Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 409 din 29 ianuarie 2008

privind organizarea, coordonarea si controlul activitatii de protectie a mediului in unitatile Ministerului Internelor si Reformei Administrative

ACT EMIS DE: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 187 din 11 martie 2008



Având în vedere prevederile art. 89 lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative,

ministrul internelor si reformei administrative emite următorul ordin:

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Prezentul ordin instituie normele referitoare la organizarea, coordonarea şi controlul activităţii de protecţie a mediului în cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, denumit în continuare MIRA.

(2) Prevederile prezentului ordin se aplică tuturor unităţilor din aparatul central, structurilor şi instituţiilor aflate în subordinea/coordonarea MIRA şi tuturor categoriilor de personal ale ministerului.

Art. 2. -In desfăşurarea activităţii de protecţie a mediului, inspectorii de mediu utilizează formularele potrivit modelelor instituite prin actele normative în vigoare.

CAPITOLUL II

Organizarea activităţii de protecţie a mediului în MIRA

Art. 3. - (1) Indrumarea şi controlul activităţilor de protecţie a mediului în cadrul MIRA se realizează de către Direcţia generală management logistic şi administrativ, denumită în continuare DGMLA, prin structura proprie de specialitate.

(2) Persoanele cu atribuţii în domeniul protecţiei mediului, încadrate în structura proprie de specialitate a DGMLA şi la nivelul inspectoratelor generale, sunt denumite în continuare inspectori de mediu.

Art. 4. - (1) La nivelul unităţilor din aparatul central al MIRA, conducătorul unităţii răspunde de realizarea activităţilor de protecţie a mediului din propria unitate.

(2) Obligaţiile ce revin conducătorilor unităţilor prevăzute la alin. (1) sunt îndeplinite nemijlocit de către un responsabil de mediu pe unitate.

Art. 5. - (1) La nivelul inspectoratelor generale şi unităţilor subordonate acestora, inspectorii generali răspund de îndrumarea şi controlul activităţilor de protecţie a mediului.

(2) Obligaţiile ce revin inspectorilor generali, prevăzute la alin. (1), sunt îndeplinite nemijlocit de către inspectorii de mediu încadraţi la nivelul inspectoratelor generale.

(3) La nivelul unităţilor subordonate inspectoratelor generale, realizarea activităţilor de protecţie a mediului se realizează de către un responsabil de mediu pe unitate.

Art. 6. - (1) La nivelul structurilor şi instituţiilor aflate în subordinea/coordonarea MIRA, altele decât cele prevăzute la art. 5 alin. (1), răspunderea pentru realizarea activităţilor de protecţie a mediului aparţine conducătorului acestora.

(2) Obligaţiile ce revin conducătorilor structurilor şi instituţiilor prevăzute la alin. (1) sunt îndeplinite nemijlocit de către un responsabil de mediu.

Art. 7. - La nivelul structurilor şi instituţiilor aflate în subordinea/coordonarea MIRA se constituie Comisia de protecţia mediului şi ecologie, ale cărei componenţă şi atribuţii sunt prevăzute la art. 14 şi 15.

CAPITOLUL III

Atribuţiile personalului şi structurilor implicate în activităţile de protecţie a mediului

SECŢIUNEA 1

Atribuţiile inspectorilor de mediu

Art. 8. - Atribuţiile inspectorilor de mediu încadraţi în structura de specialitate a DGMLA şi la nivelul inspectoratelor generale sunt stabilite prin fişa postului şi prin regulamentul de organizare şi funcţionare, în condiţiile prezentului ordin.

Art. 9. - Inspectorii de mediu din structura de specialitate a DGMLA au următoarele atribuţii:

a) organizează şi coordonează activitatea inspectorilor de mediu din inspectoratele generale şi a responsabililor de mediu;

b) reprezintă MIRA, ca organ de specialitate, în relaţiile de cooperare cu instituţii şi structuri cu responsabilităţi în domeniul protecţiei mediului;

c) elaborează proiecte de ordine, regulamente, instrucţiuni şi alte reglementări interne în domeniul protecţiei mediului;

d) analizează anual, pe baza rapoartelor prevăzute la art. 10 lit. g) şi la art. 13 lit. f), desfăşurarea activităţilor de protecţie a mediului în cadrul MIRA;

e) elaborează şi înaintează conducerii ministerului raportul privind desfăşurarea activităţii de protecţie a mediului în cadrul MIRA, anual, până la data de 30 aprilie, pentru activitatea din anul precedent;

f) controlează respectarea de către tot personalul MIRA a normelor de protecţie a mediului;

g) îndrumă şi controlează activitatea responsabililor de mediu;

h) coordonează activitatea de instruire a responsabililor de mediu;

i) coordonează activitatea de instruire a personalului MIRA în domeniul protecţiei mediului;

j) organizează şi efectuează convocări ale personalului cu atribuţii în domeniul protecţiei mediului, în vederea asigurării aplicării unitare a prevederilor legislaţiei în vigoare;

k) controlează şi aplică sancţiuni pentru încălcarea de către personalul MIRA a legislaţiei de protecţie a mediului în obiectivele, incintele şi zonele aparţinând sau aflate în administrarea MIRA, conform prevederilor cap. IV.

Art. 10. - Inspectorii de mediu din cadrul inspectoratelor generale au următoarele atribuţii:

a) supraveghează respectarea de către personalul unităţilor subordonate inspectoratului general a normelor de protecţie a mediului;

b) îndrumă şi controlează activitatea responsabililor de mediu din unităţile subordonate inspectoratului general;

c) coordonează activitatea de instruire şi formare a responsabililor de mediu din unităţile subordonate inspectoratului general;

d) coordonează activitatea de instruire, în domeniul protecţiei mediului, a personalului inspectoratului general şi al unităţilor subordonate acestuia;

e) organizează şi efectuează convocări cu personalul de specialitate din unităţile subordonate inspectoratului general, pe linia protecţiei mediului, în vederea asigurării aplicării unitare a prevederilor legislaţiei în vigoare;

f) controlează şi aplică sancţiuni, potrivit competenţelor, pentru încălcarea de către personalul unităţilor subordonate inspectoratului general a legislaţiei de protecţie a mediului în obiectivele, incintele şi zonele aparţinând sau aflate în administrarea acestora, conform prevederilor cap. IV;

g) elaborează şi înaintează DGMLA raportul privind desfăşurarea activităţii de protecţie a mediului din inspectoratele generale şi din unităţile subordonate acestora, anual, până la data de 15 februarie pentru anul precedent, sau la solicitare.

Art. 11. - Documentul prevăzut la art. 10 lit. g) conţine următoarele date:

a) sinteza controalelor efectuate pe linia protecţiei mediului;

b) raportul justificativ privind cheltuielile efectuate pentru protecţia mediului;

c) informarea cu privire la eventualele accidente ecologice, cu implicaţii asupra mediului înconjurător, produse în unităţi sau în care au fost implicate acestea.

SECŢIUNEA a 2-a

Atribuţiile responsabililor de mediu

Art. 12. - (1) In structurile şi instituţiile aflate în subordinea/coordonarea MIRA, în care se desfăşoară activităţi cu impact semnificativ asupra mediului, funcţia de responsabil de mediu este prevăzută în statele de organizare ale acestora, în cadrul compartimentului de prevenire a riscurilor profesionale şi protecţia lucrătorilor la locul de muncă. In cazul în care, potrivit prevederilor legislaţiei în vigoare, nu este înfiinţat un compartiment de prevenire a riscurilor profesionale şi protecţia lucrătorilor la locul de muncă, funcţia de responsabil de mediu face parte din structura de logistică.

(2) In structurile şi instituţiile aflate în subordinea/ coordonarea MIRA, în care nu se desfăşoară activităţi cu impact semnificativ asupra mediului, funcţia de responsabil de mediu poate fi deţinută de către un lucrător al structurii de prevenire a riscurilor profesionale şi protecţia lucrătorilor la locul de muncă.

(3) Prin structuri şi instituţii care desfăşoară activităţi cu impact semnificativ asupra mediului, în sensul prevederilor prezentului ordin, se înţelege structurile şi instituţiile din subordinea/coordonarea MIRA, care deţin depozite centrale de carburanţi sau lubrifianţi, instalaţii de neutralizare/distrugere a deşeurilor sau a materialelor şi substanţelor toxice şi periculoase, surse radioactive, spaţii de cazare, odihnă, tratament şi recuperare medicală, gospodării agrozootehnice sau care execută lucrări de reparaţii în domeniile auto, armament, geniu-chimic, fotocriminalistic şi altele asemenea.

Art. 13. - Responsabilii de mediu au următoarele atribuţii:

a) întocmesc documentele de organizare a activităţilor de protecţie a mediului pentru unitatea proprie. Lista cuprinzând principalele documente de organizare a activităţilor de protecţie a mediului în cadrul MIRA este prevăzută în anexa nr. 1;

b) propun şi supun aprobării conducătorului unităţii măsuri concrete pentru protecţia mediului în zona de responsabilitate;

c) prezintă conducătorului unităţii informări asupra modului de realizare a activităţilor de protecţie a mediului pentru unitatea proprie;

d) verifică luarea măsurilor necesare pentru evitarea oricărei poluări semnificative, precum şi pentru utilizarea eficientă a energiei;

e) verifică luarea măsurilor de neutralizare şi/sau înlăturare a poluării, cu respectarea reglementărilor legale;

f) elaborează anual raportul privind desfăşurarea activităţilor de protecţie a mediului pentru unitatea proprie şi îl transmit structurii coordonatoare pe linia protecţiei mediului până la data de 15 ianuarie, pentru activităţile din anul precedent;

g) analizează, planifică şi solicită resursele financiare necesare desfăşurării activităţilor de protecţie a mediului pentru unitatea proprie;

h) colaborează cu agenţiile locale de protecţie a mediului pentru desfăşurarea unor acţiuni comune în domeniu.

SECŢIUNEA a 3-a

Componenţa şi atribuţiile Comisiei de protecţia mediului şi ecologie

Art. 14. - (1) Comisia de protecţia mediului şi ecologie este numită de conducătorii structurilor şi instituţiilor aflate în subordinea/coordonarea MIRA, prin dispoziţie sau ordin de zi pe unitate.

(2) Numărul membrilor şi componenţa Comisiei de protecţia mediului şi ecologie se stabilesc în funcţie de caracteristicile activităţii structurii/instituţiei respective.

(3) Din comisie fac parte în mod obligatoriu responsabilul de mediu şi medicul de unitate şi, după caz, conducătorul structurii de patrimoniu imobiliar.

Art. 15. - Comisia de protecţia mediului şi ecologie are următoarele atribuţii:

a) sprijină permanent activitatea conducătorului structurii/ instituţiei respective în domeniul protecţiei mediului;

b) informează şi propune conducătorului structurii/instituţiei respective măsurile pentru îmbunătăţirea calităţii factorilor de mediu;

c) participă la cercetarea accidentelor ecologice în zonele de responsabilitate;

d) colaborează cu membrii comisiei mixte constituite, potrivit legii, în cazul unui accident major de mediu în care este implicată unitatea;

e) colaborează cu autorităţile/instituţiile implicate în activităţi de protecţie a mediului pentru desfăşurarea de activităţi comune.

SECŢIUNEA a 4-a

Atribuţiile structurilor de patrimoniu imobiliar

Art. 16. - In domeniul protecţiei mediului, structurile de patrimoniu imobiliar au următoarele atribuţii:

a) întocmesc anual planul de întreţinere şi refacere a aliniamentelor de protecţie şi a zonelor verzi;

b) introduc în planul anual lucrările de întreţinere la instalaţiile generatoare de poluare;

c) înaintează ierarhic propuneri privind retehnologizarea centralelor termice şi instalaţiilor aferente, pentru limitarea poluării atmosferei;

d) colaborează cu structura financiară pentru perfectarea contractelor de livrare a apei potabile şi/sau exploatarea puţurilor de adâncime, evacuarea şi transportul reziduurilor menajere şi al gunoiului menajer din clădiri, evacuarea apelor uzate la canalizarea localităţii şi/sau din fosele septice ori decantoare;

e) ţin evidenţa imobilelor speciale şi a reţelelor de canalizare din categoriile separatoarelor de grăsimi, decantoarelor, spaţiilor de spălare, staţiilor de tratare, filtrelor biologice etc;

f) ţin evidenţele de gestiune ale cantităţilor de deşeuri generate în urma activităţilor proprii, precum şi a modului de stocare, reciclare, transport, valorificare şi distrugere al acestora şi le pun la dispoziţia responsabilului cu protecţia mediului;

g) ţin evidenţa puţurilor de adâncime, a debitelor de apă extrase, a calităţii apei, consemnată în buletinele de analiză ce se efectuează periodic, a stării tehnice a puţurilor, a zonei de protecţie sanitară, inclusiv împrejmuirea, precum şi a cheltuielilor necesare exploatării, întreţinerii şi reparării acestora;

h) ţin evidenţa reţelelor de alimentare cu apă, a punctelor de măsurare, a cheltuielilor necesare pentru lucrările de reparaţii şi efectuarea analizei calităţii apei stocate în bazine;

i) ţin evidenţa depozitelor de combustibil lichid pentru funcţionarea centralelor termice, a stării tehnice a acestora, a recipientelor de stocare, a eventualelor pierderi de combustibil, în vederea prevenirii poluării solului şi a pânzei freatice şi a înlăturării efectelor cauzate de o eventuală poluare accidentală;

j) ţin evidenţa cantitativă a punctelor de colectare a deşeurilor menajere şi a celor refolosibile, a cheltuielilor necesare reparării obiectelor de inventar de resortul administrării patrimoniului imobiliar, containerelor, platformelor, împrejmuirilor, rampelor etc;

k) verifică periodic starea terenurilor din administrare, pentru depistarea şi refacerea zonelor distruse sau poluate;

l) colaborează cu responsabilii de mediu în vederea îndeplinirii sarcinilor specifice în domeniul protecţiei mediului.

CAPITOLUL IV

Organizarea şi executarea controalelor

Art. 17. - Controalele pe linia protecţiei mediului se realizează, potrivit competenţelor, de către inspectorii de mediu anume desemnaţi prin dispoziţie a conducătorului unităţii în care sunt încadraţi.

Art. 18. - Inspectorii de mediu abilitaţi să execute controlul îşi dovedesc calitatea cu împuternicirea de control eliberată de conducătorul unităţii în care aceştia sunt încadraţi. Modelul împuternicirii de control pe linia protecţiei mediului este prevăzut în anexa nr. 2.

Art. 19. -In vederea executării controlului, inspectorii de mediu au dreptul de a solicita documentele şi informaţiile necesare conducătorului unităţii/structurii/instituţiei controlate şi oricărei alte persoane încadrate în aceasta.

Art. 20. - (1) In timpul executării controlului, inspectorii de mediu sunt competenţi să constate şi să sancţioneze faptele care, potrivit legislaţiei privind protecţia mediului, constituie contravenţii.

(2) In cazul constatării unei contravenţii, inspectorii de mediu, în calitate de agenţi constatatori, întocmesc procesul-verbal de constatare a contravenţiilor şi înştiinţarea de plată a debitorului. Modelul procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, precum şi modelul înştiinţării de' plată a debitorului sunt prevăzute în anexa nr. 3.

(3) Dispoziţiile reglementărilor legale în vigoare cu privire la regimul juridic al contravenţiilor se aplică în mod corespunzător.

Art. 21. - (1) Pe timpul controlului, inspectorii de mediu întocmesc note de constatare cu concluziile rezultate, aduse la cunoştinţă, sub semnătură, conducerii unităţii controlate şi personalului cu responsabilităţi pe linie de protecţie a mediului.

(2) Eventualele observaţii ale conducerii unităţii controlate şi ale personalului cu responsabilităţi pe linie de protecţie a mediului sunt cuprinse în notele de constatare.

(3) La finalizarea controlului, inspectorii de mediu elaborează raportul de control.

(4) Raportul de control se definitivează în termen de 7 zile de la finalizarea controlului, iar concluziile şi recomandările cuprinse în acesta se prezintă spre analiză şi aprobare conducătorului unităţii care a dispus efectuarea controlului, care decide asupra modului de valorificare a celor constatate.

(5) Concluziile raportului de control sunt transmise conducătorului unităţii controlate, în termen de 14 zile de la finalizarea controlului, în vederea informării cu privire la rezultatele controlului şi a executării măsurilor care se impun în urma acestuia.

CAPITOLUL V

Obligaţiile conducătorilor şi ale personalului unităţilor aparatului central şi structurilor/instituţiilor din subordinea/coordonarea MIRA

SECŢIUNEA 1

Obligaţiile conducătorilor unităţilor aparatului central şi  structurilor/instituţiilor din subordinea/coordonarea MIRA

Art. 22. - (1) Obligaţiile, în domeniul protecţiei mediului, ale conducătorilor unităţilor aparatului central şi structurilor/instituţiilor aflate în subordinea/coordonarea MIRA sunt cele ale persoanelor fizice şi juridice prevăzute la art. 94 alin. (1) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare, ale persoanelor fizice şi juridice prevăzute în actele normative în vigoare din domeniul protecţiei mediului, precum şi cele ce decurg din prevederile prezentului ordin.

(2) Conducătorii structurilor şi instituţiilor din subordinea/coordonarea MIRA au, după caz, potrivit competenţelor, şi obligaţiile prevăzute la art. 89 lit. e) şi f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

SECŢIUNEA a 2-a

Obligaţiile personalului MIRA

Art. 23. -In domeniul protecţiei mediului, personalul MIRA are următoarele obligaţii:

a) să îşi însuşească şi să respecte normele de protecţie a mediului şi modul de aplicare a acestora;

b) să îşi desfăşoare activitatea în aşa fel încât să nu creeze condiţii de impact negativ asupra mediului înconjurător;

c) să aducă la cunoştinţă, pe cale ierarhică, orice situaţie care constituie un pericol de accident ecologic sau modificare a factorilor de mediu în unitatea în care îşi desfăşoară activitatea;

d) să anunţe imediat conducătorul unităţii sau responsabilul de mediu în cazul producerii unui accident ecologic;

e) să întrerupă imediat orice activitate care ar putea genera producerea unui accident ecologic;

f) să ofere relaţiile solicitate de organele de control şi de cercetare în domeniul protecţiei mediului.

CAPITOLUL VI

Dispoziţii finale

Art. 24. - Unităţile aparatului central şi structurile/instituţiile aflate în subordinea/coordonarea MIRA au obligaţia să prevadă în bugetele proprii fondurile necesare pentru desfăşurarea activităţilor de protecţie a mediului.

Art. 25. - (1) Comisarii regionali, comisarii-şefi şi comisarii Gărzii Naţionale de Mediu, precum şi persoanele împuternicite din cadrul acesteia au acces, în condiţiile legii, în obiectivele, incintele şi în zonele aparţinând sau aflate în administrarea MIRA, unde se desfăşoară activităţi generatoare de impact asupra mediului.

(2) Personalul prevăzut la alin. (1) este însoţit de personalul desemnat cu atribuţii în activitatea de protecţie a mediului din cadrul unităţii care deţine sau administrează obiectivele, incintele sau zonele respective.

Art. 26. - Accidentele ecologice produse în incintele unităţilor aparatului central, structurilor şi instituţiilor aflate în subordinea/coordonarea MIRA sau de către personalul ministerului se raportează ierarhic structurilor coordonatoare pe linia protecţiei mediului.

Art. 27. -Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 28. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul internelor şi reformei administrative,

Paul Victor Dobre,

secretar de stat

ANEXA Nr. 1

LISTA

cuprinzând principalele documente de organizare a activităţilor de protecţie a mediului în MIRA

1. Planul anual de acţiune în domeniul protecţiei mediului

2. Planul de control la subunităţile din subordine

3. Registrul de control şi procesele-verbale încheiate

4. Planul de măsuri pentru prevenirea, reducerea şi controlul poluării mediului

5. Evidenţa surselor cu impact asupra mediului din unitate şi subunităţile din subordine şi planul de control al acestora, cu referire la următoarele surse: centralele termice, depozitele de carburanţi sau lubrifianţi, traseele conductelor de alimentare cu combustibil, rampele de spălare a tehnicii, atelierele de reparaţii, parcurile auto, blocurile alimentare, platformele de gunoi, depozitele de materiale, substanţe şi deşeuri, depozitele de muniţie şi materiale de geniu-chimic, staţiile de încărcare a acumulatorilor, staţiile de pompare a apelor reziduale, infirmeriile, poligoanele de tragere, gospodăriile agrozootehnice şi alte surse cu impact asupra mediului, potrivit legislaţiei în vigoare

6. Situaţia fondurilor de mediu - planificate, primite şi cheltuite

7. Evidenţa buletinelor de analiză pentru factorii de mediu afectaţi de poluare - apă, aer, sol, după caz

8. Raportul statistic „Managementul deşeurilor", întocmit în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 78/2000 privind regimul deşeurilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 426/2001, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 856/2002 privind evidenţa gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzând deşeurile, inclusiv deşeurile periculoase, cu completările ulterioare.

NOTĂ:

Pentru fiecare dintre sursele menţionate la pct. 5 se precizează descrierea, evaluarea, lista activităţilor supuse monitorizării, documentele din care rezultă monitorizarea calităţii factorilor de mediu - buletine de măsurători, de interpretare etc.

ANEXA Nr. 2

- faţă -

Modelul împuternicirii de control pe linia protecţiei mediului

ROMÂNIA MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE

...........................................................................*)

- verso -

ÎMPUTERNICIRE DE CONTROL

PE LINIA PROTECŢIEI MEDIULUI

Nr..........din...........

Este împuternicit..................................................din cadrul................................................*) să execute control, să constate contravenţiile şi să aplice sancţiuni contravenţionale pe linia protecţiei mediului în...................................**), precum şi în orice loc de muncă organizat de acestea, la orice oră.

...........................................................deţine certificat de securitate pentru nivelul................., seria...........nr........./..........., şi se identifică cu legitimaţia MIRA seria...........nr..............., eliberată la data de...................

Conducătorii unităţilor controlate au obligaţia să acorde tot sprijinul necesar executării controlului.

Prezenta delegaţie de control este valabilă în perioada.........................................................***)

*) După caz, se înscrie Direcţia generală management logistic şi administrativ sau denumirea inspectoratului general în care este încadrat inspectorul de muncă împuternicit pentru executarea controlului.

**) In cazul inspectorilor de mediu din cadrul inspectoratelor generale, se înscrie „din subordinea Inspectoratului General.........". In cazul inspectorilor de mediu din cadrul Direcţiei generale management logistic şi administrativ, se înscrie „unităţile din cadrul aparatului central, structurile şi instituţiile aflate în subordinea/coordonarea MIRA".

***) Imputernicirea va fi semnată de conducătorul unităţii la care este încadrat inspectorul de mediu împuternicit pentru executarea controlului, după caz.

ANEXA Nr. 3

I. Modelul procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor

Ex. nr...............

ROMÂN IA

MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE

Unitatea......

PROCES-VERBAL

DE CONSTATARE SI SANCŢIONARE A CONTRAVENŢIILOR

Seria..............nr.........................

Incheiat astăzi: ziua............................luna........................................anul.............................în localitatea....................., sectorul/judeţul........................

Agent constatator(gradul, numele şi prenumele)........................................................................................................................................................... din(unitatea)...........................................................................,  în baza Delegaţiei de control nr....................................din....................................., emisă de....................................., constat că:

Domnul/Doamna .........................................................., CNP...................................................., fiul/fiica lui ................................şi al/a...................., născut/născută la................................................., în localitatea........................................................., sectorul/judeţul...................................................., actul de identitate...............seria.............................................nr.........................................., eliberat de......................., cu domiciliul/reşedinţa în............................, str....................................nr..........., bl........, sc......, ap. ..., sectorul/judeţul...................., ocupaţia......................................, locul de muncă..................................................................................

Persoana juridică................................................................., cu sediul în...................................., str.................................nr. ..., bl......, sc....., ap......, sectorul/judeţul...................................................., CUI..........................., reprezentată de domnul/doamna...................., CNP.................................., actul de identitate..........................seria..............nr............................, eliberat de.........................................., cu domiciliul/reşedinţa în..............................................., str.................................nr....., bl......, sc......., ap....., sectorul/judeţul.................

In ziua de...............................luna........................anul ... ora ... locul.........................................a săvârşit următoarele:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Fapta săvârşită este prevăzută de:

art..............din...................şi sancţionată de art..............din...................;

art..............din...................şi sancţionată de art..............din...................;

art..............din...................şi sancţionată de art..............din....................

Stabilesc:

Amenda, în sumă de.....................lei.

Contravenientul nu este de faţă/refuză/nu poate lua cunoştinţă despre conţinutul procesului-verbal, lucru atestat de martorul ...................................., cu domiciliul/reşedinţa în ................................................ , str................................... nr. ..., bl. ..., sectorul/judeţul........................................., posesor al actului de identitate.............., seria...........nr................................, eliberat de.............................................., CNP.............................................................................

Contravenientul poate face plângere împotriva procesului-verbal de constatare în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării acestuia. Plângerea va fi depusă la..........................................................................................................................

Contravenientul achită pe loc, cu Chitanţa nr............., sau poate achita în cel mult două zile lucrătoare de la data primirii procesului-verbal de constatare a contravenţiei jumătate din minimul amenzii prevăzute de lege, adică suma de....................lei.

Alte menţiuni ........................................................................................................................................................................ .....................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Prezentul proces-verbal s-a încheiat în 3 exemplare, din care un exemplar s-a înmânat contravenientului, astăzi, ziua ..... luna.........., anul................/se va comunica contravenientului în termen de cel mult o lună de la data aplicării acestuia, prin poşta specială.

Agent constatator,

..........................................

Martor,

..........................................

Contravenient,

Am luat la cunoştinţă

..........................................

II. Modelul înştiinţării de plată a debitorului

Seria.......nr...............

ROMANIA                  

MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE

Unitatea......

ÎNŞTIINŢARE DE PLATĂ

Domnul/Doamna........................................., CNP.............................., fiul/fiica lui..........................şi al/a.........................., născut/născută la..................................,în localitatea......................................., sectorul/judeţul...................................., actul de identitate...................seria............................ nr............................, eliberat de.............................., cu domiciliul/reşedinţa în....................................., str.............................................nr. ..., bl. ......, sc. ...., ap. ..., sectorul/judeţul............................, ocupaţia..................................., locul de muncă..............................................................

Persoana juridică...................................., cu sediul  în............................str....................................nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap..........., sectorul/judeţul............................................, CUI......................., reprezentată de domnul/doamna.........................., CNP.........................., actul de identitate............seria...........nr......................, eliberat de...................., cu domiciliul/reşedinţa în..........................., str..........................nr. ..., bl....., sc......., ap....., sectorul/judeţul...............................................

Conform Procesului-verbal de constatare şi sancţionarea contravenţiei seria........nr............încheiat în ziua de.............., luna.................., anul..........la............................................, s-a stabilit drept amendă suma de.................lei, pe care va trebui să o achitaţi la...................................................

Chitanţa şi copia procesului-verbal se transmit în termen de 15 zile de la comunicare unităţii din care face parte agentul constatator. In caz de neplată a obligaţiilor se va trece la executarea silită.

- verso -

Către

......................................

In temeiul art...........................................................din...................................................................., trimitem alăturat Procesul-verbal de constatare a contravenţiei seria............nr....................încheiat pe numele domnului/doamnei/persoanei juridice............................................, în vederea executării silite.

.........................................................*)

Recomandat nr.................................din................................    Loc pentru francare

Data prezentării

.............................

Data primirii

......................

*) Se va semna de către conducătorul unităţii în care este încadrat agentul constatator.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 409/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 409 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu