Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 398 din 12 aprilie 2006

pentru aprobarea Reglementarilor privind procedura de autorizare de punere pe piata utilizata de Agentia Nationala a Medicamentului in vederea autorizarii de punere pe piata a medicamentelor de uz uman deja autorizate in Uniunea Europeana prin procedura centralizata, de aprobare a variatiilor si de reinnoire a autorizatiei de punere pe piata pentru aceste medicamente

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 422 din 16 mai 2006



Având în vedere Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 152/1999 privind produsele medicamentoase de uz uman, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 336/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi Ordonanţa Guvernului nr. 125/1998 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale a Medicamentului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 594/2002, cu modificările şi completările ulterioare,

văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale farmaceutică şi aparatură medicală nr. E.N. 9.278/2006, în temeiul  Hotărârii Guvernului  nr.  168/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul sănătăţii emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Reglementările privind procedura de autorizare de punere pe piaţă utilizată de Agenţia Naţională a Medicamentului în vederea autorizării de punere pe piaţă a medicamentelor de uz uman deja autorizate în Uniunea Europeană prin procedură centralizată, de aprobare a variaţiilor şi de reînnoire a autorizaţiei de punere pe piaţă pentru aceste medicamente, conform anexelor nr. I-V care fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Cererile de autorizare de punere pe piaţă depuse conform prevederilor prezentului ordin se primesc ia Agenţia Naţională a Medicamentului numai până la data de 31 august 2006.

Art. 3. - Cererile de variaţii la autorizaţia de punere pe piaţă şi cererile de reînnoire a autorizaţiei de punere pe piaţă pentru medicamentele de uz uman deja autorizate prin prezenta procedură se primesc numai până la data de 30 iunie 2006.

Art. 4. - Prevederile prezentului ordin se aplică numai până la data aderării României la Uniunea Europeană.

Art. 5. - Agenţia Naţională a Medicamentului va duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.

Art. 6. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă orice dispoziţie contrară.

Art. 7. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sanataţii,

Gheorghe Eugen Nicolăescu

ANEXA Nr. I

REGLEMENTĂRI

privind procedura de autorizare de punere pe piaţă utilizată de Agenţia Naţională a Medicamentului în vederea autorizării de punere pe piaţă a medicamentelor de uz uman deja autorizate în Uniunea Europeană prin procedură centralizată, de aprobare a variaţiilor şi de reînnoire a autorizaţiei de punere pe piaţă pentru aceste medicamente

CAPITOLUL I

Introducere

Art. 1. - Prezentele reglementări descriu procedura de autorizare utilizată de Agenţia Naţională a Medicamentului (ANM) în calitate de semnatară a noului Acord de colaborare dintre autorităţile competente din ţările central-şi est-europene (nCADREAC) ca membru activ, în vederea autorizării de punere pe piaţă a unui medicament autorizat în Uniunea Europeană (UE) prin procedură centralizată, inclusiv variaţiile ulterioare şi reînnoirea autorizaţiei de punere pe piaţă.

Art. 2. - Procedura descrisă în prezentele reglementări se referă la autorizaţiile de punere pe piaţă acordate de Comisia Europeană (CE), pe baza expertizei ştiinţifice a Comitetului pentru Medicamente de Uz Uman (Committee for Human Medicinal Products - CHMP), forul ştiinţific al Agenţiei Europene a Medicamentului (European Medicines Agency - EMEA) responsabil pentru acordarea opiniei ştiinţifice asupra medicamentelor autorizate prin procedură centralizată si la recunoaşterea acestei expertize de către ANM.

Art. 3. - Procedura descrisă în prezentele reglementări oferă posibilitatea armonizării rezumatului caracteristicilor produsului (RCP), prospectului, informaţiilor privind etichetarea şi a documentaţiei unui produs între statele membre (SM) ale UE şi România.

Art. 4. - Procedura descrisă în prezentele reglementări poate fi iniţiată numai la cererea deţinătorilor autorizaţiei de punere pe piaţă (DAPP) din UE.

CAPITOLUL II

Principii

Art. 5. - Prin utilizarea prezentei proceduri, medicamentele inovatoare autorizate prin procedură centralizată pot fi accesibile pacienţilor din România fără întârzieri inutile.

Art. 6. - Expertiza EMEA reprezintă cea mai bună şi mai solidă expertiză de autorizare în regiune.

Art. 7. - Procedura descrisă în prezentele reglementări porneşte de la premisa că diferenţele în practica medicală între SM ale UE şi România nu sunt, în general, de importanţă majoră pentru sănătatea publică, motiv pentru care expertiza EMEA poate fi considerată relevantă pentru România.

Art. 8. - Medicamentele autorizate prin procedură centralizată se află sub supravegherea continuă a EMEA şi a forurilor sale ştiinţifice,  care garantează evaluarea rapoartelor reacţiilor adverse severe, revizuirea cu o periodicitate bine stabilită a rapoartelor periodice actualizate privind siguranţa produsului (RPAS), inspectarea locurilor de fabricaţie şi aplicarea măsurilor adecvate, dacă este necesar; autorizaţiile de punere pe piaţă pentru aceste medicamente sunt reevaluate regulat şi reînnoite în UE.

Art. 9. - Recunoaşterea expertizei EMEA de către ANM prin adoptarea prezentei proceduri simplificate determină degrevarea resurselor de evaluare şi oferă un proces de autorizare mai elaborat.

Art. 10. - Ţinând cont de faptul că România şi-a exprimat interesul de a deveni membră a UE, ceea ce va implica participarea completă în derularea procedurii centralizate, implicarea în avans în procedura descrisă în prezentele reglementări va avea beneficii pe termen lung; utilizarea practicilor şi mecanismelor descrise în prezentele reglementări pentru recunoaşterea expertizei EMEA şi a deciziilor CE este avantajoasă atât pentru ANM, pentru autorităţile competente din UE, cât şi pentru propunători, deoarece stabilirea standardelor comune şi a interfeţelor de comunicare va facilita mecanismele pentru integrarea României în UE.

Art. 11. - ANM îşi păstrează propriile responsabilităţi pentru acordarea autorizaţiilor de punere pe piaţă pe teritoriul României.

Art. 12. - Acceptarea opiniei EMEA nu este obligatorie pentru ANM; în cazul dubiilor sau al întrebărilor ridicate, referitoare la opinia EMEA, pot fi solicitate documente suplimentare faţă de dosarul depus la EMEA sau poate fi efectuată o evaluare conform procedurii naţionale.

Art. 13. - Dacă recunoaşterea nu este posibilă datorită unor dubii serioase legate de sănătatea publică, EMEA şi solicitantul trebuie anunţaţi.

Art. 14. - Recunoaşterea expertizei EMEA implică acceptarea RCP-ului, a prospectului şi a informaţiilor privind etichetarea aprobate în UE; verificarea corectitudinii traducerilor RCP-ului, prospectului şi a informaţiilor privind etichetarea este responsabilitatea ANM. ANM va anunţa EMEA despre orice modificare adusă RCP-ului, prospectului şi informaţiilor privind etichetarea.

Art. 15. - Recunoaşterea expertizei EMEA implică, de asemenea, faptul că „Bunele practici" (Reguli de bună practică de fabricaţie - RBPF, Reguli de bună practică în studiul clinic - RBPSC, Reguli de bună practică de laborator - RBPL) au fost verificate (cu excepţia situaţiilor în care s-a specificat clar alt mod de abordare).

Art. 16. - Prin utilizarea prezentei proceduri, ANM dispune de mecanisme adecvate pentru schimbul de informaţii cu autorităţile competente din SM ale UE referitoare la produsele autorizate prin procedură centralizată.

Art. 17. - ANM informează autorităţile competente din UE asupra întregii experienţe relevante din perioada postautorizare şi asupra tuturor măsurilor de reglementare luate pentru fiecare produs autorizat conform procedurii descrise şi viceversa.

Art. 18. - Autorizaţia de punere pe piaţă în România şi în UE se bazează pe dosare identice, chiar dacă doar anumite părţi selectate ale acestora pot fi solicitate individual de ANM.

Art. 19. - Recunoaşterea expertizei EMEA de către ANM se face la cererea unui solicitant şi de aceea presupune că propunătorul solicită această recunoaştere şi acceptă să pună la dispoziţie acelaşi dosar şi să fie de acord cu schimbul complet de informaţii „confidenţiale" dintre ANM şi autorităţile competente din UE.

Art. 20. - Medicamentele considerate a fi „armonizate" cu medicamentele autorizate centralizat în UE se vor deosebi, ca regulă, doar la parametrii definiţi (DAPP, nu toate mărimile de ambalaj trebuie să fie autorizate în România şi, în cazuri bine definite, denumirea medicamentului).

Art. 21. - Procedura comună simplificată pentru extensii de linie, variaţii şi reînnoirea autorizaţiei de punere pe piaţă este acceptată de ANM în cazurile în care a fost utilizată procedura simplificată pentru autorizarea de punere pe piaţă.

Art. 22. - Protecţia drepturilor de proprietate intelectuală şi confidenţialitatea privind documentele depuse se asigură în conformitate cu legislaţia naţională în domeniu.

Art. 23. - Tarifele pentru autorizarea de punere pe piaţă şi alte tarife pentru activităţile efectuate de ANM sunt aplicate conform legislaţiei naţionale în vigoare.

Art. 24. - Intre procedura descrisă în prezentele reglementări şi includerea medicamentelor autorizate prin prezenta procedură în listele de medicamente de care beneficiază asiguraţii, pe bază de prescripţie medicală, în tratamentul ambulatoriu, cu sau fără contribuţie personală, nu există nici o legătură.

Art. 25. - Reimportul medicamentelor autorizate conform prezentei proceduri nu face obiectul prezentelor reglementări.

CAPITOLUL III

Responsabilităţile părţilor interesate

Art. 26. - Solicitantul/DAPP din România trebuie să garanteze că dosarul depus este identic cu dosarul medicamentului autorizat în UE prin procedură centralizată, că toate variaţiile ulterioare la acest dosar, odată aprobate în UE, vor fi, de asemenea, depuse şi implementate fără întârzieri nemotivate în România şi că toate măsurile urgente de siguranţă sunt implementate simultan în UE şi în România.

Art. 27. - DAPP în UE trebuie să informeze EMEA despre depunerea unei cereri de autorizare în România, indicând denumirea medicamentului, numărul APP din Comunitatea Europeană, DAPP în UE, cât şi DAPP propus în România; o copie a acestei informări trebuie depusă la ANM.

Art. 28. - DAPP în UE trebuie să declare că acceptă ca EMEA să pună la dispoziţie ANM orice informaţie referitoare la calitatea, siguranţa şi eficacitatea medicamentului respectiv; conţinutul acestei informaţii nu trebuie să depăşească conţinutul informaţiilor puse la dispoziţie statelor membre ale UE (SM -UE) de către EMEA; o copie a acestei declaraţii trebuie depusă la ANM.

Art. 29. - EMEA include această informaţie în baze de date relevante şi notifică ANM referitor la informaţii urgente de farmacovigilenţă sau alte informaţii de siguranţă imediat ce acest tip de informaţii au fost discutate la nivelul CHMP şi CHMP a adoptat o opinie asupra măsurilor care să asigure utilizarea sigură şi eficientă a medicamentului respectiv, fără a prejudicia rezultatul procedurii de acordare a deciziei CE; de îndată ce decizia CE este disponibilă, DAPP din România informează ANM fără întârziere despre acest fapt.

Art. 30. - In cazul unei proceduri de restricţie urgentă pentru siguranţă (RUS), EMEA informează fără întârziere ANM asupra rezultatului procedurii RUS, introducând modificări provizorii în informaţiile despre medicament.

Art. 31. - ANM se obligă să informeze EMEA la sfârşitul procesului de autorizare de punere pe piaţă sau de reînnoire a autorizaţiei de punere pe piaţă asupra rezultatului acestuia şi să furnizeze următoarele informaţii: numărul APP naţionale, denumirea, forma/formele farmaceutică/farmaceutice, concentraţia/concentraţiile autorizată/autorizate a/ale medicamentului, denumirea comună internaţională (DCI) sau denumirea comună a substanţei/substanţelor active, numele DAPP şi mărimea ambalajelor autorizate în România, informaţii privind modificări ale RCP, prospectului şi/sau informaţii privind etichetarea produsului (specificând diferenţele) sau, în cazul dezacordului cu decizia CE, să comunice concluziile ştiinţifice care au determinat acest dezacord.

Art. 32. - La sfârşitul procedurii de aprobare a variaţiilor la autorizaţia de punere pe piaţă, ANM va informa EMEA asupra rezultatului acesteia numai în cazurile de refuz al variaţiei sau de modificare a deciziei CE ori de modificări ale datelor raportate anterior către EMEA.

Art. 33. - ANM va transmite anual către EMEA situaţia tuturor variaţiilor aprobate; o copie a acestei informaţii trebuie pusă la dispoziţie solicitantului; în scopul facilitării procesării acestei informaţii, trebuie făcută referire la numărul APP comunitare.

Art. 34. - ANM se obligă, de asemenea, să informeze EMEA despre orice informaţie urgentă de farmacovigilenţă sau despre alte informaţii de siguranţă apărute în România; în cazul oricărui dezacord cu decizia CE sau al modificării deciziei CE, ANM se obligă, de asemenea, să informeze toate celelalte autorităţi competente nCADREAC interesate.

Art. 35. - ANM va menţine medicamentele autorizate prin prezenta procedură cât mai mult posibil armonizate cu medicamentele autorizate în UE; diferenţa dintre aceste medicamente şi medicamentele autorizate centralizat în UE, dacă există, trebuie să fie în parametrii predefiniţi (DAPP, nu toate mărimile de ambalaj trebuie să fie autorizate în România şi, în cazuri bine definite, denumirea medicamentului).

Art. 36. - In cazurile diferenţelor din RCP, acestea sunt identificate şi comunicate către EMEA de către ANM.

Art. 37. - In momentul în care România aderă la UE, APP acordată de EMEA prin procedura de autorizare centralizată (PAC) se „extinde automat" pe teritoriul României, în conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 726/2004/CE.

Art. 38. - Una dintre consecinţele extinderii automate a APP PAC este faptul ca APP naţionale eliberate de ANM pentru aceste produse devin, pe cale de consecinţă, inaplicabile în mod automat; APP naţionale eliberate de ANM pentru aceste medicamente sunt considerate a fi în conflict cu APP PAC şi trebuie retrase de ANM.

CAPITOLUL IV

Procedura de autorizare de punere pe piaţă

Art. 39. - DAPP din UE iniţiază procedura şi notifică EMEA, conform anexei nr. II, privind depunerea unei cereri de autorizare de punere pe piaţă la ANM şi indică:

-   denumirea medicamentului în UE, forma/formele farmaceutică/farmaceutice, concentraţia/concentraţiile autorizată/autorizate în UE;

-  DCI sau denumirea comună a substanţei/substanţelor active;

-   numărul/numerele autorizaţiei/autorizaţiilor de punere pe piaţă comunitare;

-  DAPP din UE;

-  DAPP propus în România;

-   denumirea propusă a medicamentului în România. Art. 40.  - In plus faţă de prevederile art. 39, DAPP din UE declară faptul că EMEA şi CE pot pune la dispoziţie ANM orice informaţie referitoare la calitatea, siguranţa şi eficacitatea medicamentului menţionat, folosind formularul prevăzut în anexa nr. II; EMEA include această informaţie în baza de date corespunzătoare.

Art. 41. - Solicitantul (de exemplu, DAPP propus în România) depune cererea de autorizare de punere pe piaţă la ANM; suplimentar, DAPP propus în România certifică faptul că cererea de autorizare de punere pe piaţă este identică cu aceea acceptată în UE, cu excepţia următorilor parametri, dacă este cazul: DAPP, mărimea ambalajelor (nu toate mărimile de ambalaj autorizate în UE trebuie autorizate în România), denumirea medicamentului (numai în cazuri bine definite).

Art. 42. - Cererile pentru autorizarea de punere pe piaţă prin procedură simplificată se depun la ANM după emiterea deciziei finale a CE.

Art. 43. - Solicitantul trebuie să depună la ANM următoarele documente:

a)   formularul naţional corespunzător pentru autorizarea de punere pe piaţă a unui medicament, completat;

b)  modulele 1, 2 şi 3 ale dosarului acceptat de EMEA şi lista detaliată a conţinutului modulelor 4 şi 5, pe suport hârtie; modulele 4 şi 5 pot fi prezentate pe suport hârtie sau pe suport electronic; în cazul în care modulele 4 şi 5 sunt prezentate pe suport electronic, ele pot fi solicitate şi pe suport hârtie în cazul în care ANM consideră necesar;

c)   RCP-ul, prospectul şi informaţiile privind etichetarea în limba română (traduceri ale textelor aprobate);

d)   raportul final de evaluare al CHMP incluzând toate anexele şi opinia CHMP;

e)  decizia finală a CE incluzând toate anexele;

f)  declaraţia solicitantului, din care să rezulte că:

-  dosarul depus este identic cu dosarul medicamentului autorizat în UE prin procedură centralizată, inclusiv toate informaţiile depuse pentru susţinerea oricărei variaţii pentru care s-a depus cerere de aprobare şi a fost acceptată în momentul depunerii cererii de autorizare de punere pe piaţă la ANM, precum şi informaţii legate de angajamentele postautorizare, dacă există;

-   toate variaţiile consecutive la acest dosar, odată aprobate în UE, vor fi, de asemenea, depuse de către solicitant şi implementate fără întârziere în România;

-      toate măsurile urgente privind siguranţa medicamentului vor fi imediat notificate la ANM şi implementate conform cerinţelor legale, simultan cu UE sau cât mai curând posibil;

-  în cazul în care autorizaţia de punere pe piaţă va fi suspendată sau retrasă în UE (fie din iniţiativa DAPP, fie de către CE), ANM va fi notificată imediat;

g)   copie a declaraţiei DAPP în UE (declaraţia este trimisă către EMEA), din care să rezulte că:

-   a fost depusă o cerere de autorizare de punere pe piaţă în România, făcând referire la denumirea medicamentului, numărul autorizaţiei de punere pe piaţă comunitare, DAPP în UE, precum şi la DAPP propus în România;

-  este de acord ca EMEA să pună la dispoziţie ANM orice informaţie referitoare la calitatea, siguranţa şi eficacitatea medicamentului respectiv (conţinutul acestor informaţii nu trebuie să depăşească conţinutul informaţiilor puse la dispoziţie SM-UE de către EMEA);

h) lista tuturor angajamentelor postautorizare rezolvate/ de rezolvat;

i) dacă cererea de autorizare de punere pe piaţă este depusă la interval mai mare de 6 luni după data deciziei CE, atunci trebuie depus, de asemenea, şi ultimul RPAS disponibil, care trebuie să conţină toate datele noi de farmacovigilenţă;

j) în mod similar, dacă au fost depuse cereri de aprobare pentru variaţii la APP în UE şi acestea au fost aprobate la momentul depunerii cererii de autorizare de punere pe piaţă în România, trebuie furnizate detalii relevante; informaţia depusă la EMEA pentru susţinerea acestor variaţii trebuie depusă, de asemenea, la ANM şi poate fi anexată la dosarul original (a se vedea anexa nr. IV); trebuie depuse, de asemenea, următoarele documente:

-   lista tuturor variaţiilor la APP, a procedurilor de siguranţă, transfer sau reînnoire a APP care au fost aprobate în UE la data depunerii cererii pentru autorizare de punere pe piaţă la ANM;

-   decizia CE de acordare a APP în UE pentru un medicament de uz uman, decizia CE de modificare a APP ca urmare a aprobării unei variaţii tip II, a aprobării unei cereri de punere pe piaţă conform anexei nr. II la Regulamentul nr. 1.085/2003/CE, a reînnoirii APP, a reevaluării anuale, a transferului APP sau a unei proceduri de siguranţă, dacă aceasta a fost emisă de CE, precum şi pentru o variaţie tip IA, tip IB (la fiecare 6 luni);

-  notificarea unei variaţii tip IB la termenii APP, emisă de EMEA;

-   notificarea schimbărilor minore în informaţiile privind etichetarea sau în prospectul produsului, nelegate de RCP (notificare conform art. 61.3 din Directiva 2001/83/CE actualizată);

-  înştiinţarea primirii notificării validate pentru o variaţie tip IA la termenii APP;

-   raportul de evaluare a variaţiei, dacă a fost emis; k) mostre conform anexei nr. IV.

Art. 44. - La finalizarea procedurii, ANM informează EMEA (şeful Unităţii evaluare postautorizare a medicamentelor de uz uman) asupra rezultatului acesteia, transmiţând o copie solicitantului, prin utilizarea formularului prevăzut în anexa nr. III.

Art. 45. - In cazul unui rezultat favorabil (de exemplu, recunoaşterea deciziei CE de acordare a APP în UE) vor fi transmise următoarele informaţii:

-   denumirea propusă a medicamentului în România;

-   numărul/numerele autorizaţiei/autorizaţiilor naţionale de punere pe piaţă;

-  numele DAPP în România;

-   data emiterii autorizaţiei/autorizaţiilor naţionale de punere pe piaţă;

-  forma/formele farmaceutică/farmaceutice, concentraţia/ concentraţiile, mărimea/mărimile de ambalaj;

-  orice diferenţă între RCP-ul, prospectul şi informaţiile privind etichetarea aprobate în România şi cele aprobate în UE, unde este cazul.

Art. 46. - In cazul dezacordului cu decizia CE de acordare a APP în UE, sunt comunicate concluziile ştiinţifice care au determinat acest dezacord.

Art. 47. - ANM informează, de asemenea, şi celelalte AC -nCADREAC interesate în cazul unui dezacord cu decizia CE sau în cazul modificării deciziei CE.

Art. 48. - După primirea informaţiei referitoare la rezultatul procedurii, EMEA include această informaţie în baza de date corespunzătoare.

Art. 49. - EMEA va continua să informeze comitetul său ştiinţific CHMP despre finalizarea oricărei proceduri iniţiate conform cadrului descris anterior şi care a determinat dezacordul cu decizia CE sau modificări ale deciziei CE.

Art. 50. - Dacă este cazul, EMEA informează ANM despre concluzia CHMP cu privire la această situaţie (în special în cazul dezacordului cu decizia CE).

CAPITOLUL V

Variaţii la autorizaţia de punere pe piaţă

Art. 51. - Pentru aprobarea acestor cereri va fi utilizată o procedură similară celei pentru autorizarea de punere pe piaţă.

Art. 52. - Cererea pentru aprobare este depusă în interval de două luni de la aprobarea unei modificări în UE, de exemplu variaţie tip IA, variaţie tip IB, variaţie tip II sau notificare a schimbărilor minore în informaţiile privind etichetarea ori în prospectul medicamentului nelegate de RCP (notificare conform art. 61.3 din Directiva 2001/83/CE actualizată); trebuie folosit formularul naţional corespunzător de cerere pentru variaţie la APP.

Art. 53. - Perioada de timp estimată de ANM pentru emiterea unei decizii asupra variaţiei este menţionată în anexa nr. IV.

Art. 54. - Documentele care trebuie depuse de DAPP la ANM sunt:

-   formularul naţional corespunzător pentru variaţie la APP a unui medicament, completat;

-  documentaţia de susţinere a variaţiei, aşa cum a fost acceptată de EMEA (depusă ca atare dacă se referă la modulul 1, 2 sau 3 al dosarului sau doar sub forma unei liste a documentaţiei de susţinere a variaţiei, dacă aceasta se referă la modulele 4 şi 5; detalii ale cerinţelor lingvistice, posibilitatea depunerii electronice a documentaţiei, numărul de exemplare, mostrele etc. sunt comparabile cu cele pentru cererea de autorizare de punere pe piaţă, conform anexei nr. IV);

-  decizia CE privind variaţia tip II ce modifică termenii autorizaţiei de punere pe piaţă în UE, incluzând toate anexele;

-   scrisoarea CE (fax) privind variaţia tip II care nu modifică termenii autorizaţiei de punere pe piaţă în UE;

-   opinia CHMP privind variaţia tip II incluzând toate anexele;

-   notificarea variaţiei tip IB la termenii autorizaţiei de punere pe piaţă incluzând toate anexele, emisă de EMEA;

-   notificarea schimbărilor minore în informaţiile privind etichetarea sau în prospectul produsului nelegate de RCP (notificare conform art. 61.3 din Directiva 2001/83/CE actualizată);

-  înştiinţarea primirii notificării validate pentru o variaţie tip IA la termenii autorizaţiei de punere pe piaţă;

-   raportul de evaluare al variaţiei, dacă a fost emis. Art. 55.  -  DAPP din  România depune cererea de aprobare a variaţiei la ANM, însoţită de cerinţele particulare descrise în anexa nr. IV.

Art. 56. - La finalizarea procedurii, ANM informează EMEA (şeful Unităţii evaluare postautorizare a medicamentelor de uz uman) numai în caz de:

-   refuz al cererii de variaţie, indicând concluziile ştiinţifice care au determinat acest refuz;

-   modificare a deciziei CE de aprobare a variaţiei la termenii APP, indicând concluziile ştiinţifice care au determinat această modificare;

-   modificări ale datelor (de exemplu, schimbarea denumirii medicamentului în România, schimbarea numelui DAPP în România, schimbări ale mărimilor de ambalaj autorizate în România, schimbări ale RCP-ului, prospectului şi/sau informaţiilor privind etichetarea, datorate diferenţelor anterioare menţionate).

Art. 57. - Atunci când este cazul, EMEA informează CHMP despre rezultatul procedurii de variaţie.

Art. 58. - Dacă este necesar, EMEA informează ANM despre concluzia CHMP cu privire la această situaţie (în special în cazul dezacordului cu decizia CE).

Art. 59. - In cazul unui dezacord cu decizia CE sau în cazul modificării deciziei CE, ANM informează, de asemenea, şi celelalte AC-nCADREAC interesate.

Art. 60. - In toate cazurile, DAPP din România este informat asupra rezultatului procedurii de variaţie.

Art. 61. - ANM trimite anual la EMEA un rezumat al tuturor procedurilor de variaţie finalizate; ulterior, EMEA include această informaţie în baza de date corespunzătoare.

CAPITOLUL VI

Gestionarea informaţiilor privind farmacovigilenţa

Art. 62. - In cazul informaţiilor urgente de farmacovigilenţa sau al altor informaţii legate de siguranţă, apărute pe teritoriul României, cu impact asupra raportului beneficiu/risc al medicamentului, ANM informează EMEA

(şeful Unităţii evaluare postautorizare a medicamentelor de uz uman).

Art. 63. - EMEA comunică la ANM informaţiile urgente de farmacovigilenţă sau alte informaţii legate de siguranţă cu impact asupra raportului beneficiu/risc al medicamentului care necesită schimbări ale APP (retragere, suspendare, modificare a informaţiilor despre produs) imediat ce aceste informaţii au fost dezbătute la nivelul CHMP şi acesta a adoptat o opinie referitoare la măsurile care să asigure utilizarea sigură şi eficientă a medicamentului respectiv, fără prejudicierea rezultatului procedurii deciziei CE.

Art. 64. - Imediat după ce decizia CE este disponibilă, DAPP din România notifică fără întârziere ANM.

Art. 65. - In cazul unei proceduri RUS, EMEA informează ANM asupra rezultatului procedurii RUS, introducând modificări provizorii în informaţiile despre produs imediat ce această procedură este finalizată.

Art. 66. - RPAS vor fi depuse la EMEA şi în SM imediat după cererea acestora sau cel mai târziu ia fiecare 6 luni de la autorizare si până la punerea pe piaţă, conform art. 24(3) din Regulamentul nr. 726/2004/CE, art. 104(6) din Directiva 2001/83/CE actualizată.

Art. 67. - RPAS vor fi, de asemenea, depuse imediat după cererea acestora sau măcar la fiecare 6 luni în primii 2 ani de la punerea pe piaţă în Comunitatea Europeană şi anual în următorii 2 ani; după aceea, rapoartele vor fi depuse la intervale de 3 ani sau imediat după cererea acestora.

Art. 68. - Pentru produsele autorizate înainte de 20 noiembrie 2005 se vor aplica aranjamente tranzitorii cu privire la transmiterea RPAS.

Art. 69. - RPAS sunt evaluate de EMEA/CHMP şi, dacă este necesar, sunt luate măsurile corespunzătoare; aceste măsuri sunt comunicate ANM de către DAPP din România ca variaţie, suspendare sau retragere.

Art. 70. - RPAS trebuie depuse la ANM după emiterea autorizaţiei de punere pe piaţă, simultan cu depunerea în UE.

CAPITOLUL VII

Reînnoirea autorizaţiei de punere pe piaţă

Art. 71. - Reînnoirea APP trebuie solicitată în perioadele specificate în legislaţia naţională.

Art. 72. - DAPP în România depune cererea de reînnoire a APP la ANM, împreună cu următoarele documente:

-   decizia CE privind reînnoirea APP în UE, incluzând toate anexele;

-    opinia CHMP privind reînnoirea APP în UE, incluzând toate anexele;

-   raportul de evaluare al CHMP sau suplimentul la raportul de evaluare iniţială, dacă a fost emis;

-    toate documentele depuse la EMEA pentru reînnoirea APP în UE;

-   declaraţia DAPP în România potrivit căreia, la momentul reînnoirii APP, medicamentul este identic cu cel comercializat în UE sau acesta diferă doar la parametrii specificaţi; modificările RCP-ului, prospectului şi informaţiilor privind etichetarea produsului vor fi listate;

-   lista tuturor variaţiilor la APP, a procedurilor de siguranţă, transfer sau reînnoire a APP care au fost aprobate în România de la autorizare până la data depunerii cererii de reînnoire a autorizaţiei;

-   lista tuturor variaţiilor aprobate în această perioadă în UE pentru medicamentul respectiv;

-   RCP-ul, prospectul şi informaţiile privind etichetarea în limba română;

-  dacă există cerinţe specifice, acestea vor fi anunţate public.

Art. 73. - La finalizarea procedurii de reînnoire a APP, ANM informează EMEA (şeful Unităţii evaluare post-autorizare a medicamentelor de uz uman) asupra rezultatului acesteia, transmiţând o copie solicitantului din România, prin utilizarea formularului prevăzut în anexa nr. III.

Art. 74. - EMEA va continua să informeze comitetul său ştiinţific CHMP despre finalizarea procedurii de reînnoire a APP care a determinat dezacordul cu decizia CE sau modificări ale deciziei CE şi, dacă este cazul, EMEA va informa ANM despre concluzia CHMP cu privire la această situaţie (în special în cazul dezacordului cu decizia CE).

Art. 75. - In cazul unui dezacord cu decizia CE sau în cazul modificării deciziei CE, ANM informează, de asemenea, şi celelalte AC-nCADREAC interesate.

CAPITOLUL VIII

Includerea retrospectivă în sistemul comun simplificat nCADREAC a medicamentelor autorizate prin procedură centralizată

Art. 76. - Momentul practic cel mai propice pentru iniţierea procedurii este momentul reînnoirii autorizaţiei de punere pe piaţă a medicamentului.

Art. 77. - ANM evaluează stadiul armonizării medicamentului respectiv şi identifică toate variaţiile care sunt necesare pentru obţinerea armonizării, aşa cum este descrisă în cap. IV.

Art. 78. - DAPP în UE notifică EMEA privind intenţia de a include retrospectiv produsul respectiv în sistemul comun simplificat şi declară faptul că EMEA şi CE pot să pună la dispoziţie ANM orice informaţie referitoare la medicamentul respectiv, aşa cum este descris în cap. IV, utilizând formularul prevăzut în anexa nr. II.

Art. 79. - EMEA trimite la ANM rezumatul tuturor variaţiilor acceptate referitoare la medicamentul respectiv.

Art. 80. - DAPP din România informează ANM privind intenţia de a include retrospectiv medicamentul în sistemul comun simplificat nCADREAC şi stadiul de armonizare a medicamentului, depune cerere pentru toate variaţiile necesare, utilizând procedurile de variaţie descrise în cap. V şi depune toate documentele solicitate prin prezenta procedură, atât pentru autorizarea de punere pe piaţă, cât şi pentru variaţii şi, de asemenea, documentele finale de aprobare emise care nu au fost depuse în cadrul procedurii naţionale de autorizare.

Art. 81. - Trebuie să fie depuse cel puţin următoarele documente:

-   copia acordului privind schimbul de informaţii dintre EMEA, CE şi ANM;

-   declaraţia DAPP din România că va menţine medicamentul respectiv armonizat în România cu cel existent în UE şi, în cazul în care APP va fi suspendată sau retrasă în UE, ANM va fi anunţată imediat, conform cerinţelor prezentei proceduri.

Art. 82. - Dacă după procesarea tuturor variaţiilor depuse ANM este de acord cu faptul că medicamentul respectiv este armonizat cu medicamentul existent în UE, informează EMEA utilizând formularul prevăzut în anexa nr. III despre faptul că produsul respectiv poate fi inclus în sistemul comun simplificat nCADREAC; copia acestui raport este trimisă solicitantului din România, iar în cazurile specifice menţionate în prezenta procedură, copia este trimisă, de asemenea, şi la alte AC -nCADREAC interesate.

Art. 83. - EMEA include medicamentul în baza sa de date.

ANEXA Nr. II

Textul cu litere italice trebuie înlocuit cu date specifice depunerilor individuale.

Denumirea medicamentului:

Numărul/numerele autorizaţiei/autorizaţiilor de punere pe piaţă din UE:

Aprobare pentru schimbul de informaţii între EMEA, Comisia Europeană şi ANM

Deţinătorul auorizaţiei de punere pe piaţă din UE notifică Agenţia Europeană a Medicamentului - EMEA, 7 Westferry Circus, Canary Wharf, London E14, Marea Britanie, şi Comisia Europeană, Directoratul General Intreprinderi şi Industrie, Directoratul F - Bunuri de consum, F2 - Produse farmaceutice, Rue de la Loi 200, B-1049 Brusseis, Belgia, în legătură cu depunerea unei cereri de autorizare de punere pe piaţă a următorului medicament la ANM:

denumirea medicamentului, forma farmaceutică, concentraţia, mărimea ambalajului/ambalajelor (diferenţele de denumire comercială, dacă este cazul), deţinătorul propus al autorizaţiei de punere pe piaţă în România

Deţinătorul autorizaţiei de punere pe piaţă în UE este de acord ca EMEA şi CE să pună la dispoziţie ANM orice informaţie referitoare la calitatea, siguranţa şi eficacitatea medicamentului menţionat mai sus. Conţinutul acestor informaţii nu va trebui să-l depăşească pe cel pus la dispoziţie statelor membre ale UE de către EMEA sau CE.

Informaţiile vor fi folosite de ANM în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu regulamentele privind autorizarea de punere pe piaţă şi siguranţa utilizării medicamentelor în România.

Această declaraţie este întocmită la data de mai jos şi rămâne valabilă pe perioada în care medicamentul este autorizat în Uniunea Europeană şi, respectiv, în România. Copia acestei declaraţii este transmisă la ANM.

                    Data                           Semnătura deţinătorului autorizaţiei de punere pe piaţă

...........................                                    ............................................

                                                                 (Numele şi prenumele, adresa)

ANEXA Nr. III

Textul cu litere italice trebuie înlocuit cu date specifice depunerilor individuale.

Raport privind recunoaşterea autorizaţiei de punere pe piaţă acordate/aprobării variaţiei/includerii retrospective de către ANM a medicamentului autorizat în UE prin procedura centralizată

Denumirea medicamentului în UE, forma/formele farmaceutică/farmaceutice, concentraţia/concentraţiile relevantă/relevante pentru acest raport:

DCI sau denumirea comună a substanţei/substanţelor active: Numărul/numerele APP comunitare a/ale medicamentului: Numele DAPP în UE:

|_|  Raport privind acceptarea APP*) centralizată/reînnoirea APP

|_|  Raport privind dezacordul cu Decizia Comisiei asupra APP**)

|_|Raport privind refuzul variaţiei sau al Deciziei Comisiei asupra variaţiei ori modificări ale datelor raportate anterior către EMEA **)

|_|  Raport privind includerea retrospectivă a medicamentului în sistemul simplificat nCADREAC

|_|  Raport privind siguranţa acţiunii/deficienţele medicamentului**)

|_| Solicitare către EMEA**)

_____________________________________________________________________________________________________________

*) Denumirea medicamentului în România:

Numărul/numerele autorizaţiei/autorizaţiilor naţionale de punere pe piaţă:

Data emiterii deciziei naţionale de autorizare de punere pe piaţă:

Numele DAPP în România:

Formele farmaceutice, concentraţiile, mărimea/mărimile de ambalaj autorizată/autorizate în România:

Modificările RCP, ale prospectului (specificând diferenţele, cu excepţia diferenţelor privind denumirea medicamentului, DAPP, numărul APP naţionale)**):

Modificările informaţiilor privind etichetarea (specificând diferenţele, cu excepţia diferenţelor privind denumirea medicamentului, DAPP, numărul APP naţionale)**):

**) Note explicative:

______________________________________________________________________________________________________________

Anexe:

Data                                                           .........................................................

             ............................                                                      (Numele şi semnătura persoanei responsabile din ANM)

ANEXA Nr. IV

TABEL   CU   CERINŢELE   ANM

Informaţiile conţinute în tabel sunt valabile la momentul intrării în vigoare a prezentei proceduri. ANM va actualiza, dacă este cazul, datele conţinute în tabel.

Ţara

Momentul

depunerii

cererii

Timpul

estimat

pentru

finalizarea

procedurii

Limba în care

este prezentat dosarul

Numărul

de copii

care

trebuie

depuse

Depunerea electronică a dosarului

Necesarul de mostre de produs

Necesitatea

reprezentanţei

locale

Tarife

România

După emiterea deciziei Comisiei

3 luni pentru emiterea APP; două luni pentru aprobarea variaţiei, de la data la care documentaţia este completă

Engleză, română

Informaţiile

privind

etichetarea

pot fi în

limba

română,

engleză

sau

franceză

o copie

Depunerea modulelor 4 şi 5 este posibilă în formatul Word, pdf, rtf, jpg. şi tiff, pe CD-ROM, împreună cu lista detaliată a conţinutului modulelor 4 şi 5 pe suport hârtie

RCP şi prospect (versiunea finală aprobată) în limba română, pe dischetă 3,5 inch floppy/ CD-ROM, în Word pentru Windows

Fără mostre de produs la depunerea cererii; dacă este cazul, ANM poate solicita o mostră de produs în timpul desfăşurării procedurii.

Da

APP:

Substanţă activă nouă/obţinută prin biotehnologie/ produs biologic: 2.105 euro

Variaţii:

- tip IA: 210 euro

- tip IB: 330 euro -tip II: 460 euro

Transferul APP: 300 euro

ANEXA Nr. V

ACRONIME

ANM                          - Agenţia Naţională a Medicamentului

nCADREAC               - noul Acord de colaborare între autorităţile competente din ţările central si est europene (nCADREAC)

UE                              - Uniunea Europeană

CE                              - Comisia Europeană

CHMP                        - Comitetul pentru Medicamente de Uz Uman

EMEA                        - Agenţia Europeană a Medicamentului

RCP                           - rezumatul caracteristicilor produsului

SM                             - state membre

APP                            - autorizaţia de punere pe piaţă

PAC                           - procedura de autorizare centralizată

APP PAC                   - autorizaţia de punere pe piaţă pentru un medicament autorizat prin procedura de autorizare centralizată

DAPP                         - deţinătorul autorizaţiei de punere pe piaţă

RPAS                         - raportul periodic actualizat privind siguranţa produsului

RBPF                         - Reguli de bună practică de fabricaţie

RBPSC                      - Reguli de bună practică în studiul clinic

RBPL                         - Reguli de bună practică de laborator

SM-UE                      - state membre ale Uniunii Europene

RUS                           - restricţie urgentă de siguranţă

DCI                            - denumirea comună internaţională

AC                             - autoritate competentă

AC-nCADREAC       - autoritatea competentă din ţara semnatară a nCADREAC.

 


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 398/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 398 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 398/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu