Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.408 din 02.04.2018

pentru acceptarea amendamentelor la Convenţia internaţională privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart, adoptată la Londra la 7 iulie 1978 (STCW 1978), aşa cum a fost amendată, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.416(97) a Comitetului de siguranţă maritimă din 25 noiembrie 2016
ACT EMIS DE: Ministerul Transporturilor
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 393 din 08 mai 2018



SmartCity1

Având în vedere Referatul Direcţiei transport naval nr. 48.418/2.668 din 19.12.2017 privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart, adoptată la Londra la 7 iulie 1978 (STCW 1978), aşa cum a fost amendată, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.416 (97) a Comitetului de siguranţă maritimă din 25 noiembrie 2016,ţinând seama de prevederile:art. XII(1)(a)(vii)(2) şi ale art. XII(1)(a)(ix) din Convenţia internaţională privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart, adoptată la Londra la 7 iulie 1978 (STCW 1978) la care România a aderat prin Legea nr. 107/1992, cu modificările ulterioare;

art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

art. 2 pct. 20 din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul transporturilor emite prezentul ordin. Articolul 1Se publică acceptarea amendamentelor la Convenţia internaţională privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart, adoptată la Londra la 7 iulie 1978 (STCW 1978), aşa cum a fost amendată, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.416(97) a Comitetului de siguranţă maritimă din 25 noiembrie 2016, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I şi intră în vigoare la data de 1 iulie 2018. Ministrul transporturilor, Lucian Şova ANEXĂ REZOLUŢIA MSC.416(97) (adoptată la 25 noiembrie 2016) Amendamente la Convenţia internaţională privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart, adoptată la Londra la 7 iulie 1978 (STCW 1978), aşa cum a fost amendată Comitetul de siguranţă maritimă, amintind art. 28(b) al Convenţiei privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile comitetului, amintind, de asemenea, art. XII din Convenţia internaţională din 1978 privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart („Convenţia"), referitor la procedurile de amendare a Convenţiei, amintind, în continuare, că prin Rezoluţia MSC.386(94) Comitetul a adoptat, printre altele, noul cap. XIV din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS), aşa cum a fost amendată, de asemenea, amintind că prin Rezoluţia MSC.385(94) Comitetul a adoptat Codul internaţional pentru nave care operează în ape polare (Codul polar), care va avea efect de la 1 ianuarie 2017 la intrarea în vigoare a noului cap. XIV din Convenţia SOLAS, constatând că va exista o perioadă de tranziţie între intrarea în vigoare a Codului polar şi amendamentele la Convenţia STCW şi că secţiunea B-V/g din Codul STCW conţine îndrumări referitoare la instruirea comandanţilor şi ofiţerilor pentru nave care operează în apele polare care ar trebui să fie aplicate de administraţii în perioada de tranziţie, de asemenea, amintind că în cadrul celei de-a nouăzeci şi şasea sesiuni a sa Comitetul a decis să ofere statelor membre cu o singură rezoluţie amendamentele la Convenţie, inclusiv cele referitoare la Codul polar şi la instruirea şi certificarea specifică pe navele de pasageri, luând în considerare, în cadrul celei de-a nouăzeci şi şaptea sesiuni a sa, amendamentele la Convenţie propuse şi difuzate în conformitate cu art. XII(1)(a)(i) din aceasta, 1 adoptă, în conformitate cu art. XII(1)(a)(iv) din Convenţie, amendamentele la Convenţie, al căror text este prevăzut în anexa la prezenta rezoluţie; 2 stabileşte, în conformitate cu art. XII(1)(a)(vii)(2) din Convenţie, că amendamentele menţionate se vor considera ca fiind acceptate la 1 ianuarie 2018, cu excepţia cazului în care până la această dată mai mult de o treime din părţi sau părţile ale căror flote comerciale reprezintă în total nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale de nave de 100 TRB sau mai mult au notificat secretarului general al Organizaţiei obiecţiile lor la aceste amendamente; 3 invită părţile să ia notă că, în conformitate cu articolul XII(1)(a)(ix) din Convenţie, amendamentele anexate la prezenta vor intra în vigoare la 1 iulie 2018, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus; 4 îndeamnă părţile să implementeze mai repede amendamentele la regula I/1.1, regula I/11 şi regula V/4; 5 invită părţile să recunoască certificatele navigatorilor eliberate mai repede de o Parte în conformitate cu paragraful 4 de mai sus şi înainte de intrarea în vigoare a amendamentelor la regula V/4; 6 solicită secretarului general, în sensul articolului XII(1)(a)(v) din Convenţie, să transmită copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor cuprinse în anexă tuturor părţilor la Convenţie; 7 solicită, de asemenea, Secretarului general să transmită copii ale acestei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu sunt părţi la Convenţie. ANEXĂla Rezoluţia MSC.416(97) Amendamente la Convenţia internaţională din 1978 privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart, adoptată la Londra la 7 iulie 1978 (STCW 1978), aşa cum a fost amendată Capitolul IPrevederi generale 1 În regula I/1.1 se adaugă următoarele definiţii noi: .42 Cod polar înseamnă Codul internaţional pentru nave care operează în ape polare, aşa cum a fost definit în regula XIV/1.1 din SOLAS. .43 Ape polare înseamnă apele arctice şi/sau zona Antarctica, aşa cum au fost definite în regulile XIV/1.2. la XIV/1.4. din SOLAS. 2 În regula I/11, după paragraful 3 existent se introduce următorul paragraf nou şi paragrafele următoare se renumerotează în consecinţă: 4 Fiecare comandant sau ofiţer trebuie, pentru continuarea serviciului pe mare la bordul navelor care operează în apele polare, să îndeplinească cerinţele de la paragraful 1 din prezenta regulă şi va trebui ca, la intervale de cel mult cinci ani, să dovedească continuitatea competenţei profesionale pentru navele care operează în apele polare în conformitate cu paragraful 4, secţiunea A-1/11 din Codul STCW. Capitolul VCerinţe speciale de instruire pentru personalul de pe anumite tipuri de nave 3 În cap. V, regula existentă V/2 se înlocuieşte cu următoarea: Regula V/2 Cerinţe minime obligatorii pentru instruirea şi calificarea comandanţilor, ofiţerilor, personalului nebrevetat şi a altor categorii de personal de pe navele de pasageri 1 Această regulă se aplică comandanţilor, ofiţerilor, personalului nebrevetat şi altor categorii de personal care execută serviciul la bordul navelor de pasageri care efectuează voiaje internaţionale. Administraţiile trebuie să determine aplicabilitatea acestor cerinţe la personalul care execută serviciul la bordul navelor de pasageri care efectuează voiaje interne. 2 Înainte de a li se repartiza sarcini la bordul navelor, tot personalul care execută serviciul pe o navă de pasageri trebuie să îndeplinească cerinţele din paragraful 1, secţiunea A-VI/1 din Codul STCW. 3 Comandanţii, ofiţerii, personalul nebrevetat şi alte categorii de personal care execută serviciul la bordul navelor de pasageri trebuie să termine pregătirea şi familiarizarea cerute prin paragrafele 5-9 de mai jos, în conformitate cu funcţia, sarcinile şi responsabilităţile lor. 4 Comandanţii, ofiţerii, personalul nebrevetat şi alte categorii de personal care trebuie să fie instruiţi în conformitate cu paragrafele 7-9 de mai jos trebuie, la intervale care nu depăşesc cinci ani, să efectueze un curs de perfecţionare corespunzător sau să prezinte dovada că au atins standardul de competenţă necesar în cursul ultimilor cinci ani. 5 Personalul care execută serviciul la bordul navelor de pasageri trebuie să termine familiarizarea cu situaţiile de urgenţă pe navele de pasageri corespunzător cu funcţia, sarcinile şi responsabilităţile lui, aşa cum este specificat în paragraful 1, secţiunea A-V/2 din Codul STCW. 6 Personalul care deserveşte direct pasagerii din spaţiile de pasageri de la bordul navelor de pasageri trebuie să termine instruirea de siguranţă specificată în paragraful 2, secţiunea A-V/2 din Codul STCW. 7 Comandanţii, ofiţerii, personalul nebrevetat calificaţi în conformitate cu capitolele II, III şi VII şi alte categorii de personal care au atribuţii în rolurile de echipaj de acordare de asistenţă pasagerilor în situaţii de urgenţă la bordul navelor de pasageri trebuie să termine pregătirea în managementul comunităţilor umane de pe nava de pasageri aşa cum este specificat în paragraful 3, secţiunea A-V/2 din Codul STCW. 8 Comandanţii, şefii mecanici, ofiţerii de punte secunzi, ofiţerii mecanici secunzi şi orice persoană cu responsabilităţi în rolurile de echipaj pentru siguranţa pasagerilor în situaţii de urgenţă la bordul navelor de pasageri trebuie să termine o formă de instruire aprobată în managementul situaţiilor de criză şi comportament uman, aşa cum este specificat în paragraful 4, secţiunea A-V/2 din Codul STCW. 9 Comandanţii, şefii mecanici, ofiţerii de punte secunzi, ofiţerii mecanici secunzi şi orice persoană cu responsabilităţi imediate privind îmbarcarea şi debarcarea pasagerilor, încărcarea, descărcarea, amararea mărfii sau închiderea deschiderilor din corpul navelor de pasageri ro-ro trebuie să termine o formă aprobată de instruire pentru siguranţa pasagerilor, a mărfii şi integritatea corpului navei, aşa cum este specificat în paragraful 5, secţiunea A-V/2 din Codul STCW. 10 Administraţiile se vor asigura că documentul justificativ de terminare a instruirii este eliberat fiecărei persoane considerate a fi calificate în conformitate cu paragrafele 6-9 din această regulă. 4 În capitolul V, se adaugă următoarea nouă regulă: Regula V/4 Cerinţe minime obligatorii pentru instruirea şi calificarea comandanţilor şi ofiţerilor de punte de pe navele care operează în apele polare 1 Comandanţii, ofiţerii de punte secunzi şi ofiţerii ce au responsabilitatea cartului de navigaţie pe navele care operează în apele polare trebuie să deţină un certificat de pregătire de bază pentru navele care operează în apele polare, conform cerinţelor Codului polar. 2 Fiecare candidat pentru un certificat de pregătire de bază pentru navele care operează în apele polare trebuie să fi terminat forma de pregătire aprobată de bază pentru navele care operează în apele polare şi să îndeplinească standardul de competenţă specificat în paragraful 1, secţiunea A-V/4 din Codul STCW. 3 Comandanţii şi ofiţerii de punte secunzi de pe navele care operează în apele polare trebuie să deţină un certificat de pregătire nivel avansat pentru navele care operează în apele polare, conform cerinţelor Codului polar. 4 Fiecare candidat pentru un certificat de pregătire nivel avansat pentru navele care operează în apele polare trebuie:

.1 să îndeplinească cerinţele pentru certificarea în pregătirea de bază pentru navele care operează în apele polare;
.2 să fi efectuat cel puţin două (2) luni de stagiu de îmbarcare aprobat în compartimentul punte la nivel managerial sau în timpul îndeplinirii sarcinilor serviciului de cart la nivel operaţional în apele polare sau alt stagiu de îmbarcare echivalent aprobat; şi
.3 să fi terminat forma de pregătire aprobată de nivel avansat pentru navele care operează în apele polare şi să îndeplinească standardele de competenţă specificate în paragraful 2, secţiunea A-V/4 din Codul STCW.

5 Administraţiile se vor asigura că un Certificat de aptitudini este emis navigatorilor care sunt calificaţi în conformitate cu paragraful 2 sau 4, după caz. Prevederi tranzitorii 6 Până la 1 iulie 2020, navigatorii care au început stagiu de îmbarcare aprobat în apele polare înainte de 1 iulie 2018 trebuie să fie în măsură să dovedească faptul că îndeplinesc cerinţele de la paragraful 2 prin:

.1 terminarea unui stagiu de îmbarcare aprobat la bordul unei nave care operează în apele polare sau a unui stagiu de îmbarcare echivalent aprobat, îndeplinind sarcini în compartimentul punte la nivel operaţional sau managerial, pe o perioadă de cel puţin trei luni în total în ultimii cinci ani; sau
.2 terminarea cu succes a unui curs de pregătire îndeplinind îndrumările de pregătire stabilite de Organizaţie pentru navele care operează în apele polare.*

7 Până la 1 iulie 2020, navigatorii care au început stagiu de îmbarcare aprobat în apele polare înainte de 1 iulie 2018 trebuie să fie în măsură să dovedească faptul că îndeplinesc cerinţele de la paragraful 4 prin:

.1 terminarea unui stagiu de îmbarcare aprobat la bordul unei nave care operează în apele polare sau a unui stagiu de îmbarcare echivalent aprobat, îndeplinind sarcini în compartimentul punte la nivel managerial, pe o perioadă de cel puţin trei luni în total în ultimii cinci ani; sau
.2 terminarea cu succes a unui curs de pregătire îndeplinind îndrumările de pregătire stabilite de Organizaţie pentru navele care operează în apele polare* şi terminarea unui stagiu de îmbarcare aprobat la bordul unei nave care operează în apele polare sau a unui stagiu de îmbarcare echivalent aprobat, îndeplinind sarcini în compartimentul punte la nivel managerial, pe o perioadă de cel puţin două luni în total în ultimii cinci ani.

* A se vedea sancţiunea B-V/g din Codul STCW.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 408/2018

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 408 din 2018
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 408/2018
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu