ORDIN Nr. 409
din 29 ianuarie 2008
privind organizarea,
coordonarea si controlul activitatii de protectie a mediului in unitatile
Ministerului Internelor si Reformei Administrative
ACT EMIS DE:
MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 187 din 11 martie 2008
Având în vedere prevederile
art. 89 lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind
protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
265/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Internelor şi Reformei Administrative,
ministrul internelor si reformei administrative emite următorul ordin:
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prezentul ordin
instituie normele referitoare la organizarea, coordonarea şi controlul
activităţii de protecţie a mediului în cadrul Ministerului Internelor şi
Reformei Administrative, denumit în continuare MIRA.
(2) Prevederile prezentului ordin se aplică tuturor
unităţilor din aparatul central, structurilor şi instituţiilor aflate în
subordinea/coordonarea MIRA şi tuturor categoriilor de personal ale
ministerului.
Art. 2. -In desfăşurarea activităţii de protecţie a
mediului, inspectorii de mediu utilizează formularele
potrivit modelelor instituite prin actele normative în vigoare.
CAPITOLUL II
Organizarea activităţii de protecţie a mediului în MIRA
Art. 3. - (1) Indrumarea şi controlul activităţilor de
protecţie a mediului în cadrul MIRA se realizează de către Direcţia generală
management logistic şi administrativ, denumită în continuare DGMLA, prin structura proprie de
specialitate.
(2) Persoanele cu atribuţii în domeniul protecţiei
mediului, încadrate în structura proprie de specialitate a DGMLA şi la nivelul inspectoratelor generale, sunt denumite în continuare inspectori de
mediu.
Art. 4. - (1) La nivelul unităţilor din aparatul
central al MIRA, conducătorul unităţii răspunde de realizarea activităţilor de
protecţie a mediului din propria unitate.
(2) Obligaţiile ce revin conducătorilor unităţilor
prevăzute la alin. (1) sunt îndeplinite nemijlocit de către un responsabil de
mediu pe unitate.
Art. 5. - (1) La nivelul inspectoratelor generale şi
unităţilor subordonate acestora, inspectorii generali răspund de îndrumarea şi
controlul activităţilor de protecţie a mediului.
(2) Obligaţiile ce revin
inspectorilor generali, prevăzute la alin. (1), sunt îndeplinite nemijlocit de
către inspectorii de mediu încadraţi la nivelul inspectoratelor generale.
(3) La nivelul unităţilor subordonate inspectoratelor
generale, realizarea activităţilor de protecţie a mediului se realizează de
către un responsabil de mediu pe unitate.
Art. 6. - (1) La nivelul structurilor şi instituţiilor
aflate în subordinea/coordonarea MIRA, altele decât cele prevăzute la art. 5
alin. (1), răspunderea pentru realizarea activităţilor de protecţie a mediului
aparţine conducătorului acestora.
(2) Obligaţiile ce revin conducătorilor structurilor şi
instituţiilor prevăzute la alin. (1) sunt îndeplinite nemijlocit de către un
responsabil de mediu.
Art. 7. - La nivelul structurilor şi instituţiilor
aflate în subordinea/coordonarea MIRA se constituie Comisia de protecţia
mediului şi ecologie, ale cărei componenţă şi atribuţii sunt prevăzute la art.
14 şi 15.
CAPITOLUL III
Atribuţiile personalului şi structurilor implicate
în activităţile
de protecţie a mediului
SECŢIUNEA 1
Atribuţiile inspectorilor de mediu
Art. 8. - Atribuţiile inspectorilor de mediu încadraţi
în structura de specialitate a DGMLA şi la nivelul inspectoratelor generale
sunt stabilite prin fişa postului şi prin regulamentul de organizare şi
funcţionare, în condiţiile prezentului ordin.
Art. 9. - Inspectorii de mediu din structura de
specialitate a DGMLA au următoarele atribuţii:
a) organizează şi coordonează activitatea inspectorilor
de mediu din inspectoratele generale şi a responsabililor de mediu;
b) reprezintă MIRA, ca organ de
specialitate, în relaţiile de cooperare cu instituţii şi structuri cu
responsabilităţi în domeniul protecţiei mediului;
c) elaborează proiecte de
ordine, regulamente, instrucţiuni şi alte reglementări interne în domeniul
protecţiei mediului;
d) analizează anual, pe baza rapoartelor prevăzute la
art. 10 lit. g) şi la art. 13 lit. f), desfăşurarea activităţilor de protecţie a mediului în cadrul MIRA;
e) elaborează şi înaintează
conducerii ministerului raportul privind desfăşurarea activităţii de protecţie
a mediului în cadrul MIRA, anual, până la data de 30 aprilie, pentru
activitatea din anul precedent;
f) controlează respectarea de
către tot personalul MIRA a normelor de protecţie a mediului;
g) îndrumă şi controlează
activitatea responsabililor de mediu;
h) coordonează activitatea de instruire a
responsabililor de mediu;
i) coordonează activitatea de instruire a personalului
MIRA în domeniul protecţiei mediului;
j) organizează şi efectuează convocări ale personalului
cu atribuţii în domeniul protecţiei mediului, în vederea asigurării aplicării
unitare a prevederilor legislaţiei în vigoare;
k) controlează şi aplică sancţiuni pentru încălcarea de
către personalul MIRA a legislaţiei de protecţie a mediului în obiectivele,
incintele şi zonele aparţinând sau aflate în administrarea MIRA, conform
prevederilor cap. IV.
Art. 10. - Inspectorii de mediu din cadrul
inspectoratelor generale au următoarele atribuţii:
a) supraveghează respectarea de către personalul
unităţilor subordonate inspectoratului general a normelor de protecţie a
mediului;
b) îndrumă şi controlează
activitatea responsabililor de mediu din unităţile subordonate inspectoratului general;
c) coordonează activitatea de
instruire şi formare a responsabililor de mediu din unităţile subordonate
inspectoratului general;
d) coordonează activitatea de instruire, în domeniul
protecţiei mediului, a personalului inspectoratului general şi al unităţilor
subordonate acestuia;
e) organizează şi efectuează
convocări cu personalul de specialitate din unităţile subordonate
inspectoratului general, pe linia protecţiei mediului, în vederea asigurării
aplicării unitare a prevederilor legislaţiei în vigoare;
f) controlează şi aplică
sancţiuni, potrivit competenţelor, pentru încălcarea de către personalul
unităţilor subordonate inspectoratului general a legislaţiei de protecţie a
mediului în obiectivele, incintele şi zonele aparţinând sau aflate în administrarea acestora, conform prevederilor cap. IV;
g) elaborează şi înaintează
DGMLA raportul privind desfăşurarea activităţii de protecţie a mediului din
inspectoratele generale şi din unităţile subordonate acestora, anual, până la
data de 15 februarie pentru anul precedent, sau la
solicitare.
Art. 11. - Documentul prevăzut la art. 10 lit. g)
conţine următoarele date:
a) sinteza controalelor efectuate pe linia protecţiei
mediului;
b) raportul justificativ privind cheltuielile efectuate
pentru protecţia mediului;
c) informarea cu privire la
eventualele accidente ecologice, cu implicaţii asupra mediului înconjurător,
produse în unităţi sau în care au fost implicate acestea.
SECŢIUNEA a 2-a
Atribuţiile responsabililor de mediu
Art. 12. - (1) In structurile
şi instituţiile aflate în subordinea/coordonarea MIRA, în care se desfăşoară
activităţi cu impact semnificativ asupra mediului, funcţia de responsabil de
mediu este prevăzută în statele de organizare ale acestora, în cadrul
compartimentului de prevenire a riscurilor profesionale şi protecţia
lucrătorilor la locul de muncă. In cazul în care, potrivit prevederilor
legislaţiei în vigoare, nu este înfiinţat un compartiment de prevenire a
riscurilor profesionale şi protecţia lucrătorilor la locul de muncă, funcţia de
responsabil de mediu face parte din structura de logistică.
(2) In structurile şi
instituţiile aflate în subordinea/ coordonarea MIRA, în care nu se desfăşoară
activităţi cu impact semnificativ asupra mediului, funcţia de responsabil de
mediu poate fi deţinută de către un lucrător al structurii de prevenire a
riscurilor profesionale şi protecţia lucrătorilor la locul de muncă.
(3) Prin structuri şi
instituţii care desfăşoară activităţi cu impact semnificativ asupra mediului, în sensul prevederilor prezentului ordin,
se înţelege structurile şi instituţiile din subordinea/coordonarea MIRA, care
deţin depozite centrale de carburanţi sau lubrifianţi, instalaţii de
neutralizare/distrugere a deşeurilor sau a materialelor şi substanţelor toxice
şi periculoase, surse radioactive, spaţii de cazare, odihnă, tratament şi
recuperare medicală, gospodării agrozootehnice sau care execută lucrări de
reparaţii în domeniile auto, armament, geniu-chimic, fotocriminalistic şi
altele asemenea.
Art. 13. - Responsabilii de
mediu au următoarele atribuţii:
a) întocmesc documentele de organizare a activităţilor
de protecţie a mediului pentru unitatea proprie. Lista cuprinzând principalele
documente de organizare a activităţilor de protecţie a mediului în cadrul MIRA
este prevăzută în anexa nr. 1;
b) propun şi supun aprobării
conducătorului unităţii măsuri concrete pentru protecţia mediului în zona de
responsabilitate;
c) prezintă conducătorului
unităţii informări asupra modului de realizare a activităţilor de protecţie a mediului pentru unitatea proprie;
d) verifică luarea măsurilor necesare pentru evitarea
oricărei poluări semnificative, precum şi pentru utilizarea eficientă a
energiei;
e) verifică luarea măsurilor de neutralizare şi/sau
înlăturare a poluării, cu respectarea reglementărilor legale;
f) elaborează anual raportul privind desfăşurarea
activităţilor de protecţie a mediului pentru unitatea proprie şi îl transmit
structurii coordonatoare pe linia protecţiei mediului până la data de 15
ianuarie, pentru activităţile din anul precedent;
g) analizează, planifică şi
solicită resursele financiare necesare desfăşurării activităţilor de protecţie
a mediului pentru unitatea proprie;
h) colaborează cu agenţiile locale de protecţie a
mediului pentru desfăşurarea unor acţiuni comune în
domeniu.
SECŢIUNEA a 3-a
Componenţa şi atribuţiile Comisiei de protecţia
mediului şi ecologie
Art. 14. - (1) Comisia de protecţia mediului şi
ecologie este numită de conducătorii structurilor şi instituţiilor aflate în
subordinea/coordonarea MIRA, prin dispoziţie sau ordin de zi pe unitate.
(2) Numărul membrilor şi componenţa Comisiei de
protecţia mediului şi ecologie se stabilesc în funcţie de caracteristicile
activităţii structurii/instituţiei respective.
(3) Din comisie fac parte în mod obligatoriu responsabilul de mediu şi medicul de unitate şi, după caz,
conducătorul structurii de patrimoniu imobiliar.
Art. 15. - Comisia de protecţia mediului şi ecologie
are următoarele atribuţii:
a) sprijină permanent
activitatea conducătorului structurii/ instituţiei respective în domeniul
protecţiei mediului;
b) informează şi propune
conducătorului structurii/instituţiei respective măsurile pentru îmbunătăţirea
calităţii factorilor de mediu;
c) participă la cercetarea accidentelor ecologice în
zonele de responsabilitate;
d) colaborează cu membrii comisiei mixte constituite,
potrivit legii, în cazul unui accident major de mediu în care este implicată
unitatea;
e) colaborează cu autorităţile/instituţiile implicate
în activităţi de protecţie a mediului pentru desfăşurarea de activităţi comune.
SECŢIUNEA a 4-a
Atribuţiile structurilor de patrimoniu imobiliar
Art. 16. - In domeniul protecţiei mediului, structurile
de patrimoniu imobiliar au următoarele atribuţii:
a) întocmesc anual planul de
întreţinere şi refacere a aliniamentelor de protecţie şi a zonelor verzi;
b) introduc în planul anual lucrările de întreţinere la
instalaţiile generatoare de poluare;
c) înaintează ierarhic
propuneri privind retehnologizarea centralelor termice şi instalaţiilor
aferente, pentru limitarea poluării atmosferei;
d) colaborează cu structura
financiară pentru perfectarea contractelor de livrare a apei potabile şi/sau
exploatarea puţurilor de adâncime, evacuarea şi transportul reziduurilor
menajere şi al gunoiului menajer din clădiri, evacuarea apelor uzate la
canalizarea localităţii şi/sau din fosele septice ori decantoare;
e) ţin evidenţa imobilelor speciale şi a reţelelor de
canalizare din categoriile separatoarelor de grăsimi, decantoarelor, spaţiilor
de spălare, staţiilor de tratare, filtrelor biologice
etc;
f) ţin evidenţele de gestiune
ale cantităţilor de deşeuri generate în urma activităţilor proprii, precum şi a
modului de stocare,
reciclare, transport, valorificare şi distrugere al acestora şi le pun la
dispoziţia responsabilului cu protecţia mediului;
g) ţin evidenţa puţurilor de adâncime, a debitelor de
apă extrase, a calităţii apei, consemnată în buletinele de analiză ce se
efectuează periodic, a stării tehnice a puţurilor, a zonei de protecţie
sanitară, inclusiv împrejmuirea, precum şi a cheltuielilor necesare
exploatării, întreţinerii şi reparării acestora;
h) ţin evidenţa reţelelor de alimentare cu apă, a
punctelor de măsurare, a cheltuielilor necesare pentru lucrările de reparaţii
şi efectuarea analizei calităţii apei stocate în
bazine;
i) ţin evidenţa depozitelor de combustibil lichid
pentru funcţionarea centralelor termice, a stării tehnice a acestora, a
recipientelor de stocare, a eventualelor pierderi de combustibil, în vederea
prevenirii poluării solului şi a pânzei freatice şi a înlăturării efectelor
cauzate de o eventuală poluare accidentală;
j) ţin evidenţa cantitativă a punctelor de colectare a
deşeurilor menajere şi a celor refolosibile, a cheltuielilor necesare reparării
obiectelor de inventar de resortul administrării patrimoniului imobiliar,
containerelor, platformelor, împrejmuirilor, rampelor etc;
k) verifică periodic starea terenurilor din
administrare, pentru depistarea şi refacerea zonelor distruse sau poluate;
l) colaborează cu responsabilii
de mediu în vederea îndeplinirii sarcinilor specifice în domeniul protecţiei
mediului.
CAPITOLUL IV
Organizarea şi executarea controalelor
Art. 17. - Controalele pe linia protecţiei mediului se
realizează, potrivit competenţelor, de către inspectorii de mediu anume
desemnaţi prin dispoziţie a conducătorului unităţii în care sunt încadraţi.
Art. 18. - Inspectorii de mediu abilitaţi să execute
controlul îşi dovedesc calitatea cu împuternicirea de control eliberată de
conducătorul unităţii în care aceştia sunt încadraţi. Modelul împuternicirii de
control pe linia protecţiei mediului este prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 19. -In vederea executării controlului,
inspectorii de mediu au dreptul de a solicita documentele şi informaţiile
necesare conducătorului unităţii/structurii/instituţiei controlate şi oricărei
alte persoane încadrate în aceasta.
Art. 20. - (1) In timpul executării controlului,
inspectorii de mediu sunt competenţi să constate şi să sancţioneze faptele
care, potrivit legislaţiei privind protecţia mediului, constituie contravenţii.
(2) In cazul constatării unei contravenţii, inspectorii
de mediu, în calitate de agenţi constatatori, întocmesc procesul-verbal de
constatare a contravenţiilor şi înştiinţarea de plată a debitorului. Modelul
procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, precum şi
modelul înştiinţării de' plată a debitorului sunt prevăzute în anexa nr. 3.
(3) Dispoziţiile reglementărilor legale în vigoare cu
privire la regimul juridic al contravenţiilor se aplică în mod corespunzător.
Art. 21. - (1) Pe timpul controlului, inspectorii de
mediu întocmesc note de constatare cu concluziile rezultate, aduse la
cunoştinţă, sub semnătură, conducerii unităţii controlate şi personalului cu
responsabilităţi pe linie de protecţie a mediului.
(2) Eventualele observaţii ale
conducerii unităţii controlate şi ale personalului cu responsabilităţi pe linie
de protecţie a mediului sunt cuprinse în notele de constatare.
(3) La finalizarea controlului, inspectorii de mediu
elaborează raportul de control.
(4) Raportul de control se
definitivează în termen de 7 zile de la finalizarea controlului, iar
concluziile şi recomandările cuprinse în acesta se prezintă spre analiză şi
aprobare conducătorului unităţii care a dispus efectuarea controlului, care
decide asupra modului de valorificare a celor
constatate.
(5) Concluziile raportului de
control sunt transmise conducătorului unităţii controlate, în termen de 14 zile
de la finalizarea controlului, în vederea informării cu privire la rezultatele
controlului şi a executării măsurilor care se impun în urma acestuia.
CAPITOLUL V
Obligaţiile conducătorilor şi ale personalului
unităţilor aparatului
central şi structurilor/instituţiilor din
subordinea/coordonarea MIRA
SECŢIUNEA 1
Obligaţiile conducătorilor unităţilor aparatului
central şi structurilor/instituţiilor din subordinea/coordonarea MIRA
Art. 22. - (1) Obligaţiile, în domeniul protecţiei
mediului, ale conducătorilor unităţilor aparatului central şi
structurilor/instituţiilor aflate în subordinea/coordonarea MIRA sunt cele ale
persoanelor fizice şi juridice prevăzute la art. 94 alin. (1) şi (4) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările
şi completările ulterioare, ale persoanelor fizice şi juridice prevăzute în
actele normative în vigoare din domeniul protecţiei mediului, precum şi cele ce
decurg din prevederile prezentului ordin.
(2) Conducătorii structurilor şi instituţiilor din
subordinea/coordonarea MIRA au, după caz, potrivit competenţelor, şi
obligaţiile prevăzute la art. 89 lit. e) şi f) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 195/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
265/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
SECŢIUNEA a 2-a
Obligaţiile personalului MIRA
Art. 23. -In domeniul protecţiei mediului, personalul
MIRA are următoarele obligaţii:
a) să îşi însuşească şi să respecte normele de
protecţie a mediului şi modul de aplicare a acestora;
b) să îşi desfăşoare activitatea în aşa fel încât să nu
creeze condiţii de impact negativ asupra mediului înconjurător;
c) să aducă la cunoştinţă, pe
cale ierarhică, orice situaţie care constituie un pericol de accident ecologic
sau modificare a factorilor de mediu în unitatea în care îşi desfăşoară
activitatea;
d) să anunţe imediat conducătorul unităţii sau
responsabilul de mediu în cazul producerii unui accident ecologic;
e) să întrerupă imediat orice activitate care ar putea
genera producerea unui accident ecologic;
f) să ofere relaţiile
solicitate de organele de control şi de cercetare în domeniul protecţiei
mediului.
CAPITOLUL VI
Dispoziţii finale
Art. 24. - Unităţile aparatului central şi
structurile/instituţiile aflate în subordinea/coordonarea MIRA au obligaţia să
prevadă în bugetele proprii fondurile necesare pentru desfăşurarea
activităţilor de protecţie a mediului.
Art. 25. - (1) Comisarii regionali, comisarii-şefi şi
comisarii Gărzii Naţionale de Mediu, precum şi persoanele împuternicite din
cadrul acesteia au acces, în condiţiile legii, în obiectivele, incintele şi în
zonele aparţinând sau aflate în administrarea MIRA, unde se desfăşoară
activităţi generatoare de impact asupra mediului.
(2) Personalul prevăzut la alin. (1) este însoţit de
personalul desemnat cu atribuţii în activitatea de protecţie a mediului din
cadrul unităţii care deţine sau administrează obiectivele, incintele sau zonele
respective.
Art. 26. - Accidentele ecologice produse în incintele
unităţilor aparatului central, structurilor şi instituţiilor aflate în
subordinea/coordonarea MIRA sau de către personalul ministerului se raportează
ierarhic structurilor coordonatoare pe linia protecţiei mediului.
Art. 27. -Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 28. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul internelor şi reformei administrative,
Paul Victor Dobre,
secretar de stat
ANEXA Nr. 1
LISTA
cuprinzând principalele documente de organizare a
activităţilor de protecţie a mediului în MIRA
1. Planul anual de acţiune în
domeniul protecţiei mediului
2. Planul de control la
subunităţile din subordine
3. Registrul de control şi
procesele-verbale încheiate
4. Planul de măsuri pentru prevenirea, reducerea şi
controlul poluării mediului
5. Evidenţa surselor cu impact asupra mediului din
unitate şi subunităţile din subordine şi planul de control al acestora, cu
referire la următoarele surse: centralele termice, depozitele de carburanţi sau
lubrifianţi, traseele conductelor de alimentare cu combustibil, rampele de
spălare a tehnicii, atelierele de reparaţii, parcurile auto, blocurile
alimentare, platformele de gunoi, depozitele de materiale, substanţe şi
deşeuri, depozitele de muniţie şi materiale de geniu-chimic, staţiile de
încărcare a acumulatorilor, staţiile de pompare a apelor reziduale,
infirmeriile, poligoanele de tragere, gospodăriile agrozootehnice şi alte surse cu impact asupra mediului,
potrivit legislaţiei în vigoare
6. Situaţia fondurilor de mediu
- planificate, primite şi cheltuite
7. Evidenţa buletinelor de
analiză pentru factorii de mediu afectaţi de poluare - apă, aer, sol, după caz
8. Raportul statistic
„Managementul deşeurilor", întocmit în conformitate cu prevederile
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 78/2000 privind regimul deşeurilor,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 426/2001, cu modificările
şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 856/2002 privind
evidenţa gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzând deşeurile,
inclusiv deşeurile periculoase, cu completările ulterioare.
NOTĂ:
Pentru fiecare dintre sursele menţionate la pct. 5 se
precizează descrierea, evaluarea, lista activităţilor supuse monitorizării, documentele din care rezultă
monitorizarea calităţii factorilor de mediu - buletine de măsurători, de
interpretare etc.
ANEXA Nr. 2
- faţă -
Modelul împuternicirii de control pe linia
protecţiei mediului
ROMÂNIA MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI
ADMINISTRATIVE
...........................................................................*)
- verso -
ÎMPUTERNICIRE DE CONTROL
PE LINIA PROTECŢIEI MEDIULUI
Nr..........din...........
Este
împuternicit..................................................din
cadrul................................................*) să execute control, să
constate contravenţiile şi să aplice sancţiuni contravenţionale pe linia protecţiei mediului
în...................................**), precum şi în orice loc de muncă
organizat de acestea, la orice
oră.
...........................................................deţine
certificat de securitate pentru nivelul.................,
seria...........nr........./..........., şi se identifică cu legitimaţia MIRA
seria...........nr..............., eliberată la data de...................
Conducătorii unităţilor controlate au obligaţia să
acorde tot sprijinul necesar executării controlului.
Prezenta delegaţie de control
este valabilă în
perioada.........................................................***)
*) După caz, se înscrie Direcţia generală management
logistic şi administrativ sau denumirea inspectoratului general în care este
încadrat inspectorul de muncă împuternicit pentru
executarea controlului.
**) In cazul inspectorilor de mediu din cadrul
inspectoratelor generale, se înscrie „din subordinea Inspectoratului
General.........". In cazul inspectorilor de
mediu din cadrul Direcţiei generale management logistic şi administrativ, se
înscrie „unităţile din cadrul aparatului central, structurile şi instituţiile
aflate în subordinea/coordonarea MIRA".
***) Imputernicirea va fi semnată de conducătorul
unităţii la care este încadrat inspectorul de mediu împuternicit pentru
executarea controlului, după caz.
ANEXA Nr. 3
I. Modelul
procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor
Ex. nr...............
ROMÂN IA
MINISTERUL INTERNELOR ŞI
REFORMEI ADMINISTRATIVE
Unitatea......
PROCES-VERBAL
DE CONSTATARE SI SANCŢIONARE A CONTRAVENŢIILOR
Seria..............nr.........................
Incheiat astăzi:
ziua............................luna........................................anul.............................în
localitatea....................., sectorul/judeţul........................
Agent constatator(gradul, numele şi prenumele)...........................................................................................................................................................
din(unitatea)...........................................................................,
în baza Delegaţiei de control
nr....................................din.....................................,
emisă de....................................., constat că:
Domnul/Doamna
.........................................................., CNP....................................................,
fiul/fiica lui ................................şi al/a...................., născut/născută
la................................................., în
localitatea.........................................................,
sectorul/judeţul...................................................., actul de
identitate...............seria.............................................nr..........................................,
eliberat de......................., cu
domiciliul/reşedinţa în............................, str....................................nr..........., bl........,
sc......, ap. ..., sectorul/judeţul....................,
ocupaţia......................................, locul de muncă..................................................................................
Persoana
juridică................................................................., cu
sediul în....................................,
str.................................nr. ..., bl......,
sc....., ap......,
sectorul/judeţul....................................................,
CUI..........................., reprezentată de
domnul/doamna....................,
CNP.................................., actul de
identitate..........................seria..............nr............................,
eliberat de.........................................., cu domiciliul/reşedinţa
în...............................................,
str.................................nr....., bl......, sc......., ap.....,
sectorul/judeţul.................
In ziua de...............................luna........................anul
... ora ... locul.........................................a săvârşit
următoarele:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Fapta săvârşită este prevăzută de:
art..............din...................şi
sancţionată de art..............din...................;
art..............din...................şi sancţionată
de art..............din...................;
art..............din...................şi sancţionată
de art..............din....................
Stabilesc:
Amenda, în sumă de.....................lei.
Contravenientul nu este de faţă/refuză/nu poate lua
cunoştinţă despre conţinutul procesului-verbal, lucru atestat de martorul
...................................., cu domiciliul/reşedinţa în
................................................ ,
str................................... nr. ..., bl. ..., sectorul/judeţul.........................................,
posesor al actului de identitate.............., seria...........nr................................, eliberat
de..............................................,
CNP.............................................................................
Contravenientul poate face plângere împotriva
procesului-verbal de constatare în termen de 15 zile de la data înmânării sau
comunicării acestuia. Plângerea va fi depusă
la..........................................................................................................................
Contravenientul achită pe loc, cu Chitanţa
nr............., sau poate achita în cel mult două zile lucrătoare de la data primirii procesului-verbal de
constatare a contravenţiei jumătate din minimul amenzii prevăzute de lege,
adică suma de....................lei.
Alte menţiuni
........................................................................................................................................................................ .....................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Prezentul proces-verbal s-a încheiat în 3 exemplare,
din care un exemplar s-a înmânat contravenientului, astăzi, ziua ..... luna.........., anul................/se va comunica
contravenientului în termen de cel mult o lună de la
data aplicării acestuia, prin poşta specială.
Agent constatator,
..........................................
Martor,
..........................................
Contravenient,
Am luat la cunoştinţă
..........................................
II. Modelul
înştiinţării de plată a debitorului
Seria.......nr...............
ROMANIA
MINISTERUL INTERNELOR ŞI
REFORMEI ADMINISTRATIVE
Unitatea......
ÎNŞTIINŢARE DE PLATĂ
Domnul/Doamna.........................................,
CNP.............................., fiul/fiica lui..........................şi al/a.........................., născut/născută
la..................................,în
localitatea.......................................,
sectorul/judeţul...................................., actul de identitate...................seria............................
nr............................, eliberat de.............................., cu
domiciliul/reşedinţa în....................................., str.............................................nr.
..., bl. ......, sc. ...., ap. ...,
sectorul/judeţul............................,
ocupaţia..................................., locul de
muncă..............................................................
Persoana juridică....................................,
cu sediul în............................str....................................nr.
..., bl. ..., sc. ..., ap...........,
sectorul/judeţul............................................,
CUI......................., reprezentată de
domnul/doamna..........................,
CNP.........................., actul de identitate............seria...........nr......................,
eliberat de...................., cu domiciliul/reşedinţa în...........................,
str..........................nr. ..., bl....., sc......., ap.....,
sectorul/judeţul...............................................
Conform Procesului-verbal de constatare şi sancţionarea
contravenţiei seria........nr............încheiat în ziua de.............., luna..................,
anul..........la............................................, s-a stabilit
drept amendă suma de.................lei, pe care va
trebui să o achitaţi
la...................................................
Chitanţa şi copia procesului-verbal se transmit în
termen de 15 zile de la comunicare unităţii din care face parte agentul
constatator. In caz de neplată a obligaţiilor se va trece la executarea silită.
- verso -
Către
......................................
In temeiul
art...........................................................din...................................................................., trimitem alăturat Procesul-verbal de constatare a contravenţiei
seria............nr....................încheiat pe numele
domnului/doamnei/persoanei
juridice............................................, în vederea executării silite.
.........................................................*)
Recomandat
nr.................................din................................ Loc
pentru francare
Data prezentării
.............................
Data primirii
......................
*) Se va semna de către
conducătorul unităţii în care este încadrat agentul constatator.