetul de siguranţă maritimă al Organizaţiei Maritime Internaţionale şi difuzate prin circulara STCW.6/Circ.12 din 25 noiembrie 2016
ACT EMIS DE: Ministerul Transporturilor
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 379 din 03 mai 2018



SmartCity1


Având în vedere Referatul Direcţiei transport naval nr. 48.425/2.671 din 19.12.2017 pentru publicarea acceptării amendamentelor la Partea A din Codul privind pregătirea, brevetarea/atestarea şi efectuarea serviciului de cart (Codul STCW), adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.417(97) a Comitetului de siguranţă maritimă din 25 noiembrie 2016, precum şi a amendamentelor la Partea B din Codul privind pregătirea, brevetarea/atestarea şi efectuarea serviciului de cart (Codul STCW), adoptate de Comitetul de siguranţă maritimă al Organizaţiei Maritime Internaţionale şi difuzate prin circulara STCW.6/Circ.12 din 25 noiembrie 2016,ţinând seamă de prevederile:art. XII(1)(a)(vii)(2), ale art. XII(1)(a)(ix) din Convenţia internaţională privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart, adoptată la Londra la 7 iulie 1978 (STCW 1978);

regulii I/1 paragraful 2 pct. 2 şi 4 din anexa la Convenţia STCW 1978, la care România a aderat prin Legea nr. 107/1992;

art. 12 lit. f) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

art. 2 pct. 20 şi art. 4 alin. (1) pct. 1 din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul transporturilor emite prezentul ordin. Articolul 1Se publică amendamentele la Partea A din Codul privind pregătirea, brevetarea/atestarea şi efectuarea serviciului de cart (Codul STCW), cod pe care România l-a acceptat prin art. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 122/2000, aprobată prin Legea nr. 20/2001, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.417(97) a Comitetului de siguranţă maritimă din 25 noiembrie 2016, prevăzută în anexa nr. 1. Articolul 2Se publică amendamentele la Partea B din Codul privind pregătirea, brevetarea/atestarea şi efectuarea serviciului de cart (Codul STCW), adoptate de Comitetul de siguranţă maritimă al Organizaţiei Maritime Internaţionale şi difuzate prin circulara STCW.6/Circ. 12 din 25 noiembrie 2016, prevăzută în anexa nr. 2. Articolul 3Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 4Prezentul ordin se întocmeşte într-un singur exemplar original. Articolul 5 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data de 1 iulie 2018. Ministrul transporturilor, Lucian Şova ANEXA Nr. 1REZOLUŢIA MSC.417(97) (adoptată la 25 noiembrie 2016) Amendamente la Partea A din Codul privind pregătirea, brevetarea/atestarea şi efectuarea serviciului de cart (Codul STCW) Comitetul de siguranţă maritimă, amintind articolul 28(b) al Convenţiei privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului, amintind, de asemenea, articolul XII şi regula I/1.2.3 din Convenţia internaţională din 1978 privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart („Convenţia"), referitor la procedurile de amendare a părţii A din Codul privind pregătirea, brevetarea/atestarea şi efectuarea serviciului de cart (Codul STCW), constatând că va exista o perioadă de tranziţie între intrarea în vigoare a Codului internaţional pentru nave care operează în ape polare (Codul polar), adoptat prin Rezoluţia MSC.385(94), şi a amendamentelor la Convenţia STCW şi că secţiunea B-V/g din Codul STCW conţine îndrumări referitoare la instruirea comandanţilor şi ofiţerilor pentru nave care operează în apele polare care ar trebui să fie aplicate de administraţii în perioada de tranziţie, luând în considerare, în cadrul celei de-a nouăzeci şi şaptea sesiune a sa, amendamentele la partea A din Codul STCW, propuse şi difuzate în conformitate cu articolul XII(1)(a)(i) din Convenţie, 1 Adoptă, în conformitate cu articolul XII(1)(a)(iv) din Convenţie, amendamentele la Codul STCW, al căror text este prevăzut în anexa la prezenta rezoluţie. 2 Stabileşte, în conformitate cu articolul XII(1)(a)(vii)(2) din Convenţie, că respectivele amendamente la Codul STCW se vor considera ca fiind acceptate la 1 ianuarie 2018, cu excepţia cazului în care până la această dată mai mult de o treime din părţi sau părţile ale căror flote comerciale reprezintă în total nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale de nave de 100 TRB sau mai mult au notificat secretarului general al Organizaţiei obiecţiile lor la aceste amendamente. 3 Invită părţile să ia notă că, în conformitate cu articolul XII(1)(a)(ix) din Convenţie, amendamentele la Codul STCW anexate vor intra în vigoare la 1 iulie 2018, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus. 4 Îndeamnă părţile să implementeze mai repede amendamentele la secţiunea A-I/11 şi secţiunea A-V/4. 5 Solicită secretarului general, în conformitate cu articolul XII(1)(a)(v) din Convenţie, să transmită copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor cuprinse în anexă tuturor părţilor la Convenţie. 6 Solicită, de asemenea, secretarului general să transmită copii ale acestei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu sunt părţi la Convenţie. ANEXĂla Rezoluţia MSC.417(97) Amendamente la Partea A din Codul privind pregătirea, brevetarea/atestarea şi efectuarea serviciului de cart (Codul STCW) Capitolul IPrevederi generale 1 În secţiunea A-I/11, după paragraful 3 existent se adaugă un nou paragraf 4 după cum urmează: 4 Continuitatea competenţei profesionale a comandanţilor şi a ofiţerilor de la bordul navelor care operează în apele polare, conform cerinţelor regulii I/11, se stabileşte prin: .1 stagiu de îmbarcare aprobat la bordul navelor maritime, îndeplinind atribuţiile corespunzătoare certificatului deţinut, pentru o perioadă de cel puţin două luni din totalul ultimilor cinci ani; sau .2 îndeplinirea atribuţiilor considerate a fi echivalente stagiului de îmbarcare la bordul navelor maritime prevăzute de paragraful 4.1; sau .3 promovarea unui test aprobat; sau .4 terminarea cu succes a unui curs sau unor cursuri de instruire aprobate. 2 În secţiunea A-I/14, după paragraful 3 existent se adaugă un nou paragraf 4 după cum urmează: 4 Companiile trebuie să se asigure că comandanţii şi ofiţerii de la bordul navelor lor de pasageri au terminat instruirea de familiarizare pentru a dobândi abilităţile care sunt corespunzătoare funcţiilor, sarcinilor şi responsabilităţilor ce urmează a fi îndeplinite, ţinând cont de îndrumările cuprinse în paragraful 3, secţiunea B-I/14 din prezentul cod. Capitolul VStandarde privind cerinţele de pregătire specială pentru personalul de pe anumite tipuri de nave 3 În capitolul V, secţiunea A-V/2 existentă se înlocuieşte cu următorul text: Secţiunea A-V/2 Cerinţe minime obligatorii pentru instruirea şi calificarea comandanţilor, ofiţerilor, personalului nebrevetat şi a altor persoane de la bordul navelor de pasageri Familiarizarea cu situaţiile de urgenţă la bordul navelor de pasageri 1 Înainte de a li se repartiza sarcini la bordul navei, tot personalul care execută serviciul pe o navă de pasageri care efectuează voiaje internaţionale trebuie să fi dobândit aptitudinile care corespund sarcinilor şi responsabilităţile lor, după cum urmează: Contribuie la implementarea planurilor, instrucţiunilor şi procedurilor de urgenţă .1 Familiarizarea cu: .1.1 caracteristicile generale de siguranţă ale navei; .1.2 locaţia celor mai importante echipamente de siguranţă şi de urgenţă, inclusiv a mijloacelor de salvare; .1.3 importanţa conduitei personale în timpul unei situaţii de urgenţă; şi .1.4 restricţiile privind utilizarea ascensoarelor în timpul unei situaţii de urgenţă. Contribuie la comunicarea eficientă cu pasagerii în timpul unei situaţii de urgenţă .2 Capacitatea de a: .2.1 comunica în limba de lucru a navei; .2.2 comunica nonverbal informaţiile de siguranţă; şi .2.3 înţelege una dintre limbile în care anunţurile de urgenţă pot fi difuzate pe navă în timpul unei situaţii de urgenţă sau al unui exerciţiu. Instruire în domeniul siguranţei pentru personalul care furnizează servicii direct pasagerilor din spaţiile de pasageri 2 Înainte de a li se repartiza sarcini la bordul navei, personalul care furnizează servicii direct pasagerilor, în spaţiile pentru pasageri, trebuie să beneficieze de pregătirea suplimentară în materie de siguranţă, cerută de paragraful 6 din regula V/2, care să asigure cel puţin formarea capacităţilor după cum urmează: Comunicare .1 Capacitatea de a comunica cu pasagerii în timpul situaţiei de urgenţă, ţinând cont de: .1.1 limba sau limbile corespunzătoare principalelor naţionalităţi ale pasagerilor transportaţi pe o anumită rută; .1.2 probabilitatea ca o abilitate de a folosi un vocabular de nivel elementar în limba engleză pentru instrucţiunile de bază să poată reprezenta un mijloc de comunicare cu un pasager care are nevoie de asistenţă, indiferent dacă pasagerul şi membrul de echipaj cunosc sau nu aceeaşi limbă; .1.3 posibila necesitate de a comunica pe timpul unei situaţii de urgenţă printr-un alt mijloc, cum ar fi prin demonstraţie sau semnale cu mâna sau atragerea atenţiei asupra locurilor unde se află instrucţiunile, locurile de adunare, mijloacele de salvare sau căile de evacuare, atunci când comunicarea verbală nu se poate realiza; .1.4 măsura în care pasagerilor li s-au asigurat instrucţiuni de siguranţă complete în limba sau limbile materne ale acestora; şi .1.5 limbile în care anunţurile de urgenţă pot fi difuzate în timpul unei situaţii de urgenţă sau exerciţiu, pentru a transmite îndrumări esenţiale pasagerilor şi a ajuta membrii echipajului în asistarea pasagerilor. Mijloace de salvare .2 Capacitatea de a demonstra pasagerilor modul de folosire a mijloacelor individuale de salvare Proceduri de îmbarcare .3 Îmbarcarea şi debarcarea pasagerilor, acordând atenţie specială persoanelor cu handicap şi celor care au nevoie de asistenţă Instruirea în managementul comunităţilor umane pe nava de pasageri 3 Înainte de a li se repartiza sarcini la bordul navei, comandanţii, ofiţerii, personalul nebrevetat calificat în conformitate cu capitolele II, III şi VII şi personalul desemnat în rolul de echipaj pentru a asista pasagerii în situaţii de urgenţă trebuie: .1 să fi terminat cu succes pregătirea în managementul comunităţilor umane, cerută prin paragraful 7 din regula V/2, aşa cum este prezentat în tabelul A-V/2-1; şi .2 să furnizeze dovezi că pregătirea a fost finalizată în conformitate cu tabelul A-V/2-1. Instruirea în managementul situaţiilor de criză şi comportamentul uman 4 Înainte de a li se repartiza sarcini la bordul navei, comandanţii, ofiţerii de punte secunzi, şefii mecanici, ofiţerii mecanici secunzi şi orice persoană desemnată în rolul de echipaj ca având responsabilitatea pentru siguranţa pasagerilor în situaţii de urgenţă trebuie: .1 să fi terminat cu succes forma de pregătire aprobată în managementul situaţiilor de criză şi comportamentul uman cerută prin paragraful 8 din regula V/2, aşa cum este prezentat în tabelul A-V/2-2; şi .2 să furnizeze dovezi că standardul de competenţă cerut a fost atins în conformitate cu metodele şi criteriile pentru evaluarea competenţelor prezentate în coloanele 3 şi 4 din tabelul A-V/2-2. Instruirea în domeniul siguranţei pasagerilor, siguranţei mărfii şi integrităţii corpului navei 5 Înainte de a li se repartiza sarcini la bordul navei, comandanţii, ofiţerii de punte secunzi, şefii mecanici, ofiţerii mecanici secunzi şi orice persoană cu responsabilităţi imediate pentru îmbarcarea şi debarcarea pasagerilor, pentru încărcarea, descărcarea sau amararea mărfii sau pentru închiderea deschiderilor din corpul navelor de pasageri tip ro-ro trebuie să beneficieze de o formă de pregătire privind siguranţa pasagerilor, siguranţa mărfii şi integritatea corpului navei, cerută de paragraful 9 din regula V/2, care să asigure cel puţin formarea aptitudinilor corespunzătoare sarcinilor şi responsabilităţilor lor, după cum urmează: Proceduri de îmbarcare şi de încărcare .1 Capacitatea de a aplica în mod corespunzător procedurile stabilite pentru navă privind: .1.1 încărcarea şi descărcarea vehiculelor, vagoanelor şi altor unităţi de transport marfă, incluzând comunicaţiile aferente; .1.2 coborârea şi ridicarea rampelor; .1.3 poziţionarea şi asigurarea punţilor retractabile pentru vehicule; şi .1.4 îmbarcarea şi debarcarea pasagerilor, acordând o atenţie specială persoanelor cu handicap şi celor care au nevoie de asistenţă. Transportul mărfurilor periculoase .2 Capacitatea de a aplica orice măsuri de protecţie, proceduri şi cerinţe speciale privind transportul mărfurilor periculoase la bordul navelor de pasageri tip ro-ro Amararea mărfurilor .3 Capacitatea de a: .3.1 aplica în mod corespunzător prevederile Codului de reguli practice de siguranţă pentru stivuirea şi amararea mărfurilor, la vehicule, vagoane şi alte unităţi de transport marfă; şi .3.2 utiliza în mod corespunzător materialele şi echipamentul de amarare a mărfii prevăzute, luând în considerare prescripţiile acestora. Calcule de stabilitate, asietă şi solicitări .4 Capacitatea de a: .4.1 utiliza corect informaţiile de stabilitate şi de solicitare prevăzute; .4.2 calcula stabilitatea şi asieta pentru condiţii diferite de încărcare, utilizând calculatoarele de stabilitate sau programele pe calculator prevăzute; .4.3 calcula coeficientul de încărcare pentru punţi; şi .4.4 calcula impactul transferului de balast şi de combustibil asupra stabilităţii, asietei şi a solicitării. Deschiderea, închiderea şi asigurarea deschiderilor în corpul navei .5 Capacitatea de a: .5.1 aplica în mod corespunzător procedurilor stabilite pentru navă, privind deschiderea, închiderea şi asigurarea uşilor din faţă, spate şi laterale şi rampelor şi operarea corectă a sistemelor asociate; şi .5.2 efectua verificări privind etanşeitatea. Atmosfera pe puntea ro-ro .6 Capacitatea de a: .6.1 utiliza echipamentul de monitorizare a atmosferei în spaţiile ro-ro, acolo unde există; şi .6.2 aplica în mod corespunzător procedurile stabilite pe nave pentru ventilarea spaţiilor ro-ro în timpul încărcării şi descărcării vehiculelor, în timpul voiajului şi în situaţii de urgenţă. Tabelul A-V/2-1 Specificarea standardului minim de competenţă în instruirea în managementul comunităţilor umane pe nava de pasageri

Coloana 1 Coloana 2 Coloana 3 Coloana 4
Competenţa Cunoaştere, înţelegere şi competenţă Metode pentru demonstrarea competenţei Criterii pentru evaluarea competenţei
Contribuie la punerea în aplicare a planurilor de urgenţă la bordul navelor şi a procedurilor de adunare şi evacuare a pasagerilor. Cunoştinţe privind planurile, instrucţiunile şi procedurile de urgenţă la bordul navelor, în managementul şi evacuarea pasagerilor Cunoştinţe privind tehnicile aplicabile în managementul comunităţilor umane şi echipamentul corespunzător utilizate pentru a ajuta pasagerii într-o situaţie de urgenţă Cunoştinţe privind rolurile de echipaj şi instrucţiunile de urgenţă Evaluarea dovezilor obţinute în urma instruirii şi/sau instrucţiei Acţiunile luate în caz de urgenţă sunt adecvate şi conforme cu procedurile stabilite.
Asistă pasagerii spre locurile de adunare şi îmbarcare. Capacitatea de a da ordine clare pe un ton calm Capacitatea de a direcţiona pasagerii spre coridoare, scări şi culoare de trecere Înţelegerea importanţei menţinerii căilor de evacuare fără obstacole şi capacitatea de a face acest lucru Cunoştinţe privind metodele disponibile pentru evacuarea persoanelor cu handicap şi a persoanelor care au nevoie de asistenţă specială Cunoştinţe despre metodele de căutare a pasagerilor în spaţiile de cazare şi spaţiile comune Capacitatea de a debarca pasagerii, acordând o atenţie specială persoanelor cu handicap şi persoanelor care au nevoie de asistenţă Importanţa procedurilor eficiente de adunare, incluzând: .1 importanţa menţinerii ordinii .2 capacitatea de a utiliza proceduri pentru reducerea şi evitarea panicii; .3 capacitatea de a folosi, când este cazul, listele de pasageri pentru numerotare în evacuare .4 importanţa ca pasagerii să fie îmbrăcaţi în mod corespunzător cât mai mult posibil, atunci când se adună şi .5 capacitatea de a verifica dacă pasagerii şi-au îmbrăcat corect vestele de salvare Evaluarea dovezilor obţinute în urma instruirii practice şi/sau instrucţiei Acţiunile sunt luate conform cu planurile, instrucţiunile şi procedurile de urgenţă. Informaţiile furnizate persoanelor, echipelor de intervenţie în caz de urgenţă şi pasagerilor sunt precise, relevante şi la timp.

Tabelul A-V/2-2 Specificarea standardului minim de competenţă în managementul situaţiilor de criză şi comportamentul uman pe nava de pasageri

Coloana 1 Coloana 2 Coloana 3 Coloana 4
Competenţa Cunoaştere, înţelegere şi competenţă Metode pentru demonstrarea competenţei Criterii pentru evaluarea competenţei
Organizarea procedurilor de urgenţă la bordul navei Cunoştinţe privind: .1 planul general şi compartimentarea navei .2 reguli de siguranţă .3 planuri şi proceduri de urgenţă Importanţa principiilor pentru dezvoltarea procedurilor de urgenţă specifice navei, incluzând: .1 necesitatea de preplanificare a procedurilor de urgenţă la bordul navei şi efectuare a exerciţiilor .2 necesitatea ca întreg personalul să cunoască procedurile de urgenţă preplanificate şi să le respecte cât mai riguros posibil în caz de urgenţă Evaluarea dovezilor obţinute în urma instruirii aprobate, a exerciţiilor cu unul sau mai multe planuri de urgenţă pregătite şi în urma demonstraţiilor practice Procedurile de urgenţă de la bordul navei asigură o stare de pregătire pentru a răspunde situaţiilor de urgenţă.
Optimizarea utilizării resurselor Capacitatea de a optimiza utilizarea resurselor, luând în considerare: .1 posibilitatea ca resursele disponibile în caz de urgenţă să fie limitate .2 necesitatea de a folosi la maximum personalul şi echipamentul imediat disponibil şi, dacă este necesar, de a improviza Capacitatea de a organiza exerciţii realiste pentru a menţine o stare de pregătire, ţinând cont de învăţămintele desprinse din accidentele anterioare în care au fost implicate nave de pasageri; analiza exerciţiilor Evaluarea dovezilor obţinute în urma instruirii aprobate, a demonstraţiilor practice şi instruirii de la bord, precum şi în urma exerciţiilor privind procedurile de urgenţă Planurile de urgenţă optimizează utilizarea resurselor disponibile. Repartizarea sarcinilor şi responsabilităţilor reflectă competenţa individuală. Rolurile şi responsabilităţile echipelor şi persoanelor sunt clar definite.
Controlul răspunsului la situaţii de urgenţă Capacitatea de a face o evaluare iniţială şi de a oferi un răspuns eficient la situaţiile de urgenţă în conformitate cu procedurile de urgenţă stabilite Capacitatea de conducere Capacitatea de a conduce şi direcţiona pe alţii în situaţii de urgenţă, inclusiv necesitatea de: .1 a da un exemplu în timpul situaţiilor de urgenţă .2 concentrare pe luarea deciziilor, dată fiind nevoia de a acţiona rapid într-o situaţie de urgenţă .3 a motiva, încuraja şi a linişti pasagerii şi alte categorii de personal Evaluarea dovezilor obţinute în urma instruirii aprobate, a demonstraţiilor practice şi a instruirii de la bord, precum şi în urma exerciţiilor privind procedurile de urgenţă Procedurile şi acţiunile sunt conforme principiilor şi planurilor stabilite pentru managementul situaţiilor de criză de la bord. Obiectivele şi strategia sunt adecvate naturii situaţiei de urgenţă, ţin cont de situaţiile neprevăzute şi resursele disponibile sunt optim folosite. Acţiunile membrilor echipajului contribuie la menţinerea ordinii şi controlului.
Coloana 1 Coloana 2 Coloana 3 Coloana 4
Competenţa Cunoaştere, înţelegere şi competenţă Metode pentru demonstrarea competenţei Criterii pentru evaluarea competenţei
Controlul stresului Capacitatea de a identifica apariţia simptomelor de stres excesiv la nivel individual, precum şi la nivelul altor membri ai echipei de urgenţă de la bord Înţelegerea faptului că stresul, generat de situaţiile de urgenţă, poate afecta performanţa persoanelor şi capacitatea lor de a acţiona conform instrucţiunilor şi de a urmări procedurile.
Controlul pasagerilor şi al altor categorii de personal, în timpul situaţiilor de urgenţă Comportamentul uman şi capacitatea de reacţie Capacitatea de a controla pasagerii şi alte categorii de personal în situaţii de urgenţă, incluzând: .1 conştientizarea modului de reacţie a pasagerilor şi a altor categorii de personal în situaţii de urgenţă, incluzând posibilitatea că: .1.1 în general, este nevoie de ceva timp înainte ca oamenii să accepte faptul că există o situaţie de urgenţă .1.2 unii oameni pot să se panicheze şi să nu se comporte la un nivel normal de raţionalitate, capacitatea lor de înţelegere poate fi afectată şi pot să nu fie la fel de receptivi la instrucţiuni ca şi în situaţii normale .2 conştientizarea faptului că pasagerii şi alte categorii de personal pot, printre altele: .2.1 să înceapă a-şi căuta mai întâi rudele, prietenii şi/sau bagajele atunci când ceva nu merge bine .2.2 să îşi caute siguranţa în cabine sau în alte locuri la bord, unde ei cred că pot scăpa de pericol .2.3 să aibă tendinţa de a se deplasa în partea superioară a navei când nava este canarisită .3 aprecierea unei posibile probleme de panică care rezultă din separarea familiilor Evaluarea dovezilor obţinute în urma instruirii aprobate, a demonstraţiilor practice şi a instruirii de la bord, precum şi în urma exerciţiilor privind procedurile de urgenţă Acţiunile membrilor echipajului contribuie la menţinerea ordinii şi controlului.
Stabilirea şi menţinerea comunicărilor eficiente Capacitatea de a stabili şi menţine comunicările eficiente, incluzând: .1 importanţa rapoartelor şi instrucţiunilor clare şi concise Evaluarea dovezilor obţinute în urma instruirii aprobate, a exerciţiilor şi demonstraţiilor practice Informaţiile din toate sursele disponibile sunt obţinute, evaluate şi confirmate cât mai repede posibil şi revizuite pe tot parcursul urgenţei.
Coloana 1 Coloana 2 Coloana 3 Coloana 4
Competenţa Cunoaştere, înţelegere şi competenţă Metode pentru demonstrarea competenţei Criterii pentru evaluarea competenţei
.2 necesitatea de a încuraja schimbul de informaţii către şi dinspre pasageri şi alte categorii de personal. Capacitatea de a asigura informaţii relevante pasagerilor şi altor categorii de personal pe timpul situaţiilor de urgenţă, de a-i menţine la curent cu situaţia generală şi de a le comunica orice acţiune pe care aceştia trebuie să o execute, ţinând cont de: .1 limba sau limbile corespunzătoare principalelor naţionalităţi ale pasagerilor şi ale altor categorii de personal transportaţi pe o anumită rută .2 posibila necesitate de a comunica pe timpul unei situaţii de urgenţă printr-un alt mijloc, cum ar fi prin demonstraţie sau semnale cu mâna sau atragerea atenţiei asupra locurilor unde se află instrucţiunile, locurile de adunare, mijloacele de salvare sau căile de evacuare, atunci când comunicarea verbală nu se poate realiza .3 limba în care se pot difuza anunţurile de urgenţă în timpul unei situaţii de urgenţă sau al unui exerciţiu, pentru a transmite îndrumări esenţiale pasagerilor şi a ajuta membrii echipajului în asistarea pasagerilor Informaţiile furnizate persoanelor, echipelor de intervenţie în caz de urgenţă şi pasagerilor sunt precise, relevante şi la timp. Informaţiile ţin pasagerii la curent cu natura urgenţei, precum şi cu acţiunile ce trebuie luate.

4 Se adaugă o nouă secţiune A-V/4 după cum urmează: Secţiunea A-V/4 Cerinţe minime obligatorii pentru instruirea şi calificarea comandanţilor şi ofiţerilor de punte de pe navele care operează în apele polare Standard de competenţă 1 Fiecărui candidat pentru certificarea în pregătirea de bază pentru navele care operează în apele polare i se va cere să: .1 demonstreze competenţa de a executa îndatoririle, sarcinile şi responsabilităţile enumerate în coloana 1 din tabelul A-V/4-1; şi .2 dovedească faptul că a atins: .1 minimum de cunoaştere, înţelegere şi competenţă enumerate în coloana 2 din tabelul A-V/4-1; şi .2 standardul de competenţă necesar în conformitate cu metodele pentru demonstrarea competenţei şi criteriile pentru evaluarea competenţei, enumerate în coloanele 3 şi 4 din tabelul A-V/4-1. 2 Fiecărui candidat pentru certificarea în pregătirea de nivel avansat pentru navele care operează în apele polare i se va cere să: .1 demonstreze competenţa de a executa îndatoririle, sarcinile şi responsabilităţile enumerate în coloana 1 din tabelul A-V/4-2; şi .2 dovedească faptul că a atins: .1 minimum de cunoaştere, înţelegere şi competenţă enumerate în coloana 2 din tabelul A-V/4-2; şi .2 standardul de competenţă necesar în conformitate cu metodele pentru demonstrarea competenţei şi criteriile pentru evaluarea competenţei, enumerate în coloanele 3 şi 4 din tabelul A-V/4-2. Tabelul A-V/4 -1 Specificarea standardului minim de competenţă în pregătirea de bază pentru navele care operează în apele polare

Coloana 1 Coloana 2 Coloana 3 Coloana 4
Competenţa Cunoaştere, înţelegere şi competenţă Metode pentru demonstrarea competenţei Criterii pentru evaluarea competenţei
Contribuie la operarea în siguranţă a navelor care operează în apele polare Cunoştinţe de bază privind caracteristicile gheţii şi zonele unde pot fi prezente diferite tipuri de gheaţă în zona de operare: .1 proprietăţile fizice, termeni, formare, creştere, îmbătrânire şi stadiu de topire ale gheţii .2 concentraţii şi tipuri de gheaţă .3 presiunea gheţii şi distribuţie .4 frecarea de gheaţa acoperită cu zăpadă .5 efectele datorate stropilor de gheaţă; pericolul depunerii de gheaţă în partea superioară; măsuri de precauţie pentru a evita depunerile de gheaţă în partea superioară şi opţiunile în timpul înlăturării depunerilor de gheaţă în partea superioară .6 regimurile gheţii în diferite regiuni; diferenţe semnificative între Arctica şi Antarctica, gheaţa formată pe o perioadă de un an şi mai mulţi ani, gheaţa marină şi gheaţa continentală .7 utilizarea imagisticii asupra gheţii pentru a recunoaşte consecinţele schimbării rapide ale stării gheţii şi ale condiţiilor meteorologice .8 cunoştinţe despre sclipirea de gheaţă şi sclipirea de apă .9 cunoştinţe despre mişcările diferenţiale ale aisbergurilor şi ale banchizelor .10 cunoştinţe despre maree şi curenţi în zona gheţurilor .11 cunoştinţe despre efectul vântului şi a curentului în zona gheţurilor Examinarea şi evaluarea dovezilor obţinute din una sau mai multe din următoarele: .1 experienţă aprobată de serviciu la bord .2 experienţă aprobată la bordul unei nave şcoală .3 instruire aprobată pe simulator, acolo unde este cazul .4 program aprobat de instruire Identificarea proprietăţilor gheţii şi a caracteristicilor ei relevante pentru operarea navei în siguranţă Datele obţinute din informaţiile şi publicaţiile despre gheaţă sunt interpretate corect şi aplicate corespunzător. Utilizarea imaginilor vizibile prin satelit şi infraroşu Utilizarea hărţilor de analiză a gheţii Coordonarea datelor meteorologice şi oceanografice cu datele privind gheaţa Măsurătorile şi observaţiile privind condiţiile meteorologice şi starea gheţii sunt corecte şi adecvate pentru planificarea călătoriei în siguranţă.
Cunoştinţe de bază privind performanţa navei în gheţuri şi temperatură scăzută a aerului: .1 caracteristicile navei .2 tipuri de nave, modele de corp navă .3 cerinţe tehnice pentru operarea prin gheţuri .4 cerinţe de ranforsare navă pentru navigaţia prin gheţuri .5 limitările claselor de gheaţă Examinarea şi evaluarea dovezilor obţinute din una sau mai multe din următoarele: .1 experienţă aprobată de serviciu la bord .2 experienţă aprobată la bordul unei nave şcoală .3 instruire aprobată pe simulator, acolo unde este cazul .4 program aprobat de instruire Identificarea caracteristicilor şi limitărilor navei în condiţii diferite de gheaţă şi impactul mediului rece Procedurile sunt făcute pentru evaluarea riscurilor înainte de a intra în zona cu gheaţă. Conştientizarea îngheţării apei dulci de balast în tancurile de balast Acţiunile sunt efectuate în conformitate cu principiile şi procedurile acceptate pentru
Coloana 1 Coloana 2 Coloana 3 Coloana 4
Competenţa Cunoaştere, înţelegere şi competenţă Metode pentru demonstrarea competenţei Criterii pentru evaluarea competenţei
.6 pregătirea pentru iernat şi pregătirea navei, inclusiv puntea şi motorul .7 performanţa sistemului la temperaturi joase .8 limitările echipamentului şi a maşinilor în condiţii de gheaţă şi temperatură scăzută a aerului .9 monitorizarea presiunii gheţii asupra corpului navei .10 priza de apă de mare, priza de apă, izolaţie suprastructură şi sisteme speciale pregătirea navei şi a echipajului pentru operaţiunile din zonele cu gheaţă şi temperatură scăzută a aerului. Comunicările sunt clare, concise şi eficiente în orice moment într-un mod marinăresc.
Cunoştinţe de bază şi capacitatea de a opera şi de a manevra o navă prin gheţuri: .1 viteza de siguranţă în prezenţa gheţii şi a aisbergurilor .2 monitorizarea rezervoarelor de balast .3 operaţiuni de încărcare în apele polare .4 cunoaşterea sarcinilor motorului şi a problemelor de răcire .5 proceduri de siguranţă în timpul navigaţiei prin gheţuri Examinarea şi evaluarea dovezilor obţinute din una sau mai multe din următoarele: .1 experienţă aprobată de serviciu la bord .2 experienţă aprobată la bordul unei nave şcoală .3 instruire aprobată pe simulator, acolo unde este cazul .4 program aprobat de instruire Codul polar şi Manualul pentru operare în ape polare sunt utilizate pentru a determina corect procedurile recomandate pentru încărcarea/descărcarea mărfurilor şi/sau îmbarcarea/debarcarea pasagerilor la temperaturi scăzute, monitorizarea formării gheţii în apa de balast, monitorizarea temperaturilor motorului, menţinerea unui cart la ancoră în gheţuri şi navigarea în apropierea de gheţuri. Interpretarea şi analiza informaţiilor de la radar sunt în conformitate cu procedurile de supraveghere cu atenţie specială în ceea ce priveşte identificarea caracteristicilor periculoase ale gheţii. Informaţiile obţinute din hărţile de navigaţie, inclusiv hărţile electronice şi publicaţii, sunt relevante, evaluate, interpretate corect şi aplicate corespunzător. Metoda principală de determinare a poziţiei este frecvent utilizată şi cea mai potrivită pentru condiţiile predominante şi navigaţiei prin gheaţă. Verificările şi testele de performanţă ale sistemelor de navigaţie şi de comunicaţie respectă recomandările pentru operarea la latitudine mare şi temperatură scăzută a aerului.
Coloana 1 Coloana 2 Coloana 3 Coloana 4
Competenţa Cunoaştere, înţelegere şi competenţă Metode pentru demonstrarea competenţei Criterii pentru evaluarea competenţei
Monitorizarea şi asigurarea conformităţii cu cerinţele legislative Cunoştinţe de bază privind aspectele normative: .1 Tratatul asupra Antarcticii şi Codul polar .2 rapoartele privind accidentele navelor în apele polare .3 standardele OMI pentru operarea în zone îndepărtate Examinarea şi evaluarea dovezilor obţinute din una sau mai multe din următoarele: .1 experienţă aprobată de serviciu la bord .2 experienţă aprobată la bordul unei nave şcoală .3 instruire aprobată pe simulator, acolo unde este cazul .4 program aprobat de instruire Părţile relevante din Manualul pentru operare în apele polare sunt identificate şi aplicate. Comunicarea este în conformitate cu procedurile standard locale/regionale şi internaţionale. Cerinţele legislative referitoare la regulile, codurile şi practicile relevante sunt identificate.
Aplicarea practicilor sigure de lucru, răspunderea în situaţii de urgenţă Cunoştinţe de bază privind pregătirea echipajului, condiţiile de lucru şi de siguranţă: .1 recunoaşterea limitelor privind disponibilitatea şi responsabilitatea serviciilor de căutare şi salvare, inclusiv zona maritimă A4 şi limita facilităţilor sale de comunicaţii SAR .2 cunoaşterea planificării de urgenţă .3 cum să stabilească şi să pună în aplicare proceduri de lucru sigure pentru echipaje specifice mediilor polare, cum ar fi temperaturile scăzute, suprafeţele acoperite cu gheaţă, echipamentele individuale de protecţie, utilizarea sistemului „buddy" şi limitările timpului de lucru .4 recunoaşterea pericolelor când echipajele sunt expuse la temperaturi scăzute .5 factorii umani, inclusiv oboseala la frig, aspecte medicale de prim ajutor, bunăstarea echipajului .6 cerinţe de supravieţuire, inclusiv utilizarea echipamentului individual de supravieţuire şi echipamentul colectiv de supravieţuire .7 cunoaşterea celor mai comune avarii produse la corp şi echipamente şi cum pot fi acestea evitate .8 depunerea de gheaţă pe suprastructura punţii, inclusiv efectul asupra stabilităţii şi asietei; .9 prevenirea şi îndepărtarea gheţii, inclusiv a factorilor de acumulare .10 recunoaşterea problemelor de oboseală datorate zgomotului şi vibraţiilor .11 identificarea nevoilor suplimentare de resurse, cum ar fi combustibilul, alimentele şi îmbrăcămintea suplimentară Examinarea şi evaluarea dovezilor obţinute din una sau mai multe din următoarele: .1 experienţă aprobată de serviciu la bord .2 experienţă aprobată la bordul unei nave şcoală .3 instruire aprobată pe simulator, acolo unde este cazul .4 program aprobat de instruire Identificarea şi acţiunile iniţiale luate la conştientizarea situaţiilor de pericol pentru navă şi fiecare membru al echipajului Acţiunile se desfăşoară în conformitate cu Manualul pentru operare în apele polare, principiile şi procedurile acceptate pentru a garanta siguranţa operaţiunilor şi pentru a evita poluarea mediului marin. Sunt observate practicile de lucru sigure şi echipamentele adecvate de siguranţă şi de protecţie sunt utilizate corect în orice moment. Acţiunile de răspuns sunt în conformitate cu planurile stabilite şi sunt adecvate situaţiei şi naturii urgenţei. Cerinţele legislative referitoare la regulile, codurile şi practicile relevante sunt identificate şi aplicate corect. Echipamentul adecvat pentru siguranţă şi protecţie este utilizat corect. Defectele şi avariile sunt detectate şi raportate corespunzător.
Coloana 1 Coloana 2 Coloana 3 Coloana 4
Competenţa Cunoaştere, înţelegere şi competenţă Metode pentru demonstrarea competenţei Criterii pentru evaluarea competenţei
Asigurarea conformităţii cu cerinţele prevenirii poluării şi prevenirea riscurilor pentru mediu Cunoştinţe de bază privind factorii şi reglementările de mediu: .1 identificarea zonelor maritime deosebit de sensibile la deversări .2 identificarea zonelor unde navigaţia este interzisă sau ar trebui evitată .3 zonele speciale definite în MARPOL .4 recunoaşterea limitărilor echipamentului de control al deversărilor de petrol .5 plan de gestionare a volumului crescut de gunoi, apă santină, ape uzate etc. .6 lipsa infrastructurii .7 deversarea de petrol şi poluarea în zonele cu gheţuri, inclusiv consecinţele Examinarea şi evaluarea dovezilor obţinute din una sau mai multe din următoarele: .1 experienţă aprobată de serviciu la bord .2 experienţă aprobată la bordul unei nave şcoală .3 instruire aprobată pe simulator, acolo unde este cazul .4 program aprobat de instruire Cerinţele legislative referitoare la regulile, codurile şi practicile relevante sunt identificate. Limitele de deversare a navei specificate în Codul polar sunt identificate/selectate corect. Manualul pentru operare în apele polare/Planul de gestionare a deşeurilor se aplică în mod corect pentru a determina limitările privind deversările navelor şi planurile de depozitare a deşeurilor. Referinţele care furnizează detalii despre zonele care trebuie evitate, cum ar fi refugiile pentru animalele sălbatice, parcurile de patrimoniu ecologice, căile de migraţie etc. (MARPOL, Tratatul asupra Antarcticii etc.); sunt identificate. Factorii care trebuie luaţi în considerare pentru a gestiona fluxul de deşeuri în timpul voiajelor polare sunt identificaţi.

Tabelul A-V/4 -2 Specificarea standardului minim de competenţă în pregătirea nivel avansat pentru navele care operează în apele polare

Coloana 1 Coloana 2 Coloana 3 Coloana 4
Competenţa Cunoaştere, înţelegere şi competenţă Metode pentru demonstrarea competenţei Criterii pentru evaluarea competenţei
Planificarea şi efectuarea unui voiaj în apele polare Cunoştinţe despre planificarea şi raportarea voiajului: .1 surse de informare .2 regimuri de raportare în apele polare .3 stabilirea unei rute sigure şi planificarea trecerii pentru a evita gheaţa, unde este posibil .4 capacitatea de a recunoaşte restricţiile din informaţiile şi hărţile hidrografice în regiunile polare şi dacă informaţiile sunt potrivite pentru navigarea în siguranţă .5 abaterea şi modificarea planificării trecerii datorate condiţiilor dinamice de gheaţă Examinarea şi evaluarea dovezilor obţinute din una sau mai multe din următoarele: .1 experienţă aprobată de serviciu la bord .2 experienţă aprobată la bordul unei nave şcoală .3 instruire aprobată pe simulator, acolo unde este cazul .4 program aprobat de instruire Echipamentul, hărţile şi publicaţiile nautice necesare voiajului sunt enumerate şi corespunzătoare efectuării în siguranţă a voiajului. Motivele pentru alegerea rutei planificate sunt susţinute de realităţile obţinute din surse şi publicaţii relevante, date statistice şi limitări ale sistemelor de comunicare şi navigare. Planul de voiaj a identificat în mod corect regimurile de reglementare relevante pentru apele polare şi necesitatea de asistenţă pentru pilotajul prin gheţuri şi/sau a unui spărgător de gheaţă.
Coloana 1 Coloana 2 Coloana 3 Coloana 4
Competenţa Cunoaştere, înţelegere şi competenţă Metode pentru demonstrarea competenţei Criterii pentru evaluarea competenţei
Cunoştinţe despre limitările echipamentului: .1 înţelegerea şi identificarea riscurilor asociate cu ajutoarele terestre limitate la navigarea în regiunile polare .2 înţelegerea şi recunoaşterea erorilor compasului la latitudine mare .3 înţelegerea şi identificarea limitărilor diferenţierii dintre obiectivele radar şi semnalele parazitare cauzate de gheaţă .4 înţelegerea şi recunoaşterea limitărilor sistemelor electronice de determinare a poziţiei la latitudine mare .5 înţelegerea şi recunoaşterea limitărilor nautice din hărţile şi cărţile-pilot .6 înţelegerea şi recunoaşterea limitărilor sistemelor de comunicare Toate pericolele potenţiale de navigaţie sunt identificate cu precizie. Calculele referitoare la poziţii, cursuri, distanţe şi timp sunt corecte şi respectă standardele de precizie aprobate pentru echipamentul de navigaţie.
Gestionarea operării în siguranţă a navelor care operează în apele polare Cunoştinţe şi capacitatea de a opera şi manevra o navă în gheţuri: .1 pregătirea şi evaluarea riscurilor înainte de a se apropia de gheţuri, inclusiv prezenţa aisbergurilor şi luând în considerare vântul, întunericul, hula, ceaţa şi presiunea gheţii .2 conducerea comunicărilor cu un spărgător de gheaţă şi alte nave din zonă şi cu Centrele de coordonare a operaţiunilor de salvare .3 înţelegerea şi descrierea condiţiilor de intrare şi ieşire în siguranţă în şi dinspre gheţuri sau apă liberă, cum ar fi canale sau crevase, evitând aisbergurile şi condiţiile de gheaţă periculoasă şi menţinerea unei distanţe sigure faţă de aisberguri .4 înţelegerea şi descrierea procedurilor de spargere a gheţii, inclusiv spargerea gheţii de nave cu corp simplu sau dublu .5 recunoaşterea şi determinarea necesităţii creşterii echipei cartului de navigaţie în funcţie de condiţiile de mediu, echipamentul navei şi clasa de gheaţă a navei .6 recunoaşterea prezentării diferitelor condiţii de gheaţă pe măsură ce apar pe radar .7 înţelegea terminologiei şi a comunicărilor cu convoiul cu spărgător de gheaţă şi urmărirea direcţiei spărgătorului de gheaţă şi deplasarea în convoi Examinarea şi evaluarea dovezilor obţinute din una sau mai multe din următoarele: .1 experienţă aprobată de serviciu la bord .2 experienţă aprobată la bordul unei nave şcoală .3 instruire aprobată pe simulator, acolo unde este cazul .4 program aprobat de instruire Toate deciziile privind navigaţia în zonă cu gheaţă se bazează pe o evaluare corectă a manevrării navei şi a caracteristicilor motorului navei, precum şi a forţelor preconizate în timpul navigaţiei în apele polare. Demonstrarea abilităţilor de comunicare, solicitare rută în zona cu gheaţă, trasare şi începere voiaj prin zona cu gheaţă. Toate pericolele potenţiale din zona cu gheaţă sunt identificate corect. Toate deciziile privind operaţiunile de ancorare, încărcare şi balastare se bazează pe o evaluare corectă a manevrării navei şi a caracteristicilor motorului navei, precum şi a forţelor preconizate şi sunt în conformitate cu recomandările Codului polar şi cu acordurile internaţionale aplicabile. Înaintarea unei nave în zona cu gheaţă şi manevrarea navei în zona cu concentraţie moderată de gheaţă (între 1/10 şi 5/10) sunt demonstrate în condiţii de siguranţă.
Coloana 1 Coloana 2 Coloana 3 Coloana 4
Competenţa Cunoaştere, înţelegere şi competenţă Metode pentru demonstrarea competenţei Criterii pentru evaluarea competenţei
.8 înţelegerea metodelor de evitare a blocării şi eliberării navei din gheţuri, precum şi consecinţele blocării .9 înţelegerea remorcării şi salvării în zonele cu gheaţă, inclusiv riscurile asociate cu operarea .10 manevrarea navei în diferite concentraţii şi acoperiri de gheaţă, inclusiv riscurile asociate cu navigaţia între gheţuri, de exemplu, evitarea rotirii şi întoarcerii simultane .11 utilizarea diferitelor tipuri de sisteme de propulsie şi de cârma, inclusiv limitări pentru a evita avariile în timpul operării în gheţuri .12 utilizarea sistemelor de bandă şi asietă, pericolele legate de îngheţare pentru balast şi asietă .13 intrarea şi ieşirea în/din apele acoperite cu gheaţă, inclusiv pericolele asociate cu operarea şi tehnicile diferite de intrare şi ieşire în condiţii de siguranţă în/din apele acoperite cu gheaţă .14 ancorarea în condiţii de gheaţă, inclusiv pericolele la sistemul de ancorare - acoperirea cu gheaţă a nării de ancoră şi a instalaţiei de ancorare .15 recunoaşte condiţiile care influenţează vizibilitatea în zona polară şi poate da indicaţii despre condiţiile locale de gheaţă şi apă, inclusiv fumul de mare, sclipirea de apă, sclipirea de gheaţă şi refracţia Înaintarea unei nave în zona de gheaţă şi manevrarea navei în zona cu concentraţie densă de gheaţă (între 6/10 şi 10/10) sunt demonstrate în condiţii de siguranţă. Operaţiunile sunt planificate şi efectuate în conformitate cu regulile şi procedurile stabilite pentru a asigura siguranţa operării şi de a evita poluarea mediului marin. Siguranţa navigaţiei este menţinută prin strategia de navigaţie şi prin reglarea vitezei şi direcţiei navei prin diferite tipuri de gheaţă. Acţiunile care permit utilizarea sistemului de ancorare la temperaturi scăzute sunt înţelese. Acţiunile sunt efectuate în conformitate cu principiile şi procedurile acceptate de pregătire a remorcării cu un spărgător de gheaţă, incluzând remorcajul prin împingere.
Menţinerea siguranţei echipajului şi pasagerilor navei şi a condiţiilor de operare ale sistemelor de salvare, de stingere a incendiilor şi a altor sisteme de siguranţă Cunoştinţe de siguranţă: .1 înţelegerea procedurilor şi tehnicilor de abandon ale navei şi supravieţuire pe gheaţă şi în apele acoperite de gheaţă .2 recunoaşterea limitărilor sistemelor de stingere a incendiilor şi a dispozitivelor de salvare, datorate temperaturilor scăzute ale aerului .3 înţelegerea preocupărilor speciale de efectuare a exerciţiilor în situaţii de urgenţă în zona cu gheaţă şi temperaturi scăzute .4 înţelegerea preocupărilor speciale legate de răspuns în caz de urgenţă în zona cu gheaţă şi la temperaturi scăzute ale aerului şi ale apei Examinarea şi evaluarea dovezilor obţinute din una sau mai multe din următoarele: .1 experienţă aprobată de serviciu la bord .2 experienţă aprobată la bordul unei nave şcoală .3 instruire aprobată pe simulator, acolo unde este cazul .4 program aprobat de instruire Măsurile de răspuns sunt în concordanţă cu planurile şi procedurile stabilite şi sunt adecvate situaţiei şi naturii situaţiei de urgenţă.

ANEXA Nr. 2 ORGANIZAŢIA MARITIMĂ INTERNAŢIONALĂ STCW.6/Circ.12 25 noiembrie 2016 Amendamente la Partea B din Codul privind pregătirea, brevetarea/atestarea şi efectuarea serviciului de cart (Codul STCW) 1 Comitetul de siguranţă maritimă, la a nouăzeci şi şaptea sesiune a sa (între 21 şi 25 noiembrie 2016), a adoptat următoarele amendamente la partea B din Codul STCW. 2 După ce a adoptat, prin rezoluţiile MSC.416(97) şi MSC.417(97) amendamente la Convenţia STCW şi la partea A din Codul STCW, Comitetul a decis că amendamentele la partea B din Codul STCW vor intra în vigoare la aceeaşi dată, şi anume, la 1 iulie 2018. 3 Tabelul B-I/2 din secţiunea B-I/2 se înlocuieşte cu următorul: Tabelul B-I/2 Lista certificatelor sau a documentelor justificative solicitate în temeiul Convenţiei STCW Lista de mai jos identifică toate certificatele sau documentele justificative descrise în Convenţie, care autorizează titularul să îndeplinească anumite funcţii la bordul navelor. Certificatele sunt conform cerinţelor regulii I/2 în ceea ce priveşte limba de redactare şi disponibilitatea lor în forma originală. Lista, de asemenea, face referire la regulile relevante şi cerinţele pentru atestare, înregistrare şi reconfirmare.

Regula Tip de certificat şi descriere sumară Atestatul confirmă recunoaşterea unui certificat1. Cerinţe de înregistrare2 Reconfirmarea unui certificat3
II/1, II/2, II/3, III/1, III/2, III/3, III/6, IV/2, VII/2 Certificat de competenţă - pentru comandanţi, ofiţeri şi operatori radio GMDSS Da Da Da
II/4, III/4, VII/2 Certificat de aptitudini - pentru personalul nebrevetat corespunzător certificat pentru a fi parte din cartul de navigaţie sau de maşini Nu Da Nu
II/5, III/5, III/7, VII/2 Certificat de aptitudini - pentru personalul nebrevetat corespunzător certificat ca personal nebrevetat calificat punte, personal nebrevetat calificat maşină sau personal nebrevetat electrician Nu Da Nu
V/1-1, V/1-2 Certificat de aptitudini sau atestat al unui certificat de competenţă - pentru comandanţii şi ofiţerii de pe nave de transport produse petroliere, chimice sau gaze lichefiate Da Da Da
V/1-1, V/1-2 Certificat de aptitudini - pentru personalul nebrevetat de pe nave de transport produse petroliere, chimice sau gaze lichefiate Nu Da Nu
V/2 Documente justificative - instruire pentru comandanţi, ofiţeri, personal nebrevetat şi alt personal care serveşte pe navele de pasageri Nu Nu Nu4
V/3 Certificat de aptitudini - instruire pentru comandanţi, ofiţeri, personal nebrevetat şi alt personal de pe navele care fac obiectul Codului IGF Nu Da Da8
V/4 Certificat de aptitudini - pentru comandanţii şi ofiţerii de pe navele care operează în ape polare Nu Da Da
VI/1 Certificat de aptitudini5 - instruire de bază Nu Da Da6
VI/2 Certificat de aptitudini5 - ambarcaţiuni de supravieţuire, bărci de salvare şi şalupe rapide de salvare Nu Da Da6
VI/3 Certificat de aptitudini5 - stingerea incendiilor - nivel avansat Nu Da Da6
VI/4 Certificat de aptitudini5 - primul ajutor medical şi asistenţă medicală Nu Da Nu
VI/5 Certificat de aptitudini - ofiţer însărcinat cu securitatea navei Nu Da Nu
VI/6 Certificat de aptitudini7 - instruire de conştientizare în ceea ce priveşte securitatea sau instruire în ceea ce priveşte securitatea pentru navigatorii desemnaţi cu sarcini de securitate Nu Da Nu

NOTE: 1 Atestatul care confirmă recunoaşterea unui certificat înseamnă atestat emis în conformitate cu paragraful 7 din regula I/2. 2 Cerinţe de înregistrare înseamnă acea parte a registrului sau registrelor în conformitate cu paragraful 14 din regula I/2. 3 Reconfirmarea unui certificat înseamnă dovedirea continuităţii competenţei profesionale în conformitate cu regula I/11 sau menţinerea standardelor de competenţă necesare, în conformitate cu secţiunile A-V/3 şi de la A-VI/1 la A-VI/3, după caz. 4 Conform cerinţelor paragrafului 4 din regula V/2, navigatorii care au terminat instruirea în «managementul colectivităţilor umane», «managementul situaţiilor de criză şi comportament uman» sau «siguranţa pasagerilor, a mărfii şi integritatea corpului navei» trebuie, la intervale care nu depăşesc cinci ani, să efectueze un curs de perfecţionare corespunzător sau să dovedească faptul că au atins standardele de competenţă necesare în cursul ultimilor cinci ani. 5 Certificatele de competentă emise în conformitate cu regulile II/1, II/2, II/3, III/1, III/2, III/3, III/6 şi VII/2 includ cerinţele de competenţă în «instruirea de bază», «ambarcaţiune de supravieţuire şi bărci de salvare, altele decât şalupele rapide de salvare», «stingerea incendiilor - nivel avansat» şi «primul ajutor medical», prin urmare, titularii certificatelor de competentă menţionate nu trebuie să aibă la ei Certificate de aptitudini pentru a demonstra acele competenţe din capitolului VI. 6 În conformitate cu secţiunile A-VI/1, A-VI/2 şi A-VI/3, navigatorii vor trebui să furnizeze dovezi că au menţinut standardele de competenţă cerute, la fiecare cinci ani. 7 În cazul în care instruirea pentru conştientizarea privind aspectele de securitate sau instruirea privind sarcinile desemnate pe securitate nu este inclusă în calificarea pentru certificatul care urmează a fi emis. 8 În conformitate cu regula V/3, navigatorii trebuie, la intervale care nu depăşesc cinci ani, să efectueze un curs de perfecţionare corespunzător sau să dovedească faptul că au atins standardele de competenţă necesare în cursul ultimilor cinci ani. 4 În secţiunea B-I/14, după paragraful existent 2 se adaugă un nou paragraf 3 şi paragrafele se renumerotează în consecinţă: 3 Instruirea de familiarizare cerută de paragraful 4 din secţiunea A-I/14 ar trebui să asigure cel puţin realizarea abilităţilor care sunt adecvate funcţiei şi sarcinilor şi responsabilităţilor ce urmează a fi îndeplinite, după cum urmează: Design şi limitări operaţionale .1 Capacitatea de a înţelege în mod corespunzător şi de a respecta orice restricţii de exploatare impuse pe navă şi să înţeleagă şi să aplice restricţii de performanţă, inclusiv limitări de viteză în condiţii meteorologice nefavorabile, care sunt destinate să menţină siguranţa vieţii, a navei şi a mărfii. Legislaţie, coduri şi acorduri care afectează navele de pasageri .2 Capacitatea de a înţelege şi de a aplica cerinţele internaţionale şi naţionale pentru navele de pasageri, relevante pentru nava în cauză şi sarcinile care urmează a fi efectuate.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 411/2018

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 411 din 2018
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 411/2018
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu