Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 397 din 19 mai 2009

pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile efectuate în implementarea proiectelor finantate în cadrul Programului pentru Reteaua de dezvoltare urbana URBACT II

ACT EMIS DE: MINISTERUL DEZVOLTARII REGIONALE SI LOCUINTEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 354 din 27 mai 2009



Având în vedere prevederile art. 13 din Regulamentul (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 5 iulie 2006 privind Fondul European de Dezvoltare Regională şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.783/1999 şi prevederile art. 48-53 din Regulamentul Comisiei nr. 1.828/2006 stabilind regulile pentru implementarea Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1.083/2006, în care se stabilesc prevederile generale cu privire la Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de Coeziune şi pentru implementarea Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului pentru Fondul European de Dezvoltare Regională,

având în vedere art. 11 alin. (1) lit. i) din Hotărârea Guvernului nr. 33/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, cu modificările ulterioare,

în temeiul art. 12 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 33/2009, cu modificările ulterioare,

ministrul dezvoltării regionale şi locuinţei emite următorul ordin:

Art. 1. - Prin prezentul ordin se reglementează categoriile de cheltuieli eligibile efectuate în implementarea proiectelor finanţate în cadrul Programului pentru Reţeaua de dezvoltare urbană URBACT II, denumit în continuare Programul.

Art. 2. -In sensul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:

a) declaraţia de interes - documentul elaborat de partenerul lider în vederea participării la faza de dezvoltare, respectiv la prima fază a unui proiect URBACT II;

b) aplicaţia finală - documentul elaborat de partenerul lider în vederea participării la faza de implementare, respectiv la cea de a doua fază a unui proiect URBACT II;

c) alocaţia zilnică - suma de bani, pe care un expert tematic îi încasează pentru a-şi acoperi costurile de transport local, cazare şi masă, în vederea îndeplinirii misiunii, aşa cum este stabilit în Program;

d) grup local de sprijin - grup format din factorii de decizie care pot influenţa valorificarea rezultatelor proiectului URBACT II la nivel local. Fiecare partener din cadrul Programului trebuie să îşi alcătuiască un grup local de sprijin pentru a realiza un plan local de acţiune.

Art. 3. - (1) Pentru toate tipurile de cheltuieli considerate eligibile în cadrul proiectelor URBACT II se vor respecta reglementările prevăzute în legislaţia naţională şi comunitară în vigoare.

(2) Cheltuielile deja finanţate integral sau parţial prin alte instrumente financiare naţionale, europene sau internaţionale nu reprezintă cheltuieli eligibile.

Art. 4. - Sunt considerate eligibile numai acele cheltuieli care sunt însoţite de facturi, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale, sau de alte documente contabile cu valoare probantă, echivalente facturilor, pe baza cărora cheltuielile să fie înregistrate în contabilitatea beneficiarului, certificate şi identificate.

Art. 5. - Pentru a fi eligibile, cheltuielile trebuie:

a)  să fie în conformitate cu prevederile contractului de finanţare, cu declaraţia de interes şi cu aplicaţia finală;

b) să fie necesare implementării proiectelor;

c) să fie raţionale;

d) să fie direct legate de proiectul finanţat;

e) să fie plătite, certificate şi declarate de către beneficiar în perioada de implementare a proiectului.

Art. 6. - Pentru proiectele care se vor derula în cadrul Programului sunt considerate cheltuieli eligibile acelea ocazionate de următoarele activităţi: elaborarea de planuri locale de acţiune, studii, pagini de internet, broşuri şi publicaţii, organizarea de seminarii şi conferinţe, care să stea la baza creării şi consolidării unor parteneriate viabile, concretizate în proiecte ce ar putea fi finanţate ulterior prin alte programe naţionale.

Art. 7. - (1) Pentru faza de dezvoltare a proiectelor, cheltuielile prevăzute la art. 5 efectuate în cadrul proiectelor sunt considerate eligibile de la data aprobării declaraţiei de interes de către Comitetul de monitorizare URBACT II.

(2)  Pentru faza de implementare a proiectelor, cheltuielile prevăzute la art. 5 efectuate în cadrul proiectelor sunt considerate eligibile de la:

a) data aprobării aplicaţiei finale de către Comitetul de monitorizare URBACT II;

b) data transmiterii oficiale a aplicaţiei finale către Secretariatul tehnic comun al Programului, spre aprobare.

(3) In aplicaţia finală, partenerul lider de proiect optează pentru una dintre cele două variante detaliate la alin. (2), conform cap. 6b art. 5 alin. (1) din documentul tehnic de lucru al Programului, aprobat de Comitetul de monitorizare URBACT II.

Art. 8. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile privind coordonarea proiectului. Acestea cuprind cheltuielile administrative strict legate de managementul general al proiectului, cheltuielile cu onorarii pentru servicii juridice, precum şi comisioanele legale, comisioanele pentru garanţii bancare şi asigurările medicale de călătorie.

(2) Cheltuielile privind coordonarea proiectului nu trebuie să depăşească 5% din valoarea totală eligibilă a proiectului şi trebuie explicate în detaliu.

(3)  In categoria cheltuielilor administrative sunt incluse costurile pentru: chiria locaţiei unde se desfăşoară activităţile proiectului, asigurarea utilităţilor (apă curentă, canalizare, salubritate, energie electrică şi termică, gaze naturale), consumabile şi birotică, multiplicare şi fotocopiere, servicii poştale şi de curierat, telefon, fax, internet, mobilier de birou, servicii pentru întreţinerea echipamentelor IT, precum şi alte cheltuieli absolut necesare pentru implementarea proiectului.

(4) Pentru a fi considerate eligibile, cheltuielile administrative trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

a)  să nu depăşească 25% din valoarea totală eligibilă a cheltuielilor de personal de la nivelul proiectului;

b)   să respecte, pe toată durata de implementare a proiectului, metoda de calcul folosită pentru calculul pro rata, care trebuie să fie justificată, rezonabilă şi echitabilă şi să rămână neschimbată pe întreaga perioadă de implementare. Această metodă va fi transmisă autorităţii naţionale în termen de 30 de zile de la semnarea contractului de cofinanţare;

c)  calculul cheltuielilor generale de administraţie trebuie să fie bine justificat, bazat pe documente şi revizuit periodic;

d) ratele costurilor utilizate trebuie să se bazeze pe cheltuieli deja efectuate, care să se reflecte atât în calculul costurilor, cât şi în contabilitate. Acestea trebuie să fie verificabile;

e) să nu fi fost deja incluse şi în alte costuri sau linii bugetare ale proiectului.

Art. 9. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile de personal, aşa cum sunt descrise în declaraţia de interes/aplicaţia finală, inclusiv contribuţiile aferente acestora aflate în sarcina angajatorului conform prevederilor legale.

(2)  Sunt eligibile doar cheltuielile de personal aferente persoanelor angajate pentru implementarea proiectului, cu contract individual de muncă, contract individual de muncă cu timp parţial sau act administrativ de numire în funcţia publică, pe durată nedeterminată sau determinată, cu fracţiune de normă sau cu normă întreagă de lucru. Plafoanele salariilor angajaţilor în proiect nu trebuie să depăşească nivelul practicat de persoana juridică respectivă, pentru funcţii similare.

(3)  Personalul angajat pentru implementarea proiectului trebuie să fie format din angajaţi ai partenerului lider sau partenerilor din proiect, prezentaţi oficial în declaraţia de interes şi aplicaţia finală.

(4)  Cheltuielile de personal includ salariul tarifar/salariul de bază şi sporurile permanente prevăzute în contractele individuale de muncă/contractul colectiv de muncă, în actele adiţionale aferente valabile pe toată durata de implementare a proiectului şi/sau în actul administrativ de numire în funcţia publică sau în actul de modificare a actului administrativ de numire în funcţia publică.

(5) Salariul tarifar/de bază, plata sporurilor permanente şi a contribuţiilor menţionate la alin. (1) vor fi plătite pentru timpul efectiv lucrat şi vor fi susţinute de fişele de post, fişele de pontaj pentru timpul efectiv lucrat, state de salarii, ordine de plată, extrase de cont, declaraţia salariatului pentru timpul lucrat în cadrul proiectului şi alte documente justificative, după caz.

(6) Calculul valorii unei ore de muncă va fi făcut luându-se în considerare cheltuielile de personal eligibile pentru întreaga perioadă de raportare.

(7)  Timpul de muncă alocat proiectului nu poate depăşi durata normală de lucru, conform prevederilor legislaţiei naţionale în vigoare.

(8)  Este eligibilă decontarea salariului tarifar/de bază, cu respectarea normelor aferente fiecărui tip de personal, şi a sporurilor permanente, avându-se în vedere prevederile contractului individual de muncă, contractului colectiv de muncă aplicabil şi/sau legislaţiei în vigoare.

(9) Nu se va lua în calcul contravaloarea orelor suplimentare sau a oricărui tip de concediu.

(10) Nu constituie cheltuială eligibilă salariile aleşilor locali.

(11) Sunt eligibile cheltuielile cu salariile funcţionarilor publici încadraţi în unităţile dedicate implementării proiectelor, cu respectarea prevederilor legale privind incompatibilitatea.

Art. 10. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile pentru organizarea evenimentelor, precum: întâlniri bilaterale şi multilaterale, seminarii, ateliere de lucru, conferinţe, care au legătură directă cu implementarea proiectului şi sunt cuprinse în cadrul activităţilor proiectului.

(2)  Categoriile de cheltuieli eligibile privind organizarea de evenimente sunt următoarele: închirierea locaţiei, a echipamentelor necesare (microfoane, căşti, flipchart, retroproiector, laptop, echipament de traducere etc), dacă acestea nu sunt deja incluse în preţul de închiriere a sălii, materiale-suport şi informative care sunt distribuite în cadrul evenimentului, plata traducătorilor-interpreţi, cheltuieli de protocol, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

(3) In detalierea bugetului trebuie să se specifice clar, pentru fiecare tip de eveniment în parte, scopul, grupul-ţintă, locaţia, durata, numărul de participanţi şi limbile în care traducerea este asigurată.

(4) Achiziţionarea oricăruia dintre bunurile şi serviciile mai sus menţionate se va face în conformitate cu legislaţia naţională în vigoare în domeniul achiziţiilor publice.

Art. 11. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile pentru transport şi cazare numai pentru personalul angajat în proiect şi pentru experţii cu atribuţii în implementarea proiectului, care efectuează deplasări pentru participarea la întâlniri, seminarii, conferinţe ce au loc pe teritoriul Programului. Cheltuielile de transport şi cazare efectuate pentru deplasări în afara ariei Programului pot fi eligibile dacă sunt menţionate explicit şi justificate în declaraţia de interes şi aplicaţia finală şi dacă sunt ocazionate de întâlniri cu parteneri în proiect localizaţi în afara teritoriului Programului.

(2) Categoriile de cheltuieli eligibile pentru transport şi cazare includ următoarele costuri: de transport, de cazare şi diurne.

(3)  Pentru asigurarea transportului şi cazării trebuie să se aleagă varianta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic, cu respectarea prevederilor din legislaţia naţională.

(4)  Pentru deplasarea în ţară, sunt eligibile cheltuielile cu transportul, cazarea şi diurna numai pentru personalul care face parte din echipa de proiect, după cum urmează:

a) pentru personalul care lucrează în autorităţile şi instituţiile publice, precum şi în unităţile aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea acestora, cheltuielile vor respecta condiţiile şi plafoanele impuse de legislaţia naţională aplicabilă instituţiilor publice;

b) pentru personalul care lucrează în cadrul altor persoane juridice decât cele menţionate la categoria anterioară, cheltuielile vor respecta plafoanele stabilite de normele interne proprii. Valoarea diurnei nu trebuie să depăşească cuantumul obţinut prin înmulţirea cu 2,5 a cuantumului diurnei aplicabile angajaţilor autorităţilor şi instituţiilor publice.

(5) Pentru deplasarea în străinătate, sunt eligibile cheltuielile cu transportul, cazarea şi diurna numai pentru personalul care face parte din echipa de proiect, după cum urmează:

a) pentru personalul care lucrează în autorităţile şi instituţiile publice, precum şi în unităţile aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea acestora, cheltuielile vor respecta condiţiile şi plafoanele impuse de legislaţia naţională aplicabilă instituţiilor publice;

b)  pentru personalul care lucrează în cadrul altor persoane juridice decât cele menţionate la categoria anterioară, cheltuielile pentru transport vor respecta plafoanele stabilite de normele interne proprii, iar cele pentru cazare şi diurnă vor respecta plafoanele impuse de legislaţia naţională aplicabilă instituţiilor publice.

(6)  Sunt eligibile cheltuielile de cazare, transport şi diurnă pentru experţii din cadrul proiectului, cu excepţia experţilor tematici, plătiţi direct din Program.

(7) Cheltuielile de cazare şi diurnă ale experţilor tematici se vor limita la cuantumurile prevăzute de alocaţia zilnică, stabilite în Program.

(8)  Cheltuielile prevăzute la alin. (1) nu trebuie să mai fie incluse în altă linie bugetară.

Art. 12. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile privind comunicarea şi diseminarea informaţiilor privitoare la rezultatele proiectului. In detalierea bugetului trebuie specificate natura activităţilor de promovare şi instrumentele de comunicare şi diseminare, aflate în legătură directă cu activităţile proiectului.

(2)  Pentru fiecare activitate de comunicare şi diseminare trebuie specificate grupul-ţintă, mijloacele, rezultatele aşteptate, materialele ce se pun la dispoziţie în cadrul activităţii.

(3)  Pentru fiecare publicaţie trebuie să se specifice scopul, grupul-ţintă, numărul de copii, limbile utilizate. De asemenea, trebuie specificat costul fiecărui document, inclusiv costurile pentru editare, traducere, tipărire, transmitere a exemplarelor către grupul-ţintă, precum şi alte informaţii justificative, după caz.

(4)  Cheltuielile prevăzute la alin. (1) trebuie să respecte prevederile din Manualul de identitate vizuală al Programului, din Contractul de finanţare încheiat între partenerul lider şi Autoritatea de management al Programului, precum şi din Acordul de parteneriat încheiat între partenerul lider şi ceilalţi parteneri în proiect.

Art. 13. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile pentru expertiză externă, în următoarele condiţii cumulative:

a) dacă aportul experţilor externi, prevăzuţi în declaraţia de interes sau în aplicaţia finală, este justificat şi absolut necesar implementării proiectului;

b)  dacă există un contract sau acord, în conformitate cu legislaţia naţională în vigoare, însoţit de documente pe baza cărora se pot efectua plăţi.

(2) Categoriile de cheltuieli eligibile pentru expertiza externă includ costuri pentru experţi externi sau lectori implicaţi în întâlnirile bilaterale, multilaterale şi seminariile organizate în cadrul proiectului, elaborarea, tipărirea şi expunerea de materiale promoţionale, organizarea externă a evenimentelor, dacă organizarea evenimentului este subcontractată unui furnizor de servicii extern, studii şi sondaje de opinie.

(3) Nu sunt eligibile costurile pentru expertiza externă adusă ca aport de instituţiile partenere în proiect, precum şi de persoanele care fac parte din echipa de proiect.

(4) Nu sunt eligibile costurile aferente experţilor tematici.

Art. 14. - Sunt considerate eligibile, în mod excepţional, cheltuielile privind achiziţionarea echipamentelor IT, numai cu respectarea următoarelor condiţii:

a) să fie noi;

b)   să fie absolut necesare şi folosite exclusiv pentru implementarea proiectului;

c) să fie menţionate în declaraţia de interes şi aplicaţia finală.

Art. 15. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile privind grupurile locale de sprijin URBACT II, referitoare la constituirea şi funcţionarea acestora la nivelul fiecărui beneficiar, precum:

a) organizarea de întâlniri şi seminarii;

b) organizarea de sesiuni de instruire legate de consolidarea capacităţii grupului local de sprijin URBACT II.

(2) Costurile privind grupurile locale de sprijin URBACT II trebuie prevăzute la o linie bugetară separată, cu o alocare financiară minimă de 70.000 euro, pentru o reţea tematică.

Art. 16. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile efectuate de autorităţile de management ale programelor operaţionale sectoriale şi ale Programului operaţional regional din România, care au calitatea de parteneri asociaţi în proiecte URBACT II. Acestea sunt legate de participarea autorităţilor de management la activităţile proiectului şi, în special, la întâlnirile importante desfăşurate de-a lungul perioadei de implementare şi acoperă costurile pentru transport, cazare şi diurnă.

(2) Costurile privind autorităţile de management trebuie prevăzute într-o linie bugetară separată, cu o alocare financiară minimă de 40.000 euro pentru fiecare reţea tematică.

Art. 17. - (1) Taxa pe valoarea adăugată este considerată eligibilă dacă sunt îndeplinite, simultan, următoarele condiţii:

a) nu este recuperabilă prin orice alte mijloace prevăzute de legislaţia naţională;

b) este identificată clar în propunerea de proiect;

c) este aferentă unor cheltuieli considerate eligibile.

(2) Nu este eligibilă taxa pe valoarea adăugată aferentă costurilor generale de administraţie calculate pe baza unei pro rata pentru acei beneficiari care desfăşoară operaţiuni cu/şi fără drept de deducere.

Art. 18. - Sunt considerate eligibile cheltuielile financiare care privesc: comisioanele pentru tranzacţiile financiare transnaţionale, dar nu şi dobânda, comisioanele bancare ocazionate de deschiderea şi administrarea conturilor necesare pe perioada implementării proiectelor.

Art. 19. - Nu sunt eligibile următoarele cheltuieli:

a) contribuţia în natură;

b)  amenzile, penalităţile financiare şi cheltuielile legate de dispute legale;

c) amortizarea echipamentelor.

Art. 20. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul dezvoltării regionale şi locuinţei,

Vasile Blaga


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 397/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 397 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu