Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 4 din 21 aprilie 2009

pentru modificarea Ordinului Bancii Nationale a Romaniei nr. 12/2007 privind raportarea cerintelor minime de capital pentru institutiile de credit

ACT EMIS DE: BANCA NATIONALA A ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 311 din 12 mai 2009



Având în vedere prevederile art. 165 şi 169 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 3 alin. (4) şi (5) din Regulamentul Băncii Naţionale a României şi al Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 13/18/2006 privind determinarea cerinţelor minime de capital pentru instituţiile de credit şi firmele de investiţii, aprobat prin Ordinul Băncii Naţionale a României şi al Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 10/107/2006,

în temeiul art. 48 din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României şi al art. 420 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare,

Banca Naţională a României emite următorul ordin:

Art. I. - Ordinul Băncii Naţionale a României nr. 12/2007 privind raportarea cerinţelor minime de capital pentru instituţiile de credit, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 703 şi 703 bis din 18 octombrie 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:

- In anexa I, Formularul 1: CA „Adecvarea capitalului la riscuri" se modifică şi va avea cuprinsul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Preşedintele Consiliului de administraţie al Băncii Naţionale a României,

Florin Georgescu

ANEXĂ*)  (Anexa I la Ordinul nr. 12/2007)

DENUMIREA INSTITUŢIEI DE CREDIT:

Data raportării:

Formular 1: CA

ADECVAREA CAPITALULUI LA RISCURI

Indicativ

Nr. Crt

Eticheta

Valoare (LEI)

Referinţe şi comentarii

1

FONDURI PROPRII TOTALE

= 1.1 + 1.2+1.3+1.6+1.7 = 1.4+1.5+1.6+1.7

1.1

FONDURI PROPRII DE NIVEL 1

Elemente de capital eligibile pentru includerea în fondurile proprii de nivel 1 = 1.1.1.+ 1.1.2+1.1.3+1.1.4+1.1.5

1.1.1.

Capital eligibil

= 1.1.1.1+1.1.1.2+1.1.1.3+1.1.1.4

N

1.1.1.*

din care: instrumente non-inovative  subiect al limitei

Nu sunt implementate în legislaţia naţională

N

1.1.1.**

din care: instrumente inovative subiect al limitei

Nu sunt implementate în legislaţia naţională

1.1.1.1

Capital social subscris şi vărsat

Art. 4 lit.a) din Regulamentul nr. 18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

Art. 9 lit. a) din Regulamentul nr.18/23/14,12,2006, cu modificările şi completările ulterioare

~FINREP: - Capital vărsat

1.1.1.2

(-) Acţiuni proprii

Art. 5 lit.a) din Regulamentul nr. 18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

~FINREP: - <Acţiuni proprii>

1.1.1.3

Prime de capital

Art. 4 lit.b) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

Art. 9 lit. b) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările si completările ulterioare

~FINREP: - Prime de capital

C

1.1.1.4

Alte instrumente eligibile de capital

Art.27 (1) lit. c) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

Acest element include instrumentele eligibile pentru includerea în fondurile proprii de nivel 1 dar clasificate ca datorii conform regulilor contabile de tip

IFRS

~ FINREP: include elemente precum:

Capital social rambursabil la cerere (ex. în cazul organizaţiilor cooperatiste de

credit seu al existenţei unor clauze speciale privind capitalul)

si

Alte capitaluri proprii: Alte instrumente de capitaluri proprii

1.1.2

Rezerve eligibile

= 1.1.2,1+1,1.2,2.+ 1.1.2.3+1.1.2.4a+l, 1.2,40+1,1,2,5+1,1,2,6

1.1.2.1

Rezerve

= 1.1.2.1.01 + 1.1.2.1.02

Art.4 lit.c) din Regulamentul nr. 18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

Art.5 lit.d) din Regulamentul nr. 18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

Prevederile art.6 (1) din Regulamentul nr.13/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare, referitoare la profitul ultimului exerciţiu financiar înregistrat în rezultatul reportat

A se vedea şi prevederile art.7 (1) din Regulamentul nr. 18/23/14,12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

Art. 9 lit, b) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

Art. 10 lit.a) din Regulamentul nr.18/23/14.12,2006, cu modificările şi completările ulterioare

A se vedea şi prevederile art. 18 din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

Art. 26 (3) lit.b) şi 26 (4) lit.a) şi b) şi 26 (5) din Regulamentul nr.18/23/14,12.2006, cu modificările şi completările ulterioare ~FINREP - Rezerve (inclusiv rezultatul reportat)

şi Rezerve din reevaluare şi alte diferenţe de evaluare aferente (se exclud diferenţele de evaluare cuprinse la 1.1.2.6)

1.1.2.1.01

Rezerve (inclusiv diferenţe din evaluare)

~ F1NREP: Rererve+Rezerve din reevaluare

C

1.1.2.1.02

Parte a rezervelor care urmează să fie ajustată potrivit filtrelor aplicate diferenţelor din evaluare

Componentă a rezervelor care face obiectul filtrelor prudenţiale

*) Anexa este reprodusă în facsimil.

C

1.1.2.2

Interes minoritar

= 1.1.2.2.01 + 1.1.2.2.02 + 1.1.2.2.03

Art. 26 (3) lit.a) si art.26 (5) din Regulamentul nr, 18/23/14,12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

~ FINREP -Interese minoritare (se exclud diferenţele de evaluare cuprinse la 1.1.2.6)

C

1.1.2.2.01

Interes minoritar (inclusiv diferente din evaluare)

~ FINREP: Interes minoritar

C

1.1.2.2.02

Parte a interesului minoritar care urmează să fie ajustată potrivit filtrelor aplicate diferenţelor din evaluare

Componenta a interesului minoritar care face obiectul filtrelor prudenţiafe

C

1.1.2.2.03

[-) Ajustări la interesul minoritar

Parte a interesului minoritar care nu este eligibilă pentru includerea in fondurile proprii de nivel 1

N

1.1.2.2*

din care: instrumente non-inovative supuse limitării

Nu sunt implementate în legislaţia naţională

N

1.1.2.2**

din care: instrumente inovative supuse limitării

Nu sunt implementate în legislaţia naţională

1.1.2,3

Rezultatul net al exerciţiului financiar curent reprezentând profit

= 1.1.2.3.01 + 1.1.2.3.02

Elementele 1.1.2.3.01 si 1.1.2.3.02 se utilizează doar atunci când rezultatul contabil curent este pozitiv şi a fost auditat. Semnul valorii înscrise la 1.1.2.3 poate fi pozitiv sau negativ, în funcţie de mărimea ajustată în urma aplicării filtrelor prudentiale.

1.1.2.3.01

Profit auditat din anul curent

Prevederile art,6 (1) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare, referitoare la profitul interimar, cu condiţia respectării cerinţei prevăzute in cadrul acestuia. A se vedea si prevederile art. 6 (2). Art. 9 lit. b) din Regulamentul nr.18/23/14,12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

A se vedea şi prevederile art.18 din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

~ FINREP- Partea corespunzătoare din (rezultatul pozitiv al anului curent -dividendele interimare, potrivit legislaţiei în vigoare) verificată de persoanele responsabile cu auditarea situaţiilor financiare în conformitate cu prevederile art.6 (1) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare.

C

1.1.2.3.02

Parte a profitului auditat din anul curent, care urmează sa fie ajustată potrivit filtrelor aplicate diferentelor din evaluare

Componentă a profitului auditat din anul curent care face obiectul filtrelor prudenţiale menţionate la pct. 1.1.2.6 (1.1.2.6.07 şi 1.1.2.6.11)

1.1.2.4a

Pierderea perioadei curente

= Min [ (1.1.2.4a.01 + 1.1.2.4a.02), 0] Elementele de ta 1.1.2.4a, 1.1.2.4a,01 si 1.1.2.4a.02 se utilizează doar atunci

când rezultatul contabil curent nu a fost auditat, indiferent de semn. Semnul valoni de la 1.1.2.4a. este intodeauna negativ (sau zero) datorita aplicării formulei de mai sus.

1.1.2.4a.01

Rezultatul neauditat ( profit sau piedere) din anul curent

Art. 5 lit. e) din Regulamentul nr. 18/23/2006, cu modificările şi completările ulterioare

Prevederile art. 6 (1) din Regulamentul nr. 18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare, referitoare la profitul interimar, atunci când sumele respective nu respecta condiţiile prevăzute în cadrul acestuia. A se vedea si prevederile art. 6 [2).

Art. 6 (3) din Regulamentul nr. 18/23/2006, cu modificările şi completările ulterioare

Art. 9 lit. b) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi

completările ulterioare

Art. 10 lit. a) din Regulamentul nr. 18/23/14.12.2006, cu modificările şi

completările ulterioare A se vedea şi prevederile art. 18 din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şl completările ulterioare

~FINREP - FINI.3: 7. (Partea corespunzătoare din) Rezultatul anului curent - dividende interimare, potrivit legislaţiei în vigoare, când

condiţiile de la art.6 (1) din Regulamentul nr. 18/23/14.12.2006, cu

modificările şi completările ulterioare nu sunt îndeplinite şi suma nu

a fost verificată de persoanele responsabile cu auditarea situaţiilor

financiare

C

1.1.2.43.02

Parte a rezultatului neauditat din anul curent, care urmează să fie ajustată potrivit filtrelor aplicate diferenţelor din-evatuare

Componentă a rezultatului neauditat din anul curent care face obiectul filtrelor prudenţiale menţionate la pct. 1.1.2.6 (1.1.2.6.07 şi 1.1.2.6.11)

1.1.2.4.1)

Rezultatul net al exerciţiului financiar curent reprezentând pierdere

= 1.1.2.4b.01 + 1.1.2.4b.02

Elementele de la 1.1.2.4b, 1.1.2.4b.01 si 1.1.2.4b.02 se utilizează doar atunci când rezultatul contabil curent este negativ şi a fost auditat. Semnul valorii raportate la 1,1,2.4b poate fi pozitiv sau negativ, în funcţie de mărimea aplicării filtrelor prudenţiale. Dacă semnul valorii raportate la 1.1.2.4b este pozitiv se vor avea în vedere condiţiile prevăzute la art.6 (1) din Regulamentul nr.18/23/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

1.1.2.4. b. 01

(-) Pierderea curenta

Art, 5.e) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi

completările ulterioare

Vezi prevederile art.6 (3) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

Art. 10 lit, a) din Regulamentul nr.18/23/14.12,2006, cu modificările şi

completările ulterioare

~INREP- Rezultatul anului curent [negativ) - dividendele interimare, potrivit legislaţiei in vigoare, când suma a fost verificată de persoane responsabile pentru auditarea situaţiilor financiare

C

1.1.2.4.D.02

Parte a rezultatului negativ din anul curent ce urmează să fie ajustată potrivit filtrelor aplicate

diferenţelor din evaluare

Componentă a pierderii din 3nul curent supusă filtrelor prudenţiale menţionate la pct.1.1.2.6 (1.1.2.6.07 si 1.1.2.6.11)

1.1.2.5

(-) Câştiguri nete din capitalizarea profiturilor viitoare din active ce fac obiectul operaţiunilor de securitizare

Art.8 din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

C

1.1.2.6

Diferenţe din evaluare eligibile pentru includerea în fondurile proprii de nivel 1

Σ 1.1.2.6.i, 1 = 01 la 16

Pentru scopul rapprtării toate diferenţele din evaluare trebuie incluse în cadrul acestui element. Totuşi aceasta nu împiedică transferarea întregii valori a unui element in categoria fondurilor proprii de nivel 2

Rubricile aferente pct.1.1.2.6.1 includ şi sumele respective care sunt aferente interesului minoritar

C

1.1.2.6.01

Diferenţe din evaluarea instrumentelor de capitaluri proprii clasificate in categoria activelor financiare disponibile pentru vânzare

Art.26 (2) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

Include şi diferenţele din evaluare provenite din operaţiunile de acoperire a fluxurilor de trezprerie legate de instrumentele de capitaluri proprii clasificate în categoria activelor financiare disponibile pentru vânzare (a se vedea si 1.1.2.6.09)

Sumele se consideră cu semnul + daca sunt solduri creditoare şi cu semnul - dacă sunt solduri debitoare

~INREP : Partea corespunzătoare din:

Rezerve din reevaluare şi alte diferenţe de evaluare aferente + Interese minoritare: Rezerve din reevaluare şi alte diferenţe de evaluare

C

1.1.2.6.02

Ajustări la diferenţele din evaluarea instrumentelor de capitaluri proprii clasificate în categoria activelor financiare disponibile pentru vânzare

Art.27 (1) lit.a) propoziţia 2 coroborat cu Art. 27 (2) lit.a) şi lit. c) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

C

1.1.2.6.03

Diferenţe din evaluarea creditelor si creanţelor înregistrate în categoria activelor financiare disponibile pentru vânzare

Art.26 (2) din Regulamentul nr. 18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

Include şi diferenţele din evaluare provenite din operaţiunile de acoperire a fluxurilor de trezorerie legate de creditele şi creanţele înregistrate în categoria activelor financiare disponibile pentru vânzare (a se vedea si 1.1,2.6.09) Sumele se consideră cu semnul + dacă sunt solduri creditoare şi cu semnul -dacă sunt solduri debitoare

~INREP: Partea corespunzătoare din:

Rezerve din reevaluare şi alte diferenţe de evaluare aferente + Interese minoritare: Rezerve din reevaluare şi alte diferenţe de evaluare

C

1.1.2.6.04

Ajustări la diferenţele din evaluarea creditelor şi creanţelor înregistrate in categoria activelor financiare disponibile pentru vânzare

Art.27 (1) lit,a) propoziţia 2 coroborat cu art,27 (2) lit.b) din Regulamentul

nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

Sumele se consideră cu semnul schimbat faţă de semnul sumei de la linia precedentă (se neutralizează şi soldurile creditoare şi cele debitoare)

C

1.1.2.6.05

Diferenţe din evaluarea altor active înregistrate în categoria activelor financiare disponibile pentru vânzare

Art.26 (2) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

Include şi diferenţele din evaluare provenite din operaţiunile de acoperire a fluxurilor de trezorerie legate de alte active înregistrate în categoria activelor financiare disponibile pentru vânzare (a se vedea şi 1.1.2.6.09) Sumele se consideră cu semnul + dacă sunt solduri creditoare şi cu semnul -dacă sunt solduri debitoare

~INREP : Partea corespunzătoare din:

Rezerve din reevaluare şi alte diferenţe de evaluare aferente +

Interese minoritare: Rezerve din reevaluare şi alte diferenţe de evaluare

C

1.1.2.6.06

Ajustări la diferenţele din evaluarea altor active înregistrate în categoria activelor financiare disponibile pentru vânzare

Art.27 (1) lit,a) propoziţia 2 coroborat cu art.27(2) lit.b) din Regulamentul

nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

Sumele se consideră cu semnul schimbat faţă de semnul sumei de la linia precedentă (se neutralizează şi soldurile creditoare şi cele debitoare)

C

1.1.2.6.07

Diferenţe din evaluarea datoriilor financiare la valoarea justa determinate de modificarea propriei calităţi de credit

Art 26 (2) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

Sumele se consideră cu semnul + dacă sunt solduri creditoare şi cu semnul -dacă sunt solduri debitoare

~INREP-: Partea corespunzătoare din: Rezultatul anului curent + Rezerve (inclusiv rezultatul reportat)+ Interese minoritare: alte elemente (în legătură cu rezultatul)

C

1.1.2.6.08

Ajustări la diferenţele din evaluarea datoriilor financiare la valoarea justă determinate de modificarea propriei calităţi de credit

Art.27 (1) lit.b) Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

Sumele se consideră cu semnul schimbat faţă de semnul sumei de la linia precedentă (se neutralizează şi soldurile creditoare şi cele debitoare)

C

1.1.2.6.09

Diferenţe din evaluare provenite din operaţiuni de acoperire a fluxurilor de trezorerie privind activele care nu sunt înregistrate în categoria activelor financiare disponibile pentru vânzare

Art.26 (2) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

De regulă operaţiunile de acoperire a fluxurilor de trezorerie legate de activele financiare disponibile pentru vânzare sunt excluse de la această poziţie. Cu toate acestea, în cazul neutralizării diferenţelor din evaluare a activelor financiare disponibile pentru vânzare de care sunt legate operaţiunile de acoperire a fluxurilor de trezorerie, aceste operaţiuni de acoperire a fluxurilor de trezorerie sunt incluse în acest element.

~INREP : Partea corespunzătoare din

Rezerve din reevaluare şi alte diferenţe de evaluare aferente +

Interese minoritare: Rezerve din reevaluare şi alte diferenţe de evaluare

C

1.1.2.6.10

Ajustări la diferenţele din evaluare determinate de operaţiuni de acoperire a fluxurilor de trezorerie

Art.27 (1) lit.a) propoziţia 1 din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

C

1.1.2.6.11

Diferenţe din evaluarea investiţiilor imobiliare

Art.26 (2) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

~FINREP: Partea corespunzătoare din:

Rezultatul anului curent +

Rezerve (inclusiv rezultatul reportat) +

Interese minoritare: alte elemente (în legătură cu rezultatul)

C

1.1.2.6.12

Ajustări la diferenţele din evaluarea investiţiilor imobiliare

Art.27 (1) lit.d) din Regulamentul nr. 18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

C

1.1.2.6.13

Diferenţe din evaluarea imobilizărilor corporale (construcţii, terenuri şi echipamente)

Art.26 (2) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

~FINREP : Partea corespunzătoare diferenţelor pozitive privind reevaluarea

imobilizărilor corporale din:

Rezerve din reevaluare şi alte diferenţe de evaluare aferente +

Interese minoritare: Rezerve din reevaluare şi alte diferenţe de evaluare

C

1.1.2.6.14

Ajustări la diferenţele din

evaluarea imobilizărilor corporale (construcţii, terenuri şi echipamente)

Art.27 (1) lit.d) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

C

1.1.2.6.15

Alte diferenţe din evaluare care afectează rezervele eligibile

Art.26 (2) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

~INREP : Partea corespunzătoare din: Rezerve din reevaluare şi alte diferente de evaluare aferente

+ Interese minoritare:

Rezerve din reevaluare şi alte diferenţe de evaluare

C

1.1.2.6.16

Ajustări la alte diferenţe din evaluare care afectează rezervele eligibile

Art.28 din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006 , cu modificările şi completările

ulterioare

N

1.1,3

Fonduri pentru riscurile bancare generale

Legislaţia contabilă din România nu permite instituţiilor de credit să recunoască ca şi element de pasiv un element de natura fondului pentru riscuri bancare generale în înţelesul dat de art.38 din Directiva 86/635/EEC

C

1.1.4

Alte fonduri proprii de nivel 1 specifice Romanţei

= 1.1.4.1 + 1.1.4.2 + 1.1.4.3 + 1.1.4.4

N

1.1.4.1.

Instrumente non inovative supuse limitării

Nu sunt implementate în legislaţia naţională

N

1.1.4.2.

Instrumente inovative supuse limitării

Nu sunt implementate în legislaţia naţională

N

1.1.4.3

Filtru prudenţial pozitiv adoptat la aplicarea pentru prima dată a IFRS

Nu s-a implementat un astfel de filtru prudenţial

C

1.1.4.4

Alte filtre prudentiale

Include acele filtre prudenţiale neprecizate anterior care conduc la creşterea

fondurilor proprii de nivel 1

1.1.5

(-) Alte deduceri din fondurile proprii de nivel 1

= 1.1.5.1+1.1.5.2-1-1.1.5.3-1-1.1.5.4

1.1.5.1

(-) Imobilizări necorporale

Art.5 lit.f) din Regulamentul nr. 18/23/14.12 2006, cu modificările şi

completările ulterioare

Include orice fond comercial nededus deja (diferenţa din prima consolidare) în cadrul 1.1.2.1 Rezerve - pentru nivelul consolidat

N

1.1.5.2

Sume ce depăşesc limite stabilite pentru instrumente non inovative

Aceste instrumente nu sunt implementate în legislaţia naţională

N

1.1.5.3

Sume ce depăşesc limite stabilite pentru instrumente inovative

Aceste instrumente nu sunt implementate în legislaţia naţională

1.1.5.4

(-) Alte deduceri specifice României din fondurile proprii de nivel I

= 1.1.5.4.1+1.1.5.4.2

N

1.1.5.4.1

(-) Filtru prudenţial negativ adaptat la aplicarea pentru prima data a IAS

Nu s-a implementat un astfel de filtru prudenţial

1.1.5.4.2

(-) Alte filtre prudenţiale

Art.5 lit.b) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi

completările ulterioare

Art.5 lit.c) din Regulamentul nr.18/23/14,12.2006, cu modificările si

completările ulterioare

Art.18 (4) din Regulamentul nr.16/21/14.12.2006 privind expunerile mari ale instituţiilor de credit şi ale firmelor de investiţii

Include acele filtre prudenţiale neprecizate anterior care conduc la reducerea fondurilor proprii de nivel I - pentru nivelul consolidat

1.2

FONDURI PROPRII DE NIVEL 2

Elemente de capital eligibile pentru includerea în fondurile proprii de nivel 2 = 1.2.1 + 1.2.2+1.2.3

Vezi art.21(1) lit.a) din Regulamentul nr.18/23/14,12.2006, cu modificările ţi completările ulterioare

1.2.1

Fonduri proprii de nivel 2 de bază

Elemente de capital eligibile pentru includerea în fondurile proprii de nivel 2

de bază

= 1.2.1.1.+ 1.2.1.2+1,2.1.3+1.2.1.4+1.2.1.5+1.2.1.6+1.2.1.7+1.2.1.8

N

1.2.1.1

Suma ce excede limitele stabilite

pentru fondurile proprii de nivel 1, inclusă în fondurile proprii de nivel 2 de baza

Aceste instrumente nu au fost implementate în legislaţia naţională

C

1.2.1.2

Ajustări la diferenţele din evaluare deduse din fondurile proprii de nivel 1 şi incluse în fondurile proprii de nivel 2 de bază

Σ 1.2.1.2.i, i = 01 la 05

C

1.2.1.2.01

Ajustări la diferenţele din evaluarea instrumentelor de capitaluri proprii clasificate în categoria activelor financiare disponibile pentru vânzare incluse în fundurile proprii de nivel 2 de bază

Art.27(2) lit.a) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

Partea corespunzătoare din suma prevăzută la pct.1.1.2.6.02

C

1.2.1.2.02

Ajustări la diferenţele din evaluarea altor active înregistrate în categoria activelor financiare disponibile pentru vânzare incluse în fondurile proprii de nivel 2 de bază

Art.27(2) lit.b) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

Suma sau partea din suma de la 1.1.2.6.06

C

1.2.1.2.03

Ajustări la diferenţele din evaluarea investiţiilor imobiliare incluse în fondurile proprii de nivel 2

Art.27 (1) lit.d) din Regulamentul nr.18/23/14,12.2006, cu modificările şl completările ulterioare

Partea corespunzătoare din suma prevăzută la 1.1.2.6.12

C

1.2.1.2.04

Ajustări la diferenţele din evaluarea imobilizărilor corporale (construcţii, terenuri şi echipamente) incluse in fondurile proprii de nivel 2

Art.27 (1) lit.d) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările si completările ulterioare

Partea corespunzătoare din suma prevăzută la 1.1.2.6.14

C

1.2.1.2.05

Alte ajustări la diferentele din evaluare care afectează rezervele eligibile, incluse în fondurile proprii de nivel 2 de bază

Art.28 din Regulamentul nr.18/23/14,12.2006, cu modificările si completările ulterioare

Suma sau partea din suma prevăzută la pct. 1.1.2.6.16 şi orice alte ajustări care nu sunt menţionate în mod explicit mai sus

1.2.1.3.

Rezerve din reevaluare

Art.12(2) lit.a) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

A se vedea si prevederile art, 18 din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

Rezervele din reevaluare, mai puţin diferenţele din reevaluare rezultate din aplicarea IFRS care au fost deja incluse si ajustate cu filtre prudenţiale la nivelul fondurilor proprii de nivel 1, unele dintre ele fiind incluse în fondurile proprii de nivel 2 de bază (elementul 1.2.1.2) - pentru nivelul consolidat

N

1.2.1.4

Ajustări de valoare a poziţiilor de risc de credit în abordarea standard

Nu au fost implementate întrucât opţiunea naţională prevăzută la art,37(2)

din Directiva 86/S35/EEC nu a fost implementată în legislaţia contabilă naţională

1.2.1.5

Alte elemente, din care:

Art.12 (2) lit.b) din Regulamentul nr. 18/23/14.12.2006 , cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia "...inclusiv elementele prevăzute la art.14 alin.(3)" coroborat cu art.14 (1) şi art.14 (2) din cadrul aceluiaşi regulament

Art. 13 (2) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

A se vedea şi prevederile art.18 din Regulamentul nr. 18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

1.2.1.6

Titluri pe durată nedeterminată şi alte instrumente:

Art.12 (2) lit.c) din Regulamentul nr.18/23/14.12,2006 , cu modificările şi

completările ulterioare

A se vedea şi prevederile art. 13(1) din Regulamentul nr. 18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

A se vedea şi prevederile art.15 din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

1.2.1.7

Excedent de provizioane în cazul utilizării abordării bazate pe modele interne de rating

Art.l4(3) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

1.2.1.8

Fonduri proprii de nivel 2 de Pază specifice României

Potrivit prevederilor cadrului legislativ, daca este cazul

1.2.2

Fonduri proprii de nivel 2 suplimentar

Elemente de capital eligibile pentru includerea în fondurile proprii de nivel 2 suplimentar =1.2.2.1 + 1.2.2.2 + 1.2.2.3+1.2.2.4+1.2.2.5

Vezi condiţia menţionată la art.21(l) lit.b) din Regulamentul nr.18/23/14,12.2006.

N

1.2.2.1

Angajamente ale membrilor

instituţiilor de credit înfiinţate ca şi societăţi cooperatiste

Nu au fost implementate în legislaţia naţionala

1.2.2.2

Acţiuni preferenţiale cumulative pe durată determinată

Art.l2(3) din Regulamentul nr. 18/23/14.12.2006 , cu modificările şi completările ulterioare

A se vedea şi prevederile art.13(1) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

A se vedea şi prevederile art.16 (1) şi art.16 (2) din Regulamentul nr.18/23/14,12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

1.2.2.3

Imprumuturi subordonate

Art.12 (3) din Regulamentul nr 18/23/14.12.2006, cu modificările şi

completările ulterioare

A se vedea şi prevederile art.16(1) şi art.16 (2) din cadrul aceluiaşi regulament, acordându-se atenţie prevederilor art.16 [2) lit. c) ale căror implicaţii în timp au fost luate în considerare

1.2.2.4

Fonduri proprii de nivel 2 suplimentar, specifice României

Potrivit prevederilor cadrului legislativ, daca este cazul

1.2.2.5

(-) Suma ce excede limitele prevăzute pentru nivelul fondurilor proprii de nivel 2 suplimentar

Art.21(1) lit.b) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

1.2.3

(-) Deduceri din fondurile proprii de nivel 2

= 1.2.3.1 + 1.2.3.2

1.2.3.1

(-) Suma ce excede limitele prevăzute pentru nivelul fondurilor proprii de nivel 2

Art.21(1) lit.a) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

1.2.3.2

(-) Alte elemente deductibile din fondurile proprii de nivel 2 suplimentar, specifice României

Potrivit prevederilor cadrului legislativ, daca este cazul

1.3

(-) ELEMENTE DEDUCTIBILE DIN FONDURILE PROPRII DE NIVEL 1 SI 2

Σ 1.3.i, i = 1 la 11

Σ = 1.3.T1* + 1.3.T2*

1.3 T1*

Din care:

(-) Din fondurile proprii de nivel 1

Art.22 (1), 22 (2) şi art.22 (3) din Regulamentul nr, 18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

Elementele deductibile din nivelul fondurilor proprii de nivel 1 (elementul 1.1) reprezintă, cel puţin, 50% din (1.3- 1.3.11) (vezi elementul 1.3.T2*). Se va avea în vedere la calculul elementului 1.4.

In cazul elementului 1.3.11, Banca Naţională a României poate decide să aplice deduceri din fondurile proprii de nivel 1 sau 2, în conformitate cu art.23 din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare ,

1.3 T2*

(-) Din fondurile proprii de nivel 2

Art.22 (1), 22 (2) şi art.22 (3) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare .

Când 50% din elementul 1.3 depăşeşte nivelul elementului 1.2, suma aflată în exces va fi de asemenea dedusă din valoarea elementului 1,1, fiind astfel inclusă în elementul 1.3.TI*. Se va avea în vedere la calculul elementului 1.5.

In cazul elementului 1.3.11, Banca Naţională a României poate decide să aplice deduceri din fondurile proprii de nivel 1 sau 2 , în conformitate cu art,23 din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare .

1.3.1

(-) Valoarea acţiunilor şi a altor titluri de capital deţinute în alte instituţii de credit sau financiare, care depăşesc 10% din capitalul social al acestora

Art.22(1) lit.a) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

1 3 2

(-) Creanţe subordonate şi alte instrumente înregistrate în instituţii de credit şi financiare în care sunt înregistrate deţineri de acţiuni şi alte titluri de capital ce depăşesc 10% din capitalul social al acestora

Art.22(1) lit.b) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

1.3.3

(-) Suma ce excede limita stabilita pentru deţinerile de acţiuni şi alte titluri de capital, creanţe subordonate şi alte elemente înregistrate în instituţii de credit şi financiare în care sunt înregistrate deţineri de acţiuni şi alte titluri de capital de până la 10% din capitalul social al acestora.

Art.22(1) lit.c) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

1 3.4

(-) Participaţii deţinute în societăţi de asigurare, societăţi de reasigurare, societăţi holding de asigurare

Art.22(1) lit.d) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

1,3.5

(-) Alte instrumente deţinute în societăţi de asigurare, societăţi de reasigurare, societăţi holding de asigurare în care este menţinută o partieipaţie

Art.22(1) lit.e) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

1.3.6

(-) Elemente deductibile din fondurile proprii de nivel 1 şi 2, specifice României

1.3.EM

Element memorandum Fonduri proprii relevante pentru limitele aplicate expunerilor mari atunci când nu se utilizează fonduri proprii de nivel 2 pentru acoperirea riscurilor de piaţă şi pentru limitele stabilite partidpaţiilor calificate

= 1.1. + (1.2-1.2.1.7) + 1.3.1 +1.3.2+1.3.3+1.3.4 +1.3.5 + 1.3.6

Vezi prevederile art.24 din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

1.3.7

(-) Anumite expuneri din securitizare neincluse în activele ponderate la risc

Art.22 (1) lit.g) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

1.3.8

(-) Deficit de provizioane şi

valoarea pierderilor aşteptate aferente creanţelor provenind din titluri de capital în cazul utilizării abordării bazata pe modele interne de rating

Art.22(1) lit.f) din Regulamentul nr.18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

Vezi şi elementul 1.8.1,

1.3.9

(-) Participaţii calificate în instituţii din afara sectorului financiar

Art.143 din OUG nr.99/2006

1.3.10

(-) Tranzacţii incomplete aflate în perioada cuprinsă în intervalul de la 5 zile lucratoare după al doilea segment al tranzacţiei (reprezentând plată/ livrare contractuală) şi până la stingerea tranzacţiei

Anexa II, pct.2, Tabelul 2, coloana 4 din Regulamentul nr.22/27/14.12,2006 privind adecvarea capitalului instituţiilor de credit şi al firmelor de investiţii

1.3.11

(-) Alte elemente deductibile din fondurile proprii de nivel 1 şi 2, specifice României

Art.23 din Regulamentul nr, 18/23/14.12.2006, cu modificările şi completările ulterioare

1.4

TOTAL FONDURI PROPRII DE NIVEL 1

= 1.1 + 1.3.T1*

1.5

TOTAL FONDURI PROPRII DE NIVEL 2

=1.2+1.3,12*

1.6

TOTAL FONDURI PROPRII DE NIVEL 2 SPECIFICE PENTRU ACOPERIREA RISCURILOR DE PIAŢĂ

= 1.6.1+1.6.2+1.6.3 + 1.6.4+1.6.5+1.6.6+1.6.7

1.6.1

Suma ce excede limitele stabilite pentru fondurile proprii de nivel 2, transferată la total fonduri proprii de nivel 2 specifice pentru acoperirea riscurilor de piaţa

Regulamentul nr.22/27/14.12.2006, art,5(5) corelat cu alin.(2), teza 2, lit.c).

Suma ce excede limitele stabilite pentru fondurile proprii de nivel 2 (a se vedea elementul 1.2.3.1), pentru care este obţinută aprobarea de a fi considerata eligibila pentru includerea la fondurile proprii de nivel 2 specifice pentru acoperirea riscurilor de piaţă.

1.6.2

Profituri nete aferente portofoliului de tranzacţionare

Regulamentul nr.22/27/14.12.2006, art.5(2), teza 2,lit.b). Se includ profiturile/ pierderile care rezultă din ajustările/ rezervele aferente evaluării, după cum este prevăzut în Regulamentul nr.22/27/14,12.2006, Anexa VI, Partea B, pct.14 - 15.

1.6.3

Capital sub forma de împrumut subordonat pe termen scurt

Regulamentul nr.22/27/14.12.2006, art.5(2),teza 2, lit.c).

N

1.6.4

(-) Active nelichide

Opţiune naţională neexercitată

1.6.5

(-) Suma ce excede limitele stabilite pentru fondurile proprii specifice pentru acoperirea riscurilor de piaţă

Regulamentul nr.22/27/14.12.2006, art.5(4) corelat cu art.6.

1.6. EM

Element memorandum; Fonduri proprii totale relevante pentru limitele expunerilor mari în situaţia în care sunt utilizate fonduri proprii de nivel 2 pentru acoperirea riscurilor de piaţa

= 1.3.EM+1.3.9+1.3.10+1.6.1+1.6.2+1.6.3+1.6.5

N

1.6.6

(-) Elemente deductibile din Fondurile proprii specifice pentru acoperirea riscurilor de piaţă, specifice României

Potrivit prevederilor cadrului legislativ, daca este cazul

1.6.7

(-) Elemente neutilizate dar eligibile pentru includerea în fondurile proprii specifice pentru acoperirea riscurilor de piaţă

Regulamentul nr. 22/27/14,12.2006, art,5(2)

=-Max[1.6.1 + 1.6.2+1.6.3+1.6.4+1.6.5+1.6.6 - 2.3; 0]

1.7

(-) DEDUCERI DIN TOTAL FONDURI PROPRII

= 1.7.1 + 1.7.2

1.7.1

Elemente deductibile din total fonduri proprii, specifice României

Elemente deductibile din fondurile proprii, specifice României, nealocate fondurilor proprii de nivel 1, 2 sau 3

N

1.7.2

Participării in entităţi de asigurare

Nu s-a implementat această opţiune

1,8 1.8.1

Elemente Memorandum:

Excedent/Deficit de provizioane in cazul utilizării abordării bazată pe modele interne de rating

= 1.8.1.1 + 1.8.1.2

1.8.1.1

Valoarea provizioanelor în cazul utilizării abordării bazate pe modele interne de rating

Ajustările de valoare şi provizioanele aferente expunerilor menţionate la art,65 din Regulamentul nr.15/20/14,12.2006 privind tratamentul riscului de credit pentru instituţiile de credit şi firmele de investiţii potrivit abordării bazate pe modele interne de rating

1.8.1.1*

Din care:

Provizioane pentru deprecieri identificate la nivelul grupurilor de activa financiare

~FINREP: Provizioane pentru deprecieri identificate la nivelul grupurilor de active financiare (includ provizioane pentru pierderi generate dar neraportate)

1.8.1.1**

Din care:

Provizioane specifice pentru

deprecieri identificate la nivel

individual

~FINREP: Provizioane specifice pentru deprecieri identificate la nivel individual

1.8.1.1***

Din care:

Ajustări de valoare şi provizioane specifice României precum şi alte ajustări şi provizioane incluse In calculul excedentului (+)/deficitului (-) de provizioane în cazul aplicării abordării bazate pe modele interne de rating

Cuprinde orice provizion sau ajustare de valoare inclus(ă) în calculul excedentului (+)/deficitului (-) de provizioane prevăzut la art.65 din Regulamentul nr.15/20/14.12.2006 privind tratamentul riscului de credit pentru instituţiile de credit şi firmele de investiţii potrivit abordării bazate pe modele interne de rating, neraportate în cadrul elementelor 1.8.1.1* sau 1.8.1.1**

1.8.1.2

(-) Valoarea pierderilor aşteptate

In cazul utilizării abordării bazate pe modele interne de rating

Valoarea pierderilor aşteptate cslculste în conformitate cu prevederile art.59, 60 si 64 din cadrul Regulamentului nr. 15/ 20/14.12.2006 privind tratamentul riscului de credit pentru instituţiile de credit şi firmele de investiţii potrivit abordării bazate pe modele interne de rating, după cum se menţionează la art.65 din cadrul aceluiaşi regulament.

1.8.2

Valoarea brută a împrumuturilor subordonate

Fără a se lua în calcul reducerea sumei eligibile pe parcursul a cinci ani înainte de scadenţă. Art 16(2) lit. c)

1.8.3

Capitalul iniţial minim solicitat

Art, 11 OUG nr,99/2006 coroborat cu art, 11 din Regulamentul

nr. 18/23/14.12.2006 privind fondurile proprii ale instituţiilor de credit şi ale firmelor de investiţii.

2

CERINŢE DE CAPITAL

= 2.1+2.2+2.3+2.4+2.5+2.6

In cazul firmelor de investiţii prevăzute la art. 11 (2) şi art.13 din Regulamentul nr. 22/27/2006 privind adecvarea capitalului instituţiilor de credit şi al firmelor de investiţii = Max [2.1+2.2+2.3+2.6, 2.5] In cazul firmelor de investiţii prevăzute la art. 11 [3) si art.14 din Regulamentul nr. 22/27/2006 privind adecvarea capitalului instituţiilor de credit si al firmelor de investiţii = 2.1+2.2+2.3+2.5+2.6

I

2a

Din care: Firme de investiţii prevăzute la art.11 (2) şi art. 13

In carul firmelor de investiţii prevăzute la art. 11 (2) şi art.13 din Regulamentul nr. 22/27/2006 privind adecvarea capitalului instituţiilor de credit şi al Firmelor de investiţii = Max [2.1+2.2+2.3+2.6, 2.5]

I

2b

Din care: Firme de investiţii prevăzute ta art. 11 (3) şi art. 14

In cazul firmelor de investiţii prevăzute la art.11 (3) şi art.14 din Regulamentul nr, 22/27/2006 privind adecvarea capitalului instituţiilor de credit şi al firmelor de investiţii = 2.1+2.2+2.3+2.5+2.6

2.1

TOTAL CERINŢE DE CAPITAL PENTRU RISCUL DE CREDIT, RI5CUL DE CREDIT AL CONTRAPARTIDEI, RISCUL DE DIMINUARE A VALORII CREANŢEI ŞI PENTRU TRANZACŢII INCOMPLETE

= 2.1.1 + 2.1.2

2.1.1

Abordarea standard

Formularul CR SA la nivelul expunerilor totale.

= (2.1.1.la sau 2.1.1.1b)+2.1.1.2

2.1.1.1a

Clasele de expuneri potrivit abordării standard cu excepţia poziţiilor din securitizare

Formularul CR SA la nivelul expunerilor totale.

Clasele de expuneri potrivit abordării standard sunt cele prevăzute la art.4 (1)

din Regulamentul nr. 14/19/2006 privind tratamentul riscului de credit pentru instituţiile de credit şi firmele de investiţii potrivit abordării standard, cu excepţia poziţiilor din securitizare.

Σ 2.11.1.ia , i = 1 to 15

2.1.1.13.01

Administraţii centrale sau bănci centrale

Formularul CR SA. Creanţe sau creanţe potenţiale

2.1.1.13.02

Administraţii regionale sau autorităţi locale

Formularul CR SA, Creanţe sau creanţe potenţiale

2.1.1.13.03

Organisme administrative şi entităţi fără scop lucrativ

Formularul CR SA. Creanţe sau creanţe potenţiale

2.1.1.la.04

Bănci multilaterale de dezvoltare

Formularul CR SA, Creanţe sau creanţe potenţiale

2.1.1.13.05

Organizaţii internaţionale

Formularul CR SA, Creanţe sau creanţe potenţiale

2.1.1.13.06

Instituţii

Formularul CR SA. Creanţe sau creanţe potenţiale

2.1.1.la.07

Societăţi

Formularul CR SA, Creanţe sau creanţe potenţiale

2.1.1.la.08

De tip retail

Formularul CR SA. Creanţe sau creanţe potenţiale

2.1.1.13.09

Garantate cu Proprietati imobiliare

Formularul CR SA. Creanţe sau creanţe potenţiale

2.1.1.13.10

Elemente restante

Formularul CR SA. Creanţe sau creanţe potenţiale

2.1.1.13.11

Elemente ce aparţin categoriilor reglementate ca având risc ridicat

Formularul CR SA. Creanţe sau creanţe potenţiale

2.1.1.13.12

Obligaţiuni garantate

Formularul CR SA. Creanţe

2.1.1.13.13

Creanţe pe termen scurt faţă de instituţii si societăţi

Formularul CR SA.

2.1.1.13.14

Creanţe sub forma titlurilor de participare deţinute în organismele de plasament colectiv

Formularul CR SA, Creanţe

2.1.1.13.15

Alte elemente

Formularul CR SA

2.1.1.1b

Clasele de expuneri potrivit abordării bazate pe modele interne de rating cu excepţia poziţiilor din securitizare

Formularul CR SA la nivelul expunerilor totale +2.1.1.1.06b

Σ 2.1,1.1.ib, i= 1 to 6

Vezi comentariul aferent elementului 2.1.1. In vederea punerii in corespondenţă a claselor de expuneri aferente abordării standard cu cele aferente abordării bazate pe modele interne de rating se va acorda atenţie deosebită art.14 - art, 15, art.17 - art,18, art.20 - art.21 şi art.23 din Regulamentul nr. 15/20/'2006 privind tratamentul riscului de credit pentru instituţiile de credit şi firmele de investiţii potrivit abordării bazate pe modele interne de rating.

2.1.1.1b.01

Administraţii centrale şi bănci centrale

Formularul CR SA. Creanţe sau creanţe potenţiale

2.1.1.1b.02

Instituţii

Formularul CR SA. Creanţe sau creanţe potenţiale

2.1.1.1b.03

Societăţi

Formularul CR SA. Creanţe sau creanţe potenţiale

2.1.1.1b.04

De tip retail

Formularul CR SA. Creanţe sau creanţe potenţiale

2.1.1.1b.05

Creanţe provenind din titluri de ca Ditai

Formularul CR SA. Creanţe sau creanţe potenţiale

2.1.1.1b.06

Active, altele decât cele care reprezintă creanţe de natura creditelor

De principiu cerinţa de capital va fi 8% din expunerea din active,altele decât cele care reprezintă creanţe de natura creditelor (vezi art,56 şi art, 112 din Regulamentul nr. 15/20/2006 privind tratamentul riscului de credit pentru instituţiile de credit şi firmele de investiţii potrivit abordării bazate pe modele interne de rating).

2.1.1,2

Pozitii din securitizare potrivit abordării standard

Formularul CR SEC SA

2,1,2

Abordarea bazata pe modele interne de rating

=2.1.2.1+2.1,2,2+2.1.2.3+2.1.2.4+2.1.2.5

2.1.2,1

Abordări bazate pe modele interne de rating atunci când nu sunt utilizate estimările proprii ale pierderii în caz de nerambursare şi nici ale factorilor de conversie

Formularul CR IRB

2.1,2,1.01

Administraţii centrale şi bănci centrale

Formularul CR IR6

2,1,2,1,02

Instituţii

Formularul CR IRB

2.1.2.1.03

Societăţi

Formularul CR IRB

2.1.2.2

Abordări bazate pe modele interne de rating atunci când sunt utilizate estimările proprii ale pierderii in caz de nerambursare şi/sau ale factorilor de conversie

Formularul CR IRB

2.1,2,2.01

Administraţii centrale şi bănci centrale centrale

Formularul CR IRB

2,1,2,2,02

Instituţii

Formularul CR IRB

2.1.2.2.03

Socretăţi

Formularul CR IRB

2,1,2,2,04

De tip retail

Formularul CR IRB

2.1.2.3

Expuneri din titluri de capital potrivit abordării bazate pe modele interne de rating

Formularul CR EQU IRB

2.1.2.4

Pozitii din securitizare potrivit abordării bazate pe modele interne de rating

Formularul CR SEC IRB

2,1,2,5

Active, altele decât cete care reprezintă creanţe de natura creditelor

Nicio conexiune. De principiu cerinţa de capital va fi 8% din expunerea din active, altele decât cele care reprezintă creanţe de natura creditelor.

2.2

RISC DE DECONTARE/LIVRARE

Formularul CR TB SETT

2,3

CERINŢE TOTALE DE CAPITAL PENTRU RISCUL DE POZIŢIE, RISCUL VALUTAR ŞI RISCUL DE MARFĂ

= 2,3,1 + 2,3,2

2.3.1

Riscurile de poziţie, valutar şi de marfă potrivit abordării standard

= 2.3.1.1+2.3.1.2+2.3.1.3+2.3.1.4

2,3,1,1

Riscul de poziţie aferent titlurilor de creanţă tranzaciionate

Formularul MKR SA TDI

2.3.1.2

Riscul de poziţie aferent titlurilor de capital

Formularul MKR SA EQU

2.3.1,3

Riscul valutar

Formularul MKR SA FX

7.3.1.4

Riscul de marfă

Formularul MKR SA COM

2.3.2

Riscurile de poziţie, valutar şi de marfa potrivit modelelor interne

=MKRIM

2.4

TOTAL CERINŢE DE CAPITAL PENTRU RISCURILE OPERAŢIONALE

=2.4.1+2.4.2+2.4.3

In cazul firmelor de investiţii prevăzute la art.11 (2), art. 11 (3), art. 13 -

art. 14 din Regulamentul nr. 22/27/2006 privind adecvarea capitalului

instituţiilor de credit şi al firmelor de investiţii, acest element va fi egal cu zero.

2.4.1

Abordarea de bază

Vezi formularul OPR

2.4.2

Abordarea standard/Abordarea standard alternativă

Vezi formularul OPR

2.4.3

Abordarea avansată de evaluare

Vezi formularul OPR

I

2.5

CERINŢE DE CAPITAL AFERENTE CHELTUIELILOR GENERALE FIXE

Se aplică doar în cazul firmelor de investiţii prevăzute la art, 11 (2), art. 11 (3), art. 13 - art.14 din Regulamentul nr. 22/27/2006 privind adecvarea capitalului instituţiilor de credit şi al firmelor de investiţii. A se vedea de asemenea art.12 din regulamentul anterior menţionat.

2.6

ALTE CERINŢE DE CAPITAL ŞI CERINŢE DE CAPITAL TRANZITORII

= 2.6.1+2.6.2+2.6.3

2.6.1

Cerinţe complementare pragului general stabilit pentru cerinţele de capital

Include cerinţe complementare pragulului general stabilit pentru cerinţele de capital ce decurg din prevederile art. 4 alin.(l) - alin.(7), art.5, art, 6 alin.(l) lit.a), b), d), e), art. 6 alin. (2), art.7 - art.10, art. 15 alin.(3) - alin.(4) din Regulamentul nr. 13/18/2006 privind determinarea cerinţelor minime de capital pentru instituţiile de credit şi firmele de investiţii şi art.421 alin.(2) -(3) din Ordonanţa de urgenta nr.99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului. Fără conexiune cu un anumit formular. >=0

N

2.6.2

Cerinţe complementare pragulului general stabilit pentru cerinţele de capital, în cazul firmelor de investiţii prevăzute la art.46 din Directiva 2006/49/CE

Opţiunea nu a fost exercitata in legislaţia naţionala

2.6.3

Alte cerinţe de Fonduri proprii

Potrivit prevederilor cadrului legislativ, dacă este cazul

3

ELEMENTE MEMORANDUM:

3.1

Excedent (+) / Deficit (-) de

fonduri proprii înaintea aplicării altor cerinţe de capitel şi a cerinţelor de capital tranzitorii

= 1-(2-2.6)

Art.2 din Regulamentul nr.13/18/2006 privind determinarea cerinţelor minime de capital pentru instituţiile de credit şi firmele de investiţii

3.1.a

Indicatorul de solvabilitate înaintea aplicării altor cerinţe de capital şi a cerinţelor de capital tranzitorii

= l/(2-2.6)*8%

3.2

Excedent (+) / Deficit (-) de fonduri proprii

= 1-2

Art.2 din Regulamentul nr.13/18/2006 privind determinarea cerinţelor minime de capital pentru instituţiile de credit si firmele de investiţii

3.2.a

Indicatorul de solvabilitate (%)

= 1/2*8%

N

3.3

Excedent (+) / Deficit (-) de fonduri proprii luând în considerare verificarea efectuată de Banca Naţionala a României

Se are în vedere efectul verificării şi evaluării realizate de Banca Naţională a României, după cum se menţionează la art.166 din Ordonanţa de urgenţă nr.99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului şi în Regulamentul nr.23/28/2006 privind criteriile tehnice referitoare la organizarea şi tratamentul riscurilor, precum şi criteriile tehnice utilizate de autorităţile competente pentru verificarea şi evaluarea acestora. Se iau în considerare în mod corespunzător cerinţele specifice de fonduri proprii prevăzute laart.226(3)din Ordonanţa de urgenţă nr.99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului.

N

3.3.a

Indicatorul de solvabilitate luând în considerare verificarea efectuată de autoritatea competentă.

Total fonduri proprii/ cerinţe de capital* 100%.

Ambele cifre sunt cele utilizate pentru determinarea excedentului ( + ) /

deficitului (-) prevăzut la pct.3.3

N

3.4

Excedent (+)/Deficit (-) de capital ca urmare a evaluărilor interne ale instituţiilor de credit.

=3.4.1-3.4.2

N

3.4.1

Evaluarea internă a capitalului

Art. 148 din Ordonanţa de urgenţă nr.99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului.

N

3.4.2

Evaluarea internă a necesităţilor de capital

Art. 148 din Ordonanţa de urgenţă nr.99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului.

(a) Convenţie asupra semnelor: Orice sumă care determină creşterea fondurilor proprii sau a cerinţelor de capital va fi raportata ca o valoare pozitivă. Orice sumă care determini reducerea totalului fondurilor proprii sau al cerinţelor de capital, va fi raportată ca o valoare negativă. Atunci când semnul (-) precede eticheta unei celule, în cadru! respectivei celule nu se vor raporta decât valori negative.

Orice referire !a FINREP, IFRS şi IAS trebuie înţeleasa ca fiind făcută în contextul Ordinului BNR nr, 6/2007 privind situaţiile financiare consolidate conforme cu Standardele Internaţionale de Raportare Financiară, solicitate instituţiilor de credit în scopuri de supraveghere prudenţială.

Intocmit

..........................................................

(numele, prenumete şi telefonul)

Semnătură/semnă tun autorizate

..........................................................

(numele, prenumele şi funcţia)


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 4/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 4 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu